Toon posts:

Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Ben je iedereen weer aan het omkopen geweest Typhone? Typisch :p

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-03 08:51
toolkist schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:15:
Ben je iedereen weer aan het omkopen geweest Typhone? Typisch :p
😁😁😁
Opa en Oma Typhone hebben zeker ook gestemd, toevallig?

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22-03 14:57
Nog bedankt voor de kaarten trouwens, heb er zin in de 23e Typhone!

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Typhone
toolkist schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Opa en Oma Typhone hebben zeker ook gestemd, toevallig?
Nee vieze @Qu3st wel maar die koos WIE?!?
Dus morgen even op bezoek bij hem. Rechtzetten :D

• Typhone
Maarten_E schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:29:
Nog bedankt voor de kaarten trouwens, heb er zin in de 23e Typhone!
Voor de kaarten? :P

• Maarten_E
Voor PSV-Sevilla, je koopt mij niet voor niets om! :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

• Qu3st
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 11:11
Typhone schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 20:48:
[...]

Nee vieze @Qu3st wel maar die koos WIE?!?
Dus morgen even op bezoek bij hem. Rechtzetten :D
Gezellig!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:56
@Qu3st @Typhone @Lekkerboeie86 @toolkist @Superkiwi allemaal op 21 punten na de wedstrijd van Ajax :D

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

.

[Voor 95% gewijzigd door toolkist op 05-02-2023 15:59]

• Superkiwi
Oef, dit wordt wel een slechte zondag zo _O-
Voordeel is dat ik eraan begin te wennen en ik 's nacht weer gewoon doorslaap.

• Typhone
Van de pot gerukte zondag niet te geloven dit.

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-03 23:21

FREAKJAM

"MAXIMUM"

48 punten. Prima ronde dacht ik zo 😄

is everything cool?

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22-03 22:52

heho

Ommen, Overijssel

Ik blijf toch te positief voor m'n cluppie. Drie toppers waarin ik winst heb voorspelt, en allemaal gelijk. Voor AZ thuis ga ik gelijk voorspellen, dan winnen we tenminste weer eens. :+

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

• Superkiwi
*hier stond het verslag van week 20. Helaas heb ik een fout gemaakt waardoor het nu in de prullenbak ligt... :/

[Voor 185% gewijzigd door Superkiwi op 13-02-2023 12:06]

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08:53
Superkiwi schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:43:

Niet zo fun fact
Tweakers FC is inmiddels afgezakt naar plaats 52 op de ranglijst. Omdat ik er geen verstand van heb en er altijd naast zit qua voorspellingen leg ik de schuld bij jullie :+

Deze statistiek valt denk ik samen met mijn opmars in de pool 8)7 Wel mooi dat er nu twee Matthews in de top tien staan. Dank voor het Hero-abonnement!!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-02 13:32
lol, die zag ik niet aankomen na alle troosteloze weken.

• Superkiwi
Ik praat niet meer met jou. Ajax een beetje op verlies zetten, pfff.

• horizon1978
Soms moet je risico's nemen. Ik had alleen niet meer gewijzigd nadat Schreuder was weggestuurd. lol

• Superkiwi
Nou oké, het Schreuder argument kan ik mee inkomen dus voor deze keer zie ik het door de vingers ;)

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:52
Vanavond gaan we weer voetballen!! Nog HEEEL veel mensen mogen hun voorspellingen plaatsen en strijden voor de weekwinst. Pak nu je glazen bol en voorspel speelronde 21 :)

We beginnen vanavond nog met AZ - Excelsior.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

• Superkiwi
Zoals @Lekkerboeie86 hierboven al aangeeft zijn we vanavond alweer toe aan

Speelronde 21 in de Eredivisie

Ergens ben ik geneigd om een aantal personen niet te taggen. Zo staat @True al veel te lang bovenaan, het zou leuk zijn als hij anderen ook eens een kans geeft. @ElPaco is wat stilletjes en draait ook al veel te lang mee in de top 5. Daarnaast is hij ook nog eens supporter van de verkeerde club maar dat zeg ik niet hardop omdat ik objectief moet blijven.
Voor @Typhone zou het leuk zijn als @toolkist zijn voorspellingen eens een aantal weken zou vergeten in te vullen zodat eerstgenoemde eindelijk eens wat dichterbij kan komen.
Redenen te over om de tags voor sommige mensen achterwege te laten maar mijn handen zijn helaas op mijn rug gebonden, ik heb nu eenmaal contractuele verplichtingen om de reminders eruit te sturen. Gebeurt dat niet, niet correct of te selectief dan zet ik mijn leuke bijbaantje op het spel en in deze financieel lastige tijden moet je dat niet willen; die extra €12k elke maand plus €3,50 per tag is toch mooi meegenomen :)

Dus hup, vergeet de voorspellingen voor komend weekend niet in te vullen!
De volgende mensen hebben nog iets minder dan 6 uur de tijd om dat te doen, tik tak.
@KingKoning @Basdon1985 @Blackshifty @R-B @mavaros @Mrk87 @Nielless @mAiden88 @Hoianddoei @RickOnline @ST10©DE @SinergyX @losbarros @Silverman401 @ParaDroid2 @assasinbats @frank131331 @superbieke @Rubeo38 @jbdeiman @Magixx013 @makooy @malderhout @PolarBear @Rutger0318 @Daggast @Tripwire999

Op het oog een relatief makkelijke ronde deze keer dus ik verwacht wel weer een aantal scores boven de 60. Veel succes iedereen! d:)b

@Nielless heb jij je teamnaam veranderd van Nielless naar FC Zelf Halen?

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

3,50€ per tag is dat na je inflatiecorrectie van 2022? @Superkiwi

• Superkiwi
True schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:18:
3,50€ per tag is dat na je inflatiecorrectie van 2022? @Superkiwi
Jazeker! Voorheen kreeg ik slechts een schamele €2,94 per tag. Daar komt deze jongen zijn bed niet meer voor uit hoor ;)

• Quazier
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 09:11
Makkelijke rondes? Dat zal wel weer opvallende uitslag na opvallende uitslag worden.
Misschien toch maar lekker gek invullen

• frank131331
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:41
Het is ook gondeju elke week hetzelfde hier.. Thx weer voor de reminder.

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:40
Dank voor de herinnering.

Ik zag tijdens het invullen van de scores dat ik Jan Dekkers/FCDeSnip heb oversprongen. Daar ben ik maanden mee bezig geweest, en op een gegeven moment was ie weg van pagina 5. Bleek ie op pagina 4 te bivakeren.

Nu nog een flinke sprong maken om in de 600 ptn te komen. Als dat snel lukt, ligt pagina 3 op de loer.

Veel succes aan iedereen met gokken dit weekend.

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:39
Superkiwi schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:16:
Zoals @Lekkerboeie86 hierboven al aangeeft zijn we vanavond alweer toe aan

Speelronde 21 in de Eredivisie

Ergens ben ik geneigd om een aantal personen niet te taggen. Zo staat @True al veel te lang bovenaan, het zou leuk zijn als hij anderen ook eens een kans geeft. @ElPaco is wat stilletjes en draait ook al veel te lang mee in de top 5. Daarnaast is hij ook nog eens supporter van de verkeerde club maar dat zeg ik niet hardop omdat ik objectief moet blijven.
Voor @Typhone zou het leuk zijn als @toolkist zijn voorspellingen eens een aantal weken zou vergeten in te vullen zodat eerstgenoemde eindelijk eens wat dichterbij kan komen.
Redenen te over om de tags voor sommige mensen achterwege te laten maar mijn handen zijn helaas op mijn rug gebonden, ik heb nu eenmaal contractuele verplichtingen om de reminders eruit te sturen. Gebeurt dat niet, niet correct of te selectief dan zet ik mijn leuke bijbaantje op het spel en in deze financieel lastige tijden moet je dat niet willen; die extra €12k elke maand plus €3,50 per tag is toch mooi meegenomen :)

Dus hup, vergeet de voorspellingen voor komend weekend niet in te vullen!
De volgende mensen hebben nog iets minder dan 6 uur de tijd om dat te doen, tik tak.
@KingKoning @Basdon1985 @Blackshifty @R-B @mavaros @Mrk87 @Nielless @mAiden88 @Hoianddoei @RickOnline @ST10©DE @SinergyX @losbarros @Silverman401 @ParaDroid2 @assasinbats @frank131331 @superbieke @Rubeo38 @jbdeiman @Magixx013 @makooy @malderhout @PolarBear @Rutger0318 @Daggast @Tripwire999

Op het oog een relatief makkelijke ronde deze keer dus ik verwacht wel weer een aantal scores boven de 60. Veel succes iedereen! d:)b

@Nielless heb jij je teamnaam veranderd van Nielless naar FC Zelf Halen?
Dank voor de tag, lijkt het nou zo of zit er steeds minder tijd tussen de wedstrijden 8)7

Toon Thermostaat Expert | ToonWiki.nl

• Maarten_E
makooy schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 19:10:
[...]

Dank voor de tag, lijkt het nou zo of zit er steeds minder tijd tussen de wedstrijden 8)7
Beker zat ertussen ;)

Iemand die AZ op 10-0 heeft gezet, @mavaros misschien?
5-0 na 38 minuten...

• Superkiwi
Dat.
En speelronde 18 was een midweekse ronde.

• Superkiwi
Je lijkt er niet veel moeite mee te hebben.
Ik zei het toch ;)

• Superkiwi
Zo staat @True al veel te lang bovenaan, het zou leuk zijn als hij anderen ook eens een kans geeft.
Bedankt voor uw medewerking :+

• mavaros
Ik wil de mensen van pagina 4 en 3 in de poule eventjes waarschuwen.

Ene @jbdeiman harkte binnen twee speeldagen eventjes 35 punten binnen. :)

Da's best veel.

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:55
mavaros schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:56:

Da's best veel.
Dat best een keer lekker, zo schuif ik hopelijk uit de buurt van pagina 4, zou toch wel fijn zijn als ik uiteindelijk pagina 2 nog weet te halen.

• Typhone
Fluit af scheids! Twee op rij goed!

• Superkiwi
Kiwi wil graag de Famke Louise kaart inzetten:
#ikdoenietmeermee

Man man man :')

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:32
Kijk @ParaDroid2 'Mister Vitesse' gaan dan!

WoT stats

Velen doen niets liever, ik doe liever niets

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 12:01
Zonde van de 2-0 in de laatste minuut zelfs, ik had 1-0 ;)

• ElPaco
Ja ik ook, ach, je gaat toch echt wel heel goede deze week!

WoT stats

• mavaros
mavaros schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:56:

Da's best veel.
Je komt net twee luizige punten tekort deze week om opperhoofd te worden.

Ik zag iemand met 65 punten, maar de rest volgt op royale achterstand. Maar die iemand staat volgens mij erg hoog in de reguliere stand. Als je op pagina 4 woont, is 63 punten gewoon heel veel.

• Typhone
Hoeveel punten had @toolkist ?
Staat geen 1e of 2e DUS MINDER 😂
Typhone schreef op zondag 12 februari 2023 @ 20:54:
Hoeveel punten had @toolkist ?
Staat geen 1e of 2e DUS MINDER 😂
Scoor je zoveel punten ben je nog geen weekwinnaar.. Dus wat je ook zegt, geen sterretje voor jou.
(en je staat nog steeds onder me)
Met je 7-0 bij Ajax-RKC... heb je Mavaros wat laten invullen ofzo?

• Superkiwi
De 2-1 voorspellers zijn de grote winnaar van de zondag geworden (Opslaghond zou gek geworden zijn); een goede winnaar leverde elke pot 7 punten op. Zo lopen we nooit in natuurlijk he.
Op het oog een relatief makkelijke ronde deze keer dus ik verwacht wel weer een aantal scores boven de 60.
Dit soort voorspellingen gaan me beter af :P

[Voor 51% gewijzigd door Superkiwi op 13-02-2023 00:45]

• mavaros
RKC gaat de komende periode veel punten pakken. Denk daar met zijn allen nog maar eens diep over na.

Ze hebben niet voor niks de illustere bijnaam dat ze het Real Madrid van het zuiden zijn.

De moeilijke periode hebben ze met de nodige schade overleefd, maar er zijn nog 13 wedstrijden. Het is nog lang niet gelopen en RKC leeft nog altijd.

Hup RKC en Ajax.

• Typhone
toolkist schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:24:
Met je 7-0 bij Ajax-RKC... heb je Mavaros wat laten invullen ofzo?
Ik moest van @Qu3st meer vertrouwen hebben in Ajax…

• Typhone

Eredivisie weekoverzicht speelronde 21

De 21e speelronde was er eentje waarin het gedurfd voorspellen beloond zou worden maar sommige clubs schoten net iets te hard uit hun slof waardoor er maar weinig +10 noteringen te melden vielen bij die wedstrijden.

AZ maakte Excelsior een kopje kleiner door met 5-0 te winnen. NEC doet waar NEC goed in is namelijk gelijkspelen en dat bleek ook nu weer het geval tegen Cambuur. PSV staat er om bekend de zwakkeren aan te pakken en deed dat ook door FC Groningen als een volleerd Muhammed Ali tegen de grond te slaan. Fortuna Yilmaz blijft stiekem puntjes sprokkelen en sloeg toe bij Emmen.

De grote twee uit Rotterdam (Feyenoord + Sparta) lieten allebei een 2-1 zege noteren wat door heel veel mensen correct werd opgepikt. Ajax had het moeilijk tegen de Madrileense club uit Waalwijk waar sterspelers als Bel Hassani spelen maar won uiteindelijk met 3-1. Tot slot mocht ook FC Twente nog een reglementaire 3-0 bijschrijven tegen FC Volendam.

Gelukkig hoeven we slechts een top 5 te beschrijven hier aangezien er vanaf plek 6 maar liefst vijf mensen +58 punten noteerden en daaronder weer vijf mensen met +56 punten. Wees niet gevreesd peasants want jullie hebben de top niet gehaald dus volgende keer beter oOo

@horizon1978 sloeg wel hard toe en pakt de weekwinst met +65 punten. @jbdeiman jat mijn tweede plaats door ergens een puntje te sprokkelen en eindigt op +63 punten. The King himself (@Typhone) eindigt op de derde plaats met +62 punten.
@horizon1978 wint daarmee het Tweakers Hero abonnement!
Weekscore winnaar + volledige top 5
1.@horizon1978 +65 punten
2.@jbdeiman +63 punten
3. @Typhone +62 punten
4. @ParaDroid2 +61 punten
5. @R-B +59 punten

@horizon1978 bewijst deze week dat het erg veel nut heeft om de wedstrijd van de week volledig goed te voorspellen want daar pakt hij +20 punten en dat levert hem de weekwinst. @jbdeiman heeft zichzelf beroofd van de weekwinst door geen vertrouwen te hebben in Arne Slot & Co en bleef bij Heerenveen-Feyenoord op een 1-1 steken en dat bleek een kostbare fout te zijn. Ook hij had de wedstrijd van de week volledig goed.
Totaalstand top 10 na 21 speelronden
1. @Astie +819 punten
2. @Magixx013 +812 punten
3. @mefjoew +807 punten
4. @True +807 punten
5. @ParaDroid2 +803 punten
6. @R-B +803 punten
7. @Lekkerboeie86 +802 punten
8. @MarChello75 +801 punten
9. @ElPaco +798 punten
10. @FREAKJAM +797 punten

In de top 10 is het als een harmonica in elkaar aan het schuiven. Als ik echter naar de onderkant van de pagina kijk dan zie ik mezelf daar terugkomen op 'slechts' een kleine 60 punten van de top af dus er gloort hoop aan de horizon. Het punten sprokkelen in de wedstrijden blijft extreem belangrijk want dat zorgt voor hoge noteringen. Een weekje ernaast zitten betekent vrijwel altijd de top 5 uitkukelen.
Statistieken & fun facts
- Niemand voorspelde AZ goed. De 5-0 was iets te gortig voor de meesten.
- Twee mensen voorspelden NEC-Cambuur goed (0-0). Ze zijn uiteindelijk 1e en 2e geëindigd in de top 5 van deze week.
- Alleen @Quazier voorspelde de 6-0 van PSV tegen FC Groningen 100% correct.
- Sparta - Eagles en Heerenveen - Feyenoord waren met afstand de best voorspelde wedstrijden. De mensen die hem fout hebben moeten deze link even bekijken.
- Er was maar 1 godenzoon die het vertrouwen in Ajax uitsprak. Helaas werd het geen 7-0 en hiermee heeft @Qu3st mij van de weekwinst beroofd (had eerst 4-1)

Reminder

De reminders volgen later deze week. Er zijn weer enkele mensen verwijderd die de afgelopen 6 weken geen enkele voorspelling hebben ingevuld.

• Superkiwi
De nummer twee horizon1978 (...) heeft de weekwinst wat mij betreft verspeeld door te gokken op verlies van Ajax. Laat dit een leermomentje voor je zijn >:)
Je leert snel @horizon1978! Gefeliciteerd met je terechte weekwinst d:)b

• horizon1978
Ha, top!

• Superkiwi

Reminders speelronde 22

Afgelopen week was te makkelijk, dat lieten de scores wel zien.
Om jullie wat meer uitdaging te bieden hebben we komend weekend wat lastiger te voorspellen wedstrijden op het programma gezet. Wat te denken van bijvoorbeeld Volendam-Vitesse, Groningen-Emmen of Excelsior-NEC. Kijken we naar de grote clubs dan zijn dan op voorhand ook nog geen zekerheidjes, zo mag Feyenoord het in eigen huis opnemen tegen titelconcurrent AZ, PSV mag op bezoek naar het altijd lastige Utrecht en Ajax krijgt dé club van Rotterdam op bezoek.

Poets jullie bolletjes en laat maar eens zien of jullie hier enige koek van kunnen maken.
De volgende mensen moeten hun digitale papiertje nog even van de juiste nummertjes voorzien:
@KingKoning @Maarten_E @R-B @carpebios @Dion34 @frumper @Mrk87 @Nielless @RickOnline @SinergyX @Cerveza @Jay-K @hilz0r @jbdeiman @Purehz @lucatoni @makooy @malderhout @reaL_G @sjtienuh @GekkeAr @FREAKJAM

Heel veel succes weer iedereen! d:)b

• ParaDroid2
Dit moment ga ik vastleggen: ik pak de koppositie!

• Superkiwi
Ik zie het :D

Ondertussen is ondergetekende hard op weg naar pagina 4, het stort keihard in elkaar de laatste tijd :/
Hou maar een plekje vrij @mavaros, ik kom je gezelschap houden ;)

Zeg @Typhone, maat, heb je al je voorspellingen door die Rotterdamse in laten vullen ofzo?

Bij mij zie je m'n Ajax brilletje er tenminste nog in:

• Superkiwi
@Quazier nu mag je zeggen dat het een moeilijke ronde is :P
Wat een drama vooralsnog zeg -O-

• ajaxalex
  • Registratie: Juli 2015
  • Nu online

ajaxalex

`Kroon

Vandaag 3 van de 4 correct voorspeld. Gebeurt mij niet vaak *O*

• Superkiwi
Positie 69 :*)

• mavaros
Het is dat ik iedere keer aan de voorspelling loop te sleutelen, maar anders had ik deze ronde meer dan 60 punten gehaald.

Maar het mocht niet zo zijn, en dat is niet erg. Volgende week zijn er nieuwe kansen.
't was ff zoeken waar je ergens gebleven bent @Typhone... 25 puntjes in een weekend met 2 wedstrijden met dubbele punten.. knap!

• Superkiwi
Dat is nog minder dan ik _O-

• Maarten_E
Yes, eindelijk ben ik de inhaalrace op Typhone gestart en ben ik ingelopen met een gigantisch aantal van....

2 punten.

• Typhone
toolkist schreef op zondag 19 februari 2023 @ 23:18:
't was ff zoeken waar je ergens gebleven bent @Typhone... 25 puntjes in een weekend met 2 wedstrijden met dubbele punten.. knap!
Current mood na deze opmerking:

• Superkiwi

Eredivisie weekoverzicht speelronde 22

Na speelronde 21 kregen we veel klachten dat het allemaal te makkelijk was en enige uitdaging welkom zou zijn. Die speelronde hadden we namelijk 4 spelers die boven de 60 punten scoorden en maar liefst 41 spelers met 50 punten of meer.
Omdat wij de beroerdste niet zijn en graag in jullie behoefte voorzien hebben we jullie afgelopen weekend een paar leuke breinbrekers voorgelegd en oh boy, wat hebben we er met z'n allen moeite mee gehad.

Op vrijdag was iedereen afgeleid door de zuurstokshirts van RKC en had niemand de exacte uitslag goed. Daarna volgde Volendam-Vitesse en dat was de eerste wedstrijd waar vrijwel iedereen de verkeerde winaar had aangewezen; de 2-0 winst voor Volendam kwam als een totale verrassing. Een enkeling had echter wél door wat hier gebeurde en pakte dure punten.

Een andere wedstrijd die totaal verkeerd ingeschat werd was die tussen de Eagles en Twente. Het effect van de Adelaarshorst wordt nog wel eens onderschat, dat blijkt wel weer. @Hoianddoei was de enige die hier een correcte uitslag had voorspeld, een tienpunter om trots op te zijn!
Een andere wedstrijd die slechts door één iemand goed voorspeld is, is Excelsior-NEC. NEC speelt eens een keer niet gelijk en gaat met een keurige 3-0 overwinning naar huis. Waar de er best wel wat overwinningen voor NEC naar voren kwamen was @Miki de enige die deze oorwassing (mogen we dit zo noemen?) had voorspeld. Chapeau!

In de strijd om het kampioenschap was er natuurlijk maar één wedstrijd die er echt toe deed dit weekend en dat was de topper tussen Feyenoord en AZ. Waar er op voorhand een mooie vuurwerkshow te zien was bleef het spektakel in de wedstrijd een beetje uit. Feyenoord wist uiteindelijk 3 keer te scoren (waarvan één in eigen doel en één met een mooie van richting veranderde boogbal) en mag zich met een 2-1 overwinning de grote morele winnaar van het weekend noemen. De bescheidenheid van de Feyenoordfans in het voetbaltopic zie je bij de voorspellingen niet terug; bijna de helft van de deelnemers (42 stuks) hadden de Rotterdammers op winst gezet, de correcte uitslag werd door liefst 24 mensen goed voorspeld.
Bij winst van Ajax zouden de Amsterdammers over AZ heen wippen en de nieuwe uitdager van Feyenoord worden. Hier werd nauwelijks over getwijfeld getuige de vele overwinningen op het voorspelformulier. @Maarten_E en @Techrvw hadden waarschijnlijk een harde BAM op hun hoofd gehad want zijn hadden Sparta op winst gezet.
PSV had goede zaken kunnen doen door te winnen bij Utrecht maar dat liet Utrecht niet zomaar gebeuren. Geheel als een verrassing kwam dit niet, hier zijn best wel wat zevenpunters uitgedeeld.

De vraag aan jullie: was dit genoeg uitdaging of moeten we er nog een schepje bovenop doen?
Eén persoon zal waarschijnlijk keihard "JA!" roepen en dat is @carpebios. Niet alleen is hij de weekwinnaar van dit weekend, hij is ook de enige die boven de 50 punten heeft gescoord. Hoe hij dat geflikt heeft? Door bij 4(!) wedstrijden de correcte uitslag in te vullen en één zevenpunter te pakken. Dan doen die 4 wedstrijden waar hij er totaal naast zat (sorry :+) er niet meer toe.
@carpebios, het Tweakers Hero abonnement komt uw kant op! d:)b

Week top 5
1. @carpebios 51 punten
2. @bregweb 48 punten
-. @MM99 48 punten
-. @lucatoni 48 punten
-. @wokkelz 48 punten

Het wordt krap op het zilveren podium; de nummers 2 t/m 5 hebben allemaal evenveel punten.

Totaalstand top 10 na 22 speelronden
1. @Astie 859 punten
2. @Magixx013 850 punten
3. @mefjoew 844 punten
4. @ParaDroid2 844 punten
5. @True 839 punten
6. @R-B 838 punten
7. @FREAKJAM 829 punten
8. @Lekkerboeie86 827 punten
9. @Stedom 826 punten
10. @ElPaco 824 punten
--. @Rubeo38 824 punten

De top 3 blijft ten opzichte van vorige week ongewijzigd, al lopen ze wel één of twee puntjes op elkaar uit na deze ronde.
@ParaDroid2 pakt niet de koppositie (:+) maar mag wel aanschuiven bij @mefjoew op de bronzen trede!
@Stedom is de verse naam in de top tien, welkom! @MarChello75 heeft plaats moeten maken en zakt even weg naar plaats 13.
@Rubeo38 is wat stil geweest de laatste tijd maar niet onverdienstelijk: hij heeft zich terug omhoog geknokt en deelt de 10e plaats nu met @ElPaco, die dit seizoen een stabiele factor bovenin blijkt.
@Lekkerboeie86 houdt de eer van de organisatie hoog en zit nog steeds stevig in de top gebeiteld.

Statistieken & fun facts
De 3-1 overwinning van RKC op Furtuna werd door niemand goed voorspeld; geen 10 punter op de vrijdag dus.

Dat Groningen en Emmen koning van de gelijke spelen zijn mag ondertussen geen verrassing meer zijn; hier hebben 31 mensen de uitslag precies goed voorspeld, wat het na de 1-2 in de Friesche derby de op één na best voorspelde wedstrijd van dit weekend maakt. De 1-2 bij Cambuur-Heerenveen werd maar liefst 35 keer goed op het papiertje gezet.

Slechts een handjevol deelnemers hadden de winst voor de palingvissers goed in het snotje: @RudyL, @luukvr, @Glorfindel76, @flyyy, @MM99, @Visca en @superbieke.

De overwinning van de Eagles op Twente werd massaal verkeerd ingeschat. @Basdon1985, @RudyL (wederom), @heho en @Hoianddoei behoren tot het selecte clubje wat de Eagles op waarde geschat heeft, waarbij alleen de laatste de uitslag precies goed had.

Toolkist vs Typhone O-meter

Toolkist laat Typhone elke ronde even langzij komen om daarna als een volleerd Fast & The Furious acteur terug te schakelen en het pedaal nog wat verder in te trappen.
Op de ranglijst wordt het gat langzaam wel groter: 814 vs 790 punten in het voordeel van Toolkist.
Speelronde@Typhone@toolkist tussenstand
20 +23 +35 9-10
21 +62 +58 10-10
22 +25 +41 10-11

Reminder

Vrijdag staan Sparta en Utrecht op het Kasteel aan de aftrap van speelronde 24.
Reminders kunt u zoals gebruikelijk op vrijdag verwachten.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:14

carpebios

-1 social credit

Superkiwi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:24:

Eredivisie weekoverzicht speelronde 22

Wauw, dank je wel! Ik wist niet dat er een prijs aan hing :)

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• Typhone
carpebios schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:22:
[...]

Wauw, dank je wel! Ik wist niet dat er een prijs aan hing :)
ZEKER WEL

Als je nu de poule wint kom ik je een bekertje brengen ;)

• carpebios

carpebios

-1 social credit

Typhone schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:26:
[...]

ZEKER WEL

Als je nu de poule wint kom ik je een bekertje brengen ;)
Hahaha, deze keer was een goed portie geluk!
Ik zit qua positie ergens in het midden denk ik.

Ik speel op mijn werk met een club de toto13, en de gene die niet eens naar de wedstrijden keek en hem random invulde kwam met 10 punten bovenaan!

[Voor 20% gewijzigd door carpebios op 20-02-2023 13:29]

• Superkiwi
Hoe denk je dat onze top 10 tot stand is gekomen?

>:)

• ElPaco
Superkiwi schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:37:

WoT stats

• Superkiwi

• Typhone

Wel weinig Ajacieden in de top 10 hè? :P

• ParaDroid2
Het geheim: vol inzetten op PSV. Ik kwam er achter dat ik ze 21x heb laten winnen en pas 1x heb laten verliezen. Resultaat: ze behalen 20 punten meer dan daadwerkelijk.

Overigens behalen AZ, Feyenoord en Ajax bij mij ook 9-11 punten meer dan daadwerkelijk. Heerenveen en Vitesse schat ik ook te hoog in, waarbij vooral Vitesse opvalt omdat zij bij mij 6 plekken hoger staan dan ze daadwerkelijk staan.

Onderaan valt op dat ik Emmen, Go Ahead Eagles en Volendam flink onderschat, die halen bij mij alledrie nog geen 10 punten. Wel heb ik Groningen redelijk in de smiezen, daar zit ik slechts 1 punt van het daadwerkelijke aantal vandaan.

• Maarten_E

PSV (duh), Feyenoord (duh), Ajax (duh), AZ (duh), Excelsior, NEC, FC Twente...

Excelsior?!

• Superkiwi
Fikse overschatting van PSV maar dat is op zich wel logisch, je hoofd zit natuurlijk vol met carnavalsbier. Meest opvallend vind ik de hoge posities van NEC en Excelsior.

Kijk ik naar mijn statistieken dan valt het op dat Feyenoord volgens mijn voorspellingen 47 punten zou hebben waar ze in werkelijkheid 49 punten hebben. Klein verschil, toch staan ze op mijn lijst 5e en in het echt 1e. AZ, Ajax en PSV heb ik allemaal 10-15 punten te veel laten verdienen.

Verder heb ik een aantal kleintjes (Eagles, RKC, Volendam en Fortuna) echt flink onderschat, die hebben behoorlijk meer punten.

Grappig lijstje wel.

[Voor 83% gewijzigd door Superkiwi op 21-02-2023 00:34]

• mefjoew
Typhone schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:56:
[...]

Wel weinig Ajacieden in de top 10 hè? :P
Tja, als Ajacied overschat ik Ajax zestien punten :+ Ongelooflijk dat ik desondanks op plek 3 sta.. Verder klopt mijn lijstje best aardig, alleen Groningen (bij mij 11de) en RKC (bij mij 14de) wijken echt af. Overigens maar goed dat mijn voorspellingen vaker niet dan wel uitkomen: in mijn 'werkelijkheid' heeft de meest scorende ploeg (Ajax) slechts 43 keer gescoord en hebben de teams met de meeste tegentreffers (Cambuur en Volendam) er pas 25 tegen 8)7

• lhjlu
  • Laatst online: 22-03 22:36
mefjoew schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:12:
[...]

Tja, als Ajacied overschat ik Ajax zestien punten :+ Ongelooflijk dat ik desondanks op plek 3 sta.. Verder klopt mijn lijstje best aardig, alleen Groningen (bij mij 11de) en RKC (bij mij 14de) wijken echt af. Overigens maar goed dat mijn voorspellingen vaker niet dan wel uitkomen: in mijn 'werkelijkheid' heeft de meest scorende ploeg (Ajax) slechts 43 keer gescoord en hebben de teams met de meeste tegentreffers (Cambuur en Volendam) er pas 25 tegen 8)7
Doe je goed, ik heb naast Ajax overschatten ook feyenoord onderschat. Toevallig had ik ook Groningen en RKC op exact dezelfde posities. Daarentegen als van origine Deventenaar de enige ploeg die correct staat in mijn extra voorspelling is GAE.

• Superkiwi
Dames(s) en heren voorspellers!

Vandaag heb ik geen tijd om iedereen apart te taggen.
Een snelle blik op voetbalpoules leert dat er nog 19 mensen moeten voorspellen dus hup! Even invullen.
Succes weer d:)b

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:30:

Een snelle blik op voetbalpoules leert dat er nog 19 mensen moeten voorspellen dus hup! Even invullen.
Oei dan heb ik een hogere kans.
* True likes this

• mefjoew
Superkiwi schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 14:30:

Waar heb je anders medeforummers voor:
@Basdon1985 @R-B @carpebios @Dion34 @Lekkerboeie86 @Nielless @SinergyX @Silverman401 @robbydw @hilz0r @jbdeiman @Purehz @malderhout @reaL_G @sjtienuh @Techrvw

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

}) }) }) })

Nu moet ik winnen puur op mijn kennis, ervaring en geluk.

• mefjoew
True schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:51:
}) }) }) })

Nu moet ik winnen puur op mijn kennis, ervaring en geluk.
Je moet het zo zien: dan is je overwinning nóg indrukwekkender O-)

• Superkiwi
@mefjoew je bent de beste _/-\o_
Hartelijk dank!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:55
Dankjewel voor de tag. Gisteren opweg om een weekendje weg gegaan en er helemaal niet aan gedacht. Wedstrijd van gisteren dus al gemist, maar de rest nu wel ingevuld.

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:58
Het lijkt wel alsof ik mijn voorspellingen niet heb ingevuld, helaas heb ik dat wel gedaan. 2 punten tot nu toe!! Hoe dan...

• Typhone
Hoianddoei schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:56:
Het lijkt wel alsof ik mijn voorspellingen niet heb ingevuld, helaas heb ik dat wel gedaan. 2 punten tot nu toe!! Hoe dan...
Ja Real Madrid Waalwijk slaat weer eens toe…
Ik huil met je mee en vrees @toolkist

[Voor 6% gewijzigd door Typhone op 26-02-2023 08:59]

• Superkiwi
Tegen beter weten in hopen op een goede zondag maar weer.
Tot nu toe is het met 14 puntjes nog niet veel soeps :/

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hoianddoei schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:56:
Ik al 5! *O*

-O-

Uitgerekend dit weekend doen alle constante factoren exact niet wat je zou verwachten. 8)7

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• carpebios

carpebios

-1 social credit

+20 staat erbij, maar weet niet of dat tot nu toe is dit weekend. Nu plek 43 samen met @groggy

Typhone schreef op zondag 26 februari 2023 @ 08:58:
[...]

Ja Real Madrid Waalwijk slaat weer eens toe…
Ik huil met je mee en vrees @toolkist
En dan heb je nog geluk dat AZ Cambuur liet scoren vlak voor het einde.

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
carpebios schreef op zondag 26 februari 2023 @ 10:55:
+20 staat erbij, maar weet niet of dat tot nu toe is dit weekend. Nu plek 43 samen met @groggy
We hebben er beide duidelijk geen kijk op :F

• Superkiwi
groggy schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:57:
[...]
We hebben er beide duidelijk geen kijk op :F
Tot nu toe zijn er slechts 4 mensen die meer dan 25 punten hebben.
Van alle mensen die er geen kijk op hebben (en dat zijn er een hoop deze ronde) hebben jullie er nog redelijk goed kijk op ;)

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:00

ST10©DE

Dus.............

Teveel tweakers die hun aantal punten willen bekijken??

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Superkiwi
Een tijdje geleden stond ik nog trots ergens rond plaats 40-45, inmiddels ben ik terug te vinden op plaats 75 :/

Zoals lelijke mensen altijd zeggen dat schoonheid van binnen zit, zo zeg ik nu: meedoen is belangrijker dan winnen :+

Superkiwi schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:22:
Een tijdje geleden stond ik nog trots ergens rond plaats 40-45, inmiddels ben ik terug te vinden op plaats 75 :/

Zoals lelijke mensen altijd zeggen dat schoonheid van binnen zit, zo zeg ik nu: meedoen boven @Typhone eindigen is belangrijker dan winnen :+
Ftfy.. Dus huphup

• Superkiwi
Niet gelijk teveel willen, goede insteek d:)b Dit moet wel lukken.

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:02
Ik ben op pagina 1 aangekomen van de tussenstand :9

• Maarten_E
Ben gestegen!

Van plaats 83 naar 81.

:F

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:58
Dit was echt het slechte weekend voor mij tot nu toe... Gaat echt nergens meer over dit seizoen haha

• Superkiwi

Eredivisie weekoverzicht speelronde 23

In speelronde 22 hadden we de moeilijkheidsgraad iets omhoog geschroefd, wat te merken was aan de scores; alleen @carpebios haalde toen nét iets meer dan 50 punten. Op de vraag of we er deze week een schepje bovenop moesten doen bleef het angstvallig stil en dan zullen jullie het krijgen ook >:)
Afgelopen weekend stond GoT even niet voor Gathering of Tweakers maar voor Game of Thrones; er rolden flink wat koppen hier en daar.
Onze zelfbenoemde koploper van speelronde 22 @ParaDroid2 wist niet verder te komen dan 19 punten en valt behoorlijk hard van het podium. @Hoianddoei had zijn slechtste ronde ooit en schraapte 22 puntjes bij elkaar. @FietsCAD, die onze lijst maandenlang met trots aanvoerde moest het met 25 puntjes doen, evenveel als @jbdeiman.
@ElPaco, die vorige week nog in de top 10 te vinden was mag naakt met een bordje "shame" om zijn nek door de straten paraderen. Omdat gedeelde smart halve smart is mag @Stedom met hem meelopen.
Midden en onderin de lijst werden ook een aantal matige scores behaald maar daar is de impact op de ranglijst niet zo groot als bij de mensen die bovenin meedraaien.
Was het dan alleen maar kommer en kwel? Zeker niet!
Een aantal lui wisten wél hoe dit spel gespeeld dient te worden en hebben dan ook dankbaar gebruik gemaakt van de onkunde van het plebs. Er kan onder de streep maar één winnaar zijn en dat is @SinergyX geworden, die 56 punten bij elkaar wist te sprokkelen. Gefeliciteerd met de weekwinst! Het Tweakers Hero abonnement is uw kant op d:)b
Dat brengt ons bij de volgende top 5 van afgelopen speelronde:

Week top 5
1. @SinergyX 56 punten
2. @ajaxalex 55 punten
3. @RudyL 53 punten
4. @wokkelz 52 punten
5. @mefjoew 51 punten

@wokkelz staat voor de tweede keer op rij in de top 5, chapeau _/-\o_
@ajaxalex viel vorige week met een 8e plaats nét buiten de top 5, ook heel netjes _/-\o_
De winnaar van afgelopen week @carpebios staat nu 8e met 47 punten.
Twee lastige rondes waar we een aantal namen van vorige week terug zien komen, dat kan twee dingen betekenen: óf zij zijn heel goed, of ze vullen maar wat in en scoren hoog als de échte kenners ernaast zitten. Welke van de twee is het heren? :+

Dat brengt ons bij de volgende lijst:

Totaalstand top 10 na 22 speelronden
1. @mefjoew 895 punten
-. @Astie 895 punten
3. @Magixx013 887 punten
4. @R-B 881 punten
5. @True 871 punten
6. @Rubeo38 869 punten
7. @FREAKJAM 868 punten
8. @MarChello75 867 punten
9. @ParaDroid2 863 punten
10.@Lekkerboeie86 857 punten

De 51 punten van @mefjoew hebben ervoor gezorgd dat hij de eerste plaats deelt met @Astie. Omdat hij een nieuwkomer is op de gouden trede heb ik hem bovenaan gezet ;)
@Rubeo38 is ondertussen warmgedraaid en staat op het punt de top 5 binnen te trekken.
Nieuwkomer in de top 10 is @MarChello75, die met 45 punten een sprong van plek 12 naar 8 maakt d:)b

Statistieken & fun facts
De eerste 3 wedstrijden heeft niemand in onze poule goed voorspeld; bij Sparta-Utrecht (0-3), Groningen-Excelsior (3-0) en Heerenveen-RKC Madrid (1-4) werd geen enkele tienpunter gescoord.

We weten allemaal dat 2-1 de uitslag is waar in de regel de meeste punten mee gescoord worden, simpelweg omdat het de meest voorkomende uitslag is in het voetbal. Nu deden AZ en Cambuur jullie een plezier door precies die uitslag op het scorebord te zetten en wat blijkt? Slecht 6 personen waren zo slim om 2-1 op hun papiertje te zetten.

Bij NEC-Volendam vlogen de 2-1'tjes je dan weer om de oren. Tevergeefs, het werd hier 3-0 en dat had alleen @frank131331 in de gaten. Over heel voetbalpoules was dit slechts 203x juist voorspeld; goed gedaan Frank!

De 2-4 bij Feyenoord-Fortuna was eveneens een leuke. Slechts 5 personen hadden de 2 goals voor Fortuna in hun voorspelling staan. @jbdeiman zat er met 2-3 akelig dichtbij maar de echte durfals waren @Isheara, @Allervieste, @bie100 en @sjtienuh. Niet alleen gaven zij Fortuna 2 goals, ze lieten de Limburgers er ook nog eens met de winst vandoor gaan. Ik hoopte met jullie mee maar het mocht helaas niet zo wezen >:)

Het gelijkspel tussen Emmen en de Eagles zat er bij een flink aantal mensen wel in. De correcte 2-2 werd echter slechts door een kleine 4 personen goed gezien: @Cerveza, @Silverman401, @reaL_G en @Zyron d:)b

Bij PSV-Twente werden veel vijf- en zevenpunters uitgedeeld, de overwinning voor de Eindhovenaren werd wel goed ingeschat. De 3-1 die op het bord prijkte zagen we slechts in 2 gevallen terug: bij @ajaxalex en @reaL_G.

Dat Ajax na 4 makkelijke wedstrijden ook tegen een potentieel zware tegenstander vertrouwen geniet laten de 20 juiste voorspellingen zien. Daarnaast zien we nog eens 57 maal een overwinning voor de Amsterdammers op papier staan. Dit doet mij deugd; ga zo door!
noot: u mag gerust in het nadeel van Ajax voorspellen hoor, het is niet zo dat u dan de poule uitgeknikkerd wordt ;)

Toolkist vs Typhone O-meter

Deze ronde bakken ze er allebei niet veel van. @toolkist bakt er alleen nét iets meer van dan @Typhone.
Eerstgenoemde behoudt zijn 17e stek op de ranglijst, waar laatstgenoemde 9 plaatsen inlevert en nu op plaats 43 te vinden is.
Speelronde@Typhone@toolkist tussenstand
21 +62 +58 10-10
22 +25 +41 10-11
23 +33 +38 10-12

Reminder

Let er op dat u vóór aanvang van speelronde 24 uw voorspellingen ingevuld hebt! Er staan aanstaande vrijdag namelijk niet één maar twee wedstrijden op het programma, allebei om 20:00u.

Speciaal bedankje
Bedankt voor de reminder tags afgelopen vrijdag @mefjoew 8)

Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee