Nou als je dat wisselkanaal bekijkt is het elke 30 seconden wel iets te beleven op welk veld dan ook. Elke wedstrijd krijg je zo perfect mee (alleen interessant als het nergens meer om gaat natuurlijk)mefjoew schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:38:
[...]
Mooie uitsmijter weer en dank nogmaals voor de mooie verslagen (@Superkiwi idem uiteraard). Wel benieuwd waarom je alle wedstrijden om 14.30 uur als een zege voor het voetbal beschouwt? Vind zelf enige spreiding wel prettig, hoewel de zondagavondachtuur-wedstrijd er van mij ook wel af mag uiteraard
Dank aan (en voor) de organisatie
Volgend seizoen doe ik graag weer mee, houdt het Nederlandse voetbal toch net ff spannender
Volgend seizoen doe ik graag weer mee, houdt het Nederlandse voetbal toch net ff spannender
Ik vond het het leuk om mee te doen en bedankt voor de reminders. Helaas door ziekte 1 ronde niet kunnen invullen maar dat mag de pret niet drukken. Tot volgend seizoen. 😌
Xbox: SendexNL
Dank allen voor de organisatie en de gezelligheid in deze topic!
Er is volgens mij geen enkel ongetogen woord gevallen onderling, altijd plagerig in het "leuke".
@Typhone @Lekkerboeie86 als ik volgens seizoen bij kan springen hoor ik het graag
Er is volgens mij geen enkel ongetogen woord gevallen onderling, altijd plagerig in het "leuke".
@Typhone @Lekkerboeie86 als ik volgens seizoen bij kan springen hoor ik het graag
@Superkiwi Bedankt voor je eindeloze inzet tijdens het seizoen! Erg leuk!
| 2240Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+MSZ-AP20+MSZ-AP25 |
Heel erg bedankt voor het organizeren hiervan!
erg van genoten, en brengt wat extra spanning met zich mee.
Helaas kon ik de goede vorm niet vasthouden na de eerste seizoenshelft, maar toch een mooie plek behaald in mijn eerste deelname.
Alle winnaars gefeliciteerd!
erg van genoten, en brengt wat extra spanning met zich mee.
Helaas kon ik de goede vorm niet vasthouden na de eerste seizoenshelft, maar toch een mooie plek behaald in mijn eerste deelname.
Alle winnaars gefeliciteerd!
Organisatie bedankt, en iedereen veel succes verder. Helaas was elke week invullen al te veel gevraagd voor mij
Zonde want je hebt toch vrij lang meegedaan om plaats 1FietsCAD schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:39:
Organisatie bedankt, en iedereen veel succes verder. Helaas was elke week invullen al te veel gevraagd voor mij
Volgend seizoen gewoon op voorhand alle speelronden invullen, dan hark je sowieso al punten binnen
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Play-offs voor Europees voetbal
Ik zie dat bij 47 voorspellers de discipline er nog goed ingebakken zit, lekker bezig jongens!Eén persoon is het allerlekkerst bezig en dat is @Jamkaas93, die allebei de wedstrijden van afgelopen donderdag goed heeft voorspeld. Zelfs de doelpuntenmakers bij Utrecht en Sparta had hij bij het rechte eind, waarmee hij de volle 30 punten pakt
@Tripwire999 en @FrankHaver hadden de memo gemist dat ze de eerste (van Crooij) en dus niet de tweede (Lauritsen) doelpuntenmaker moesten invullen...
Maar goed, morgen worden de returns gespeeld dus er is nog niets zeker.
Voorlopige top 5
Halverwege de halve finales is dit de top 5 voor nu:1. @Jamkaas93 30 punten
2. @FrankHaver 26 punten
-. @Tripwire999 26 punten
4. @MarChello75 25 punten
5. @majoh +22 punten
Statistieken & fun facts
Heerenveen-Twente werd 14 keer goed voorspeld, tegenover 5 correcte voorspellingen bij Utrecht-Sparta. Kijken we naar het gat tussen de clubs op de ranglijst (18 vs 5 punten) dan is dit prima te verklaren.@mefjoew, @superbieke, @lucatoni en @RudyL dachten misschien dat Twente na dit seizoen moegestreden was en lieten Heerenveen daarvan profiteren, maar helaas.
Opvallend: bij Utrecht-Sparta werd er meer winst voor Utrecht (22x) dan voor Sparta (9x) voorspeld.
Niet zo heel gek als je weet dat Sparta sinds 1997 niet meer heeft gewonnen in Utrecht. Deze is jullie dan ook vergeven.
Beide wedstrijden stonden op papier garant voor een doelpuntenfestijn (althans, dat was mijn gedachte). 99% van jullie deelde die gedachte niet; de voorspellingen liepen over van de kleine 1-2tjes.
Behalve @jandee, die ging voor een gedurfde 3-3 en 2-4. Hopelijk krijgen we in de returns toch nog de goals waar we op hopen jandee!
Reminders
@luukvr @mavaros @RickOnline @RudyL @superbieke @MM99 @FREAKJAMVergeet jullie zondagwedstrijden niet in te vullen
Ik was wel klaar na de reguliere competitie, de playoffs interesseren me niet echt.
Alhoewel ik wel graag Sparta zie winnen, natuurlijk.
Alhoewel ik wel graag Sparta zie winnen, natuurlijk.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Ik ben kapot na dit seizoen. Alleen nog BBQ en zwemmen voorspel ik ....
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
@mefjoew kun je me uitleggen waarom ik, na slechts twee in plaats van vier ingevulde uitslagen, evenveel punten heb als jij? Zo verliest de naam Matthew natuurlijk wel in waarde he 
de 4-0 bij Twente-Heerenveen werd alleen goed voorspeld door @Superkiwi. Wat een baas
Statistieken en zelfbevlekking
Het meest opvallende is dat er op zondag maar één correcte uitslag tussen zat:de 4-0 bij Twente-Heerenveen werd alleen goed voorspeld door @Superkiwi. Wat een baas
Hoewel je eigenlijk zelf al je vraag beantwoordt (Superkiwi schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:24:
@mefjoew kun je me uitleggen waarom ik, na slechts twee in plaats van vier ingevulde uitslagen, evenveel punten heb als jij? Zo verliest de naam Matthew natuurlijk wel in waarde he
Het meest opvallende is dat er op zondag maar één correcte uitslag tussen zat:
de 4-0 bij Twente-Heerenveen werd alleen goed voorspeld door @Superkiwi. Wat een baas

Zeker achteraf ingevuld he?Superkiwi schreef op maandag 5 juni 2023 @ 09:24:
Het meest opvallende is dat er op zondag maar één correcte uitslag tussen zat:
Over de bekers... meimaand finalemaand.
Kan nog een week duren voordat ze verzonden worden
Hij zal er vast niet minder mooi om zijn.Typhone schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:49:
Over de bekers... meimaand finalemaand.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
De allerlaatste reminders
Vanavond staat de allerlaatste wedstrijd van het seizoen op ons te wachten. Omdat er toch nog een behoorlijk aantal spelers zijn blijven voorspellen zal ik voor het laatst de reminders eruit gooien. Of het nog spannend wordt? Met @Jamkaas93 aan kop en vrijwel uitsluitend overwinningen voor Twente in de voorspellingen kan het voor hem bijna niet meer fout gaan.@Isheara @luukvr @mavaros @FietsCAD @Dion34 @RickOnline @RudyL @horizon1978 @M@cer @malderhout @MM99 @SinergyX
Jullie voorspelling mist nog
Mailtje gestuurd voor de bekertjes…
Still akelig rustig daaro! 🤬
Still akelig rustig daaro! 🤬
Die komt bij mij pontificaal op de schouw hoor!
Oh dat zijn hele fraaie cups geworden @Typhone!
Daarom is het zo jammer dat ik hem niet gewonnen heb :’(
Super gaaf @Typhone ziet er prachtig uit!
Geen 'cup of shame' voor de typhone-toolkist challenge?Typhone schreef op maandag 19 juni 2023 @ 13:41:
Last but not least:
HIER doen we het allemaal voor!!!!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hahahaha, volgend jaar zal ik die fixen!toolkist schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:03:
[...]
Geen 'cup of shame' voor de typhone-toolkist challenge?
Maar dan win jij twee bekers vrees ik....
hoho, cup of shame is voor de verliezerTyphone schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 10:06:
[...]
Hahahaha, volgend jaar zal ik die fixen!
Maar dan win jij twee bekers vrees ik....![]()
Hoppa, deze blijft pontificaal boven mijn schermen staan!
In het kader van stoppen op je hoogtepunt gooi ik bij dezen de handdoek in de ring, deze positie kan ik nooit weer evenaren
In het kader van stoppen op je hoogtepunt gooi ik bij dezen de handdoek in de ring, deze positie kan ik nooit weer evenaren
:strip_exif()/f/image/hkkVtx6buXpeXeiSI7Sn8jO4.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je niet meedoet niet neeTrue schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:57:
Matthew-onwaardige instelling!True schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:57:
In het kader van stoppen op je hoogtepunt gooi ik bij dezen de handdoek in de ring, deze positie kan ik nooit weer evenaren![]()
[Afbeelding]
Kijk ik zie hier al een 2e tweekamp ontstaan... Mefjoew vs true...
En dat brengt me op een idee @Typhone @Superkiwi @Lekkerboeie86
Tis weer wat extra werk, maar wat denken jullie van een Tweakers cup? Teams tegen elkaar loten, team met hoogste score gaat door naar de volgende ronde. En dan een finale, of bv een best of 5.
Matthew-onwaardig eindresultaat!
Ik denk dat ik me dat extra werk niet op de nek ga nemen. Een verslag maken kost nu al ongeveer anderhalf uur, dat vind ik wel genoeg eigenlijk.toolkist schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:27:
[...]
Tis weer wat extra werk, maar wat denken jullie van een Tweakers cup? Teams tegen elkaar loten, team met hoogste score gaat door naar de volgende ronde. En dan een finale, of bv een best of 5.
Zonder hun mening gehoord te hebben denk ik dat Lekkerboeie en Typhone er ook wel zo in zullen staan.
Voor degenen die dit idee zien zitten even wat gebrainstorm uit de losse mouw:
Je kunt op voetbalpoules kleine poultjes van, ik zeg maar wat, 5 spelers aanmaken. Noem ze bv Team True, Team Nono, Team Blue of wat dan ook.
Scores zul je denk ik per pool indivueel moeten optellen, wat (afhankelijk van de hoeveelheid mensen die aan zo'n mini toernooitje mee willen doen) best wel wat zoekwerk vraagt wie bij welke teamnaam hoort aangezien er maar weinig zijn die aan hun Tweakers naam te herkennen zijn.
Dan moet je ook nog nadenken hoe je zo'n toernooitje 34 ronden lang, tot aan het einde van de competitie wil opzetten.
[ Voor 35% gewijzigd door Superkiwi op 22-06-2023 01:48 ]
Ik ben de eerste om dat toe te geven
Ik ben altijd in voor extra competitie, maar volg wat @Superkiwi zegt. Naast alle begrip voor 'wij steken er al tijd genoeg in' ook de vraag hoe dit praktisch in te regelen én leuk te houden door het seizoen heen. Heb daar niet direct (goede) ideeën bij helaas.toolkist schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 23:27:
[...]
Kijk ik zie hier al een 2e tweekamp ontstaan... Mefjoew vs true...
En dat brengt me op een idee @Typhone @Superkiwi @Lekkerboeie86
Ik hoor dat @toolkist graag verslagen schrijft
. Gemiddelde verslag hier kost al redelijk wat moeite maar we krijgen wat hulp weer komend seizoen. 1-1,5 uur ben je al heel snel kwijt voor een “simpel” verslag ook al vanwege de structuur en de opbouw en het moeten zoeken naar feitjes en namen. En niet de verkeerde mensen taggen wat ook wel eens gebeurd is!
Maar hier maak je een denkfout. Arne Slot heeft daadwerkelijk verstand van voetbal ik heb het hele seizoen als een half gare octopus wat dingen ingevuld.mefjoew schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:54:
[...]
Ik ben de eerste om dat toe te gevenMaar stel dat Arne Slot jouw 'ik doe niet meer mee, want ik kan mezelf toch niet evenaren'-instelling ook had gehad, dan was de beste man waarschijnlijk na vorig seizoen al gestopt bij Feyenoord. Wie had immers gedacht dat hij dat seizoen zou kunnen overtreffen?! In elk geval zou hij na deze jaargang dan zijn pijp aan Maarten hebben gegeven, want voor Feyenoord was dit dé ultieme prestatie. Gelukkig (voor Feyenoorders) denkt Slot anders. Het kan altijd beter. Zo ook dus voor jou

Ik moet inderdaad niet alle Matthews over één kam scheren (lees: ik dicht mezelf wel enige voetbalkennis toeTrue schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:23:
[...]
Maar hier maak je een denkfout. Arne Slot heeft daadwerkelijk verstand van voetbal ik heb het hele seizoen als een half gare octopus wat dingen ingevuld.

Superkiwi schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 01:34:
[...]
Ik denk dat ik me dat extra werk niet op de nek ga nemen. Een verslag maken kost nu al ongeveer anderhalf uur, dat vind ik wel genoeg eigenlijk.
Zonder hun mening gehoord te hebben denk ik dat Lekkerboeie en Typhone er ook wel zo in zullen staan.
Voor degenen die dit idee zien zitten even wat gebrainstorm uit de losse mouw:
Je kunt op voetbalpoules kleine poultjes van, ik zeg maar wat, 5 spelers aanmaken. Noem ze bv Team True, Team Nono, Team Blue of wat dan ook.
Scores zul je denk ik per pool indivueel moeten optellen, wat (afhankelijk van de hoeveelheid mensen die aan zo'n mini toernooitje mee willen doen) best wel wat zoekwerk vraagt wie bij welke teamnaam hoort aangezien er maar weinig zijn die aan hun Tweakers naam te herkennen zijn.
Dan moet je ook nog nadenken hoe je zo'n toernooitje 34 ronden lang, tot aan het einde van de competitie wil opzetten.
Oh maar wat ik bedoel duurt geen 34 ronden lang... uitgaande van zo'n 100 deelnemers heb je 7 rondes. Gewoon knockout systeem.. 128 (evt wat byes)-64-32-16-8-4-2Typhone schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:04:
Ik hoor dat @toolkist graag verslagen schrijft. Gemiddelde verslag hier kost al redelijk wat moeite maar we krijgen wat hulp weer komend seizoen. 1-1,5 uur ben je al heel snel kwijt voor een “simpel” verslag ook al vanwege de structuur en de opbouw en het moeten zoeken naar feitjes en namen. En niet de verkeerde mensen taggen wat ook wel eens gebeurd is!
Een heel verslag schrijven lijkt me verder niet nodig, hoogstens een lijst met de uitslagen per ronde.
En verder lift het mee op de bestaande competitie. Taggen om te herinneren etc wordt al gedaan dus is geen extra werk.
Alleen wat regels bedenken voor gelijke scores, maar daar is redelijk makkelijk een mouw aan te passen.
Die uitslagen in een lijstje zetten als bijdrage voor de wekelijkse post en een nieuwe loting doen voor die paar rondes wil ik best doen.
Ten Hag had een wisselbeleid van likmevestje en schopte het ook tot de halve finale CL, en moet je kijken wat er van hem is gekomen.True schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 08:23:
[...]
Maar hier maak je een denkfout. Arne Slot heeft daadwerkelijk verstand van voetbal ik heb het hele seizoen als een half gare octopus wat dingen ingevuld.
Niet opgeven True, ik wil graag zien of jij een Slot/Ten Hag bent of eigenlijk gewoon een Machlas
En ook al blijk je achteraf een Machlas dan heb je toch even tussen de grote jongens mogen spelen.
[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 22-06-2023 10:56 ]
@Typhone kunnen we Astie nog diskwalificeren wegens wangedrag?
Dat klopt. Goede gok. Het had ook 1924, 1928, 1936, 1938, 1940, 1961, 1962, 1965, 1969, 1971, 1974, 1984, 1993 of 1999 kunnen zjn.
1924, 1928, 1936, 1938 en 1940 vallen sowieso af; toen bestond AZ nog niet
1961, 1962, 1965, 1969, 1971 en 1974 ook want toen bestond teletekst nog nietSuperkiwi schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:27:
1924, 1928, 1936, 1938 en 1940 vallen sowieso af; toen bestond AZ nog niet