Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:54
Superkiwi schreef op zondag 14 mei 2023 @ 22:04:
Speelronde 32 is nog niet beslist!
Wint Ajax en scoort groningen eenmaal, dan is @mefjoew de winnaar.
Mocht het 3-0 voor Ajax worden dan pakt @RudyL de winst.
Mocht het een gelijkspel worden dan is @reaL_G weekwinnaar.
In het geval dat Ajax verliest pakt @Blackshifty de weekwinst.
Dinsdag weten we meer!
Bij een 1-3 eindstand zijn er twee met gelijke scores toch? Waarom is dan Mefjoew de winnaar?
En volgens mij is er bij een 0-4 eindstand nog een andere weekwinnaar dan bovenstaande lijst. 6 potentiele kanshebbers (waarbij één het alleen gezamenlijk kan winnen?)

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:16
Je hebt helemaal gelijk! d:)b

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi
Ajax wint met 3-2 in Groningen en daarmee is @mefjoew winnaar van speelronde 32, gefeliciteerd! *O*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 19:50
3x 10 punten 2x 7 punten. Netjes @mefjoew het Hero abonnement is aangevraagd :)

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:03
RudyL schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:38:
[...]

Bij een 1-3 eindstand zijn er twee met gelijke scores toch? Waarom is dan Mefjoew de winnaar?
En volgens mij is er bij een 0-4 eindstand nog een andere weekwinnaar dan bovenstaande lijst. 6 potentiele kanshebbers (waarbij één het alleen gezamenlijk kan winnen?)
Was ik dat dan geweest? Ik herken de 0-4, niet gedacht dat ik (ik heb de laatste weken maar vooruit ingevuld) nog wat zou stijgen de laatste weken. Benieuwd naar de overgebleven 2 rondes nu Feyenoord al kampioen is en Ajax en AZ alles hebben om nog voor te spelen. :)
Ik begin nu wel vast met volgend seizoen invullen, ruim van tevoren doet mij klaarblijkelijk goed ;)

Gefeliciteerd met de weekwinst @mefjoew

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyL
jbdeiman schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:26:
[...]

Was ik dat dan geweest? Ik herken de 0-4, niet gedacht dat ik (ik heb de laatste weken maar vooruit ingevuld) nog wat zou stijgen de laatste weken. Benieuwd naar de overgebleven 2 rondes nu Feyenoord al kampioen is en Ajax en AZ alles hebben om nog voor te spelen. :)
Ik begin nu wel vast met volgend seizoen invullen, ruim van tevoren doet mij klaarblijkelijk goed ;)

Gefeliciteerd met de weekwinst @mefjoew
Je had een goede ronde hoor met de 8e plek, maar was niet in staat meer geweest om op dinsdag alsnog de ronde te winnen. Er waren er meer met 0-4

LOETKE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 18:03
RudyL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:02:
[...]

Je had een goede ronde hoor met de 8e plek, maar was niet in staat meer geweest om op dinsdag alsnog de ronde te winnen. Er waren er meer met 0-4
Jammer ;) Ik zag inderdaad dat ik dichtbij was (ná Groningen - Ajax de 8e plek inderdaad). Zat voor mijn gevoel er mooi dichtbij in elk geval. Was zelf meer gefocust op het kampioenschap van mijn cluppie en niet zo met de poule bezig. Wel lekker dat het ook in de eerste de beste keer dat het echt kan gebeuren, direct gebeurt. Is die druk er in elk geval af.
Was niet leuk in 2017 tegen Excelsior toen, met de spanning die er nog op zat. Veel spanning was er niet meer deze keer, maar het is dan wel fijn als de gehele druk daarop er ook af is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi

Reminder voor de reminders

Omdat in speelronde 33 alle wedstrijden tegelijk worden gespeeld, te weten zondag om 14:30u, hier alvast een heads-up.
Morgen zal ik de lijst met voorspellingen even doorlopen en de gebruikelijke tags uitdelen waar nodig ;)

Het verslag van speelronde 32 is er door de inhaalwedstrijd op dinsdag helaas bij ingeschoten. Degenen die een persoonlijke excuses eisen kunnen zich vanmiddag om 14:00u op het Malieveld melden. Wel eerst even aanmelden bij de gemeente Den Haag anders zou het zo maar eens naar kunnen aflopen.

noot: de directie is niet aansprakelijk voor eventueel letsel als gevolg van een knuppel in uw nek of een bijt in uw been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04
De komende weekenden zijn de twee weekenden waarin er heel veel voetbal is, maar je eigenlijk geen hele zondag nodig hebt om het te kijken.

En ook nog eens geen F1 dit weekend, ik denk dat ik maar alvast moet wennen aan de zomerstop straks :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RudyL
Aanvang is 14:30, leuk geprobeerd om bepaalde mensen hierdoor te laat te laten voorspelen 😉

LOETKE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
RudyL schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:40:
Aanvang is 14:30, leuk geprobeerd om bepaalde mensen hierdoor te laat te laten voorspelen 😉
Dat staat er toch? Lang weekend en nu al aan het bier zeker? :+

@Hoianddoei het beste zou zijn om alle wedstrijden vanavond om 20:00 te laten beginnen. Met al die stakingen kunnen ze de restanten mooi uitsmeren over de rest van het weekend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13:58
Misschien moeten we deze speelronde de vraag 'hoe vaak wordt een wedstrijd dit weekend stilgelegd wegens 'wangedrag' van het publiek?' hanteren als tiebreaker bij een gelijke stand in punten? Ik voorspel bij deze alvast dat het twee keer zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat is een heel leuk initiatief maar helaas niet uitvoerbaar. Niet alle bijna 100(!) spelers zitten hier in het topic vóór zondag half 3, het is derhalve onmogelijk om van álle deelnemers op voorhand een verwacht aantal door te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Superkiwi schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:49:
Dat is een heel leuk initiatief maar helaas niet uitvoerbaar. Niet alle bijna 100(!) spelers zitten hier in het topic vóór zondag half 3, het is derhalve onmogelijk om van álle deelnemers op voorhand een verwacht aantal door te krijgen ;)
Misschien voor de laatste speelronde dan maar, hoewel de kans op een gelijk aantal punten dan (aangezien welke wedstrijd 'wedstrijd van de week' is) een stuk kleiner is ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Superkiwi

Speelronde 33 in de Eredivisie

Met nog twee speelrondes te gaan wordt het ongekend spannend! @Astie en @True lijken te gaan strijden om de winst maar omdat in speelronde 34 elke(!) wedstrijd als wedstrijd van de week telt kunnen daar nog heel veel punten behaald worden. Daar bovenop komen ook nog eens de punten voor de stand in de competitie en de topscorer.
reminder: de playoffs tellen niet mee voor de eindstand in de poule!
Dat betekent dat ook @Magixx013 nog niet afgeschreven dient te worden voor de titel. Sterker nog, en ik weet dat @Typhone hiervan gaat gruwelen, zelfs @toolkist maakt nog kans om er op de laatste speeldag met de winst vandoor te gaan.

Morgen om 14:30 trappen alle wedstrijden tegelijk af. Of ze ook allemaal tegelijk eindigen is een tweede want het lijkt wel of er op de tribunes meer mensen met een mentale stoornis zitten dan in het Pieter Baan Centrum.
Dat is nog even afwachten dus. Hopelijk houden alle aapjes zich rustig zodat er morgenavond gewoon een verslag geschreven kan worden.

Voor het zover is, eerst maar even de zakelijke kant afhandelen. De volgende mensen moeten hun voorspellingen nog invullen:
@Allervieste @MarkH69 @Basdon1985 @Blackshifty @R-B @FietsCAD @Dion34 @frumper @Mrk87 @SinergyX @d4rkn4pst3r @Cerveza @Thijssie007 @RudyL @superbieke @hippiepaci @heho @Zyron @Techrvw

Succes met de laatste loodjes! d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 20-05-2023 18:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:31:

Met nog twee speelrondes te gaan wordt het ongekend spannend! @Astie en @True lijken te gaan strijden om de winst maar omdat in speelronde 34 elke(!) wedstrijd als wedstrijd van de week telt kunnen daar nog heel veel punten behaald worden. Daar bovenop komen ook nog eens de punten voor de stand in de competitie en de topscorer.
Dat betekent dat ook @Magixx013 nog niet afgeschreven dient te worden voor de titel. Sterker nog, en ik weet dat @Typhone hiervan gaat gruwelen, zelfs @toolkist maakt nog kans om er op de laatste speeldag met de winst vandoor te gaan.

Morgen om 14:30 trappen alle wedstrijden tegelijk af. Of ze ook allemaal tegelijk eindigen is een tweede want het lijkt wel of er op de tribunes meer mensen met een mentale stoornis zitten dan in het Pieter Baan Centrum.
Dat is nog even afwachten dus. Hopelijk houden alle aapjes zich rustig zodat er morgenavond gewoon een verslag geschreven kan worden.

Voor het zover is, eerst maar even de zakelijke kant afhandelen. De volgende mensen moeten hun voorspellingen nog invullen:
@Allervieste @MarkH69 @Basdon1985 @Blackshifty @R-B @FietsCAD @Dion34 @frumper @Mrk87 @SinergyX @d4rkn4pst3r @Cerveza @Thijssie007 @RudyL @superbieke @hippiepaci @heho @Zyron @Techrvw

Oud en vertrouwd stukje proza!
Succes allen!

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Superkiwi schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 18:31:

Gezien de laatste speelronde én alle punten voor de eindstand, zou ik iedereen die na dit weekend binnen vijftig punten van @Astie staat, nog tot de kanshebbers rekenen. Ervan uitgaande dat ikzelf afgelopen weekend een soort 'laatste teken van leven' had, hoop ik dat @True de eer van alle Matthews hoog houdt. Aan de andere kant, en hopelijk beledig ik hier niemand mee, zou het wel symbolisch beter passen als @Magixx013 (als vrouw) de pool wint in een jaar dat Feyenoord kampioen wordt. Van oudsher zou je die toch allebei als de underdog beschouwd hebben voorafgaand aan dit seizoen. Nogmaals, no offence naar alle vrouwen en/of Feyenoord-fans hier O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb Magixx vorig jaar ook zien spelen in deze poule; ze is allesbehalve een underdog. Deze mevrouw heeft er wel verstand van :)
mefjoew schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:13:
[...]
Gezien de laatste speelronde én alle punten voor de eindstand, zou ik iedereen die na dit weekend binnen vijftig punten van @Astie staat, nog tot de kanshebbers rekenen.
Dat idee had ik ook maar ik had geen zin om zó veel mensen te gaan taggen :P

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 21-05-2023 12:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magixx013
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:41
Helaas een slechte week dus twee plaatsen gezakt. Komende week kijken of het nog goed komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Zeg @Typhone wanneer maak jij weer eens zo'n mooi verslag? O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Sinds we in de competitie van Feyenoord verloren hebben is ie nergens meer te bekennen. Uiterst opvallend >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Superkiwi op 22-05-2023 17:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
Ik zie opeens een schildje naast m'n naam verschijnen, dus ik gok dat ik eindelijk een keertje de weekwinnaar ben? oOo

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat klopt Sempy, gefeliciteerd! :*)
Er waren wederom twee mensen met hetzelfde aantal punten, na raadplegen van de magische smaragd kwam jij als winnaar uit de bus.

Morgen in de avond volgt het verslag van afgelopen weekend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op maandag 22 mei 2023 @ 17:50:
Sinds we in de competitie van Feyenoord verloren hebben is ie nergens meer te bekennen. Uiterst opvallend >:)
Ich werde es mal im hotsenknotsen Deutsch versuchen? @Typhone ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Laatst online: 16:21
toolkist schreef op maandag 22 mei 2023 @ 16:35:
Zeg @Typhone wanneer maak jij weer eens zo'n mooi verslag? O-)
Komende week haal ik het zeker, heb nu niet eens tijd alle belletjes en DM's te checken joh :'(.
Nog 2 weken fulltime in Duitsland (klant) maar daarna keert de rust weder! :>

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Typhone schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:25:
[...]

Komende week haal ik het zeker, heb nu niet eens tijd alle belletjes en DM's te checken joh :'(.
Nog 2 weken fulltime in Duitsland (klant) maar daarna keert de rust weder! :>
Doe je ook mee in de Bundesliga poule en zoek je daar nog een Münchense zoals je eerder tips kreeg van een Rotterdamse of zo? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
True schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:37:
[...]

Doe je ook mee in de Bundesliga poule en zoek je daar nog een Münchense zoals je eerder tips kreeg van een Rotterdamse of zo? :+
Die 'Rotterdamse' is Duits ;)
Bundesliga lijkt me wel mooi. Met oud collega's (toen ik nog in Duitsland werkte) altijd meegedaan met een poule daar wat altijd leuk was. En zeer moeilijk te voorspellen trouwens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:23:
[...]

Die 'Rotterdamse' is Duits ;)
Bundesliga lijkt me wel mooi. Met oud collega's (toen ik nog in Duitsland werkte) altijd meegedaan met een poule daar wat altijd leuk was. En zeer moeilijk te voorspellen trouwens!
Ook alleen dit jaar. Rest van de keren, Bayern wint.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Superkiwi

Eredivisie weekoverzicht speelronde 33

Na een slopend tactisch spel dat 33 weken geduurd heeft en waarin vele pionnen zijn gesneuveld staan alleen de belangrijke stukken nog overeind. Zoals @True zou zeggen: het kaf is van het koren gescheiden.
Zij maken zich deze week op voor de ultieme eindstrijd om te bepalen wie er uiteindelijk met de felbegeerde kampioensschaal naar huis gaat en zich opvolger van @IntToStr mag noemen. Het middenspel werd al vrij hard en agressief gespeeld waardoor er afgelopen weekend slechts enkele kleine strategische verplaatsingen hebben plaatsgevonden. Een blik op het speelbord leert dat een aantal spelers goede kans maken op de winst maar zoals @Magixx013 al liet zien is een foutje onder druk snel gemaakt; waar ze vrijwel het hele seizoen op het virtuele podium heeft mogen bivakkeren moet ze nu (even) genoegen nemen met een 5e plaats.
Ze heeft in elk geval nog wel wat zetten gedaan en daarmee een aantal belangrijke punten gesprokkeld. Dit in tegenstelling tot @Blackshifty en @d4rkn4pst3r, die de memo gemist hadden en vergeten zijn om hun laatste zetten te doen. Gevolg: een respectievelijke daling van 24(!) en 15 plekken. Opvallend is dat er verder niemand een significante stijging of daling heeft meegemaakt (lees: meer dan 10 plekken gewonnen of verloren).

De strijd om het weekschaaltje was net als de afgelopen weken weer een spannende, zo zit er tussen de nummer(s) één en twaalf slechts 5 punten. Sterker nog, het verschil tussen de nummer één en de nummer 29 is deze week slechts tien punten. Zo blijkt maar weer dat één verkeerde gok je een plaats in de week top 5 kan kosten.
Wie hebben er deze week dan wél goed gegokt? Net als afgelopen week zijn er wederom twee mensen die net wat beter waren dan de rest: @Jamkaas93 en @Sempy, allebei met een keurige 60 punten. Opvallend is dat ze beiden slechts één volle tienpunter hebben gescoord maar als je de rest van de ronde slechts één foutje maakt tellen de rest van de puntjes aardig snel op. Het zal ze verder worst wezen natuurlijk, het belangrijkste is dat ze sinds afgelopen zondag kunnen pronken met een mooi gouden schaaltje achter hun naam. Gefeliciteerd! *O*

Week top 5
1. @Sempy 60 punten
1. @Jamkaas93 60 punten
3. @R-B 59 punten
4. @YES 59 punten
5. @FrankHaver 57 punten

De weekwinst heeft ervoor gezorgd dat Sempy nog maar 10 punten verwijderd is van een plek in de top 10. Voor Jamkaas betekent het dat hij vanaf plek 13 de top tien binnen komt gedenderd en nu op een keurige 7e plek te vinden is.
Als ik met niet vergis is dit de eerste top 5 notering voor Visca? Heel netjes _/-\o_

Tweakers Hero Abonnement
Met twee weekwinnaars moest de randomizer er weer aan te pas komen om te bepalen wie er met het Tweakers Hero abonnement aan de haal zou gaan. Deze keer is dat Sempy geworden! 8)

Totaalstand top 10 na 33 speelronden
1. @Astie 1345 punten
2. @True 1334 punten
3. @toolkist 1310 punten (+1)
4. @robbydw +1306 punten (+1)
5. @Magixx013 1304 punten (-2)
6. @Stedom 1302 punten
7. @Jamkaas93 1296 punten (+6)
8. @mefjoew 1295 punten (-2)
9. @Rubeo38 1294 punten (+1)
10.@MarChello75 1292 punten (+5)

Astie en True blijven staan waar ze staan, al loopt True wel een kleine 4 puntjes in.
Voor toolkist is het de eerste keer op het podium? Hoe voelt dat nou? Aan @Typhone dezelfde vraag >:)
Robbydw onderstreept nog maar eens dat zijn laatste weken geen toevalstreffers waren en stijgt wederom een plekje.
@Lekkerboeie86, die de eer van de organisatie hoog moet houden heeft helaas verzaakt en is niet langer in de top 10 te vinden. Voor @FREAKJAM geldt hetzelfde.
MarChello75 heeft hiervan geprofiteerd en hij sluit nu de top 10 af.

Statistieken & fun facts
Laten we maar beginnen met de meest opvallende: @ElPaco ging voor een monsterlijke 8-1(!) bij NEC-AZ :o
@hilz0r, @MM99 en @bregweb waren de overige drie die NEC lieten winnen, zij deden het alleen wat meer bescheiden.

@toolkist, @superbieke, @ST10©DE en @Hoianddoei hadden als enige een gelijkspel bij PSV-Heerenveen. @Isheara, de man die wel van een gokje houdt, had Heerenveen op winst gezet, net als @Purehz.

De totale afgang van Real Madrid Waalwijk zag niemand aankomen, deze is dan ook door niemand goed voorspeld. Sterker nog, er zat ook helemaal niemand in de buurt van de 0-5.

De nummer 6 Sparta tegen de nummer 18 Cambuur werd eveneens onderschat. @Isheara (daar hebben we hem weer) en @Typhone zaten er met 4-0 akelig dichtbij. Maar er was één iemand die er perféct op zat: onze eigen(wijze) @mavaros _/-\o_

Dat Groningen helemaal niks klaarspeelt bewijst het 6-0(!) verlies bij Vitesse. Ook deze slachting werd door niemand voorspeld, al zaten @Stedom, @MPC60 en @mAiden88 er met 4-0 nog het dichtste bij.
Dat we enkele verstokte Groningen fans hebben weten we sinds een paar weken al. Ik telde zojuist 5 maal een overwinningen voor de groen-witten. Hoop doet leven zullen we maar zeggen.

Fortuna-Excelsior en Go Ahead Eagles-Volendam werden door niemand goed voorspeld.

Emmen-Feyenoord (1-3) was met 18 juiste voorspellingen de meest goed voorspelde uitslag van dit weekend, gevolgd door 13 juiste voorspellingen bij Ajax-Utrecht (3-1). Ondergetekende had er weinig vertrouwen in en had, als enige zo blijkt, Utrecht op 1-2 gezet.

Opvallend:
Naast Ajax-Utrecht (13x) en Emmen-Feyenoord (18x) zijn er alleen tienpunters gescoord bij NEC-AZ (6x) en Sparta-Cambuur (1x).

Toolkist vs Typhone O-meter

Alleen met wederzijdse goedkeuring zal ik de meter updaten en plaatsen, het voelt nu een beetje als grensoverschrijdend gedrag richting onze half Rotterdamse Duitser. Zelfs de regisseur van irreversible zou dit té ver vinden gaan.

Belangrijke info mbt de laatste speelronde
In de laatste speelronde telt élke wedstrijd als wedstrijd van de week, er zijn dus veel punten te verdienen. Des te meer reden om je even te verdiepen in eventuele blessures en/of schorsingen.
Aan het eind van de competitie (lees: na 34 speelronden) worden de extra punten voor de stand op de ranglijst er nog bij opgeteld, evenals punten verdiend met het correct noemen van de topscorer. De play-offs tellen niet mee, ook al telt voetbalpoules die punten wel gewoon door.

Reminder

Jawel, nog slechts één rondje te gaan! Aftrap van álle wedstrijden is net als afgelopen weekend om 14:30 uur.
De tags volgen op zaterdag.

Een duimpje achterlaten is vrijblijvend maar wordt zeker gewaardeerd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:33
Die 8-1 was gewoon een gruwelijk fatfinger natuurlijk. Had 0-1 moeten zijn, scheelt toch 7 punten (nu 0, anders 7). Achja, ik deed toch al niet meer mee voor de top plekjes.

Mooi verslag weer _/-\o_

WoT stats

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YES
  • Registratie: December 2013
  • Nu online

YES

Moderator General Chat
Superkiwi schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:43:
Als ik met niet vergis is dit de eerste top 5 notering voor Visca? Heel netjes _/-\o_
Volgens mij wel, zit te glimmen van trots hier.
Alhoewel, nu pas de eerste top 5 notering terwijl ik toch een echte voetbalkenner ben.. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:43:
Voor toolkist is het de eerste keer op het podium? Hoe voelt dat nou? Aan @Typhone dezelfde vraag >:)
geen idee, ben er nog niet met m'n crappy eindstand (en topscorer) voorspellingen en tis uberhaupt pas de 1e keer dat ik mee doe ;)

Alleen met wederzijdse goedkeuring zal ik de meter updaten en plaatsen, het voelt nu een beetje als grensoverschrijdend gedrag richting onze half Rotterdamse Duitser. Zelfs de regisseur van irreversible zou dit té ver vinden gaan.
Hohohoho... 's avonds een vent 's morgens een vent... dus niet jammeren nu en posten die handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
toolkist schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 20:42:
[...]

geen idee, ben er nog niet met m'n crappy eindstand (en topscorer) voorspellingen en tis uberhaupt pas de 1e keer dat ik mee doe ;)

[...]

Hohohoho... 's avonds een vent 's morgens een vent... dus niet jammeren nu en posten die handel.
Nu de vraag: ben je er volgend jaar weer bij? 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Daar ben ik nog niet over uit
Stel ik eindig 3e (vast niet, maar goed), dan kan het haast niet meer beter gaan.. bekertje voor de 3e plek, boven jou geëindigd...

[ Voor 69% gewijzigd door toolkist op 25-05-2023 23:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mefjoew
Enige spanning voor deze speelronde. Een beetje vanwege de reële kans hoop dat Ajax nog tweede wordt, maar met name natuurlijk omdat ik stiekem nog meeding naar een dark horse ben voor de derde plek in de eindrangschikking van onze pool. @Astie en @True lijken uit te gaan maken wie met de grote winst naar huis gaat, maar na mijn rampzalige eerste-seizoenshelft vind ik derde worden ook een prestatie van formaat.

Afijn; uiteindelijk zullen beide dromen waarschijnlijk weer keihard bedrog blijken, maar: hoop doet leven :+

[ Voor 3% gewijzigd door mefjoew op 26-05-2023 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
De hoop dat Ajax 2e wordt deel ik, al is dat volgens mijn voorspellingen niet mogelijk:
AZ heb ik met 3-2 laten winnen en Ajax heb ik op 2-2 gezet in Enschede.

Als je alle clubs een beetje op de juiste plek hebt staan kun je daarmee flink compenseren voor eventuele missers in je voorspellingen. Ik ben heel benieuwd hoe onze poule er na de komende speelronde voorstaat, ik verwacht wel wat onverwachte verrassingen, maar ook wat mensen die het net als Arsenal op het allerlaatst toch nog weg gaan geven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
JAAA de laatste speelronde komt eraan. 9 wedstrijden op zondag, daarbij ook nog de eerste doelpuntenmaker voorspellen in elke wedstrijd! Neem alvast een kijkje, en check zondag nog 1 keer de opstellingen, zodat je niet iemand selecteert die niet in het veld staat.

De Tweakerspoule winnaar zal zondag bekend zijn, mits er geen bekers bier op het veld belanden natuurlijk.
Nogmaals voor de duidelijkheid. De play-offs voor europees voetbal zijn geen onderdeel van deze poule. Hier denk voetbalpoules.nl anders over. Maar voor Tweakers FC stopt de poule na 34 speelrondes + de extra voorspellingen.

De bekers voor de top 3 worden weer mogelijk gemaakt door @Typhone
Verder krijgt de nummer 1 van Tweakers FC een kadobon van Bol.com twv 20 euro.

Laten we hopen op een mooie zondag en succes met het voorspellen van de laatste speelronde!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Superkiwi

Speelronde 34 in de Eredivisie

@Lekkerboeie86 gaf gisteren al een voorzetje; morgen om 14:30u vangt de allerlaatste speelronde van onze nationale competitie aan. Indien er nog mensen zijn die het gemist hebben: élke wedstrijd zijn er dubbele punten te verdienen, check dus je doelpuntenmakers even! Morgen omstreeks 16:15u (mits er geen stilleggingen/stakingen zijn) weten we wie de grote winnaar is van de Tweakers F.C. Voetbalpoule 2022/2023 :9

De meesten van jullie zijn afgelopen week al druk bezig geweest met het raadplegen van de sterren, heel goed. 31 van jullie denken het zó bij het rechte eind te hebben dat ze hun voorspellingen verbergen voor de rest. We gaan het zien, spannend wordt het sowieso want er is nog niks gespeeld!
De volgende personen moeten hun voorspellingen nog even optypen:
@Typhone @Allervieste @Basdon1985 @Blackshifty @R-B @SinergyX @d4rkn4pst3r @Thijssie007 @RudyL @ParaDroid2 @frank131331 @Gynnad @hippiepaci @M@cer @Techrvw @FREAKJAM.

Heel veel succes deze laatste speelronde d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
@toolkist is zn voorspellingen vergeten? 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Die zijn twee weken geleden al ingevuld en daarna alleen nog een keer opnieuw beoordeeld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Succes dames en heren. Traditiegetrouw spendeer ik meer tijd en moeite in dit topic dan bij het invullen van de poule dus we gaan het zien in welke mate het kaf van het koren wordt gescheiden.

De beker mag naar het Heracles stadion gestuurd worden, neem ik 'm daar wel in ontvangst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
True schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:18:
Traditiegetrouw spendeer ik meer tijd en moeite in dit topic dan bij het invullen van de poule (...)
Dat excuus gebruik ik ook altijd, enige verschil is dat het bij mij ook zichtbaar is aan de scores :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Grappig dat voetbalpoules de punten live bijhoudt vandaag :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r2Ie4J5hOToDwYYL4-L-GdRFh7U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Los6bxN9wncLCrtg5kL8ome.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op zondag 28 mei 2023 @ 14:58:
Grappig dat voetbalpoules de punten live bijhoudt vandaag :)
[Afbeelding]
Wel leuk om te zien dat ik de geen score van Groningen, Cambuur en Emmen al goed heb, toch weer puntjes in de pocket O-)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pvR551B.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
@Typhone AZ nog ff scoren en dan affluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hd-PmS2NEuPeFvDL8AWw-smEOoY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d53FomHnyNPA7FdOWdOHR3GS.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/suKPw1U.png

F5 F5

Heerlijke puntjes van Twente op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Hm ik vond m'n vorige stand toch leuker...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 29-05 17:13

FREAKJAM

"MAXIMUM"

@Astie gefeliciteerd! Zelf een mooie 7de plek dit seizoen, met nog een mooie eindspurt. Organisatie bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door FREAKJAM op 28-05-2023 16:42 ]

is everything cool?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ha, toch evenveel punten gescoord als @True 8)
Kan ik concluderen dat ik een verloren stukje kaf ben?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cDdXLnRozfPwsaWrVUABJJmtIaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ANFu4AhiQrI6LLwJTLkIEetp.jpg?f=fotoalbum_large

En dan te bedenken dat sommige lui dit soort scores gewoon in een normale week halen...
De extra punten moeten er nog bij opgeteld worden zie ik, geen idee wanneer voetbalpoules dit doet eigenlijk, misschien pas na de playoffs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:41:
Ha, toch evenveel punten gescoord als @True 8)
Kan ik concluderen dat ik een verloren stukje kaf ben?

[Afbeelding]

En dan te bedenken dat sommige lui dit soort scores gewoon in een normale week halen...
De extra punten moeten er nog bij opgeteld worden zie ik, geen idee wanneer voetbalpoules dit doet eigenlijk, misschien pas na de playoffs.
Staan er bij, even refreshen, ik dacht al even dat ik #1 was geworden :(.

Edit: als je hier kijkt: https://www.voetbalpoules.nl/poule/106806/stand/eredivisie zie je de totaal punten van deze ronde + extra ronde (voorspellingen eindposities).

[ Voor 10% gewijzigd door True op 28-05-2023 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
True schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:42:
[...]
Staan er bij, even refreshen, ik dacht al even dat ik #1 was geworden :(.
130 punten :D
Dat is nog behoorlijk veel als ik zo naar de gemiddeldes kijk. Seizoen toch nog een beetje geslaagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
En dan kijk je op de laatste pagina en zie Dion82 ff 154 punten halen.. Hoezo sta je dan nog op de laatste pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

toolkist schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:56:
En dan kijk je op de laatste pagina en zie Dion82 ff 154 punten halen.. Hoezo sta je dan nog op de laatste pagina?
Topscoorder goed gokken is al 30 punten.
Misschien een dieseltje, beetje traag op gang gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

toolkist schreef op zondag 28 mei 2023 @ 16:56:
Aantal punten is laatste ronde + extra voorspellingen. Veel punten gescoord op de eindranking dus, maar qua voorspellingen per week over het algemeen minder goed gescoord.

is everything cool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Daarmee doe je @Dion34 tekort, hij pakt vandaag wel gewoon even 74 punten. Evenveel als @Maarten_E en @FREAKJAM. De wijze fee moet nog even bepalen wie van deze drie de weekwinnaar gaat worden.

[ Voor 50% gewijzigd door Superkiwi op 28-05-2023 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Superkiwi schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:02:
Daarmee doe je @Dion34 tekort, hij pakt vandaag wel gewoon even 74 punten. Evenveel als @Maarten_E en @FREAKJAM. De wijze fee moet nog even bepalen wie van die drie de weekwinnaar gaat worden.
Dat had ik nog niet eens gezien, had naar de laatste ronde + extra voorspellingen gekeken. Fortuna bezorgde mij op het laatste moment nog aardig wat punten, want had 1-1 + Gladon als voorspelling :P

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 28-05-2023 17:09 ]

is everything cool?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 22:18
Daarmee doe je @Dion34 tekort, hij pakt vandaag wel gewoon even 74 punten. Evenveel als @Maarten_E en @FREAKJAM. De wijze fee moet nog even bepalen wie van deze drie de weekwinnaar gaat worden.
HOE DAN?!
Wel 2 keer de top-3 gehaald dit seizoen geloof ik, die kunnen op mijn palmares want sinds de winterstop was het 3x niks bij mij.

Edit:
Meer dan 10% van mijn punten in 1 speelronde gehaald, bijna 4000 plekken gestegen. Geen idee wat er in mijn water zat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIj4w_RVCMCjbJErYHaLDlxIR1w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BVluhP1BF1K1mSSpmlJW9NFJ.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Maarten_E op 28-05-2023 17:16 ]

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
FREAKJAM schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Aantal punten is laatste ronde + extra voorspellingen. Veel punten gescoord op de eindranking dus, maar qua voorspellingen per week over het algemeen minder goed gescoord.
Ik snap hoe het werkt, maar hij heeft dus samen met een paar anderen de hoogste score van de hele poule en dat vind ik gewoon opvallend als je op de laatste pagina staat ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 11:15

heho

Ommen, Overijssel

Helaas net de top 50 niet binnen kunnen komen op de laatste dag.
Dank voor de organisatie en gefeliciteerd aan @Astie met de eindoverwinning !

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-05 13:54
Organisatie bedankt. Ik voel me een beetje als Slot.
Dit eerste seizoen was een succes. Volgend jaar gaan we het gewoon nog een stuk beter doen. Niet meer zo spannend maken in de laatste ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
toolkist schreef op zondag 28 mei 2023 @ 17:16:
[...]
(...) maar hij heeft dus samen met een paar anderen de hoogste score van de hele poule en dat vind ik gewoon opvallend als je op de laatste pagina staat ;)
Twee seizoenen geleden eindigde ik als laatste (plek 79 of zo) in de poule, maar wel met twee weekschildjes achter mijn naam. Een goede dag kan iedereen overkomen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magixx013
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07:41
Gefeliciteerd @Astie!
Het was weer leuk om mee te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mefjoew
Astie schreef op zondag 28 mei 2023 @ 18:47:
Organisatie bedankt. Ik voel me een beetje als Slot.
Dit eerste seizoen was een succes. Volgend jaar gaan we het gewoon nog een stuk beter doen. Niet meer zo spannend maken in de laatste ronde.
Slot had twee seizoenen nodig om écht succesvol te zijn, dus je doet jezelf tekort met die vergelijking ;) Van harte gefeliciteerd met de overwinning in elk geval! Zag na de wedstrijden dat @True bovenaan stond, maar dat was blijkbaar nog voor het optellen van de punten voor de eindrangschikking. Waar ik met die score erbij juist weer in de top tien belandde, kostte het mijn naamgenoot dus de overwinning. Als mede-Matthew vind ik dat toch jammer. Desondanks ook van harte met de knappe tweede plek natuurlijk. En laten we @toolkist niet vergeten; elke podiumplek is immers een felicitatie waard _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Als je de punten voor de eindrangschikking erbij pakt heb je vast een verschil te pakken, dus dan kan je degene die alles bij elkaar het best presteerde belonen met het schaaltje wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
mefjoew schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:51:
[...]
Als je de punten voor de eindrangschikking erbij pakt heb je vast een verschil te pakken, dus dan kan je degene die alles bij elkaar het best presteerde belonen met het schaaltje wellicht?
Extra punten tellen niet mee voor de weekwinst, die zijn immers in september al ingevuld. Ook zou clubvoorkeur (of het nu om de kampioen of de topscorer gaat) op die manier een rol kunnen spelen bij het bepalen van de weekwinnaar.
@Lekkerboeie86 heeft een hele mooie randomizer om de winnaar bij gelijke stand te bepalen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:58
Ik ben gewoon als 11de geëindigd :o

Stond voor dit weekend nog 18de en maanden geleden zelfs einde pagina 2.

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Cheater! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Superkiwi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:57:
[...]

Extra punten tellen niet mee voor de weekwinst, die zijn immers in september al ingevuld. Ook zou clubvoorkeur (of het nu om de kampioen of de topscorer gaat) op die manier een rol kunnen spelen bij het bepalen van de weekwinnaar.
@Lekkerboeie86 heeft een hele mooie randomizer om de winnaar bij gelijke stand te bepalen :)
True, maar voelt nog altijd 'eerlijker' dan de (ongetwijfeld prachtige) randomizer :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Typhone
Klein moment folks en de grote update komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:12
ik zag net dat ik dit weekend 120 punten heb gehaald, en in een klap twee plekken ben gestegen. *O* Mijn team staat nu op plek 95, terwijl het heel het seizoen al kommer en kwel was.

Helaas stellen de 120 zwaar bevochten punten niks voor in het geheel. Je hebt altijd lieden die beter kunnen gokken. Ik zag ergens iemand met 154 punten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
De randomizer heeft besloten dat @FREAKJAM het laatste Tweakers abonnement krijgt.
Deze ga ik aanvragen!

Daarbij wil ik van de gelegenheid gebruik maken om @Moonsugar bedanken voor het beschikbaar stellen van de 34 Tweakers abonnementen! Het is een hele mooie aanvulling van het prijzenpakket! Heel veel dank!!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Hopla! Dank je wel 🎉

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Nou Typhone, kom maar op oOo

*Kiwi plaatst dit bericht en hoopt daarmee het verslag bovenaan de volgende pagina te krijgen. Daar zijn nog 3 berichten voor nodig, wie helpt even? :P

[ Voor 15% gewijzigd door Superkiwi op 29-05-2023 19:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:12:
Nou Typhone, kom maar op oOo

*Kiwi plaatst dit bericht en hoopt daarmee het verslag bovenaan de volgende pagina te krijgen. Daar zijn nog 3 berichten voor nodig, wie helpt even? :P
Echt heel flauw om @Typhone zo onder druk te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Dat enthousiasme heeft hij zelf aangewakkerd door te zeggen dat we een "klein moment" geduld moesten hebben.
Nu is alles relatief natuurlijk maar toch, ik heb al 5 uur niet gegeten van de spanning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:29:
Dat enthousiasme heeft hij zelf aangewakkerd door te zeggen dat we een "klein moment" geduld moesten hebben.
Nu is alles relatief natuurlijk maar toch, ik heb al 5 uur niet gegeten van de spanning.
Hij is natuurlijk weer met die Duits-Rotterdamse aan het rollebollen.

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• Superkiwi
In afwachting van het verslag van ons aller Typhone hier alvast het

Jaaroverzicht Tweakers F.C. 2022/2023

Allereerst veel dank aan alle deelnemers voor jullie enthousiasme en doorzettingsvermogen. Als de top van de ranglijst uit zicht raakt kan het soms lastig zijn om de motivatie vast te houden maar daarvan was bij jullie geen sprake; week na week bleven jullie keurig de voorspellingen invullen. Jullie inbreng (het invullen van de scores, gezellig babbelen in dit topic, etc) zorgt er mede voor dat het voor de organisatie leuk blijft om de effort erin te blijven steken.
Zonder jullie zou dit allemaal niet gelukt zijn, daarom een applausje voor jullie _/-\o_

De oplettende kijker zal gezien hebben dat we in de eerste seizoenshelft enkele spelers zijn verloren. Mensen die (waarschijnlijk) niets met voetbal hebben, zich na het zien van de aankondiging op de frontpage aanmelden om daarna al snel hun enthousiasme te verliezen. Dit is niks nieuws, we zien het elk jaar weer gebeuren. Neemt niet weg dat we dit seizoen met maar liefst 97(!) deelnemers geëindigd zijn, en significant hoger aantal dan het afgelopen seizoen!

Nu het seizoen erop zit is het leuk om eens terug te kijken op onze eigen voetbalpoule.
Voetbalpoules maakt het niet makkelijk maar ik heb toch enkele lijstjes kunnen fabriceren ;)

Alle weekwinnaars op een rijtje
Speelronde 1: @Sjorre
Speelronde 2: @toolkist
Speelronde 3: @lucatoni
Speelronde 4: @Sjorre
Speelronde 5: @Astie
Speelronde 6: @frank131331 & @Sempy
Speelronde 7: @Lekkerboeie86 @superbieke
Speelronde 8: @d4rkn4pst3r
Speelronde 9: @MarChello75
Speelronde 10: @Rubeo38
Speelronde 11: @FrankHaver
Speelronde 12: @remmstein
Speelronde 13: @ElPaco
Speelronde 14: @GekkeAr
Speelronde 15: @frank131331
Speelronde 16: @True
Speelronde 17: @MarkH69
Speelronde 18: @Isheara
Speelronde 19: @wokkelz
Speelronde 20: @mefjoew
Speelronde 21: @horizon1978
Speelronde 22: @carpebios
Speelronde 23: @SinergyX
Speelronde 24: @Qu3st
Speelronde 25: @robbydw
Speelronde 26: @Anoniem: 1638126
Speelronde 27: @Hoianddoei
Speelronde 28: @Jay-K
Speelronde 29: @Allervieste
Speelronde 30: @majoh
Speelronde 31: @Astie & @lucatoni
Speelronde 32: @mefjoew
Speelronde 33: @Jamkaas93 & @Sempy
Speelronde 34: @Dion34, @Maarten_E & @FREAKJAM

14 weekwinnaars zijn geëindigd in de uiteindelijke top 25, waarvan 4 in de top 5:
Astie, True, toolkist en Robbydw.
Op pagina 2 (plaats 26 t/m 50) vinden we daar 8 schildjes terug.
Op pagina 3 (plaats 51 t/m 75) wordt de spoeling al dunner: 4 schildjes.
Op de laatste pagina (plaats 76 t/m 97) vinden we eveneens 8 schildjes terug.
Wat maar weer eens bewijst dat iedereen kans maakt op zo'n mooi gouden schildje.

Top 5 hoogste weekscores*
1. 68 punten in speelronde 28
2. 65 punten in speelronde 6, 17, 21 en 25
3. 62 punten in speelronde 1, 12 en 32
4. 61 punten in speelronde 9 en 16
5. 60 punten in speelronde 10, 29, 31 en 33

*met uitzondering van speelronde 34*

De slechte-dag-hebbers
Soms heb je je dag niet en loopt alles anders zoals verwacht, zeker in onze gekke competitie. Waar er elke week iemand bovenaan staat moet er ook iemand het rijtje sluiten natuurlijk. Ook zij verdienen het om in de spotlight te staan, ook al komt het licht van de lantaarn die zij zelf dragen ;)
Dit zijn alle hekkensluiters op een rijtje:

Speelronde 1: @R-B
Speelronde 2: @Purehz
Speelronde 3: @remmstein
Speelronde 4: @mavaros
Speelronde 5: @ajaxalex
Speelronde 6: @mavaros
Speelronde 7: @Jay-K, @GekkeAr en @Mrk87
Speelronde 8: @Mrloki
Speelronde 9: @jandee
Speelronde 10: @Tripwire999
Speelronde 11: @d4rkn4pst3r
Speelronde 12: @RudyL
Speelronde 13: @mavaros
Speelronde 14: @kaasaanfiets
Speelronde 15: @Supermach
Speelronde 16: @frank131331
Speelronde 17: @wokkelz
Speelronde 18: @FietsCAD
Speelronde 19: @lameeuw
Speelronde 20: @MPC60
Speelronde 21: @Isheara
Speelronde 22: @jandee
Speelronde 23: @Dion34
Speelronde 24: @jandee
Speelronde 25: @mavaros
Speelronde 26: @kaasaanfiets
Speelronde 27: @Ramzzz en @bregweb
Speelronde 28: @MustacheNick
Speelronde 29: @Purehz
Speelronde 30: @kaasaanfiets
Speelronde 31: @R-B
Speelronde 32: @mavaros
Speelronde 33: @lucatoni
Speelronde 34: @Hoianddoei

Dat een slechte dag niet het einde betekent blijkt wel uit het feit dat enkele lantaarndragers eveneens terug te vinden zijn in het rijtje met weekwinnaars. @Jay-K heeft zich helemaal niet uit het veld laten slaan en is zelfs in de uiteindelijke top 10 geëindigd :D

Positie Tweakers F.C.
Tweakers F.C. is met 7.199 punten de 37e poule van Nederland geworden *O*
Nu klopt het dat wij met 97 deelnemers aan de hoge kant zitten tov de andere poules maar dat is niet hoe voetbalpoules rekent. Elke week worden de punten van de eerste* 5 deelnemers van elke poule bij elkaar opgeteld. Deelnemers die zich na 1 oktober hebben aangemeld worden niet meegenomen in de berekening.
Volgend jaar op de naar de top 25? We hebben een aantal hele goede voorspellers in ons midden!

*voetbalpoules zegt specifiek de eerste 5 deelnemers, niet de beste 5. Met een gemiddelde van 4,7 punten per wedstrijd zou dat wel eens kunnen kloppen, waardoor we de positie van onze poule met een klein korreltje zout kunnen nemen.

Onze grote winnaar @Astie staat met 1465 punten op de 175 plaats van alle ruim 60.000 voetbalpoule deelnemers, heel erg netjes _/-\o_
Om even te onderstrepen hoe knap dat is: de nummer 1 van Nederland heeft 1568 punten (=103 punten meer), wat neerkomt op een verschil van slechts 3 puntjes per speelronde.

Dag vriendjes en vriendinnetjes
Iedereen heel erg bedankt voor het lezen van de verslagen, het luchtig en vrolijk houden van dit topic, de gezonde concurrentie onderling en natuurlijk voor het meedoen aan de leukste poule van Nederland!
Hopelijk tot volgend seizoen! d:)b

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 23:01
Heel erg bedankt @Superkiwi voor alle energie die hier in zit en de herinneringen dat hij ingevuld moest worden! Ik doe graag volgende seizoen weer mee :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ja en jullie natuurlijk des te meer bedankt voor het organiseren @Superkiwi @Typhone @Lekkerboeie86 @Qu3st, beregezellig hier. En vooral de scherts kan ik hier waarderen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• heho
  • Laatst online: 29-05 11:15

heho

Ommen, Overijssel

Mooie samenvatting !
Nogmaals dank voor de organisatie en de lekkere sfeer hier in dit topic. Daar ben ik volgend seizoen graag weer bij aanwezig _/-\o_
Godzijdank kan ik dezelfde teamnaam blijven hanteren 8)

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lhjlu
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 27-05 08:19
Mooie lijst van namen. Voor volgend jaar maar eens een poging doen om ergens genoemd te worden. Prima, maar niet noemenswaardig in de middenmoot meegedaan.
Zeker leuk om als voetballiefhebber een extra dimensie toe te voegen aan beleving, dank aan de organisatie en relativerende woorden elke week, ik heb genoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Jeej niet de grootste hekkensluiter!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jandee
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 27-05 11:22
Dank aan alle organisatoren en "verslaggevers". Ondanks mijn laatste plaats, wil ik de volgende keer weer gewoon mee doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:52

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Het was een leuk jaar. Thanks voor de organisatie!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
Dank allemaal weer. Dit jaar ging het net even wat minder goed dan vorig jaar (toen 2e overall van de hele site, weet nog steeds niet hoe dat gelukt is :P ), maar toch leuk om mee te doen.

Ik zie dat mijn opvolger bekend is. Gefeliciteerd @Astie ! Geniet van de eeuwige roem.

Hopelijk kan ik volgend jaar weer om de bekers meedoen. Even kijken welke kleur ik nog mis en dan daar op inzetten, dan kunnen de kinderen mooi de olympische spelen naspelen met de bekers :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Astie
Zo te lezen heb ik best een leuke prestatie neergezet.

Ik doe niet veel anders dan teletekstpagina 819 en Voetbalpoules naast elkaar zetten en invullen maar.
Daarbij kijk ik naar thuisvoordeel en het aantal gescoorde doelpunten en het aantal doelpunten tegen.
Na een ronde of 10 werkt dit pas echt goed, daarvoor is het iene-miene-mutte-gehalte erg groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Astie schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:18:

Ik doe niet veel anders dan teletekstpagina 819 en Voetbalpoules naast elkaar zetten en invullen maar.
Daarbij kijk ik naar thuisvoordeel en het aantal gescoorde doelpunten en het aantal doelpunten tegen.
Na een ronde of 10 werkt dit pas echt goed, daarvoor is het iene-miene-mutte-gehalte erg groot.
Ho ho ho, relax even. Straks gaat nummer #3 (@toolkist ) ook nog zeggen dat het complete willekeur is en denkt iedereen dat we gewoon puur geluk hebben en geen prestatie geleverd hebben. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:04
Heel erg bedankt voor de wekelijkse updates, grapjes en reminders! Er gaat aardig wat tijd zitten in het schrijven van verslagen en reminders sturen naar de deelnemers volgens mij.

Ik ben niet echt heel goed in voorspellen blijkbaar, dus ik kan het volgend seizoen alleen maar beter doen! Tot dan!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
True schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:21:
[...]

Ho ho ho, relax even. Straks gaat nummer #3 (@toolkist ) ook nog zeggen dat het complete willekeur is en denkt iedereen dat we gewoon puur geluk hebben en geen prestatie geleverd hebben. O-)
Nou, zo te lezen deed Astie al heel veel meer moeite dan ik deed ;)
Een duim links, een voorspelhamster rechts, en voila.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Isheara
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:59
Was weer geweldig! Bedankt @Superkiwi en de rest, gefeliciteerd @Astie !

Keep rolling sixes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Astie
True schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 09:21:
[...]

Stiekem zat ik uren de statistieken te analyseren maar dat moet je niet verklappen natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Simpele tactiek. Maar hé, astie werkt, dan werktie :P

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mefjoew
Was weer een leuk seizoen. Voor mijzelf met name na de winterstop. Waar ons aller Ajax na een korte opleving weer terugviel naar een belabberd niveau, kon FC Deukie zich handhaven in de top tien. In een sterkbezette pool als deze toch een prestatie van formaat.

Dank weer aan de organisatie (@Superkiwi, @toolkist, @Typhone en @Qu3st) en ook aan @Moonsugar voor het beschikbaar stellen van de prijs voor weekwinnaars. Heeft me toch tweemaal de 'hero-status' opgeleverd *O*

Erg benieuwd naar welke bijzondere dingen we volgend jaar weer met elkaar gaan meemaken. En welke 'stammenstrijdjes' (@Typhone vs. @toolkist) zich zullen ontwikkelen. Gezien het nieuws eerder vandaag (Edje=out) begint @toolkist in elk geval met een 1-0 voorsprong, wat mij betreft :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew

Net als simpel voetballen is ook simpel voorspellen blijkbaar een kwaliteit die de groten van de kleintjes onderscheidt, gefeliciteerd nogmaals!

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Typhone

Eredivisie weekoverzicht speelronde 34

34 lange rondes, 34 nieuwe kansen, nul schalen voor ondergetekende, meerdere schalen voor de rest, en plek 37 in het eindklassement.
Het is mij niet gegund maar jullie duidelijk wel dit jaar. Ondanks de drukte van de laatste tijd toch even de tijd genomen om jullie van een laatste verslag te voorzien.
Alle wedstrijden begonnen op hetzelfde tijdstip namelijk 14:30 uur wat een zege was voor het voetbal.
Ook hier weer verrassende uitslagen zoals altijd met een thuisverlies van Feyenoord (wie had dat gedacht?) en een uitoverwinning van PSV bij AZ (bedankt mannen met oog op het resultaat van Ajax).
Ajax ging onderuit met 3-1 bij FC Twente en er is tijd om schoon schip te maken.

In de Eredivisie nemen wij afscheid van FC Groningen en Cambuur Leeuwarden die beiden een stapje terug doen. FC Emmen krijgt nacompetitie voor hun kiezen wat de laatste jaren meer dan eens een zware dobber blijkt te zijn.

In onze poule zorgde de laatste wedstrijd voor flink wat vuurwerk maar de verrassende eindstand op de ranglijst zorgde ervoor dat 'relatief hoge' noteringen of plotselingen aardverschuivingen zich niet voordeden.
Dit zorgde ervoor dat er geen hocuspocus trucjes werden uitgevoerd aan het einde.
Week top 5
1. @Dion34 +74 punten
1. @Maarten_E +74 punten
1. @FREAKJAM +74 punten
2. @horizon1978 +70 punten
2. @majoh +70 punten
Tweakers Hero Abonnement
Loting heeft bepaald dat @FREAKJAM de gelukkige weekwinnaar is. Sorry voor de verliezers. We gaan kijken of we dit volgend jaar anders gaan doen met de slotbepaling van de winnaars of wellicht twee winnaars zullen aanwijzen.
Eindstand top 10 na 34 speelronden
1. @Astie +1465 punten
2. @True +1452 punten
3. @toolkist +1444 punten
4. @robbydw +1428 punten
4. @Stedom +1428 punten
5. @Magixx013 +1426 punten
6. @FREAKJAM +1424 punten
7. @Lekkerboeie86 +1417 punten
7. @mefjoew +1417 punten
8. @Jay-K +1411 punten
9. @makooy +1410 punten
10. @majoh +1409 punten

Winnaar "Lekkerboeie Trofee 2022-2023

@Astie wint de Lekkerboeie Trofee van het seizoen 2022-2023
Winnaars felbegeerde Tweakers bokalen
Deze bekertjes zullen opgestuurd worden naar de volgende personen:
1. @Astie
2. @True
3. @toolkist

Jullie ontvangen een DM van mij voor de adresgegevens. Ik ga de bekertjes vandaag bestellen!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qKEFjx06mgZQyc4QIYEhtXBgq4s=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uadpNL9gCmTWAbD9mXtGXAyy.jpg?f=fotoalbum_medium
Statistieken & fun facts
- Van de top 10 zijn @Stedom en @Magixx013 de enige geweest die geen speelronde hebben gewonnen.

- In de top 10 zijn @Astie en @mefjoew de enigen die 2x een speelronde hebben gewonnen. In het geval van @Astie zeer belangrijk geweest met het oog op de uiteindelijke overwinning

- @toolkist haalt een van de hoogste noteringen in de kortste tijd. Afgekeken bij de grote meester zullen we maar zeggen ;). Niet eerder is iemand zo laat de top 10 in gekomen en zo hoog geëindigd

- Niemand had Groningen - Sparta goed voorspeld. @Isheara zat er met een 0-4 wel akelig dichtbij!

- Volendam - Excelsior werd eveneens door niemand goed voorspeld

- Fortuna - NEC (1-1) was de best voorspelde wedstrijd van afgelopen speelronde. Sowieso was een gelijkspel bij NEC dit seizoen vaak garantie voor succes!

De @toolkist vs @Typhone O-meter is kapot en bleek dronken. Om onverklaarbare redenen is er geen totaaloverzicht maar begint deze volgend jaar opnieuw :+ . Wel grijp ik deze kans even aan om @toolkist te feliciteren met zijn persoonlijke overwinning op mij!

Speciaal woord van dank

Via deze weg zou ik @Superkiwi graag hartelijk bedanken voor alle moeite en inzet tijdens het afgelopen jaar. Zeer mooie analyses en ondersteuning en een waardige trooper in ons assortiment. Ook @Superkiwi heeft echter gemerkt hoeveel tijd er soms gaat zitten in de wedstrijdverslagen.

Graag ook een woord van dank in de richting van Tweakers via @Moonsugar die ervoor zorgt dat de weekwinnaars een Hero abonnement krijgen. Ondanks de verwarring soms bij de weekwinnaars en de nodige tags alhier hopen wij dat iedereen er blij mee is! Mocht dit volgend seizoen wederom spelen dan gaan we extra aandacht besteden aan het triggeren van de weekwinnaars. Onze mogelijkheden blijven hiervoor echter beperkt tot een tag (@) in de poule.
Volgend jaar
We hopen uiteraard iedereen volgend jaar terug te zien in de poule. 4 weken voor de start van de competitie gaan wij iedereen die dit jaar meegedaan heeft weer taggen voor een nieuw jaar.

Namens de gehele organisatie allen hartelijk bedankt voor de goede sfeer en de gezelligheid in dit topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:52

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Door een eindsprintje toch nog gemeld worden in de top 10 (al is het eigenlijk 12de ;))

* majoh is een happy camper

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13:33
Ik zat nog eens terug te denken aan wat ik nou anders had gedaan dit jaar. Van positie 2 vorig jaar naar positie 6837 dit jaar vraag toch om een grondige retrospective en uitgebreide analyse.

Paar dingen vallen op:
- gokjes om eens iets geks te voorspellen werken maar zelden en kost je normaalgesproken meer dan het oplevert
- ik keek altijd vrij goed naar de "vorm" van de ploeg die je kunt zien bij de details (volgens mij toont dat de resultaten van de laatste 5 wedstrijden of zo), dit heb ik dit jaar niet gedaan (meestal snel nog even wat invullen)
- geluk speelt toch een grote rol: vorig jaar vaak geluk gehad met in laatste minuut nog een doelpunt voor de juiste club en dit jaar vooral veel net andersom; of 2-0 voorspellen en dat het 3-1 wordt, waardoor je toch minder punten krijgt dan iemand die 3-0 of 2-1 had etc.
- het helpt ook als je het nieuws beter volgt: veel geblesseerden bij een team, problemen bij een club, invloed europese wedstrijden, etc, persoonlijk dit jaar niet naar gekeken

Conclusie: investeer gewoon in een goede glazen bol of doe aan tijdreizen, wat me ook best effectief lijkt!

Tot volgend jaar allemaal :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
majoh schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:58:
Door een eindsprintje toch nog gemeld worden in de top 10 (al is het eigenlijk 12de ;))

* majoh is een happy camper
Ja die telling gaan we volgend jaar eens even voor zitten! Gaan we twee mensen die eerste eindigen gezamenlijk laten winnen, het lot bepalen of iets dergelijks. Jullie input is daar overigens zeer welkom!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Typhone
Respect voor deze update en bedankt voor de hulp bij de pool!

Korte update voor iedereen omtrent de verslagen
Om jullie eens een idee te geven over het gemiddelde verslag. Dat kost (deels) afhankelijk van de statistische informatie tussen de 1,5 - 1,75 uur per verslag. Sommige verslagen zijn langer, sommige verslagen zijn korter. Het taggen van de namen (sommige ga je herkennen) is altijd een hele opgave omdat je regelmatig namen van Tweakers aan namen van voetbalpoules moet koppelen. Daarom zijn we altijd blij als die twee namen matchen met elkaar ;).

We proberen zoveel mogelijk leuke funfacts in de verslagen te verwerken zodat de sfeer in dit topic altijd anders is dan in het normale voetbaltopic. Daar liggen met name Ajax, Feyenoord en PSV elkaar niet zo erg maar wij hebben nog NOOIT met problemen te maken gehad in dit topic en daar zijn en blijven wij trots op. Ook in de organisatie zit een mix van Ajax en Feyenoord en een PSV'er die zich geroepen voelt om te helpen met de verslagen is natuurlijk altijd welkom! Datzelfde geldt ook voor supporters van Club 'X'. Het maakt ons niet uit welke club je graag support namelijk.

We hopen dat iedereen genoten heeft van de verslagen en deze komen volgend jaar weer terug in een lichtelijk aangepast format! Ook dan zal de toon weer 'luchtig' blijven dus ga hier geen uitgebreide verslagen verwachten van elke wedstrijd met een grondige analyse van het spel van Xavi Simons ;).

Enkele verslagen die missen ben ik schuldig voor: vanwege wat drukkere tijden op mijn werk (lange reistijden en vroeg beginnen op zondag/maandag/dinsdag) en lange actieve dagen met klanten zorgen er soms voor dat het voor mij niet mogelijk is in timely fashion het verslag voor mekaar te krijgen. Doelstelling is en blijft echter: elke speelronde een verslag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mefjoew
Typhone schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:50:

Eredivisie weekoverzicht speelronde 34

Alle wedstrijden begonnen op hetzelfde tijdstip namelijk 14:30 uur wat een zege was voor het voetbal.
Mooie uitsmijter weer en dank nogmaals voor de mooie verslagen (@Superkiwi idem uiteraard). Wel benieuwd waarom je alle wedstrijden om 14.30 uur als een zege voor het voetbal beschouwt? Vind zelf enige spreiding wel prettig, hoewel de zondagavondachtuur-wedstrijd er van mij ook wel af mag uiteraard 8)7
Pagina: 1 ... 14 15 Laatste