"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Dat Groningen is wel zoooo slecht! Speaking of which… @Harribo waarom zit jij niet in de poule?ElPaco schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 00:25:
Beter dan de 0 punten die ik heb gescoord in de wedstrijd van de week. Enige troost is dat ik niet de enige was.
Je moet de voorspellingen ook niet invullen als je dronken bent ElPacoElPaco schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 00:25:
Beter dan de 0 punten die ik heb gescoord in de wedstrijd van de week. Enige troost is dat ik niet de enige was.
Deed ik dat maar, dan zouden ze misschien beter kloppenSuperkiwi schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 10:43:
[...]
Je moet de voorspellingen ook niet invullen als je dronken bent ElPaco
Dus ja, ik denk dat je wel eens gelijk kunt hebben
Naam toolkist
Teamnaam/ nickname Schreuderout
Aangepast in de OP
Je had je nieuwe naam met AAA moeten laten beginnen. Dan win je altijd bij een gelijke score. En zo'n schildje is toch wel het minste wat te halen is. Dan heb ik het niet over het gebruik van glazen bollen, koffiedik of spreadsheets. Die rotzooi werkt niet.toolkist schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 15:57:
@Typhone @Superkiwi @Lekkerboeie86 ik heb me genoodzaakt gevoeld om m'n teamnaam te veranderen...
Naam toolkist
Teamnaam/ nickname Schreuderout
De eerste 3 wedstrijden wel goed voorspeld als het op de winnaar aankomt, dus het biedt nog enige hoop voor de zondag, al zijn dat geen wedstrijden met een op voorhand duidelijke winnaar.
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
Met 36 punten wel nog net een plaatsje weten te klimmen in het algemeen klassement, toch ergens nog een positieve twist er aan geven.
Kijken of ik het volgende ronde weer beetje beter kan doen en de top 20 binnen kan gaan.
@carpebios @Gynnad en @Typhone schommelen ook ergens in de buurt dus of we hebben gewoon wat pech, of we hebben niet zoveel verstand van voetbal als we denken te hebben
Eredivisie weekoverzicht speelronde 9
As I walk through the shadow of the valley of death... als ik een bijbelse omschrijving zoek voor het voorspellen van de Eredivisie dan zou dit een goede intro zijn denk ik. Een sterk Fortuna, een late gelijkmaker, Ajax wat met een volle luier over het veld rond rent en twee tegendoelpunten incasseert tegen de nummer laatst, PSV wat voor het eerst in 11 (!) jaar wint in Heerenveen. Tja... ga er maar aanstaan met voorspellen, toch?Schijnbaar hebben sommige mensen daar een stuk minder moeite mee. Met 6 punten verschil pakt @MarChello75 deze week de volle weekwinst. @Magixx013 (die ik ook te vaak aan het taggen ben de laatste tijd) volgt op een keurige tweede plaats met +55 punten gevolgd door @SinergyX en @Blackshifty op een gedeelde 3e plek met +54 punten. Gefelicteerd met jullie overwinning 'through the valley of death'.
Eens te meer blijkt dat je geen verstand van voetbal hoeft te hebben om goed te kunnen voorspellen badummm tsssss
Weekscore winnaar + volledige top 5
1. @MarChello75 +61 punten2. @Magixx013 +55 punten
3. @SinergyX +54 punten / @Blackshifty + 54 punten
5. @sjtienuh +52 punten
Ik zocht mezelf even op maar samen met @Verwijderd sta ik op een beschamende 89e plek met 28 loepzuivere punten... Kuch. @MarChello75 had de gelijke spelen van NEC en Cambuur goed voorspeld wat zorgde voor een booming 7 punten per wedstrijd. Zou hij de uitslagen omgedraaid hebben van deze wedstrijden dan (1-1, 0-0 en vice versa) dan zou hij +6 punten extra hebben gehad. Verder had hij ELKE wedstrijd goed voorspeld (qua winnaar, gelijkspel) dus ik hoop dat je €500,- hebt ingezet op een toto formulier
Totaalstand top 10 na 9 speelronden
1. @FietsCAD +391 punten2. @Sjorre +371 punten
3. @Magixx013 +365 punten
4. @Lekkerboeie86 +353 punten
5. @Sem Rosenkamp +352 punten
6. @hippiepaci +351 punten
7. @luukvr +350 punten
8. @MarChello75 +350 punten
9. @R-B +349 punten
10. @d4rkn4pst3r +347 punten
@Magixx013 komt keihard de top 3 binnen geknald na de tweede plaats. Ook mede-organisator @Lekkerboeie86 meldt zich weer in de top 5 hetgeen altijd mooi is om te zien. @Qu3st, @Superkiwi en @Typhone zijn het levende bewijs dat Ajacieden op dit moment niet zo goed zijn in voorspellen
Statistieken & fun facts
- Groningen - RKC werd door niemand goed voorspeld. Bij elke andere wedstrijd waren er minimaal enkele personen die deze goed voorspeld hadden.- Feyenoord - Twente (2-0) en Utrecht - AZ (1-2) waren de wedstrijden die door de meeste mensen goed voorspeld werden.
- @hilz0r had als enige drie wedstrijden goed voorspeld (drie op rij zelfs) maar is niet terug te vinden in de top 5 van deze week.
- 6 mensen (waaronder ik) waren extreem blij met de 3-1 van Sparta in de 95e minuut (!) waardoor er op deze wedstrijd +10 punten gescoord werden. Minimaal 18 anderen waren hier niet blij mee want die stonden op een 2-1 voorspelling

Reminder
Vrijdag gaat de Eredivisie verder met een nieuwe speelronde De eerste wedstrijd is meteen een kelderkraker namelijk Volendam tegen FC Emmen.Voor deze keer laat ik een topicreport achterwege.
Echt een steek onder de gordel van die natnek @Typhone !!!!Superkiwi schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:37:
Lekker Typhone, andere mensen de hemel inprijzen en jezelf even een digitale trap na geven. Dat je mij en @Qu3st daarin moet betrekken is volstrekt onnodig, daarom zweer ik volgende week wraak door eens een keer wél goed te voorspellen
Voor deze keer laat ik een topicreport achterwege.
Maar ik ben wel blij, dat ik jullie mee heb kunnen slepen in het slechte voorspelgedrag!
[ Voor 8% gewijzigd door Qu3st op 10-10-2022 11:40 ]
Dat laatste is bij mij zeker van toepassing.Superkiwi schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:02:
Ik zweef een beetje in de middenmoot, paar plekjes gestegen van 58 naar 53.
@carpebios @Gynnad en @Typhone schommelen ook ergens in de buurt dus of we hebben gewoon wat pech, of we hebben niet zoveel verstand van voetbal als we denken te hebben
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Dat wat jij hier doet maar voor geld ingevuld met een 1-2-xMarChello75 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:40:
toto formulier, wat is dat? 🙈
Ik heb u ondertussen in het vizier gekregen, dus dat is een mooi richtpunt om omhoog te krabbelen.Qu3st schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 11:40:
[...]
Echt een steek onder de gordel van die natnek @Typhone !!!!
Maar ik ben wel blij, dat ik jullie mee heb kunnen slepen in het slechte voorspelgedrag!

Het zal hooguit 6 speelronden duren, maar in het voetbal is niks onmogelijk. (Lees dit met het liedje van Jaws op de achtergrond.)
[ Voor 5% gewijzigd door mavaros op 10-10-2022 23:29 ]
Voorlopig hebben we nog geen grotere boot nodig (om in de Jaws termen te blijven).
Voor die tijd staan er eerst nog een paar andere wedstrijden op het programma. FC Emmen en FC Volendam (huh, dit was toch de Eredivisie?) trappen vanavond om 20:00u af voor
Speelronde 10 in de Eredivisie
De volgende mensen moeten hun voorspellingen nog invullen:
@Typhone @MarkH69 @Astie @sjufke @Dion34 @djoelzz @Mrk87 @ElPaco @EvoXI @SinergyX @wErudite @MPC60 @losbarros @Thijssie007 @groggy @Outerspace @Bigm1990 @fritura @ZicoDon @ParaDroid2 @FrankHaver @robbydw @superbieke @Gustavoo @Gynnad @heho @malderhout @nmeen @Purehz @Rutger0318 @Verwijderd @abc874 @GekkeAr @FREAKJAM
Veel succes iedereen
Jij hebt over de eerste twee dagen tenminste nog een fraaie 15 punten gescoord. Ik kom niet veel verder dan 4mavaros schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:02:
Dit gaat het weekend van de gelijke spelen worden.
Ik had eerst RKC tegen Fortuna op een gelijk spel staan in de poule, maar ergens zei een stemmetje dat ik RKC moest laten winnen. Bleek een valse duivel te zijn dat me zand in de ogen heeft gestrooid. Dus nul punten en een ervaring rijker.

Een luizige 4 punten is inderdaad heel slecht. Maar er is een morgen en volgend weekend. Dan zit ik met een luizige 4 punten, en loopt u te pochen met een schildje. Dus wanhoop niet.Superkiwi schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:20:
[...]
Jij hebt over de eerste twee dagen tenminste nog een fraaie 15 punten gescoord. Ik kom niet veel verder dan 4
Overigens zitten er een aantal mensen in de poule, die structureel erg goed zijn in voorspellen. Geen idee wat hun geheim is, maar ergens hebben zij de heilige graal in handen.
Pats keihard in m'n gezicht teruggeslagen. Niet te geloven dit!
[ Voor 37% gewijzigd door carpebios op 16-10-2022 09:42 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Nou daar reken ik voorlopig niet op, het gaat al wekenlang slecht met voorspellen.mavaros schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 23:31:
[...]
Maar er is een morgen en volgend weekend. Dan zit ik met een luizige 4 punten, en loopt u te pochen met een schildje.
Afgelopen seizoen deed ik tot aan het eind van het seizoen nog mee voor plek 5, nu mag ik blij zijn als ik ergens in de top 50 eindig.
Wat dan wel opvallend is: het seizoen daarvoor stond ik steevast onderaan maar heb ik wel twee schildjes verdiend. Daar kan ik voorlopig nog op teren

Moet ik alsnog een browser openen om te zien hoe en wat.
[ Voor 29% gewijzigd door Ramzzz op 16-10-2022 10:18 ]
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Start van het seizoen was nog sterk, maar de laatste speelrondes loopt het voor geen meter meer...Superkiwi schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:43:
Het kan altijd erger. Ik zat eens te zoeken naar mensen die tot nu toe 0 (spreek uit: NUL) punten gescoord hebben en kwam tot mijn verbazing @Gynnad tegen. Hoeveel pech kun je hebben zeg, want het is niet zo dat het hele rare voorspellingen waren
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Nu is al mijn hoop gevestigd op Ajax maar daar heb ik een behoorlijk risico genomen door geen tegengoal in de voorspelling op te nemen.
En bedankt heMegupe schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:08:
Nou, daar gaat mijn kans op 10 punten bij Ajax. Ik had 4-1 maar met Blind eruit zal er geen tegengoal meer vallen
*oh wacht, ik had 3-1 staan. 7 punten in de pocket

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 16-10-2022 21:56 ]
Dat ik uiteindelijk toch nog 41 puntjes bij elkaar weet te spelen op zondag maakt me weer een beetje trots!Lekkerboeie86 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 09:37:
2 punten behaald tot nu toe! Schaam me kapot!
Drie meer dan mij! Gangster! En ik had jouw club goed voorspeld 😎. Ziener!Lekkerboeie86 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:27:
[...]
Dat ik uiteindelijk toch nog 41 puntjes bij elkaar weet te spelen op zondag maakt me weer een beetje trots!
Netjes hoor! Ik had een 2-3 voor Feyenoord in m'n glazenbol, maar ik kan leven met de 1-3 als uitslag..Typhone schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:33:
[...]
Drie meer dan mij! Gangster! En ik had jouw club goed voorspeld 😎. Ziener!
Misschien moet ik komende ronde alleen de zondag voorspellen. De vrijdag en zaterdag zorgt veelal voor een hoop teleurstelling. Al met al was het weer een mooie speelronde. Ben benieuwd wat we nog gaan meemaken voor de winterstop.
Eredivisie weekoverzicht speelronde 10
Nu iedereen de tijd gehad om zijn/haar puntentrauma te verwerken ga ik de wonden toch weer even openscheuren. Wat was er aan de hand: waren jullie glazen bollen stuk, zijn de voorspel-inktvissen rijp voor de slacht of hebben we gewoon écht een Micky Mouse ballenbakcompetitie?Een hoop deelnemers, waaronder ikzelf, zullen blij zijn geweest dat er nog een zondag voorbij kwam waar clubs wél deden wat er van hen verlangd werd; Twente wint gemakkelijk van FC Groningen en Ajax en PSV rammen als een dolle trein door de bus van respectievelijk Excelsior en FC Utrecht. Opluchting alom omdat de scores nog enigszins gered werden maar het was te laat, de echte punten werden verdeeld op de vrijdag en zaterdag. Met drie gelijke spelen en een 3-0 van Vitesse op Cambuur die riekt naar matchfixing was de taart al verdeeld. Voor degenen die hier de nodige punten wisten te pakken was de zondag niets meer dan een formaliteit en zij konden zich al opmaken voor flinke stijgingen in het klassement.
Met een correcte uitslag op vrijdag, een goed voorspeld gelijkspel bij Fortuna, een correcte uitslag bij Heerenveen én een goed voorspelde winst voor Vitesse (waarom zou je dat doen?) was @Rubeo38 degene die met maar liefst 34 punten op weg ging naar de zondag waar hij nog eens 26 punten in zijn zak stopte. Of het geluk of wijsheid was moeten we aan hem zelf vragen maar hij zal daar geen seconde van wakker liggen want met een totaal van 60 punten is hij meer dan terecht de winnaar van de week. Gefeliciteerd!
1. @Rubeo38 +60 punten2. @R-B +57 punten
3. @FietsCAD +57 punten
4. @hippiepaci +52 punten
5. @robbydw +52 punten
Dat het een moeilijk te voorspellen ronde was blijkt uit het feit dat alleen deze 5 deelnemers meer dan 50 punten wisten te scoren en daarmee verdienen jullie allemaal een welverdiend applausje
Toelichting winnaars. Let wel: voetbalpoules bepaalt de winnaar bij gelijke score. Het is niet anders.
Totaalstand top 10 na 10 speelronden
1. @FietsCAD 448 punten2. @R-B 406 punten
3. @Sjorre 406 punten
4. @hippiepaci 403 punten
5. @Magixx013 397 punten
6. @Lekkerboeie86 394 punten
7. @SinergyX 390 punten
8. @Rubeo38 390 punten
9. @MarChello75 387 punten
10. @d4rkn4pst3r 385 punten
Met deze tiende speelronde is de top 10 aardig opgeschud:
@R-B maakt een sprong van 9 naar 2, hij deelt deze plaats nu met @Sjorre;
@SinergyX mocht al even ruiken aan de top 10 en komt nu binnen op plaats 7, een plek die
gedeeld wordt met @Rubeo38, die maar liefst 22 plaatsen gestegen is na dit weekend en zijn belofte om het weer beter te doen meer dan waarmaakt.
@FietsCAD lijkt nog steeds onaantastbaar en behoudt stevig zijn eerste plaats.
Aan de andere kant van de medaille is de schade aanzienlijk:
@luukvr zakt met slechts 25 punten van 7 naar de 18e plaats;
@Sem Rosenkamp doet daar nog een schepje bovenop en verdwijnt uit de top 5 om zichzelf nu terug te vinden op een 20e plaats
Als @ElPaco @True @Quazier @Astie @robbydw @kaasaanfiets en @frumper komend weekend weer uitzonderlijk meer punten dan de concurrentie scoren en even zo hard stijgen als deze ronde gaat het nog een krappe bedoening worden in de top 10.
Statistieken & fun facts
@Rubeo38 staat deze ronde met zijn 60 punten op een gedeeld 40e plaats van álle voetbalpoule deelnemers, heel knap!Cambuur verliest kansloos van Vitesse, deze had uiteraard niemand goed. Wie verwacht dat nou?
AZ-Feyenoord was de grote gok van de zondag, de 1-3 werd alleen door @reaL_G, @Isheara en @Typhone goed voorspeld.
Ajax wordt nog steeds onderschat. Ik zag een hoop 4, 5 en 6 nulletjes voorbijkomen, niemand had de 7-1 in zijn glazen bol gezien.
Hetzelfde geldt voor PSV, zij worden ook nog niet op waarde geschat. De 6-1 tegen Utrecht had eveneens niemand goed.
@Tripwire999 doet als een Blinde kip even een tikkie terug en is met een schamele 16 punten de grote pechvogel van deze week. Waar iedereen baalt van zijn scores, weet dan dat het altijd erger kan. Volgende keer beter een tikkie vooruit doen Jaap
Reminder
Wegens midweekse KNVB bekerwedstrijden wordt er komend weekend pas op de zaterdag gespeeld en wel om 16:30, wanneer Feyenoord en Fortuna Sittard de 11e speelronde mogen openen.Opmerkelijk feitje wat we niet zomaar voorbij kunnen laten gaan
@FietsCAD is niet alleen ónze nummer 1, hij staat na deze speelronde tevens bovenaan in het algemeen klassement en mag zich met één punt voorsprong nu de beste noemen van alle 33.833 voetbalpoule deelnemers.[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 18-10-2022 09:24 ]
Hopelijk kan ik zelf er nog een mooi weekend uitpersen om die top10 binnen te komen. Nog maar 2 puntjes erachter dus te doen als de uitslagen beetje de goede kant op vallen. Voor komend weekend zijn er in ieder geval iets minder 50-50 wedstrijden en zal het wat meer neer komen op de juiste uitslag vermoed ik.
Het was een lastig te voorspellen weekend, dus had wel wat mazzel met die gelijke spelen. Ook met fortuna 2x VAR voor een penalty in blessure tijd en toch niks geven.
En Vitesse, tja, het Theo Janssen effect natuurlijk
Maar om je vraag te beantwoorden, deels geluk en deels wijsheid natuurlijk!
Het maakt me niet uit hoe maar als jullie dit allebei tot het eind van het seizoen volhouden ben ik in elk geval blij.
toolkist schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:03:
Man man man, als ik zo doorga haalt niet alleen @Typhone me in no-time in, maar ook @mavaros
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zGQaOIsxrnLiAHCPcOuoQA5f.jpg?f=user_large)
Sinds het coronaseizoen zit er veel minder een verschil tussen de nummer 6 en de nummer 18 lijkt het wel.Tripwire999 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 12:39:
Ik vind het de laatste tijd echt onmogelijk om te voorspellen wat de standen worden. Ligt het aan mij of is het een stuk lastiger geworden dan vorig jaar?
Eerst waren het die lege stadions waardoor wedstrijden alle kanten op konden en nu is er een groot aantal clubs die zowel in de ere- als eerste-divisie meekunnen die elke week wel/niet kunnen winnen. Tel daarbij een onthutsend zwak Vitesse en alle ingrediënten voor een onvoorspelbare competitie zijn aanwezig.
Vroeger werden de gokjes (4-1, 5-1, 6-1) veel meer beloond maar nu is het echt de winnaar van NEC-Fortuna goed voorspellen wat voor de punten zorgen kan. En ja die wedstrijd kan na 5x overwinning NEC op rij zomaar in een 0-5 eindigen voor Fortuna.
Daarnaast laat de huidige top 5 hier en daar ook nog wat steekjes vallen. Resultaat is een voorspelbaarheid van lik-me-vestje.
Het kaf wordt van het koren gescheiden.
[ Voor 18% gewijzigd door True op 18-10-2022 17:49 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ik geef hem gratis strike 2 erbij! 😂Superkiwi schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:48:
@True
Dit is strike one. Pas op, je begeeft je op glad ijs

Ik verwacht minimaal 60 punten van jou or be silent forever.
Voor de rest van het plebs: heel veel succes om de eventuele schade beperkt te houden. Deze kan trouwens niet, ik herhaal NIET op de organisatie verhaald worden.
Wat we wel kunnen doen is de angsthazen die nog niets ingevuld hebben van een reminder voorzien dus bij dezen:
@sjufke @R-B @carpebios @Mrk87 @EvoXI @Hoianddoei @RickOnline @losbarros @Thijssie007 @Bigm1990 @fritura @Frituurman @Gustavoo @Gynnad @NLRev0lution @nmeen @Purehz @sjtienuh @Techrvw @Tripwire999 @FREAKJAM
Bovenstaande heren/dames hebben nog een dag om hun bingogetallen door te geven want er wordt
zaterdag om 16:30u
pas afgetrapt voorspeelronde 11 in de Eredivisie
Heel veel succes iedereen en @Rubeo38, laat alsjeblieft wat puntjes over voor de rest van ons"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Ik zei enkel dat de echte kenners nog punten kunnen scoren, niet dat ik een kenner ben.
* True belt schoonmoeder voor de last minute tipsSuperkiwi schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:51:
De eieren liggen al op tafel, het rad is draaiende, de kaarten zijn geschud, de teerling is geworpen. Voor terugkrabbelen is het nu te laat. We gaan zien of je bij het kaf of het koren hoort @True
Geef mij dat nummer ook eensTrue schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:44:
[...]
* True belt schoonmoeder voor de last minute tips

Ajax heeft nog 45 minuten om de huidige tussenstand in winst om te zetten (moeten ze wel een serieus gaan voetballen).
[ Voor 12% gewijzigd door Superkiwi op 22-10-2022 19:33 ]
Ik had Groningen PSV niet goed.Hoianddoei schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:19:
Deze voorspellingen kan je toch nooit goed hebben? Wat een onvoorspelbare weekenden de laatste weken..
Dat Groningen dan van PSV wint zie ik dan wel even door de vingers.
Idem hier, blij met de winst van Twente en het gelijkspel van nec.Superkiwi schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:30:
Op de valreep (90+5) een gelijkspel bij NEC en de winnende goal voor Twente (90+7), lekker!
Dat Groningen dan van PSV wint zie ik dan wel even door de vingers.
Nu even afwachten wat het totaal uiteindelijk gaat worden en of ze nog verder gaan spelen in Volendam.
Door wanprestaties van AZ, Feyenoord en PSV ga je die 60 punten niet meer halen maar daar gaat niemand deze ronde in de buurt komen. Je hebt jezelf bewezen deze ronde; dat belletje naar je schoonmoeder was een goede
Eredivisie weekoverzicht speelronde 11
Laten we maar beginnen met het goede nieuws: Tweakers FC is een plaats gestegen en staat gedeeld tweede in het pouleklassement! Op naar die eerste plaatsDan nu over tot de orde van de dag.
Er wordt de laatste tijd vaak gevraagd of de wedstrijden de laatste tijd lastiger te voorspellen zijn dan voorheen. Mijn antwoord is vrijwel altijd ja, en wel om het feit dat de subtop zoals we die kennen er niet meer lijkt te zijn. Laten we de huidige top 5 even buiten beschouwing dan hebben we een poule van 13 clubs die allemaal van elkaar kunnen winnen. Daarnaast hebben we een top 5 die hier en daar ook nog steekjes laat vallen wat het ook niet makkelijker maakt. Dus ja, ga er maar aan staan als voorspeller.
Speelronde 11 was er één waar wederom geen touw aan vast te knopen was: Feyenoord kwam niet verder dan een punt tegen Fortuna, AZ had de kans om de 3e plaats van Feyenoord over te nemen maar beleefde 2007 opnieuw en de boeren uit het hoge noorden bleken sterker dan de boeren uit het zuiden. Ook Ajax was op weg naar een blamage maar wist in de tweede helft nog wél orde op zaken te stellen.
Het zal niemand verbazen dat er tijdens deze vier wedstrijden slechts weinig punten gescoord zijn.
In tegenstelling tot de topclubs deden de 'oude' subtoppers deze keer wél wat er van hen verwachte werd; zowel Vitesse, Utrecht en Heerenveen wisten te winnen. Spannend was het vooral bij Twente, die pas in minuut 90+7 de 0-1 maakte tegen Cambuur en NEC die in minuut 90+5 gelijkmaker scoorde tegen de Eagles.
In een ronde als dit, waar het merendeel punten laat liggen bij dezelfde wedstrijden maken vooral de details (het juiste aantal goals, de exacte uitslag etc) het verschil. Degene die dat het beste deed is @FrankHaver. Met onder andere 3 7-punters en 3 10-punters laat hij de rest van de deelnemers achter zich en mag hij zijn eerste schildje in ontvangst nemen. Gefeliciteerd met de weekwinst Frank!
1. @FrankHaver +55 punten2. @Sem Rosenkamp +53 punten (prima comeback na vorige week!)
3. @Rubeo38 +52 punten
4. @Allervieste +50 punten (je eerste top5 notering?)
5. @hippiepaci +49 punten
5. @IntToStr +49 punten (leuk om jou weer eens aan de top te zien snuffelen)
5. @svanz94 +49 punten
Om even aan te geven hoe dicht het bij elkaar zit deze ronde: tussen de 5e plaats en de 30e plaats in het weekoverzicht zitten slechts 5 punten. Tussen de 30e plaats en de 50e plaats eveneens maar 5.
Kortom, we hebben het lekker spannend gemaakt met z'n allen
Totaalstand top 10 na 11 speelronden
1. @FietsCAD 476 punten2. @hippiepaci 452 punten
3. @Magixx013 442 punten
4. @Rubeo38 442 punten
5. @R-B 440 punten
6. @Sjorre 433 punten
7. @True 431 punten
8. @Lekkerboeie86 430 punten
9. @Sem Rosenkamp 426 punten
10.@Astie 425 punten
Weinig verschuivingen in het klassement. Het meest opvallend is @d4rkn4pst3r, die had een totale blackout en scoorde slechts 9 puntjes. Was hij vorige week nog de trotse bezetter van plaats 10, nu vinden we hem terug op plaats 46, één puntje onder @Typhone.
Statistieken & fun facts
Niemand had gegokt op een uitglijder van Feyenoord; de hele poule ging voor winst voor de Rotterdammers.Bij PSV gokten @Astie, @ST10©DE, @MPC60, @Mrloki, @jandee, @frank131331, @Frituurman, @MustacheNick, @Willem_48 en @Isheara op een gelijkspel, iets wat er op het eind misschien nog wel in had gezeten mocht Groningen die 4e niet hebben gemaakt. De personen die een Groningse overwinning wel goed gezien hadden waren @frumper, @sjtienuh en @ZicoDon. Zij pakken hier dan ook dure punten mee.
Bij AZ was alleen @MustacheNick zo dapper om een gelijkspelletje in te vullen maar dat bleek niet genoeg om als enige dikke punten binnen te harken.
NEC tegen de Eagles werd op voorhand door veel mensen uitgeroepen tot een gelijkspel en daar zijn ook veel punten mee gescoord, de exacte uitslag (3-3) had echter niemand goed voorspeld.
In het kader van moeilijk te voorspellen wedstrijden:
Feyenoord-Fortuna werd door slechts 99 deelnemers goed voorspeld, Groningen-PSV door helemaal niemand en NEC-Eagles door slechts 25 deelnemers. Op een totaal van ruim 34.500 deelnemers aan de voetbalpoule.
Reminder
Komend weekend wordt er wederom niet op vrijdag gevoetbald.Zaterdag om 16:30uur begint de 12 speelronde met de moeilijk te voorspellen wedstrijd tussen SC Heerenveen en FC Utrecht.
De oplettende kijker ziet dat er slechts 7 wedstrijden te voorspellen zijn; de potjes van Ajax en Feyenoord worden gespeeld in week 45 (7-13 november).
[ Voor 3% gewijzigd door Superkiwi op 24-10-2022 19:42 ]
Was er alleen van overtuigd dat ik bij Volendam - Heerenveen 1 - 2 met Muhren ook als doelpuntenmaker. Dat was dus enigszins teleurstellend om te zien dat ik niet op opslaan had gedrukt en het nog op 0 - 1 stond... Volgende keer beter zullen we maar weer zeggen.
Helaas heb ik dit seizoen weinig tijd om het goed te volgen en zijn er andere prioriteiten en dat is blijkbaar ook heel goed in de resultaten te zien. Het gaat nergens over qua score. Maar goed om te zien dat de sfeer er hier nog goed in zit en wie weet kan ik na de winterstop nog een beetje terugkomen
Ik volg het wel goed maar zelfs dan vestig je geen hoop op FC Groningen of NEC 'gelijkmaker' Nijmegen met doelpunten in de 96 en 97e minuut.IntToStr schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:58:
Helaas heb ik dit seizoen weinig tijd om het goed te volgen en zijn er andere prioriteiten en dat is blijkbaar ook heel goed in de resultaten te zien. Het gaat nergens over qua score. Maar goed om te zien dat de sfeer er hier nog goed in zit en wie weet kan ik na de winterstop nog een beetje terugkomen
Ja klopt, die hebben gevraagd om verzetting zodat ze meer tijd hebben om voor te bereiden op laatste wedstrijd in CL/EL pool.ElPaco schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 10:51:
Klopt het dat Ajax en Feyenoord niet hoeven te spelen dit weekend? Ik miste een paar wedstrijden om in te vullen.
PSV en AZ blijkbaar geen gebruik van gemaakt.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hattrick: Thorgal Eagles
Ik haat bugs…ElPaco schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:27:
Iemand heeft je buitenspel gezet denk ikApp lijkt hier gewoon te werken, misschien een keertje opnieuw installeren?
Als je jezelf aanmeldt voor 'WK 2022' op de voetbalpoule app doe je automatisch mee met de Tweakers FC WK poulebregweb schreef op vrijdag 28 oktober 2022 @ 11:27:
Maken we ook een WK pool? Moet wel iets te doen hebben en deze winter en slechter dan de Eredivisie voorspellen gaat lastig worden.
Ik zag toevallig dat ik er ook in zit maar heb me afgemeld. Dit WK kan me gestolen worden.
Ondertussen ging een der laatste mohikanen hemelen. Hij heette Jerry Lee Lewis. Een rock 'n roll legende in optima forma. Zo fout als de pest, maar geniaal achter zijn piano. Mijn ouwelui hebben veel muziek uit die hoogtijdagen aan de muur hangen en in de jukebox zitten.
Door deze interuptie zal ik dit weekend nauwelijks punten scoren in de poule. Voor @Qu3st is dat een geruststeling. Die overleeft nog wel een week boven mij.
Ik wens iedereen veel geluk dit weekend. Ik ga dit weekend nog een keer compleet tenonder in de echte rockmuziek van vroeger.

dit weekend zijn we alweer toe aan de
12e speelronde in de Eredivisie
Op PSV en AZ na lijkt het wederom een moeilijk te voorspellen ronde te gaan worden. Vanmiddag om 16:30 staat de subtopper tussen Heerenveen en FC Utrecht op het programma, ga er maar aan staan als voorspeller.Huishoudelijke mededeling
Het is hierboven al een paar keer vermeld maar voor degenen die het toch gemist hebben:Ajax en Feyenoord hebben vanwege hun Europese programma uitstel aangevraagd en spelen dit weekend niet. Hun wedstrijden zijn verplaatst naar de tweede week van november, respectievelijk 9 en 10 november.
Om die reden zal er dit weekend dan ook geen weekwinnaar uitgeroepen worden.
Die wordt pas bekend als ook Ajax en Feyenoord hun wedstrijden hebben gespeeld.
Dan nu over naar reguliere zaken; de volgende personen dienen hun voorspellingen nog in te vullen:
@sjufke @mavaros @EvoXI @Outerspace @fritura @ZicoDon @NLRev0lution @nmeen @PolarBear
Opvallend weinig reminders deze keer, scheelt mij weer werk. Puik werk iedereen, waarvoor dank
[ Voor 5% gewijzigd door Superkiwi op 29-10-2022 12:45 ]
Oefening baart kunst zie je wel, lekker bezig!
Mijn telefoon doet niet aan apps. Ik gebruik een middeleeuws en totaal genegeerd toestel.Superkiwi schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 19:21:
@mavaros is mijn app defect of heb jij gewoon echt de volle 10 punten gescoord bij de eerste wedstrijd van vandaag?
Oefening baart kunst zie je wel, lekker bezig!
Verder ben ik inderdaad wel klaar met de plek inderaan de poule. Ik hoor niet op die plek thuis. Ik hoor gewoon netjes in de top 100 te staan.
Maar ik zal eens gaan kijken op die goksite. Volgens mij moet ik nog de rest van het weekend invullen. Zou ik zomaar nog een keer tien punten kunnen scoren.

In ieder geval een goed gokweekend toegewenst aan al die anderen.