Deze pot liet genoeg zien voor een goede voorspelling!Superkiwi schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:22:
[...]
Sturm Graz is geweest, tevreden? Nu zitten jullie er lekker in dus wordt PSV een eitje
Ik probeer nu steeds een paar weken in het voren in te vullen, dat helpt me iig bij het op tijd invullen, qua punten schiet ik er niet heel veel mee op.Qu3st schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 10:27:Speelronde 7 herinneringen
Goedemorgen allen, na een midweek Europees geknal is het weer tijd voor onze eigen Eredivisie.
Met een echte Super Sunday, met eerst PSV - Feyenoord en als kers op de taart ook nog AZ - Ajax.
Laat Feyenoord hetzelfde frisse en fruitige zien als gisteren tegen PSV?
Laat Ajax het kaas van zijn brood eten door AZ?
Zondagavond weten we het allemaal, maar vanavond beginnen we rustig met FC Utrecht tegen NEC.
En na dit weekend krijgen we eerst het onzinnige interland break in dit al drukke schema, kunnen wij even uitrusten van al het voorspelgeweld.
Succes allen!
Ik denk dat velen na het resultaat van Feyenoord gisteren tegen SturmGraz (niet tegen PSV zoals @Qu3st hierboven schreef) toch de voorspelling aan gaan passen, die PSV op winst hadden staan. Ik twijfel nog een beetje, maar we zullen het zien.
Succes allemaal met de voorspellingen, veel plezier met de wedstrijden voor diegenen die het een beetje volgen én een goed weekend.
Typhones team heet toch AFCA Brigata oid?mavaros schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:40:
Ik vind het prima, maar de consequentie is wel, dat BVV Boomstam straks echt helemaal onderaan staat.
toolkist schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 15:36:
[...]
Typhones team heet toch AFCA Brigata oid?
Sympathiek dat je dit überhaupt doet hoor, blijft toch eigen verantwoordelijkheid. Iedereen kan een reminder instellen op de site, dan krijg je per mail bericht als je nog voorspellingen moet invullen.Superkiwi schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:54:Dame(s) en heren opgelet!
Omdat het taggen best wel wat tijd vergt hanteren we het volgende zero-tolerance beleid:
Indien er 5 speelrondes het gehele weekend niets ingevuld wordt wordt u verwijderd uit de poule.
Dat klinkt streng, dat ís ook streng maar soms móeten we streng zijn.
Wij doen dit niet alleen voor jullie lol (en lol hebben jullie) maar ook voor onze lol
Wij hopen op jullie begrip hiervoor.
Game on!
Ik moet vooral wennen aan die achterlijke vroege tijd op zaterdag. Ga je opstellingen checken en loopt er opeens al een wedstrijd fucking vroeg 😭djoelzz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:21:
[...]
Sympathiek dat je dit überhaupt doet hoor, blijft toch eigen verantwoordelijkheid. Iedereen kan een reminder instellen op de site, dan krijg je per mail bericht als je nog voorspellingen moet invullen.
Je zou natuurlijk ook op donderdag je voorspellingen kunnen voeren, dan heb je daar geen last vanTyphone schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 08:24:
[...]
Ik moet vooral wennen aan die achterlijke vroege tijd op zaterdag. Ga je opstellingen checken en loopt er opeens al een wedstrijd fucking vroeg 😭
Of zoals ik 3 weken van te voren, om vervolgens ergers onderaan te bungelen, omdat je 0,0 rekening houdt met keepers als Cilessen die alles tegenhouden.toolkist schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 10:05:
[...]
Je zou natuurlijk ook op donderdag je voorspellingen kunnen voeren, dan heb je daar geen last van

Mavaros houdt daar wel rekening mee en zie het resultaat.. 😇lhjlu schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 13:53:
[...]
Of zoals ik 3 weken van te voren, om vervolgens ergers onderaan te bungelen, omdat je 0,0 rekening houdt met keepers als Cilessen die alles tegenhouden.
We willen natuurlijk ook dat onze poule zelf ook hoog eindigt in de ranking, alle kleine beetje helpen, dus dan is zo'n reminder wel zo handig.djoelzz schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 20:21:
[...]
Sympathiek dat je dit überhaupt doet hoor, blijft toch eigen verantwoordelijkheid. Iedereen kan een reminder instellen op de site, dan krijg je per mail bericht als je nog voorspellingen moet invullen.
Neeee!!! Potverdomme Groningen, daar gaan mijn 10 punten in de laatste minuut 
En Vitesse gelijk? Tegen Volendam??? Onze competitie is behekst.
En Vitesse gelijk? Tegen Volendam??? Onze competitie is behekst.
[ Voor 38% gewijzigd door Superkiwi op 17-09-2022 20:41 ]
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Jawel 10 punten verdiendSuperkiwi schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 18:21:
Neeee!!! Potverdomme Groningen, daar gaan mijn 10 punten in de laatste minuut
Wat een drama weekend tot nu toe zeg.. Wonderbaarlijk genoeg 10 punten gepakt op Sparta - FC Groningen, maar voor de rest.. man man man.
Ben benieuwd naar morgen.. zo zie je maar dat de bal rond is 😂
Ben benieuwd naar morgen.. zo zie je maar dat de bal rond is 😂
Dit blijkt vooralsnog een uitermate contraproductief weekend te zijn
Kijkende naar onze pouleranking van de 7e speelronde zie ik mezelf met een handjevol medestrijders terug op de één na onderste plaats met een schamele 4(!) puntjes. De enige die sportief genoeg is om ons van die laatste plaats af te houden is @Verwijderd, dank daarvoor
Vandaag eens zien of we nog iets recht kunnen zetten of dat we deze waanzinnig abominabel slechte lijn nóg verder door gaan zetten.

Kijkende naar onze pouleranking van de 7e speelronde zie ik mezelf met een handjevol medestrijders terug op de één na onderste plaats met een schamele 4(!) puntjes. De enige die sportief genoeg is om ons van die laatste plaats af te houden is @Verwijderd, dank daarvoor
Vandaag eens zien of we nog iets recht kunnen zetten of dat we deze waanzinnig abominabel slechte lijn nóg verder door gaan zetten.
Heb ik meer of minder gescoord dan @toolkist deze ronde? Daar gaat het om!!!Superkiwi schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:39:
Dit blijkt vooralsnog een uitermate contraproductief weekend te zijn![]()
Kijkende naar onze pouleranking van de 7e speelronde zie ik mezelf met een handjevol medestrijders terug op de één na onderste plaats met een schamele 4(!) puntjes. De enige die sportief genoeg is om ons van die laatste plaats af te houden is @Verwijderd, dank daarvoor![]()
Dat je het nog moet vragen.....
@toolkist +23 punten
@Typhone +16 punten
Als ik jou was zou ik het gewoon loslaten; het is alsof Latifi denkt dat ie Verstappen nog in kan halen qua punten.
Eigenlijk zijn jullie allebei prutsers want @mavaros heeft al +24 punten tot nu toe.
@toolkist +23 punten
@Typhone +16 punten
Als ik jou was zou ik het gewoon loslaten; het is alsof Latifi denkt dat ie Verstappen nog in kan halen qua punten.
Eigenlijk zijn jullie allebei prutsers want @mavaros heeft al +24 punten tot nu toe.
[ Voor 25% gewijzigd door Superkiwi op 18-09-2022 10:09 ]
Ik zei het, dat Mavaros zou gaan stijgen. Ff kijken hoeveel ie nog achter staat op AFCA Brigata... hmm 78 punten. Dan is Mavaros wel _echt_ slechtSuperkiwi schreef op zondag 18 september 2022 @ 09:56:
Dat je het nog moet vragen.....
@toolkist +23 punten
@Typhone +16 punten
Het is nog niet over hoor, want vandaag zijn er ook nog wedstrijden.
Zal je zien dat ik nul punten haal, en nog steeds diep in de kelder moet blijven wonen. Ik maak me geen illusies meer.
edit: Ik wens trouwens iedereen vandaag een goede gokronde toe.
Zal je zien dat ik nul punten haal, en nog steeds diep in de kelder moet blijven wonen. Ik maak me geen illusies meer.
edit: Ik wens trouwens iedereen vandaag een goede gokronde toe.

[ Voor 19% gewijzigd door mavaros op 18-09-2022 12:33 ]
JA hoor nu durft Gozubuyuk geen penalty meer te geven in de laatste minuut.. Die Go Ahead speler slaat de bal gewoon... Was dat 2-1 geweest->10 punkte
Gun mij ook wat.
Goal afgekeurd en geen penalty ---> 10 punten
Goal afgekeurd en geen penalty ---> 10 punten

Last minute AZ - Ajax veranderd van 2-1 naar 1-2. Domme zet, anders had ik deze ronde 52 punten gehad.
is everything cool?
10 punten in een heel weekend !
En ook nog verloren in Eindhoven. Wat een weekend … 😔
En ook nog verloren in Eindhoven. Wat een weekend … 😔
12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
0 punten deze zondag pffff wat een drama
Eindelijk keer wel fatsoenlijke punten gehaald. Toch braaf vertrouwen blijven houden in PSV.
Wel 14 hele punten
Ik had alleen Vitesse - Volendam goed ingevuld

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad
Eredivisie weekoverzicht speelronde 7
We gaan de zondag eens samenvatten vanuit het perspectief van een Ajax-supporter: wat een KUTzondag. De Feyenoord-supporter zal er precies hetzelfde over denken. Vervolgens heb je de PSV-supporters:
(Vrouw op de foto mag zich melden trouwens)
De knotsgekke wedstrijd in Eindhoven kenmerkte zich door een sterke start van Feyenoord gevolgd door een soort real life flipperkast die 97 minuten duurde en waar PSV als winnaar uit kwam. Elders in den lande werd Ajax uitgeschakeld in haar overwinningenreeks door een ernstig gehavend AZ. Ook andere clubs in de Eredivisie gaven niet thuis of scheidsrechters besloten op onverwachte momenten in de laatste minuut, score verziekende doelpunten / penalties toe te kennen. Hartverscheurend slecht voor ondergetekende. Maar aan de hoeveelheid klachten te horen was ik niet de enige die zielig was.
Tot mijn grote schrik had @Lekkerboeie86 de beste score overall samen met @superbieke Gefeliciteerd heren! @Basdon1985 volgende op korte afstand met een 3e plek* zie uitleg onder de top 5 en completeren zo de top 3. Hoe je het ook noemen wilt
Weekscore winnaar + volledige top 5
1. @Lekkerboeie86 +49 punten1. @superbieke +49 punten (officieel ben je ook eerste dus congratz met de gedeelde eerste plek!)
3. @Basdon1985 +47 punten
4. @MM99 +46 punten
5. @nietorigineel +44 punten
5. @Quazier +44 punten na zijn turbostart
Technisch gezien hebben we gezegd dat voetbalpoules de winnaar bepaalt. Nu zie ik daar twee mensen met een plek 1 en er is geen nummer 2 in onze poule. Dat betekent dus dat ik zowel @Lekkerboeie86 en @superbieke tot winnaar uitroep. Dit is veranderd t.o.v. eerdere jaren dus dit gaan wij ook aanpassen in onze poule reglementen

Totaalstand top 10 na 7 speelronden
1. @FietsCAD +307 punten2. @Sjorre +306 punten
3. @Sem Rosenkamp +289 punten
4. @toolkist GODNONDEJU +284 punten
5. @nietorigineel +283 punten
6. @True +281 punten
7. @Lekkerboeie86 +278 punten
8. @d4rkn4pst3r +275 punten
9. @Magixx013 +275 punten (Magix blijft bruut meestrijden)
10. @Maarten_E BAM +275 punten
11+... nog enkele mensen met 275 punten maar jullie tag ik lekker niet
Aan de top zijn twee mensen hééél langzaam aan het wegrennen. De dag kan niet snel genoeg komen dat @toolkist verdwijnt uit de top 5 als is het maar omdat ik het anders de rest van mijn leven zal horen. Volgend jaar ga ik nog een poging wagen om @Gonadan (haha you got tagged) over te halen hier mee te spelen maar als dat hetzelfde scenario gaat worden als met toolkist kap ik ermee. Dan vergroot ik mijn kansen op de winst niet meer
Statistieken & fun facts
Nou de statistieken laten zich aan de negatieve kant wel raden maar er zijn altijd mensen zoals een @mavaros die een absolute rare gok niet uit de weg gaan. Om te beginnen PSV-Feyenoord:Deze wedstrijd werd door NIEMAND goed voorspeld. Goh, wat vreemd
- Real Madrid Waalwijk deed van zich spreken met een eclatante 5-1 overwinning op Excelsior. Ook dit werd door niemand goed voorspeld.
- 2-1 is een geliefde uitslag: toch hadden slechts 4 mensen de uitslag van AZ-Ajax goed. WZAWZDB maar helaas was dat dit jaar niet het geval in Alkmaar.
- @Quazier en @MarChello75 zullen na de eerste twee wedstrijden hoopvol zijn geweest. Zij behaalden hier de maximale score. De volgende keer wat minder alcohol in het weekend want daarna kakte het in en zijn ze ook niet in de top 5 terecht heeft @Quazier de top 5 stiekem toch nog gehaald
- @Lekkerboeie86 was de enige die 4 wedstrijden goed voorspelde. In de resterende 5 wedstrijden verzamelde hij slechts 9 schamele puntjes. Toch netjes hoor. Eén tip: tegen Ajax gokken doe je niet. Punt.
Reminder
De reminders volgen heeeeel wat later pas weer aangezien we eerst met zijn alle naar 'Oranje' mogen kijken...Minder alcohol gaan we natuurlijk niet doen. Maar gewoon gedeeld 5e geworden deze ronde.Typhone schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:03:
- @Quazier en @MarChello75 zullen na de eerste twee wedstrijden hoopvol zijn geweest. Zij behaalden hier de maximale score. De volgende keer wat minder alcohol in het weekend want daarna kakte het in en zijn ze ook niet in de top 5 terecht gekomen
Ohja ik zie het inderdaadQuazier schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:07:
[...]
Minder alcohol gaan we natuurlijk niet doen. Maar gewoon gedeeld 5e geworden deze ronde.
You've got added to the top 5
[ Voor 5% gewijzigd door Typhone op 19-09-2022 10:09 ]
You got robbed!FREAKJAM schreef op zondag 18 september 2022 @ 20:19:
Last minute AZ - Ajax veranderd van 2-1 naar 1-2. Domme zet, anders had ik deze ronde 52 punten gehad.
Zal mijn vriend in het rood @Outerspace eens erbij halen. Want indirect diss je hem ook en hij heeft de magic stick die jou kan laten verdwijnen!toolkist schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:32:
Ik vind het best een mention waard dat @mavaros bijna het dubbele aantal punten van @Typhone heeft behaald deze ronde. Ga zo door Mavaros!

Yes! Mijn doel voor dit jaar al redelijk snel behaald. Het behalen van de weekwinst! Was wel een bijzondere speelronde. Ergens mooie wedstrijden gezien, maar niet altijd de gewenste uitslagen.
Bedankt voor het mooie verslag @Typhone
De weekwinnaar krijgt weer het Tweakers abonnement. @superbieke is de gelukkige, ik neem genoegen met het medaille op voetbalpoules.nl.
Daarnaast wil ik iedereen even bedanken voor al het enthousiasme is dit topic! We zijn trots dat we dit met zoveel Tweakers beleven. Nu even een korte pauze gezien de interland periode. Zaterdag 1 oktober beginnen we weer met Cambuur - PSV.
Tot snel allemaal!
Bedankt voor het mooie verslag @Typhone
De weekwinnaar krijgt weer het Tweakers abonnement. @superbieke is de gelukkige, ik neem genoegen met het medaille op voetbalpoules.nl.
Daarnaast wil ik iedereen even bedanken voor al het enthousiasme is dit topic! We zijn trots dat we dit met zoveel Tweakers beleven. Nu even een korte pauze gezien de interland periode. Zaterdag 1 oktober beginnen we weer met Cambuur - PSV.
Tot snel allemaal!
Chips
Ben ik lekker aan het typen, druk ik op F5, blijkt @Typhone zijn verslag al klaar te hebben
Nou ja, ik laat mijn harde werk niet teniet gaan dus moeten jullie het deze week maar doen met twee verslagen
Dat het een moeilijk te voorspellen weekend zou worden was op vrijdag al duidelijk. Bij het doelpuntloze gelijkspel aldaar namen slechts een drietal spelers de volle 10 punten mee:
@mavaros @MarChello75 en @Quazier en alleen die laatste twee wisten dit bij de eerste wedstrijd op zaterdag (Sparta-groningen) een goed gevolg te geven door ook daar de volle 10 punten te pakken. Dit zal meer geluk dan wijsheid zijn geweest want de fopduik die Sparta in de laatste minuut een penalty bezorgde was er één waar Flipper jaloers op zou zijn.
Dat iedereen Vitesse nog steeds veel te hoog inschat werd op de zaterdagavond nog maar eens duidelijk. Met een beschamende 1-1 tegen Volendam zet Vitesse de slechte lijn door en ook hier waren slechts drie spelers die dat goed wisten in te schatten: @ElPaco, @Outerspace en @hippiepaci.
Om de gekkigheid compleet te maken wist Cambuur in de wedstrijd tegen RKC in de eerste helft maar liefst 3 rode kaarten te verzamelen. 13 minuten voor tijd besloot Cambuur de Waalwijkers een handje te helpen door de bal in eigen doel te schieten en dit was het startschot voor RKC om de tegenstander sportief af te straffen, wat resulteerde in een onvoorspelbare 5-1 die door álle voetbalpoule deelnemers slechts één keer goed voorspeld was.
De Super Sunday begon met de Eagles tegen Emmen en dat was de enige wedstrijd waarvan de uitslag op voorhand makkelijk te voorspellen was. Als je daar geen 2-0 had staan bak je er eigenlijk helemaal niks van.
De eerste echte topper van dit seizoen was een clash van jewelste en als ik kijk naar de gemiddelde voorspellingen in onze poule dan had het merendeel veel vertrouwen in Feyenoord, zij werden het meest als winnaar getipt. Maar ja, onze competitie is knotsgek en zo onvoorspelbaar als de pest en de zeer snelle 0-1 mocht Feyenoord niet baten; in een vermakelijk duel trok PSV met 4-3 uiteindelijk aan het langste eind.
Kudos voor @horizon1978 die als enige wist dat PSV 4 keer zou gaan scoren.
Bij AZ-Ajax was het eigenlijk hetzelfde: op een enkeling na dacht iedereen dat Ajax de 3 punten wel even mee naar huis zou nemen maar het tegendeel bleek waar. Onverwacht? Dat wel. Onverdiend? Dat zeer zeker niet. Slechts 4 personen hadden de 2-1 goed voorspeld: @Basdon1985, @Lekkerboeie86, @robbydw en @malderhout.
Dat niemand meer dan 50 punten heeft gescoord geeft al aan dat dit een zeer lastig weekend was.
Twee personen staan met 49 punten deze speelronde fier bovenaan:
@Lekkerboeie86, die 5 van de 9 toto's goed heeft en in de laatste 5 wedstrijden maar liefst 4 keer de volle 10 punten heeft gescoord, en
@superbieke, die slechts één tienpunter heeft gescoord maar wel heel knap 7 van de 9 toto's goed heeft.
Op basis van de implementatie op voetbalpoules is @Lekkerboeie86 uitgeroepen tot onze weekwinnaar, gefeliciteerd!
2. @superbieke +49 punten
4. @MM99 +46 punten
Toelichting winnaars. Let wel: voetbalpoules bepaalt de winnaar bij gelijke score. Het is niet anders.
2. @Sjorre 306 punten
3. @Sem Rosenkamp 289 punten
4. @toolkist 284 punten (zie je dit @Typhone?)
5. @nietorigineel 283 punten
6. @True 281 punten
7. @Lekkerboeie86
8. @d4rkn4pst3r 275 punten
9. @Magixx013 275 punten
10.@Maarten_E 275 punten
De top 3 kent weinig verrassingen buiten het feit dat de nummer 1 en 2 net als vorige week van plaats gewisseld zijn.
Verder kent de top 5 2 nieuwkomers: @toolkist die vanaf plaats 13 naar plaats 4 stijgt en @nietorigineel die maarliefst 22 plaatsen stijgt en van plaats 27 de top 5 binnen is gewandeld.
In een weekend als dit zijn er natuurlijk meer opvallende stijgers:
@FREAKJAM gaat van plaats 62 naar plaats 23
@MM99 gaat van plaats 76 naar plaats 31
@robbydw gaat van plaats 40 naar plaats 16
@ST10©DE gaat van plaats 68 naar 42
@Quazier gaat van plaats 94 naar 46.
Daar waar er een aantal mensen (vrij) hard gestegen zijn, zijn er ook een fiks aantal die een behoorlijk aantal plekken verliezen.
@Rubeo38 beloofde mij beter te scoren maar helaas, hij zakt van 10 naar 32.
@Jay-K zakt van 10 naar 39 en heeft de top 10 voor nu ook even verlaten
@Freshnezz zakt van 25 naar 51
@Megupe zakt van 40 naar 78
@Typhone zakt van 31 naar 50 en verlaat daarmee bijna pagina 2 (zie je dit @toolkist?)
@Tripwire999 zakt van 31 naar 62
@Dion34 zakt van 40 naar 65
@heho zakt van 35 naar 71
De lijst is eindeloos. Kortom, het was een waar slagveld.
Hup Holland!
Pas op zaterdag 1 oktober wordt er weer gespeeld in de Eredivisie, wanneer Cambuur en PSV om half 5 aftrappen voor speelronde 8.

Ben ik lekker aan het typen, druk ik op F5, blijkt @Typhone zijn verslag al klaar te hebben

Nou ja, ik laat mijn harde werk niet teniet gaan dus moeten jullie het deze week maar doen met twee verslagen
Eredivisie weekoverzicht speelronde 7
Als we het over "hit and miss" weekenden hebben, dit was er zo één. De kleintjes tegen de kleintjes, de middenmoot tegen de middenmoot en natuurlijk de Super Sunday toppers om het weekend af te sluiten.Dat het een moeilijk te voorspellen weekend zou worden was op vrijdag al duidelijk. Bij het doelpuntloze gelijkspel aldaar namen slechts een drietal spelers de volle 10 punten mee:
@mavaros @MarChello75 en @Quazier en alleen die laatste twee wisten dit bij de eerste wedstrijd op zaterdag (Sparta-groningen) een goed gevolg te geven door ook daar de volle 10 punten te pakken. Dit zal meer geluk dan wijsheid zijn geweest want de fopduik die Sparta in de laatste minuut een penalty bezorgde was er één waar Flipper jaloers op zou zijn.
Dat iedereen Vitesse nog steeds veel te hoog inschat werd op de zaterdagavond nog maar eens duidelijk. Met een beschamende 1-1 tegen Volendam zet Vitesse de slechte lijn door en ook hier waren slechts drie spelers die dat goed wisten in te schatten: @ElPaco, @Outerspace en @hippiepaci.
Om de gekkigheid compleet te maken wist Cambuur in de wedstrijd tegen RKC in de eerste helft maar liefst 3 rode kaarten te verzamelen. 13 minuten voor tijd besloot Cambuur de Waalwijkers een handje te helpen door de bal in eigen doel te schieten en dit was het startschot voor RKC om de tegenstander sportief af te straffen, wat resulteerde in een onvoorspelbare 5-1 die door álle voetbalpoule deelnemers slechts één keer goed voorspeld was.
De Super Sunday begon met de Eagles tegen Emmen en dat was de enige wedstrijd waarvan de uitslag op voorhand makkelijk te voorspellen was. Als je daar geen 2-0 had staan bak je er eigenlijk helemaal niks van.
De eerste echte topper van dit seizoen was een clash van jewelste en als ik kijk naar de gemiddelde voorspellingen in onze poule dan had het merendeel veel vertrouwen in Feyenoord, zij werden het meest als winnaar getipt. Maar ja, onze competitie is knotsgek en zo onvoorspelbaar als de pest en de zeer snelle 0-1 mocht Feyenoord niet baten; in een vermakelijk duel trok PSV met 4-3 uiteindelijk aan het langste eind.
Kudos voor @horizon1978 die als enige wist dat PSV 4 keer zou gaan scoren.
Bij AZ-Ajax was het eigenlijk hetzelfde: op een enkeling na dacht iedereen dat Ajax de 3 punten wel even mee naar huis zou nemen maar het tegendeel bleek waar. Onverwacht? Dat wel. Onverdiend? Dat zeer zeker niet. Slechts 4 personen hadden de 2-1 goed voorspeld: @Basdon1985, @Lekkerboeie86, @robbydw en @malderhout.
Dat niemand meer dan 50 punten heeft gescoord geeft al aan dat dit een zeer lastig weekend was.
Twee personen staan met 49 punten deze speelronde fier bovenaan:
@Lekkerboeie86, die 5 van de 9 toto's goed heeft en in de laatste 5 wedstrijden maar liefst 4 keer de volle 10 punten heeft gescoord, en
@superbieke, die slechts één tienpunter heeft gescoord maar wel heel knap 7 van de 9 toto's goed heeft.
Op basis van de implementatie op voetbalpoules is @Lekkerboeie86 uitgeroepen tot onze weekwinnaar, gefeliciteerd!
1. @Lekkerboeie86 +49 punten2. @superbieke +49 punten
4. @MM99 +46 punten
Toelichting winnaars. Let wel: voetbalpoules bepaalt de winnaar bij gelijke score. Het is niet anders.
Totaalstand top 10 na # speelronden
1. @FietsCAD 307 punten2. @Sjorre 306 punten
3. @Sem Rosenkamp 289 punten
4. @toolkist 284 punten (zie je dit @Typhone?)
5. @nietorigineel 283 punten
6. @True 281 punten
7. @Lekkerboeie86
8. @d4rkn4pst3r 275 punten
9. @Magixx013 275 punten
10.@Maarten_E 275 punten
De top 3 kent weinig verrassingen buiten het feit dat de nummer 1 en 2 net als vorige week van plaats gewisseld zijn.
Verder kent de top 5 2 nieuwkomers: @toolkist die vanaf plaats 13 naar plaats 4 stijgt en @nietorigineel die maarliefst 22 plaatsen stijgt en van plaats 27 de top 5 binnen is gewandeld.
Het scorebord deze week: een bloedbad met rozen
Hoogste stijgers deze week zijn @Lekkerboeie86, die vanaf plaats 54 omhoog is geschoten naar plaats 7 en @superbieke, die zich na een plaats in de onderste regionen (plaats 73) opeens op de eerste pagina (plaats 20) terugvindt.In een weekend als dit zijn er natuurlijk meer opvallende stijgers:
@FREAKJAM gaat van plaats 62 naar plaats 23
@MM99 gaat van plaats 76 naar plaats 31
@robbydw gaat van plaats 40 naar plaats 16
@ST10©DE gaat van plaats 68 naar 42
@Quazier gaat van plaats 94 naar 46.
Daar waar er een aantal mensen (vrij) hard gestegen zijn, zijn er ook een fiks aantal die een behoorlijk aantal plekken verliezen.
@Jay-K zakt van 10 naar 39 en heeft de top 10 voor nu ook even verlaten
@Freshnezz zakt van 25 naar 51
@Megupe zakt van 40 naar 78
@Typhone zakt van 31 naar 50 en verlaat daarmee bijna pagina 2 (zie je dit @toolkist?)
@Tripwire999 zakt van 31 naar 62
@Dion34 zakt van 40 naar 65
@heho zakt van 35 naar 71
De lijst is eindeloos. Kortom, het was een waar slagveld.
Reminder
Volgende week is er geen competitie omdat we de Nations League op de agenda hebben staan.Hup Holland!
Pas op zaterdag 1 oktober wordt er weer gespeeld in de Eredivisie, wanneer Cambuur en PSV om half 5 aftrappen voor speelronde 8.
Korte aanhaker op het bericht van @Lekkerboeie86.
De animo die voor, tijdens en na de wedstrijden leeft is erg mooi om te zien! Dat was jaren geleden wel anders. Inmiddels leeft het topic wel echt en dat geeft ons ook weer de energie om door te gaan. De reacties zijn positief, de efforts worden gewaardeerd en het jennen en het stangen is ook prachtig (al moet dat leuker zijn als je aan de gevende kant zit
).
Speciaal woord van dank ook aan @Superkiwi die ons team is komen versterken wat bij tijd en wijle heel erg welkom is. Aan de regelmatige bezoekers van het andere voetbaltopic ook erg prettig om te zien dat het beruchte 'clubvoorkeuren' verhaal hier totaal geen enkele rol speelt.
@Superkiwi Ga je lekker met je verslagcompetitie? Hij wil oorlog! Challenge accepted -> 16:00 bij de poort!
De animo die voor, tijdens en na de wedstrijden leeft is erg mooi om te zien! Dat was jaren geleden wel anders. Inmiddels leeft het topic wel echt en dat geeft ons ook weer de energie om door te gaan. De reacties zijn positief, de efforts worden gewaardeerd en het jennen en het stangen is ook prachtig (al moet dat leuker zijn als je aan de gevende kant zit
Speciaal woord van dank ook aan @Superkiwi die ons team is komen versterken wat bij tijd en wijle heel erg welkom is. Aan de regelmatige bezoekers van het andere voetbaltopic ook erg prettig om te zien dat het beruchte 'clubvoorkeuren' verhaal hier totaal geen enkele rol speelt.
@Superkiwi Ga je lekker met je verslagcompetitie? Hij wil oorlog! Challenge accepted -> 16:00 bij de poort!
[ Voor 7% gewijzigd door Typhone op 19-09-2022 10:42 ]
Doe dan ook een keer je best... Of laat een aap je voorspellingen bepalen ofzo, kan nooit slechter gaan dan dit.Typhone schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:41:
Korte aanhaker op het bericht van @Lekkerboeie86.
(al moet dat leuker zijn als je aan de gevende kant zit).
Dat lijkt me een oprecht goed advies. Wat zou jij invullen de komende speelronde? Dan verzin ik de scores er wel bijtoolkist schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:43:
[...]
Doe dan ook een keer je best... Of laat een aap je voorspellingen bepalen ofzo, kan nooit slechter gaan dan dit.
Bring it!Typhone schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:41:
behalve als het regent, dan blijf ik mooi binnen hoor.
Tenzij je die vrouw op de foto meeneemt, dan kom ik toch even langs
[ Voor 10% gewijzigd door Superkiwi op 19-09-2022 11:10 ]
Deze weekoverzichten zijn een stuk vermakelijker dan de gesprekken die worden gevoerd bij ESPN Dit was het Weekend. Dank voor jullie enthousiasme bij het schrijven en bijhouden van dit topic!
Deze week heb ik bij een wedstrijd de winnaar goed ingevuld, waarbij ik met geluk ook de eindstand goed heb. Van alle overige 8 wedstrijden had ik een andere winnaar ingevuld. Met nog enkele punten voor een juist aantal doelpunten van een team, kom ik toch nog op +22 punten.
De interlandperiode geeft mij even de tijd om mijn volgende zetten te bepalen. Ik ben dan wel 7 plekken gestegen deze week, maar met plekje 96 val ik nog net niet buiten de top 100. Ik ben er toch achtergekomen dat ik niet zo goed ben met deze voorspellingen
Deze week heb ik bij een wedstrijd de winnaar goed ingevuld, waarbij ik met geluk ook de eindstand goed heb. Van alle overige 8 wedstrijden had ik een andere winnaar ingevuld. Met nog enkele punten voor een juist aantal doelpunten van een team, kom ik toch nog op +22 punten.
De interlandperiode geeft mij even de tijd om mijn volgende zetten te bepalen. Ik ben dan wel 7 plekken gestegen deze week, maar met plekje 96 val ik nog net niet buiten de top 100. Ik ben er toch achtergekomen dat ik niet zo goed ben met deze voorspellingen
Het kan natuurlijk altijd nóg slechter hoor.. 9 schamele puntjes in dit hele weekend, om te huilen gewoon.. Naast dat voorspellen me slecht afgaat (sowieso, ook met WK/ EK en dergelijke is het een drama. Denk ik het goed beredeneerd te hebben pakt het anders uit, ga ik tegen m'n eigen redenering in klopte die vaak wel..toolkist schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:43:
[...]
Doe dan ook een keer je best... Of laat een aap je voorspellingen bepalen ofzo, kan nooit slechter gaan dan dit.
Begon inderdaad vrijdag al, wie verwacht dat Cillessen in zijn eentje zo ongeveer NEC op de been houdt. En gaat zaterdag dan door met Vitesse die er echt niets van bakt, een enorme uitslag bij RKC / Cambuur, waar zoals al werd gemeld 1 deelnemer in alle voetbalpoules goed had.
Dan de zondag, ik zag het (met veel mede Eagles aanhangers, dat is na Feyenoord ook mijn cluppie van jongs af aan) niet zo positief in dat de Eagles zouden winnen. Feyenoord kwam in steeds betere doen leek het, en PSV was veel gedoe en ging met de week minder spelen, dus ik was met de meute meegegaan dat Feyenoord zou winnen. AZ speelt nog niet best maar wint wel, Ajax wint vooralsnog (behalve tegen Liverpool) zijn wedstrijden eenvoudig.
En dan Heerenveen - Twente, waar Twente het goed doet, Heerenveen langzaamaan wat beter, maar totaal nog niet best. Al bij al, (nog steeds/ ook achteraf) voorspellingen die ik logisch vind, maar die geen punten opleveren.
Dus gewoon bij mij kijken wat ik invul en dan het tegenovergestelde invullen kan nog wel eens heel veel punten opleveren, denk dat ik maar een alterego account aanmaak en me aanmeld om dat eens te proberen.
Lol, ik doe het met positie 104 dan nog wel wat minder inderdaad, maar ik hoop toch weer binnen de top 100 te gaan komen voor het einde van het seizoen.Hoianddoei schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:59:
Deze weekoverzichten zijn een stuk vermakelijker dan de gesprekken die worden gevoerd bij ESPN Dit was het Weekend. Dank voor jullie enthousiasme bij het schrijven en bijhouden van dit topic!
pfff, interlands wat kut.
Zo kan ik me toch niet revancheren...
Aan de andere kant is iedereen tegen die tijd alweer vergeten hoe slecht deze week was
Aan de andere kant is iedereen tegen die tijd alweer vergeten hoe slecht deze week was
Daar herinner ik je wel effe aan 😂Megupe schreef op maandag 19 september 2022 @ 11:06:
pfff, interlands wat kut.
Ik heb geen aap om mijn voorspellingen te doen, maar bij de volgende ronde laat ik een van mijn katten voorspellen wie de winnaar gaat worden
. Misschien levert dat mij wat extra punten op, ik doe toch niet meer mee voor de medailles haha
Geef je adres maar, stuur ik je twee dobbelstenen. Gaat allicht beter dan.Typhone schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:46:
[...]
Dat lijkt me een oprecht goed advies. Wat zou jij invullen de komende speelronde? Dan verzin ik de scores er wel bij
Verwijderd
AlstuSuperkiwi schreef op zondag 18 september 2022 @ 08:39:
Dit blijkt vooralsnog een uitermate contraproductief weekend te zijn![]()
Kijkende naar onze pouleranking van de 7e speelronde zie ik mezelf met een handjevol medestrijders terug op de één na onderste plaats met een schamele 4(!) puntjes. De enige die sportief genoeg is om ons van die laatste plaats af te houden is @Verwijderd, dank daarvoor![]()
Wat een verschrikkelijk voetbalweekend was dit.
Met 3 rode kaarten en 5 tegendoelpunten naar huis.
Ik heb nog geprobeerd met m'n verstand in te zetten, maar het last me weer eens in de steek.
Top al die verhalen, kom ik mijn maandag toch even wat lekkerder mee door na zo'n matig weekend qua score.Superkiwi schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:39:Reminder
Volgende week is er geen competitie omdat we de Nations League op de agenda hebben staan.
Hup Holland!
Zijn er overigens nog mensen die ook de nations league voorspellen?
Mijn excuses! Maar belofte maakt schuld, dus ik zal komende week weer even alles op een rijtje krijgen, om daarna (hopelijk) weer te knallen 😂😜Superkiwi schreef op maandag 19 september 2022 @ 10:39:
Dit voetbalweekend was belachelijk qua mijn voorspellingen, 13 (!) punten behaald. Dat ik in de top-10 sta slaat nergens op haha.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hier ook maar 12 puntjes dit weekend. Plek 3 > 13
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Krijg je een keer een mention van @Superkiwi , is het omdat je de kelder van het klassement aan het induiken bent 😔
Ik sta op scherp ! Effe dat Nederlands elftal proberen te verteren en dan volle bak er tegenaan … 😋
Ik sta op scherp ! Effe dat Nederlands elftal proberen te verteren en dan volle bak er tegenaan … 😋
Verdorie. Was ik eindelijk lekker op dreef tot en met zaterdag, komt er zo'n beroerde zondag achteraan.
Gelukkig is de weg naar boven ingezet, en gaat dat schildje dit seizoen vast wel komen.
Gelukkig is de weg naar boven ingezet, en gaat dat schildje dit seizoen vast wel komen.
Misschien een beetje aan de late kant, maar is inschrijving nog mogelijk?
Volgende speelronde dan maar weekwinnaar worden 😅
Ik zat als waalwijker opende tribune en moet zeggen: jullie hielden lang de 1-1……
Maar gelukkig gingen we 10 minuten voor het einde los! Revenge van de uitwedstrijd van vorig jaar naar Leeuwarden zullen we maar zeggen ;-)
Maar gelukkig gingen we 10 minuten voor het einde los! Revenge van de uitwedstrijd van vorig jaar naar Leeuwarden zullen we maar zeggen ;-)
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2022 @ 12:06:
[...]
Alstu
Wat een verschrikkelijk voetbalweekend was dit.
Met 3 rode kaarten en 5 tegendoelpunten naar huis.
Ik heb nog geprobeerd met m'n verstand in te zetten, maar het last me weer eens in de steek.
Ik had voor de verandering even met mijn schoonvader gespard voordat ik de poule van afgelopen week invulde ... had ik niet moeten doen wat een drama weekend was dit zeg, bah.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Probeer het eens met schoonmoeders, misschien gaat dat beterTrue schreef op maandag 19 september 2022 @ 22:30:
Ik had voor de verandering even met mijn schoonvader gespard voordat ik de poule van afgelopen week invulde ... had ik niet moeten doen wat een drama weekend was dit zeg, bah.
That’s what she said!toolkist schreef op maandag 19 september 2022 @ 23:22:
[...]
Probeer het eens met schoonmoeders, misschien gaat dat beter
Spek & bonen dagen - deel 1
Dit weekend is er vanwege de Nations League (waar we allemaal op zaten te wachten natuurlijk) geen Eredivisie. Gezien de resultaten van afgelopen week is het misschien maar goed om even een weekje rust te hebben; het geeft mensen de tijd om een nieuwe bol aan te schaffen of een jong, fris voorspeldiertje bij de dierenwinkel te halen (tip: een langoor konijn. Die kunnen best groot worden en dan heb je er met de kerst ook nog iets aan)Voor degenen die hun voorspellende gaven deze dagen toch op peil willen houden of juist wat willen trainen zijn er de komende dagen een tweetal trainingsmomentjes momentjes, waarvan dit de eerste is.
Donderdag 20:45 Polen-Nederland
Poll: Polen - Nederland• Winst Polen
• Winst Nederland
• Gelijkspel
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Logischerwijs worden hier geen punten verdeeld en heeft dit derhalve geen invloed op de stand in de poule.
Misschien dat dit het topic opfleurt… 
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7wwLmhtXJbxHwy9lwB4wAV5a.jpg?f=user_large)
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Nog verder opfleurt bedoel je, want dit is al het leukste voetbalgerelateerde topic van het forum
[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 22-09-2022 12:00 ]
Word een pittig potje.. Lewa gaat wel wat kansen krijgen en hij is nog al effectief...
Hopelijk creëren we zelf genoeg!
Spek & bonenRamzzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:48:
[Afbeelding]
Zo voel ik me wel met mijn voorspel talentRamzzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:48:
[Afbeelding]
Dat ik ooit dit heb gewonnen is een grote fraude geweest
Met Cillesen op goal komt het goed! Die keept hartstikke goed, en is goed warmgedraaid met NEC.flyyy schreef op donderdag 22 september 2022 @ 12:03:
Word een pittig potje.. Lewa gaat wel wat kansen krijgen en hij is nog al effectief...
@Harribo vert?Ramzzz schreef op donderdag 22 september 2022 @ 11:48:
[Afbeelding]
Boonuspunten!
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Hij mag de vaatwasser leegruimen en stofzuigen.
[ Voor 88% gewijzigd door Typhone op 24-09-2022 12:20 ]
Waarom krijg ik alle kutklusjes terwijl jij ver onder me staat in de stand?Typhone schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 12:19:
Hij mag de vaatwasser leegruimen en stofzuigen.
Het is net als linkse politiek: de laagste klassen moeten we ontzien en de hogere klassen moeten daarvoor betalen. Dus hup, de keuken in met je kadaver!
[ Voor 14% gewijzigd door Superkiwi op 24-09-2022 20:03 ]
Als je die vergelijking doortrekt dan moet @toolkist voortaan (een deel van) zijn voorspellingen ook delen in dit topic, zonder dat de deelnemers die met minder voorspelkunde bedeeld zijn daarvan kunnen meeprofiteren
Ja maar, de top 5 ofzo zijn toch de rijke miljardairs die voor niemand iets hoeven te betalen? Het is de groep daaronder die moet lappen voor de onderste laag. De @Superkiwis van deze wereld dus
Daar heb je een punt.
Daarom geef ik vandaag gratis en voor niets extra fictieve bonuspunten weg!
Uitslagen van de wedstrijden van donderdag:
België-Wales 2-1
Polen-Nederland 0-2
Uitslag heenwedstrijd:
België-Nederland 1-4.
Gaat Nederland de overwinning over de streep trekken en wordt het daarmee groepshoofd of gaan de Belgen met hele dikke cijfers over ons landje heen walsen en gaan zij er alsnog met de groepswinst vandoor?
Kleine noot: zowel Memphis Depay als Frenkie de Jong zijn er vanwege blessures niet bij.
Dus stem! Stem en sleep die niet bestaande bonuspunten binnen!
De volgende mensen moeten nog voorspellen: iedereen.
Poll: Nederland vs België
• Winst Nederland
• Winst België
• Gelijkspel
Tussenstand:

Poll: Wie pakt de groepswinst?
• Nederland
• Belgiė
Tussenstand:

Hup Holland
Spek en bonus dagen - deel 2
Vanavond speelt het Nederlands elftal zijn tweede Nations League wedstrijd van de week en wel tegen onze vriendelijke zuiderburen.Uitslagen van de wedstrijden van donderdag:
België-Wales 2-1
Polen-Nederland 0-2
Uitslag heenwedstrijd:
België-Nederland 1-4.
Gaat Nederland de overwinning over de streep trekken en wordt het daarmee groepshoofd of gaan de Belgen met hele dikke cijfers over ons landje heen walsen en gaan zij er alsnog met de groepswinst vandoor?
Kleine noot: zowel Memphis Depay als Frenkie de Jong zijn er vanwege blessures niet bij.
• Winst Nederland
• Winst België
• Gelijkspel
Tussenstand:
• Nederland
• Belgiė
Tussenstand:

[ Voor 13% gewijzigd door Superkiwi op 25-09-2022 10:03 ]
Omdat het kan…Superkiwi schreef op zondag 25 september 2022 @ 09:47:
Daar heb je een punt.
Spek en bonus dagen - deel 2
Vanavond speelt het Nederlands elftal zijn tweede Nations League wedstrijd van de week en wel tegen onze vriendelijke zuiderburen.
Uitslagen van de wedstrijden van donderdag:
België-Wales 2-1
Polen-Nederland 0-2
Uitslag heenwedstrijd:
België-Nederland 1-4.
• Winst Nederland
• Winst België
• Gelijkspel
Tussenstand:
[Afbeelding]
• Nederland
• Belgiė
Tussenstand:
[Afbeelding]
Hup Holland
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7wwLmhtXJbxHwy9lwB4wAV5a.jpg?f=user_large)
Na een storend weekje Nations League gaan we vandaag eindelijk weer verder met de Eredivisie.
Vanmiddag om 16.30u trappen Cambuur en PSV af voor
Dit weekend staat er qua wedstrijden niet echt iets spectaculairs op het programma, al maakt dit de voorspellingen niet per definitie makkelijker. Twente-Vitesse is op papier een leuke topper, mits Vitesse iets van de oude vorm kan terugvinden.
De volgende personen hebben nog niet voorspeld:
@sjufke @Mrk87 @EvoXI @mAiden88 @Kr44nVogel @wErudite @-Dream @Septimamus @fritura @ParaDroid2 @Gustavoo @sjtienuh @royvs98 @Techrvw @tommyboy0606 @abc874
Succes iedereen!!
Vanmiddag om 16.30u trappen Cambuur en PSV af voor
Speelronde 8 in de Eredivisie
De vraag is niet óf PSV gaat winnen, de vraag is met hoevéél. Cambuur is na zijn 3 rode kaarten tegen RKC verzwakt dus PSV kan hier maximaal van profiteren.Dit weekend staat er qua wedstrijden niet echt iets spectaculairs op het programma, al maakt dit de voorspellingen niet per definitie makkelijker. Twente-Vitesse is op papier een leuke topper, mits Vitesse iets van de oude vorm kan terugvinden.
De volgende personen hebben nog niet voorspeld:
@sjufke @Mrk87 @EvoXI @mAiden88 @Kr44nVogel @wErudite @-Dream @Septimamus @fritura @ParaDroid2 @Gustavoo @sjtienuh @royvs98 @Techrvw @tommyboy0606 @abc874
Succes iedereen!!
Pfff, dit kan je toch niet voorspellen
Nee inderdaad. Ik zat er 8 goals naast

Vandaag haalde ik voor de tweede keer op een rij de eerste gokplaats in de poule, na de zaterdagavond. Het begint te lopen en kom nu met reuzenstappen de top 115 binnengerold.
Edit: Weer te vroeg gejuicht. De zondag verloopt rampzalig tot nu toe.
Edit: Weer te vroeg gejuicht. De zondag verloopt rampzalig tot nu toe.
[ Voor 18% gewijzigd door mavaros op 02-10-2022 17:41 ]
Eindelijk het licht gezien, 2e speelronde oprij in top 5(6).
Hopelijk zet ik ook door nu, loop een hoop punten achter door een slecht begin, maar kom langzaam naar boven. van 100+ nu 36 na een top 3 score deze ronde.Quazier schreef op maandag 3 oktober 2022 @ 09:17:
Eindelijk het licht gezien, 2e speelronde oprij in top 5(6).
Het lijkt alsof de verschillen groot zijn, maar dat valt mee! "it ain't over till the lady sings!"
Ik had zo’n beetje alles fout volgens mij. 😅
Xbox: SendexNL
Jongens en meisjes,
Typhone ligt nog even in een hoekje te huilen omdat
1. Ajax een wanprestatie geleverd heeft (tranen van verdriet) en
2. Hij hoger gescoord heeft dan toolkist (tranen van geluk).
Dat laatste doet hem echt veel dus hij heeft even tijd nodig om zijn emoties op orde te krijgen. Maar hij heeft beloofd het weekverslag morgen af te hebben. Even geduld nog dus!
Typhone ligt nog even in een hoekje te huilen omdat
1. Ajax een wanprestatie geleverd heeft (tranen van verdriet) en
2. Hij hoger gescoord heeft dan toolkist (tranen van geluk).
Dat laatste doet hem echt veel dus hij heeft even tijd nodig om zijn emoties op orde te krijgen. Maar hij heeft beloofd het weekverslag morgen af te hebben. Even geduld nog dus!
Eredivisie weekoverzicht speelronde 8
Na een dag vertraging komt hier dan alsnog het langverwachte weekoverzicht om zoals beloofd de winnaars even in het zonnetje te zetten. Na een week interlandvoetbal begon eindelijk weer datgene waar velen hier voor leven namelijk Eredivisie voetbal. Ajax was nog flink chagrijnig na het treurige verlies tegen AZ. Zonder zelf te spelen (!) zorgde PSV er echter voor dat Ajax weer op de eerste plaats terecht kwam. Het zou een ideaal laatste speeldag scenario zijn (lezen jullie mee Netflix?) maar ik vrees dat zoiets er nooit van gaat komen. PSV ging namelijk met 3-0 onderuit bij Cambuur Leeuwarden en helemaal niemand had dat goed voorspeld. Ajax heeft FC Utrecht ingeruild voor nieuwe Angstgegner Go Ahead Eagles en bleef steken op 1-1: ook deze uitslag werd door niemand correct voorspeld. Feyenoord moest diep de provincie in en dat liet zich gelden. Jasper Cillessen hield zijn doel dermate schoon dat ook deze wedstrijd op 1-1 bleef steken. Vitesse met nieuwe trainer Cocu ging op en over de knie bij FC Twente en tot slot bleef Emmen overeind in eigen huis tegen Heerenveen.Kudo's voor @YES want hij was de eerste van onze poule die een wedstrijd goed voorspelde (Gron-AZ 1-4). Dat laatste zien we echter niet terug in de uiteindelijk rangschikking. Daar hebben we een top 3 bestaande uit 6 mensen (aldus de voetbalpoule ranking) met @d4rkn4pst3r als uiteindelijke winnaar met 47 punten!
1. @d4rkn4pst3r +47 punten2. @Quazier +45 punten
3. @flyyy + @R-B + @Sempy + @FietsCAD allen met +43 punten
Met een schuin oog kijk ik even rond naar de rest op de pagina en tot mijn grote schrik zie ik @hippiepaci daar ook weer staan. Met een WK in aantocht loopt deze man opeens weer warm om een beker te gaan veroveren. Gelukkig zie ik @IntToStr nergens. @Qu3st had het over iets met scoren in het weekend (bier, vrouwen of doelpunten of een mix) maar met 35 punten ben ik stiekem wel benieuwd naar de verhalen
De totaalstand verandert ook lichtelijk waarbij @FietsCAD het eerste gat van 18 punten geslagen heeft. @Magixx013 die vorig jaar opeens verscheen in de poule staat net buiten de top 5 (op plaats 6
Totaalstand top 10 na 8 speelronden
1. @FietsCAD +350 punten2. @Sjorre +332 punten
3. @d4rkn4pst3r +322 punten
4. @Sem Rosenkamp +322 punten
5. @True +311 punten
6. @Magixx013 +310 punten
7.@toolkist +309 punten
8. @Lekkerboeie86 +308 punten
9. @Maarten_E +308 punten
10. @nietorigineel +308 punten
... + nog enkele spelers met 308 punten maar die tag ik lekker niet
Statistieken & fun facts
Statistieken genoeg deze ronde zou je zeggen niet waar?- Niemand had PSV goed voorspeld
- Niemand had Ajax goed voorspeld
- @YES was zoals eerder geschreven de enige die Groningen - AZ correct voorspeld had in onze poule
- @bie100 en @hilz0r waren de enigen die Emmen - Heerenveen goed hadden voorspeld
- @jandee @Quazier en @Isheara waren de enigen die NEC-Feyenoord goed voorspeld hadden
- Het aantal mensen wat hun voorspellingen niet had ingevuld is toegenomen. Let erop folks!
- De best voorspelde wedstrijd van deze week was Excelsior - FC Utrecht (0-1)
Reminder
Volgende week staan er wat leuke uitdagers op de rol (Sparta - Emmen, NEC - Excelsior en GA Eagles - Cambuur) waar gevoelsmatig het balletje alle kanten op kan. Wie durft er tegen Ajax te gokken? Heerenveen-PSV is ook een mooie wedstrijd en Feyenoord krijgt thuis het sterke FC Twente op bezoek.Voor de gedurfde gokker liggen er véél punten in het verschiet. Wie o wie?
Vergeet jullie wedstrijden niet in te vullen, vrijdag 20:00 begint de nieuwe speelronde weer met FC Groningen tegen Real Madrid Waalwijk.
Ho ho, eindelijk een keer top 20, stijgende lijn is ingezet! En ja nog steeds meer gescoord dit weekend dan Ajax, PSV én Feyenoord bij elkaar!
Zowel met voetbal als er buiten
[ Voor 10% gewijzigd door Qu3st op 04-10-2022 10:08 ]
Details!Qu3st schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:07:
Ho ho, eindelijk een keer top 20, stijgende lijn is ingezet! En ja nog steeds meer gescoord dit weekend dan Ajax, PSV én Feyenoord bij elkaar!

79e plek ondanks het goed voorspellen van Groningen - AZ, ben echt goed!
Ik had niks goed ken je nagaanYES schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:12:
79e plek ondanks het goed voorspellen van Groningen - AZ, ben echt goed!
Haha, lekker. Ik vul ook altijd de meest realitistische scores in voor mijn favoriete clubje, dat is helaas ook elke keer een tegenvaller

Welke club support je?YES schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:31:
[...]
Haha, lekker. Ik vul ook altijd de meest realitistische scores in voor mijn favoriete clubje, dat is helaas ook elke keer een tegenvaller
@Typhone leuk overzicht weer!
En ja eindelijk weer een beetje een goede week qua resultaat (voor de poule dan, Feyenoord had gewoon moeten winnen). Op naar de top10
En ja eindelijk weer een beetje een goede week qua resultaat (voor de poule dan, Feyenoord had gewoon moeten winnen). Op naar de top10
De Tweakers poule staat overigens op een keurige 5e plaats, al had ik dat liever op basis van een gemiddelde gezien dan dit. Maar desalniettemin een prima plek!
Hallo lieve voorspellers,
na een weekend (en in het geval je Ajacied bent een Europese ronde) om snel te vergeten gaan we vandaag weer van start met een frisse nieuwe ronde in de Eredivisie!
Gaat Ajax de nare smaak van de laatste 4 wedstrijden wegspoelen tegen Volendam? Gaat Cambuur het resultaat tegen PSV een vervolg geven tegen de Eagles? Kan Feyenoord zich herpakken tegen het verrassende FC Twente in de strijd om plek vier? Weet AZ uit bij Utrecht de koppositie vast te houden? Houdt Heerenveen een zurige smaak over nadat PSV op bezoek is geweest? We gaan het dit weekend allemaal zien!
Vanavond om 20:00uur trappen FC Groningen en RKC Waalwijk af voor
@Allervieste @sjufke @R-B @Megupe @Dion34 @ElPaco @EvoXI @Hoianddoei @RickOnline @wErudite @Cerveza @losbarros @groggy @Outerspace @RudyL @Mrloki @fritura @ZicoDon @ParaDroid2 @FrankHaver @robbydw @Gustavoo @hippiepaci @lucatoni @Magixx013 @malderhout @NLRev0lution @nmeen @Sempy @sjtienuh @Supermach @tommyboy0606 @abc874 @toolkist @GekkeAr
Deze ronde zit weer vol met wedstrijden die twee kanten op kunnen dus ik verwacht weer flinke schommelingen qua punten en posities op de ranglijst.
Heel veel succes iedereen
na een weekend (en in het geval je Ajacied bent een Europese ronde) om snel te vergeten gaan we vandaag weer van start met een frisse nieuwe ronde in de Eredivisie!
Gaat Ajax de nare smaak van de laatste 4 wedstrijden wegspoelen tegen Volendam? Gaat Cambuur het resultaat tegen PSV een vervolg geven tegen de Eagles? Kan Feyenoord zich herpakken tegen het verrassende FC Twente in de strijd om plek vier? Weet AZ uit bij Utrecht de koppositie vast te houden? Houdt Heerenveen een zurige smaak over nadat PSV op bezoek is geweest? We gaan het dit weekend allemaal zien!
Vanavond om 20:00uur trappen FC Groningen en RKC Waalwijk af voor
Speelronde 9 in de Eredivisie
De volgende spelers moeten hun voorspellingen nog invullen:@Allervieste @sjufke @R-B @Megupe @Dion34 @ElPaco @EvoXI @Hoianddoei @RickOnline @wErudite @Cerveza @losbarros @groggy @Outerspace @RudyL @Mrloki @fritura @ZicoDon @ParaDroid2 @FrankHaver @robbydw @Gustavoo @hippiepaci @lucatoni @Magixx013 @malderhout @NLRev0lution @nmeen @Sempy @sjtienuh @Supermach @tommyboy0606 @abc874 @toolkist @GekkeAr
Deze ronde zit weer vol met wedstrijden die twee kanten op kunnen dus ik verwacht weer flinke schommelingen qua punten en posities op de ranglijst.
Heel veel succes iedereen