Yep dat kan, in je profiel van voetbal poules. En dan hier ff kiwi/typhone/boeiuh taggenmavaros schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:02:
Mag ik mijn clubnaam nog veranderen? (serieuze vraag,)
Mijn huidige clubnaam levert me alleen maar ellende op, ondanks dat ik nu een plekje naar boven ben opgeklommen. Van 119 naar 118 is nu niet echt spectaculair, en normaal gesproken sta ik een stuk hoger op de ranglijst.
Ik vermoed dat ik de Duivel niet had moeten aanroepen, maar als glazen bollen, theebladeren, koffiedik of onwetende voorbijgangers de uitslagen te laten bepalen niet werkt, grijp je naar zwaardere dingen.
Dus kan ik nog van mijn clubnaam af, of ben ik gedoemd om dit seizoen met die rotnaam de hele lijdensweg af te leggen?
Ik ben zelf niet zo bekend met de voetbalpoules site, maar ontdekte net toch wel een leuke feature.
Onder "mijn-statistieken" (https://www.voetbalpoules...statistieken#!/eredivisie) zie je dus welke club je het beste voorspeld hebt.
Nu is dat in mijn geval niet zo heel bijzonder, bungel ergens onder in de poule namelijk, maar toch nuttig om te zien dat ik me moet gaan verdiepen in clubs als Volendam, Sparta en RKC om mijn scores op te krikken
Onder "mijn-statistieken" (https://www.voetbalpoules...statistieken#!/eredivisie) zie je dus welke club je het beste voorspeld hebt.
Nu is dat in mijn geval niet zo heel bijzonder, bungel ergens onder in de poule namelijk, maar toch nuttig om te zien dat ik me moet gaan verdiepen in clubs als Volendam, Sparta en RKC om mijn scores op te krikken
Ik heb mijn team van naam veranderd. @kiwi/typhone/boeiuh.
Het team heet nu: BVV Boomstam.
De rest blijft exact hetzelfde, dus alleen de teamnaam is nu anders.
Nein nein objection, Ik teken protest aan! Het is je reinste competitie vervalsing om na enkele speelronden nog even van clubnaam te veranderen terwijl de competitie al is begonnen. Hoe moet ik nu iedereen in de gaten kunnen houden en ieders strategie doorgronden als je maar lukraak van naam kunt wisselen.mavaros schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:31:
Ik heb mijn team van naam veranderd. @kiwi/typhone/boeiuh.
/s
Ik doe mee!Maarten_E schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:32:
Ik vraag het maar gewoon even:
Zou er animo zijn voor een Tweakers CL Voetbalpoule?
Aangepast in de OPmavaros schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 18:31:
Ik heb mijn team van naam veranderd.
"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Leuke feature inderdaad, maar volgens mij geeft dit toch de stand weer op basis van jouw voorspellingen? Dus wat was de stand geweest als jouw voorspellingen waren uitgekomen, inclusief het doelsaldo. Dan zie je dus dat bij jou RKC, Sparta en Volendam onderaan bungelen, terwijl ik het minste vertrouwen stelde in Cambuur (verder zelfde rijtje). Denk dat jouw 'pijn' dus meer zit in de overschatting van Vitesselhjlu schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:57:
Ik ben zelf niet zo bekend met de voetbalpoules site, maar ontdekte net toch wel een leuke feature.
Normaal verander ik mijn naam eigenlijk nooit en vind ik ook dat je niet zomaar je naam moet veranderen.Miki schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 19:09:
[...]
Nein nein objection, Ik teken protest aan! Het is je reinste competitie vervalsing om na enkele speelronden nog even van clubnaam te veranderen terwijl de competitie al is begonnen. Hoe moet ik nu iedereen in de gaten kunnen houden en ieders strategie doorgronden als je maar lukraak van naam kunt wisselen.
/s
Maar ik had me effe snel aangemeld, en met mijn stomme kop een rare clubnaam bedacht. Daar had ik al vrij snel, nadat ik op enter gedrukt had, mijn twijfels over. En daardoor sta ik nu ergens helemaal onderaan in de poule. Je moet niet met de Duivel gaan dansen in een dolle bui.
Met mijn nieuwe naam hoop ik de vvervloeking af te werpen en gewoon weer netjes in de top 30 te komen. Dat wordt nog een hele klus.
En als u serieus moeite hebt met de naamsverandering, wat ik niet denk, zal ik weer netjes mijn eerdere naam gaan aanvragen bij de opperhoofden van dit draadje. Dan drink ik de gifbeker wel helemaal leeg. Dat is immers ook een ervaring.
De /s in @Miki zijn betekend dat al het voorgaande sarcastisch wasmavaros schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 10:07:
[...]
Normaal verander ik mijn naam eigenlijk nooit en vind ik ook dat je niet zomaar je naam moet veranderen.
Maar ik had me effe snel aangemeld, en met mijn stomme kop een rare clubnaam bedacht. Daar had ik al vrij snel, nadat ik op enter gedrukt had, mijn twijfels over. En daardoor sta ik nu ergens helemaal onderaan in de poule. Je moet niet met de Duivel gaan dansen in een dolle bui.
Met mijn nieuwe naam hoop ik de vvervloeking af te werpen en gewoon weer netjes in de top 30 te komen. Dat wordt nog een hele klus.
En als u serieus moeite hebt met de naamsverandering, wat ik niet denk, zal ik weer netjes mijn eerdere naam gaan aanvragen bij de opperhoofden van dit draadje. Dan drink ik de gifbeker wel helemaal leeg. Dat is immers ook een ervaring.
Edit: nu ik het nogmaals lees is jouw reactie misschien ook wel sarcastisch bedoelt. In dat geval ben ik er mooi ingetrapt.
[ Voor 9% gewijzigd door YES op 31-08-2022 10:14 ]
Ja je hebt helemaal gelijk, vitesse inderdaad zwaar overschat. En stiekem had ik hoop op de eagles als oud-deventenaar.mefjoew schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 08:54:
[...]
Leuke feature inderdaad, maar volgens mij geeft dit toch de stand weer op basis van jouw voorspellingen? Dus wat was de stand geweest als jouw voorspellingen waren uitgekomen, inclusief het doelsaldo. Dan zie je dus dat bij jou RKC, Sparta en Volendam onderaan bungelen, terwijl ik het minste vertrouwen stelde in Cambuur (verder zelfde rijtje). Denk dat jouw 'pijn' dus meer zit in de overschatting van Vitesse
Maar @Maarten_E mag de verslaggeving doen!flyyy schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:07:
CL zeker weten!
Waarom heb ik Excelsior gisteren laten winnen van Twente
Ik zie dat ik zo'n beetje de enige was; wat was ik denkende?
@heho, misschien heb jij een antwoord. Wat waren wij denkende??

www.watbenjedan.nlSuperkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:40:
Waarom heb ik Excelsior gisteren laten winnen van Twente![]()
Daar sla je de spijker wel op zijn kop
Eerlijkheidshalve heb ik met die gedachte ook gespeeld. Gelukkig heb ik me 5min voortijd bedacht maar zo gek is de gedachte als je kijkt naar de huidige staat van beide ploegen. Excelsior is gretig en speelt leuk attractief voetbal en bij Twente rommelt het in de kleedkamer.Superkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:40:
Hihi, het is wel leuk dat de opsomming van gebeurtenissen vanaf afgelopen zondag tot en met gisteren direct een geval is van rommelt in de kleedkamer. In mijn opinie neigt het veel meer naar een topsport klimaat werken, dan daadwerkelijk rommelen in de kleedkamer.Miki schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:42:
[...]
Eerlijkheidshalve heb ik met die gedachte ook gespeeld. Gelukkig heb ik me 5min voortijd bedacht maar zo gek is de gedachte als je kijkt naar de huidige staat van beide ploegen. Excelsior is gretig en speelt leuk attractief voetbal en bij Twente rommelt het in de kleedkamer.
LOETKE
Potverdorie.
Verander je de clubnaam, en leek dat redelijk uit te pakken, blijken er verdorie drie mensen op mijn pagina (De laatste.) toch twee punten meer te pakken en de overige rest gokte ongeveer hetzelfde als dat ik deed.
Het resultaat is dus nog gewoon ellendig. Mijn plek is 117, en daar kom je niet meer van weg als iedereen punten blijft pakken.
Maakt verder niet uit, een volgende keer pak ik misschien wel een schildje. Als dat lukt organiseer ik een buurtfeest.
Verander je de clubnaam, en leek dat redelijk uit te pakken, blijken er verdorie drie mensen op mijn pagina (De laatste.) toch twee punten meer te pakken en de overige rest gokte ongeveer hetzelfde als dat ik deed.
Het resultaat is dus nog gewoon ellendig. Mijn plek is 117, en daar kom je niet meer van weg als iedereen punten blijft pakken.
Maakt verder niet uit, een volgende keer pak ik misschien wel een schildje. Als dat lukt organiseer ik een buurtfeest.
Dat gaan we regelen. Voor de reminders van speelronde 5 ben jij de enige die ik tagmavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:12:
Of je verwijderd iedereen per ongeluk uit de poule, behalve mavaros om vervolgens met de belofte van een buurtfeest iedereen weer toe te latenSuperkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:28:
[...]
Dat gaan we regelen. Voor de reminders van speelronde 5 ben jij de enige die ik tag

Wij zijn de McIlroys van het voetbal, we komen straks keihard terug!
Altijd positief blijven, maar in onze poule zitten 110 mensen die geen sjoege van voetbal schijnen te weten. Er lopen hier maar een paar echte gokprofeten rond.Superkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:42:
Wij zijn de McIlroys van het voetbal, we komen straks keihard terug!
Is verder natuurlijk helemaal niet erg, want het is een spelletje en daarin hoef je niet de winnaar te worden.
Volgende speelronde kan de wereld er ineens heel anders uitzien. Dat is een geruststellende gedachte als het over voetbal gaat.
Verwijderd
Is er geen tech equivalent dan zodat het onze beurt is om te shinen. Soort van "wat denk jij wat wordt aangekondigd op de volgende beurs" en "zet nu in op een bepaalde kloksnelheid" 😂mavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 12:14:
[...]
Altijd positief blijven, maar in onze poule zitten 110 mensen die geen sjoege van voetbal schijnen te weten. Er lopen hier maar een paar echte gokprofeten rond.
Dan win jij helemaal niks.mavaros schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:12:
Potverdorie.
Maak dat feest maar even landelijk aub! Cuz I wanna be there!
@Superkiwi Waag gerust een gokje, maar zet je leven niet op het spel ...Superkiwi schreef op donderdag 1 september 2022 @ 09:40:

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL
De winnaar van speelronde 3 is ook nog niet bekend. Wordt vervolgd!
[ Voor 70% gewijzigd door Lekkerboeie86 op 01-09-2022 19:15 ]
@Lekkerboeie86 AZ speelt vanavond nog tegen NEC...
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Ooh wat goed dat je het zegt!! Ik ben met mn hoofd in Griekse sferen..Gynnad schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:11:
@Lekkerboeie86 AZ speelt vanavond nog tegen NEC...
Ik niet, 2x in 1 seizoen van me verliezen doe ik je niet aan
@Superkiwi heeft een keer geen tijd voor de reminders en wat denk je, vergeet ie zelf de wedstrijd van vrijdag in te vullen
Als iemand Fortuna - Utrecht goed heeft, stel ik voor om een standbeeld op te richten op de startpagina van tweakers ….
Van ons heeft niemand 'm goedheho schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 23:35:
Als iemand Fortuna - Utrecht goed heeft, stel ik voor om een standbeeld op te richten op de startpagina van tweakers ….
Van alle voetbalpoule deelnemers hebben slechts 5 mensen de uitslag juist.
Het is een verschrikkelijk seizoen om te voorspellen.
Vaak is de eerste gok best prima, maar daarna ga je toch twijfelen en zet je maar een conservatieve score neer.
Vandaag was weer zo'n horrordag.
Het was de bedoeling dat ik nu in de top 100 zou staan, maar blijkbaar heeft het lot bepaald dat plek 117 alles is wat weggegeven wordt.
Vaak is de eerste gok best prima, maar daarna ga je toch twijfelen en zet je maar een conservatieve score neer.
Vandaag was weer zo'n horrordag.
Het was de bedoeling dat ik nu in de top 100 zou staan, maar blijkbaar heeft het lot bepaald dat plek 117 alles is wat weggegeven wordt.
5 mensen die je dus niet serieus kan nemen ...Superkiwi schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:05:
[...]
Van ons heeft niemand 'm goed
Excuses voor het ontbreken van de reminders gisteren; soms komt het er niet van en gisteren was zo'n dag. Uit solidariteit ben ik zelf ook vergeten mijn voorspelling te doen 
Omdat ik zie dat ik niet de enige was, hierbij alsnog:
@sjufke @Kr44nVogel @wErudite @-Dream @Bigm1990 @Septimamus @royvs98 @wiedenkje

Omdat ik zie dat ik niet de enige was, hierbij alsnog:
Voorspellingen dag 2 & 3 van speelronde 5 in de eredivisie
De volgende spelers hebben voor dit weekend nog niets voorspeld (wat ik op zich wel snap omdat jullie naar de barbeque van Mavaros willen):@sjufke @Kr44nVogel @wErudite @-Dream @Bigm1990 @Septimamus @royvs98 @wiedenkje
Jeuh, 5 puntjes gepakt 🥳Superkiwi schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 00:05:
[...]
Van ons heeft niemand 'm goed
Ik had 4-0, dat is ook wat puntjes.
Mooi voor Twente en indirect Ajax en Feyenoord, maar minder voor mij: Cerny mocht maar 1x het 1e doelpunt maken
Mooi voor Twente en indirect Ajax en Feyenoord, maar minder voor mij: Cerny mocht maar 1x het 1e doelpunt maken

[ Voor 64% gewijzigd door Megupe op 03-09-2022 19:14 ]
Tot nu toe heb ik 33 punten gehaald dit weekend. Dan denk je dat je een topprestatie hebt behaald, maar dan heb je altijd weer lieden die nog meer punten scoren. En dan heb ik het niet over een paar punten, maar veel meer punten.
Gelukkig benik een plekje omhoog gegaan, maar het zal met niet verbazen dat het vanavond weer twee plekken lager is.
Het voelt net als een hond die steeds achter zijn eigen staart rent. Dat schiet niet echt op.
Gelukkig benik een plekje omhoog gegaan, maar het zal met niet verbazen dat het vanavond weer twee plekken lager is.
Het voelt net als een hond die steeds achter zijn eigen staart rent. Dat schiet niet echt op.
Man man wat een uitslagen. Trainen op verdedigen is blijkbaar helemaal uit ….
Verwijderd
Ongelooflijk dat ik de vernedering van m'n eigen club goed heb voorspeld... De #AJACAM 4-0... Je moet dit wel echt met je verstand doen en niet met je hart
Eredivisie weekoverzicht speelronde 5
In de regel zijn rondes die onder de 60 punten scoren vaak voorzien van opvallende uitslagen. Wanneer er slechts twee mensen in onze poule 50 of meer punten hebben dan weet je dat er hele rare dingen zijn gebeurd. Wat betreft Ajax (Weekscore winnaar + volledige top 5
1. @Astie +53 punten2. @psYchovic +50 punten
3. @Thijssie007 +47 punten
4. @robbydw +47 punten
5. @Rutger0318 +47 punten
Drie mensen op de derde plek maar gelukkig voor @Thijssie007 is hij de officiële nummer 3 conform de regels. Astie pakt de winst met name door de correcte 2-1 voorspelling van FC Twente tegen PSV wat hem 12 punten opleverde. De laatste wedstrijd (vind ik dapper) durfde hij Vitesse ook met 0-1 te laten winnen van Groningen en dat leverde hem de eindzege op. Zelden zo'n slappe inzet gezien van Groningen (ik had 1-1 gegokt) maar dat zal @Harribo wel met mij eens zijn. @psYchovic had pech want die begon op zaterdag goed te scoren en liet Vitesse eveneens winnen van FC Groningen maar kwam helaas toch te kort.
Totaalstand top 10 na 5 speelronden
1. @FietsCAD +219 punten2. @Sjorre +218 punten
3. @Rubeo38 +217 punten
4. @Sem Rosenkamp +212 punten
5. @toolkist +212 punten (verschrikkelijk dat ik die tag moet doen!
6. @psYchovic +211 punten
7. @Gynnad +210 punten (Mokums Trots)
8. @Nielless +209 punten
9. @Jay-K +208 punten
10. @MPC60 +208 punten
De top 3 staat allemaal binnen 1 punt van elkaar. Daarna is er een klein gat geslagen van 5 punten maar dat is minimaal. Eén goede ronde en de top 5 ziet er volledig anders uit. Opvallend is dat enkele oudgedienden vooralsnog afwezig zijn (@IntToStr where are you?
Statistieken & fun facts
- Fortuna - FC Utrecht werd (goh) door niemand goed voorspeld.- GA Eagles - Feyenoord kende dezelfde uitslag en werd ook door niemand goed voorspeld...
- Zijn er ooit twee wedstrijden geweest in de Eredivisie die in 3-4 zijn geëindigd in dezelfde speelronde waarbij de uitwinnende club won? Wie o wie gaat zoeken?
- Sparta - Volendam werd ook door niemand goed voorspeld (uitslag 4-0 voor Sparta)
- Last but not least werd RKC - Excelsior ook door niemand goed voorspeld (5-2 voor RKC)
- @Astie en @kaasaanfiets waren de enigen die FC Groningen - Vitesse goed voorspelden
Reminder
Komende week staat er weer een nieuwe speelronde op de rol. Vul die voorspellingen maar vast in!Om vooruit te komen moet je wel überhaupt een poging doen om te lopen... Als je je linker voet nou es voor die andere voet zet, zonder om te vallen...[b]Typhone schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:59:Jammerlijk is natuurlijk dat mijn grote babbelvriend uit het voetbaltopic @toolkist zijn grote mond waarmaakt en dat regelmatig onder mijn neus wrijft. Iets met hardlopers toch
@Lekkerboeie86toolkist schreef op maandag 5 september 2022 @ 16:39:
[...]
Om vooruit te komen moet je wel überhaupt een poging doen om te lopen... Als je je linker voet nou es voor die andere voet zet, zonder om te vallen...
Votekick @toolkist :
1) Yes
2) No
Vote 1
Waarom zou je iemand die punten haalt eruit stemmen, hoop je zo wat plaatsjes te kunnen stijgen?
En @Superkiwi niet eens mee laten stemmen, zo denk je dus over je mede-organisatoren....
En @Superkiwi niet eens mee laten stemmen, zo denk je dus over je mede-organisatoren....
Whoop whoop, een wedstrijd goed voorspeld. Als echte Groninger, FC Grunn goud
@Typhone heb jij de CL nog ingevuld? Ik ben het alweer vergeten
??? Is die aangemaakt? 😂Superkiwi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 21:05:
@Typhone heb jij de CL nog ingevuld? Ik ben het alweer vergeten
Dat gebeurt automatisch zodra iemand uit onze poule zich aanmeldt voor de CL 
Je hoeft enkel jezelf nog aan te melden voor de CL.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HhHP8KZWg9tw2LDPhb5FTyBz.jpg?f=user_large)
[ Voor 66% gewijzigd door Superkiwi op 06-09-2022 22:05 ]
Ha ik kon het al niet vinden, daar gaat het een stuk beter met de 2e plaatsSuperkiwi schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 22:02:
Dat gebeurt automatisch zodra iemand uit onze poule zich aanmeldt voor de CL
[Afbeelding]
Beetje een vertekend beeld dat ik daar bovenaan sta, aangezien ik ook een aantal voorrondes voorspeld had en daardoor al een voorsprong heb. Huidige poulefase wedstrijden voorspellen gaat niet eens zo geweldig tot nu toeajaxalex schreef op woensdag 7 september 2022 @ 11:25:
[...]
Ha ik kon het al niet vinden, daar gaat het een stuk beter met de 2e plaats
Met zeven (actieve) deelnemers aan onze CL-pool weet ik in elk geval zeker dat ik de top tien haal in die competitie..
Vandaag heb ik wederom geen tijd om iedereen te taggen dus vandaar deze algemene heads-up:
Vanavond om 20:00u start de 6e speelronde in de Eredivisie.
Vergeet niet te voorspellen!
Ik heb nog 2 minuten pauze en dan ben ik ook vol tot 19:00 dus be aware folks! Ik haal de tags niet.Superkiwi schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:12:
Vandaag heb ik wederom geen tijd om iedereen te taggen dus vandaar deze algemene heads-up:
@sjufke @mavaros @carpebios @mAiden88 @Kr44nVogel @wErudite @-Dream @Septimamus @ZicoDon @robbydw @Frituurman @hippiepaci @lucatoni @Magixx013 @Qu3st @royvs98 @Techrvw @tommyboy0606 @abc874Superkiwi schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 13:12:
Wat een rot klus, nu al respect voor jullie @Lekkerboeie86 @Typhone
Zie je @toolkist, word ik alwéér vergetenajaxalex schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:58:
[...]
Echt he.. Minpunten voor die gastenSuperkiwi schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:24:
[...]
Zie je @toolkist, word ik alwéér vergeten

Votekick!
Thanks bro! Appreciated! 👍👍ajaxalex schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 15:58:
[...]
@sjufke @mavaros @carpebios @mAiden88 @Kr44nVogel @wErudite @-Dream @Septimamus @ZicoDon @robbydw @Frituurman @hippiepaci @lucatoni @Magixx013 @Qu3st @royvs98 @Techrvw @tommyboy0606 @abc874
Verdorie, ik lag nog in de olie na de Europacupwedstrijden.
Sorry ik had al zoveel mensen getaged en ben jou vergetenSuperkiwi schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:24:
[...]
Zie je @toolkist, word ik alwéér vergeten

Tenminste nog iéts goed dit weekend: 10 puntjes bij Ajax-Heerenveen
Het was broodnodig want ik zak met de week verder weg.
*en ook nog eens 10 puntjes bij Excelsior-Emmen.
Zo ga je op één avondje van plaats 48 naar 24

Het was broodnodig want ik zak met de week verder weg.
*en ook nog eens 10 puntjes bij Excelsior-Emmen.
Zo ga je op één avondje van plaats 48 naar 24
[ Voor 29% gewijzigd door Superkiwi op 11-09-2022 08:30 ]
Updates volgen iets later aangezien ik onderweg ben naar klant in België (hence the time). Mocht @Superkiwi zich al geroepen voelen het overzicht te maken dan be my guest uiteraard!
Kijk kiwi, nu moet het klote werk gedaan worden en dan vergeten ze je niet 😉
Snap niet dat Typhone er deze keer zelf geen tijd voor vrij maakt nu ie me eindelijk een keer niet hoeft te taggen dankzij een waardeloos weekend
Snap niet dat Typhone er deze keer zelf geen tijd voor vrij maakt nu ie me eindelijk een keer niet hoeft te taggen dankzij een waardeloos weekend
Iets met België 😂toolkist schreef op maandag 12 september 2022 @ 06:48:
Kijk kiwi, nu moet het klote werk gedaan worden en dan vergeten ze je niet 😉
:strip_exif()/f/image/m2KUSHUE8zkzgJXNXpGqJt9H.jpg?f=fotoalbum_large)
Eredivisie weekoverzicht speelronde 6
Vorige week hadden we een speelronde waar door de vele onverwachte uitslagen absoluut geen eer aan te behalen was en dit weekend leek weer zo'n ronde waarbij op voorhand niet altijd te zeggen was wie er aan het langste eind zou trekken. Het begon al op de vrijdag met de moeilijk te voorspellen wedstrijd tussen Volendam en de Eagles die door niemand van ons correct voorspeld was.Op de zaterdag stonden er een drietal wedstrijden op het programma en eigenlijk was alleen Ajax-Heerenveen een zekerheidje. Er werden hier en daar al wat 10-punters gescoord maar er was maar één iemand die deze vaardigheid tot in de puntjes beheerste en dat was @Bigm1990, die álle 3 de wedstrijden correct wist te voorspellen. Er hijgden enkele deelnemers in zijn nek maar dat deed hem niets, op de zondag pakte hij bij Cambuur tegen Groningen er gewoon nóg eens 10 punten bij.
Bijzonder is dat @Bigm1990 deze speelronde álle winnaars en gelijke spelen goed voorspeld heeft, iets wat we niet heel vaak zien. Hij is met 70(!) punten dan ook onze terechte winnaar deze week, gefeliciteerd!
Zowel @frank131331 als @Sempy hadden bij 8 van de 9 wedstrijden een goede winnaar voorspeld. Het was net die ene misser die ze van de eerste plaats afhield.
De top 5 van speelronde 6:
1. @Bigm1990 +70 punten2. @frank131331 +65 punten
3. @Sempy +65 punten
4. @True +63 punten
5. @remmstein +63
Toelichting winnaars. Let wel: voetbalpoules bepaalt de winnaar bij gelijke score. Het is niet anders.
Hierdoor valt @Rutger0318 met eveneens 63 punten net buiten de officiële top 5. In mijn boekje staan jullie gewoon gedeeld 4e
Totaalstand top 10 na # speelronden
1. @Sjorre 273 punten2. @FietsCAD 271 punten
3. @Sem Rosenkamp 268 punten
4. @Maarten_E 262 punten
5. @Nielless 262 punten
6. @MPC60 260 punten
7. @Rutger0318 257 punten
8. @Gynnad 256 punten
9. @Magixx013 256 punten
10.@Jay-K 255 punten
@Sjorre en @FietsCAD wisselen na vorige week van plaats.
@Rutger0318 stoomt op vanaf plek 26 naar plaats 7.
@Rubeo38 valt keihard van het podium, die zien we nu terug op plaats 11.
Statistieken & fun facts
Volendam-Eagles bleek een lastige; deze werd door niemand correct voorspeld.In het voetbaltopic was nogal wat reuring omtrent de penalty bij PSV. Vooral @mavaros en @ZicoDon zullen hiervan gebaald hebben; zij waren de enigen die PSV op een gelijkspel hadden ingeschat.
Het merendeel ging voor een oorwassing voor RKC, waar @Astie @kaasaanfiets @Nielless @PolarBear wat behoudender waren en de volle punten scoorden met hun 1-0.
@jandee was de enige die niét had ingezet op winst voor Ajax. Laat dit een leermoment zijn
@d4rkn4pst3r en @Stedom komen beiden vanaf een gedeelde 48e plaats de top 20 binnen gedenderd.
De grootste stijger deze week is @Sempy, die van plaats 75 oprukt naar een gedeeld 21e plaats.
@mavaros stijgt deze week wederom een plaats. Hou dit vol!
Reminder
Aanstaande vrijdag wordt er om 20:00uur afgetrapt door Utrecht en NEC voor speelronde 7.Indien er nog mensen meedoen in de CL poule, ook deze staat morgen en woensdag op het programma.
Tweaker van de week
Tenslotte nog speciale aandacht voor @toolkist, omdat het zo'n toffe peer is."The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"
Poeh vond het al een onzin penalty voor PSV.
Maar extra zuur als je daardoor punten mis loopt
Maar extra zuur als je daardoor punten mis loopt
Feyenoord | Xbox Series X | Fotografie
Dat was inderdaad een slechte week voor mij, van 3 naar 11. Moet volgende week dus weer proberen de top10 in te komen
Ik krijg zowaar een keer een mention!
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Ga eens even flink mijn best doen deze week, anders dreig ik in de anonieme middenmoot te verzanden van dit elite gezelschap. Dat mag niet gebeuren ...

Ach, iedere club krijgt weleens een onterechte penalty mee of tegen. Volgende week wint RKC gewoon netjes met 3-0, en zijn ze in Waalwijk alles weer vergeten.
Aankomende week is het weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Veel succes gewenst aan de deelnemers in de poule. Aankomende maandag zien we wel weer hoe iedereen het heeft gedaan.
Verder zijn de 70 punten van de winnaar van deze week wel knap bij elkaar gegokt. Die persoon heeft een geavanceerde glazen bol in gebruik, of heeft ordinair verstand van voetbal.
Aankomende week is het weer nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Veel succes gewenst aan de deelnemers in de poule. Aankomende maandag zien we wel weer hoe iedereen het heeft gedaan.
Verder zijn de 70 punten van de winnaar van deze week wel knap bij elkaar gegokt. Die persoon heeft een geavanceerde glazen bol in gebruik, of heeft ordinair verstand van voetbal.
Positie 95.... nou toch nog niet na de 100, dat komt volgende week wel weer 
Edit: ik zie dat de meeste gaat voor winst voor PSV.... wat is daar de beredenering achter?
Edit: ik zie dat de meeste gaat voor winst voor PSV.... wat is daar de beredenering achter?
[ Voor 37% gewijzigd door carpebios op 12-09-2022 12:32 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Ik weet het ook nietcarpebios schreef op maandag 12 september 2022 @ 12:28:

Feyenoord doet het altijd wel goed tegen PSV toch? Ik zet 'm op 2-3!
Laten we het eens aan het grote publiek vragen dan 
Poll: Toolkist is een toffe peer
• Klopt.
• Vind ik ook!
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• Klopt.
• Vind ik ook!
Tussenstand:
ik stem blancoSuperkiwi schreef op maandag 12 september 2022 @ 13:32:
Laten we het eens aan het grote publiek vragen dan
• Klopt.
• Vind ik ook!
Tussenstand:
[Afbeelding]

3-1 psv, van Nistelrooij in de spits hattrick, komt helemaal goed.carpebios schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:02:
Ik mis de optie allebei!
@Superkiwi inderdaad, ik zet ook in op Feyenoord 1-3 of 1-4.
PSV speelt thuis dus ik denk dat PSV deze wel wint. Ze hebben geen wedstrijd deze week en kunnen zich er volledig op focussen.
Denk wel dat als Feyenoord makkelijk wint van Sturm Graz ze met vertrouwen naar Eindhoven reizen en dat kan wel nog wel eens een kantelmoment zijn.
Als dit Feyenoord draait tegen de huidige vorm van PSV defensie zie ik PSV een moeilijke middag tegemoed gaan..
Het valt of staat denk ik bij het resultaat tegen Sturm Graz.
Denk wel dat als Feyenoord makkelijk wint van Sturm Graz ze met vertrouwen naar Eindhoven reizen en dat kan wel nog wel eens een kantelmoment zijn.
Als dit Feyenoord draait tegen de huidige vorm van PSV defensie zie ik PSV een moeilijke middag tegemoed gaan..
Het valt of staat denk ik bij het resultaat tegen Sturm Graz.
Ik heb 'm ook op 3-1 voor PSV staan
XBL: DeutscheHelm // STEAM: Nielles™
Hahaha jullie hebben er echt helemaal geen verstand van 
*aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend mocht PSV toch winnen...
*aan deze uitspraak kunnen geen rechten worden ontleend mocht PSV toch winnen...
haha eerst Sturm Graz maar ff afwachten dacht ik hahaSuperkiwi schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:22:
Hahaha jullie hebben er echt helemaal geen verstand van
Speelronde 7 herinneringen
Goedemorgen allen, na een midweek Europees geknal is het weer tijd voor onze eigen Eredivisie.Met een echte Super Sunday, met eerst PSV - Feyenoord en als kers op de taart ook nog AZ - Ajax.
Laat Feyenoord hetzelfde frisse en fruitige zien als gisteren tegen PSV?
Laat Ajax het kaas van zijn brood eten door AZ?
Zondagavond weten we het allemaal, maar vanavond beginnen we rustig met FC Utrecht tegen NEC.
En na dit weekend krijgen we eerst het onzinnige interland break in dit al drukke schema, kunnen wij even uitrusten van al het voorspelgeweld.
Succes allen!
REMINDERS
- @KingKoning
- @Allervieste
- @Maarten_E
- @nietorigineel
- @sjufke
- @R-B
- @mavaros
- @Megupe (Nog de rest van het weekend invullen)
- @djoelzz
- @dutchgio (Nog de rest van het weekend invullen)
- @EvoXI
- @Lekkerboeie86
- @mAiden88
- @Hoianddoei
- @RickOnline
- @Kr44nVogel
- @SinergyX
- @-Dream
- @losbarros (Nog de rest van het weekend invullen)
- @Thijssie007
- @Outerspace
- @RudyL
- @Mrloki
- @Septimamus
- @ZicoDon
- @ParaDroid2
- @assasinbats
- @robbydw
- @Gustavoo
- @hilz0r
- @hippiepaci
- @True
- @lucatoni
- @Magixx013
- @malderhout
- @NLRev0lution
- @nmeen
- @Purehz
- @Sempy
- @sjtienuh
- @royvs98
- @Zyron (Nog de rest van het weekend)
- @svanz94 (Nog de rest van het weekend)
- @tommyboy0606
- @abc874
- @toolkist
- @FREAKJAM (Nog de rest van het weekend
- @wiedenkje
- @bregweb
Lastige ronde wel, veel clubs die tegen elkaar moeten en enigzins aan elkaar gewaagd zijn die tegelijkertijd ook enorm door een ondergrens kunnen zakken.
Wat je zegt. Had het gevoel dat ik de KKD aan het invullen was … 🙈
Sturm Graz is geweest, tevreden? Nu zitten jullie er lekker in dus wordt PSV een eitjeflyyy schreef op woensdag 14 september 2022 @ 11:55:
[...]
haha eerst Sturm Graz maar ff afwachten dacht ik haha
Nou he? Al die clubs in de onderste regionen tegen elkaar ook, daar valt echt weinig kaas van te makenMegupe schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:04:
Lastige ronde wel, veel clubs die tegen elkaar moeten en enigzins aan elkaar gewaagd zijn

Bij elke 'lastige' ronde hoop ik mijn comeback aan te vangen, dus dat is ook dit weekend dan maar weer de inzet. Mocht ik de wedstrijd van de week nu fout hebben omdat Feyenoord compleet over psv heenwalst, dan kan ik daar overigens best mee leven
Dame(s) en heren opgelet!
Omdat het taggen best wel wat tijd vergt hanteren we het volgende zero-tolerance beleid:Indien er 5 speelrondes het gehele weekend niets ingevuld wordt wordt u verwijderd uit de poule.
Dat klinkt streng, dat ís ook streng maar soms móeten we streng zijn.
Wij doen dit niet alleen voor jullie lol (en lol hebben jullie) maar ook voor onze lol
Wij hopen op jullie begrip hiervoor.
Game on!
Ik vind het prima, maar de consequentie is wel, dat BVV Boomstam straks echt helemaal onderaan staat.

Voor mij ben jij altijd nummer 1