Tweakers FC Eredivisie Voetbalpoule 2022-2023 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-06 20:56
Ik keek net even de scores na en begreep waarom @toolkist zo akelig stil was :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quazier
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 17:55
Was ook weer een dramatische week hier, maar 4/9 wedstrijden uberhaupt punten gehaald. Gelukkig wel één daarvan de volle 10, maar met 19 puntjes totaal houdt het niet over. Houd mooi mijn ritme van ene week in de top10 eindigen en andere week drama in stand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op maandag 20 maart 2023 @ 10:31:
Ik keek net even de scores na en begreep waarom @toolkist zo akelig stil was :*)
ik liep heel hard de eerste paar wedstrijden. Dat vond ik echter zielig naar jou, om nog verder uit te lopen, dus ik heb je wat terug laten komen...
Nee als de uitslagen onlogisch zijn, dat zijn de momenten waarop jij het goed doet 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
*Update verslag volgt begin vd avond vanwege onmogelijkheid at work momenteel!*

Komt ergens vandaag people! Weinig tijd maar ik beloof het.

[ Voor 28% gewijzigd door Typhone op 21-03-2023 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:42
Typhone schreef op maandag 20 maart 2023 @ 13:25:
*Update verslag (...)

Komt ergens vandaag people! Weinig tijd maar ik beloof het.
Is niet gelukt he coño :+

"The Sword of Destiny has two edges. You are one of them"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:28
Met mijn slechte score mag dat rapport wel uitblijven xD

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
Ja te druk at work :'(
Krijg de tijd niet voor mekaar nog hahaha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
ElPaco schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:42:
Met mijn slechte score mag dat rapport wel uitblijven xD
Oei, slippertje gehad?
Niet zo lang geleden hield jij je nog op in de top 10 niet?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ElPaco
Superkiwi schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:02:
[...]

Oei, slippertje gehad?
Niet zo lang geleden hield jij je nog op in de top 10 niet?
Die top 10 is een magische plek waar ik echt snoeihard uitgedonderd ben. Het waren 3 mooie weken :'(

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mavaros
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
ElPaco schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 16:17:
[...]

Die top 10 is een magische plek waar ik echt snoeihard uitgedonderd ben. Het waren 3 mooie weken :'(
Volgend seizoen gaan we gewoon een keer serieus in de poule spelen.

Dit jaar was net als vorig jaar iets van een verplichte oefening, inclusief een marteling door het seizoen heen. Dat vertroebelde het voorspellingsvermogen bij mij en u maakt het het op het eind een potje van.

[ Voor 4% gewijzigd door mavaros op 21-03-2023 23:31 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Superkiwi
Ding dong! Daar zijn we weer *O*
Alles en iedereen die Feyenoord een warm hart toe draagt heeft g@dv*er# twee weken lang kunnen genieten van de mierzoete overwinning in de ArenA. Omdat ik de beroerdste niet ben geef ik jullie nog een extra dag om die feeststemming vast te houden want Feyenoord speelt zondag pas. Neem er nog maar eentje, het is jullie gegund :9B

Speelronde 27 in de Eredivisie

Zoals gewoon na een interlandbreek beginnen we deze speelronde niet op vrijdag maar op zaterdag, u heeft dus nog een extra dag om uw voorspellingen in te vullen. Een blik op de voorspellingen doet mij goed; een hoop deelnemers hebben hun getalletjes al netjes ingevuld d:)b
Voor degenen die tot het laatste moment willen wachten: hou er rekening mee dat morgen de eerste wedstrijd al om 16:30 uur aanvangt. De volgende personen moeten zich voor die tijd nog even over buigen over de uitslagen:

@Typhone @R-B @Dion34 @frumper @majoh @Mrk87 @Lekkerboeie86 @RickOnline @Thijssie007 @Mrloki @ZicoDon @ParaDroid2 @robbydw @superbieke @Purehz @True @Magixx013 @malderhout @MM99 @Qu3st @sjtienuh @Zyron @Techrvw @FREAKJAM

Succes iedereen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RickOnline
  • Laatst online: 30-05 23:51
Dankjewel voor de reminder @Superkiwi.

Je inzet wordt gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Daar doen we het voor Rick, dankjewel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• makooy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:59
Superkiwi schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 15:32:
Ding dong! Daar zijn we weer *O*
Alles en iedereen die Feyenoord een warm hart toe draagt heeft g@dv*er# twee weken lang kunnen genieten van de mierzoete overwinning in de ArenA. Omdat ik de beroerdste niet ben geef ik jullie nog een extra dag om die feeststemming vast te houden want Feyenoord speelt zondag pas. Neem er nog maar eentje, het is jullie gegund :9B
Je weet wel dat wij na het weekend ook gewoon nog steeds bovenaan staan hé :9

TWEAKERS EREDIVISIE VOETBALPOULE!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ja ja ja, wrijf het er maar in :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
makooy schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 21:22:
[...]

Je weet wel dat wij na het weekend ook gewoon nog steeds bovenaan staan hé :9
Over 8 weken nog steeds denk ik 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Met als enige verschil dat de voorsprong na vanmiddag nog maar 4 punten is. ik heb niks gezegd :+

[ Voor 54% gewijzigd door Superkiwi op 02-04-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Wat een ronduit dramatische zaterdag zeg.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoianddoei
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 03-06 16:08
Kunnen we deze speelronde nu sluiten? Ik sta gewoon een keer bovenaan! 🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik zag het ja. Flinke sprong die jij gemaakt hebt met je gelijkspelletje in Deventer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Straks wint Sparta nog, dan zijn alle rapen gaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Superkiwi schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:23:
Ik zag het ja. Flinke sprong die jij gemaakt hebt met je gelijkspelletje in Deventer :D
Meer geluk dan wijsheid hoor :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Uhm, mijn geluk is nog iets langer doorgegaan, haha. Sta momenteel 6e van Nederland in dit weekend :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Hoianddoei schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:33:
Uhm, mijn geluk is nog iets langer doorgegaan, haha. Sta momenteel 6e van Nederland in dit weekend :p
Belangrijker nog: jij krijgt hoe dan ook het schaaltje deze week, je kunt niet meer ingehaald worden :)

Netjes hoor _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
toolkist schreef op zondag 12 maart 2023 @ 16:37:
Hey @Superkiwi , je bent 11 punten ingelopen op @Typhone tot nu toe. nog maar 40 te gaan ofzo.. je kunt het!
Jouw vertrouwen heeft gewerkt, het zijn nog maar 20 punten oOo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Superkiwi schreef op zondag 2 april 2023 @ 16:37:
[...]

Belangrijker nog: jij krijgt hoe dan ook het schaaltje deze week, je kunt niet meer ingehaald worden :)

Netjes hoor _/-\o_
Hahah, nou volgend weekend sta ik weer onderaan hoor. Ronde 26 had ik maar 21 punten, dus laten we het erop houden dat dit het een beetje compenseert :p

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
50. AFCA Brigata Typhone    944 (+27)
54. De Flappers Wouter  944 (+31)
54. 54. WimWim Wim  943 (+30)
55. 51. horizonmcr horizonmcrRondewinnaar   942 (+28)
56. 49. Toeval is logisch FC Supermach  937 (+19)
57. 51. Fc helemaal knettah d4rkn4pst3rRondewinnaar 934 (+20)
58. Visca Visca 934 (+33)
59. 73. FC Jonkersson Chris Jonkers 932 (+46)
60. 63. frank131331 frank131331Rondewinnaar 928 (+31)
68. KoningSlot Herben   928 (+38)
62. 57. MM99 MM99   925 (+18)
63. 71. Kiwi FC Superkiwi   924 (+36)

En weer een mooie hap uit de achterstand weg Kiwi... Nog ff volhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quazier
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-06 17:55
Zaterdag ging echt top (2e), zondag toch mezelf weer laten verleiden met de hoop dat Feyenoord toch nog keer punten ging verspelen.
Lijkt me dat ze dat feestje wel alvast kunnen gaan plannen in Rotterdam, de plek 2 gaat nog wel erg spannend worden.

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Superkiwi

Eredivisie weekoverzicht speelronde 27

Wat een weekend weer. AZ laat een steekje vallen tegen nummer 9 Heerenveen en zal zichzelf wederom voor de kop slaan, bij winst hadden ze namelijk keurig de tweede plek met PSV en Ajax gedeeld. Dat Twente uit bij Excelsior ook niet wist te winnen is dan weer een gelukje voor ze, nu blijft AZ in elk geval stevig op plek 4 staan.
PSV stelt de 3 punten al in de eerste helft zeker waardoor ze weer gelijk komen met Ajax maar laat NEC toch nog twee goals scoren in de tweede helft, iets wat aan het eind van de rit misschien nog wel eens beslissend zou kunnen zijn. Het doelsaldo bij Ajax en PSV is nu +44 en +38 in het voordeel van de Amsterdammers, waarmee ook gelijk het enige positieve betreffende Ajax gezegd is. De Eagles blijken nu al vier keer op rij een stug clubje. Sterker nog, over de laatste 4 onderlinge wedstrijden zijn zij zelfs de betere en daar kunnen we ze niets anders dan een compliment voor geven.

Hét gespreksonderwerp van de afgelopen maanden is natuurlijk Feyenoord, dat haar koppositie alleen maar verder verstevigd ziet worden. Waar het gat tijdens de interlandbreak nog 6 punten was is dat na het afgelopen weekend opgelopen naar 8. En dan nog zijn er Rotterdammers die, met nog 7 wedstrijden te gaan en een redelijk makkelijk programma voor de boeg, denken dat het kampioenschap om één of andere reden niet gehaald wordt. Met de wetenschap dat de concurrenten nog tegen elkaar spelen én nog moeilijke wedstrijden voor de boeg hebben moet er wel iets heel geks gebeuren wil de schaal dit jaar niet op de Coolsingel te zien zijn.
Een deel van de aanhang in het voetbaltopic was nog even huiverig toen Sparta de 1-1 binnenschoot maar dat bleek nergens voor nodig; Gimenez en Hancko zorgden ervoor dat de wielen van de bus al ingevet kunnen worden. Feyenoord is dit jaar simpelweg de beste ploeg en dat zal aan het eind van de rit verzilverd gaan worden, dat garandeer ik u.

Hier hoeven we gelukkig niet tot het einde van de competitie te wachten met het uitdelen van de kampioensschaal en ook deze week hebben we weer een hele mooie. Gelijk aan Feyenoord was onze weekwinnaar al vóór de laatste wedstrijd zeker van het weekkampioenschap, hij kon één wedstrijd voor het einde al niet meer ingehaald worden door de concurrentie.
Met maar liefst 11(!) punten voorsprong op de nummer 2 is @Hoianddoei de meer dan terechte weekwinnaar geworden. Gefeliciteerd met je welverdiende gouden schaal, neem nog een bamihap om het te vieren! Het Tweakers Hero abonnement komt zo snel mogelijk jouw kant op d:)b

Week top 5
1. @Hoianddoei 57 punten
2. @Cerveza 46 punten
3. @Maarten_E 46 punten
4. @superbieke 45 punten
5. @Jero_B 42 punten

@Hoianddoei verplettert de concurrentie deze week. Dat je niet altijd veel tienpunters nodig hebt maar gewoon over het geheel consistent moet zijn wordt hier maar eens bewezen. De 19 punten bij de laatste twee wedstrijden getuigen van wat overdreven uitsloverij maar dat zien we deze keer door de vingers :+

Dat het deze week niet makkelijk was blijkt wel uit het feit dat alleen de top 8 boven de 40 punten heeft gescoord. De nummers 2 t/m 5 mogen dan ook best trots zijn, ook al zijn de scores in hun ogen wellicht wat mager. Het zal ze in elk geval een welverdiende schop omhoog gegeven hebben op de ranglijst 8)

Totaalstand top 10 na 27 speelronden
1. @Astie 1052 punten
2. @True 1033 punten
3. @Rubeo38 1024 punten
4. @Magixx013 1023 punten
5. @mefjoew 1023
6. @Jamkaas93 1018 punten
7. @hippiepaci 1017 punten
8. @robbydw 1012 punten
9. @toolkist 1006 punten
10.@Stedom 1004 punten

@Astie staat nog steeds stevig op plek één en loopt zelfs een punt uit op @True, die eveneens vrij stevig op zijn tweede positie verblijft.
@Rubeo38 scoort met 39 punten vrij hoog en daardoor katapulteert hij van plaats 8 naar de bronzen trede van het podium.
@robbydw scoort deze week matig en dat doet hem 4 plaatsen zakken. Maar dan nog, een top plaats is de top 10 is sowieso iets om trots op te zijn!
@toolkist scoort op @Jero_B na het hoogst van de top 25 en dat brengt hem binnen op plaats 9. Misschien dat je @MarChello75 even een bloemetje moet sturen, die heeft immers met jou van plaats geruild.

Statistieken & fun facts
De zaterdag bleek een hele lastige, daar werden niet al te veel punten gescoord.
Bij de openingswedstrijd werd de zeperd van AZ alleen door @jbdeiman goed voorspeld _/-\o_

De 0-0 bij Twente-Excelsior leverde een handjevol zevenpunters op maar niemand had de exact uitslag goed.
De winst van PSV op NEC had bijna wel maar ook hier geen enkele correcte uitslag. Kudos voor @Isheara voor de 3-1 winst voor NEC. Gedurfd!
Bij de twee afsluitende potjes op de zaterdag werden al wat meer volle punten gescoord: Cambuur-Emmen was 12x juist en Real Madrid Waalwijk-Vitesse was 17x juist. Opvallend genoeg had niemand béide uitslagen goed.

Het gelijkspel van AFC de Prutsers in Deventer werd goed gezien door @jandee, @FrankHaver, @Hoianddoei en @FietsCAD. Toch moet ik jullie hier een waarschuwing geven wegens het wantrouwen in Ajax.

@kaasaanfiets en @bie100 hadden de VAR aan hun zijde; mede dankzij 3(!) afgekeurde Utrechtse goals in één helft bleef de 0-0 op het bord staan en konden zij tien punten laten noteren.

Dat Feyenoord elke week meer vertrouwen geniet begint tot uiting te komen in de voorspellingen: de 1-3 overwinning op het Kasteel werd door 20 mensen goed voorspeld en is daarmee de meest goed voorspelde uitslag van dit weekend.

Dat Groningen alle vertrouwen kwijt is laten de veelvuldig ingevulde overwinningen voor Fortuna zien. @remmstein was één van de weinige die niet vasthield aan de standaard 2-1 of 1-0 voorspelling en hij is daarmee de enige die hier 10 punten scoorde.

Toolkist vs Typhone O-meter

Met nog 7 speelronden te gaan moet @Typhone even wat nieuwe trucjes uit zijn hoge hoed toveren om de 4 punten achterstand te overbruggen. Strijden tot het einde moet ie sowieso; slappe Badr Hari achtige toestanden zoals voor het einde de handdoek in de ring gooien doen we hier niet aan.

Speelronde@Typhone@toolkist tussenstand
24 +34 +44 10-13
25 +29 +45 10-14
26 +31 +24 11-14
27 +27 +41 11-15

*noot: in speelronde 25 moet nog een wedstrijd gespeeld worden maar die score heeft geen invloed.

Reminder

Komende vrijdag trappen de lamme en de blinde af voor speelronde 28.
FC Groningen (verlies tegen Fortuna, verlies tegen Heerenveen, verlies tegen AZ, verlies tegen Feyenoord) en FC Utrecht (gelijk tegen Volendam, verlies tegen de Eagles, gelijk tegen NEC, verlies tegen Fortuna, verlies tegen Spakenburg) zouden er nog wel eens een hele gekke hotseknotsebegoniawedstrijd van kunnen maken.
Doe als @mavaros en vul een gekke uitslag in, het zou deze vrijdag zomaar eens de juiste kunnen zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 00:20
Gefeliciteerd @Hoianddoei 5e van Nederland is een top prestatie! Tweakers abonnement gaan we aanvragen!

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:31
Superkiwi schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:26:
Statistieken & fun facts
De zaterdag bleek een hele lastige, daar werden niet al te veel punten gescoord.
Bij de openingswedstrijd werd de zeperd van AZ alleen door @jbdeiman goed voorspeld _/-\o_
Woehoe, ik heb iets goed voorspeld wat anderen niet gedaan hebben :D
Maar mooi verhaal weer @Superkiwi elke week weer leuk om te lezen.

Maar dat niemand dat had voorspeld snap ik niet zo, want AZ is in Nederland niet in zulk goede doen als in Europa, zeker niet in de Europese weken :+

Nog voor de liefhebbers van statistieken:
De wedstrijd Go Ahead - Ajax was in totaliteit slechts 31x goed voorspeld, de wedstrijd die ik bijons in de poule als enige goed had was dus AZ - Heerenveen, maar die was in totaliteit 294x goed voorspeld. Het was dus knapper geweest als ik die wedstrijd goed had voorspeld als enige in de poule. :+

(Ter informatie: Ook Excelsior Twente (46x), NEC - PSV (82x), Utrecht - Volendam (87x), Sparta - Feyenoord (0x helemaal goed, ivm dat de doelpuntenmakers meetellen) bleken lastiger te voorspellen dan de wedstrijd van AZ. Dus wij als poule hebben er gewoon maar weinig kijk op is mijn conclusie :P )

[ Voor 34% gewijzigd door jbdeiman op 03-04-2023 16:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

jbdeiman schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:15:
Dus wij als poule hebben er gewoon maar weinig kijk op is mijn conclusie :P )
HO HO!
Ik wil je hierin even corrigeren, als je mij ook bedoelt in dit statement dat we er weinig kijk op hebben. Ik heb er helemaal geen kijk op. :+

[ Voor 5% gewijzigd door True op 03-04-2023 17:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoianddoei
Haha, nou ik heb zeker een bamihap genomen gistermiddag, smaakte goed!

Naast de overwinning hier, moet ik stiekem ook bekennen dat ik nog blijer ben met de positie van Feyenoord nu. Ik vul mijn voorspellingen dan ook met een 010-bril op in, dit weekend zat alles dus mee voor het cluppie en voor mijn punten!

Op naar volgende week en wie weet zie ik sommigen binnenkort op de Coolsingel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoianddoei
Lekkerboeie86 schreef op maandag 3 april 2023 @ 14:53:
Gefeliciteerd @Hoianddoei 5e van Nederland is een top prestatie! Tweakers abonnement gaan we aanvragen!
Ja, wordt ingelijst hoor en komt boven mijn bed te hangen haha. Thanks, heb hem inderdaad ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05:32
Heuj, derde in de weekpoule. Wat blijkt: Heel saai voorspellen en met name 1-2 en 2-0 invullen met een gelijkspelletje tussendoor is succesvoller dan telkens 3-0, wie had dat gedacht. :+

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
Maarten_E schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:12:
Wat blijkt: Heel saai voorspellen en met name 1-2 en 2-0 invullen met een gelijkspelletje tussendoor is succesvoller dan telkens 3-0, wie had dat gedacht. :+
2-1 is statistisch gezien de meest voorkomende uitslag, vandaar dat veel mensen daarvoor gaan.
Afgelopen seizoen hield ik exact die tactiek aan en eindigde ik ergens rond een 15e plaats in de poule, het jaar daarvoor deed ik meer zoals mavaros en eindigde ik zowat onderaan. Dit seizoen doe ik een beetje van beide en sta ik middenin. Opvallend is dat ik in mijn slechtste seizoen wel twee(!) weekschildjes achter mijn naam had staan, verdiend in de weken met de meest rare uitslagen waar de veilige voorspellers er compleet naast zaten.
Het was ook één van de grote kritiekpunten die Opslaghond destijds aanhaalde, dat mensen die voorspellen wat ze denken het negen van de tien keer af zullen leggen tegen statistische voorspellers.

[ Voor 11% gewijzigd door Superkiwi op 04-04-2023 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Maarten_E schreef op maandag 3 april 2023 @ 21:12:
Heuj, derde in de weekpoule. Wat blijkt: Heel saai voorspellen en met name 1-2 en 2-0 invullen met een gelijkspelletje tussendoor is succesvoller dan telkens 3-0, wie had dat gedacht. :+
ssst. straks gaat typhone dat nog doen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
toolkist schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:32:
[...]

ssst. straks gaat typhone dat nog doen...
Ik heb oprecht al ooit eens voorgesteld om met een "controle" account te spelen dat alleen maar 2-1 voor de thuisploeg invult, en dan kijken waar dat eindigt.. ;)

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-05 13:58
Maarten_E schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 17:34:
[...]

Ik heb oprecht al ooit eens voorgesteld om met een "controle" account te spelen dat alleen maar 2-1 voor de thuisploeg invult, en dan kijken waar dat eindigt.. ;)
Als je dan bij 'doelpuntenmaker' de meest gekozen optie steeds invult, heb je mijn zegen d:)b

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi
Met nog 7 speelronden te gaan is er drie weken geleden één ding zeker geworden: Feyenoord gaat kampioen worden. Na een zeer tumultueuze bekerweek is er deze week een extra zekerheid bij gekomen: PSV en Ajax strijden vanaf nu nog op twee fronten tegen elkaar: in de eredivisie voor een plek in de (voorronde) CL en in de bekerfinale voor de enige nog te winnen prijs (de mooie appel) en (directe?) toegang tot de EL.
Voor de tweede plek in de Eredivisie moeten we ook AZ niet vergeten want waar twee ietwat gehandicapte honden vechten om één been gaat....... nou ja, u snapt het wel. Twente en Sparta zijn volop met elkaar in strijd voor plek 5.
Ook onderin ligt er nog van alles open. Voor Groningen en Cambuur lijkt het te laat; de kans dat zij gaan degraderen is aanzienlijk. Daarboven vinden we 3 clubs met 24 punten (Vitesse, Emmen en Excelsior) die samen met Volendam gaan vechten om 'boven de streep' uit te komen.
In de middenmoot is het gat tussen nummer 7 Utrecht en nummer 12 Go Ahead slechts 9 punten en ook daar is het nog niet gespeeld.

Maar ik loop op de zaken vooruit. Laten we ons eerst maar eens concentreren op vanavond. Om 20:00u staan Groningen en Utrecht aan de start van

Speelronde 28 in de Eredivisie

Vorige week zagen we dat ook in onze poule nog van alles kan gebeuren, dus ben ik heel benieuwd wat het resultaat van de voorspellingen voor komend weekend gaat zijn!

De volgende mensen moeten daar nog even een plasje over doen:
@KingKoning @Allervieste @Maarten_E @R-B @carpebios @Dion34 @frumper @Electr0n @mAiden88 @Hoianddoei @RickOnline @SinergyX @Thijssie007 @ZicoDon @Jay-K @FrankHaver @Gynnad @Purehz @True @malderhout @Sjorre @svanz94 @Techrvw @GekkeAr @FREAKJAM

Veel succes en hopelijk wordt de zaterdag niet zo'n slachtpartij als afgelopen weekend d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Shit, heb de eerste wedstrijd gemist ... :'(
Maar misschien kan ik nog compenseren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Typhone
True schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:37:
Shit, heb de eerste wedstrijd gemist ... :'(
Maar misschien kan ik nog compenseren.
Ik niet maar ik heb evenveel punten als jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik heb er slechts 6 ondanks dat het een extra punten wedstrijd was en ik de Utrechtse winst goed had, had ik nou maar vastgehouden aan de standaard 1-2 winst. maar ja, wie gaat er nou vanuit dat Groningen scoort?

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 08-04-2023 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Superkiwi schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:42:
Ik heb er slechts 6 ondanks dat het een extra punten wedstrijd was en ik de Utrechtse winst goed had, had ik nou maar vastgehouden aan de standaard 1-2 winst. maar ja, wie gaat er nou vanuit dat Groningen scoort?
Iets meer dan 9.750 mensen v.d. 18.250 mensen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
True schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 11:50:
[...]
Iets meer dan 9.750 mensen v.d. 18.250 mensen :X
Allemaal statistische voorspellers :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hoianddoei
Typhone schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 09:50:
[...]

Ik niet maar ik heb evenveel punten als jou.
Van deze opmerking moest ik net toch even lachen, sorry! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
Hoianddoei schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 12:11:
[...]

Van deze opmerking moest ik net toch even lachen, sorry! ;)
Daar mag ook zeker om gelachen worden! Hahaha man man man wat een drama soms met die voorspellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkiwi
Soms? Het wordt met de week erger.
Gelukkig deed PSV gisteren wel gewoon wat het moest doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Superkiwi schreef op zondag 9 april 2023 @ 09:59:
Soms? Het wordt met de week erger.
Gelukkig deed PSV gisteren wel gewoon wat het moest doen.
Waar staat die Duivelse @toolkist inmiddels?
Ik moet hem binnenkort een cadeautje gaan doen vrees ik....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op zondag 9 april 2023 @ 12:05:
[...]

Waar staat die Duivelse @toolkist inmiddels?
Ik moet hem binnenkort een cadeautje gaan doen vrees ik....
Ver ver weg. Als ik zelf mag kiezen, een jaar lang als onderschrift 'ik verloor van toolkist met voetbalpoules'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
toolkist schreef op maandag 10 april 2023 @ 13:56:
[...]

Ver ver weg. Als ik zelf mag kiezen, een jaar lang als onderschrift 'ik verloor van toolkist met voetbalpoules'
_O-
Om het extra beschamend te maken in kleine lettertjes daaronder: "en zelfs bijna van Kiwi" :+
Je kunt je altijd nog laten ombouwen Typhone, dan is je gebrek aan voetbalkennis een logisch gevolg. @Magixx013 is de uitzondering op de regel, die speelt nog steeds mee voor de prijzen :)

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Typhone

Eredivisie weekoverzicht speelronde 28

Om de heren/dames Feyenoorders alvast een hart onder de riem te steken. Met dit plaatje trappen wij af:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/umyL7hCP0tTfCJapzYLn44wA.jpg

Afgelopen weekend is FC Groningen een stukje dichter naar de afgrond gegaan. Het 1-2 verlies tegen Utrecht was een mooi lokkertje in onze poule. Heel veel mensen wisten deze wedstrijd goed te voorspellen wat gedurfd was getuige het belabberde spel van FC Utrecht bij tijd en wijle.

Vitesse versloeg de Angstgegner van Ajax met 2-0 maar heeft ook een seizoen wat als een nachtkaarsje uitgaat. PSV kende weinig moeite met - Excelsior en veegde ze met 4-0 van de mat in het Philips Stadion. Eigenlijk gewoon een reguliere overwinning en ook deze wedstrijd werd door veel mensen goed voorspeld.

De grote verrassing dit seizoen is Sparta en AZ-Sparta eindigde in 0-1 waarbij Sparta aan het langste eind trok. Niemand had deze uitslag correct voorspeld en ik zie op het eerste oog ook NIEMAND die Sparta heeft laten winnen. Feyenoord en Ajax wonnen beide ruim (5-1, 4-0) en NEC speelde vanouds weer eens gelijk.

@Jay-K zag dit allemaal het beste en pakt de volle weekwinst met +68 punten wat een fors hoog aantal is. @Magixx013 besloot dit weekend ook even om de top 10 notering te verstevigen en pakt de 2e plaats met +66 punten. @Supermach eindigt 2e/3e met +66 punten en de officiële 3e plaats gaat naar @IntToStr met +62 punten. @MarChello75 eindigt op plek 5 met +60 punten.

Week top 5
1. @Jay-K +68 punten
2. @Magixx013 +66 punten
3. @Supermach +66 punten
4. @IntToStr +62 punten
5. @MarChello75 +60 punten
Tweakers Hero Abonnement
@Jay-K jij krijgt deze week melding van Tweakers met jouw abonnement voor een maand! Gefeliciteerd met het schaaltje!

Totaalstand top 10 na 28 speelronden
1. @Astie +1109 punten
2. @Magixx013 +1181 punten
3. @True +1083 punten
4. @Rubeo38 +1069 punten
5. @Jamkaas93 +1068 punten
6. @mefjoew +1068 punten
7. @hippiepaci +1067 punten
8. @MarChello75 +1061 punten
9. @ParaDroid2 +1061 punten
10. @Stedom +1060 punten

Opvallend is de hoge score van @Magixx013 in de top 10 die met +66 punten beduidend hoger scoort dan de rest. +9 punten ingelopen op @Astie dus het gevecht voor de eerste plek is in volle gang.

Ere wie ere toekomt

Namens mij nog een GROOT COMPLIMENT aan de Feyenoorders voor de knappe overwinning op Ajax inmiddels twee of drie weken geleden. Vanwege wat persoonlijke perikelen en drukte (iemand besloot mijn auto total loss te rijden) kreeg ik het niet voor mekaar om het verslag te gaan schrijven. Stiekem gaat hier elke keer ruim een uur tot 1,5 uur inzitten maar ik wil absoluut niet dat er een link wordt gelegd naar mijn 'fan van Ajax zijn' dus vandaar een cadeautje voor jullie allemaal omdat ik een weddenschap verloren heb. Komt ie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/KC4Le1Mq122UfXFFiMfPVdml.png

Een beetje zelfspot en humor kunnen geen kwaad mag ik hopen!
Nogmaals, van harte gefeliciteerd allen! En tevens nog een groot compliment naar een ieder hier die ervoor zorgt dat de sfeer hier (ondanks alle verschillende clubvoorkeuren) altijd zo goed is in het topic.
Respect!

Statistieken & fun facts
- Maar liefst 26 (!) mensen voorspelden de 1-2 van Utrecht bij Groningen 100% correct!

- 11 voltreffers werden genoteerd bij Vitesse - GA Eagles

- Niemand had AZ-Sparta goed. Een beetje meer vertrouwen in Sparta mag wel toch?

- 9x werd PSV - Excelsior goed voorspeld ondanks de relatief hoge score (4-0). Durf wordt beloond!

- @makooy @True en @Lekkerboeie86 waren de enigen die 3x een 100% score noteerden. Helaas, niemand kwam voor in de top 5.

- @toolkist en @Typhone als absolute coinnaisseurs in deze pool voorspelden beide geen wedstrijd goed. Shame on us.

- De 5-1 van Feyenoord op RKC werd door niemand goed voorspeld. De sterkte van Real Madrid Waalwijk is langzaam aan het indammen. Real Madrid Waalwijk is overigens voor de niet ingewijden een parodie op de uitspraak van Ruud van Nistelrooy die RKC als een absolute topclub omschreef met dito spelers.

De engste man uit de pool deelt bijna de genadeklap uit en pakt +52 punten (@toolkist ) waar ik helaas blijf steken op +47 punten.

24 +34 +44 10-13
25 +29 +45 10-14
26 +31 +24 11-14
27 +27 +41 11-15
28 +47 +52 11-16

*noot: in speelronde 25 moet nog een wedstrijd gespeeld worden maar die score heeft geen invloed.

Reminder

De competitie wordt a.s. vrijdag vervolgd. Reminders zullen volgen maar voor wie dit leest: VUL ZE VAST IN!
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:26:

Eredivisie weekoverzicht speelronde 28

Om de heren/dames Feyenoorders alvast een hart onder de riem te steken. Met dit plaatje trappen wij af:

[Afbeelding]

Afgelopen weekend is FC Groningen een stukje dichter naar de afgrond gegaan. Het 1-2 verlies tegen Utrecht was een mooi lokkertje in onze poule. Heel veel mensen wisten deze wedstrijd goed te voorspellen wat gedurfd was getuige het belabberde spel van FC Utrecht bij tijd en wijle.

Vitesse versloeg de Angstgegner van Ajax met 2-0 maar heeft ook een seizoen wat als een nachtkaarsje uitgaat. PSV kende weinig moeite met - Excelsior en veegde ze met 4-0 van de mat in het Philips Stadion. Eigenlijk gewoon een reguliere overwinning en ook deze wedstrijd werd door veel mensen goed voorspeld.

De grote verrassing dit seizoen is Sparta en AZ-Sparta eindigde in 0-1 waarbij Sparta aan het langste eind trok. Niemand had deze uitslag correct voorspeld en ik zie op het eerste oog ook NIEMAND die Sparta heeft laten winnen. Feyenoord en Ajax wonnen beide ruim (5-1, 4-0) en NEC speelde vanouds weer eens gelijk.

@Jay-K zag dit allemaal het beste en pakt de volle weekwinst met +68 punten wat een fors hoog aantal is. @Magixx013 besloot dit weekend ook even om de top 10 notering te verstevigen en pakt de 2e plaats met +66 punten. @Supermach eindigt 2e/3e met +66 punten en de officiële 3e plaats gaat naar @IntToStr met +62 punten. @MarChello75 eindigt op plek 5 met +60 punten.

Week top 5
1. @Jay-K +68 punten
2. @Magixx013 +66 punten
3. @Supermach +66 punten
4. @IntToStr +62 punten
5. @MarChello75 +60 punten
Tweakers Hero Abonnement
@Jay-K jij krijgt deze week melding van Tweakers met jouw abonnement voor een maand! Gefeliciteerd met het schaaltje!

Totaalstand top 10 na 28 speelronden
1. @Astie +1109 punten
2. @Magixx013 +1181 punten
3. @True +1083 punten
4. @Rubeo38 +1069 punten
5. @Jamkaas93 +1068 punten
6. @mefjoew +1068 punten
7. @hippiepaci +1067 punten
8. @MarChello75 +1061 punten
9. @ParaDroid2 +1061 punten
10. @Stedom +1060 punten

Opvallend is de hoge score van @Magixx013 in de top 10 die met +66 punten beduidend hoger scoort dan de rest. +9 punten ingelopen op @Astie dus het gevecht voor de eerste plek is in volle gang.

Ere wie ere toekomt

Namens mij nog een GROOT COMPLIMENT aan de Feyenoorders voor de knappe overwinning op Ajax inmiddels twee of drie weken geleden. Vanwege wat persoonlijke perikelen en drukte (iemand besloot mijn auto total loss te rijden) kreeg ik het niet voor mekaar om het verslag te gaan schrijven. Stiekem gaat hier elke keer ruim een uur tot 1,5 uur inzitten maar ik wil absoluut niet dat er een link wordt gelegd naar mijn 'fan van Ajax zijn' dus vandaar een cadeautje voor jullie allemaal omdat ik een weddenschap verloren heb. Komt ie:

[Afbeelding]

Een beetje zelfspot en humor kunnen geen kwaad mag ik hopen!
Nogmaals, van harte gefeliciteerd allen! En tevens nog een groot compliment naar een ieder hier die ervoor zorgt dat de sfeer hier (ondanks alle verschillende clubvoorkeuren) altijd zo goed is in het topic.
Respect!

Statistieken & fun facts
- Maar liefst 26 (!) mensen voorspelden de 1-2 van Utrecht bij Groningen 100% correct!

- 11 voltreffers werden genoteerd bij Vitesse - GA Eagles

- Niemand had AZ-Sparta goed. Een beetje meer vertrouwen in Sparta mag wel toch?

- 9x werd PSV - Excelsior goed voorspeld ondanks de relatief hoge score (4-0). Durf wordt beloond!

- @makooy @True en @Lekkerboeie86 waren de enigen die 3x een 100% score noteerden. Helaas, niemand kwam voor in de top 5.

- @toolkist en @Typhone als absolute coinnaisseurs in deze pool voorspelden beide geen wedstrijd goed. Shame on us.

- De 5-1 van Feyenoord op RKC werd door niemand goed voorspeld. De sterkte van Real Madrid Waalwijk is langzaam aan het indammen. Real Madrid Waalwijk is overigens voor de niet ingewijden een parodie op de uitspraak van Ruud van Nistelrooy die RKC als een absolute topclub omschreef met dito spelers.

De engste man uit de pool deelt bijna de genadeklap uit en pakt +52 punten (@toolkist ) waar ik helaas blijf steken op +47 punten.

24 +34 +44 10-13
25 +29 +45 10-14
26 +31 +24 11-14
27 +27 +41 11-15
28 +47 +52 11-16

Reminder

De competitie wordt a.s. vrijdag vervolgd. Reminders zullen volgen maar voor wie dit leest: VUL ZE VAST IN!
[/quote]
Hey, ik had toevallig ook eens 66 punten... }:O

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:35:
[...]

Hey, ik had toevallig ook eens 66 punten... }:O
Speelronde 28? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yeFlxyBaB_BCKlAIQHTm3Wh2l2k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PS04kOjr2PmO4PKnOx2KVmPe.png?f=fotoalbum_large

Ik was net zo verbaasd als jij. :+

[ Voor 27% gewijzigd door Ramzzz op 11-04-2023 09:44 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Ik zie jou niet @Ramzzz
Where r you?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hu97nDsrSSSLGBx7NfOyGO_kTkg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/MUbHGm6nUiRcVSMOoVAYPvtD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Er moet nog steeds (WK als oorzaak?) iets mis zijn gegaan bij aanmelding, nog maar eens gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
Ramzzz schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:46:
[...]

Er moet nog steeds (WK als oorzaak?) iets mis zijn gegaan bij aanmelding, nog maar eens gedaan.
Ik zal @Lekkerboeie86 even inseinen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Superkiwi
@Typhone mooi verslag, of zoals ze sinds afgelopen weekend in Rotterdam zeggen: verdomde netjes!

[ Voor 4% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2023 09:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Superkiwi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 09:53:
@Typhone mooi verslag, of zoals ze sinds afgelopen weekend in Rotterdam zeggen: verdomde netjes!
_O-

I see what you did there...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Ik moet zeggen dat ik niet echt ontevreden ben met de uitslag van deze week gezien ik de vrijdag wedstrijd volledig vergeten was in te vullen ..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
In de meest recente klassieker die ons land rijk is kan het voor @toolkist nauwelijks meer fout gaan, of er moet nog iets heel geks gaan gebeuren.
Bij dezen dan ook alvast een bedankje om Ajax' eer hoog te houden door te winnen van die halve Feyenoorder die zichzelf Typhone noemt :P
Als het in de competitie niet lukt, dan maar zo.

[ Voor 8% gewijzigd door Superkiwi op 11-04-2023 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Superkiwi schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:30:
In de meest recente klassieker die ons land rijk is kan het voor @toolkist nauwelijks meer fout gaan, of er moet nog iets heel geks gaan gebeuren.
Bij dezen dan ook alvast een bedankje om Ajax' eer hoog te houden door te winnen van die halve Feyenoorder die zichzelf Typhone noemt :P
Als het in de competitie niet lukt, dan maar zo.
Daar waar we eerst de Rotterdamse (??) semi- Ajacied @LZ86 hadden, hebben we nu inderdaad de "Amsterdamse" tegenhanger @Typhone :o

Inmiddels 10x gedouched en een nieuwe tv gekocht @Typhone ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:39:
[...]

Daar waar we eerst de Rotterdamse (??) semi- Ajacied @LZ86 hadden, hebben we nu inderdaad de "Amsterdamse" tegenhanger @Typhone :o

Inmiddels 10x gedouched en een nieuwe tv gekocht @Typhone ?
Ach hell, sinds kort een relatie met een Duitse (handig als je dat vloeiend spreekt, like I do).
Dus we kregen het over voetbal. Zegt ze ja er is natuurlijk maar 1 club in Nederland.
Ik trots als een pauw want dat kan natuurlijk alleen maar over Ajax gaan.
Zegt ze plots: 'Geen woorden maar daden, leve Feyenoord 1'.

Nondeju, dat heb ik weer. Even een hartig woordje toegesproken maar ze was niet van haar standpunt af te brengen helaas ondanks alle perfecte argumenten die ik had. Grote voordeel: ze kijkt verder niet actief voetbal en bezoekt al helemaal geen stadions maar helaas is Feyenoord haar club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 12:47:
[...]

Ach hell, sinds kort een relatie met een Duitse (handig als je dat vloeiend spreekt, like I do).
Dus we kregen het over voetbal. Zegt ze ja er is natuurlijk maar 1 club in Nederland.

Nondeju, dat heb ik weer. Even een hartig woordje toegesproken maar ze was niet van haar standpunt af te brengen helaas ondanks alle perfecte argumenten die ik had. Grote voordeel: ze kijkt verder niet actief voetbal en bezoekt al helemaal geen stadions maar helaas is Feyenoord haar club.
_O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElPaco
[...]

Tegenpolen trekken elkaar aan he ;)

WoT stats

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Superkiwi
Typhone is dan ook niet voor niets een anagram van Phyenot.

Jezus wat slecht, in mijn hoofd klonk het beter.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 10:04
Door de poule kijk ik toch weer meer Eredivisie voetbal. Vooral de samenvattingen. Pak ik de poule erbij en dan kan ik zelfs de samenvatting fanatiek gaan zitten kijken.

Moge de beste winnen. En @True niet meer vergeten om de voorspellingen in te vullen he :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Astie schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:13:
[...]

Door de poule kijk ik toch weer meer Eredivisie voetbal. Vooral de samenvattingen. Pak ik de poule erbij en dan kan ik zelfs de samenvatting fanatiek gaan zitten kijken.

Moge de beste winnen. En @True niet meer vergeten om de voorspellingen in te vullen he :)
Heb de vrijdag alvast gedaan >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Typhone
Dat hoop ik niet want dan moet ik een bekertje voor mezelf kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Aangezien je eerst een PSVriendin had.. Hoezo is dat niet je allereerste vraag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Astie
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-06 10:04
Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:21:
[...]

Dat hoop ik niet want dan moet ik een bekertje voor mezelf kopen.
Je weet het tot nu toe goed te verbergen op plaats 53. Eindsprint incomming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:27:
[...]

Aangezien je eerst een PSVriendin had.. Hoezo is dat niet je allereerste vraag?
Iemand die uit Münster komt relateer je niet direct aan Feyenoord :D. Als ze nu uit Braunschweig zou zijn gekomen dan zou het misschien een logische vraag zijn geweest. Verder had ik überhaupt niet gedacht dat ze het voetbaltype zou zijn hahahaha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:31:
[...]

Iemand die uit Münster komt relateer je niet direct aan Feyenoord :D. Als ze nu uit Braunschweig zou zijn gekomen dan zou het misschien een logische vraag zijn geweest. Verder had ik überhaupt niet gedacht dat ze het voetbaltype zou zijn hahahaha.
Münster is gewoon Oost-Twente, dan zou ik een Schalke 04 fan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
True schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 13:50:
[...]

Münster is gewoon Oost-Twente, dan zou ik een Schalke 04 fan verwachten.
Schoonpa is Dortmund, schoonbroer is Mönchen-Gladbach ;)
Het valt allemaal vies tegen qua verwachtingspatroon zoals je ziet haha.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• makooy
[...]

Duitse met verstand van voetbal? O-) Misschien kan ze je nog wat bijbrengen :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• makooy
@Typhone ter aanvullig, als wij kampioen worden, wat we natuurlijk gaan worden, wil ik je trakteren op een stadiontour door De Kuip *;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
makooy schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:07:
@Typhone ter aanvullig, als wij kampioen worden, wat we natuurlijk gaan worden, wil ik je trakteren op een stadiontour door De Kuip *;
Hahaha, ik kom wel hoor ;). Zolang het niet TIJDENS de wedstrijd is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Typhone op 11-04-2023 14:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:08:
[...]

Hahaha, ik kom wel hoor ;). Zolang het niet TIJDENS de wedstrijd is ;)
Gedurende de opendag.. Helikopter landt op het veld, deur open... en hier, TYPHONE DE BRABANTSE AJAX SUPPORTER (die dankzij z'n vriendin nu een beetje voor Feyenoord is)

[ Voor 8% gewijzigd door toolkist op 11-04-2023 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:49:
[...]

Gedurende de opendag.. Helikopter landt op het veld, deur open... en hier, TYPHONE DE BRABANTSE AJAX SUPPORTER (die dankzij z'n vriendin nu een beetje voor Feyenoord is)
Hoe zeg ik 'witte olifant' zonder te zeggen 'witte olifant'. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
toolkist schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 14:49:
[...]

Dan verbreek ik het record eigen doelpunten van Sven van Beek als ze mij durven opstellen tegen Ajax >:)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Superkiwi

reminders speelronde 29

Vanavond om 20:00 vangen we speelronde 29 aan met een clash tussen stad en provincie: Het zwakke Excelsior ontvangt de best wel goed spelende Eagles uit Deventer. Waar eerstgenoemde zich precies boven de degradatiestreep bevindt, hebben de Eagles zich ondertussen genesteld op een keurige 12e plaats. Het verschil tussen de twee kemphanen is echter slechts 6 punten dus beide ploegen zijn gebaat bij de volle 3 punten.

De volgende deelnemers moeten hun glazen bolletje nog even raadplegen:
@Typhone @Maarten_E @Basdon1985 @R-B @frumper @Lekkerboeie86 @mAiden88 @SinergyX @MPC60 @Cerveza @ZicoDon @Frituurman @superbieke @groggy @hilz0r @jbdeiman @Jero_B @lucatoni @malderhout @Supermach @FREAKJAM.

@mavaros, @Mrk87, @Mrloki, @FrankHaver, @Tripwire999 vergeet de rest van jullie voorspellingen niet.

@Magixx013 jij hebt RKC-Groningen nog open staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
Superkiwi schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 14:56:

reminders speelronde 29

Vanavond om 20:00 vangen we speelronde 29 aan met een clash tussen stad en provincie: Het zwakke Excelsior ontvangt de best wel goed spelende Eagles uit Deventer. Waar eerstgenoemde zich precies boven de degradatiestreep bevindt, hebben de Eagles zich ondertussen genesteld op een keurige 12e plaats. Het verschil tussen de twee kemphanen is echter slechts 6 punten dus beide ploegen zijn gebaat bij de volle 3 punten.

De volgende deelnemers moeten hun glazen bolletje nog even raadplegen:
@Typhone @Maarten_E @Basdon1985 @R-B @frumper @Lekkerboeie86 @mAiden88 @SinergyX @MPC60 @Cerveza @ZicoDon @Frituurman @superbieke @groggy @hilz0r @jbdeiman @Jero_B @lucatoni @malderhout @Supermach @FREAKJAM.

@mavaros, @Mrk87, @Mrloki, @FrankHaver, @Tripwire999 vergeet de rest van jullie voorspellingen niet.

@Magixx013 jij hebt RKC-Groningen nog open staan ;)
Merci, voor de tag, en bedankt voor het er mij aan helpen herinneren dat Excelsior slecht speelt... (Staan nog altijd 8e als de ED was verlopen volgens mijn poule... 7(8)7 )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superkiwi
In het kader van inclusiviteit mag je de stand ook op de Arabische manier lezen: van onder naar boven.
In dat geval staat Excelsior keurig 3e 8)
Of ze moeten zich identificeren als golfclub ipv voetbalclub zodat minder punten een beter resultaat betekent.
Ik ben de moeilijkste niet :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• makooy
Ik neem even heel galand het stokje heel kort over van @Typhone zonder dat hij het weet >:)

Afgelopen weekend was de marathon van Rotterdam, wat natuurlijk een heel klein sprongetje is naar de duur van de Eredivisie. Nog een paar kilometers of in ons geval wedstrijden te gaan tot de finish op de o zo mooie Coolsingel ( De Coolsingel - JAAA De Coolsingel - Wij zijn erbij!)

Waar de eerste loper zo'n dusdanig gat heeft geslagen dat het eigenlijk alleen nog een kwestie is van "de finish halen" en niet zoals bij de film "De marathon" in een rolstoel :X
De lopers erachter zijn in een flinke onderlinge competitie bezig om te bepalen wie er 2de, 3de en 4de wordt. In dit geval is het niet zoals in 2021 Abdi Nagaaye die zijn vriend Bashir Abdi in helpt om 3de te worden(bron) maar een heuze onderlinge rivaliteit die geen vrienden en onderlinge hulp kent :P

Dit weekend kan een eerste slag geslagen worden maar in welk voordeel wordt die beslecht?

Let the experts speak!

Poll: Wie gaat er winnen?
PSV
Ajax
Gelijk
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405494&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Typhone

Eredivisie weekoverzicht speelronde 29

De Eredivisie rent hard naar het einde toe met komende week alweer speelronde 30. Speelronde 29 maakt Feyenoord bijna kampioen na een reguliere 0-3 overwinning voor de Rotterdammers. Waar vroeger in de provinice regelmatig punten werden verspeeld is dat onder Slot een absolute zeldzaamheid. Nog twee rondjes en de Rotterdammers mogen zich officieus kampioen noemen.

De strijd om plek twee gaat door tussen PSV en Ajax waarbij PSV een enorme klap kan uitdelen aan Ajax door a.s. zondag een dreun uit te delen. PSV won - weliswaar moeizaam- bij FC Volendam en Ajax speelde matjes tegen FC Emmen.

FC Groningen lijkt op een naderende degradatie af te stevenen. Sparta lijkt wel een topclub bij tijd en wijlen en klapt Heerenveen met 4-0 van de mat op het Kasteel. Ik vermoed dat @Ramzzz heerlijk rustig heeft geslapen.

De Gelderse Derby eindigde teleurstellend voor NEC; een 1-4 nederlaag tegen Vitesse was alles wat er resteerde voor de Nijmegenaren. FC Twente doet waar het dit seizoen goed in is: verliezen in uitwedstrijden. Hoe anders had het eruit kunnen zien als daar wat meer punten gehaald werden. Ook AZ won na twee zeperds weer eens en dit keer van Fortuna Sittard met 0-3.

In onze poule werd er rustig op los gescoord door veel deelnemers (met name de eerste 3 wedstrijden) maar @Allervieste was uiteindelijk de allerbeste met 60 punten en pakt daarmee het schaaltje en het Hero Abonnement! @svanz94 word tweede met +58 punten en @MPC60 wordt netjes derde met +57 punten. @hilz0r en @True complementeren de top 5 met allebei +56 punten waardoor en @IntToStr net buiten de top 5 valt met +53 punten.

De beruchte BVV de Boonstam @mavaros komt deze ronde op +33 punten en dat is slechts 16 punten minder dan de nietszeggende nummer 36 van de poule namelijk @toolkist >:)

Week top 5
1. @Allervieste +60 punten
2. @svanz94 +58 punten
3. @MPC60 +57 punten
4. @hilz0r +56 punten
5. @True +56 punten
Tweakers Hero Abonnement
@Allervieste pakt deze week het felbegeerde schaaltje en het daarbij behorende Tweakers Hero abonnement!

Totaalstand top 10 na 29 speelronden
1. @Astie +1147 punten
2. @True +1139 punten
3. @Magixx013 +1128 punten
4. @Rubeo38 +1113 punten
5. @mefjoew +1123 punten
6. @hippiepaci +1109 punten
7. @MarChello75 +1108 punten
8. @ParaDroid2 +1108 punten
9. @Jamkaas93 +1107 punten
10. @robbydw +1107 punten
11. @Stedom +1107 punten
12. @toolkist +1107 punten

Statistieken & fun facts
- Cambuur - Feyenoord (0-3) was samen met RKC-Groningen de beste voorspelde wedstrijd. Heel veel deelnemers haalden hier een maximale score

- @reaL_G @MarChello75 en @Dion34 waren de enigen die Fortuna - AZ compleet goed voorspelden (0-3)

- Opvallend: weinig mensen voorspelende Ajax - Emmen goed. 3-0 en 4-0 waren hier veeeeeeel voorspelde uitslagen maar helaas scoorde Emmen tegen

- Niemand had NEC-Vitesse goed voorspeld

- @mefjoew en @FREAKJAM waren de enigen die Utrecht - Twente goed voorspeld hebben (1-0)

Zou het? Zou het? Zou het? Mijn grote vriend @toolkist had de slingers al bijna opgehangen maar kreeg deze week vies hard op de broek. Lekker! Nog 5 weken dat trucje herhalen en ik heb een Skybox in de Arena komend seizoen! Noiceeee.

24 +34 +44 10-13
25 +29 +45 10-14
26 +31 +24 11-14
27 +27 +41 11-15
28 +47 +52 11-16
29 +52 +49 12-16

Reminder

[ Voor 0% gewijzigd door Typhone op 20-04-2023 09:17 . Reden: Kralingen -> Het Kasteel ;). Sorry Ramzzz ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

Typhone schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:27:
Reminders zullen volgen maar voor wie dit leest: VUL ZE VAST IN!
Ik presteer het beste onder druk, ik wacht nog even tot vrijdagavond.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Allervieste
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22-05 16:54
Mijn eerste schaaltje ooit! Ongelofelijk haha mooi!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Typhone schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 19:27:

Sparta lijkt wel een topclub bij tijd en wijlen en klapt Heerenveen met 4-0 van de mat op Kralingen. Ik vermoed dat @Ramzzz heerlijk rustig heeft geslapen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fmx8UWjc62wZaC_htXeNLg1nYEw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/1Mlzm0CRqIKEPoMpwTDL5zDT.gif?f=user_large

Kom je hier nou speciaal mee, om je ‘vakkundigheid’ om zeep te helpen? :?

Moeilijk hè, met zoveel Rotterdamse clubs in de Eredivisie. :+

Ik heb heel goed geslapen, zeker, en overweeg zeker een nieuwe seizoenskaart op Spangen, a.k.a. ‘Het Kasteel’.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 18-04-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08:49
Zoals ik al zei, vanuit de luwte klim ik langzaam weer terug. Vitesse gaat alleen nog maar winnen, dus ik kom eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-06 17:25

heho

Ommen, Overijssel

Man man man, fluit dan af na 94 minuten !! Zo kun je nooit richting die top 50 komen natuurlijk ...

12x265W mono, 165° Zuid, helling 35°, SMA 3000TL

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superkiwi

Eindelijk! Speelronde 25 is gespeeld

In de competitie zijn we al 4 speelrondes verder, toch stond vanavond de laatste pot van speelronde 25 op het programma. Waarom precies kan ik me niet meer herinneren, het zal wel met de Europese verplichtingen van Real Madrid Waalwijk te maken hebben gehad...

Dat betekent dat er eindelijk een winnaar aan te wijzen is.
Tromgeroffel......

.......

.....

@robbydw is met 65 punten de winnaar van speelronde 25 *O*
Gefeliciteerd! Het Tweakers Hero abonnement komt jouw kant op.

Top 5 speelronde 25
1. @robbydw 65 punten
2. @makooy 61 punten
3. @hilz0r 57 punten
-. @Qu3st 57 punten
5. @True 56 punten

Het was nog even spannend wie deze ronde zou gaan winnen; @robbydw stond voor deze inhaalwedstrijd op 60 punten, @makooy op 59. Waar eerstgenoemde de Eagles liet winnen had laatstgenoemde meer vertrouwen in de Waalwijkers.

Verschuivingen in de top 10

In de top tien zorgt de overwinning van de Eagles voor enkele verschuivingen:

@mefjoew en @Rubeo38 wisselen van plek en staan nu respectievelijk 4 en 5.
@robbydw stijgt van plaats 9 naar plaats 7.
Het gevolg is dat @MarChello75 en @ParaDroid2 een plek zakken, zij staan nu gedeeld 8e.
@FREAKJAM komt de top 10 binnengeslopen en staat nu gedeeld 10e, samen met @Jamkaas93 , @Stedom en @toolkist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
Ramzzz schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 22:01:
[...]

[Afbeelding]

Kom je hier nou speciaal mee, om je ‘vakkundigheid’ om zeep te helpen? :?

Moeilijk hè, met zoveel Rotterdamse clubs in de Eredivisie. :+

Ik heb heel goed geslapen, zeker, en overweeg zeker een nieuwe seizoenskaart op Spangen, a.k.a. ‘Het Kasteel’.
Hahaha shit ja, zal het nog aanpassen. Ja dat krijg je tussen alles door een verslag moeten typen zonder redactionele input van @Superkiwi 😂

Edited ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mefjoew
Het staat wel enorm dicht bij elkaar allemaal zeg.. Alleen de top drie heeft ietwat een gat geslagen. Voor de rest geldt: één slechte week en je kunt zomaar uit de top tien geadiost worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:46:
Totaal oneens, enkel de echte kenners zien nog ruim van te voren welke clubs winnen en verliezen.
Het kaf wordt van het koren gescheiden.
Tja @mefjoew, met alleen de voornaam ben je er nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mefjoew
True schreef op donderdag 20 april 2023 @ 10:13:
[...]

Tja @mefjoew, met alleen de voornaam ben je er nog niet.
Blijkbaar hebben Matthews de neiging nogal hoog van de toren te blazen wel met elkaar gemeen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Superkiwi
Ik stel voor om de bekende uitspraak te veranderen in: "de Matthews van het koren scheiden".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Typhone schreef op donderdag 20 april 2023 @ 09:16:
[...]

Hahaha shit ja, zal het nog aanpassen. Ja dat krijg je tussen alles door een verslag moeten typen zonder redactionele input van @Superkiwi 😂

Edited ;)
Volgende keer in het Duits he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
toolkist schreef op donderdag 20 april 2023 @ 20:54:
[...]

Volgende keer in het Duits he
Wäre jetzt kein Problem glaube ich ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Superkiwi
Een flink aantal van jullie zijn vandaag driftig bezig geweest met de voorspellingen voor komend weekend, goed bezig! Ligt het aan mij of zijn er, nu de spanning oploopt, meer mensen die hun standen verbergen achter een slotje?
Wat opvalt is dat bovenin niemand elkaar vertrouwt; de top 3 houdt hun voorspellingen angstvallig geheim. In totaal tel ik, buiten de namen hieronder uiteraard, 34 mensen die hun potentiële klappers niet willen prijsgeven.

"Maar Kiwi, wie zijn die namen hieronder dan?" Nou oké, die zal ik niet langer geheim houden en gewoon delen met jullie allemaal!
@Maarten_E @Basdon1985 @R-B @mavaros @FietsCAD @Dion34 @MPC60 @RudyL @Ramzzz @ZicoDon @ParaDroid2 @superbieke @groggy @Purehz @heho @malderhout @svanz94 @Tripwire999
Jullie moeten je voorspellingen nog even invullen ;)

"Maar hoe lang hebben we nog dan??" Geen zorgen, over iets minder dan 5 uur start de eerste wedstrijd van speelronde 30 pas. Om exact 20:00 uur staan FC Volendam en Cambuur aan de aftrap van

Speelronde 30 in de Eredivisie

Succes iedereen en laat alsjeblieft wat puntjes over voor de mindere voorspelgoden. Alvast hartelijk dank :P

@Typhone, ik wil je niet nerveus maken maar als @toolkist deze ronde wint is het gat té groot om nog goed te maken. Dus hup, even de focus bij het voetbal en wat minder bij de vriendin.

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste