Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deezers schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:51:
Zie ik nou goed dat Gladiator deel 1 in 4K en HDR beschikbaar is volgens de app? Moet niet gekker worden daar! :+
Deze heeft wel 5.1 DD+ 👍 (enkel via de Kodi SST addon voor mij).

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 11-11-2024 23:28 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:19
The Day of the Jackal-serie vanaf 6 december te zien op SkyShowtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 21:46
Waarom is twee jaar later nog steeds de ondertiteling out of sync? Het heeft echt een second delay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:08
lHybridl schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:33:
Waarom is twee jaar later nog steeds de ondertiteling out of sync? Het heeft echt een second delay
Op welke apparaten ervaar je dit? Ik had dit vroeger op zowel Apple TV als iPad. Ik vond dit erg irritant.
Vanavond eens proberen hoe het is als ik kijk naar SST content via Ziggo Movies&Series (via Next Mini maar ook Ziggo Go app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-06 21:46
meesje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:43:
[...]

Op welke apparaten ervaar je dit? Ik had dit vroeger op zowel Apple TV als iPad. Ik vond dit erg irritant.
Vanavond eens proberen hoe het is als ik kijk naar SST content via Ziggo Movies&Series (via Next Mini maar ook Ziggo Go app).
Apple tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:38
lHybridl schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 13:33:
1 seconde maar? Troost je, de series die ik bij launch heb doorgegeven zijn (zojuist gecheckt) nog steeds flink 10-15 seconden out of sync, maakt niet uit via welk apparaat). Ik gok dat dit niet gaat veranderen als bij toevoeging de ondertiteling al niet klopt. Het is al meerdere doorgegeven aan het 'content team' maar die vinden 10-15 seconden blijkbaar geen probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Deezers op 16-11-2024 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:08
Deezers schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:17:
[...]

1 seconde maar? Troost je, de series die ik bij launch heb doorgegeven zijn (zojuist gecheckt) nog steeds flink 10-15 seconden out of sync, maakt niet uit via welk apparaat). Ik gok dat dit niet gaat veranderen als bij toevoeging de ondertiteling al niet klopt. Het is al meerdere doorgegeven aan het 'content team' maar die vinden 10-15 seconden blijkbaar geen probleem.
1 sec of misschien een halve sec vond ik al ergerlijk. 10-15 sec heb ik destijds nooit ervaren. Op welke apparaat had je dit?
Subs out of sync, geen 4K en geen atmos was voor mij de reden om het 50% korting abo op te zeggen. Nu hebben ze tot 9 dec weer een soortgelijk aanbod. Ik wilde dit gaan afsluiten. Maar als de subs nog steeds niet synchroon zijn, dan is SST voor mij nog een no go. Dan maar wat langer wachten tot bv Gladiator 2 op Netflix verschijnt, want Paramount en dus eerst op SST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
meesje schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:18:
[...]

1 sec of misschien een halve sec vond ik al ergerlijk. 10-15 sec heb ik destijds nooit ervaren. Op welke apparaat had je dit?
Subs out of sync, geen 4K en geen atmos was voor mij de reden om het 50% korting abo op te zeggen. Nu hebben ze tot 9 dec weer een soortgelijk aanbod. Ik wilde dit gaan afsluiten. Maar als de subs nog steeds niet synchroon zijn, dan is SST voor mij nog een no go. Dan maar wat langer wachten tot bv Gladiator 2 op Netflix verschijnt, want Paramount en dus eerst op SST.
Sowieso is SkyShowtime vrij laat met 6+ maanden release, dus verwacht Gladiator 2 pas tegen de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Deezers schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 14:17:
Noem er eens een, of een paar, die je recentelijk nog hebt gecontroleerd? Ik ben wel benieuwd welke die verschrikkelijke afwijking laten zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aiii
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:59

Aiii

何これ

Had toch maar weer eens gehapt vanwege de korting, maar na twee weken toch weer opgezegd. Aanbod blijft te mager. Series worden niet gesimulcast, zelfs dingen als Tulsa King en Landman die bijna simulcasted zijn worden een paar dagen later pas uitgezonden… why though? Om de een of andere reden staat er minder Star Trek op SkyShowtime dan op Netflix, en is Lower Decks nog steeds MIA… Daarnaast komen de exclusieve SkyShowtime films na een half jaar ook op Netflix, dus dat is ook al niet echt een reden om een abonnement te nemen.

Ik snap de besluitvorming achter deze service niet echt, als ik heel eerlijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier dezelfde overwegingen. Al heb ik nog een paar series op mijn lijst staan. The lazarus project is echt een serie die heel erg in mijn favoriete straatje past. Ook wil ik 12 monkeys gaan oppakken. Heeft vroeger op netflix gestaan maar toen ben ik er niet aan toegekomen. Misschien deadwood nog een rewatch... en daarna staan al de series die ik gebookmarked heb ook op prime...

Als ze slim zijn zetten ze heel snel South Park er op, dan blijf ik wel :P :D

And that’s the bottom line cause Stone Cold said so

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:45
Aiii schreef op zondag 17 november 2024 @ 12:16:
Had toch maar weer eens gehapt vanwege de korting, maar na twee weken toch weer opgezegd. Aanbod blijft te mager. Series worden niet gesimulcast, zelfs dingen als Tulsa King en Landman die bijna simulcasted zijn worden een paar dagen later pas uitgezonden… why though? Om de een of andere reden staat er minder Star Trek op SkyShowtime dan op Netflix, en is Lower Decks nog steeds MIA… Daarnaast komen de exclusieve SkyShowtime films na een half jaar ook op Netflix, dus dat is ook al niet echt een reden om een abonnement te nemen.

Ik snap de besluitvorming achter deze service niet echt, als ik heel eerlijk ben.
Klopt hier kwam ik met Tulsa King ook achter inderdaad, ben er in de loop van deze week mee begonnen.
Ik dacht dan kan ik lekker door kijken deze week, serie nu afgekeken want laatste aflevering komt pas woensdag.

Nou ja he nog altijd beter dan HBO het doet hé, ik zit nog altijd op laatste seizoen van Young Sheldon te wachten.
Het laatste seizoen is in februari begonnen in amerika, maar in Nederland nog niet te zien.
Hetzelfde geldt voor series als(niet van HBO)

The Rookie laatste/huidige seizoen ook in Februari begonnen
The Walking Dead: Dead City in juni 2023 begonnen, in Nederland niet te kijken
The Walking Dead: Daryl Dixon September 2023 begonnen, zelfs seizoen 2 is net uitgezonden. in Nederland seizoen 1 nog nergens te vinden zelfs.
Nou ja beter paar dagen wachten, dan geen idee hebben wanneer het ooit gezonden gaat worden.

[ Voor 3% gewijzigd door Carlos0_0 op 17-11-2024 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14-06 23:20

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arjantje72 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:21:
[...]

Zo heb ik het ook begrepen en meteen voor premium gegaan :)
Ik heb het nu ook maar gedaan :)

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik heb wel het idee dat SkyShowtime zich erg richt op het actie/dramagenre. Bijna alle nieuwe series zijn in die categorie. En dacht laat ik eens aan Mink beginnen, staan alleen de eerste 4 seizoenen online, bij Netflix wel alle 8. Blijft toch bijzonder.. overigens ook nog geen South Park. Hopelijk dan per 1 januari. Ze hadden het bij de launch al aangekondigd..

[ Voor 17% gewijzigd door Deezers op 02-12-2024 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:11

daffie82

Minisforum UM773 Lite

MeesKees21 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:17:
Skyshowtime met levenslange 50% korting. Dus geen € 11,99 maar € 5,99 zolang je het abbonement houdt!
Films kijken in 4K UHD, geluid helaas stereo... :/ Geldig t/m 9 december.

https://www.skyshowtime.com/nl?
Alle audio slechts stereo?
Dat is schandalig 8)7

Wat is volgens jou de moeite om te kijken op dat platform?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:39
MeesKees21 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 20:17:
Skyshowtime met levenslange 50% korting. Dus geen € 11,99 maar € 5,99 zolang je het abbonement houdt!
Films kijken in 4K UHD, geluid helaas stereo... :/ Geldig t/m 9 december.

https://www.skyshowtime.com/nl?
Volgens mij zijn nu veel meer series/films 5.1 surround? Het is nog geen Dolby Atmos, maar al een heelnstuk beter dan stereo.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:46
daffie82 schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:00:
[...]

Lioness

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:39
O.a. Star Trek SNW, Yellowstone, Lioness, Deadwood, 12 Monkeys, The Lazarus Project, The Tattooist of Auschwitz, Rabbit Hole, Tulsa King.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

[...]

Alle audio slechts stereo?
Dat is schandalig 8)7

Heb het op 2 pc's geprobeerd. De eerste heb ik op 7.1 gezet, maar alleen uit de fronts kwam geluid, daarna op stereo gezet en de dsp van mijn Onkyo ermee laten rommelen, toen klonk het wel enigzins.
Daarna pc nummer 2, welke Atmos kan weergeven, maar ook hier slechts geluid uit de fronts, ook deze op stereo gezet en hetzelfde effect als bij pc nummer 1. Skyshowtime kent dus geen 7.1 of Atmos, het laatste had ik ook niet verwacht, maar stereo viel mij toch wel tegen... Ik zal het dan ook waarschijnlijk niet te lang aanhouden, gewoon kijken wat ik interessant vind en dan weer move...

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesKees21
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-02 22:29

MeesKees21

DeepSeek of DiepZiek?

PatrickC schreef op woensdag 4 december 2024 @ 21:10:
[...]

Volgens mij zijn nu veel meer series/films 5.1 surround? Het is nog geen Dolby Atmos, maar al een heelnstuk beter dan stereo.
Ik heb op pc 1 de 3 mogelijke standen geprobeerd met Skyshowtime, maar alleen op de stereo setting heb ik een 5.1 effect. Als ik echter een film via mijn nas afspeel die 7.1 is, dan heb ik ook 7.1. Het ligt dus niet aan mijn pc of gebruikte gpu, maar aan het aangeleverde signaal...

Er zijn maar 2 zekerheden in het leven, de eerste is dat je geboren wordt en de tweede is dat je doodgaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Over twee weken stap ik over naar Odido. Daarmee vervalt mijn SkyShowTime toegang ook.
Eigenlijk wel prima: ik geloof niet dat ik de dienst het afgelopen jaar meer dan 5x heb aangezet.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 12-05 11:48
Er zou vandaag Dexter Original Sin beginnen, maar die zie ik niet op Sky. Iemand een idee waarom niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Via Google eerste hit
De eerste aflevering van "Dexter: Original Sin" is nu te streamen op Paramount+ en gaat op 15 december om 22:00 uur ET in première op Showtime, de overige afleveringen worden op vrijdag gestreamd en op zondag uitgezonden.
https://variety.com/2024/...wtime-prequel-1236249178/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:42
Qua releases vind ik SST sowieso maar een zooitje toen ik gisteren keek.

Momenteel lopen / liepen er drie series van Taylor Sheridan geproduceerd voor MTV en in US te zien op Paramount+. Dan zou je zeggen dat dat hier voor alle drie hetzelfde gaat, maar nope. In US zijn afgelopen zondag Yellowstone S05E13, Landman S01E05 en Lioness S02E08 uitgekomen. Toen ik gisteren op SST keek stonden Yellowstone en Landman er op, maar Lioness nog niet. Hoezo kan dat niet gelijk lopen? In de zin van "dezelfde release dagen"? Zelfde producent, zelfde streaming dienst waar die origineel op uit komt, en dan dezelfde streaming dienst hiero. Dat er vertraging in zit kan ik dus nog begrijpen, maar letterlijk uit dezelfde "bron" en dan verschillende vertraging?

Om nog maar te zwijgen over The Day of the Jackal. Gemaakt door / voor Sky Atlantic. Een van de naamgevers van de dienst. Afgelopen vrijdag is de laatste aflevering, E10, uit gekomen. Op SST staan er 4, die als ik het goed begrepen heb pas 1 of 2 weken terug in bulk er op zijn gezet. En de overige 6 moet je dan nog steeds op wachten.

No wonder dat torrents weer aan populariteit winnen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Olga2000 schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:21:
Er zou vandaag Dexter Original Sin beginnen, maar die zie ik niet op Sky. Iemand een idee waarom niet?
In Nederland pas vanaf 30 januari en dan waarschijnlijk ook wekelijks.. Sky in Amerika is niet te vergelijken met SkyShowtime qua releases.

[ Voor 10% gewijzigd door Deezers op 15-12-2024 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
RobertMe schreef op zondag 15 december 2024 @ 14:45:
Qua releases vind ik SST sowieso maar een zooitje toen ik gisteren keek.

Momenteel lopen / liepen er drie series van Taylor Sheridan geproduceerd voor MTV en in US te zien op Paramount+. Dan zou je zeggen dat dat hier voor alle drie hetzelfde gaat, maar nope. In US zijn afgelopen zondag Yellowstone S05E13, Landman S01E05 en Lioness S02E08 uitgekomen. Toen ik gisteren op SST keek stonden Yellowstone en Landman er op, maar Lioness nog niet. Hoezo kan dat niet gelijk lopen? In de zin van "dezelfde release dagen"? Zelfde producent, zelfde streaming dienst waar die origineel op uit komt, en dan dezelfde streaming dienst hiero. Dat er vertraging in zit kan ik dus nog begrijpen, maar letterlijk uit dezelfde "bron" en dan verschillende vertraging?

Om nog maar te zwijgen over The Day of the Jackal. Gemaakt door / voor Sky Atlantic. Een van de naamgevers van de dienst. Afgelopen vrijdag is de laatste aflevering, E10, uit gekomen. Op SST staan er 4, die als ik het goed begrepen heb pas 1 of 2 weken terug in bulk er op zijn gezet. En de overige 6 moet je dan nog steeds op wachten.

No wonder dat torrents weer aan populariteit winnen :X
Komt omdat het aparte diensten zijn. SkyShowtime is gericht op Europa en helaas hanteren ze hier een andere releasekalender. Vaak met maanden vertraging en dan nog uitgesmeerd over weken. Zonder Amerikaanse releases is SkyShowtime bijna niks. Gelukkig zijn er zat andere series die ik nog wil kijken bij andere streamers. South Park was bij de release van SkyShowtime aangekondigd maar nu 2 jaar later nog steeds niets te zien..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:43

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wij zijn sinds dit weekend begonnen aan Yellowstone :), de eerste aflevering was gelijk een flinke van anderhalf uur. Maar wel ontzettend goed, ben benieuwd wat er allemaal nog gaat komen!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Ga daar ook nog eens aan beginnen, heb 1883 gekeken die vond ik wel leuk.
Alleen 1923 kwam ik nog niet echt in, dus eerst die nog maar eens proberen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Het releaseschema is ook niet heilig. The Agency is nu pas vanaf 10 februari bij ons te zien (en waarschijnlijk vanaf dan wekelijkse afleveringen), eerst zou dit nog in 2024 zijn. Blijkbaar gaan ze content nog meer spreiden of is de aanvoer niet veel de komende tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Deezers schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:57:
[...]

Komt omdat het aparte diensten zijn. SkyShowtime is gericht op Europa en helaas hanteren ze hier een andere releasekalender. Vaak met maanden vertraging en dan nog uitgesmeerd over weken. Zonder Amerikaanse releases is SkyShowtime bijna niks. Gelukkig zijn er zat andere series die ik nog wil kijken bij andere streamers. South Park was bij de release van SkyShowtime aangekondigd maar nu 2 jaar later nog steeds niets te zien..
NB: dit kan ook komen door ondertiteling/vertaling.

Bij Netflix zijn bepaalde series en films in NL wel al beschikbaar maar zijn ze nog niet vertaald. Als gebruiker zie je ze dan niet als je alleen content met NL-ondertiteling/dubs ziet (vaak de standaard instelling voor de gebruiker). Dus dat ligt vaak (maanden) achter. Bij HBO Max werkt het soortgelijk hoewel je daar volgens mij wel altijd alle content ziet.

Geen idee of SST ook zo werkt maar kan me voorstellen dat dit een deel van de verklaring is.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
Deezers schreef op zondag 15 december 2024 @ 16:53:
[...]

In Nederland pas vanaf 30 januari en dan waarschijnlijk ook wekelijks.. Sky in Amerika is niet te vergelijken met SkyShowtime qua releases.
Hoe weet je dat? In België is die gisteren van start gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-06 09:26
Gisteren S10 van Chicago Fire afgerond.. S11 is helaas nog nergens te vinden, terwijl ze volgens IMDB al met S13 bezig zijn. En volgens mij was er een reclame op NET5 dat ze vanaf 76 januari met S11 gaan beginnen, maar 1 aflevering per week is ook zo wat.

Hopen dat S11 snel wordt vrijgegeven op SST of Prime.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Is er geen ondertiteling beschikbaar bij Dear Santa met Jack Black? Dacht ook een keer een kerstfilm te kijken met de vrouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Ik heb even gekeken voor je. Gewoon ondertiteling hier.

[ Voor 7% gewijzigd door ArthurMorgan op 18-12-2024 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
ArthurMorgan schreef op woensdag 18 december 2024 @ 06:51:
Ik heb even gekeken voor je. Gewoon ondertiteling hier.
Vreemd. Ik had gisteren op mijn TV (Samsung Tizen 8 ) gekeken en alleen bij deze film geen ondertiteling. Check het net even op mijn telefoon en daar staat inderdaad ook gewoon ondertiteling bij. Vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Witlof schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 23:20:
Is er geen ondertiteling beschikbaar bij Dear Santa met Jack Black? Dacht ook een keer een kerstfilm te kijken met de vrouw.
Even gekeken voor je maar wij hadden gisteren ook ondertiteling bij die film op onze Google TV Streamer, geen idee waar of hoe het fout gaat :D :X.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieterse
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 31-05 20:21
Ik kijk nu The Day of the Jackal op SkyShowtime via de PrimeVideo app op mijn AppleTV en de ondertiteling is echt om te janken. Er zit 1 tot 2 seconden vertraging op waardoor het kijken van deze serie gewoon niet prettig is.

Zijn er meer mensen met dit probleem en is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:41
Gieterse schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:42:
Ik kijk nu The Day of the Jackal op SkyShowtime via de PrimeVideo app op mijn AppleTV en de ondertiteling is echt om te janken. Er zit 1 tot 2 seconden vertraging op waardoor het kijken van deze serie gewoon niet prettig is.

Echt heel irritant, is al sinds het begin van deze dienst zo. Ik had het laatst ook weer met een film, ik heb de ondertitels van ellende maar op Engels gezet, dat liep wel synchroon. Ik gebruik overigens de app voor samsung tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Gieterse schreef op woensdag 18 december 2024 @ 11:42:

Mijn versie uit alternatieve bron had dit ook, met de Engelse ondertiteling :+ Note: ik betaal ook gewoon voor SST, en begin deze maand geupgrade naar premium. Maar nog geen nieuwe vergelijking gedaan tussen SST met Premium en alternatieve bron.

Overigens vind ik de serie niet heel geweldig. Het begint wellicht een beetje Shooter achter (onmogelijk shot etc van een sniper), maar ben nu halverwege, en ik verwacht intussen dat in de laatste aflevering Johny English (/ Mr Bean :+) de zaak moet gaan oplossen. Man man man..., die vrouw van MI6 :F
spoiler:
Ze heeft een kantoorbaan, maar gaat ineens wel een team (als "leider") naar Wit Rusland. Daar doet ze dan een inval waarbij ze zelf ogenschijnlijk met een shotgun loopt?! Wat totaal onlogisch is als wapen. Vervolgens terug in Londen denkt ze een afspraak te hebben met "Sparrow", maar dan is haar man daar. Dan is er een schermutseling waarbij ze ontsnapt en komt er een achtervolging te voet, alleen dan wandelen en niet rennen?! Waarna de MI6 agente ook nog eens de "People Protection Unit" moet bellen?! En vervolgens ziet ze dat de achtervolger gestopt is en is omgekeerd, en gaat zij hem weer achterna, waarna er weer een schermutseling is :F . Van iemand van MI6 mag je lijkt mij toch wel meer verwachten. Of ze heeft dus echt die kantoorbaan, maar dan moet ze ook niet het veld in naar Wit Rusland & Hongarije. En voor een wapen expert lijkt ze keer op keer ook erg onwennig te lopen met een wapen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
G_Dragon schreef op woensdag 18 december 2024 @ 09:18:
[...]

Even gekeken voor je maar wij hadden gisteren ook ondertiteling bij die film op onze Google TV Streamer, geen idee waar of hoe het fout gaat :D :X.
Het verhaal wordt nog vreemder. Nu heb ik op de Samsung TV App wel ondertiteling, maar geen Nederlands. Check ik ook de Google TV Streamer (gisteren vergeten :X ) en daar is het wel beschikbaar. Volgende keer toch maar ook eerst even de app op telefoon, tablet of Google TV Streamer even controleren of het daar wel beschikbaar is voordat ik de film start 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Ik dacht begin deze kerstvakantie eindelijk eens aan Superstore.. is er alweer vanaf en ook nergens meer op een streamer.

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:13
Iemand intussen al wel een correcte weergave van Dolby Vision bij het streamen bij deze streamer aanbieder?
Bij gebruik van de Apple TV 4K nog steeds een melding dat er zogenaamd DV aanwezig is, ook de OLED+937 laat het door middel van een pop up links onderin het scherm zien. Echter bij de TV informatie is het nog steeds als een SDR stream erkent, hetgeen staat bij de scherm informatie op de Philips.
Misschien nog steeeds een niet compleet voldoende Dolby Layer informatie data info, dus dat de tv het niet goed herkent, en dus toch ondanks een HDR pop up melding in de SDR weergave stand blijft?
Intussen gemerkt dat als ik dezelfde stream op de Cromecast 4K afspeel, om via de beamer te kunnen kijken, welke HDR10 weergeeft deze wel netjes overgaat in de HDR stream.

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-06 14:57

Rayzman

+31 Rayzman

Via de Apple tv4k heb ik ook geen HDR, maar wel via de app op de LG tv.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
dinandus schreef op donderdag 26 december 2024 @ 15:57:
Iemand intussen al wel een correcte weergave van Dolby Vision bij het streamen bij deze streamer aanbieder?
Bij gebruik van de Apple TV 4K nog steeds een melding dat er zogenaamd DV aanwezig is, ook de OLED+937 laat het door middel van een pop up links onderin het scherm zien. Echter bij de TV informatie is het nog steeds als een SDR stream erkent, hetgeen staat bij de scherm informatie op de Philips.
Misschien nog steeeds een niet compleet voldoende Dolby Layer informatie data info, dus dat de tv het niet goed herkent, en dus toch ondanks een HDR pop up melding in de SDR weergave stand blijft?
Intussen gemerkt dat als ik dezelfde stream op de Cromecast 4K afspeel, om via de beamer te kunnen kijken, welke HDR10 weergeeft deze wel netjes overgaat in de HDR stream.
Ik heb eens een film geprobeerd A Quit place day one, hier staat 4k HDR bij de info.
Als de film start komt er netjes een hdr logo van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Ik zag net dat SkyShowtime geen HDR ondersteunt op appletv 4k gen1 maar wel op gen 2 en 3. Wel erg raar aangezien je via andere streamingdiensten dat wel kan.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rayzman schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:34:
Ik zag net dat SkyShowtime geen HDR ondersteunt op appletv 4k gen1 maar wel op gen 2 en 3. Wel erg raar aangezien je via andere streamingdiensten dat wel kan.
Idd, ze hebben een vrij onverklaarbare selectie waarmee je wel of geen 4k en/of HDR tevoorschijn kunt toveren.

Als ze dezelfde detectiemethode aan zouden houden die andere streamingdiensten gebruiken (Netflix, Disney, AppleTV, Prime Video, etc.), dan zouden veel meer (zonder twijfel) geschikte apparaten de maximale beeldweergave mogelijkheden moeten krijgen, maar dat doen ze dus niet 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
@Carlos0_0 bedankt voor je melding, maar wat voor tv gebruikt je? Ik krijg zoals ik melde wel de pop in info dat het Dolby Vision zou moeten zijn, maar de data info welke ik dan via de TV kan inzien geeft aan dat het gewoon SDR is. zie bijgevoegde foto
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qecUTRki3FJYwk4UBZKJV3XEpBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tS2IqM1uOP1mvKUN8GRQxgif.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is wel handig om een eventueel vergelijk te maken?

Ik zal het eens proberen op de tv, een OLED+937 als ik de HDR10+ ondersteuning eens uit zet, kijken of er dan wel de Dolby Vision mogelijkheid dan wel goed ondersteunt wordt?

@Rayzman wat is precies de 3e generatie van de Apple TV 4K box? Ik kom daar intussen niet helemaal meer uit welke versie precies de juiste is, de mijne is dacht die uitgekomen is in 2022? Staat de juiste versie in de box zelf aan de hand van de in te kijken info?

[ Voor 32% gewijzigd door dinandus op 27-12-2024 23:24 . Reden: foto toegevoegd ter verduidelijking ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Eerste generatie is met de zwarte remote met glazen touchpad. 2e generatie heeft de remote met klik cirkel en Lightning aansluiting, bij de derde generatie is de laadpoort usb-c ipv Lightning.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
dinandus schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:21:
@Carlos0_0 bedankt voor je melding, maar wat voor tv gebruikt je? Ik krijg zoals ik melde wel de pop in info dat het Dolby Vision zou moeten zijn, maar de data info welke ik dan via de TV kan inzien geeft aan dat het gewoon SDR is. zie bijgevoegde foto
[Afbeelding]
Dit is wel handig om een eventueel vergelijk te maken?

Ik zal het eens proberen op de tv, een OLED+937 als ik de HDR10+ ondersteuning eens uit zet, kijken of er dan wel de Dolby Vision mogelijkheid dan wel goed ondersteunt wordt?

@Rayzman wat is precies de 3e generatie van de Apple TV 4K box? Ik kom daar intussen niet helemaal meer uit welke versie precies de juiste is, de mijne is dacht die uitgekomen is in 2022? Staat de juiste versie in de box zelf aan de hand van de in te kijken info?
LG oled c2, heb geen idee of ik op de tv zelf ook kan zien wat de data info is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:47

Sorcerer8472

Mens sana?

Rayzman schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:34:
Dat kan als ze enkel HDR10+ gebruiken.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Sorcerer8472 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:00:
[...]

Dat kan als ze enkel HDR10+ gebruiken.
Dan zou de gen 2 ook niet werken, want die heeft geen HDR10+. En daarom is het ook zo vreemd dat gen1 niet ondersteund wordt.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Rayzman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:23:
[...]

Dan zou de gen 2 ook niet werken, want die heeft geen HDR10+. En daarom is het ook zo vreemd dat gen1 niet ondersteund wordt.
Met het SkyShowtime Premium-abonnement geniet je van geselecteerde inhoud in 4K UHD wanneer je de SkyShowtime-app op je tv of streamingapparaat installeert.

We raden een minimale internetsnelheid van 8 Mbps aan om in 4K UHD te kijken.

Je kunt de 4K UHD-content afspelen op de volgende tv-modellen.

Samsung: alle premium- en basismodellen met UHD HDR-ondersteuning. Hoe vind je het serienummer en model van je Samsung TV.

Apple TV 4K (2e generatie) en Apple TV 4K (3e generatie). Om erachter te komen of jouw specifieke Apple tv-model de 4K UHD-technologie ondersteunt, kun je kijken op de officiële pagina Identificeer je Apple tv-model.

Android TV: Shield Android TV, BRAVIA 4K VH2, Bravia 4K UR3, Bravia 4K UR2, HAT4KDTV, BRAVIA 8K UR2, MiBOX4, TPM191E, Bravia VH1, Bravia 4K GB ATV3, Bravia 4K GB. Als je wilt controleren of je Android TV de 4K-technologie ondersteunt, raadpleeg je de handleiding van de fabrikant of de website voor meer informatie.

LG: Alle OLED-modellen met WebOS (4/5/6/7/8/9) en 4K HDR-ondersteuning. Zo vind je je LG-model- en serienummer.

Je kunt de SkyShowtime-inhoud ook afspelen op:

Chromecast Sabrina (Chromecast met Google TV, Chromecast van de 4e generatie) en Chromecast Ultra. Zie 4K Ultra HD-content streamen voor meer informatie.
Amazon Fire TV: AFTR, AFTGAZL, AFTMD001, AFTKM, AFTKRT, AFTKMST12, AFTN, AFTS, AFTA, AFTSO001, AFTBAMR311, AFTTIFF43, AFTHA004, AFTANNA0, AFTTIFF43, AFTCON001 AFTMM first gen 4K en Fire Cube. Zoek hier welk Fire TV-apparaat u heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Ja, ik heb daar gezien alleen gen 2 en 3, maar het is niet duidelijk waarom gen 1 niet ondersteund wordt aangezien dat ding t.o.v. gen 2 niets mist. Tenzij ze high framerate HDR doen, maar dat lijkt me vreemd bij films.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-06 11:43
Ik heb de nieuwste apple tv en ik zie HDR op mijn LG C2 heel kort staan en dan geen HDR. Alle andere streamingapps geen probleem, alleen van Sky. Dus bij mij doet de nieuwste apple tv het niet goed bij Sky helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Goed om te weten dat upgraden dus geen zin heeft.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ik heb al een paar keer contact gehad met de helpdesk inzake de onjuiste HDR of geen HDR werking bij zowel mijn Apple TV 4K 3e gen. en ook mijn OLED+ van Philips.
Krijg ook wel na 2 a 3 dagen een terug melding van ze, echter begrijpen doen ze het denk ik niet echt.
Ik geef duidelijke aan wat er speelt betreffende HDR, compleet met foto`s, echter bij hun terug koppeling hebben ze het dan steeds weer over wel of geen 4K, maar het begrip HDR wordt door ze niet benoemd.
Ik zal nog eens een melding naar hun uitdoen.
Misschien dat er hier meerdere melders hun problemen voorleggen aan ze, mischien iets zou kunnen helpen?

Intussen kijk ik nu meer via de beamer, naar SkSt. en daar zit een Chromecast laatste gen achter, en ja, hier krijg ik wel netjes de correcte HDR weergeven via de beamer. Deze kan zowel HLG als de oudere en nieuwere HDR10(+) info correct omzetten.
NF een ApleTV+ blijf ik via de OLED+ kijken, vanwege de DV weergave.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wij zijn momenteel begonnen aan Yellowstone maar vinden het heel irritant dat SkyShowtime zoveel moeite heeft met het beeld scherp krijgen, want de reclames vooraf een nieuwe aflevering zijn altijd heel onscherp. En het heeft vaak even 10 seconden nodig voordat een aflevering scherm is, dat terwijl onze Google TV Streamer via LAN verbonden is op een 1 gigabyte verbinding.

Hoop dat ze hier ooit nog een update voor uitbrengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rayzman schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 18:07:
Ja, ik heb daar gezien alleen gen 2 en 3, maar het is niet duidelijk waarom gen 1 niet ondersteund wordt aangezien dat ding t.o.v. gen 2 niets mist. Tenzij ze high framerate HDR doen, maar dat lijkt me vreemd bij films.
Zou je eens toe kunnen lichten wat je met High Framerate HDR bedoeld? Ik kan me niet heugen dit ooit eerder tegengekomen te zijn als opmerking.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
dinandus schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:49:
Ik heb al een paar keer contact gehad met de helpdesk inzake de onjuiste HDR of geen HDR werking bij zowel mijn Apple TV 4K 3e gen. en ook mijn OLED+ van Philips.
Krijg ook wel na 2 a 3 dagen een terug melding van ze, echter begrijpen doen ze het denk ik niet echt.
Ik geef duidelijke aan wat er speelt betreffende HDR, compleet met foto`s, echter bij hun terug koppeling hebben ze het dan steeds weer over wel of geen 4K, maar het begrip HDR wordt door ze niet benoemd.
Ik zal nog eens een melding naar hun uitdoen.
Misschien dat er hier meerdere melders hun problemen voorleggen aan ze, mischien iets zou kunnen helpen?

Intussen kijk ik nu meer via de beamer, naar SkSt. en daar zit een Chromecast laatste gen achter, en ja, hier krijg ik wel netjes de correcte HDR weergeven via de beamer. Deze kan zowel HLG als de oudere en nieuwere HDR10(+) info correct omzetten.
NF een ApleTV+ blijf ik via de OLED+ kijken, vanwege de DV weergave.
De helpdesk is al sinds jaar en dag uitbesteed aan India. Als je niet heel specifiek verzoekt om ondersteuning van het Europese hoofdkantoor vrees ik dat je dit soort standaard antwoorden terugkrijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
G_Dragon schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:59:
Wij zijn momenteel begonnen aan Yellowstone maar vinden het heel irritant dat SkyShowtime zoveel moeite heeft met het beeld scherp krijgen, want de reclames vooraf een nieuwe aflevering zijn altijd heel onscherp. En het heeft vaak even 10 seconden nodig voordat een aflevering scherm is, dat terwijl onze Google TV Streamer via LAN verbonden is op een 1 gigabyte verbinding.

Hoop dat ze hier ooit nog een update voor uitbrengen :)
Dit is al sinds het begin. Ook bij HBO Max is dit zo of loopt de ondertiteling eerste paar seconden niet sync. Alleen Netflix lukt het om gelijk scherp te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Deezers schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:08:
[...]

Dit is al sinds het begin. Ook bij HBO Max is dit zo of loopt de ondertiteling eerste paar seconden niet sync. Alleen Netflix lukt het om gelijk scherp te zijn.
Bij HBO Max hebben we er dan juist weer geen last van, hebben er afgelopen week nog meerdere films opgekeken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

hardware-lover schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:02:
[...]

Zou je eens toe kunnen lichten wat je met High Framerate HDR bedoeld? Ik kan me niet heugen dit ooit eerder tegengekomen te zijn als opmerking.
High framerate HDR is HDR beeld met 60 fps, iets wat je met films toch niet hebt want die zijn normaliter 24fps.

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rayzman schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:06:
High framerate HDR is HDR beeld met 60 fps, iets wat je met films toch niet hebt want die zijn normaliter 24fps.
Indien de gebruikte app en/of de mediaspeler geen Auto FrameRate ondersteund, zoals de Android TV app van Skyshowtime dat niet doet, dan is het meestal 60hz (59.94 om precies te zijn), wat de weergave frequentie is, met of zonder HDR. Ondanks dat het origineel wel in 24p wordt aangeboden aan de speler.

Maar bedankt dat je even duidelijk maakte wat je bedoelde 👍

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Waarom heeft deze dienst nog steeds geen fatsoenlijke waarschuwingen? Ik zag via Uplflix dat een bepaalde film gisteren voor het laatst te zien zou zijn, in de SkyShowtime app stond echter niks. Gisteren dus nog even snel gekeken en vanmorgen inderdaad verdwenen. Ondertussen staan er per vandaag in Justwatch weer 70 'nieuwe titels' waaronder heel veel films die 2 maanden geleden zijn verdwenen en Mean Girls die volgens mij de 5e keer in een jaar tijd terug is.. en films nog daaraan toe maar je durft haast geen oudere serie meer te kijken op SkyShowtime op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carlos0_0
Deezers schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:10:
Waarom heeft deze dienst nog steeds geen fatsoenlijke waarschuwingen? Ik zag via Uplflix dat een bepaalde film gisteren voor het laatst te zien zou zijn, in de SkyShowtime app stond echter niks. Gisteren dus nog even snel gekeken en vanmorgen inderdaad verdwenen. Ondertussen staan er per vandaag in Justwatch weer 70 'nieuwe titels' waaronder heel veel films die 2 maanden geleden zijn verdwenen en Mean Girls die volgens mij de 5e keer in een jaar tijd terug is.. en films nog daaraan toe maar je durft haast geen oudere serie meer te kijken op SkyShowtime op deze manier.
Ach de app mankeert wel meer vind ik, je kan nog niet eens een serie bijv verwijderen/Verbergen(Als die je niet bevalt).
Dan moet je maar de laatste afleveringen even doorspoelen, dan is die weg bij kijk verder. alleen komt er een nieuwe aflevering tadaa daar is die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Laatst online: 16:56
Ik heb Skyshowtime en ik vind het geen verkeerd aanbod. Op de telefoon werkt hij erg stabiel en via een internetbrowser. Doe ik echter via de Xiaomi 4K stick werken dan wilt hij wel opstarten maar vervolgens als je wat afspeelt heb je vaak na 10 a 20 min spontaan dat de app gesloten is of je bent nog in de app maar is de film / serie gesloten.

Ik heb Skyshowtime wel eens hierover bericht en die geven gewoon aan dat ze geen Android sticks ondersteunen. Heeft iemand van jullie een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Wij zijn inmiddels aangekomen bij het tweede seizoen van Yellowstone en vinden het verhaal erg leuk en ook intressant, hopelijk blijft dit ook zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Cave_Boy schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 12:19:
Ik heb Skyshowtime en ik vind het geen verkeerd aanbod. Op de telefoon werkt hij erg stabiel en via een internetbrowser. Doe ik echter via de Xiaomi 4K stick werken dan wilt hij wel opstarten maar vervolgens als je wat afspeelt heb je vaak na 10 a 20 min spontaan dat de app gesloten is of je bent nog in de app maar is de film / serie gesloten.

Ik heb Skyshowtime wel eens hierover bericht en die geven gewoon aan dat ze geen Android sticks ondersteunen. Heeft iemand van jullie een idee?
Ze ondersteunen geen sticks die op Android/Google TV draaien? Is de vorm van het apparaat ook al van belang? Dat is natuurlijk grote onzin, maar het is een "antwoord", ook al slaat dat helemaal nergens op.

Ze hebben simpelweg een rare apparaat selectiemethode, zoveel is wel duidelijk. Dat andere streamingdiensten daar beter in zijn, zonder twijfel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:59
Komt vaker voor. Zo is Viaplay vorig jaar zelfs gestopt met de ondersteuning van de Amazon Fire TV. Erg onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Rallye schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:23:
Komt vaker voor. Zo is Viaplay vorig jaar zelfs gestopt met de ondersteuning van de Amazon Fire TV. Erg onhandig.
Er bestaat geen "de Amazon FireTV", er is een complete productreeks die daar gebruik van maakt. Ze stopten met ondersteuning van het OS, maar datzelfde gaat niet op voor SkyShowtime aangezien ze Android TV wel ondersteunen, zelfs soms specifiek v.w.b. afspeelmogelijkheden.

Dus het antwoord wat ze geven kan nooit op die Mi stick zelf slaan, misschien wel op een specifieke Android TV OS versie (te oud), maar dat antwoord zie ik niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Yellowstone komt eind januari naar Netflix. Tot zover de exclusiviteit (wellicht alleen laatste seizoenen dan nog op SST). Ze kunnen Netflix beter SkyShowtime Lite noemen, bijna alles gaat daar op termijn heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Deezers schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 12:27:
Ze kunnen Netflix beter SkyShowtime Lite noemen, bijna alles gaat daar op termijn heen.
Lijkt me sterk? Gezien SST ook is af te nemen als extra pakket bij Amazon Prime Video. Sure, vanaf verschillende producenten/... (Paramount, Sky, Showtime, ...) onder SST zal wel het een en ander naar Netflix gaan. Maar dat zal wel niet voor alles gelden.

En zo is er content hier ook gewoon niet beschikbaar. Zoals Your Honor, van Showtime, dat niet op SST staat / nergens te kijken is in NL volgens JustWatch.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Olga2000
Je kan van alles over The Day of the Jackal zeggen, maar die is zo ongelofelijk spannend! En Eddie Redmayne is fenomenaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
hardware-lover schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:46:
[...]

Er bestaat geen "de Amazon FireTV", er is een complete productreeks die daar gebruik van maakt. Ze stopten met ondersteuning van het OS, maar datzelfde gaat niet op voor SkyShowtime aangezien ze Android TV wel ondersteunen, zelfs soms specifiek v.w.b. afspeelmogelijkheden.

Dus het antwoord wat ze geven kan nooit op die Mi stick zelf slaan, misschien wel op een specifieke Android TV OS versie (te oud), maar dat antwoord zie ik niet.
De Mi stick wordt keurig ondersteunt nog en krijgt de nieuwste updates. Hij wordt alleen niet door SST ondersteunt.

Het gaat trouwens om:
uitvoering: Xiaomi TV Stick 4K 8GB

Edit: In het begin kreeg ik te horen dat mijn bandbreedte niet genoeg was. Nu heb ik hier nog VDSL maar ik behaal er ongeveer 100Mbit/s download mee en 35Mbit/s upload. Ruim voldoende voor wat streaming en op de achtergrond staat ook niks zwaars te draaien (en Netflix etc gaat gewoon wel goed).

Als test heb ik ook via de micro usb poort een LAN adapter aangesloten en moet zeggen ondanks dat deze natuurlijk maximaal 100Mbit/s aankan als doorvoer is de reactietijd wel duidelijk hoger. Laden gaat ook duidelijk sneller.

[ Voor 23% gewijzigd door Cave_Boy op 08-01-2025 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Alweer aangekomen bij het derde seizoen van Yellowstone, tot nu toe echt een geweldige serie met ontzettend goed acteerwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Nvm

[ Voor 98% gewijzigd door G_Dragon op 21-01-2025 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 14-06 10:54
Ik heb veel meer basic problemen met deze dienst dan 4k ;-)

De belangrijkste: ik ben nu Star Trek Discovery seizoen 5 aan het kijken. Het lijkt me niet onwaarschijnlijk dat deze, zeer recente, serie in UHD wordt opgenomen, kan alleen nergens vinden bij SkyShowTime of ze die ook in UHD hebben. Maakt voor mij ook niet uit, ik heb het gewone abbo dus max HD. Kan ik prima mee leven.

Maar dan komt het, op de sportschool waardeloze wifi, werkt vaker niet dan wel, kun je niet op vertrouwen. Dus fijn downloaden op je tablet (met UHD OLED scherm overigens ;-)). Nu een paar keer gedaan en het valt gewoon écht op hoe slecht de beeldkwaliteit is. Het zit héél dicht tegen SD aan. Niet uit te leggen. Proef op de som gedaan, thuis ook een keer gedaan, daarna de download weggegooid en direct gestreamed en ja hoor: beter beeld (ook al was het nog steeds lang geen BBC-niveau-HD).

Zijn er meer mensen die dat ervaren, dat de downloads zo slecht zijn?

Het voelt net of ik terug ben bij HBO Max. De app lijkt er verdacht veel op, zelfde problemen, zelfde rare regels voor downloaden. Ik denk dat dit een korte abonneeperiode gaat worden. FWIW vind ik de app van Netflix er ook niet op vooruitgegaan de laatste jaren, maar is toch nog absoluut beter dan die van SST en HBO Max.

Ik vind sowieso dat er veel te weinig aandacht is voor de mobiele apps. Alsof iedereen alleen maar op z'n smart TV / Google TV / Apple TV kijkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carlos0_0
Buiten jou hele problemen om met de app, je gaat toch niet naar de sportschool met een tablet om een film of serie te kijken ?.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eriksl
Carlos0_0 schreef op dinsdag 4 februari 2025 @ 18:09:
Buiten jou hele problemen om met de app, je gaat toch niet naar de sportschool met een tablet om een film of serie te kijken ?.
Nee?

Ideale combinatie. Sporten = niet leuk maar nodig, tv kijken = leuk maar niet nodig. Mooie combinatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:31
Toch wel jammer dat Sky weer een leuke serie heeft. Zo kom ik er nooit vanaf 🫠

Landman (beetje Yellowstone vibes, ook niet vreemd met o.a. Taylor Sheridan als schrijver, maar dan olie als onderwerp).

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 04-02-2025 18:20 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
Iemand al opgevallen dat na de laatste update van de app showtime op de nvidia shield sinds kort het stereo is,en niet meer DD 5.1 wat het wel was.Netflix is wel gewoon DD 5.1.
App er opnieuw opgezet maar dat maakte niets uit. Ook terug fabrieksinstellingen maakte niets uit blijft stereo.Het zijn alle films en series niets meer te vinden in 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Dat verbaast me niet echt. Zie ook mijn constatering over downloaden van series. Het is echt minimaal allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

bruce. schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:15:
Iemand al opgevallen dat na de laatste update van de app showtime op de nvidia shield sinds kort het stereo is,en niet meer DD 5.1 wat het wel was.Netflix is wel gewoon DD 5.1.
App er opnieuw opgezet maar dat maakte niets uit. Ook terug fabrieksinstellingen maakte niets uit blijft stereo.Het zijn alle films en series niets meer te vinden in 5.1.
Misschien hebben ze het voor een Shield TV nu ook zo verziekt als voor vele andere Android TV gecertificeerde apparaten ook.

Die Android TV app is gewoon tamelijk waardeloos wat dat betreft. Ik slinger de Kodi addon wel aan als ik in maximale beeld- en geluidskwaliteit wil kijken en luisteren, maar dit zou niet nodig moeten zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Ik doe Skyshowtime door de vele app problemen eigenlijk nu alleen maar via de website (Edge). Heb standaard een mini pc (intel n95) en die draait dat erg soepel. Maar Skyshowtime en ondersteuning... Die vind ik eigenlijk nergens in terug.

Ik zou het plezierig vinden als ik in mijn huidige Prime abonnement mijn al hebbende Skyshowtime erbij kan linken. De player van Prime werkt namelijk wel prima. Sterker nog ik heb dit bij iemand ook goed werkend gezien (die had nog geen sky en dam dat via die optie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
hardware-lover schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:03:
[...]
Misschien hebben ze het voor een Shield TV nu ook zo verziekt als voor vele andere Android TV gecertificeerde apparaten ook.

Die Android TV app is gewoon tamelijk waardeloos wat dat betreft. Ik slinger de Kodi addon wel aan als ik in maximale beeld- en geluidskwaliteit wil kijken en luisteren, maar dit zou niet nodig moeten zijn.
Het lijkt wel of ze de app van HBO Max hebben gejat. Die heeft precies dezelfde (technische!) tekortkomingen. En elke keer weer roepen dat ze de app zouden "verbeteren" maar het enige wat gebeurde was nóg meer onzin op je home screen en nóg moeilijker je film/serie terugvinden die je aan het kijken was. Dat is geen verbetering, dat is verslechtering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Cave_Boy schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:10:
Ik doe Skyshowtime door de vele app problemen eigenlijk nu alleen maar via de website (Edge). Heb standaard een mini pc (intel n95) en die draait dat erg soepel. Maar Skyshowtime en ondersteuning... Die vind ik eigenlijk nergens in terug.

Ik zou het plezierig vinden als ik in mijn huidige Prime abonnement mijn al hebbende Skyshowtime erbij kan linken. De player van Prime werkt namelijk wel prima. Sterker nog ik heb dit bij iemand ook goed werkend gezien (die had nog geen sky en dam dat via die optie).
Ik vind persoonlijk geen enkele app van de streamingservices op kunnen tegen een fatsoenlijke video player zoals mpv, mplayer of vlc. Ook de web player kan daar niet tegenop.

Maar helaas krijg je geen toegang tot de content (op zich logisch natuurlijk, maar wel erg jammer).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28
De app van HBO Max werkt bij mij 10 keer beter dan die van SST, dus ik zie de gelijkenis niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tiguan schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 18:17:
De app van HBO Max werkt bij mij 10 keer beter dan die van SST, dus ik zie de gelijkenis niet eigenlijk.
Voor mij eveneens, geen vergelijk met de SST app, gelukkig maar.

Testing, one, two ...

• eriksl
Interessant! Wat werkt er op de HBO Max app beter dan op de SkyShowTime app? Ik vermoed dat we wat verschillende criteria hebben ;-)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

eriksl schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:02:
Interessant! Wat werkt er op de HBO Max app beter dan op de SkyShowTime app? Ik vermoed dat we wat verschillende criteria hebben ;-)
Voor mij is het wel belangrijk dat wat er bij het media wordt afgebeeld aan beeld en geluidsopties ook daadwerkelijk wordt aangeboden. Niet iedereen heeft er blijkbaar last van, afhankelijk waarmee afgespeeld, maar ik betaal voor STT's 4k met/zonder HDR, en het staat als zodanig dan ook bij divers media, maar uiteindelijk is het maximaal 1080p zonder HDR wat er naar binnen rolt.

De HBOMax app (of alle andere streaming apps), geeft je tenminste daadwerkelijk wat ze aangeven bij het media, in tegenstelling tot SkyShowtime.

Testing, one, two ...

• bruce.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02-05 07:38
bruce. schreef op woensdag 12 februari 2025 @ 17:15:
Ik zie in de reacties niet dat iemand het even uitgetest heeft of het stereo is en geen 5.1 alvast bedankt.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:28
eriksl schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:02:
De soepelheid van de bediening en hoe de app reageert daarop. Het feit dat hetgeen wat ik wil kijken ook daadwerkelijk netjes vloeiend zonder haperen, horten en stoten wordt afgespeeld.

Dat zijn voor mij wel de punten waarop HBO het wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
hardware-lover schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 11:59:
[...]

Voor mij is het wel belangrijk dat wat er bij het media wordt afgebeeld aan beeld en geluidsopties ook daadwerkelijk wordt aangeboden. Niet iedereen heeft er blijkbaar last van, afhankelijk waarmee afgespeeld, maar ik betaal voor STT's 4k met/zonder HDR, en het staat als zodanig dan ook bij divers media, maar uiteindelijk is het maximaal 1080p zonder HDR wat er naar binnen rolt.

De HBOMax app (of alle andere streaming apps), geeft je tenminste daadwerkelijk wat ze aangeven bij het media, in tegenstelling tot SkyShowtime.
Ok, fair point. Is dat altijd zo geweest? Er staat me bij dat dat bij HBO Max ook niet altijd/eerlijk gemeld werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
tiguan schreef op donderdag 13 februari 2025 @ 17:06:
[...]

De soepelheid van de bediening en hoe de app reageert daarop. Het feit dat hetgeen wat ik wil kijken ook daadwerkelijk netjes vloeiend zonder haperen, horten en stoten wordt afgespeeld.

Dat zijn voor mij wel de punten waarop HBO het wint.
Heb je het dan over de app of over de media? Dat de media zonder haperingen moeten spelen lijkt me inderdaad wel heel belangrijk. Dat lukt beide apps wel is mijn ervaring. Wat beide apps NIET voor elkaar krijgen is een pan&scan mode zoals Netflix heeft en die elke media player ook heeft, waarbij het beeld uitgerekt en bijgesneden wordt, zodat de media beeldvullend wordt. Je kunt het nitpicking noemen, maar bij een film die in superbreedbeeld (16/21?) wordt aangeboden, hou je dan alleen nog maar een "smal" stripje over op je 16/10 tablet. Da's echt niet leuk om naar te kijken. Sommige mensen schijnen dat wel geweldig te vinden, zo'n super-breedbeeld-strip, dat je echt álles van de film ziet. Prima, maar geef me dan tenminste de keuze. Qua app/code/implementatie kan het nooit heel moeilijk zijn, aangezien elke media player het heeft.

En ook wel slecht overigens, zeker bij SST, dat het echt lastig is om de afdeling te vinden met series waar je NU naar aan het kijken bent. Dan moet je eerste door tig regels met "aanbevelingen" heen. Daar zit ik NIET op te wachten, ik wil gewoon verder kijken. Daar hebben ze volgens mij allemaal last van tegenwoordig. Treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

eriksl schreef op vrijdag 14 februari 2025 @ 18:50:
Ok, fair point. Is dat altijd zo geweest? Er staat me bij dat dat bij HBO Max ook niet altijd/eerlijk gemeld werd.
HBOMax is eigenlijk de vernieuwde Max, maar naamgeving kon niet in Nederland. Hoe dat voorheen ging met de andere HBOMax?

Volgens mij was het Prime Video die UHD aangaf bij divers media, maar het in 1080p uiteindelijk aanbood. Maar dat is ook verleden tijd meen ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Nou ja, wat ze dus kennelijk ook doen (weer terug naar mijn oorspronkelijke klacht): de beeldkwaliteit in 1920 is al niet bijzonder, het is al niet bijster scherp, maar zodra je gaan downloaden is het echt droevig. Ik vraag me echt af wat ze daarmee winnen. Als ze zich zorgen maken over de opslagruimte van mijn tablet, dan zou ik die zorg graag van ze overnemen en zelf willen bepalen welke bitrate ik download (gewoon HD, niet eens UHD ofzo, dat zit niet in mijn abonnement en dat is echt geen probleem).

Los hiervan, wat ik merk bij streaming partijen, met name bij "Max" en SST, minder bij Netflix, dat de kwaliteit van het beeld helemaal niet zo goed is, terwijl de bitrate wél hoog is. Toen ik vorig jaar nog bij Max zat was een kwartiertje op GSM data kijken genoeg om m'n maandbundel op te krijgen. Met Netflix had ik dat niet. Hoe krijg je slechte kwaliteit bij een hoge bitrate: hardware encoders. Scheelt heel veel in stroomverbruik en gaat lekker snel. Vergelijk maar eens het resultaat van de hardware encoder op je processor met het resultaat van x264 of x265 op de hoogste stand, een weeeereld van verschil (bij dezelfde bitrate). Een hardware encoder die net zo slim is als een software encoder (die net zoveel context bijhoudt en betrekt in het proces) is onbetaalbaar...

Als ze geen hardware encoders gebruiken, dan zullen ze waarschijnlijk wel één of andere "quick & dirty" profile gebruiken, waarbij alle mogelijke optimalisaties die geheugen of tijd kosten zijn uitgezet.

Echt jammer allemaal. Het hoeft van mij echt geen BD kwaliteit te zijn, dat is wat je krijgt als je ook de meeste optimalisaties uitzet en vervolgens de bitrate 10x zo hoog zet als nodig is. Dat is zonde van je diskruimte. Gewoon even goed encoden graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:44
Ik moet toch zeggen dat ik steeds beter mijn weg naar SST begin te vinden. Volg een aantal fijne series zoals de recente Dexters, Day of the Jackal, The Agency, Lioness, Sweetpea, Landman, Lawmen Bass Reeves etc etc. Af en toe wordt er een leuke film toegevoegd.

Ook de beeldkwaliteit van de 1080P streams vindt ik persoonlijk echt dik in orde. Wellicht dat het helpt dat er een goede upscaler zit in mijn LG G4. Dat het "gratis" is via Ziggo is natuurlijk mooi meegenomen.

Al een poosje gebruik ik SST vaker dan Disney en Prime.

[ Voor 6% gewijzigd door DutchOwnage op 22-02-2025 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Upscaling 😱 Absoluut niet vergelijkbaar met een echte resolutie. Ik zie daar sowieso niet zoveel verschil in, het blijft knollen als citroenen.

Maar ik had het dus downloads. Die zijn echt droevig.

[ Voor 16% gewijzigd door eriksl op 22-02-2025 17:04 ]

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Let op:
Content van andere geografische zones (en tips en trucs om vanuit Nederland of België toegang te krijgen tot content van andere geografische zones zoals UK of US) is niet toegestaan en is hier daarmee OFF TOPIC