Intentionally left blank
Dit was deze ochtend. 3 grote ads, er is maar ruimte voor 5 artikelen in 'Laatste nieuws', waarvan er 1 ook een Adv is. En het oogt gewoon heel erg druk, ik kan nog amper focussen op de relevante content.
Is dit echt zo nodig? Ik krijg een beetje het gevoel dat we worden gedwongen een abo te nemen, net als YouTube mij in essentie ook naar premium stuurt met de vele ads. Ik vind dat een irritante praktijk, zeker voor een site die om een community draait.
Wat ruist er door het struikgewas
Hi,Cybje schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:36:
Ik heb het idee dat het steeds erger wordt met de ads recentelijk. Ze bewegen steeds meer en sneller (wat erg vervelend is tijdens het lezen van content). Maar ze nemen ook steeds meer ruimte in.
Dit was deze ochtend. 3 grote ads, er is maar ruimte voor 5 artikelen in 'Laatste nieuws', waarvan er 1 ook een Adv is. En het oogt gewoon heel erg druk, ik kan nog amper focussen op de relevante content.
Is dit echt zo nodig? Ik krijg een beetje het gevoel dat we worden gedwongen een abo te nemen, net als YouTube mij in essentie ook naar premium stuurt met de vele ads. Ik vind dat een irritante praktijk, zeker voor een site die om een community draait.
[Afbeelding]
We hebben al maanden geen wijzigingen meer aangebracht in het aantal advertentie posities, of de formaten er van.
Wat je wel ziet, is dat op sommige posities (zoals hier aan de rechterkant) er meerdere formaten geserveerd kunnen worden door ons adtech systeem. Daardoor lijkt het de ene keer "voller"dan de andere keer.
We verwachten op korte termijn ook geen wijzigingen meer aan te brengen. Verwacht wel dat alle posities goed gevuld zullen zijn (wat uiteindelijk zeer goed voor Tweakers en de community is, want daar bestaan we van en kunnen we alle mooie dingen maken) omdat de laatste maanden van het jaar altijd meer geadverteerd wordt.
Het soort uitingen (bewegen of niet etc) wordt door de klant aangeleverd, daar volgen wij de markt standaarden.
Hoop dat dit het een beetje beantwoordt!
Bedankt, dat geeft inderdaad wat meer inzicht.RobCF schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:45:
[...]
Hi,
We hebben al maanden geen wijzigingen meer aangebracht in het aantal advertentie posities, of de formaten er van.
Wat je wel ziet, is dat op sommige posities (zoals hier aan de rechterkant) er meerdere formaten geserveerd kunnen worden door ons adtech systeem. Daardoor lijkt het de ene keer "voller"dan de andere keer.
We verwachten op korte termijn ook geen wijzigingen meer aan te brengen. Verwacht wel dat alle posities goed gevuld zullen zijn (wat uiteindelijk zeer goed voor Tweakers en de community is, want daar bestaan we van en kunnen we alle mooie dingen maken) omdat de laatste maanden van het jaar altijd meer geadverteerd wordt.
Het soort uitingen (bewegen of niet etc) wordt door de klant aangeleverd, daar volgen wij de markt standaarden.
Hoop dat dit het een beetje beantwoordt!
Maar dit klinkt alsof de focus dus vooral ligt op inkomsten genereren? Doordat de ads nu zo druk zijn, beleef ik soms nog weinig plezier aan de mooie dingen die worden gemaakt. Er worden soms lange, uitgebreide, artikelen geschreven die onleesbaar zijn door de drukke ads. Misschien ben ik er wat gevoeliger voor dan anderen, maar als er iets beweegt op mijn scherm, verspringt mijn focus continu naar datgene wat beweegt. Ik vind het alleen wel jammer dat ads nu voorrang krijgen op de bruikbaarheid/leesbaarheid.
En zoals ik al zei, het voelt alsof jullie pushen naar mensen een abo laten hebben. Ik ben vroeger Tweakers abonnee geweest, maar toen was die push er niet zo sterk. Ik wil best weer een abo nemen, maar ik vind het gewoon een irritant idee dat jullie mij die kant op duwen.
Edit: wellicht ten overvloede, maar ik ben natuurlijk wel wat gewend qua ads op websites. Ik meld het hier omdat het echt opvallend druk is en Tweakers relatief onleesbaar wordt ten opzichte van andere sites.
[ Voor 5% gewijzigd door Cybje op 08-09-2025 10:11 ]
En die standaarden worden elke keer weer naar een hogere irritatie factor opgeschovenRobCF schreef op maandag 8 september 2025 @ 09:45:
[...]
Hi, kan uiteraard niet bepalen wanneer het voor jou irritanter is, maar de standaarden op dit vlak zijn al paar jaar niet gewijzigd. Verwacht ook geen wijziging op korte termijn.absrnd schreef op maandag 8 september 2025 @ 11:37:
[...]
En die standaarden worden elke keer weer naar een hogere irritatie factor opgeschoven
Het is echt toeval welke uitingen bij elkaar/naast elkaar worden getoond, soms heb je alleen maar stilstaand beeld op de gehele pagina, soms bewegen er meerdere uitingen. Ons admanagement systeem kan daar niet op indelen.
Dan is het toch gemakkelijk om bewegende reclames niet to te staan,RobCF schreef op maandag 8 september 2025 @ 15:23:
[...]
Hi, kan uiteraard niet bepalen wanneer het voor jou irritanter is, maar de standaarden op dit vlak zijn al paar jaar niet gewijzigd. Verwacht ook geen wijziging op korte termijn.
Het is echt toeval welke uitingen bij elkaar/naast elkaar worden getoond, soms heb je alleen maar stilstaand beeld op de gehele pagina, soms bewegen er meerdere uitingen. Ons admanagement systeem kan daar niet op indelen.
Als deze wel beweegt wordt er automatisch een platte afbeelding van gemaakt, zo moeilijk lijkt me dat niet.
Zeker, je zou idd van te voren kunnen bepalen dat je bewegende uitingen niet accepteert. Dat hebben we ook onderzocht, dit zou echter zo'n negatieve impact hebben op het aantal partijen dat bij ons kan/wil adverteren dat dit niet haalbaar is voor ons.absrnd schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:39:
[...]
Dan is het toch gemakkelijk om bewegende reclames niet to te staan,
Als deze wel beweegt wordt er automatisch een platte afbeelding van gemaakt, zo moeilijk lijkt me dat niet.
Partijen zetten zelden alleen Tweakers in, dus moet je voldoen aan de marktstandaarden die gebruikt worden bij meerdere sites.
Ok, dan trek je jezelf dus op dezelfde niveau van de rest van het internet, maar je wilt wel dat de bezoekers met adblockers voor jouw website wél een uitzondering maken...RobCF schreef op maandag 8 september 2025 @ 16:58:
[...]
Zeker, je zou idd van te voren kunnen bepalen dat je bewegende uitingen niet accepteert. Dat hebben we ook onderzocht, dit zou echter zo'n negatieve impact hebben op het aantal partijen dat bij ons kan/wil adverteren dat dit niet haalbaar is voor ons.
Partijen zetten zelden alleen Tweakers in, dus moet je voldoen aan de marktstandaarden die gebruikt worden bij meerdere sites.
Volgens mij is dit waarom de marktstandaard is dat men een adblocker gebruikt.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Eigenlijk past het wel een beetje binnen het plaatje dat Tweakers steeds meer mainstream wordt en daardoor zich steeds meer richt op neurotypische mensen i.p.v. neurodiverse mensen.
Hebben jullie hier eigenlijk wel eens onderzoek naar gedaan?
Erger vind ik sites waar je een abonnement op neemt en die toch nog reclame serveren.
Je weet dat dit een enorme dooddoener is? Niemand hier klaagt over het feit dat er reclame is, alleen hoe de reclame gepresenteerd wordt.3_s schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:58:
Jullie weten dat de oplossing voor deze problemen ongeveer € 3 per maand kost?
Erger vind ik sites waar je een abonnement op neemt en die toch nog reclame serveren.
Ja? Dat heb ik toch ook letterlijk benoemd (inclusief de reden dat ik deze manier niet prettig vind):3_s schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 13:58:
Jullie weten dat de oplossing voor deze problemen ongeveer € 3 per maand kost?
En zoals ik al zei, het voelt alsof jullie pushen naar mensen een abo laten hebben. Ik ben vroeger Tweakers abonnee geweest, maar toen was die push er niet zo sterk. Ik wil best weer een abo nemen, maar ik vind het gewoon een irritant idee dat jullie mij die kant op duwen.
Reclame die minder aanwezig is, brengt niet genoeg op. Zie ook de eerdere tests met de trackingvrije reclame. Dat is stom, dat vind ik ook. Daarom is er een alternatief: neem een abonnement.morritz34 schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 14:01:
[...]
Je weet dat dit een enorme dooddoener is? Niemand hier klaagt over het feit dat er reclame is, alleen hoe de reclame gepresenteerd wordt.
Hoeveel moet die reclame opleveren dan? En waarom is die noodzaak er nu ineens? Vroeger was er bijna geen reclame op Tweakers en zeker niet zulke aanwezige reclame, maar toch kon de site gewoon bestaan en werd continu voorzien van waardevolle artikelen.3_s schreef op dinsdag 9 september 2025 @ 15:57:
[...]
Reclame die minder aanwezig is, brengt niet genoeg op. Zie ook de eerdere tests met de trackingvrije reclame. Dat is stom, dat vind ik ook. Daarom is er een alternatief: neem een abonnement.
Ze hebben nu wel iets meer aandeelhoudermondjes te voeden, natuurlijk.Cybje schreef op woensdag 10 september 2025 @ 15:34:
[...]
Hoeveel moet die reclame opleveren dan? En waarom is die noodzaak er nu ineens? Vroeger was er bijna geen reclame op Tweakers en zeker niet zulke aanwezige reclame, maar toch kon de site gewoon bestaan en werd continu voorzien van waardevolle artikelen.
(Maar de betaalde crew van Tweakers zelf is ook gegroeid.)
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Overigens die site eens bekeken, lijkt een soort aliexpres voor elektronica. Ziet er ZEER onbetrouwbaar uit. Ook geen goede reviews. De FAQ heeft het veel over corona, dat is al even geleden.
Trustpilot? Kijk maar even: https://nl.trustpilot.com/review/nbb.nl
Review bij hun? Doe maar wat!
“ Reviews kunnen worden aangemaakt door iedere bezoeker van onze website. Recensenten hoeven geen klanten te zijn die dit product bij ons hebben gekocht of die een klantenaccount bij ons hebben.
• Wij controleren niet of en in hoeverre de gepubliceerde beoordelingen alleen afkomstig zijn van consumenten die de goederen of diensten daadwerkelijk hebben gebruikt of gekocht.
• Wij verifiëren de identiteit van de auteur van de recensie niet.”
edit: schijnbaar zijn meerdere mensen gemute hier, want de reacties zijn wel heel selectief..
[ Voor 72% gewijzigd door Tommy-D op 12-09-2025 12:53 ]
Een monitor aanbieden voor 269 ipv de adviesprijs van 259 is geen 10% korting.
:strip_exif()/f/image/AJPVP5N2egbZsBff2bKvRXuA.jpg?f=fotoalbum_large)
Of een ssd voor 215 ipv de adviesprijs van 210 is ook geen 19% korting.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Sf9HgGNse7dFoyBUANXrEWCx.jpg?f=user_large)
En dan negeren we gewoon even dat je europrijzen niet noteert met een decimaal achter de komma.
Advertenties zijn al jammer genoeg op zichzelf, maar ze moeten toch op zijn minst aan een minimale waarde voldoen, en hopelijk is 'correcte claims' een van de minimale waardes.
Groeten,
NBB.com
Sinds enige tijd ervaar ik weer ditzelfde bovengenoemde euvel, nadat ik er geruime tijd geen last meer van leek te hebben. Ik klik deze en vorige week al 3 of 4 keer per abuis een banner aan in plaats van de forum navigatiebalk. Dat is een irritante ervaring en zorgt ervoor dat ik nog weer meer afkeer van banners krijg... Ik gebruik Chrome webbrowser in Windows 11.jurjen_g schreef op donderdag 30 januari 2025 @ 11:24:
Is er sinds enige tijd iets veranderd met de manier waarop (in desktop chrome) de forum pagina's worden ingeladen? Ik heb de afgelopen weken nu al meerdere keren per ongeluk een banner aangeklikt, vermoedelijk omdat deze net iets trager laadt dan de rest van de pagina. Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat jullie mij onbedoeld willen laten klikken op reclame? Het gaat om de banner bovenaan, ik wil bijvoorbeeld klikken op "bookmarks", maar net op dat moment laadt de banner pas in en verspringt de menubalk naar beneden en klik ik dus op de banner.
[ Voor 93% gewijzigd door StarC op 29-09-2025 12:15 ]
EDIT: na wat teruglezen in dit topic (waar m'n eigen topic naar is verplaatst door een mod, dank) zie ik dat hierover al meer gepraat is en dat blijkbaar is besloten dat minder vervelende ads niet genoeg geld in het laatje brengen. Prima, dan gaat de adblocker gewoon weer aan. Was leuk voor zolang het duurde.
[ Voor 28% gewijzigd door Henkieschmenkie op 30-09-2025 00:59 ]
Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!
Even los van je persoonlijke mening is dit een campagne van een Christelijke organisatie, 'week van het leven', van 'platform zorg voor leven'. Kan zijn dat het toegestaan is, maar het is niet bepaald een onafhankelijke test. Voelt als een beetje glijdende schaal om politieke / levensbeschouwelijke advertenties te gaan plaatsen.
Oh, en voor het vormen van een mening zelf ook ingevuld - de resultaten komen na het invullen van een mailadres
[ Voor 12% gewijzigd door Roytoch op 06-10-2025 12:34 ]
Welles
Ik heb dit intern aangekaart en als het goed is is deze uiting nu geblokkeerd, aangezien deze uiting (hoogstwaarschijnlijk - ze konden hem niet direct terugvinden, liep waarschijnlijk via de open market) in strijd is met de nieuwe regels omtrent politieke advertentiesRoytoch schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 12:32:
Ik zie nu advertenties voor 'jouwkeuzetest', een 'online test om te kijken waar je staat in het abortusdebat'.
Even los van je persoonlijke mening is dit een campagne van een Christelijke organisatie, 'week van het leven', van 'platform zorg voor leven'. Kan zijn dat het toegestaan is, maar het is niet bepaald een onafhankelijke test. Voelt als een beetje glijdende schaal om politieke / levensbeschouwelijke advertenties te gaan plaatsen.
Oh, en voor het vormen van een mening zelf ook ingevuld - de resultaten komen na het invullen van een mailadresdus helaas nog steeds geen idee hoe ik in het debat sta volgens deze ongelofelijk objectieve instantie.
[Afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 07-10-2025 11:05 ]
Intentionally left blank
Leuk om te weten dat ongewenste adds toch kunnen verschijnen, en jullie pas achteraf kunnen ingrijpen.crisp schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:04:
[...]
Ik heb dit intern aangekaart en als het goed is is deze uiting nu geblokkeerd, aangezien deze uiting (hoogstwaarschijnlijk - ze konden hem niet direct terugvinden, liep waarschijnlijk via de open market) in strijd is met de nieuwe regels omtrent politieke advertenties
Mijn adblocker blijft voorlopig zeker aanstaan
Heb je toevallig een linkje naar die regels. Ik was er nieuwsgierig naar omdat ik zojuist een advertentie van Ja21 kreeg voorgeschoteld in relatie tot de verkiezingen. Tevens een herinnering m’n abonnement weer te verversen, maar ik was wel benieuwd waar tweakers de grens trekt op dat vlak.crisp schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 11:04:
[...]
Ik heb dit intern aangekaart en als het goed is is deze uiting nu geblokkeerd, aangezien deze uiting (hoogstwaarschijnlijk - ze konden hem niet direct terugvinden, liep waarschijnlijk via de open market) in strijd is met de nieuwe regels omtrent politieke advertenties
Dat zal ik moeten navragen, het kan goed zijn dat de regels die DPG zelf hanteert verder gaan dan de nieuwe Europese verordening die morgen ingaat en die vooral gaat over gerichte politieke reclame op social media.Cid Highwind schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:31:
[...]
Heb je toevallig een linkje naar die regels. Ik was er nieuwsgierig naar omdat ik zojuist een advertentie van Ja21 kreeg voorgeschoteld in relatie tot de verkiezingen. Tevens een herinnering m’n abonnement weer te verversen, maar ik was wel benieuwd waar tweakers de grens trekt op dat vlak.
Intentionally left blank
Aangezien dat wellicht wel relevant is voor de afwikkeling en de bron van de advertentie deze toevoeging.
Wat bedoel je dan precies met "advertentie"? En was dat wel hier op de site?Cid Highwind schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:49:
@crisp Voor de duidelijkheid, het was overigens geen banner, maar een advertentie. Via de fipo hier had ik gelezen dat dit het verkeerde adres was. Excuus!
Aangezien dat wellicht wel relevant is voor de afwikkeling en de bron van de advertentie deze toevoeging.
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-10-2025 10:53 ]
Intentionally left blank
Zoals ikzelf ook dagelijks mag ervaren wanneer een gebruiker zich bij mij meldt met een vraag, laat het zich natuurlijk op afroep niet reproduceren
Doe ik de correcte aanname dat de richtlijnen betreffende advertenties enkel intern beschikbaar zijn en niet, zoals bijvoorbeeld de huisregels, ergens op de site te lezen zijn voor gebruikers? (Voor mij overigens volledig begrijpelijk en uitlegbaar, maakt het alleen voor mij natuurlijk lastiger in te schatten of advertenties van politieke partijen verwacht mogen en kunnen worden of niet, ik was er nu door verrast, omdat het voor mij een eerste keer was)
[ Voor 4% gewijzigd door Cid Highwind op 09-10-2025 11:10 ]
Er is voor zover mij bekend geen online pagina met specifieke regels en richtlijnen. Deze pagina verwijst al snel door naar een contactformulier.Cid Highwind schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:10:
Dat het hier op de site was, dat was zeker. Het betrof een advertentie zoals ze onderaan een frontpage artikel of soms in het midden van een artikel voorkomen.
Zoals ikzelf ook dagelijks mag ervaren wanneer een gebruiker zich bij mij meldt met een vraag, laat het zich natuurlijk op afroep niet reproduceren
Doe ik de correcte aanname dat de richtlijnen betreffende advertenties enkel intern beschikbaar zijn en niet, zoals bijvoorbeeld de huisregels, ergens op de site te lezen zijn voor gebruikers? (Voor mij overigens volledig begrijpelijk en uitlegbaar, maakt het alleen voor mij natuurlijk lastiger in te schatten of advertenties van politieke partijen verwacht mogen en kunnen worden of niet, ik was er nu door verrast, omdat het voor mij een eerste keer was)
Wat betreft politieke advertenties spelen er een aantal zaken: ten eerste de Europese verordening die morgen ingaat, waarbij politieke advertenties niet meer gericht mogen zijn en voorzien moeten van een duidelijke disclaimer, waarbij DPG ook vereist dat de disclaimer vermeld wie de sponsor is van de advertentie.
Ten tweede speelt het feit dat Microsoft - vendor van het door ons gebruiker adplatform - net als Google en Meta vanwege de complexe Europese regels hebben gezegd helemaal geen politieke advertenties meer toe te staan op of via hun platformen. Op sommige DPG-sites kunnen wel politieke advertenties (met disclaimer) worden getoond via een andere adserver, maar Tweakers is daar geen onderdeel van.
Hierdoor zou je dus op Tweakers (iig vanaf morgen) helemaal geen politieke advertenties mogen zien. Wanneer dat toch (weer) gebeurd dan zou een screenshot erg behulpzaam zijn
[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-10-2025 16:31 ]
Intentionally left blank
[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 09-10-2025 12:44 ]
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/advertentievoorwaarden / https://go.dpgmedia.nl/aa...arden_digitaal_adverterencrisp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:21:
Er is voor zover mij bekend geen online pagina met specifieke regels en richtlijnen. Deze pagina verwijst al snel door naar een contactformulier.
Zeg ik zonder enige kennis van zaken rond ads bij de DPG.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik heb ook alleen maar technische kennis, de rest moet ik tegenwoordig ook navragenF_J_K schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 12:48:
[...]
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/advertentievoorwaarden / https://go.dpgmedia.nl/aa...arden_digitaal_adverteren
Zeg ik zonder enige kennis van zaken rond ads bij de DPG.
Intentionally left blank
Die ene specifieke advertentie kan je denk ik het beste met een screenshot hier laten zien, dan kan er beoordeeld worden of 'ie tegen de regels is.mcompagner schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:53:
Is er ook een manier om advertenties niet meer weer te geven? Kreeg een niet echt nette advertentie voorgeschoteld van een RTL boulevard artikel over urine...
Wil je advertenties algemeen niet meer hebben:
https://tweakers.net/info/abonnementen/
Deze JA21 advertentie zie ik (heb hem ook op de hoofdpagina gehad):crisp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:21:
[...]
Er is voor zover mij bekend geen online pagina met specifieke regels en richtlijnen. Deze pagina verwijst al snel door naar een contactformulier.
Wat betreft politieke advertenties spelen er een aantal zaken: ten eerste de Europese verordening die morgen ingaat, waarbij politieke advertenties niet meer gericht mogen zijn en voorzien moeten van een duidelijke disclaimer, waarbij DPG ook vereist dat de disclaimer vermeld wie de sponsor is van de advertentie.
Ten tweede speelt het feit dat Microsoft - vendor van het door ons gebruiker adplatform - net als Google en Meta vanwege de complexe Europese regels hebben gezegd helemaal geen politieke advertenties meer toe te staan op of via hun platformen. Op sommige DPG-sites kunnen wel politieke advertenties (met disclaimer) worden getoond via een andere adserver, maar Tweakers is daar geen onderdeel van.
Hierdoor zou je dus op Tweakers (iig vanaf morgen) helemaal geen politieke advertenties mogen zien. Wanneer dat toch (weer) gebeurd dan zou een screenshot erg behulpzaam zijn
/f/image/xeVW8wu7uuUhDv7s32GjdLCA.png?f=fotoalbum_large)
Dus dit zou ik vanaf morgen niet meer zien?
Mocht het nog uitmaken voor het scenario. Ik ben iemand die alle cookie voorkeuren uit heeft staan.
Intentionally left blank
edit om screenshot toe te voegen als voorbeeld:
[ Voor 29% gewijzigd door Tommy-D op 10-10-2025 12:26 ]
De Europese regels gaan vooral om gerichte politieke reclame, daar valt dit niet onder. Deze JA21-uiting voldoet echter inderdaad niet helemaal aan onze eigen regels mbt de disclaimer; daar wordt achteraan gegaan.Tommy-D schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:55:
Net ook de site even geopend in Safari, en inderdaad vol JA21 spam. Met eronder “dit is een politieke advertentie” ja nogal wiedes. Het idee was dat we van politieke advertenties verlost zouden zijn, althans zo werden de regels ons uitgelegd. Zelf zeggen jullie dat erbij moet staan dat het politieke advertentie is, en wie hem betaald heeft. Dat laatste staat er niet bij, al zal dat vast weer iemand van die partij zijn. Lijkt erop dat de nieuwe regels precies nul effect hebben dus
Intentionally left blank
Het zou Tweakers sieren als ze ook deze maand alle politieke advertenties blokkeren en zich niet verschuilen achter kleine achterdeurtjes als "het was alleen social media" of "het mag als er bij staat wie het betaald heeft".
Het is inmiddels een bron van zoveel ergernis dat ik overweeg om de rest van de maand deze site maar te mijden.
Mijn zorg is eerder dat het vanuit het perspectief van tweakers echter een associatie kan geven dat men expliciet met hen in zee is gegaan of dat er een zekere band is tussen de partij, diens programma en tweakers. Dat is iets wat ik eerder van een piratenpartij zou verwachten, of een andere partij die zich hard maakt voor meer IT- en privacy bewustzijn.
Nu ben ik al jaren een regular en kan het in het juiste perspectief stellen en weet dat dit extern gepusht wordt. De niet-geregistreerde lezer zal dit mogelijk anders interpreteren.
Fijn dat er iig naar wordt gekeken.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Het probleem met no-consent banners is dat de animo vanuit adverteerders daarvoor lager is, waardoor de variatie ook kleiner is en je dus vaker dezelfde banners ziet.Framoes schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:37:
Ik kwam hier om te vragen waarom ik wordt doodgegooid met advertenties van een zekere politieke partij en zie dat meer mensen hier last van hebben.
Fijn dat er iig naar wordt gekeken.
Zoals gezegd voldoen deze uitingen wel aan de regels, met dien verstande dat DPG nog extra vereist dat ook de sponsor duidelijk moet zijn wat hier nog niet het geval is.
[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 11-10-2025 18:58 ]
Intentionally left blank
Ik zie alleen nog maar JA21 advertenties op Tweakers, dus daarom viel het me op. Alsof ze nog maar één adverteerder hebben. Of dat JA21 het hele budget van €300.000 (te zien als je op de infoknop op de ad klikt) aan advertenties op Tweakers heeft uitgegeven.crisp schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:56:
[...]
Het probleem met no-consent banners is dat de animo vanuit adverteerders daarvoor lager is, waardoor de variatie ook kleiner is en je dus vaker dezelfde banners ziet.
Zoals gezegd voldoen deze uitingen wel aan de regels, met dien verstande dat DPG nog extra vereist dat ook de sponsor duidelijk moet zijn wat hier nog niet het geval is.
Daar heb ik helaas verder geen inzicht in.Framoes schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 19:39:
[...]
Ik zie alleen nog maar JA21 advertenties op Tweakers, dus daarom viel het me op. Alsof ze nog maar één adverteerder hebben. Of dat JA21 het hele budget van €300.000 (te zien als je op de infoknop op de ad klikt) aan advertenties op Tweakers heeft uitgegeven.
Intentionally left blank
Het verschil tussen social media en een site als Tweakers is marginaal. Het Nieuws is alleen gepost door de eigenaar (=redactie) maar de grote hoeveelheid reacties onder elk bericht, gecombineerd met reviews en een forum dat vol staat met berichten van bezoekers en reacties daarop laat het enorm lijken op andere social media. Het zo mij verstandig lijken om ook daarom deze advertentie te weren.crisp schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 18:56:
[...]
Daarnaast zeg je terecht dat DPG zelf eist dat de sponsor duidelijk is. Zolang dat niet het geval is zou deze banner dus ook niet getoond moeten worden.
Zelf ik het maar opgelost door deze maand het domein van deze adverteerder te blokkeren in m'n modem/router. Volgende maand laat ik de advertenties wel weer door.
Het is een misverstand dat politieke advertenties helemaal niet zouden mogen.jigalvh schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:37:
[...]
Het verschil tussen social media en een site als Tweakers is marginaal. Het Nieuws is alleen gepost door de eigenaar (=redactie) maar de grote hoeveelheid reacties onder elk bericht, gecombineerd met reviews en een forum dat vol staat met berichten van bezoekers en reacties daarop laat het enorm lijken op andere social media. Het zo mij verstandig lijken om ook daarom deze advertentie te weren.
Dat zou inderdaad netter zijn, maar ik ga daar verder niet over. Mij is verteld dat daar aan gewerkt wordt.Daarnaast zeg je terecht dat DPG zelf eist dat de sponsor duidelijk is. Zolang dat niet het geval is zou deze banner dus ook niet getoond moeten worden.
Ik snap het wel hoorZelf ik het maar opgelost door deze maand het domein van deze adverteerder te blokkeren in m'n modem/router. Volgende maand laat ik de advertenties wel weer door.
Intentionally left blank
Klopt, maar er zijn wel behoorlijk veel regels aan gekoppeld.crisp schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 23:10:
Het is een misverstand dat politieke advertenties helemaal niet zouden mogen.
Deze advertentie voldoet volgens mij niet aan alle eisen ("who paid for it" en "whether targeting or ad-delivery techniques have been used") en is dus niet toegestaan. Omdat niet bekend is gemaakt door wie het betaald is zou het ook verboden kunnen zijn als dit een persoon/organisatie van buiten de EU blijkt te zijn.Political advertising must be clearly labelled as such and include information on who paid for it, to which election, referendum, legislative or regulatory process it is linked and whether targeting or ad-delivery techniques have been used.
Meta vond dit blijkbaar te ingewikkeld en heeft aangekondigd om maar helemaal geen politieke advertenties te tonen.
Het lijkt mij niet dat je een overtreding mag laten bestaan met als excuses dat eraan gewerkt wordt.Dat zou inderdaad netter zijn, maar ik ga daar verder niet over. Mij is verteld dat daar aan gewerkt wordt.
Grappig detail: dit is per 10 oktober jl. ingegaan. Ook in Nederland overigens, zie https://www.cvdm.nl/nieuw...rantie-politieke-reclame/ en https://www.autoriteitper...-online-politieke-reclamejigalvh schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 00:30:
[...]
Klopt, maar er zijn wel behoorlijk veel regels aan gekoppeld.
[...]
Het lijkt mij niet dat je een overtreding mag laten bestaan met als excuses dat eraan gewerkt wordt.
Tsja, ianal...jigalvh schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 00:30:
[...]
Het lijkt mij niet dat je een overtreding mag laten bestaan met als excuses dat eraan gewerkt wordt.
Intentionally left blank
Om achter die info te komen, moet je blijkbaar bij de verklaringen op politiekereclame.nl gaan kijken. Zie hier die van Ja21 bijvoorbeeld. Of dit duidelijk is, is waarschijnlijk niet een discussie voor in deze topic.jigalvh schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 00:30:
[...]
Klopt, maar er zijn wel behoorlijk veel regels aan gekoppeld.
[...]
Deze advertentie voldoet volgens mij niet aan alle eisen ("who paid for it" en "whether targeting or ad-delivery techniques have been used") en is dus niet toegestaan. Omdat niet bekend is gemaakt door wie het betaald is zou het ook verboden kunnen zijn als dit een persoon/organisatie van buiten de EU blijkt te zijn.
Meta vond dit blijkbaar te ingewikkeld en heeft aangekondigd om maar helemaal geen politieke advertenties te tonen.
[...]
Bijvoorbeeld deze 2 in het Fanatec artikel: nieuws: Nieuwe Fanatec Podium DD-stuurbasis biedt 25Nm koppel en verschijnt b...
Ik weet niet waarom, onschuldige onderwerpen maar ik krijg er een creepy gevoel van en ze staan direct in de body van het artikel met dezelfde groene Tweakers.net highlight kleur waardoor ik toch twee keer moest kijken totdat ik snapte dat het een reclame was. Eerst dacht ik dat het een soort inline advertentie voor een ander Tweakers artikel was.
Verder niks verschrikkelijks ofzo, maar misschien kan iemand toch even dubbel checken of het met deze text niet teveel op eigen content lijkt?
[ Voor 7% gewijzigd door roy-t op 17-10-2025 16:43 ]
lijkt structureel te gebeuren met deze ad, anderen staan wel netjes naast het topic
Mij is verteld dat dit inmiddels opgelost isMount schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 12:39:
Weet niet of dit helemaal de bedoeling is... https://imgur.com/a/d23hlQc
lijkt structureel te gebeuren met deze ad, anderen staan wel netjes naast het topic
Intentionally left blank
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
1
| twk-alert-bar { display: none } |
[ Voor 16% gewijzigd door Cartman! op 10-11-2025 08:42 ]
Dank, ik wordt helemaal gek van al die black friday deals die weken duren.Cartman! schreef op maandag 10 november 2025 @ 08:38:
Het is sowieso irritant dat de banner altijd in beeld blijft. Moet ik er met custom css gewerkt worden om die weg te krijgen?
code:
1twk-alert-bar { display: none }
In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Als ik naar boven scroll verdwijnt ie, en als ik naar beneden scroll dan komt ie telkens terug. Op mobiel.
Zoals hierboven aangegeven. Het zou mooi zijn m te kunnen sluiten. Ik hoef namelijk geen black friday deals. Edit: als ik op t forum zit via de browser op pc dan zit ie gewoon vast bovenaan de pagina. Maar dan geldt hetzelfde. Hij zou van mij wel weggeklikbaar mogen worden want nogmaals: ik hoef geen deals.
[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 10-11-2025 09:54 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Maar allemachtig wat irritant!
We worden al doodgegooid met BF acties, krijg je nog dit soort dingen ook nog eroverheen.
> niet meer weergeven knop was wel OK geweest denk ik.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Ja, het ziet er redelijk knullig uit zo. Lijkt niet doordacht.Meg schreef op maandag 10 november 2025 @ 09:28:
Het zou inderdaad mooi zijn als we hem kunnen sluiten, maar ik irriteer me er vooral aan dat hij niet volledig doorloopt.
@Cartman! thanks voor de custom CSS
Tjolk is lekker. overal en altijd.
Mochten jullie er in de toekomst wat anders mee gaan doen dan dit, dan is het mogelijk wel handig om dat explicieter te melden dan jullie normaal doen. Ik houd hem voorlopig geblocked en denk dat diversen met mij. Als het in de toekomst een vorm krijgt die wél aansluit bij de gebruiker, dan is duidelijke communicatie daarover handig, zodat mensen weten dat het de moeite waard is om de blokkade eraf te halen. Zeker omdat het, ook al staat het nu alleen nog op de frontpage, nog steeds onwenselijk dingetje is wanneer je er als gebruiker totaal niets mee doet.WouterdR schreef op maandag 10 november 2025 @ 16:35:
Bedankt voor alle feedback. Voor nu hebben we de alert bar uitgezet bij nieuwsberichten en in het forum, je kunt hem nog wel zien op de homepage. Verschillende afdelingen gaan met elkaar in gesprek hoe we dit product kunnen verbeteren. Wanneer er meer te delen is dan doen we wat.
"Each event is preceded by Prophecy. But without the hero, there is no Event." - Zurin Arctus, the Underking | "Ad Nocendum Potentes sumus." - Me, 30 November 1999
Dat ziet er niet goed uit inderdaad, ik heb het doorgegeven.memphis schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:34:
Zo zit dat reclame?
Zo ziet mijn scherm eruit.
[Afbeelding]
En dan moet ik meters doorscrollen omdat dit er tussen zit.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Intentionally left blank
Hier exact het zelfde.crisp schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 10:56:
[...]
Dat ziet er niet goed uit inderdaad, ik heb het doorgegeven.
Windows11 24H2
Edge 142.0.3595.53
For certain ye have to be lost to find somethin that can't be found.
"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Is dit een verbeterde variant waarbij icoontjes over mijn scherm schuiven zonder kruisje? Sorry, maar de feedback van de afgelopen dagen is vergeten geloof ik?WouterdR schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:43:
Update: je kunt de alert bar inmiddels wegklikken via een kruisje aan de rechterkant
helaas, bij mij is het kruisje er wel maar hoe hard ik ook klik er blijven gele icoontjes over mijn scherm rollen.WouterdR schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:43:
Update: je kunt de alert bar inmiddels wegklikken via een kruisje aan de rechterkant
Dat is gewoon op een laptop met Safari als browser
Veroordeel niet, verwonder u slechts
En op 4K met een full screen browser gaat die ook lekker funky. Zullen wel alle items 2x achter elkaar zijn waarbij het idee is dat die de tweede keer nooit helemaal in beeld komt (het begin loopt links buiten beeld, en op het moment dat de tweede lijst tot helemaal links is bewogen moet die terug springen naar het begin van de eerste, zodat die seamless oneindig doorloopt). Alleen is die lijst dus te kort om een 4K scherm te vullen.
De console zegt mij:
1
2
3
4
| 2102.ed90cec5.js:1 Uncaught TypeError: Cannot read properties of null (reading 'addEventListener')
at HTMLElement.connectedCallback (2102.ed90cec5.js:1:1505)
at 12102 (2102.ed90cec5.js:1:2045)
at n (runtime.7066f593.js:1:132) |
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
Samsung S25 Android 16
Firefox browser 145.0
Hoe kan iemand dit verzinnen? Zo'n kermis is zo jaren 90, wat is de volgende variant: met het werkmannetje "under construction"?MuddyMagical schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 17:59:
[...]
Is dit een verbeterde variant waarbij icoontjes over mijn scherm schuiven zonder kruisje? Sorry, maar de feedback van de afgelopen dagen is vergeten geloof ik?[Afbeelding]
Jullie doen wel je best om de site minder aantrekkelijk te maken. Als abonnee kan ik gelukkig custom css gebruiken om dit soort onzin uit te schakelen, maar ik verwacht dat zoiets voor abonnees (zonder reclame) überhaupt niet zichtbaar zou zijn.
Flickr PSN ID= cheironnl
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Even de CSS toepassen en die banner is weg.RobertMe schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 19:01:
Denk dat ik Tweakers maar even links ga laten liggen tot na BF. Wat een kermis bovenaan mijn scherm en geen kruisje.
En op 4K met een full screen browser gaat die ook lekker funky. Zullen wel alle items 2x achter elkaar zijn waarbij het idee is dat die de tweede keer nooit helemaal in beeld komt (het begin loopt links buiten beeld, en op het moment dat de tweede lijst tot helemaal links is bewogen moet die terug springen naar het begin van de eerste, zodat die seamless oneindig doorloopt). Alleen is die lijst dus te kort om een 4K scherm te vullen.
Verberg Tweakers Blackfriday banner
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
nggyu nglyd
Herken de wens dat deze zeer matige tickerbar weg gaat. Waarom wordt deze 'opgedrongen' zonder dat ik de keuze krijg om deze in beeld te hebben? Het leidt enorm af, en in Safari 26.1 werkt het kruisje niet (Chrome wel), onder macOS 26.1.
PhD i.o.
[ Voor 99% gewijzigd door NiaX op 17-11-2025 13:43 ]
De marquee bar heb ik 1 keer meegemaakt in een privé venster. Waarom? marquee is jaren geleden deprecated met een reden. Het kan met CSS animaties tegenwoordig, maar dat wordt afgeraden ook vanwege Web Content Accessibility Guidelines.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Heb je niet een adblock die redirects blokkeert?F_J_K schreef op zondag 23 november 2025 @ 12:37:
Klikken op de Amazon black friday ads (in alle varianten die ik kreeg) opent een nieuw tabblad, dat meteen weer sluit.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Aah, een v/d gebruikte tools had er nog geen whitelist. OepsYorinn schreef op zondag 23 november 2025 @ 13:35:
[...]
Heb je niet een adblock die redirects blokkeert?
:strip_exif()/f/image/sAg8DMbKbXVd5Yw55rQcoTSK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SYXUAGiefETJziWLWdlvYrW2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/6WorezJ0p33V7hJnFciQo2FP.jpg?f=fotoalbum_large)