Tja, ik vind het ook belachelijk, maar misschien is Tweakers tegenwoordig 18+ geworden en hebben we dat bericht gemist? Een andere reden kan ik niet bedenken (ja, geld, duh). Maar advertenties zoals deze zorgen er wel voor dat er op sommige plekken wat meer word nagedacht over welke websites er op de werkplek geopend kunnen/mogen worden.Heijmenberg99 schreef op dinsdag 20 januari 2026 @ 17:57:
Ik ontvang onder een artikel een easytoys reclame. Lijkt me niet helemaal wenselijk op een tech website?[Afbeelding]
Vind ik dit nou gewoon raar of glipt deze advertentie door de filters?
Ik lees deze website ook op mijn werk en dit is naar mijn idee NSFW. Leuk dat er wellicht technologie in deze “powermasturbator 500xl extra silent” zit. Maar dit wens ik niet op Tweakers.
Het artikel over testen van waterkoelingen; deze: review: Elf aio-waterkoelers van 360mm - Zo vlug als water met een snelle pomp
Ik had (onterecht) deze opmerking eerst als reactie onder het artikel gezet:
Wat ik me vooral afvraag in de opzet van dit, toch wel meerwaarde hebbende, artikel is waarom er maar liefst 18 reclameblokken TUSSEN de alinea's staan. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede. Kan dat schreeuwerige gedoe niet naar de zijkant verplaatst worden?
Bovendien springt de tekst op en neer wanneer een reclame blok bij het scrollen niet snel genoeg geladen kan worden.
Ik heb het artikel nog niet op m'n mobiel bekeken, maar als de tekst daar ook verstopt zit tussen al die reclameblokken dan kan ik me voorstellen dat veel mensen tijdens het lezen afhaken wanneer ze de zoveelste advo van HelloTV voorbij zien komen.
Denken jullie (redactie) niet dat dit op den duur negatief gaat werken t.a.v. het aantal bezoeken op zulke pagina's?
Ik had (onterecht) deze opmerking eerst als reactie onder het artikel gezet:
Wat ik me vooral afvraag in de opzet van dit, toch wel meerwaarde hebbende, artikel is waarom er maar liefst 18 reclameblokken TUSSEN de alinea's staan. Dat komt de leesbaarheid niet ten goede. Kan dat schreeuwerige gedoe niet naar de zijkant verplaatst worden?
Bovendien springt de tekst op en neer wanneer een reclame blok bij het scrollen niet snel genoeg geladen kan worden.
Ik heb het artikel nog niet op m'n mobiel bekeken, maar als de tekst daar ook verstopt zit tussen al die reclameblokken dan kan ik me voorstellen dat veel mensen tijdens het lezen afhaken wanneer ze de zoveelste advo van HelloTV voorbij zien komen.
Denken jullie (redactie) niet dat dit op den duur negatief gaat werken t.a.v. het aantal bezoeken op zulke pagina's?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik hoop dat dit topic nog gelezen wordt ;-) .
Ik was zojuist een artikel aan het lezen toen een ad begon te spelen (tot zo ver niets raars).
Alleen een paar seconden in de ad verdween hij met de melding "ad removed" (of iets van die strekking) met een linkje voor details. Toen ik daar op klikte werd het volgende weergegeven:
:strip_exif()/f/image/PVjpLa6kwGEku55xtqD8Gcr6.png?f=user_large)
Betrof - als ik het goed zag in de paar seconden - een ad van MSC cruises.
Ik weet niet of jullie er iets aan kunnen doen / iets aan hebben, maar dacht: ik meld het toch even
.
(betreft een gewone Dell Windows 11 laptop met 12e gen intel I7 en 32gb werkgeheugen, Chrome Version 144.0.7559.97)
Overigens is Tweakers nogsteeds één van de weinige websites met een uitzondering in mijn adblocker, so keep up the good work. (nee, dit voorval heeft nul invloed op deze uitzondering, ads van Tweakers blijven welkom ;-) )
Ik was zojuist een artikel aan het lezen toen een ad begon te spelen (tot zo ver niets raars).
Alleen een paar seconden in de ad verdween hij met de melding "ad removed" (of iets van die strekking) met een linkje voor details. Toen ik daar op klikte werd het volgende weergegeven:
:strip_exif()/f/image/PVjpLa6kwGEku55xtqD8Gcr6.png?f=user_large)
Betrof - als ik het goed zag in de paar seconden - een ad van MSC cruises.
Ik weet niet of jullie er iets aan kunnen doen / iets aan hebben, maar dacht: ik meld het toch even
(betreft een gewone Dell Windows 11 laptop met 12e gen intel I7 en 32gb werkgeheugen, Chrome Version 144.0.7559.97)
Overigens is Tweakers nogsteeds één van de weinige websites met een uitzondering in mijn adblocker, so keep up the good work. (nee, dit voorval heeft nul invloed op deze uitzondering, ads van Tweakers blijven welkom ;-) )
[ Voor 12% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 17-02-2026 09:00 ]
At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.