Feedbacktopic voor advertenties (banners) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:55
@crisp Voor de duidelijkheid, het was overigens geen banner, maar een advertentie. Via de fipo hier had ik gelezen dat dit het verkeerde adres was. Excuus!

Aangezien dat wellicht wel relevant is voor de afwikkeling en de bron van de advertentie deze toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:47

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Cid Highwind schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 10:49:
@crisp Voor de duidelijkheid, het was overigens geen banner, maar een advertentie. Via de fipo hier had ik gelezen dat dit het verkeerde adres was. Excuus!

Aangezien dat wellicht wel relevant is voor de afwikkeling en de bron van de advertentie deze toevoeging.
Wat bedoel je dan precies met "advertentie"? En was dat wel hier op de site?

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-10-2025 10:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Dat het hier op de site was, dat was zeker. Het betrof een advertentie zoals ze onderaan een frontpage artikel of soms in het midden van een artikel voorkomen.

Zoals ikzelf ook dagelijks mag ervaren wanneer een gebruiker zich bij mij meldt met een vraag, laat het zich natuurlijk op afroep niet reproduceren :)

Doe ik de correcte aanname dat de richtlijnen betreffende advertenties enkel intern beschikbaar zijn en niet, zoals bijvoorbeeld de huisregels, ergens op de site te lezen zijn voor gebruikers? (Voor mij overigens volledig begrijpelijk en uitlegbaar, maakt het alleen voor mij natuurlijk lastiger in te schatten of advertenties van politieke partijen verwacht mogen en kunnen worden of niet, ik was er nu door verrast, omdat het voor mij een eerste keer was)

[ Voor 4% gewijzigd door Cid Highwind op 09-10-2025 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Cid Highwind schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:10:
Dat het hier op de site was, dat was zeker. Het betrof een advertentie zoals ze onderaan een frontpage artikel of soms in het midden van een artikel voorkomen.

Zoals ikzelf ook dagelijks mag ervaren wanneer een gebruiker zich bij mij meldt met een vraag, laat het zich natuurlijk op afroep niet reproduceren :)

Doe ik de correcte aanname dat de richtlijnen betreffende advertenties enkel intern beschikbaar zijn en niet, zoals bijvoorbeeld de huisregels, ergens op de site te lezen zijn voor gebruikers? (Voor mij overigens volledig begrijpelijk en uitlegbaar, maakt het alleen voor mij natuurlijk lastiger in te schatten of advertenties van politieke partijen verwacht mogen en kunnen worden of niet, ik was er nu door verrast, omdat het voor mij een eerste keer was)
Er is voor zover mij bekend geen online pagina met specifieke regels en richtlijnen. Deze pagina verwijst al snel door naar een contactformulier.

Wat betreft politieke advertenties spelen er een aantal zaken: ten eerste de Europese verordening die morgen ingaat, waarbij politieke advertenties niet meer gericht mogen zijn en voorzien moeten van een duidelijke disclaimer, waarbij DPG ook vereist dat de disclaimer vermeld wie de sponsor is van de advertentie.

Ten tweede speelt het feit dat Microsoft - vendor van het door ons gebruiker adplatform - net als Google en Meta vanwege de complexe Europese regels hebben gezegd helemaal geen politieke advertenties meer toe te staan op of via hun platformen. Op sommige DPG-sites kunnen wel politieke advertenties (met disclaimer) worden getoond via een andere adserver, maar Tweakers is daar geen onderdeel van.

Hierdoor zou je dus op Tweakers (iig vanaf morgen) helemaal geen politieke advertenties mogen zien. Wanneer dat toch (weer) gebeurd dan zou een screenshot erg behulpzaam zijn :)

[ Voor 3% gewijzigd door crisp op 09-10-2025 16:31 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cid Highwind
Duidelijk! Bedankt voor de moeite en terugkoppeling :) Ik houd m’n ogen open en zal zeker een screenshot maken mocht me wat opvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door Cid Highwind op 09-10-2025 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

crisp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:21:
Er is voor zover mij bekend geen online pagina met specifieke regels en richtlijnen. Deze pagina verwijst al snel door naar een contactformulier.
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/advertentievoorwaarden / https://go.dpgmedia.nl/aa...arden_digitaal_adverteren

Zeg ik zonder enige kennis van zaken rond ads bij de DPG.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Ik heb ook alleen maar technische kennis, de rest moet ik tegenwoordig ook navragen ;) :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcompagner
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09-10 15:19
Is er ook een manier om advertenties niet meer weer te geven? Kreeg een niet echt nette advertentie voorgeschoteld van een RTL boulevard artikel over urine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:25
mcompagner schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 14:53:
Is er ook een manier om advertenties niet meer weer te geven? Kreeg een niet echt nette advertentie voorgeschoteld van een RTL boulevard artikel over urine...
Die ene specifieke advertentie kan je denk ik het beste met een screenshot hier laten zien, dan kan er beoordeeld worden of 'ie tegen de regels is.

Wil je advertenties algemeen niet meer hebben:
https://tweakers.net/info/abonnementen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomcool
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-10 14:36
crisp schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 11:21:
[...]

Wat betreft politieke advertenties spelen er een aantal zaken: ten eerste de Europese verordening die morgen ingaat, waarbij politieke advertenties niet meer gericht mogen zijn en voorzien moeten van een duidelijke disclaimer, waarbij DPG ook vereist dat de disclaimer vermeld wie de sponsor is van de advertentie.

Ten tweede speelt het feit dat Microsoft - vendor van het door ons gebruiker adplatform - net als Google en Meta vanwege de complexe Europese regels hebben gezegd helemaal geen politieke advertenties meer toe te staan op of via hun platformen. Op sommige DPG-sites kunnen wel politieke advertenties (met disclaimer) worden getoond via een andere adserver, maar Tweakers is daar geen onderdeel van.

Hierdoor zou je dus op Tweakers (iig vanaf morgen) helemaal geen politieke advertenties mogen zien. Wanneer dat toch (weer) gebeurd dan zou een screenshot erg behulpzaam zijn :)
Deze JA21 advertentie zie ik (heb hem ook op de hoofdpagina gehad):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/anklP0RSnpA7G4ZJkID8Y7rlpBY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xeVW8wu7uuUhDv7s32GjdLCA.png?f=fotoalbum_large

Dus dit zou ik vanaf morgen niet meer zien?
Mocht het nog uitmaken voor het scenario. Ik ben iemand die alle cookie voorkeuren uit heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Via het alternatieve advertentienetwerk (deze serveert ook no-consent uitingen) kunnen blijkbaar toch ook op Tweakers politieke uitingen geserveerd worden. Mits voorzien van disclaimer voldoet deze dus aan de eisen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 12:39
Net ook de site even geopend in Safari, en inderdaad vol JA21 spam. Met eronder “dit is een politieke advertentie” ja nogal wiedes. Het idee was dat we van politieke advertenties verlost zouden zijn, althans zo werden de regels ons uitgelegd. Zelf zeggen jullie dat erbij moet staan dat het politieke advertentie is, en wie hem betaald heeft. Dat laatste staat er niet bij, al zal dat vast weer iemand van die partij zijn. Lijkt erop dat de nieuwe regels precies nul effect hebben dus
edit om screenshot toe te voegen als voorbeeld:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yROthG3YDs5a-bYrW7x683V4DNA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfMUj1yegAGZViTdkL05Iglx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Tommy-D op 10-10-2025 12:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Tommy-D schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 08:55:
Net ook de site even geopend in Safari, en inderdaad vol JA21 spam. Met eronder “dit is een politieke advertentie” ja nogal wiedes. Het idee was dat we van politieke advertenties verlost zouden zijn, althans zo werden de regels ons uitgelegd. Zelf zeggen jullie dat erbij moet staan dat het politieke advertentie is, en wie hem betaald heeft. Dat laatste staat er niet bij, al zal dat vast weer iemand van die partij zijn. Lijkt erop dat de nieuwe regels precies nul effect hebben dus
De Europese regels gaan vooral om gerichte politieke reclame, daar valt dit niet onder. Deze JA21-uiting voldoet echter inderdaad niet helemaal aan onze eigen regels mbt de disclaimer; daar wordt achteraan gegaan.

Intentionally left blank

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
Op een technische website als deze vind ik politieke advertenties al helemaal niet passend. Op dit moment lijkt het erop dat je 50% kans hebt om op een pagina hier geconfronteerd te moeten worden met een of meerdere mega-banners van deze club.
Het zou Tweakers sieren als ze ook deze maand alle politieke advertenties blokkeren en zich niet verschuilen achter kleine achterdeurtjes als "het was alleen social media" of "het mag als er bij staat wie het betaald heeft".

Het is inmiddels een bron van zoveel ergernis dat ik overweeg om de rest van de maand deze site maar te mijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
Ik vind het eerlijk gezegd wel interessant vanuit het kader van politieke reclame, wie zich waarop richt. Dat het expliciet Ja21 is die hier de ads pusht is dan ook zeer interessant.

Mijn zorg is eerder dat het vanuit het perspectief van tweakers echter een associatie kan geven dat men expliciet met hen in zee is gegaan of dat er een zekere band is tussen de partij, diens programma en tweakers. Dat is iets wat ik eerder van een piratenpartij zou verwachten, of een andere partij die zich hard maakt voor meer IT- en privacy bewustzijn.

Nu ben ik al jaren een regular en kan het in het juiste perspectief stellen en weet dat dit extern gepusht wordt. De niet-geregistreerde lezer zal dit mogelijk anders interpreteren.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste