Er zijn inderdaad wat reacties geplaatst in de afgelopen tijd, maar veel zaken zijn hiervoor al beantwoord. Waar soms denk ik ook aan voorbij gegaan wordt is dat er vergeten wordt dat de 'crew' vaak gewoon ook Tweakers zijn en die dagelijks ook deze dingen tegen komen.
Voorbeeld van de Fluister banner, deze is inderdaad al gespot dat deze soms langzaam inlaad en dat zijn we aan het uitzoeken. Op mijn privé desktop heb ik de problemen met laadtijden amper, mijn werklaptop is vaak een ander verhaal. Daarnaast adviseer ik niet om dan eens nu.nl of een titel van een concurrent te bezoeken zonder adblocker. Hier weet je niet eens waar je moet kijken om onder de banners uit te komen.
We doen samen met alle teams van DPG en Tweakers er alles aan om de ads zo acceptabel mogelijk te houden. Daarbij is Tweakers echt dé uitzondering op het gehele netwerk en snappen veel mensen er niks van waarom wij zo braaf zijn met onze ads op Tweakers.net. Dat is iets wat we doen voor de community, voor onze community en onze bezoekers van de pricewatch. We willen een toegankelijk site en daar zijn ze bij Tweakers ook hard aan voor het sleutelen. Daar horen UI veranderingen bij, posities die soms aangepast worden en veranderingen die eerst negatief lijken.
Hierboven wordt ook gesproken over een vriendelijker Tweakers, dat is ook waar de schoen soms wringt. Het gevoel om als 'niet' diehard Tweaker te reageren in zo'n topic als dit of algeheel over het hele forum of frontpage wordt steeds lastiger. Digitaal gaan mensen vaak veel te hard met hun reacties/emoties erin en vergeten dat er echte personen aan het werk zijn en/of reageren.
Wbt; de Easytoy banner; deze valt wel onder het Brandsafe /brand suitable en al die mooie termen; ofwel DPG ziet Easytoys niet als aanstootgevend. Daarbij is het grootste probleem op Tweakers dat de Easytoy banner erg populair is onder het publiek wat Tweakers bezoekt. ofwel; als de Tweakers wat minder klikken, dan zal hij ook minder getoond worden.
Het gevoel dat er heerst dat we door bepaalde ads te serveren we pushen naar een abbo; het aanbieden van het abonnement is echt zo'n klein % in de totale verdiensten dat dit er meer is om Tweakers aan te kunnen bieden zonder ads. Er moet wel zo'n grote groei komen in het aantal abonnee's willen we minder ad slots kunnen gaan serveren en/of minder inzetten op de pricewatch.
Ik zit zelf elke dag meermaals op Tweakers, voor werk & privé en we zijn daardoor echt als team continu bezig om te verbeteren. De display banneer heeft ook een tijdje een halve cm uit het midden gestaan, dat is ook pas na een paar dagen gecorrigeerd.
Sommige reacties die wij geven zijn misschien niet wat je wil, ofwel de reactie die we geven is wat jullie zouden willen zien. Maar daar kunnen we niet altijd ook op inspelen binnen de beperkingen (systeem technisch) of (politiek intern) gezien.
Wbt onze strategie - wij hopen zo veel mogelijk creatieve campagnes te kunnen draaien op Tweakers; ofwel campagnes met een mooie creatie erachter, denk aan samenwerkingen met testpanels, game ontwikkelen etc. Dan hoeft er uiteindelijk ook minder aan de banner kant verdient te worden

Maar daar hebben we wel een vriendelijker Tweakers voor nodig, want dat schrikt de adverteerders het vaakst af; de reacties en het sentiment richting veel alledaagse merken die wij als nederlanders(tweakers) in veelvoud gebruiken.