*knip* spam en off-topic
[ Voor 125% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2025 22:14 ]
https://www.arscyni.cc
[ Voor 125% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2025 22:14 ]
Verrukt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:52:
[...]
https://lichess.org gebruikt bewust geen ads noch trackers en blijft tot op heden de technisch meest vernufte schaakwebsite.
[...]
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
Moonsugar schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:10:
[...]
Soms kost het even tijd om zaken uit te zoeken en te combineren met de rest van onze werkzaamheden. Laten we voorkomen dat we te snel conclusies trekken over selectief reageren, dat zou fijn zijn.
Het gaat mij niet over het lage bedrag. Ik wil benadrukken dat het weinig aantrekkelijk is om je in te schrijven om alleen "reclame" te verwijderen uit de lees ervaring. Weinig mensen zijn bereid om te betalen voor het verwijderen van reclame. Maak je een pakket met meer voordelen dan maak je het veel aantrekkelijker.Room42 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:55:
[...]
10-15 euro per maand?!?Kan ik je misschien wijzen op de abonnementen waarbij het goedkoopste abonnement omgerekend €2,92 per maand kost?
![]()
Al die extra's kosten geld (zeker een magazine), waardoor het abo weer duurder zou worden. Daarnaast betaal je met een abo niet om de reclame te verwijderen, je betaalt voor alle content die je hier kan lezen en functionaliteit waar je gebruik van kan maken. En als je daar dan via een abo voor betaalt hoef je er niet meer voor te 'betalen' door advertenties te bekijken.Far.Cry schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:19:
[...]
Het gaat mij niet over het lage bedrag. Ik wil benadrukken dat het weinig aantrekkelijk is om je in te schrijven om alleen "reclame" te verwijderen uit de lees ervaring. Weinig mensen zijn bereid om te betalen voor het verwijderen van reclame. Maak je een pakket met meer voordelen dan maak je het veel aantrekkelijker.
Waarom geen magazine lanceren in een pakket? Ik zou graag een tweakers magazine maandelijks ontvangen met tips - tricks en meer. Daar wil ik gerust een bepaald bedrag voor betalen.
Als ik dan ook geen reclame zie dan ben ik nog meer tevreden.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het biedt wel iets meer dan alleen het verwijderen van advertentiesFar.Cry schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:19:
[...]
Het gaat mij niet over het lage bedrag. Ik wil benadrukken dat het weinig aantrekkelijk is om je in te schrijven om alleen "reclame" te verwijderen uit de lees ervaring. Weinig mensen zijn bereid om te betalen voor het verwijderen van reclame. Maak je een pakket met meer voordelen dan maak je het veel aantrekkelijker.
Waarom geen magazine lanceren in een pakket? Ik zou graag een tweakers magazine maandelijks ontvangen met tips - tricks en meer. Daar wil ik gerust een bepaald bedrag voor betalen.
Als ik dan ook geen reclame zie dan ben ik nog meer tevreden.
Intentionally left blank
*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains
Mijn uBlock Origin blokkeert intussen opnieuw de ads:[b]Tusk in "Feedbacktopic voor advertenties (banners)"Ligt het overigens aan mij, of zijn deze ads niet te blocken met ublock etc?
Ik krijg ze hier ook niet 1, 2, 3 geblokkeerd. Het ergste is misschien wel dat Tweakers nu mét ads minder storend is dan met deze fallback adsTusk schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:37:
Minsten 3 secs maar vaker 5+ secs vertraging op de ads. En dan zijn het ook nog 3 of 4 van die mega grote ads. Wordt bijna een behendigheidsoefening om de tekst te lezen
Vlug F9 in Firefox, want dit is niet te doen zeg.
Ligt het overigens aan mij, of zijn deze ads niet te blocken met ublock etc?
Over de Big Brother award is gewoon bericht: nieuws: DPG Media wint Big Brother Award voor advertentietrackingVeelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:55:
Wat ik vervelend vind:
- DPG Media (Big Brother is watching you)
(En dan hierbij ook de dubbele moraal van Tweakers redactie hierin,
er zijn grote privacy vechters in de podcast. Maar als het op Big Brother awards aankomen blijft het te stil)
Tracking kan je voorkomen door alles te weigeren in de consentwall. Een abonnement waarmee je advertenties kan uitschakelen kost (exclusief eventuele karmakorting) 35 euro voor een jaar zonder automatische verlenging, en je krijgt dan ook toegang tot een advertentievrije podcast-feed[...]
Ik ben bereid om te betalen voor:
- Maandelijks (Ca 3 euro), zonder reclame (ook Podcast) en zonder tracking (dus zonder inloggen)
(Ik weet niet wat hiervoor technisch een goede oplossing zou zijn)
Intentionally left blank
Blijft komisch dat mensen zeggen bereid te zijn meer te betalen dan het nu al kost. 35 euro per jaar is omgerekend €2,92 per maand. Heel laagdrempelig via iDeal te betalen. Problem solved!Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:55:
Ik ben bereid om te betalen voor:
- Maandelijks (Ca 3 euro), zonder reclame (ook Podcast) en zonder tracking (dus zonder inloggen)
(Ik weet niet wat hiervoor technisch een goede oplossing zou zijn)
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Klopt; ik had met het met name over hoe de nominatie besproken was tijdens de podcast.Over de Big Brother award is gewoon bericht: nieuws: DPG Media wint Big Brother Award voor advertentietracking
Klopt; het abonnement heb ik beeindigd toen het jaarlijks werd in plaats van maandelijks.Een abonnement waarmee je advertenties kan uitschakelen kost (exclusief eventuele karmakorting) 35 euro voor een jaar zonder automatische verlenging, en je krijgt dan ook toegang tot een advertentievrije podcast-feed
Klopt; maar ik luister het via spotify.en je krijgt dan ook toegang tot een advertentievrije podcast-feed
Klopt; het abonnement heb ik beeindigd toen het jaarlijks werd in plaats van maandelijks.Blijft komisch dat mensen zeggen bereid te zijn meer te betalen dan het nu al kost. 35 euro per jaar is omgerekend €2,92 per maand. Heel laagdrempelig via iDeal te betalen. Problem solved!
[ Voor 5% gewijzigd door Veelstekel op 28-02-2025 09:20 ]
[ Voor 95% gewijzigd door Veelstekel op 28-02-2025 09:19 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Veelstekel op 28-02-2025 09:19 ]
Uhmn, nee... Of je nu wel of niet ingelogd bent maakt niet uit met betrekking tot verwerking van persoonsgegevens; je geeft namelijk zelf aan in het cookie-consentkeuzescherm waar je wel of geen toestemming voor geeft. Als je alles weigert dan verwerken wij alleen gegevens die strict noodzakelijk zijn voor de dienstverlening.
Intentionally left blank
Goeie vraag aan Tweakers: Waarom hebben jullie niet ook de mogelijkheid voor een maandelijkse betaling? Natuurlijk zitten daar extra administratieve kosten aan, maar vaak zie je dan dat je de prijs per jaar / 10 betaalt, dus in dit geval €3,50 per maand.Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:16:
[...]
Klopt, het abonnement heb ik beëindigd toen het jaarlijks werd in plaats van maandelijks.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ja, en dit valt of staat dus met vertrouwen in DPG Media; dat is een probleem.Dit staat allemaal uitgelegd in de privacy policy en is wettelijk ook zo geregeld (o.a. via de AVG).
Omdat je voor maandelijkse betalingen ook een incasso nodig hebt, wat het betalingssysteem een stuk ingewikkelder maakt. Voorheen hadden we dat (en klaagden veel mensen dat we geen jaarbetalingen ondersteundenRoom42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:47:
[...]
Goeie vraag aan Tweakers: Waarom hebben jullie niet ook de mogelijkheid voor een maandelijkse betaling? Natuurlijk zitten daar extra administratieve kosten aan, maar vaak zie je dan dat je de prijs per jaar / 10 betaalt, dus in dit geval €3,50 per maand.
Intentionally left blank
Dat zou, zeker voor elite, toch wel uit moeten kunnen. Zeker als je de 10/12-verhouding doet. Dat is 35 euro extra als je per maand betaalt i.p.v. per jaar. Maar je maakt het meteen een stuk betaalbaarder voor mensen die niet in 1x 35 of 175 euro kunnen betalen.crisp schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:27:
[...]
Omdat je voor maandelijkse betalingen ook een incasso nodig hebt, wat het betalingssysteem een stuk ingewikkelder maakt. Voorheen hadden we dat (en klaagden veel mensen dat we geen jaarbetalingen ondersteunden), maar toen onze provider daar wijzigingen in had aangepast waardoor wij effectief onze hele implementatie moesten herzien zijn wij maar overgestapt op eenmalige jaarabonnementen, wat een stuk simpeler in uitvoering is en inderdaad minder kosten met zich meebrengt.
Als ik zie hoeveel tijd het vorige incassosysteem heeft gekost aan implementatie en onderhoud: nee...Room42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:33:
[...]
Dat zou, zeker voor elite, toch wel uit moeten kunnen. Zeker als je de 10/12-verhouding doet. Dat is 35 euro extra als je per maand betaalt i.p.v. per jaar. Maar je maakt het meteen een stuk betaalbaarder voor mensen die niet in 1x 35 of 175 euro kunnen betalen.
Intentionally left blank
Ah ja, die oude Sanoma case, die al speelde voordat DPG Sanoma had overgenomen.Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:13:
[...]
Ja, en dit valt of staat dus met vertrouwen in DPG Media; dat is een probleem.
Voorbeeld van overteding DPG met AVG: https://www.legalz.nl/blog/dpg-avg
Uiteindelijk zal elke partij gewoon aan de wet moeten voldoen. Als je denkt dat dat niet het geval is dan kan je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.Begrijp me niet verkeerd; ik geloof absoluut in Tweakers, maar uiteindelijk is het primaire doel van DPG Media om winst te maken (logisch). Er zullen hier risico afwegingen worden gemaakt en de randen van de AVG opgezocht worden.
Dat is natuurlijk een keuze waarin je helemaal vrij bent om die te maken, maar bepaalde keuzes zorgen soms ook voor beperkingen, en daar kunnen wij helaas niet altijd iets aan doen...Ik kies dus bewust (niet alleen bij Tweakers) maar ook andere sites om die controle zoveel mogelijk zelf te doen. Google opent bij mij ook standaard in een incignito tab met alle sites die ik bezoek. Ik kan dan consent aan alles geven zonder uitgebreid bij iedere site de privacy voorwaarden / cookies te moeten lezen.
Intentionally left blank
[ Voor 92% gewijzigd door Tommy-D op 28-02-2025 11:12 ]
Bij mij werkt het de andere kant op ;-); Dus heb ik reden om een bedrijf 100% te vertrouwen dat ze goed omgaan met mijn informatie, ze er alles aan doen om het te beschermen. etc.Uiteindelijk zal elke partij gewoon aan de wet moeten voldoen. Als je denkt dat dat niet het geval is dan kan je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Helemaal mee eens, daarom is dit mijn standaard aanpak bij eigenlijk alle sites. Dit is niet DPG specifiek.Persoonlijk denk ik niet dat DPG heel anders omgaat met privacy in vergelijking met andere grote mediapartijen.
Helemaal mee eens, uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel: (Zowel crew als community)Het is ook een markt waar iedereen elkaar nauwlettend in de gaten houdt, want het concurrentienadeel van te ver binnen de lijnen blijven is ook erg groot (dat heeft Tweakers zelf ondervonden toen we volledig trackingvrij waren)
Dat snap ik helemaal, en is ook niet mijn verwachting.Dat is natuurlijk een keuze waarin je helemaal vrij bent om die te maken, maar bepaalde keuzes zorgen soms ook voor beperkingen, en daar kunnen wij helaas niet altijd iets aan doen...
jelle. schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:57:
Welkom in het feedbacktopic voor advertenties (banners) die op Tweakers vertoond worden. Heb je een foutje gespot in een advertentie, laadt er iets niet goed, gaat er wat stuk of loop je tegen een ander probleem rondom banners aan? Meld het hier, bij voorkeur met een screenshot, en wij proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
[...]
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
[ Voor 111% gewijzigd door Bor op 28-02-2025 17:17 ]
[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 28-02-2025 17:32 ]
Ja Harry en dus betaal je om geen advertenties meer te hoeven zien en dat is uiteraard gewoon de realiteit.Orion84 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:25:
Daarnaast betaal je met een abo niet om de reclame te verwijderen, je betaalt voor alle content die je hier kan lezen en functionaliteit waar je gebruik van kan maken. En als je daar dan via een abo voor betaalt hoef je er niet meer voor te 'betalen' door advertenties te bekijken.
Ik heb dit probleem alleen in Edge, wellicht te maken met: https://tweakers.net/nieu...te-blokkeren-in-edge.htmlSinds kort komen de advertenties keihard door uBlock origin heen
Nog een zelfde voorbeeld, maar dan net even anders. Deze advertentie van Lexus. Hetzelfde want: het hijacked de cursor en weerhoudt je van navigeren via verticaal scrollen. Anders want: deze advertentie is interactief en ondersteunt horizontaal scrollen.C0rnelis schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:46:
Misschien is dit al bekend of een geaccepteerde limitatie van advertenties, maar kon niet zo snel iets vinden in dit topic erover.
Ik merk dat bij het scrollen op de frontpage op mijn mobiel dat sommige advertenties het doorscrollen onmogelijk maken wanneer ik klik en swipe op die advertentie die door een vorige swipe toevallig onder mijn duim belandt. Ik moet dan om de advertenties heen klikken en swipen om verder te komen. Ik kan best om advertenties heen kijken, maar vind het jammer als het mij zo in de weg zit in het navigeren.
Dit gebeurt niet bij alle advertenties. Ik gebruik de chrome browser op android 15.
In dit voorbeeld zijn de advertenties die de scroll "hijacken" beide van Ziggo, de andere twee geven geen problemen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Er kunnen verschillende formaten geserveerd worden op de verschillende posities, en ook afhankelijk van device (mobiel, tablet, desktop). En uiteraard hoeft een adslot ook niet gevuld te worden. Het is dus niet zo eenvoudig om even wat ruimte te reserveren.LigeTRy schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:51:
[...]
Advertentiegroottes zijn waarschijnlijk bekend bij tweakers, dus het is een kleine moeite om de ruimte vast te reserveren voordat de ads zijn geladen?
Intentionally left blank
Ik denk dat ik nu ruim 5x per dag 'mis klik' doordat er een advertentie te laat wordt ingeladen.LigeTRy schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:51:
Hier tegenwoordig ook advertenties (ondanks ublock actief), prima, het kat en muisspel gaat nog even door.
Mijn grootste frustratie is de laadtijd van de advertenties. Zo'n 2 seconde na het laden van de frontpage, verspringt alles zo'n beetje door de ads, Waardoor ik enorm vaak misklik op een nieuwsartikel. Advertentiegroottes zijn waarschijnlijk bekend bij tweakers, dus het is een kleine moeite om de ruimte vast te reserveren voordat de ads zijn geladen?
[ Voor 19% gewijzigd door marapuru op 05-03-2025 20:54 ]
[ Voor 63% gewijzigd door dutchminator op 06-03-2025 23:53 ]
Over hoeveel geld hebben we het dan precies?dutchminator schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:36:
[...] Goud geld voor de tip om dit weer netjes via DNS of Ublock tegen te houden; begrip houdt ook ergens op.
[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 07-03-2025 16:38 ]
We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.
Retargetting is digitale harrasment. Zeker als je reclame krijgt die anderen niets aangaat.Luke-san schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:05:
Sinds 2004 ingeschreven hier, maakt dus al 21 jaar, maar sorry dit is er los over.
Begint wel op een spam site te trekken waarbij we vroeger, toen de dieren nog konden praten, sites gebruikten om adblockers en via de sites.dat file dingen testen. GRC was oa zo een site waar leuke tools en links opstonden.
Moesten de reclames nu nog iets met technologie te maken hebben, en enigzins een normale 'size' hebben dan zou ik er nog mee kunnen leven. Nu open je de site en een tijdje later verplaatst alle content waar ik eigenlijk voor naar hier kom. Gelukkig worden we trager bij het ouder worden dus geef het nog een jaar of 20 en de reclames komen voor mij even snel op m'n scherm als de content.
Dan de reclame : Ik zie momenteel enkel Libelle en Fluister.
1 voordeel, ik kan perfect mijn bril afzetten en de reclames lezen.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Nog een advertentie in dezelfde categorie als die van Lexus: die van de loterij.C0rnelis schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:49:
[...]
Nog een zelfde voorbeeld, maar dan net even anders. Deze advertentie van Lexus. Hetzelfde want: het hijacked de cursor en weerhoudt je van navigeren via verticaal scrollen. Anders want: deze advertentie is interactief en ondersteunt horizontaal scrollen.
[Afbeelding]
[ Voor 14% gewijzigd door C0rnelis op 12-03-2025 17:55 ]
[ Voor 85% gewijzigd door DaFeliX op 14-03-2025 07:20 ]
Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Na een 10 minuten scrollen door HWI om je van allerlei nieuws te voorzien heb ik die banner al een 20 keer gezien. Dat is veels te veel. Na 2 keer weet ik het wel. De banners zijn ook enorm groot.Koekstra schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:43:
Hier ook 3x de tijdschriften banner op het forum..
Deze heb ik ook al meerdere malen gemeld, ik kan hier echt niet tegen. En ik ben vast niet de enige. Leuk als iemand straks weer een of andere aanval krijgt puur en alleen door het verdienmodel van Tweakers. Games hebben bijna altijd wel een waarschuwing voor mensen die gevoelig zijn voor flitsende lichten en dergelijke, die zou hier dankzij MM ook geplaatst moeten worden.-Vasa- schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:25:
Geen idee of het relevant is, maar de manier waarop de Mediamarkt banner werkt, voelt enorm storend voor mij. Eerst een felrode achtergrond gevolgd door een draaiende spiraal. Ik begrijp dat reclame er moet zijn om te zorgen dat Tweakers inkomsten blijft hebben, daarom dat Tweakers één van de weinige websites is waar ik ublock niet aan heb staan. Misschien dat mijn verwachtingen te hoog zijn, maar ik zou dan denken dat Tweakers er toch een beetje op let dat de banners die getoond worden niet dit soort schreeuwerige trucjes gebruikt.
[ Voor 8% gewijzigd door Tommy-D op 23-05-2025 09:31 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq