Feedbacktopic voor advertenties (banners) Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verrukt
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-03 08:57
*knip* spam en off-topic

[ Voor 125% gewijzigd door Orion84 op 27-02-2025 22:14 ]

https://www.arscyni.cc

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48

DaFeliX

Tnet Devver
Verrukt schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 06:52:
[...]

https://lichess.org gebruikt bewust geen ads noch trackers en blijft tot op heden de technisch meest vernufte schaakwebsite.

[...]
offtopic:
Ik wil toch even op deze reactie reageren, ondanks dat het volgens mij offtopic is.

Lichess is thibault, plus vrijwilligers. Het meeste geld dat deze website omzet zal gaan naar de kosten van de servers. Tweakers met Lichess vergelijken qua financiën is appels met peren vergelijken. Ja het is allebei een website, waar veel van je vrije tijd naar opgaat; maar daar houdt de vergelijking wel mee op.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:14
Windows - ervaringen en discussiesonderdeel:

Bovenaan komt altijd een adv (vb Probeer Fluister - Tijdschrift - ..)

Klik ik daarop, dan krijg ik volgende melding:
uBlock Origin heeft het laden van de volgende pagina voorkomen:

https://fra1-ib.adnxs-sim...lboard%26utm_content%3Dad

vanwege het volgende filter:

||adnxs-simple.com^
Gevonden in:

EasyList
Peter Lowe’s Ad and tracking server list

't is maar dat je 't weet :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:23
Moonsugar schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 17:10:
[...]
Soms kost het even tijd om zaken uit te zoeken en te combineren met de rest van onze werkzaamheden. Laten we voorkomen dat we te snel conclusies trekken over selectief reageren, dat zou fijn zijn. :)
offtopic:
Enigszins offtopic, maar op de meest opbouwende manier bedoeld: als je een antwoord nog niet direct weet kan het al genoeg zijn om even aan te geven dat je het uitzoekt en er op terugkomt. De eerste reactie hoeft echt niet gelijk het volledig uitgekristalliseerde antwoord te bevatten. Sterker nog: het is vaak al voldoende dat er een reactie komt, zelfs als die in eerste instantie niet-inhoudelijk is ;)

Door te wachten op een perfect antwoord (wat heel lang kan duren) ontstaat bij de melder als vanzelf het idee dat er niets mee gebeurt.

In zekere zin heel vergelijkbaar met het klantcontact wat ik op mijn werk heb. Zelfs als er niets te melden valt: heb contact met de klant omdat die dan in elk geval weet dat je er nog mee bezig bent. Scheelt enorm in de beleving en levert wederzijds begrip op.

• Far.Cry
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 06-04 16:22
Room42 schreef op woensdag 26 februari 2025 @ 22:55:
[...]

10-15 euro per maand?!? :o Kan ik je misschien wijzen op de abonnementen waarbij het goedkoopste abonnement omgerekend €2,92 per maand kost? 8) 8)7
Het gaat mij niet over het lage bedrag. Ik wil benadrukken dat het weinig aantrekkelijk is om je in te schrijven om alleen "reclame" te verwijderen uit de lees ervaring. Weinig mensen zijn bereid om te betalen voor het verwijderen van reclame. Maak je een pakket met meer voordelen dan maak je het veel aantrekkelijker.
Waarom geen magazine lanceren in een pakket? Ik zou graag een tweakers magazine maandelijks ontvangen met tips - tricks en meer. Daar wil ik gerust een bepaald bedrag voor betalen.
Als ik dan ook geen reclame zie dan ben ik nog meer tevreden.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Far.Cry schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Het gaat mij niet over het lage bedrag. Ik wil benadrukken dat het weinig aantrekkelijk is om je in te schrijven om alleen "reclame" te verwijderen uit de lees ervaring. Weinig mensen zijn bereid om te betalen voor het verwijderen van reclame. Maak je een pakket met meer voordelen dan maak je het veel aantrekkelijker.
Waarom geen magazine lanceren in een pakket? Ik zou graag een tweakers magazine maandelijks ontvangen met tips - tricks en meer. Daar wil ik gerust een bepaald bedrag voor betalen.
Al die extra's kosten geld (zeker een magazine), waardoor het abo weer duurder zou worden. Daarnaast betaal je met een abo niet om de reclame te verwijderen, je betaalt voor alle content die je hier kan lezen en functionaliteit waar je gebruik van kan maken. En als je daar dan via een abo voor betaalt hoef je er niet meer voor te 'betalen' door advertenties te bekijken.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:43

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Far.Cry schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:19:
[...]

Het biedt wel iets meer dan alleen het verwijderen van advertenties ;)

Daarbij: magazine hebben we ook ooit gehad, en we hebben ook geëxperimenteerd met betaalde content (plus) en allerlei speciale features. Uiteindelijk is elke keer weer gebleken dat het niet uit kon voor de prijs die men bereid was te betalen in combinatie met het aantal abonnees dat we ermee konden werven.

Intentionally left blank

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-05 22:42
Mijn workaround voor de voor mij nu onbruikbare frontpage is gebruik maken van een plugin om gewoon alle afbeeldingen op de website te blokkeren. (IE kon dit vroeger standaard trouwens...)
De basis-info zit toch in de tekst, en de diepgang komt tegenwoordig uit de comments.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 16:14

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Minsten 3 secs maar vaker 5+ secs vertraging op de ads. En dan zijn het ook nog 3 of 4 van die mega grote ads. Wordt bijna een behendigheidsoefening om de tekst te lezen

Vlug F9 in Firefox, want dit is niet te doen zeg.

Ligt het overigens aan mij, of zijn deze ads niet te blocken met ublock etc?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

• Verrukt
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 22-03 08:57
[b]Tusk in "Feedbacktopic voor advertenties (banners)"Ligt het overigens aan mij, of zijn deze ads niet te blocken met ublock etc?
Mijn uBlock Origin blokkeert intussen opnieuw de ads:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9nVb5IMf3tuDmmFAOc5vY5Azccw=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/EgCh4EGgqzMKEF27V5u0duWO.png?f=user_large

https://www.arscyni.cc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:30

SomerenV

It's something!

Tusk schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 15:37:
Minsten 3 secs maar vaker 5+ secs vertraging op de ads. En dan zijn het ook nog 3 of 4 van die mega grote ads. Wordt bijna een behendigheidsoefening om de tekst te lezen

Vlug F9 in Firefox, want dit is niet te doen zeg.

Ligt het overigens aan mij, of zijn deze ads niet te blocken met ublock etc?
Ik krijg ze hier ook niet 1, 2, 3 geblokkeerd. Het ergste is misschien wel dat Tweakers nu mét ads minder storend is dan met deze fallback ads :+ Maar kies maar, wil je banners met bewegende onderdelen? Of wil je 3x dezelfde grote banner zien? :+ Fluister en Tijdschrift.nl heb ik in ieder geval nu al een bloedhekel aan. Niet echt het gewenste effect denk ik :')

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 08:11
Advertenties, inkomsten, Tweakers; het blijft een lastige discussie.

Ik heb het antwoord ook niet; maar kan in ieder geval duidelijk maken waar ik behoefte aan heb als Tweakers gebruiker (N=1),
dit kan wellicht meegenomen worden in interne Tweakers overleggen.

Voorop: Tweakers is voor mij een erg interessant platform; vooral voor mij (in volgorde van prioriteit):
- 1. Podcast
- 2. Pricewatch + Gebruikers reviews (unsponsored)
- 3. Nieuws headlines (Hierbij niet zo zeer de artikelen, maar dan wel de community comments.)
- 4. BBG guides
- 5. Forum

Wat ik graag extra zou zien:
- Meer .geek artikelen (Denk hackaday.com)

Wat ik vervelend vind:
- DPG Media (Big Brother is watching you)
(En dan hierbij ook de dubbele moraal van Tweakers redactie hierin,
er zijn grote privacy vechters in de podcast. Maar als het op Big Brother awards aankomen blijft het te stil)
- Grote ad's
- "Cactus" ad's
- Tracking in general
- YT Shorts

Wat mij betreft mag Tweakers kosten besparen door:
- Niet meer te vliegen naar conferenties in de VS. Ik vraag me af of de kosten afwegen tegen de opbrengst.
- Minder lange artikelen (ik lees de inhoud vaak niet, maar ga direct na de comments toe)

Waar tweakers wellicht meer inkomsten uit zou kunnen halen:
- Meer samen werken met bedrijfsleven, organiseren van conferenties. IT vacatures. Wellicht meer actieve recruitment agency worden.
(Er is zeer veel potentieel op Tweakers, qua community). Er is een 'schat' van informatie beschikbaar: "Wat verdient een ICT'er", "Werkervaring bij werkgever X" etc.

Ik ben bereid om te betalen voor:
- Maandelijks (Ca 3 euro), zonder reclame (ook Podcast) en zonder tracking (dus zonder inloggen)
(Ik weet niet wat hiervoor technisch een goede oplossing zou zijn)

Ik ben bereid om te kijken naar kleine (non intrusive) ads,
maar niet om Tweakers uitzonderingen te maken in adblockers ( te veel werk ); dit komt door
- Meerdere devices
- Meerdere browsers
- Meerdere browser plugins
- Meerdere lagen van Ad blocking (Browser plugins, DNS)
(Hoe dit er dus technisch er moet uit zien heb ik ook geen antwoord op)

Tweakers / NU.nl open ik altijd een incognito tab door de tracking. (Via een browser plugin)
Als Tweakers een 'solo' platform was geweest had ik dit zeker niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:55:

Wat ik vervelend vind:
- DPG Media (Big Brother is watching you)
(En dan hierbij ook de dubbele moraal van Tweakers redactie hierin,
er zijn grote privacy vechters in de podcast. Maar als het op Big Brother awards aankomen blijft het te stil)
Over de Big Brother award is gewoon bericht: nieuws: DPG Media wint Big Brother Award voor advertentietracking
[...]

- Maandelijks (Ca 3 euro), zonder reclame (ook Podcast) en zonder tracking (dus zonder inloggen)
Tracking kan je voorkomen door alles te weigeren in de consentwall. Een abonnement waarmee je advertenties kan uitschakelen kost (exclusief eventuele karmakorting) 35 euro voor een jaar zonder automatische verlenging, en je krijgt dan ook toegang tot een advertentievrije podcast-feed :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 08:55:
Blijft komisch dat mensen zeggen bereid te zijn meer te betalen dan het nu al kost. 35 euro per jaar is omgerekend €2,92 per maand. Heel laagdrempelig via iDeal te betalen. Problem solved! :*)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
Over de Big Brother award is gewoon bericht: nieuws: DPG Media wint Big Brother Award voor advertentietracking
Klopt; ik had met het met name over hoe de nominatie besproken was tijdens de podcast.
Een abonnement waarmee je advertenties kan uitschakelen kost (exclusief eventuele karmakorting) 35 euro voor een jaar zonder automatische verlenging, en je krijgt dan ook toegang tot een advertentievrije podcast-feed
Klopt; het abonnement heb ik beeindigd toen het jaarlijks werd in plaats van maandelijks.
en je krijgt dan ook toegang tot een advertentievrije podcast-feed
Klopt; maar ik luister het via spotify.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
Blijft komisch dat mensen zeggen bereid te zijn meer te betalen dan het nu al kost. 35 euro per jaar is omgerekend €2,92 per maand. Heel laagdrempelig via iDeal te betalen. Problem solved!
Klopt; het abonnement heb ik beeindigd toen het jaarlijks werd in plaats van maandelijks.
En je bent ingelogd (dus tracking)

[ Voor 5% gewijzigd door Veelstekel op 28-02-2025 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
(knip dubbel)

[ Voor 95% gewijzigd door Veelstekel op 28-02-2025 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
(knip dubbel)

[ Voor 96% gewijzigd door Veelstekel op 28-02-2025 09:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:16:
[...]

En je bent ingelogd (dus tracking)
Uhmn, nee... Of je nu wel of niet ingelogd bent maakt niet uit met betrekking tot verwerking van persoonsgegevens; je geeft namelijk zelf aan in het cookie-consentkeuzescherm waar je wel of geen toestemming voor geeft. Als je alles weigert dan verwerken wij alleen gegevens die strict noodzakelijk zijn voor de dienstverlening.

Dit staat allemaal uitgelegd in de privacy policy en is wettelijk ook zo geregeld (o.a. via de AVG).

Overigens, voor ons om te kunnen zien of jij een abonnement hebt en advertenties hebt uitgeschakeld is het natuurlijk wel noodzakelijk om ingelogd te zijn...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:16:
[...]

Klopt, het abonnement heb ik beëindigd toen het jaarlijks werd in plaats van maandelijks.
Goeie vraag aan Tweakers: Waarom hebben jullie niet ook de mogelijkheid voor een maandelijkse betaling? Natuurlijk zitten daar extra administratieve kosten aan, maar vaak zie je dan dat je de prijs per jaar / 10 betaalt, dus in dit geval €3,50 per maand.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veelstekel
Dit staat allemaal uitgelegd in de privacy policy en is wettelijk ook zo geregeld (o.a. via de AVG).
Ja, en dit valt of staat dus met vertrouwen in DPG Media; dat is een probleem.
Voorbeeld van overteding DPG met AVG: https://www.legalz.nl/blog/dpg-avg

Begrijp me niet verkeerd; ik geloof absoluut in Tweakers, maar uiteindelijk is het primaire doel van DPG Media om winst te maken (logisch). Er zullen hier risico afwegingen worden gemaakt en de randen van de AVG opgezocht worden.

Ik kies dus bewust (niet alleen bij Tweakers) maar ook andere sites om die controle zoveel mogelijk zelf te doen. Google opent bij mij ook standaard in een incignito tab met alle sites die ik bezoek. Ik kan dan consent aan alles geven zonder uitgebreid bij iedere site de privacy voorwaarden / cookies te moeten lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 09:47:
[...]

Goeie vraag aan Tweakers: Waarom hebben jullie niet ook de mogelijkheid voor een maandelijkse betaling? Natuurlijk zitten daar extra administratieve kosten aan, maar vaak zie je dan dat je de prijs per jaar / 10 betaalt, dus in dit geval €3,50 per maand.
Omdat je voor maandelijkse betalingen ook een incasso nodig hebt, wat het betalingssysteem een stuk ingewikkelder maakt. Voorheen hadden we dat (en klaagden veel mensen dat we geen jaarbetalingen ondersteunden ;)), maar toen onze provider daar wijzigingen in had aangepast waardoor wij effectief onze hele implementatie moesten herzien zijn wij maar overgestapt op eenmalige jaarabonnementen, wat een stuk simpeler in uitvoering is en inderdaad minder kosten met zich meebrengt.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:27:
[...]

Omdat je voor maandelijkse betalingen ook een incasso nodig hebt, wat het betalingssysteem een stuk ingewikkelder maakt. Voorheen hadden we dat (en klaagden veel mensen dat we geen jaarbetalingen ondersteunden ;)), maar toen onze provider daar wijzigingen in had aangepast waardoor wij effectief onze hele implementatie moesten herzien zijn wij maar overgestapt op eenmalige jaarabonnementen, wat een stuk simpeler in uitvoering is en inderdaad minder kosten met zich meebrengt.
Dat zou, zeker voor elite, toch wel uit moeten kunnen. Zeker als je de 10/12-verhouding doet. Dat is 35 euro extra als je per maand betaalt i.p.v. per jaar. Maar je maakt het meteen een stuk betaalbaarder voor mensen die niet in 1x 35 of 175 euro kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Room42 schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:33:
[...]

Dat zou, zeker voor elite, toch wel uit moeten kunnen. Zeker als je de 10/12-verhouding doet. Dat is 35 euro extra als je per maand betaalt i.p.v. per jaar. Maar je maakt het meteen een stuk betaalbaarder voor mensen die niet in 1x 35 of 175 euro kunnen betalen.
Als ik zie hoeveel tijd het vorige incassosysteem heeft gekost aan implementatie en onderhoud: nee...

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Veelstekel schreef op vrijdag 28 februari 2025 @ 10:13:
[...]

Ja, en dit valt of staat dus met vertrouwen in DPG Media; dat is een probleem.
Voorbeeld van overteding DPG met AVG: https://www.legalz.nl/blog/dpg-avg
Ah ja, die oude Sanoma case, die al speelde voordat DPG Sanoma had overgenomen.
Begrijp me niet verkeerd; ik geloof absoluut in Tweakers, maar uiteindelijk is het primaire doel van DPG Media om winst te maken (logisch). Er zullen hier risico afwegingen worden gemaakt en de randen van de AVG opgezocht worden.
Uiteindelijk zal elke partij gewoon aan de wet moeten voldoen. Als je denkt dat dat niet het geval is dan kan je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Persoonlijk denk ik niet dat DPG heel anders omgaat met privacy in vergelijking met andere grote mediapartijen. Het is ook een markt waar iedereen elkaar nauwlettend in de gaten houdt, want het concurrentienadeel van te ver binnen de lijnen blijven is ook erg groot (dat heeft Tweakers zelf ondervonden toen we volledig trackingvrij waren). De vraag is of je dat de mediabedrijven moet aanrekenen, of de wetgever die wellicht niet streng genoeg handhaaft?

Overigens delen wij niet in alles het DPG systeem; zo staan de Tweakers profielen bijvoorbeeld los van de DPG-brede gebruikersprofielen.
Ik kies dus bewust (niet alleen bij Tweakers) maar ook andere sites om die controle zoveel mogelijk zelf te doen. Google opent bij mij ook standaard in een incignito tab met alle sites die ik bezoek. Ik kan dan consent aan alles geven zonder uitgebreid bij iedere site de privacy voorwaarden / cookies te moeten lezen.
Dat is natuurlijk een keuze waarin je helemaal vrij bent om die te maken, maar bepaalde keuzes zorgen soms ook voor beperkingen, en daar kunnen wij helaas niet altijd iets aan doen...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:16
Edit: nvm. Zal dit topic niet verder vervuilen.

[ Voor 92% gewijzigd door Tommy-D op 28-02-2025 11:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Veelstekel
Uiteindelijk zal elke partij gewoon aan de wet moeten voldoen. Als je denkt dat dat niet het geval is dan kan je een klacht indienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens.
Bij mij werkt het de andere kant op ;-); Dus heb ik reden om een bedrijf 100% te vertrouwen dat ze goed omgaan met mijn informatie, ze er alles aan doen om het te beschermen. etc.
Persoonlijk denk ik niet dat DPG heel anders omgaat met privacy in vergelijking met andere grote mediapartijen.
Helemaal mee eens, daarom is dit mijn standaard aanpak bij eigenlijk alle sites. Dit is niet DPG specifiek.
Het is ook een markt waar iedereen elkaar nauwlettend in de gaten houdt, want het concurrentienadeel van te ver binnen de lijnen blijven is ook erg groot (dat heeft Tweakers zelf ondervonden toen we volledig trackingvrij waren)
Helemaal mee eens, uiteindelijk hebben we allemaal hetzelfde doel: (Zowel crew als community)
Namelijk Tweakers financieel gezond houden zodat het kan blijven bestaan.
Dat is natuurlijk een keuze waarin je helemaal vrij bent om die te maken, maar bepaalde keuzes zorgen soms ook voor beperkingen, en daar kunnen wij helaas niet altijd iets aan doen...
Dat snap ik helemaal, en is ook niet mijn verwachting.
Eerder heb ik geprobeerd al het surfen via een Tor Browser te doen. Daar werden de beperkingen echter te groot en ben ik weer vanaf gestapt ;-)

Uiteindelijk gaat het me er ook niet om om het voor mij te veranderen maar inzicht te geven in een N=1 community lid. Ik denk namelijk dat de Tweakers community significant anders is dan de NU.nl community.
Ze maken zich in het algemeen bovengemiddeld zorgen om privacy, en zijn kritischer.
Dit maakt het lastig om een merk als Tweakers in de lucht te houden; de post was bedoeld om inzicht te bieden in de keuzes die ik maak. Deze keuzes zullen wellicht ook voor andere Tweakers gelden.

Maar all in all: Doe er mee wat je wilt ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:48

DaFeliX

Tnet Devver
Laten we de discussie hier maar ophouden en weer on-topic gaan: melden van foutjes in banners.
jelle. schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:57:
Welkom in het feedbacktopic voor advertenties (banners) die op Tweakers vertoond worden. Heb je een foutje gespot in een advertentie, laadt er iets niet goed, gaat er wat stuk of loop je tegen een ander probleem rondom banners aan? Meld het hier, bij voorkeur met een screenshot, en wij proberen het zo snel mogelijk op te lossen.

[...]

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:09

-knip-
Troll verwijderd. Zie de melding hiervoor.

[ Voor 111% gewijzigd door Bor op 28-02-2025 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
*stop met vervelend doordrammen

[ Voor 69% gewijzigd door RobIII op 28-02-2025 17:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• watabstract
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 27-05 10:18
Sinds kort komen de advertenties keihard door uBlock origin heen. Nu snap ik wel dat Tweakers en DPG geld willen verdienen maar ik woon al heel lang niet meer in Nederland en dus kreeg ik sowieso al nooit relevante advertenties te zien. Ik vond het dus al die tijd prima om ze te blokkeren want aan mij verdenden jullie toch al niks :+ maar nu valt me wel op hoe schreeuwerig die advertenties kunnen zijn. Ze staan soms zelfs meermaals tussen alinea's van een artikel en ik was al even abuis vandaag doordat ik een iphone in de advertentie kort aanzag voor een nieuw model van Samsung. Het maakt de leeservaring in ieder geval een heel stuk minder prettig doordat m'n brein nu actief de aandachtstrekkers moet ontwijken.
Orion84 schreef op donderdag 27 februari 2025 @ 13:25:
Daarnaast betaal je met een abo niet om de reclame te verwijderen, je betaalt voor alle content die je hier kan lezen en functionaliteit waar je gebruik van kan maken. En als je daar dan via een abo voor betaalt hoef je er niet meer voor te 'betalen' door advertenties te bekijken.
Ja Harry en dus betaal je om geen advertenties meer te hoeven zien en dat is uiteraard gewoon de realiteit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Veelstekel
Sinds kort komen de advertenties keihard door uBlock origin heen
Ik heb dit probleem alleen in Edge, wellicht te maken met: https://tweakers.net/nieu...te-blokkeren-in-edge.html

In Firefox met alle plugins (uBlock, ABP) enabled zie ik nog steeds niks ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 22:00
C0rnelis schreef op zaterdag 15 februari 2025 @ 11:46:
Misschien is dit al bekend of een geaccepteerde limitatie van advertenties, maar kon niet zo snel iets vinden in dit topic erover.

Ik merk dat bij het scrollen op de frontpage op mijn mobiel dat sommige advertenties het doorscrollen onmogelijk maken wanneer ik klik en swipe op die advertentie die door een vorige swipe toevallig onder mijn duim belandt. Ik moet dan om de advertenties heen klikken en swipen om verder te komen. Ik kan best om advertenties heen kijken, maar vind het jammer als het mij zo in de weg zit in het navigeren.

Dit gebeurt niet bij alle advertenties. Ik gebruik de chrome browser op android 15.

In dit voorbeeld zijn de advertenties die de scroll "hijacken" beide van Ziggo, de andere twee geven geen problemen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nog een zelfde voorbeeld, maar dan net even anders. Deze advertentie van Lexus. Hetzelfde want: het hijacked de cursor en weerhoudt je van navigeren via verticaal scrollen. Anders want: deze advertentie is interactief en ondersteunt horizontaal scrollen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPv_Bo9wakMJoDFbPIT5rOCzKrI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sijbnaklLk1lwrBYDyRxbCWm.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-05 14:20
Hier tegenwoordig ook advertenties (ondanks ublock actief), prima, het kat en muisspel gaat nog even door.

Mijn grootste frustratie is de laadtijd van de advertenties. Zo'n 2 seconde na het laden van de frontpage, verspringt alles zo'n beetje door de ads, Waardoor ik enorm vaak misklik op een nieuwsartikel. Advertentiegroottes zijn waarschijnlijk bekend bij tweakers, dus het is een kleine moeite om de ruimte vast te reserveren voordat de ads zijn geladen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
LigeTRy schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:51:
[...]
Advertentiegroottes zijn waarschijnlijk bekend bij tweakers, dus het is een kleine moeite om de ruimte vast te reserveren voordat de ads zijn geladen?
Er kunnen verschillende formaten geserveerd worden op de verschillende posities, en ook afhankelijk van device (mobiel, tablet, desktop). En uiteraard hoeft een adslot ook niet gevuld te worden. Het is dus niet zo eenvoudig om even wat ruimte te reserveren.

We doen het overigens wel voor de topbanner-positie; daar reserveren we hoogte voor een 90px hoge banner, maar tegenwoordig worden daar ook vaker hogere banners in getoond... De ervaring leert echter ook dat bannerblockers er ook een handje van hebben om die gereserveerde ruimte te 'blokkeren'.

Intentionally left blank

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-05 11:20
Ik ben allemaal voor het ondersteunen van Tweakers maar 6 advertenties op 1 artikel is toch echt wel te ver aan het gaan. Al helemaal op mobiel waar soms je sessie wordt hijacked omdat je net die ene pixel in de ad gaat.

Mobiel ga ik al niet meer Tweakers, rest me nog via de laptop/desktop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:10

marapuru

db.

LigeTRy schreef op dinsdag 4 maart 2025 @ 11:51:
Hier tegenwoordig ook advertenties (ondanks ublock actief), prima, het kat en muisspel gaat nog even door.

Mijn grootste frustratie is de laadtijd van de advertenties. Zo'n 2 seconde na het laden van de frontpage, verspringt alles zo'n beetje door de ads, Waardoor ik enorm vaak misklik op een nieuwsartikel. Advertentiegroottes zijn waarschijnlijk bekend bij tweakers, dus het is een kleine moeite om de ruimte vast te reserveren voordat de ads zijn geladen?
Ik denk dat ik nu ruim 5x per dag 'mis klik' doordat er een advertentie te laat wordt ingeladen.
Zeer frustrerend, zorgt voor onterechte kliks op ads. Dus het verpest ook weer statistieken.

Edit: dat gezegd hebbende begrijp ik ook niet goed dat deze manier van ads draaien bijdragen aan sales voor een bedrijf als Fluister. Ik zie het merk nu meerdere keren per dag, het gaat om zicht reclame gok ik zo. Dus waarom de ads niet simpelweg serveren als afbeelding _zonder_ link.

Dan is de interactie ook niet direct ‘kapot’.

Of levert dat minder op voor T.net?

[ Voor 19% gewijzigd door marapuru op 05-03-2025 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dutchminator
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:58
Laat ik het ook subtiel zeggen: Schijt-irritant dat er nu meerdere secondes vertraging zit in het laden van de front-page advertenties. Alles springt onvoorspelbaar rond en misklikken is aan de orde van de dag. Goud geld voor de tip om dit weer netjes via DNS of Ublock tegen te houden; begrip houdt ook ergens op.

Edit: Die springende vertraagde ads lijken juist te verschijnen als ik mijn browser adblock extensies geactiveerd heb, ongeacht of ik tweakers gewhitelist had. Uitschakelen van browser extensies en ads blocken op andere manieren houdt de frontpage weer schoon. Zonde dat er weer engineering effort gestoken wordt in pesterijtjes, ondanks whitelisting in adblock extensies. Besteed je tijd dan nuttig als geld zo krap is.

[ Voor 63% gewijzigd door dutchminator op 06-03-2025 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
dutchminator schreef op donderdag 6 maart 2025 @ 23:36:
[...] Goud geld voor de tip om dit weer netjes via DNS of Ublock tegen te houden; begrip houdt ook ergens op.
Over hoeveel geld hebben we het dan precies? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StGermain
Je hoeft niet te reageren

[ Voor 75% gewijzigd door RobIII op 07-03-2025 16:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MDtje
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 19:53
Laatste tijd is wat mij betreft ook wel wat te extreem met de 'langzame' grote banners.
Meerdere malen per dag klik ik verkeerd omdat er ineens een banner verschijnt.
Ik snap dat er geld verdiend moet worden, maar op deze manier jaag je mensen juist naar de add-blockers.

Onderstaand voorbeeld is sowieso behoorlijk extreem. (zonder gebruik te maken van add-blockers)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GK73IEkMZc2tUGTir5_FDNLq7OU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2vGHGWVHUJQCsM804uuczHDP.png?f=fotoalbum_large

We do not quit playing because we grow old, we grow old because we quit playing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-05 11:32
Sinds 2004 ingeschreven hier, maakt dus al 21 jaar, maar sorry dit is er los over.

Begint wel op een spam site te trekken waarbij we vroeger, toen de dieren nog konden praten, sites gebruikten om adblockers en via de sites.dat file dingen testen. GRC was oa zo een site waar leuke tools en links opstonden.

Moesten de reclames nu nog iets met technologie te maken hebben, en enigzins een normale 'size' hebben dan zou ik er nog mee kunnen leven. Nu open je de site en een tijdje later verplaatst alle content waar ik eigenlijk voor naar hier kom. Gelukkig worden we trager bij het ouder worden dus geef het nog een jaar of 20 en de reclames komen voor mij even snel op m'n scherm als de content.
Dan de reclame : Ik zie momenteel enkel Libelle en Fluister.
1 voordeel, ik kan perfect mijn bril afzetten en de reclames lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:51

Jrz

––––––––––––

Luke-san schreef op zondag 9 maart 2025 @ 18:05:
Sinds 2004 ingeschreven hier, maakt dus al 21 jaar, maar sorry dit is er los over.

Begint wel op een spam site te trekken waarbij we vroeger, toen de dieren nog konden praten, sites gebruikten om adblockers en via de sites.dat file dingen testen. GRC was oa zo een site waar leuke tools en links opstonden.

Moesten de reclames nu nog iets met technologie te maken hebben, en enigzins een normale 'size' hebben dan zou ik er nog mee kunnen leven. Nu open je de site en een tijdje later verplaatst alle content waar ik eigenlijk voor naar hier kom. Gelukkig worden we trager bij het ouder worden dus geef het nog een jaar of 20 en de reclames komen voor mij even snel op m'n scherm als de content.
Dan de reclame : Ik zie momenteel enkel Libelle en Fluister.
1 voordeel, ik kan perfect mijn bril afzetten en de reclames lezen.
Retargetting is digitale harrasment. Zeker als je reclame krijgt die anderen niets aangaat.

Zeker op een site als tweakers kan je PERFECT reclame laten zien die relevant is voor het topic / de content.

Tot die tijd blijf ik lekker adblockeren, zeker als er geen rekening gehouden wordt met zowel performance/bandbreedte en usability.

Als adblockers niet meer werken, dan heb ik m’n digitale detox en zal ik hoogst waarschijnlijk van 10% naar 80% LLM queries gaan, en eventueel een discord :w :w

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05 22:00
C0rnelis schreef op maandag 3 maart 2025 @ 19:49:
[...]

Nog een zelfde voorbeeld, maar dan net even anders. Deze advertentie van Lexus. Hetzelfde want: het hijacked de cursor en weerhoudt je van navigeren via verticaal scrollen. Anders want: deze advertentie is interactief en ondersteunt horizontaal scrollen.

[Afbeelding]
Nog een advertentie in dezelfde categorie als die van Lexus: die van de loterij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fm0yqtvQ7zd-4WeNyxVgDh8W2qY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UvKXdRKGLoVdmHsKVAmkfsa5.jpg?f=fotoalbum_large

En deze van KPN:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FQiGpmxga_U8TIqYyKsV0ZEMu3Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCAHChNXCrlhIpHCi1h9EBcW.jpg?f=fotoalbum_large

Is dit vanuit jullie gezien ook ongewenst, of moet ik me hier bij neerleggen ?

[ Voor 14% gewijzigd door C0rnelis op 12-03-2025 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
De inhoudelijke eisen van DPG Media aan adverteerders zijn niet heel hard:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yCrTlhf0Hl84M2ZJjD7rE_AmXEc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gKbkUHkVdCqJ3aQaNOONqIUD.png?f=fotoalbum_large
https://www.dpgmediagroup.com/nl-NL/advertentievoorwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordjo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Offtopic reactie weggehaald

[ Voor 85% gewijzigd door DaFeliX op 14-03-2025 07:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tommy-D
Nog steeds / alweer de enorm schreeuwende fel knipperende bewegende muisovernemende mediamarkt banners. Er zijn mensen die dit echt niet trekken, zoals ikzelf. Overprikkeld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:56

Zenyatta

Tsjakka!

Banners en afs zijn wel te begrijpen, maar grote reclames middenin nieuwsberichten (zoals ik sinds vandaag lijk te zien) zijn wel irritant. Voor of na het bericht kan ik accepteren, er middenin vraagt om adblockers.

Je kan maar beter geen signature hebben dan een inhoudsloze.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PgOJ0qc07xtokLV0BLq4pQ-5gUI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1jcXa0eyshuiKXSxjKacy6Y5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y4v7vG-Qi4wbZ79L8VhRnb8pL7s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JWkI1vAs1GLxMy6772GtZWAy.jpg?f=fotoalbum_large

Ik ben hier niet heel happig op. Op de telefoon heb ik geen adblocker actief maar dat gaat nu veranderen. Wat reclame is prima maar er zijn grenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterboes
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:32
Sinds een paar dagen komt bij mij te pas en te onpas een advertentie van en tijdschriftenapp tevoorschijn. Totaal kansloos, ik ben al daar al abonnee van. Maar ze moeten niet te lang met die irritante reclame doorgaan, want dan zeg ik hem juist op, ik ben daar ook wel een beetje klaar mee. Ik heb sowieso al een enorme hekel aan iedere vorm van reclame, maar als apps en bedrijven waar ik al klant bij ben, dan ben ik geneigd om ze in het vervolg links te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:46
IK heb 1 dag geprobeerd op mobiel te werken zonder adblocker bij Tweakers. Maar ik ben inderdaad toch weer gaan blocken dankzij screenshots als die van @SomerenV. Leuk dat er meer ads komen, maar er zit een grens aan. En dit gaat echt veels te ver.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV

SomerenV

It's something!

Het is ook wel echt te belabberd voor woorden dat hier verder niet op gereageerd wordt. Doodgegooid worden met dezelfde ad op 1 pagina kan niet echt de bedoeling zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Hier ook 3x de tijdschriften banner op het forum.. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kujinshi
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 07:48

kujinshi

seven heroes

Koekstra schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 13:43:
Hier ook 3x de tijdschriften banner op het forum.. 8)7
Na een 10 minuten scrollen door HWI om je van allerlei nieuws te voorzien heb ik die banner al een 20 keer gezien. Dat is veels te veel. Na 2 keer weet ik het wel. De banners zijn ook enorm groot.

Tevens, doet Tweakers wel wat met de posts die mensen posten hier? Heb de laatste pagina's gelezen en mensen maken echt een punt wel. Lijkt dat alles genegeerd wordt.

Tweakers zou toch het intelligentste en beste moeten zijn qua banners (tov de rest van het internet). :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Vasa-
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:39
Geen idee of het relevant is, maar de manier waarop de Mediamarkt banner werkt, voelt enorm storend voor mij. Eerst een felrode achtergrond gevolgd door een draaiende spiraal. Ik begrijp dat reclame er moet zijn om te zorgen dat Tweakers inkomsten blijft hebben, daarom dat Tweakers één van de weinige websites is waar ik ublock niet aan heb staan. Misschien dat mijn verwachtingen te hoog zijn, maar ik zou dan denken dat Tweakers er toch een beetje op let dat de banners die getoond worden niet dit soort schreeuwerige trucjes gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy-D
-Vasa- schreef op vrijdag 23 mei 2025 @ 08:25:
Geen idee of het relevant is, maar de manier waarop de Mediamarkt banner werkt, voelt enorm storend voor mij. Eerst een felrode achtergrond gevolgd door een draaiende spiraal. Ik begrijp dat reclame er moet zijn om te zorgen dat Tweakers inkomsten blijft hebben, daarom dat Tweakers één van de weinige websites is waar ik ublock niet aan heb staan. Misschien dat mijn verwachtingen te hoog zijn, maar ik zou dan denken dat Tweakers er toch een beetje op let dat de banners die getoond worden niet dit soort schreeuwerige trucjes gebruikt.
Deze heb ik ook al meerdere malen gemeld, ik kan hier echt niet tegen. En ik ben vast niet de enige. Leuk als iemand straks weer een of andere aanval krijgt puur en alleen door het verdienmodel van Tweakers. Games hebben bijna altijd wel een waarschuwing voor mensen die gevoelig zijn voor flitsende lichten en dergelijke, die zou hier dankzij MM ook geplaatst moeten worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Tommy-D op 23-05-2025 09:31 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste