Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Vermeld de URL waar het probleem zich bevindt
https://ab.tweakers.nl/pool/lib/5835_1/null
...
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Frontpage banner van Amazon.nl, klik erop
...
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Een website
...
Indien relevant, voeg een screenshot toe
De inhoud van de XML:
<Error>
<Code>NoSuchKey</Code>
<Message>The specified key does not exist.</Message>
<Key>public_html/pool/lib/5835_1/null</Key>
<RequestId>5XFJ2F8XMTJQFJYP</RequestId>
<HostId>40kTlbiwtbdUF3MQsFaR7vetdKcmA/ngB5w25psc22So11Q3fL1QHguVdnNghq1XRDZONDtLptk=</HostId>
</Error>
...
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Verschillende
[ Voor 0% gewijzigd door Kaastosti op 10-11-2023 15:31 . Reden: Het is helemaal geen JSON maar XML... zucht, het is vrijdag ]
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
v&a aangeboden: Eufy Video Doorbell
![]() | ![]() |
Intentionally left blank
Deze? [fp] reclame banner oud?Jron667 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:08:
Ik kreeg een Black Friday Bol banner, beetje laat.
Intentionally left blank
Yep. hier ook.
Oeps!
Sorry, we kunnen deze pagina niet meer vinden
We hebben ons best gedaan, maar het lijkt erop dat deze pagina niet (meer) bestaat of misschien verhuisd is. Je kunt natuurlijk altijd naar de homepage of de zoekfunctie gebruiken.
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
It’s supposed to be automatic, but actually you have to push this button.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Nee, we zijn aan het kijken naar deze bug (zie Verzoek enquête erg hardnekkig).gambieter schreef op maandag 29 januari 2024 @ 11:57:
Is de hardnekkige enquete banner een advertentie?
Dat zijn geen banners maar gewoon afbeeldingen, die door een renderbug van je browser/os 'herhaald' worden. Zie ook Teksten en blokken lopen door elkaar op mobielJoenos schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 20:10:
In de MS Edge browser is door ads-banners de site onbruikbaar. Zie:
UAcode:
1 Mozilla/5.0 (Linux; Android 10; K) AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko) Chrome/121.0.0.0 Mobile Safari/537.36 EdgA/121.0.0.0
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Intentionally left blank
Dat ligt volgens mij niet aan de banner, maar is een bug in een A/B-test, zie o.a. ook neiwiequieghaep in "Meer producten in één oogopslag"kalizec schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:14:
De nieuwe BOL banner breekt de Pricewatch Listing.
De filters springen helemaal naar links, en de listing zelf staat nu onder de filters.
[Afbeelding]
Intentionally left blank
Ik gebruik crhome Versie 122.0.6261.129 op windows 11.
Ik zie bij jou geen actief abonnement meer. Volgens onze gegevens liep je Hero-abonnement op 23/11/2023 af...Singelaar schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:55:
Hi redactie, sinds een tijdje krijg ik bij het laden van pagina's advertenties te zien. Terwijl ik een abonnement heb. Na verversen van de browser verdwijnen de ad's. Waarom worden ze initieel wel getoond?
Ik gebruik crhome Versie 122.0.6261.129 op windows 11.
Intentionally left blank
*pakt zijn portemonnee*
1.)Waarom denkt DPG de AP te mogen negeren om hun eigen manieren maar te pushen? (Waaronder het "weigeren" knopje te "verstoppen" achter enkele stappen)
2.) Waarom gaat DPG in zee met advertentie bedrijven die blijkbaar het heel hip vinden om alle gebruikers data maar te bewaren? Maar wel op tweakers, AD etc in artikelen roepen dat "Privacy zooo belangrijk" is.
3.) Stel dat je het "recht om te vergeten" gebruikt bij Tweakers. Sturen zij dit dan door naar adverteerders? Of moet je dit zelf doen? Aangezien DPG blijkbaar in zee gaat met adveteerders die maar al te graag je data bewaren.
Ik snap dat de tweakers zich moet buigen wat de grote baas DPG zegt en ze zelf ongeveer 0 keuze hebben (want zo werken bedrijven helaas). Maar ik zag dat er een reactie van @DPO_Bert was in het artikel wat vooral zeer ontwijkend was en 0 antwoorden gaf op de vraag behalve de strekking:
"Ja maar als het voor de rechter komt krijgen we toch wel gelijk dus doen we het"
Als ik weer verkeerd zit hoor ik het graag maar:
a.) Nieuw topic is niet gewenst, want het moet op 1 plek samen, wat logisch is
b.) De vragen vallen net buiten de boot voor allebei de genoemde topics
[ Voor 9% gewijzigd door corset op 02-07-2024 16:19 ]
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Er is sinds vandaag een nieuw advertentieplatform met DPG cookie-banner.Hayland schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:26:
Ik heb vorige week in de cookie banner op "Alles weigeren" geklikt en zie nu precies 1 week later de banner terug. Is dat een fout, of is dat bewust?
.plan: We stappen op 2 juli over op ons nieuwe advertentiesysteem
time is infinite, but each week is ten hours short..
Een bewuste fout, zou je kunnen zeggen,Hayland schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 17:26:
Ik heb vorige week in de cookie banner op "Alles weigeren" geklikt en zie nu precies 1 week later de banner terug. Is dat een fout, of is dat bewust?
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Orion84 op 02-07-2024 20:22 ]
Ik heb eerst op Tweakers op "Alles weigeren" geramd, maar ik zie toch nog steeds op NU.nl en andere DPG media websites de cookiewall. Vice versa verschijnt die cookiemuur niet op Tweakers na het afwijzen op andere DPG media websites.Deze voorkeuren gelden tegelijk voor alle DPG Media-websites. Bezoek je op 2 juli dus eerst NU.nl en geef je daar je voorkeuren aan, dan zie je de wall niet daarna ook nog op Tweakers.
Is dit een bug?
Tevens - het is niet goed in te stellen dat je bepaalde diensten wel toestaat en andere niet. Moet het alles-of-niets zijn over gehele groepen? Ik wil geen tracking van Meta, maar ik wil wel Twitter en YouTube-embeds zien, bijvoorbeeld.
ikt schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 22:16:
[...]
Ik heb eerst op Tweakers op "Alles weigeren" geramd, maar ik zie toch nog steeds op NU.nl en andere DPG media websites de cookiewall. Vice versa verschijnt die cookiemuur niet op Tweakers na het afwijzen op andere DPG media websites.
Is dit een bug?
[...]
DaFeliX in "Verwijderen tracking-data"DaFeliX schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 07:58:
[...]
Lang verhaal kort: Er is een nieuwe implementatie van de cookiewall, en een oudere. Het lijkt er op dat als je akkoord geeft op de nieuwe, dit niet werkt voor de oude maar andersom wel (dus Tweakers en Trouw werkt beide kanten uit zonder problemen, nu.nl en Tweakers niet). Helaas kunnen we dit zelf niet oplossen, ik leg 't dus neer bij m'n collega's.
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
/f/image/3Bt9TyJzhIQ95tcVFaMa6IHF.png?f=fotoalbum_large)
Het gaat mij vooral om de vierkante banner, die tussen de tekst gepropt is en het artikel onderbreekt, op korte afstand van de tekst erboven en eronder. Terwijl er aan de rechterkant een zee aan ruimte is...
Ik hoop dat dit om een foutje gaat, maar ik ben bang van niet. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
The devil is in the details.
Volgens het .plan:Hahn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:14:
Bij dit nieuwsbericht kreeg ik zojuist de volgende banners:
[Afbeelding]
Het gaat mij vooral om de vierkante banner, die tussen de tekst gepropt is en het artikel onderbreekt, op korte afstand van de tekst erboven en eronder. Terwijl er aan de rechterkant een zee aan ruimte is...
Ik hoop dat dit om een foutje gaat, maar ik ben bang van niet. Kan iemand hier uitsluitsel over geven?
De zichtbaarste wijziging is dat er bij langere nieuwsberichten nu ook een advertentie tussen twee alinea’s kan verschijnen. Op desktops en laptops is dit een reguliere banner, op mobiel kan dit ook een ‘seamless ad’ zijn.
We zijn sinds dinsdag over naar de nieuwe advertentie-opzet en de advertentie in de nieuws-artikelen is daarmee nieuw. Zie ook het .plan .plan: We stappen op 2 juli over op ons nieuwe advertentiesysteem. Er is ook een ad slot beschikbaar in de rechterkolom naast het artikel (desktop view). Maar deze wordt niet gevuld wanneer er een advertentie in het artikel wordt getoond.Hahn schreef op woensdag 3 juli 2024 @ 17:14:
Vooralsnog zijn we nu niet van plan iets aan te passen in de posities. Wel willen we nog meer padding toevoegen tussen de advertentie en de content.
“Internet is een internationaal verschijnsel” (minister Piet-Hein Donner, 6 sept 2011)
Dus jullie gaan bewust advertenties zoveel mogelijk in de weg laten staan, ook al is er meer dan genoeg ruimte aan de rechterkant, wat net zo goed (zo niet méér) binnen de viewport zou vallen? Oké, duidelijk...ikloon schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:08:
[...]
We zijn sinds dinsdag over naar de nieuwe advertentie-opzet en de advertentie in de nieuws-artikelen is daarmee nieuw. Zie ook het .plan .plan: We stappen op 2 juli over op ons nieuwe advertentiesysteem. Er is ook een ad slot beschikbaar in de rechterkolom naast het artikel (desktop view). Maar deze wordt niet gevuld wanneer er een advertentie in het artikel wordt getoond.
Vooralsnog zijn we nu niet van plan iets aan te passen in de posities. Wel willen we nog meer padding toevoegen tussen de advertentie en de content.
[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 04-07-2024 15:14 ]
Midden in een artikel staat het meer in het zicht dan aan de rechterkant.Hahn schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:13:
[...]
Dus jullie gaan bewust advertenties zoveel mogelijk in de weg laten staan, ook al is er meer dan genoeg ruimte aan de rechterkant, wat net zo goed (zo niet méér) binnen de viewport zou vallen? Oké, duidelijk...
Als je het artikel leest met advertentie aan de rechterkant, is het hooguit in je perifere zicht dat de advertentie bij je binnenkomt. Als het tussen twee alinea's in staat moet je er al actiever overheen scrollen, dus grotere kans dat je de advertentie actief ziet en dat 'ie binnenkomt.
Dus voor adverteerders zal deze oplossing meer waarde hebben, dus meer inkomsten voor Tweakers.net gok ik zo.
Ja, dat zeg ik: de advertentie zit in de weg. Ik snap ook wel dat dat waarschijnlijk voor adverteerders interessanter is, want het staat in de weg, dus je kan er niet omheen.vanaalten schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:46:
[...]
Midden in een artikel staat het meer in het zicht dan aan de rechterkant.
Als je het artikel leest met advertentie aan de rechterkant, is het hooguit in je perifere zicht dat de advertentie bij je binnenkomt. Als het tussen twee alinea's in staat moet je er al actiever overheen scrollen, dus grotere kans dat je de advertentie actief ziet en dat 'ie binnenkomt.
Dus voor adverteerders zal deze oplossing meer waarde hebben, dus meer inkomsten voor Tweakers.net gok ik zo.
Maar dat zou een balans moeten zijn. Die is nu wat mij betreft flink zoek.
Artikelen waarbij advertenties midden tussen de tekst staan vermijd ik overigens altijd zoveel mogelijk, dus het kan ook averechts werken.
[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 04-07-2024 15:50 ]
Beetje jammer dst letterlijk de enige reactie hierop was "ik ga het topic sluiten en post het daar maar. Dan doen we er niks mee". (Zo voelt het nu wel)corset schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 14:43:
Aangezien ik wordt doorverwezen naar dit topic. En mijn vragen niet gaan over verwijderen van gebruikersdata. Hier maar opnieuw
1.)Waarom denkt DPG de AP te mogen negeren om hun eigen manieren maar te pushen? (Waaronder het "weigeren" knopje te "verstoppen" achter enkele stappen)
2.) Waarom gaat DPG in zee met advertentie bedrijven die blijkbaar het heel hip vinden om alle gebruikers data maar te bewaren? Maar wel op tweakers, AD etc in artikelen roepen dat "Privacy zooo belangrijk" is.
3.) Stel dat je het "recht om te vergeten" gebruikt bij Tweakers. Sturen zij dit dan door naar adverteerders? Of moet je dit zelf doen? Aangezien DPG blijkbaar in zee gaat met adveteerders die maar al te graag je data bewaren.
Ik snap dat de tweakers zich moet buigen wat de grote baas DPG zegt en ze zelf ongeveer 0 keuze hebben (want zo werken bedrijven helaas). Maar ik zag dat er een reactie van @DPO_Bert was in het artikel wat vooral zeer ontwijkend was en 0 antwoorden gaf op de vraag behalve de strekking:
"Ja maar als het voor de rechter komt krijgen we toch wel gelijk dus doen we het"
Als ik weer verkeerd zit hoor ik het graag maar:
a.) Nieuw topic is niet gewenst, want het moet op 1 plek samen, wat logisch is
b.) De vragen vallen net buiten de boot voor allebei de genoemde topics
Ben van tweakers vrijwilligers/medewerkers meer gewend.
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Op 10 November was er al een topic door Benjamin geopend hierover. Echter is er sinds de comment door Bor op 10 November 0 reactie geweest. Waardoor het weer standaard gissen wordt wat er gedaan wordt.
En natuurlijk zal het eeuwenoude excuus wel komen "We zijn er mee bezig". Maar er wordt niks gemeld hierover.
Jullie willen feedback. Maar geven 0 communicatie terug. De enige communicatie die ik heb ontvangen? "Verkeerd topic. Slotje. Zoek het uit, we doen er niks meer mee". Tenminste, dat is het gevoel wat ik nu heel, heel erg krijg.
Maar het is toch echt iets anders dan dat..
Als het zo door gaat dan ga ik gewoon Add blokkeren want dat slaat gewoon nergens op.
Ik ben er al mee begonnen.. Op 2 Juli wordt een topic hierover gesloten met "Ga daar maar verder" en tegelijk denkt het team "Mooi kunnen we alle feedback in 1 groot topic negeren".raro007 schreef op zondag 25 augustus 2024 @ 12:26:
Uranus reclame met astronaut.
Maar het is toch echt iets anders dan dat..
Als het zo door gaat dan ga ik gewoon Add blokkeren want dat slaat gewoon nergens op.
Het feit dat er gewoon totaal niks wordt gedaan met de feedback is voor mij een reden om gewoon adblock te gebruiken.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard zoals ze heel mooi zeggen, en op dit moment heeft Tweakers bij mij 0 vertrouwen gewekt dat ze ook iets willen doen om "eerlijke" ads te tonen (zie louche TV bedrijven die maandelang kunnen blijven adverteren. MaxICT die kan blijven bestaan ondanks alle bewezen problemen etc etc)
Cheer here! Ik ga vanaf nu ook de advertenties blokkeren. Ik kom net op de site en kreeg een bijna scherm vullend advertentie die naar beneden scrolde? Banners kan ik mee leven, maar dit gaat mij te ver (net zoals die zogenaamde Hero adv).corset schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 10:01:
[...]
Ik ben er al mee begonnen.. Op 2 Juli wordt een topic hierover gesloten met "Ga daar maar verder" en tegelijk denkt het team "Mooi kunnen we alle feedback in 1 groot topic negeren".
Het feit dat er gewoon totaal niks wordt gedaan met de feedback is voor mij een reden om gewoon adblock te gebruiken.
Vertrouwen komt te voet en gaat te paard zoals ze heel mooi zeggen, en op dit moment heeft Tweakers bij mij 0 vertrouwen gewekt dat ze ook iets willen doen om "eerlijke" ads te tonen (zie louche TV bedrijven die maandelang kunnen blijven adverteren. MaxICT die kan blijven bestaan ondanks alle bewezen problemen etc etc)
/f/image/IY5zczFGjxzryqB5NHmPc4In.png?f=fotoalbum_large)
Te ziek voor woorden!
[ Voor 15% gewijzigd door Cybergamer op 04-09-2024 20:21 ]
Jep, ik dacht ik zet het even uit, en ik krijg ook dat soort prut voorgeschoteld. Maar goed, ik verwacht er geen reactie meer over. Want iets van open communicatie is al enige tijd niet meer mogelijk helaas.Cybergamer schreef op woensdag 4 september 2024 @ 20:16:
[...]
Cheer here! Ik ga vanaf nu ook de advertenties blokkeren. Ik kom net op de site en kreeg een bijna scherm vullend advertentie die naar beneden scrolde? Banners kan ik mee leven, maar dit gaat mij te ver (net zoals die zogenaamde Hero adv).
[Afbeelding]
Te ziek voor woorden!
Maar wel klagen dat gebruikers adblockers gebruiken, alleen luisteren waarom? Dat is teveel werk
op de frontpage tweakers.net
Geef aan welke stappen je uitvoert om het probleem te kunnen reproduceren
Refresh tot de prachtige irritante pathe advertentie tevoorschijn komt
Beschrijf wat je zou verwachten als het probleem zich niet voordeed
Dat ik normaal de topbar kan zien
Indien relevant, voeg een screenshot toe
https://i.imgur.com/rjdcAjV.png
Vermeld welk apparaat en browser je gebruikt
Edge, Firefox, Chrome, Opera, Brave,
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Bedankt; kon dit forum niet vinden, excuus voor het ongemak.F_J_K schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 12:41:
@Tweakez ik voeg je vraag even samen met Feedbacktopic voor advertenties (banners)
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Dit bekeek ik op de Galaxy Tab s6 lite, in de Chrome browser.MO_DPG schreef op vrijdag 13 september 2024 @ 11:08:
Dank voor uw melding. Met welk device (vb Galaxy Tab A9 etc) bekijkt u de website?
Later die avond had ik een andere advertentie van Bol op jullie homepage, deze was zowel links als rechts afgesneden.
[ Voor 22% gewijzigd door GurbieV op 13-09-2024 14:57 ]
Klikte op een leuk artikel en kreeg dit zo te zien
Nu vind ik het nog wel geinig maar kan me voorstellen dat dit niet echt de bedoeling is.
:strip_exif()/f/image/RNaRpbiQMPeMxWdVCMLUe22Q.jpg?f=fotoalbum_large)
*Even gemerged naar Feedbacktopic voor advertenties (banners)
[ Voor 8% gewijzigd door RobIII op 27-09-2024 09:23 ]
Die notificaties. Mijn OCD
[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 14-10-2024 20:29 ]
Ik heb op zelfde plek een fiat reclame, (ben op zoek naar nieuwe auto).
Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst online naar ondermode gezocht heb99ruud99 schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:29:
Dit hangt af van je cookies, blijkbaar zoek je veel op ondermode, waardoor ze je hunkemoller voorschotelen.
Ik heb op zelfde plek een fiat reclame, (ben op zoek naar nieuwe auto).
Alles is nu gemarkeerd als gelezenHTT-Thalan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:29:
Volgens mij zijn er ook wel mannelijke tweakers met een stevige cupmaat hoor.
Die notificaties. Mijn OCD.
Ja daar kan ik geen ontkennend geintje op maken want ik heb jou al eens ontmoetSmurfLink schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:00:
Want er bestaan geen vrouwelijke Tweakers ofzo?
Eigenlijk ook wel een goeie reclame ook zo met dit topic, eens kijken of er nog wat leuks tussenzit.HTT-Thalan schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:01:
[...]
Ja daar kan ik geen ontkennend geintje op maken want ik heb jou al eens ontmoet.
I have stability. The ability to stab.
Smurf gaat op jachtSmurfLink schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 21:03:
[...]
Eigenlijk ook wel een goeie reclame ook zo met dit topic, eens kijken of er nog wat leuks tussenzit.Door m'n adblockers had ik het zelf nog niet gezien.

Hi, kan me voorstellen dat je dit niet gewend bent op Tweakers. We (ik werk zelf voor de Commerciele kant van Tweakers) krijgen ook advertenties vanuit het DPG netwerk op onze site, omdat we daar onderdeel van zijn. Deze worden dan breed uitgeserveerd en daar waar er goed op wordt geklikt wordt deze automatisch ook meer getoond. Zo filtert het vrij snel uit wat de juiste plekken zijn voor de verschillende advertenties.SomerenV schreef op maandag 14 oktober 2024 @ 20:27:
Geen idee of dit onder bugs valt, maar net verwelkomde de volgende advertentie me op de hoofdpagina:
[Afbeelding]
Nu is er niks mis met een mooie dame in lingerie maar niet iets wat ik op Tweakers verwacht te zien.
Met onze doelgroep kan ik mij enigzins voorstellen dat dergelijke advertenties het commercieel goed doen (iykwim), maar dat maakt het nog niet gewenst natuurlijk. Het advertentiesysteem heeft als performance indicator omzet, maar niet alles draait alleen maar om de centjes. Imho horen dergelijke advertenties simpelweg niet op Tweakers en daar mag DPG best oog voor hebben.RobCF schreef op dinsdag 15 oktober 2024 @ 17:34:
[...]
Deze worden dan breed uitgeserveerd en daar waar er goed op wordt geklikt wordt deze automatisch ook meer getoond. Zo filtert het vrij snel uit wat de juiste plekken zijn voor de verschillende advertenties.
Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.
Vind ik eerlijk gezegd Tweakers.net onwaardig, dat soort laagwaardige adverteerders hebben jullie toch niet nodig?
Wel de vraag, wat is daar dan het beleid voor?
hi, beleid is dat we de nationale wet en regelgeving volgen voor wat er mag qua advertising in Nederland. Dus er zolang de partijen voldoen aan alle criteria dan mogen ze adverteren.Keypunchie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 23:16:
Heb net het advertentiebeleid doorgenomen, maar daar staat niks over content van banners in. Ik zweer dat ik net een gokbanner voorbij zag komen.
Vind ik eerlijk gezegd Tweakers.net onwaardig, dat soort laagwaardige adverteerders hebben jullie toch niet nodig?
Wel de vraag, wat is daar dan het beleid voor?
Wij hanteren hierbij voor Tweakers geen andere regels dus, dan bij onze andere sites.
:strip_exif()/f/image/ilHiTCKMEXkHqiGQda1xYSN8.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 18% gewijzigd door GurbieV op 09-11-2024 07:50 ]
Hi, dit is iig niet de bedoeling. Zal het doorsturen intern om te kijken of dit verkeerd ingeboekt staat of dat er iets anders gebeurd. Dank!GurbieV schreef op zaterdag 9 november 2024 @ 07:49:
Net kwam ik de volgende opmaak tegen op de frontpage. Ik vraag me af of dit helemaal de bedoeling is. Op een Galaxy tab s6 lite.
[Afbeelding]
*knip*. Zoals je zelf al had verwacht, is dit dus niet de bedoeling.GurbieV schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:58:
Reeds eerder gemeld, maar kennelijk nog niet opgelost... Advertentie wordt aan 2 zijden afgekapt.
Galaxy tab s6 lite, chrome browser.
[Afbeelding]
[ Voor 27% gewijzigd door rens-br op 12-11-2024 10:36 ]
*knip*. De juiste weg om feedback te vragen op je moderatie is via de DM naar de desbetreffende moderator/admin.Kevin2032 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:32:
[...]
[mbr]*knip*. Zoals je zelf al had verwacht, is dit dus niet de bedoeling.[/]
[ Voor 57% gewijzigd door rens-br op 12-11-2024 10:52 ]
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een advertentie heb gezien op tweakers. Zowel op mijn Pixel 7 in Chrome als mijn desktop en laptop in Vivaldi met tweakers gewhitelist bij zowel ublock als de tracking blocker van de browser zelf.
Normaal gesproken zou ik daar niet over klagen, maar ik zie toch liever dat tweakers wel iets van advertenties serveert.
Ik heb geen pihole oid, merk ook geen verschil tussen thuis, onderweg en op werk, dus daar zou het niet aan mogen liggen...
*knip* Offtopic.Martijn.C.V schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:59:
Ik heb een vraag: Vanwaar de keuze op 15.000 karma? Er wordt gesproken dat de corecommunity wordt bespaard, maar mijns inziens is 15k echt heel hoog!
Ik zit in 10 jaar op 17k, met wat ik denk een redelijk gemiddelde interactie is. Ik haal die grens net dus. Ik kan me absoluut voorstellen dat er een grens gesteld moet worden, maar ik zou daar veel eerder een 5.000 hebben verwacht.
Zeker als je realiseert dat een aardig deel van ons bij de StackExchange sites komt (eg StackOverflow) waar je met 200rep al ad-free bent, dat kun je met een week zijn, of zelfs wel een dag als je al een account ergens hebt op een zusterforum.
Als de intentie is om voornamelijk de bezoekers van zoekmachines te serveren lijkt me 5.000 karma nog steeds erg veel, maar dat is in ieder geval nog een vorm van realistisch. Met mn huidige activiteit, welke de laatste tijd toevallig wat hoger ligt, is die 15.000karma nog steeds 14 maanden karma harken! Dat lijkt me meer dan voldoende bijdragen dan.
(ik heb de grens al gehaald, maar dit is zo out of reach dat ik er toch iets van wou zeggen. Nog even en je krijgt straks complottheorieen over BigTweakers en de TwElite!)
[ Voor 2% gewijzigd door rens-br op 12-11-2024 11:08 ]
Wij kunnen uiteraard niet op jouw computer kijken, maar dingen die het nog zouden kunnen zijn:MatthijsBoog schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:47:
Geen idee of dit de juiste plek is, maar naar aanleiding van het artikel over advertenties.
Ik kan mij niet herinneren wanneer ik voor het laatst een advertentie heb gezien op tweakers. Zowel op mijn Pixel 7 in Chrome als mijn desktop en laptop in Vivaldi met tweakers gewhitelist bij zowel ublock als de tracking blocker van de browser zelf.
Normaal gesproken zou ik daar niet over klagen, maar ik zie toch liever dat tweakers wel iets van advertenties serveert.
Ik heb geen pihole oid, merk ook geen verschil tussen thuis, onderweg en op werk, dus daar zou het niet aan mogen liggen...
- VPN
- gebruik van specifieke DNS-servers die adnetwerken blokkeren
- globale software zoals Adguard
- een router die al filtert/blokkeert
Een makkelijke check is door in de netwerktab van je development console (F12) te kijken of je requests ziet naar advertentienetwerken zoals advertising-cdn.dpgmedia.cloud of adnxs.com en of die geen fouten geven.
Intentionally left blank
Reminder van de eerste post van dit topic... graag altijd reageren onder de post waar je opmerking over gaat. Dan houden we het centraal! Alvast dank!jelle. schreef op donderdag 9 juni 2022 @ 15:57:
Welkom in het feedbacktopic voor advertenties (banners) die op Tweakers vertoond worden. Heb je een foutje gespot in een advertentie, laadt er iets niet goed, gaat er wat stuk of loop je tegen een ander probleem rondom banners aan? Meld het hier, bij voorkeur met een screenshot, en wij proberen het zo snel mogelijk op te lossen.
Let op: dit topic gaat over de banners op Tweakers. Wil je iets kwijt over advertorials of (win)acties met onze partners, kijk dan in het topic [Discussie] Reclame algemeen of in het forum Acties en evenementen.
Handige links:
[ Voor 11% gewijzigd door jelle. op 12-11-2024 11:52 ]
Zie .plan: Tweakers krijgt meer advertenties, vooral voor incidentele gebruikersmarapuru schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:44:
Sinds wanneer komen deze advertenties langs op het forum? Ik vind het bijzonder storend. Zeker in topics waar ik snel doorheen scroll, vaak stop ik bij een afbeelding. Vast leuk voor de adverteerder, maar het maakt mijn experience kapot.
[Afbeelding]
Intentionally left blank
Deze regeltjes toegevoegd aan Adguard
1
2
3
| - "@@||advertising-cdn.dpgmedia.cloud^$important" - "@@||cdn.optoutadvertising.com^$important" - "@@||adserving.optoutadvertising.com^$important" |
maar ik krijg nog altijd geen reclame te zien. Het ad lijntje verschijnt ff, maar verder niks
:strip_exif()/f/image/VSHC0MkcgHwWSHdu0m3DsuHm.gif?f=fotoalbum_large)
In de console zie ik dat de javascript toch al iets doet:
1
2
3
| loading ad from adserver for h1-detail_961973501176425700 loading ad from adserver for a1-detail_437798332887095700 loading ad from adserver for h0-detail_937914694521719900 |
en ook een error in het verlengd flexibel orgaan:
1
2
| No API key given. Please add a valid apiToken above this script call: window.tentacles = { apiToken: "09876543edfghy7"}; verlengd-flexibel-orgaan.js:1:458 <anonymous> https://tweakers.net/scripts/verlengd-flexibel-orgaan.js:1 |
//edit: bovenstaande was met Firefox, strict protection on/off maakt niet veel uit. Op Vivaldi (android) zie ik het ad lijntje wel als ik ga voor "Block tracking" , maar geen reclame. Zet k tracking protection uit in Vivaldi dan flikker het ad lijntje, maar wederom geen reclame. Op Firefox (android) flikkert het ad lijntje soms en soms zie ik reclame (van sogetti). Ik denk dat uitgebreidere whitelisting documentatie wel interessant kan zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door Hardfreak op 12-11-2024 19:24 . Reden: Zie //edit ]
Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management
Aangezien de ad-delivery nu gewoon weer via third-parties loopt zal je heel veel verschillende netwerken moeten whitelisten. Daar kunnen wij helaas geen lijstje van maken...Hardfreak schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:07:
Na het artikel van vandaag dacht ik, ik ga even proberen om reclame op tweakers terug te laten werken. uBlock Origin stond al langer uit, maar mijn DNS server liet nog niets toe.
Deze regeltjes toegevoegd aan Adguard
code:
1 2 3 - "@@||advertising-cdn.dpgmedia.cloud^$important" - "@@||cdn.optoutadvertising.com^$important" - "@@||adserving.optoutadvertising.com^$important"
maar ik krijg nog altijd geen reclame te zien. Het ad lijntje verschijnt ff, maar verder niks![]()
[Afbeelding]
In de console zie ik dat de javascript toch al iets doet:
code:
1 2 3 loading ad from adserver for h1-detail_961973501176425700 loading ad from adserver for a1-detail_437798332887095700 loading ad from adserver for h0-detail_937914694521719900
en ook een error in het verlengd flexibel orgaan:
code:
1 2 No API key given. Please add a valid apiToken above this script call: window.tentacles = { apiToken: "09876543edfghy7"}; verlengd-flexibel-orgaan.js:1:458 <anonymous> https://tweakers.net/scripts/verlengd-flexibel-orgaan.js:1
//edit: bovenstaande was met Firefox, strict protection on/off maakt niet veel uit. Op Vivaldi (android) zie ik het ad lijntje wel als ik ga voor "Block tracking" , maar geen reclame. Zet k tracking protection uit in Vivaldi dan flikker het ad lijntje, maar wederom geen reclame. Op Firefox (android) flikkert het ad lijntje soms en soms zie ik reclame (van sogetti). Ik denk dat uitgebreidere whitelisting documentatie wel interessant kan zijn.
Sowieso zal adnxs.com gewhitelist moeten worden (adserver van Xandr). Wellicht dat dan de opt-out ads wel gaan werken - dat zijn fallback ads voor als je geen consent hebt gegeven in de cookiewall.
Intentionally left blank
Herkenbaar en zeer storend. Je zou bijna een ad blocker gaan installeren.marapuru schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 12:44:
Sinds wanneer komen deze advertenties langs op het forum? Ik vind het bijzonder storend. Zeker in topics waar ik snel doorheen scroll, vaak stop ik bij een afbeelding. Vast leuk voor de adverteerder, maar het maakt mijn experience kapot.
[Afbeelding]
...maar:The Fox NL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:21:
Ze zouden er trouwens ook prima naast kunnen staan, want links en rechts heb ik genoeg ruimte.
- dan is de waarde van een advertentie meteen flink minder, want ads aan de zijkanten worden minder gezien
- wellicht dat dit technisch lastig is. Voor mobiel denk ik dat links/rechts geen optie is, dus dan zou je al iets moeten doen van "mobiel ertussen, desktop ernaast" en dat is wellicht lastig.
Er komt ook nog een side-banner, zie de .plan:The Fox NL schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:21:
Ik snap dat er inkomsten nodig zijn, maar om nu na elke 8 forumposts een advertentie te inlinen vind ik teveel van het goede. Ze zouden er trouwens ook prima naast kunnen staan, want links en rechts heb ik genoeg ruimte.
Helaas is dit geen of-of keuze; banners naast de content zijn op mobiel niet mogelijk en 2 bannerposities op desktop is simpelweg te weinig voor de behoefte aan advertentieruimte op Tweakers.Er worden drie advertentieplekken aan het forum toegevoegd. Om te beginnen een banner bovenaan elke pagina, zoals die nu ook al op de frontpage verschijnt. Daarnaast kan er op brede viewports met genoeg ruimte een verticale banner rechts naast de foruminhoud komen te staan. Tot slot komen er ook advertentieplekken in de topics zelf te staan. Al deze advertenties worden alleen getoond aan bezoekers die minder dan 15.000 karmapunten hebben.
Intentionally left blank
Wat houdt je tegen om voor €35 een jaar lang geen reclame op Tweakers.net te zien?Matanza schreef op donderdag 5 december 2024 @ 23:28:
De schermvullende reclame reclame tussen de posts is echt storend ! Het heeft mij al meerdere malen weg gehouden van het forum.
Ik snap dat er geld verdiend moet worden. Maar op deze manier gaat het vast niet lukken.
Tweakers voert een wijziging door waardoor iets onleesbaar wordt. Dan mag je dat toch aankaarten? Waarom gelijk schermen met dat je dan maar een abonnement moet nemen? Misschien kan de banner wel iets kleiner waardoor beide partijen tevreden zijn.vanaalten schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:25:
[...]
Wat houdt je tegen om voor €35 een jaar lang geen reclame op Tweakers.net te zien?
Hi, dank voor het doorgeven. Er zijn idd wel eens wat grotere advertenties, maar deze hoort niet zo groot te zijn. Lijkt verkeerd te zijn ingeboekt, dus ik zal dit doorgeven.morritz34 schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 13:57:
[...]
Tweakers voert een wijziging door waardoor iets onleesbaar wordt. Dan mag je dat toch aankaarten? Waarom gelijk schermen met dat je dan maar een abonnement moet nemen? Misschien kan de banner wel iets kleiner waardoor beide partijen tevreden zijn.
RobCF schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 20:36:
[...]
Hi, dank voor het doorgeven. Er zijn idd wel eens wat grotere advertenties, maar deze hoort niet zo groot te zijn. Lijkt verkeerd te zijn ingeboekt, dus ik zal dit doorgeven.
Bedankt voor het bekijken en aanpassen !MO_DPG schreef op maandag 9 december 2024 @ 11:14:
Dank voor de melding. We hebben een aanpassing doorgevoerd welke er voor moet zorgen dat deze advertenties op de juiste manier zullen worden getoond. Er kan wat tijd overheen gaan voordat dit zichtbaar zal zijn.
Ik heb het inderdaad de laatste dagen niet meer gezien. Voor mij Prima zo !
Zoals morritz34 aanhaalde, Op deze manier is het werkbaar voor iedereen.
Anders krijg je het effect dat je minder lezers hebt die meer binnenbrengen en heb je op einde van de rit even veel inkomsten.
/f/image/nrFWD9spc3EBKBVM8sj0XhHg.png?f=fotoalbum_large)
Resulterende url: https://tweakers.net/?utm...mpaign=ON-94830_directbuy
Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo
/f/image/h1Vy46YP41ujwN1ERt51kb92.png?f=fotoalbum_large)
Het probleem met deze advertentie is dat deze het scrollen op de pagina blokkeert als je met je vinger toevallig boven deze advertentie zit. In plaats daarvan 'scrolt' de advertentie door verschillende aanbiedingen heen terwijl de pagina stil blijft staan. Waarom moet er nu toch elke keer weer de grens opgezocht worden om advertenties zo irritant mogelijk te maken, het op deze manier de verwachte functionaliteit van een webpagina slopen vind ik er eigenlijk al over.
[ Voor 6% gewijzigd door !mark op 18-12-2024 11:02 ]
Vandaag hier gezien onder een artikel:MO_DPG schreef op donderdag 19 december 2024 @ 12:10:
Dank voor het melden. Kunt u de landingspagina achter de banner delen mocht u de advertentie opnieuw zien?
https://www.mediamarkt.nl...iday?redirector=Adscience
In de TS van dit topic staat "Meld het hier, bij voorkeur met een screenshot, en wij proberen het zo snel mogelijk op te lossen" - wat @!mark ook keurig gedaan had.
Ik kan mij goed voorstellen dat informatie als de landingspagina jullie ook kan helpen, daarom:
- wellicht de TS van dit topic uitbreiden met wat jullie liefst aan informatie zien bij het melden van advertenties?
- wellicht ditzelfde ook als een topic-warning plaatsen, dat mensen die reageren dit ook zien?
Ik had xandr al gewhitelist, maar geen succes helaas (ook geen errors in de console).crisp schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 19:40:
[...]
Aangezien de ad-delivery nu gewoon weer via third-parties loopt zal je heel veel verschillende netwerken moeten whitelisten. Daar kunnen wij helaas geen lijstje van maken...
Sowieso zal adnxs.com gewhitelist moeten worden (adserver van Xandr). Wellicht dat dan de opt-out ads wel gaan werken - dat zijn fallback ads voor als je geen consent hebt gegeven in de cookiewall.
Vandaag nog maar eens naar gekeken en eindelijk gevonden waar het misloopt. Met deze rules in Adguard Home en zonder cookies te aanvaarden krijg ik wel reclame:
1
2
3
| @@||advertising-cdn.dpgmedia.cloud^$important @@||optoutadvertising.com^$important @@||adnxs.com^$important |
Het zou misschien interessant kunnen zijn om dit ook toe te voegen aan de whitelisting pagina gezien er denk ik veel tweakers een PiHole of Adguard server hebben draaien.
Things I wish my life had: a debug port, a try-catch feature and good memory management
Combinatie van kledingkeuze en compressie toegepast op de reclame zorgt voor "bijzondere" aftekening van de kleding.
Ik kan mij voorstellen dat de mevrouw misschien niet heel blij is met hoe ze te zien is in deze advertentie

:strip_exif()/f/image/ZMgnqm9vvCrr4qKO2tGF4KZX.jpg?f=fotoalbum_large)
Positief punt is wel dat de reclame de aandacht trekt
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346