Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 03-05 14:30
Het begint zo langzamerhand een stokpaardje van me te worden, maar ik heb een M1 air met 8GB. Ik draai toch wel best zwaardere dingen soms. Ik doe weliswaar niet aan 4K videobewerking (heb ik op die air een keertje wel gedaan trouwens. Hij kan het, alleen zal een pro model vast veel sneller zijn). Maar ik draai er games op, draai VM's (Windows 11, Linux distro's),een Docker container, Photoshop en soms developer programma's als Xcode en Annaconda.

Hij doet het er prima mee. Ik draai het trouwens niet allemaal tegelijk. En ik geef toe, Fallout 4 in een Windows 11 VM zorgt soms voor lag.

Maar ik vind het vervolgens bizar hoe dan af en toe de vraag of opmerking terug komt alsof de M1 air een veredelde budget Chrome book zou zijn die je koopt voor beetje browsen, filmpje en Word (Dingen die een Intel air uit 2017 ook nog steeds kan). En dan soms de vraag of dat straks ook kan, of dat je dan toch voor toekomstbestendigheid toch maar een pro nodig is, of dubbele ram geheugen.
Sinds de ARM transitie van Apple zijn al hun computers gewoon high end machines. Je moet wel hele specifieke wensen hebben of specifiek gebruikt hebben wil een air niet voldoende zijn.

Disclaimer: Geen van de posts in dit topic bedoel ik met 'opmerkingen'. Dus hoop niet dat iemand zich hier aangesproken voelt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:46
PrimusIP schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:51:

Maar ik vind het vervolgens bizar hoe dan af en toe de vraag of opmerking terug komt alsof de M1 air een veredelde budget Chrome book zou zijn die je koopt voor beetje browsen, filmpje en Word (Dingen die een Intel air uit 2017 ook nog steeds kan). En dan soms de vraag of dat straks ook kan, of dat je dan toch voor toekomstbestendigheid toch maar een pro nodig is, of dubbele ram geheugen.
Heeft ook te maken met de huidige prijzen denk ik. Juist met de ARM-transitie is het moeilijker inschatten wat zo’n MacBook nou eigenlijk kan. In X86-land is 8GB aan de magere kant. Tenminste, dat lees je veel terug. Dat werkt met Apple Sillicon absoluut anders.

We willen altijd het beste van het beste, dus kan me dan (in combinatie met de aanschafprijs) goed voorstellen dat die vragen er zijn.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:18:
[...]

Lijkt me goed! Daarom is het ook vooral je eigen keuze ;)
En toch weer iedereen bedankt voor het meediscussieren. :)

En ook nog even updaten na mijn bezoek om de MacBook Air M2 nog eens in het echt te bekijken: hij oogt inderdaad iets moderner, maar hij voelt ook wat goedkoop aan, lijkt wel ander materiaal te zijn van de behuizing dan ik gewend ben bij MacBooks. Ook is hij wat aan de lichte kant waardoor het onmogelijk bleek te openen met één hand. Dan is het wedge-design weer een uitkomst. Wie weet stappen we in de toekomst over, tot die tijd blijf ik blij met m'n M1.

[ Voor 48% gewijzigd door THE_BASE op 10-08-2023 12:48 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:23
THE_BASE schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 16:36:
[...]

En toch weer iedereen bedankt voor het meediscussieren. :)

En ook nog even updaten na mijn bezoek om de MacBook Air M2 nog eens in het echt te bekijken: hij oogt inderdaad iets moderner, maar hij voelt ook wat goedkoop aan, lijkt wel ander materiaal te zijn van de behuizing dan ik gewend ben bij MacBooks. Ook is hij wat aan de lichte kant waardoor het onmogelijk bleek te openen met één hand. Dan is het wedge-design weer een uitkomst. Wie weet stappen we in de toekomst over, tot die tijd blijf ik blij met m'n M1.
Ook de nieuwe MacBooks zijn uitstekend met 1 hand te openen. Weet niet wat jij precies verkeerd deed :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Het hoeft geen user error te zijn, het kan natuurlijk zijn dat het scharnier van het uitgeprobeerde exemplaar te strak is. Dat hoort in ieder geval niet.

[ Voor 12% gewijzigd door Cap op 15-08-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08:23
Cap schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 20:36:
Het hoeft geen user error te zijn, het kan natuurlijk zijn dat het scharnier van het uitgeprobeerde exemplaar te strak is. Dat hoort in ieder geval niet.
Of hij staat op een stand, wat het gewicht anders verdeelt dan wanneer de Mac op een vlakke tafel ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lorenzoaliandro
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 08:50
PrimusIP schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 15:51:
Het begint zo langzamerhand een stokpaardje van me te worden, maar ik heb een M1 air met 8GB. Ik draai toch wel best zwaardere dingen soms. Ik doe weliswaar niet aan 4K videobewerking (heb ik op die air een keertje wel gedaan trouwens. Hij kan het, alleen zal een pro model vast veel sneller zijn). Maar ik draai er games op, draai VM's (Windows 11, Linux distro's),een Docker container, Photoshop en soms developer programma's als Xcode en Annaconda.

Hij doet het er prima mee. Ik draai het trouwens niet allemaal tegelijk. En ik geef toe, Fallout 4 in een Windows 11 VM zorgt soms voor lag.

Sinds de ARM transitie van Apple zijn al hun computers gewoon high end machines. Je moet wel hele specifieke wensen hebben of specifiek gebruikt hebben wil een air niet voldoende zijn.

Disclaimer: Geen van de posts in dit topic bedoel ik met 'opmerkingen'. Dus hoop niet dat iemand zich hier aangesproken voelt.
Wat voor games draai je er op dan? Ik wil zelf ook een Air aanschaffen, en wordt hooguit naast de administratie ook Sims of Footballmanager op gespeelt.. prijs voor een m1 of m2 zijn na genoeg gelijk, Lijkt me geen zware korst voor een Air m2 8gb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PrimusIP
Lorenzoaliandro schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 17:41:
[...]

Wat voor games draai je er op dan?
Fallout 4 in windows 11 VM (maar daar loop je wel tegen de grens), skyrim via Wine/porting kit (werkt prima), en native diverse Total war games, kerbel space, city skylines, en wat indie games.

Er zijn verder nog wat games die ik graag zou willen uitproberen en uitdagend voor de hardware zijn, maar die zijn niet beschikbaar native of via wine (zonder die nieuwe beta macos). En ze zijn te zwaar om in een VM te draaien. Ik zou het graag na nieuwe macos release willen proberen.

Anyway, tegenwoordig ben ik meer een Nintendo Switch gamer. Qua bediening trouwens ook relaxter. Maar Hopi dan toch later cyberpunk te innen draaien op de MacBook als dat goed gaat. Want die zit nu al heel lang onaangeraakt in mijn steam bibliotheek.

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-05 11:48
Weet iemand hoe je kunt zien of de aptex-codec wordt gebruikt in Ventura?

Ik heb deze (als het goed is) handmatig weten te forceren om te gebruiken, maar zou graag iets van een status willen kunnen zien van de bluetooth verbinding.

Ook bijvoorbeeld of de 5.0 standaard of 5.3 standaard wordt gebruikt.

Is dit mogelijk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mijn MBP 14 Pro vervangen door de 15 inch Air. Erg content met de switch. Die extra inch is erg prettig, zeker als 45+er.

Mijn ogen zijn er vooral erg blij mee! :+

Werken met meerdere apps naast elkaar werkt net ff wat fijner dan mijn vorige MBP 14 Pro. Sowieso was de MBP voor mijn user case overkill. Kocht die ook puur voor het beeldscherm.

Nu naar een paar dagen in gebruik merk ik eigenlijk al niet eens meer zoveel verschil wb het beeldscherm. Je ogen wennen er snel aan, I guess.

Verder sterk het idee dat alles een klein tikkie vlotter loopt met deze 15 inch Air.

Gebruik EasyRes , meerdere resoluties geprobeerd. Vooralsnog 1440x932 voor mij een prima resolutie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-04 21:50

Saninl

De 2016TB MacBook Pro gaat niet alleen voor Apple, maar ook voor mij de geschiedenisboeken in. Met de Apple edu korting €150.- korting op een nieuwe Air M2 (8/512) toch maar de knoop doorgehakt. Wel lichte twijfel omdat de M3 er natuurlijk aan zit te komen… Maarach

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:30
sinds een tijdje heb ik een macbook air m2, die bevalt mij uitstekend! echter heb ik 1 vraagje waar ik hoop dat jullie een oplossing voor hebben.

mijn macbook gebruik ik in combinatie met een externe monitor waar een usb hub in zit. deze hub werkt prima, echter zit er ook een koptelefoon aansluiting op de monitor. Ook deze doet het, maar dan kan ik de volume niet regelen met de volume knoppen van de macbook. de volume slider is ook grijs en kan ik niet bedienen.
Als ik de luidsprekers rechtstreeks aansluit op de koptelefoonaansluiting werkt het wel.

met een windows laptop was dit geen probleem.

is er iemand die hier toevallig een oplossing voor heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kan een Air M2 kopen via marktplaats voor 360 euro, maar er zit een soort van iCloud-lock op. Dat krijg je nooit meer goed toch? Er zit ook geen bon bij.

[ Voor 9% gewijzigd door syltheboy op 11-09-2023 11:33 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Grote kans dat dat geen zuivere koffie is, lijkt me. Ik zou m'n vingers er niet aan branden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb besloten om het niet te doen, misschien is hij gestolen. De mp-verkoper heeft hem weer van een andere mp-verkoper gekocht en diegene kan hij niet meer bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
syltheboy schreef op maandag 11 september 2023 @ 12:01:
Ik heb besloten om het niet te doen, misschien is hij gestolen. De mp-verkoper heeft hem weer van een andere mp-verkoper gekocht en diegene kan hij niet meer bereiken.
Verstandige keuze want dit is wel een erg duidelijke case van to good to be true al dan niet met een icloud lock.

Zou deze advertentie zelfs gewoon melden bij MP

[ Voor 5% gewijzigd door Dracula op 11-09-2023 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:03

Quakie

quakelen

Hier en daar herstel video’s gezien van oude MacBooks. Sommige handige Harry’s komen ver en herstellen de moeilijkste problemen. Daarna komen ze niet verder wegens lock.
Apple schijnt ook niks aan te bieden om dit te resetten.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Als je aan kan tonen dat je de rechtmatige eigenaar bent dan kan Apple je helpen. Maar zonder bon of iets kom je niet verder. Sommigen bieden tegen betaling tools aan, maar dat is allemaal scam.

[ Voor 21% gewijzigd door syltheboy op 11-09-2023 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sta hier op het punt een MacBook Air 15" M2 te bestellen met 24GB RAM en 256GB SSD. Ik heb op dit moment een 14" MacBook M1 Pro met 32GB van m'n werkgever, maar aangezien ik voor mezelf begin (DevOps Engineer, dus veel VSCode, veel internet sites, wat programmeren in Python, wat Terraform spul, Office, niets heftigs. Iemand hier met een 15" Air met ongeveer dezelfde taken? Hoe bevalt dat op de Air?

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 14:07
DennusB schreef op zondag 17 september 2023 @ 16:28:
Sta hier op het punt een MacBook Air 15" M2 te bestellen met 24GB RAM en 256GB SSD. Ik heb op dit moment een 14" MacBook M1 Pro met 32GB van m'n werkgever, maar aangezien ik voor mezelf begin (DevOps Engineer, dus veel VSCode, veel internet sites, wat programmeren in Python, wat Terraform spul, Office, niets heftigs. Iemand hier met een 15" Air met ongeveer dezelfde taken? Hoe bevalt dat op de Air?
benieuwd of je de macbook air nog hebt gekocht. ben zelf opzoek naar vervanging van mijn pro 13 inch uit begin 2015.. voor de poorten zou ik een pro willen kopen... maar voor de verdere functionaliteiten is een air meer dan prima..

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:41:
[...]

benieuwd of je de macbook air nog hebt gekocht. ben zelf opzoek naar vervanging van mijn pro 13 inch uit begin 2015.. voor de poorten zou ik een pro willen kopen... maar voor de verdere functionaliteiten is een air meer dan prima..
Yes, ik typ dit nu vanaf m'n 15" M2 Air met 24GB en 1TB SSD. Best aankoop in lange tijden!

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
DennusB schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:42:
[...]

Yes, ik typ dit nu vanaf m'n 15" M2 Air met 24GB en 1TB SSD. Best aankoop in lange tijden!
Ik heb 'm deze week nog even in handen gehad in een shop, en ik vind de 15 inch toch behoorlijk 'zwaar'. Alles is relatief natuurlijk. Tot op het punt dat er weinig verschil is met een 14" pro, en afhankelijk van config, ook weinig prijsverschil uiteindelijk.

Ik vind het op zich een 'raar' product.

Ik ben ook een die-hard fan van het old school Air design, namelijk de wedge. Daar krijg je me moeilijk vanaf. Een wedge design voor de 15 zou het ook allemaal wat lichter kunnen doen 'aanvoelen', ook al is het dat niet.

Erg jammer. Ik zou bij een air voorlopig nog steeds voor 13" gaan, omdat dit het meest aansluit bij wat de air voor staat.

Ze hadden de 15 eigenlijk gewoon 'macbook' kunnen noemen. Dan creeer je ook niet die verwachting dat het over een ultra light gaat.

Dus macbook air -> macbook (had je vroeger ook, een standaard 15 inch laptop) -> macbook pro. Dat vind ik duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Tja dan is de 13 inch air ook geen air.. en oude model ook niet want die wegen beide ook zwaarder dan bijv een LG GRAM 16inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Hier nog steeds blij met mijn 14" MBP (2021) base-model. Net een mooie maat voor op schoot. Prachtig scherm ook. De accuduur kan beter, maar dat is altijd zo. Hij is lekker snel en vooral stil, wat ik van mijn 13" MBP (2017) niet kon zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 14:07
syltheboy schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:32:
Hier nog steeds blij met mijn 14" MBP (2021) base-model. Net een mooie maat voor op schoot. Prachtig scherm ook. De accuduur kan beter, maar dat is altijd zo. Hij is lekker snel en vooral stil, wat ik van mijn 13" MBP (2017) niet kon zeggen.
Accuzuur van een 13 inch pro is toch niet zo slecht? Of is de accu degradatie zodanig flink te noemen?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
koentjuh1987 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 13:39:
[...]

Accuzuur van een 13 inch pro is toch niet zo slecht? Of is de accu degradatie zodanig flink te noemen?
Viel wel mee inderdaad, maar m'n huidige MacBook doet het wel wat beter. Ook omdat de fans nooit te horen zijn, wat bij die 13 inch pro wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
Quakie schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:00:
Tja dan is de 13 inch air ook geen air.. en oude model ook niet want die wegen beide ook zwaarder dan bijv een LG GRAM 16inch...
Ik heb het enkel over macs binnen de mac line-up, in de 'logica' van de mac line-up. Vergelijken naar andere merken vind ik bij deze weinig zinvol.

De 13 air geen Air noemen, inclusief de wedge 13 Air, omdat een willekeurige laptop lichter is, vind ik vreemd. Air is een apple term/aanduiding, een apple trademark als je wil. Apple beslist wat een Air is zij hebben er immers die naam op geplakt in hun line-up. Dan ga ik niet zeggen dat een Air geen Air is. Daar heeft een LG helemaal niets mee te zien.

Ik vind de 15 Air weinig 'air', in de geest van de wat de Air is geweest. Nu, apple duidt die laptop aan als "Air", dus in de logica van bovenstaande, moet ik daar ook inderdaad niets van vinden. Fair enough.

Maar ze hadden al een merknaam voor een vrij standaard 'allemans' laptop. Macbook, zonder air of pro of wat dan ook, had de lading netjes gedekt vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02-05 13:35

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Apple Event - October 30

M3's incoming?

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Begrijp ik goed dat het om 01.00u 's nachts is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Amos_x schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Ik heb het enkel over macs binnen de mac line-up, in de 'logica' van de mac line-up. Vergelijken naar andere merken vind ik bij deze weinig zinvol.

De 13 air geen Air noemen, inclusief de wedge 13 Air, omdat een willekeurige laptop lichter is, vind ik vreemd. Air is een apple term/aanduiding, een apple trademark als je wil. Apple beslist wat een Air is zij hebben er immers die naam op geplakt in hun line-up. Dan ga ik niet zeggen dat een Air geen Air is. Daar heeft een LG helemaal niets mee te zien.

Ik vind de 15 Air weinig 'air', in de geest van de wat de Air is geweest. Nu, apple duidt die laptop aan als "Air", dus in de logica van bovenstaande, moet ik daar ook inderdaad niets van vinden. Fair enough.

Maar ze hadden al een merknaam voor een vrij standaard 'allemans' laptop. Macbook, zonder air of pro of wat dan ook, had de lading netjes gedekt vind ik.
Tja vind ik geen vreemde gedachte omdat het ooit zo bedoeld was. Waar concurrenten nu dus met grotere varianten komen die lichter zijn.
Als je inderdaad kijkt naar alleen Apple klopt het toch nog? Hij is groter dan de pro’s varianten en lichter. Ook al scheelt het niet heel veel. Hij is wel stuk breder dan de 14.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Wel jaloers op die Amerikaanse aanbiedingen https://www.macrumors.com...-early-black-friday-sale/

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 15:54
Zulke deals hebben we hier echt nooit helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchProphet
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 27-10-2024
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een MacBook Air maar goed nu is de vraag… wachten op de air met M3 chip of een M2 aanschaffen. Wil wel 16gb/512gb. Flink veel YouTube meningen en hier het forum uitgepluist maar blijft onmogelijk een keuze te maken haha.

[ Voor 4% gewijzigd door DutchProphet op 02-11-2023 11:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
DutchProphet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:04:
Beste allen,

Ik ben op zoek naar een MacBook Air maar goed nu is de vraag… wachten op de air met M3 chip of een M2 aanschaffen. Wil wel 16gb/512gb. Flink veel YouTube meningen en hier het forum uitgepluist maar blijft onmogelijk een keuze te maken haha.
Zonder use case valt daar weinig over te zeggen, wat ga je er precies mee doen, hoe lang kan/wil je nog wachten etc?

Verschil lijkt niet heel groot, dus grote kans dat je het in de praktijk amper gaat merken. https://www.macrumors.com...s,17%25%20vs.%20M1%20chip)

[ Voor 18% gewijzigd door Greatsword op 02-11-2023 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
@DutchProphet lastige vraag natuurlijk. Performance winst licht rond de 20% in multicore. De vraag is wat je er mee gaat doen. Ik heb destijds mijn M2 air voor een M1 Pro ingeruild. En na een jaar de conclusie getrokken dat ik de power niet nodig heb en beter een lichtere laptop had kunnen kopen.

V.w.b. de M2 vs M3. Hoe lang wil je wachten? Ik schat in dat de M3 Air ergens in feb/mrt zal komen. Misschien komt er een prijsverhoging aan? En je kan altijd nog de knoop doorhakken aan het einde van de maand met black friday. Meestal doet Apple via hun eigen site dan een cadeaubon er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchProphet
@Greatsword @Ronwiel bedankt voor de snelle reactie. Ik heb geen haast vwb aankoop, zeker niet als de M3 significant een stap voorwaarts is.

Voor mij is draagbaarheid, dagelijks gebruik en zo nu en dan een video/foto kunnen editen de belangrijkste eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22:57
Ik zou inderdaad even BF afwachten en dan je slag slaan voor de huidige M2 Air. Nieuwe air zal nog wel even duren voor die komt en aangezien het design nog heel nieuw is verwacht ik behalve een M3 chip weinig vernieuwingen, maar waarschijnlijk wel een hogere prijs. Voor alleen wat extra CPU power, maar wel langer wachten en grotere kans op een hogere prijs, zou ik het niet waard vinden. Mocht die CPU power zo belangrijk zijn dan kan je misschien sowieso al beter kijken naar een MBP.
Zo nu en dan een videotje editen kan de M2 air ook prima en zelfs de M1 air heeft daar geen moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
DutchProphet schreef op donderdag 2 november 2023 @ 11:51:
@Greatsword @Ronwiel bedankt voor de snelle reactie. Ik heb geen haast vwb aankoop, zeker niet als de M3 significant een stap voorwaarts is.

Voor mij is draagbaarheid, dagelijks gebruik en zo nu en dan een video/foto kunnen editen de belangrijkste eisen.
Ik sluit me bij @Hathi aan en wat betreft wachten op aanbiedingen, ik zou zeggen kijk ook eens bij V&A, daar zie ik ze nieuw al voor 950,- weg gaan, goedkoper dan dat ga je ze waarschijnlijk niet vinden ;)

categorie: Laptops

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
@DutchProphet aangezien de 13 inch MBP (M2) EOL (end of life) is, is het misschien een goed idee om daar ook even de ogen voor open te houden ivm het uitverkopen van stock of refurbished. Kan best een goed alternatief zijn.

Je hebt dan inderdaad niet alle poorten die nu op een MPB zitten, maar als alternatief voor een MBA kan het eigenlijk best, want ook daar heb je die poorten niet.

En uiteindelijk, na jaren usb-c op apple, 'the hard way', ben ik op een punt gekomen dat ik eigenlijk die extra poorten ook niet nodig heb.

Ik heb nu een 13 inch intel MBP, en kom eigenlijk niets te kort (behalve misschien batterij) dus ik ben nog niet van plan die te vervangen. Dat ding is toch niets meer waard sinds M1. Maar die MBP heeft wel 16 GB ram, en logisch of niet, dat schat ik nog steeds wel hoog in (maar misschien is mijn 'feeling' daaromtrent niet meer up to date)

In elk geval vind ik (persoonlijk dan) het design van de vorige MBPs mooier, dus ik zou geen probleem hebben met een 13 MBP met dikke korting. Als ze te vinden zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchProphet
@Amos_x daar heb ik naar zitten kijken maar ik vind de air dan weer mooier ogen dan de pro, zo zie je maar smaken verschillen maar ik ga op de aanbiedingen letten, thanks voor de tip in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 02-05 12:00
Maar dan is 1300 tot 1830 euro toch best veel voor een "okay" PC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Hier een praktijkervaring:
I, a dum-dum, was trying to save money and bought a base-model 15-inch M2 Air with just 8GB of RAM a few months ago. I regret that decision immensely. The short of it is, as soon as I open a 20th tab, the beachballing begins. [...] I don’t care what people say online. In my experience, RAM still matters, and it’s silly that the base model only gets you 8GB. Of course, spend within your means, but I think it behooves everyone to get at least 16GB these days. Don’t be me!
https://www.theverge.com/...ew-m3-specs-battery-ports

Mijn ervaring: ik zit in die gebruikssituatie met 10gb aan ram in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Ronwiel me too. Daarom was gerucht zo mooi dat base 12 GB zou worden. Dat zou voor vele ideaal zijn.

Ik heb hier en daar al wat erover geschreven. Deel van snelheid wordt teniet gedaan door 8 GB. ja het werkt maar het werkt vlotter met 16GB. Ook in algemeen hoe het aan voelt. Mijn M1 met 16G voelde vlotter en soepeler aan dan huidige M2 met 8GB. Geef ook gelijk toe dat ik niet weet of het mij 230 euro waard is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:45
Niet iedereen vindt het nodig (of 230 euro waard) om 20 tabjes tegelijk open te hebben :) YMMV

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Daar ben ik het helemaal mee eens..

Ik val onder een basic user, die dus prima in de 8GB categorie valt zou je zeggen.

Mijn standaard apps open zijn mail, notes, reminders, photos, iMessage, spotify en uiteraard safari. Dit lijkt mij vrij basic gebruik. 90% zelfs apple only apps.

Stel je bent in je Photos bezig met het sorteren of bekijken van foto's en schakel dan vervolgens naar safari.
Safari heeft 2 schermen open 1) met plus minus 5 tabs open en 1) tab group van 20 tabs.. je klikt op overview tab, omdat je een website zoekt maar niet gelijk weet waar die staat: dan zie je de thumbnails dus gewoon bij de 16GB machine, maar niet bij een 8GB. Dit veroorzaakt ook vaak een hapering voordat er iets geladen wordt.

Of je speelt een video af via youtube.. en klikt op expose.. dat is vaak niet vloeiend... maar de 2x wel.

Vandaar dat ik ook aangeef of ik niet weet of het mij 230 euro waard is. Het verbaast me wel, want dit is wel gewoon basis stuff en het algehele vloeiende gevoel is gewoon een stuk minder tov 16GB. Memory gebruik is gewoon geel, met ergens tussen 1GB en 4GB swap.

(ik doe nu hetzelfde op mijn oude macbook pro mid2014 met 16GB en die heeft gewoon alle safari thumbnails geladen en is easy peacy voor deze machine.)

[ Voor 8% gewijzigd door Quakie op 10-11-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Gluten Parody schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:20:
[...]

Niet iedereen vindt het nodig (of 230 euro waard) om 20 tabjes tegelijk open te hebben :) YMMV
Ongetwijfeld. Niet iedereen wil 8k video’s renderen, niet iedereen wil gamen, niet iedereen wil 20 tabs open hebben staan en niet iedereen wil meer dan drie apps open hebben staan.

Het punt is, wanneer heb je het minimum bereikt dat je mag verwachten van een laptop van meer dan 1200 euro? Niet iedereen zal 20 tabs op willen hebben staan. Maar het gaat er om of ja Mac fatsoenlijk in staat is om te multitasken en verschillende apps open te hebben. Daarnaast zijn per personen die een extern scherm gebruiken. Daar maakt het in vram ook nog een verschil of je 1080p of 5k nodig hebt.

Persoonlijk maakt het mij niet uit. Een Mac gaat minstens vijf jaar mee. En wat je er ook van vindt dat Apple krenterig is, 230 / 5 jaar is gewoon niet veel geld om iets meer ‘ademruimte’ te hebben op je Mac. En je Mac na vijf jaar makkelijker door te verkopen. Je zit al in het premium laptopsegment, als geld een issue is zijn er merken die meer waar voor hun geld bieden.

Edit:

Verdiepend materiaal: https://www.macrumors.com...ro-proves-the-bottleneck/

[ Voor 24% gewijzigd door Ronwiel op 10-11-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejet
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-04 21:00
Coolblu lijkt nu mooie macbook air aanbiedingen te hebben!

https://www.coolblue.nl/laptops/apple-macbook/black-friday

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelKlok
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 02-05 16:01
Afgelopen zaterdagavond zag ik de eerste Black Friday acties bij Coolblue voor de Apple Macbooks al verschijnen.
Ik was al een tijdje aan het kijken naar een opvolger voor mijn Early 2013 Macbook Pro. Deze prijsverlaging heeft ervoor gezorgd dat ik nu een Apple Macbook Air 15" met 16GB/512GB in de kleur Middernacht heb.

Parkeren is een vak, geen twee vakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hier sta ik ook voor de lastige keuze om een nieuwe werklaptop uit te zoeken voor 3 jaar.
Nu heb ik een 13" M1 Air met 16GB RAM en 512GB (nog steeds meer dan snel genoeg voor mij)

Mijn afweging is nu (past allebei net binnen budget):
- MBP 14" M3 8GB RAM 512GB
- MBA 15" M2 16GB RAM 512GB

Ik gebruik de laptop relatief weinig, en gebruik is vooral web browsing, teams, remoting sessies etc.
Een groter scherm dan mijn huidige 13" lijkt mij daarom wel zo fijn. Qua specs zouden allebei wat dat betreft ruim voldoen.
Het scherm van de pro lijkt mij wel erg fijn, zeker nu ik ook 120hz op mijn telefoon gewend ben.

Wat ook nog meespeelt is dat ik de laptop na 3 jaar kan overnemen voor 30% van de nieuwprijs.
Dat doe ik tot nu toe altijd om hem weer door te verkopen of binnen het gezien te hergebruiken.
De 8GB i.p.v. 16GB blijft dan toch telkens in mijn hoofd spoken...

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 13-11-2023 13:50 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

@Speedfight

Ik zou zeggen de air.
14 inch scherm is niet zoveel groter dan je huidige scherm. Stap naar 15 merk je wel enorm.
Diverse mensen zeggen dat je stap terug van 120hz naar 60hz merkt maar het ook zo weer gewoon is dat je niet beter weet. Kortom niet iets wat je gaat missen.
Geheugen wel. De 8GB gaat op zich prima zijn maar je zult ook het gevoel hebben ik merk geen verschil in snelheid tov m1. Eerder valt hier en trager vertragingen je harder op. Vandaar ga voor 16GB.

Ik vind zelf de 15 inch beter aanvoelen omdat net mijn polsen verder op rusten waardoor het niet snijdt. Je bent nu aflopende design gewend en stap naar dikkere 14 inch ga je merken. Zou dat zeker testen als je er gevoelig voor bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Quakie schreef op maandag 13 november 2023 @ 15:32:
@Speedfight

Ik zou zeggen de air.
14 inch scherm is niet zoveel groter dan je huidige scherm. Stap naar 15 merk je wel enorm.
Diverse mensen zeggen dat je stap terug van 120hz naar 60hz merkt maar het ook zo weer gewoon is dat je niet beter weet. Kortom niet iets wat je gaat missen.
Geheugen wel. De 8GB gaat op zich prima zijn maar je zult ook het gevoel hebben ik merk geen verschil in snelheid tov m1. Eerder valt hier en trager vertragingen je harder op. Vandaar ga voor 16GB.

Ik vind zelf de 15 inch beter aanvoelen omdat net mijn polsen verder op rusten waardoor het niet snijdt. Je bent nu aflopende design gewend en stap naar dikkere 14 inch ga je merken. Zou dat zeker testen als je er gevoelig voor bent.
Dank voor de inzichten, neem ik mee in de overweging! Moet ze echt eens in het echt bekijken inderdaad.
Nog iets wat ik vergeten ben en in voordeel van de pro is: op werk geen dongle meer nodig voor hdmi.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram22
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01:29
Speedfight schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:48:
Hier sta ik ook voor de lastige keuze om een nieuwe werklaptop uit te zoeken voor 3 jaar.
Nu heb ik een 13" M1 Air met 16GB RAM en 512GB (nog steeds meer dan snel genoeg voor mij)

Mijn afweging is nu (past allebei net binnen budget):
- MBP 14" M3 8GB RAM 512GB
- MBA 15" M2 16GB RAM 512GB

Ik gebruik de laptop relatief weinig, en gebruik is vooral web browsing, teams, remoting sessies etc.
Een groter scherm dan mijn huidige 13" lijkt mij daarom wel zo fijn. Qua specs zouden allebei wat dat betreft ruim voldoen.
Het scherm van de pro lijkt mij wel erg fijn, zeker nu ik ook 120hz op mijn telefoon gewend ben.

Wat ook nog meespeelt is dat ik de laptop na 3 jaar kan overnemen voor 30% van de nieuwprijs.
Dat doe ik tot nu toe altijd om hem weer door te verkopen of binnen het gezien te hergebruiken.
De 8GB i.p.v. 16GB blijft dan toch telkens in mijn hoofd spoken...
Ik heb het gevoel dat je mentaal al voor de 14" pro hebt gekozen vanwege het scherm. Maar die 8gb is echt niet handig lijkt me. Je komt er de 3 jaar wel mee door, alleen als je hem dan zelf koopt over 3 jaar denk ik dat je meer tegen limieten aan gaat lopen, want alle software lijkt over tijd meer geheugen te gebruiken.

Daarnaast zou het zomaar kunnen zijn dat Apple zelf hun entreeconfiguratie op 16 gb gaan zetten in de komende jaren, waardoor programma's iets meer ram gaan gebruiken, omdat ze meer ruimte hebben (lees minder noodzaak om binnen de 8gb te blijven).

De 14" met 16 gb valt buiten budget, maar misschien kun je iets met je werkgever afspreken dat je die extra kosten uit eigen portemonnee betaald. Al weet ik niet hoe makkelijk dit gaat binnen het bedrijf waar je werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

YouTube: M3 Macbook Pro VS. Macbook Air 15.

Even door heen prikken van manier van presenteren, maar zijn conclusie klopt voor mij als 15 inch air gebruiker helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4hp
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 09:46

4hp

Duurste model inmiddels al uitverkocht :)
Edit: toch weer even beschikbaar geweest!

[ Voor 7% gewijzigd door 4hp op 15-11-2023 00:22 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Dank @Quakie en @Bram22 ben blij met jullie aanvullingen, want wil inderdaad voorkomen dat ik met een (8GB) pro een verkeerde keuze ga maken. Deze week eens proberen ze ergens fysiek vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Gluten Parody schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 08:20:[...]
Ik heb eigenlijk meestal 20 tabjes openstaan op een Macbook Pro 2013 met 4GB. En dat gaat prima zonder vertragingen. Misschien scheelt het dat ik met adblock werk.

Ik heb nu net een Air 15" binnen, die zal dat nog veel beter doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Iemand nog tips voor een goede beschermende sleeve voor de Air 15"?

Voor mijn tien jaar oude MBP 13" heb ik een Incase neopreen hoes zonder rits. Die vind ik helemaal geweldig. Goede bescherming door soort nepbont wat er van binnen in zit. En na 10 jaar gebruik nog steeds in perfecte conditie. Ik heb bij mijn Air nu de originele Apple zwart leren hoes maar die vind ik qua bescherming niet zo'n sterke indruk maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Deze vind ik wel mooi, maar die is aardig prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 10:43
Vanaf 24 november bij Apple.com : een 200 euro giftcard.
Is dat de moeite waard ? Ik zoek een MacBook Air 13" M2 met 8gb en een iphone 13 128gb zwart.
Dan zou het wellicht interessant zijn om die iphone "erna" met die 200 euro giftcard te kopen.
Aan de andere kant is apple vaak iets duurder dan andere webshops.

Coolblue : 1129 + 669 = 1798
Apple.com (zonder korting in de EDU shop) : 1199 + 749 = 1948

[ Voor 13% gewijzigd door kevertje1977 op 19-11-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchProphet
@kevertje1977 ik zou in ieder geval altijd voor de beste prijs gaan, ongeacht welke webshop het is. Al koop je ze beiden bij een andere webshop en je bent voordeliger uit, waarom zou je dat niet doen?

• Philflow

Philflow

Philflow schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 18:28:
Iemand nog tips voor een goede beschermende sleeve voor de Air 15"?
Uiteindelijk voor de 14 inch versie van deze gekozen. Goedkoop maar kwaliteit valt niet tegen. Qua pasvorm past ie maar net. De binnenmaten in de Bol advertentie kloppen niet want er is echt geen millimeter over. Maar het kan net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 11:50
Mijn vriendin is opzoek naar een 15 inch.. Wel met 16GB en 1TB of als het verschil niet te groot is een Pro 14 inch met minimaal ook 1TB en 16GB

Heeft iemand nog een goeie deal gevonden voor 1 van deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
max.jansen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:52:
Mijn vriendin is opzoek naar een 15 inch.. Wel met 16GB en 1TB of als het verschil niet te groot is een Pro 14 inch met minimaal ook 1TB en 16GB

Geen advies, want geen ervaring. Maar als ik de ATP podcast moet geloven is de 16 inch wat vroeger 15" was. Formaat is niet echt anders, maar ze hebben het scherm groter weten te maken. Minder schermrand dus.
En ik begreep van ATP dat omgaan met hitte beter werkt op de 16", dan op de 14". Dus blijft langer stil en hogere performance want minder snel throttle.
Dat gezegd hebbende, een 16" is ook een groter apperaat. Dus ik kan me voorstellen dat de keuze uiteindelijk ook wordt bepaald of je hele zware processen er mee wilt gaan uitvoeren, of hoe mobiel je met die machine wilt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max.jansen
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-05 11:50
PrimusIP schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:26:
[...]

Geen advies, want geen ervaring. Maar als ik de ATP podcast moet geloven is de 16 inch wat vroeger 15" was. Formaat is niet echt anders, maar ze hebben het scherm groter weten te maken. Minder schermrand dus.
En ik begreep van ATP dat omgaan met hitte beter werkt op de 16", dan op de 14". Dus blijft langer stil en hogere performance want minder snel throttle.
Dat gezegd hebbende, een 16" is ook een groter apperaat. Dus ik kan me voorstellen dat de keuze uiteindelijk ook wordt bepaald of je hele zware processen er mee wilt gaan uitvoeren, of hoe mobiel je met die machine wilt zijn.
Ik denk dat je me verkeerd hebt begrepen.. Ik had het over de 15. inch air en de 14. inch pro. daar is ze al over uit. nu is alleen de vraag of er een goeie deal is met black friday voor 1 van de 2 met minimaal 16gb en 1tb

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mickeyhouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-03 15:35
max.jansen schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:52:

Ken je de Pricewatch...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-04 09:13
https://www.bol.com/nl/nl...cegrijs/9300000152005133/

1399 voor de 8gb/512gb versie, zou dit een foutje zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
24% is geen gekke korting, blijft als nog veel geld. Had liever 16GB gezien want opslag kan je extern nog uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Greatsword schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:07:
[...]

24% is geen gekke korting, blijft als nog veel geld. Had liever 16GB gezien want opslag kan je extern nog uitbreiden.
Maar de 8GB/256GB kost ook 1399 euro.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
Fd1sk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:21:
[...]

Maar de 8GB/256GB kost ook 1399 euro.......
Ja als je dus het instap model overweegt of een 13" dan is de 15" nu natuurlijk veel meer waar voor je geld.
De vraag is dan natuurlijk of je het formaat/gewicht wel fijn vind, mogelijk verkoopt deze configuratie juist niet goed dus daarom de korting.

[ Voor 9% gewijzigd door Greatsword op 07-12-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fd1sk
Maar waarom dezelfde 1399 voor de 8/256 en de 8/512?

Dan zou je de 8/256 voor minder verwachten…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phoolie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-05 11:17
Fd1sk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:58:

Dat ze beide voor dezelfde prijs zijn is idd wel vreemd. Maar hij staat er nu nog steeds op voor die prijs. Als het een foutje was, dan was dit al wel gecorrigeerd lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Mooie prijs toch? Ik heb dezelfde configuratie en nog steeds blij met grotere scherm:-)

Mocht prijs niet kloppen annuleer je de bestelling…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:51
Quakie schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 09:42:
[...]

Mooie prijs toch? Ik heb dezelfde configuratie en nog steeds blij met grotere scherm:-)

Mocht prijs niet kloppen annuleer je de bestelling…
Prijs lijkt wel te kloppen. Heb hem besteld

Ben benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Romeo Toelis
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-05 16:08
Stevie07 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:10:
[...]

Ben benieuwd.
Medio september bij bol.com ook een MacBook Air 15 inch / 512 GB zilver besteld en ontvangen voor de lage prijs van € 1399,—.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amos_x
Fd1sk schreef op donderdag 7 december 2023 @ 18:58:

Ik heb hier in het verleden nog wel eens zo'n korting gezien. Weet het niet meer precies, maar de korting was specifiek op die hogere SKU's (die waarschijnlijk slecht verkocht worden en stof liggen te vangen) waardoor ze even duur of misschien zelfs goedkoper waren dan een aantal lagere SKU's. Vooral in functie van de kleuren (bvb een slecht verkopende kleur in 8/512 goedkoper dan standaard grijs 8/256). Duurde vaak niet lang en was ook bij bol of coolblue of zo.

Was toen ook gewoon legit. En inderdaad, zolang het niet van vage bol.com resellers komt, gewoon proberen en anders koop cancellen of terug sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 13:31
Amos_x schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 19:46:
[...]

Ik heb hier in het verleden nog wel eens zo'n korting gezien. Weet het niet meer precies, maar de korting was specifiek op die hogere SKU's (die waarschijnlijk slecht verkocht worden en stof liggen te vangen) waardoor ze even duur of misschien zelfs goedkoper waren dan een aantal lagere SKU's. Vooral in functie van de kleuren (bvb een slecht verkopende kleur in 8/512 goedkoper dan standaard grijs 8/256). Duurde vaak niet lang en was ook bij bol of coolblue of zo.

Was toen ook gewoon legit. En inderdaad, zolang het niet van vage bol.com resellers komt, gewoon proberen en anders koop cancellen of terug sturen.
Correct. Zo heb ik begin dit jaar een air m2 16/512 aangeschaft voor rond de € 1400. Leek toen ook een batch te zijn want ze waren snel ‘op’.

Edit: bij coolblue

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie07
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 07:51
Stevie07 schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 12:10:
[...]

Ben benieuwd.
En inmiddels binnen, ziet er prima uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 18:58
en zie al dat ie reeds is uitverkocht.

even een vraag vanuit jullie. ik heb al een tijdje een gamepc met 160hz, en een gezamelijke ipad pro met 120 hz, en mn partner heeft een macbook air m1 13 inch. ik twijfel heel erg tussen de macbook air of pro. zou voor mezelf graag wel een 16 inch willen (air) maar ook graag 120 refreshrate. twijfel dus tussen een 16 air of een 14 inch macbook pro. wat zouden jullie doen??

gebruik meerendeel mijn gamepc voor alles. alleen zou graag ook iets willen hebben als ik lekker beneden zit op de bank of op de bureautafel.

[ Voor 3% gewijzigd door Soppyscroll op 09-12-2023 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Soppyscroll schreef op zaterdag 9 december 2023 @ 22:55:
en zie al dat ie reeds is uitverkocht.

even een vraag vanuit jullie. ik heb al een tijdje een gamepc met 160hz, en een gezamelijke ipad pro met 120 hz, en mn partner heeft een macbook air m1 13 inch. ik twijfel heel erg tussen de macbook air of pro. zou voor mezelf graag wel een 16 inch willen (air) maar ook graag 120 refreshrate. twijfel dus tussen een 16 air of een 14 inch macbook pro. wat zouden jullie doen??

gebruik meerendeel mijn gamepc voor alles. alleen zou graag ook iets willen hebben als ik lekker beneden zit op de bank of op de bureautafel.
Dat is niet moeilijk. Als je 16 inch wil, is de Macbook Pro de enige optie. Er is geen 16 inch Air. De Pro is wel een rib uit je lijf, natuurlijk. Voor een 16 inch Pro kun je twee Airs kopen.
Je hebt zelf prima vergelijkingsmateriaal tussen je gamePC en de Macbook Air van je partner. Vind je die Air prima werken? Dan is dat misschien ook een optie. De nieuwe Air is niet heel schokkend veel beter dan de 13 inch M1 Air. En de Pro is ook weer niet schokkend veel beter dan de Air M2.
Ik zou overigens niet voor een grote 15 of 16 inch laptop gaan als je op de bank wil werken. dan zou ik de 13 inch Air doen (M1 of M2).
Een andere afweging is of je wel een Macbook wil. Ik neem aan dat je andere PC Windows is? Met een Mac zit je wel in een ander ecosysteem en is het minder gemakkelijk naadloos overschakelen van de ene naar de andere PC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik val juist in andere kamp. De 15 inch ligt veel beter op je benen als je op de bank zit.. Ik heb meer controle omdat ik gewoon zit zoals ik normaal zit zonder dat laptop er tussen kan glijden. Bij mijn vorige 13 inch hield ik mijn benen gesloten en had ik geen natuurlijke houding.

ProMotion (120hz) is voor iedereen persoonlijk.. Het valt mij niet op op de iPhone Pro, ik vermoed dat het mij ook niet op zou vallen op een laptop...

Het mooie is dat je al een m1 in huis hebt, dus alles is te testen bij je. Kijk of je maat goed vindt op de bank en of je last hebt van het scherm... De 14inch pro is niet zoveel groter dan de 13 inch.. stap van 14 inch pro naar 15 inch air is groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Of-Aaargh schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:59:
[...]

Dat is niet moeilijk. Als je 16 inch wil, is de Macbook Pro de enige optie. Er is geen 16 inch Air. De Pro is wel een rib uit je lijf, natuurlijk. Voor een 16 inch Pro kun je twee Airs kopen.
Je hebt zelf prima vergelijkingsmateriaal tussen je gamePC en de Macbook Air van je partner. Vind je die Air prima werken? Dan is dat misschien ook een optie. De nieuwe Air is niet heel schokkend veel beter dan de 13 inch M1 Air. En de Pro is ook weer niet schokkend veel beter dan de Air M2.
Ik zou overigens niet voor een grote 15 of 16 inch laptop gaan als je op de bank wil werken. dan zou ik de 13 inch Air doen (M1 of M2).
Een andere afweging is of je wel een Macbook wil. Ik neem aan dat je andere PC Windows is? Met een Mac zit je wel in een ander ecosysteem en is het minder gemakkelijk naadloos overschakelen van de ene naar de andere PC.
misschien heb ik het niet goed neergezet. twijfel tussen de 14 inch pro en de 15 inch air. Heb zelf al een Ipad, Iphone appletv in alle slaapkamers en ben al aardig in bezig van apple, daarnaast zit al mijn documenten in de cloud (dropbox). heb zelf hiervoor jaren als extra pc een macbook pro gehad (2011) alleen is in 2020 kapot gegaan en daarna heb ik zelf nooit meer gekocht omdat ik toen toch klein woonde en de computer in de woonkamer had staan. (in 2011 woonde in nog thuis en had ik geen game pc :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Quakie schreef op zondag 10 december 2023 @ 10:17:
Ik val juist in andere kamp. De 15 inch ligt veel beter op je benen als je op de bank zit.. Ik heb meer controle omdat ik gewoon zit zoals ik normaal zit zonder dat laptop er tussen kan glijden. Bij mijn vorige 13 inch hield ik mijn benen gesloten en had ik geen natuurlijke houding.

ProMotion (120hz) is voor iedereen persoonlijk.. Het valt mij niet op op de iPhone Pro, ik vermoed dat het mij ook niet op zou vallen op een laptop...

Het mooie is dat je al een m1 in huis hebt, dus alles is te testen bij je. Kijk of je maat goed vindt op de bank en of je last hebt van het scherm... De 14inch pro is niet zoveel groter dan de 13 inch.. stap van 14 inch pro naar 15 inch air is groter.
vind de 13 inch wel fijn op de bank, maar ik hou ook van een iets grotere scherm. dat maakt dan m'n twijfel van wat wil ik graag.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ben momenteel een MacBook Air M2 aan het uitproberen. Ik kom van een Windows laptop af, maar ik moet zeggen dat het gebruik 100% meevalt.

Dingen die me als Windows-gebruiker zijn opgevallen:

- Window management valt zwaar tegen. Hiervoor heb ik Rectangle geïnstalleerd en dit doet wat ik er van verwacht!

- Een vaste menubalk bovenin puur voor de actieve applicatie is even wennen (ten opzichte van in Windows waarin eigenlijk ieder programma in z'n eigen window een menubalk heeft)... maar gaat steeds beter :)

- Touchpad two finger swipe: deze wil ik graag andersom. Dit kan in de instellingen... maar dit doet-ie vervolgens ook voor een aangesloten muis! Vrij bijzonder. Ook hiervoor een aparte app geïnstalleerd. Het touchpad zelf voelt wel heel goed aan en ook de kliks - ondanks dat het niet mechanisch is - voelen heel realistisch aan.

- Geen fans en daardoor muisstil vind ik echt heel nice.

- Mooi ontwerp, sneller aan de notch gewend dan ik dacht.

- Twijfelpuntje: 8 GB RAM. De performance an sich van de M2-chip is goed, maar ik vind 8 GB in 2024 2023 wel echt heel weinig. Het prijsverschil tussen een 8 GB en 16 GB model is echter €300 en dat vind ik te gortig!

- Keyboard shortcuts: erg wennen dat linksonderin de fn/wereldbol-toets zit i.p.v. een CTRL-knop. Hierdoor gaan acties also CTRL-C en CTRL-V nog wel eens fout :9

- Over keyboard shortcuts gesproken: ik krijg het idee dat binnen MacOS veel geleund wordt op keyboard shortcuts. Deze ken ik natuurlijk nog niet allemaal uit mijn hoofd en zijn niet altijd even vanzelfsprekend.

- Finder: voor Apple verrassend 'ingewikkeld'. Het zal natuurlijk gewenning zijn, maar ik vind Windows Explorer voor nu wel een stuk fijner en logischer werken.

- Batterijduur: fantastisch. Ik weet dat er Windows laptops zijn die vergelijkbare aantallen claimen, maar op de een of andere manier kom ik toch altijd een stuk lager uit. De MacBook is de eerste laptop waarbij ik echt denk: dit is écht goed qua batterijduur.

- Meerdere desktops: vind ik beter werken dan in Windows.

- Meerdere schermen van dezelfde app (bijv de browser meerdere keren open): vind ik in Windows wat overzichtelijker en logischer ingedeeld in de taakbalk t.o.v. het Dock. Soms zie ik een soort preview in de rechterzijde van het Dock, maar soms niet en dan moet ik links via rechtermuisklik op de app het juiste scherm selecteren.

- Over het dock gesproken: inrichten daarvan kan ook makkelijker/eenduidiger. Niet dat het op zich moeilijk is, maar als ik bijvoorbeeld het Launchpad erin wil plaatsen, dan moet ik via de menubalk via de Finder naar Apps, waarna ik deze kan toevoegen. Niet moeilijk, maar ik vind het ook niet direct heel logisch ingericht. Op iOS vind ik het logischer ingericht.

- Icoontjes in de menubalk: de standaard icoontjes zijn makkelijk via de systeeminstellingen-app terug te zetten. Die van 3rd party apps zijn een stuk minder makkelijk terug te vinden als je ze pas later (opnieuw) wil toevoegen. Jammer, want dit lijkt me typisch iets wat je heel netjes en duidelijk op 1 plek zou kunnen organiseren.

EDIT
En de laatste overweging:

Ik zou eventueel nog de M3 Air af kunnen wachten. Ik verwacht echter dat er los van de chip weinig verandert, terwijl de adviesprijs - en dus ook de verkoopprijs de eerste maanden - wel weer rond de €1299 zal uitkomen. De M2 Air is nu met €1099 een stuk scherper geprijsd en de M2 performance is nog steeds erg goed.

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 17-12-2023 22:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

app cheatsheet installeren, dan command knop langer ingedrukt houden krijg je netjes alle shortcuts te zien.

even de gestures goed zetten onder de trackpad. Dan kan je bijv met vier vingers swipe naar beneden de geopende schermen van huidige programma zien.

Launchpad is niet echt een app. .bij andere apps rechtermuis knop en daar kan je hem vastzetten in de dock.

Ja inderdaad ga er maar vanuit dat het sowieso adviesprijs weer hetzelfde en misschien zelfs weer duurder is..
Er is een MacBook Pro M3 variant dus je kunt al goed zien wat de air versie gaat doen. Uur extra batterij waarschijnlijk en stukje sneller. Wat je zelf zegt M2 is ook al snel.. dus in specifieke apps ga je het merken dat M3 weer stuk sneller is..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slappyjoez
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 06:40
De kogel is door de kerk. Gisteren een nieuwe MacBook Air M2, 2022, 8core 16GB 256GB Midnight Blue besteld. Via bol.com (geen reseller) voor €1.399,- was het volgens mij mooi geprijsd.

Ik kom van een MacBook Pro uit 2015 af, deze gebruik ik met name voor wat licht browsewerk en incidenteel (paar keer per jaar) wat videobewerking (Full HD, max lengte van 10 minuten). Heel eerlijk heb ik gisteren zoveel verschillende configuraties gezien, meningen gelezen en prijzen vergeleken dat ik een beetje in de war ben.

Zouden jullie zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt voor het gebruik dat ik voor ogen heb? Of zijn er bezwaren waardoor ik beter verder kan kijken en de MacBook weer ongeopend moet retourneren? :$

15x Astronergy 325Wp Full Black || SMA Sunny Boy 4.0 1-fase || Zuid 40°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
@Slappyjoez Nee, uitstekende keus voor jou gebruik. Lekker openen en van genieten zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 03-05 13:31
Slappyjoez schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 09:31:
De kogel is door de kerk. Gisteren een nieuwe MacBook Air M2, 2022, 8core 16GB 256GB Midnight Blue besteld. Via bol.com (geen reseller) voor €1.399,- was het volgens mij mooi geprijsd.

Ik kom van een MacBook Pro uit 2015 af, deze gebruik ik met name voor wat licht browsewerk en incidenteel (paar keer per jaar) wat videobewerking (Full HD, max lengte van 10 minuten). Heel eerlijk heb ik gisteren zoveel verschillende configuraties gezien, meningen gelezen en prijzen vergeleken dat ik een beetje in de war ben.

Zouden jullie zeggen dat ik een goede keuze heb gemaakt voor het gebruik dat ik voor ogen heb? Of zijn er bezwaren waardoor ik beter verder kan kijken en de MacBook weer ongeopend moet retourneren? :$
Top keuze. Zelf begin vorig jaar ook een m2 air aangeschaft ter vervanging van mijn pro 2015 en echt super tevreden. Zelfs zo tevreden dat mijn iPad pro nu gebruikt wordt door mijn vrouw. Die had ik ook niet meer nodig. :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Ik wacht nog steeds op de 15 inch midnight blue 16gb weer wat beter voorradig wordt, zou
Hem laatst bestellen bij Amac voor n mooie prijs maar dat ging op laatste moment niet door (uitverkocht) ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Soppyscroll schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 11:36:
Ik wacht nog steeds op de 15 inch midnight blue 16gb weer wat beter voorradig wordt, zou
Hem laatst bestellen bij Amac voor n mooie prijs maar dat ging op laatste moment niet door (uitverkocht) ;(
Maar 'uitverkocht' mag geen reden zijn om een standaard product dat een tijdje later gewoon weer leverbaar wordt niet te leveren. Tenzij Amac nooit meer dat model kan leveren, mag je de winkel gewoon aan het aanbod en de aanvaarding daarvan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Of-Aaargh schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:03:
[...]

Maar 'uitverkocht' mag geen reden zijn om een standaard product dat een tijdje later gewoon weer leverbaar wordt niet te leveren. Tenzij Amac nooit meer dat model kan leveren, mag je de winkel gewoon aan het aanbod en de aanvaarding daarvan houden.
Heb ook geduld hoor;) alleen dat moment van bestellen dat je net zou doen valt het ff uit met dooie mus.
Icm korting is amac voordeliger dan Coolblue, dus wacht dan nog wel even paar dagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 88Gamer88
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-04 20:51
Uniciteit schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:52:
Ik ben momenteel een MacBook Air M2 aan het uitproberen. Ik kom van een Windows laptop af, maar ik moet zeggen dat het gebruik 100% meevalt.

Dingen die me als Windows-gebruiker zijn opgevallen:

- Window management valt zwaar tegen. Hiervoor heb ik Rectangle geïnstalleerd en dit doet wat ik er van verwacht!
Ben zelf ook een nieuwe Mac gebruiker, en heb zelf beetje de zelfde dingen waar ik tegen aanloop.
Heb nooit eerder van "Rectangle" gehoord, maar denk dat het een mooie aanvulling kan zijn.

EDIT: Heel fijn programma, zeker een toevoeging.
Alleen jammer dat het niet helemaal lekker werkt met een dual monitor setup zoals ik nu merk.

[ Voor 10% gewijzigd door 88Gamer88 op 03-01-2024 13:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online
88Gamer88 schreef op woensdag 3 januari 2024 @ 12:32:
[...]

Ben zelf ook een nieuwe Mac gebruiker, en heb zelf beetje de zelfde dingen waar ik tegen aanloop.
Heb nooit eerder van "Rectangle" gehoord, maar denk dat het een mooie aanvulling kan zijn.

EDIT: Heel fijn programma, zeker een toevoeging.
Alleen jammer dat het niet helemaal lekker werkt met een dual monitor setup zoals ik nu merk.
Een wat ouder topic, maar hier zal je waarschijnlijk nog veel meer handige tools kunnen vinden.
Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
MacBook Air die ik wou was voor mooie prijs weer bij azerty, dus ben benieuwd of die morgen geleverd wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-04 08:08
Onze W10 Dell laptop heeft een hele slechte accu en die is voor €125 te vervangen, maar volgend jaar wordt W10 niet meer ondersteund. En aangezien we redelijk diep in het Apple ecosysteem zitten ben ik mij aan het oriënteren op een macbook air 13 inch.
Doel is om de laptop heel lang te gebruiken (de accu bijvoorbeeld na 5 jaar (laten) vervangen en verder zuinig op zijn. Ons gebruik zal niet heel zwaar zijn, er zal wel eens een fotoalbum middels CEWE worden gemaakt en verder huis-tuin-keukengebruik zoals browsen, internetbankieren, mailen, office etc.

Aangezien de instap M2 nu €1100 kost (ik heb overigens geen haast, dus als er nog prijsverlagingen komen wacht ik daar op) vraag ik mij af of het niet beter is om de 16GB te kopen aangezien ik de Macbook echt tot het laatste draadje wil gaan gebruiken. Het prijsverschil is alleen erg hoog vind ik (zeker als je zelf in de Dell voor €25 ofzo 8 GB hebt bijgeplaatst, is het gezien mijn gebruik en wens om er heel lang mee te doen nodig om naar 16 GB te upgraden of ben ik net zo goed uit met een 8GB model en kan ik het geld beter gebruiken voor accessoires zoals een dongle en sleeve?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CHRlS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-04 14:59
MrGab schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:12:
Onze W10 Dell laptop heeft een hele slechte accu en die is voor €125 te vervangen, maar volgend jaar wordt W10 niet meer ondersteund. En aangezien we redelijk diep in het Apple ecosysteem zitten ben ik mij aan het oriënteren op een macbook air 13 inch.
Doel is om de laptop heel lang te gebruiken (de accu bijvoorbeeld na 5 jaar (laten) vervangen en verder zuinig op zijn. Ons gebruik zal niet heel zwaar zijn, er zal wel eens een fotoalbum middels CEWE worden gemaakt en verder huis-tuin-keukengebruik zoals browsen, internetbankieren, mailen, office etc.

Aangezien de instap M2 nu €1100 kost (ik heb overigens geen haast, dus als er nog prijsverlagingen komen wacht ik daar op) vraag ik mij af of het niet beter is om de 16GB te kopen aangezien ik de Macbook echt tot het laatste draadje wil gaan gebruiken. Het prijsverschil is alleen erg hoog vind ik (zeker als je zelf in de Dell voor €25 ofzo 8 GB hebt bijgeplaatst, is het gezien mijn gebruik en wens om er heel lang mee te doen nodig om naar 16 GB te upgraden of ben ik net zo goed uit met een 8GB model en kan ik het geld beter gebruiken voor accessoires zoals een dongle en sleeve?
Ik ben zelf in 2020 voor een MacBook Air met 8 GB gegaan. En ik heb hier een beetje spijt van. Het werkt op zich prima hoor, maar merk met name als ik voor werk vele programma's en tab bladen open heb staan dat het gewoon niet meer zo lekker werkt. Heb gelukkig voor werk nu een M2 met 16 GB gekregen, dus het probleem doet zich nu niet echt meer voor gelukkig.

Maar persoonlijk zou ik zeker als je het hebt over een horizon van minimaal 5 jaar nu niet bezuinigen op RAM. Iedere Mac OS update wordt ieder jaar ook weer wat zwaarder, dus nu wat extra geheugen betekend waarschijnlijk 1 jaar of misschien zelfs 2 jaar extra plezier van je machine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
MrGab schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:12:
Onze W10 Dell laptop heeft een hele slechte accu en die is voor €125 te vervangen, maar volgend jaar wordt W10 niet meer ondersteund.
Een beetje off-topic, maar je kunt gratis upgraden naar W11, afhankelijk van hoe oud je PC is. Je kunt dit checken via Instellingen/Windows-update. Maar gezien je zegt dat de accu heel slecht is, zal het wel een redelijk oud beestje zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrGab
CHRlS schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 08:43:
[...]

Ik ben zelf in 2020 voor een MacBook Air met 8 GB gegaan. En ik heb hier een beetje spijt van. Het werkt op zich prima hoor, maar merk met name als ik voor werk vele programma's en tab bladen open heb staan dat het gewoon niet meer zo lekker werkt. Heb gelukkig voor werk nu een M2 met 16 GB gekregen, dus het probleem doet zich nu niet echt meer voor gelukkig.

Maar persoonlijk zou ik zeker als je het hebt over een horizon van minimaal 5 jaar nu niet bezuinigen op RAM. Iedere Mac OS update wordt ieder jaar ook weer wat zwaarder, dus nu wat extra geheugen betekend waarschijnlijk 1 jaar of misschien zelfs 2 jaar extra plezier van je machine.
Ok, toch maar €400 meer betalen en lang van het apparaat plezier hebben. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrGab
Of-Aaargh schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 09:07:
[...]

Een beetje off-topic, maar je kunt gratis upgraden naar W11, afhankelijk van hoe oud je PC is. Je kunt dit checken via Instellingen/Windows-update. Maar gezien je zegt dat de accu heel slecht is, zal het wel een redelijk oud beestje zijn?
Klopt, alleen de TPM zit niet op de oude processor. Het betreft een Dell E5470 met I5 6300U uit 2016. Die komt helaas niet in aanmerking voor een upgrade naar W11, anders had ik dat wel gedaan en een nieuwe accu gekocht en pas een macbook gekocht als deze machine echt niet meer te gebruiken is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 01:46
MrGab schreef op vrijdag 19 januari 2024 @ 10:49:
[...]

Klopt, alleen de TPM zit niet op de oude processor. Het betreft een Dell E5470 met I5 6300U uit 2016. Die komt helaas niet in aanmerking voor een upgrade naar W11, anders had ik dat wel gedaan en een nieuwe accu gekocht en pas een macbook gekocht als deze machine echt niet meer te gebruiken is.
Het wordt redelijk off-topic, maar Windows 11 kan prima geïnstalleerd worden op deze machine. Deze tutorial op de iFixit website laat zien hoe dat moet. Je ontvangt nog steeds netjes Windows updates.

Kan geen kwaad om het te proberen, toch? Mocht er onverhoopt toch iets niet goed werken weet je het alternatief. ;)

Have you tried turning it off and on again?

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste