De 256GB SSD van de M2 is inderdaad een flinke achteruitgang t.o.v. de M1 Air, als ik de reviews zie tot de helft langzamer. Nu zul je inderdaad met 16GB RAM minder last hebben van haperingen, omdat de SSD minder, of misschien helemaal niet wordt aangesproken voor swap. Ik ben met mijn basis M1 Air nog nooit aan 8GB swap gekomen, meestal 1-3GB.AppleFan2007 schreef op dinsdag 19 juli 2022 @ 19:01:
Een vraagje voor de M2 MacBook Air bezitters en specifiek voor degene met 256GB SSD en 16GB Ram, aangezien dat de configuratie is dat ik zou kiezen.
Door vakantie heb ik de M2 niet kunnen bestellen wat mij meer tijd geeft om over de configuratie te denken en de reviews te bekijken.
Bij het basemodel is er maar 1 Nand chip blijkt uit de teardown wat minder snelheid oplevert. Merk je dit verschil echt en zeker als je 16GB aan Ram hebt? Swap memory zal dan minder snel gebruikt worden wat minder last legt op de SSD, in theorie.
Worden dan voornamelijk grotere apps veel trager opgestart tegenover bijvoorbeeld de M1 MacBook Air?
Uiteindelijk is de SSD nog steeds sneller dan die van mij 2016 MacBook Pro dus zal het toch niet veel uitmaken maar wou het toch eens vragen.
Als je niet regelmatig grote of veel bestanden transfert, zou ik die 207 euro voor 8GB extra in je zak houden. Of 400 euro in je zak houden en een M1 Air kopen.