Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Weet niet zo goed of dit in het iOS topic past of niet maar zodra ik muziek afspeel vanaf iPhone naar HomePod is het volume verre van betrouwbaar. Gaat uit zichzelf zachter en dan heel lastig weer harder te krijgen.

Meer mensen last van?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:46
Toppe schreef op maandag 20 juni 2022 @ 17:36:
Weet niet zo goed of dit in het iOS topic past of niet maar zodra ik muziek afspeel vanaf iPhone naar HomePod is het volume verre van betrouwbaar. Gaat uit zichzelf zachter en dan heel lastig weer harder te krijgen.

Meer mensen last van?
Die heb ik ook gehad met Spotify of Youtube in Safari, maar dan gewoon op de telefoon. Kon niet meer reproduceren hoe en wat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
@TheVMaster @Donstil
Ja de oproepen komen gewoon niet binnen.. heel vreemd (en irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-09 15:19

CoolHead621

Enjoy every moment

MIjn Teams stopt er gewoon mee als app.
Gewoon terug naar het springboard.

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CoolHead621 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 19:30:
MIjn Teams stopt er gewoon mee als app.
Gewoon terug naar het springboard.
Ja hier ook regelmatig. IOS16 zorgt ervoor dat teams behoorlijk buggy wordt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Wie verwacht er vanavond een update? :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 12:44
Toppe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:59:
100 procent! O-)

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 11:49:
[...]

100% uitbrengen, YOLO. Die ongeduldige sukkels ploeteren wel weer twee weekjes zullen ze bij Apple denken :+
En dan is het de vraag, lost het problemen op of veroorzaakt het nieuwe? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:18
Toppe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:28:
[...]

En dan is het de vraag, lost het problemen op of veroorzaakt het nieuwe? :+
Je vraag is tevens het antwoord......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Ik vind dat de beta's van Apple over het algemeen best stabiel zijn.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Huigie schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 12:42:
Ik vind dat de beta's van Apple over het algemeen best stabiel zijn.
Het gaat niet alleen om stabiliteit, maar ook over compatibiliteit. Vooral de bank apps zijn hier een goed voorbeeld van. In het verleden is het regelmatig voorgekomen dat de beta zeer stabiel was maar dat sommige bank apps (nog) niet werkten. En als je daar afhankelijk van bent is een beta niet aan te raden. Ik ben ervan afhankelijk dus sla de beta over, hoe nieuwsgierig ik ook ben. Maar het is leuk en interessant de ervaringen van anderen te lezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:11:
[...]

Het gaat niet alleen om stabiliteit, maar ook over compatibiliteit. Vooral de bank apps zijn hier een goed voorbeeld van. In het verleden is het regelmatig voorgekomen dat de beta zeer stabiel was maar dat sommige bank apps (nog) niet werkten. En als je daar afhankelijk van bent is een beta niet aan te raden. Ik ben ervan afhankelijk dus sla de beta over, hoe nieuwsgierig ik ook ben. Maar het is leuk en interessant de ervaringen van anderen te lezen.
Volgens mij werken alle bank app’s wel. Bij de QR staat een link naar een spreadsheet waar heel veel apps in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Toppe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:16:
[...]

Volgens mij werken alle bank app’s wel. Bij de QR staat een link naar een spreadsheet waar heel veel apps in staan.
Maar dat kan bij een volgende beta anders zijn. Dat is altijd het onzekere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Pierre_nr1 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:27:
[...]

Maar dat kan bij een volgende beta anders zijn. Dat is altijd het onzekere.
Kan ook gebeuren op een RC, zal niet de eerste keer zijn dat een app niet werkt vanwege een update aan de kant van de ontwikkelaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
Toppe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 13:28:
[...]

Kan ook gebeuren op een RC, zal niet de eerste keer zijn dat een app niet werkt vanwege een update aan de kant van de ontwikkelaar :+
Klopt, maar je hoeft bij een developer niet eerder aan te kloppen dat het niet werkt voordat de final uit is. Daarom noemde ik ook bewust de banken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 14:10:
Ze mogen ook geen bug fixes doorvoeren voor bèta’s dacht ik. Althans dat was altijd zo.
Ze kunnen geen updates in de store zetten die een hogere versie dan de laatste RC hebben, lager kan wel weer.

Daar is natuurlijk Test Flight voor uitgevonden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik ben er zelfs wel een beetje zenuwachtig voor en hoop dat ze niet te veel sleutelen aan de volgende beta, deze is gewoon (bijna) goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 11:16
Maar beta's zijn juist voor testen toch?
Niet jullie hoor, maar sommigen reageren soms zo ontzet of zelfs als er bugs in een beta release zitten. Tja, het is niet voor niets een beta en geen reguliere release. Het is af te raden beta's te draaien, tenzij voor testen, experimenteren en ontwikkelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Dat is waar. Wij hier zijn dan ook gewoon nerds-met-dwangneurose-om-het-nieuwste-te-hebben :) komt mijn persoonlijk updatefetish nog bij (ik check zo’n beetje elke dag de heteluchtoven zelfs nog op een update) :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
Helaas! Geen beta 2 vooralsnog

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 08:59:
Vorig jaar was donderdag de 24e dev beta2

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 17:37
For those wondering where iOS 16 beta 2 is, the public beta (developer beta 3) should be out the week of July 11. So, based on past history, I’d guess that beta 2 is next week, with beta 3 to follow 2 weeks after that.

https://twitter.com/markgurman/status/1539305185922654208

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:09
Je kan altijd nog weerman worden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
La1974 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Of voetbalanalist ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

_AN

Donstil schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:23:
[...]

Gadsie idd. Had wel gehoopt op een wat stabielere teams.
Dit is vooralsnog ook het enige waar ik tegen aan loop. Een regelmatig crashende Teams. Ik hoopte eigenlijk dat het opgelost zou worden met een app update.

[ Voor 11% gewijzigd door _AN op 22-06-2022 06:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

_AN schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 06:48:
[...]

Dit is vooralsnog ook het enige waar ik tegen aan loop. Een regelmatig crashende Teams. Ik hoopte eigenlijk dat het opgelost zou worden met een app update.
Er mogen nu nog geen app updates worden vrij gegeven die problemen op iOS 16 oplossen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robbinonline schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:12:
For those wondering where iOS 16 beta 2 is, the public beta (developer beta 3) should be out the week of July 11. So, based on past history, I’d guess that beta 2 is next week, with beta 3 to follow 2 weeks after that.

Nou dit kan ook uit het raam :P

Apple Seeds Second Betas of iOS 16 and iPadOS 16 to Developers

Edit: ik zie hem zelf overigens nog niet.
Inmiddels na een rebootje wel.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 22-06-2022 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robbinonline schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:12:

What about vandaag 😂

Versie: 20A5303i

[ Voor 8% gewijzigd door Hackus op 22-06-2022 19:12 . Reden: Versie ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidas
La1974 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:14:
[...]

Zat ik er toch niet heel ver naast. _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Davidas schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:19:
[...]

Zat ik er toch niet heel ver naast. _/-\o_
Dan zou ik voor de weerman gaan, tenslotte zitten die er ‘ook niet ver naast’ :9B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Van de changelog wordt je depressief: https://developer.apple.c...s-ipados-16-release-notes

Helemaal onderin staan twee (TWEE!!!) ‘resolved’ puntjes en de lijst met nieuwe ellende is aardig lang }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 19:49:
Van de changelog wordt je depressief: https://developer.apple.c...s-ipados-16-release-notes

Helemaal onderin staan twee (TWEE!!!) ‘resolved’ puntjes en de lijst met nieuwe ellende is aardig lang }:|
Was nog wel een grote update: 1.86gb hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Donstil schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:23:
[...]

Gadsie idd. Had wel gehoopt op een wat stabielere teams.
en ook op Beta 2 crasht Teams nog steeds :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Alle belangrijke bankapps enzo doen het hier ook nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Bij mij draait beta 2 in ieder geval een stuk beter dan beta 1. Wat was beta 1 soms gigantisch traag op mijn toestel. (iPhone 12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-07 20:20
Draai ook beta 2, bij mij doet teams het zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteravond een tijdje zitten spelen met de nieuwe foto-opties. Best mooi hoe je een object of persoon uit een foto kan halen. Zelfs los hangende haren knipt ie mooi mee... Maar dan.... klopt het dat je er verder eigenlijk niets mee kan? Bijvoorbeeld inplakken in een andere foto? Of desnoods de witte achtergrond vervangen voor een zwarte? Of moet ik dat weer in externe apps regelen? Als het laatste het geval is, dan snap ik de zin van Apple's feature niet zo....

Oh en die groene dot op de live wallpaper... Wie heeft dat bedacht? Het is precies de groene dot waar veel mensen zich aan ergeren in iPhone-foto's :P

[ Voor 20% gewijzigd door Dennisdn op 23-06-2022 07:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:49
Dennisdn schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:21:
Gisteravond een tijdje zitten spelen met de nieuwe foto-opties. Best mooi hoe je een object of persoon uit een foto kan halen. Zelfs los hangende haren knipt ie mooi mee... Maar dan.... klopt het dat je er verder eigenlijk niets mee kan? Bijvoorbeeld inplakken in een andere foto? Of desnoods de witte achtergrond vervangen voor een zwarte? Of moet ik dat weer in externe apps regelen? Als het laatste het geval is, dan snap ik de zin van Apple's feature niet zo....
Je kan hem bijvoorbeeld heel eenvoudig in een pages document plakken. Heel veel meer heb ik er ook nog niet mee kunnen doen eigenlijk..

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hk12nl schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 07:24:
[...]

Je kan hem bijvoorbeeld heel eenvoudig in een pages document plakken. Heel veel meer heb ik er ook nog niet mee kunnen doen eigenlijk..
Ja dat heb ik ontdekt, of bijvoorbeeld naar de notitie-app gaat ook vloeiend. Maar dan? Ja, ik heb al 1 mooie casus toen iemand gister iets op marktplaats wilde zetten. Dan heb je het object tegen een witte achtergrond. Maar ik kan zoveel leukere dingen bedenken die je ermee zou kunnen.

Ik heb ook al een paar externe foto-apps geprobeerd die foto's kunnen mergen, maar dan worden beide foto's wat vaag over elkaar heen gezet. Echt de uitgeknipte foto in een andere plakken is mij nog niet gelukt.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisdn op 23-06-2022 07:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 22:21
Ben ik de enige die zich stoort aan de nieuwe video player? Die controls om 10sec voor- of achteruit te scrollen liggen nu in het midden van de video. Naast dat dat best storend is zijn ze naar mijn idee ook lastiger bereikbaar, zeker met een Max device. Vond de vorige versie fijner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:47
virofi schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 08:12:
Ben ik de enige die zich stoort aan de nieuwe video player? Die controls om 10sec voor- of achteruit te scrollen liggen nu in het midden van de video. Naast dat dat best storend is zijn ze naar mijn idee ook lastiger bereikbaar, zeker met een Max device. Vond de vorige versie fijner.
Eens! Vind de spoelen knoppen echt op een irritante plek zitten. Zelfs bij kleinere devices, gewoon omdat het storend is over het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Artikel van iCulture waarom VW en BMW (nog) niet meedoen aan de nieuwe Carplay...
https://www.iculture.nl/n...play-volkswagen-kritisch/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dennisdn schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:12:
Artikel van iCulture waarom VW en BMW (nog) niet meedoen aan de nieuwe Carplay...
https://www.iculture.nl/n...play-volkswagen-kritisch/
Selectieve kop weer hoor.

Ja Polstar gaat het idd ondersteunen maar zo lijkt het net alsof Volkswagen kritisch was over het nieuwe Carplay terwijl dat juist niet zo was.

Verder snap ik wel dat Mercedes en BMW er niet direct op springen. De systemen van BMW (Met idrive 1.0 de grondlegger van het huidige In-car entertainment) en Mercedes zijn op zichzelf al erg goed en met de nieuwste generatie (Mercedes EQS en BMW IX bijvoorbeeld) zelfs een stuk beter dan Carplay. Voor die bedrijven is er simpelweg nog geen goeie reden om nu al te zeggen "we gaan het doen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CheopsChefren schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 00:49:
Draai ook beta 2, bij mij doet teams het zonder problemen
Gaat hier nu ook wel goed net al 2 overlegjes gehad (uurtje totaal denk ik) en gingen zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
Zelf heb ik de onderstaande bugs opgemerkt op de iPhone 12 Pro Max.

Vaak:
  • Batterij gaat sneller leeg doordat de Weer-app op de achtergrond blijft doordraaien.
  • Bij het omlaag slepen op het beginscherm en je zoekt naar een app, duurt het soms wel een halve minuut voordat er een zoekresultaat met de juiste app wordt teruggegeven
  • Als ik net een foto of video maak en deze wil selecteren vanuit een andere om te versturen, dan staat deze er vaak nog niet tussen. App opnieuw starten of opnieuw proberen te selecteren en ik kan de foto/video bijvoegen.
  • Bitrate aantikken in Apple Music zorgt ervoor dat de muziek kort op pauze gaat en verder gaat. Lijkt alsof de nieuwe slider en bitrate-knop over elkaar zitten.
  • Als je zowel Google Maps als Apple Maps hebt, je iPhone in het Engels is en je zoekt op Maps, dan krijg je alleen Apple Maps te zien.
  • Microsoft apps met verplichte code/Face ID policy die na FaceID scan blijven hangen waardoor ik nog een keer op FaceID of code invoeren moet drukken om erin te komen.
  • Het over AirPlay2 versturen van muziek hoger dan 24-bit 48kHz zorgt op spontane momenten voor korte haperingen.
Soms:
  • Agenda crasht wanneer ik met mijn vinger pan over de tijdsvakken om een afspraak in te schieten. Zodra ik dan iets typ, crasht de app. Had ik met iOS 15 overigens ook last van.
  • iPhone wordt enorm heet tijdens gebruik CarPlay (bedraad)
Zelden:
  • Wanneer ik een video selecteer in Slack vanuit 'selecteer foto's en video's' en deze laat staan en weer terug ga naar de foto's app worden alle foto's en video's in foto's wazig en kunnen deze niet worden weergeven.
Na het installeren van de eerste beta stond bij mij de auto-correct optie standaard aan, terwijl die daarvoor uitstond. Op mijn iPad Pro 2021 was dat overigens ook het geval. Verder werkt alles wel prima eigenlijk. De meest vervelende bugs vind ik de weer-app. Zelf heb ik al toegang tot locatie uitgezet, alle widgets verwijderd en siri-rechten ingetrokken. Toch blijft die op de achtergrond doordraaien.

Zometeen eens kijken hoe beta 2 draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Nu geeft de Astronomie wallpaper ook je huidige locatie op aarde aan door middel van de groene stip.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppS1E6Vnz4EqFixi00hE4uKFuBc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/APOejGFs3Tk3L8gxZuPkNyKv.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Davidas op 23-06-2022 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

leroy98ecker schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 09:50:
Zelf heb ik de onderstaande bugs opgemerkt op de iPhone 12 Pro Max.

Vaak:
  • Batterij gaat sneller leeg doordat de Weer-app op de achtergrond blijft doordraaien.
  • Bij het omlaag slepen op het beginscherm en je zoekt naar een app, duurt het soms wel een halve minuut voordat er een zoekresultaat met de juiste app wordt teruggegeven
  • Als ik net een foto of video maak en deze wil selecteren vanuit een andere om te versturen, dan staat deze er vaak nog niet tussen. App opnieuw starten of opnieuw proberen te selecteren en ik kan de foto/video bijvoegen.
  • Bitrate aantikken in Apple Music zorgt ervoor dat de muziek kort op pauze gaat en verder gaat. Lijkt alsof de nieuwe slider en bitrate-knop over elkaar zitten.
  • Als je zowel Google Maps als Apple Maps hebt, je iPhone in het Engels is en je zoekt op Maps, dan krijg je alleen Apple Maps te zien.
  • Microsoft apps met verplichte code/Face ID policy die na FaceID scan blijven hangen waardoor ik nog een keer op FaceID of code invoeren moet drukken om erin te komen.
  • Het over AirPlay2 versturen van muziek hoger dan 24-bit 48kHz zorgt op spontane momenten voor korte haperingen.
Soms:
  • Agenda crasht wanneer ik met mijn vinger pan over de tijdsvakken om een afspraak in te schieten. Zodra ik dan iets typ, crasht de app. Had ik met iOS 15 overigens ook last van.
  • iPhone wordt enorm heet tijdens gebruik CarPlay (bedraad)
Zelden:
  • Wanneer ik een video selecteer in Slack vanuit 'selecteer foto's en video's' en deze laat staan en weer terug ga naar de foto's app worden alle foto's en video's in foto's wazig en kunnen deze niet worden weergeven.
Na het installeren van de eerste beta stond bij mij de auto-correct optie standaard aan, terwijl die daarvoor uitstond. Op mijn iPad Pro 2021 was dat overigens ook het geval. Verder werkt alles wel prima eigenlijk. De meest vervelende bugs vind ik de weer-app. Zelf heb ik al toegang tot locatie uitgezet, alle widgets verwijderd en siri-rechten ingetrokken. Toch blijft die op de achtergrond doordraaien.

Zometeen eens kijken hoe beta 2 draait.
Die ‘zoeken voor maps’ bug hier nog nooit gehad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fiHrbZV6Pz2BUa1NDwXJ-Qr7198=/x800/filters:strip_exif()/f/image/9suIHVIq8rD90wZdnIqKPDxb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Toppe op 23-06-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Voor de mensen die:
- IOS 16 gebruiken
- De officiële Home Assistant app
- Push notifications gebruiken

En die geen notificaties binnen krijgen, hier is een fix: https://community.home-as...e-in-ios-16-beta/428728/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leroy98ecker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 13-09 13:17
Toppe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 10:40:
[...]

Die ‘zoeken voor maps’ bug hier nog nooit gehad.

[Afbeelding]
Ik heb nu iOS 16 beta 2 draaien en daarin is het inderdaad verholpen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
Is er ook een IpadOS 16 beta forum

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

[iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie

@Daedalus is het niet een idee iOS en iPadOS samen te voegen als we genoeg duimpjes op dit bericht krijgen? :)
*snip* offtopic

[ Voor 99% gewijzigd door Daedalus op 23-06-2022 14:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Toppe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:08:
[...]
@Daedalus is het niet een idee iOS en iPadOS samen te voegen als we genoeg duimpjes op dit bericht krijgen? :)
We houden de twee topics liever gescheiden :) Zie ook Hoedje in "iOS Feedback" (en verdere discussie mag daar).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CheopsChefren
De scheing Ios en IpadOS wordt steeds groter, dus lijkt mij ook verstandig hier aparte topics voor te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Daedalus schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:10:
[...]
We houden de twee topics liever gescheiden :) Zie ook Hoedje in "iOS Feedback" (en verdere discussie mag daar).
Check. Hopelijk komt de discussie daar wel op gang :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 14:23:
[...]

Check. Hopelijk komt de discussie daar wel op gang :9
Ik verwacht het niet eigenlijk, de verschillen zijn daar te klein voor naar mijn mening.
Als je een hele specifieke vraag hebt over StageManager dan misschien wel maar schat zo in dat 90% raakvlakken heeft met iOS of dat een uitleg van een iPhone user prima past voor een iPad user.

Maar de berichten tot nu toe laten wel wat soortgelijks zien, ongeveer een factor 10 zeg maar.
iOS16 > 460
iPadOS16 > 49

iOS15 > 2921
iPadOS15 > 204 berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Is er ook een apart tvOS beta 16 topic? Volgens mij niet, dus ik doe die maar hier... heeft iemand tvOS beta 16 al draaiend op z'n Apple TV? (Bij voorkeur de HD versie)... vind het toch nog een beetje spannend, omdat ik prima om kan gaan met een crash etc., maar m'n vriendin niet... dus, ook al is er weinig nieuw... install or not to install? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op donderdag 23 juni 2022 @ 15:16:
Is er ook een apart tvOS beta 16 topic? Volgens mij niet, dus ik doe die maar hier... heeft iemand tvOS beta 16 al draaiend op z'n Apple TV? (Bij voorkeur de HD versie)... vind het toch nog een beetje spannend, omdat ik prima om kan gaan met een crash etc., maar m'n vriendin niet... dus, ook al is er weinig nieuw... install or not to install? :D
Nou je kunt nog een topic maken natuurlijk :)

Maar ik heb zelf geen tvOS beta draaien, afgelopen jaar wel maar de updates waren wel erg klein dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Hoedje in "iOS Feedback"

Of te wel, tvOS mag in het Apple TV topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
Batterij is wel veel beter dan in beta 1 bij mij.

[ Voor 7% gewijzigd door Davidas op 23-06-2022 17:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Al heb ik hier nu een Teams versie die het wel doet. 😎 maar goed, dat is niet de versie uit de store.😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Ik kan gisteravond deze video tegen. Een zeer omvattende video van diverse wijzigingen in iOS 16:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ronaldvs
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:47
Ik heb de beta draaien op een HD en een 4k. Geen problemen tot dusverre. Voor zover ik heb kunnen merken is er weinig nieuws dus als je twijfelt zou ik nog even wachten op de public beta.

Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheVMaster schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 00:41:
[...]

Al heb ik hier nu een Teams versie die het wel doet. 😎 maar goed, dat is niet de versie uit de store.😬
Ooh nice. Op beta2 zijn mijn problemen overigens opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjjorntjje
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 13-09 20:48
Beetje een vreemde situatie,
gistermorgen werd ik wakker met de melding dat er water in de lightning poort zat. kabel zat in de telefoon op dat moment, telefoon was verder ook niet opgeladen.
van de lader gehaald, poort schoongemaakt maar eerst niet opgeladen tot dat telefoon zonder stroom zat.

toen de lader ingeplugd en telefoon start gelijk op en begint met opladen. ong. tot 40% en weer van de lader gehaald.
geen watermelding meer gezien, gisteravond bij het naar bed gaan de telefoon weer aan de lader gelegd maar start niet met laden. paar keer telefoon opnieuw opgestart en wat martelen met de kabel en toen deed hij het weer.

tot vanmorgen en de telefoon niet verder was opgeladen dan 86% toen een harde reset geprobeerd maar mag niet baten telefoon laadt niet meer op via de poort.

draadloos overigens wel.

ik kan op deze manier ook geen reservekopie terugzetten omdat de lightning kabel dus niet herkend wordt.

gaat om een 12 pro max op beta 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:45
Bjjorntjje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:03:
Beetje een vreemde situatie,
gistermorgen werd ik wakker met de melding dat er water in de lightning poort zat. kabel zat in de telefoon op dat moment, telefoon was verder ook niet opgeladen.
van de lader gehaald, poort schoongemaakt maar eerst niet opgeladen tot dat telefoon zonder stroom zat.

toen de lader ingeplugd en telefoon start gelijk op en begint met opladen. ong. tot 40% en weer van de lader gehaald.
geen watermelding meer gezien, gisteravond bij het naar bed gaan de telefoon weer aan de lader gelegd maar start niet met laden. paar keer telefoon opnieuw opgestart en wat martelen met de kabel en toen deed hij het weer.

tot vanmorgen en de telefoon niet verder was opgeladen dan 86% toen een harde reset geprobeerd maar mag niet baten telefoon laadt niet meer op via de poort.

draadloos overigens wel.

ik kan op deze manier ook geen reservekopie terugzetten omdat de lightning kabel dus niet herkend wordt.

gaat om een 12 pro max op beta 2
Kun je hem nog wel aan een pc of Mac koppelen?
Ik heb dit met iOS 15 beta gehad en een 12 mini. Ook een pc en Mac herkenden de iPhone toen niet, Apple wou er niks aan doen want ja er stond beta op het toestel. Toen naar huis gestuurd dat ik eerst de beta er af moest halen maar ja hoe als de lightning poort niet meer werkt.
(Volgende dag weer naar de Apple Store gegaan en toen een nieuw toestel gekregen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bjjorntjje
Roy Tollenaar schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Kun je hem nog wel aan een pc of Mac koppelen?
Ik heb dit met iOS 15 beta gehad en een 12 mini. Ook een pc en Mac herkenden de iPhone toen niet, Apple wou er niks aan doen want ja er stond beta op het toestel. Toen naar huis gestuurd dat ik eerst de beta er af moest halen maar ja hoe als de lightning poort niet meer werkt.
(Volgende dag weer naar de Apple Store gegaan en toen een nieuw toestel gekregen)
Nee helaas werkt dat ook niet, heb de telefoon inmiddels aangemeld voor reparatie bij card services in Zwolle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
Bjjorntjje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 09:41:
[...]

Nee helaas werkt dat ook niet, heb de telefoon inmiddels aangemeld voor reparatie bij card services in Zwolle.
Gebruik je een originele lader en originele kabel? Ik heb het idee dat bij namaak kabels ik de melding van water in de aansluiting vaker krijg dan bij originele kabels. Ik zit overigens nog op iOS15.

[ Voor 3% gewijzigd door loeberce op 27-06-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:45
loeberce schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Gebruik je een originele lader en originele kabel? Ik heb het idee dat bij namaak kabels ik de melding van water in de aansluiting vaker krijg dan bij originele kabels. Ik zit overigens nog op iOS15.
Kabels maken geen verschil door het MFi systeem. Of je moet kabels van vage webshops kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjjorntjje
loeberce schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:00:
[...]

Ja is gewoon allemaal Apple spul.

Net klaar bij card services en niet te repareren volgens hun. Interne swap was niet mogelijk omdat de display niet meer “gekoppeld” zat aan de rest,

Telefoon is zakelijk gekocht dus geen consumenten garantie (iemand toevallig ervaring? Wist zelf niet dat daar verschil in zat. Dom, ik weet het)

Nu dus maar draadloos opladen en wachten op de 14.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:27
Bjjorntjje schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:20:
[...]

Ja is gewoon allemaal Apple spul.

Net klaar bij card services en niet te repareren volgens hun. Interne swap was niet mogelijk omdat de display niet meer “gekoppeld” zat aan de rest,

Telefoon is zakelijk gekocht dus geen consumenten garantie (iemand toevallig ervaring? Wist zelf niet dat daar verschil in zat. Dom, ik weet het)

Nu dus maar draadloos opladen en wachten op de 14.
Raar verhaal van Card Services. Zeker een Premium Repair Center zou in staat moeten zijn om een nieuw scherm te kunnen koppelen aan een bestaande iPhone. Dat is juist waarom ze Premium Repair Center zijn 8)7

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Misschien heeft ie ooit het scherm "elders" laten repareren?

Specs

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bjjorntjje
Huigie schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 11:01:
Misschien heeft ie ooit het scherm "elders" laten repareren?
Telefoon is in originele staat.

gisteren contact gehad met belsimpel, ondanks een zakelijke aanschaf bieden zij wel 2 jaar garantie.
dus ik kan de telefoon opsturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSD00
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:48
Excuus, Beta van verkeerde iOS-versie ;-)

[ Voor 86% gewijzigd door JSD00 op 28-06-2022 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:23
Ik ben een Android gebruiker qua telefoon. Laatst een uitstapje gedaan naar een iPhone 13 mini, omdat mijn iPad Air goed bevalt.
Echter afgehaakt vanwege hoe iOS omgaat met meldingen. Is dat verbeterd in iOS?
Ik zag dat voor zoeken een dedicated knop op het scherm staat. Hebben ze dan swipe down naar beneden ingezet om de notificaties te tonen of krijg je dan ook nog steeds de zoekfunctie? Indien het laatste zou dat een beetje dubbel voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locolau
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 10:29
Roodey schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:51:
Ik ben een Android gebruiker qua telefoon. Laatst een uitstapje gedaan naar een iPhone 13 mini, omdat mijn iPad Air goed bevalt.
Ik zag dat voor zoeken een dedicated knop op het scherm staat. Hebben ze dan swipe down naar beneden ingezet om de notificaties te tonen of krijg je dan ook nog steeds de zoekfunctie? Indien het laatste zou dat een beetje dubbel voelen.
Meldingen kan je per app instellen via het Berichtgeving; https://support.apple.com...e/iphone/iph7c3d96bab/ios

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Roodey schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 10:51:
Je hebt (al een tijdje. Niet sinds IOS16) drie manieren van swipen.

- “Ergens” op het begin scherm naar beneden swipen > Spotlicht
- Links boven naar beneden swipen (links naast de notch zeg maar) > Meldingencentrum
- Rechts boven naar beneden swipen (rechts naast de notch zeg maar) > bedieningspaneel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
[...]

- Links boven naar beneden swipen (links naast de notch zeg maar) > Meldingencentrum
- Rechts boven naar beneden swipen (rechts naast de notch zeg maar) > bedieningspaneel
Vergeet reachability niet :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:21:
[...]

Vergeet reachability niet :+
Ooh ja jeetje dat hebben we ook nog 👍🏼
We swipen ons helemaal lam eigenlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door Donstil op 29-06-2022 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:34:
[...]

Ooh ja jeetje dat hebben we ook nog 👍🏼
We swipen ons helemaal lam eigenlijk.
Yep. Dan heb je nog de app switcher naar boven en app switcher links rechts.

Over een paar jaar: Pak jullie smartphones we gaan nu door met het vak ‘Swipen’ :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 18:23
Donstil schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:04:
[...]

Bedankt, deze informatie ken ik.
Ik had gehoopt dat het van links boven naar beneden was komen te vervallen door 'ergens' op het beginscherm naar beneden swipen, omdat spotlight een dedicated knop heeft in iOS16.
Dan blijf ik nog even bij Android. Want met die grote schermen is het links boven naar beneden swipen niet met 1 hand te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Roodey schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 13:21:
[...]

Bedankt, deze informatie ken ik.
Ik had gehoopt dat het van links boven naar beneden was komen te vervallen door 'ergens' op het beginscherm naar beneden swipen, omdat spotlight een dedicated knop heeft in iOS16.
Dan blijf ik nog even bij Android. Want met die grote schermen is het links boven naar beneden swipen niet met 1 hand te doen.
Double backtap instellen op Notification Center en klaar is kees. Of triple backtap als je double al in gebruik hebt.

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuz op 29-06-2022 14:17 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:22 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Donstil schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:51:
[Afbeelding]

He was dit in beta 1 ook al? Gebruik timers dagelijks maar dit werkt nu ineens pas 8)7
Dat je die timer hebt op je lockscreen? Jazeker! :-) Ik denk trouwens dat dat een 1e versie is van een "live activities lock screen widget".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ChrisM schreef op zondag 3 juli 2022 @ 16:06:
[...]

Dat je die timer hebt op je lockscreen? Jazeker! :-) Ik denk trouwens dat dat een 1e versie is van een "live activities lock screen widget".
Ooh grappig, dat werkt hier sinds nu pas. Ziet er goed uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Nieuwe beta!

Vrouwlief kreeg een pop-up maar dat was nog van beta 2 8)7

[ Voor 74% gewijzigd door Toppe op 05-07-2022 18:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:44:
Nieuwe beta!

Vrouwlief kreeg een pop-up maar dat was nog van beta 2 8)7
Haha nice.

Mijn vrouw loopt te zeuren dat ze ook dat nieuwe lockscreen wil. Alleen heb het nog niet aangedurfd de beta te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:55:
[...]

Haha nice.

Mijn vrouw loopt te zeuren dat ze ook dat nieuwe lockscreen wil. Alleen heb het nog niet aangedurfd de beta te installeren.
Haha, gewoon doen. Hier had ze geen keus ‘anders werkt de woning app niet meer’ was de juiste reden :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op dinsdag 5 juli 2022 @ 18:57:
[...]

Haha, gewoon doen. Hier had ze geen keus ‘anders werkt de woning app niet meer’ was de juiste reden :D
Hehe noice, misschien met de public beta toch maar doen (zo heb ik het haar verkocht), die komt mogelijk deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bob-nwk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 12:16
Sluuz schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 14:14:
[...]

Double backtap instellen op Notification Center en klaar is kees. Of triple backtap als je double al in gebruik hebt.
Gebruik je dat echt? In mijn ervaring werkt dat ongeveer 30% van de keren dat ik het probeer. En dan met name met de flashlight ging hij vaak per ongeluk aan en moest ik vervolgens 40 keer tappen om hem weer uit te krijgen 8)7

(iPhone 13 Pro btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
Is het jullie ook al opgevallen dat je zelf een trillengte en frequentie kan instellen? (Of was dit al in ios 15?!)

Ik vind dit echt super voor de Watch als wekker, gewoon een hele random frequentie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Ik bel nog wel eens veel maar vind het echt ontzettend irritant dat wanneer tussen de contacten zit en je drukt nogmaals op contacten je dan naar de "lijsten" gaat.
Voorheen bracht je dit naar de bovenkant en kon je direct zoeken.

Nu moet je weer op alle contacten drukken om daar te komen, lekker omlastig die kl*te lijsten :p
En ja ik weet dat ik bovenaan kan tippen om direct naar boven te scrollen maar dat is met één hand niet prettig en iets met gewenning.

Kunnen die flut lijsten niet weg? :'(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11:52
Deshmir schreef op woensdag 6 juli 2022 @ 08:57:
Is het jullie ook al opgevallen dat je zelf een trillengte en frequentie kan instellen? (Of was dit al in ios 15?!)

Ik vind dit echt super voor de Watch als wekker, gewoon een hele random frequentie nu.
Volgens mij al sinds iOS 12 of 13 ofzo. Ergens ooit iets over gelezen. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Pagina: 1 ... 5 ... 41 Laatste

Let op:
Discussies over iPadOS mogen in [iPadOS 16 beta] - Ervaringen & Discussie.

iOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de iOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.

Ben je benieuwd of jouw favoriete app goed werkt op een iOS beta? Dan is deze Google Sheet een goed startpunt. Staat jouw favoriete app er niet bij maar ben je intussen wel een ervaring rijker? Dan kan je die ervaring delen via het App Compatibility Form