Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

EvertonPride schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:59:
Voor de accu van een Google Pixel heeft het geen meerwaarde op duurzaamheid of snelheid om de officiele Google oplader te gebruiken of deze?
Geen enkele meerwaarde. Het protocol ligt vast en Baseus is een degelijk merk.

https://a.aliexpress.com/_EjjisLV

Het leuke van deze is dat je er 3 dingen tegelijk aan kan hangen. Natuurlijk blijft het maximum 30 Watt (ze hebben ook 65 en meer) maar zodra er één apparaat vol is krijgen de anderen meer. Ook als je Quick Charge, Dash charge en power delivery 2 of 3 gebruikt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
Sergeant_BoB schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:17:
Ik dacht van mijn oneplus 6 oplader gewoon te blijven gebruiken maar echter is de telefoon na de hele nacht in te zitten geen procent opgeladen. Ook geen procent gedaald wel. Hoe komt dat? Deze charger is wel 5v 4A dus 20 watt lijkt me, of is dat enkel voor oneplus?
M'n 40W Huawei oplader werkt ook niet. De Pixels zijn nogal pietje precies als het op laders aankomt. Het moet echt een PD lader zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cordonbleu schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:41:
[...]

M'n 40W Huawei oplader werkt ook niet. De Pixels zijn nogal pietje precies als het op laders aankomt. Het moet echt een PD lader zijn volgens mij.
Wat heet pietje precies, andersom werkt het ook niet. PD is een standaard. Mijn pixel laadt ook prima met de 100 Watt lader van mijn Lenovo laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-06 22:20

Ves

A gadget addicted Bounty

outlandos schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 22:37:
Zetten jullie allemaal 5g uit voor betere batterij?
Nee, dat doe ik niet. Er zijn genoeg momenten dat ik even kan opladen. Indien nodig, is ook iets om mee te schermen richting de provider als het gaat om beloftes
alexbl69 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:55:
[...]

Mijn dochters zweren bij hun iPhones. Uit alle tests komt dat deze het veruit het langste volhouden. Maar toch zijn ze beiden al rond het middaguur met powerbanks in de weer. Ook voordat ze uitgaan moet de telefoon minimaal 80% vol zijn anders zijn ze bang dat ze het niet redden.

Nu zijn het wel vrij 'heavy users', maar dan nog.
Dit lijken mij de echte power users die geïnterviewd moeten worden voor een review.
Meeste tweakers zitten niet 8 uur op Snapchat/TikTok en daarnaast videobellen met WhatsApp/iMessage. Veel videos en foto's maken. En dit voornamelijk buiten de deur.
pdavie2311 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:29:
Nog tips om de 7Pro te installeren icm iPhone? Heb de iPhone nog maar overzetten het beste? Of clean install op de pixel doen en iPhone leegmaken. Hoor dit het liefste uit gebruikerservaringen, haha! Thanx!
De transfer tool gebruiken (omzetten). Kijken of het goed is gegaan. Zo niet kan je altijd nog een clean install doen.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-12-2023
Over laders gesproken.

Ik dacht dat deze 30W lader van het Coolblue huismerk wel zou werken met de Pixel 7, want ik zie Power Delivery 3.0 in de omschrijving staan.

Heb ik gelijk?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17
Jedi_Pimp schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:13:
[...]
Dan nog is het wel safe to say dat de 13 & 14 Pro (Max) een betere accuduur hebben dan de 7 (Pro), denk ik :)
Het blijkt uit alle tests, dus het zal wel inderdaad.

Punt is dat die 'gebruikstests' (volgens mij) helemaal geen zuivere gebruikstests zijn. Het zijn tests waarbij urenlang video afgespeeld wordt, of de demo van een spelletje draait.

Een daadwerkelijke gebruikstest is als iemand echt met een telefoon bezig is zoals deze dat IRL zou doen. Dus constante interactie, typen op het scherm, constant switchen van apps. Misschien een muziekje luisteren terwijl je met andere apps bezig bent.

Nu is dat voor testers natuurlijk niet te doen, maar ben wel benieuwd of je dan andere uitslagen zou krijgen.

Als ik naar de Tweakers test kijk zou een iPhone 14 het bij webbrowsen ruim 15 uur vol moeten houden. Hoe kan het dan dat mijn oudste dochter met haar spiksplinternieuwe (2 weken oude) iPhone 13 Pro al vlak na de middag een powerbank nodig heeft?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:17
Ves schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:51:
[...]
Dit lijken mij de echte power users die geïnterviewd moeten worden voor een review.
Meeste tweakers zitten niet 8 uur op Snapchat/TikTok en daarnaast videobellen met WhatsApp/iMessage. Veel videos en foto's maken. En dit voornamelijk buiten de deur.
Meiden van 18 en 20. Er bestaat (bijna) geen wereld buiten de telefoon. Als ze iets meemaken dat niet op de socials gedeeld wordt is het niet gebeurd. Zelfde geldt voor de hele vriendengroep.

Ja, ik weet het. Spare me the lecture. Heb er vaak genoeg gesprekken met ze over. Hopelijk komt de wijsheid met de jaren.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_BoB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 07:49
Wel jammer van die opladers.
Nu nog een oude Xaomi oplader gevonden die traag werkt (5v, 3A), maar tenminste wel oplaad.
Ook heb ik nog een HP Elite x3 Docking Station. Bij deze wel 'charging rapidly'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 11:57
Sergeant_BoB schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:05:
Wel jammer van die opladers.
Nu nog een oude Xaomi oplader gevonden die traag werkt (5v, 3A), maar tenminste wel oplaad.
Ook heb ik nog een HP Elite x3 Docking Station. Bij deze wel 'charging rapidly'.
Ah joh als je (bijna) 1000 euro aan een telefoon uitgeeft maken die paar tientjes voor een goed merk oplader toch ook niet meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 11:57
Ves schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:51:
[...]

Nee, dat doe ik niet. Er zijn genoeg momenten dat ik even kan opladen. Indien nodig, is ook iets om mee te schermen richting de provider als het gaat om beloftes

[...]

[...]

De transfer tool gebruiken (omzetten). Kijken of het goed is gegaan. Zo niet kan je altijd nog een clean install doen.
Waarom zou ik 5G aanzetten terwijl 4G op mijn Pixel 6 Pro even snel tot zelfs sneller is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43
outlandos schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:08:
[...]

Ah joh als je (bijna) 1000 euro aan een telefoon uitgeeft maken die paar tientjes voor een goed merk oplader toch ook niet meer uit.
True, maar qua duurzaamheid is dit natuurlijk bar slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
Minimum92 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 08:53:
Over laders gesproken.

Ik dacht dat deze 30W lader van het Coolblue huismerk wel zou werken met de Pixel 7, want ik zie Power Delivery 3.0 in de omschrijving staan.

Heb ik gelijk?
Ja, dit zou gewoon goed moeten werken. Opladers van de IKEA scoren ook altijd goed, en zijn ook niet duur, als tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 02-07 21:42
alexbl69 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 07:55:
[...]

Mijn dochters zweren bij hun iPhones. Uit alle tests komt dat deze het veruit het langste volhouden. Maar toch zijn ze beiden al rond het middaguur met powerbanks in de weer. Ook voordat ze uitgaan moet de telefoon minimaal 80% vol zijn anders zijn ze bang dat ze het niet redden.

Nu zijn het wel vrij 'heavy users', maar dan nog.
Dat heeft meer te maken met zwaar gebruik van TikTok, Instagram etc. En FOMO. Je kan geen moment missen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07 09:32
Vind het erg lastig dit… heb nu bijna anderhalf jaar iPhones in gebruik (iPhone 12 > iPhone 13 Pro Max).

Gisteravond dus heel veel reviews bekeken en ik weet vrijwel zeker dat ik wil overstappen (iPhone blijft een beetje hetzelfde allemaal).

Het enige wat me stiekem toch tegen houdt is de wireless Apple CarPlay in mijn auto wat soms toch erg handig is (automatisch Flitsmeister) en ik zou graag willen weten hoe de accuduur is, maar ik heb er nog geen video van kunnen vinden :(

Mogen de Tweakers die het toestel in huis hebben al iets verklappen?

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 13-10-2022 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-07 07:38
Zal de Pixel 7 Pro goed opgeladen worden met de lader van een Poco F3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:30
@Knamix Een van de redenen waarom ik weer terug (wil) ga naar Android is dat automatisch opstarten van FM zoveel beter werkt dan op iOS. Bij het verbinden met een BT device start FM automatisch op en sluit automatisch af.

Werkt zoveel betrouwbaarder dan automatisch opstarten bij iOS.

Batterijduur is voor mij, komend van een 13 Pro, wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mister_S schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:26:
Zal de Pixel 7 Pro goed opgeladen worden met de lader van een Poco F3?
Laden zal iedere lader wel doen. Maar als het geen PD lader is zal het geen snelladen worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Knul schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:29:
@Knamix Een van de redenen waarom ik weer terug (wil) ga naar Android is dat automatisch opstarten van FM zoveel beter werkt dan op iOS. Bij het verbinden met een BT device start FM automatisch op en sluit automatisch af.

Werkt zoveel betrouwbaarder dan automatisch opstarten bij iOS.

Batterijduur is voor mij, komend van een 13 Pro, wel een dingetje.
Ik heb de Flitsmeister ONE in de auto liggen, maar mijn toestel staat vaak op stil. Dit wordt overruled door Apple CarPlay waar FM automatisch start (dus als er iets aan de hand is gaat het via de auto speakers).

Volgens mij gaat dat niet met alleen een BT verbinding met Android? (Dus geen Android auto).

Volgens een paar reviewers is de accuduur ongeveer gelijk aan de 14 pro Max. Als dit inderdaad zo is dan wordt het een bestelling plaatsen bij Belsimpel.

Maar ik wil het toch van een Tweaker zelf horen die het toestel in bezit heeft

[ Voor 15% gewijzigd door Knamix op 13-10-2022 09:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-07 11:44
Qua accuduur kunnen de meeste mensen pas na een weekje zeggen hoe deze is. Dan is de accu ingetraind in Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Excuus, dubbele post

[ Voor 96% gewijzigd door Knamix op 13-10-2022 09:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Th1x4nG
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:29
Als iemand nog een lader zoekt. Ik heb in april een paar avonden op Amazon doorgebracht om de meest ideale te vinden. :+ https://www.amazon.de/dp/...6SDI5&amp=&sprefix=minix+

Heel tevreden van. Je ziet op een afbeelding welke wattages hij kan doen als 1/2/3 apparaten zijn aangesloten. Dit maakt hij ook waar naar mijn ervaring, elk apparaat krijgt altijd netjes toegestuurd waar het mee overweg kan.

Heb er mee naar tropische oorden gereisd en het blokje wordt nooit vreselijk warm. Bovendien heel erg compact en je hebt een plug voor US (geïntegreerd) en EU + UK die er overheen klikken. Australië is als optionele extra te bestellen.

Gebruik deze voortdurend voor Macbook AIr + telefoon + 3e apparaat. :)

R7 5700X · 32 GB · RTX 3080 · PG279Q — M4 Mac Mini — M1 MacBook Air — Galaxy S23 — 65" G3 — DS415+ · 40 TB SHR — X1 PHEV 30e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golden1988
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:00
Ik lees dat op de Pixel 6 bijvoorbeeld geen dual whatsapp (en andere apps) gebruikt kan worden, kan dit op de 7 wel?

dit is een functie die ik wel redelijk veel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30

red bull

Keeps me awake !

golden1988 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:39:
Ik lees dat op de Pixel 6 bijvoorbeeld geen dual whatsapp (en andere apps) gebruikt kan worden, kan dit op de 7 wel?

dit is een functie die ik wel redelijk veel gebruik.
Probeer whatsapp Business eens, dat moet altijd prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sergeant_BoB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-04 07:49
Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:23:
Vind het erg lastig dit… heb nu bijna anderhalf jaar iPhones in gebruik (iPhone 12 > iPhone 13 Pro Max).

Gisteravond dus heel veel reviews bekeken en ik weet vrijwel zeker dat ik wil overstappen (iPhone blijft een beetje hetzelfde allemaal).

Het enige wat me stiekem toch tegen houdt is de wireless Apple CarPlay in mijn auto wat soms toch erg handig is (automatisch Flitsmeister) en ik zou graag willen weten hoe de accuduur is, maar ik heb er nog geen video van kunnen vinden :(

Mogen de Tweakers die het toestel in huis hebben al iets verklappen?
Ik gebruik Android Auto wireless en Waze, komt dat niet op hetzelfde neer? Echter wel in Belgie.
Qua accuduur kan ik het nog niet zeggen aangezien hij maar gisteren geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Sergeant_BoB schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:43:
[...]

Ik gebruik Android Auto wireless en Waze, komt dat niet op hetzelfde neer? Echter wel in Belgie.
Qua accuduur kan ik het nog niet zeggen aangezien hij maar gisteren geleverd is.
Ik heb een aftermarket radio in mijn auto gebouwd van het merk Teyes en die ondersteunt alleen wired Android Auto. Het was alleen echt #*@! werk om die radio in te bouwen en die zit ook aardig goed vast met speciale dubbelzijdig tape. Om dat weer uit elkaar te halen zie ik niet zo zitten 🫣.

Kabel voor Android Auto heb ik niet gemonteerd, dus dat wordt een dingetje…

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 13-10-2022 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:44:
[...]

Ik heb een aftermarket radio in mijn auto gebouwd van het merk Teyes en die ondersteunt alleen wired Android Auto. Het was alleen echt #*@! werk om die radio in te bouwen en die zit ook aardig goed vast met speciale dubbelzijdig tape. Om dat weer uit elkaar te halen zie ik niet zo zitten 🫣.

[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Dit werkt uitstekend en wordt ondersteund via de ontwikkelaar die op Tweakers zit

[ Voor 4% gewijzigd door Ortep op 13-10-2022 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:30

red bull

Keeps me awake !

Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:44:
[...]

Daar zijn dongels voor, zelf geen ervaring mee: Amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Ortep schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:47:
[...]

[Android Auto Wireless] Ervaringen & Discussie

Dit werkt uitstekend en wordt ondersteund via de ontwikkelaar die op Tweakers zit
Dank! Op het eerste gezicht leek dit een prima optie, maar er moet een kabel aangesloten worden op de radio (en dan draadloos met de telefoon).

Laat mijn radio nou net geen usb poorten waar ik makkelijk bij kan.. 🫠

Hiervoor dient de radio weer uit elkaar gehaald te worden wat dus helaas geen nut heeft voor mij.

Zoals je kan zien was het best een tijdrovend klusje :)

Foto voor beeldvorming:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s_9BmBalJGRdqjsQZX004JjghEU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JokWV0lqhbrpkxnhY0zSffzX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6KOJwEuEWU5xWlFYbOD_oq4Ns3w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HZWzREfipwehNSB5jo8NTZ9r.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:08

Snoes

marcel

Kun je wel een standaard USB-c autolader gebruiken, of moet deze ook aan bepaalde voorwaarden voldoen? Deze wil ik aanschaffen t.b.v. navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Snoes schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:00:
Kun je wel een standaard USB-c autolader gebruiken, of moet deze ook aan bepaalde voorwaarden voldoen? Deze wil ik aanschaffen t.b.v. navigatie.
Iedere lader laadt je telefoon op. Niet iedere lader is ook een snellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 02-07 15:27
Ortep schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Laden zal iedere lader wel doen. Maar als het geen PD lader is zal het geen snelladen worden
Ortep schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:19:
[...]

Iedere lader laadt je telefoon op. Niet iedere lader is ook een snellader.
Dit is niet waar. Ik heb hier twee Huawei laders en een Asus lader waarmee de Pixel 6 Pro helemaal niks doet. Dus ook niet langzaam opladen, gewoon niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:26

Sandyman538

SandstorM [148839]

Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 09:34:
[...]
Volgens mij gaat dat niet met alleen een BT verbinding met Android? (Dus geen Android auto).
Kun je gewoon in FM instellen. Vrij lang al start dat bij mij automatisch op (geen android auto) als hij de BT connectie maakt met de auto.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cordonbleu schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

[...]

Dit is niet waar. Ik heb hier twee Huawei laders en een Asus lader waarmee de Pixel 6 Pro helemaal niks doet. Dus ook niet langzaam opladen, gewoon niks.
Bijzonder, ik heb hier een Huawei lader van mijn tablet en die laadt mijn Pixel 5 prima op. Niet snel. maar hij doet het prima. De enige situatie waarin het mis gaat is bij mij mijn oneplus lader als ik de oneplus kabel gebruik. Daar zit een chip in die raar doet. Maar met een andere kabel werkt het prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Zie dat er al een review was van Tweakers.

Wel een domper zeg… accuduur blijkt niet echt top te zijn (vergeleken met mijn iPhone) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:53
Sandyman538 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Kun je gewoon in FM instellen. Vrij lang al start dat bij mij automatisch op (geen android auto) als hij de BT connectie maakt met de auto.
Ik gebruik dit ook al jaren icm Nokia CK-7W, werkt perfect

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:37:

Wel een domper zeg… accuduur blijkt niet echt top te zijn (vergeleken met mijn iPhone) :(
Daarnaast, voor het automatisch opstarten van Flitsmeister, kan je toch gewoon een Shortcut maken in iOS: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent91
  • Registratie: April 2017
  • Nu online

Zelfs de Samsung Galaxy s22 ultra doet het beter _/-\o_ :9~ :9 >:) :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14:21

Tja verschillende reviewers, andere ervaringen. Bekijk de review van MKBHD maar eens. Die vind de accu fantastisch (7pro)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:06
Ja en mrwhosetheboss is er ook super enthousiast over. Heb hem niet vaak zo positief gezien over een device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Zag het inderdaad…

Weet nu niet wat ik moet geloven dus ik wacht nog wel even een weekje waar je dan 2 devices naast elkaar zie met een battery drain test (wat mrwhosetheboss voorheen vaak wel eens maakt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 14:59

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verschil met Tweakers is dat ze gebruik maken van computertests. En dat is naar mijn inziens niet representatief voor een echt goede accu indruk, behalve om het verschil aan te geven tussen toestellen.

Dus ik hoop dat het in dat opzicht in de praktijk beter te behappen is... Slechter dan de Galaxy S22+ in de praktijk lijkt me niet te kunnen... Wat een droevige gebeurtenis is dat.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Net wat YouTubers (o.a. Dave2D die toch wel bekend is) bekeken en ze gaven allemaal aan dat het een toestel is die de dag doorkomt, maar als je het pusht moet je toch wel bijladen.

Batterij is vergelijkbaar met de Pixel 6/6 Pro van vorig jaar (wat Tweakers ook laat zien in hun reviews).

Heb nog stille hoop op vergelijkingstests met diverse telefoons, maar ik ben bang dat ik toch bij mijn iPhone blijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:06:
Zag het inderdaad…

Weet nu niet wat ik moet geloven dus ik wacht nog wel even een weekje waar je dan 2 devices naast elkaar zie met een battery drain test (wat mrwhosetheboss voorheen vaak wel eens maakt)
Overleg anders even met @Otto Jans die krijgt zijn 7 vandaag binnen en gaat hem terugsturen. Maar om een beetje CO2 te compenseren zou hij even kunnen wachten tot jij over een week weet wat je wilt doen. Dan zou je eventueel zijn 7 over kunnen nemen, indien je geen 7 Pro wilt. Scheelt weer heen en weer gesjees met bestelbusjes.
Niet alleen de boeren hebben schuld aan de hoge uitstoot :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Binnetie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:36:
[...]

Overleg anders even met @Otto Jans die krijgt zijn 7 vandaag binnen en gaat hem terugsturen. Maar om een beetje CO2 te compenseren zou hij even kunnen wachten tot jij over een week weet wat je wilt doen. Dan zou je eventueel zijn 7 over kunnen nemen, indien je geen 7 Pro wilt. Scheelt weer heen en weer gesjees met bestelbusjes.
Niet alleen de boeren hebben schuld aan de hoge uitstoot :D
Volgens mij is dit een topic over de Pixel en niet over een hoge uitstoot (is een andere topic voor :) ).

Nee flauwekul, maar ik wil eigenlijk de 7 Pro :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:38:
[...]

Volgens mij is dit een topic over de Pixel en niet over een hoge uitstoot (is een andere topic voor :) ).

Nee flauwekul, maar ik wil eigenlijk de 7 Pro :p
Geef ik je gelijk in. Daar is een ander topic voor, maar alle beetjes helpen :)

Ik heb ook een 7 Pro besteld. Ben geen zware gebruiker, game er niet op. Maar wel regelmatig mijn schermpje aan voor Whatsapp. Ben vooral geïnteresseerd in de camera, de handige extra camera effecten en de looks spreken me aan. Hij is wel groot. Opladen maakt niet heel veel uit. Als ik zorg dat ik een goede autolader heb dan kan ik hem prima opladen tijdens het woon-werk verkeer (40 min enkele reis).
Nog even zoeken hoe lang hij nodig heeft om weer vol te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Binnetie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:42:
[...]

Geef ik je gelijk in. Daar is een ander topic voor, maar alle beetjes helpen :)

Ik heb ook een 7 Pro besteld. Ben geen zware gebruiker, game er niet op. Maar wel regelmatig mijn schermpje aan voor Whatsapp. Ben vooral geïnteresseerd in de camera, de handige extra camera effecten en de looks spreken me aan. Hij is wel groot. Opladen maakt niet heel veel uit. Als ik zorg dat ik een goede autolader heb dan kan ik hem prima opladen tijdens het woon-werk verkeer (40 min enkele reis).
Nog even zoeken hoe lang hij nodig heeft om weer vol te zijn.
Vergelijkbaar met de iPhone 13/14 pro max (wat mij te lang duurt icm matige accuduur van de pixel)

Dus denk aan ongeveer 2 uur en 15 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:52:
[...]

Vergelijkbaar met de iPhone 13/14 pro max (wat mij te lang duurt icm matige accuduur van de pixel)

Dus denk aan ongeveer 2 uur en 15 minuten.
Ik lees 50% bijladen in 30 minuten bij 23W volgens opgave. Alternatief voor mij is de Mi 11 Ultra, ouder maar heeft wel alles wat ik zoek. Is alleen wat zwaarder: https://www.gsmarena.com/...one1=11908&idPhone2=10737

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Binnetie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:55:
[...]

Ik lees 50% bijladen in 30 minuten bij 23W volgens opgave. Alternatief voor mij is de Mi 11 Ultra, ouder maar heeft wel alles wat ik zoek. Is alleen wat zwaarder: https://www.gsmarena.com/...one1=11908&idPhone2=10737
Xiaomi mi12 ultra niet iets?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:06
Hoppa, the first Place for the Pixel 7 Pro by Dxomark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:57:
[...]

Xiaomi mi12 ultra niet iets?
Dat is officieel de 12S Ultra die je bedoeld? Ook een hele mooie telefoon. Maar heeft geen band 20 ondersteuning. Ik woon tussen allerlei masten die band 20 uitzenden, ben bang dat ik daar slecht bereik mee ga krijgen. In de stad schijnt het geen probleem te zijn. Daarbij vind ik hem nu nog te duur.
Hij is iets duurder als de 7 Pro, maar nog niet met EU-rom te krijgen. De vraag is of dat ooit komt.

De 7 Pro ondersteund wel alles, liever had ik 256GB maar goed ik moet leren maar wat minder op te slaan op mijn telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
zuukie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 11:57:
Hoppa, the first Place for the Pixel 7 Pro by Dxomark
Inderdaad: https://www.dxomark.com/smartphones/Google/Pixel-7-Pro
Wel bijzonder omdat Tweakers aangaf dat er maar weinig verschillen waren in camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

Ik lees 50% bijladen in 30 minuten bij 23W volgens opgave.
Laden is vaak niet lineair, het is een S curve,
Als voorbeeld: van 0-25% duurt even lang als van 25-75% en ook even lang als van 75-100%

Dan is 50% bijladen vanaf 25% in 30 minuten niet hetzelfde als 100% laden in 60 minuten.

Maar ik ga het zo even testen. De postbode belde net aan met een pakje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supernovasx
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-01 14:34
Ik heb hem zojuist binnen gekregen! _/-\o_
Er zit geen oplader bij... Ben nu heel erg in dupio welke oplader ik het beste kan bestellen... Wie heeft de gouden tip?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
supernovasx schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:06:
Er zit geen oplader bij... Ben nu heel erg in dupio welke oplader ik het beste kan bestellen... Wie heeft de gouden tip?!
Ik denk dat deze beter past in het accessoires topic. Hier werden al wel een aantal interessante tips benoemd die ik in de gaten hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Ortep schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:02:
[...]
Laden is vaak niet lineair, het is een S curve,
Als voorbeeld: van 0-25% duurt even lang als van 25-75% en ook even lang als van 75-100%
Ik begrijp je misschien niet goed maar laden van 75-100% duurt echt langer dan van 0-25%. Omdat vanaf 80% het opladen altijd langzamer gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

cordonbleu schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 10:21:
[...]

[...]

Net nog even getest. Mijn Pixel 7 pro is binnen. Hij laadt prima op met een Huawei Quick Charge lader. Niet met snelladen maar met langzaam laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Off-topic: In dubio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-10-2023
Misschien dat dit je op weg helpt: https://www.xda-developers.com/best-google-pixel-7-chargers/
Ik ben zelf voor de Anker nano 3 gegaan voor 25 euro op Amazon.

[ Voor 7% gewijzigd door AMDminer op 13-10-2022 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassiekai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 14:23
Poeh, zit nog zwaar te twijfelen of ik mijn Note 20 Ultra weg ga doen voor de 7 pro. Voor mij is de kwaliteit van de camera's erg belangrijk. Ik weet niet of ik tov van mijn Note er veel op vooruit zal gaan. Ik weet ook niet of mijn Galaxy Watch 5 pro lekker werkt met een Pixel. Kan iemand hier misschien wat over zeggen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:24
9to5google is ook redelijk positief over de batterij van de Pixel 7 (non pro)
Dipping the battery by almost 10% from 4,614mAh to 4,355mAh is a risky play by Google. This decision was likely forced given the shaved device dimensions. I was especially concerned as the Pixel 6 was a two-day phone for me. I’m a fairly light user throughout a regular week and mainly use my phone more heavily in the evenings.

That said, even after a week, I’m left impressed with the longevity of the Pixel 7. By no means is it a battery beast, but it can withstand even my heavy days of usage without major issues. I’m regularly heading to bed with around 25-35% battery remaining. This includes mainly texting, Twitter, email, some Google Maps use, and short video calling on a regular day.

When deviating into gaming and recording lots of 4K60 videos, like on most Android phones, the battery percentage level can nosedive. However, the Pixel 7 has been a faithful companion during my review period. Maybe eventually we’ll see iOS-level lifespan as the Pixel series progresses. At this stage, it’s solid if a little bit behind the best in the business.
https://9to5google.com/2022/10/13/pixel-7-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10-06 16:59
Twijfel enorm of ik de pixel 7 pro aanschaffen als vervanging voor mn S21.

De S21 batterij is erg slecht geworden dat ik om 17:00 al rond de 15 procent zit. Ook geeft hij veel warmte af na allleen al naar youtube te kijken

Ik hoor best wel gemixte reacties over de batterij van de 7pro. Sommige heel positief en sommige zeggen dat ie vrij gemiddeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 22:40
Heb ook net de Pixel 7 binnen gekregen, en natuurlijk wat mee aan het spelen. Toestel is wel iets slanker dan de OP6, maar vind dat wel prettig. De locatie van de vingerafdruksensor is wel even wennen, van de achterkant naar de voorkant.

Wat betreft laders, ik heb een Samsung 25W (EP-TA800) lader in gebruik. Heb er even een meter tussen gehangen, en trekt gewoon met snelladen dik 20W (9v 2A+). Dus dat is een aanrader wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knamix
Zojuist op Reddit een topic snel doorgelezen van iemand die een Pixel 7 Pro in gebruik heeft.

Beetje het idee van “gras is groener aan de overkant” en als je daar ben is de andere kant weer groener :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGe3yJq1b4ZAdKUtqIW61OL4zwQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oNFbkH1s39A7bxqwTIVSnY0l.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-06 17:38
Dxomark testresultaten over de pixel 7 pro camera prestaties zijn binnen en te bekijken op hun website. Volgens dxomark is de pixel 7 pro de beste camera telefoon die er op dit moment is te verkrijgen en door hun is getest. Met een score van 147 punten stoot het Huawei en apple van hun troon.

Best interresant om de review te lezen als je op de hoogte wilt zijn wat een goede camera telefoon in details inhoud.

https://www.dxomark.com/smartphones/Google/Pixel-7-Pro
https://www.dxomark.com/smartphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43
Hier problemen met de ASN mobiel betalen app (dus niet de mobiel bankieren app). Blijft na configuratie hangen op " Mobiel betalen wordt geactiveerd". Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1134149

Aid schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

De originele Google oplader is nu toevallig in de aanbieding:
https://www.amazon.nl/dp/..._i_QBFXAV46DKTV6E1TBD46_0
Thanks voor het delen hiervan, had gisteren al een Google lader gekocht bij Belsimpel maar daar kreeg je een extra usb c kabel bij. Dankzij jou heb ik nu ook een oplader voor de usb c kabel die bij de telefoon komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ik kom van een OnePlus 9 Pro waar ik een gratis OnePlus wireless lader bij kreeg. Net even getast en de lader werk perfect met de Pixel 7 pro.

Met her blokje en de kabel van de OnePlus 9 Pro laad (snel laden geeft de Pixel aan) hij ook gewoon op

[ Voor 26% gewijzigd door Golf2vr6 op 13-10-2022 13:39 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 13:57
Golf2vr6 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:37:
Ik kom van een OnePlus 9 Pro waar ik een gratis OnePlus wireless lader bij kreeg. Net even getast en de lader werk perfect met de Pixel 7 pro.
Met hoeveel wattage laad 'ie met de wireless charger van OnePlus? Is het 'fast'?

En normaal met de kabel?

Ik heb deze ook, kom ook vanaf een OP9P en heb de Pixel 7 Pro besteld.

[ Voor 3% gewijzigd door Step-han op 13-10-2022 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Step-han schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:39:
[...]

Met hoeveel wattage laad 'ie met de wireless charger van OnePlus? Is het 'fast'?

En normaal met de kabel?

Ik heb deze ook, kom ook vanaf een OP9P en heb de Pixel 7 Pro besteld.
Geen idee, de Pixel geeft dan draadloos laden aan. De verwachte tijd tot vol is hetzelfde als met de kabel (waar hij wel snelladen aangeeft)

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:41

pinda powerrr

Slow down...

Ik ben wel benieuwd naar foto's van de telefoons. Zeg maar de ruwe foto's die niet voor een review voor een website zijn, dat zegt mij meer.

Maar ja, ik ga toch wel bestellen :+ Lijkt me prima upgrade vanaf een Pixel 5.

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Golf2vr6 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Geen idee, de Pixel geeft dan draadloos laden aan. De verwachte tijd tot vol is hetzelfde als met de kabel (waar hij wel snelladen aangeeft)
Met deze app kun je zien hoeveel mA hij laad: https://play.google.com/s...bosdev.ampere&hl=nl&gl=US

Zou je dat eens willen kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
[...]

Met de OnePlus 9 Pro lader geeft de Pixel aan dat het een uur duurt om van 60% naar vol te gaan. Dit wel wel tijdens het draadloos overzetten van data vanaf de OnePlus naar de Pixel. Geen idee hoeveel stroom dat vraagt.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik heb de Pixel 7 zojuist binnen gekregen. En ik kan wel 1 conclusie trekken: als ik koude handjes krijg deze winter, dan moet ik gewoon even mijn telefoon pakken. Holy moly wat wordt dat ding warm. Ik heb best wat telefoons versleten (iPhones / Nexus / Xiaomi / Poco) maar ik heb nog niet eerder een telefoon gehad die zo (snel warm) werd... (moet ik hem trouwens niet uit mijn handen laten glijden, want de telefoon is zo glad als een vis (gelukkig wordt er vanavond een case bezorgd)).

Misschien is het uitzonderlijk hoe warm die nu wordt, hij is namelijk 150 apps aan het installeren (ik ben alles aan het overzetten van de vorige telefoon).

[ Voor 30% gewijzigd door Stevie_ op 13-10-2022 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Step-han schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Met deze app kun je zien hoeveel mA hij laad: https://play.google.com/s...bosdev.ampere&hl=nl&gl=US

Zou je dat eens willen kijken?
Ik ben nu draadloos mijn data aan het overzetten naar de Pixel vanaf mijn OnePlus wat een aantal uur gaat duren. Daarna wil ik wel even kijken als ik tijd heb en het niet vergeet.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Step-han
Golf2vr6 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:47:
[...]

Ik ben nu draadloos mijn data aan het overzetten naar de Pixel vanaf mijn OnePlus wat een aantal uur gaat duren. Daarna wil ik wel even kijken als ik tijd heb en het niet vergeet.
Top. Veel plezier met de eerste handelingen.

Ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:53
pinda powerrr schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:43:
Ik ben wel benieuwd naar foto's van de telefoons. Zeg maar de ruwe foto's die niet voor een review voor een website zijn, dat zegt mij meer.

Maar ja, ik ga toch wel bestellen :+ Lijkt me prima upgrade vanaf een Pixel 5.
Precies dat, eerst dacht ik nog even te wachten, maar ik vond het een mooie upgrade van de 5 en voor de prijs van de normale 7 helemaal. Toestel komt straks binnen.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Step-han schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:49:
[...]

Top. Veel plezier met de eerste handelingen.

Ben benieuwd!
Toch maar ff de app geïnstalleerd. Dit is tijdens het draadloos verzenden van data tussen de OnePlus 9 Pro en de Pixel 7 Pro.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pb2L-PqA94Mez7hTtkQBr0CamFA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2gU6G0OV1SQbMmujOKlUKQgM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sL0i78M25TV7RzgL3P2gNnBng90=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3js73uaAxzj9MUCw8ZwJDLxf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3do7DjxS6KvKGYBLblQNl70reZg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KLVLmKTYTTHhVZ4naDkARdiO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tnxOkvbupb5KILwnRwwF6BYX4w0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1yxKpA74PnsfGRTUA2UYE9Ed.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UROEg7aP9-2TsFrAJRAHBYtfQoY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TsiWpKnps2laivQYyJCH77jQ.jpg?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Golf2vr6 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Toch maar ff de app geïnstalleerd. Dit is tijdens het draadloos verzenden van data tussen de OnePlus 9 Pro en de Pixel 7 Pro.[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ziet er veelbelovend uit (toch wel). Zeker als je straks idle gaat laden, dan zal het nog wel ietsje meer zijn denk ik.

Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-02 15:40
Op de GP7 zelf zit deze inkeping niet, maar op sommige cases wel. Maar dan aan de bovenkant, zie foto die ik van @basvd heb geleend;-) De brede uitsparing rechts op de afbeelding.

Enige idee of dit dezelfde of een andere functie heeft? Ik heb dit bij twee goedkopere hoesjes, maar bij de Spigen Liquid Air niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AOhRGhjDttBnqSNw2LrClhYOHv8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fv6vny9eGjQMXcAwzy4DXdoU.webp?f=user_large
masterrobo schreef op woensdag 12 oktober 2022 @ 21:29:
[...]

Ik denk voor de antennes etc. anders krijg je een van kooi van faraday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Step-han schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Ziet er veelbelovend uit (toch wel). Zeker als je straks idle gaat laden, dan zal het nog wel ietsje meer zijn denk ik.

Denk je? Ik dacht dat de aders waar het laden overheen gaat niet gebruikt wordt voor datatransport. Kan me vergissen hoor. Nu zit hij net onder de 10W met laden.
Excuses, het ging om draadloos laden.

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 13-10-2022 13:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
Step-han schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:56:
[...]

Geen dank, met kabel komt hij boven de 3100 uit.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Step-han
Binnetie schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:57:
[...]

Denk je? Ik dacht dat de aders waar het laden overheen gaat niet gebruikt wordt voor datatransport. Kan me vergissen hoor. Nu zit hij net onder de 10W met laden.
Ja ik dacht van wel. Omdat de telefoon nu bezig is kost dat ook 'stroom', dus als je idle laad laad je volgens mij meer omdat je telefoon dan niet 'stroom' gebruikt om de soc etc te voeden. Zelfde is met scherm uit of aan. Als ik mij niet vergis. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1134149

Lekker voor de officiele gaan, die is nu in de aanbieding op Amazon ( zoek op Pixel lader google ) dan is hij 24 euro nogwat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Laatst online: 14:59

Steeffoon

Smartphone-nerd

De Pixel 7 Pro is mijn eerste Pixel. Eerste indruk is tot nu toe meer dan prima.
Maar man man man... wat is het wennen dat de volumetoets onder de power-button zit... :=)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• masterrobo
  • Laatst online: 24-06 09:42
Pietje7 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:57:
Op de GP7 zelf zit deze inkeping niet, maar op sommige cases wel. Maar dan aan de bovenkant, zie foto die ik van @basvd heb geleend;-) De brede uitsparing rechts op de afbeelding.

Enige idee of dit dezelfde of een andere functie heeft? Ik heb dit bij twee goedkopere hoesjes, maar bij de Spigen Liquid Air niet.

[Afbeelding]

[...]
Ik denk omdat de GP7 meer plastic heeft? Dus daar kan signaal makkelijk doorheen. En ik heb echt geen idee waarom dat hoesje daar een uitsparing heeft, ik vind het maar vreemd. Zou niet hoeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 02-07 14:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPNZgp0adpaKapp2o57aJTHHzWs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aXAaYbmMxGLQXRPnGt5ud966.jpg?f=fotoalbum_large

Deze foto in de nacht gemaakt gisteren met de 7 pro... Geen ruis en superscherp. Dit kon ik niet met de Pixel 4a 5G

Los van mijn luie holletje ook nog wat foto's uit het raam gemaakt met uitstekend resultaat.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5NFlCTP_20IEpv2ang6KIcBPiN8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GN9udEs1E3zrY5vtkoku6ZhS.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vcxkIMCNT0Iz8T_jT4SLW4s2M3Q=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/70NTMar7zOAEisBDmdax21Wr.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 48% gewijzigd door Tweakriez op 13-10-2022 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 01-06 21:24
Tweakriez schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:52:
[Afbeelding]

Deze foto in de nacht gemaakt gisteren met de 7 pro... Geen ruis en superscherp. Dit kon ik niet met de Pixel 4a 5G

Los van mijn luie holletje ook nog wat foto's uit het raam gemaakt met uitstekend resultaat.
[Afbeelding][Afbeelding]
Indrukwekkend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
Ik hoorde dat veel functie niet beschikbaar zijn buiten de US. Geldt dit ook voor nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06:24
Hangt van de functie af he.

Call screen werkt bijvoorbeeld inderdaad niet in Nederland. https://support.google.com/phoneapp/answer/9118387?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
new_guy schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:10:
Hangt van de functie af he.

Call screen werkt bijvoorbeeld inderdaad niet in Nederland. https://support.google.com/phoneapp/answer/9118387?hl=en
Ahw spijtig. Zijn er nog functie die hier niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 14:46

Aid

Tweakriez schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 14:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb de pro nu ook binnen. Een uurtje nu mee zitten spelen en wat mij opvalt is dat ik enorm veel ruis heb op het scherm bij het nemen van een foto. De gemaakte foto zelf heeft uiteindelijk geen ruis. Bij het maken van video's is er geen ruis te zien op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Aid schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:17:
[...]

Ik heb de pro nu ook binnen. Een uurtje nu mee zitten spelen en wat mij opvalt is dat ik enorm veel ruis heb op het scherm bij het nemen van een foto. De gemaakte foto zelf heeft uiteindelijk geen ruis. Bij het maken van video's is er geen ruis te zien op het scherm.
Heb je de nieuwste update binnen gehaald? Dus ook security updates e.d.? Mijn pro kreeg van de week ook een camera update.

Zelf ervaar ik totaal geen ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-07 14:46

Aid

Tweakriez schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:21:
[...]

Heb je de nieuwste update binnen gehaald? Dus ook security updates e.d.? Mijn pro kreeg van de week ook een camera update.

Zelf ervaar ik totaal geen ruis.
ik zie een update van 72,99mb, effe binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ves
  • Laatst online: 28-06 22:20

Ves

A gadget addicted Bounty

Stevie_ schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 13:45:
Ik heb de Pixel 7 zojuist binnen gekregen. En ik kan wel 1 conclusie trekken: als ik koude handjes krijg deze winter, dan moet ik gewoon even mijn telefoon pakken. Holy moly wat wordt dat ding warm. Ik heb best wat telefoons versleten (iPhones / Nexus / Xiaomi / Poco) maar ik heb nog niet eerder een telefoon gehad die zo (snel warm) werd... (moet ik hem trouwens niet uit mijn handen laten glijden, want de telefoon is zo glad als een vis (gelukkig wordt er vanavond een case bezorgd)).

Misschien is het uitzonderlijk hoe warm die nu wordt, hij is namelijk 150 apps aan het installeren (ik ben alles aan het overzetten van de vorige telefoon).
Je laatste paragraaf verklaart waarom het zo warm wordt.
Ik heb dit zelf (nog) niet gehad na de eerste grote installatie.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
Ves schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:27:
[...]

Je laatste paragraaf verklaart waarom het zo warm wordt.
Ik heb dit zelf (nog) niet gehad na de eerste grote installatie.
Deze warmte ontwikkeling heb ik ook gehad bij het overzetten van de 6a naar de 7 pro en daarvoor ook met 4a 5G. Is vrij standaard, je duwt even in rap tempo door een trechter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-07 22:40
Het toestel wordt inderdaad warm bij de eerste installatie ronde met tig apps en data overzetten. Maar dat had ik destijds ook naar de OP6.

Wel wordt het overzetten van gegevens steeds simpeler met de jaren. Dat was met Android 3, 4 en 5 wel anders, totdat fabrikanten met eigen switch apps kwamen.

Vanavond even de laatste dingen omzetten, simkaart erin en kijken wat er gebeurd met dagelijks gebruik.
Mijn ervaring is dat Android minimaal een paar dagen nodig heeft om alles te laten settelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:08

pdavie2311

Live life to the fullest..

Heb de vraag ook in accessoires gesteld, maar hier zijn de ervaringen met wellicht eerdere Pixels, dit is mijn eerste Pixel, vandaar. Net een folie op het scherm proberen te plakken maar deze mislukte. Kan ik hem gewoon zonder screenprotector gebruiken, eerdere ervaringen met de Pixel 6 of mensen die hier hun 7 Pro ook zonder protector gaan gebruiken?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
pdavie2311 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:37:
Heb de vraag ook in accessoires gesteld, maar hier zijn de ervaringen met wellicht eerdere Pixels, dit is mijn eerste Pixel, vandaar. Net een folie op het scherm proberen te plakken maar deze mislukte. Kan ik hem gewoon zonder screenprotector gebruiken, eerdere ervaringen met de Pixel 6 of mensen die hier hun 7 Pro ook zonder protector gaan gebruiken?
Naar mijn weten is het altijd een gedoe met curved schermen om een goede screen protector te plakken. Heb daar ook een afkeur tegen haha…

Enige oplossing om het netjes te krijgen is zo’n clearplex screen protector bij de mediamarkt te kopen. Het is een soort rubberen/plastic folie wat ik zelf persoonlijk niet fijn vind, maar het is in ieder geval bescherming. Hiermee heb je dus ook geen belletjes of loslatende randen.

[ Voor 3% gewijzigd door Knamix op 13-10-2022 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:08

pdavie2311

Live life to the fullest..

Knamix schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:43:
[...]

Naar mijn weten is het altijd een gedoe met curved schermen om een goede screen protector te plakken. Heb daar ook een afkeur tegen haha…

Enige oplossing om het netjes te krijgen is zo’n clearplex screen protector bij de mediamarkt te kopen. Het is een soort rubberen/plastic folie wat ik zelf persoonlijk niet fijn vind, maar het is in ieder geval bescherming. Hiermee heb je dus ook geen belletjes of loslatende randen.
Zit ik ook aan te denken. Even kijken of ze die al hebben bij de MM hier in NL? Of anders DE?

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterrobo
  • Laatst online: 24-06 09:42
pdavie2311 schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 15:37:
Ik heb nu mijn pixel 6 pro een jaartje, nog nooit een screen protector op geplakt alleen een leren hoesje van belroy. Geen krassen op het scherm, heb hem altijd in een broekzak waar geen sleutels zitten of iets dergelijks.
Pagina: 1 ... 7 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen