Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:02
Ik vind het batterij verbruik van de 7 Pro ook niet geweldig. Gisteravond tegen middernacht nog geen 4 uur SOT, toen viel ie uit omdat de accu leeg was. Nu bijna een uur en drie kwartier SOT, nog maar 63 procent. Mijn gebruik bestaat vooral uit browsen. Ik wijt het aan het relatief hoge verbruik van het scherm nu er meer licht buiten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Thasaidon

If nothing goes right, go left

e6r6i6c schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:14:
Zou wel eens van andere Pixel 7a eigenaren hier willen weten hoe hun ervaringen zijn met accu duur betreft.
Mijn vrouw heeft sinds eind vorige week ook de 7a, maar is totaal niet te spreken over de batterij.
's morgens uit de lader gehaald met 100% en de positieve melding dat ze hier zeker nog meer dan een dag mee kan doen...
...eind van de middag nog maar 30% over, terwijl ze er nauwelijks iets mee gedaan heeft.

Bij het batterijgebruik van haar normale apps is Whatsapp de top gebruiker met maar 3%.
Dus het moet een systeem app zijn, alleen kan ik niet goed achterhalen welke.

Afgelopen weekeinde nog gecontroleerd op evt updates, maar het toestel zou volledig up2date zijn...

En dat terwijl ik met mijn dik 2 jaar oude Samsung A52 nog bijna 2 dagen doe met een volle batterij.

Je zou toch wel verwachten dat je met een toestel van dik €500,- ruim een dag zou kunnen doen...

[ Voor 5% gewijzigd door Thasaidon op 31-05-2023 15:00 ]

"Hello IT, have you tried turning it off and on again?" - "Computer says no..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:00
Thasaidon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:58:
[...]

Mijn vrouw heeft sinds eind vorige week ook de 7a, maar is totaal niet te spreken over de batterij.
's morgens uit de lader gehaald met 100% en de positieve melding dat ze hier zeker nog meer dan een dag mee kan doen...
...eind van de middag nog maar 30% over, terwijl ze er nauwelijks iets mee gedaan heeft.

Bij het batterijgebruik van haar normale apps is Whatsapp de top gebruiker met maar 3%.
Dus het moet een systeem app zijn, alleen kan ik niet goed achterhalen welke.

Afgelopen weekeinde nog gecontroleerd op evt updates, maar het toestel zou volledig up2date zijn...

En dat terwijl ik met mijn dik 2 jaar oude Samsung A52 nog bijna 2 dagen doe met een volle batterij.
Als je even terug leest, zie je dat het toestel een tijd nodig heeft om de boel te optimaliseren. Daarna wordt het echt beter. Is ook mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

Dat had ik idd al gelezen ja, maar dat zou werken met Adaptive Battery (wat overigens aan staat).
Maar ik heb ook gelezen dat dat tot zo'n twee weken kan duren voordat dat effect zou hebben.

Je zou toch verwachten dat zo'n telefoon out of the box gewoon goed werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Thasaidon op 31-05-2023 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:52

Mimiix

Professioneel Prutser

Thasaidon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:05:
Dat had ik idd al gelezen ja, maar dat zou werken met Adaptive Battery (wat overigens aan staat).
Maar ik heb ook gelezen dat dat tot zo'n twee weken kan duren voordat dat effect zou hebben.

Hoe gaat ie voorspellen wat jouw gebruikspatroon is dan?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:15

GerkeP

Vragen mag altijd........

Thasaidon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:05:

Hier begint het al te verbeteren, en ik gebruik dat ding nu redelijk intensief.
Vanmorgen om 06.30 van de lader, 3 teams vergaderingen en veel berichten, 4 telefoongesprekken.
Zit nu op 57% en dat is vergelijkbaar met mijn oude M52.

Heb wel de indruk dat het heel erg te maken heeft met de netwerkontvangst/dekking

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

@Mimiix
Ik snap dat Adaptive Battery moet leren.

Maar wat ik bedoel is dat je van een nieuwe telefoon met een nieuwe batterij toch wel mag verwachten dat deze het gewoon een hele dag vol houd. Zeker als je er nauwelijks wat mee doet.
En niet dat eerst allerlei algoritmes moeten berekenen welke apps er in sluimerstand gezet moeten worden.

@GerkeP
Goed om te weten. Hoe lang heb je hem al?
Nu alleen nog de vrouw overtuigen dat het beter wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Thasaidon schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:08:

@GerkeP
Ik heb hem sinds vrijdag.
Geef het gewoon even de kans.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:09
@Mimiix

Maar wat ik bedoel is dat je van een nieuwe telefoon met een nieuwe batterij toch wel mag verwachten dat deze het gewoon een hele dag vol houd. Zeker als je er nauwelijks wat mee doet.
En niet dat eerst allerlei algoritmes moeten berekenen welke apps er in sluimerstand gezet moeten worden.

@GerkeP
Out of the box hoort die het gewoon te doen inderdaad.

Ik heb de mijne hier 2 dagen aan gehad zonder op te laden. In de 1e week met alles installeren en overzetten.

Denk dus wel dat er meer speelt bij jou als de telefoon zonder gebruik zo snel leeg loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:04

-tom-562

Oliesjeik

C6DL schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 09:37:
[...]

Welk abonnement heb je gekozen? En is die cashback bij alle providers?
Die 100 euro cashback is volgens mij bij alle providers. Ik heb een abo met 20gb data, 150 minuten voor 15 euro per maand (ik heb al Ziggo thuis, dan krijg je extra korting en data)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thasaidon
  • Nu online

Thasaidon

NeutraleTeun schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:07:
[...]
Denk dus wel dat er meer speelt bij jou als de telefoon zonder gebruik zo snel leeg loopt.
We wachten het nog even af, er is hoop ;)
En anders gaat hij gewoon terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-06 14:56
Wat gebruiken jullie om te laden? Wireless is maar 10w toch? Ik ben dan geneigd om bedraad te gaan voor de 21w, maar zijn er ook docks die dit kunnen? Toch handiger dan een losse kabel met zo'n gladde achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-06 11:55
Brammos85 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:04:
Wat gebruiken jullie om te laden? Wireless is maar 10w toch? Ik ben dan geneigd om bedraad te gaan voor de 21w, maar zijn er ook docks die dit kunnen? Toch handiger dan een losse kabel met zo'n gladde achterkant.
Doet het hier met 12W, op een AliExpress multi charger (wireless en 8x USB). Gebruik het zelf vrijwel nooit vanwege de "snelheid" en de temperatuur van de telefoon tijdens het laden.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pizzabas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-06-2023
Is het niet meer mogelijk om notificatie stippen met cijfers in te stellen? Daarbij, notificatie stip zonder cijfer werkt tot nu toe ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 19:51
-tom-562 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:25:
[...]

Die 100 euro cashback is volgens mij bij alle providers…
Voor een los toestel heb ik die alleen bij Belsimpel gevonden.
Op deze cashback site staan veel cashback acties.
Niet te lang mee wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 09:42
NeutraleTeun schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:07:
[...]

Out of the box hoort die het gewoon te doen inderdaad.

Ik heb de mijne hier 2 dagen aan gehad zonder op te laden. In de 1e week met alles installeren en overzetten.

Heb de mijne nu een dikke week en moet zeggen dat ik toch wel heel blij ben met de batterij.
Trekt vlotjes de dag door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 09:10
Mijns inziens leiden de hardnekkige geruchten en vragen rondom een mogelijk belabberde batterij tot een self-fulfilling prophecy voor nieuwe gebruikers.
Ik volg dit topic nu een paar maanden en het blijft maar terugkomen, terwijl het topic ook aantoont dat het onterecht is. De batterij is (na ongeveer anderhalve week) prima, niet super, niet slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 17:40
Ik heb de p7p sinds release en de batterijduur is wat mij betreft prima

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:58
Komende vanaf een iPhone SE2020 is de batterij van een P7 een verademing!
Makkelijk kom ik de dag door en dan heeft die nog 60% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

M.K. schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:27:
Mijns inziens leiden de hardnekkige geruchten en vragen rondom een mogelijk belabberde batterij tot een self-fulfilling prophecy voor nieuwe gebruikers.
Ik volg dit topic nu een paar maanden en het blijft maar terugkomen, terwijl het topic ook aantoont dat het onterecht is. De batterij is (na ongeveer anderhalve week) prima, niet super, niet slecht.
Je vergeet daarbij voor het gemak dat Google een aantal weken geleden iets aan hun telemetrie heeft gewijzigd waardoor er minder accu wordt verbruikt. Mijn 7 heeft ook gewoon 20% meer over aan het einde van de dag sinds ik er GrapheneOS op heb staan.

Overigens blijft het een ding met CPU intensieve taken.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

mphilipp

Romanes eunt domus

nst6ldr schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:57:
[...]
Je vergeet daarbij voor het gemak dat Google een aantal weken geleden iets aan hun telemetrie heeft gewijzigd waardoor er minder accu wordt verbruikt. Mijn 7 heeft ook gewoon 20% meer over aan het einde van de dag sinds ik er GrapheneOS op heb staan.
Dan gebeuren er wel hele bijzondere dingen bij jou. Ik zou dan 40% over hebben aan het einde van de dag en bij mij is er sinds dat ik 'm heb weinig of niets veranderd. Gewoon prima accuduur. Ik laad overigens maar tot 80%.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mphilipp schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:06:
[...]

Dan gebeuren er wel hele bijzondere dingen bij jou. Ik zou dan 40% over hebben aan het einde van de dag en bij mij is er sinds dat ik 'm heb weinig of niets veranderd. Gewoon prima accuduur. Ik laad overigens maar tot 80%.
Ik dacht dat we na 197 pagina's inmiddels wel wisten dat het verbruik van het toestel sterk afhankelijk is van een combinatie van factoren. Dat het toestel voor jouw scenario bevordelijk (genoeg) is wil niet zeggen dat dat bij mij ook het geval is, zo komt het ook voor dat ik het einde van de werkdag niet eens haal (gelukkig komt dat dus minder voor sinds GrapheneOS).

Als je het verbruik van de accu voor een hele dag als eenheid neemt en dit in percentages onderverdeelt in de losse componenten, dan zal je zien dat het per app, frequentie van gebruik, provider en netwerk (en bereik), toegang tot Wi-Fi, en zelfs weersomstandigheden gaat verschillen. Op een zonnige dag zal je scherm meer vragen, als je gaat navigeren belast je beide CPU en modem (GPS) én zal je bereik wisselend zijn, etc. Deze omstandigheden kan je dan ook nog eens combineren.

Dit is waarom zoveel reviewers een beroerd beeld van het accuverbruik neerzetten: ze nemen de telefoon een week mee en geven dan aan dat het wel prima zit, of niet. Dat zijn geen verifiëerbare resultaten en vergelijken met andere toestellen zit er ook niet in. Daarom zouden mensen die over dit toestel twijfelen vooral de reviews van Tweakers moeten nalezen en die vergelijken met elkaar. Je weet weliswaar niet hoe het toestel zich gaat gedragen als het met jou mee gaat, maar wel of dat dan beter gaat ten opzichte van andere toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:52

Mimiix

Professioneel Prutser

@Mimiix

@GerkeP
Naja, dat zou kunnen en ik denk dat zonder enige apps te installeren dit ook wel het geval is. Alleen door apps (WhatsApp, Facebook, Insta , Spotify , ???) wordt het systeem dus belast. Doordat die apps maar kunnen doen wat ze willen, moet het OS ingrijpen. Dit doet het (blijkbaar) vrij strak en moet dus het een en ander leren.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:31
Hier sinds gisteren een p7. Batterijduur eerste dagen prima op eerste gezicht. Mooi toestel en fijne camera 👌🏻

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06 22:18
Is die google search bar te verwijderen op de startscherm?

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49
Amaze86 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:59:
Niet zonder gebruik van een andere launcher (zoals bijvoorbeeld Nova)

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
Vraagje

Is het mogelijk om een volledige backup van mijn pixel 7 te maken om deze dan op een usb stick te zetten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:03
Wat ik begrepen heb is dat niet mogelijk. Nu gebruik ik zelf al heel erg lang Nova Launcher, hier kan je dat wel uitzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Is onderdeel van PixelUI, de Pixel launcher. De enige optie die je hebt is een andere launcher gebruiken helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-06 22:18
nst6ldr schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 21:47:
[...]

Is onderdeel van PixelUI, de Pixel launcher. De enige optie die je hebt is een andere launcher gebruiken helaas.
Was me nooit opgevallen in de maanden dat me vrouw de pixel had gebruikt. Nu ik hem zelf gebruik viel het me op haha, wel stom dat die niet uitkan. Vind het niet uitzien op me beginscherm.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:22
zunrob schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 14:47:
Ik vind het batterij verbruik van de 7 Pro ook niet geweldig. Gisteravond tegen middernacht nog geen 4 uur SOT, toen viel ie uit omdat de accu leeg was. Nu bijna een uur en drie kwartier SOT, nog maar 63 procent. Mijn gebruik bestaat vooral uit bruisen. Ik wijt het aan het relatief hoge verbruik van het scherm nu er meer licht buiten is.
Accuduur hier is prima, 3u SOT gemiddeld en dan nog zo'n 50% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
B-Art schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 23:40:
[...]

Accuduur hier is prima, 3u SOT gemiddeld en dan nog zo'n 50% over.
Knap. Ik haal meestal maar rond de 4 uur tegen het einde van de dag. Chrome is bijna altijd de app die het meeste verbruikt. Ik gebruik de telefoon dan ook vooral om te browsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:43
Ik kom toch nog een keertje terug op het VOLTE verhaal - Iemand enig idee hoe ik kan oplossen dat mijn IMS STATUS unregistered is?

Heb gebeld met mijn provider (welke VOLTE ondersteunt) en die geeft aan dat aan hun kant alles in orde is - heel soms is de IMS STATUS reigstered volgens Pixel IMS maar dat verandert weer snel naar unregistered en heb ik dus alsnog geen VOLTE

Voor de goede orde: Ik heb een PIxel 7 (non-pro) en woon in Slowakije waar de Pixel officieel niet wordt verkocht/ondersteund en probeer het dus werkend te krijgen met Shizuku en Pixel IMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Gisteren mijn Pixel 7 binnen gekregen. Eerste indruk, erg mooi toestel en strak afgewerkt. Maar zo ontzettend glad :X Ik snap niet waarom al die telefoonfabrikanten zweren bij een glazen achterkant... Gelukkig komt vanmiddag mijn hoesje binnen.
PixelUI is ff wennen (ik heb al sinds 2011 Samsung Galaxy's gehad, met tussendoor een uitstapje naar een HTC One), maar erg fijn en clean. 90Hz scherm is prettig (mijn oude S20FE had 120Hz, maar dat had ik uitstaan omdat dat echt behoorlijk veel batterij slurpt, 90Hz lijkt mij een mooie compromis). Faceunlock werkt een stuk beter dan bij Samsung (daar had ik het uitstaan) en de vingerafdrukscanner lijkt ook beter te werken.
Batterij kan ik nog niks over zeggen, maar eerste indruk lijkt goed (over de nacht maar 3% verloren).
Het is wel echt een ontzettende heethoofd :X tijdens het overzetten van al mijn data en back-ups werd het toestel behoorlijk warm :/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:22
zunrob schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 01:12:
[...]

Knap. Ik haal meestal maar rond de 4 uur tegen het einde van de dag. Chrome is bijna altijd de app die het meeste verbruikt. Ik gebruik de telefoon dan ook vooral om te browsen.
Chrome gebruik ik niet, voor browsen gebruik ik brave.
Ik doe ook voornamelijk browsen, appen, bellen. Wel locatie, bluetooth, etcetera altijd aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-06 23:26
Imperial_Master schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:50:
Ik kom toch nog een keertje terug op het VOLTE verhaal - Iemand enig idee hoe ik kan oplossen dat mijn IMS STATUS unregistered is?

Heb gebeld met mijn provider (welke VOLTE ondersteunt) en die geeft aan dat aan hun kant alles in orde is - heel soms is de IMS STATUS reigstered volgens Pixel IMS maar dat verandert weer snel naar unregistered en heb ik dus alsnog geen VOLTE

Voor de goede orde: Ik heb een PIxel 7 (non-pro) en woon in Slowakije waar de Pixel officieel niet wordt verkocht/ondersteund en probeer het dus werkend te krijgen met Shizuku en Pixel IMS
Het is niet per definitie zo als de provider VoLTE ondersteunt dat alle toestellen het ook gelijk doen.
De provider moet moet namelijk aan de fabrikant van de telefoon aangeven hoe zij moeten verbinden aan hun netwerk. De provider heeft twee routes om dat te doen, één route is rechtstreeks naar de fabrikant en dan kunnen er ook specifieke testen gedaan worden door provider en fabrikant of het naar behoren werkt, of via het GSMA, die laatste route is minder populair bij een aantal providers en fabrikanten aangezien daar geen testen per toestel bij zitten.
Om te zien wat voor instellingen je telefoon werkelijk krijgt kun je de volgende code invoeren
*#*#4636#*#*
Dan krijg je een menu voor je kies je "telefooninformatie"
Grote kans dat bij jou VoLTE registratie uit staat, meestal soms kun je die schakelen, maar meestal is die grayed out en zie je alleen de status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
BGLAdmin schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:32:
[...]

Om te zien wat voor instellingen je telefoon werkelijk krijgt kun je de volgende code invoeren
*#*#4636#*#*
Dan krijg je een menu voor je kies je "telefooninformatie"
Grote kans dat bij jou VoLTE registratie uit staat, meestal soms kun je die schakelen, maar meestal is die grayed out en zie je alleen de status.
Dank voor je snelle reactie :)

Zojuist gekeken, VOLTE provisioned is inderdaad greyed out, maar het 'schuifje'staat wel naar rechts...

[ Voor 3% gewijzigd door Imperial_Master op 02-06-2023 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Imperial_Master schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:05:
[...]

Dank voor je snelle reactie :)

Zojuist gekeken, VOLTE provisioned is inderdaad greyed out, maar het 'schuifje'staat wel naar rechts...
Wat staat er achter type spraaknetwerk in hetzelfde overzicht. Voor het gemak heb ik een screenshot toegevoegd hoe ik mijn gegevens van T-Mobile NL heb ontvangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-CAhcqCeCRAmyF8d6p1YBoRu_nA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mPBN1KGxYTmyqe4hxjdCswyw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
BGLAdmin schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:22:
[...]

Wat staat er achter type spraaknetwerk in hetzelfde overzicht. Voor het gemak heb ik een screenshot toegevoegd hoe ik mijn gegevens van T-Mobile NL heb ontvangen.
[Afbeelding]
Hetzelfde als bij jou, LTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
Dan zouden telefoon gesprekken via VoLTE moeten werken, waardoor merk je dat het niet werkt?
In het overzicht kun je nog naar een ander menu, de drie puntjes rechtsboven, daarin kun je de IMS status opvragen die je van je provider krijgt.

[ Voor 22% gewijzigd door BGLAdmin op 02-06-2023 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
BGLAdmin schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Dan zouden telefoon gesprekken via VoLTE moeten werken, waardoor merk je dat het niet werkt?
Voor zover mij bekend zou ik bij VoLTE databerichten (bijvoorbeeld foto's wia messnger/whatsapp) moeten kunnen ontvangen tijdens een telefoongesprek - dit gebeurt niet; ik moet telkens wachten tot na het telefoongesprek om weer een dataverbinding te hebbem

in dat IMS Status overzicht staat 'not registered'

[ Voor 5% gewijzigd door Imperial_Master op 02-06-2023 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-05 22:59

H-S

Ik begin me een beetje te ergeren aan het dimmen van m'n scherm in direct zonlicht. Slider zit op z'n max qua helderheid.

Meer die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Imperial_Master schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:01:
[...]

Voor zover mij bekend zou ik bij VoLTE databerichten (bijvoorbeeld foto's wia messnger/whatsapp) moeten kunnen ontvangen tijdens een telefoongesprek - dit gebeurt niet; ik moet telkens wachten tot na het telefoongesprek om weer een dataverbinding te hebbem

in dat IMS Status overzicht staat 'not registered'
Not registered betekent in dat scherm dat je provider de gegevens voor VoLTE niet juist aanlevert, zij moeten met Google gaan praten hoe ze dat moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
BGLAdmin schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:14:
[...]

Not registered betekent in dat scherm dat je provider de gegevens voor VoLTE niet juist aanlevert, zij moeten met Google gaan praten hoe ze dat moeten oplossen.
OK, thanks voor je hulp - much appreciated :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Nu een week of twee de Pixel 7 pro in bezit. En vergeleken met de Samsungs die ik prive had en de iPhones voor mijn werk.. is de Pixel echt by far de beste telefoon die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
Ben erg blij met mijn p7. Wel vraag, ik kan in maps niet de optie krijgen om. YouTube music te kunnen bedienen tijdens navigatie. Hoe zit dat? Op vorige telefoon zat dat gewoon bij instellingen ➡️ navigatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:42
vandermark schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 20:15:
Ben erg blij met mijn p7. Wel vraag, ik kan in maps niet de optie krijgen om. YouTube music te kunnen bedienen tijdens navigatie. Hoe zit dat? Op vorige telefoon zat dat gewoon bij instellingen ➡️ navigatie.
Vreemd, bij mij wel namelijk, zie onderaan het screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nBjjPNvaoj0cpd9qeilXXcbZRY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RJAFDWaE1CNyZqKMUjH6OkSQ.png?f=fotoalbum_large

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
blueman85 schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 23:30:
[...]

Vreemd, bij mij wel namelijk, zie onderaan het screenshot:

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lgpB4JVxNk5FibtUMgVYtgZCHUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QVcA1HWCmBv6TLui6N7UQT0j.png?f=fotoalbum_large
Ik dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jefstaal
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-06 20:20
Ik heb iets raars, mijn display van me 7a lijkt de bovenste 2/3 cm niet goed meer te reageren als het toestel plat op tafel ligt. Ik heb het idee dat het ook gebeurt als het toestel in de telefoon houder van de auto zit. Het is niet helemaal te simuleren. Iemand een idee waar dit in kan zitten?

Zojuist wel de instelling aan gezet dat het scherm gevoeliger zal zijn icm een screenprotector. Wellicht dat dit gaat helpen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jefstaal op 04-06-2023 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:42
Hmm volgens mij moet je op standaard media provider voor de assistent klikken, en dan zou je Spotify kunnen openen of YouTube music, althans zo werkt het bij mij ;)

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb YouTube revanced geïnstalleerd, die werkt prima. Het lukt mij alleen niet om YouTube links automatisch te openen in de YouTube revanced app.
In principe heeft Revanced de machtiging om links te openen, en heb ik dat voor de YouTube app uitgezet. Verder heb ik de YouTube app gestopt.
Elke keer als ik nu een YouTube URL open, dan blijft krijg ik gewoon de web based player. Hebben meer mensen hier last van? Of wat doe ik fout

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vandermark
blueman85 schreef op zondag 4 juni 2023 @ 11:47:
[...]

Hmm volgens mij moet je op standaard media provider voor de assistent klikken, en dan zou je Spotify kunnen openen of YouTube music, althans zo werkt het bij mij ;)
Dat heb ik uiteraard al gedaan en daar YT Music geselecteerd maar er wijzigt niets... lastig en vervelend. Ik gebruik deze functie vaak.

Edit, en gevonden hoe te fixen. Lag/ligt aan Google assistant:
https://droidwin.com/show...ing-in-google-maps-fixed/

[ Voor 14% gewijzigd door vandermark op 04-06-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Gister pixel 3a naar 7a overgezet. En bij laatste stukje blijft de 7a hangen. Verschijnt steeds de melding dat app 'werkinstelling stopt steeds'.
Maakt niet uit welke optie ik kies geen resultaat. En recovery mode zegt 'no command'

Of iemand hier weet de fix of dit is geval retour.

update
Typisch geval van... je probeert nog een keer knopjes in te duwen en recovery start.

Factory Reset.

Schone installatie, uiteindelijk zelfde euvel. Maar ik vermoed dat een gekoppeld werk gmail account het probleem veroorzaakt.
Dus vanavond nog een keer proberen en die stap overslaan.

[ Voor 34% gewijzigd door horizon1978 op 05-06-2023 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
horizon1978 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 06:32:
Gister pixel 3a naar 7a overgezet. En bij laatste stukje blijft de 7a hangen. Verschijnt steeds de melding dat app 'werkinstelling stopt steeds'.
Maakt niet uit welke optie ik kies geen resultaat. En recovery mode zegt 'no command'

Of iemand hier weet de fix of dit is geval retour.

update
Typisch geval van... je probeert nog een keer knopjes in te duwen en recovery start.

Factory Reset.

Schone installatie, uiteindelijk zelfde euvel. Maar ik vermoed dat een gekoppeld werk gmail account het probleem veroorzaakt.
Dus vanavond nog een keer proberen en die stap overslaan.
Je zou ook een schone installatie kunnen overwegen. Net na de launch waren er ook berichten te lezen van mensen die hun telefoon bij de eerste installatie een backup terug lieten plaatsen, maar later tegen problemen aanliepen die waarschijnlijk daardoor werden veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 19:51
Kan iemand aangeven of het sowieso beter is om een schone installatie te doen? Ga binnenkort van 4a naar 7.
Met Windows deed ik dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enriqueeeee
  • Laatst online: 23-05 12:40

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

Kun je nog ergens de pixel 7a krijgen gratis koptelefoon, ik kon ze niet zo 123 meer vinden.
Ik kwam de aanbieding nog wel ik Frankrijk tegen afgelopen week. Maar niet meer hier of heb ik verkeerd gekeken?

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrProfijt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08-05 06:21
Dat was tot 27 mei oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-05 16:19
Ik heb vanaf de release de 7pro 256GB
Kom van een Samsung A72

Heb toen alles gegevens en apps overgezet

Op zich werkt het allemaal wel

Ben nog nooit tevreden geweest over het accuvervruik

Heb hemmop.lage verversingssnelheid staan, lage resolutie en soms ook extra lage helderheid

Met 2,5 uur schermtijd en 5,5 uur totaal van de lader af ben ik al 50% kwijt

De telefoon moet minstens 2x per dag aan de lader
In het weekend soms wel 3x

Had ik met de A72 nooit last van

Iemand enig idee of dit met een schone installatie beter zou gaan?

Ik draai nu Android 14 beta
Bijna alles is binnenshuis op wifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik vind de luidsprekers van de Pixel 7 trouwens wel erg slecht hoor. Voor mijn gevoel echt ruim 10 jaar terug in de tijd (in mijn geval meer, want 10 jaar geleden had ik de eerste HTC One, en die had echt extreem goed geluid voor een telefoon 8)).
Jammer dat er ook geen mogelijkheid is voor een instelbare equalizer

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
-tom-562 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:12:
Ik vind de luidsprekers van de Pixel 7 trouwens wel erg slecht hoor. Voor mijn gevoel echt ruim 10 jaar terug in de tijd (in mijn geval meer, want 10 jaar geleden had ik de eerste HTC One, en die had echt extreem goed geluid voor een telefoon 8)).
Grappig, ik ben na een week juist wel tevreden over het geluid :)
Kom van een xiaomi mi9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoolHead621
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-04 15:36

CoolHead621

Enjoy every moment

hardtarget schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:12:
Ik heb vanaf de release de 7pro 256GB
Kom van een Samsung A72

Heb toen alles gegevens en apps overgezet

Op zich werkt het allemaal wel

Ben nog nooit tevreden geweest over het accuvervruik

Heb hemmop.lage verversingssnelheid staan, lage resolutie en soms ook extra lage helderheid

Met 2,5 uur schermtijd en 5,5 uur totaal van de lader af ben ik al 50% kwijt

De telefoon moet minstens 2x per dag aan de lader
In het weekend soms wel 3x

Had ik met de A72 nooit last van

Ik draai nu Android 14 beta
Bijna alles is binnenshuis op wifi
Je zit op de Beta en klaagt over batterij gebruik...?? 8)7

Ik ben een redelijk intensieve gebruiker voor mijn weten en kom makkelijk de dag door.
Haal hem om 06:00 van de lader en als ik op bed ga om 23:30 dan heb ik meestal nog 25 procent over.
SOT boeit mij totaal niet, als ik de dag maar door kom met mijn gebruik. 8)

Ik zit ook op android 14 beta 2 btw

Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

hardtarget schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:12:
Als je een stable release gaat draaien dan verwacht ik wel verbetering ja. Hoeveel die verbetering gaat worden is onmogelijk te stellen zonder inhoudelijk in te gaan op wat je allemaal geïnstalleerd hebt, wat je doet met je toestel, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
zunrob schreef op maandag 5 juni 2023 @ 14:40:
[...]

Je zou ook een schone installatie kunnen overwegen. Net na de launch waren er ook berichten te lezen van mensen die hun telefoon bij de eerste installatie een backup terug lieten plaatsen, maar later tegen problemen aanliepen die waarschijnlijk daardoor werden veroorzaakt.
Ja, na wat gehannes weer in recovery mode gekomen, Factory Reset gedaan, Schone installatie en deze keer de werkaccount niet tijdens de installatie gekoppeld.

Kwartiertje later was het klaar. En koppeling met werkaccount toen pas gemaakt en dat ging goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

In hoofdscherm als je navigeert, kies je toch rechtsonder de vier blokjes, en daar zouden je mediaplayers moeten staan.
Standaard kiezen is dan niet meer van toepassing. Bij mij staat spotify standaard, maar hij start er niet gelijk mee op.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
CoolHead621 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:56:
[...]

Je zit op de Beta en klaagt over batterij gebruik...?? 8)7

Ik ben een redelijk intensieve gebruiker voor mijn weten en kom makkelijk de dag door.
Haal hem om 06:00 van de lader en als ik op bed ga om 23:30 dan heb ik meestal nog 25 procent over.
SOT boeit mij totaal niet, als ik de dag maar door kom met mijn gebruik. 8)

Ik zit ook op android 14 beta 2 btw
Het probleem was al vanaf het begin. Dus ook met stabiele Android 13 versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 14:53
Niet beste oplossing maar test eens een keer zonder smooth display.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bcome
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 13:52
-tom-562 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 23:12:
Komende van een Pixel 3a XL herken ik dit wel. Wat me opvalt is dat Google bespaart op hardware en dit dan weer poogt te compenseren met software. Zo is het geluid met 'adaptive sound' aan al wat minder blikkerig, maar dat neemt dan weer extra batterij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
Superman schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:02:
Niet beste oplossing maar test eens een keer zonder smooth display.
Staat vanaf begin al uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Heel typisch gedrag op een reguliere Pixel 7 net: ik kon met geen mogelijkheid bellen ondanks dat mijn bereik prima was. Uitgaande gesprekken werden gelijk beëindigd alsof ik zelf ophing. Na een reboot was het weer in orde.

Nu ben ik benieuwd of iemand anders dit ook heeft meegemaakt, en zo ja, wanneer ongeveer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lucbossink
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-06 21:38
nst6ldr schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:32:
Heel typisch gedrag op een reguliere Pixel 7 net: ik kon met geen mogelijkheid bellen ondanks dat mijn bereik prima was. Uitgaande gesprekken werden gelijk beëindigd alsof ik zelf ophing. Na een reboot was het weer in orde.

Nu ben ik benieuwd of iemand anders dit ook heeft meegemaakt, en zo ja, wanneer ongeveer.
Zojuist nog! Ik probeerde iemand te bellen, maar hij ging niet eens over. Na een reboot was dit opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Had ik heel regelmatig met mijn Samsung.
Is dus niet echt Pixel gerelateerd.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Vanmiddag reageerde mijn 7a scherm niet meer op aanrakingen.
Na een reboot was het weer oké. Was toch wel even schrikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:30
Heeft iemand al de juni update gekregen? Ze zijn weer laat...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06 17:40
MetalManic schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:09:
Staat volgens mij nog niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-06 09:10
NeutraleTeun schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 18:37:
Vanmiddag reageerde mijn 7a scherm niet meer op aanrakingen.
Na een reboot was het weer oké. Was toch wel even schrikken.
Dit heb ik laatst ook gehad met mijn reguliere Pixel 7. Vreemde is dat hij dan wel reageert op het bevestigen (op het scherm) om te rebooten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
M.K. schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:30:
[...]

Dit heb ik laatst ook gehad met mijn reguliere Pixel 7. Vreemde is dat hij dan wel reageert op het bevestigen (op het scherm) om te rebooten
Bij mij reageerde die alleen op het 'terug pijltje' onder op het scherm.
Maar ik zag ook een soort van overlay op de tijd/provider bovenaan het scherm.
Alsof het een dubbele scherm leek, waardoor er iets niet goed pakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 18:39

The Wizard

Moderator Mobile
MetalManic schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:09:
Ze brengen de update niet meer de eerste maandag van de maand uit, maar ergens in de loop van de maand. Nieuw beleid.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Laatst online: 07:46
NeutraleTeun schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:27:
[...]

Bij mij reageerde die alleen op het 'terug pijltje' onder op het scherm.
Maar ik zag ook een soort van overlay op de tijd/provider bovenaan het scherm.
Alsof het een dubbele scherm leek, waardoor er iets niet goed pakt.
Dit heb ik nu al een paar keer gehad. Mijn Pixel 7 reageert dan nog wel op inputs van mijn wireless earbuds en reageert ook op de volume knoppen en power knop, maar kan vervolgens of helemaal niets aan klikken of het scherm reageert dan super slecht waardoor ik hem opnieuw moet opstarten.

2 scenarios waarbij het gebeurde:

1: Telefoon zat in mijn zak in de trein terwijl ik naar muziek aan het luisteren was en toen ik de playlist ff snel wou bekijken reageerde hij nergens op. Na een herstart was het opgelost.

2: Terwijl ik Netflix aan het kijken was en zonder de episode die ik aan het kijken was op pauze te zetten up swipte om naar de home screen te gaan liep hij ook vast en deed hij ook niets meer uit op inputs. (In dit geval was de hele telefoon bricked en dus niet alleen het touchscreen dat niet meer leek te functioneren.) Ook was na een herstart dit opgelost.

Ben benieuwd of anderen dit ook hebben gehad tot nu toe.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Laatst online: 14:53
Ik had dat ook toen het in mijn jaszak zat en ik vermoed dat het door hitte komt omdat het toen ook warm was.

Mischien kunnen tweakers komende weekend dit testen met hete weer?

[ Voor 24% gewijzigd door Superman op 08-06-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
Ik zal er de komende tijd wel achter komen dan. Als het binnen de 35 graden aantikt, dan zal het in mijn zak nog wel een tikkie warmer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:30
Is er al een werkende permanente oplossing voor dat Bluetooth probleem in de auto? Ik word er simpel van dat als ik bel dat ie dan of via de telefoon zelf gaat of als ik mazzel heb via de smartwatch (dan hoor je tenminste nog iets) maar zeer regelmatig niet gewoon via de autospeakers.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

MetalManic schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:03:
Is er al een werkende permanente oplossing voor dat Bluetooth probleem in de auto? Ik word er simpel van dat als ik bel dat ie dan of via de telefoon zelf gaat of als ik mazzel heb via de smartwatch (dan hoor je tenminste nog iets) maar zeer regelmatig niet gewoon via de autospeakers.
Geen issues met Toyota Auris uit 2013. Zowel bellen als muziek.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

MetalManic schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 22:03:
Ik denk dat dat aan je auto ligt, niet aan je telefoon 😉
Ik herken het in ieder geval niet met mijn eNiro en Yaris.

Had dat probleem in het verleden wel met mijn Insignia

[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 09-06-2023 08:32 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

mucuracat schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Geen issues met Toyota Auris uit 2013. Zowel bellen als muziek.
Ik kan me vergissen maar ik denk dat hij iemand zoekt die het probleem wel heeft/had omdat die dan mogelijk al een workaround of echte oplossing heeft gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GerkeP schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 08:31:
[...]

Ik denk dat dat aan je auto ligt, niet aan je telefoon 😉
Ik herken het in ieder geval niet met mijn eNiro en Yaris.

Had dat probleem in het verleden wel met mijn Insignia
Een telefoon vervang je wat makkelijker dan een auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

nst6ldr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:37:
[...]

Een telefoon vervang je wat makkelijker dan een auto.
Maar als het aan de auto installatie ligt kun je je telefoon vervangen maar lost het probleem zich niet op 😉

Zoals ik aangaf herken ik zijn probleem, ik had het met mijn Insignia, en daar ging het fout met mijn Samsung en Nokia.
Probleem zat echt in het entertainment systeem van Opel. En die lossen het niet voor je op 😉

Maar als je de fout neerlegt bij je toestel is dat natuurlijk een keuze.

[ Voor 23% gewijzigd door GerkeP op 09-06-2023 09:42 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GerkeP schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:40:
[...]

Maar als het aan de auto installatie ligt kun je je telefoon vervangen maar lost het probleem zich niet op 😉

Zoals ik aangaf herken ik zijn probleem, ik had het met mijn Insignia, en daar ging het fout met mijn Samsung en Nokia.
Probleem zat echt in het entertainment systeem van Opel. En die lossen het niet voor je op 😉

Maar als je de fout neerlegt bij je toestel is dat natuurlijk een keuze.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat hij dit probleem niet al met voorgaande toestellen had en daar nu pas een oplossing voor zoekt. En ik snap wel dat hij het zoekt bij het toestel, in dit topic wordt daar vaker naar gevraagd namelijk. Mijn 7 wilt ook niet verbinden met een specifieke bluetooth speaker, erg lastig te verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

nst6ldr schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:37:
[...]

Ik kan me vergissen maar ik denk dat hij iemand zoekt die het probleem wel heeft/had omdat die dan mogelijk al een workaround of echte oplossing heeft gevonden.
Het is ook handig om iemand te vertellen dat het probleem niet speelt bij iemand anders (in dit geval bij mij).

Zodat de gebruiker ook kan bepalen of het onstaat door een combinatie met de auto model en type telefoon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jeffrey 83
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 17-03 14:43
H-S schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:18:
Ik begin me een beetje te ergeren aan het dimmen van m'n scherm in direct zonlicht. Slider zit op z'n max qua helderheid.

Meer die hier last van hebben?
Jep! Heel herkenbaar en vooral irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Pfoe. Gebruik de telefoon (7 Pro) nu buiten, in de schaduw. Temperatuur van het apparaat is 42,5 graden Celsius, en ben alleen maar aan het browsen en wat WhatsAppen.

Edit: niemand anders last van? Zelfs nu is de telefoon weer heet tijdens Chrome en Reddit, terwijl het donker is en de omgevingstemperatuur rond de 22 graden Celsius is. Dit heet worden is vrij plotseling ontstaan, het is iets van de laatste dagen. Ik heb geen nieuwe apps geïnstalleerd, of andere dingen gewijzigd.

[ Voor 50% gewijzigd door zunrob op 10-06-2023 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Over buiten in de zon gesproken.

Had de telefoon een beetje in de zon liggen, maar al snel de melding dat de telefoon te heet werd. Ik deed trouwens niets met de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-06 18:39

The Wizard

Moderator Mobile
boswandeling schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:10:

Had de telefoon een beetje in de zon liggen, maar al snel de melding dat de telefoon te heet werd. Ik deed trouwens niets met de telefoon.
Daar heeft elke telefoon last van, mijn iPad doet dat ook.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
The Wizard schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 19:36:
[...]

Daar heeft elke telefoon last van, mijn iPad doet dat ook.
Mijn vorige S20 ook maar dat duurde echt wel even langer voordat er een hitte melding kwam.

Leg hem nu onder de tafel 😅

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
boswandeling schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:10:

Die melding krijg ik niet, maar wel dimt mijn scherm opeens ondanks dat de slider nog op maximum staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Tot vorige week had ik een S10E. Ik heb nu een Pixel 7a.

Als ik contactloos wil betalen krijg ik niet langer mijn ING app, maar Google Wallet. Ik heb met ING gechat, maar die medewerker wist hier niks over. Ik moest Wallet maar verwijderen.
Dat dus maar gedaan.

Vanmiddag kreeg ik in de winkel weer een heel verhaal van Google Wallet.

Waarom moet dat op mijn nieuwe Pixel ineens, en hoe vermijd ik het? Ik wil niet mijn bankgegevens aan Google koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Waarom gebruik je dan je telefoon?
Ing app of wallet, je gegevens zijn al gekoppeld aan je telefoon en dus Google.
Wil je dat niet? Dan moet je alleen contant geld gebruiken 😉

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Op mijn vorige telefoon werkte ING zonder Wallet.
Dan moet je alleen contant geld gebruiken
Dat is niet behulpzaam. De ING app communiceert niet met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 01:54
riffey#4 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:34:
Tot vorige week had ik een S10E. Ik heb nu een Pixel 7a.

Als ik contactloos wil betalen krijg ik niet langer mijn ING app, maar Google Wallet. Ik heb met ING gechat, maar die medewerker wist hier niks over. Ik moest Wallet maar verwijderen.
Dat dus maar gedaan.

Vanmiddag kreeg ik in de winkel weer een heel verhaal van Google Wallet.

Waarom moet dat op mijn nieuwe Pixel ineens, en hoe vermijd ik het? Ik wil niet mijn bankgegevens aan Google koppelen.
Vaag, op mijn Pixel 7 werkt de ING app wel gewoon stand-alone, Zonder aan de wallet app gekoppeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

riffey#4 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:04:
Op mijn vorige telefoon werkte ING zonder Wallet.

[...]

Dat is niet behulpzaam. De ING app communiceert niet met Google.
Ing niet, maar je bankrekeningnummer gaat gewoon via Google 😉

Google weet veel van je, als jij in de waan leeft dat dat niet zo is, dan zou ik me er toch iets meer in verdiepen.

https://support.google.co...ogle-wallet-and-ing?hl=en

[ Voor 12% gewijzigd door GerkeP op 11-06-2023 22:15 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Sebastiaannn schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:07:
[...]

Vaag, op mijn Pixel 7 werkt de ING app wel gewoon stand-alone, Zonder aan de wallet app gekoppeld te zijn.
Ik vraag morgen wel even of ik in de kantine iets kleins mag pinnen.

Toen ik in de winkel wilde betalen staan er mensen op je te wachten en dan zoek je het niet lekker rustig uit.

Het rare was dat ik die Wallet app al verwijderd had, en tóch komt mijn telefoon er weer mee.
Pagina: 1 ... 50 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen