Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:51

Maduth

Probeersel

Ik ben nu al dagen bezig om een eSIM op de Pixel 7a te krijgen maar het lukt gewoon niet. Nieuwe fysieke kaart aangevraagd en schone installatie maar het downloaden lukt niet.

Ik heb nu met belsimpel afgesproken dat ik het toestel kan terugsturen want via Simyo krijg ik het niet voor elkaar. Heeeeeeeeeeeeeel frusterend!!!

Of ligt het toch aan Simyo en moet ik provider wisselen, ik weet het gewoon niet :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spanx
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:41

spanx

_Sp[A]nX_

Ik twijfel zeer tussen de 7 en de 7 Pro.... Qua geld is het minder een issue (ivm 50+mobiel abbo 531)
Het gaat meer om formaat/gebruik en batterijduur.

Ik lees verschillende verhalen hier, iemand tips?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Drwho1 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Da's wel een dingetje...die zoekbalk, doorgaans het eerste wat ik uitschakel. Als ik dan lees 'permanent'...Is er geen optie om die uit te schakelen? :X
Nee, het is onderdeel van drle PixelUI launcher.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:46
Drwho1 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:47:
[...]

Da's wel een dingetje...die zoekbalk, doorgaans het eerste wat ik uitschakel. Als ik dan lees 'permanent'...Is er geen optie om die uit te schakelen? :X
Alleen met een alternatieve launcher app. Als je verder wel gesteld bent op de Pixel launcher is Lawnchair 12 een optie, dit is een soort clone van de Pixel launcher met veel meer opties waaronder het aanpassen of verbergen van de zoekbalk. Echter is Lawnchair 12 nog wel in alpha en (nog) niet beschikbaar in de play store. Nova launcher is een andere goede optie.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 15:50
spanx schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:08:
Ik twijfel zeer tussen de 7 en de 7 Pro.... Qua geld is het minder een issue (ivm 50+mobiel abbo 531)
Het gaat meer om formaat/gebruik en batterijduur.

Ik lees verschillende verhalen hier, iemand tips?
formaat: Je eigen keuze
gebruik: Geen verschil (zelfde hardware en software)
batterijduur: Misschien de 7 aantal minuten langer mee gaat? Ivm scherm.

En als je zoom camera niet gebruilkt, is 7 mooi voor de prijs.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kard
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 18:46
Tervueren schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:44:
Ik heb mijn oog laten vallen op de P7A.
Dit vooral om z'n formaat.
Enige waar ik huiverig voor ben zijn de hitte issues die ik soms lees.
Andere zeggen weer dat dit alleen bij gamen voorkomt maar soms lees ik ook reviews dat dat ook al bij navigeren gebeurt....
Voor de rest ben ik een lichte gebruiker (beetje internet, mail en foto)

Nu ben ik benieuwd hoeveel P7 gebruikers hier er ook echt last van hebben
(veel verschil zal er niet zitten tussen de 7 en 7A)
Ik was ook wat bang voor heating gezien ervaringen van sommigen met de P7. Echter totaal geen last van tot nu toe met mijn P7A, zelfs niet tijdens de initial setup waarbij ik gelezen had dat warmte wel te verwachten is. Langdurig intensieve games spelen echter nog niet geprobeerd.

Enige echte issues waar ik tot nu toe tegenaan loop:

- Ik krijg WiFi calling niet aan de praat (provider: hollandsnieuwe) ondanks dat dit op papier volgens mij gewoon zou moeten werken. VoLTE werkt wel, is zelfs niet uit te schakelen.

- De always on display flikkert een keer nadat die een paar seconden lang actief is geweest. Lichtelijk storend maar geen groot probleem.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:37
SyphOn schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 00:42:
[...]

Heb een 7a en tot nu geen last van hitte Ik speel ook geen games.
Het zou ook gebeuren als je langere tijd(5-10 minuten) filmt of foto's maakt. Het scherm dimt dan ook wat zeker buiten bij mooi weer nogal frustrerend kan zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

mucuracat schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:37:
[...]

formaat: Je eigen keuze
gebruik: Geen verschil (zelfde hardware en software)
batterijduur: Misschien de 7 aantal minuten langer mee gaat? Ivm scherm.

En als je zoom camera niet gebruilkt, is 7 mooi voor de prijs.
Dankje, ik heb nu een Nothing Phone, heb vroeger een Nexus 6P gehad (de beste telefoon die ik ooit heb gehad hands down). Qua formaat heb ik ook de OnePlus 7 Pro gehad en daar valt de 7 Pro ongeveer bij denk ik al was de OnePlus denk ik iets smaller.
Zoom camera, ik betrap mezelf soms dat ik iig de 2x zoom gebruik en voor bijvoorbeeld op vakantie zie ik de meerwaarde wel (Oostenrijk).

Eigenlijk hoor ik het antwoord al voor mijzelf...probeer het dus alleen goed te praten :)

Is de pro goed met 1 hand te gebruiken en is die glimmende visor echt zo krasgevoelig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RubjeMazter
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
spanx schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:59:
[...]
Dankje, ik heb nu een Nothing Phone, heb vroeger een Nexus 6P gehad (de beste telefoon die ik ooit heb gehad hands down).
Nothing phone(1) is nog geen jaar uit, nou al op uitgekeken? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

RubjeMazter schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 15:23:
[...]

Nothing phone(1) is nog geen jaar uit, nou al op uitgekeken? :P
Ja, was een probeersel. Hoog gadget gehalte maar heeft niet teleurgesteld. Mijn schoonvader wilde een andere telefoon dus heb ik de 6a geadviseerd.. dan begint het ook te kriebelen omdat ik vroeger ook een pixel/Nexus toestel heb gehad waar ik ontzettend blij meer geweest ben.

Dus... To Pro or not to Pro.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tervueren
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:36
alexbl69 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 05:00:
[...]

Heb de 7 zelfs vervangen voor de 7A :). Reden: door de veel te gladde achterkant van de 7 kan deze niet zonder hoesje gebruikt worden, terwijl de achterkant van de 7A ruw genoeg is om zonder hoesje te gebruiken. De 7 met hoesje is aanzienlijk groter en dikker dan de 7A zonder, en verder vond ik de 7 voor mij persoonlijk qua specs niets toevoegen.

Begrijp ook werkelijk niet waarom fabrikanten nog van die 'mooie' maar kwetsbare telefoons maken die er weliswaar mooi uitzien, maar zeer onpraktisch zijn en toch bijna verplicht in een hoesje moeten.

Die 7 gaat in de verkoop.
Heb op YT ook filmpjes voorbij zien komen voorbij zien komen van een 7A in een hoesje van een 7...
Schijnt te werken (hoewel hij er niet strak inzit als ik goed naar de yt filmpjes kijk)
Dus veel verschil zal er niet in zitten.
Maar ik zelf zal dan toch ook voor de A gaan....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-05 15:50
spanx schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 14:59:
[..]
Is de pro goed met 1 hand te gebruiken en is die glimmende visor echt zo krasgevoelig?
Gebruik deze.
https://play.google.com/s...etails?id=com.quickcursor

En vind op bepaalde momenten echt handig.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• e6r6i6c
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:23
Ik heb zelf sinds eergisteren de Pixel 7a en ik vind het een heerlijk toestel. Had hiervoor nog een tweedehands Galaxy S8+ maar daar werd de accu erg slecht van, en had er helaas een paar flinke barsten in. De Pixel 7a is ook echt veel sneller dan de s8+ en ik vind de UI ook erg verfrissend overkomen ten opzichten van de samsung one UI.

Enige wat me tot nog toe wel erg tegenvalt is de accu. Op het moment van schrijven heb ik nu 38% over met een screentime van 1:54, hij is vanaf 8:00 vanmorgen van de lader afgegaan. App met het meeste verbruik is de chrome browser met 5% en Samsung Health (heb deze nodig voor mn samsung galaxy watch) met 5%,
Dus van 100% en 11uur heb ik nog 38% over met nog geen 2 uur schermtijd,

Nou lees ik overal dat die adaptive battery setting tijd nodig heeft om je gebruik te leren kennen, maar mag dan toch hopen dat dat een flinke vooruitgang gaat geven. Ik heb geen zin om echt van alles uit te gaan zetten zoals de 90hz optie voor het scherm, om een beetje een accu duur te krijgen waar ik echt wat mee kan, ik kijk graag wat youtube, en gebruik ook wel wat social media en reddit.

Don't make me use myself on ya baby!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tervueren
e6r6i6c schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 20:55:
Enige wat me tot nog toe wel erg tegenvalt is de accu.....

Nou lees ik overal dat die adaptive battery setting tijd nodig heeft om je gebruik te leren kennen, maar mag dan toch hopen dat dat een flinke vooruitgang gaat geven....
Ik hoor het graag over 1,5 - 2 weken 👍
Zou het zeer op prijs stellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Nou lees ik overal dat die adaptive battery setting tijd nodig heeft om je gebruik te leren kennen, maar mag dan toch hopen dat dat een flinke vooruitgang gaat geven. Ik heb geen zin om echt van alles uit te gaan zetten zoals de 90hz optie voor het scherm, om een beetje een accu duur te krijgen waar ik echt wat mee kan, ik kijk graag wat youtube, en gebruik ook wel wat social media en reddit.
Adaptieve batterij doet niet meer dan apps die je minder gebruikt in een 'hibernate' stand zetten. Afhankelijk van hoeveel dingen je tegelijk doet gaat het meer of minder effect hebben.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Mijn ervaring met de P7 is dat accuduur een stuk vooruit gaat na ongeveer een week. Wat daarna nog behoorlijk verschil maakte is 5G uitzetten.
Kom met groot gemak een dag door, al moet ik zeggen dat ik geen heel intensieve gebruiker ben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• e6r6i6c
nst6ldr schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 22:13:
[...]

Adaptieve batterij doet niet meer dan apps die je minder gebruikt in een 'hibernate' stand zetten. Afhankelijk van hoeveel dingen je tegelijk doet gaat het meer of minder effect hebben.
Ja dat had ik er ook van begrepen, maar toch zie ik veel comments op oa Reddit dat er wel 1 of 2 weken over heen gaat voordat adaptieve batterij helemaal effect gaat hebben, ik heb er zelf een hard hoofd in maar anderzijds hoop ik toch wel dat de accu duur nog wat beter word.

Ik heb het toestel precies op de dag gekregen dat google bekend had gemaakt dat ze een probleem hadden gevonden waardoor Pixel toestellen last hadden van battery drain, en dat ze dat hadden gefixt, (nieuws: Google komt met serverside-update die hoog accuverbruik Pixel-telefoo...)

Dus daar kan het niet aan liggen. Zou wel eens van andere Pixel 7a eigenaren hier willen weten hoe hun ervaringen zijn met accu duur betreft.

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:27
7a, heb nu 2x gehad dat ik de telefoon aan de lader hing. Het batterij icoontje ging branden, maar vervolgens 0 opgeladen was.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:39
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:58:
7a, heb nu 2x gehad dat ik de telefoon aan de lader hing. Het batterij icoontje ging branden, maar vervolgens 0 opgeladen was.
Welke oplader gebruik je?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17:07
ToyotaMR2 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 07:58:
Ik ook met een normale lader. Lijkt of die niet compatibel is óf hij wacht met laden zodat hij tegen de ochtend op 100% uit komt. Uiteindelijk aan een QC lader gehangen en toen ging hij wel laden.

• ToyotaMR2
Een supercharger van mijn vorige telefoon, een Huawei P10.

Ik ga nu (toch) maar de Pixel Stand kopen.

Zo'n setup miste ik al sinds mijn Lumia 1020.

(1x was trouwens een hele nacht)

Nu nog eens geprobeerd, telefoon staat op 1%, zelfde lader eraan en krijg de melding 'vol over 3 uur'.
Dus dat zal goed moeten zijn.

[Voor 38% gewijzigd door ToyotaMR2 op 20-05-2023 09:55]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

The Wizard

Moderator Mobile
e6r6i6c schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 23:14:
[...]

Ja dat had ik er ook van begrepen, maar toch zie ik veel comments op oa Reddit dat er wel 1 of 2 weken over heen gaat voordat adaptieve batterij helemaal effect gaat hebben, ik heb er zelf een hard hoofd in maar anderzijds hoop ik toch wel dat de accu duur nog wat beter word.

Ik heb het toestel precies op de dag gekregen dat google bekend had gemaakt dat ze een probleem hadden gevonden waardoor Pixel toestellen last hadden van battery drain, en dat ze dat hadden gefixt, (nieuws: Google komt met serverside-update die hoog accuverbruik Pixel-telefoo...)

Dus daar kan het niet aan liggen. Zou wel eens van andere Pixel 7a eigenaren hier willen weten hoe hun ervaringen zijn met accu duur betreft.
Klopt wel, heeft hier ook 1-2 weken geduurd voordat het verbruik normaal werd (Pixel 7).

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:04
spacecrap schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:59:
[...]

Ja... dit dus. Echt verschrikkelijk irritant.
Is wat mij betreft totaal onbruikbaar nu.
Dit is ook bij mij gebeurd, niet willen betalen en vragen om telefoon te unlocken (terwijl deze al unlocked was). Na heel vaak proberen uiteindelijk gelukt.

Heb jij hier nog iets op gevonden?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:56
Drwho1 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Die zoomlens op de 7P zag er erg knap uit in de reviews, maar ik kon er de meerprijs niet aan geven. Aangezien ik nog nooit een echte zoomlens gehad heb op een smartphone, ga ik hier maar gewoon uit van het principe wat je nog niet gehad hebt kan je ook niet missen...
Hah.. terwijl ik hier naar m'n dochter in de sportles zit te kijken bedenk ik me meteen een perfecte use-case voor de zoomlens van een P7P. Dat ik dat niet eerder heb bedacht 8)7

Maar goed, eerst maar eens kijken hoe de P7 bevalt.

• Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:00
Over PPS las ik dit artikel: “You still really don't need that Google Pixel 7 30W fast charger“
Hierin wordt aangegeven dat de verschillen niet groot zijn, en dat een bestaande lader prima volstaat. Tenzij je sneller wilt laden.
Ik heb er zelf geen verstand van, dus kan het artikel niet op waarde beoordelen.
Mijn volgende feun wordt een Pixel 7. Dus ben zeker geïnteresseerd in de meningen.

[Voor 9% gewijzigd door Frup op 20-05-2023 18:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ntd
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-05 08:28
Ik gebruik sinds een half jaar de pixel 7Pro. Voordien altijd Samsung gehad. Ook al verschilt het niet zo heel veel, ik heb er toch wat spijt van. Wat ik heel vervelend vind: als ik met iemand bel en ik maak verbinding gaat mijn scherm op zwart. Ik moet dan handmatig mn scherm aanzetten met de aan/uit-knop om bv de luidspreker te activeren. Weet iemand of ik dit kan uitzetten? Ook ben ik gewend te tikken op het vergrendelde scherm om even snel overzicht te hebben. Deze optie heb ik ook zeker aanstaan, maar het werkt niet. Herkent iemand dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:11
Ntd schreef op zondag 21 mei 2023 @ 10:15:
Ik gebruik sinds een half jaar de pixel 7Pro. Voordien altijd Samsung gehad. Ook al verschilt het niet zo heel veel, ik heb er toch wat spijt van. Wat ik heel vervelend vind: als ik met iemand bel en ik maak verbinding gaat mijn scherm op zwart. Ik moet dan handmatig mn scherm aanzetten met de aan/uit-knop om bv de luidspreker te activeren. Weet iemand of ik dit kan uitzetten? Ook ben ik gewend te tikken op het vergrendelde scherm om even snel overzicht te hebben. Deze optie heb ik ook zeker aanstaan, maar het werkt niet. Herkent iemand dit?
Klinkt alsof je proximity sensor stuk is. Scherm hoort zwart te worden als je je telefoon bij je oor houdt

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ntd
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-05 08:28
Thnx voor je reactie, maar tot een oplossing kom ik helaas niet....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tervueren
Op deze site kan je wat code's vinden op bijvoorbeeld de proximity sensor te testen:

Proximity sensor test: *#*#0588#*#*

https://www.phonecheck.co...ensors%2C%20and%20cameras.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
Tervueren schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:27:
Op deze site kan je wat code's vinden op bijvoorbeeld de proximity sensor te testen:

Proximity sensor test: *#*#0588#*#*

https://www.phonecheck.co...ensors%2C%20and%20cameras.
Deze codes werken niet op mijn pixel 7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Bij camera is er volgens de pixel tips app een optie "beweging" (motion) maar op mijn pixel 7a zie ik deze niet. Hebben andere hem wel of is de optie niet beschikbaar voor de 7a?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whiskey48
M.K. schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:59:
[...]

Daar is Google in 2021 al mee gestopt
... Joh. Maar eens wat overbodige foto's gaan verwijderen dan! :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
WCA schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:12:
[...]

Klinkt alsof je proximity sensor stuk is. Scherm hoort zwart te worden als je je telefoon bij je oor houdt
De proximity sensor zit ook lager op het scherm, ruim onder de camera sensor. Kijk maar eens naar een wit scherm in fel zonlicht, je ziet dan de vingerprint en prox/lichtsensor zitten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• inTIMidate
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 17:10
Het scherm van mij. Pixel 7 pro heeft een barst. Heeft iemand ervaring met reparatie hiervan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-05 19:42
Ik vind/vond de standby tijd niet zo indrukwekkend, redelijk wat verbruik snachts. Android System Intelligence verbruikte veel batterij. Ik heb het nu gedisabled en voor mijn gevoel is het nu stukken beter, snachts bijna een platte lijn ipv afname. Niks raars gemerkt maar ik gebruik niet alle features dus misschien merken andere mensen dat niet alles meer beschikbaar is.
It is responsible for offering contextual responses according to phone notifications, automatic captions, and smart text selection, among many other functions.
Iemand anders interesse om het te testen?

Acties:
  • +4Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

13art

Moderator Mobile
Modbreak:Even wat berichten over laders verplaatst naar het accessoires topic.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sunrise schreef op maandag 22 mei 2023 @ 13:03:
Ik vind/vond de standby tijd niet zo indrukwekkend, redelijk wat verbruik snachts. Android System Intelligence verbruikte veel batterij. Ik heb het nu gedisabled en voor mijn gevoel is het nu stukken beter, snachts bijna een platte lijn ipv afname. Niks raars gemerkt maar ik gebruik niet alle features dus misschien merken andere mensen dat niet alles meer beschikbaar is.

[...]

Iemand anders interesse om het te testen?
Afgelopen week was er een nieuwsbericht over hoog stroomverbruik en warme telefoons die na serverside update van Google de problemen zou oplossen. Ik had pas aan het eind van de week die klachten, en inmiddels zijn ze weer over. Ik zou niet zomaar opeens een systeem app disablen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1Henk 'm!
bazzemans schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:39:
[...]

Waar staan die foto's? In de review kan ik ze niet vinden of ik kijk er gigantisch overheen. :o
Is al even geleden; jules in "[Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb zelf sinds eergisteren de Pixel 7a en ik vind het een heerlijk toestel. Had hiervoor nog een tweedehands Galaxy S8+ maar daar werd de accu erg slecht van, en had er helaas een paar flinke barsten in. De Pixel 7a is ook echt veel sneller dan de s8+ en ik vind de UI ook erg verfrissend overkomen ten opzichten van de samsung one UI.
Het is ook echt een mega stap. Ieder toestel op de markt is inmiddels beter dan een S8+ :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
Ik heb zojuist de Stand gen2 binnen gekregen. En blijkbaar moet je een aantal stappen doorlopen bij 1e keer docken.

Maar ik wil nu een setting wijzigen. Van optimaal laden naar langzaam laden.

Waar kan ik dit vinden?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zunrob
ToyotaMR2 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:04:
Ik heb zojuist de Stand gen2 binnen gekregen. En blijkbaar moet je een aantal stappen doorlopen bij 1e keer docken.

Maar ik wil nu een setting wijzigen. Van optimaal laden naar langzaam laden.

Waar kan ik dit vinden?
Instellingen > verbonden apparaten

Acties:
  • +1Henk 'm!

• e6r6i6c
jules schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:19:
[...]

Het is ook echt een mega stap. Ieder toestel op de markt is inmiddels beter dan een S8+ :+
Ja dat snap ik ook wel, de S8+ komt uit 2017, maar het gaat mij niet alleen om de hardware, ook aan de software kant vind ik de Pixel 7a een heerlijk toestel, vind het gebruiken van gestures om het toestel te bedienen heel erg fijn. De Pixel UI is echt heel erg fijn en heeft voor mij persoonlijk meerdere voordelen ten opzichten van de samsung UI.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Raar, ben net een filmpje aan het maken, en opeens bij 2:08 minuut sluit de camera app. Iemand anders al eens meegemaakt?

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

mmm, net mijn tel geupdate (beta-programma). Na opnieuw opstraten stond battery op 0% en krijg ik een 'problem met charing accesory'. draadloos laden deed hij niet, bekabeld wel. blijft wel aangeven dat e reen issue is maar laast wel op. Iemand anders dit ook?

Mmm, opladen ging vrij snel, en blijft de tel gewoon 100% aangeven terwijl hij al een uur van de lader is. Lijkt me ook niet helemaal ok...

[Voor 21% gewijzigd door thejoker80 op 24-05-2023 12:16]

• Xfile
  • Laatst online: 26-05 17:59
Ik had me twee week geleden aangemeld voor de beta versie van Android 14. De Pixel 7 draaide sindsdien op beta versie van Android 14. Echter omdat het mobiel de laatste tijd steeds vastliep, meldde me ik op
19-05-2023 af voor de beta versie. Op het mobiel werd automatisch de beta versie verwijderd en werd een stabiel versie van Android 13 geïnstalleerd. Tenminste, er werd paar keer een poging gedaan, want het installeren liep elke keer vast bij "Apps en gegevens kopiëren". De errormelding Instellingen stopt steeds verscheen elke keer.
Maandag Belsimpel gebeld om de reparatie bij Google aan te melden.
Het blijkt dat het een bekend probleem is van de beta versie van Android 14 bij het terugzetten naar
Android 13: een bug dus.
Maar goed de Pixel 7 is intussen voor reparatie naar Google gestuurd.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:47
Ben benieuwd, heb me toch maar een Pixel 7 aangeschaft komende van een Huawei P30 (waar hoe langer hoe meer pushy meldingen op begonnen te verschijnen om online storage etc aan te kopen.)

Als ik het zo lees toch maar eventjes wachten met updaten naar de laatste android versie op de pixel?

Zijn er trouwens toevallig nog mensen die van een P30 komen en wat zijn de ervaringen? Vooral qua camera dan want die vond ik daar toch best goed.

[Voor 3% gewijzigd door Belgerbil op 25-05-2023 15:14]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07:34
zunrob schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 19:14:
Raar, ben net een filmpje aan het maken, en opeens bij 2:08 minuut sluit de camera app. Iemand anders al eens meegemaakt?
Indien op 4K/60fps dan zou dat kunnen ja. Apparaat wordt dan nogal warm en blijkbaar is dit dan het resultaat.

Nickname does not reflect reality

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007

Grudgie

PSN: Grudgie7

Er was vandaag ook nieuwe update van de camera uitgekomen.

• zunrob
Brad Pitt schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 16:22:
[...]

Indien op 4K/60fps dan zou dat kunnen ja. Apparaat wordt dan nogal warm en blijkbaar is dit dan het resultaat.
Nee, FHD en 30 fps. Zat gewoon binnen. Vreemd.

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:10
Belgerbil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 15:13:
Ben benieuwd, heb me toch maar een Pixel 7 aangeschaft komende van een Huawei P30 (waar hoe langer hoe meer pushy meldingen op begonnen te verschijnen om online storage etc aan te kopen.)

Als ik het zo lees toch maar eventjes wachten met updaten naar de laatste android versie op de pixel?

Zijn er trouwens toevallig nog mensen die van een P30 komen en wat zijn de ervaringen? Vooral qua camera dan want die vond ik daar toch best goed.
Dan heb je toch iets van malware op je telefoon. Ik heb al ruim 4,5 jaar een Huawei Mate 20 Pro. Nog nooit zoiets gezien, of wat voor reclame dan ook.

• Belgerbil
  • Laatst online: 17:47
cordonbleu schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 18:25:
[...]

Dan heb je toch iets van malware op je telefoon. Ik heb al ruim 4,5 jaar een Huawei Mate 20 Pro. Nog nooit zoiets gezien, of wat voor reclame dan ook.
Geen malware. De cloud storage die bij huawei zelf komt is vol. En nu komen er af en toe notificaties daarover, en om eventueel uit te breiden.

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Belgerbil schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:09:
[...]

Geen malware. De cloud storage die bij huawei zelf komt is vol. En nu komen er af en toe notificaties daarover, en om eventueel uit te breiden.
Ik kan je uit ervaring melden dat Google dat ook doet, en dat het ontzettend irritant is. Je hoeft dus niet te verwachten dat het met een Pixel met Google storage beter is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• grilkip
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Als je contactloos gaat betalen met een Pixel die met face id is ontgrendeld, krijg je dan een prompt voor vingerafdruk authenticatie?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• CoolHead621
  • Laatst online: 26-05 12:25

CoolHead621

Enjoy every moment

grilkip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:21:
Als je contactloos gaat betalen met een Pixel die met face id is ontgrendeld, krijg je dan een prompt voor vingerafdruk authenticatie?
Als ik ontgrendel met mijn gezicht en dan ga pinnen is het geen probleem en krijg ik geen prompt voor vingerafdruk

[Voor 6% gewijzigd door CoolHead621 op 26-05-2023 12:25]

Google Pixel 7 Pro | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quissama
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:20
Ik heb een dingetje met de resolutie van de standaard camera-app op mijn Pixel7 (gewoon; geen pro of a):
De foto's hebben een lage resolutie (als ik geluk heb, halen ze de 9MP) en zijn absoluut niet geschikt voor op grote schermen of voor afdrukken. Volgens de specs kan de camera 50MP leveren, maar dan verwacht je - ook in JPEG - geen bestanden tussen de 1 en 5 mb, toch? Of is de compressie zo absurd hoog ingesteld?

De enige mogelijkheid om de resolutie te veranderen die ik in de camera-app vind is de Fotoresolutie camera optie onder Camera-instellingen. En daar heb ik de keuze uit Volledige resolutie en Gemiddelde resolutie. 't Ding staat al op volledige resolutie en dat levert dus onvoldoende kwaliteit.

Ik heb nog gekeken naar het RAW/JPEG beheer, maar dat levert ook niets op.

Kan het zijn dat de JPEG-compressie veel te hoog is?
Moet ik de kwaliteit van de camera-output ergens anders regelen?
Maakt de camera-app gebruik van een andere camera dan de 50MP-camera?

Kortom, waar zitten de opties om dit beter in te stellen?

Of moet ik een andere app gebruiken? Want als ik OpenCamera gebruik, krijg ik wel betere foto's (nog steeds niet optimaal, maar wel veel bruikbaarder).

[Voor 0% gewijzigd door quissama op 26-05-2023 13:48. Reden: tiepfoud]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WCA
quissama schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 13:42:
Ik heb een dingetje met de resolutie van de standaard camera-app op mijn Pixel7 (gewoon; geen pro of a):
De foto's hebben een lage resolutie (als ik geluk heb, halen ze de 9MP) en zijn absoluut niet geschikt voor op grote schermen of voor afdrukken. Volgens de specs kan de camera 50MP leveren, maar dan verwacht je - ook in JPEG - geen bestanden tussen de 1 en 5 mb, toch? Of is de compressie zo absurd hoog ingesteld?

De enige mogelijkheid om de resolutie te veranderen die ik in de camera-app vind is de Fotoresolutie camera optie onder Camera-instellingen. En daar heb ik de keuze uit Volledige resolutie en Gemiddelde resolutie. 't Ding staat al op volledige resolutie en dat levert dus onvoldoende kwaliteit.

Ik heb nog gekeken naar het RAW/JPEG beheer, maar dat levert ook niets op.

Kan het zijn dat de JPEG-compressie veel te hoog is?
Moet ik de kwaliteit van de camera-output ergens anders regelen?
Maakt de camera-app gebruik van een andere camera dan de 50MP-camera?

Kortom, waar zitten de opties om dit beter in te stellen?

Of moet ik een andere app gebruiken? Want als ik OpenCamera gebruik, krijg ik wel betere foto's (nog steeds niet optimaal, maar wel veel bruikbaarder).
Van een telefooncamera moet je sowieso geen foto's voor 'grote schermen of afdrukken' verwachten. Het zijn kiekjesmachines, geen DSLR's.

Het gaat in dit geval om pixel binning, en dat is normaal. De 50MP foto's, ookal zou je ze eruit krijgen, zouden ook niet voldoende van kwaliteit zijn.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!
En wat zegt de metadata bij je foto's qua resolutie, standaard is dat 12,5 megapixel namelijk.
Zoals WCA al zegt wordt er gebruikgemaakt van pixel binning, waarbij vier pixels worden samengesmolten.
50:4 = 12,5 megapixel... 9 megapixel is wat vreemd of je bedoelt met '9MP' = '9MB'? Althans dat denk ik?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 21:23
Wat betreft de connectie issues bij dual SIM... Ik realiseer me net ineens dat ik al een tijdje niet meer heb hoeven rebooten. Om precies te zijn: ik heb een uptime van al 137 uur :*) Zal het dan toch....

Hoe staat het er bij jullie voor @The Wizard & @J.A.477 ?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quissama
WCA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:41:
[...]

Van een telefooncamera moet je sowieso geen foto's voor 'grote schermen of afdrukken' verwachten. Het zijn kiekjesmachines, geen DSLR's.

Het gaat in dit geval om pixel binning, en dat is normaal. De 50MP foto's, ookal zou je ze eruit krijgen, zouden ook niet voldoende van kwaliteit zijn.
Tja, de kwaliteit van de foto's van mijn vorige telefoon, een OP6, was al voldoende, dus I beg to differ. Die van de Pixel zijn matig, op z'n best. En ik vermoed dat het aan een instelling ligt die ik niet boven water kan krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smitharro
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 27-05 11:27
Ik heb mijn Motorola moto G200 5g vervangen voor een Pixel 7 Pro. Voornaamste reden: de Motorola blijft qua updates steken op Android 12, en ik was niet helemaal tevreden over de camera en de batterijduur.

Op al deze punten is de Pixel 7 Pro een verbetering. Met name de camera!

Toch zijn er ook een paar puntjes wat minder: de verversingsfrequentie van het scherm: moto 144 vs pixel 120. Dat zie je bij snel scrollen echt wel. Tevens gaat het opladen bij de Motorola (veel) sneller.

Al met al toch wel een verademing, deze Pixel 7 Pro!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quissama
CLB schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:49:
En wat zegt de metadata bij je foto's qua resolutie, standaard is dat 12,5 megapixel namelijk.
Zoals WCA al zegt wordt er gebruikgemaakt van pixel binning, waarbij vier pixels worden samengesmolten.
50:4 = 12,5 megapixel... 9 megapixel is wat vreemd of je bedoelt met '9MP' = '9MB'? Althans dat denk ik?
Waren het maar 9MB jpegs... Zoals ik al schreef, ze komen niet boven de 5 MB uit.
De MP-eenheden komen uit de metadata die de camera-app levert. Ook de raw-bestanden zouden dat zijn (althans, volgens de camera-app).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• smitharro
grilkip schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 09:21:
Ik heb dat nog niet gezien. Maar doorgaans ontgrendel ik mijn Pixel 7 pro met de vingerafdruk. Die face-id Ben ik sowieso geen fan van. Contactloos betalen met Google Pay en de Rabobank gaat overigens feilloos.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smitharro
thejoker80 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:51:
mmm, net mijn tel geupdate (beta-programma). Na opnieuw opstraten stond battery op 0% en krijg ik een 'problem met charing accesory'. draadloos laden deed hij niet, bekabeld wel. blijft wel aangeven dat e reen issue is maar laast wel op. Iemand anders dit ook?

Mmm, opladen ging vrij snel, en blijft de tel gewoon 100% aangeven terwijl hij al een uur van de lader is. Lijkt me ook niet helemaal ok...
Beta versie... Bij Google rapporteren dus. Daar is een bèta versie voor. Niet hier. Beta versies zijn per defenitie buggy en instabiel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nando1991
  • Laatst online: 11:27
Hebben meer mensen er last van dat je geen headphones kan connecten via een usb-c adapter? Ik krijg steeds de melding dat het aangesloten apparaat niet werkt met deze telefoon.

Zie op internet meer meldingen en oplossingen (usb audio routing uit en default USB configuration op no transfer), maar helaas heb ik er geen resultaat meegeboekt.

Iemand anders nog tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smitharro
Nando1991 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:32:
Hebben meer mensen er last van dat je geen headphones kan connecten via een usb-c adapter? Ik krijg steeds de melding dat het aangesloten apparaat niet werkt met deze telefoon.

Zie op internet meer meldingen en oplossingen (usb audio routing uit en default USB configuration op no transfer), maar helaas heb ik er geen resultaat meegeboekt.

Iemand anders nog tips?
Echt helpen kan ik je helaas niet, want ik gebruik Galaxy Buds (Bluetooth) en die doen het prima met mijn Pixel 7 Pro.

Wel een vraag: hebben je oortjes een originele USB-C connector of gebruik je zo'n verloopstekkertje? Dat kan namelijk verschil maken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:40
Bij mij werkt de verloopstekker van Samsung.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• red bull
  • Laatst online: 26-05 19:29

red bull

Keeps me awake !

smitharro schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 18:41:
[...]

Echt helpen kan ik je helaas niet, want ik gebruik Galaxy Buds (Bluetooth) en die doen het prima met mijn Pixel 7 Pro.

Wel een vraag: hebben je oortjes een originele USB-C connector of gebruik je zo'n verloopstekkertje? Dat kan namelijk verschil maken.
Is eerder voorbij gekomen, je hebt een verloopje met DAC nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Nando1991
Ik heb op dit moment een Huawei USB-c connector. Die werkte probleemloos op m'n oude telefoon (Huawei)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Harmani schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:06:
Wat betreft de connectie issues bij dual SIM... Ik realiseer me net ineens dat ik al een tijdje niet meer heb hoeven rebooten. Om precies te zijn: ik heb een uptime van al 137 uur :*) Zal het dan toch....

Nog steeds dezelfde ellende… uptime is nooit het probleem, verbinding komt bij mij altijd wel weer terug na enkele seconden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
Nando1991 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 19:48:
Ik heb op dit moment een Huawei USB-c connector. Die werkte probleemloos op m'n oude telefoon (Huawei)
Huawei's dongletje is dan ook buiten de Usb-c spec. Zij sturen analoge audio over de Usb-c connector, dat hoort niet, en de pixel kan het ook niet.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:08
Harmani schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 15:06:

Pixel ligt in stukjes 😭😭 dus gebruik nu andere telefoon iemand advies om hem te repareren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nando1991
WCA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 21:10:
[...]

Huawei's dongletje is dan ook buiten de Usb-c spec. Zij sturen analoge audio over de Usb-c connector, dat hoort niet, en de pixel kan het ook niet.
Oh serieus... Fijn is dat weer. Zie dat ze van Samsung zo 20 euro kosten. Wat een geld voor zo'n kabeltje zeg

Acties:
  • 0Henk 'm!

• WCA
Nando1991 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 22:00:
[...]

Oh serieus... Fijn is dat weer. Zie dat ze van Samsung zo 20 euro kosten. Wat een geld voor zo'n kabeltje zeg
Tientje bij, grappig genoeg, Apple

https://www.apple.com/nl/...mini%E2%80%91jack-adapter

[Voor 17% gewijzigd door WCA op 26-05-2023 22:02]

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-05 23:23
Ik zou die niet nemen, hij werkt perfect op Windows en Apple producten, maar door hoe Android omgaat met die dongles, is de geluid van die van Apple erg zacht op Android, tenzij je een 3rd app (zoals USB Audio Player Pro) gebruikt om dat te corrigeren.

Uit ervaring helaas, aangezien die van Apple ironisch genoeg het goedkoopst is.

Acties:
  • +2Henk 'm!
WCA schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 14:41:
[...]

Heb je wellicht een andere verhouding ingesteld staan, of wellicht de standaard beeldscherm vullend wat meestal bij Samsung toestellen het geval is?

De camera verhouding is altijd 4:3. Bij iedere andere verhouding wordt er een uitsnede uit die 4:3 gehaald. En dan gaat resolutie (MP's) ook omlaag.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik lees niet heel veel over de connectie drops met mobiel internet op 4G. Sinds de laatste update is het helemaal erg.
Er zijn momenten dat het minder vaak voorkomt, maar vanochtend een ritje van 18KM waarin ik 5x mijn dataverbinding kwijtraakte. Ik zie dan een uitroepteken staan bij de signaal icoontjes.
Vervelende is dat als je YouTube luisterd dat hij dan vaak niet meer buffert en oneindig blijft laden. Tot ik zelf handmatig een ander nummer kies. Met Spotify geen problemen maar dat komt waarschijnlijk omdat deze heel snel een nummer buffert waarin YouTube (Revanced) maar een klein stukje buffert. Ook als ik bijv 360P kies.

Is er al iets bekend over een oplossing m.b.t. deze bug? Voorheen had ik het niet zo erg (los van het feit dat ik vaak niet bereikbaar ben). Sinds bellen via wifi werkt is het een stuk beter, maar zodra ik zonder wifi zit is het nog steeds regelmatig dat ik niet bereikbaar ben.
Is er al iemand die in die reden zijn 7 Pro heeft teruggestuurd voor reparatie?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Binnetie schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:17:
Ik lees niet heel veel over de connectie drops met mobiel internet op 4G. Sinds de laatste update is het helemaal erg.
Er zijn momenten dat het minder vaak voorkomt, maar vanochtend een ritje van 18KM waarin ik 5x mijn dataverbinding kwijtraakte. Ik zie dan een uitroepteken staan bij de signaal icoontjes.
Vervelende is dat als je YouTube luisterd dat hij dan vaak niet meer buffert en oneindig blijft laden. Tot ik zelf handmatig een ander nummer kies. Met Spotify geen problemen maar dat komt waarschijnlijk omdat deze heel snel een nummer buffert waarin YouTube (Revanced) maar een klein stukje buffert. Ook als ik bijv 360P kies.

Is er al iets bekend over een oplossing m.b.t. deze bug? Voorheen had ik het niet zo erg (los van het feit dat ik vaak niet bereikbaar ben). Sinds bellen via wifi werkt is het een stuk beter, maar zodra ik zonder wifi zit is het nog steeds regelmatig dat ik niet bereikbaar ben.
Je kan wel insturen maar het is software gerelateerd helaas...

• commanderxp
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-05 19:06
Same here, ook relatief veel issues met name gebeld worden op de e-sim.. Eigenlijk al sinds de aanschaf in Februari maar inderdaad sinds afgelopen update meer problemen.

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:44
Ik al sinds de release, maar ik gebruik dual sim en totaal niet handig. Ook moet met bereikbaarheidsdiensten. Nu zit ik dan vaak thuis via wifi maar toch. Heel erg mooi toestel, mijn duurste ooit maar neig toch wel om hem te gaan verkopen.
Zijn de problemen alleen bekend met dual sim gebruik of ook met een enkele fysieke simkaart? Familielid heeft wel interesse maar dan moet met een enkele fysieke simkaat wel werken natuurlijk.

• Nando1991
Binnetie schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:17:

Toevallig wel dat je dit stuurt. Ik heb sinds gisteren een Pixel 7 Pro en het viel me onderweg al op dat ik niet altijd volle sterkte heb op 4G. Hiervoor had ik een Huawei P20 Pro en ik heb eigenlijk nooit last gehad van problemen. Icm Tele2 heb ik altijd volle sterkte gehad met 4G. Maar nu zie ik regelmatig al de sterkte halveren. Best vreemd...

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Binnetie schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:40:
Ik al sinds de release, maar ik gebruik dual sim en totaal niet handig. Ook moet met bereikbaarheidsdiensten. Nu zit ik dan vaak thuis via wifi maar toch. Heel erg mooi toestel, mijn duurste ooit maar neig toch wel om hem te gaan verkopen.
Zijn de problemen alleen bekend met dual sim gebruik of ook met een enkele fysieke simkaart? Familielid heeft wel interesse maar dan moet met een enkele fysieke simkaat wel werken natuurlijk.
Nee, met een enkele simkaart komt dit niet voor (enkele uitzonderingen daargelaten).

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Nando1991 schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Toevallig wel dat je dit stuurt. Ik heb sinds gisteren een Pixel 7 Pro en het viel me onderweg al op dat ik niet altijd volle sterkte heb op 4G. Hiervoor had ik een Huawei P20 Pro en ik heb eigenlijk nooit last gehad van problemen. Icm Tele2 heb ik altijd volle sterkte gehad met 4G. Maar nu zie ik regelmatig al de sterkte halveren. Best vreemd...
De signaalsterkte zegt niks, je moet eigenlijk naar de ruwe waarden kijken. Elke fabrikant heeft zijn eigen interpretatie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
Binnetie schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 15:40:
Ik gebruik maar een simkaart en heb het al twee keer ervaren. De laatste tijd is het me niet meer opgevallen, maar ik heb ook minder afstand afgelegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• quissama
jules schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 12:03:
[...]

Heb je wellicht een andere verhouding ingesteld staan, of wellicht de standaard beeldscherm vullend wat meestal bij Samsung toestellen het geval is?

De camera verhouding is altijd 4:3. Bij iedere andere verhouding wordt er een uitsnede uit die 4:3 gehaald. En dan gaat resolutie (MP's) ook omlaag.
Verhouding stond op 16:9 en nu ik het op 4:3 heb gezet zijn de foto's 12,5MP.
Dank voor het meedenken!
Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee