Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-05 21:45

Mimiix

Professioneel Prutser

Harmani schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:01:
[...]

Dat voorspelt dus niet veel goeds voor de connectie issues die sommigen van ons nu al ervaren :'(

(@J.A.477 , @The Wizard )
Over het is gefixt voor jullie en is er een nieuwe bug voor enkel simmers :X

Het toont enkel aan dat ze er iets mee aan het doen zijn :)

[Voor 8% gewijzigd door Mimiix op 12-05-2023 14:59]

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14:37
The Wizard schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 19:20:
Ik heb de titel gewijzigd om de 7a ook in dit topic te bespreken, markt lijkt mij te klein voor een eigen topic en er zijn minimale verschillen met de 7. Mocht dit wel wenselijk zijn dan graag even aangeven.
Verdient de Pro niet ook een eigen schuine streep('Google Pixel 7 / 7 Pro / 7a')? Het is toch de meeste unieke telefoon in de 7-serie. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sfinx
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Hoe denken jullie over 7 vs 7a? Stel dat je ze voor dezelfde prijs zou kunnen kopen (7a nieuw, 7 tweedehands nieuw in doos). Gebruik nu een 4a.

Mijn pluspunten voor beide:

7a:
- kleiner
- beter wide angle camera

7:
- betere main camera + meer opties (zoals cinematic blur bij video, hoewel ik dat vast niet vaak ga gebruiken)
- iets beter scherm met kleinere bezels
- sneller wireless laden

[Voor 3% gewijzigd door sfinx op 12-05-2023 17:47]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:39

13art

Moderator Mobile
sfinx schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:41:
Hoe denken jullie over 7 vs 7a? Stel dat je ze voor dezelfde prijs zou kunnen kopen (7a nieuw, 7 tweedehands nieuw in doos).

7a:
- kleiner

7:
- betere main camera + meer opties (zoals cinematic blur bij video, hoewel ik dat vast niet vaak ga gebruiken)
- sneller wireless laden
Without a doubt de 7. Main camera gebruik ik het meeste. Kleine bezels zijn estetisch mooier.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je een pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
Hoe denken jullie over 7 vs 7a? Stel dat je ze voor dezelfde prijs zou kunnen kopen (7a nieuw, 7 tweedehands nieuw in doos). Gebruik nu een 4a.

7a:
- kleiner

7:
- sneller wireless laden
Heb de 7 nu een maand in gebruik ('moest' omdat m'n oude foon plots de geest gaf), heb gisteren de 7a gekocht. De 7 gaat naar m.n vriendin.

Reden: handzamer, hoeft geen case omheen, wat bij de 7 met z'n gladde achterkant een must was.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
Dat plastic achtergrond in plaats van glas is wel een voordeel. Zeker als deze valt.

Ik zelf zit ook te twijfelen tussen de 7 of de 7A.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:07
Buffalo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:49:
Is van de 7a al bekend of deze directe Bluetooth verbinding met hoortoestellen ondersteunt?
Mijn vader heeft nu een 6a en heeft 2 hoortoestellen, maar helaas werkt de functie niet dat hij direct een telefoongesprek op zijn hoortoestellen krijgt. Op zijn oude iPhone konden de hoortoestellen wel direct verbonden worden.

Het gaat om Oticon toestellen en op de website van hun staat de 6a er inderdaad niet bij. Echter ondersteunt de 6a wel de protocollen die nodig zijn om dit te laten werken.
Ik zou er niet op rekenen. Ook bepaalde carkits en mediasystemen van auto's pairen niet. Ik heb zelfs een eenvoudige bluetooth speaker die niet wilt verbinden met mijn 7 terwijl mijn Key2 en de Galaxy van mijn partner dat wel kan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22

7a:
- kleiner

7:
- sneller wireless laden
Voor mij is een smartphone een camera waarmee ik kan bellen, dus de 7.

Of dat voor jou ook zo is, kan natuurlijk een heel ander verhaal zijn.

Om toch nog even op het lijstje criteria in te gaan: ik kan me niet voorstellen dat je de 7a boven de 7 verkiest omdat je de iets betere wide angle camera vindt opwegen tegen de mindere main camera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:39
Een tijdje terug kon ik YouTube muziek via bluetooth gewoon in de auto afspelen. Nu is er echter niks meer te horen. Bellen via bluetooth en bijvoorbeeld Flitsmeister werkt wel. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn? De auto heeft iig geen update gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:13
Ik heb de 7a nu in gebruik, bevalt goed :) Voor effectief 340 euro (waarde oordopjes eraf gehaald die ik toch nodig had) is dat echt een goede deal.

De achterkant is erg plastic, maar ik stop m toch in een case, dus dan is plastic een voordeel. Glas in een case is een beetje onzinnig... Glas voelt veel fijner dan plastic zonder case, maar ik laat hem regelmatig vallen, een plastic achterkant met case heb ik 100x liever :)

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Finnbar
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-05 19:30

Finnbar

Finnbar

Is er een winkel waar je de Pixel 7 en 7a naast elkaar hebt liggen om ze beiden vast te kunnen houden?

Ik zit te twijfelen vanwege de bezels op de 7a die zo groot lijken in fotos

~Finnbar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-05 19:41
Finnbar schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:14:
Is er een winkel waar je de Pixel 7 en 7a naast elkaar hebt liggen om ze beiden vast te kunnen houden?

Ik zit te twijfelen vanwege de bezels op de 7a die zo groot lijken in fotos
Ik heb de 7a ook sinds gister binnen en vind de bezels in vergelijking met de 7 in het niet vallen.

Heb de officiële case er bij. Qua dikte vind ik die nog wat tegenvallen. Even aan wennen, kijken naar een andere case, of uiteindelijk zonder case gebruiken.

Verder erg tevreden met deze telefoon! Kom van een s10e.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Na lang twijfelen tussen Pixel 7 (7a, std en pro), nothingphone(1) of wachten op Pixel 8 en Nothingphone(2) toch overstag gegaan voor de Pixel 7 pro.

Mijn vorige ervaring met een Pixel was de 4a, en dat was zoals ik al eerde melde een fijne ervaring; ware het niet dat de accu gewoon echt crap was.

En met het instellen van de 7 pro heb ik weer diezelfde fijne ervaring, alles lijkt gewoon logischer dan de One UI van Samsung.. Ook niet meer continu het gevecht tussen de Samsung apps/bloatware en die van Google.

Ik snap wel dat mensen ook een Pixel nog steeds vol met bloatware zit, alleen gebruik ik veel van die bloatware zo goed als dagelijks.

Grote kans dat mijn vorige telefoon de laatste Samsung was, dat gaat waarschijnlijk tussen Pixels en Nothingphones in de toekomst :).

• Trent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-05 09:20
Welke sku pixel 7a hebben jullie gehad?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Casual Ruud
  • Nu online
Volgens mij is het idee achter de eerste link van tele2 dat je je abbonement na 1 maand opzegt en het toestel dan met korting koopt. Is dat serieus legit of een hoop sorus voor een paar tientjes korting?

PSN: CasualRuud - The Division

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Trent schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 22:45:
Welke sku pixel 7a hebben jullie gehad?
Hoe kom ik daar achter? En waarom wil je dat weten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I3art
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-05 07:57
Klein vraagje. Dit is een antwoord dat ik elders kreeg op dit forum. Dit antwoord gaat over het feit dat op de 7a geen 5G beschikbaar zou zijn in België...
Omdat Google 5G niet softwarematig aangezet heeft voor Belgische SIMkaarten. Ze volgen niet de standaarden/databases van de GSMA maar doen hun eigen ding, zo ongeveer.
Klopt dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:23
I3art schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:39:
Klein vraagje. Dit is een antwoord dat ik elders kreeg op dit forum. Dit antwoord gaat over het feit dat op de 7a geen 5G beschikbaar zou zijn in België...

[...]

Klopt dit?
Dit klopt inderdaad. Maar de beta heeft dit wel. Bij de volgende feature update (juni) zouden we dus wel 5G moeten hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• I3art
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 16-05 07:57
Dus als ik het goed begrijp, is dit slechts een tijdelijk probleem. Gelukkig! Begon al te twijfelen!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Burningout
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-05 22:20
We zijn inmiddels een half jaar verder sinds de introductie van de pixel 7. Hoe staat het ondertussen met de ondersteuning van de speech to text functies in het Nederlands? Vb. Live subscribe via dictafoon /recorder?

Zijn er nog functies welke in NL/BE niet werken?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 05:39
Concert gisteren. Terwijl ik een filmpje maak, slaat mijn buurman per ongeluk mijn telefoon uit mijn handen, Pixel7Pro. Die landde 4 meter verderop tegen een security man. Hij gaf mijn telefoon gelijk terug met een lach erbiij.
Geen schade! Wel een dunne back cover er omheen, scheelt altijd.
Kan dus best wel iets hebben, al ga ik dit niet vaker zo doen....

[Voor 8% gewijzigd door Ramon 73 op 15-05-2023 19:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Daejji
  • Laatst online: 27-05 00:43
Ramon 73 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:24:
Concert gisteren. Terwijl ik een filmpje maak, slaat mijn buurman per ongeluk mijn telefoon uit mijn handen. Die landde 4 meter verderop tegen een security man. Hij gaf mijn telefoon gelijk terug met een lach erbiij.
Geen schade!
Kan dus best wel iets hebben, al ga ik dit niet vaker zo doen....
Over welk toestel heb je het dan? De 7a met plastic achterkant? Of?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alki
  • Laatst online: 10:50
Fuske schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:02:
Ik wachte al een tijdje op de pixel 7a om daarna m'n abo te gaan verlengen en deze daarbij aan te schaffen.
Nu zit ik bij tele2 en is de keuze door de goeie aanbiedingen toch een stuk lastiger.

Ik kan de 7a voor 432€ krijgen, met de pixel buds a oortjes. Of de normale 7 voor 447€.

Ik wil graag een compacte telefoon dus daarin wint de 7a, maar het verschil is minimaal volgens mij.

Zijn er toevallig mensen die ze beide hebben en me kunnen helpen in de keuze?
op de 7 zit nu weer 100 euro Cashback dus hij is nog goedkoper

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb wat posts verhuisd naar [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:32
Ik heb sinds kort een pixel 7 en wat mij is opgevallen is dat tijdens intoetsen van een telefoonnummer beeld even zwart wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 17-05 01:38
Vraagje. Ik lees dat de pixel ondanks dat het geen zoom lens heeft (op de 7 pro na). Toch erg goede foto’s maakt ingezoomd. Bijna vergelijkbaar met een echte optische zoom als ik de verhalen moet geloven.
Zou komen door de Super RES Zoom die pixel gebruikt.
Maar werkt dat ook tijdens video-opnamen?

Ik had een Samsung 23 de goedkoopste in gedachte voor foto’s en video’s tijdens festivals. En ik wil voor mijn volgden toestel minimaal 3x zoom hebben. De digitale zoom die ik nu gebruik op mijn a52s is grappig maar er blijft weinig meer van Het beeld over op mijn monitor zodra ik ga inzoomen.

Nu is de pixel 7a best gunstig geprijsd dus ik overweeg hem boven de s23.
Of toch beter voor echte zoom gaan?

Ik moet toch binnenkort verlengen dus kan op beide wat leuke korting krijgen

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon 73
Daejji schreef op zondag 14 mei 2023 @ 20:08:
[...]

Over welk toestel heb je het dan? De 7a met plastic achterkant? Of?
Pixel7Pro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trent
SyphOn schreef op zondag 14 mei 2023 @ 04:39:
[...]

Hoe kom ik daar achter? En waarom wil je dat weten?
Naar fastboot booten en daar barcodes selecteren (of misschien staat het op een sticker op het doosje). De tekst die je zoekt is GHL1X, G82U8, GWKK3 of G0DZQ. Als je barcodes kiest, wordt het scherm wel fel. Best niet in een te donkere ruimte doen.

Dit bepaalt (ondermeer) welke 4G en 5G banden hij ondersteunt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:50
ErikRo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:00:

Ik mis zelf de zoomlens niet, maar ik hoef ook niet zo nodig foto's van het podium te maken op een festival. Dat is wel uitgerekend de meest uitdagende situatie voor een smartphone camera, met de grote afstand en het weinige licht in een festivaltent. Als je dat belangrijk vindt moet je altijd voor het toestel met de meest geavanceerde zoomlens gaan. De 7 kan een klein beetje 'zoomen' tijdens daglicht maar daar houdt het wel mee op hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trent
I3art schreef op zondag 14 mei 2023 @ 07:39:

[...]

Klopt dit?
Out of the box naar het schijnt niet. M'n pixel 5A werkte ook niet op 5G (ook geen VoNR natuurlijk), VoLTE, VoWiFi. Het toestel ondersteunt thans hardwarematig alle nodige 4G en 5G banden. Beetje een Ferrari zonder benzine. Google moet het toelaten en de nodige parameters instellen en een ISP moet het toestel doorgaans ook certificeren (= testen en toelaten op het netwerk).

ISP heeft hier geen zin in (toestel wordt niet in BE verkocht). Google ook niet (zelfde reden).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• VCDfan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 15:29
"Pixel 6, Pixel 6a, Pixel 6 Pro, Pixel 7 and Pixel 7 Pro receive problematic update - smartphones lose charge quickly and heat up"

https://gagadget.com/en/2...charge-quickly-and-heat-/

Met minimaal gebruik ben ik binnen een paar uurtjes van 98% naar 78% gegaan. (P7) Dit is normaal nooit het geval. Hopelijk een snelle update om dit terug te draaien.

PSN: RNJ-FBR

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ErikRo
  • Laatst online: 17-05 01:38
Sebastiaannn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:21:
[...]

Ik mis zelf de zoomlens niet, maar ik hoef ook niet zo nodig foto's van het podium te maken op een festival. Dat is wel uitgerekend de meest uitdagende situatie voor een smartphone camera, met de grote afstand en het weinige licht in een festivaltent. Als je dat belangrijk vindt moet je altijd voor het toestel met de meest geavanceerde zoomlens gaan. De 7 kan een klein beetje 'zoomen' tijdens daglicht maar daar houdt het wel mee op hoor.
Dank je dan houd ik het wel op de s23.
Ik had al zo'n vermoeden. Ik ben het slepen met goede maar grote camera's een beetje zat
Plus er wordt steeds vaker moeilijk gedaan als je met echte camera naar binnen wil.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • +1Henk 'm!

• M.K.
ErikRo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:00:
Vraagje. Ik lees dat de pixel ondanks dat het geen zoom lens heeft (op de 7 pro na). Toch erg goede foto’s maakt ingezoomd. Bijna vergelijkbaar met een echte optische zoom als ik de verhalen moet geloven.
Zou komen door de Super RES Zoom die pixel gebruikt.
Maar werkt dat ook tijdens video-opnamen?

Ik had een Samsung 23 de goedkoopste in gedachte voor foto’s en video’s tijdens festivals. En ik wil voor mijn volgden toestel minimaal 3x zoom hebben. De digitale zoom die ik nu gebruik op mijn a52s is grappig maar er blijft weinig meer van Het beeld over op mijn monitor zodra ik ga inzoomen.

Ik moet toch binnenkort verlengen dus kan op beide wat leuke korting krijgen
Ik had de A52s en heb nu de pixel 7. De Pixel7 levert inderdaad wat betere foto's op 2x zoom dan de A52s, maar dat is het dan wel. Die verhalen over bijna net zo goed als optische zoom zou ik niet geloven.

Wil je (verder) zoomen, dan heb je optische zoom nodig. De Pixel 6pro is voor die use case op dit moment de beste optie in de Pixel lijn, als je let op prijs.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon 73
VCDfan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:42:
"Pixel 6, Pixel 6a, Pixel 6 Pro, Pixel 7 and Pixel 7 Pro receive problematic update - smartphones lose charge quickly and heat up"

https://gagadget.com/en/2...charge-quickly-and-heat-/

Met minimaal gebruik ben ik binnen een paar uurtjes van 98% naar 78% gegaan. (P7) Dit is normaal nooit het geval. Hopelijk een snelle update om dit terug te draaien.
Ik heb nog geen update gehad. Denk dat je toch wel kunt kiezen om niet te installeren?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Trent schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:16:
[...]

Naar fastboot booten en daar barcodes selecteren (of misschien staat het op een sticker op het doosje). De tekst die je zoekt is GHL1X, G82U8, GWKK3 of G0DZQ. Als je barcodes kiest, wordt het scherm wel fel. Best niet in een te donkere ruimte doen.

Dit bepaalt (ondermeer) welke 4G en 5G banden hij ondersteunt.
Op de doos staat bij SKU: GA03694-GB. Heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:50
ErikRo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:57:
[...]

Ik had al zo'n vermoeden. Ik ben het slepen met goede maar grote camera's een beetje zat
Plus er wordt steeds vaker moeilijk gedaan als je met echte camera naar binnen wil.
Pixel 7 pro dan geen optie? Die is toch net zo duur als de S23 en heeft een 5x zoomlens ipv 3x.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:51

Maduth

Probeersel

Ook hier een check [topic] maar heeft iemand problemen met het installeren van een eSIM op de 7a?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:09
Maduth schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:35:
Ook hier een check [topic] maar heeft iemand problemen met het installeren van een eSIM op de 7a?
Ik had bij Vodafone geen problemen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:50
Binnenkort komen de eerste leaks voor de Pixel 8.
De Pixel 8 schijnt kleiner te zijn. Wat ik alleen maar toe juich. Mijn vriendin heeft sinds afgelopen week de S23. Wat qua uiterlijk en vormen echt een mooi toestel is.

120hz is leuk, maar ik vind 90hz al een stap in de goede richting. 1080p is meer dan prima.
Dus al met al een kleinere en strakkere Pixel 7 is voor mij voldoende :)

Zijn er nog meer wensen die jullie hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-05 00:31

Denko

|{ing Øf ßlitz

Dubrillion schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:45:
De Pixel 8 schijnt kleiner te zijn. Wat ik alleen maar toe juich. Mijn vriendin heeft sinds afgelopen week de S23. Wat qua uiterlijk en vormen echt een mooi toestel is.

120hz is leuk, maar ik vind 90hz al een stap in de goede richting. 1080p is meer dan prima.

Een processor die niet gebaseerd is op de exynos van Samsung. Dat is overigens ook mijn grootste issue met de pixel 7 atm.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:51

Maduth

Probeersel

Flavius schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:42:
[...]
Ik had bij Vodafone geen problemen.
Wat dat met een clean install of copy van je oude telefoon?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Flavius
Maduth schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:55:
[...]

Wat dat met een clean install of copy van je oude telefoon?
Clean install.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ZeppeMan

Pixel 5 was naar mijn mening perfect kwa grootte, hoop ook dat de Pixel 8 kleiner is dan de huidige generatie. 120hz en de Tensor chip die krachtiger is zou ik ook graag zien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trent
SyphOn schreef op maandag 15 mei 2023 @ 20:54:
[...]

Op de doos staat bij SKU: GA03694-GB. Heb je hier wat aan?
Ik heb er even op via Google naar gezocht. De GB staat wellicht voor global. Maar dat mapt niet met de SKU's op de Google play store helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 27-05 08:03
ZeppeMan schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:11:
[...]

Pixel 5 was naar mijn mening perfect kwa grootte, hoop ook dat de Pixel 8 kleiner is dan de huidige generatie. 120hz en de Tensor chip die krachtiger is zou ik ook graag zien.
In de Pixel 8 zal vast de Tensor 3 zitten.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05 20:04
Sinds een week ongeveer heb ik 'problemen' met contactloos betalen. Voor die tijd hoefde ik eigelijk nooit echt te unlocken, maar nu vraagt de betaal app actief om de telefoon te unlocken.

Iemand die eveneens ervaart dat het contactloos betalen minder vlekkeloos verloopt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
spacecrap schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:49:
Sinds een week ongeveer heb ik 'problemen' met contactloos betalen. Voor die tijd hoefde ik eigelijk nooit echt te unlocken, maar nu vraagt de betaal app actief om de telefoon te unlocken.

Iemand die eveneens ervaart dat het contactloos betalen minder vlekkeloos verloopt?
Volgens mij is dat altijd al een vereiste geweest dat de telefoon unlocked was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacecrap
TheFes schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:50:
[...]

Volgens mij is dat altijd al een vereiste geweest dat de telefoon unlocked was.
Ja, dat heb ik altijd begrepen... maar was bij mij echt niet het geval. Tot een week geleden 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:52

-tom-562

Oliesjeik

Denko schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Een processor die niet gebaseerd is op de exynos van Samsung. Dat is overigens ook mijn grootste issue met de pixel 7 atm.
Is het echt zo erg dan? Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen of ik een 7/7A koop

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:16:
[...]

Is het echt zo erg dan? Ik ben nog steeds erg aan het twijfelen of ik een 7/7A koop
Ja, ik herken aardig wat ja van de galaxy S21 tijd. warm worden voor geen reden, mindere accutijd. Het is absoluut geen Quallcom nee. De software is top, het formaat enzo ook. Alleen accutijd is middelmatig en dat komt gedeeltelijk door de processor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denko schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Ja, ik herken aardig wat ja van de galaxy S21 tijd. warm worden voor geen reden, mindere accutijd. Het is absoluut geen Quallcom nee. De software is top, het formaat enzo ook. Alleen accutijd is middelmatig en dat komt gedeeltelijk door de processor.
Hmm, ik heb een S10E en een S7 gehad, beide met Exynos. Vooral de S10E was een drama met accu (en warm worden). De S20FE die ik nu heb is duidelijk beter

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
-tom-562 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Hmm, ik heb een S10E en een S7 gehad, beide met Exynos. Vooral de S10E was een drama met accu (en warm worden). De S20FE die ik nu heb is duidelijk beter
Hangt er van af wat je verwachtingen zijn en je gebruikspatroon. Als je eenvoudige apps gebruikt, veel idle draait en goed ontvangst hebt, dan merk je er niks van.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 22:18
spacecrap schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Ja, dat heb ik altijd begrepen... maar was bij mij echt niet het geval. Tot een week geleden 8)7
Ik heb exact het zelfde. Echt heel irritant. De telefoon zegt dan dat ik eerst moet unlocken maar geeft tegelijkertijd geen mogelijkheid om te unlocken. Ook betalen met een unlockte telefoon werkte niet. Heb het vorige week bij 1 betaling dik 10 x geprobeerd zonder dat betalen lukte. Uiteindelijk de telefoon opnieuw opgestart en daarna lukte het wel in 1 keer.

De rij bij de kassa was toen al gigantisch 😳

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Die is inderdaad overgestapt naar de Snapdragon 865. Vandaar ook een stuk beter.

Maar voor de duidelijkheid, de pixel 7 is niet slecht, alleen het had een stuk beter kunnen zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spacecrap
MetalManic schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 13:50:
[...]

Ik heb exact het zelfde. Echt heel irritant. De telefoon zegt dan dat ik eerst moet unlocken maar geeft tegelijkertijd geen mogelijkheid om te unlocken. Ook betalen met een unlockte telefoon werkte niet. Heb het vorige week bij 1 betaling dik 10 x geprobeerd zonder dat betalen lukte. Uiteindelijk de telefoon opnieuw opgestart en daarna lukte het wel in 1 keer.

De rij bij de kassa was toen al gigantisch 😳
Ja... dit dus. Echt verschrikkelijk irritant.
Is wat mij betreft totaal onbruikbaar nu.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 22:18
spacecrap schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:59:
[...]

Ja... dit dus. Echt verschrikkelijk irritant.
Is wat mij betreft totaal onbruikbaar nu.
Sindsdien ontgrendel ik de telefoon altijd voor ik ga afrekenen en heb ik het probleem niet meer gehad. Op die manier is het gelukkig wel gewoon bruikbaar.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:31

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Gebruik nog steeds dagelijks de pixel 5. Erg tevreden mee. Helaas poosje terug laten vallen en wat schade aan het scherm maar functioneel gezien doet ie het nog goed. Batterijduur is niet zo best meer maar gebruik de telefoon ook veel.

Qua formaat en uiterlijk is dit wel het fijnste toestel wat ik heb gezien. Wat ik van de pixel 8 hoop? Eigenlijk gewoon de pixel 5 in hetzelfde jasje met wat nieuwe features.

Draadloos opladen, geen gek gedoe met glas achter op de telefoon en een leuk kleurtje?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 26-05 15:50
Voor de gene met klachten over warm wordende telefoon en battery drain:

nieuws: Google komt met serverside-update die hoog accuverbruik Pixel-telefoo...

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn
Trent schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:38:
[...]

Ik heb er even op via Google naar gezocht. De GB staat wellicht voor global. Maar dat mapt niet met de SKU's op de Google play store helaas.
Interessant. Heb hem direct bij Google gekocht.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:03

The Wizard

Moderator Mobile
Dat wel fixen maar de wegvallende verbindingen met dual sim ho maar...

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
Erg blij mee, telefoon is echt belachelijk snel leeg nu. Om 7u van de lader, scherm max 2 uur aan en om 12u al op 50%. Bizar.

To dare is to do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breaker.evert
Vandaag de Pixel 7 binnen gekregen.
Mij eerst indruk is goed. Beter dan mij vorige telefoon dat was een Moto g9.

Heb altijd gekozen voor een telefoon van ongeveer €250 dan zie je gelijk dat dit betere kwaliteit is.

Maar hoe kan ik de Google zoek balk verwijderen ik zie nergens optie staan op de Google widget te verwijderen in de Google app.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:22
breaker.evert schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:23:

Heb altijd gekozen voor een telefoon van ongeveer €250 dan zie je gelijk dat dit betere kwaliteit is.

Maar hoe kan ik de Google zoek balk verwijderen ik zie nergens optie staan op de Google widget te verwijderen in de Google app.
Niet.

To dare is to do

Acties:
  • 0Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 16:51

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

breaker.evert schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 21:23:

Oftewel, de launcher van Google laat de zoekbalk niet verwijderen. Een andere launcher kan dat wel. Zoals Nova Launcher of iets anders.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ErikRo schreef op maandag 15 mei 2023 @ 19:57:
[...]

Lees mijn review eens over de 7Pro (zie profiel). Ik heb een paar maanden geleden ook een concert van The Cure bijgewoond en vanaf de 2e ring in de Ziggo Dome foto's gemaakt. Deze staan ook in dit topic. In een festival tent zal het alleen maar makkelijker zijn, aangezien hier meer licht aanwezig is en je dichterbij bent.

Een smartphone zal nooit een professionele/grote camera vervangen met 2.8 glas en fullframe sensor. Maar de camera's in een smartphone worden wel steeds beter. Als voormalig professioneel fotograaf heb ik liever altijd een camera bij de hand in broekzak formaat, dan dat ik met mijn rugzak van 8kg rondloop met 2.8 glas van 12-200mm.

Ik vind de 7 Pro zeker niet tegenvallen.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0Henk 'm!
spacecrap schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:53:
[...]

Ik unlock hem liever dan dat ik er later achter kom dat mijn rekening ineens geplunderd is via mijn mobiel.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:09
jules schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 23:29:
[...]

Lees mijn review eens over de 7Pro (zie profiel). Ik heb een paar maanden geleden ook een concert van The Cure bijgewoond en vanaf de 2e ring in de Ziggo Dome foto's gemaakt. Deze staan ook in dit topic. In een festival tent zal het alleen maar makkelijker zijn, aangezien hier meer licht aanwezig is en je dichterbij bent.

Een smartphone zal nooit een professionele/grote camera vervangen met 2.8 glas en fullframe sensor. Maar de camera's in een smartphone worden wel steeds beter. Als voormalig professioneel fotograaf heb ik liever altijd een camera bij de hand in broekzak formaat, dan dat ik met mijn rugzak van 8kg rondloop met 2.8 glas van 12-200mm.

Ik vind de 7 Pro zeker niet tegenvallen.
Waar staan die foto's? In de review kan ik ze niet vinden of ik kijk er gigantisch overheen. :o

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-05 08:41
spacecrap schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 09:49:

Dat is toch een optie bij NFC: "Apparaatontgrendeling vereisen bij NFC" of is dat wat anders?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Denko schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Die is inderdaad overgestapt naar de Snapdragon 865. Vandaar ook een stuk beter.

Maar voor de duidelijkheid, de pixel 7 is niet slecht, alleen het had een stuk beter kunnen zijn.
Mijn huidige abonnement verloopt op korte termijn, en er zijn nu gewoon echt zeer scherpe aanbiedingen i.c.m. een abonnement. I.c.m. een simpel abonnement bij 50+mobiel betaal je nu 355 euro voor een Pixel 7 (455 euro, maar er is nu een 100 euro cashback actie).
Is er de aankomende 2 á 3 jaar een betere telefoon te verwachten voor dit geld, denk het niet toch? :P

• Denko

Denko

|{ing Øf ßlitz

-tom-562 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 09:27:
[...]

Mijn huidige abonnement verloopt op korte termijn, en er zijn nu gewoon echt zeer scherpe aanbiedingen i.c.m. een abonnement. I.c.m. een simpel abonnement bij 50+mobiel betaal je nu 355 euro voor een Pixel 7 (455 euro, maar er is nu een 100 euro cashback actie).
Is er de aankomende 2 á 3 jaar een betere telefoon te verwachten voor dit geld, denk het niet toch? :P
Ik heb die van mij inderdaad ook met zo'n actie gehaald 3 maanden terug. 420 euro geloof ik voor de 256GB. Absoluut geen spijt van. Je kan eventueel wachten op de pixel 8, maar je zit wel goed als je toch al moet verlengen

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07:40
Zijn er meer mensen waarbij de Google TV remote uit de quick tiles is verdwenen? Ik had deze eerst hier staan maar de shortcut is weg. Google TV opnieuw installeren heeft geen effect.

• Drwho1
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14:56
Trekker overgehaald op een Pixel 7 via Amazon.de

Hoofdreden waarom is de fotokwaliteit en daarnaast de stock android. Met een gezin is de smartphone voor mij het belangrijkste (enige) toestel om familiemomenten vast te leggen, dus wil ik dat ook doen aan de best mogelijke kwaliteit. Na menig review over de Pixel 7 (Pro) gezien te hebben ben ik dan toch maar overstag gegaan...

Helemaal niets mis met mijn OP8T, maar op fotovlak blijft die gewoon achter. Ik vrees vooral heel erg de warp charge te missen, 's ochtends een snelle laadbeurt en heel de dag doorkomen is zo'n gemak geworden...

• Tervueren
  • Laatst online: 27-05 15:15
Ik heb mijn oog laten vallen op de P7A.
Dit vooral om z'n formaat.
Enige waar ik huiverig voor ben zijn de hitte issues die ik soms lees.
Andere zeggen weer dat dit alleen bij gamen voorkomt maar soms lees ik ook reviews dat dat ook al bij navigeren gebeurt....
Voor de rest ben ik een lichte gebruiker (beetje internet, mail en foto)

Nu ben ik benieuwd hoeveel P7 gebruikers hier er ook echt last van hebben
(veel verschil zal er niet zitten tussen de 7 en 7A)

• Flavius
Tervueren schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 21:44:
Andere zeggen weer dat dit alleen bij gamen voorkomt maar soms lees ik ook reviews dat dat ook al bij navigeren gebeurt....

Ik heb een 7a en ik heb van hitte nog niets gemerkt. Ben ook wel een lichte daling gebruiker. Ik game niet.

• Nando1991
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11:27
Ook hier twijfel tussen de Pixel 7 en de 7 Pro. Veel gelezen over de verschillen, maar dat gaat vooral over specs en niet zozeer de ervaringen.

Kan nu kiezen tussen de volgende opties:
1. Pixel 7 128GB. Vodafone via Belsimpel. Kosten toestel per maand 10 euro en eenmalig bijbetaling 112 euro.

Totale kosten: 352 euro - 100 euro cashback = 252 euro

2. Pixel 7 Pro 128GB. Vodafone via Belsimpel. Kosten toestel per maand 10 euro en eenmalige bijbetaling 285 euro.

Totale kosten: 525 euro.

Het verschil is dus inderdaad ruim 300 euro zoals eigenlijk wel vanaf het begin. Ik wil deze telefoon vooral kopen vanwege de uitstekende camerakwaliteit. Het verschil is met name de telephoto lens. Momenteel heb ik een huawei 020 pro en die heeft ook een telephoto cameralens. Hij maakt prima foto's, maar hij is wel aan z'n einde nu.

Is het verschil tussen beide toestellen 300 euro waard? Wat zijn jullie ervaringen met de camera's bij beide toestellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SyphOn

Heb een 7a en tot nu geen last van hitte Ik speel ook geen games.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 14:57

Heb de 7 zelfs vervangen voor de 7A :). Reden: door de veel te gladde achterkant van de 7 kan deze niet zonder hoesje gebruikt worden, terwijl de achterkant van de 7A ruw genoeg is om zonder hoesje te gebruiken. De 7 met hoesje is aanzienlijk groter en dikker dan de 7A zonder, en verder vond ik de 7 voor mij persoonlijk qua specs niets toevoegen.

Begrijp ook werkelijk niet waarom fabrikanten nog van die 'mooie' maar kwetsbare telefoons maken die er weliswaar mooi uitzien, maar zeer onpraktisch zijn en toch bijna verplicht in een hoesje moeten.

Die 7 gaat in de verkoop.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-05 22:53
Ik ben voor de Pixel 7 gegaan.
Simpele reden was de aanschafprijs. De 7 met de €100 cashback was nu goedkoper dan de 7a.

Het formaat van deze 7a had m'n voorkeur, maar die 0,3mm zal ik niet voelen denk ik zo. De hoogte maakt me minder uit.

@alexbl69 denk dat elke telefoon dikker en groter is mét hoesje dan een zelfs kleinere telefoon zonder hoesje :+ B)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik denk dat ik toch ook maar overga tot de aanschaf van een Pixel 7 i.c.m. een abo en de actie bij Belsimpel.
Mede om de rede die @Drwho1 aangeeft, ik maak 99,9% van mijn foto's met mijn telefoon, en met een baby en een peuter zijn dat er behoorlijk veel. Voor dit geld is er denk ik geen betere telefoon te krijgen qua camera's. Al die mid-range en China-phones hebben eigenlijk altijd een beroerde camera.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
-tom-562 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:27:
Ik denk dat ik toch ook maar overga tot de aanschaf van een Pixel 7 i.c.m. een abo en de actie bij Belsimpel.
Mede om de rede die @Drwho1 aangeeft, ik maak 99,9% van mijn foto's met mijn telefoon, en met een baby en een peuter zijn dat er behoorlijk veel. Voor dit geld is er denk ik geen betere telefoon te krijgen qua camera's. Al die mid-range en China-phones hebben eigenlijk altijd een beroerde camera.
Em gratis onbeperkte online foto-opslag in oorspronkelijke kwaliteit!

Acties:
  • +3Henk 'm!

• M.K.
Whiskey48 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Daar is Google in 2021 al mee gestopt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
Drwho1 schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 16:57:
Trekker overgehaald op een Pixel 7 via Amazon.de

Hoofdreden waarom is de fotokwaliteit en daarnaast de stock android. Met een gezin is de smartphone voor mij het belangrijkste (enige) toestel om familiemomenten vast te leggen, dus wil ik dat ook doen aan de best mogelijke kwaliteit. Na menig review over de Pixel 7 (Pro) gezien te hebben ben ik dan toch maar overstag gegaan...

Helemaal niets mis met mijn OP8T, maar op fotovlak blijft die gewoon achter. Ik vrees vooral heel erg de warp charge te missen, 's ochtends een snelle laadbeurt en heel de dag doorkomen is zo'n gemak geworden...
Je krijgt gewoon PixelUI ipv stock Android gelukkig.

Als het om de foto's gaat zou ik overigens voor de 7P gaan, die telelens is behoorlijk praktisch.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nst6ldr
-tom-562 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:27:
China-phones hebben eigenlijk altijd een beroerde camera.
Op DXOMark moet de 7P toch echt 5 China phones voor laten. :Y

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheFes
Whiskey48 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 08:54:
[...]

Dat is inderdaad alleen nog met de Pixel 1

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

nst6ldr schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:13:
[...]

Op DXOMark moet de 7P toch echt 5 China phones voor laten. :Y
Die koop je alleen niet voor 450 euro ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-05 19:41

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Wil op termijn m'n Oneplus 6 (LineageOS) vervangen. Deze week de 7 en 7a bekeken (t-mobile winkel).
Hoe is tegenwoordig de betrouwbaarheid van de vingerafdrukscanner? Is deze accuraat en snel? OP6 werkt altijd snel en zonder problemen.

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drwho1
nst6ldr schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 09:10:
[...]

Je krijgt gewoon PixelUI ipv stock Android gelukkig.

Als het om de foto's gaat zou ik overigens voor de 7P gaan, die telelens is behoorlijk praktisch.
Die zoomlens op de 7P zag er erg knap uit in de reviews, maar ik kon er de meerprijs niet aan geven. Aangezien ik nog nooit een echte zoomlens gehad heb op een smartphone, ga ik hier maar gewoon uit van het principe wat je nog niet gehad hebt kan je ook niet missen...

Afknapper voor mij zijn ook gebogen schermranden, daar ben ik echt geen fan van nadat ik het ooit gehad heb op een Galaxy toen het nog een 'innovatie' was. Ik zweer bij tempered glass screenprotectors en dat is een echte pain in the ass bij gebogen randen.

Daarnaast laat ik wel een groter scherm en 120Hz liggen, ik doe nu een stapje terug qua schermformaat en refreshrate. Al verwacht ik dat het verschil tussen 120Hz en 90Hz nog wel zal meevallen.

[Voor 10% gewijzigd door Drwho1 op 19-05-2023 10:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een zoomlens op mijn S20FE en ik gebruik 'm echt nauwelijks (iig niet voor "serieuze" foto's).
Gebogen schermranden zijn ook een no-go voor mij

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ToyotaMR2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:27
Nieuwe eigenaar van een Pixel serie (de 7a), maar hoe verwijder ik de tijd en weer van homescreen.

Ik lees iets over settings en display, maar kan daar niks vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nst6ldr
Harmen schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:39:
Wil op termijn m'n Oneplus 6 (LineageOS) vervangen. Deze week de 7 en 7a bekeken (t-mobile winkel).
Hoe is tegenwoordig de betrouwbaarheid van de vingerafdrukscanner? Is deze accuraat en snel? OP6 werkt altijd snel en zonder problemen.
Snel zeker, nauwkeurig hangt er van af. Veel gaat fout door user error, men plaatst de vinger toch wat anders bij het registreren dan ze bij normaal gebruik doen. Maar soms zijn er ook momenten dat ik 'm met geen mogelijkheid kan unlocken en dus pincode moet gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mucuracat
  • Laatst online: 26-05 15:50
Harmen schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:39:
Doen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
Drwho1 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Die zoomlens op de 7P zag er erg knap uit in de reviews, maar ik kon er de meerprijs niet aan geven. Aangezien ik nog nooit een echte zoomlens gehad heb op een smartphone, ga ik hier maar gewoon uit van het principe wat je nog niet gehad hebt kan je ook niet missen...

Afknapper voor mij zijn ook gebogen schermranden, daar ben ik echt geen fan van nadat ik het ooit gehad heb op een Galaxy toen het nog een 'innovatie' was. Ik zweer bij tempered glass screenprotectors en dat is een echte pain in the ass bij gebogen randen.

Daarnaast laat ik wel een groter scherm en 120Hz liggen, ik doe nu een stapje terug qua schermformaat en refreshrate. Al verwacht ik dat het verschil tussen 120Hz en 90Hz nog wel zal meevallen.
Helemaal terecht hoor, gebogen schermen zijn in gebruik echt poep. Screen protector heb ik nog niet nodig gehad overigens, ik weet niet hoe je met je toestel omgaat maar zolang je 'm niet laat vallen moet je echt je best doen om het scherm gekrast te krijgen.

Als je niet eerder 120hz hebt gehad ga je er niks van merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laat het even bezinken, gebruik m'n OP6 zonder screenprotector, deze is een tijdje geleden stuk gegaan. Gevoel zonder protector is toch wel fijner, toestel is dan ook wat dunner en geen nare randen bij het terug swipen. Zie nu enkel mini krasjes, vooral zichtbaar als er een felle lamp op schijnt. Zal het toestel los gaan kopen, wacht nog even een paar week.

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• breaker.evert
Heb de Pixel 7 nu aantal dagen in bezit.
Geen spijt dat ik niet voor de pixel 7a heb gekozen.

Ben zeer tevreden over. Zeker als ik vergelijk met de Moto g9 play. Maar dat was meer een budget telefoon.
Stock Android is zeker mooi meegenomen dan een fabrikant schild.

De gezicht herkenning om je telefoon te unlocken is een leuke functie.

Alleen werkt vinger afdruk scanner niet altijd ik weet niet of het komt door de screen protector.
Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drwho1
nst6ldr schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:23:
[...]

Helemaal terecht hoor, gebogen schermen zijn in gebruik echt poep. Screen protector heb ik nog niet nodig gehad overigens, ik weet niet hoe je met je toestel omgaat maar zolang je 'm niet laat vallen moet je echt je best doen om het scherm gekrast te krijgen.

Als je niet eerder 120hz hebt gehad ga je er niks van merken.
Ik ga zorgvuldig om met mijn toestellen, maar verkies al jarenlang tempered glass op elk van mijn toestellen en een deftige case. Het mag dan nog Gorilla glass huppeldepup zijn, (haar/micro)krasjes ga je altijd krijgen. Zo'n tempered vervang ik eens om de zoveel tijd en dan ziet het er weer uit als nieuw.

Mijn huidige OP8T is 120Hz, dus ik zal het in het begin wel merken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
breaker.evert schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:25:
Heb de Pixel 7 nu aantal dagen in bezit.
Geen spijt dat ik niet voor de pixel 7a heb gekozen.

Ben zeer tevreden over. Zeker als ik vergelijk met de Moto g9 play. Maar dat was meer een budget telefoon.
Stock Android is zeker mooi meegenomen dan een fabrikant schild.

De gezicht herkenning om je telefoon te unlocken is een leuke functie.

Alleen werkt vinger afdruk scanner niet altijd ik weet niet of het komt door de screen protector.
Meer mensen hier last van?
Geen stock Android maar PixelUI. Android komt standaard niet met een permanente zoekbalk, zo zijn er nog meer verschillen.

Gezichtsherkenning zou ik niet doen, deze werkt beroerd bij verschillende lichtomstandigheden en is makkelijk te foppen. De scanner is een gegeven, kan je niet zoveel aan doen. Ik heb zelf geen screenprotector en ook hier weigert het soms gewoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Drwho1
nst6ldr schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:41:
[...]

Geen stock Android maar PixelUI. Android komt standaard niet met een permanente zoekbalk, zo zijn er nog meer verschillen.

Gezichtsherkenning zou ik niet doen, deze werkt beroerd bij verschillende lichtomstandigheden en is makkelijk te foppen. De scanner is een gegeven, kan je niet zoveel aan doen. Ik heb zelf geen screenprotector en ook hier weigert het soms gewoon.
Da's wel een dingetje...die zoekbalk, doorgaans het eerste wat ik uitschakel. Als ik dan lees 'permanent'...Is er geen optie om die uit te schakelen? :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ramon 73
Harmen schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 11:39:
....toestel is dan ook wat dunner....
Dunner? We hebben het over een folie van 100micron dikte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ramon 73 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 12:57:
[...]
Dunner? We hebben het over een folie van 100micron dikte.
Tempered glas merk ik wel, vooral het gevoel is anders. Wellicht verschilt het per merk. ;)

Whatever.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sjurm
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15:55
Ik ben sinds enkele dagen ook in het bezit van een Pixel 7. Toch maar voor de 7 gegaan i.p.v. de 7A die ik eigenlijk op het oog had vanwege het kleine verschil in prijs (en korting bij Belsimpel).

Ik kom van een 4a. Ik mis het compacte van de 4a wel, maar de Pixel 7 is niet overdreven groot gelukkig. Grootste minpunt is die vingerafdrukscanner, aan de achterkant (zoals 4a) vond ik veel fijner en hij werkt ook matig op de P7 (zal deels door screenprotector komen). Voordeel is wel dat er ook face unlock beschikbaar is.

Toestel is lekker snel (ook vanwege 90hz) en camera is top!
Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee