Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 00:39
Tijdje terug de Pixel 7 goedkoop met abbo van 50+ mobiel gekocht. Nu afgelopen maand overgegaan naar 50+ mobiel en telkens problemen met bellen als het gesprek langer dan +/- 10 minuten duurt. Ik krijg dan gekraak op de lijn of hoor helemaal niks meer en kan het gesprek niet meer goed voeren. De mensen waar ik mee bel hebben geen problemen met het geluid en horen mij wel goed. Mijn provider heeft nog geen VolTE of VoWifi ondersteuning dus bellen gaat over het 2G netwerk van Vodafone. Als ik 2G uitschakel in android ben ik dus ook niet berijkbaar. Met de simkaart van een ander die wel 4G bellen heeft zijn er geen problemen. Ook met mijn "2G" sim in een ander toestel geen issues. Het lijkt er op dat de Pixel 7 software of hardware problemen heeft met 2G bellen.

Als ik wat rond google is dit schijnbaar al veel langer een probleem met de Pixel 7 en na al die maanden nog steeds niet opgelost. Het lijkt er dus op dat ik naar een andere provider moet gaan of een ander toestel moet zoeken die wel normaal via 2G kan bellen. Erg vervelend dit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:36
Rutger Mulder schreef op maandag 1 mei 2023 @ 22:47:
Tijdje terug de Pixel 7 goedkoop met abbo van 50+ mobiel gekocht. Nu afgelopen maand overgegaan naar 50+ mobiel en telkens problemen met bellen als het gesprek langer dan +/- 10 minuten duurt. Ik krijg dan gekraak op de lijn of hoor helemaal niks meer en kan het gesprek niet meer goed voeren. De mensen waar ik mee bel hebben geen problemen met het geluid en horen mij wel goed. Mijn provider heeft nog geen VolTE of VoWifi ondersteuning dus bellen gaat over het 2G netwerk van Vodafone. Als ik 2G uitschakel in android ben ik dus ook niet berijkbaar. Met de simkaart van een ander die wel 4G bellen heeft zijn er geen problemen. Ook met mijn "2G" sim in een ander toestel geen issues. Het lijkt er op dat de Pixel 7 software of hardware problemen heet met 2G bellen.

Als ik wat rond google is dit schijnbaar al veel langer een probleem met de Pixel 7 en na al die maanden nog steeds niet opgelost. Het lijkt er dus op dat ik naar een andere provider moet gaan of een ander toestel moet zoeken die wel normaal via 2G kan bellen. Erg vervelend dit.
50+mobiel is een zogenaamde MVNO, en maken gebruik van het Vodafone netwerk. Op dit moment heeft 50+mobiel geen opties voor de moderne technieken, ze lopen een beetje achter, door geen VoLTE en VoWiFi aan te bieden. Hierdoor is de dekking suboptimaal, ook omdat de netwerk operators geen groot belang meer hechten aan 2G&3G technologie en daar niet meer in investeren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 19:29

red bull

Keeps me awake !

J.A.477 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:05:
Ben benieuwd of dit de problemen oplost wel lekker snel deze maand [Afbeelding]
Vanochtend in de trein wel een paar keer uitroeptekens gezien bij het signaal... Ben benieuwd!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:08
red bull schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 08:42:
[...]

Vanochtend in de trein wel een paar keer uitroeptekens gezien bij het signaal... Ben benieuwd!
Heb ze ook al weer gezien bah wat een ellende

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:39
Het valt me op dat nu de dagen wat langer en warmer zijn, en ik meer buiten ben, de accuduur van de Pixel 7 Pro wel wat tegenvalt. Ik haal tot nu toe meestal het einde van de dag wel, maar de SOT is dan maximaal zo een 3,5 a 4 uur. Dan merk je toch dat het scherm een grootverbruiker is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dimmak
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 26-05 10:17
De Pixel 7 is mijn eerste telefoon die ik caseless bij mij heb gedragen sinds aanschaf. Ik dacht dat de oudere ik daar wat beter mee om kon gaan. Dat ging tot vorige maand ook prima, maar in de maand april heb ik de telefoon 3x laten kletteren op de straat. Ik moet zeggen dat de telefoon aardig robuust is. Het scherm is nog intact en de zijkant heeft de meeste klappen opgevangen. Best aardig na 3x de straatstenen gevoeld te hebben vanaf anderhalve meter hoogte. Wel zonde van mijn Pixel uiteraard. ;(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05 21:10
zunrob schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:26:
Het valt me op dat nu de dagen wat langer en warmer zijn, en ik meer buiten ben, de accuduur van de Pixel 7 Pro wel wat tegenvalt. Ik haal tot nu toe meestal het einde van de dag wel, maar de SOT is dan maximaal zo een 3,5 a 4 uur. Dan merk je toch dat het scherm een grootverbruiker is.
Hier had ik al vrees voor toen de 7 Pro net uitkwam en er geruchten gingen dat het scherm enorm onzuinig was. XDA had dit toen al vrij snel getest en kwam tot diezelfde conclusie.
Toen ik hier dat postte dat ik verwacht dat de accuduur van de 7 Pro flink tegen zal gaan vallen als de dagen weer langer worden werd dat behoorlijk afgewimpeld. Het zou wel mee gaan vallen. Nou, nu gaan we het in de praktijk zien.

Dit postte ik toen;
cordonbleu schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:47:
[...]

Het artikel op XDA wat betreft het zeer hoge energieverbruik van het scherm van de 7 Pro bij hogere helderheden lijkt mij anders toch wel behoorlijk betrouwbaar te zijn en dus ook zeer ontmoedigend om tot aanschaf over te gaan. Het is natuurlijk nog niet zeker, maar het is zeer reëel dat dit een hardwarematig probleem is wat Google met software updates dus niet kan oplossen.

Gebruik je de telefoon regelmatig buiten dan zal hij dus vele malen sneller leeg raken dan vergelijkbare telefoons die niet zo'n ontzettend onzuinig scherm hebben. Evenals in het voorjaar en zomer wanneer het vaker en langer licht is. Dan kan je er bijvoorbeeld nu mee uit de voeten komen, maar tegen die tijd misschien niet meer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-05 22:52
Er is weer een update beschikbaar bij mij komt deze nu binnen.
https://support.google.co...xel-update-may-2023?hl=en

The May 2023 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.

Touch
Improvements for touch screen response in certain conditions *[1]

User Interface
Fix for issue occasionally causing lock screen UI elements to overlap with home screen launcher interface

---------------------------------------------------------------

Device Applicability

Fixes are available for all supported Pixel devices unless otherwise indicated below.

*[1] Included on Pixel 7 Pro

[Voor 95% gewijzigd door Cruzer op 02-05-2023 10:42]

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 21:23
In de changelog niets over connection issues, dus ik verwacht er ook weinig van...

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmani
J.A.477 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 21:05:
Ben benieuwd of dit de problemen oplost wel lekker snel deze maand.
Hoe kan er eigenlijk verschil zitten in de grootte van het update pakket? Die van mij gaf 26,44 MB aan (7 pro)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:48:
[...]

Hoe kan er eigenlijk verschil zitten in de grootte van het update pakket? Die van mij gaf 26,44 MB aan (7 pro)
Misschien is het een verschil in 7 en 7 pro?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Harmani
J.A.477 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:53:
Misschien is het een verschil in 7 en 7 pro?
Ah jij hebt een reguliere 7 dus.

Nou ik heb zojuist weer een disconnect op beide SIMs gehad. Niets veranderd dus :( Ik ga maar weer eens bellen met mijn vrienden in India (Google Support).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Ah jij hebt een reguliere 7 dus.

Nou ik heb zojuist weer een disconnect op beide SIMs gehad. Niets veranderd dus :( Ik ga maar weer eens bellen met mijn vrienden in India (Google Support).
Klopt reguliere 7

Ben benieuwd of je een betere response krijgt dan tot nu toe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:38
dimmak schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:21:
De Pixel 7 is mijn eerste telefoon die ik caseless bij mij heb gedragen sinds aanschaf. Ik dacht dat de oudere ik daar wat beter mee om kon gaan. Dat ging tot vorige maand ook prima, maar in de maand april heb ik de telefoon 3x laten kletteren op de straat. Ik moet zeggen dat de telefoon aardig robuust is. Het scherm is nog intact en de zijkant heeft de meeste klappen opgevangen. Best aardig na 3x de straatstenen gevoeld te hebben vanaf anderhalve meter hoogte. Wel zonde van mijn Pixel uiteraard. ;(
Eh, ik snap al dat gedoe met hoesjes ook niet: alle smartphones ogen haast identiek dus ik snap niet waarom men het toestel puntgaaf wil houden, het is niet alsof hij thuis in de vitrine gaat ofzo. Mijn toestel is ook caseless, links en rechts verschijnt er wel een krasje maar hij is prima bruikbaar verder.

Althans, tot ik laatst de grens over ging (NL naar BE): ik verloor één keer bereik, toen heb ik uiteindelijk m'n toestel moeten herstarten om weer verbinding te krijgen. Heel bizar, heb ik nog niet eerder last van gehad.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 16:57
vinno86 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:26:
[...]

Speakers, audio.. hoe dat ding klinkt inderdaad :p

Lees er niet al te beste dingen over her en der, al valt het klagen in dit topic wel mee als ik zo teruglees.
Heb het inmiddels met eigen oren kunnen waarnemen en het is inderdaad bar slecht.. :') .. niet 500+ euro premium merk telefoon waardig imho.

Zal er aan moeten gaan wennen want ga hem hiervoor niet terug sturen, prima telefoon verder.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-05 08:39
Meer mensen problemen met de Pixel launcher na de update daar android 14 beta? Als ik een app open, daarna weer afsluit, dan is die ene net geopende app als enige zichtbaar op mijn homescreen. Ook zijn mijn widgets verdwenen.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 27-05 21:45

Mimiix

Professioneel Prutser

emil_406 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:18:
Meer mensen problemen met de Pixel launcher na de update daar android 14 beta? Als ik een app open, daarna weer afsluit, dan is die ene net geopende app als enige zichtbaar op mijn homescreen. Ook zijn mijn widgets verdwenen.
Daar ist een bèta voor denk ik

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:50
vinno86 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:29:
[...]

Heb het inmiddels met eigen oren kunnen waarnemen en het is inderdaad bar slecht.. :') .. niet 500+ euro premium merk telefoon waardig imho.

Zal er aan moeten gaan wennen want ga hem hiervoor niet terug sturen, prima telefoon verder.
Waar gebruik jij dat ingebouwde speakertje dan allemaal voor? Bluetooth speakertje in huis plaatsen misschien een optie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DutchHammer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:16

DutchHammer

https://mdj-stek.nl

Ik ben van plan om opnieuw over te stappen naar een Pixel. Had ooit de Pixel 4a en was zeer tevreden over dat toestel; maar de te snel leeg lopende accu was op een gegeven moment een blocker.

Nu lees ik dat het met de Pixel 7 (Pro) stukken beter is; dus wil ik graag terug. Nu lees ik wat issues met uitvallende sims.. Hoe erg is dat issue en heeft elke Pixel 7 er last van?

Ik bel niet veel maar i.v.m. standby diensten kan ik geen uitvallende sim gebruiken :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
DutchHammer schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:29:
Ik ben van plan om opnieuw over te stappen naar een Pixel. Had ooit de Pixel 4a en was zeer tevreden over dat toestel; maar de te snel leeg lopende accu was op een gegeven moment een blocker.

Nu lees ik dat het met de Pixel 7 (Pro) stukken beter is; dus wil ik graag terug. Nu lees ik wat issues met uitvallende sims.. Hoe erg is dat issue en heeft elke Pixel 7 er last van?

Ik bel niet veel maar i.v.m. standby diensten kan ik geen uitvallende sim gebruiken :).
Die vraag ga je hier niet beantwoord krijgen omdat het verschilt per persoon, per scenario, per provider, per type sim (fysiek of e-sim) en zelfs de locatie/type mast kan uitmaken. En dan heb ik het nog niet eens over de verschillende updates die een goed werkend toestel brak kunnen maken en andersom. Voor betrouwbaarheid zou ik het persoonlijk niet doen in ieder geval, maar dat is ook wegens de andere euvels die voorkomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr
Sebastiaannn schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:47:
[...]

Waar gebruik jij dat ingebouwde speakertje dan allemaal voor? Bluetooth speakertje in huis plaatsen misschien een optie?
Het gaat niet om de kwaliteit van de speaker, maar de prijs die er bij hoort. Hij verwacht beter geluid voor dat bedrag, een bluetooth speaker is dan geen oplossing maar een extra uitgifte.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
DutchHammer schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 08:29:

Ik heb nu een paar dagen een Pixel 7 Pro.. en vanochtend had ik opgemerkt dat ik geen service had op mijn fysieke sim. Toch wel iets om rekening mee te houden. De e-sim werkte nog wel.

Het was wel een paar minuten en daarna had ik weer service. Geen idee of het hiermee te maken heeft, maar het viel wel op nu ik je post lees.

Desktop: NZXT H1 2022 (AMD Ryzen 7 5700X / AMD 7900 XTX) -  MBP 16 2021 (M1 Max//64GB/8TB) - S23 Ultra White -  iPad Pro 2021 12.9

Acties:
  • 0Henk 'm!
vinno86 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:29:
[...]

Premium is tegenwoordig 1000+. Of je moet een overjarig model bedoelen? Dat is de Pixel nog niet.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Harmani schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:48:
[...]

26,44mb met de 7 Pro inderdaad

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Popcorna
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23-05 16:46
Heb nog steeds de pixel 4a sinds release, maar de accu laat me in de steek, net als de oplaadpoort. Gekeken voor een pixel 6a in Duitsland (mediamarkt), €329. Maar weinig echte verbeteringen tov de 4a.

Maar volgende week de release van de pixel 7a, met een verwachte prijs van €550, zal de pixel 7 dan dalen? Deze kost in Duitsland €555.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henk_dh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:31
Cruzer schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:39:
Er is weer een update beschikbaar bij mij komt deze nu binnen.
https://support.google.co...xel-update-may-2023?hl=en
Na het installeren van deze update is het naar beneden trekken van het topmenu traag en is de animatie stroperig. Het duurt bijna 1s voordat het menu tevoorschijn komt.

Ook merk ik dat na het aanzetten van het scherm middels de aan/uitknop (uit standby) het even duurt voordat het scherm aan gaat. Beide had ik voorheen niet. Ik heb de telefoon al een keer herstart, zonder effect.

Inmiddels ben ik erachter dat dit alleen speelt als Spotify muziek afspeelt.

[Voor 21% gewijzigd door henk_dh op 03-05-2023 20:12]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:57
De 7 aangeschaft aangezien m'n 5 kuren begon te vertonen (uren / dagenlange bootloop).

Een probleem dat ik met de 5 al had is echter gebleven; namelijk dat de inloggegevens van mijn wifi netwerk thuis af en toe verdwenen lijken. Gebeurt ongeveer 1 keer per week.

Is dit een bekend issue?

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

alexbl69 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:33:
De 7 aangeschaft aangezien m'n 5 kuren begon te vertonen (uren / dagenlange bootloop).

Een probleem dat ik met de 5 al had is echter gebleven; namelijk dat de inloggegevens van mijn wifi netwerk thuis af en toe verdwenen lijken. Gebeurt ongeveer 1 keer per week.

Is dit een bekend issue?
Ik heb dit nog nooit gehad.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• nst6ldr

Is dit een bekend issue?
Ik heb dit bij een specifiek netwerk, maar heb dat altijd toegeschreven aan de exotische opzet van dat netwerk.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 10:03

The Wizard

Moderator Mobile
MysticX schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 10:06:
[...]

Ik heb nu een paar dagen een Pixel 7 Pro.. en vanochtend had ik opgemerkt dat ik geen service had op mijn fysieke sim. Toch wel iets om rekening mee te houden. De e-sim werkte nog wel.

Het was wel een paar minuten en daarna had ik weer service. Geen idee of het hiermee te maken heeft, maar het viel wel op nu ik je post lees.
Yep, dat is idd het probleem. Dat je er niet zoveel van hoort komt doordat het gros van de mensen geen dual sim gebruikt, en op WiFi heb je sowieso geen last van het probleem.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile

Is dit een bekend issue?
Nope, geen last van gehad, ik kom op veel verschillende plekken (lees: WiFi netwerken) en nooit dat probleem gezien.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• J.A.477
The Wizard schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:08:
[...]

Yep, dat is idd het probleem. Dat je er niet zoveel van hoort komt doordat het gros van de mensen geen dual sim gebruikt, en op WiFi heb je sowieso geen last van het probleem.
Heb wel het idee dat sinds ik met beide simkaarten bij kpn zit het minder vaak voorkomt

Acties:
  • +1Henk 'm!

• alexbl69
nst6ldr schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 17:01:
[...]

Ik heb dit bij een specifiek netwerk, maar heb dat altijd toegeschreven aan de exotische opzet van dat netwerk.
Heb dit ook alleen bij mijn thuisnetwerk. Is een Ubiquiti systeem, maar dat lijkt me niet vallen onder de noemer 'exotisch'. Heb op m'n bedrijf precies dezelfde setup en heb het probleem daar niet.

Nou ja, het is ook niet zo'n ramp. Hij grijpt terug op 5G dus dat is niet zo'n punt. Merk het ook alleen als ik iets specifiek op mijn eigen netwerk doe (chromecast ed).

@Mimiix @The Wizard Thanks voor jullie antwoorden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
J.A.477 schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:20:
[...]

Heb wel het idee dat sinds ik met beide simkaarten bij kpn zit het minder vaak voorkomt
Verschilt heel erg per dag en waar je bent merk ik. Maar kan nog geen relatie ontdekken helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!
red bull schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:47:
[...]

Bijzonder... hier zelfde probleem met 2 premium providers... sim van Vodafone en E-Sim van T-mobile
Ik mis de enige echte primum provider in dit rijtje, de enige die bereik geeft in mijn huis dat notabene in de bebouwde kom in de Randstad ligt; KPN! Vodafone kun je nog enigszins mee bellen op 2m afstand van de gevel. Met T-Mobile moet je echt tegen het raam geplakt staan. Brrr. Echt geen premium als je het mij vraagt!

Met KPN en fysieke sim geen enkel probleem. Altijd bereikbaar en kan altijd bellen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
henk_dh schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 16:26:
[...]

Na het installeren van deze update is het naar beneden trekken van het topmenu traag en is de animatie stroperig. Het duurt bijna 1s voordat het menu tevoorschijn komt.

Ook merk ik dat na het aanzetten van het scherm middels de aan/uitknop (uit standby) het even duurt voordat het scherm aan gaat. Beide had ik voorheen niet. Ik heb de telefoon al een keer herstart, zonder effect.

Inmiddels ben ik erachter dat dit alleen speelt als Spotify muziek afspeelt.
Heb je muziek in Spotify in hoge of lage kwaliteit gedownload?
Is je opslag bijna vol?
Helpt het als je al je gedownloade muziek verwijderd en weer opnieuw download?

In heb soortgelijke issues gehad met YouTube Music. De laatste stap bleek de oplossing te zijn. Kwam waarschijnlijk alleen voor omdat ik muziek in hoge kwaliteit had gedownload. Eens in de 2-3 maanden moet ik dat proces herhalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik ben momenteel een issue waarbij mijn Samsung Galaxy Buds2 regelmatig gekke kuren vertonen. Laatst werden ze niet herkent en kon ik ze niet updaten of instellen, terwijl het geluid wel doorkwam.
Vanavond heb ik er even muziek mee geluisterd. Toen ik ze even later wilde gebruiken in een telefoongesprek, wilden ze niet verbinden en kon ik het geluid niet via de oortjes laten gaan.

• zunrob
The Wizard schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 19:08:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Ik heb een fysieke sim (Simpel), en ik heb zo af en toe ook geen verbinding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
zunrob schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 07:57:
[...]

Dit klopt niet helemaal. Ik heb een fysieke sim (Simpel), en ik heb zo af en toe ook geen verbinding.
Das vreemd, deze problemen zijn tot nu toe voornamelijk opgetreden bij dual sim gebruik. Als ik 1 sim uitzet heb ik namelijk geen problemen meer. Krijg je ook een uitroepteken naast je signaalsterkte te zien?

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
jules schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:38:
[...]

Ik mis de enige echte primum provider in dit rijtje, de enige die bereik geeft in mijn huis dat notabene in de bebouwde kom in de Randstad ligt; KPN! Vodafone kun je nog enigszins mee bellen op 2m afstand van de gevel. Met T-Mobile moet je echt tegen het raam geplakt staan. Brrr. Echt geen premium als je het mij vraagt!

Met KPN en fysieke sim geen enkel probleem. Altijd bereikbaar en kan altijd bellen.
Bellen is nooit een probleem met de wegvallende verbindingen, alleen data verbindingen. En je hebt naar 1 sim? Dan klopt het wel, dan heb je, normaal gesproken, geen verbindingsproblemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• zunrob
The Wizard schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 08:23:
[...]

Das vreemd, deze problemen zijn tot nu toe voornamelijk opgetreden bij dual sim gebruik. Als ik 1 sim uitzet heb ik namelijk geen problemen meer. Krijg je ook een uitroepteken naast je signaalsterkte te zien?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Harmani
The Wizard schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 22:31:
Verschilt heel erg per dag en waar je bent merk ik. Maar kan nog geen relatie ontdekken helaas.
Een duidelijke relatie is inderdaad ver te zoeken. Als ik een hele dag thuis ben gaat het vaak goed. Ga ik even voor een boodschap oid de deur uit, gaat het vaak mis. Maar gisteren ben ik het land doorkruist (150km) met auto, trein en te voet: NERGENS last van gehad!

Laatste contact met Google Support: "Very sorry for the inconvenience caused, blabla, it is an known issue. The dev team is working on it, blabla. It will definitely be resolved in the next, or next to next, feature update. Please be patient.

Echter kreeg ik dit keer ook het verzoek om een bug report in te sturen en een vragenlijst in te vullen. Ik kreeg daarover 2 mails. Aan de vragenlijst te zien, is deze wel echt toegespitst op gebruikers met hetzelfde of vergelijkbare probleem.

Ik zou iedereen met hetzelfde issue willen oproepen om ook contact te zoeken met Google! Settings > Tips & Support > Contact us. Je wordt dan direct gebeld door een overdreven aardige Indiase meneer/mevrouw, die je hopelijk kan verstaan ;) Het is even wat werk, maar ook een soort last resort. De antwoorden op de vragenlijst kan ik eventueel delen via DM.

[Voor 4% gewijzigd door Harmani op 04-05-2023 11:21]

• J.A.477
Harmani schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 11:18:
[...]

Een duidelijke relatie is inderdaad ver te zoeken. Als ik een hele dag thuis ben gaat het vaak goed. Ga ik even voor een boodschap oid de deur uit, gaat het vaak mis. Maar gisteren ben ik het land doorkruist (150km) met auto, trein en te voet: NERGENS last van gehad!

Laatste contact met Google Support: "Very sorry for the inconvenience caused, blabla, it is an known issue. The dev team is working on it, blabla. It will definitely be resolved in the next, or next to next, feature update. Please be patient.

Echter kreeg ik dit keer ook het verzoek om een bug report in te sturen en een vragenlijst in te vullen. Ik kreeg daarover 2 mails. Aan de vragenlijst te zien, is deze wel echt toegespitst op gebruikers met hetzelfde of vergelijkbare probleem.

Ik zou iedereen met hetzelfde issue willen oproepen om ook contact te zoeken met Google! Settings > Tips & Support > Contact us. Je wordt dan direct gebeld door een overdreven aardige Indiase meneer/mevrouw, die je hopelijk kan verstaan ;) Het is even wat werk, maar ook een soort last resort. De antwoorden op de vragenlijst kan ik eventueel delen via DM.
Gooi maar in de dm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19-05 14:04
Mijn pixel 7 is ineens heeel traag, videos laden niet of nauwelijks op Instagram, YouTube, en fb, de camera van foto naar video blijft hij in video modus heel lang zwart of de app crasht zelfs.

Gekke is dat hij niet warm wordt of overdreven batterij slurpt.

Nu update installeren van 27mb doet hij al een uur over....

Volgende al geprobeerd:
-herstart
-fb, insta, chrome opnieuw geïnstalleerd
-cache weg gegooid.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zunrob
flaskk schreef op maandag 8 mei 2023 @ 09:16:
Mijn pixel 7 is ineens heeel traag, videos laden niet of nauwelijks op Instagram, YouTube, en fb, de camera van foto naar video blijft hij in video modus heel lang zwart of de app crasht zelfs.

Gekke is dat hij niet warm wordt of overdreven batterij slurpt.

Nu update installeren van 27mb doet hij al een uur over....

Volgende al geprobeerd:
-herstart
-fb, insta, chrome opnieuw geïnstalleerd
-cache weg gegooid.

Iemand een idee?
Sinds wanneer is hij zo traag? Sinds je de update aan het installeren bent? Het is normaal dat het installeren van de update lang duurt iig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
5 mei savonds was ineens dat de camera op zwart bleef, na een herstart deed hij het weer. Maar sinds gister middag geen videos op de socials en camera wederom zwart.

De update heeft hij nu net afgerond en heeft 15 minuten wezen booten. En hij lijkt nu weer goed te reageren 🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 10:44
Na die laatste update werkte NFC niet meer met pro. Ik moest via systeem apps NFC data en cache wissen en opnieuw starten. Mischien is er ook een systeem app voor camera.

[Voor 53% gewijzigd door Superman op 08-05-2023 11:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
Helaas, camera cache verwijderd en alsnog doet hij dan niet. Reboot lijkt de enige oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• flaskk
Krijg nu ook deze melding, camera app wil nu helemaal niet meer openen trouwens. Morgen maar weer eens naar fabrieksinstellingen zetten...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• N0EL
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 16:59
Mijn oude HTC U12+ deed ook opeens heel raar de laatste dagen!
Na het verwijderen van de updates voor Google werkte alles weer zoals het moet.
Nu is de HTC U12+ natuurlijk best wel een oud beestje..

De app Google krijgt momenteel ook heel veel slechte beoordelingen in de Play Store.
Probeer het eens. Misschien is er iets mis gegaan op je Pixel 7.... Updaten kan altijd weer.

[Voor 4% gewijzigd door N0EL op 09-05-2023 00:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• arcticbreeze
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:32
@flaskk

Heb je al een andere camera app geprobeerd?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• flaskk
arcticbreeze schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 15:38:
@flaskk

Heb je al een andere camera app geprobeerd?
Nee dat nog niet, alles van Google updates terug gedraaid maar blijft buggy, Android auto deed vandaag ook vreemd met meldingen "reageert niet meer" ook Google Fit geeft deze melding.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nst6ldr
flaskk schreef op dinsdag 9 mei 2023 @ 17:51:
[...]

Nee dat nog niet, alles van Google updates terug gedraaid maar blijft buggy, Android auto deed vandaag ook vreemd met meldingen "reageert niet meer" ook Google Fit geeft deze melding.
Als het zo omvangrijk is zou ik eerder denken aan een corrupte cache van een Google component. Had je al je data van Google Play Services al eens weggegooid? Je moet hierna wel opnieuw inloggen.

Vanavond gaan we heel veel moois zien van Google, waaronder de Pixel 7a!
Meekijken kan vanaf 19.00 en we gaan eveneens de Pixel Fold, Pixel Tablet en meer zien?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• -tom-562
  • Laatst online: 17:32

-tom-562

Oliesjeik

Ik ben benieuwd naar hands-on reviews van de 7a. Deze staat hoog op mijn lijstje. Hoop wel op een fatsoenlijke batterijduur
Edit:
Ik zag net heel even de reviews online op de frontpage, en nu is die weg :?

[Voor 25% gewijzigd door -tom-562 op 10-05-2023 20:05]

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

-tom-562 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:34:
Ze waren denk wat te vroeg icm embargotijd...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:44
Yep, ik had het geluk dat ik de video nog kon afkijken. Hij staat nu op privé. De link voor als hij weer beschikbaar komt: https://www.youtube.com/watch?v=C-4s048V9X0

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

LongBowNL schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 20:11:
Yep, ik had het geluk dat ik de video nog kon afkijken. Hij staat nu op privé. De link voor als hij weer beschikbaar komt: https://www.youtube.com/watch?v=C-4s048V9X0
Ik wilde 'm net openen maar toen werkte die dus niet meer |:( vanavond maar ff kijken

Men do not quit playing because they grow old. They grow old because they quit playing.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-05 13:14
Zo wou even aantonen

Bij de telefoon van mijn vrouw ist de batterij dramatisch slecht.

Wat kan ik hiertegen doen? Want het is voor haar ook niet meer een goede telefoon. Haar voorranger PocoX3Pro had een veel langere batterijduur.

[Voor 6% gewijzigd door theduke1989 op 10-05-2023 21:17]

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 17:22
Iemand al eens ervaring gehad met het volgende?

Situatie: nieuwe pixel 7 pro

bij het losmaken van de smartphone uit Android auto valt de telefoon gewoon uit.
Drukken op de power-on knop doet niets en pas na een paar minuten gaat hij aan.
Ik heb nog niets geprobeerd uit schrik want ik ben een complete leek in smartphones.

Ook soms reboot hij van zichzelf een keer of 3 doorheen de dag (geen updates).

In ieder geval vind ik het heel vreemd.

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• nst6ldr
CDA441 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:29:
Iemand al eens ervaring gehad met het volgende?

Situatie: nieuwe pixel 7 pro

bij het losmaken van de smartphone uit Android auto valt de telefoon gewoon uit.
Drukken op de power-on knop doet niets en pas na een paar minuten gaat hij aan.
Ik heb nog niets geprobeerd uit schrik want ik ben een complete leek in smartphones.

Ook soms reboot hij van zichzelf een keer of 3 doorheen de dag (geen updates).

In ieder geval vind ik het heel vreemd.
Voelt het toestel warm?

• nst6ldr
theduke1989 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:13:
Zo wou even aantonen [Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Bij de telefoon van mijn vrouw ist de batterij dramatisch slecht.

Wat kan ik hiertegen doen? Want het is voor haar ook niet meer een goede telefoon. Haar voorranger PocoX3Pro had een veel langere batterijduur.
Helaas niet zo veel. Er zijn wel manieren om wat extra minuten eruit te persen (5G uitzetten, schermhelderheid lager, etc) maar dat zet niet genoeg zoden aan de dijk.

• alki
  • Laatst online: 10:50
-tom-562 schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:34:
Ik ben benieuwd naar hands-on reviews van de 7a. Deze staat hoog op mijn lijstje. Hoop wel op een fatsoenlijke batterijduur
Edit:
https://www.techradar.com/reviews/google-pixel-7a

Ding is niet best, nog steeds geen fastcharge

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:46

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Wat is de definitie van 'fastcharge'? Mijn huidige P30 noemt het laden soms 'supersnelladen' o.i.d., maar dat is ook gewoon maar zo'n 22 W. Pixels doen ook zoiets als ik het mij goed herinner.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• alki
  • Laatst online: 10:50
Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:26:
Wat is de definitie van 'fastcharge'? Mijn huidige P30 noemt het laden soms 'supersnelladen' o.i.d., maar dat is ook gewoon maar zo'n 22 W. Pixels doen ook zoiets als ik het mij goed herinner.
Mn huidige is na 30 min bijna vol, deze is na 45 min pas op 50%

Acties:
  • +2Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:25

mphilipp

Romanes eunt domus

Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:26:
Mijn definitie is 'snel zat' :+ Als ik 'm in de ochtend even aan de zuurstof hang (dan is ie meestal rond de 20%) is ie na een half uurtje wel op 80%. En dat is meer dan genoeg om de dag door te komen.

Dat megasnel laden wat sommigen doen (ik hoor al dat ze met 100W bezig zijn) lijkt mij nou niet bepaald goed voor de levensduur van de accu. Zeker niet om dat elke dag te doen.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Mijn Galaxy S20FE laad maar met maximaal 25W, de Pixel 7A met 18W, maar volgens mij gebruik ik nog steeds gewoon een 2A lader, en dat gaat voor mij eigenlijk snel zat. Gebrek aan Fast Charge maakt mij dus niks uit (ik laad de telefoon toch alleen 's nachts op :+).

Maar ik wacht sowieso nog even af met (eventueel) bestellen. Ik wacht totdat de prijs wat gedaald is en er wat meer reviews zijn over een paar weken (ben voroal benieuwd naar de review van MKBHD

[Voor 17% gewijzigd door -tom-562 op 11-05-2023 10:54]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

alki schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Mn huidige is na 30 min bijna vol, deze is na 45 min pas op 50%
Er is een enorm verschil in laadsnelheid tussen begin, midden en eind
Als van 0 ->100% 100 minuten duurt klinkt dat lang.

Maar dan is dat meestal ruwweg verdeeld in 0-25% in 35 minuten. Van 25 -> 75 in 30 minuten en 75 ->100 weer in 35 minuten.

Mijn Pixel7P laadt 50% in 30 minuten. Meer dan voldoende om tijdens het tandenpoetsen en aankleden geladen te raken. Maar dat is dan wel van 25%->75% En daar kom ik prima de dag mee door.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Ortep schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:55:
[...]
Er wordt ook eigenlijk aangeraden om de accu niet onder de 20% te laten komen en niet verder te laden dan 80%. Dat scheelt enorm in de degradatie van de accu.

Ik kan deze app (AccuBattery) aanbevelen om je accu te managen. Geeft een signaal als ie op 80% zit zodat je kunt stoppen met laden. Af en toe moet je een keer de accu onder de 15% laten komen en dan helemaal tot 100% laden, zodat ie de gezondheid van de accu kan bepalen. Deze app zit ook vol met tips en wetenswaardigheden over de accu.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Inmiddels zijn er ook al wat prijzen bekend i.c.m. abonnementen. Bij Tele2 betaal je voor het toestel i.c.m. een abo iets meer dan 430 euro (plus nog gratis earbuds)

[Voor 8% gewijzigd door -tom-562 op 11-05-2023 11:33]

• Gonadan

Gonadan

Ortep schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:55:

Maar dan is dat meestal ruwweg verdeeld in 0-25% in 35 minuten. Van 25 -> 75 in 30 minuten en 75 ->100 weer in 35 minuten.

Mijn Pixel7P laad 50% in 30 minuten. Meer dan voldoende om tijdens het tandenpoetsen en aankleden geladen te raken. Maar dat is dan werl van 25%->75% En daar kom ik prima de dag mee door.
Nou ja precies dat dus. Combineer dat met het gedrag wat @mphilipp beschrijft en je hebt wat ik meestal doe. Wanneer hij rond de 20% is dan vind ik het kielekiele worden en hang ik hem liefst even aan de lader terwijl ik wat anders doe (een Anker 737 120W ding wat rap zat kan) en dan vind ik hem een heel stuk opgeladen terug en kan ik vaak de rest van de dag wel weer vol maken.

Los van de definitie of dat 'snelladen' is (een definitie die toch aan inflatie onderhevig is) is dat voor mij snel zat. Verder vind ik het wel een erg interessante opvolger voor m'n P30.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1Henk 'm!

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Enige tegenvaller vind ik toch wel het gewicht. Bijna 200 gram. Ik had de telefoon wel wat minder zwaar verwacht (klein formaat en geen glas)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
mphilipp schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Er wordt ook eigenlijk aangeraden om de accu niet onder de 20% te laten komen en niet verder te laden dan 80%. Dat scheelt enorm in de degradatie van de accu.

Ik kan deze app (AccuBattery) aanbevelen om je accu te managen. Geeft een signaal als ie op 80% zit zodat je kunt stoppen met laden. Af en toe moet je een keer de accu onder de 15% laten komen en dan helemaal tot 100% laden, zodat ie de gezondheid van de accu kan bepalen. Deze app zit ook vol met tips en wetenswaardigheden over de accu.
Het enige wat ik na een half jaar pixel7 nog echt mis van mijn vorige telefoon (een Samsung) is de ingebakken functie om te stoppen met laden op 85%. Dat je gewoon onbezorgd de telefoon aan de lader kunt leggen wetende dat het vanzelf stopt op 85%, geen eigen actie meer nodig.
Wat apps als AccuBattery bieden, komt daar niet bij in de buurt.

[Voor 3% gewijzigd door M.K. op 11-05-2023 12:35]

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

M.K. schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:34:
[...]
Het enige wat ik na een half jaar pixel7 nog echt mis van mijn vorige telefoon (een Samsung) is de ingebakken functie om te stoppen met laden op 85%. Dat je gewoon onbezorgd de telefoon aan de lader kunt leggen wetende dat het vanzelf stopt op 85%, geen eigen actie meer nodig.
Nou, dat kan ie wel, merkte ik. Ik heb een keer een wekker ingesteld (doe ik anders nooit met de telefoon; ik heb een ouderwetse wekker), en toen ik 'm even wilde opladen stond er dat ie 'm terwijl ik slaap gaat opladen en hij zorgt er dan voor dat ik op de wektijd 80% heb. Ik weet eerlijk gezegd niet of het een Android feature is of dat die AccuBattery app daarvoor zorgt. Ik heb er verder geen onderzoek naar gedaan.

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 14:35
Dat heet Adaptive Charing, en je schijnt er geen alarm meer voor nodig te hebben:
https://www.xda-developer...20your%20sleep%20schedule.

Ik ben zelf ook nog in dubio of ik ga voor de 7a, de 7, of ik het toch nog even uit ga houden op m'n 4a die zo fijn klein is maar waarvan de batterij wel gaaarrr wordt.

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:22
Mitashi schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:47:
Dat heet Adaptive Charing, en je schijnt er geen alarm meer voor nodig te hebben:
https://www.xda-developer...20your%20sleep%20schedule.
Die cycle eindigt nog steeds op 100%.

• NY_Giant
  • Niet online
-tom-562 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:02:
Enige tegenvaller vind ik toch wel het gewicht. Bijna 200 gram. Ik had de telefoon wel wat minder zwaar verwacht (klein formaat en geen glas)
Goed punt inderdaad. Tussen de Pixel 6 en 6a was het verschil in gewicht nog vrij groot, maar tussen 7 en 7a valt het te verwaarlozen. De toestellen komen zo wel erg dicht in elkaars vaarwater terecht. De 7a kreeg ook erg weinig aandacht tijdens de I/O gisteren. Eerdere geruchten dat dit weleens de laatste a-versie kan zijn, zouden zomaar kunnen kloppen. Zeker nu de Pixel 8 ook weer wat kleiner schijnt te worden.

• Gonadan

Gonadan

-tom-562 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:02:
Ja hij is wel fors inderdaad. Net iets dikker, breder, langer en zwaarder dan wat ik nu heb. Niet veel, maar omdat het in alle dimensies is zal je het vast voelen in de hand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• alexbl69
Gonadan schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:21:
[...]

Ja hij is wel fors inderdaad. Net iets dikker, breder, langer en zwaarder dan wat ik nu heb. Niet veel, maar omdat het in alle dimensies is zal je het vast voelen in de hand.
Begrijp ook niet wat het USP van de 7a is. Ja, hij is iets goedkoper en wat nieuwer, maar het verschil tussen de 7 en de 7a is veel te klein.

Had verwacht (gehoopt) dat de 7a qua formaat richting de 5 zou zijn gegaan, dan heb je tenminste een onderscheidende telefoon. Wel fijn dat de achterkant niet van glas is, is hij tenminste niet zo glad.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

alexbl69 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:33:
[...]

Begrijp ook niet wat het USP van de 7a is. Ja, hij is iets goedkoper en wat nieuwer, maar het verschil tussen de 7 en de 7a is veel te klein.

Had verwacht (gehoopt) dat de 7a qua formaat richting de 5 zou zijn gegaan, dan heb je tenminste een onderscheidende telefoon. Wel fijn dat de achterkant niet van glas is, is hij tenminste niet zo glad.
Het prijsverschil gaat wel weer oplopen. En dan heb je gewoon een wat goedkoper toestel wat op enkele vlakken wat minder is. Dat vind ik wel uitlegbaar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-05 10:50
emil_406 schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:18:
Hier geen problemen mee....wel heb ik wekelijks moment toestel plots niet reageert en alles vastloopt waardoor ik moet herstarten wat ook veelal niet makkelijk gaat omdat ik moeilijk kan ontgrendelen
Verder merk ik laatste dagen ook dat die soms vanzelf reset als toestel niet in gebruik is

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13-05 17:22
Nope helemaal niet, het toestel wordt wel warm bij lang videobellen maar daar doet ie niet moeilijk over. In de auto blijft die ook gewoon aan, tot je die uit de android auto kabel trekt en dan is het terug zover

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:57
De pixel 7A is echt minimaal.

Als de pods kan verkopen is het mooi meegenomen. Maar ben wel benieuwd naar de prijs na de actie.

• NY_Giant
  • Niet online
De camera's van de 7a zijn voorlopig ook nog geen onverdeeld succes in vergelijking met de 6a en de 7: https://www.androidauthor...-camera-shootout-3320041/. Al wordt dat met updates wellicht nog wat beter.

[Voor 12% gewijzigd door NY_Giant op 11-05-2023 17:53]

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ik heb m voor 432 incl abonnement, incl oordopjes. Best een aardige deal.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

Acties:
  • +5Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Ik heb de titel gewijzigd om de 7a ook in dit topic te bespreken, markt lijkt mij te klein voor een eigen topic en er zijn minimale verschillen met de 7. Mocht dit wel wenselijk zijn dan graag even aangeven.

• J.A.477
Iemand met de dual sim problemen toevallig al de Android 14 beta gedownload om te kijken of het daar opgelost is

• breaker.evert
pirke schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:45:
Ik heb m voor 432 incl abonnement, incl oordopjes. Best een aardige deal.
Tele 2?

Zit er ook aan te denken daarna de abbonement te annuleren die optie is er ook.

Weet alleen of het zo wel kan.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
breaker.evert schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 21:09:
[...]

Tele 2.

Zit er ook aan te denken daarna de abbonement te annuleren die optie is er ook.

Weet alleen of het zo wel kan.
Ik was 2 weken geleden overgestapt naar T-Mobile sim only, met het idee daarna een keer een los toestel te nemen, huidige is bijna 4 jaar oud. Huidige aanvraag geannuleerd, en hetzelfde abo aangevraagd met 7a erbij. 77 euro korting is toch best lekker op dag 1. Als je de prijs vd oortjes erbij telt is hij net zo duur als een 6a.

Aan de andere kant heeft de mediamarkt in Duitsland ook een goede deal, 459 euro plus nog 100 euro extra gegarandeerde inruilkorting (alleen voor mensen uit Duitsland helaas), maar geen idee of de oortjes daar ook bij zitten. Die cashback deal is beter, heb je nog vrije keuze uit wat je in je oren stopt.

De Belangrijkste Toespraak Die Je Ooit Zal Horen

• zuukie
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:25
Iemand al de bèta versie android 14 op de Pixel 7 Pro geïnstalleerd? Zo ja, wat zijn de ervaringen?

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35
zuukie schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:26:
Iemand al de bèta versie android 14 op de Pixel 7 Pro geïnstalleerd? Zo ja, wat zijn de ervaringen?
Ja, werkt prima. Had wel een interne app die crashte bij elke reboot, maar daar merkte ik in het gebruik niets van, en dat lijkt met de update die ik vandaag gehad heb ook opgelost.

Bank apps werken gewoon. De gestures zijn verder en stuk duidelijker nu.

Batterij lijkt wel wat sneller leeg te gaan, maar dat heb ik altijd al wel gehad tijdens de beta

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

Heb je al ervaring met de zoekfunctie in dit topic? Is al een aantal keer langs gekomen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 27-05 22:51

robotjoek

Pixel7Pro & Garmin Epix 2

Heb je toevallig de ABN app geinstalleerd, dan ga ik morgen ook Android 14 er op zetten ?
TheFes schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:37:
[...]

Ja, werkt prima. Had wel een interne app die crashte bij elke reboot, maar daar merkte ik in het gebruik niets van, en dat lijkt met de update die ik vandaag gehad heb ook opgelost.

Bank apps werken gewoon. De gestures zijn verder en stuk duidelijker nu.

Batterij lijkt wel wat sneller leeg te gaan, maar dat heb ik altijd al wel gehad tijdens de beta

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:14

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik ben weer terug gegaan naar 13 stable.

De 14 en 14.1 bèta waren heel erg buggy op mij 7Pro.
Kon amper bellen, alle verbindingen vielen steeds weg, heel veel bugs met de interface.
Aantal apps die niet lekker werkte etc.

Weet niet hoe het nu met 14.2 zit, maar ik vond bellen wel een belangrijke feature voor een telefoon dat ik heb besloten even een reset te doen naar 13.
Wel een full wipe daardoor maar met backup nagenoeg alles weer direct terug.

Werk hard!, zeur niet!, verwacht niets!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

alexbl69 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 14:33:
[...]

Het plastic achterop is wel wat gladder. Het OEM hoesje bij de 7A is wel prima stroef, ligt heerlijk in de hand.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Buffalo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-05 10:56
Is van de 7a al bekend of deze directe Bluetooth verbinding met hoortoestellen ondersteunt?
Mijn vader heeft nu een 6a en heeft 2 hoortoestellen, maar helaas werkt de functie niet dat hij direct een telefoongesprek op zijn hoortoestellen krijgt. Op zijn oude iPhone konden de hoortoestellen wel direct verbonden worden.

Het gaat om Oticon toestellen en op de website van hun staat de 6a er inderdaad niet bij. Echter ondersteunt de 6a wel de protocollen die nodig zijn om dit te laten werken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Harmani
Rubman schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 06:34:
De 14 en 14.1 bèta waren heel erg buggy op mij 7Pro.
Kon amper bellen, alle verbindingen vielen steeds weg, heel veel bugs met de interface.
Dat voorspelt dus niet veel goeds voor de connectie issues die sommigen van ons nu al ervaren :'(

(@J.A.477 , @The Wizard )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:01:
[...]

Dat voorspelt dus niet veel goeds voor de connectie issues die sommigen van ons nu al ervaren :'(

(@J.A.477 , @The Wizard )
Hoop echt dat ze volgende maand het probleem fixen want ik begin mij er steeds meer aan te irriteren

Acties:
  • +2Henk 'm!

• breaker.evert
Melden bij Google. En terug gaan naar de stabiele versie.

Daar is een bèta voor dat er bugs in zitten.
Pagina: 1 ... 47 48 49 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee