Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:13
The Wizard schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 15:36:
[...]

Update geen effect helaas, in ieder geval 1x gezien dat de verbinding wegviel.
Nope bij mij ook niet helaas het is wel om gek van te worden als je bereikbaar moet zijn op 2 nummers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:33
J.A.477 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 16:49:
[...]
Nope bij mij ook niet helaas het is wel om gek van te worden als je bereikbaar moet zijn op 2 nummers
NEE TOCH! Ik had alweer stiekem goede hoop, want bij mij gaat het al de hele dag goed...

Hoe zit het bij jullie eigenlijk? Voor mij leek in eerste instantie een fix om de 2e (eSIM) uit te schakelen. Maar sinds een tijdje valt mijn primaire SIM dan ook te pas en te onpas uit. Ik krijg hem alleen maar aan de praat met een reboot. Niet meer door opnieuw in-/uitschakelen van de SIM of de Airplane mode.

En 1 van jullie al factory reset geprobeerd?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:06:
[...]

NEE TOCH! Ik had alweer stiekem goede hoop, want bij mij gaat het al de hele dag goed...

Hoe zit het bij jullie eigenlijk? Voor mij leek in eerste instantie een fix om de 2e (eSIM) uit te schakelen. Maar sinds een tijdje valt mijn primaire SIM dan ook te pas en te onpas uit. Ik krijg hem alleen maar aan de praat met een reboot. Niet meer door opnieuw in-/uitschakelen van de SIM of de Airplane mode.

Gaat alleen fout bij mij als er 2 simkaarten aanstaan 1 eSIM andere is fysiek.

Nee nog geen factory reset gedaan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:33

The Wizard

Moderator Mobile
Harmani schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:06:
[...]

Ik heb sinds 2 weken 2 E-sims, dat is in ieder geval geen oplossing. Ik hoef niet te herstarten, hij valt ca 1 tot 2 seconden compleet weg, niet alleen de data maar gewoon beide SIMs. De ontvangst sterkte valt weg en er komen uitroeptekens in er naast. Het lijkt op een issue in de modem. Een factory reset ben ik niet van plan, ik moet zakelijk bereikbaar blijven en E-sims zijn wat lastiger weer te installeren, in ieder geval bij Vodafone.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
J.A.477 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:13:
[...]

Gaat alleen fout bij mij als er 2 simkaarten aanstaan 1 eSIM andere is fysiek.

Nee nog geen factory reset gedaan
Bij 2x E-sim gaat het helaas niet beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
The Wizard schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:13:
[...]

Ik heb sinds 2 weken 2 E-sims, dat is in ieder geval geen oplossing. Ik hoef niet te herstarten, hij valt ca 1 tot 2 seconden compleet weg, niet alleen de data maar gewoon beide SIMs. De ontvangst sterkte valt weg en er komen uitroeptekens in er naast. Het lijkt op een issue in de modem. Een factory reset ben ik niet van plan, ik moet zakelijk bereikbaar blijven en E-sims zijn wat lastiger weer te installeren, in ieder geval bij Vodafone.
Zojuist Google support nog maar is gevraagd naar een status update. Toevallig al meer gevonden op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
J.A.477 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:22:
[...]

Zojuist Google support nog maar is gevraagd naar een status update. Toevallig al meer gevonden op het internet?
Nope, alleen wat topics met dezelfde problemen (niet NL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
The Wizard schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 18:35:
[...]

Nope, alleen wat topics met dezelfde problemen (niet NL).
Hoop dat er met support nog wat uitkomt want dit is toch wel een belangrijke functionaliteit waardoor ik toch ga twijfelen om naar een ander merk over te stappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
J.A.477 schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 17:22:
[...]
Ik vind her en der wel wat topics en bug reports, maar het lijkt niet heel veel voor te komen. Hier op Tweakers blijkbaar ook maar 3x ;) In een aantal bug reports wordt door support medewerkers (?) gesteld dat je contact moet opnemen met je provider. Zodat je toestel juist "provisioned" kan worden. Lijkt mij onzin... duidelijk veroorzaakt door de March update.

Ik heb trouwens de nog steeds geen problemen ondervonden vandaag... fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 22:23:
[...]

Ik vind her en der wel wat topics en bug reports, maar het lijkt niet heel veel voor te komen. Hier op Tweakers blijkbaar ook maar 3x ;) In een aantal bug reports wordt door support medewerkers (?) gesteld dat je contact moet opnemen met je provider. Zodat je toestel juist "provisioned" kan worden. Lijkt mij onzin... duidelijk veroorzaakt door de March update.

Ik heb trouwens de nog steeds geen problemen ondervonden vandaag... fingers crossed!
Klopt is ook onzin andere toestellen werken prima met deze set up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
[...]

Er zijn in Nederland ook niet veel dual sim gebruikers, daarnaast valt het pas op bij specifieke scenarios zoals tijd gevoelige verbindingen, bij Spotify of YouTube bijv valt het niet op door de buffer werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Die van mij heeft bijna 24 uur normaal gewerkt, maar toch vanochtend weer beide SIMs offline met als enige oplossing een reboot. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:32
Voor de mensen met de SIM problemen: wanneer treedt het probleem op? Is er iets dat het triggert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
zunrob schreef op woensdag 12 april 2023 @ 08:39:
Voor de mensen met de SIM problemen: wanneer treedt het probleem op? Is er iets dat het triggert?
Ik kan er geen structuur in ontdekken... Enkel dat het iets vaker optreedt bij verplaatsing. Maar ook een hele dag thuis kan het 3x optreden, of juist helemaal niet.

In het begin was het wel duidelijk dat het alleen gebeurde als zowel fysiek als eSIM actief was. Maar sinds een week ofzo valt mijn fysieke SIM ook uit zonder dat eSIM actief is.

[ Voor 20% gewijzigd door Harmani op 12-04-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18-05 16:39

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

e SIM en fysieke SIM.

Bij mij gebeurd het als ik de grens over ga, e SIM gaat netjes mee in roaming. fysieke SIM moet ik handmatig aan en uit zetten daarna gelijk verbinding.

En als ik auto Android gebruik icm Google maps actief en eventueel Spotify of Google podcast. Verbinding blijft alleen geen data.

Na deze april update heb ik het ook al gehad bij WhatsApp. Deze keer helpt het om even in de vliegtuigstand te gaan en er direct weer uit..

Ik overweeg nu om weer over te stappen op Samsung, ik geef het nog 1 kans ( mei update ) de rest van het toestel vind ik top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
Ik zie ineens dat mijn scherm een soort gelige basiskleur heeft. Zie foto, bovenste deel. Die kleur is mijn gmail nu ook. Ook pop up menuutjes hebben die kleur (als je bv hier in het forum bij je eigen bericht op 'acties' klikt). Echt Basiskleur dus.Heb bij mijn weten geen instelling aangepast. Is dit iets nieuws van de laatste update?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fV0Q2G2A5X6vGjX3epYG6nmDz58=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yuWWNlveaJPiy9xLNnUqkzJe.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door MetalManic op 12-04-2023 15:54 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
MetalManic schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:52:
Ik zie ineens dat mijn scherm een soort gelige basiskleur heeft.
Waarschijnlijk heb je Wallpaper colours ingeschakeld. Settings > Wallpaper & Style > Basic Colours kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Harmani schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:09:
[...]

Waarschijnlijk heb je Wallpaper colours ingeschakeld. Settings > Wallpaper & Style > Basic Colours kiezen.
Dat vermoeden had ik al maar ik zie geen mogelijkheid om dat uit te zetten...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/17np4JpNlOp5zSqAbmqz2v0kR3k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8jtsamKbUcfVv6VJQ9QZi7K3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
MetalManic schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:12:
Dat vermoeden had ik al maar ik zie geen mogelijkheid om dat uit te zetten...
1 van de basis kleuren kiezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Harmani schreef op woensdag 12 april 2023 @ 16:16:
[...]

1 van de basis kleuren kiezen ;)
Thnks, daardoor is de achtergrond weer normaal wit/ grijs :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-05 19:48
[...]

Maak er maar 4x van. Ik heb het ook en al langer. Vooral als ik van WiFi kanaal switch naar LTE of een ander WiFi kanaal. En dat naast de algemene onbereikbaarheidsproblemen die ik ervoor had (hier ook fysieke en e-Sim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ekfad schreef op woensdag 12 april 2023 @ 23:38:
[...]

Maak er maar 4x van. Ik heb het ook en al langer. Vooral als ik van WiFi kanaal switch naar LTE of een ander WiFi kanaal. En dat naast de algemene onbereikbaarheidsproblemen die ik ervoor had (hier ook fysieke en e-Sim)
En als je wifi uitschakelt, treedt het dan ook nog op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
zunrob schreef op donderdag 13 april 2023 @ 01:20:
[...]

En als je wifi uitschakelt, treedt het dan ook nog op?
Het treedt alleen op als je op data zit (bij mij dan), met WiFi geen uitval, ook niet tijdens het bellen (VoLTE of 2/3G). Zit echt in het data stukje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
The Wizard schreef op donderdag 13 april 2023 @ 06:48:
[...]

Het treedt alleen op als je op data zit (bij mij dan), met WiFi geen uitval, ook niet tijdens het bellen (VoLTE of 2/3G). Zit echt in het data stukje.
Ik weet technisch niet hoe de telefoon is opgebouwd, en of er een radio component/modem is die alle draadloze verbindingen beheert (data, wifi en bluetooth) of dat het losse componenten zijn. Zou me niks verbazen als het er 1 is. Op de een of andere manier is er iets dat hem triggert waardoor ie van de flos raakt en hij in ieder geval de data uitschakelt. Vandaar mijn vraag om het eens te proberen met bijvoorbeeld wifi en data echt uitgeschakeld, zodat een trigger van die twee (ander accesspoint, open netwerk gevonden, bluetooth apparaat dichtbij, etc.) kan worden uitgesloten.
Als je data wegvalt blijven wifi en bluetooth aan of vallen alle radioverbindingen weg?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
zunrob schreef op donderdag 13 april 2023 @ 07:10:
[...]

Ik weet technisch niet hoe de telefoon is opgebouwd, en of er een radio component/modem is die alle draadloze verbindingen beheert (data, wifi en bluetooth) of dat het losse componenten zijn. Zou me niks verbazen als het er 1 is. Op de een of andere manier is er iets dat hem triggert waardoor ie van de flos raakt en hij in ieder geval de data uitschakelt. Vandaar mijn vraag om het eens te proberen met bijvoorbeeld wifi en data echt uitgeschakeld, zodat een trigger van die twee (ander accesspoint, open netwerk gevonden, bluetooth apparaat dichtbij, etc.) kan worden uitgesloten.
Als je data wegvalt blijven wifi en bluetooth aan of vallen alle radioverbindingen weg?
WiFi is niet actief wanneer bij mij dit gebeurd. Bluetooth blijft gewoon actief. VoLTE ook, dat is datadragend, dat is het vreemde aan dit verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:48
Bij mij heb ik ook vaak geen data via de wifi. Als ik naar 4G schakel werkt het prima.

Ik heb het idee dat dit komt door m'n Asus mesh netwerk, als hij wisselt van router, dat de modem daar niet lekker mee om kan gaan. (Just a wild guess).

Maar het is best wel vervelend, ik zet dagelijks m'n wifi even uit omdat deze even niks doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:27

Mimiix

Professioneel Prutser

In navolging van nieuws: Google brengt eerste bèta uit van Android 14 voor Pixel 5 en nieuwer

Draaien hier mensen de Beta als productie toestel? Zo ja, wat zijn je ervaringen? Doen of niet?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Harmani
Mimiix schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:10:
In navolging van nieuws: Google brengt eerste bèta uit van Android 14 voor Pixel 5 en nieuwer

Draaien hier mensen de Beta als productie toestel? Zo ja, wat zijn je ervaringen? Doen of niet?
Als je een beetje rondneust op bijv. Reddit kan je vrij snel concluderen dat je dat beter nog even kunt laten ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drexxon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04 12:23

Google: the updates that you’ll receive as a part of the beta programme are pre-release versions and may contain errors and defects that can affect the normal functioning of your device.

En dat is ook zo :). Kortom: niet op een productie toestel, behalve als je je dit kan permiteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:27

Mimiix

Professioneel Prutser

Drexxon schreef op donderdag 13 april 2023 @ 12:53:
[...]

Google: the updates that you’ll receive as a part of the beta programme are pre-release versions and may contain errors and defects that can affect the normal functioning of your device.

En dat is ook zo :). Kortom: niet op een productie toestel, behalve als je je dit kan permiteren ;)
Duidelijk, dank!

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:19
Ik heb hem geïnstalleerd op mijn p6p en valt al bij al nog mee.
Heb wel enkele bugs maar kan hem nog gewoon gebruiken.

Anderen hebben minder geluk en constant UI crashes of andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:19

Heb het sinds gisteravond geïnstalleerd.

Heb wel paar kleine problemen
Now playing werkt niet
Kan de achtergrond niet vervangen
En gestures werkt niet

Misschien dat ik nog een wat dingen tegenkomen

Bankzaken en contactloos betalen werken gelukkig allemaal wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier draait ook de bèta sinds vandaag op de P7Pro en toch wel vrij veel crashes en andere bugs.

Steeds code ipv vingerafdruk
UI ongeregeldheden, veegbewegingen constateren die er niet zijn.
App crashes en apps die weigeren te werken.

Kan ook aan Nova launcher en bluemail liggen

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:19
Blue mail heeft een update gekregen en werkt terug bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:48

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Hier nog niet, maar er zijn genoeg issues die ik naast 1 niet werkende app heb.
Vegen naar Home, 2x anders leeg scherm of direct openen van zoekbalk Nova Launcher drawer.

Vingerafdruk scherm ontgrendelen werkt niet, als in totaal niet moet altijd code invoeren.
meerdere crashes en lag over de hele range van apps en telefoon.

lockscreen controls voor muziek e.d. werken niet want login code komt er overheen.

meerdere glitches en andere bugs die gewoon wat storen in zicht, dingen soms wel soms niet transparant etc.

advies NIET UPGRADEN!!!

* Rubman wacht verder op een Beta 1.1 of maar even terug naar de stable van android 13

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:12
Hier tot nu toe geen issues op de Beta, kan nog gewoon vingerafdruk gebruiken en nog geen glitch gezien.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb maar een simkaart in de telefoon, maar ik had opeens zojuist geen verbinding meer. 4G symbool was zichtbaar, maar bij het signaal driehoekje stond een uitroepteken. Opgelost door mobiele data uit en weer aan te zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ik vraag me af waar die connectivity problemen vandaan komen, de drivers en firmware van mijn toestel zouden hetzelfde moeten zijn maar ik heb nergens last van.

Om het probleemgebied wat te kaderen: welke provider, type simkaart en preferred network (4g/5g) hebben de mensen die problemen ervaren?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
nst6ldr schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:10:
Ik vraag me af waar die connectivity problemen vandaan komen, de drivers en firmware van mijn toestel zouden hetzelfde moeten zijn maar ik heb nergens last van.

Om het probleemgebied wat te kaderen: welke provider, type simkaart en preferred network (4g/5g) hebben de mensen die problemen ervaren?
Dit was voor mij de eerste keer dat ik een probleem ervaarde, heb de telefoon al enkele maanden.
Simpel, fysieke kaart, 4G.
Ik was buiten, niet verbonden met wifi, niet verplaatst en opeens dat uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:45
zunrob schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:50:
[...]

Dit was voor mij de eerste keer dat ik een probleem ervaarde, heb de telefoon al enkele maanden.
Simpel, fysieke kaart, 4G.
Ik was buiten, niet verbonden met wifi, niet verplaatst en opeens dat uitroepteken.
Vraagje: Heb je met simpel ook VoWifi en VoLTE icm met de Pixel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-05 09:48
Hier al problemen vanaf de launch:
- fysiek: Simpel
- e-sim: KPN zakelijk, bellen via 4G en wifi

Met beide problemen met gebeld worden. Soms gaat het dagen goed en dan ineens weer niet. Het lijkt erop dat ik met wifi beter bereikbaar ben (via KPN). Tijdens bereikbaarheidsdiensten beide simkaarten doorgeschakeld naar een ander KPN nummer in een andere telefoons. Dit werkt goed maar is natuurlijk geen oplossing.
Sinds de update van maart zie ik wel regelmatig uitroeptekens bij 4G staan en is de verbinding even weg (onderweg maar ook op als ik op een vaste plek ben). Ik zie dan ook dat de browser zegt: geen verbinding. Deze komt dan 10 sec later weer online.

Gemeld via: https://issuetracker.google.com/issues/256012808?pli=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
boswandeling schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:53:
[...]

Via Simpel klantenservice kun je bellen via 4G aan laten zetten. Voor zover ik weet is dit nog in testfase. Ik heb het aan laten zetten maar lost niets op. Bellen via WiFi is niet mogelijk bij Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-05 21:22
Binnetie schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:00:
Hier al problemen vanaf de launch:
- fysiek: Simpel
- e-sim: KPN zakelijk, bellen via 4G en wifi

Met beide problemen met gebeld worden. Soms gaat het dagen goed en dan ineens weer niet. Het lijkt erop dat ik met wifi beter bereikbaar ben (via KPN). Tijdens bereikbaarheidsdiensten beide simkaarten doorgeschakeld naar een ander KPN nummer in een andere telefoons. Dit werkt goed maar is natuurlijk geen oplossing.
Sinds de update van maart zie ik wel regelmatig uitroeptekens bij 4G staan en is de verbinding even weg (onderweg maar ook op als ik op een vaste plek ben). Ik zie dan ook dat de browser zegt: geen verbinding. Deze komt dan 10 sec later weer online.

Gemeld via: https://issuetracker.google.com/issues/256012808?pli=1
Precies de zelfde problemen hier:

Zwitserse fysieke simkaart met 5G; heel vaak een uitroepteken... airplane mode aan/uit helpt soms
E-sim van simyo voor gesprekken; ook vaak geen dekking (terwijl die uit 3 netwerken kan kiezen hier in zwitserland).

Al met al prut dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pc01 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:21:
[...]

Precies de zelfde problemen hier:

Zwitserse fysieke simkaart met 5G; heel vaak een uitroepteken... airplane mode aan/uit helpt soms
E-sim van simyo voor gesprekken; ook vaak geen dekking (terwijl die uit 3 netwerken kan kiezen hier in zwitserland).

Al met al prut dus...
Bij mij herstelt de verbinding zichzelf weer, qua internet. Maar wanneer ik hoor dat ik niet bereikbaar ben of een smsje met gemist gesprek ontvang dan toggle ik even de vliegtuigmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Binnetie schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:22:
[...]

Bij mij herstelt de verbinding zichzelf weer, qua internet. Maar wanneer ik hoor dat ik niet bereikbaar ben of een smsje met gemist gesprek ontvang dan toggle ik even de vliegtuigmodus
Het lijkt overigens meer beperkt tot de 7pro. Ik heb ook een 6pro met een swisscom 5g fysieke simkaart & esim simyo. Die heeft zelden problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
pc01 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:26:
[...]

Het lijkt overigens meer beperkt tot de 7pro. Ik heb ook een 6pro met een swisscom 5g fysieke simkaart & esim simyo. Die heeft (zelden) problemen.
Hebben de 6 Pro en 7 Pro hetzelfde modem? Tijdens het typen van dit bericht ook even een melding dat er geen internet is. Lijkt wel of het sinds de april update vaker is. Na 10 sec ben ik weer 'online'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
nst6ldr schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:10:
Goed idee! Ik zou hem graag nog iets uitbreiden en daarom deze template:

SIM 1
Type: fysiek
Provider: Simyo
4G Calling: Disabled
Wifi Calling: Disabled
Prefered Network type: 4G
Allow 2G: Disabled

SIM 2 (indien van toepassing)
Type: eSIM
Provider: T-Mobile zakelijk
4G Calling: Enabled
Wifi Calling: Disabled
Prefered Network type: 4G
Allow 2G: Disabled

Overige settings:
Backup calling: Disabled voor beide
Adaptive Connectivity: Off

Troubleshooting:
Hoe vaak komt het voor: Meerdere keren per dag, vooral bij verplaatsing. Eerst alleen met 2 SIMs actief, nu ook als alleen de fysieke actief is.
Wat is je fix: In het begin airplane mode, maar dit helpt niet meer. Enkel een complete reboot nog.
Factory reset geprobeerd?: Nee

Sorry voor de lange waslijst :P Maar ik ben vooral benieuwd of iemand hem wil invullen die géén problemen ondervindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
boswandeling schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 12:53:
[...]

Ik zie nooit het symbool van VoLTE, maar de optie om te activeren is er wel. Het staat ook aan en heb de indruk dat het werkt. Heb namelijk gewoon internet tijdens het bellen. Echter normaliter kun je dat ook terugzien bij je oproepen, dat is dus niet het geval. VoWIFI optie is er ook, maar werkt zover ik weet niet.

Wel interessant dat mijn telefoon met 1 sim nu ook "het probleem" heeft. Hier las ik tot nu toe altijd over 2. Het is me vandaag dus voor het eerst opgevallen.

[ Voor 13% gewijzigd door zunrob op 14-04-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiorano
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:51
pc01 schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 13:26:
[...]

Het lijkt overigens meer beperkt tot de 7pro. Ik heb ook een 6pro met een swisscom 5g fysieke simkaart & esim simyo. Die heeft (zelden) problemen.
Hier hetzelfde probleem met een Pixel 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lassie dutch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-05 12:20
SIM 1
Type: fysiek
Provider: Orange Zakelijk (België)
4G Calling: Enabled
Wifi Calling: N/A
Prefered Network type: 5G
Allow 2G: Enabled

SIM 2 (indien van toepassing)
Type: eSIM
Provider: simyo
4G Calling: Disabled (Mobile data + Roaming staan uit)
Wifi Calling: Enabled
Prefered Network type: 5G
Allow 2G: Enabled

Overige settings:
Backup calling: N/A voor sim1, Disabled voor sim2
Adaptive Connectivity: On

Troubleshooting:
Hoe vaak komt het voor: Woon in België, vlakbij de grens met NL. Heb nooit problemen met Orange, heel soms (1-2x per week) zie ik dat de simyo sim even wegvalt (uitroepteken rechtsbovenin). Ik word daar weinig op gebeld, dus voor mij geen issue.
Wat is je fix: Wachten, komt altijd vanzelf weer goed bij mij.
Factory reset geprobeerd?: Nee

I live the way I type; fast, with a lot of mistaaakes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-05 22:10

H-S

Werkt Smart Lock bij jullie? Normaal gesproken is mijn 7 Pro unlocked in de auto. Maar sinds de laatste update werkt het niet meer. Smart Lock pagina in de instellingen is ook best leeg ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gwe_VhPxFggssE7VVQXv2N1kznc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sLCfDHYJZoQ2W4dEkdvMow77.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
H-S schreef op maandag 17 april 2023 @ 16:57:
Werkt Smart Lock bij jullie? Normaal gesproken is mijn 7 Pro unlocked in de auto. Maar sinds de laatste update werkt het niet meer. Smart Lock pagina in de instellingen is ook best leeg ..

[Afbeelding]
Bij mij werkte de oplossing die op de support site van google staat: https://support.google.co...323?hl=en&msgid=210013839

onder de trust agents Smart lock een keer uit en aan zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 08:17
BGLAdmin schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:15:
[...]

Bij mij werkte de oplossing die op de support site van google staat: https://support.google.co...323?hl=en&msgid=210013839

Ik had hetzelfde. Deze oplossing werkt inderdaad.

Update 19 april:
Nu werkt het weer niet....

[ Voor 5% gewijzigd door Berpie74 op 19-04-2023 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

BGLAdmin schreef op maandag 17 april 2023 @ 18:15:
[...]

Hij doet het weer. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ik kreeg vanochtend weer een Carrier Service update via de Playstore. Hopelijk haalt het wat uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:25:
Ik kreeg vanochtend weer een Carrier Service update via de Playstore. Hopelijk haalt het wat uit...
Ben benieuwd zie zelf nog geen update staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
J.A.477 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 21:54:
Ben benieuwd zie zelf nog geen update staan
Ik was alweer verheugd, want gisteren de hele dag geen connectie verloren (ondanks verplaatsing). Maar toch vanmorgen weer wakker geworden met 2 uitroeptekens...

Zojuist wel wéér een Carrier Service update (80kb). We wachten weer af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op woensdag 19 april 2023 @ 09:19:
[...]

Ik was alweer verheugd, want gisteren de hele dag geen connectie verloren (ondanks verplaatsing). Maar toch vanmorgen weer wakker geworden met 2 uitroeptekens...

Zojuist wel wéér een Carrier Service update (80kb). We wachten weer af.
Heb nu een factory reset uitgevoerd om te kijken of dat helpt

Dat helpt helaas ook niet

[ Voor 3% gewijzigd door J.A.477 op 19-04-2023 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
J.A.477 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:23:

Mweh wat waardeloos zeg! Dan is het dus echt hopeloos wanneer je dit probleem ondervindt. Ik had niet verwacht dat een factory reset zou helpen, maar op zich fijn dat jij dat nu hebt vastgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
J.A.477 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 10:23:
[...]

Ik had 5 dagen geleden de carrier update (ik doe mee aan het beta programma). Maar merk ook geen verbetering.
Als een hardreset ook niet helpt lijkt het me meer richting een hardware probleem te gaan. Zijn er al mensen die hun toestel hebben op laten sturen voor reparatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Binnetie schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:41:
[...]

Ik had 5 dagen geleden de carrier update (ik doe mee aan het beta programma). Maar merk ook geen verbetering.
Als een hardreset ook niet helpt lijkt het me meer richting een hardware probleem te gaan. Zijn er al mensen die hun toestel hebben op laten sturen voor reparatie?
Dacht zelf meer aan een software probleem omdat ik het niet had voor de maart update. Wel bizar dat het bij Google zolang duurt om dit te repareren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
J.A.477 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 13:20:
[...]

Dacht zelf meer aan een software probleem omdat ik het niet had voor de maart update. Wel bizar dat het bij Google zolang duurt om dit te repareren
Daar zeg je wel iets. Ik heb het al vanaf de release, alleen de laatste tijd zie ik de uitroeptekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ik heb voor de Maart update ook wel sporadisch te horen gekregen dat ik niet bereikbaar was, maar de verbinding vanuit mijn kant werkte altijd gewoon. Zowel data als bellen. Sinds de Maart update klappert de verbinding er regelmatig compleet uit.

Er is zeker geen manier om een downgrade van de firmware te doen? Of zou een custom ROM nog kunnen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
Idd, pas na de maart update is het gezeik begonnen, daarvoor nooit last gehad. Ik heb regelmatig een streaming app aanstaan die heel gevoelig is voor het wegvallen van data. Voor de maart update nooit last gehad.

Het is iets puur softwarematig, bellen (VoLTE) geeft geen enkel uitval, terwijl dat gewoon puur data is met QoS. Ik heb alleen niet de puf en tijd om door die standaard helpdesk vragen te gaan werken die op en afgevuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
The Wizard schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:47:
Idd, pas na de maart update is het gezeik begonnen, daarvoor nooit last gehad. Ik heb regelmatig een streaming app aanstaan die heel gevoelig is voor het wegvallen van data. Voor de maart update nooit last gehad.

Het is iets puur softwarematig, bellen (VoLTE) geeft geen enkel uitval, terwijl dat gewoon puur data is met QoS. Ik heb alleen niet de puf en tijd om door die standaard helpdesk vragen te gaan werken die op en afgevuurd worden.
Ik krijg het maken van een bug rapport welke support graag wil. ook niet voor elkaar omdat de verbinding zichzelf wel hersteld uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
J.A.477 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:49:
[...]

Ik krijg het maken van een bug rapport welke support graag wil. ook niet voor elkaar omdat de verbinding zichzelf wel hersteld uiteindelijk.
Hebben ze geen tool die de boel monitort en een logfile gegenereerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Ik heb ook met Google Support aan de telefoon gehangen (begin Maart). Die medewerker erkende dat het probleem wel vaker werd gemeld, maar dat ik eerst nog een factory reset moest uitvoeren om te kijken of dat het verhelpt. Pas daarna zou hij een vervangend toestel kunnen opsturen. Dat klinkt natuurlijk goed, maar:
  • Geen tijd/zin een hard reset uitvoeren waarvan ik sterk het vermoeden had dat het niets zou uithalen. Zoals nu dus ook is gebleken bij @J.A.477 .
  • Daarna een paar weken wachten op een nieuw toestel. En dan wéér opnieuw alles instellen.
  • Tot de conclusie komen dat het niet aan de telefoon ligt, maar iets dat met de March update is geïntroduceerd.
Ik heb dus gekozen om maar te wachten op de April May update. In de hoop dat het gecorrigeerd wordt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harmani
Ik heb zojuist even de Pixel support community afgestruind. Of er al iets meer bekend is, maar nee. Wel een hoop issues gevonden die hetzelfde probleem min of meer beschrijven. Hieronder een kleine selectie. Als iedereen nu even zo vriendelijke wil zijn om op "I have the same question" te klikken. :D Wie weet haalt het wat uit...

https://support.google.co...-google-pixel-7-pro?hl=en

https://support.google.co...ard-signal-dropping?hl=en

https://support.google.co...e-sim-network-issue?hl=en

https://support.google.co...-no-service-message?hl=en

https://support.google.co...enly-not-recognised?hl=en

https://support.google.co...nnecting-frequently?hl=en

https://support.google.co...tion-mark-in-signal?hl=en

https://support.google.co...necting-please-help?hl=en

https://support.google.co...utes-getting-off-on?hl=en

https://support.google.co...signal-on-both-sims?hl=en

https://support.google.co...317/network-failure?hl=en

Zeer vermoeiend trouwens hoe vaak er wordt verwezen naar de provider. Daar moet een toestel goed "provisioned" zijn ?! Dat is toch nooit nodig geweest? Ja misschien als je uberhaubt geen APN settings krijgt, maar niet bij random disconnects. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
The Wizard schreef op woensdag 19 april 2023 @ 15:51:
[...]

Hebben ze geen tool die de boel monitort en een logfile gegenereerd?
Nee vraag was om op het moment dat het speelt een bug rapport te doen en te versturen maar daar heb ik geen tijd voor.

Hoop wel dat het in de volgende update gefixt wordt anders ben ik bang dat ik het op werk niet meer uitgelegd krijg en moet over gaan stappen naar een Samsung

[ Voor 20% gewijzigd door J.A.477 op 19-04-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruimzicht
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:55
zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:59:
[...]
En @nst6ldr. Ik zag dat de rechten door locatie op "toestaan bij gebruik van de app" stond. Nu opent de app automatisch in de achtergrond zodra er een bluetooth verbinding met de auto wordt gemaakt. Echter, hij draait dus in de achtergrond. Allicht zijn de rechten dan zo strak afgesteld dat ie de locatie dus niet gebruikt en ook niet weet waar je rijdt, want geen GPS. Heb deze nu op "Altijd toestaan" gezet. Ben benieuwd. Aan de helpdesk had ik eigenlijk nog niet gedacht, bedankt voor de tip.
Is jouw probleem hiermee opgelost? Ik ervaar exact hetzelfde en heb zitten pielen met alle geluidsinstellingen van Flitsmeister. Ik moet de app echt naar de "voorgrond" halen en dan pas krijg ik weer meldingen. De rechten heb ik nog niet veranderd dus ben benieuwd of het bij jou is opgelost?
Het heeft bij mij altijd gewerkt overigens...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
Ruimzicht schreef op donderdag 20 april 2023 @ 12:05:
[...]

Is jouw probleem hiermee opgelost? Ik ervaar exact hetzelfde en heb zitten pielen met alle geluidsinstellingen van Flitsmeister. Ik moet de app echt naar de "voorgrond" halen en dan pas krijg ik weer meldingen. De rechten heb ik nog niet veranderd dus ben benieuwd of het bij jou is opgelost?
Het heeft bij mij altijd gewerkt overigens...
Bij mij werkt het goed sinds de locatie toegang op altijd staat. De app start en draait in principe op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:01
Iemand issues met WiFi die automatisch wordt aangezet? Er staat onder internet duidelijk "WiFi wordt niet automatisch opnieuw aangezet", switch staat dus uit. Toch blijft mijn WiFi ingeschakeld worden zodra ik thuis kom, wat niet wenselijk is voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S

H-S

codex schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 06:06:
Iemand issues met WiFi die automatisch wordt aangezet? Er staat onder internet duidelijk "WiFi wordt niet automatisch opnieuw aangezet", switch staat dus uit. Toch blijft mijn WiFi ingeschakeld worden zodra ik thuis kom, wat niet wenselijk is voor mij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2xFAPz8dqxWwXi5hhIyWT8rwWIk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/yJVbBWpBVTdLmPIxQc8IlXc8.png?f=fotoalbum_large

Dit misschien aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
Ik probeer een KPN e-sim toe te voegen; echter geeft de pixel de melding onjuiste QR-code.

Als ik de code handmatig scan met een qr code scanner zie ik alleen de tekst LPA verschijnen. Ik lees online (soortgelijke problemen bij andere providers) dat er een text code zou moeten verschijnen die ik handmatig zou moeten kunnen toevoegen als e-sim (om het qr scannen over te slaan).

Wat mis ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Nee, dat staat uit. Ik heb ook al bij Google Home gekeken of daar toevallig iets van automation aan staat. Macrodroid heb ik ook geïnstalleerd, maar ik heb maar één macro actief en die heeft niks met WiFi te maken.

Het enige wat aan staat is automatisch verbinding maken onder mijn specifieke thuisnetwerk, maar die optie schakelt niet zelf WiFi in maar verbindt automatisch zodra de WiFi in is geschakeld.
Als ik dat uitschakel dan heb ik het probleem omzeild, maar nog steeds wordt mijn WiFi ingeschakeld. Hij kan alleen geen netwerk vinden waardoor ik dan op 4G blijf.

Nu bedenk ik mij ineens, zal het inschakelen van Bellen via WiFi dit op de achtergrond forceren?

[ Voor 5% gewijzigd door codex op 22-04-2023 07:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:33
codex schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 07:01:
[...]

Nee, dat staat uit. Ik heb ook al bij Google Home gekeken of daar toevallig iets van automation aan staat. Macrodroid heb ik ook geïnstalleerd, maar ik heb maar één macro actief en die heeft niks met WiFi te maken.

Het enige wat aan staat is automatisch verbinding maken onder mijn specifieke thuisnetwerk, maar die optie schakelt niet zelf WiFi in maar verbindt automatisch zodra de WiFi in is geschakeld.
Als ik dat uitschakel dan heb ik het probleem omzeild, maar nog steeds wordt mijn WiFi ingeschakeld. Hij kan alleen geen netwerk vinden waardoor ik dan op 4G blijf.

Nu bedenk ik mij ineens, zal het inschakelen van Bellen via WiFi dit op de achtergrond forceren?
Misschien een ongewenst bijeffect van Wifi-scannen (onder Locatie)?

[ Voor 85% gewijzigd door M.K. op 22-04-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
M.K. schreef op zaterdag 22 april 2023 @ 11:31:
[...]

Misschien een ongewenst bijeffect van Wifi-scannen (onder Locatie)?
Ik ga eens kijken, dank je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
zojuist maar weer eens met Google Support contact opgenomen voor het SIM disconnect issue. Dit keer was het geen bekend probleem. Maar voordat er verdere stappen kunnen worden ondernomen moest ik wel eerst een SIM van een andere provider gaan proberen in mijn toestel om te kijken of het probleem dan ook optreedt.

Door de "lotgenoten" in dit topic valt wel te concluderen dat het niet aan het type provider of SIM kaart ligt. Dus ik bel over een paar dagen wel weer dat dat ook niet heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Laatst online: 11:01

red bull

Keeps me awake !

Harmani schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:22:
zojuist maar weer eens met Google Support contact opgenomen voor het SIM disconnect issue. Dit keer was het geen bekend probleem. Maar voordat er verdere stappen kunnen worden ondernomen moest ik wel eerst een SIM van een andere provider gaan proberen in mijn toestel om te kijken of het probleem dan ook optreedt.

Door de "lotgenoten" in dit topic valt wel te concluderen dat het niet aan het type provider of SIM kaart ligt. Dus ik bel over een paar dagen wel weer dat dat ook niet heeft geholpen.
Bijzonder... hier zelfde probleem met 2 premium providers... sim van Vodafone en E-Sim van T-mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:06
Goedenavond allen,

Sinds een aantal dagen heb ik last van het feit dat ik niet kan bellen in het buitenland (Duitsland) of gebeld kan worden. Dit in tegenstelling tot Spanje waar ik een aantal weken geleden was, daar werkte het wel. Ik heb niks aan mijn telefoon veranderd, roaming staat aan, heb telefoon opnieuw opgestart, telefoon is helemaal up to date.... Iemand anders hier ook last van? Ben benieuwd

Mobiele data werkt wel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door blueman85 op 24-04-2023 18:29 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boswandeling
red bull schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:47:
[...]

Bijzonder... hier zelfde probleem met 2 premium providers... sim van Vodafone en E-Sim van T-mobile
Vreemd, precies dezelfde setup

Vodafone SIM en T-Mobile ESIM maar nooit problemen met disconnects. Wat ik wel doe is handmatig beide SIMS op 4G zetten, dat deed ik al bij mijn vorige telefoon voor bepaalde redenen (nee ben geen wappie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
Harmani schreef op maandag 24 april 2023 @ 17:22:

eSIM Vodafone andere sim kpn vanaf volgende week eSIM kpn en andere sim ook kpn ben benieuwd of dat wel lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
blueman85 schreef op maandag 24 april 2023 @ 18:28:
Goedenavond allen,

Sinds een aantal dagen heb ik last van het feit dat ik niet kan bellen in het buitenland (Duitsland) of gebeld kan worden. Dit in tegenstelling tot Spanje waar ik een aantal weken geleden was, daar werkte het wel. Ik heb niks aan mijn telefoon veranderd, roaming staat aan, heb telefoon opnieuw opgestart, telefoon is helemaal up to date.... Iemand anders hier ook last van? Ben benieuwd

Mobiele data werkt wel ;)
Geen last van gehad afgelopen weekend, het lijkt op een provider probleem, bij welke provider zit je en heb je al contact met hen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
BGLAdmin schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 11:12:
[...]

Geen last van gehad afgelopen weekend, het lijkt op een provider probleem, bij welke provider zit je en heb je al contact met hen gehad?
Bedankt voor je reactie. Ik zit bij T-Mobile. Heb het probleem aangekaart, ze zijn het aan het onderzoeken. Ook het handmatig wisselen van netwerk hielp niet. Word vervolgd....

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-05 18:20
ik heb KPN e-sim privé en KPN Simkaart werk.

Het gebeurt soms dat ik bel met mijn KPN werk simkaart en als ik dan een inkomende oproep krijg op mijn KPN ESIM privé dan hoor ik niks meer van het lopende gesprek met KPN werk simkaart.

Andersom gebeurt dit ook dus als ik een privé gesprek voer en ik krijg een zakelijke oproep dan valt er een stilte in mijn lopende privé gesprek.

In beide gevallen heb ik nog niet 2 oproep opgenomen soms ook geweigerd maar dan werkt mijn lopende gesprek opeens niet meer. En wordt door er opgehangen door degene die ik aan de lijn had.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Nu online
blueman85 schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 13:00:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zit bij T-Mobile. Heb het probleem aangekaart, ze zijn het aan het onderzoeken. Ook het handmatig wisselen van netwerk hielp niet. Word vervolgd....
Ik ben geïnteresseerd of ze wat vinden, afgelopen weekend geen enkel probleem met T-Mobile in Duitsland, ik heb een eSim in gebruik, maar dat laatste zou niet mogen uitmaken.
Het blijft ook opmerkelijk dat data het wel doet, maar spraak niet, zou haast het vermoeden hebben dat volte niet aan staat bij jou.
Dat kun je checken met *#*#4636#*#* en dan toestel informatie dan kun je de actieve sim selecteren de juiste telefoon index te selecteren, Phone 0 is de fysieke sim.
Als je dan naar beneden scrolt zie je de VoLTE regstratie staan, bij T-mobile is deze instelling niet aan te passen, wordt door T-Mobile gedaan en die moet naar rechts (enabled) staan, als die niet naar rechts staat zal T-Mobile iets moeten doen voor de instellingen op je abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
BGLAdmin schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:53:
[...]

Ik ben geïnteresseerd of ze wat vinden, afgelopen weekend geen enkel probleem met T-Mobile in Duitsland, ik heb een eSim in gebruik, maar dat laatste zou niet mogen uitmaken.
Het blijft ook opmerkelijk dat data het wel doet, maar spraak niet, zou haast het vermoeden hebben dat volte niet aan staat bij jou.
Dat kun je checken met *#*#4636#*#* en dan toestel informatie dan kun je de actieve sim selecteren de juiste telefoon index te selecteren, Phone 0 is de fysieke sim.
Als je dan naar beneden scrolt zie je de VoLTE regstratie staan, bij T-mobile is deze instelling niet aan te passen, wordt door T-Mobile gedaan en die moet naar rechts (enabled) staan, als die niet naar rechts staat zal T-Mobile iets moeten doen voor de instellingen op je abonnement.
Even gecheckt, maar VoLTE staat naar rechts, ingeschakeld dus

Keep you posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 18:27
Is de audio echt zo slecht op de Pixel 7 ?

Gebruik m'n telefoon het meeste voor multimedia dus best een belangrijk dingetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Wizard

The Wizard

Moderator Mobile
vinno86 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:08:

Gebruik m'n telefoon het meeste voor multimedia dus best een belangrijk dingetje.
Niks beter of slechter dan de rest. Ik neem aan dat je de speakers bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinno86
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16-05 18:27
The Wizard schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:20:
[...]

Speakers, audio.. hoe dat ding klinkt inderdaad :p

Lees er niet al te beste dingen over her en der, al valt het klagen in dit topic wel mee als ik zo teruglees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
vinno86 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:08:

Mijn Galaxy S20 had een veel voller geluid, maar erger mij niet aan het geluid van de Pixel 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Al iemand ingeschreven voor de beta van Android 14 en die geïnstalleerd? Het schijnt de meeste bugs van de pixel te fixen las ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
MetalManic schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:27:
Al iemand ingeschreven voor de beta van Android 14 en die geïnstalleerd? Het schijnt de meeste bugs van de pixel te fixen las ik.
Nee. Ik wacht wel op de stable. Hopelijk komt die snel. Vandaag weer geen ontvangst met de simkaart. Enige fix was herstarten van het toestel. Bijzonder vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
zunrob schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:55:
[...]

Nee. Ik wacht wel op de stable. Hopelijk komt die snel. Vandaag weer geen ontvangst met de simkaart. Enige fix was herstarten van het toestel. Bijzonder vervelend.
Dat zal wel augustus/september worden.
Beta draait hier trouwens prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
TheFes schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 22:08:
[...]

Dat zal wel augustus/september worden.
Beta draait hier trouwens prima.
Goed om te horen. Zijn alle bugs gefixt in de beta en zijn er geen nieuwe bugs ontstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
MetalManic schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:20:
[...]

Goed om te horen. Zijn alle bugs gefixt in de beta en zijn er geen nieuwe bugs ontstaan?
Dat is voor mij onmogelijk te zeggen. Iedere gebruiker gebruikt de telefoon anders, en zal mogelijk andere bugs tegen komen. Het is nog een beta, dus er zullen ongetwijfeld nog bugs in zitten.
Ik heb echter nog nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18-05 22:12
MetalManic schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 21:27:
Hoe? #dtv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
The Wizard schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:20:
[...]

Vind het geluid beter dan veel andere telefoons. Het is niet het beste op de markt, maar weinig te klagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• J.A.477
Ben benieuwd of dit de problemen oplost wel lekker snel deze maand Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NWeq-8I0lIi34j3quJhqqB862q0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FhYOXNImQfHeSVWzCDIK2fty.png?f=fotoalbum_large
Pagina: 1 ... 46 ... 68 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen