Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-03 13:00
jimmypop1 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:57:
[...]

ik heb de laatste (stable) update nog niet binnen, kan niet bevestigen of Volte of Vowifi werken.

Indien het niet werkt met de laatste update, check deze link:

https://github.com/kyujin...ch/blob/main/README.en.md

Werkt perfect (ik zit op het orange netwerk)
Bedankt voor de link! Heb zelf nog geen pixel 7 omdat ik slecht bereik heb in huis en dus zeker wou zijn dat VOWIfi werkt.
Je mag altijd iets laten weten of het werkt met de update of niet:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
In het nieuwsbericht op de frontpage van gisteren kwam ik een handig nieuwigheidje tegen en dat betrof het weergeven van timers op je lockscreen.
Gebruikers van alle Pixel-telefoons kunnen nu gegevens van timers op andere apparaten zien op hun lockscreen. Die synchronisatie vindt plaats via het Google-account. Als er timers lopen op bijvoorbeeld slimme speakers van Google, dan verschijnen die voortaan op het lockscreen.
Ik heb timers op google home apparaten vandaag ingesteld, maar er gebeurd niks. Iemand enig idee hoe je dit geactiveerd krijgt?
Het betreft in mijn geval een pixel 7 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:53
Rubman schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 05:21:
Als je over die streep naar links of rechts swipet switch je ook tussen apps.
Dit is echt fijn om te weten. Vond het niet echt lekker werken met dat geswipe, maar dat kwam dus doordat ik het niet goed deed. :D
Goede tip, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:52
boswandeling schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:01:
[...]

Helaas bij Simyo niet, heb een Simyo SIM kaartje geprobeerd, en alles staat aan voor VoWifi maar geeft niet aan zowel tijdens bellen als stand by dat er via wifi gebeld wordt of verbonden ben via wifi.
Hier ook Simyo en zojuist de maart update gedraaid. Bovenin staat keurig "Bellen via wifi met Simyo". Dus ik zou toch je instellingen nog eens checken.

Ik maak gebruik van een fysieke simkaart, mocht het van belang zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door gehaktstaaf op 15-03-2023 10:42 ]

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 11:09
gehaktstaaf schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 10:42:
[...]

Hier ook Simyo en zojuist de maart update gedraaid. Bovenin staat keurig "Bellen via wifi met Simyo". Dus ik zou toch je instellingen nog eens checken.

Ik maak gebruik van een fysieke simkaart, mocht het van belang zijn.
Goed om te weten, vreemd, heb je abonnement of prepaid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:52
boswandeling schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:09:
[...]
heb je abonnement of prepaid ?
Betreft een abo.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik probeerde het met een prepaid SIM misschien dat daar het verschil in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:32
Wellicht een bekend probleem maar ik ben de oplossing nog niet tegengekomen.

Erg tevreden nog over mijn GP7 & Buds Pro. BP werken prima alleen wanneer ik een telefoongesprek ermee voer dan is het gesprekvolume erg laag. Bij geluid en trillen instelling staat de slider helemaal naar rechts bij gespreksvolume?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18:08
Is er eigenlijk een mogelijkheid om een app op de Pixel te klonen, of dual/tweeling app?

Kan het niet vinden in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:42

WCA

Sinds de maart update valt constant mijn dataverbinding/wifi weg... Ik hoop dat dit snel gefixt wordt.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:24
WCA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:09:
Sinds de maart update valt constant mijn dataverbinding/wifi weg... Ik hoop dat dit snel gefixt wordt.
Oh is bij mij nu juist iets beter. Gebruik sinds de aanschaf van m'n telefoon (4mnd terug) zo goed als geen wifi omdat dit eigenlijk onbruikbaar is.

Sinds de update juist eigenlijk nog niet meer ervaren dat de wifi geen data doorlaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

WCA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:09:
Herstelt het uit zichzelf?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

nst6ldr schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:29:
[...]

Herstelt het uit zichzelf?
Ja, na een paar sec komt de data weer terug. Elke 5-10 min gebeurt het denk ik.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

WCA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:29:
[...]

Heb je iets van VPN bij staan? En had je al eens handmatig op data en daarna WiFi gezet zodat je zeker weet dat het geen onnodige/onverklaarbare automatische handover is tussen die twee? Dat wil namelijk nog wel eens voorkomen, bij alle fabrikanten wel eens gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

nst6ldr schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:39:
[...]

Heb je iets van VPN bij staan? En had je al eens handmatig op data en daarna WiFi gezet zodat je zeker weet dat het geen onnodige/onverklaarbare automatische handover is tussen die twee? Dat wil namelijk nog wel eens voorkomen, bij alle fabrikanten wel eens gek genoeg.
Nee, het is echt gewoon 4g dat compleet wegvalt, inclusief het 4g logo'tje van beide simkaarten (T-mobile en KPN). Bij wifi hetzelfde, maar dat merk je minder omdat ie dan terugvalt op 4g

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:53
WCA schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:29:
[...]

Alleen als je met wifi verbonden bent? Gebruik je WPA3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:00
Itadori schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:37:
[...]

Bedankt voor de link! Heb zelf nog geen pixel 7 omdat ik slecht bereik heb in huis en dus zeker wou zijn dat VOWIfi werkt.
Je mag altijd iets laten weten of het werkt met de update of niet:)
Volte werkt wel nu bij Orange. Maar de optie voor Vowifi is er helaas niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Bij de provider Simpel heb ik wel de optie om VoLTE en VoWIFI in te schakelen (was bij vorige software versie ook al), maar ik zie nergens staan dat ik ook daadwerkelijk gebruik maak van een van de technieken tijdens telefoneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 09:13
.

[ Voor 98% gewijzigd door jimmypop1 op 16-03-2023 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Volte kan je zien als terwijl je belt, 4g blijft staan en bij Vowifi zie je links in de statusbalk een telefoontje staan en als je de statusbalk naar beneden schuift zie je het ook.

@ZeppeMan ik heb alles ingesteld via de vorige link die ik hier plaatste en ik zag direct de optie bellen via 4g en bellen via wifi staan onder netwerk, simkaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA

WCA

zunrob schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 00:16:
[...]

Alleen als je met wifi verbonden bent? Gebruik je WPA3?
Zowel met wifi als gewoon verbonden met 4g. Mijn wifi is wpa3

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:16
Ik heb sinds kort een Pixel 7 met een Pixel Stand 2. Probleem dat ik hiermee heb is dat als ik de Pixel op de stand zet, dan zie ik iets van een always on display denk ik. De datum, weer, tijd, vingerafdruk scanner, assistant logo en hoever de pixel is opgeladen. Echter om de zoveel seconden verdwijnt alles op het display langzaam, wordt het display zwart met alleen nog de vingerafdruk lezer even in beeld. Dan wordt hij helemaal zwart. Maar dan na 1 second ofzo komt alles van het AOD weer terug, dus datum, weer, tijd, etc.
Best irritant omdat het heel erg afleid als dat ding voor je staat of in een ooghoek.
Valt hier iets aan in te stellen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Wat is het voordeel van bellen via de wifi? Is dat beter? Is de geluidskwaliteit dan beter? Of is het meer om belminuten te besparen? Ik heb zelf onbeperkt bellen dus in dat geval maakt het mij niet uit of het via Wifi gaat of niet. Als Wifi-bellen andere voordelen heeft dan is dat misschien de betere optie.

Zoals een goed Tweakeraar betaamt zelf nog even onderzoek gedaan ;-).

Bellen via de Wifi kost je nog steeds je belminuten. En bellen via de Wifi is vaak stabieler en beter, meer helder geluid. Vooral als je je in een bunker (goed geïsoleerd betonnen gebouw) bevindt waar het signaal van de provider vaak minder sterk is.

[ Voor 35% gewijzigd door MetalManic op 16-03-2023 12:26 . Reden: verbeterd inzicht ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-03 13:00
ZeppeMan schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:07:
[...]

Volte werkt wel nu bij Orange. Maar de optie voor Vowifi is er helaas niet..
Bedankt voor de update! Goed om te horen dat VoLTE wel werkt maar wou vooral VoWIFI gebruiken. Werkt het dan wel nog steeds via deze workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
WCA schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 10:43:
[...]

Zowel met wifi als gewoon verbonden met 4g. Mijn wifi is wpa3
Met mijn vorige telefoon gaf WPA3 wel eens problemen, namelijk om de (precies) 10 minuten een disconnect. Dit was dus wel alleen met wifi aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Itadori schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Bedankt voor de update! Goed om te horen dat VoLTE wel werkt maar wou vooral VoWIFI gebruiken. Werkt het dan wel nog steeds via deze workaround?
Bij mij werkt dit toch [pixel 6 pro]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:00
Itadori schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 12:47:
[...]

Ik gebruik de workaround niet, maar veronderstel dat dit nog altijd werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Megupe schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 20:09:
In het nieuwsbericht op de frontpage van gisteren kwam ik een handig nieuwigheidje tegen en dat betrof het weergeven van timers op je lockscreen.

[...]

Ik heb timers op google home apparaten vandaag ingesteld, maar er gebeurd niks. Iemand enig idee hoe je dit geactiveerd krijgt?
Het betreft in mijn geval een pixel 7 pro.
Waarschijnlijk duurt het even voordat het overal bij iedereen werkt. Google past vaak een gefaseerde uitrol toe, waardoor het soms tot wel vier weken kan duren voordat je er gebruik van kan maken. Nog even geduld dus.
B-Art schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:00:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om een app op de Pixel te klonen, of dual/tweeling app?

Kan het niet vinden in de instellingen.
Ik maak gebruik van Island dat een werk profiel aanmaakt. Daarin kun je een tweede app installeren/clonen van je prive profiel. Ieder profiel maakt gebruik van zijn eigen data. Meer kunt dus met twee verschillende accounts werken.

Wat helaas niet werkt; als je een beta geïnstalleerd hebt op je prive profiel, dan maakt hij gebruik van dezelfde installatie. Je kunt dus op deze manier niet de stable release draaien die via de reguliere updates uitkomen als je eenmaal de bèta gebruikt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
WoBBeL schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:52:
Eindelijk VoLTE op mn Pixel 7 Pro. Schijnbaar mag ik Enreach én Google dankbaar zijn :-) eindelijk weer internetten tijdens het bellen, je merkt pas hoe vaak je dat gebruikt als je het niet meer hebt.

Ik heb heel af en toe (1x per maand) dat mijn Pixel 7 vastloopt. Als ik bijvoorbeeld een app sluit en tegelijkertijd op de locktoets druk dan lijkt de hele GUI vast te lopen en na een tijdje (1 tot 5 minuten) werkt alles weer.
Werkt VoWifi ook met Enreach? Of alleen VoLTE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01
boswandeling schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:08:
[...]

Werkt VoWifi ook met Enreach? Of alleen VoLTE?
VoWifi staat op de roadmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
WoBBeL schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:09:
[...]

VoWifi staat op de roadmap.
Linkje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:03
Opperpanter2 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 11:28:
Ik heb sinds kort een Pixel 7 met een Pixel Stand 2. Probleem dat ik hiermee heb is dat als ik de Pixel op de stand zet, dan zie ik iets van een always on display denk ik. De datum, weer, tijd, vingerafdruk scanner, assistant logo en hoever de pixel is opgeladen. Echter om de zoveel seconden verdwijnt alles op het display langzaam, wordt het display zwart met alleen nog de vingerafdruk lezer even in beeld. Dan wordt hij helemaal zwart. Maar dan na 1 second ofzo komt alles van het AOD weer terug, dus datum, weer, tijd, etc.
Best irritant omdat het heel erg afleid als dat ding voor je staat of in een ooghoek.
Valt hier iets aan in te stellen?
Je kan als je naar je instellingen gaat op de telefoon, dan verbonden apparaten, en dan op je Pixel stand, diverse instellingen aanpassen van je stand, waaronder dat deze niet vanzelf het display van je Pixel uitzet. Hoop dat je daar wat mee kan

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 13:01
Staat helaas in een vertrouwelijke omgeving achter een login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
WoBBeL schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:26:
[...]

Staat helaas in een vertrouwelijke omgeving achter een login.
Als dat bij Enreach is kom ik er wel, morgen eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

nieuws: Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exyn...

Betreft ook Pixel 7 omdat Tensor... ach dat punt heb ik nu wel vaak genoeg gemaakt :')

Geldt overigens beperkt voor GrapheneOS: het modem kan wel gecompromitteerd worden, maar door hardened malloc is de rest van het geheugen gewoon afgeschermd.

[ Voor 5% gewijzigd door nst6ldr op 17-03-2023 08:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:47
nst6ldr schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 08:37:
nieuws: Google waarschuwt voor ongepatchte rce-kwetsbaarheden in Samsung Exyn...

Betreft ook Pixel 7 omdat Tensor... ach dat punt heb ik nu wel vaak genoeg gemaakt :')

Geldt overigens beperkt voor GrapheneOS: het modem kan wel gecompromitteerd worden, maar door hardened malloc is de rest van het geheugen gewoon afgeschermd.
Maar in dit artikel wordt ook vermeld dat Google de pixel toestellen wel beschermd heeft middels de maart update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakkertje_01
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:40
Aomi schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:35:
Heb nu al meerdere malen last gehad van dat mijn P7 niet oplaadt. Usb C poort schoon geborsteld met tandenborstel, lijkt geen verschil te maken.

Kabel klikt er gewoon lekker in. Soms doet ie helemaal niks, soms doet ie het even, soms doet ie het goed. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd.

Het toppunt was vanochtend wel, wakker worden en er achter komen dat ie de hele nacht niks gedaan heeft terwijl ie gisteren avond zeker weten begon met laden.

Klinkt dit bekend bij anderen?
Hoi @Aomi had je dit nog op kunnen lossen. Ik merk namelijk exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Bakkertje_01 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Ik heb dat ook een keer gehad. Het bleek niet in de telefoon te zitten en ook niet in de kabel, maar in de lader met een slecht contact

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Bakkertje_01 schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 14:44:
[...]

Nee helaas, heb m schoon geborsteld en ook nog met een tandenstoker schoon gestoken maar helaas...
Kabel moet ik goed aanduwen en dan gaat alles goed maar bijv in de auto als er trillingen zijn dan stopt ie er steeds mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
Aomi schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 21:43:
[...]

Nee helaas, heb m schoon geborsteld en ook nog met een tandenstoker schoon gestoken maar helaas...
Kabel moet ik goed aanduwen en dan gaat alles goed maar bijv in de auto als er trillingen zijn dan stopt ie er steeds mee.
Probeer eens WD40 Contactspray, eventueel in combinatie met perslucht. Werkt voor mij altijd wel goed, als een tandenstoker niet voldoende is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:46
-

[ Voor 100% gewijzigd door FabianNL op 17-03-2023 23:13 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 16:05
FabianNL schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 23:12:
[...]

Probeer eens WD40 Contactspray, eventueel in combinatie met perslucht. Werkt voor mij altijd wel goed, als een tandenstoker niet voldoende is.
Gebruik geen WD40!
Het heeft echt nadelige effecten op plastics en dergelijke, in eerste instantie kan het een corrosie problemen oplossen, maar op lange termijn ga je echt problemen krijgen, het is een paardenmiddel als het om electronica gaat. Ook IPA kun je beter niet gebruiken, omdat die rubbers en lijmen kan oplossen.

Een misschien hele domme vraag, heb je al een andere kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand1968
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:00
Ik heb sinds december 2022 een Pixel 7 pro. Sinds een week heb ik het probleem dat als ik in Chrome zit, dat hij spontaan naar de vorige pagina gaat, maar het kan ook zijn dat hij de website vanzelf sluit. Ik weet niet wat er precies gebeurt. Dit heb ik bij iedere website. Ik krijg niet eens de kans om dit bericht in te tikken dan sluit Chrome zich en zit ik weer in het vorige scherm. Ik heb gebaren al uitgezet bij de instellingen en de cache geleegd van de Chrome app. Via een soort kladblok tik ik deze tekst in en plak het in het forum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:19
Ferdinand1968 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 05:39:
Ik heb sinds december 2022 een Pixel 7 pro. Sinds een week heb ik het probleem dat als ik in Chrome zit, dat hij spontaan naar de vorige pagina gaat, maar het kan ook zijn dat hij de website vanzelf sluit. Ik weet niet wat er precies gebeurt. Dit heb ik bij iedere website. Ik krijg niet eens de kans om dit bericht in te tikken dan sluit Chrome zich en zit ik weer in het vorige scherm. Ik heb gebaren al uitgezet bij de instellingen en de cache geleegd van de Chrome app. Via een soort kladblok tik ik deze tekst in en plak het in het forum.
Dit is een probleem van chrome. Verwijder de chrome updates, dan zou het terug moeten werken.
Je kan daarna gewoon de app weer updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferdinand1968
  • Laatst online: 15-02 08:00
Ik heb de Google app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, lijkt inderdaad de oplossing want nu kan ik zonder problemen hierop antwoorden, normaal gesproken was ik er nu al uitgegooid. Dank voor je antwoord! Ik zie ook dat er op 13 maart een update was geweest, volgens mij is toen het probleem ontstaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKDxF3dNyXbiPMqivsYBWKyR6j8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DkH65pAcR6aFqtGEdUfM8xde.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door Ferdinand1968 op 19-03-2023 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:16

codex

Geen OpenAI agent :)

Zijn er hier mensen met COD Mobile geïnstalleerd? Als ik Ground Mission speel krijg ik ogenschijnlijk drops naar wat er uit ziet als 5 fps, terwijl de fps meter dan net boven de 50 aan geeft. Telefoon wordt specifiek in deze modus erg warm, dus het lijkt dan throttling te zijn. Ik vind het alleen raar dat ik die drops niet terug zie in de fps zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Megupe schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 12:58:
[...]

Maar in dit artikel wordt ook vermeld dat Google de pixel toestellen wel beschermd heeft middels de maart update.
Defense in layers: met secure malloc blijven dit soort zerodays beperkt tot eigen domein. Niet dat de update dan niet welkom is, maar het scheelt een hoop ellende als een modem bijvoorbeeld niet bij passwords en keys kan. :)
codex schreef op zondag 19 maart 2023 @ 08:59:
Zijn er hier mensen met COD Mobile geïnstalleerd? Als ik Ground Mission speel krijg ik ogenschijnlijk drops naar wat er uit ziet als 5 fps, terwijl de fps meter dan net boven de 50 aan geeft. Telefoon wordt specifiek in deze modus erg warm, dus het lijkt dan throttling te zijn. Ik vind het alleen raar dat ik die drops niet terug zie in de fps zelf.
De inconsistente FPS reporting kan door pre-rendering komen, als je een externe counter gebruikt zou ik verwachten dat die wat nauwkeuriger is. Met pre-rendering worden alle componenten van een proces op je beeld een paar frames van tevoren verwerkt, dus als je 50fps hebt op het moment dat hij de animaties, textures en overlays rendert, dan krijg je dat getal ook te zien wanneer de fps inzakt op moment van tonen.

De lage FPS is inderdaad throttling van de SOC.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Ferdinand1968 schreef op zondag 19 maart 2023 @ 05:39:
Ik heb een soort vergelijkbaar probleem gehad dat Chrome iedere 20 seconden afsloot. Niet alleen cache maar ook de instellingen verwijderen bleek de oplossing. Ik hoefde niet de updates te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
BGLAdmin schreef op zaterdag 18 maart 2023 @ 08:45:
[...]

Een misschien hele domme vraag, heb je al een andere kabel geprobeerd?
Ja, mijn ervaring is met elke kabel hetzelfde eigenlijk. Doen t allemaal even slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Ik heb nog steeds dat draadloos laden niet meer werkt. Had gehoopt dat het over was na de Maart update.

Iemand nog een idee of ik wat kan proberen dmv cache resetten oid?
Of bepaalde instelling wijzigen?

Heb geen zin in een factory reset.

[ Voor 7% gewijzigd door B-Art op 19-03-2023 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 16:05
Aomi schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:20:
[...]

Ja, mijn ervaring is met elke kabel hetzelfde eigenlijk. Doen t allemaal even slecht.
Misschien toch nog een andere lader proberen, maar het lijkt op een klassiek garantie gevalletje, dan kun je het beste terug gaan naar de zaak waar je het toestel gekocht hebt. Zelf prutsen maakt het meestal erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

Aomi schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:35:
Heb nu al meerdere malen last gehad van dat mijn P7 niet oplaadt. Usb C poort schoon geborsteld met tandenborstel, lijkt geen verschil te maken.

Kabel klikt er gewoon lekker in. Soms doet ie helemaal niks, soms doet ie het even, soms doet ie het goed. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd.

Het toppunt was vanochtend wel, wakker worden en er achter komen dat ie de hele nacht niks gedaan heeft terwijl ie gisteren avond zeker weten begon met laden.

Klinkt dit bekend bij anderen?
Ik dacht dat pixel kieskeurig was aan welke laadstekker je het aansluit. Daarom al jammer dat ze geen stekker hadden in de doos.

Probeer orginele kabel met een ander laadblok of zet bij batterij instellingen adaptive charging / aangepast opladen uit.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Opperpanter2
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:16
blueman85 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 21:18:
[...]

Je kan als je naar je instellingen gaat op de telefoon, dan verbonden apparaten, en dan op je Pixel stand, diverse instellingen aanpassen van je stand, waaronder dat deze niet vanzelf het display van je Pixel uitzet. Hoop dat je daar wat mee kan
Thanks, de "Screen off when dark" optie leek de boosdoener. Die heb ik uitgezet en nu lijkt het goed te gaan.
Jammer dat je niet Smartlock geen optie heeft voor als de phone in de stand staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Laatst online: 10-09 14:36
Heb sinds vorige week de pixel 7, tot nu toe met gemixte resultaten. Software en camera's perfect, vingerafdrukscanner waardeloos. En een ander punt waar ik tegenaan loop:

Het scherm is mooi qua grote, verversingssnelheid is prima en op de resulotie etc. niets aan te merken. Maar als ik het scherm ook maar iets beweeg in mijn hand, worden de kleuren een stuk blauwer of roder. Er is een enorme colorshift bij de minste kijkhoeken. Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:35
paulklooster schreef op maandag 20 maart 2023 @ 12:51:
Heb sinds vorige week de pixel 7, tot nu toe met gemixte resultaten. Software en camera's perfect, vingerafdrukscanner waardeloos. En een ander punt waar ik tegenaan loop:

Het scherm is mooi qua grote, verversingssnelheid is prima en op de resulotie etc. niets aan te merken. Maar als ik het scherm ook maar iets beweeg in mijn hand, worden de kleuren een stuk blauwer of roder. Er is een enorme colorshift bij de minste kijkhoeken. Hebben jullie hier ook last van?
Ik merk zoiets alleen bij video kijken bij veel licht. Het scherm is continu bezig met behoorlijk grove correcties (rood, blauw) als ik met de Ziggo app iets terugkijk. Misschien ook wel bij andere toepassingen, dat zou ik eens moeten proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob

Op de 7 Pro merk ik die verkleuring ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ja, ik ben er nog niet over uit of dit de controller van het scherm is of de gekozen waardes van Google in Android. Het is me bijvoorbeeld in twee apps (Newpipe en Vivaldi) ook al gelukt om een knipperende achtergrond te krijgen omdat net-wel/net-niet zwartwaarde de pixels aan en uit doet flikkeren. Dat probleem kan meerdere oorzaken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPJK
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 12:16
Ik ben benieuwd of iemand de dual e-sim support al heeft getest. Ik moet een nieuw abbonnement en heb de voorkeur voor 2 esims die tegelijkertijd actief zijn dan een fysieke + e-sim.

Ik heb nog nergens een lijst van supported landen + providers voorbij zien komen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-09 13:03
MPJK schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 12:05:
Ik ben benieuwd of iemand de dual e-sim support al heeft getest. Ik moet een nieuw abbonnement en heb de voorkeur voor 2 esims die tegelijkertijd actief zijn dan een fysieke + e-sim.

Ik heb nog nergens een lijst van supported landen + providers voorbij zien komen...
Ik kan bevestigen dat het bij mij goed werkt (2 esims tegelijk actief)

Ik heb zelf T-Mobile NL en heb destijds voor mijn Pixel Watch een prepaid eSIM van Vodafone DE gekocht (om de LTE functie op m'n Pixel Watch te activeren) en deze kon ik tegelijkertijd activeren samen met de T-Mobile eSIM

[ Voor 3% gewijzigd door blueman85 op 21-03-2023 14:09 ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
jules schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 19:36:
[...]

Waarschijnlijk duurt het even voordat het overal bij iedereen werkt. Google past vaak een gefaseerde uitrol toe, waardoor het soms tot wel vier weken kan duren voordat je er gebruik van kan maken. Nog even geduld dus.
[...]

Ik maak gebruik van Island dat een werk profiel aanmaakt. Daarin kun je een tweede app installeren/clonen van je prive profiel. Ieder profiel maakt gebruik van zijn eigen data. Meer kunt dus met twee verschillende accounts werken.

Wat helaas niet werkt; als je een beta geïnstalleerd hebt op je prive profiel, dan maakt hij gebruik van dezelfde installatie. Je kunt dus op deze manier niet de stable release draaien die via de reguliere updates uitkomen als je eenmaal de bèta gebruikt.
Ik was hier toevallig ook naar aan het kijken. 2x dezelfde app gebruiken.
Probleem is dat ik al een werkprofiel heb via mijn werk. Werkt Island dan nog wel?
Wil 2x de Marktplaats app gebruiken. Net Parallel app geprobeerd en daar werkt het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPJK
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-01 12:16
blueman85 schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:08:
[...]

Ik kan bevestigen dat het bij mij goed werkt (2 esims tegelijk actief)

Ik heb zelf T-Mobile NL en heb destijds voor mijn Pixel Watch een prepaid eSIM van Vodafone DE gekocht (om de LTE functie op m'n Pixel Watch te activeren) en deze kon ik tegelijkertijd activeren samen met de T-Mobile eSIM
Top! Zojuist mijn abbo gewijzigd en kon meteen de e-sim downloaden, werkt perfect naast elkaar.

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:46:
[...]

Ik was hier toevallig ook naar aan het kijken. 2x dezelfde app gebruiken.
Probleem is dat ik al een werkprofiel heb via mijn werk. Werkt Island dan nog wel?
Wil 2x de Marktplaats app gebruiken. Net Parallel app geprobeerd en daar werkt het niet.
Kun je die Marktplaats app niet in het werkprofiel installeren? Want dat creëer je eigenlijk met Island.

Als dat niet kan, zou je kunnen proberen om je zakelijke profiel te verwijderen, Island te installeren, met vervolgens Marktplaats en daarna pas weer met je zakelijke apps in te loggen. Durf alleen niet te zeggen of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:09
jules schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 15:58:
[...]

Kun je die Marktplaats app niet in het werkprofiel installeren? Want dat creëer je eigenlijk met Island.

Als dat niet kan, zou je kunnen proberen om je zakelijke profiel te verwijderen, Island te installeren, met vervolgens Marktplaats en daarna pas weer met je zakelijke apps in te loggen. Durf alleen niet te zeggen of dat gaat werken.
Optie 1 ben ik nog aan het bekijken. Ik heb rechten om apps te mogen installeren maar het werkt nog niet in mijn werkprofiel.

Optie 2 kan ik ook proberen. Maar ben bang dat het niet gaat werken omdat Island leunt op dat werkprofiel.
Bij Xiaomi had ik 'dubbele apps' dat werkte erg goed, maar is een functionaliteit in Miui volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraaiven
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12-09 09:02
jimmypop1 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 13:33:
[...]

Bij mij werkt dit toch [pixel 6 pro]
Dus vowifi werkt bij Orange via de workaround?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmypop1
Werkte voor de march update. Nu niet meer 😞

Wilde het opnieuw instellen met pixel ims v1.2.3 maar toen werkte volte ook niet meer. Ben fan terug naar v1.2.2 gegaan waar Volte nu werkt maar Vowifi krijg ik niet meer aan de praat.

De toggle is wel aanwezig in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 13:04
Sinds de March update valt af en toe de internet verbinding even weg (Vodafone eSIM) kpn fysieke sim. Meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 19:58
Ik heb een interessant iets ontdekt.
Als ik een vriendin van mij bel heb ik nooit HD Call's maar als zij mij belt altijd wel. De 4G Calling staat bij mij wel aan kan ik ook niet uit zetten.

Heeft iemand dit soort dingen vaker gemerkt? Nu ik zit te denken heb ik voor mijn gevoel nooit goede geluid kwaliteit gehad als ik zelf bel maar als andere mij bellen dus wel. Zie ik nog een andere setting over het hoofd?

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
J.A.477 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:16:
Sinds de March update valt af en toe de internet verbinding even weg (Vodafone eSIM) kpn fysieke sim. Meer mensen last van?
Yep, precies hetzelfde, maar dan omgekeerd, fysieke Vodafone SIM en e-SIM van KPN. Erg irritant. Wisselen van SIM voor data heeft geen effect.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.A.477
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13-09 13:04
The Wizard schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 12:50:
[...]

Yep, precies hetzelfde, maar dan omgekeerd, fysieke Vodafone SIM en e-SIM van KPN. Erg irritant. Wisselen van SIM voor data heeft geen effect.
Goed om te zien dat het niet alleen aan mijn toestel ligt hopelijk komt Google snel met een fix want het is gruwelijk frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 12:04

The Wizard

Moderator Mobile
J.A.477 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Goed om te zien dat het niet alleen aan mijn toestel ligt hopelijk komt Google snel met een fix want het is gruwelijk frustrerend
Volgens bepaalde gebruikers (wereldwijd) ligt het aan de combinatie e-sim + fysieke sim. Dus wel een serieus probleem.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

Ahaa, daar lag het dus aan. Met navigeren had last toen ik grens over ging. En ik maar herstarten om internet te krijgen.,

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwell
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-08 16:13
B-Art schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:26:
Ik heb nog steeds dat draadloos laden niet meer werkt. Had gehoopt dat het over was na de Maart update.

Iemand nog een idee of ik wat kan proberen dmv cache resetten oid?
Of bepaalde instelling wijzigen?

Heb geen zin in een factory reset.
Ik heb mijn Pixel retour moeten sturen omdat hij wel merkte dat er een lader was, maar niet draadloos wilde laden. Voor mij was het doorslaggevend dat het activeren van reverse charging het toestel direct deed rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Darkwell schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:46:
[...]

Ik heb mijn Pixel retour moeten sturen omdat hij wel merkte dat er een lader was, maar niet draadloos wilde laden. Voor mij was het doorslaggevend dat het activeren van reverse charging het toestel direct deed rebooten.
Bij mij deed hij het prima, maar op een avond niet meer. Heb ook al met die instellingen lopen klooien, maar helpt helaas niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Darkwell
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 14-08 16:13
B-Art schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 21:33:
[...]

Bij mij deed hij het prima, maar op een avond niet meer. Heb ook al met die instellingen lopen klooien, maar helpt helaas niks.
Momenteel loopt mijn camera vast als ik voorbij 2x zoom ga. Ik vermoed een probleem met de 5x camera. Deed het eerst ook goed. Vind het lastig of dit soort problemen software of toch een losse ribbon cable oid is. Tot op heden te veel problemen met mijn Pixel.

Als je geen factory reset wilt doen kun je nog safe mode proberen. Volume naar beneden indrukken tijdens boot ( als je logo ziet )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik merk ook opeens iets raars. Ik ben ermee bekend dat de camera's geluid kunnen maken als je hard met de telefoon schudt. Dit was in normaal gebruik nooit te horen. Echter, van het een op andere moment (na ongeveer anderhalf uur continu browsen op de bank) hoor ik nu mijn (ik denk) 5x camera bij de minste beweging (telefoon van links naar rechts, of van voor naar achter laten kantelen) geluid maken. Het klinkt als een plastic knikker die van de ene naar de andere kant valt. Camera doet het wel nog gewoon. Vervelend.

Edit: op Reddit zijn er meer mensen die dit ervaren (dat de camera dus opeens ook ratelt bij kantelen van de telefoon, en niet alleen bij hard schudden). Iemand vermoed dat het door opwarming van de telefoon komt. Ik heb de temperatuur gecheckt en die was 'maar' 33 graden. Zie ook hier: https://www.reddit.com/r/...&utm_content=share_button
Iemand anders die ook aan een ratel merkt bij het slechts kantelen van de telefoon?

Edit 2: je hoort het dus ook heel luid in een video zelf. https://drive.google.com/...90Xs5bA/view?usp=drivesdk De eerste paar seconden hoor je het gerammel door alleen met een vinger tegen de zijkant van de telefoon te tikken. In het tweede gedeelte hoor je het bij het kantelen van de telefoon. Filmpje is opgenomen met de normale camera. Als je de 5x inschakelt is het niet te horen. Het is dus de OIS van de 5x camera die opeens veel losser lijkt te zitten waardoor ie nu al rammelt door alleen de kantelen ipv hard schudden.

[ Voor 71% gewijzigd door zunrob op 23-03-2023 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15-08 15:51
Ik heb een beetje een vreemd probleem. Wanneer ik de telefoon schut klinkt het bijna als een ratelaar. Het lijkt alsof de camera module los zit, hoewel ik dit niet kan zien.

Hebben jullie dat ook? Anders ga ik de telefoon terugsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Wulfric92 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:57:
Ik heb een beetje een vreemd probleem. Wanneer ik de telefoon schut klinkt het bijna als een ratelaar. Het lijkt alsof de camera module los zit, hoewel ik dit niet kan zien.

Hebben jullie dat ook? Anders ga ik de telefoon terugsturen.
Ik neem aan dat je de post boven die van jou ook gelezen hebt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wulfric92
TheFes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:01:
[...]

Ik neem aan dat je de post boven die van jou ook gelezen hebt?
Nu wel, ben dus niet de enige.

Edit:
Contact opgenomen met Google. De medewerker herkende het probleem niet. Video gemaakt om bewijs te leveren. En deze doorgestuurd naar een specialist bij Google.

[ Voor 28% gewijzigd door Wulfric92 op 23-03-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik lees het bovenstaande, en ja hoor ik heb ook een rammelaar.. Waar kan ik dat het beste melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:34
Mijn telefoon rammelt ook, al een tijdje terug gemerkt maar alle camera functies werken nog prima...

Google zegt dit:

Pixel 7 Pro has a folded tele camera that enables 4x optical zoom. The large camera has a voice coil motor (VCM) to focus the camera quickly. If you shake the phone, VCM may make a slight rattling noise in reaction to your movement. This is normal and expected behavior for phones with these types of components.

[ Voor 62% gewijzigd door PheraX op 23-03-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Wulfric92 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:57:
Wanneer ik de telefoon schud klinkt het bijna als een ratelaar.
Niet meer schudden? :+
Nu je het hebt gezegd, heb ik dat ook. Maar ik heb nergens last van. Ik schud dat ding nooit eigenlijk. Zal wel zo horen. Alles werkt zoals het hoort te werken: zoom, autofocus. Geen reden tot klagen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
Hoe vaak moet het verteld worden: het geluid bij het schudden van de telefoon is normaal, dat heeft iedere telefoon van elk merk die een camera module van dit type heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door iestyn99 op 23-03-2023 19:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
Maar het moet niet zo erg worden dat je het hoort wanneer je een video opneemt.

In de opname zelf bedoel ik.

[ Voor 16% gewijzigd door Wulfric92 op 23-03-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Exact. Ik zal proberen het uiteen te zetten. Er zijn wat mij betreft 2 ratels:
1) wanneer je de telefoon heen en weer schud (violently shaking in het Engels) hoor je een ratel. Dit is normaal en komt door hoe de camera module gebouwd is. Je kunt de OIS van de reguliere camera horen alsook de bewegende module voor het focussen van de zoom lens. Tijdens normaal gebruik hoor je dit ratelen niet.
2) al bij het kantelen van de telefoon van links naar rechts hoor je een ratel. Sterker nog, zelfs bij lopen met de telefoon in je broekzak hoor je de ratel. Of zoals in de eerder geposte video dat het hoorbaar is. Deze ratel komt van de zoomlens. Zet je de 5x camera namelijk aan dan is de ratel weg, omdat alle camera electronica aanstaat.

In mijn geval was mijn telefoon zoals nummer 1 tijdens de eerste 4 maanden. Echter, opeens zonder aanleiding heb ik sinds gister nu nummer 2, en om eerlijk te zijn vind ik dat behoorlijk vervelend. Ik snap ook echt niet hoe dit zo opeens kan veranderen zonder aanleiding.

Overigens ben ik niet de enige waar het zomaar overgaat van 1 naar 2, er zijn meer verhalen op internet te vinden.

Ik zou dan ook graag voorstellen dat als iemand het hier over een ratel/rammel heeft hij/zij vermeld wanneer de ratel te horen is. 1) bij hard schudden van de telefoon of 2) al bij zachte bewegingen.

Ik ben heel benieuwd bij de lezers van deze thread welke van de 2 ratels zij hebben. Het is dat ik niet weet hoe een poll aan te maken, dat was wel handig geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 23-03-2023 21:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:27
Poll: Mijn telelfoon ratelt
alleen bij hard schudden
al bij zachtjes kantelen
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=405390&layout=6&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

@zunrob

[ Voor 9% gewijzigd door TheFes op 23-03-2023 21:21 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
zunrob schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:01:
Exact. Ik zal proberen het uiteen te zetten. Er zijn wat mij betreft 2 ratels:
1) wanneer je de telefoon heen en weer schud (violently shaking in het Engels) hoor je een ratel. Dit is normaal en komt door hoe de camera module gebouwd is. Je kunt de OIS van de reguliere camera horen alsook de bewegende module voor het focussen van de zoom lens. Tijdens normaal gebruik hoor je dit ratelen niet.
2) al bij het kantelen van de telefoon van links naar rechts hoor je een ratel. Sterker nog, zelfs bij lopen met de telefoon in je broekzak hoor je de ratel. Of zoals in de eerder geposte video dat het hoorbaar is. Deze ratel komt van de zoomlens. Zet je de 5x camera namelijk aan dan is de ratel weg, omdat alle camera electronica aanstaat.

In mijn geval was mijn telefoon zoals nummer 1 tijdens de eerste 4 maanden. Echter, opeens zonder aanleiding heb ik sinds gister nu nummer 2, en om eerlijk te zijn vind ik dat behoorlijk vervelend. Ik snap ook echt niet hoe dit zo opeens kan veranderen zonder aanleiding.

Overigens ben ik niet de enige waar het zomaar overgaat van 1 naar 2, er zijn meer verhalen op internet te vinden.

Ik zou dan ook graag voorstellen dat als iemand het hier over een ratel/rammel heeft hij/zij vermeld wanneer de ratel te horen is. 1) bij hard schudden van de telefoon of 2) al bij zachte bewegingen.

Ik ben heel benieuwd bij de lezers van deze thread welke van de 2 ratels zij hebben. Het is dat ik niet weet hoe een poll aan te maken, dat was wel handig geweest.
Dankjewel @TheFes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wulfric92 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:04:
[...]

Nu wel, ben dus niet de enige.

Edit:
Contact opgenomen met Google. De medewerker herkende het probleem niet. Video gemaakt om bewijs te leveren. En deze doorgestuurd naar een specialist bij Google.
Heb je de telefoon bij Google gekocht? En hoe heb je contact opgenomen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wulfric92
zunrob schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:06:
[...]

Heb je de telefoon bij Google gekocht? En hoe heb je contact opgenomen? Ik ben benieuwd naar de uitkomst!
De telefoon heb ik gekocht bij Belsimpel maar heb contact met Google opgenomen. Wat eigenlijk verrassend simpel ging.

Via je telefoon, instellingen, Tips en Support. Had de optie gekozen om Google mij te laten bellen en werd binnen een minuut teruggebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17:23

Mimiix

Professioneel Prutser

TheFes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:20:
alleen bij hard schudden
al bij zachtjes kantelen
Tussenstand:
[Afbeelding]

@zunrob
Wat is zacht en wat is hard ?

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bingho
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-07-2023
Witte streep onderaan het scherm?

Weet iemand waar dit voor dient en of dit ook kan worden verwijderd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nD-Vc4ktHhUDay1QP4WcgzlHqlQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/kmzKidgXcUji4EMIX8TLAiuJ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
Probeer het streepje even opzij te schuiven en daar is het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
TheFes schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 21:20:
alleen bij hard schudden
al bij zachtjes kantelen
Tussenstand:
[Afbeelding]

@zunrob
Interessant. Tot nu toe is er dus ongeveer 25 procent van de mensen die een 7 Pro hebben die al ratelt bij de kleinste bewegingen. Ben benieuwd of bij deze mensen de losse ratel al aanwezig was sinds aanschaf. Bij mij namelijk niet, deze is pas na zo een 4 a 5 maanden plotseling ontstaan.
Op internet zijn er namelijk heel veel mensen, ook van de 6 Pro te vinden, waarbij dit probleem plotseling ontstaat zonder dat de telefoon bijvoorbeeld gevallen is.

Ik begrijp alleen niet hoe dit opeens kan gebeuren. Als je kijkt in de video van jerryrigeverything zie je het focus element van de camera duidelijk naar links en rechts bewegen, dit is zeer waarschijnlijk het gedeelte dat geluid maakt. Maar het is mij onduidelijk waarom of hoe dit technisch opeens losser kan worden. Overigens zou ik verwachten dat je het technisch heel makkelijk voor elkaar krijgt om dit focus element te fixeren als ie niet in gebruik is, zodat ie niet rammelt. Allicht is dat mechanisme ook wel aanwezig maar defect bij de mensen met de losse (type 2) rammel.

Dit zou ook betekenen dat de mensen die deze losse rammel nu nog niet hebben ook at risk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 24-03-2023 12:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paulklooster
  • Laatst online: 10-09 14:36
nst6ldr schreef op maandag 20 maart 2023 @ 21:24:
[...]

Ja, ik ben er nog niet over uit of dit de controller van het scherm is of de gekozen waardes van Google in Android. Het is me bijvoorbeeld in twee apps (Newpipe en Vivaldi) ook al gelukt om een knipperende achtergrond te krijgen omdat net-wel/net-niet zwartwaarde de pixels aan en uit doet flikkeren. Dat probleem kan meerdere oorzaken hebben.
Ik heb na een weekje testen het gevoel dat Google niet bepaald het beste scherm in dit toestel heeft gezet. Vergeleken met mijn werktelefoon (A52s) is het echt een stukje minder. A52 kost dan ook nog eens minder, met een betere vingerafdrukscanner & accuduur.

Gelukkig maken de camera's en software heel veel goed

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Mimiix schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:22:
[...]

Wat is zacht en wat is hard ?
Zie de post erboven. zunrob in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"

Modjes, kan die post gepind worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wulfric92 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 10:10:
[...]

De telefoon heb ik gekocht bij Belsimpel maar heb contact met Google opgenomen. Wat eigenlijk verrassend simpel ging.

Via je telefoon, instellingen, Tips en Support. Had de optie gekozen om Google mij te laten bellen en werd binnen een minuut teruggebeld.
Heeft Google al een oplossing geboden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

zunrob schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:54:
[...]
Ja...niet meer schudden :X

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:45

Rmg

Aomi schreef op zondag 19 maart 2023 @ 12:20:
[...]

Heb zojuist mn pixe 7 naar belsimpel teruggestuurd omdat ik ook problemen met de USB connector heb, Opladen werkt wel, port is ook schoon, maar android auto en usb data werkt niet. Ben benieuwd wat er uit gaat komen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:08
Bingho schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 11:48:
Witte streep onderaan het scherm?

Weet iemand waar dit voor dient en of dit ook kan worden verwijderd?

[Afbeelding]
Dit had je in dit topic al kunnen vinden ;-). bazzemans in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superman
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 00:10
Is 5G niet mogelijk met tele2? Ik heb volgens hun 5G abonnement die vandaag inging maar ik krijg 4G met Pixel 7 pro. Als ik hun handleiding pak dan kan je alleen 4G instellen met nergens vermelding voor 5G. Uiteraard Nederland en gekocht bij Belsimpel

[ Voor 9% gewijzigd door Superman op 24-03-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wulfric92
zunrob schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 12:54:
[...]

Nee nog niet, maar dat zal wel een weekje duren. Ik laat het hier weten wat de uitkomst is.
Pagina: 1 ... 44 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen