Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:42
MetalManic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Ik heb 5 updates laten staan. Ik zal morgen eens kijken of ze alsnog geüpdatet zijn. Lijkt me een plausibele verklaring. Goed denkwerk!
Je moet er ook rekening mee houden dat je op een vertrouwd wifi netwerk moet zitten én dat je batterijpercentage voldoende moet zijn om de update te laten starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-06 12:58
MetalManic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Je kunt volgens mij per app de meldingen instellen. Zoek in instellingen op 'meldingen' en kijk zelf wat allemaal mogelijk is. Ik gebruik zelf weinig van dat alles maar volgens mij is heel veel instelbaar. Soms linkt ie door naar de instellingen van een app zelf.

Ander onderwerp: in mijn Playstore staat het updaten van apps op automatisch en via elk netwerk. Toch zie ik als ik in de Playstore naar Apps en apparaat beheren ga iedere keer weer een hele rij apps klaar staan om te updaten.

Is dit een pixel 7 pro dingetje of zit het in mn Google account?

In iedere geval irritant dat het niet meer automatisch wordt geüpdatet.
Automatisch is niet hetzelfde als "in real time".

Windows werkt toch ook al zo sinds jaar en dag, als je niks doet krijg je de updates uiteindelijk wel, maar als je ze sneller wil moet je even (2 keer) handmatig naar updates zoeken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-06 15:30
The_Admin schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 13:10:
[...]

Automatisch is niet hetzelfde als "in real time".

Windows werkt toch ook al zo sinds jaar en dag, als je niks doet krijg je de updates uiteindelijk wel, maar als je ze sneller wil moet je even (2 keer) handmatig naar updates zoeken.
De 5 updates die ik gisteren niet heb gedaan zijn inmiddels wel geïnstalleerd. Ik gok dus zelf dat er één moment op de dag is dat de Playstore ze doordrukt.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
jules schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:03:
[...]

Misschien Samsung Internet verwijderen en Chrome terugplaatsen?
Nadat ik Samsung Internet heb verwijderd heb ik geen vastlopers meer gehad..... 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
machlo schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 20:31:
[...]

Nadat ik Samsung Internet heb verwijderd heb ik geen vastlopers meer gehad..... 👍
Vroeg me sowieso al af waarom je dat op een Pixel hebt :+

Heb die Samsung Internet echt nog nooit gebruikt.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:24
jules schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 23:40:
[...]

Vroeg me sowieso al af waarom je dat op een Pixel hebt :+

Heb die Samsung Internet echt nog nooit gebruikt.
Mee overgezet vanaf een samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
bazzemans schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 00:36:
[...]

Mee overgezet vanaf een samsung?
Dat is bijzonder, want mij is het niet gelukt. Of had je je Samsung hiervoor geroot wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
jules schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 06:05:
[...]

Dat is bijzonder, want mij is het niet gelukt. Of had je je Samsung hiervoor geroot wellicht?
Ik had een galaxy S20 en heb het hele zooitje wat daar aan apps opstond meegekopieerd. Was een standaard S20, geen bijzondere dingen mee gedaan eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-06 22:31
Iemand meer last van niet goed werkende internet/wifi verbinding na opstarten sinds paar dagen? Sommige apps lijken gewoon te werken (playstore, whatsapp) terwijl andere zeggen niet verbonden te zijn met internet (buienradar, garmin, nu.nl). Soms helpt even vliegtuigmodus aan en uitzetten, soms opnieuw opstarten en als het eenmaal werkt dan blijft het de rest van de dag goed. Heb een P7P met een KPN Esim

[ Voor 13% gewijzigd door wari42 op 03-03-2023 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:06

mphilipp

Romanes eunt domus

Ik merk overigens dat ik nu ineens niet meer opnieuw de vingerafdruk bevestiging in de ING app opnieuw moet activeren na een reboot van mijn P7P. Daar had ik vanaf het begin 'last' van en dacht dat het een beveiligingsfeature was. Maar wellicht gewoon een bug die met de laatste update is opgelost. Of die bug in de ING app zat of in Android durf ik niet te zeggen.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basseytje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-05 20:31
mphilipp schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 11:27:
Ik merk overigens dat ik nu ineens niet meer opnieuw de vingerafdruk bevestiging in de ING app opnieuw moet activeren na een reboot van mijn P7P. Daar had ik vanaf het begin 'last' van en dacht dat het een beveiligingsfeature was. Maar wellicht gewoon een bug die met de laatste update is opgelost. Of die bug in de ING app zat of in Android durf ik niet te zeggen.
Hier had ik ook last van, waarschijnlijk dat dit gewoon een bug in de ING app was, want andere apps die de vingerafdruk gebruiken hadden hier geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Een negatief puntje dat ik zojuist gemerkt heb van google's vpn dat je krijgt bij de Pixel 7's; ik kwam niet in de Marktplaats app.

[ Voor 13% gewijzigd door jules op 05-03-2023 12:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pseudomuffin
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-06 13:38
jules schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:06:
Een negatief puntje dat ik zojuist gemerkt heb van google's vpn dat je krijgt bij de Pixel 7's; ik kwam niet in de Marktplaats app.
Dat ligt niet aan de vpn, ik kan mp gewoon gebruiken met de vpn aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:09
jules schreef op zondag 5 maart 2023 @ 12:06:
Ik kwam vanmorgen ook niet op veel apps met de Google VPN aan. Denk dat er iets fout ging met de VPN dienst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Krijgt iemand de maandelijkse alarm test berichten op een Pixel 7. Hier namelijk niet...

[ Voor 13% gewijzigd door lordloeder op 06-03-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-06 18:47
lordloeder schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:00:
Krijgt iemand de maandelijkse alarm test berichten op een Pixel 7. Hier namelijk niet...
Nu je het zegt, nog niet gehad, ook vandaag niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lordloeder
M.K. schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Nu je het zegt, nog niet gehad, ook vandaag niet
Meer mensen met dit probleem?

Qua settings kan ik er niet echt achterkomen dat die een probleem zijn. Die lijken correct te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie1967
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:50
Dit NL alert bericht wordt enkel de eerste maandag in juni en december gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
maupie1967 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:19:
[...]

Dit NL alert bericht wordt enkel de eerste maandag in juni en december gestuurd
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik sinds mijn Pixel (vanaf november) nog geen nl alert heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
Dat weet ik niet, maar ik weet wel dat ik sinds mijn Pixel (vanaf november) nog geen nl alert heb ontvangen. Ik wilde het al vaker vragen, maar vergat het steeds. Had nu toevallig de telefoon in handen toen buiten de sirene af ging. Vandaar de vraag.

[ Voor 45% gewijzigd door lordloeder op 06-03-2023 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:09
De VPN die in google ONE komt werkt meestal niet lekker merkte ik op.

Waar ik al snel achter kwam is dat met de VPN verbonden op een myIP pagina ipv6 kreeg, want geen probleem is, maar ipv4 websites doen vaak niets, Soms na een tijd wel en krijg ik bij een ipv4 myip site een ipv4 IP te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38
Ik gebruik de Stand 2 om op te laden, en over het algemeen gaat dat prima. Er staat een stille wekker in de ochtend. Normaliter laadt de telefoon dan adaptief op zodat hij op dat tijdstip vol is. Echter, ongeveer een keer per week is ie in de ochtend niet vol. Het lijkt alsof ie de hele nacht traag heeft geladen, en vergeten is dat ie in de ochtend vol moet zijn. Het percentage in de ochtend is elke keer anders, zo was het vanmorgen maar 61 procent. Herkennen jullie dit? Is er iets dat je eraan kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:35
Vandaag een raar probleem gevonden met mijn Pixel 7. Op een of andere manier is de instelling voor het contactloos betalen (NFC) gewijzigd van ASN betalen naar Google Pay. Dit resulteerde er in dat op het moment ik mijn telefoon bij een betaal apparaat aanbood, het betaalapparaat crashte, elke keer bij een Verifone terminal. Ik heb geen Google Pay in gebruik.
Nadat ik de instellingen de standaard betalingsapp weer terug op ASN Betalen heb gezet lijkt het probleem verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Jazeker! Kan mij herinneren dat ik er inmiddels al twee ontvangen heb.

Naast het indringende geluid, wordt het bericht ook helemaal uitgesproken. Helaas gaat dit wel op standje turbo waardoor je er alsnog niks of weinig van verstaat.

Ik heb bij de grote brand in Delft een bericht ontvangen, en een test bericht daarna. Helaas geen screenshots van beiden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 19:25
jules schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:13:
[...]

Jazeker! Kan mij herinneren dat ik er inmiddels al twee ontvangen heb.
Maar toch niet deze maandag? Op mijn werkplek (30 mensen in één ruimte) hoorde ik niemand een alarmmelding krijgen en ik ook niet. Volgens mij komt hij inderdaad niet elke maand via de telefoon.

De schakelaar op je telefoon staat hier: Instellingen > Veiligheid en noodgevallen > Noodmeldingen > NL Alert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boswandeling
Whiskey48 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 16:12:
[...]

Ik kwam vanmorgen ook niet op veel apps met de Google VPN aan. Denk dat er iets fout ging met de VPN dienst.
Ik heb de App Google One opnieuw geïnstalleerd, en toestel even opnieuw opgestart (anders ziet Google One niet dat je een pixel bent en laat zien dat je premium moet hebben) en alles werkt weer. Deze oplossing via google gevonden, maar lees ook dat het na een paar dagen weer problemen kan geven, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie1967
iestyn99 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:03:
[...]

Maar toch niet deze maandag? Op mijn werkplek (30 mensen in één ruimte) hoorde ik niemand een alarmmelding krijgen en ik ook niet. Volgens mij komt hij inderdaad niet elke maand via de telefoon.

De schakelaar op je telefoon staat hier: Instellingen > Veiligheid en noodgevallen > Noodmeldingen > NL Alert.
Zoals eerder gemeld:

Ieder half jaar in juni en december zendt de overheid rond 12:00 uur een NL-Alert testbericht uit. Maandag 5 juni 2023 is de volgende uitzending.

https://crisis.nl/nl-alert/testbericht/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:48
zunrob schreef op maandag 6 maart 2023 @ 14:46:
Ik gebruik de Stand 2 om op te laden, en over het algemeen gaat dat prima. Er staat een stille wekker in de ochtend. Normaliter laadt de telefoon dan adaptief op zodat hij op dat tijdstip vol is. Echter, ongeveer een keer per week is ie in de ochtend niet vol. Het lijkt alsof ie de hele nacht traag heeft geladen, en vergeten is dat ie in de ochtend vol moet zijn. Het percentage in de ochtend is elke keer anders, zo was het vanmorgen maar 61 procent. Herkennen jullie dit? Is er iets dat je eraan kunt doen?
Ik heb de Stand 2 nu een weekje in gebruik maar hier geen problemen met het laden. Af en toe wil die wel eens gelijk snel laden maar dat corrigeert zich na 10 seconden in adaptief laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
Sinds ik ben overgestapt van een Samsung (A52s) naar de P7 krijgt ik steevast bij het voeren van telefoongesprekken met de luidspreker ingeschakeld de klacht dat ik slecht te verstaan ben. Herkennen anderen het ook dat de microfoon blijkbaar slecht(er dan andere telefoons) functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik meen me te herinneren dat er maandelijks op de 5de een (veiligheids)update zou komen. Ik heb echter nog steeds geen update binnen. Zijn er mensen die al wel een update binnen hebben gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
MetalManic schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:28:
Ik meen me te herinneren dat er maandelijks op de 5de een (veiligheids)update zou komen. Ik heb echter nog steeds geen update binnen. Zijn er mensen die al wel een update binnen hebben gekregen?
Het lijkt er op dat de update vertraagd is, dat kan verschillende oorzaken hebben, maar omdat het om alle Pixels gaat die nog software support hebben, lijkt het op een serieuze fout in de Android versie voor de Pixels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie1967
MetalManic schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:28:
Deze komt standaard de eerste dinsdag van de maand, laat dat vandaag zijn 😊

Die zal dus wel vanavond binnen rollen…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
maupie1967 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 18:39:
[...]

Deze komt standaard de eerste dinsdag maandag van de maand, laat dat vandaag zijn 😊

Die zal dus wel vanavond binnen rollen…..
De patches zelf zijn al wel bekend, maar de uitrol is nog niet gestart. Is wel vaker de laatste maanden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik overweeg over te gaan naar Simyo, iemand ervaring met Pixel 7 icm Simyo en VoLTE + VoWifi ?

Op de website staat de pixel niet bij de telefoons die het zouden ondersteunen, maar dat lijkt me stug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

boswandeling schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:47:
Ik overweeg over te gaan naar Simyo, iemand ervaring met Pixel 7 icm Simyo en VoLTE + VoWifi ?

Op de website staat de pixel niet bij de telefoons die het zouden ondersteunen, maar dat lijkt me stug.
Ik draai weliswaar geen Google Android, maar hier lijkt het aan te staan - by default.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzdwG43SdKxA-JsqdHNPGoxG52o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/iEREf0W8QOLEqylAdECOmNyS.png?f=fotoalbum_large

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:19
En als het goed is met de komende update van maart wifi bellen bij kpn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
M.K. schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:10:
Sinds ik ben overgestapt van een Samsung (A52s) naar de P7 krijgt ik steevast bij het voeren van telefoongesprekken met de luidspreker ingeschakeld de klacht dat ik slecht te verstaan ben. Herkennen anderen het ook dat de microfoon blijkbaar slecht(er dan andere telefoons) functioneert?
Deze ervaring heb ik juist gehad met de telefoon aan mijn oor. Als ik de telefoon dan op de luidspreker (of koptelefoon) zette dan was ik wel goed verstaanbaar. Sinds een week is dit probleem over.

Sinds aanschaf ruim een maand geleden ben ik al meermaals geconfronteerd met kleine bugs die telkens na verloop van tijd verdwenen. Er lijkt dus iets te updaten waardoor de problemen verdwijnen.

[ Voor 14% gewijzigd door bazzemans op 07-03-2023 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WelvE
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:01
Voor diegene die de Pixel Buds Pro hebben komen er aankomende week nieuwe features aan (spatial audio).

https://support.google.co...e-on-pixel-buds-pro?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Vindt het wel apart dat we nu in maart zitten en dat ik nu de februari update pas krijg.
Vindt het sowieso apart dat je zelf moet controleren of er een beveiligings update is en dat is niet auto wordt geïnstalleerd net zoals andere merken die ik heb gehad.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BGLAdmin
chucky666 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:35:
Vindt het wel apart dat we nu in maart zitten en dat ik nu de februari update pas krijg.
Vindt het sowieso apart dat je zelf moet controleren of er een beveiligings update is en dat is niet auto wordt geïnstalleerd net zoals andere merken die ik heb gehad.
De update waar je het over hebt is de Google Play-systemupdate, die wordt bijna altijd een maand later uitgerold dan de release datum van het framework zegt.
De Android security patch is ook iets vertraagd, die wordt meestal op de eerste maandag van de maand om 10:30PT, dat is voor ons 19:30CET.
Beide updates worden vanzelf aangeboden op je toestel, wanneer is afhankelijk van in welke wave je ingedeeld zit met je toestel, maar als je graag de patch direct wil ontvangen kun je op de updateknop drukken.
Als je geduld hebt en één van beide patches staan voor je klaar dan krijg je daar melding van op je telefoon om te herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
BGLAdmin schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:49:
[...]

De update waar je het over hebt is de Google Play-systemupdate, die wordt bijna altijd een maand later uitgerold dan de release datum van het framework zegt.
De Android security patch is ook iets vertraagd, die wordt meestal op de eerste maandag van de maand om 10:30PT, dat is voor ons 19:30CET.
Beide updates worden vanzelf aangeboden op je toestel, wanneer is afhankelijk van in welke wave je ingedeeld zit met je toestel, maar als je graag de patch direct wil ontvangen kun je op de updateknop drukken.
Als je geduld hebt en één van beide patches staan voor je klaar dan krijg je daar melding van op je telefoon om te herstarten.
De maart update is überhaupt nog niet eens uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
iestyn99 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 09:03:
[...]

Weet niet wanneer die test melding was. Kan inderdaad zijn dat dat in december was. In ieder geval niks ontvangen afgelopen maandag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
jules schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:14:
[...]

Weet niet wanneer die test melding was. Kan inderdaad zijn dat dat in december was. In ieder geval niks ontvangen afgelopen maandag.
Even dit off-topic draadje doodslaan: lees hier alles over het NL-Alert test bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Lèg het an mijn of werkt de Google One VPN de laatste twee weken ofzo een beetje vaag? Ik maak er al een poos gebruik van, maar op een of andere manier heb ik de laatste tijd steeds vaker last van apps die niet werken en als ik dan de VPN snooze, maken ze ineens weer wél verbinding. En daarna ook als de VPN weer 'aan' gaat. Heel vaag, en erg irritant. Mijn P7P heb ik al 1 of 2 keer herstart en het maakt niet uit of ik thuis op mijn eigen WiFi netwerk zit of ergen anders.

Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan zet ik 'm gewoon maar uit. Iemand die dit herkent?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Ik zet hem alleen aan op openbare WiFi punten of andere plekken waar je de WiFi niet vertrouwd. Verder is het totale overkill als je het mij vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
mphilipp schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:06:
Lèg het an mijn of werkt de Google One VPN de laatste twee weken ofzo een beetje vaag? Ik maak er al een poos gebruik van, maar op een of andere manier heb ik de laatste tijd steeds vaker last van apps die niet werken en als ik dan de VPN snooze, maken ze ineens weer wél verbinding. En daarna ook als de VPN weer 'aan' gaat. Heel vaag, en erg irritant. Mijn P7P heb ik al 1 of 2 keer herstart en het maakt niet uit of ik thuis op mijn eigen WiFi netwerk zit of ergen anders.

Ik kijk het nog een paar dagen aan en dan zet ik 'm gewoon maar uit. Iemand die dit herkent?
Hier ook, ik heb hem ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

jules schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 06:11:
Ik zet hem alleen aan op openbare WiFi punten of andere plekken waar je de WiFi niet vertrouwd. Verder is het totale overkill als je het mij vraagt.
Daar gaat het mij niet om. Het punt is dat het eerst transparant werkte en nu ineens niet. Dus het lijkt wel of er iets verandert is. Als je steeds dat ding aan of uit moet zetten, is dat voor mij in ieder geval al teveel gedoe. Ik merkte er totaal niets van dat ie aanstond, dus dat vind ik prima. Alleen is dat nu ineens verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik merk het probleem ook op met VPN.
Het is wel zo dat websites die ipv6 draaien het wel doen, maar sites draaien op ipv4 niet werken. Heb ergens gelezen dat het werkt om Google One opnieuw te installeren (even je toestel opnieuw starten anders ziet de one app niet dat je een pixel bent) en daarna is het probleem opgelost. Na een paar dagen begint het probleem weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-06 22:31
Hier ook problemen met de VPN.. Nadat ik een paar dagen uit had staan vandaag weer eens ingeschakeld maar diverse apps (Garmin connect, Nu) geven problemen. Als ik ze uitsluit in VPN instellingen werken ze wel... Dan maar verder zonder VPN totdat er een oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hinerakatauri79
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-06 17:37
Ik heb de afgelopen jaren een Samsung gehad en gebruik de secure folder feature om mijn werk email beveiligd te houden.

Heeft de Pixel 7 dit feature? of dat je meerdere apps met andere accounts kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:44
hinerakatauri79 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:26:
Ik heb de afgelopen jaren een Samsung gehad en gebruik de secure folder feature om mijn werk email beveiligd te houden.

Heeft de Pixel 7 dit feature? of dat je meerdere apps met andere accounts kan gebruiken?
De Google "Files" app heeft een "Beveiligde map" die je kunt beveiligen met een pincode of een patroon. Volgens mij moet je ook op een Samsung kunnen testen of deze map aan jouw eisen voldoet.

[ Voor 5% gewijzigd door Celf11 op 10-03-2023 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Ik zag dat ik een nieuwe app heb gekregen die voor betere en snellere verbindingen zorgt op openbare WiFi's en iets met VPN's. Ben er nog niet helemaal in gedoken. Is het meer mensen opgevallen?

https://play.google.com/s...m.google.android.apps.gcs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-03 13:00
Ben aan het denken om voor de eerste keer een Pixel 7 te kopen bij Belsimpel na 10 jaar een Iphone te hebben gehad. De 7 pro is geen optie omdat deze te groot is en een gebogen scherm heeft.
Nu vroeg ik me wel af of de batterij echt zo slecht is als sommige beweren en vooral of het bereik zoveel weg wegvalt en er problemen zijn bij 4/5g? Ikzelf woon in BE dus woon in een land waar de Pixel nog niet officieel wordt verkocht dus weet dat ik (tenzij via een omweg) geen 5g kan gebruiken, wat op zich niet zo erg is want het trekt je batterij nogal snel leeg blijkbaar en merk ook niet direct veel verschil tussen 4 en 5g op mijn Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:02

13art

Moderator Mobile
Itadori schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:18:
Ben aan het denken om voor de eerste keer een Pixel 7 te kopen bij Belsimpel na 10 jaar een Iphone te hebben gehad. De 7 pro is geen optie omdat deze te groot is en een gebogen scherm heeft.
Nu vroeg ik me wel af of de batterij echt zo slecht is als sommige beweren en vooral of het bereik zoveel weg wegvalt en er problemen zijn bij 4/5g? Ikzelf woon in BE dus woon in een land waar de Pixel nog niet officieel wordt verkocht dus weet dat ik (tenzij via een omweg) geen 5g kan gebruiken, wat op zich niet zo erg is want het trekt je batterij nogal snel leeg blijkbaar en merk ook niet direct veel verschil tussen 4 en 5g op mijn Iphone.
Toevallig heb ik de laatste dagen een aantal long term reviews bekeken. Hier is telkens de conclusie dat de accuduur aanzienlijk verbeterd is met de nodige updates. Wel zou er een groot verschil zitten in verbruik tussen lichte en donkere modus, ten gunste uiteraard van de donkere modus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Itadori schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:18:
Ja, de accuduur is slecht als je het vergelijkt met andere telefoons. Dat heeft niet met de accu te maken maar de erbarmelijke efficiënte van de processor, dus het effect hangt helemaal van je gebruik en situatie af.

Ik heb zelf na een week een Google-loze image geïnstalleerd, dat scheelde al zo'n 20% gemiddeld. Maar ik woon in een gebied met goed bereik, dat kan voor anderen weer anders uitvallen. Laat je in ieder geval niet afschepen door fanboys die zeggen dat het wel meevalt, om vervolgens met allemaal suggesties te komen om de accuduur uit te rekken zoals uitzetten 5G, battery saver constant aan laten, scherm dimmen, etc. Op die manier valt alles natuurlijk weg te redeneren, dan kan je ook af met een toestel uit 2019 met versleten accu.

Het is een toestel met goedkope hardware waar Google meerwaarde aan wilt geven door proprietary apps er op te zetten (en deze vervolgens alsnog op andere telefoons uit te brengen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
13art schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:24:
[...]

Toevallig heb ik de laatste dagen een aantal long term reviews bekeken. Hier is telkens de conclusie dat de accuduur aanzienlijk verbeterd is met de nodige updates. Wel zou er een groot verschil zitten in verbruik tussen lichte en donkere modus, ten gunste uiteraard van de donkere modus.
Ik gebruik altijd de donkere modus dus dat scheelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
nst6ldr schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:30:
[...]

Ja, de accuduur is slecht als je het vergelijkt met andere telefoons. Dat heeft niet met de accu te maken maar de erbarmelijke efficiënte van de processor, dus het effect hangt helemaal van je gebruik en situatie af.

Ik heb zelf na een week een Google-loze image geïnstalleerd, dat scheelde al zo'n 20% gemiddeld. Maar ik woon in een gebied met goed bereik, dat kan voor anderen weer anders uitvallen. Laat je in ieder geval niet afschepen door fanboys die zeggen dat het wel meevalt, om vervolgens met allemaal suggesties te komen om de accuduur uit te rekken zoals uitzetten 5G, battery saver constant aan laten, scherm dimmen, etc. Op die manier valt alles natuurlijk weg te redeneren, dan kan je ook af met een toestel uit 2019 met versleten accu.

Het is een toestel met goedkope hardware waar Google meerwaarde aan wilt geven door proprietary apps er op te zetten (en deze vervolgens alsnog op andere telefoons uit te brengen).
Had ook wel al een paar keer gelezen dat de Pixel's nogal warm worden deze generatie..

Ik woon tegen de grens aan en er is eigenlijk maar 1 provider waar ik binnen goed bereik mee heb. Mijn vrouw heeft de Pixel 4 en heeft er tot nu toe ook altijd al goed bereik mee gehad maar is als ik het mij goed herinner heeft deze wel een Snapdragon en geen Samsung achtige chip.
Ben ook niet van plan om bepaalde dingen af te zetten wat we bij de Pixel 4 wel hebben moeten doen om de batterij wat langer te laten meegaan.

Heb even een Nothing Phone gehad waar ik eigenlijk onder de indruk van was en heel vlot/leuk vond werken. Uiteindelijk heb ik deze terug gestuurd omdat ik de speakers en de camera vond tegenvallen, ook registreerde het scherm niet altijd mijn aanrakingen. Maar buiten die dingen vond ik het een hele goeie smartphone voor de prijs en is er ook een wereld open gegaan hoeveel vrijheid je bij Android hebt tov IOS. Vandaar dat de Pixel me ook aansprak. Van Samsung ben ik niet zo een fan met hun bloatware en overgesatureerde foto's dus veel keus heb ik dan niet meer van Android smartphones denk ik dan.
Misschien moet ik dan nog maar wachten op de Pixel 8 of Nothing Phone (2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Itadori schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Mijn vrouw heeft de Pixel 4 en heeft er tot nu toe ook altijd al goed bereik mee gehad maar is als ik het mij goed herinner heeft deze wel een Snapdragon en geen Samsung achtige chip.
En daar zit hem 't verschil dus inderdaad in, beide CPU en modem geven problemen bij gebruik. Ik zelf heb een Pixel 7 omdat die als enige ondersteund wordt door GrapheneOS, maar eerlijk gezegd vind ik 'm het geld niet waard. Hij wordt inderdaad warm als hij aan het werk moet. Als je koude vingers hebt kan je proberen iets te filmen :+ , maar dan ook weer niet te lang want na verloop van tijd gaat hij uit, is het niet omdat een thermische beveiliging een shutdown inzet dan is het wel omdat je accu leeg is _/-\o_

De problemen die ik lees van de vingerafdruk scanner en glas dat breeks onder bepaalde omstandigheden heb ik nog niet gehad overigens, ik denk dat die wel uit proportie zijn getrokken. Maar de beroerde staat van de hardware valt gewoon reproduceerbaar te testen op alle Pixel toestellen met Tensor chip, al was die van de Pixel 6 zelfs nog slechter. Inmiddels heeft Samsung ook besloten om even geen Samsung chips in hun eigen duurdere toestellen te doen totdat ze wat meer volwassen zijn, in de tussentijd kopen ze gewoon weer Snapdragons in.
Itadori schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Heb even een Nothing Phone gehad waar ik eigenlijk onder de indruk van was en heel vlot/leuk vond werken. Uiteindelijk heb ik deze terug gestuurd omdat ik de speakers en de camera vond tegenvallen, ook registreerde het scherm niet altijd mijn aanrakingen. Maar buiten die dingen vond ik het een hele goeie smartphone voor de prijs en is er ook een wereld open gegaan hoeveel vrijheid je bij Android hebt tov IOS. Vandaar dat de Pixel me ook aansprak. Van Samsung ben ik niet zo een fan met hun bloatware en overgesatureerde foto's dus veel keus heb ik dan niet meer van Android smartphones denk ik dan.
Misschien moet ik dan nog maar wachten op de Pixel 8 of Nothing Phone (2)
PixelUI is minder aanpasbaar dan stock Android, dus die staat wat dichter bij IOS. Je kan overigens een andere launcher of ROM gaan gebruiken, maar je word dan wel met fakkels het topic uit gejaagd :D

Gekheid op een stokje: de smartphone industrie is momenteel voor de consument in de meest ongelukkige positie die het in lange tijd (if ever) is geweest, en de meesten hebben het niet eens door omdat ze zo gelieerd zijn aan hun merk. De toestellen worden enorm duur, keuzevrijheid is nul, en als er niks bij zit dan zal je concessies moeten doen ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
nst6ldr schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:09:
[...]

En daar zit hem 't verschil dus inderdaad in, beide CPU en modem geven problemen bij gebruik. Ik zelf heb een Pixel 7 omdat die als enige ondersteund wordt door GrapheneOS, maar eerlijk gezegd vind ik 'm het geld niet waard. Hij wordt inderdaad warm als hij aan het werk moet. Als je koude vingers hebt kan je proberen iets te filmen :+ , maar dan ook weer niet te lang want na verloop van tijd gaat hij uit, is het niet omdat een thermische beveiliging een shutdown inzet dan is het wel omdat je accu leeg is _/-\o_

De problemen die ik lees van de vingerafdruk scanner en glas dat breeks onder bepaalde omstandigheden heb ik nog niet gehad overigens, ik denk dat die wel uit proportie zijn getrokken. Maar de beroerde staat van de hardware valt gewoon reproduceerbaar te testen op alle Pixel toestellen met Tensor chip, al was die van de Pixel 6 zelfs nog slechter. Inmiddels heeft Samsung ook besloten om even geen Samsung chips in hun eigen duurdere toestellen te doen totdat ze wat meer volwassen zijn, in de tussentijd kopen ze gewoon weer Snapdragons in.

[...]

PixelUI is minder aanpasbaar dan stock Android, dus die staat wat dichter bij IOS. Je kan overigens een andere launcher of ROM gaan gebruiken, maar je word dan wel met fakkels het topic uit gejaagd :D

Gekheid op een stokje: de smartphone industrie is momenteel voor de consument in de meest ongelukkige positie die het in lange tijd (if ever) is geweest, en de meesten hebben het niet eens door omdat ze zo gelieerd zijn aan hun merk. De toestellen worden enorm duur, keuzevrijheid is nul, en als er niks bij zit dan zal je concessies moeten doen ben ik bang.
Wordt hij dan echt zo warm tijdens het filmen, zelfs voelbaar met een case? Jammer dat de hardware van de Pixel het zo laat afweten want op zich spreekt de telefoon me erg aan en vooral dan ook de geweldige foto's dat dat ding maakt.
Ben blij voor Samsung mensen dat ze eindelijk waar voor hun geld krijgen en niet voor hetzelfde geld een slechtere smartphone krijgen met die Exynos chip.

Op zich vond ik alles in NothingOS al genoeg aanpasbaar en die verschilde niet zo hard van Stock Android als ik het juist heb dus een andere launcher is nog niet direct nodig denk ik :D

Heb dus heel lang Apple gehad maar vind het ook te duur voor wat het maar is, de meeste andere merken ook en zoals je zegt blijven mensen het kopen als je ziet wat de best verkochte smartphones zijn (Bijna allemaal Apple). Pixel leek me een mooi alternatief maar zoals gezegd zal ik dan maar wachten tot er weer een paar nieuwe uit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Itadori schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:52:
[...]

Wordt hij dan echt zo warm tijdens het filmen, zelfs voelbaar met een case? Jammer dat de hardware van de Pixel het zo laat afweten want op zich spreekt de telefoon me erg aan en vooral dan ook de geweldige foto's dat dat ding maakt.
Ben blij voor Samsung mensen dat ze eindelijk waar voor hun geld krijgen en niet voor hetzelfde geld een slechtere smartphone krijgen met die Exynos chip.

Op zich vond ik alles in NothingOS al genoeg aanpasbaar en die verschilde niet zo hard van Stock Android als ik het juist heb dus een andere launcher is nog niet direct nodig denk ik :D

Heb dus heel lang Apple gehad maar vind het ook te duur voor wat het maar is, de meeste andere merken ook en zoals je zegt blijven mensen het kopen als je ziet wat de best verkochte smartphones zijn (Bijna allemaal Apple). Pixel leek me een mooi alternatief maar zoals gezegd zal ik dan maar wachten tot er weer een paar nieuwe uit zijn.
Met filmen trekt hij echt je accu leeg en merk je dat de chip warmte gaat afgeven ja. In tropische landen is het toestel een no-go.

Pixels draaien geen stock Android maar Google Android met PixelUI en die is dus minder aanpasbaar: je krijgt een Google search bar widget cadeau op je home screen en die mag niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-06 19:25
nst6ldr schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 16:05:
[...]

Pixels draaien geen stock Android maar Google Android met PixelUI en die is dus minder aanpasbaar: je krijgt een Google search bar widget cadeau op je home screen en die mag niet weg.
Ik zou het eerder zo verwoorden: De Pixel is net zo aanpasbaar als elk ander Android toestel (misschien op de vastgeplakte search bar na dan, maar die is onderdeel van de Pixel Launcher en die is vervangbaar) maar hij heeft wellicht wat minder extra opties in de instellingen. Maar dus niet minder dan de Nothing, want die heeft heel weinig extra opties.

[ Voor 9% gewijzigd door iestyn99 op 11-03-2023 18:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M.K.
Itadori schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 15:52:
[...]
Ik herken dat beeld totaal niet. Ik vind het een prettig toestel, fantastische foto's onder alle omstandigheden (daar heb ik hem voor gekocht) en ervaar geen hinderlijke aspecten anders dan wat ik al wist voordat ik het kocht, bv het laden wat vrij traag gaat.
Dat is gevolg van de consessies die gedaan zijn om de prijs wat te kunnen drukken tov toestellen die het dubbele kosten, en dat vind ik prima. Die verhalen hier dat het er een desastreus toestel van wordt zijn in mijn ervaring overtrokken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Megupe
Ik heb het toestel in Bonaire, wintersport in Tirol en ondertussen diverse omstandigheden in Nederland mogen gebruiken (filmen, gamen, bellen, etc).
Ben extreem tevreden, doe geen concessies op donkere modus na maar dat is ook omdat ik het mooier vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-06 14:53

Aid

Daar zijn de release notes van de maart update:

https://support.google.co...l-update-march-2023?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
De Factory Images en de OTA's staan ook online:

https://developers.google.com/android/images

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Als goed is nu ook ondersteuning voor wifi bellen bij KPN.
Ben benieuwd hoe snel die update binnenkomt bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Laatst online: 08:39
En daar is ie dan! De Maart update...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-LmASp7PSqpVUE0Ka9WmordpbQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IwHZqX9n9zjx2c6w4sBoFkCK.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door XoReP op 13-03-2023 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 16:29
Megupe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Ik denk het niet, want dit is nog steeds niet de QPR volgens mij
Never mind :)

[ Voor 3% gewijzigd door TheFes op 13-03-2023 20:26 ]

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
TheFes schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:23:
[...]

Ik denk het niet, want dit is nog steeds niet de QPR volgens mij
Never mind :)
Was jij niet diegene die dit hier aangekondigd had?
Bij mij is de update inmiddels binnen en staat wifi bellen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Megupe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 21:53:
[...]

Was jij niet diegene die dit hier aangekondigd had?
Bij mij is de update inmiddels binnen en staat wifi bellen aan.
Ja klopt, maar ik haalde uit de release notes niet dat dit nu de QPR was, maar dat blijkt ie wel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 14:02

Grudgie

PSN: Grudgie7

Nu ook de update aan het binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Bij mij staat na de update (?? Of stond hij er vroeger ook?) een witte streep onderaan deze telefoon. Zowel op het hoofdscherm als in de verschillende apps. Ik zie geen nut voor die streep. Wie heeft enig idee waar dit voor is of dat ie misschien weg kan?
eAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3cGqzKGy_Vp7-DNGGmsTvbiw2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MRgrGMMqLm18S3C50yfxs2yB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
MetalManic schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:45:
Bij mij staat na de update (?? Of stond hij er vroeger ook?) een witte streep onderaan deze telefoon. Zowel op het hoofdscherm als in de verschillende apps. Ik zie geen nut voor die streep. Wie heeft enig idee waar dit voor is of dat ie misschien weg kan?
e[Afbeelding]
Die stond er altijd al. Tenminste hier, zonder update, ook al. Het is de plek om aan te geven dat je vanaf daar omhoog moet swipen. Het hoort bij de functie "navigeren met gebaren". Je kan het vervangen door "navigeren met drie knoppen" als je dat prettiger vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
bazzemans schreef op maandag 13 maart 2023 @ 22:52:
[...]

Die stond er altijd al. Tenminste hier, zonder update, ook al. Het is de plek om aan te geven dat je vanaf daar omhoog moet swipen. Het hoort bij de functie "navigeren met gebaren". Je kan het vervangen door "navigeren met drie knoppen" als je dat prettiger vindt.
Dan was ie me niet eerder opgevallen. 😂
Ik blijf lekker navigeren met gebaren'. Dat doe ik al jaren. Maar dat kan ik ook heel goed zonder een hulplijn... Een beetje overbodig is het wel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:52

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Als je over die streep naar links of rechts swipet switch je ook tussen apps.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Megupe schreef op maandag 13 maart 2023 @ 17:53:
[...]

Ben de laatste dagen regelmatig handmatig aan het kijken. Weet niet of het daarom is, maar hij kijkt ook regelmatig uit zichzelf. Hij had bij mijn gistermiddag om 13.22u nog gekeken.

Maar goed, blij dat ik het gisteravond zag in dit topic. Want heb hem meteen maar handmatig naar update laten zoeken en laten installeren. Kan ik hem vandaag weer normaal gebruiken. Hoefde hem vanmorgen alleen opnieuw op te starten, de rest heeft hij vannacht aan de lader gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-06 14:02

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ligt het aan mij of zitten de icoontjes in de appdrawer wat dichter op elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-06 15:56
Grudgie schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 08:06:
Ligt het aan mij of zitten de icoontjes in de appdrawer wat dichter op elkaar.
Nee ligt niet aan jou. Ik zag het ook.
Persoonlijk heb ik de onderlinge afstand liever even groot....kuch.... OCD....kuch

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperjoey
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:46
Die nieuwe afstand is echt een rare design keuze, ook op het homescreen staat het meer op elkaar.

Was meer fan van de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 16:20
hoi allen,

ik heb even de updates bekeken van de pixel7pro van mijn vrouw.
Haar laatste security update is van februarie, als ik me niet vergis 5 februarie.
Is dit ook bij jullie zo of al van maart?

hoe kan ik de home buttons aanpassen? wil ze juist omgekeerd voor haar. Ze was dat toen gewend op haar Xiaomi telefoon. hoe het by default staat niet echt lekker op de pixel7pro

[ Voor 30% gewijzigd door theduke1989 op 14-03-2023 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
theduke1989 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:32:
hoi allen,

ik heb even de updates bekeken van de pixel7pro van mijn vrouw.
Haar laatste security update is van februarie, als ik me niet vergis 5 februarie.
Is dit ook bij jullie zo of al van maart?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ijRXJpB0njOnQV_bIhcUsVV41U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZvu0n6ayVXb1Y5UfNnY9SZI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-06 16:20
zit jij op een aparte beta ROM of iets? kan het zijn omdat we in Duitsland wonen en dus nog wat getest moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
theduke1989 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:34:
[...]

zit jij op een aparte beta ROM of iets? kan het zijn omdat we in Duitsland wonen en dus nog wat getest moet worden?
Ik zat wel op de beta, maar dit is de stable versie (ben uit het beta programma gestapt).
Maar de maandelijkse release wordt altijd gefaseerd aangeboden, mogelijk nog even geduld hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FF1987
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
TheFes schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Ik zat wel op de beta, maar dit is de stable versie (ben uit het beta programma gestapt).
Maar de maandelijkse release wordt altijd gefaseerd aangeboden, mogelijk nog even geduld hebben.
Of een paar keer op de update knop drukken. Dan krijg je de update eerder, dat doe ik elke maand en werkt altijd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
FF1987 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:18:
[...]

Of een paar keer op de update knop drukken. Dan krijg je de update eerder, dat doe ik elke maand en werkt altijd. :)
Hier hetzelfde, ook zo binnengekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Laatst online: 17-06 18:13
Werkt nu met deze update KPN VOWifi? In de bèta kan het al.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Cruzer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 12:57:
Werkt nu met deze update KPN VOWifi? In de bèta kan het al.
Ja, want dit is de stable van de QPR2 beta.
Als je nu op het beta programma blijft (en dus geen opt out doet) dan ga je vanzelf over naar de QPR3 beta, je krijgt dan de stable dus niet aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoBBeL
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09:33
Eindelijk VoLTE op mn Pixel 7 Pro. Schijnbaar mag ik Enreach én Google dankbaar zijn :-) eindelijk weer internetten tijdens het bellen, je merkt pas hoe vaak je dat gebruikt als je het niet meer hebt.

Ik heb heel af en toe (1x per maand) dat mijn Pixel 7 vastloopt. Als ik bijvoorbeeld een app sluit en tegelijkertijd op de locktoets druk dan lijkt de hele GUI vast te lopen en na een tijdje (1 tot 5 minuten) werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
TheFes schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:00:
[...]

Ja, want dit is de stable van de QPR2 beta.
Als je nu op het beta programma blijft (en dus geen opt out doet) dan ga je vanzelf over naar de QPR3 beta, je krijgt dan de stable dus niet aangeboden.
Aha dus nog steeds op de bèta en niet via deze maart update?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Cruzer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 13:57:
[...]

Aha dus nog steeds op de bèta en niet via deze maart update?
Jawel, de QPR2 beta is nu voorbij, de update van maart is de final/stable versie van de QPR2 release.
De QPR3 beta is nu gestart. Als je jezelf niet voor het beta programma afmeldt, krijg je vanzelf de eerste QPR3 beta ergens deze week, en krijg je de QPR2 stable niet aangeboden. De QPR3 stable zal dan in juni uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
TheFes schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 15:42:
[...]

Jawel, de QPR2 beta is nu voorbij, de update van maart is de final/stable versie van de QPR2 release.
De QPR3 beta is nu gestart. Als je jezelf niet voor het beta programma afmeldt, krijg je vanzelf de eerste QPR3 beta ergens deze week, en krijg je de QPR2 stable niet aangeboden. De QPR3 stable zal dan in juni uitkomen.
Klopt deze maart update werkt idd VOWifi met KPN

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AhV5wQpkvQrlY0VuDR5po6Z0RPk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BMqrf52lHgfh5rd5FraaGoyI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Itadori
Werken VoLTE en VOWIfi nu ook bij de Belgische providers (Proximus, Orange, Telenet)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Het lijkt me echt heel sterk dat er een 3nm Tensor G3 gaat komen, 4nm is dit jaar pas een beetje op gang met een opbrengst van slechts 60% bruikbare chips (de concurrent 85%).

De leaks over Pixel 7 vorig jaar suggereerden 4nm, die kwam ook niet. Ik verwacht dat Tensor G3 misschien dan eindelijk een 4nm die gaat krijgen, waar de concurrent in 2023/24 met 3nm gaat komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06 07:20
Itadori schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 17:20:
Werken VoLTE en VOWIfi nu ook bij de Belgische providers (Proximus, Orange, Telenet)?
ik heb de laatste (stable) update nog niet binnen, kan niet bevestigen of Volte of Vowifi werken.

Indien het niet werkt met de laatste update, check deze link:

https://github.com/kyujin...ch/blob/main/README.en.md

Werkt perfect (ik zit op het orange netwerk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:38
Sinds het openen van deze link blijft chrome continu crashen op de 7 Pro... Cache legen helpt niet. Dat wil zeggen hij sluit af en gaat naar het home scherm.

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 14-03-2023 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Cruzer schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Klopt deze maart update werkt idd VOWifi met KPN

[Afbeelding]
Helaas bij Simyo niet, heb een Simyo SIM kaartje geprobeerd, en alles staat aan voor VoWifi maar geeft niet aan zowel tijdens bellen als stand by dat er via wifi gebeld wordt of verbonden ben via wifi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
boswandeling schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 19:01:
[...]

Helaas bij Simyo niet, heb een Simyo SIM kaartje geprobeerd, en alles staat aan voor VoWifi maar geeft niet aan zowel tijdens bellen als stand by dat er via wifi gebeld wordt of verbonden ben via wifi.
Aha ja ik heb KPN simkaart en kpn eSIM allebei werken ze op KPN VOWifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
Ik heb nu T-Mobile SIM Only prive, voor 14 euro nog niets, alleen unlimited bellen. Nu bel ik niet zo heel vaak, maar Unlimited bellen kan al voor 7 a 8 euro per maand Alleen moeten ze wel VoWifi ondersteunen :) Ben is ook T-Mobile netwerk, maar het is dus geen garantie, aangezien Simyo via KPN netwerk, KPN wel en Simyo geen VoWifi doet.

Mijn zoektocht gaat verder, mocht iemand tips hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-06 20:35
zunrob schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 18:09:
[...]

Sinds het openen van deze link blijft chrome continu crashen op de 7 Pro... Cache legen helpt niet. Dat wil zeggen hij sluit af en gaat naar het home scherm.
Dit had ik laatst ook (niet met deze link). Wat bij mij hielp was om de chrome updates te verwijderen en daarna opnieuw te installeren.
Pagina: 1 ... 43 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen