Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

MaStar schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:00:
[...]

Ik geef mijn geld liever uit aan een Iphone 14 Pro Max én een goede tv van 1000 euro waar ik 10jr mee doe ;)
Van de besparing met de Iphone 14 Pro Max etc kan ik m'n thuisbioscoop weer mooier inrichten hehe ;).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Iphone 14 pro is best wel off topic. Laten we hier eens verder praten over de Pixel 7 (Pro) 😉. Tips, tricks, waar loop je tegen aan, wat werkt er echt supergoed, wat zou beter kunnen en wvttk...

[ Voor 34% gewijzigd door MetalManic op 20-02-2023 23:55 ]

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:44
Ik heb er wel eentje. Sinds een paar dagen werkt het draadloos laden niet meer bij mij...

Dacht eerst dat de lader kapot was, maar heb nu al 3 laders geprobeerd en bij geen een laad de 7 Pro meer bij...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb regelmatig dat mijn fysieke sim (kpn) wegvalt. Uitroepteken bij signaal teken. Het enige wat dan nog helpt is in de instellingen even sim aan en uit zetten. Daarna is de verbinding gelijk herstelt. Ben er nog niet achter. Wat het is.. maar irritant is het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:35
Ik vind de functie om met twee keer tikken op de achterkant bv de zaklamp aan te zetten erg handig. Helaas loop ik daardoor ook regelmatig met de zaklamp aan zonder dat ik het door heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basseytje
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-09 12:01
M.K. schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 08:58:
Ik vind de functie om met twee keer tikken op de achterkant bv de zaklamp aan te zetten erg handig. Helaas loop ik daardoor ook regelmatig met de zaklamp aan zonder dat ik het door heb :)
Je kan de tap sterkte instellen, waardoor je misschien minder snel per ongeluk je lamp aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCoppens88
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 09-09 21:36
Hey,

ik ben toe aan een nieuwe smartphone. Op dit moment heb ik nog steeds een iPhone X met de originele batterij , maar deze laat het al wat sneller afweten :)

Gezien de té gekke prijzen van de iPhone Pro versies (en ik stiekem ook gewoon eens zin heb in iets nieuw ) ben ik aan het kijken naar een Android toestel. Mijn oog is gevallen op de Pixel 7 Pro of de Oneplus 11.

Gezien de goede cameramodule en de stock android, gaat mijn voorkeur uit naar de Pixel. Echter woon ik in België en lees ik op verschillende fora dat de 5G functie niet zou werken in België. Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben ? Klopt dit ? Indien het zo is, bestaat de kans dat er in de toekomst (op de één of andere manier) een oplossing wordt voor aangeboden ?
Op zich niets onoverkomelijk op dit moment, maar als je een nieuw toestel koopt is het altijd leuk als elke feature werkt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:09

WCA

MCoppens88 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 10:14:
Hey,

ik ben toe aan een nieuwe smartphone. Op dit moment heb ik nog steeds een iPhone X met de originele batterij , maar deze laat het al wat sneller afweten :)

Gezien de té gekke prijzen van de iPhone Pro versies (en ik stiekem ook gewoon eens zin heb in iets nieuw ) ben ik aan het kijken naar een Android toestel. Mijn oog is gevallen op de Pixel 7 Pro of de Oneplus 11.

Gezien de goede cameramodule en de stock android, gaat mijn voorkeur uit naar de Pixel. Echter woon ik in België en lees ik op verschillende fora dat de 5G functie niet zou werken in België. Zijn er mensen die hiermee ervaringen hebben ? Klopt dit ? Indien het zo is, bestaat de kans dat er in de toekomst (op de één of andere manier) een oplossing wordt voor aangeboden ?
Op zich niets onoverkomelijk op dit moment, maar als je een nieuw toestel koopt is het altijd leuk als elke feature werkt :)
Ik weet niet hoe het zit met belgische SIMs, maar met mijn Nederlandse SIM kan ik gewoon met Belgische 5G netwerken roamen volgens mij. Nou mis je vrij weinig met de huidige 5G standaard, het is niet eens in alle gevallen sneller, en bij minder bereik is bij mij 4g bijna altijd sneller, dus ik heb het gewoon uit staan. De overall ervaring op 4G is gewoon beter in mijn ervaring

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Exact de reden dat ik het juist niet gebruik. Ondanks dat ik wel regelmatig de zaklamp gebruik, kan ik wel raden dat dit ook bij mij zou gaan gebeuren. Ik koppel het liever aan een knopje. Twee keer klikken voor de camera, en 3x voor de zaklamp bijvoorbeeld. Maar helaas niet mogelijk. (5x drukken voor activatie sos)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jimmypop1
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-09 08:08
met een belgische sim kaart kan je niet op 5G netwerken omdat de pixels niet officieel ondersteund worden in België.

Belachelijk volgens mij maar soit, hopelijk komt er nog officiële ondersteuning door google in België zosat we toch ooit op 5G kunnen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:44
Ah ik heb het aangezet, maar krijg de lamp maar lastig aan of uit. Heel soms pakt hij het, maar meestal niet. Is er een bepaalde volgorde oid waneer het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Whiskey48 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:10:
[...]

Ah ik heb het aangezet, maar krijg de lamp maar lastig aan of uit. Heel soms pakt hij het, maar meestal niet. Is er een bepaalde volgorde oid waneer het werkt?
Ik gebruik de dubbel tap optie voor screenshots. Nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Laatst online: 08-09 08:11

HellBeast

Oh My GoT!

Bij mij werkt deze optie niet. Screenshot en andere opties wel als double tap, alleen zaklamp niet.

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

mucuracat schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:45:
[...]
Altijd zelfde probleem met android :).
Men koopt 'goedkoop' android. Bevalt niet, koopt dan 'duur' Iphone en zegt dat Iphone sneller beter enz...

Zelfde als werk telefoons. Mensen krijgen dan zo'n A model van Samsung en dan zeggen ze; Wat zijn androidtelefoons toch bagger.
Je moet Pixel ook niet mee vergelijken met Iphone 14 Pro max. Meer met een SE versie van Iphone.
Als je een adroid en iphone vergelijking wilt, moet je ook naar de hogere prijsklasse bij android kijken.
Het is ook gewoon een persoonlijke keuze. Ik heb de afgelopen jaren steeds de toptoestellen van Samsung gehad (om de 2 jaar; ik ben Sinterklaas niet :+ ) en nu de P7P na de Note 20 Ultra. Volgens mij zijn deze twee toestellen even snel, maar ik ben toch méér tevreden met mijn Pixeltje. Ik wilde ook gewoon wat anders, en stond zelfs op het punt een iPhone 14 Pro Max te kopen. Toch even gewacht op de introductie van de P7P en die uiteindelijk genomen. De belachelijke prijs voor de iPhone stond mij tegen, net als de idiote prijs voor de nieuwe Samsung S23. Je koopt haast een auto voor dat geld. Voor een smartphone ffs! Er is eigenlijk vrij weinig verschil tussen een iPhone 14/S23 en een P7P. Ja, de Samsung en Apples zijn sneller qua cpu, maar dat merk je helemaal niet. Misschien als je wat topgames speelt oid, maar bij normaal gebruik heb je geen bal aan die extra snelheid. Dat is alleen maar een soort bragging rights.
Tuurlijk zeg ik niet dat je niet zo'n toestel mag kopen, maar ik vind dat de pijngrens nu wel ruimschoots overschreden is. De ontwikkeling staat feitelijk al een paar jaar vrijwel stil. Er komen niet echt belangrijke nieuwe features uit die iedereen nodig heeft/al jaren op wacht. Kijk maar hoevel tamtam Apple moest maken om dat dynamic island, wat eigenlijk een beetje suf is voor wat eye candy. Satcomms voor noodgevallen is leuk, maar dat hebben wij hier in Europa nauwelijks nodig. En een 200MP camera zoals op de S23 is ook wel alleen maar voor de pats. Er mankeerde vrij weinig aan de camera op de S22.
Zo proberen ze het zogenaamd interessanter te maken met dingen waar je feitelijk niets aan hebt. Dat is het leuke aan de P7P, die gewoon doet wat al die andere ook kunnen voor een lagere prijs. Ik ben geen krent, maar ik kon het voor mijzelf niet verantwoorden om zoveel meer uit te geven voor een 14 Pro of S23 Ultra. Het zou hoegenaamd dan ook niets meer opleveren dan een P7P.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

iestyn99 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:01:
[...]
Daarom gebruik ik Smart Launcher. Nova en Niagara zijn wat mij betreft ook goede alternatieven. Kan allemaal volgens mij niet op een iPhone
Ik was een Nova Launcher (pro) gebruiker op mijn Samsungs. Maar ik heb ervoor gekozen om te leren leven met de Pixel launcher omdat de hoofdreden om de Pixel te kopen was dat ik iets anders wilde. Als ik nu weer Nova ga gebruiken, heb ik eigenlijk weer dezelfde telefoon als toen ik nog een Samsung had. Dus ik heb mijzelf gedwongen te wennen en dat ging opmerkelijk snel. Ik had voorheen dan ook een fijner raster opgezet zodat er veel op mijn homescreen past (vind ik fijn), maar daar moest ik nu iets anders mee. Ik heb dus een grote widget geofferd die ik eigenlijk toch niet zo heel veel gebruikte en tot nu toe heb ik geen spijt. De overgang ging best snel en ik ben al helemaal gewend aan de nieuwe bediening met de sideswipe bv. De Pixel bevalt mij echt 100%.

Een paar kleine incidenten met connectivity heb ik wel gehad. Ik weet nog steeds niet of dat echt incidenten waren of dat ie elke zoveel tijd een keer een reboot nodig heeft. Dingen als ineens helemaal geen netwerk meer kunnen benaderen. Ik probeerde dan de standaard dingen als airplane mode aan/uit zetten zodat het netwerkspul opnieuw initialiseert, app helemaal uit zetten, maar uiteindelijk hielp een reboot. Is tot nu toe maar een paar keer gebeurd, dus nog geen reden tot alarm. Kan ook aan de app gelegen hebben die een issue veroorzaakte.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:35
basseytje schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 09:55:
[...]

Je kan de tap sterkte instellen, waardoor je misschien minder snel per ongeluk je lamp aanzet.
Het gekke is dus dat ik hem wanneer gewenst moeilijk aan krijg. Ongewenste activatie is vaak terwijl ik de telefoon vast heb, lijkt haast door druk op de zijkant te komen. Ik gebruik trouwens een bumper rondom de telefoon
Whiskey48 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 11:10:
[...]

Zoals ik hierboven zeg, ben ik hier ook nog niet helemaal achter. Door gebruik van een bumper wordt het lastiger natuurlijk. Het lukt na wat oefening nu vrij consistent door twee keer op het cameragedeelte te tappen. EDIT: nu net weer als een malle op dat ding lopen tikken, gebeurt niks :D

[ Voor 3% gewijzigd door M.K. op 21-02-2023 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
Sport_Life schreef op maandag 20 februari 2023 @ 22:06:
Wat mij met name tegenhoud van die zogenaamde premium ('Pro') telefoons is het formaat en de kwetsbaarheid. Telefoon moet in m'n broekzak passen en gaat vanwege de bouwkwaliteit (glas..) bij mij nooit langer dan 2 jaar mee.
Begrijpelijk, maar niet herkenbaar. Ik doe met goede protectie minimaal 3 jaar met een telefoon. En dan is een premium bij goed gebruik ook nog eens makkelijker te verkopen.

Maar zo heeft iedereen een eigen afweging van de aankoop. Gelukkig maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
MaStar schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 17:34:
[...]

Begrijpelijk, maar niet herkenbaar. Ik doe met goede protectie minimaal 3 jaar met een telefoon. En dan is een premium bij goed gebruik ook nog eens makkelijker te verkopen.

Maar zo heeft iedereen een eigen afweging van de aankoop. Gelukkig maar :)
Hardwarematig houden de Android telefoons het prima uit bij mij. Alleen begint na een jaar of twee de software dusdanig traag te worden dat ze voor mij niet meer bruikbaar worden. Met name de camera. Ik wil daarmee gewoon snel een foto kunnen maken binnen twee tellen. In die zin ben ik erg benieuwd wat de Pixel gaat presteren op dat vlak. Want ik vind het eigenlijk ook belachelijk om iedere twee jaar een ander toestel te moeten kopen omdat de camera te traag wordt. Maar ik vind het gewoon echt een hele belangrijke functie als oud professioneel fotograaf met jonge kinderen. Als de camera te traag is, mis je gewoon je moment(en). Dan had ik net zo goed een model uit de A lijn van Samsung kunnen nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:56
jules schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:18:
[...]

Hardwarematig houden de Android telefoons het prima uit bij mij. Alleen begint na een jaar of twee de software dusdanig traag te worden dat ze voor mij niet meer bruikbaar worden. Met name de camera.
Klopt, je hoeft mij niet te overtuigen. Precies dezelfde reden dat ik nu voor het eerst een dure Iphone 14 Pro Max heb gekocht ipv een Android telefoon ;)

Mijn oude android werd ook sloom na 2 jaar, al helemaal niet te spreken over de camera en accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:32

Sport_Life

Solvitur ambulando

jules schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:18:
[...]

Hardwarematig houden de Android telefoons het prima uit bij mij. Alleen begint na een jaar of twee de software dusdanig traag te worden dat ze voor mij niet meer bruikbaar worden. Met name de camera. Ik wil daarmee gewoon snel een foto kunnen maken binnen twee tellen. In die zin ben ik erg benieuwd wat de Pixel gaat presteren op dat vlak. Want ik vind het eigenlijk ook belachelijk om iedere twee jaar een ander toestel te moeten kopen omdat de camera te traag wordt. Maar ik vind het gewoon echt een hele belangrijke functie als oud professioneel fotograaf met jonge kinderen. Als de camera te traag is, mis je gewoon je moment(en). Dan had ik net zo goed een model uit de A lijn van Samsung kunnen nemen...
Dat dus, telefoons worden tegenwoordig gemaakt voor een levensduur van ongeveer 2 jaar. Mijn vorige S20 was destijds ook 'Flagship', maar wel met een accu die inmiddels niet meer een volledige dag (7u tot 23u) meegaat.
Een goede telefoon behoort het ook na 2 jaar nog prima doen qua accuduur, m.i.

Ik ben benieuwd wat de Pixel doet over 2 jaar.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Ik speelde net wat met de camera. Bij het gebruik van de portretmodus viel me ineens op dat er bij een donkere achtergrond ineens 2 lichte stipjes over het scherm dansen. Ze volgen niet precies de beweging van de camera maar ze bewegen wel als je de camera beweegt. Zie de foto's. Dit fenomeen heb ik niet in de normale camera modus. Komt dit bekend voor? Is hier een verklaring voor? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kKKziLApWv7acsYykXws8P3_lWY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mWlZdXrWMaQJeBiUKE0QiQzb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmzgd5vQm9mcbI0BG8wyTy7yA2U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cLRXdjHQnjovnMkHsLgua6b7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frodo73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 03-09 22:44
Ik heb een vreemd probleem en ik zoek me suf. Bij het bellen met mijn 2 weken oude Pixel 7 lukt het me niet meer om het gespreksvolume zachter te zetten. De volumeknoppen reageren niet in de gewone telefoonstand en de luidsprekerstand. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Frodo73 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:18:
Ik heb een vreemd probleem en ik zoek me suf. Bij het bellen met mijn 2 weken oude Pixel 7 lukt het me niet meer om het gespreksvolume zachter te zetten. De volumeknoppen reageren niet in de gewone telefoonstand en de luidsprekerstand. Iemand een idee?
Misschien een instelling bij 'Geluid en trillen'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frodo73
MetalManic schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:32:
[...]

Misschien een instelling bij 'Geluid en trillen'?
Daar heb ik uiteraard gezocht, maar daar zit het toch niet in. Op de een of ander manier is het volume vast gezet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Frodo73 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:38:
[...]

Daar heb ik uiteraard gezocht, maar daar zit het toch niet in. Op de een of ander manier is het volume vast gezet........
Heb je al een reboot geprobeerd? En anders terug naar fabrieksinstellingen...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
MaStar schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:46:
[...]

Klopt, je hoeft mij niet te overtuigen. Precies dezelfde reden dat ik nu voor het eerst een dure Iphone 14 Pro Max heb gekocht ipv een Android telefoon ;)

Mijn oude android werd ook sloom na 2 jaar, al helemaal niet te spreken over de camera en accuduur.
Ik geef je geen ongelijk hoor. Als ik kijk naar iOS dan is de vertraging veel minder dan bij een Samsung telefoon na x aantal jaren. Daarbij is de restwaarde van de hardware een stuk hoger dan van een Samsung. De bloatware van een Samsung draait zichzelf eigenlijk de nek om. Maar ja, dat kan ook een verdienmodel zijn he!?

Als Google het zo ver weet te schoppen dat de restwaarde van een Pixel telefoon ook nog steeds hoog blijft, dan hebben ze een succesformule te pakken. En wellicht is daar toch wat betere/snellere hardware voor nodig. En iets minder vorm volgt functie ontwerp (denk aan camera balk), maar meer echt design.

Zelf begon ik steeds meer te twijfelen om toch eens bij Apple te gaan shoppen voor een telefoon. Totdat ik de mogelijkheid kreeg om als testpanel lid de Pixel aan de tand te voelen. En ik moet zeggen; ik ben wel echt enthousiast. In het begin nog niet zo. Maar nu een paar maanden verder, en een boel updates verder; ja! Al moet je wel een die hard Google fan willen zijn om de quircks van de eerste releases aan te kunnen. Links en rechts is het wel iets buggier geweest dan wat ik van Samsung heb meegemaakt. Al is het vergelijk misschien niet helemaal eerlijk. De Pixel had ik 3-4 dagen voor de officiële release in Nederland. Terwijl de diverse Samsungs pas in mijn bezit kwamen na een paar maanden tot bijna zelfs een jaar later. Met name de laatste jaren begin ik de prijzen absurd te vinden voor een topmodel. Als ze er bijna uit gaan komen ze eindelijk in een betaalbare range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:47:
[...]

Dat dus, telefoons worden tegenwoordig gemaakt voor een levensduur van ongeveer 2 jaar. Mijn vorige S20 was destijds ook 'Flagship', maar wel met een accu die inmiddels niet meer een volledige dag (7u tot 23u) meegaat.
Een goede telefoon behoort het ook na 2 jaar nog prima doen qua accuduur, m.i.

Ik ben benieuwd wat de Pixel doet over 2 jaar.
Mijn telefoons heb ik vaak doorgeschoven naar mijn vader of moeder. Die gebruikten ze vervolgens nog eens 2 tot zelfs 4 jaar.

Wellicht heeft een toestel een economische levensduur van 2 jaar, maar de technische levensduur is veel langer! Mits je er netjes mee om gaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
MetalManic schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 21:51:
Ik speelde net wat met de camera. Bij het gebruik van de portretmodus viel me ineens op dat er bij een donkere achtergrond ineens 2 lichte stipjes over het scherm dansen. Ze volgen niet precies de beweging van de camera maar ze bewegen wel als je de camera beweegt. Zie de foto's. Dit fenomeen heb ik niet in de normale camera modus. Komt dit bekend voor? Is hier een verklaring voor? [Afbeelding]

[Afbeelding]
Zou dit kunnen komen door een felle (led) punt lichtbron?

Bij de portretmodus wordt de software zwaar aangesproken, waardoor het me niet heel erg verbaasd dat er een hardware- of softwarematige fout optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Frodo73 schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 23:18:
Lukt het wel om de volumeknoppen te gebruiken als je niet aan het bellen bent? Wellicht kun je dan wel in het volume menu komen door op de 3 puntjes te drukken en vervolgens het volume zachter te zetten.

Drukte je wel op de juiste knoppen? Ik heb zelf erg moeten wennen aan de verwisseling van positie van knoppen ten opzichte van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meuzik
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14-05 12:24
Poeh...twijfel erg tussen de Pixel 7, Pixel 7 Pro en de S23+. Ik game niet, browse wel, bel veel, camera is belangrijk, maar belangrijkste van alles is wel batterylife. Ik kom nu van een S20 die net aan 2.5 screen on time haalt per lading en dat is eigenlijk dé reden voor een upgrade.

Klopt het dat er hier wordt gesteld dat de Pixel 7 betere accuduur heeft dan de Pro?
De prijs van de S23 is wel een serieus minpunt, maar als ik door een betere batterij gewoon 5 jaar kan volmaken, dan verdient zich dat ook wel weer terug....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Meuzik schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 11:32:
Poeh...twijfel erg tussen de Pixel 7, Pixel 7 Pro en de S23+. Ik game niet, browse wel, bel veel, camera is belangrijk, maar belangrijkste van alles is wel batterylife. Ik kom nu van een S20 die net aan 2.5 screen on time haalt per lading en dat is eigenlijk dé reden voor een upgrade.

Klopt het dat er hier wordt gesteld dat de Pixel 7 betere accuduur heeft dan de Pro?
De prijs van de S23 is wel een serieus minpunt, maar als ik door een betere batterij gewoon 5 jaar kan volmaken, dan verdient zich dat ook wel weer terug....
Bij browsen blinkt de Pixel 7 niet bepaald uit in accuduur, dat zijn CPU taken en die is bij de Pixel juist niet erg efficient. De Pro heeft een iets grotere accu maar ook een groter scherm en een hogere refresh rate, mocht je daar geen rekening mee houden dan gaat de normal Pixel 7 wel langer mee dan een Pro ja.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 11-09 13:34

Ik zou dan serieus kijken naar een Asus Zenfone 9 of Sony Xperia 5 IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterx1
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:24
kan ik het niet vinden of zijn we allemaal heel tevreden met de videokwaliteit van de p7p?

Ben net terug van vakantie en de videos waar sprake is van veel contrast flikkeren als de lampen op een ambulance. Niet om aan te zien. Balen.

Zie veel gepraat over een leuk uiterlijk en zo maar dit is toch wel een serieuze flaw.

De foto's zijn inderdaad perfect, hoera.

VIDEOS VAN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frodo73
jules schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 09:38:
[...]

Lukt het wel om de volumeknoppen te gebruiken als je niet aan het bellen bent? Wellicht kun je dan wel in het volume menu komen door op de 3 puntjes te drukken en vervolgens het volume zachter te zetten.

Drukte je wel op de juiste knoppen? Ik heb zelf erg moeten wennen aan de verwisseling van positie van knoppen ten opzichte van Samsung.
Dank allemaal voor het meedenken, maar na lang speurwerk zit het hem in de telefooninstellingen: Contacten-instellingen-toegankelijkheid-hoortoestellen....... Stond per ongeluk "aan". Is uitgezet en nu werken de volumetoetsen bij het bellen weer als vanouds!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

Ik heb de Pro en zit momenteel heel veel op mijn telefoon. Sinds vanmorgen 5 uur screen on time en nog 53% accu over. Als ik dit met een voorgaande telefoon had gedaan, had deze al lang aan de lader moeten hangen.

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:46
jules schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 15:56:
[...]

Ik heb de Pro en zit momenteel heel veel op mijn telefoon. Sinds vanmorgen 5 uur screen on time en nog 53% accu over. Als ik dit met een voorgaande telefoon had gedaan, had deze al lang aan de lader moeten hangen.
Wow, dat is veel! Ik denk dat ik die SoT ongeveer haal over de gehele dag, en dan gaat de telefoon aan de lader (rond de 20 procent). Vandaag maar 2:23 uur SoT en zit op 41 procent.

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Goedmorgen,

Ik heb al enige informatie opgezocht zowel hier als op google.

Momenteel heb ik een S20 welke het steeds slechter doet ivm accu ouderdom. Ik wil een nieuw toestel aanschaffen en twijfel tussen een S22 en een Pixel 7 (biede 256GB)

Beide toestellen hebben DUAL SIM en beschikbaar in 256 GB variant. Het lieftst heb ik stock android dus Pixel 7 maar ben inmiddels alweer 4 jaar gewend aan Samsung (S10 en S20)

Ik gebruik de telefoon veel, er komt ook een goede hoes om (spigen of otterbox) Ik bel gemiddeld 1 a 2 uur per dag gebruik de telefoon veel (Werk: Werkbon/VPN/Agenda/Apps voor apparatuur te configureren etc)

Ik neig voor de Pixel 7 te gaan, en ik vraag mij af of iemand wat een ervaring heeft met veel geberuik van de Pixel 7

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

boswandeling schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:46:
Goedmorgen,

Momenteel heb ik een S20 welke het steeds slechter doet ivm accu ouderdom. Ik wil een nieuw toestel aanschaffen en twijfel tussen een S22 en een Pixel 7 (biede 256GB)

Beide toestellen hebben DUAL SIM en beschikbaar in 256 GB variant. Het lieftst heb ik stock android dus Pixel 7 maar ben inmiddels alweer 4 jaar gewend aan Samsung (S10 en S20)

Ik gebruik de telefoon veel, er komt ook een goede hoes om (spigen of otterbox) Ik bel gemiddeld 1 a 2 uur per dag gebruik de telefoon veel (Werk: Werkbon/VPN/Agenda/Apps voor apparatuur te configureren etc)

Ik neig voor de Pixel 7 te gaan, en ik vraag mij af of iemand wat een ervaring heeft met veel geberuik van de Pixel 7
Je krijgt geen stock Android maar Google Android met Pixel UI* en er zijn veel ervaringen terug te lezen. Jouw use case heb ik volgens mij al eens langs zien komen.

* in stock Android kan je bijvoorbeeld widgets verplaatsen en verwijderen, in Pixel UI zit er een widget (search bar) die je gewoon niet weg krijgt, en zo zijn er nog meer verschillen.
zunrob schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 00:40:
[...]

Wow, dat is veel! Ik denk dat ik die SoT ongeveer haal over de gehele dag, en dan gaat de telefoon aan de lader (rond de 20 procent). Vandaag maar 2:23 uur SoT en zit op 41 procent.
Let op: het hangt af van de taken die je doet, je bereik, of je 5G aan/uit hebt staan en zelfs omgevingslicht.

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 12:06

Denko

|{ing Øf ßlitz

Goedmorgen,

Ik heb dezelfde usecase eigenlijk. Heb hiervoor de S21Ultra gehad. En daarvoor meestal Oneplus telefoons. (en daarvoor weer de nexus lijn) En de telefoon voelt sneller en betrouwbaarder dan de S21 ultra. Kwa accu lijkt het goed te zijn, maar ik mishandel hem wel eens, waardoor het niet representatief is (lees hotspot aan, 2 collega's eraan, ondertussen zelf ermee bezig zijn uren lang enzo) En de accu is ok/goed. Niks bijzonders eigenlijk. Het enige wat ik jammer vind zover is dat het laden gewoon langzaam gaat ivm de oneplus series. Van leeg naar vol iets van 1.5 uur. Mijn oude oneplus deed er de helft over 5 jaar terug zeg maar.

Ik vervang liever na 2 jaar de accu omdat die versleten is dan dat ik elke keer 45 min extra moet wachten.

Maar als de accu het enige punt is, waarom vervang je die niet voor een paar tientjes. Met een re-install heb je weer een telefoon die zo goed als nieuw is, en ook lang mee gaat weer.

[ Voor 5% gewijzigd door Denko op 23-02-2023 09:19 ]

PSN & XBL: Denkoyugo

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Onlangs overgestapt op een Pixel 7 na veel problemen gehad te hebben met een Xiaomi 12X.

Nu ben ik een ouderwets bedraade oortjes gebruiker en had ik op zowel mijn Xiaomi als daarvoor Huawei tel een USB-C naar 3.5mm adapter die perfect werkte. Nu kom ik erachter de Google hier lekker nee tegen zegt.
Is hier een oplossing voor is zit ik vast aan de eisen van Google?

Verder merk ik dat de telefoon in de auto samen met Android Auto niet doet opladen, terwijl de andere twee telefoons dat wel deden. De Xiaomi had geen moeite om zowel op te laden en Android Auto door te sturen, dus het lijkt mij sterk dat de laad capaciteit niet voldoende is. Heeft Google een kabel voorkeur ofzo :+.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

LunaTempesta schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:41:
Heeft Google een kabel voorkeur ofzo :+.
Google werkt met de PD standaard. Die wordt ook door moderne laptops gebruikt. Dus een kabel met een beide kanen een USB C aansluiting. Als je iets anders gebruikt laadt hij wel, maar op een minimaal niveau

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• jules
  • Niet online
Goedmorgen,

Ik heb hiervoor de S7 Edge, S10 en S21 gehad. Ik was eigenlijk nog niet toe aan een nieuw toestel maar mocht deze als Tweakers testpanel lid gebruiken. Het verschil tussen de S21 en de Pixel 7 Pro is minder groot dan dat van de S20 ten opzichte van de Pixel 7. Ik laat dan even het grotere scherm en de extra camera buiten beschouwing. De accu capaciteit is toegenomen, je krijgt veel sneller en op termijn ook nog steeds frequente updates. Regelmatig feature drops.
Waar ik zelf wel enorm benieuwd naar ben; hoe voelt het toestel na 2 jaar aan? Bij Samsung voel ik letterlijk bij iedere launch van een nieuw toestel weer een vertraging in het toestel. Of dat is vanwege nieuwe functies, de nieuwe Samsung UI, of dat ze je willen pushen naar een nieuw toestel.
Maar je moet upgraden omdat je anders achterloopt qua beveiliging.
Het voordeel van de Pixel is dat het een kale Android is. Het systeem wordt zo puur mogelijk gehouden. En je krijgt 5 jaar updates! Bij Samsung is dat 1 jaar frequent en snel, het tweede jaar frequent en iets vertraagd, het 3e jaar krijg je alleen nog maar kwartaal updates, vanaf het 4e jaar heel zeldzaam alleen nog maar kritieke bugs.

• jules
  • Niet online
Onlangs overgestapt op een Pixel 7 na veel problemen gehad te hebben met een Xiaomi 12X.

Nu ben ik een ouderwets bedraade oortjes gebruiker en had ik op zowel mijn Xiaomi als daarvoor Huawei tel een USB-C naar 3.5mm adapter die perfect werkte. Nu kom ik erachter de Google hier lekker nee tegen zegt.

Verder merk ik dat de telefoon in de auto samen met Android Auto niet doet opladen, terwijl de andere twee telefoons dat wel deden. De Xiaomi had geen moeite om zowel op te laden en Android Auto door te sturen, dus het lijkt mij sterk dat de laad capaciteit niet voldoende is. Heeft Google een kabel voorkeur ofzo :+.
Hoe laad je de telefoon in de auto, met kabel? Met draadloos laden wordt het toestel snel warm. En als het warm is, dan is de kans groot dat hij leegloopt.

Met kabel is de kans vele malen kleiner dat dit gebeurt. Maar daarvoor is het wel zaak dat er geen CPU actieve apps op de achtergrond bezig zijn.
Met de Pixel 7 Pro heb ik binnen Android Auto Waze actief, en luister ik muziek via YouTube Music in de hoogste kwaliteit, op de achtergrond heb ik Flitsmeister actief. In de winter ondervind ik hier geen problemen mee. In deze zomer periode zal de Pixel naar mijn vermoeden hetzelfde werken als de Samsung telefoons; als deze op een niet geventileerde plaats ligt, en of in de zon, dan wordt deze snel warm en zal de accu niet laden.

Ja, het kan zeker ook aan je kabel liggen. Koop een merk kabel. Ik heb diverse Samsung kabels, die doen het prima. Je moet er rekening mee houden dat kabels in de auto ook eerder kapot gaan. Vervang ze regelmatig. Een enkele kabel is er specifiek voor gemaakt. Ik heb zelf erg goede ervaringen met Titan Power Plus kabels. Ik heb hier een korte variant van besteld omdat lange kabels alleen maar in de weg liggen in de midden console. Het haakse stekkertje is ook enorm fijn!
offtopic:
Als je een beetje creatief bent met de kortingscodes bedenken en aanpassen, dan kun je een hogere korting scoren

Ik heb ook kabels van Fusechicken gehad, maar die sleten uiteindelijk wel. Ook het stijve karakter van de kabels zal niet goed zijn voor de usb poorten van je telefoon en die van de auto.

Ik heb de pech gehad dat YouTube Music zijn muziek database niet goed op mijn telefoon had opgeslagen. Eens in de zoveel tijd gebeurt dit. YouTube Music speelt de muziek dan haperend af of stopt soms zelfs met afspelen. Dit zou wellicht ook voor kunnen komen bij andere muziek apps als Spotify. Het levert ook een hoger CPU gebruik op met bijkomende warmte problemen zoals vermeld hierboven.
De remedie is alle muziek verwijderen en opnieuw toevoegen. Één keer per 2-3 maanden komt dit bij mij voor en moet ik alles weer even verversen.

Met anderhalf uur rijden op een dag zou ik toe kunnen komen met het om de dag laden van mijn toestel.

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:47
Je moet waarschijnlijk een usb naar 3.5mm jack hebben waar de DAC bij ingebouwd is.
https://www.amazon.nl/Goo...oon-adapter/dp/B07J28BYT9
De officiële van Google werkt vast maar er zullen ook wel goedkopere alternatieven bestaan.

• LunaTempesta
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-09 12:17
Sebastiaannn schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 19:17:
[...]

Je moet waarschijnlijk een usb naar 3.5mm jack hebben waar de DAC bij ingebouwd is.
https://www.amazon.nl/Goo...oon-adapter/dp/B07J28BYT9
De officiële van Google werkt vast maar er zullen ook wel goedkopere alternatieven bestaan.
Heb ik, namelijk deze: UGREEN. Helaas werkt dat dus ook niet.

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Hallo,
Sinds enige tijd merk ik dat mijn Pixel 7 vast loopt, en dan met name discovery/google news. Stel ik lees in de ochtend een half uurtje enkele artikelen die allemaal worden geopend in de browser (Chrome) als ik er op klik, dan gaat dat allemaal goed, geen probleem.
Doe ik dat 's middags weer, dan gaat het even goed waarna ik niet meer vanuit de berichten wordt doorgezet naar de browser. Krijg de mededeling dan de verbinding onveilig is (van élk bericht wat ik ook maar aanklik) en er wordt niks meer geopend. Cache legen van de app (Chrome, Google) al gedaan via de instellingen van de app maar dat helpt niet. De telefoon opnieuw opstarten helpt wel, maar ik heb geen zin omdat enkele keren per dag te doen.
Zijn er hier andere oplossingen voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
machlo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:48:
Hallo,
Sinds enige tijd merk ik dat mijn Pixel 7 vast loopt, en dan met name discovery/google news. Stel ik lees in de ochtend een half uurtje enkele artikelen die allemaal worden geopend in de browser (Chrome) als ik er op klik, dan gaat dat allemaal goed, geen probleem.
Doe ik dat 's middags weer, dan gaat het even goed waarna ik niet meer vanuit de berichten wordt doorgezet naar de browser. Krijg de mededeling dan de verbinding onveilig is (van élk bericht wat ik ook maar aanklik) en er wordt niks meer geopend. Cache legen van de app (Chrome, Google) al gedaan via de instellingen van de app maar dat helpt niet. De telefoon opnieuw opstarten helpt wel, maar ik heb geen zin omdat enkele keren per dag te doen.
Zijn er hier andere oplossingen voor?
Naast bestanden en cache ook de updates verwijderen en of de complete app, telefoon opnieuw opstarten en opnieuw installeren?
Fabrieksinstellingen terugzetten?

Wat ik overigens niet begrijp; ik lees ook berichten via Google News en via Google (swipe naar rechts). Maar berichten open ik zelden in Chrome? Ze worden allemaal in de eigen browser geopend?

Misschien bedoel je de interne browser? Dat is Android System Webview als ik me niet vergis. https://play.google.com/s...om.google.android.webview
Ook hiervan even de bestanden, apps en updates verwijderen, telefoon opnieuw opstarten en vervolgens updates opnieuw installeren en dan pas weer gebruiken.

• machlo
jules schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 21:35:
[...]

Naast bestanden en cache ook de updates verwijderen en of de complete app, telefoon opnieuw opstarten en opnieuw installeren?
Fabrieksinstellingen terugzetten?

Wat ik overigens niet begrijp; ik lees ook berichten via Google News en via Google (swipe naar rechts). Maar berichten open ik zelden in Chrome? Ze worden allemaal in de eigen browser geopend?

Misschien bedoel je de interne browser? Dat is Android System Webview als ik me niet vergis. https://play.google.com/s...om.google.android.webview
Ook hiervan even de bestanden, apps en updates verwijderen, telefoon opnieuw opstarten en vervolgens updates opnieuw installeren en dan pas weer gebruiken.
Bedankt, heb je tip over de Android System Webview uitgevoerd. Dat werkt voor nu. App is niet te verwijderen, wel alle updates zijn te verwijderen. Dat gedaan zoals je zegt.

Berichten in Google (swipe naar rechts 😃) werden, als het linkjes naar sites waren, in Chrome geopend. Chrome ff verwijderd, nu worden ze in mijn browser (Samsung internet) geopend.
Ben benieuwd of dit een blijvende oplossing gaat zijn. 👍

• jules
  • Niet online
machlo schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 22:04:
[...]

Bedankt, heb je tip over de Android System Webview uitgevoerd. Dat werkt voor nu. App is niet te verwijderen, wel alle updates zijn te verwijderen. Dat gedaan zoals je zegt.

Berichten in Google (swipe naar rechts 😃) werden, als het linkjes naar sites waren, in Chrome geopend. Chrome ff verwijderd, nu worden ze in mijn browser (Samsung internet) geopend.
Ben benieuwd of dit een blijvende oplossing gaat zijn. 👍
Misschien Samsung Internet verwijderen en Chrome terugplaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:02
Ik ben overgestapt naar Ben en ik zie dat Bellen via wifi standaard is ingeschakeld. Voorkeur voor bellen staat echter standaard op Bellen via mobiel netwerk. Hetzelfde geldt voor roaming. Moet ik dit nog handmatig aanpassen of schakelt dit automatisch?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rW8_6FhU8Pe5BrfCcg2HIKjcYWw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5VMvXAykDamSn0MLKpLTWn2z.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:05
qwasd schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 09:43:
Ik ben overgestapt naar Ben en ik zie dat Bellen via wifi standaard is ingeschakeld. Voorkeur voor bellen staat echter standaard op Bellen via mobiel netwerk. Hetzelfde geldt voor roaming. Moet ik dit nog handmatig aanpassen of schakelt dit automatisch?

[Afbeelding]
Mijn ervaring is dat het automatisch schakelt, althans nog nooit problemen mee gehad.
Ik gebruik T-Mobile als provider.
Roaming heb ik aanstaan zolang ik in de EU ben, daarbuiten zet ik die uit om onverwachte kosten tegen te gaan.

toevoeging: Roeming voorkeur is een nieuwe optie schijnbaan, althans nog niet eerder opgevallen. staat standaard op mobiel en zou em daar ook op laten staan, in veel landen is wifi vaak niet zo heel goed. Zeker in hotels en dergelijke.

[ Voor 12% gewijzigd door BGLAdmin op 24-02-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

Vanavond komt de Pixel 7 Pro aan(met 100 cashback), ben heel benieuwd.

Heb nu 5 jaar iPhones gehad (7+, X, 13 mini) en wil graag naar een groter scherm + betere accu dan de 13 mini, omdat ik meer ga reizen komend jaar en ik slecht kan typen op de 13 mini. Maar ik kan me niet meer vinden in de prijzen van Apple tegenwoordig gezien mijn simplistische use-case. Zo vind ik de 14+ op zich interessant qua wat hij kan, maar niet 1000 euro interessant(60hz....). Wat ik vooral doe is nieuws lezen, muziek/podcasts luisteren, berichten via WhatsApp/Discord, browsen, navigeren en wat standaard dingen als bankieren en notities maken. Maak ook wat vakantiefoto's maar voor de rest doe ik niet aan Instagram/TikTok/games enzovoorts.

Ik realiseer me dat de Pixels niet per se batterij kampioenen zijn, vergeleken met iPhone 14+ / 13/14 Pro Max, Oneplus 11 etc. Maar ik stel mijn telefoons energiezuinig in (donker scherm, relatief lage helderheid, geen tot weinig achtergrond taken, bluetooth/locatie/mobiel netwerk alleen wanneer nodig, 4g ipv 5g, geen always on of continu draaiende widgets), dus ik neem aan dat de Pixel 7 Pro dan wel een vakantie dag door komt?

Het zal ook even wennen zijn om geen FaceID te hebben voor allerlei authenticatie, maar wat ik van vrienden begreep werkt een vingerafdruk ook gewoon voor zowat alles.

Ben ook erg benieuwd hoe de Android ervaring is op Pixels. Lees veel lof over de schone OS en Google integratie.

En achja, mocht het echt niet bevallen, kan ik gelukkig retourneren ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

tch schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:06:
Ik realiseer me dat de Pixels niet per se batterij kampioenen zijn
Ach, dat hangt helemaal van je gebruik af. Ik kan mij in ieder geval niet vinden in de kritiek op de batterij. Het is op papier minder, maar in de praktijk is het helemaal niet zo erg als je niet de hele dag druk in de weer bent met dat ding. Op vakantie is het wel weer anders dan normaal, omdat je dan veel meer gebruik maakt van bv de camera en gps. Ik heb gemerkt dat veel Maps gebruiken, vooral in de stad, niet zo best is voor je accu. Ook veel filmen/fotograferen heeft best wat invloed.
Voor die dagen heb ik als backup een kleine powerbank bij me. Met die pb kan ik 'm volgens mij 2 of 3 keer helemaal opladen, dus die zit standaard in mijn rugzakje.

Maar normaal gesproken kom ik makkelijk de dag door met nog 20-30% over als ik naar bed ga. En ik laad 'm op tot 80%. Nooit 100%. Dus ja, zeg het maar...batterij kampioen of niet? Mijn Samsung Note 20 Ultra redde dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
jules schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 23:03:
[...]

Misschien Samsung Internet verwijderen en Chrome terugplaatsen?
Net als eerder opent hij geen berichten meer vanuit Google News of discover. Ook in de browser (samsung) loopt het zoeken vast. Pagina's blijven hangen. Ook Chrome opnieuw aanzetten en updaten blijft hangen in "in behandeling".
Telefoon opnieuw opstarten helpt..... tijdelijk dus.
Is vanaf fabrieksinstellingen de telefoon opnieuw installeren de enige optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:31

mucuracat

YES

BGLAdmin schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:51:
[...]

Mijn ervaring is dat het automatisch schakelt, althans nog nooit problemen mee gehad.
Ik gebruik T-Mobile als provider.
Roaming heb ik aanstaan zolang ik in de EU ben, daarbuiten zet ik die uit om onverwachte kosten tegen te gaan.

toevoeging: Roeming voorkeur is een nieuwe optie schijnbaan, althans nog niet eerder opgevallen. staat standaard op mobiel en zou em daar ook op laten staan, in veel landen is wifi vaak niet zo heel goed. Zeker in hotels en dergelijke.
Als het goed is, hoef je bij T-Mobile roming niet uit te zetten. Ook niet buiten EU. T-Mobile maakt geen verbinding met internet en verbruikt dus ook geen data.
Alleen de t-mobile website is bereikbaar om eventueel MB's te kopen.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tch
  • Laatst online: 12-08 23:01

tch

mphilipp schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:14:
[...]

Ach, dat hangt helemaal van je gebruik af. Ik kan mij in ieder geval niet vinden in de kritiek op de batterij. Het is op papier minder, maar in de praktijk is het helemaal niet zo erg als je niet de hele dag druk in de weer bent met dat ding. Op vakantie is het wel weer anders dan normaal, omdat je dan veel meer gebruik maakt van bv de camera en gps. Ik heb gemerkt dat veel Maps gebruiken, vooral in de stad, niet zo best is voor je accu. Ook veel filmen/fotograferen heeft best wat invloed.
Voor die dagen heb ik als backup een kleine powerbank bij me. Met die pb kan ik 'm volgens mij 2 of 3 keer helemaal opladen, dus die zit standaard in mijn rugzakje.

Maar normaal gesproken kom ik makkelijk de dag door met nog 20-30% over als ik naar bed ga. En ik laad 'm op tot 80%. Nooit 100%. Dus ja, zeg het maar...batterij kampioen of niet? Mijn Samsung Note 20 Ultra redde dat niet.
Dank voor je ervaring :) . Mijn 13 mini gaat ook hard zodra ik op het mobiele netwerk zit en GPS gebruik, maar dat is uiteraard niet continu. Ga de 7 Pro zo goed mogelijk testen komende week

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
machlo schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 12:29:
[...]

Net als eerder opent hij geen berichten meer vanuit Google News of discover. Ook in de browser (samsung) loopt het zoeken vast. Pagina's blijven hangen. Ook Chrome opnieuw aanzetten en updaten blijft hangen in "in behandeling".
Telefoon opnieuw opstarten helpt..... tijdelijk dus.
Is vanaf fabrieksinstellingen de telefoon opnieuw installeren de enige optie?
Ik vind het sowieso vreemd dat jouw berichten in een browser venster openen. Ik moet in Google nieuws echt op een menu optie klikken; openen in browser. Dito met het nieuws overzicht. Daar staat dan links boven een groot X om het venster te sluiten. Als ik op de drie puntjes bovenin druk, staat er wel; uitgevoerd in Chrome. Maar ik zie geen tabbladen. Ik kan het vervolgens wel in Chrome openen in datzelfde overzicht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7bvPZFVo2eOr6_-_yAMXsUvwxCk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/PKueQ7bHKz5Xk7BMWumZgPc6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
1 van de coole opties van de 7 pro is de unblur functie. Dacht ik... 🥴 Ik vind die optie gewoon echt niet werken. Ik neem aan dat in het Nederlands het de functie/tool 'scherper maken' betreft. Na het aanklikken daarvan zie ik altijd staan dat ie op 100 staat, maar verschil met de oude niet-scherpe foto zie ik niet. Doe ik iets fout? Had ik misschien te hoge verwachtingen of is het gewoon niet zo'n goede tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basseytje
Vraagje, ik heb zelf de pixel 7 en gebruik deze zonder screenprotector, maar nu wilt mijn vriendin de 7 pro halen. Aangezien haar telefoon altijd in haar tas leeft, wilt ze hier graag een screenprotector op hebben. Het is alleen een raadsel welke goed werken met de vingerafdruk sensor. Heeft iemand hier een aanrader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
basseytje schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:45:
Vraagje, ik heb zelf de pixel 7 en gebruik deze zonder screenprotector, maar nu wilt mijn vriendin de 7 pro halen. Aangezien haar telefoon altijd in haar tas leeft, wilt ze hier graag een screenprotector op hebben. Het is alleen een raadsel welke goed werken met de vingerafdruk sensor. Heeft iemand hier een aanrader?
Welke je exact moet hebben kan ik je niet vertellen. Maar met screen protector zal de vingerafdruk scanner altijd minder werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnb52
  • Laatst online: 05-09 23:29
Probeer eens te zoeken in dit topic of [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires met de woorden screen en protector of screenprotector?

Zo ben ik er ook gekomen. Neem wel een glazen protector, zoveel beter als een plastic velletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Er zit in de instellingen en optie om de touchgevoeligheid te verhogen bij het gebruik van een screenprotector. Zoek in instellingen naar 'modus voor screenprotector'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15:12

codex

Geen OpenAI agent :)

Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
Meer mensen waar Android Auto er op random momenten uitknalt?
Ik heb de bedrade variant en heb nog geen oplossing gevonden.

Galaxy S10, S21 en Pixel 6 werkte prima in dezelfde auto.
Ik had dit laatst een aantal keer, bleek dat er vuil in mijn poort zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MetalManic schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 15:28:
[...]

Er zit in de instellingen en optie om de touchgevoeligheid te verhogen bij het gebruik van een screenprotector. Zoek in instellingen naar 'modus voor screenprotector'.
En natuurlijk de vingers nog een keer scannen als de plakkert er eenmaal op zit :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
MetalManic schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 13:40:
1 van de coole opties van de 7 pro is de unblur functie. Dacht ik... 🥴 Ik vind die optie gewoon echt niet werken. Ik neem aan dat in het Nederlands het de functie/tool 'scherper maken' betreft. Na het aanklikken daarvan zie ik altijd staan dat ie op 100 staat, maar verschil met de oude niet-scherpe foto zie ik niet. Doe ik iets fout? Had ik misschien te hoge verwachtingen of is het gewoon niet zo'n goede tool?
Verwacht geen wonderen van deze functie. Het bestaat al meer dan een decennium, maar dan handmatig. Het werkt bijna nooit 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
Meer mensen waar Android Auto er op random momenten uitknalt?
Ik heb de bedrade variant en heb nog geen oplossing gevonden.

Galaxy S10, S21 en Pixel 6 werkte prima in dezelfde auto.
Ik draai Pixel Experience Android 13 op mijn Xiaomi Mi 10T en draadloos werkt nu helemaal niet meer: verbinding komt tot stand en een paar seconden later, wordt de verbinding weer verbroken.

Op het Android Auto support forum van Google, zijn allerlei topics te vinden en een van de telefoons die er last van heeft is de Pixel 7. Best wel waardeloos hoor: ook splinternieuwe Samsung toestellen, van bijna € 1500 hebben er last van.

Dat zou met Apple CarPlay nooit gebeuren: wat dat betreft is Android Auto best buggy hoor. En het is telkens weer wachten, tot het gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Ik heb nu een issue waarbij Google Chrome er iedere 20-30 seconden eruit knalt. Kan Chrome opnieuw opstarten. Maar echt werkbaar is het niet.

Geen problemen in Google nieuws.

Edit:
En na het opnieuw opstarten ervaar ik geen problemen meer. 8)7

[ Voor 17% gewijzigd door jules op 26-02-2023 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:54
Ik heb er een aantal geprobeerd maar geen van alleen werkte echt lekker. Soms een paar dagen wel, en dan ineens niet meer. Maar heel eerlijk gezegd is mijn display nu zonder protector nog steeds helemaal netjes zonder krasje whatsoever. Was er eerst ook huiverig over maar kan nu oprecht bij verkoop zeggen dat het scherm helemaal netjes en krasvrij is.

Het enige gevoelige van de Pixel 7 pro is juist de camera bump. Deze heeft bij mij een paar lichte haarkrasjes ofzo in het metaal. Dit is vast ook wel weg te poetsen en je ziet het alleen als je gaat mierenziften. Een andere optie is natuurlijk een Dbrand skin gebruiken. De Pixel 7 pro is echt een mooi toestel. Ik stap nu weer over naar iets nieuws omdat ik weer wat anders ervaren wil en niet zo super veel met fotos bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Laatst online: 20:57
Na een "goedkope" folie protector van Spigen ( wat een rommel) gebruik gemaakt van een kortingsactie en een setje Whitestone Dome glass protectors gekocht. Tot op heden bevalt ie prima. De vingerafdruksensor werkt (in mijn geval althans) uitstekend, ik heb zelfs de gevoeligheid niet hoeven verhogen.
Omdat jouw vriendin het toestel altijd in een tas heeft lijkt een case wel handig, ook voor de protector. Glazen protectors zijn nu eenmaal wat dikker en in een tas bestaat de kans dat er wat tegen het toestel aan komt met de kans dat de protector iets van het scherm af komt (eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:30
Caseology Snap Fit Schermbeschermer Compatibel met Google Pixel 7 Screen Protector met installatiekit - 2 Stuks https://amzn.eu/d/bLThlw1

Bevalt hier goed, vingerafdruk sensor werkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basseytje
Gummiebeer schreef op zondag 26 februari 2023 @ 12:41:
[...]

Caseology Snap Fit Schermbeschermer Compatibel met Google Pixel 7 Screen Protector met installatiekit - 2 Stuks https://amzn.eu/d/bLThlw1

Ziet dit er ook mooi uit? Want wat ik tot nu toe veel gezien heb is door de afgeronde hoekjes van het glas ziet zo'n glazen beschermer er heel bulky uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummiebeer
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:30
basseytje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:20:
[...]

Ziet dit er ook mooi uit? Want wat ik tot nu toe veel gezien heb is door de afgeronde hoekjes van het glas ziet zo'n glazen beschermer er heel bulky uit.
De protector zit er nu een maand op en nog steeds tevreden. Het past perfect en geen last van de "net niet" hoekjes die uiteindelijk barsten. Van de vele glazen protectors die ik heb geplaatst is deze wel erg fijn, mede door het hulpframe. Voor deze prijs, want 2 stuks, is het dubbel en dwars het geld waard. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celf11
  • Laatst online: 20:57
[...]

Deze is helaas alleen geschikt voor de 7 en niet, of ik heb iets over het hoofd gezien, voor de 7 pro.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Laatst online: 16:05
Celf11 schreef op zondag 26 februari 2023 @ 20:08:
[...]

Deze is helaas alleen geschikt voor de 7 en niet, of ik heb iets over het hoofd gezien, voor de 7 pro.
basseytje schreef op zondag 26 februari 2023 @ 19:20:
[...]

[...]

Tweakriez schreef op zondag 26 februari 2023 @ 09:06:
[...]

Ik heb er een aantal geprobeerd maar geen van alleen werkte echt lekker. Soms een paar dagen wel, en dan ineens niet meer. Maar heel eerlijk gezegd is mijn display nu zonder protector nog steeds helemaal netjes zonder krasje whatsoever. Was er eerst ook huiverig over maar kan nu oprecht bij verkoop zeggen dat het scherm helemaal netjes en krasvrij is.

Het enige gevoelige van de Pixel 7 pro is juist de camera bump. Deze heeft bij mij een paar lichte haarkrasjes ofzo in het metaal. Dit is vast ook wel weg te poetsen en je ziet het alleen als je gaat mierenziften. Een andere optie is natuurlijk een Dbrand skin gebruiken. De Pixel 7 pro is echt een mooi toestel. Ik stap nu weer over naar iets nieuws omdat ik weer wat anders ervaren wil en niet zo super veel met fotos bezig ben.
Het word tijd dat jullie verhuizen naar [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
jules schreef op zondag 26 februari 2023 @ 00:17:
Ik heb nu een issue waarbij Google Chrome er iedere 20-30 seconden eruit knalt. Kan Chrome opnieuw opstarten. Maar echt werkbaar is het niet.

Geen problemen in Google nieuws.

Edit:
En na het opnieuw opstarten ervaar ik geen problemen meer. 8)7
En nu heb ik het probleem opnieuw met Chrome 8)7

Edit 1:
Het opnieuw opstarten werkt nu niet meer.

Chrome is echt niet werkbaar op deze manier.

Edit 2:
Alle cache en gebruiksgegevens gewist van de app. Het werkt weer zonder crashes. En vanuit recente tabbladen weer mijn favo tabjes teruggehaald.

[ Voor 24% gewijzigd door jules op 27-02-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Laatst online: 19:07
Hoe kan ik sneller of handmatig omschakelen naar een ander mobiel netwerk? Reed vorige week bij Enschede de grens over, Duitsland in, en het duurde zowat een half uurtje voordat de P7P snapte dat T-Mobile NL buiten bereik raakte.
Roaming staat aan en werkt. Maar ik zoek iets om de telefoon eerder te dwingen om over te gaan op buitenlands netwerk.
Vliegtuig stand inschakelen en uitschakelen helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86
  • Laatst online: 23:19

g86

Als ik mij niet vergis zit bij de Pixel 7 Pro gratis Google VPN inbegrepen via de Google One app. Klopt dit?
Werkt dit ook in België en werkt dit goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

g86 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 10:54:
Als ik mij niet vergis zit bij de Pixel 7 Pro gratis Google VPN inbegrepen via de Google One app. Klopt dit?
Werkt dit ook in België en werkt dit goed?
Of het goed werkt hangt af van wat je ervan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

nst6ldr schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Gewoon waarvoor het dient en zoals Google het adverteert.
Wat is jouw ervaring dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:35

Mimiix

Professioneel Prutser

nst6ldr schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:11:
[...]

Ik heb er eigenlijk geen klachten over. Ik vind het alleen vervelend als mijn internet wegvalt, dat het wat langer duurt (lees 20 seconden) voordat alles weer werkt maar dit is te verwachten met een VPN.

Vooral ook fijn dat je apps kunt "excluden". Ik vind het gewoon een fijne simpele VPN die zijn werk in mijn ogen prima doet.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

g86 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Gewoon waarvoor het dient en zoals Google het adverteert.
Wat is jouw ervaring dan?
Er zijn mensen die VPN gelijkstellen aan een dienst waarmee ze bijvoorbeeld meer content op Netflix kunnen zien, en daar is Google's VPN niet voor.

Er zijn ook mensen die VPN gebruiken om privacy te waarborgen, daar is Google's VPN ook niet voor bedoeld.

Mocht je puur je verkeer op openbare WiFi willen beveiligen, dan is het misschien prima. Google is niet heel transparant over het protocol wat ze zelf geïmplementeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

nst6ldr schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:21:
[...]

Er zijn mensen die VPN gelijkstellen aan een dienst waarmee ze bijvoorbeeld meer content op Netflix kunnen zien, en daar is Google's VPN niet voor.

Er zijn ook mensen die VPN gebruiken om privacy te waarborgen, daar is Google's VPN ook niet voor bedoeld.

Mocht je puur je verkeer op openbare WiFi willen beveiligen, dan is het misschien prima. Google is niet heel transparant over het protocol wat ze zelf geïmplementeerd hebben.
Thx voor de duiding. Voor mij is het gewoon bedoeld voor dat laatste. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Mimiix schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:17:
[...]

Ik heb er eigenlijk geen klachten over. Ik vind het alleen vervelend als mijn internet wegvalt, dat het wat langer duurt (lees 20 seconden) voordat alles weer werkt maar dit is te verwachten met een VPN.

Vooral ook fijn dat je apps kunt "excluden". Ik vind het gewoon een fijne simpele VPN die zijn werk in mijn ogen prima doet.
Ik veronderstel dat je de VPN ook volledig kan uitschakelen als je bv. op je eigen wifi thuisnetwerk zit?
En je de VPN dus kan aanzetten wanneer gewenst? Of is het echt een kill switch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

g86 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:24:
[...]

Thx voor de duiding. Voor mij is het gewoon bedoeld voor dat laatste. :-)
Oké, dan is het waarschijnlijk prima.

Ik kan deze review wel aanraden: https://vpnoverview.com/vpn-reviews/google-one-vpn/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

g86 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:26:
[...]

Ik veronderstel dat je de VPN ook volledig kan uitschakelen als je bv. op je eigen wifi thuisnetwerk zit?
En je de VPN dus kan aanzetten wanneer gewenst? Of is het echt een kill switch?
Het is gewoon een switch in het notificatie scherm.

Ik weet niet of je het kan automatiseren icm wifi, ik zie het in ieder geval niet staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g86

g86

Zijn er hier Belgen met ervaringen met de Pixel 7 Pro?
Perfect te configureren en volledig te gebruiken vanuit België?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Mimiix schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:32:
[...]

Het is gewoon een switch in het notificatie scherm.

Ik weet niet of je het kan automatiseren icm wifi, ik zie het in ieder geval niet staan.
Op Samsung was dit waarschijnlijk wel te configureren geweest. Maar binnen Android heb je alleen iets van regels;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oSe9_EYg9wOdjFhe_EWxG9dwM6Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QFb99Wh0YRbgGjnszPNaYp8L.png?f=fotoalbum_large

En dan heel beperkt en alleen op basis van netwerk te activeren.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x4lvHvVn8FP1Jdhwf3dyZ1rIoUU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KdiCVbOyBY0WyLT9JO7rbk4Y.png?f=fotoalbum_large

Er stonden er bij mij al twee actief die ik meteen verwijderd heb. "Telefoon op stil zetten" lijkt mij niet zo handig thuis 😉

Google's AI is hierbij iets te enthousiast geweest. Op school of op het werk kan ik me voorstellen dat je wel gebruik zou willen maken van deze functionaliteit.

Wat ik hier mis is Google VPN activeren op open netwerk.

Maar wellicht is dat met de bekende tasker apps wel te regelen?

[ Voor 4% gewijzigd door jules op 28-02-2023 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
g86 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:37:
Er is afgelopen week of dit weekend nog over geschreven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 08:27
g86 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:37:
Hou er maar rekening mee dat hij officiëel niet ondersteund wordt hier. 5G en VoWIFI worden niet ondersteund.

Ik heb hier een sim van Telenet en een e-sim van Proximus. Op beide geen van bovengenoemde ondersteuningen. Ook gaf mijn Telenet sim steeds de melding dat het toestel niet automatisch kon ingesteld worden, sinds een nieuwe sim van Telenet is dat probleem verholpen.

Wel ervaar ik nog regelmatig dat ik niet bereikbaar ben op één van beide sims. Een reset van die simkaart of een harde reset van het toestel lossen het meestal op maar dat is wel de reden waarom ik naar een ander toestel uitkijk (wegens verplichting van werk uit om bereikbaar te zijn). Anderzijds is het onduidelijk of dit te maken heeft met het toestel of met de ondersteuning. Er zijn er immers meerdere die dit probleem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

jules schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Op Samsung was dit waarschijnlijk wel te configureren geweest. Maar binnen Android heb je alleen iets van regels;
[Afbeelding]

En dan heel beperkt en alleen op basis van netwerk te activeren.
[Afbeelding]

Er stonden er bij mij al twee actief die ik meteen verwijderd heb. "Telefoon op stil zetten" lijkt mij niet zo handig thuis 😉

Google's AI is hierbij iets te enthousiast geweest. Op school of op het werk kan ik me voorstellen dat je wel gebruik zou willen maken van deze functionaliteit.

Wat ik hier mis is Google VPN activeren op open netwerk.

Maar wellicht is dat met de bekende tasker apps wel te regelen?
Ja ik denk dat dat ook mist. Overigens heb ik geen last van binnen wifi de VPN gebruiken, gezien ik de apps die intern iets benaderen exclude vanuit de VPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boswandeling
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
Gekozen voor de Pixel 7, deze is besteld.
Nu weet ik dat de S20 uit de doos kwam met een screensprotector. Doet Google dit ook met de Pixel 7 of moet hier nog een losse screensprotector op ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
boswandeling schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:14:
Gekozen voor de Pixel 7, deze is besteld.
Nu weet ik dat de S20 uit de doos kwam met een screensprotector. Doet Google dit ook met de Pixel 7 of moet hier nog een losse screensprotector op ?
Moet je losse op doen , zit geen op telefoon zelf standaard bij.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STolsma
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-09 17:57
Heeft iemand een oplossing voor het starten van de hotspot als Bluetooth verbind met de auto? Dan kan de auto de wifi van de telefoon gebruiken.

Bij de Samsung S10 kon het met de tools in de OS. Die heeft de Pixel niet en het blijkt dat de hotspot functie geen standaard api is. Tasker lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv1991
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 08-09 23:06
Afgelopen week ben ik geupgrade van een S10 naar een Pixel 7 pro.
Het toestel bevalt prima maar bij mijn Samsung stond ingesteld dat ik bij meldingen een trilsignaal kreeg maar als ik gebeld werd mijn ringtone te horen was (melding geluid en belgeluid waren apart te regelen). Weet iemand hoe dit bij de Pixel in te stellen valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
mv1991 schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 14:30:
Afgelopen week ben ik geupgrade van een S10 naar een Pixel 7 pro.
Het toestel bevalt prima maar bij mijn Samsung stond ingesteld dat ik bij meldingen een trilsignaal kreeg maar als ik gebeld werd mijn ringtone te horen was (melding geluid en belgeluid waren apart te regelen). Weet iemand hoe dit bij de Pixel in te stellen valt?
Je kunt volgens mij per app de meldingen instellen. Zoek in instellingen op 'meldingen' en kijk zelf wat allemaal mogelijk is. Ik gebruik zelf weinig van dat alles maar volgens mij is heel veel instelbaar. Soms linkt ie door naar de instellingen van een app zelf.

Ander onderwerp: in mijn Playstore staat het updaten van apps op automatisch en via elk netwerk. Toch zie ik als ik in de Playstore naar Apps en apparaat beheren ga iedere keer weer een hele rij apps klaar staan om te updaten.

Is dit een pixel 7 pro dingetje of zit het in mn Google account?

In iedere geval irritant dat het niet meer automatisch wordt geüpdatet.

[ Voor 38% gewijzigd door MetalManic op 01-03-2023 19:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• machlo
MetalManic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Ander onderwerp: in mijn Playstore staat het updaten van apps op automatisch en via elk netwerk. Toch zie ik als ik in de Playstore naar Apps en apparaat beheren ga iedere keer weer een hele rij apps klaar staan om te updaten.

Dit heb ik ook met mijn Pixel 7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:46
machlo schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 20:53:
[...]

Dit heb ik ook met mijn Pixel 7
Idem! Mijn theorie is als volgt. Volgens mij heeft de store een vast update moment, ergens in de nacht. Als je dus ergens overdag checkt is er al een halve dag voorbij waarin nieuwe apps gepubliceerd kunnen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
STolsma schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 13:51:
Heeft iemand een oplossing voor het starten van de hotspot als Bluetooth verbind met de auto? Dan kan de auto de wifi van de telefoon gebruiken.

Bij de Samsung S10 kon het met de tools in de OS. Die heeft de Pixel niet en het blijkt dat de hotspot functie geen standaard api is. Tasker lijkt niet te werken.
Ja MacroDroid gebruiken en daar een Macro in aanmaken, welke als trigger de bluetooth van de auto heeft. Er zit wel altijd een kleine vertraging in: de WiFi hotspot wordt pas geactiveerd, zodra je telefoon met de bluetooth verbindt.

Handmatig je WiFi hotspot aanzetten, zorgt dus voor een snellere WiFi verbinding. Want dan hoef je niet te wachten tot het automatisch gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
zunrob schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 21:08:
[...]

Idem! Mijn theorie is als volgt. Volgens mij heeft de store een vast update moment, ergens in de nacht. Als je dus ergens overdag checkt is er al een halve dag voorbij waarin nieuwe apps gepubliceerd kunnen zijn.
Ik heb 5 updates laten staan. Ik zal morgen eens kijken of ze alsnog geüpdatet zijn. Lijkt me een plausibele verklaring. Goed denkwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
MetalManic schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 13:01:
[...]

Het gaat zeker wel automatisch, maar minder frequent. Ik doe het denk ik al 2 jaar iedere dag handmatig. Maar heb ook veel beta versies geïnstalleerd staan. Als ik een keer een dagje over als, dan heeft hij wel het een en ander geüpdate.

Pagina: 1 ... 42 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen