Helaas hier een minder goede ervaring met de Pixel 7 Pro. Het had voor mij ondanks alle positieve reviews niet de wow-factor. Afgelopen week daarom overgestapt naar Iphone 14 Pro Max. Eerlijk gezegd echt een
verademing. Wat een kwaliteit zit er in die telefoon ten opzichte de Pixel 7 Pro.
En ik ben niet bevooroordeeld, heb nooit een Iphone gehad en al 15 jaar Android gebruiker. Ik heb beide telefoons nu even 2 dagen samen mogen gebruiken en de Pixel 7 Pro inmiddels geretourneerd. N=1.
Ja, hoewel de Pixel 7 Pro op basis van prijs/kwaliteit uiteraard de 'betere' aankoop is (14 Pro Max is 2x zo duur), vind ik de Iphone 14 Pro Max persoonlijk dan ook vele klassen beter op een aantal fronten. Ja, daar betaal je ook voor. Dus in feite is het een oneerlijke vergelijk

.
- Iphone 14 Pro maakt, vind ik, mooiere foto's. Zeker met iets minder licht is het beeld en kleuren mooier. Heb ze naast elkaar getest zowel binnen als buiten. Pixel 7 foto's vond ik soms wat flets. Buiten is dit verschil kleiner. Zoom van de Pixel is wel indrukwekkend. Maar die gebruik ik niet. Ja, dit is uiteraard ook persoonlijk - ik ken ook test waar dit anders wordt ervaren;
- Snelheid op Iphone 14 Pro merkbaar sneller. Ook camera shooter, selfie stand, scherm overgangen vloeiender. Schakel je van normale camera naar selfie stand in de Pixel duurt dat net even 1 a 2 seconden langer dan de Iphone 14 pro max. Algeheel smoother, verschil in kwaliteit;
- Scherm en kleurkwaliteit: vind ik het grootste pluspunt van de Iphone 14 pro max. Kleuren van dat scherm zijn veel mooier, rijker en stabiel. Dit kijkt ook rustiger. Pixel 7 Pro schermkwaliteit vond ik wat goedkoop eruit zien en zo voelde het ook aan;
- Design: Pixel Pro 7 niet heel mooi en te vierkant, ook dit is uiteraard persoonlijk.
Meningen verschillen en voor het geld is de Pixel 7 Pro echt een mooie telefoon. Alleen wilde ik een Ferrari in plaats van een Porsche. Beide goede auto's, maar wil je het beste in de huidige markt is dat niet de Pixel Pro 7. IPhone 14 Pro max het duurste maar ook het beste voor mij.
Al met al schakel ik door naar het topic IOS.
[
Voor 12% gewijzigd door
MaStar op 18-02-2023 16:19
]