Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
bazzemans schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:46:
[...]

Bij mij werkt het wel. Het werk (bij mij) door helemaal onderaan het scherm (daar waar de navigatieknoppen normaal zitten 3n bij de Pixel de navigatiestreep) naar beneden te swipen.

Je kan ook een snelkoppeling aanzetten op je scherm. Doet die het wel?
Top! Thnks! Ik veegde steeds vanaf ongeveer de helft van het scherm (zoals ook de animatie laat zien bij de instelling) dat werkte dus niet. Deze hele kleine minimale beweging werkt perfect!!

Het lag dus aan mij 😉

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:59
De animatie is niet helemaal top nee. Ik dacht in eerste aanleg ook dat je vanaf halverwege het scherm moest swipen. Pas bij beter (niet so gehaast als we gewend zijn :p) kijken naar de animatie zag ik dat er vanaf onderaan het scherm geswiped moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
bazzemans schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:50:
De animatie is niet helemaal top nee. Ik dacht in eerste aanleg ook dat je vanaf halverwege het scherm moest swipen. Pas bij beter (niet so gehaast als we gewend zijn :p) kijken naar de animatie zag ik dat er vanaf onderaan het scherm geswiped moet worden.
Ik zie het nu ook. Dacht op een gegeven moment dat de veeg beweging uit 2 delen bestond. Stond er niet bij stil dat het eerste deel geen veeg was maar de duim op de juiste hoogte positioneren.

Niet duidelijk in ieder geval 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 25-04-2024
Net bij de winkel geweest om even te kijken naar het toestel.

Ik hoefde eigenlijk niet lang te kijken. De Oneplus 11 camera kwam er slechter af als de Pixel 7 Pro zag ik vannacht tijdens vergelijkingen op YT. Ik ben dus ook huiswaarts gekeerd met een Pixel 7 Pro 128GB.

As we speak is hij alles aan het kopiëren. Helaas zag hij het toestel niet met de kabel dus dan maar draadloos. Ik denk eerlijk gezegd dat dit vooral door de Huawei komt. De oplaadkabel schoot al snel los met opladen.

Over 2 uur en 30 minuten hoop ik hem dan eindelijk te kunnen testen. Voor het eerst een Google Telefoon. Hopelijk stelt het me niet teleur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
MRDutchfreakNL schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:05:
Net bij de winkel geweest om even te kijken naar het toestel.

Ik hoefde eigenlijk niet lang te kijken. De Oneplus 11 camera kwam er slechter af als de Pixel 7 Pro zag ik vannacht tijdens vergelijkingen op YT. Ik ben dus ook huiswaarts gekeerd met een Pixel 7 Pro 128GB.

As we speak is hij alles aan het kopiëren. Helaas zag hij het toestel niet met de kabel dus dan maar draadloos. Ik denk eerlijk gezegd dat dit vooral door de Huawei komt. De oplaadkabel schoot al snel los met opladen.

Over 2 uur en 30 minuten hoop ik hem dan eindelijk te kunnen testen. Voor het eerst een Google Telefoon. Hopelijk stelt het me niet teleur.
Veel plezier er mee! Hij bevalt mij erg goed. Geen spijt van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
MetalManic schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:07:
[...]

Veel plezier er mee! Hij bevalt mij erg goed. Geen spijt van!
Thanks! Dat is altijd fijn om te horen :)
Ik ben erg benieuwd naar hoe de camera het gaat doen. het weer buiten nodigt nou niet echt uit voor foto's maar ik ga zo toch even het een en ander testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
MRDutchfreakNL schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:17:
[...]

Thanks! Dat is altijd fijn om te horen :)
Ik ben erg benieuwd naar hoe de camera het gaat doen. het weer buiten nodigt nou niet echt uit voor foto's maar ik ga zo toch even het een en ander testen.
Ik heb een paar dagen geleden wat fotos hier in dit topic gepost. Ik krijg er hele verrassende resultaten mee. Ook portretten worden zoveel mooier en scherper dan bij mn oude Oppo find X2 pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
MetalManic schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:22:
[...]

Ik heb een paar dagen geleden wat fotos hier in dit topic gepost. Ik krijg er hele verrassende resultaten mee. Ook portretten worden zoveel mooier en scherper dan bij mn oude Oppo find X2 pro.
Ik ben heel erg benieuwd. Ik zag in de winkel al dat de camera snel reageerde op verschillende standen als macro en portret. Hier kon mijn Huawei wel eens wat traag mee zijn.

Nog tips voor hoesjes? Ik ga normaal altijd voor de Spigen hoesjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
MRDutchfreakNL schreef op zondag 12 februari 2023 @ 15:43:
[...]
Nog tips voor hoesjes? Ik ga normaal altijd voor de Spigen hoesjes.
Voor accessoires is een apart topic: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires. Daar kan je het best even in kijken voor hoesjes en dergelijke.

(Ik heb zelf een hoesje van Google zelf, omdat ik het zonde vind dat de kleur anders niet te zien is en ik niet blij wordt van een transparant hoesje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
Hij doet wel ellende lang over alle updates zeg. Blijkbaar is dat normaal want op reddit staat het er vol mee. Voorlopig is hij al 2 uur bezig met een beveiligingsupdate van 471MB en blijft hangen op 60%

Duurde het bij jullie ook zo lang? Heb al geprobeerd hem te rebooten en ook niet via wifi te downloaden maar geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
MRDutchfreakNL schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:21:
Hij doet wel ellende lang over alle updates zeg. Blijkbaar is dat normaal want op reddit staat het er vol mee. Voorlopig is hij al 2 uur bezig met een beveiligingsupdate van 471MB en blijft hangen op 60%

Duurde het bij jullie ook zo lang? Heb al geprobeerd hem te rebooten en ook niet via wifi te downloaden maar geen verschil.
Laatste veiligheids update a 30 mb duurde uren. Maar die werd ook uitgevoerd terwijl het toestel aan bleef. Kreeg het advies om dat soort updates snachts te doen. Maar met deze grote update doet ie het toch niet op de achtergrond? Dan gaat het toestel toch uit en dan doet ie zn ding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ruim 1 uur bij mij, maar ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
MetalManic schreef op zondag 12 februari 2023 @ 18:26:
[...]

Laatste veiligheids update a 30 mb duurde uren. Maar die werd ook uitgevoerd terwijl het toestel aan bleef. Kreeg het advies om dat soort updates snachts te doen. Maar met deze grote update doet ie het toch niet op de achtergrond? Dan gaat het toestel toch uit en dan doet ie zn ding?
Dat is wel erg lang voor 30MB inderdaad.

Ik had op de achtergrond wel door kunnen gaan maar heb altijd graag mijn toestel volledig up to date voordat ik er mee aan de slag ga. Gewoon via Instellingen naar updates en dan beveiligingsupdates.

Hij is net tijdens het eten blijkbaar toch doorgelopen want ik moest me Phone rebooten toen ik terug kwam. Inmiddels is de volgende bezig. Deze is gelukkig wat kleiner(49.58MB).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
Verwacht niet dat die update ineens heel veel sneller gaat. Google heeft het updaten zo ingericht dat je ondertussen gewoon de telefoon kan gebruiken. De snelheid van de updates is zelfs zo sloom dat je er zelf ook voor kiest om de telefoon te blijven gebruiken tijdens de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
bazzemans schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:17:
Verwacht niet dat die update ineens heel veel sneller gaat. Google heeft het updaten zo ingericht dat je ondertussen gewoon de telefoon kan gebruiken. De snelheid van de updates is zelfs zo sloom dat je er zelf ook voor kiest om de telefoon te blijven gebruiken tijdens de updates.
Duidelijk verhaal bedankt. Ik zie dat het puur beveiligingsupdates zijn. Die van Januari zal nu bezig zijn. Van december staat er op.

[ Voor 6% gewijzigd door MRDutchfreakNL op 12-02-2023 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Hebben anderen ook krakende luidspekers als je via de luidsprekers belt of muziek afspeelt? Ik meende hier eerder nog geen last van te hebben maar vanavond ineens wel.

Edit: het klinkt alsof de speakers zijn opgeblazen.

[ Voor 14% gewijzigd door bazzemans op 12-02-2023 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

bazzemans schreef op zondag 12 februari 2023 @ 19:44:
Hebben anderen ook krakende luidspekers als je via de luidsprekers belt of muziek afspeelt? Ik meende hier eerder nog geen last van te hebben maar vanavond ineens wel.

Edit: het klinkt alsof de speakers zijn opgeblazen.
Sinds kort?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Het is mij in ieder geval niet eerder opgevallen. Hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Zojuist de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen en dat heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
bazzemans schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:00:
Zojuist de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen en dat heeft het opgelost.
Beter dit dan een opgeblazen speaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
En nu is de telefoon weer ingesteld en geüpdatet en is het probleem terug.

Geen anderen die hier last van hebben?

[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 12-02-2023 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
bazzemans schreef op zondag 12 februari 2023 @ 21:44:
En nu is de telefoon weer ingesteld en geüpdatet en is het probleem terug.

Geen anderen die hier last van hebben?
Nope, telefoon heeft een heerlijk geluid. Maar wat ik van jou begreep had jij dat ook. Op andere fora ook geen meldingen van dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Geen idee. Daar zit ik niet.

Overigens is het geluid via Spotify nu wel goed. Geel vreemd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
bazzemans schreef op zondag 12 februari 2023 @ 23:09:
Geen idee. Daar zit ik niet.

Overigens is het geluid via Spotify nu wel goed. Geel vreemd dus.
Waarschijnlijk heb je dit zelf ook al gevonden, maar voor de zekerheid:

https://support.google.com/pixelphone/answer/9706190?hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
Ja, gezien. Vanmiddag de nieuwste beveiligingsupdate geïnstalleerd. Hopelijk heeft het daarmee te maken en update de telefoon binnenkort weer en is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:14
Ondanks dat alles goed ingesteld staat, hetzelfde als mijn oude OnePlus, en Flitsmeister gewoon automatisch opstart speelt ie geen meldingen af. Als ik een testgeluid afspeel komt het wel als Bluetooth telefoongesprek door. Weten jullie waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-S
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 16:36

H-S

Lees op andere pagina's over cracks in het camera glaasje. Zijn er gebruikers hier die dit hebben meegemaakt? Dit laat me twijfelen om de pro aan te schaffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
H-S schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:54:
Lees op andere pagina's over cracks in het camera glaasje. Zijn er gebruikers hier die dit hebben meegemaakt? Dit laat me twijfelen om de pro aan te schaffen.
veel keer benoemd in dit topic, maar niemand die het herkent bij eigen telefoons

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:45
Was ik ook bang voor, maar kwam volgens mij alleen voor in de VS en Canada toen het daar -30 was. Als ke van +25 in 1x naar -30 ging (of juist andersom dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:18
Welke Launcher gebruiken jullie in combinatie met de Pixel 7 Pro?
Zelf heb ik Nova launcher, maar misschien zijn er betere alternatieven?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MaStar schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:01:
Ik heb de nova launcher jaren geleden ook gekocht. Maar ik gebruik hem niet meer. De standaard launcher is goed genoeg voor mij. Hij doet alles wat ik wil zonder extra laag er bij.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ortep schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:03:
[...]

Ik heb de nova launcher jaren geleden ook gekocht. Maar ik gebruik hem niet meer. De standaard launcher is goed genoeg voor mij. Hij doet alles wat ik wil zonder extra laag er bij.
Alternatieve launchers zijn geen extra 'laag'. Het is een andere app, niets meer of minder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MetalManic
Ik gebruik de launcher van het toestel. Ik gebruik mijn betaalde versie van Nova ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 14:50
Ik gebruik nu Smart Launcher, vooral omdat ik geen labels onder mijn icoontjes wil hebben. Voordeel is dat de icoontjes dan ook mee kleuren met de achtergrond (On Dynamic icon pack).

[ Voor 33% gewijzigd door iestyn99 op 14-02-2023 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ceqbFHoienJ5rFqGtv7gHJtH7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C8vkl0hWnyw4LFLwn4s3ZH61.jpg?f=fotoalbum_large

Smartlauncher is top!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bazzemans
Over smaak valt niet te twisten :Y)

Ik gebruikte altijd Microsoft Launcher. Sinds ik de Pixel gebruik, niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MRDutchfreakNL
Thanks voor de tip over de Smartlauncher. Ik ga ook eens even stoeien.
Grappige functie is ook de quick tap achterop je mobiel. Toch makkelijk als je een lampje nodig hebt zonder gelijk je mobiel te moeten ontgrendelen.

Gisteravond even in de weer geweest met de camera en dan vooral de nachtstand. Verassend hoeveel licht zo'n kleine lens weet te vinden. Mijn Nikon spiegel reflex camera (D5300) had daar duidelijk meer moeite mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3AWuta8slxsCFA-cC8HdNUXJNIM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWM81DlKaaKu8Vrekdi1Ous5.jpg?f=fotoalbum_large

Helaas krijg je te dicht op een lantaarnpaal of een andere lichtbron wel een lens flare. Maar dit probleem was mij bekend voordat ik het product kocht. In een wat meer verlichte straat heb je daar dan weer geen last van tenzij het hele felle led lampen zijn. De vraag is hoe vaak je in het donker foto's maakt. Als je dat wel doet zeker meenemen in je beslissing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:16:
Ondanks dat alles goed ingesteld staat, hetzelfde als mijn oude OnePlus, en Flitsmeister gewoon automatisch opstart speelt ie geen meldingen af. Als ik een testgeluid afspeel komt het wel als Bluetooth telefoongesprek door. Weten jullie waar dit aan ligt?
Heb je de goede helpdesk van Flitsmeister al geprobeerd? Waarschijnlijk antwoorden ze met dat je de app moet deïnstalleren en opnieuw installeren. Geen specifiek Google Pixel 7 probleem 😉
Alleen dat men zich er zorgen over maakte. Maar heb hier nog geen enkele gebruiker in dit topic gezien die die problemen had. Het is kort een nieuws items geweest toen het zo vreselijk koud in de VS was. Daar waren de problemen. Voorlopig gaat het hier niet zo koud worden. Dus je kunt zorgeloos je Pixel 7 Pro bestellen.
MaStar schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 16:01:
De stock, ben het inmiddels redelijk gewend.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 12:16:
Die instellingen verschillen per toestel wat voor je OP werkte hoeft niet voor je Pixel te werken. Dat is echt wel even aankloten met Flitsmeister hoor. Ik zou beginnen met dat telefoongesprek functie uit te zetten, volgens mij is dat een fallback optie namelijk (voor als al het andere niet werkt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johnti
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 29-07 10:24
Welke mooie icon pack is dit? I love it

Zelf gebruik ik al jaren NovaLauncher (nu beta acht). Zeer tevreden over. Net iets meer instelmogelijkheden dan SmartLauncher, die overigens ook heel goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loentje48
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17:21
Johnti schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 19:41:
[...]
Dit zijn Buuf Juiced icons, uit de tijd van de iphone jailbreak. Het zijn pgn icons gevonden via Google, is dus geen icon pack. Beetje speels maar ik vind ze er grappig uit zien.

Welke mooie icon pack is dit? I love it

Zelf gebruik ik al jaren NovaLauncher (nu beta acht). Zeer tevreden over. Net iets meer instelmogelijkheden dan SmartLauncher, die overigens ook heel goed is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
Laatste dagen al paar keer meegemaakt dat bepaalde delen van het scherm niet meer reageren van mijn 7 Pro. Even locken en unlocken verhelpt het meteen. Herkennen andere mensen dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:53:
Laatste dagen al paar keer meegemaakt dat bepaalde delen van het scherm niet meer reageren van mijn 7 Pro. Even locken en unlocken verhelpt het meteen. Herkennen andere mensen dit?
Het overkomt mij ook wel eens. Het scherm op en neer scrollen lijkt ook te helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
jules schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:25:
[...]

Heb je de goede helpdesk van Flitsmeister al geprobeerd? Waarschijnlijk antwoorden ze met dat je de app moet deïnstalleren en opnieuw installeren. Geen specifiek Google Pixel 7 probleem 😉

[...]

Alleen dat men zich er zorgen over maakte. Maar heb hier nog geen enkele gebruiker in dit topic gezien die die problemen had. Het is kort een nieuws items geweest toen het zo vreselijk koud in de VS was. Daar waren de problemen. Voorlopig gaat het hier niet zo koud worden. Dus je kunt zorgeloos je Pixel 7 Pro bestellen.

[...]

De stock, ben het inmiddels redelijk gewend.
En @nst6ldr. Ik zag dat de rechten door locatie op "toestaan bij gebruik van de app" stond. Nu opent de app automatisch in de achtergrond zodra er een bluetooth verbinding met de auto wordt gemaakt. Echter, hij draait dus in de achtergrond. Allicht zijn de rechten dan zo strak afgesteld dat ie de locatie dus niet gebruikt en ook niet weet waar je rijdt, want geen GPS. Heb deze nu op "Altijd toestaan" gezet. Ben benieuwd. Aan de helpdesk had ik eigenlijk nog niet gedacht, bedankt voor de tip.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 14-02-2023 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:53:
Ik wilde hier vanmorgen al een bericht over maken, maar had t op dat moment te druk. Soms reageert het scherm gewoon helemaal niet. Kan je drukken of swipen tot je een ons weegt. Knap irritant. Hoop dat het bij een volgende update weg gaat. Is er toevallig een centraal punt van Google waar je dit soort bugs kan melden? Heb weinig zin om dit toestel in te ruilen voor iets anders... Ik ben namelijk dol op de resultaten van de camera!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:37
ziet er mooi uit... welke iconpack is dat?

Ik wilde smart launcher ook ff proberen maar ik krijg blijkbaar alleen de betaalde versie te zien.. ik kan niet doorklikken om wat te zien.. misschien zie ik wat over het hoofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MetalManic
pox-ie schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:31:
[...]

ziet er mooi uit... welke iconpack is dat?

Ik wilde smart launcher ook ff proberen maar ik krijg blijkbaar alleen de betaalde versie te zien.. ik kan niet doorklikken om wat te zien.. misschien zie ik wat over het hoofd.
Vanuit die pagina 1 pagina terug (swipen van rechterkant naar links) dan bouwt ie het Home scherm op in de gratis variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:37
https://www.droidapp.nl/n...o-losgelaten-volumetoets/

Zal wel een heel klein percentage zijn net als dat verhaal rondom het barsten van de cameralens maar ook voornamelijk in Amerika.

Wel vreemd dat Google dit niet onder garantie of onder coulance dit repareert.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pox-ie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-09 18:37
MetalManic schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:04:
[...]

Vanuit die pagina 1 pagina terug (swipen van rechterkant naar links) dan bouwt ie het Home scherm op in de gratis variant.
aha thnx... ziet er wel leuk uit.. ik ben al wat jaartjes nova gebruiker en ik zie niet echt een meerwaarde aan smartlauncher. Als die iconset nou ook los ergens te vinden zijn ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
Cruzer schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:25:

Zal wel een heel klein percentage zijn net als dat verhaal rondom het barsten van de cameralens maar ook voornamelijk in Amerika.

Het is het probleem dat het op Reddit staat, dat zijn altijd eenzijdige verhalen, niet geverifieerd wat er werkelijk aan de hand is. Voor sites als droidapp levert het clickbait op, want ook zij verifiëren de verhalen niet en houden het verhaal eenzijdig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 20:59:
[...]

En @nst6ldr. Ik zag dat de rechten door locatie op "toestaan bij gebruik van de app" stond. Nu opent de app automatisch in de achtergrond zodra er een bluetooth verbinding met de auto wordt gemaakt. Echter, hij draait dus in de achtergrond. Allicht zijn de rechten dan zo strak afgesteld dat ie de locatie dus niet gebruikt en ook niet weet waar je rijdt, want geen GPS. Heb deze nu op "Altijd toestaan" gezet. Ben benieuwd. Aan de helpdesk had ik eigenlijk nog niet gedacht, bedankt voor de tip.
offtopic:
Het is een algemeen Android ding dat een paar jaar geleden helaas veranderd is. Maar standaard staan gps apps op "toestaan bij gebruik van app". Prima als je Google Maps open hebt staan en daarmee aan het navigeren bent. Maar als jij bijvoorbeeld Waze met je agenda gekoppeld hebt en notificaties wilt ontvangen van wanneer je op tijd moet vertrekken, dan is gps "altijd toestaan" wel een vereiste. En zo ook bij Flitsmeister als je die op de achtergrond actief hebt.
Bovenstaande is eenvoudig te testen als je Flitsmeister deïnstalleert en opnieuw installeert, dan moet je deze rechten opnieuw instellen.

Privacyvriendelijk maar niet gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Cruzer schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:25:

Ik heb er een cover omheen die de knoppen bedekt. Ik ga hier niet achterkomen :+

Doet me overigens denken aan mijn aloude Siemens S65 waar ik iedere 6 maanden toe was aan een nieuwe toetsenbord omdat de toetsen losbraken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:29
Ik heb hem nu sinds oktober maar vind het een beetje dubbel, ik heb echt 4 dingen waar ik mij aan stoor:

- soms blijft het scherm helemaal zwart, telefoon reageert dan wel gewoon. Even geforceerd aan en uit gaat het weer goed.

-sommige bluetooth speakers hebben het probleem dat eerste 2 minuten haperingen ondervinden en daarna gaat het ineens goed.

- ik woon aan de grens en als ik Duitsland in rij wil het wel eens voorkomen dat bluetooth en lte eruit knikkerd.

- met Waze kan ik soms prima navigeren en werkt het top, echter heel af en toe trekt de telefoon ineens heel snel leeg en wordt ook te warm

Ik vind de 3a die ik hiervoor had minder problemen geven, ook qua fotografie zit daar maar weinig verschil in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Overigens vind ik dat de 5x camera echt slecht scherp stelt. Bijvoorbeeld als ik een foto wil maken van de kindjes ligt de focus vaak achter de kinderen. Dit is bij de live weergave al te zien. Hoe ervaren jullie dit? Bij de normale camera is het beter.

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 15-02-2023 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

flaskk schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:10:
Ik heb hem nu sinds oktober maar vind het een beetje dubbel, ik heb echt 4 dingen waar ik mij aan stoor:

- soms blijft het scherm helemaal zwart, telefoon reageert dan wel gewoon. Even geforceerd aan en uit gaat het weer goed.
Dit zit vermoedelijk in de software, met een beetje mazzel komt daar een fix voor. Op mijn toestel heb ik dat totaal niet bijvoorbeeld, en de enige afwijking tussen ons is dat ik een andere Android draai.
-sommige bluetooth speakers hebben het probleem dat eerste 2 minuten haperingen ondervinden en daarna gaat het ineens goed.
Ook van dit vermoed ik dat het software is, probeer eens de battery saving van je audiobron (Deezer/Spotify/VLC) uit te zetten en kijk of het nog voorkomt.
- ik woon aan de grens en als ik Duitsland in rij wil het wel eens voorkomen dat bluetooth en lte eruit knikkerd.
Dit heeft te maken met het modem en...
- met Waze kan ik soms prima navigeren en werkt het top, echter heel af en toe trekt de telefoon ineens heel snel leeg en wordt ook te warm
...dit heeft te maken met de CPU, beide onderdeel van de Tensor SoC en die is gewoon niet zo goed. Dat gaat niet veranderen met een update ben ik bang.
Ik vind de 3a die ik hiervoor had minder problemen geven, ook qua fotografie zit daar maar weinig verschil in.
Klopt, die bevatte een Qualcomm SoC.
zunrob schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:08:
Overigens vind ik dat de 5x camera echt slecht scherp stelt. Bijvoorbeeld als ik een foto wil maken van de kindjes ligt de focus vaak achter de kinderen. Dit is bij de live weergave al te zien. Hoe ervaren jullie dit? Bij de normale camera is het beter.
Ik heb dit met de normale camera (Pixel 7), beide Pixel UI en GrapheneOS, zowel stock en modded Google Camera en ook GrapheneOS camera. Maar dat moet goed op te lossen zijn in de camera app dus daar zou ik gewoon geduld voor hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andave
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:33

Hier had ik ook altijd last van. Al was het soms dat de helft van het scherm zwart werd en de rest onscherp.
Als eerst in november 'Vervagen op vensterniveau toestaan' uitgezet in ontwikkelaarsopties. Hierna had ik geen last van zwarte schermen meer.

Maar na de update van december had ik er opnieuw last van.
Daarna 'Animaties verwijderen' aangezet. Dit kan je vinden in de instellingen-->Toegankelijkheid-->Kleur en beweging. Sindsdien heb ik het niet meer gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
zunrob schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:08:
Klinkt als een back focus probleem. Of je telefoon heeft een beste tik gehad, of dit issue is er al vanaf het begin. Lekker terugsturen. Wellicht is het softwarematig op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online

Ik vind de telefoon in algemene zin ook minder stabiel dan de diverse Samsungs die ik heb gehad. Eens in de week reageert hij weer ergens anders een beetje buggy. Ik haal inmiddels mijn schouders op, zo enorm veel last heb ik er nu ook weer niet van.

Maar die camera is echt wel beter. Kan me niet voorstellen dat je het verschil niet merkt.

• zunrob
jules schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 15:27:
[...]

Klinkt als een back focus probleem. Of je telefoon heeft een beste tik gehad, of dit issue is er al vanaf het begin. Lekker terugsturen. Wellicht is het softwarematig op te lossen?
Is er al vanaf het begin, terugsturen kan dus niet meer. Ik vind sowieso de kwaliteit van de 5x tegen vallen, ook als het wel juist gefocust is. Tov de normale camera mist er scherpte. Overigens doet dit "focus probleem"er de 5x zich vooral doet als de voorwerpen bewegen. In een situatie waar niets beweegt doet ie het een stuk beter. De 5x lijkt dus wat moeite te hebben met focussen als het beweegt.

[ Voor 18% gewijzigd door zunrob op 16-02-2023 01:06 ]

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
Merk nu al een paar keer dat betalen met mijn 7 via Google pay problemen geeft.
Winkel 1 betaal ik enkele tientjes met mijn telefoon.... aanzetten en bij de betaalautomaat houden en het wordt afgevinkt.
Half uurtje later in winkel 2 een bedrag van rond de 150-200 euro betalen met een ontgrendelde telefoon, krijg steeds een foutmelding en werkt betalen niet.
Betreft overigens Abn-amro...

Doe ik wat fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Net als bij een gewone pinpas is tot 50 euro vaak geen pin nodig. Dus dat gaat altijd goed.

Bij hogere bedragen je telefoon pas ontgrendelen als je hem bij de automaat houdt.

Te lang van te voren wordt niet vertrouwd

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 16-02-2023 19:38 ]

• machlo
Ortep schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:38:
[...]

Net als bij een gewone pinpas is tot 50 euro vaak geen pin nodig. Dus dat gaat altijd goed.

Bij hogere bedragen je telefoon pas ontgrendelen als je hem bij de automaat houdt.

Te lang van te voren wordt niet vertrouwd
Mogelijk dat hier het probleem zich bevind
https://9to5google.com/2022/10/17/pixel-7-google-pay/

Vlg mij ontgrendel ik óók automatisch met gezichtsherkenning. De volgende keer eens uitproberen via fingerprint....

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

machlo schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 19:56:
[...]

Vlg mij ontgrendeld ik óók automatisch met gezichtsherkenning
Ja, gezichtsherkening is een onbetrouwbare methode.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Vanavond weer eens een biertje ingecheckt.

Zag net iets te laat dat de tafel nat was van het vers omgespoelde glas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gQNrZGcEosnJFMLHr_d4ANL4CnY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zHR8gNcoFhiOhPb6E5DNB36F.jpg?f=fotoalbum_large

Geen nood, ik slinger de magische gum wel even aan! Heerlijk die functie in Google Photos. Ben ik blij dat die geunlocked is op de Pixel!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Cv4za_d5nixw5dx5jeAgePdjvk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/91WnL4h9XONJeypSFdpLJNCO.jpg?f=fotoalbum_large
offtopic:
Ja, het is niet helemaal netjes gebeurt. Maar ik wilde gaan genieten van dat heerlijke biertje. Wedden dat het de meeste mensen niet eens was opgevallen? Maar die kringen op bovenstaande foto wel?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Whiskey48
jules schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:09:
Vanavond weer eens een biertje ingecheckt.

Zag net iets te laat dat de tafel nat was van het vers omgespoelde glas.
[Afbeelding]

Geen nood, ik slinger de magische gum wel even aan! Heerlijk die functie in Google Photos. Ben ik blij dat die geunlocked is op de Pixel!
[Afbeelding]
offtopic:
Ja, het is niet helemaal netjes gebeurt. Maar ik wilde gaan genieten van dat heerlijke biertje. Wedden dat het de meeste mensen niet eens was opgevallen? Maar die kringen op bovenstaande foto wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ZhWnei8vOVzuI2LX6FSH34gLUE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGKlUnaLjugCaAUcQRlj4bh3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nxosX6wYOkG-xGlMnxyduf3C9V4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JdaJhDLRGXjcD3ygjzxBc79x.jpg?f=fotoalbum_large

Ja werkt perfect! Zo ziet niemand dat ik naast de pot heb gepoept!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
Heb nu al meerdere malen last gehad van dat mijn P7 niet oplaadt. Usb C poort schoon geborsteld met tandenborstel, lijkt geen verschil te maken.

Kabel klikt er gewoon lekker in. Soms doet ie helemaal niks, soms doet ie het even, soms doet ie het goed. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd.

Het toppunt was vanochtend wel, wakker worden en er achter komen dat ie de hele nacht niks gedaan heeft terwijl ie gisteren avond zeker weten begon met laden.

Klinkt dit bekend bij anderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Komt mij niet bekend voor. Ik zou 'm direct terugsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Aomi schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:35:
Heb nu al meerdere malen last gehad van dat mijn P7 niet oplaadt. Usb C poort schoon geborsteld met tandenborstel, lijkt geen verschil te maken.

Kabel klikt er gewoon lekker in. Soms doet ie helemaal niks, soms doet ie het even, soms doet ie het goed. Heb ook al verschillende kabels geprobeerd.

Het toppunt was vanochtend wel, wakker worden en er achter komen dat ie de hele nacht niks gedaan heeft terwijl ie gisteren avond zeker weten begon met laden.

Een tandenborstel gebruikt? Dat werkt toch voor geen meter en haalt weinig uit. Toestel uitzetten, tandenstoker gebruiken en dan al het stof eruit pulken. Dit kost een paar minuten. Je ziet geen stof zitten, maar toch zit er vaak zeer veel pluis in. Dit lost 95% van de tijd het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob

Ik meestal de stand 2, en ook die wil soms niet (helemaal) opladen. Zo was ie vanmorgen maar tot 58 procent geladen. Ik heb het vermoeden dat dit aan het "slimme laden" ligt (ik heb een stil alarm staan). Heb de indruk dat dit niet altijd lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Ja, bekend. Zowel met PixelUI als GrapheneOS. In mijn geval kwam het omdat mijn (oude) laders geen PD (Power Delivery) hadden. Met PD kan een toestel zelf aangeven wat de laadspanning moet zijn. Volgens mij zit er in de firmware van het laadcircuit een logica ingebouwt die de laadspanning terugschaalt naarmate je accu voller raakt om de levensduur van je accu te verlengen. Zonder PD kan dat niet en schakelt het laadcircuit gewoon af. Als je van lage accu naar vol laad dan gebeurd dit niet overigens.

PD chargers zijn alleen in USB-C variant beschikbaar, dus als je een USB-A naar USB-C kabel hebt dan weet je al genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
nst6ldr schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Ja, bekend. Zowel met PixelUI als GrapheneOS. In mijn geval kwam het omdat mijn (oude) laders geen PD (Power Delivery) hadden. Met PD kan een toestel zelf aangeven wat de laadspanning moet zijn. Volgens mij zit er in de firmware van het laadcircuit een logica ingebouwt die de laadspanning terugschaalt naarmate je accu voller raakt om de levensduur van je accu te verlengen. Zonder PD kan dat niet en schakelt het laadcircuit gewoon af. Als je van lage accu naar vol laad dan gebeurd dit niet overigens.

PD chargers zijn alleen in USB-C variant beschikbaar, dus als je een USB-A naar USB-C kabel hebt dan weet je al genoeg.
De Pixel ondersteunt PD PPS, dus Programmable Power Supply. Door device-to-charger communicatie en voltage control algoritmes kan er slim worden opgeladen. Dit betekent dat zelfs tijdens het opladen er steeds wordt gecommuniceerd over het ideale voltage. Dit kan door PPS met stappen van 20mV.

Echter, dit is allemaal optioneel.. de laadpoort zou volledig backwards compatible moeten zijn met oude opladers. Als je toestel tevergeefs probeert te communiceren met de oplader omdat deze geen PD / PPS ondersteunt, dan zal er gewoon 'dom' vermogen worden geleverd.

Voor de liefhebber: https://www.androidauthority.com/usb-power-delivery-806266/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 11:52
Met de laatste 2 updates van Android Auto lijkt het probleem met de Pixel 7 te zijn opgelost. Vanmorgen geen 1x gehad dat de verbinding (bedraad) eruit klapte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
Dubrillion schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:36:
Met de laatste 2 updates van Android Auto lijkt het probleem met de Pixel 7 te zijn opgelost. Vanmorgen geen 1x gehad dat de verbinding (bedraad) eruit klapte.
Bij mij lijkt het nu ook beter te gaan. Hoewel het zo nu en dan nog uitvalt, maar dan heb ik ook de indruk dat dit komt door beweging aan de kabel. Dat zou met een andere kabel die opgelost kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 06-09 03:43
stin00 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:52:
[...]

Een tandenborstel gebruikt? Dat werkt toch voor geen meter en haalt weinig uit. Toestel uitzetten, tandenstoker gebruiken en dan al het stof eruit pulken. Dit kost een paar minuten. Je ziet geen stof zitten, maar toch zit er vaak zeer veel pluis in. Dit lost 95% van de tijd het probleem op.
Deed het in het verleden ook altijd met een tandenborstel en dat werkt altijd goed.
Maar ik heb niet het idee dat er vuil in zit omdat de lader wel gewoon lekker erin klikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
Aomi schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:20:
[...]

Deed het in het verleden ook altijd met een tandenborstel en dat werkt altijd goed.
Maar ik heb niet het idee dat er vuil in zit omdat de lader wel gewoon lekker erin klikt.
Ik had hetzelfde met een S22 Ultra. Lader klikt er goed in, maar opladen ging niet altijd lekker. Na een paar minuten prutsen met een tandenstoker was het opgelost. Poging waard voordat je hem terugstuurt en een tijdje kwijt bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Dubrillion schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:36:
Ik draai de bèta. Dus geen idee hoe vaak er tegenwoordig updates zijn in de reguliere stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mxhans196
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:14
stin00 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:57:
[...]

Ik had hetzelfde met een S22 Ultra. Lader klikt er goed in, maar opladen ging niet altijd lekker. Na een paar minuten prutsen met een tandenstoker was het opgelost. Poging waard voordat je hem terugstuurt en een tijdje kwijt bent :)
Zoiets wellicht een ideetje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EEX_TC6np7g5eANO6AvORFrIM4I=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ce2PGb2Vd1mpBwg91YN7bhMj.jpg?f=user_large

Deze tekst niet lezen !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:35

Sport_Life

Solvitur ambulando

Huidige telefoon was een paar keer gevallen (handig kleine kinderen, met de nieuwe telefoon kan ik ze af en toe wegpoetsen haha ;)) dus ik liep al enige tijd met een kapotte telefoon rond.

Nu een Pixel 7 aangeschaft, voor dat geld kon ik m niet laten liggen :). Nu even inlezen wat ie allemaal kan :).

Nog wel eventjes getwijfeld over de pro, maar die was 245 euro duurder, toch iets te gortig :P

[ Voor 13% gewijzigd door Sport_Life op 18-02-2023 14:14 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MaStar
Helaas hier een minder goede ervaring met de Pixel 7 Pro. Het had voor mij ondanks alle positieve reviews niet de wow-factor. Afgelopen week daarom overgestapt naar Iphone 14 Pro Max. Eerlijk gezegd echt een verademing. Wat een kwaliteit zit er in die telefoon ten opzichte de Pixel 7 Pro.

En ik ben niet bevooroordeeld, heb nooit een Iphone gehad en al 15 jaar Android gebruiker. Ik heb beide telefoons nu even 2 dagen samen mogen gebruiken en de Pixel 7 Pro inmiddels geretourneerd. N=1.

Ja, hoewel de Pixel 7 Pro op basis van prijs/kwaliteit uiteraard de 'betere' aankoop is (14 Pro Max is 2x zo duur), vind ik de Iphone 14 Pro Max persoonlijk dan ook vele klassen beter op een aantal fronten. Ja, daar betaal je ook voor. Dus in feite is het een oneerlijke vergelijk ;).

- Iphone 14 Pro maakt, vind ik, mooiere foto's. Zeker met iets minder licht is het beeld en kleuren mooier. Heb ze naast elkaar getest zowel binnen als buiten. Pixel 7 foto's vond ik soms wat flets. Buiten is dit verschil kleiner. Zoom van de Pixel is wel indrukwekkend. Maar die gebruik ik niet. Ja, dit is uiteraard ook persoonlijk - ik ken ook test waar dit anders wordt ervaren;

- Snelheid op Iphone 14 Pro merkbaar sneller. Ook camera shooter, selfie stand, scherm overgangen vloeiender. Schakel je van normale camera naar selfie stand in de Pixel duurt dat net even 1 a 2 seconden langer dan de Iphone 14 pro max. Algeheel smoother, verschil in kwaliteit;

- Scherm en kleurkwaliteit: vind ik het grootste pluspunt van de Iphone 14 pro max. Kleuren van dat scherm zijn veel mooier, rijker en stabiel. Dit kijkt ook rustiger. Pixel 7 Pro schermkwaliteit vond ik wat goedkoop eruit zien en zo voelde het ook aan;

- Design: Pixel Pro 7 niet heel mooi en te vierkant, ook dit is uiteraard persoonlijk.

Meningen verschillen en voor het geld is de Pixel 7 Pro echt een mooie telefoon. Alleen wilde ik een Ferrari in plaats van een Porsche. Beide goede auto's, maar wil je het beste in de huidige markt is dat niet de Pixel Pro 7. IPhone 14 Pro max het duurste maar ook het beste voor mij.

Al met al schakel ik door naar het topic IOS.

[ Voor 12% gewijzigd door MaStar op 18-02-2023 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Niet online
MaStar schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 16:11:
Helaas hier een minder goede ervaring met de Pixel 7 Pro. Het had voor mij niet de wow-factor. Afgelopen week daarom overgestapt naar Iphone 14 pro Max. Eerlijk gezegd echt een verademing. Wat een kwaliteit zit er in die telefoon ten opzichte de Pixel 7 Pro.

En ik ben niet bevooroordeeld, heb nooit een Iphone gehad. Ik heb ze nu 2 dagen samen mogen gebruiken. N=1.

Ja, hoewel de Pixel 7 Pro op basis van prijs/kwaliteit uiteraard de 'betere' aankoop is (14 Pro Max is 2x zo duur), vind ik de Iphone 14 Pro Max persoonlijk dan OK vele klassen beter op een aantal fronten. Ja, daar betaal je ook voor. Dus in feite is het een oneerlijke vergelijk.

- Iphone 14 Pro maakt, vind ik, mooiere foto's. Zeker met iets minder licht is het beeld en kleuren mooier. Heb ze naast elkaar getest zowel binnen als buiten. Pixel foto's vond ik soms wat flets. Ja, dit is uiteraard ook persoonlijk:

- Snelheid op Iphone 14 Pro merkbaar sneller. Ook camera shooter, selfie stand, scherm overgangen vloeiender. Schakel je van normale camera naar selfie stand in de Pixel duurt dat net even 1 a 2 seconden langer dan de Iphone 14 pro max. Smoother. Algeheel.

- Scherm en kleurkwaliteit: vond ik het grootste pluspunt van de Iphone 14 pro max. Kleuren van dat scherm zijn veel mooier, kleurrijker en stabiel. Pixel schermkwaliteit vond ik wat goedkoop eruit zien.

Meningen verschillen en voor het geld is de Pixel 7 Pro echt een mooie telefoon. Alleen wilde ik een Ferrari in plaats van een Porsche. Beide goede auto's, maar wil je het beste in de huidige markt is dat niet de Pixel Pro 7.

Een iPhone die sneller aanvoelt qua overgangen? Je had vast de animaties op de Pixel nog op x1.0 staan? Dan voelt het inderdaad allemaal traag als stront. Op x0.2 vlieg je overal doorheen :+ Daar kan een iPhone niet tegenop omdat er bar weinig te customizen valt. Maar ieder z'n ding, een iPhone heeft natuurlijk wel veel beter geoptimaliseerde software.

Overigens zijn Pixels nooit het beste op de markt geweest, dat lukt niet met een tensor SOC. De 7 Pro is vooral heel erg goed in fotografie en een kale Android hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:09
Helaas hier een minder goede ervaring met de Pixel 7 Pro. Het had voor mij ondanks alle positieve reviews niet de wow-factor. Afgelopen week daarom overgestapt naar Iphone 14 Pro Max. Eerlijk gezegd echt een verademing. Wat een kwaliteit zit er in die telefoon ten opzichte de Pixel 7 Pro.

En ik ben niet bevooroordeeld, heb nooit een Iphone gehad en al 15 jaar Android gebruiker. Ik heb beide telefoons nu even 2 dagen samen mogen gebruiken en de Pixel 7 Pro inmiddels geretourneerd. N=1.

Ja, hoewel de Pixel 7 Pro op basis van prijs/kwaliteit uiteraard de 'betere' aankoop is (14 Pro Max is 2x zo duur), vind ik de Iphone 14 Pro Max persoonlijk dan ook vele klassen beter op een aantal fronten. Ja, daar betaal je ook voor. Dus in feite is het een oneerlijke vergelijk ;).

- Iphone 14 Pro maakt, vind ik, mooiere foto's. Zeker met iets minder licht is het beeld en kleuren mooier. Heb ze naast elkaar getest zowel binnen als buiten. Pixel 7 foto's vond ik soms wat flets. Buiten is dit verschil kleiner. Zoom van de Pixel is wel indrukwekkend. Maar die gebruik ik niet. Ja, dit is uiteraard ook persoonlijk - ik ken ook test waar dit anders wordt ervaren;

- Snelheid op Iphone 14 Pro merkbaar sneller. Ook camera shooter, selfie stand, scherm overgangen vloeiender. Schakel je van normale camera naar selfie stand in de Pixel duurt dat net even 1 a 2 seconden langer dan de Iphone 14 pro max. Algeheel smoother, verschil in kwaliteit;

- Scherm en kleurkwaliteit: vind ik het grootste pluspunt van de Iphone 14 pro max. Kleuren van dat scherm zijn veel mooier, rijker en stabiel. Dit kijkt ook rustiger. Pixel 7 Pro schermkwaliteit vond ik wat goedkoop eruit zien en zo voelde het ook aan;

- Design: Pixel Pro 7 niet heel mooi en te vierkant, ook dit is uiteraard persoonlijk.

Meningen verschillen en voor het geld is de Pixel 7 Pro echt een mooie telefoon. Alleen wilde ik een Ferrari in plaats van een Porsche. Beide goede auto's, maar wil je het beste in de huidige markt is dat niet de Pixel Pro 7. IPhone 14 Pro max het duurste maar ook het beste voor mij.

Met sommige punten kan ik het zeker wel vinden, de iPhone is sneller en efficienter en dat voel je in het dagelijkse gebruik. Persoonlijk vind ik de animaties op de Pixel veel mooier, maar de iPhone voert zijn animaties wel soepeler (met minder microstutters) uit.

Maar over de fotokwaliteit kan ik de mening niet delen. Persoonlijk vond ik de iPhone (14PM) echt matige foto's maken. Veel overbelichte foto's omdat de HDR echt zwak is voor 2022/2023. Zie ook de vergelijkingfoto's onder daglicht in mijn iPhone review.. Of hier nog een ander voorbeeld. Maar ook had de iPhone voor mijn gevoel erg veel last van overscherpte, dat je om bepaalde objecten een waas ziet (bijv. hier om de kerk heen). Tot slot, soms hadden foto's ook een groene waas.

Voor mij zijn er twee aspecten die ik mis aan de iPhone, de accuduur en de videokwaliteit.
De S23 Ultra heeft deze twee dingen beter geregeld dan de Pixel, maar ten koste van de fotokwaliteit en software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik heb zakelijk een iPhone (geen idee welk model, een van de laatste) en kan daar echt niet aan wennen op de een of andere manier. Ik gebruik m alleen om te bellen/appen/mailen naar collega's ed, voor al het overige gebruik ik mn Android :).

Maar ik heb ook niks met Ferrari's :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Sport_Life schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:35:
[...]

Ik heb zakelijk een Phone (geen idee welk model, een van de laatste) en kan daar echt niet aan wennen op de een of andere manier. Ik gebruik m alleen om te bellen/appen/mailen naar collega's ed, voor al het overige gebruik ik mn Android :).
Dan heb je waarschijnlijk niet de IPhone 14 Pro Max. Die eerdere kleine modellen vond ik ook vervelend idd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
vandeven66 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:00:
[...]

Met sommige punten kan ik het zeker wel vinden, de iPhone is sneller en efficienter en dat voel je in het dagelijkse gebruik. Persoonlijk vind ik de animaties op de Pixel veel mooier, maar de iPhone voert zijn animaties wel soepeler (met minder microstutters) uit.

Maar over de fotokwaliteit kan ik de mening niet delen. Persoonlijk vond ik de iPhone (14PM) echt matige foto's maken. Veel overbelichte foto's omdat de HDR echt zwak is voor 2022/2023. Zie ook de vergelijkingfoto's onder daglicht in mijn iPhone review.. Of hier nog een ander voorbeeld. Maar ook had de iPhone voor mijn gevoel erg veel last van overscherpte, dat je om bepaalde objecten een waas ziet (bijv. hier om de kerk heen). Tot slot, soms hadden foto's ook een groene waas.

Voor mij zijn er twee aspecten die ik mis aan de iPhone, de accuduur en de videokwaliteit.
De S23 Ultra heeft deze twee dingen beter geregeld dan de Pixel, maar ten koste van de fotokwaliteit en software.
Grappige. De foto’s dienst ik heb gemaakte en vergeleken vond ik de IPhone wel beter. Zo zie je maar dat dit inderdaad verschilt.

En accuduur is heerlijk op de 14Pro Max. Maar daar betaal je ook voor ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MaStar schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:56:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk niet de IPhone 14 Pro Max. Die eerdere kleine modellen vond ik ook vervelend idd ;)
Ik heb een tijdje met een Ipad moeten werken. Ik werd er gestoord van. Wat zit dat onlogisch in elkaar.
Ik heb nooit kunnen wennen aan de manier van denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

MaStar schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:56:
[...]

Even gecheckt , is de 12 mini. Destijds het laatste model tijd vliegt voorbij 8)7.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:35
Sport_Life schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 17:35:
[...]

Ik heb zakelijk een Phone (geen idee welk model, een van de laatste) en kan daar echt niet aan wennen op de een of andere manier.
Heel herkenbaar.
Na jaren ergernis ben ik uiteindelijk maar van werkgever geswitcht om van die iPhone af te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iestyn99
Persoonlijk zou ik nooit een telefoon kunnen hebben die ik niet mijn eigen kan maken door allerlei aanpassingen. Hij kan wel nog zo goed zijn, als hij geen vrijheid biedt, is hij niet voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

iestyn99 schreef op zondag 19 februari 2023 @ 08:32:
Persoonlijk zou ik nooit een telefoon kunnen hebben die ik niet mijn eigen kan maken door allerlei aanpassingen. Hij kan wel nog zo goed zijn, als hij geen vrijheid biedt, is hij niet voor mij.
...euh, probeer eens de Google zoekbalk van je homescreen te krijgen? :+

PixelUI is ook niet alles hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iestyn99
nst6ldr schreef op zondag 19 februari 2023 @ 11:18:
[...]

PixelUI is ook niet alles hoor.
Daarom gebruik ik Smart Launcher. Nova en Niagara zijn wat mij betreft ook goede alternatieven. Kan allemaal volgens mij niet op een iPhone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

M.K. schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:14:
[...]

Heel herkenbaar.
Na jaren ergernis ben ik uiteindelijk maar van werkgever geswitcht om van die iPhone af te komen.
Dat zou mij dan weer te ver gaan :P.
Voorheen hadden we de keuze tussen Apple of Samsung, tegenwoordig is het alleen Apple. Maargoed ik kan maar niet wennen aan die interface. Ben altijd alles kwijt :9 (ik weet dat het een kwestie van gewenning is maar daar hen ik niet altijd zin in).

Straks komt de Pixel binnen dus zal dan even een eerste indruk posten .

[ Voor 6% gewijzigd door Sport_Life op 19-02-2023 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.K.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:35
Sport_Life schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:02:
[...]

Dat zou mij dan weer te ver gaan :P
Ik vond het een proportionele maatregel :+
Sport_Life schreef op zondag 19 februari 2023 @ 12:02:
[...]
Voorheen hadden we de keuze tussen Apple of Samsung, tegenwoordig is het alleen Apple. Maargoed ik kan maar niet wennen aan die interface. Ben altijd alles kwijt :9 (ik weet dat het een kwestie van gewenning is maar daar hen ik niet altijd zin in).

Straks komt de Pixel binnen dus zal dan even een eerste indruk posten .
Dat is een flinke achteruitgang in arbeidsvoorwaarden!

Ik denk dat het grootste probleem is om twee interfaces naast elkaar te moeten gebruiken. Interfaces van twee kampen die er alles aan lijken te doen om elke handeling, menu etc net even anders te doen dan de ander.

Maar om nog een beetje on topic te blijven: de Pixel7 is een heerlijk toestel, lijkt me sterk dat het je zal tegenvallen. Qua camera (was voor mij belangrijkste criterium) vind ik alleen de iPhone14 van hetzelfde niveau. Ik heb hiervoor jaren Samsung gehad, zie geen reden om terug te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
Onderandere Gmail heeft een smerig bruine "look" gekregen..... Is dat iets dat bij Android 12/13 hoort? Of bij bepaalde Google apps? Erger me er kapot aan. Gewoon zwart/wit is toch niks mis mee? Is dit aan te passen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cmo4ZSB-On3DmX0XEPcmzbS6TTA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2Ev8c6EqM56L7Raf4Pr7fDJ3.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
machlo schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:28:
Onderandere Gmail heeft een smerig bruine "look" gekregen..... Is dat iets dat bij Android 12/13 hoort? Of bij bepaalde Google apps? Erger me er kapot aan. Gewoon zwart/wit is toch niks mis mee? Is dit aan te passen?
[Afbeelding]
Dit heeft te maken met de material you. Ik weet niet of je dit per app kan uitzetten, maar je kan iig een ander kleur pallet kiezen die een andere achtergrond kleur pakt. Sommige palletten geven een nagenoeg zwart/grijze achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
Raphire schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:29:
[...]

Dit heeft te maken met de material you. Ik weet niet of je dit per app kan uitzetten, maar je kan iig een ander kleur pallet kiezen die een andere achtergrond kleur pakt. Sommige palletten geven een nagenoeg zwart/grijze achtergrond.
Dank, inmiddels een donkergrijze versie gevonden met ilchtgrijs/witte contrasten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Ik kom hier even terug op de bereikbaarheidsproblemen die ik jammer genoeg ervaar met de P7P.

Mijn nieuwe Sim kaart leek eerst het probleem te verhelpen maar vandaag had ik opnieuw problemen. Het vreemde is dat de betreffende Sim deactiveren en terug activeren soms helpt, soms niet (en dan is een restart nodig). Het lijkt softwarematig.

Jammer genoeg ondersteunen mijn beide operatoren officieel de P7P niet aangezien hij hier (België) niet is uitgekomen. In ieder geval ga ik op zoek naar een andere Android phone aangezien deze bug ik absoluut niet kan hebben. Met de andere kleine bugs kan ik leven, maar voor mijn werk kan ik met deze ‘bug’ jammer genoeg niet verder. Nu nog iets vinden dat degelijk is met weinig bloatware.Jammer dat OnePlus de weg kwijt is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 15:31

mucuracat

YES

Altijd zelfde probleem met android :).
Men koopt 'goedkoop' android. Bevalt niet, koopt dan 'duur' Iphone en zegt dat Iphone sneller beter enz...

Zelfde als werk telefoons. Mensen krijgen dan zo'n A model van Samsung en dan zeggen ze; Wat zijn androidtelefoons toch bagger.

Je moet Pixel ook niet mee vergelijken met Iphone 14 Pro max. Meer met een SE versie van Iphone.

Als je een adroid en iphone vergelijking wilt, moet je ook naar de hogere prijsklasse bij android kijken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
mucuracat schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:45:
[...]

Altijd zelfde probleem met android :).
Men koopt 'goedkoop' android. Bevalt niet, koopt dan 'duur' Iphone en zegt dat Iphone sneller beter enz...

Zelfde als werk telefoons. Mensen krijgen dan zo'n A model van Samsung en dan zeggen ze; Wat zijn androidtelefoons toch bagger.

Je moet Pixel ook niet mee vergelijken met Iphone 14 Pro max. Meer met een SE versie van Iphone.

Als je een adroid en iphone vergelijking wilt, moet je ook naar de hogere prijsklasse bij android kijken.
Haha precies dit. Apple maakt zeer mooi spul, maar qua prijs/kwaliteit verhouding juist weer wat minder. Maar ach, ik geef m'n geld weer liever uit aan een goede TV van €1000 waar ik 10jr mee doe ipv een iphone van €1400. De gemiddelde iphone gebruiker heeft mijn ervaring ook meer dan voldoende aan een 32inch TV van €250. (Is natuurlijk onzin wat ik zeg, maar is wel zeker wat ik zie bij vrienden en collega's).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaStar
Whiskey48 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 09:51:
[...]

Haha precies dit. Apple maakt zeer mooi spul, maar qua prijs/kwaliteit verhouding juist weer wat minder. Maar ach, ik geef m'n geld weer liever uit aan een goede TV van €1000 waar ik 10jr mee doe ipv een iphone van €1400. De gemiddelde iphone gebruiker heeft mijn ervaring ook meer dan voldoende aan een 32inch TV van €250. (Is natuurlijk onzin wat ik zeg, maar is wel zeker wat ik zie bij vrienden en collega's).
Ik geef mijn geld liever uit aan een Iphone 14 Pro Max én een goede tv van 1000 euro waar ik 10jr mee doe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Wat mij met name tegenhoud van die zogenaamde premium ('Pro') telefoons is het formaat en de kwetsbaarheid. Telefoon moet in m'n broekzak passen en gaat vanwege de bouwkwaliteit (glas..) bij mij nooit langer dan 2 jaar mee.

Dan als toegezegd mijn eerste ervaringen, ik had hiervoor een S20 dus daar vergelijk ik het mee. Het eerste wat me opviel was het gewicht , voelt wel een stuk zwaarder aan dan de Samsung. Verder qua UI wat mij betreft vergelijkbaar, snelheid is ook gelijk.
Al met al prima telefoon, maar geen uitschieter. 256gb geheugen is wel prettig, kon moeiteloos alle foto's en video's overzetten.

[ Voor 130% gewijzigd door Sport_Life op 20-02-2023 23:09 ]

Pagina: 1 ... 41 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen