Ik heb dit ook ineens. Hiervoor geen problemen gehad en AA op lange ritten zeer stabiel gebruikt. Vanaf morgen ga ik ook eens met een andere kabel testen. Om er zeker van te zijn dat dat het probleem niet is.Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
Meer mensen waar Android Auto er op random momenten uitknalt?
Ik heb de bedrade variant en heb nog geen oplossing gevonden.
Galaxy S10, S21 en Pixel 6 werkte prima in dezelfde auto.
Nee geen probleem (op 2 auto's)Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
Ik verbind altijd eerst draadloos en zodra hij verbonden is dan sluit ik de kabel aan. Ik heb geen issues met Android Auto.Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
Tomorrow is not today!
Dat doe ik dus ook, ik rij een recente VW T6 waar AA bedraad echt een drama is.. Had ik ook met mijn vorige telefoon een Samsung A53. Bij mij prive auto geen issues bedraad..Sydney08 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:15:
[...]
Ik verbind altijd eerst draadloos en zodra hij verbonden is dan sluit ik de kabel aan. Ik heb geen issues met Android Auto.
Ik denk dat het een VW dingetje is bij mij..
Dit heb ik ook. Telefoon bedraad aangesloten, geen draadloze optie. Vorige week de telefoon ontvangen, op vrijdag voor het eerst met AA gebruikt en had er direct last van.SonnyBBQ schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 16:52:
[...]
Ik heb dit ook ineens. Hiervoor geen problemen gehad en AA op lange ritten zeer stabiel gebruikt. Vanaf morgen ga ik ook eens met een andere kabel testen. Om er zeker van te zijn dat dat het probleem niet is.
Ik heb al diverse kabels geprobeerd, dat verhelpt het probleem niet. Gek genoeg werkt ook mijn Samsung Android telefoon van het werk niet als de Pixel er eerst uitgeklapt is. Als ik de Pixel niet eerst aansluit maar direct de Samsung dan knalt AA er niet uit. Vreemde situatie dus. Hierdoor heb ik echter ook getwijfeld of het niet aan de auto ligt (sluit ik nu uit).
Gezien meerdere mensen deze issue hebben, vind ik het wel waard om dit bij Google te melden. Ik ben alleen ff niet op de hoogte hoe dit werkt. Iemand? Edit: inmiddels dit gevonden https://support.google.com/androidauto/thread/184528624
Ik lees bij @Frank1973 om een VW gaat. Bij mij betreft het een Skoda, oftewel ook VAG-groep. Is dat ook de gemene deler bij anderen die dit ervaren?
[ Voor 9% gewijzigd door bazzemans op 08-02-2023 21:49 ]
Ook opeens een AA (draadloos) en VAG probleem (ID.4)
Krijg nadat hij er uitklapt de pixel 7 pro niet meer op de normale manier verbonden met de auto.
Wat bij mij dan helpt om weer een verbinding te krijgen is de BT van de auto (niet de pixel) een tijdje uit te zetten en dan weer aan.
Helaas kan dit enkel als de auto stilstaat (bv voor het stoplicht)
Het heeft altijd goed gewerkt.
Krijg nadat hij er uitklapt de pixel 7 pro niet meer op de normale manier verbonden met de auto.
Wat bij mij dan helpt om weer een verbinding te krijgen is de BT van de auto (niet de pixel) een tijdje uit te zetten en dan weer aan.
Helaas kan dit enkel als de auto stilstaat (bv voor het stoplicht)
Het heeft altijd goed gewerkt.
[ Voor 16% gewijzigd door N0EL op 08-02-2023 22:28 ]
Geen foto's richting een fel licht maken. Dit is gewoon hoe diverse lenzen in een objectief werken. Dit is gewoon licht dat weerkaatst tussen de diverse lenzen in je camera. Dat heb ik ook als ik foto's maak met mijn professionele camera en dito lenzen met een totale waarde van 6k.Jorco schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:22:
Gisteren voor het eerst foto's gemaakt in het donker met fellere lichtbronnen op de foto. Zie ik dat de Pixel 7 blijkbaar een gigantische lens flare heeft (ook wanneer ik de hoek t.o.v. het licht wijzig). Soms zelf een groene streep of dubbeling van lichtbronnen op de foto.
Balen, had ik dit eerder geconstateerd dan was het toestel meteen retour gegaan. Heb aardig wat reviews vooraf gelezen en ben dit niet tegengekomen. Blijkbaar ben ik zeker niet de enige. Ook vreemd.
Ik gebruik nog geen case/screenprotector en de lens is perfect schoon.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Iemand een idee of dit verholpen/verminderd kan worden?
Men probeert dit wel te verminderen door de diverse lenzen een speciale coating mee te geven. En dat zie je terug in de paarse gloed die erin zit. Ondanks dat het minder is geworden, kunnen ze het op het moment nog steeds niet volledig wegnemen.
Dat heb ik nog nooit bedraad gehad bij de S10 en S21 in verschillende auto's. Ik vermoed dat je kabeltje de boosdoener is? Heb je een ander kabeltje om uit te proberen? Mijn ervaring is dat kabeltjes niet het eeuwige leven hebben. Al zit er wel degelijk kwaliteitsverschil tussen de een en de ander. Met name in de auto slijten ze op de een of ander manier heel snel.Dubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
Heeft je auto toevallig ook de mogelijkheid om draadloos te verbinden? Rij je op dat moment onder een hoogspanningskabbels door?
Ik heb de afgelopen maand wel regelmatig gehad dat het toestel geen zin had om bedraad te verbinden, maar wel draadloos. Daar merk je weinig van als je auto ook draadloos ondersteund. Behalve dan dat mirrorlink niet meer mogelijk is. Je mobiel herstarten lostte dat probleem bij mij op.
Goeie tip! Een oud buurman is er zo klaar mee dat hij een iPhone wil. In zijn Seat heeft zijn vrouw nooit problemen met verbinden, en hij continu. Wellicht zou dit nog kunnen helpen. Als draadloos werkt, dan verbind hij wel vaak sneller dan bedraad.Sydney08 schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 19:15:
[...]
Ik verbind altijd eerst draadloos en zodra hij verbonden is dan sluit ik de kabel aan. Ik heb geen issues met Android Auto.
Zoals je op de eerste foto kunt zien is het ook goed waarneembaar in andere hoeken. Je deelt niet de mening dat dit vrij extreem is bij de Pixel?jules schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:34:
[...]
Geen foto's richting een fel licht maken. Dit is gewoon hoe diverse lenzen in een objectief werken. Dit is gewoon licht dat weerkaatst tussen de diverse lenzen in je camera. Dat heb ik ook als ik foto's maak met mijn professionele camera en dito lenzen met een totale waarde van 6k.
Men probeert dit wel te verminderen door de diverse lenzen een speciale coating mee te geven. En dat zie je terug in de paarse gloed die erin zit. Ondanks dat het minder is geworden, kunnen ze het op het moment nog steeds niet volledig wegnemen.
Nu heb ik geen apparatuur van 6k maar mijn vorige Samsung toestellen en iets goedkopere Canon spiegelreflexcamera hebben daar dermate weinig last van dat het zelden opvalt.
PSN ID = Jorco
Het was wel heel letterlijk van de Pixel 6 naar de Pixel 7 dat de telefoon het niet meer lekker deed helaas. Ja ik heb verschillende kabels geprobeerd.jules schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 23:43:
[...]
Dat heb ik nog nooit bedraad gehad bij de S10 en S21 in verschillende auto's. Ik vermoed dat je kabeltje de boosdoener is? Heb je een ander kabeltje om uit te proberen? Mijn ervaring is dat kabeltjes niet het eeuwige leven hebben. Al zit er wel degelijk kwaliteitsverschil tussen de een en de ander. Met name in de auto slijten ze op de een of ander manier heel snel.
Heeft je auto toevallig ook de mogelijkheid om draadloos te verbinden? Rij je op dat moment onder een hoogspanningskabbels door?
Nee helaas. Alleen bedraad. Auto komt uit 2018
Same, heb meerdere camera's en telefoons gehad die dit een stuk minder hadden. Ik speel met de gedachte dat misschien beeldinformatie uit de breedhoeklens - waar zo'n grote lens flare niet ongebruikelijk is - onterecht wordt gemerged met het primaire beeld.Jorco schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:33:
[...]
Zoals je op de eerste foto kunt zien is het ook goed waarneembaar in andere hoeken. Je deelt niet de mening dat dit vrij extreem is bij de Pixel?
Nu heb ik geen apparatuur van 6k maar mijn vorige Samsung toestellen en iets goedkopere Canon spiegelreflexcamera hebben daar dermate weinig last van dat het zelden opvalt.
Maar het blijft even bij een theorie, moet dit zelf nog eens gaan testen.
Ik heb er minder last van met mijn 7 pro dan met mijn voorgaande Samsungs.Jorco schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 07:33:
[...]
Zoals je op de eerste foto kunt zien is het ook goed waarneembaar in andere hoeken. Je deelt niet de mening dat dit vrij extreem is bij de Pixel?
Maar compleet voorkomen kun je het gewoon niet, daar ging het mij om om die boodschap over te brengen.
En wellicht is je lens wel vies, maar heb je het niet goed gezien? Het advies is om lenzen alleen met een zachte doek (brillen poetsdoek) schoon te maken en er geen scherpe dingen in de buurt van het glas te houden. Papier schuurt ook en haalt de coating van het glas af. Bijzonder dat er van die goedkoper schoonmaaksetjes verkocht worden met papier en vloeistof. Je eigen adem is echt waar het beste!
Had je de nieuwe februari update al gedaan?Dubrillion schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:17:
[...]
Het was wel heel letterlijk van de Pixel 6 naar de Pixel 7 dat de telefoon het niet meer lekker deed helaas. Ja ik heb verschillende kabels geprobeerd.
Nee helaas. Alleen bedraad. Auto komt uit 2018
Groothoeklenzen zijn er inderdaad niet sterk in.nst6ldr schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 08:53:
[...]
Same, heb meerdere camera's en telefoons gehad die dit een stuk minder hadden. Ik speel met de gedachte dat misschien beeldinformatie uit de breedhoeklens - waar zo'n grote lens flare niet ongebruikelijk is - onterecht wordt gemerged met het primaire beeld.
Maar het blijft even bij een theorie, moet dit zelf nog eens gaan testen.
Ja die heb ik draaien. Daarna niet meer in de auto gereden.jules schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 09:58:
[...]
Had je de nieuwe februari update al gedaan?
Maar heb nergens gelezen dat ze dit wilde oplossen op DE Google telefoon

Ik heb nergens last van in de Skoda Scala (2021) met Amundsen infotainment.. Ik gebruik bewust bedraad, geen draadloos. Bij draadloos merkte ik dat de telefoon erg warm wordt na verloop van tijd. Dit had ik zowel op de P7P als mijn vorige SGS20+.bazzemans schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 21:31:
[...]
Dit heb ik ook. Telefoon bedraad aangesloten, geen draadloze optie. Vorige week de telefoon ontvangen, op vrijdag voor het eerst met AA gebruikt en had er direct last van.
Ik heb al diverse kabels geprobeerd, dat verhelpt het probleem niet. Gek genoeg werkt ook mijn Samsung Android telefoon van het werk niet als de Pixel er eerst uitgeklapt is. Als ik de Pixel niet eerst aansluit maar direct de Samsung dan knalt AA er niet uit. Vreemde situatie dus. Hierdoor heb ik echter ook getwijfeld of het niet aan de auto ligt (sluit ik nu uit).
Gezien meerdere mensen deze issue hebben, vind ik het wel waard om dit bij Google te melden. Ik ben alleen ff niet op de hoogte hoe dit werkt. Iemand? Edit: inmiddels dit gevonden https://support.google.com/androidauto/thread/184528624
Ik lees bij @Frank1973 om een VW gaat. Bij mij betreft het een Skoda, oftewel ook VAG-groep. Is dat ook de gemene deler bij anderen die dit ervaren?
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Ik gebruik een AA Wireless (op niet al te lange ritten) en nog nooit gemerkt dat mijn telefoon warm werd.
Werkt eigenlijk altijd goed.
Interessant. Ik rij een Skoda Superb (2017) met Amundsen infotainment (alleen bedraad) en ervaar de problemen dus wel.Mimiix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 10:55:
[...]
Ik heb nergens last van in de Skoda Scala (2021) met Amundsen infotainment.. Ik gebruik bewust bedraad, geen draadloos. Bij draadloos merkte ik dat de telefoon erg warm wordt na verloop van tijd. Dit had ik zowel op de P7P als mijn vorige SGS20+.
Opvallend vind ik vooral ook dat het lijkt uit te maken of ik de Pixel aan het infotainment koppel. Zodra deze wegvalt, kan ik ook met geen mogelijkheid mijn Samsung werktelefoon koppelen. Als ik echter direct mijn werktelefoon koppel, functioneert het goed en continu. Dat is voor mij een indicatie dat de combinatie Pixel en infotainment het probleem veroorzaakt, waarbij ik veronderstel dat er in de Pixel dit veroorzaakt.
Wanneer koppel je hem?bazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:54:
[...]
Interessant. Ik rij een Skoda Superb (2017) met Amundsen infotainment (alleen bedraad) en ervaar de problemen dus wel.
Opvallend vind ik vooral ook dat het lijkt uit te maken of ik de Pixel aan het infotainment koppel. Zodra deze wegvalt, kan ik ook met geen mogelijkheid mijn Samsung werktelefoon koppelen. Als ik echter direct mijn werktelefoon koppel, functioneert het goed en continu. Dat is voor mij een indicatie dat de combinatie Pixel en infotainment het probleem veroorzaakt, waarbij ik veronderstel dat er in de Pixel dit veroorzaakt.
Wat mij opvalt, is dat ie gaat miepen als ik hem aansluit voordat het systeem volledig is opgestart.
Daar kan ik nog een keer expliciet op gaan letten. Ervaring is echter ook dat het kan zijn dat het 5, 10 of 20 minuten werkt voordat het eruit klapt. Daarna kan je niet meer opnieuw koppelen (ook geen andere telefoon dus).Mimiix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:04:
[...]
Wanneer koppel je hem?
Wat mij opvalt, is dat ie gaat miepen als ik hem aansluit voordat het systeem volledig is opgestart.
Ah oke. Dat heb ik nooit gehad.bazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Daar kan ik nog een keer expliciet op gaan letten. Ervaring is echter ook dat het kan zijn dat het 5, 10 of 20 minuten werkt voordat het eruit klapt. Daarna kan je niet meer opnieuw koppelen (ook geen andere telefoon dus).
Wat er bij mij gebeurd, is dat ie gaat jengelen dat ie bluetooth kwijt is terwijl AA blijft werken. Een restart van de infotainment werkt.
Klinkt alsof er een bug zit in de infotainment denk ik.
Mijn conclusie gaat juist eerder naar een communicatie error tussen Pixel en infotainment die wordt veroorzaakt door de Pixel. Bij andere telefoons is er namelijk geen issue.Mimiix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:45:
[...]
Ah oke. Dat heb ik nooit gehad.
Wat er bij mij gebeurd, is dat ie gaat jengelen dat ie bluetooth kwijt is terwijl AA blijft werken. Een restart van de infotainment werkt.
Klinkt alsof er een bug zit in de infotainment denk ik.
Bij mij, met een Toyota is er geen enkel probleem. Bedraad en draadloos werken zonder problemenbazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Mijn conclusie gaat juist eerder naar een communicatie error tussen Pixel en infotainment die wordt veroorzaakt door de Pixel. Bij andere telefoons is er namelijk geen issue.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Kan het zijn door Android 13?bazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:47:
[...]
Mijn conclusie gaat juist eerder naar een communicatie error tussen Pixel en infotainment die wordt veroorzaakt door de Pixel. Bij andere telefoons is er namelijk geen issue.
Vast niet. Mijn Pixel 7 pro heeft geen enkel probleem met Toyota. Dus het is auto gerelateerd
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Android 13 icm VAG systeem.Ortep schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Vast niet. Mijn Pixel 7 pro heeft geen enkel probleem met Toyota. Dus het is auto gerelateerd
Als de andere telefoon geen Android 13 draait, is het anders.
Daarvoor zou ik ook eerst een andere Android 13 telefoon willen testen. Die heb ik niet voor handen.Mimiix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:37:
[...]
Android 13 icm VAG systeem.
Dat is ook wat kort door de bocht toch? Er zijn ook al genoeg problemen met de pixel voorbij gekomen waarbij de ene gebruiker er wel last van had en de ander niet.Ortep schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Edit: bovendien zijn er, getuige de link naar de Pixel-community die ik hierboven deelde, meer gebruikers van de Pixel die er last van hebben. Ook bij andere automerken.
[ Voor 18% gewijzigd door bazzemans op 09-02-2023 13:40 ]
en ik heb in principe ook geen probleembazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:39:
[...]
Dat is ook wat kort door de bocht toch? Er zijn ook al genoeg problemen met de pixel voorbij gekomen waarbij de ene gebruiker er wel last van had en de ander niet.
Edit: bovendien zijn er, getuige de link naar de Pixel-community die ik hierboven deelde, meer gebruikers van de Pixel die er last van hebben. Ook bij andere automerken.
Bij mij ook geen probleem met de Audi uit 2016. Ook VAG
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Iemand de Android 14 DP al geinstalleerd?
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
iemand toevallig nog probleem met betalingen via ING ?
wanneer ik via bankcontact probeer te betalen krijg ik altijd melding betaling mislukt probeer binnen 3 minuten nog eens.
waardoor de app altijd blijft hangen en ik dus nooit iets online kan betalen begint zeer veel frustaties op te roepen...
wanneer ik via bankcontact probeer te betalen krijg ik altijd melding betaling mislukt probeer binnen 3 minuten nog eens.
waardoor de app altijd blijft hangen en ik dus nooit iets online kan betalen begint zeer veel frustaties op te roepen...
Is die er al dan? Ik zit op de QPR 2 betaCoolHead621 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 15:46:
Iemand de Android 14 DP al geinstalleerd?
"op niet al te lange ritten"TheFes schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 11:52:
Ik gebruik een AA Wireless (op niet al te lange ritten) en nog nooit gemerkt dat mijn telefoon warm werd.
Daar heb je je reden 😉
Daar kunnen de VAG multimediasystemen inderdaad niet zo goed tegen. Met name de draadloze varianten. Als je even wacht, heb je vaak meer succes van slagen. Mijn ervaringen zijn een ID3 uit 2021, Skoda Enyaq uit 2022 en een Tiguan uit 2021.Mimiix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:04:
[...]
Wanneer koppel je hem?
Bij een Passat uit 2015 had ik beduidend minder problemen, die kon weliswaar alleen bedraad aangesloten worden. Maar volledig probleemloos was het zeker niet.
Een Picanto uit 2019 nooit problemen mee gehad (bedraad) en een Qasqai uit 2021 ook nooit (bedraad en draadloos).
In een VAG auto, uit te voeren als je stilstaat;bazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 12:18:
[...]
Daar kan ik nog een keer expliciet op gaan letten. Ervaring is echter ook dat het kan zijn dat het 5, 10 of 20 minuten werkt voordat het eruit klapt. Daarna kan je niet meer opnieuw koppelen (ook geen andere telefoon dus).
1 motor uit
2 billen van je stoel houden
3 bestuurdersportier openen
4 billen weer laten zakken in je stoel
5 motor aan
6 opnieuw verbinden
Het is niet perse Android 13. Het is in het algemeen Android en VAG wat niet enorm lekker samenwerkt. Kan ook dat het Flitsmeister gerelateerd is?Mimiix schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:37:
[...]
Android 13 icm VAG systeem.
Mijn vrouw zegt niet zo veel problemen ermee te hebben als ik. Wij hebben dezelfde Samsung Galaxy S21 gebruikt. Enige verschil was dat ik wel Flitsmeister erop had staan.
Buurman van mij heeft dezelfde problematiek als ik met zijn Seat. Hij heeft echter geen Samsung dacht ik.
Heb je ook een bron voor deze interessante handleiding?jules schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:04:
[...]
In een VAG auto, uit te voeren als je stilstaat;
1 motor uit
2 billen van je stoel houden
3 bestuurdersportier openen
4 billen weer laten zakken in je stoel
5 motor aan
6 opnieuw verbinden
Nee het is echt enkel nu met de pixel en Android 13 na een update , op de Galaxy s20 plus had ik het niet.jules schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:09:
[...]
Het is niet perse Android 13. Het is in het algemeen Android en VAG wat niet enorm lekker samenwerkt. Kan ook dat het Flitsmeister gerelateerd is?
Mijn vrouw zegt niet zo veel problemen ermee te hebben als ik. Wij hebben dezelfde Samsung Galaxy S21 gebruikt. Enige verschil was dat ik wel Flitsmeister erop had staan.
Buurman van mij heeft dezelfde problematiek als ik met zijn Seat. Hij heeft echter geen Samsung dacht ik.
Ach, er zitten ergere bugs in het systeem.
Ik rij ook Toyota en daar wel dit probleem...Ortep schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Het probleem ligt denk ik bij VW. Voorbeeld.
Ik rij gemiddeld 4 uur per dag. Als ik de auto start, dan start automatisch AA wireless. Gaat vlot en stabiel, tevens start ook mijn Flitsmeister two. Daarna stop ik de kabel erin om op te laden.
Ga ik bv tanken dan laat ik de telefoon in de auto met de kabel er aan. Als ik dan terug kom en start dan begint het gezeik.. continu proberen te connecten met AA, niet kunnen opladen, geen geluid over Bluetooth enz..
Dit had ik dus ook met een Samsung telefoon.
Mijn prive auto een Renault Arkana kan alleen maar wired AA en daar ondervindt ik totaal geen problemen..
Dus zeg het maar..😅😂
Ik rij gemiddeld 4 uur per dag. Als ik de auto start, dan start automatisch AA wireless. Gaat vlot en stabiel, tevens start ook mijn Flitsmeister two. Daarna stop ik de kabel erin om op te laden.
Ga ik bv tanken dan laat ik de telefoon in de auto met de kabel er aan. Als ik dan terug kom en start dan begint het gezeik.. continu proberen te connecten met AA, niet kunnen opladen, geen geluid over Bluetooth enz..
Dit had ik dus ook met een Samsung telefoon.
Mijn prive auto een Renault Arkana kan alleen maar wired AA en daar ondervindt ik totaal geen problemen..
Dus zeg het maar..😅😂
Met een Samsung telefoon heb en had ik geen enkel probleem met mijn Skoda. Connectie met bluetooth blijft ook gewoon functioneren. Alleen AA knalt eruit (ook al aantal keer terwijl ik aan het bellen was, dat viel niet weg). Het probleem deed zich niet eerder door dan toen ik de Pixel in gebruik nam. Ik trek dus juist de conclusie dat het aan de telefoon ligt 
+1Frank1973 schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 20:25:
Dus zeg het maar..😅😂
[ Voor 17% gewijzigd door bazzemans op 09-02-2023 20:33 ]
Zelf uitgevonden. Verkoop medewerker van Wittebrug herkende het overigens wel. Dus het wordt vaker toegepastbazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 17:18:
[...]
Heb je ook een bron voor deze interessante handleiding?
Wellicht helpt het ook om je entertainment systeem te resetten. Power knop langdurig indrukken. Vervolgens wachten totdat het opnieuw is opgestart. Ben je wel 2 minuten verder. Het bovenstaande stappenplan kun je bij een verkeerslicht al uitvoeren in 10 seconden.
Haha prima. Ik begin even met aansluiten nadat de infotainment helemaal goed is opgestart en kijken of dat verschil maakt.jules schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:47:
[...]
Zelf uitgevonden. Verkoop medewerker van Wittebrug herkende het overigens wel. Dus het wordt vaker toegepast
Als ik de powerknop langdurig indruk dan gaat het scherm wel uit maar er lijkt geen herstart te volgen. Moet ik het dan nog langer ingedrukt houden?Wellicht helpt het ook om je entertainment systeem te resetten. Power knop langdurig indrukken. Vervolgens wachten totdat het opnieuw is opgestart. Ben je wel 2 minuten verder. Het bovenstaande stappenplan kun je bij een verkeerslicht al uitvoeren in 10 seconden.
Ik kom van de Huawei P30 en heb zelf de Pixel Pro 7 een aantal dagen in bezit. Prima toestel, maar niet de wow factor.
Met name de schermkleuren vind ik niet echt mooi en oogt wat goedkoop en flets. Was op mijn oude Huawei veel mooier en scherper. Ook als je het vergelijkt met de Iphone 14 Pro (weliswaar 2x €) een wereld van verschil. Kijkt veel rustiger, mooiere kleuren etc.
Dit lees ik overigens nergens, zal wel aan mij liggen.....
Met name de schermkleuren vind ik niet echt mooi en oogt wat goedkoop en flets. Was op mijn oude Huawei veel mooier en scherper. Ook als je het vergelijkt met de Iphone 14 Pro (weliswaar 2x €) een wereld van verschil. Kijkt veel rustiger, mooiere kleuren etc.
[ Voor 20% gewijzigd door MaStar op 10-02-2023 08:22 ]
Niet bepaald ik kom van pixel 3a en presteerde net zo goed als de pixel 7 voor mij laatste x dat ik ooit een flagship toestel koop.MaStar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:41:
Ik kom van de Huawei P30 en heb zelf de Pixel Pro 7 een aantal dagen in bezit. Prima toestel, maar niet de wow factor.
Met name de schermkleuren vind ik niet echt mooi en oogt wat goedkoop. Was op mijn oude Huawei veel mooier en scherper. Dit lees ik overigens nergens, dus zal wel aan mij liggen.
Al een aantal generaties telefoons terug is voor mij de noodzaak om een flagship te kopen al wel verdwenen. De snelheid van de telefoons is voor mijn gebruik al jaren voldoende. Het enige wat op den duur voor beperkingen zorgt is de opslag icm met best een groot aantal apps (incl. appdata) die steeds meer ruimte in beslag nemen en foto's (ondanks geregeld ruimte vrij maken). Daarnaast vind ik het onprettig als beveiligingsupdates stoppen, maar daarvoor hoef je geen nieuwe flagship. Voor de features hoef ik het niet te doen.
Toch nu gekozen voor de Pixel 7 pro. Noodzakelijk? Nee. Merk ik in dagelijks gebruik een groot verschil? Niet per se.
De foto's die het toestel maakt zijn wel aanzienlijk beter (dan met mijn vorige) en heeft meer mogelijkheden. Alles loopt soepel. Ik ben daardoor een tevreden gebruiker. Of ik dit ook had ervaren met een niet flagship? Waarschijnlijk wel, ik zal het niet weten. Ik troost mij in ieder geval met de gedachte dat de prijzen voor een flagship van de twee grootste smartphone merken, aanmerkelijk hoger liggen.
Toch nu gekozen voor de Pixel 7 pro. Noodzakelijk? Nee. Merk ik in dagelijks gebruik een groot verschil? Niet per se.
De foto's die het toestel maakt zijn wel aanzienlijk beter (dan met mijn vorige) en heeft meer mogelijkheden. Alles loopt soepel. Ik ben daardoor een tevreden gebruiker. Of ik dit ook had ervaren met een niet flagship? Waarschijnlijk wel, ik zal het niet weten. Ik troost mij in ieder geval met de gedachte dat de prijzen voor een flagship van de twee grootste smartphone merken, aanmerkelijk hoger liggen.
Van de OnePlus ben ik gewend dat je de groothoeklens ook prima kunt gebruiken om te filmen of foto's maken als je te dicht op een voorwerp staat voor de reguliere lens. Nu zijn de macrofoto's met deze lens op zich prima, maar als je dus een groter geheel wilt filmen omdat je er te dicht op staat vind ik deze camera toch wat tegenvallen. Aardig wat ruis en minder scherp dan de normale lens.
Ja, kan ook een minuut zijn. Totdat je het scherm volledig op zwart ziet gaan en in je dashboard ook geen info meer hebt over telefoon, media en of navigatie. In de Tiguan die ik een paar weken heb gereden hoorde je de speakers ook een plop geven. In andere VAG auto's geen last van gehad van die plop (Passat, ID3, Enyaq).bazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:56:
[...]
Als ik de powerknop langdurig indruk dan gaat het scherm wel uit maar er lijkt geen herstart te volgen. Moet ik het dan nog langer ingedrukt houden?
Kwam in het begin van de release wel ter sprake. De kleuren van de Pixel ogen realistisch en natuurgetrouw. De kleuren van andere merken zouden te contrastrijk en of te kleurvol zijn.MaStar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:41:
Maar goed, de ogen anticiperen vrij snel en je zult na een paar dagen gewend zijn aan de kleuren. Als je daarna je oude toestel er weer eens bij pakt zul je het waarschijnlijk onnatuurlijk vinden.
Top, ga ik dat nog eens proberen vandaag.jules schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:54:
[...]
Ja, kan ook een minuut zijn. Totdat je het scherm volledig op zwart ziet gaan en in je dashboard ook geen info meer hebt over telefoon, media en of navigatie. In de Tiguan die ik een paar weken heb gereden hoorde je de speakers ook een plop geven. In andere VAG auto's geen last van gehad van die plop (Passat, ID3, Enyaq).
Probeer eens: AAN/UIT knop samen met VOLUME UPbazzemans schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 21:56:
[...]
Als ik de powerknop langdurig indruk dan gaat het scherm wel uit maar er lijkt geen herstart te volgen. Moet ik het dan nog langer ingedrukt houden?
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Wat is eigenlijk de beste manier om apps over te zetten van de ene naar andere Android?
Via playstore?
Via playstore?
Het gaat nu over het uitzetten van het infotainment systeem op de auto. Jij doelt op de telefoon denk ik?mucuracat schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:29:
[...]
Probeer eens: AAN/UIT knop samen met VOLUME UP
[ Voor 6% gewijzigd door bazzemans op 10-02-2023 10:40 ]
Als je de Pixel voor het eerst aan zet, zal hij vragen om je oude telefoon aan te sluiten om alles over te zetten.MaStar schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:35:
Wat is eigenlijk de beste manier om apps over te zetten van de ene naar andere Android?
Via playstore?
Tijdens de installatie van de Pixel kreeg ik de optie om met de USB-C naar USB-C kabel mijn oude telefoon (NoteMaStar schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:35:
Via playstore?
Of er ook nadelen kleven aan deze methode weet ik eerlijk gezegd niet. Voor mij werkte het goed.
Kan het ook zonder kabel? Die optie werkte niet goed bij mijbazzemans schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:42:
[...]
Tijdens de installatie van de Pixel kreeg ik de optie om met de USB-C naar USB-C kabel mijn oude telefoon (Notete koppelen aan de Pixel. Daarna kon ik kiezen wat ik over wilde zetten, apps incluis (die volgens mij daarna wel gewoon worden gedownload via playstore).
Of er ook nadelen kleven aan deze methode weet ik eerlijk gezegd niet. Voor mij werkte het goed.
Die optie heb ik overgeslagen...TheFes schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 10:40:
[...]
Als je de Pixel voor het eerst aan zet, zal hij vragen om je oude telefoon aan te sluiten om alles over te zetten.
Alsnog een factory reset en opnieuw instellen en niet overslaan lijkt me dan de beste optie. Al moet ik toegeven dat ik het zelf liever wel had overgeslagen en gewoon lekker van scratch had willen beginnen. Ik heb naderhand een hele hoop apps juist weer verwijderd omdat ik ze nooit gebruikte...
Ja eens. Maar is er geen andere optie om alleen de apps weer over te nemen?MetalManic schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:05:
[...]
Alsnog een factory reset en opnieuw instellen en niet overslaan lijkt me dan de beste optie. Al moet ik toegeven dat ik het zelf liever wel had overgeslagen en gewoon lekker van scratch had willen beginnen. Ik heb naderhand een hele hoop apps juist weer verwijderd omdat ik ze nooit gebruikte...
Misschien helpt dit je?MaStar schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:08:
[...]
Ja eens. Maar is er geen andere optie om alleen de apps weer over te nemen?
https://www.kpn.com/belee...erzetten-naar-android.htm
Die stap (verwijderen van apps) had ik al gedaan op mijn oude telefoon. Deze ervaring had ik al van een eerdere switchMetalManic schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:05:
[...]
Volgens mij kan je in de play store wel ergens zien welke apps je ooit vanaf je account hebt geïnstalleerd. Daar zou je per app kunnen kiezen om deze weer te installeren.MaStar schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 11:08:
[...]
Ja eens. Maar is er geen andere optie om alleen de apps weer over te nemen?
De suggestie die @MetalManic doet en de opties in de link zijn denk ik betere opties
[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 10-02-2023 13:10 ]
In het begin moest ik ook wennen aan de kleuren. Inmiddels zie ik dat de foto's meer kleurgetrouw zijn en dat is voor een fotocamera een plus. Anderzijds zie je dat het gros van de gebruikers tegenwoordig (direct) instagrammable foto's wil. Getuige ook de vele filters die beschikbaar zijn. Voor de groep gebruikers die dat wil, is de Pixel dan wellicht niet de juiste telefoon.jules schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:56:
[...]
Kwam in het begin van de release wel ter sprake. De kleuren van de Pixel ogen realistisch en natuurgetrouw. De kleuren van andere merken zouden te contrastrijk en of te kleurvol zijn.
Maar goed, de ogen anticiperen vrij snel en je zult na een paar dagen gewend zijn aan de kleuren. Als je daarna je oude toestel er weer eens bij pakt zul je het waarschijnlijk onnatuurlijk vinden.
Als je in de playstore nu eens bookmarks kon maken die niet verdwijnen zodra je de app installeert, of zelfs kan categoriseren, dan zou ik een hoop apps van mijn telefoon verwijderen en pas weer installeren als ik ze nodig heb. Nu ben ik blij dat ik ze verzameld heb en heb ik ze 1x per jaar nodig voor iets.
Als oud professioneel fotograaf heb ik een lijst met apps, om bijvoorbeeld de stand van de zon te bekijken op een locatie. Of om op een bepaalde manier te filmen of te editen.
Met een elektrische auto op vakantie gaan heb het ook een lijst apps nodig om laadpalen te zoeken, om routes twee plannen en voor de diverse laadpassen.
Als verspaner in de metaal heb ik ook weer een verzameling van apps om hoeken uit te rekenen, passing maten op te zoeken of om snijwaardes uit te rekenen.
Nu zou ik een site kunnen maken om dat te verzamelen, maar dat is ook weer een beetje overkill.
Ik begrijp wel waarom velen hun telefoon af en toe eens willen opruimen. Ik ben zo'n verwoede verzamelaar die bang is zijn verzameling kwijt te raken 🤣. Gelukkig heb je voor je digitale verzameling geen tv programma's 🤣
Als oud professioneel fotograaf heb ik een lijst met apps, om bijvoorbeeld de stand van de zon te bekijken op een locatie. Of om op een bepaalde manier te filmen of te editen.
Met een elektrische auto op vakantie gaan heb het ook een lijst apps nodig om laadpalen te zoeken, om routes twee plannen en voor de diverse laadpassen.
Als verspaner in de metaal heb ik ook weer een verzameling van apps om hoeken uit te rekenen, passing maten op te zoeken of om snijwaardes uit te rekenen.
Nu zou ik een site kunnen maken om dat te verzamelen, maar dat is ook weer een beetje overkill.
Ik begrijp wel waarom velen hun telefoon af en toe eens willen opruimen. Ik ben zo'n verwoede verzamelaar die bang is zijn verzameling kwijt te raken 🤣. Gelukkig heb je voor je digitale verzameling geen tv programma's 🤣
Je kunt overwegen om verschillende gebruikers op te telefoon aan te maken voor de verschillende rollen/situaties en in die gebruikersomgevingen de specifieke sets van apps te groeperen. (Als dat lukt tenminste, lijkt me toch wel mogelijk), buur.jules schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:29:
Als je in de playstore nu eens bookmarks kon maken die niet verdwijnen zodra je de app installeert, of zelfs kan categoriseren, dan zou ik een hoop apps van mijn telefoon verwijderen en pas weer installeren als ik ze nodig heb. Nu ben ik blij dat ik ze verzameld heb en heb ik ze 1x per jaar nodig voor iets.
EDIT
Tekst die je ziet als je meerdere gebruikers toestaat:
Nieuwe gebruiker toevoegen?
Je kunt dit apparaat met anderen delen door extra gebruikers te maken. Elke gebruiker heeft een eigen profiel met zelf gekozen apps, achtergrond, enzovoort. Gebruikers kunnen ook apparaatinstellingen aanpassen die van invloed zijn op alle gebruikers, zoals wifi.
Wanneer je een nieuwe gebruiker toevoegt, moet die persoon een eigen profiel instellen.
Elke gebruiker kan apps updaten voor alle andere gebruikers. Toegankelijkheidsinstellingen en -services worden mogelijk niet overgezet naar de nieuwe gebruiker.
[ Voor 18% gewijzigd door MetalManic op 10-02-2023 14:50 ]
Het is een oplossing maar niet degene die ik zoek. Steeds moeten wisselen tussen profielen is een drama.MetalManic schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 14:35:
[...]
Je kunt overwegen om verschillende gebruikers op te telefoon aan te maken voor de verschillende rollen/situaties en in die gebruikersomgevingen de specifieke sets van apps te groeperen. (Als dat lukt tenminste, lijkt me toch wel mogelijk), buur.
EDIT
Tekst die je ziet als je meerdere gebruikers toestaat:
Nieuwe gebruiker toevoegen?
Je kunt dit apparaat met anderen delen door extra gebruikers te maken. Elke gebruiker heeft een eigen profiel met zelf gekozen apps, achtergrond, enzovoort. Gebruikers kunnen ook apparaatinstellingen aanpassen die van invloed zijn op alle gebruikers, zoals wifi.
Wanneer je een nieuwe gebruiker toevoegt, moet die persoon een eigen profiel instellen.
Elke gebruiker kan apps updaten voor alle andere gebruikers. Toegankelijkheidsinstellingen en -services worden mogelijk niet overgezet naar de nieuwe gebruiker.
Zoals jij het stelt klinkt het erg dramatisch. 3 keer klikken is volgens mij voldoende als het ingesteld is. Auto aan de lader zetten duurt ongeveer 88 x langerjules schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:23:
[...]
Het is een oplossing maar niet degene die ik zoek. Steeds moeten wisselen tussen profielen is een drama.
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd. Auto gestart, totdat navigatie en alles opgestart was en ongeveer een 5min aan het rijden. Pixel 7 via USB kabel aangesloten... niets.bazzemans schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 09:57:
[...]
Top, ga ik dat nog eens proberen vandaag.
Dan USB uitgetrokken. Systeem van de auto heropgestart. Dus aan/uit knop in blijven houden tot scherm op zwart gaat en dan terug aan. Kabel terug ingestoken.
Pixel maakte verbinding, maar het beeld was heel vervormd, korrelig. OK, opnieuw.
USB uitgetrokken. Systeem van de auto heropgestart. Dus aan/uit knop in blijven houden tot scherm op zwart gaat en dan terug aan. Kabel terug ingestoken.
Pixel maakte verbinding... en nu werkte alles perfect.
Daarna maakte de Pixel 7 ook automatisch verbinding met AA terwijl de kabel al aangesloten was voor het opstarten.
Ligt het niet aan de helderheid? Ik heb een poosje moeten vechten met het toestel omdat ie steeds (automatisch) een lage helderheid pakte. Dan maakte je een foto en dan leek het net of alles in het donker stond. De helderheid een beetje opkrikken deed wonderen. Dan gaan de kleuren ook wat meer 'poppen'.MaStar schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 22:41:
Geen idee of dat jouw probleem is, maar het kan geen kwaad om het eens na te kijken.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik heb min-of-meer dezelfde ervaring, inclusief het korrelige beeld. Daarna werkte AA zoals het hoort. Opvallend is wel dat ik nu ook CoolWalk heb op AA. Dus ik dacht dat het wellicht ook aan een update zou kunnen liggen.SonnyBBQ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd. Auto gestart, totdat navigatie en alles opgestart was en ongeveer een 5min aan het rijden. Pixel 7 via USB kabel aangesloten... niets.
Dan USB uitgetrokken. Systeem van de auto heropgestart. Dus aan/uit knop in blijven houden tot scherm op zwart gaat en dan terug aan. Kabel terug ingestoken.
Pixel maakte verbinding, maar het beeld was heel vervormd, korrelig. OK, opnieuw.
USB uitgetrokken. Systeem van de auto heropgestart. Dus aan/uit knop in blijven houden tot scherm op zwart gaat en dan terug aan. Kabel terug ingestoken.
Daarna maakte de Pixel 7 ook automatisch verbinding met AA terwijl de kabel al aangesloten was voor het opstarten.
Inderdaad. Ik heb nu ook coolwalk. Er was bij mij een AA update 3 dagen geleden en ook weer vandaag.
Dus wellicht dat de updates er ook mee te maken hebben. Naja. Als het zo blijft, ben ik heel tevreden!
https://www.androidauthor...roid-14-features-3280726/ Hier staat dat hij beschikbaar is voor Pixel gebruikersTheFes schreef op donderdag 9 februari 2023 @ 16:28:
[...]
Is die er al dan? Ik zit op de QPR 2 beta
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
In een enkel geval moet je je telefoon (ook) herstarten. Heb het idee dat de Pixel daar wel gevoeliger voor is, met name na de januari update. Nog te weinig ervaring met de februari update om er echt iets zinnigs over te zeggen. De februari update lijkt wel verbetering te hebben gebracht. Maar ben ook van auto gewisseld. Dus is ook weer lastig vergelijken.SonnyBBQ schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 16:26:
[...]
Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd. Auto gestart, totdat navigatie en alles opgestart was en ongeveer een 5min aan het rijden. Pixel 7 via USB kabel aangesloten... niets.
Vanochtend was helaas het probleem met de uitvallende AA weer terug. Hopelijk komt er een oplossing.
Ik ga toch ook maar eens bij de autogarage informeren of er een update is voor het infotainmentaysteem.
Ik ga toch ook maar eens bij de autogarage informeren of er een update is voor het infotainmentaysteem.
[ Voor 86% gewijzigd door bazzemans op 11-02-2023 20:19 ]
Zijn er hier toevallig mensen die de Huawei P30 hiervoor hebben gehad? Mijn P30 Pro is helaas aan vervanging tot. De batterij begint wat minder te worden. Ik baal er erg van want het is mijn beste telefoon ooit geweest en inmiddels alweer 3,5 jaar in gebruik.
Ik lees op reddit een aantal berichten dan mensen die van de P30 pro komen erg teleurgesteld zijn met de Pixel 7 Pro. Er staan op Reddit een aantal topics over.
Ik vroeg me af of er mensen zijn die hetzelfde ervaren.
Ik zit erg te twijfelen tussen de Pixel 7 pro, Oneplus 11 of eventueel te wachten op de Xiaomi 13 pro die in Maart moet komen.
De camera is voor mij persoonlijk erg belangrijk. Vandaar dat de Xiaomi 12T op 12 pro al afvallen want die komen er op alle vergelijkingen niet echt goed vanaf. De S23 Ultra is dan net weer wat te duur. Apple is geen optie.
Ik lees op reddit een aantal berichten dan mensen die van de P30 pro komen erg teleurgesteld zijn met de Pixel 7 Pro. Er staan op Reddit een aantal topics over.
Ik zit erg te twijfelen tussen de Pixel 7 pro, Oneplus 11 of eventueel te wachten op de Xiaomi 13 pro die in Maart moet komen.
De camera is voor mij persoonlijk erg belangrijk. Vandaar dat de Xiaomi 12T op 12 pro al afvallen want die komen er op alle vergelijkingen niet echt goed vanaf. De S23 Ultra is dan net weer wat te duur. Apple is geen optie.
[ Voor 3% gewijzigd door MRDutchfreakNL op 11-02-2023 15:52 ]
Qua camera uitermate tevreden. Zie mijn post hierboven. Qua laad snelheid wat minder tevreden. Maar ach... Kies deze telefoon vooral als je een slimmere telefoon wilt met een super camera.MRDutchfreakNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 15:42:
Zijn er hier toevallig mensen die de Huawei P30 hiervoor hebben gehad? Mijn P30 Pro is helaas aan vervanging tot. De batterij begint wat minder te worden. Ik baal er erg van want het is mijn beste telefoon ooit geweest en inmiddels alweer 3,5 jaar in gebruik.
[ Voor 3% gewijzigd door MetalManic op 11-02-2023 18:22 ]
Bedankt. En wat moet ik me bij die laad snelheid voorstellen. Happeren bij het openen van apps of ook echt tijdens het browsen door je apps/internet etc?MetalManic schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:19:
[...]
Qua camera uitermate tevreden. Zie mijn post hierboven. Qua laad snelheid wat minder tevreden. Maar ach... Kies deze telefoon vooral als je een slimmere telefoon wilt met een super camera.
Ik denk dat ik morgen maar eens naar een winkel ga om hem even in het echt te zien/voelen. Inmiddels de halve zaterdag reviews en testen gekeken maar nog steeds geen keuze kunnen maken. Al lijkt de camera wel degelijk beter te zijn als de Oneplus 11.
Ik geloof ook niet dat Xiaomi de 13 zoveel beter maakt als de 12. De camera is tenslotte niet veel aan veranderd. Potentie genoeg maar zoals het er nu voor staat neig ik toch naar de Pixel 7 pro.
Persoonlijk lijkt me dat “probleem” met laadsnelheid niet zo’n groot probleem.
Ligt er vooral aan wat je hiervoor gewend bent denk ik.
Ik heb nu een iPhone 12.. die laad lekker snel, dus voor mij zou het geen achteruitgang zijn.
Ik heb nu een iPhone 12.. die laad lekker snel, dus voor mij zou het geen achteruitgang zijn.
Zie het zo. Het is een flagship toestel. Qua snelheid en hardware ontloopt ie de Galaxy s22 ultra niet veel. Wat ie qua hardware minder is wordt gecompenseerd door de software. Daarnaast wordt gezegd dat dit slimme toestel steeds slimmer wordt (Lees: Google weet steeds meer van je en zal je steeds gerichter weten te helpen door te voorspellen welke tools en apps je op welk moment nodig hebt. Dus houd je van je privacy, kies dan een toestel met minder Google erin. Aan de andere kant, lekker belangrijk dat Google alles weet. You're one in a Zillion 😂)MRDutchfreakNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:34:
[...]
Bedankt. En wat moet ik me bij die laad snelheid voorstellen. Happeren bij het openen van apps of ook echt tijdens het browsen door je apps/internet etc?
Ik denk dat ik morgen maar eens naar een winkel ga om hem even in het echt te zien/voelen. Inmiddels de halve zaterdag reviews en testen gekeken maar nog steeds geen keuze kunnen maken. Al lijkt de camera wel degelijk beter te zijn als de Oneplus 11.
Ik geloof ook niet dat Xiaomi de 13 zoveel beter maakt als de 12. De camera is tenslotte niet veel aan veranderd. Potentie genoeg maar zoals het er nu voor staat neig ik toch naar de Pixel 7 pro.
Voorgaande bewering schijnt niet te kloppen.
Toestel hapert niet, is snel en heeft een rete goeie camera!
[ Voor 3% gewijzigd door MetalManic op 11-02-2023 21:38 ]
Ik ben van mening dat Google ook alles van je weet zonder Pixel telefoon dus daar maak ik me niet zo druk omMetalManic schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:42:
[...]
Zie het zo. Het is een flagship toestel. Qua snelheid en hardware ontloopt ie de Galaxy s22 ultra niet veel. Wat ie qua hardware minder is wordt gecompenseerd door de software. Daarnaast wordt gezegd dat dit slimme toestel steeds slimmer wordt (Lees: Google weet steeds meer van je een zaak je steeds gerichter weten te helpen. Dus houdt je van je privacy, kies dan een toestel met minder Google erin. Aan de andere kant, lekker belangrijk dat Google alles weet. You're one in a Zillion 😂)
Toestel hapert niet. Is snel en heeft een rete goeie camera!
Ik kom van een Huawai P30 Pro. Zoals ik eerder aangaf echt mijn beste telefoon ooit geweest. Ik baal ook erg van de Huawei ban. Alsof mijn gegevens bij Google wel zo veilig zijnDaejji schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:42:
Persoonlijk lijkt me dat “probleem” met laadsnelheid niet zo’n groot probleem.

Wel degelijk overwogen om een P50 Pro aan te schaffen zonder Google Service maar uiteindelijk toch besloten dit niet te doen.
De Chip uit de P30 Pro(Kirin 980) is een stuk langzamer als Pixel 7 Pro(Google tensor G2) dus het zou er op vooruit moeten gaan. Al merk ik nog niks aan mijn P30 pro.
...
[ Voor 99% gewijzigd door jules op 11-02-2023 19:26 ]
Hoe snel de accu weer vol geladen is. Ik had hem laatst van 30 tot 80% in een half uurtje. Dat vind ik snel genoeg.MRDutchfreakNL schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:34:
[...]
Bedankt. En wat moet ik me bij die laad snelheid voorstellen. Happeren bij het openen van apps of ook echt tijdens het browsen door je apps/internet etc?
Het probleem met de laadsnelheid en de accu zie ik ook niet. Als ik de telefoon veel gebruik en op 5G dan gaat de batterij sneller leeg. Hetzelfde geldt voor als ik de babyfoon-app op de achtergrond heb draaien. Dat vind ik ook vrij logisch. Ik heb de indruk dat de Pixel steeds beter door heeft welke apps in de achtergrond door moeten draaien en welke niet. Het opladen gaat mij snel genoeg. Zeker omdat ik tegenwoordig altijd wel bij oplaadbronnen in de buurt kom, zoals in de auto, op werk of anders onderweg met een powerbank (op vakantie heb ik die toch altijd wel bij mij).
De Pixel maakt echt hele goede foto's, waarbij het meekan met het topsegment van Apple en Samsung. Aan die telefoons zit echter wel een ander prijskaartje.
Het besturingssysteem vind ik heel intuïtief en duidelijk. De knoppen onderaan het scherm heb ik niet aangezet en ik navigeer met gebaren. Dat bevalt mij beter, terwijl ik die knoppen toch zeker al 10 jaar gewend ben. Ik vind het systeem volwassener ogen dan bijvoorbeeld Samsung. Daardoor vind ik het prettiger. De Samsung komt mij dan over als een telefoon voor kids. Dit is uiteraard persoonlijk.
@MRDutchfreakNL: Als je nu niet veel van de snelheid merkt op je huidige telefoon, verwacht dan ook geen mega verschil met de Pixel. In mijn beleving is de snelheid van telefoons al enige generaties voor de gemiddelde gebruiker simpelweg niet de bottleneck. De snelheid van de processor is vooral nodig voor het verwerken van data en AI, zoals bij foto's maken. Daar zet Google, in mijn ogen, terecht op in.
De Pixel maakt echt hele goede foto's, waarbij het meekan met het topsegment van Apple en Samsung. Aan die telefoons zit echter wel een ander prijskaartje.
Het besturingssysteem vind ik heel intuïtief en duidelijk. De knoppen onderaan het scherm heb ik niet aangezet en ik navigeer met gebaren. Dat bevalt mij beter, terwijl ik die knoppen toch zeker al 10 jaar gewend ben. Ik vind het systeem volwassener ogen dan bijvoorbeeld Samsung. Daardoor vind ik het prettiger. De Samsung komt mij dan over als een telefoon voor kids. Dit is uiteraard persoonlijk.
@MRDutchfreakNL: Als je nu niet veel van de snelheid merkt op je huidige telefoon, verwacht dan ook geen mega verschil met de Pixel. In mijn beleving is de snelheid van telefoons al enige generaties voor de gemiddelde gebruiker simpelweg niet de bottleneck. De snelheid van de processor is vooral nodig voor het verwerken van data en AI, zoals bij foto's maken. Daar zet Google, in mijn ogen, terecht op in.
[ Voor 15% gewijzigd door bazzemans op 11-02-2023 19:38 ]
Gelukkig is dat je persoonlijke mening, want ik ben het totaal niet met je eens. Het is mij net iets te kaal. En dan doel ik met name op de appdrawer. Ik had hier graag mapjes willen maken.bazzemans schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:36:
Ik vind het systeem volwassener ogen dan bijvoorbeeld Samsung. Daardoor vind ik het prettiger. De Samsung komt mij dan over als een telefoon voor kids. Dit is uiteraard persoonlijk.
Verder heeft de kaalheid ook wel zijn voordelen; minder opsmuk betekend voor minder geld dezelfde snelheid en langere accuduur met minder grote accu.
Het ging mij vooral om het kleurgebruik en design van Samsung. Dat vind ik op de Pixel echt veel fijner/mooier en bij Samsung heel erg happy de peppie. De telefoon (en ook mijn laptop e.d.) staat bij mij ook standaard op dark mode.jules schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 19:45:
[...]
Gelukkig is dat je persoonlijke mening, want ik ben het totaal niet met je eens. Het is mij net iets te kaal. En dan doel ik met name op de appdrawer. Ik had hier graag mapjes willen maken.
Verder heeft de kaalheid ook wel zijn voordelen; minder opsmuk betekend voor minder geld dezelfde snelheid en langere accuduur met minder grote accu.
Ik vind bijvoorbeeld de Microsoft app drawer fijner. Daar staat aan de rechterkant het alfabet en kan je met één druk op de knop naar de juiste beginletter van de app die je wilt hebben. Google kiest bij de Pixel er echter voor om in te zetten op de zoekfunctie. Dat vind ik soms wat beperkend. Mapjes maken in de app drawer mis ik niet, omdat ik het niet gebruikte. Dat doe ik juist op het homescreen.
Dit soort dingen zijn dus ontzettend persoonlijk.
Vanmiddag lijkt het echter allemaal weer te werken. Voorwaarde is wel dat ik de Pixel pas aansluit als de auto helemaal is opgestart. Het lijkt erop dat anders de USB-voorkeuren worden aangepast naar "Geen gegevensoverdracht", waardoor AA niet wekt. Al rijdende krijg ik dat dan niet meer (veilig) aan de praat.bazzemans schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 11:05:
Vanochtend was helaas het probleem met de uitvallende AA weer terug. Hopelijk komt er een oplossing.
Hoeveel onzin kan je kwijt in een paragraaf zeg? Wauw.MetalManic schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 18:42:
[...]
Dus houd je van je privacy, kies dan een toestel met minder Google erin. Aan de andere kant, lekker belangrijk dat Google alles weet. You're one in a Zillion 😂)
Juist als je privacy in een smartphone zoekt kom je niet onder een Pixel uit: https://grapheneos.org/
En als je niet snapt wat de implicaties van tracking zijn dan ben je zeker niet gekwalificeerd om er uitspraken over te doen.
Dank voor de kritische blik en de terechtwijzing. Ik heb het aangepast.nst6ldr schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 20:50:
[...]
Hoeveel onzin kan je kwijt in een paragraaf zeg? Wauw.
Juist als je privacy in een smartphone zoekt kom je niet onder een Pixel uit: https://grapheneos.org/
En als je niet snapt wat de implicaties van tracking zijn dan ben je zeker niet gekwalificeerd om er uitspraken over te doen.
Geldt dit sowieso voor de Pixel toestellen of alleen als je GrapheneOS gebruikt? Het gros van de gebruikers zal denk ik daar geen gebruik van gaan maken gok ik zo.
Zelfstandig is GrapheneOS niet genoeg om onder tracking uit te komen, maar het is wel een gigantische stap. Google heeft met Play alle vrijheid om maar huis te bellen wanneer ze wilt, in tegenstelling tot alleen bij gebruik van de zoekmachine en zien van advertenties. Ik merkte dat bijvoorbeeld alleen al direct aan de accuduur: zonder al die spionage draaien er minder services en hebben beide CPU en modem een stuk minder te doen. Scheelt zomaar twee uur accuduur bij mij.MetalManic schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 21:42:
[...]
Dank voor de kritische blik en de terechtwijzing. Ik heb het aangepast.
Geldt dit sowieso voor de Pixel toestellen of alleen als je GrapheneOS gebruikt? Het gros van de gebruikers zal denk ik daar geen gebruik van gaan maken gok ik zo.
Wat je er voor inlevert is instelgemak, de installatie kan vanuit de browser (is echt absurd eenvoudig tegenwoordig) en je moet zelf nog F-Droid en Aurora installeren. Verder mis ik eigenlijk niks, zelfs bankieren met Rabo gaat prima in hun eigen app. De camera van Google heb ik naast die van GrapheneOS gehouden, in daglicht is het verschil minimaal dus dat gaat ook de goede kant op (gaat ook even duren om op hetzelfde niveau te komen want ze zijn daar nog niet heel lang mee bezig).
Het is pure ironie: Google is de enige fabrikant die de combinatie van een open bootloader heeft met een hardware element voor cryptografische bewerkingen, dus de heren achter GrapheneOS konden eigenlijk ook niet anders.
Ik heb net even naar YouTube: DeGoogling The Pixel 7 | Installing and Using GrapheneOS gekeken. Zo te zien lever je niet echt veel in. Zelfs het gebruik van Google apps zoals de Google camera en Maps is mogelijk, al is het installeren via een omweg.nst6ldr schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 22:07:
[...]
Zelfstandig is GrapheneOS niet genoeg om onder tracking uit te komen, maar het is wel een gigantische stap. Google heeft met Play alle vrijheid om maar huis te bellen wanneer ze wilt, in tegenstelling tot alleen bij gebruik van de zoekmachine en zien van advertenties. Ik merkte dat bijvoorbeeld alleen al direct aan de accuduur: zonder al die spionage draaien er minder services en hebben beide CPU en modem een stuk minder te doen. Scheelt zomaar twee uur accuduur bij mij.
Wat je er voor inlevert is instelgemak, de installatie kan vanuit de browser (is echt absurd eenvoudig tegenwoordig) en je moet zelf nog F-Droid en Aurora installeren. Verder mis ik eigenlijk niks, zelfs bankieren met Rabo gaat prima in hun eigen app. De camera van Google heb ik naast die van GrapheneOS gehouden, in daglicht is het verschil minimaal dus dat gaat ook de goede kant op (gaat ook even duren om op hetzelfde niveau te komen want ze zijn daar nog niet heel lang mee bezig).
Het is pure ironie: Google is de enige fabrikant die de combinatie van een open bootloader heeft met een hardware element voor cryptografische bewerkingen, dus de heren achter GrapheneOS konden eigenlijk ook niet anders.
Ik vind het erg interessant. Ik ga niet meteen GrapheneOS flashen maar ga in de komende periode in ieder geval me inlezen om te bepalen of ik het ga gebruiken.
Helaas nog geen topic hier op GOT over GrapheneOS. Zou fijn zijn als de kennis hierover gebundeld wordt in 1 topic. Wellicht voor jou een mooie rol als TS!? 😉
[ Voor 4% gewijzigd door MetalManic op 11-02-2023 22:46 ]
Dat kan je dan toch ook zelf doen @MetalManic? Je gaat je er immers toch in verdiepen
.
@bazzemans Ik heb nog veel te weinig kennis over het onderwerp om een goede inhoudelijke aftrap te geven. Daarnaast is de mega drukke periode op het werk net gestart dus tot 1 juli heb ik geen tijd om er heel diep in te duiken. Misschien na 1 juli als er dan nog geen topic bestaat.
Even een ander onderwerp. Er is een optie 'bedienen met 1 hand'. Om dat te gebruiken moet je van boven naar beneden swipen. Bij mij werkt dat niet. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. De optie 'navigatie met gebaren' staat gewoon aan. Daar ligt het dus niet aan. Werkt dit bij anderen wel en doe ik het dus verkeerd of werkt het gewoon niet?
Bij mij werkt het wel. Het werkt (bij mij) door helemaal onderaan het scherm (daar waar de navigatieknoppen normaal zitten en bij de Pixel de navigatiestreep) naar beneden te swipen.MetalManic schreef op zondag 12 februari 2023 @ 14:15:
Even een ander onderwerp. Er is een optie 'bedienen met 1 hand'. Om dat te activeren moet je van boven naar beneden swipen. Bij mij werkt dat niet. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. De optie 'navigatie met gebaren' staat gewoon aan. Daar ligt het dus niet aan. Werkt dit bij anderen wel en doe ik het dus verkeerd of werkt het gewoon niet?
Je kan ook een snelkoppeling aanzetten op je scherm. Doet die het wel?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen