Dit is nightshot en dat gaat standaard aan als je pixel ziet dat er weinig licht is. Je kan dit aan/uit zetten in de camera settings (in het engels 'more light'), zelfde setting waarmee je flits aan/uit zet.MetalManic schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:57:
Wat kan je met dit icoontje in het midden? Bij mij gaat ie niet op uit of op max. Ik kan er niets mee. Het lijkt een timer?
[Afbeelding]
Mischien dat het helpt om de cache van de camera app te legen en de Pixel even opnieuw op te starten...Aomi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:26:
[...]
Bijzonder, zeker omdat mijn vrouw precies hetzelfde probleem ook heeft met de 6a. Telefoons komen allebei van dezelfde winkel en zijn tegelijk aangeschaft. Slechte batch misschien?
Vraagje aan andere Pixel 7 Pro eigenaren. Het valt mij op dat als ik met mijn telefoon schud (hoeft niet hard te zijn) dat ik dan wat hoor tikken. Heb het idee dat dat van de telezoom cam komt. Als ik hem in de camera stand zet en dan voor de 5x zoom is het weg / minder. Ik vermoed dat het iets met de OIS te maken heeft. Maar vroeg me af of andere mensen dat ook horen of dat er bij mij iets losser zit dan normaal is. Hij lijkt het verder nog wel prima te doen.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Same. Ik gok ook op OISAstennu schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:56:
Vraagje aan andere Pixel 7 Pro eigenaren. Het valt mij op dat als ik met mijn telefoon schud (hoeft niet hard te zijn) dat ik dan wat hoor tikken. Heb het idee dat dat van de telezoom cam komt. Als ik hem in de camera stand zet en dan voor de 5x zoom is het weg / minder. Ik vermoed dat het iets met de OIS te maken heeft. Maar vroeg me af of andere mensen dat ook horen of dat er bij mij iets losser zit dan normaal is. Hij lijkt het verder nog wel prima te doen.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Dat is normaal gedrag voor een telefoon met OIS.Astennu schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:56:
Het viel me eerder niet zo op. Heb het wel eens bij andere telefoons gehoord maar dit tikt wel heel hard. Maar kan ook zijn dat het is omdat ik het nu een maal een keer gehoord heb dat het dan ook meer opvalt.stin00 schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:08:
[...]
Dat is normaal gedrag voor een telefoon met OIS.
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Ja ik heb wel het gevoel dat het bij het ene model nets iets harder/zachter tikt. Mijn S22 Ultra tikt ook behoorlijk hard, ook al bij een relatief korte beweging. Op een gegeven moment let je er niet meer op!Astennu schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:10:
[...]
Het viel me eerder niet zo op. Heb het wel eens bij andere telefoons gehoord maar dit tikt wel heel hard. Maar kan ook zijn dat het is omdat ik het nu een maal een keer gehoord heb dat het dan ook meer opvalt.
[ Voor 4% gewijzigd door stin00 op 01-02-2023 15:12 ]
Is het nog een ding dat cameralens ineens kan barsten?
Ik wil een Pixel 7 voor mijn vriendin regelen. Bij Belsimpel is hij nu €514 (na cashback), bij Google Store €649.
Volgens mij gaat alleen de Google Store de gebarsten cameralens onder garantie repareren en Belsimpel niet. Weet iemand hier iets over?
Ik wil een Pixel 7 voor mijn vriendin regelen. Bij Belsimpel is hij nu €514 (na cashback), bij Google Store €649.
Volgens mij gaat alleen de Google Store de gebarsten cameralens onder garantie repareren en Belsimpel niet. Weet iemand hier iets over?
"Volgens mij"? Ergens gelezen of een gok? Want beiden zijn verplicht om onder garantie te repareren. Al kan het bij beide partijen een juridisch dingetje worden. Doe ik liever met Belsimpel dan met Google...Treveo schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 18:03:
Is het nog een ding dat cameralens ineens kan barsten?
Google heeft mij dit verteld toen ik met hun op de chat zat. Belsimpel is geen geautoriseerde verkoper en daarom zal het niet onder garantie gerepareerd worden.barrymossel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 21:59:
[...]
"Volgens mij"? Ergens gelezen of een gok? Want beiden zijn verplicht om onder garantie te repareren. Al kan het bij beide partijen een juridisch dingetje worden. Doe ik liever met Belsimpel dan met Google...
Belsimpel is verplicht garantie te bieden. Ze zoeken het maar uit hoe ze dat doen...Treveo schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 09:29:
[...]
Google heeft mij dit verteld toen ik met hun op de chat zat. Belsimpel is geen geautoriseerde verkoper en daarom zal het niet onder garantie gerepareerd worden.
Heb nu de Pixel 7 Pro een aantal weken en vind de batterij echt wel goed. Doe er makkelijk een dag mee of langer. Wat een heerlijke telefoon is dit.
Check, thanks, dan ga ik via Belsimpel bestellen, €135 is veel geld om te laten liggen danbarrymossel schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:09:
[...]
Belsimpel is verplicht garantie te bieden. Ze zoeken het maar uit hoe ze dat doen...
Helemaal mee eens! Mijn laatste Samsung hebben een optie om tot 85% op te laden. Ze zijn stuk voor stuk ontzettend snel ook met opladen. Alleen wederom dat laatste stukje.mphilipp schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:05:
[...]
Tenzij je de hele dag films zit te kijken, is tot 100% opladen ook helemaal niet nodig en niet goed voor de levensduur van de accu. Als je 'm elke ochtend een half uurtje aan de beademing legt, komt ie op 80%. Dat gaat ook het snelste. Boven de 80% neemt de laadsnelheid af om de accu te beschermen, dus die laatste 20% kost je nóg zomaar 15-20min. Bij mij komt ie eigenlijk nooit onder de 20% aan het einde van de dag. Is voor iedereen anders, maar probeer het voor de gein eens. Het is ook nog beter voor de accu.
Ik zou willen dat Google ook zoiets implementeerde. Of is er wellicht een app die zoiets kan doen? Ik zit vaker in de auto en dan sluit ik hem bedraad aan. Zonde als hij zijn uiterste best doet om hem boven de 85% te krijgen. Dan slijt de accu alleen maar meer van.
Hangt er helemaal van af wat je hebt en wat je doet. Ik heb de Pixel 7 met Google Android/Pixel UI gedraaid en daar kwam ik nét aan de dag mee door. Vandaag is mijn eerste dag met GrapheneOS en tussen 0700 en nu (1550) is er zo'n 40% verbruikt. Beide met dezelfde apps overigens: Vivaldi, NextCloud, Signal, Deezer, Mercedes Me, Rabobank en Garmin Connect. Ook heb ik niks uitgeschakeld in de zin van 5G of 90hz screen refresh.Grudgie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:22:
Heb nu de Pixel 7 Pro een aantal weken en vind de batterij echt wel goed. Doe er makkelijk een dag mee of langer. Wat een heerlijke telefoon is dit.
In beide gevallen draait hij ook warm bij gebruik overigens.
Ik heb ook echt niks te klagen. Op Chrome of eenvoudige games, YouTube, de telefoon zou het praktisch een hele dag vol kunnen houden voor mijn gevoel.Grudgie schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:22:
Hier ook niks te klagen, zit gedurende de dag af en toe op m'n telefoon tijdens werk. Dan savonds laat op 25%.jules schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:10:
[...]
Ik heb ook echt niks te klagen. Op Chrome of eenvoudige games, YouTube, de telefoon zou het praktisch een hele dag vol kunnen houden voor mijn gevoel.
M'n poco f3 met custom rom had ik dan nog 35% misschien, maar zelfs met custom rom en GCAM echt ongelooflijk slechtere foto's tov de pixel 7. Ik had zo'n groot verschil niet verwacht.
De accu is bij mij toch een raadsel.
Tijdens vakantie in Azië had ik een simkaart gekocht. ik gebruikte 4g en wifi van het hotel. Over de gehele dag maakte ik fotos, filmpjes kijken en internetten. Einde van de had ik 30% over.
Nu weer thuis in NL zit mijn Vodafone simkaart in met 5g en wifi van werk of thuis haal ik de einde van de dag niet eens. 😕
Tijdens vakantie in Azië had ik een simkaart gekocht. ik gebruikte 4g en wifi van het hotel. Over de gehele dag maakte ik fotos, filmpjes kijken en internetten. Einde van de had ik 30% over.
Nu weer thuis in NL zit mijn Vodafone simkaart in met 5g en wifi van werk of thuis haal ik de einde van de dag niet eens. 😕
Je leest vaker dat mensen 5G uitschakelen. Misschien kun je dat eens proberen?Jmtpes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:49:
Tweakers heeft hier een artikel over:Jmtpes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:49:
review: Getest: de accuduur op 5G
Heeft alles met het modem te maken. Wat ik apart vind is dat ik geen 5G in mijn abonnement heb (SimYo) maar wel meer drain ervaar als het aan staat. En dat vooral in ruimtes met slecht bereik zoals oude bunkers of afgelegen terreinen.Jmtpes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:49:
Dat is inderdaad een interessant stuk t.a.v. de accuduur. Als accuduur belangrijker is dan 5G dan is de conclusie helder, zet 5G uit.Celf11 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:36:
[...]
Tweakers heeft hier een artikel over:
Ik ben ook wel geïnteresseerd in dit gedeelte uit dat nieuwsbericht:
Hieruit zou je zelfs kunnen concluderen dat 5G uitzetten sowieso geen beperking oplevert en dus aan te raden is. Tenzij je het er cool uit vindt zien bovenaan je prioriteitenlijst hebt staan (dat mag, geen waardeoordeel). In de reacties lees ik echter dat bij sommige providers 5G wel voordelen heeft, want een hogere uploadsnelheid. Dat is ook niet voor iedereen relevant. Aangezien ik een onbeperkte databundel heb en daardoor wifi niet of nauwelijks gebruik en veel in de cloud heb staan, is dat voor mij wel relevant.[...] Aan de andere kant: 5G is niet of niet veel sneller dan 4G. Je mist dus vrij weinig als je 5G uitzet. Eigenlijk is het 5G-icoon boven in beeld een rgb-led van je smartphone: je gebruikt het omdat het er cool uitziet, niet omdat je er iets aan hebt.
Bovendien is dit stuk inmiddels bijna 2,5 jaar oud. Is er in de tussentijd iets gewijzigd t.a.v. de uitrol van 5G die meer argumenten geeft om 5G aan te laten staan? En meer basaal, geldt de conclusie dat gebruik van 5G meer energieverbruik oplevert nog wel?
Edit: Bovenstaande zijn voor mij geen retorische vragen. Uit de empirische ervaringen begrijp ik dat mensen nog steeds een hoger energieverbruik ervaren als 5G aanstaat. Ik ben wel benieuwd of het nut van 5G in de loop van de periode als is veranderd.
[ Voor 7% gewijzigd door bazzemans op 03-02-2023 14:07 ]
Net voor de fun eens een speedtest gedaan met mij Pro:
4G: 129 Mbps download / 9 Mbps upload
5G: 80 Mbps download / 21 Mbps upload
Beide een latentie van 21 ms op dezelfde server.
Provider is T-Mobile, en betreft een Esim
Ik had hem standaard op 5G staan, echter heb ik soms wat connectie issues ( uitroepteken bij sim )
Ik laat hem komende week gewoon eens op 4G staan, kijken wat het doet met de verbinding en met de batterij.
Ik had hem standaard op 5G staan, echter heb ik soms wat connectie issues ( uitroepteken bij sim )
Ik laat hem komende week gewoon eens op 4G staan, kijken wat het doet met de verbinding en met de batterij.
Net als een paar anderen hier heb ik last dat ik regelmatig niet gebeld kan worden: Volgens mijn Pixel 7 heb ik gewoon bereik, maar de andere kant hoort dat ik geen bereik zou hebben. Ik heb het toestel al naar Belsimpel geretourneerd voor reparatie, maar zij kunnen het probleem niet reproduceren (denk omdat het probleem zich niet altijd voordoet).
Ik heb het probleem zowel op mijn privé Lebara (KPN-netwerk) fysieke sim (4G) als op mijn werk T-Mobile e-sim (5G). Ik lijk wel altijd gebeld te kunnen worden (op mijn privé-sim) als ik mijn fysieke sim naar 3G zet (omdat KPN geen 3G-netwerk meer heeft, gaat de telefoon dan terug naar 2G/EDGE). Alleen dan heb ik weer het probleem dat er na ca. 15 minuten geregeld allemaal gekraak op de lijn komt en ik de ander nauwelijks meer kan horen; de ander ervaart geen problemen.
Ik heb dit probleem ook als ik WiFi helemaal uitzet, dus lijkt (bij mij) niet te liggen aan switchen WiFi <-> 4G/5G.
Is er inmiddels al een oplossing voor dit probleem?
Ik heb het probleem zowel op mijn privé Lebara (KPN-netwerk) fysieke sim (4G) als op mijn werk T-Mobile e-sim (5G). Ik lijk wel altijd gebeld te kunnen worden (op mijn privé-sim) als ik mijn fysieke sim naar 3G zet (omdat KPN geen 3G-netwerk meer heeft, gaat de telefoon dan terug naar 2G/EDGE). Alleen dan heb ik weer het probleem dat er na ca. 15 minuten geregeld allemaal gekraak op de lijn komt en ik de ander nauwelijks meer kan horen; de ander ervaart geen problemen.
Ik heb dit probleem ook als ik WiFi helemaal uitzet, dus lijkt (bij mij) niet te liggen aan switchen WiFi <-> 4G/5G.
Je moet 5G niet zien als een lifecycle 'meer beter' upgrade, maar een opschaling. De technologie is anders en meer verfijnd niet omdat het veel sneller dan 4G moet zijn, maar omdat de backbone van 4G niet voldoet om de huidige toename van mobiele verbindingen te ondersteunen.bazzemans schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:53:
[...]
Bovendien is dit stuk inmiddels bijna 2,5 jaar oud. Is er in de tussentijd iets gewijzigd t.a.v. de uitrol van 5G die meer argumenten geeft om 5G aan te laten staan?
Als je nu een toestel koopt die met 5G kan verbinden dan is dat niet fijn omdat je (bijvoorbeeld) nóg hogere resolutie kan streamen, maar omdat je over een X jaar kan overschakelen naar een netwerk die niet overbelast is.
Ja, de technologie is niet veranderd. Ook bij Quallcom en Apple verbruikt 5G momenteel meer, Samsung's procedé (Exynos en Tensor) zijn bij voorbaat al grotere verbruikers dus dit soort effecten worden versterkt. MediaTek zit met hun modem tussen de top (Apple/Quallcom) en Samsung's procedé in, en Kirin (Huawei) bungelt ergens onderaan.bazzemans schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:53:
[...]
En meer basaal, geldt de conclusie dat gebruik van 5G meer energieverbruik oplevert nog wel?
Dat is m.i. dan vooral geredeneerd vanuit de provider. Als klant schakel ik helemaal niks over, maar verwacht ik (in alle redelijkheid) dat de provider de dienst levert die ik afneem (en ze beloven).nst6ldr schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:11:
[...]
Je moet 5G niet zien als een lifecycle 'meer beter' upgrade, maar een opschaling. De technologie is anders en meer verfijnd niet omdat het veel sneller dan 4G moet zijn, maar omdat de backbone van 4G niet voldoet om de huidige toename van mobiele verbindingen te ondersteunen.
Als je nu een toestel koopt die met 5G kan verbinden dan is dat niet fijn omdat je (bijvoorbeeld) nóg hogere resolutie kan streamen, maar omdat je over een X jaar kan overschakelen naar een netwerk die niet overbelast is.
Voor innoveren (en 5G mag toch worden gezien als innovatie t.o.v. 4G?) is het belangrijk om de klant (eindgebruiker) centraal te stellen. De belofte van 5G is "supersnel internet" (https://www.consumentenbo...is-5g-en-wat-kun-je-ermee) of "Deze kenmerkt zich door een grotere gegevensdoorvoer en minder vertraging (latentie) in vergelijking met de voorganger 4G[..]" ( Wikipedia: 5G). Dat is voor mij als klant/eindgebruiker relevant. Dat daar een heel technisch verhaal achter schuilgaat, zal mij als klant/eindgebruiker (niet te verwarren met geïnteresseerde Tweaker) eerlijk gezegd worst wezen.
In mijn usecase is dus wel degelijk het feit dat het sneller en (nagenoeg) overal toegankelijk is van belang. Hiervoor ben ik bereid een abonnement te betalen met onbeperkt data (fijn voor mijn provider, daar ben ik klant). De download van 5G is thuis sneller dan mijn vaste verbinding (bekabeld en wifi) en de upload nagenoeg gelijk. Bovendien heb ik in het hele huis bereik, dus ook op zolder. Dat is met wifi vaak lastiger te bereiken.
Je reactie is voor mij als geïnteresseerde Tweaker dus nice to know, maar als klant/eindgebruiker irrelevant. Voor mijn provider (als klant/afnemer van apparatuur om een mobiel netwerk en de verbindingen voor hun klanten in stand te houden) is dat wel relevant.
Oké dat is in ieder geval duidelijk. Zijn er geen andere ontwikkelingen dan alleen de modem van invloed? Zoals het aantal beschikbare masten waarop met 5G verbinding kan worden gemaakt? Telkens verbinding moeten maken met een zwakker signaal kost doorgaans meer energie. Nu ik dit type, verwacht ik eigenlijk dat Tweakers dat wel in hun testopstelling heeft uitgesloten en inderdaad staat die methode beschreven (inclusief beperkingen).[...]
Ja, de technologie is niet veranderd. Ook bij Quallcom en Apple verbruikt 5G momenteel meer, Samsung's procedé (Exynos en Tensor) zijn bij voorbaat al grotere verbruikers dus dit soort effecten worden versterkt. MediaTek zit met hun modem tussen de top (Apple/Quallcom) en Samsung's procedé in, en Kirin (Huawei) bungelt ergens onderaan.
Wat er ook in de tekst staat:
Hierin staat dus dat 5G nu op een bepaalde manier in Nederland werkt. Dat is echter 2,5 jaar geleden opgeschreven. Begrijp ik het goed dat aan die context (van hoe 5G in Nederland werkt) niks is gewijzigd?Om te beginnen het waarom: waarom zou 5G meer of minder vragen dan 4G? Om daar antwoord op te kunnen geven, duiken we eerst even in de manier hoe 5G nu in Nederland werkt. Alle providers werken met non-standalone 5G. De telefoon verbindt zich altijd met een 'anchor band', een frequentieband met 4G voor signalling en deels voor upload. Een telefoon op 5G is dus altijd óók verbonden met een 4G-band.
Dat heb ik ook even gedaan met mijn Pro.Frank1973 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:58:
4G: 99,4 Mbps download / 28,9 Mbps upload / latentie 1 ms
5G: 260,7 Mbps download / 62,2 Mbps upload / latentie 4 ms
Provider is KPN en er zit een fysieke simkaart in de Pixel.
Opvallend verschillen. Bij mij is de snelheid met 5G (wat mij betreft) substantieel beter. De latentie is wel hoger, maar dat verschil is (voor mij) niet merkbaar.
5G wordt als een hype gemarket omdat beide provider en klant er maar beter vroeg bij kunnen zijn: iedereen heeft er baat bij om klaar te zijn voor de overstap. Providers kunnen nu eenmaal niet meer van 4G maken dan het nu is. Even heel bot gezegd: er komt gewoon een punt aan waarop 5G sneller is dan 4G omdat de druk op het laatstgenoemde netwerk te hoog ligt. Het is ook geen kwestie van meer 4G apparatuur bijprikken, de werking van de infrastructuur is gewoon een bottleneck en heeft z'n maximale potentie bereikt.bazzemans schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 15:28:
[...]
Dat is m.i. dan vooral geredeneerd vanuit de provider. Als klant schakel ik helemaal niks over, maar verwacht ik (in alle redelijkheid) dat de provider de dienst levert die ik afneem (en ze beloven).
Voor innoveren (en 5G mag toch worden gezien als innovatie t.o.v. 4G?) is het belangrijk om de klant (eindgebruiker) centraal te stellen. De belofte van 5G is "supersnel internet" (https://www.consumentenbo...is-5g-en-wat-kun-je-ermee) of "Deze kenmerkt zich door een grotere gegevensdoorvoer en minder vertraging (latentie) in vergelijking met de voorganger 4G[..]" ( Wikipedia: 5G). Dat is voor mij als klant/eindgebruiker relevant. Dat daar een heel technisch verhaal achter schuilgaat, zal mij als klant/eindgebruiker (niet te verwarren met geïnteresseerde Tweaker) eerlijk gezegd worst wezen.
Er zijn overigens nu al wel scenario's waarbij 5G sneller is. In gebieden met hoge dichtheid aan verbindingen (denk bijvoorbeeld voetbalstadions en evenementen terreinen) is 5G beter ingericht om met drukte om te gaan. Naarmate het aantal apparaten toeneemt is dat verschil niet meer voorbehouden aan extreem drukke plekken.
De werking heeft wat meer nuance, beide 4G en 5G gebruiken momenteel dezelfde banden in Nederland, wat overigens niet wil zeggen dat ze even snel zijn. De infrastructuur erachter is namelijk wel anders. De verwachting is dat de belangrijkste band in 2024 in gebruik genomen kan worden.
tl;dr -> mocht jouw smartphonegebruik niet in extreme drukte zijn dan zou je op z'n vroegst in 2024 een 5G abonnement willen uitproberen. In de tussentijd is het overigens niet ondenkbaar dat 4G langzamer gaat worden.
@nst6ldr Thanks voor de toelichting.
Je eerste alinea is echt vanuit de provider bekeken. Zij kunnen op den duur hun product niet goed leveren, als er niet overgestapt wordt naar 5G. 4G wordt dus obsoleet, maar is het nog niet. Dat is mij helder. Ik probeer vooral vanuit mezelf als de klant te redeneren en waarom het (nu of in de toekomst) relevant is om 5G te gebruiken. De rest van je reactie gaat daar wel over
.
Wat ik eruit opmaak is dat op zijn vroegst 2024 voor alle gebruikers 5G de beste optie is (ook al kost het meer energie). Tot die tijd, is het afhankelijk van de context/omgeving van gebruik of 5G sneller is.
Ik ervaar dus thuis dat 5G sneller is dan 4G en sneller is dan mijn Wifi. Voor mij (n=1) is mijn constatering voorlopig dat 5G een prima keuze is om te gebruiken (en neem ik het extra batterijgebruik voor lief).
Je eerste alinea is echt vanuit de provider bekeken. Zij kunnen op den duur hun product niet goed leveren, als er niet overgestapt wordt naar 5G. 4G wordt dus obsoleet, maar is het nog niet. Dat is mij helder. Ik probeer vooral vanuit mezelf als de klant te redeneren en waarom het (nu of in de toekomst) relevant is om 5G te gebruiken. De rest van je reactie gaat daar wel over
Wat ik eruit opmaak is dat op zijn vroegst 2024 voor alle gebruikers 5G de beste optie is (ook al kost het meer energie). Tot die tijd, is het afhankelijk van de context/omgeving van gebruik of 5G sneller is.
Ik ervaar dus thuis dat 5G sneller is dan 4G en sneller is dan mijn Wifi. Voor mij (n=1) is mijn constatering voorlopig dat 5G een prima keuze is om te gebruiken (en neem ik het extra batterijgebruik voor lief).
[ Voor 4% gewijzigd door bazzemans op 03-02-2023 16:02 ]
Ik heb hier helaas ook nog steeds last van....SiHiDa schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:58:
Net als een paar anderen hier heb ik last dat ik regelmatig niet gebeld kan worden: Volgens mijn Pixel 7 heb ik gewoon bereik, maar de andere kant hoort dat ik geen bereik zou hebben. Ik heb het toestel al naar Belsimpel geretourneerd voor reparatie, maar zij kunnen het probleem niet reproduceren (denk omdat het probleem zich niet altijd voordoet).
Ik haal niet zulke hoge cijfers als jij, maar misschien staat mijn 'paal' verder weg dan ik dacht. Ik heb Vodafone en als ik de voorkeur voor 5G uit zet, krijg ik wél lagere doorvoer. Schakel ik 5G weer in, is het beduidend hoger. Het is eigenlijk voor het eerst dat ik het concreet test, maar voor mijn gevoel is het ook snel zat moet ik zeggen. Ik download niet echt iets dat die snelheid nodig heeft, hooguit een Youtube filmpje.Frank1973 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:58:
Ik kwam op 38,5Mbps download en 19,3 up met 5G aan; 8,93Mbps down tegen 16,1 up met 4G. Beiden met 30/35ms latency.
Ik testte het vanaf de 20ste verdieping met de pui open. Ik kan de Maassilo zien en ik die daar een paar GSM antennes en ik hoopte dat die van Vodafone waren, maar dat zal wel niet, anders had ik hoger gescoord. Ik ga het nog een keer meten op de begane grond in wat meer open terrein.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Heb je het ook gemeld op de Issue tracker? https://issuetracker.google.com/issues/256012808?pli=1SiHiDa schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:58:
Ik moet zeggen dat ik afgelopen week geen melding of smsjes kreeg dat ik een oproep gemist had. Ben deze week veel gebeld en dat ging erg goed. Ik zag wel dat er een carrier updates was in de Playstore, maar of het daar mee te maken heeft? Anders zouden veel meer mensen het probleem moeten hebben.
Nee, niet gemeld omdat de titel daarvan 'Pixel 7 Pro Does Not Reconnect to Cell Network After Losing Connection' is, bij mij speelt die 'losing connection' niet.Binnetie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:09:
[...]
Heb je het ook gemeld op de Issue tracker? https://issuetracker.google.com/issues/256012808?pli=1
Ik moet zeggen dat ik afgelopen week geen melding of smsjes kreeg dat ik een oproep gemist had. Ben deze week veel gebeld en dat ging erg goed. Ik zag wel dat er een carrier updates was in de Playstore, maar of het daar mee te maken heeft? Anders zouden veel meer mensen het probleem moeten hebben.
Ik heb afgelopen week niet geprobeerd, toen lag hij voor reparatie bij Belsimpel... Ik heb hem nu terug, zal het nogmaals proberen met die carrier update.
Hier exact dezelfde problemen, maar zoals in m'n vorige bericht gemeld heb ik deze week nog geen problemen ervaren.oZy schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 16:06:
[...]
Ik heb hier helaas ook nog steeds last van....fysieke T-mobile SIM en eSIM van KPN. Op de T-Mobile SIM kan ik nauwelijks gebeld worden. Woensdag werd ik erop gebeld maar die persoon gaf ook aan dat hij het 4x moest proberen en dat het ook heel vaag is; het blijft heel lang stil en daarna krijgt hij melding dat het andere toestel niet in gebruik is. Bij de 4e keer lukte het ineens wel.
Ik denk dat wanneer mensen hem terugsturen dat ze hem gewoon omruilen bij Google (indien rechtstreeks bij hij gekocht?
@SiHiDa heeft hem naar Belsimpel gestuurd, maar hij is dus niet omgeruild?
Is er een issue op de tracker dan? Ik kan niet zien wanneer ik bijv even geen bereik had. Want ik kijk niet veel op het toestel. Op de momenten dat ik niet bereikbaar was lag het toestel op m'n bureau met m'n scherm uit. Het lijkt wel of het modem te ver in slaap valt.SiHiDa schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:14:
[...]
Nee, niet gemeld omdat de titel daarvan 'Pixel 7 Pro Does Not Reconnect to Cell Network After Losing Connection' is, bij mij speelt die 'losing connection' niet.
Ik heb afgelopen week niet geprobeerd, toen lag hij voor reparatie bij Belsimpel... Ik heb hem nu terug, zal het nogmaals proberen met die carrier update.
KPN gaf aan dat ze een timeout zien op de verbinding. Die soms ineens hersteld.
Ik kan vaak zo het probleem reproduceren:Binnetie schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:20:
[...]
Is er een issue op de tracker dan? Ik kan niet zien wanneer ik bijv even geen bereik had. Want ik kijk niet veel op het toestel. Op de momenten dat ik niet bereikbaar was lag het toestel op m'n bureau met m'n scherm uit. Het lijkt wel of het modem te ver in slaap valt.
KPN gaf aan dat ze een timeout zien op de verbinding. Die soms ineens hersteld.
Het toestel laat ik thuis liggen (waar ik goed bereik heb) en ik gebruik hem een tijdje niet. Dan ga ik na een paar uur mijn Pixel bellen met een ander toestel. Dan is er gewoon bereik volgens de Pixel, maar ik hoor met mijn andere toestel dat de Pixel geen bereik zou hebben. Wat heel goed door die timeout zou kunnen worden verklaard.
Als ik VoLTE (4G) uitzet, lijkt het probleem opgelost (bij mijn Lebara kan ik het niet direct uitzetten, omdat KPN geen 3G-netwerk meer heeft; daarom moet ik impliciet VoLTE uitzetten door te laten connecten naar max 3G, wat dan 2G/EDGE wordt, maar dan krijg ik weer last van gekraak).
Als ik https://issuetracker.google.com/issues/256012808?pli=1 lees, zijn dat vooral issues waarbij de Pixel zelf ook aangeeft geen bereik te hebben. Dat probleem heb ik dus (nog) niet. Ik heb nog niet gezocht of er al ander issue is waarbij mijn/ons probleem wordt besproken.
Belsimpel zegt: lijkt gewoon te werken, je krijgt toestel terug.
In begin dacht ik ook dat het softwareprobleem was, daarom ook gewacht op updates. Maar ik vermoed nu dat het, in ieder geval deels, een hardwareprobleem is.
Hallo allemaal, na jaren samsung ben ik sinds gister over naar de pixel 7 pro.
Ik maak graag fotos en wilde dit toestel graag hebben. Nu ben ik een beetje van de leg want ik zie dat bijna al mijn belangrijke mappen uit de Samsung galerij in ' files ' staan en wat andere mappen in Google foto's.
Ik wil niet vanuit files blijven werken want ik vind dat erg onoverzichtelijk opgebouwd..
Ik werkte al een beetje met Google foto's als back up maar sorteerde veel in de galerij . Hoe krijg ik mijn mappen compleet in Google foto's? Toch niet hopelijk handmatig alle fotos weer bij elkaar zoeken? 😭
Ik maak graag fotos en wilde dit toestel graag hebben. Nu ben ik een beetje van de leg want ik zie dat bijna al mijn belangrijke mappen uit de Samsung galerij in ' files ' staan en wat andere mappen in Google foto's.
Ik wil niet vanuit files blijven werken want ik vind dat erg onoverzichtelijk opgebouwd..
Ik werkte al een beetje met Google foto's als back up maar sorteerde veel in de galerij . Hoe krijg ik mijn mappen compleet in Google foto's? Toch niet hopelijk handmatig alle fotos weer bij elkaar zoeken? 😭
Daar heb je wel een punt. Maar ik geloof dat ik tussen de reacties doorlas dat er ook mensen reageerden die zeiden dat de signaal in het scherm gewoon zichtbaar is.SiHiDa schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 23:32:
[...]
Ik kan vaak zo het probleem reproduceren:
Het toestel laat ik thuis liggen (waar ik goed bereik heb) en ik gebruik hem een tijdje niet. Dan ga ik na een paar uur mijn Pixel bellen met een ander toestel. Dan is er gewoon bereik volgens de Pixel, maar ik hoor met mijn andere toestel dat de Pixel geen bereik zou hebben. Wat heel goed door die timeout zou kunnen worden verklaard.
Als ik VoLTE (4G) uitzet, lijkt het probleem opgelost (bij mijn Lebara kan ik het niet direct uitzetten, omdat KPN geen 3G-netwerk meer heeft; daarom moet ik impliciet VoLTE uitzetten door te laten connecten naar max 3G, wat dan 2G/EDGE wordt, maar dan krijg ik weer last van gekraak).
Als ik https://issuetracker.google.com/issues/256012808?pli=1 lees, zijn dat vooral issues waarbij de Pixel zelf ook aangeeft geen bereik te hebben. Dat probleem heb ik dus (nog) niet. Ik heb nog niet gezocht of er al ander issue is waarbij mijn/ons probleem wordt besproken.
Belsimpel zegt: lijkt gewoon te werken, je krijgt toestel terug.
In begin dacht ik ook dat het softwareprobleem was, daarom ook gewacht op updates. Maar ik vermoed nu dat het, in ieder geval deels, een hardwareprobleem is.
Het is vast een combinatie. Het modem en de software. Mogelijk dat bij ons de telefoon aan blijft geven bereik/signaal te hebben terwijl het modem niet reageerd/slaapt. Dat zou dan het software stukje zijn.
Moet erbij zeggen dat ik op m'n werk regelmatig tablets en telefoons zie van Samsung die zeggen dat ze signaal hebben, terwijl er helemaal geen datasim in zit.
Ik heb het in de issue tracker vermeld dat ik gewoon bereik heb als het probleem speelt. Nu las ik dus nog iemand die 1 feb heeft gereageerd dat hij de bèta van de carrier service had geïnstalleerd en het bij hem ineens lijkt opgelost, hij ervaart meer bereik.
Ben zelf heel erg tevreden met de telefoons. Ik ga nog wel regelmatig mis met als ik een audioboodschap wil sturen dat hij al verzend terwijl ik de knop net op de rand van het scherm vasthoud.
En soms gaat het openen van het appoverzicht niet heel lekker, als in dan swipe dan open ik het menu met alle apps. Misschien dat het ook wel komt door m'n iets opstaand hoesje aan de onderkant van de telefoon.
Daarnaast is de telefoon met 1 hand bedienen net te doen, maar ben ik wel bang dat hij een keer uit mn handen valt.
De accuduur is prima. Ik kom goed de dag door. Hopelijk valt het in de zomer mee qua accuduur.
[ Voor 19% gewijzigd door Binnetie op 04-02-2023 08:56 ]
Hoe was het ontvangst voor WiFi en het netwerk op vakantie en hoe verhoudt dat met thuis?Jmtpes schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 21:49:
Ik zit thuis op een niet bijzonder sterke 5g ontvangst van KPN (andere netwerken zijn alleen maar slechter), maar wel op een sterke WiFi ontvangst (access point staat in dezelfde ruimte, met reden 😉).
Lees mijn reactie hierboven. Mijn conclusie is dat WiFi bereik meer bepalend is dan 5G ontvangst.Celf11 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 07:36:
[...]
Tweakers heeft hier een artikel over:
Snelheid op 5G;
Down 106, up 4,7
Snelheid op 4G;
Down 110, up 5
Niet zo'n heel groot verschil qua snelheid. Ik laat hem lekker op 5G staan.
[ Voor 16% gewijzigd door jules op 04-02-2023 09:05 ]
Ik heb een abo (vanuit mn vorige telefoon) van AVG. Ik gebruikte zowel de antivirus en aanverwante producten als de VPN. Nu heeft de 7 pro eigenlijk al die producten al in de telefoon zitten.
Wat is aan te bevelen om te gebruiken? Alles van het toestel zelf of alles van mn abo van AVG (of willekeurig een andere aanbieder)? Is er verschil in bescherming wat betreft antivirus e.d. en is er verschil in snelheid van de vpn (dus in vergelijking met de 7 pro)?
Wat is aan te bevelen om te gebruiken? Alles van het toestel zelf of alles van mn abo van AVG (of willekeurig een andere aanbieder)? Is er verschil in bescherming wat betreft antivirus e.d. en is er verschil in snelheid van de vpn (dus in vergelijking met de 7 pro)?
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Sowieso is een antivirus op Android een beetje iffy. Apps draaien allemaal in dezelfde context - ook de antivirus zelf - en dat maakt het lastig om het een zinvolle toevoeging te maken. Waar je op Windows en Linux een antivirus product in een 'elevated' context draait (daarom moet je administrator of root zijn voor de installatie) is dit bij Android uberhaubt niet mogelijk zonder te rooten.MetalManic schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:07:
Ik heb een abo (vanuit mn vorige telefoon) van AVG. Ik gebruikte zowel de antivirus en aanverwante producten als de VPN. Nu heeft de 7 pro eigenlijk al die producten al in de telefoon zitten.
Dus een antivirus kan niet ingrijpen, alleen achteraf vertellen dat je troep hebt gedownload en geinstalleerd.
Voor wat betreft de VPN is er nog niet veel bekend over die van Google. Logischerwijs is het een ramp kwa privacy, maar als je al van plan was het toestel te kopen dan heb je daar vrede mee. Rest alleen nog het veiligheidsaspect: je gebruikt een VPN om op open WiFi netwerken je verkeer te versleutelen. Laatste keer dat ik keek was Google erg vaag over het gebruikte protocol, dus er valt niet veel te zeggen over de veiligheid.
Heb jij ook die bèta geïnstalleerd? Of de laatste officiële Carrier service?Binnetie schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:44:
[...]
Ik heb het in de issue tracker vermeld dat ik gewoon bereik heb als het probleem speelt. Nu las ik dus nog iemand die 1 feb heeft gereageerd dat hij de bèta van de carrier service had geïnstalleerd en het bij hem ineens lijkt opgelost, hij ervaart meer bereik.
Ik heb het even nagezocht. Ik dacht dat ik beta deelnemer was maar dat ben ik niet. Herinner me dat ik uit het beta programma gestapt ben in november. Laatste update is van 9 januari.SiHiDa schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:54:
[...]
Heb jij ook die bèta geïnstalleerd? Of de laatste officiële Carrier service?
Ik bel mezelf af en toe en nog geen melding meer gehad sinds deze week. Dan is die update wel laat uitgerold bij mij.
Ik heb sinds gisteren de Pixel 7. Nu heb ik de volgende Qi-autohouder gekocht(https://www.action.com/nl...foonhouder-met-qi-lader-/) maar hij wil niet draadloos opladen. Wat is het probleem?
Het is een lader van de action, dat is het probleem!thorngames schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:23:
Ik heb sinds gisteren de Pixel 7. Nu heb ik de volgende Qi-autohouder gekocht(https://www.action.com/nl...foonhouder-met-qi-lader-/) maar hij wil niet draadloos opladen. Wat is het probleem?
En waarom zou dat een probleem moeten zijn? Dat het minder kwaliteit is, is voor mij geen argument. Ik verwacht hier op Tweakers toch wel iets meer technische antwoordenWhiskey48 schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:42:
[...]
Het is een lader van de action, dat is het probleem!
Op Tweakers verwacht men ook iets meer initiatief van de vraagsteller zelf. Wat heb je al geprobeerd? Doet het helemaal niks of heel kortstondig? Heb je het al getest met een ander toestel? Et cetera.thorngames schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:45:
[...]
En waarom zou dat een probleem moeten zijn? Dat het minder kwaliteit is, is voor mij geen argument. Ik verwacht hier op Tweakers toch wel iets meer technische antwoorden
We hebben hier op Tweakers geen glazen bol waarmee we kunnen zien waarom iets wel of niet werkt.
Je zegt zelf al wat het probleem is. Hij doet het niet.thorngames schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:45:
[...]
Ik verwacht hier op Tweakers toch wel iets meer technische antwoorden
Als je oplossingen wilt is het misschien handig om aan te geven wat je allemaal al geprobeerd en uitgesloten hebt.
Andere telefoon geprobeerd? Andere kabel geprobeerd? Andere aansluiting van de auto geprobeerd? Binnen al eens op een gewone lader aangesloten?
De informatie die je nu geeft geeft geen enkel houvast voor een oplossing
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Dat meer initiatief snap ik, maar om gelijk op de winkel af te spelen, vind ik ook weer niet juist.bazzemans schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:48:
[...]
Op Tweakers verwacht men ook iets meer initiatief van de vraagsteller zelf. Wat heb je al geprobeerd? Doet het helemaal niks of heel kortstondig? Heb je het al getest met een ander toestel? Et cetera.
We hebben hier op Tweakers geen glazen bol waarmee we kunnen zien waarom iets wel of niet werkt.
Hij pakt helemaal niets op. Of het met andere toestellen werkt, weet ik niet, aangezien dit mijn eerste toestel met draadloos opladen is. Heb het zowel met als zonder hoesje geprobeerd.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het niet reageert vanwege micro-usb richting de Qi-lader. Vanuit de auto wordt er wel stroom geleverd.
Vraag iemand anders met een telefoon voor draadloos laden om het te testen. Probeer een ander kabeltje. Probeer het eens in een andere auto. Genoeg te troubleshooten nog.
En onderaan de streep kan de conclusie ook zijn dat het ding niet werkt en terug kan naar Action. Dat zijn ze daar wel gewend. Genoeg spuk wat niet, matig of kortstondig werkt. Geldt niet voor alles. Sommige dingen daar zijn (voor over het algemeen basis gebruik) prima.
En onderaan de streep kan de conclusie ook zijn dat het ding niet werkt en terug kan naar Action. Dat zijn ze daar wel gewend. Genoeg spuk wat niet, matig of kortstondig werkt. Geldt niet voor alles. Sommige dingen daar zijn (voor over het algemeen basis gebruik) prima.
Zoals ik al eerder zei, is dit mijn eerste telefoon met draadloos opladen. Totaal niet stilgestaan bij het feit dat de spoelen bijna precies op elkaar moeten liggen.thorngames schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 15:23:
Probleem is dus opgelost.
Na 2,5 jaar heeft mijn Pixel 5 helaas de geest gegeven. Gevallen in bad terwijl hij niet meer 100% waterdicht was/is. Vocht bij de camera's en als ik linksboven druk zet komt er vocht uit de randen. USB reageert nog wel, maar dus tijd voor een andere. Eigenlijk blind een Pixel 7 besteld, die hopelijk morgen geleverd wordt. Zegt ook wel iets over hoe tevreden ik was over de Pixel 5 dat ik 'blind' voor de opvolger ga eigenlijk. Hopelijk kan ik daar weer 2,5 jaar mee doen, al hoop ik stiekem dat de waterdichtheid iets beter is
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
Aanvulling: vanavond toch weer niet bereikbaar. Probleem is zeker niet opgelost met de laatste carrier update.Binnetie schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:06:
[...]
Ik heb het even nagezocht. Ik dacht dat ik beta deelnemer was maar dat ben ik niet. Herinner me dat ik uit het beta programma gestapt ben in november. Laatste update is van 9 januari.
Ik bel mezelf af en toe en nog geen melding meer gehad sinds deze week. Dan is die update wel laat uitgerold bij mij.
Ook gehad.... komende vanaf een Huawei mate 20 pro. Blijkbaar ging er iets mis met de indeling van datums, dat gecorrigeerd met de betaalde app gallery dates.Simonevd schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:17:
Dat loste al veel op, maar lang niet alle fotos stonden correct erin.
Paar keer Google account verwijderen en opnieuw aanmaken was voor mij de oplossing.
Ontvangst thuis en tijdens vakantie is bijna gelijk qua wifi en netwerk.jules schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:46:
[...]
Hoe was het ontvangst voor WiFi en het netwerk op vakantie en hoe verhoudt dat met thuis?
Ik zit thuis op een niet bijzonder sterke 5g ontvangst van KPN (andere netwerken zijn alleen maar slechter), maar wel op een sterke WiFi ontvangst (access point staat in dezelfde ruimte, met reden 😉).
[ Voor 5% gewijzigd door Jmtpes op 05-02-2023 10:04 ]
Dat is dan denk ik de enige reden om dit toestel te rooten!? Ik heb echt geen zin meer om met custom roms te gaan knoeien 🙃. Ik las dat het unrooten ook erg simpel is. Ik overweeg dus toch om root toegang te verschaffen.nst6ldr schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 12:38:
[...]
Sowieso is een antivirus op Android een beetje iffy. Apps draaien allemaal in dezelfde context - ook de antivirus zelf - en dat maakt het lastig om het een zinvolle toevoeging te maken. Waar je op Windows en Linux een antivirus product in een 'elevated' context draait (daarom moet je administrator of root zijn voor de installatie) is dit bij Android uberhaubt niet mogelijk zonder te rooten.
Dus een antivirus kan niet ingrijpen, alleen achteraf vertellen dat je troep hebt gedownload en geinstalleerd.
Voor wat betreft de VPN is er nog niet veel bekend over die van Google. Logischerwijs is het een ramp kwa privacy, maar als je al van plan was het toestel te kopen dan heb je daar vrede mee. Rest alleen nog het veiligheidsaspect: je gebruikt een VPN om op open WiFi netwerken je verkeer te versleutelen. Laatste keer dat ik keek was Google erg vaag over het gebruikte protocol, dus er valt niet veel te zeggen over de veiligheid.
Het zou me verassen als de antivirus weet wat hij met root rechten aan moet, ik denk niet dat de makers er vanuit gaan dat doorsnee klanten dat gaan doen. Wat mij betreft zijn antivirus apps die pretenderen je telefoon veilig te houden altijd een beetje snake oil. Als er tools bij komen als VPN, password manager en dat soort zaken dan valt er nog wat voor te zeggen, maar echt apps scannen en verwijderen is niet zo zinvol: als er een app is die zich als rootkit gaat gedragen dan is zo'n antivirus altijd te laat.MetalManic schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:44:
[...]
Dat is dan denk ik de enige reden om dit toestel te rooten!? Ik heb echt geen zin meer om met custom roms te gaan knoeien 🙃. Ik las dat het unrooten ook erg simpel is. Ik overweeg dus toch om root toegang te verschaffen.
Zelfs om een andere ROM te draaien is er geen root nodig, je kan bijvoorbeeld GrapheneOS gewoon vanaf een website installeren. Kost 5 minuten en is geen technische kennis voor nodig, alleen een kabel.
Wooh, de wereld is aardig veranderd sinds ik met angstzweet de hele tutorial volgde om mijn Htc Magic voor het allereerst te rooten. Dat vond ik toen echt een dingetje. Zo bang om het toestel te bricken. Volgens mij heb ik het rooten van toestellen volgehouden tot en met mn Htc One (m7)(Htc Magic, Htc desire, Samsung Galaxy S2 en Htc One). Daarna was ik er wel klaar mee....nst6ldr schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:53:
[...]
Het zou me verassen als de antivirus weet wat hij met root rechten aan moet, ik denk niet dat de makers er vanuit gaan dat doorsnee klanten dat gaan doen. Wat mij betreft zijn antivirus apps die pretenderen je telefoon veilig te houden altijd een beetje snake oil. Als er tools bij komen als VPN, password manager en dat soort zaken dan valt er nog wat voor te zeggen, maar echt apps scannen en verwijderen is niet zo zinvol: als er een app is die zich als rootkit gaat gedragen dan is zo'n antivirus altijd te laat.
Zelfs om een andere ROM te draaien is er geen root nodig, je kan bijvoorbeeld GrapheneOS gewoon vanaf een website installeren. Kost 5 minuten en is geen technische kennis voor nodig, alleen een kabel.
In die tijd ging het er meer om dat roms het uiterlijk van de telefoon echt wijzigden. Goed voorbeeld was Paranoid Android met het aanpasbare uiterlijk of juist roms die veel meer tweak mogelijkheden gaven zoals de roms van Venom. Voor mij was dat gegeven ook waarom Android voor mij zoveel beter was (en is) dan iPhone.
Tegenwoordig zitten de voordelen van rooten en custom roms volgens mij veel meer onder de motorkap.
[ Voor 15% gewijzigd door MetalManic op 06-02-2023 08:52 ]
Ik heb bijna ook alles gehad van HTC (die vroeger echt ver voorliep op welke telefoon dan ook).
Heb hier zelfs nog een HTC HD2 waar origineel Windows op stond, maar toendertijd omgezet naar een van de eerste Android OS'ses.
Altijd elke telefoon geroot via ADB, maar ik denk dat ik deze zo laat.
Het rooten is tegenwoordig wel heel simple met al de nieuwe GUI tools.
Neem bv PixelFlasher. Het kan gewoon niet makkelijker.
Heb hier zelfs nog een HTC HD2 waar origineel Windows op stond, maar toendertijd omgezet naar een van de eerste Android OS'ses.
Altijd elke telefoon geroot via ADB, maar ik denk dat ik deze zo laat.
Het rooten is tegenwoordig wel heel simple met al de nieuwe GUI tools.
Neem bv PixelFlasher. Het kan gewoon niet makkelijker.
Ik heb net hetzelfde probleem en ondanks dat ik verder dik tevreden ben denk ik er toch aan hem weg te doen en een betrouwbaar toestel aan te kopen gezien het voor mijn werk belangrijk is dat ik bereikbaar ben.SiHiDa schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:58:
Volgens mij is het wel een bug. Ik heb zowel een vaste sim als een e-sim. En als ik op één van beide niet bereikbaar ben dan helpt het om even het andere nummer te bellen. Het lijkt er op dat de niet werkende sim dan opnieuw geactiveerd wordt want ik krijg dan gelijk de berichten van gemiste oproepen binnen.
En dat is meteen het probleem. Als er op die andere wel actieve sim niet gecommuniceerd wordt dan kan het dus lang duren voordat ik het door heb.
Zo heb ik dus mijn gemiste spraakoproepen al eens pas na een week binnen gekregen, en was ik dus een week ook niet bereikbaar op dat ene nummer.
Ik weet dat er hier een medewerker zit van Google die dit kan doorgeven maar kunnen we dit ook rechtstreeks melden aan Google?
Wat de preciese oorzaak is is mij onduidelijk. 4G, 5G geen G het gebeurt telkens opnieuw

Edit: kan dus via hier https://issuetracker.google.com/issues/256012808?pli=1
Je kan in de Google Foto's app selecteren welke je mappen wel en niet wil synchroniseren.Simonevd schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 08:17:
Ik mag vandaag weer verlengen, heb nu een pixel 6 en wil graag naar de pixel 7. Nu lees ik in de laaste paginas best nog wel wat voorkomende problemen , batterij, bereik ect. Valt dit onder een paar gevallen of is het over t algemeen een redelijk goed toestel?
Als hij qua batterij het zelfde en is als de 6 is het voor mij acceptabel! En dan nog het Camera glas verhaal, is dat nog een ding?
Zit eventueel ook te kijken naar de komende s23, maar ik ben echt een stock android gebruiker, al die bloatware van samsung is niet echt mijn ding..
Gaat mij voornamelijk om de camera kwaliteit en de interface ervaring stock android
Als hij qua batterij het zelfde en is als de 6 is het voor mij acceptabel! En dan nog het Camera glas verhaal, is dat nog een ding?
Zit eventueel ook te kijken naar de komende s23, maar ik ben echt een stock android gebruiker, al die bloatware van samsung is niet echt mijn ding..
Gaat mij voornamelijk om de camera kwaliteit en de interface ervaring stock android
Heb sinds kort een Pixel 7. Ben er erg tevreden over. Batterij gaat ruim 1 dag mee (kom van een xiaomi 11T pro, die redde net 1 dag). Batterij wordt ook echt beter na een week of 2.Kl4ploper schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:53:
Ik mag vandaag weer verlengen, heb nu een pixel 6 en wil graag naar de pixel 7. Nu lees ik in de laaste paginas best nog wel wat voorkomende problemen , batterij, bereik ect. Valt dit onder een paar gevallen of is het over t algemeen een redelijk goed toestel?
Gebroken glas is vlg mij hier niet zo'n ding. Lees er weinig over en dat wat ik lees zou uit de VS komen (temperatuur verschillen).
Ook de foto's zijn beter (in details en kleur) dan de 11T pro. Dit weekend een dubbele test gedaan.
Ben blij met de aankoop!
Over stock android: nst6ldr in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"Kl4ploper schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:53:
Over de batterij: nst6ldr in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"
nst6ldr in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"
Het plots breken van camera glas is niet wijdverspreid ofzo, en wat betreft bereik is het inderdaad ook niet om over naar huis te schrijven.
Update van 33 mb. Hij is al 1,5 uur het toestel aan het optimaliseren... Bizar
Update loopt hier ook. Zal mij een zorg zijn hoe lang het duurt. Wekker gezet, ga zo slapen en dan gaat toestel aan de lader.
Als ik het goed begrepen heb, zorg Android er dan voor dat de accu rustig aan gevuld wordt tot 100% bij opstaan.
Het gebeurt met hele lage prioriteit op de achtergrond. Je kan je telefoon gewoon blijven gebruiken. Het maakt niet uit of het 2 minuten duurt of 2 dagen. Het komt vanzelf goed.MetalManic schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:37:
Update van 33 mb. Hij is al 1,5 uur het toestel aan het optimaliseren... Bizar
Het is alleen een probleem als je er naar gaat zitten kijken
Top, deze keer een keer de update in de nacht. Kijken hoe dat gaat.
**What’s included**
The February 2023 update includes bug fixes and improvements for Pixel users – see below for details.
**Accessibility**
* Fix for issue preventing touch interaction with Braille keyboard in certain conditions
**Audio**
* Fix for issue occasionally causing instability while Clear Calling is enabled in certain conditions *[1]
**Bluetooth**
* Fix for issue occasionally preventing connection with certain Bluetooth devices or accessories
**Framework**
* Fix for issue occasionally preventing Work profile calendar information from updating in the background
Ik heb echt geen enkele issue, batterij is ruim voldoende en bereik idem. Ondanks dat ik twijfelde heb ik geen moment spijt gehad.Kl4ploper schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:53:
Geen zorgen, negatief nieuws voert altijd de boventoon. Ik heb de P7P nu 2 maanden, geen echte problemen.Kl4ploper schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:53:
Enige puntje, ligt niet aan de Pixel, is de ING app. Na een herstart van de telefoon moet je vingerafdruk handmatig inschakelen.
Daar kan ik mee leven. En dat probleem zal ws op elk Android 13 toestel optreden.
Sinds november de Pixel 7. Dik tevreden over het toestel en ik ben geen heavy user, maar 2 dagen haal ik wel met de batterij.Kl4ploper schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:53:
Twee puntjes waar ik de laatste weken tegen aan ben gelopen (7 pro):
1. Bereik valt soms weg/geen of traag internet
Met name op wintersport bovenop de berg viel mijn complete bereik weg, terwijl anderen (eveneens op T-mobile) prima bereik hadden. Lees her en der dat het vaker voorkomt. Gisteren voor het eerst in Nederland last van. Reboot lost het op, maar erg slordig en irritant.
2. Tijdens het bellen druk ik met mijn wang op functietoetsen
Normaliter bel ik altijd met m'n oortjes in, maar die waren gisteren leeg. Tijdens het gesprek heb ik meerdere keren met m'n wang op de mute knop of de wacht knop gedrukt Erg hinderlijk, het lijkt alsof het scherm niet snel genoeg uit gaat als je de telefoon aan je wang houdt.
Twee irritante puntjes die wellicht in toekomstige updates verbeterd worden. Ik ben verder erg tevreden. Accuduur is voor mij prima, 5 uur SoT zit er altijd wel in en de camera is echt fantastisch.
1. Bereik valt soms weg/geen of traag internet
Met name op wintersport bovenop de berg viel mijn complete bereik weg, terwijl anderen (eveneens op T-mobile) prima bereik hadden. Lees her en der dat het vaker voorkomt. Gisteren voor het eerst in Nederland last van. Reboot lost het op, maar erg slordig en irritant.
Normaliter bel ik altijd met m'n oortjes in, maar die waren gisteren leeg. Tijdens het gesprek heb ik meerdere keren met m'n wang op de mute knop of de wacht knop gedrukt Erg hinderlijk, het lijkt alsof het scherm niet snel genoeg uit gaat als je de telefoon aan je wang houdt.
Twee irritante puntjes die wellicht in toekomstige updates verbeterd worden. Ik ben verder erg tevreden. Accuduur is voor mij prima, 5 uur SoT zit er altijd wel in en de camera is echt fantastisch.
Zal afhangen van wat je er ook wil mee doen. De connectieproblemen komen, voor zover ik kan nagaan vaker voor bij multisim dan bij singlesim.Kl4ploper schreef op maandag 6 februari 2023 @ 17:53:
Ikzelf heb deze week bijvoorbeeld al 9 oproepen die niet door kwamen. Straks ga ik een nieuwe sim halen omdat het daar kan aan liggen maar ook dat is helemaal niet zeker.
En aangezien de gsm ook dienst doet als permanentiegsm denk ik er om die reden aan hem te wisselen aangezien ik moet bereikbaar zijn.
Voor de rest echter geen problemen. Degelijke batterijduur en geen andere hinderlijke zaken.
Hier hetzelfde...codex schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 03:57:
[...]
Ik heb echt geen enkele issue, batterij is ruim voldoende en bereik idem. Ondanks dat ik twijfelde heb ik geen moment spijt gehad.
idem, ik kom ook van de pixel 6 ben heel blij met deze 7
When the pink is snookered, Go for the brown
Dit is het enige juiste antwoord. Als een potentiële koper vraagt of een E-Golf een goede auto is en 12 mensen zeggen "Ja ik ben er blij mee, woon-werkverkeer gaat prima" dan weet hij uiteindelijk nog niks.Ekfad schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:38:
[...]
Zal afhangen van wat je er ook wil mee doen.
Als je iemand wilt helpen de juiste keuze te maken dan geef je aan wat je provider is, welke apps je gebruikt en hoe vaak, hoe telefoongesprekken klinken, etc.
Ik denk dat het een (nieuwe?) securityfeature is. Je moet dan nl ook weer je pincode invoeren om dat te doen. Of zijn wij met de Pixel echt de enige die dat moeten? Want de telefoon kun je wel unlocken met je vingerafdruk.Ramon 73 schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 06:01:
[...]
Geen zorgen, negatief nieuws voert altijd de boventoon. Ik heb de P7P nu 2 maanden, geen echte problemen.
Enige puntje, ligt niet aan de Pixel, is de ING app. Na een herstart van de telefoon moet je vingerafdruk handmatig inschakelen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Benieuwd of deze update het bluetooth probleem daadwerkelijk oplost dat met de January update is geïntroduceerd...
Nu al een maand lang geen BT connectiviteit in de auto gehad.
Science is stranger than fiction
Waar zitten voor jou de grootste verschillen in? Ik ben prima tevreden met de 6, maar de prijzen die nu langs komen voor de 7 zijn best aantrekkelijk. Qua batterijduur is meer uithoudingsvermogen altijd prima en een maatje kleiner is helemaal fijn. De 7 Pro lijkt mij ook wel iets, maar die is juist weer groter en dat heeft direct mijn voorkeur. Is de batterij vergelijkbaar met de 6 voor jou of beter met de 7?Cruzer schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:41:
[...]
Idem, ik kom ook van de pixel 6 ben heel blij met deze 7
Het zal een ING probleem zijn. Ik hoef voor mijn bank app niets opnieuw te doen na een restart. Ook niet voor mijn andere aps zoal credit card en verzekeringen.mphilipp schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 09:54:
[...]
Ik denk dat het een (nieuwe?) securityfeature is. Je moet dan nl ook weer je pincode invoeren om dat te doen. Of zijn wij met de Pixel echt de enige die dat moeten? Want de telefoon kun je wel unlocken met je vingerafdruk.
Komende van een Pixel 5 moet ik wel wennen aan het formaat van de Pixel 7. Het is ook een zwaarder toestel, dus moet wel even aanpassen gevoelsmatig. Functionaliteit is uiteraard zoals verwacht, dus daar zeker geen klagen over.
Heb het officiele chalk hoesje er om zitten, dat maakt hem uiteraard nog net wat groter. Waar ik de Pixel 5 niet voelde zitten in mijn broekzak, is dat met de 7 zeker wel het geval. Maar zoals gezegd, ik gok dat het gewenning gaat zijn.
Heb het officiele chalk hoesje er om zitten, dat maakt hem uiteraard nog net wat groter. Waar ik de Pixel 5 niet voelde zitten in mijn broekzak, is dat met de 7 zeker wel het geval. Maar zoals gezegd, ik gok dat het gewenning gaat zijn.
Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen
grootste verschillen:J0YR1D3R schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 11:39:
[...]
Waar zitten voor jou de grootste verschillen in? Ik ben prima tevreden met de 6, maar de prijzen die nu langs komen voor de 7 zijn best aantrekkelijk. Qua batterijduur is meer uithoudingsvermogen altijd prima en een maatje kleiner is helemaal fijn. De 7 Pro lijkt mij ook wel iets, maar die is juist weer groter en dat heeft direct mijn voorkeur. Is de batterij vergelijkbaar met de 6 voor jou of beter met de 7?
-Betere fingerprintsensor/face unlock erg blij mee
-Geen netwerkuitval
-En betere accuduur/processor, ik gebruik mijn Pixel 7 prive/zakelijk. E-sim KPN prive en fysieke SIM KPN werk.
Na een werkdag houd ik tot aan de avond rond 23.00u nog 30% over waarbij de pixel 6 al om 18:00u aan het stroom moest. Echter als ik naar kantoor ga met de trein en dan natuurlijk tijdens de treinreis interetten/spotify, YT dan gaat het wel harder ook omdat ik die niet op WIFI zit.
Maar dan nog is het beter dan de 6 voor mij.
-En het formaat/gewicht je denkt het scheelt niet veel maar voor mij vind ik dit formaat veel beter ook design oogt en voelt het niet als een baksteen.
Ik wil de 6 zeker niet afkraken want ik was er 13 maanden erg tevreden mee. Ik kreeg een mooie deal van Google omdat ik niet tevreden was over de connectiviteit, dit werd ook bevestigd door Google NL en ik kreeg 100€ compensatietegoed en had mijn oude pixel 6 goed goed verkocht op Marktplaats en ik had een bon voor €250 van mijn werk gekregen om een nieuwe telefoon te kopen. Dus had ik deze 7 helemaal ´gratis´. Als ik die bon van mijn werk niet had gekregen en van Google niet het tegoed had ik de 7 niet gekocht.
When the pink is snookered, Go for the brown
Geen heavy usecase, geen gaming, voornamelijk voor mij werk en prive. Browsen wat apps, en veel muziek luisteren, en vooral fotos maken!Ekfad schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:38:
[...]
Zal afhangen van wat je er ook wil mee doen. De connectieproblemen komen, voor zover ik kan nagaan vaker voor bij multisim dan bij singlesim.
Ikzelf heb deze week bijvoorbeeld al 9 oproepen die niet door kwamen. Straks ga ik een nieuwe sim halen omdat het daar kan aan liggen maar ook dat is helemaal niet zeker.
En aangezien de gsm ook dienst doet als permanentiegsm denk ik er om die reden aan hem te wisselen aangezien ik moet bereikbaar zijn.
Voor de rest echter geen problemen. Degelijke batterijduur en geen andere hinderlijke zaken.
Wel dual sim, 1 fysieke sim en een esim, dus ik weet niet of dat een probleem gaat opleveren?
Update in de nacht is goed bevallen.jules schreef op maandag 6 februari 2023 @ 23:02:
Top, deze keer een keer de update in de nacht. Kijken hoe dat gaat.
Volgende keer benieuwd of ik weer het geduld kan opbrengen om de update weer in de nacht kan laten plaatsvinden
Is deels ook afhankelijk van hoe je je telefoon vast houd. Moet wel zeggen dat ik voor het eerst sinds lange tijd hier ook wel eens last van heb. Het scherm springt wel eens aan, waardoor je per ongeluk de knoppen kan indrukken.Knul schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 08:29:
[...]
Wellicht een andere instelling van de nabijheidssensor updaten door Google?
Welke auto heb je? Moet zeggen dat dit bij mij verschilt per auto. Ik ben vanwege een schade geval tijdelijk een Tiguan gereden. Ongeveer sinds de update had ik ook connectie problemen. Aan/uit/aan/uit om er gek van te worden. Ook niet kunnen bellen. Gesprekken verliepen via mijn horloge of de telefoon zelf.Harmani schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 10:51:
Benieuwd of deze update het bluetooth probleem daadwerkelijk oplost dat met de January update is geïntroduceerd...
Sinds gisteren onze originele auto terug, kon er prima mee bellen. Overigens ook een VAG auto; Enyaq.
In een Kia heb ik er nooit problemen mee gehad.
Wat mij opvalt bij mijn Skoda scala is dat als ik usb aansluit (Android auto) en de auto nog niet is opgestart, hij inderdaad blijft verbinden en verliezen. Na een reboot van infotainment werkt het weer.jules schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:04:
[...]
Welke auto heb je? Moet zeggen dat dit bij mij verschilt per auto. Ik ben vanwege een schade geval tijdelijk een Tiguan gereden. Ongeveer sinds de update had ik ook connectie problemen. Aan/uit/aan/uit om er gek van te worden. Ook niet kunnen bellen. Gesprekken verliepen via mijn horloge of de telefoon zelf.
Sinds gisteren onze originele auto terug, kon er prima mee bellen. Overigens ook een VAG auto; Enyaq.
In een Kia heb ik er nooit problemen mee gehad.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Gisteren voor het eerst foto's gemaakt in het donker met fellere lichtbronnen op de foto. Zie ik dat de Pixel 7 blijkbaar een gigantische lens flare heeft (ook wanneer ik de hoek t.o.v. het licht wijzig). Soms zelf een groene streep of dubbeling van lichtbronnen op de foto.
Balen, had ik dit eerder geconstateerd dan was het toestel meteen retour gegaan. Heb aardig wat reviews vooraf gelezen en ben dit niet tegengekomen. Blijkbaar ben ik zeker niet de enige. Ook vreemd.
Ik gebruik nog geen case/screenprotector en de lens is perfect schoon.
Iemand een idee of dit verholpen/verminderd kan worden?
Balen, had ik dit eerder geconstateerd dan was het toestel meteen retour gegaan. Heb aardig wat reviews vooraf gelezen en ben dit niet tegengekomen. Blijkbaar ben ik zeker niet de enige. Ook vreemd.
![]() | ![]() |
PSN ID = Jorco
Ik gebruik dual sim, 1 fysiek en 1 e-sim (wel van 2 verschillende providers) en hub dus wel oproepproblemen (zelf telefoneren is geen probleem). Maar of jij dat ook zal hebben is onduidelijk aangezien het (voor mij) nog niet duidelijk is wat de oorzaak is.Kl4ploper schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 16:58:
[...]
Geen heavy usecase, geen gaming, voornamelijk voor mij werk en prive. Browsen wat apps, en veel muziek luisteren, en vooral fotos maken!
Wel dual sim, 1 fysieke sim en een esim, dus ik weet niet of dat een probleem gaat opleveren?
Heb nu mijn fysieke sim gewisseld tegen een nieuw exemplaar omdat dit als mogelijke oplossing naar voor kwam in het google forum.
Dit was al een probleem met de P6 Pro. En is zover ik weet met de 7 series niet echt opgelost. Een redelijk aantal techyoutubers heeft dat probleem wel aangestipt en was voor mij de reden om deze generatie over te slaan. Ik probeer nu bepaalde lichtbronnen dichtbij te ontwijken dan gaat het redelijk maar uiteraard mis je dan wel bepaalde scenes.Jorco schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 07:22:
Gisteren voor het eerst foto's gemaakt in het donker met fellere lichtbronnen op de foto. Zie ik dat de Pixel 7 blijkbaar een gigantische lens flare heeft (ook wanneer ik de hoek t.o.v. het licht wijzig). Soms zelf een groene streep of dubbeling van lichtbronnen op de foto.
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik kan daar aan toevoegen dat het gebruik van verschillende camera apps dit ook niet gaat verbeteren. Ik heb de originele GCam, modded GCam en GOSCam gebruikt, allemaal wisselende kwaliteit maar deze mate van lensflare blijft bestaan.mezstah schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 09:48:
[...]
Dit was al een probleem met de P6 Pro. En is zover ik weet met de 7 series niet echt opgelost. Een redelijk aantal techyoutubers heeft dat probleem wel aangestipt en was voor mij de reden om deze generatie over te slaan. Ik probeer nu bepaalde lichtbronnen dichtbij te ontwijken dan gaat het redelijk maar uiteraard mis je dan wel bepaalde scenes.
In mijn geval gaat het om een after market bluetooth kastje dat op de aansluiting van de CD-wisselaar zit (2011 Alfa Romeo). De ingebouwde Bluetooth om te bellen werkte nog wel gewoon, maar daar kan geen media over afgespeeld worden.jules schreef op dinsdag 7 februari 2023 @ 21:04:
[...]
Welke auto heb je? Moet zeggen dat dit bij mij verschilt per auto.
Maarrr de February update lijkt het probleem te hebben verholpen! Blij mee, maar wel treurig dat ze in eerste instantie met een (security ?!) update zoiets basaals kunnen vernachelen.
Science is stranger than fiction
Zo gek is dat niet, bluetooth gebruikt ook generieke componenten (bijvoorbeeld sleutels genereren) om te fungeren. Als een implementatie zwak is en nog geen alternatief heeft dan is uitzetten een valide oplossing.Harmani schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 10:14:
[...]
Blij mee, maar wel treurig dat ze in eerste instantie met een (security ?!) update zoiets basaals kunnen vernachelen.
Sinds een weekje heb ik de Pixel 7 pro. Hartstikke blij mee, maar ik stoor me een klein beetje aan de achtergrond tijdens een telefoongesprek (heb het regelmatig op speaker staan, dus vandaar dat ik er regelmatig naar kijk
. Nu weet ik dat ik per contact een aparte achtergrond/foto kan plaatsen, maar weet iemand of het mogelijk is om 1 achtergrond voor alle bellers (inkomend en uitgaand) in te stellen?
Meer mensen waar Android Auto er op random momenten uitknalt?
Ik heb de bedrade variant en heb nog geen oplossing gevonden.
Galaxy S10, S21 en Pixel 6 werkte prima in dezelfde auto.
Nee hier totaal geen issues met AADubrillion schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 15:52:
Meer mensen waar Android Auto er op random momenten uitknalt?
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen