Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb nu nog 26%. En heb tijdens een call vanmiddag de telefoon een uur op een draadloze lader gehad. Als ik op kantoor ben geweest moet ik daadwerkelijk volle bak bij laden.Ortep schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 21:03:
@barrymossel
Ik keek net even. Er zit in mijn telefoon nog 55% en daar zou ik nog ruim 17 uur mee moeten kunnen doen volgens de batterij opgave. Met 80% zou ik dus ruim een dag uit kunnen.
Ik vandaag meerdere video calls gedaan die samen totaal iets van anderhalf uur duurden.
Geen idee waarom het bij jou zo slecht is
Dual sim en slecht bereik. Ik denk dat het daar aan ligt...
Zet de radio's op 4G en trager. Dat heb ik ook gedaan en scheelt enorm in je battery. Het snelheidsverschil met 5G (als het niet een gimmick is) merk je toch niet bij normaal gebruik.barrymossel schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 23:45:
[...]
Ik heb nu nog 26%. En heb tijdens een call vanmiddag de telefoon een uur op een draadloze lader gehad. Als ik op kantoor ben geweest moet ik daadwerkelijk volle bak bij laden.
Dual sim en slecht bereik. Ik denk dat het daar aan ligt...
Klopt helemaal dat heb ik ook gedaan. 5G is in Nederland niet iets dat je op dit moment merkt op je telefoon.micheldenhaag schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 09:55:
[...]
Zet de radio's op 4G en trager. Dat heb ik ook gedaan en scheelt enorm in je battery. Het snelheidsverschil met 5G (als het niet een gimmick is) merk je toch niet bij normaal gebruik.
Niet met de standaard Pixel Launcher. Er zijn vast wel 3rd party launchers (Nova misschien?) die dat wel kunnen.Tim01 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:12:
Sinds vorige week ook een Pixel 7(kom van een Galaxy S10 af) en tot nu toe erg tevreden mee. Vraag mij af of het mogelijk is om bij apps die je op je startscherm hebt staan een notification counter te krijgen. Nu krijg ik alleen een bolletje maar kan dus bijvoorbeeld niet snel zien hoe veel nieuwe whatsapp berichten in binnen heb gekregen
Bedankt voor de reactie. Geen zin om met andere launchers aan de gang te gaan zo spannend is het ook weer niet maar wel apart dat dit geen standaard optie is (tot nu toe)TheFes schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 12:15:
[...]
Niet met de standaard Pixel Launcher. Er zijn vast wel 3rd party launchers (Nova misschien?) die dat wel kunnen.
Wat werkt de telefoon heerlijk zeg. Heel smooth. Ben er super blij mee.
Gebruiken jullie de standaard Pixel launcher of een ander? Ik gebruikte op mijn OP8T altijd Lawnchair.
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Iemand meer last van? Met mn Pixel 6 werd dit door een software update opgelost had er toen ook last van.
Kpn gebeld ivm providerinstellingen of ze die kunnen updaten maar word teruggebeld door technische dienst.
Providerinstellingen staan op datum van 2022-09-23 maar heb al recentere gezien in screenshots. Geen idee of hierin het probleem zit.
Ik vind de standaard Launcher ook te beperkt en gebruik daarom Smartlauncher 6. Erg fijne en fraai vormgegeven Launcher.Grudgie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:53:
Gebruiken jullie de standaard Pixel launcher of een ander? Ik gebruikte op mijn OP8T altijd Lawnchair.
Uiteraard zijn er erg veel Launchers te downloaden. Gewoon een kwestie van zelf proberen en de beste blijven gebruiken.
Nova Launcher heeft een goeie naam. Vreemd is wel dat de laatste update al weer 13 maanden geleden is.
Lawnchair voor Android 12/13 is volgens mij al een jaar een Alpha, lijkt niet echt op de schieten.
[ Voor 8% gewijzigd door Celf11 op 23-01-2023 18:40 ]
Ik heb een serie launchers geprobeerd waaronder Nova, die heb ik ik ook gekocht.Grudgie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:53:
Maar juist nu ik op de Pixel zit merk ik dat ik er geen enkele behoefte meer aan heb. Standaard is goed genoeg voor me. Ik mis niets.
Het enige waar ik niet aan kan wennen is Gboard als toetsenbord. Ik gebruik SwiftKey.
In Nova had ik alles in mapjes en kon ik alles binnen een swipe een twee klikken opstarten.
Nu is het met 1 tik en een of twee letters en nog een tik op de app.
In plaats van dat ik moet denken in welke categorie ik het had gestopt en de naam of het logo van het appje, hoef ik nu alleen aan de naam te denken. Werkt voor 99% van de tijd. Alleen heel soms maak ik gebruik van een obscuur appje waarvan ik de naam niet meer weet. Voorheen had ik dan nog wel de categorie waar ik in kon spuien. Nu is het een waslijst aan apps waar ik dan doorheen moet. Praktijk is dat ik het dan maar laat zitten.
Ik gebruik de Microsoft Launcher. Ben daar erg tevreden mee. Je kunt mapjes maken, meldingsbadges met cijfers. Prima.Grudgie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:53:
ik kwam ook van de 8T (nu de P7), en het is inderdaad verbazingwekkend hoeveel smoother de user experience is. had OnePlus altijd hoog zitten (had zelfs de OP1) maar sinds ze vorig jaar van dat cleane android design afgestapt zijn was ik er wel klaar mee. gebruikte op de 8T ook Lawnchair om die cleane Android look een beetje terug te krijgen maar nooit echt naar tevredenheid. nu zeker geen launchers meer nodig wat mij betreftGrudgie schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:53:
Sinds gisteren trotse eigenaar geworden van de Pixel 7 Pro. Kom van een OnePlus 8T.
Wat werkt de telefoon heerlijk zeg. Heel smooth. Ben er super blij mee.
Komt waarschijnlijk omdat ze met versie 8 bezig zijn. Deze is in beta nog.Celf11 schreef op maandag 23 januari 2023 @ 18:39:
[...]
Ik vind de standaard Launcher ook te beperkt en gebruik daarom Smartlauncher 6. Erg fijne en fraai vormgegeven Launcher.
Uiteraard zijn er erg veel Launchers te downloaden. Gewoon een kwestie van zelf proberen en de beste blijven gebruiken.
Nova Launcher heeft een goeie naam. Vreemd is wel dat de laatste update al weer 13 maanden geleden is.
Lawnchair voor Android 12/13 is volgens mij al een jaar een Alpha, lijkt niet echt op de schieten.
https://novalauncher.com/beta
Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...
Mijn verwachtingen waren niet heel hoog maar ik vind dit de beste telefoon die ik de afgelopen jaren heb gehad. Dit had ik niet verwacht.habermas schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:31:
[...]
ik kwam ook van de 8T (nu de P7), en het is inderdaad verbazingwekkend hoeveel smoother de user experience is. had OnePlus altijd hoog zitten (had zelfs de OP1) maar sinds ze vorig jaar van dat cleane android design afgestapt zijn was ik er wel klaar mee. gebruikte op de 8T ook Lawnchair om die cleane Android look een beetje terug te krijgen maar nooit echt naar tevredenheid. nu zeker geen launchers meer nodig wat mij betreft
Ik had voorheen de zelfde problemen met mijn 7 pro. Ik ben naar aanleiding van de ervaringen in deze thread overgestapt van hollandsnieuwe naar T-mobile en nu heb ik eigenlijk nooit meer geen bereik. Zelfs in parkeergarages onder het water, in de lift, en waar ik voorheen geen bereik had heb ik nu wel een goede verbinding.Jeroenverlouw schreef op maandag 23 januari 2023 @ 16:00:
Ik heb ontvangst problemen als mn Pixel in mn broekzak zit. Geen service...
Iemand meer last van? Met mn Pixel 6 werd dit door een software update opgelost had er toen ook last van.
Kpn gebeld ivm providerinstellingen of ze die kunnen updaten maar word teruggebeld door technische dienst.
Providerinstellingen staan op datum van 2022-09-23 maar heb al recentere gezien in screenshots. Geen idee of hierin het probleem zit.
Ik heb het idee dat de batterij ook beter is en het 4g/5g bereik ook beter is in mijn geïsoleerde nieuwbouwwoning. Ik heb nu vol bereik op de 7 op de 6 was dit enkele streepjes (KPN sim en KPN e-sim werk)
Nu hopen dat het cameraglas niet breekt :-).. YouTube: Pixel 7 Camera Glass Breaking: No Resolution!?
When the pink is snookered, Go for the brown
nieuws: Eerste gebruikers melden dat dualsim via e-sims werkt op Google Pixel 7Cruzer schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:49:
Pixel 7 krijgt mogelijk dual eSIM
https://www.timesnownews....3-update-article-97257831
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Hoe is de batterijduur en haptic feedback vergeleken met een Oneplus 8T?habermas schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 08:31:
[...]
ik kwam ook van de 8T (nu de P7), en het is inderdaad verbazingwekkend hoeveel smoother de user experience is. had OnePlus altijd hoog zitten (had zelfs de OP1) maar sinds ze vorig jaar van dat cleane android design afgestapt zijn was ik er wel klaar mee. gebruikte op de 8T ook Lawnchair om die cleane Android look een beetje terug te krijgen maar nooit echt naar tevredenheid. nu zeker geen launchers meer nodig wat mij betreft
Zit ook te twijfelen voor een Oneplus 11, Xiaomi 13 pro of een Pixel 7 pro.
Haptics zijn erg goed bij zowel pixel 7 alswel pixel 7 pro. Batterijduur is niet geweldig. Maar ik denk dat de meeste mensen er redelijk goed de dag mee doorkomen komen.Bassbounce schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 23:53:
[...]
Hoe is de batterijduur en haptic feedback vergeleken met een Oneplus 8T?
Zit ook te twijfelen voor een Oneplus 11, Xiaomi 13 pro of een Pixel 7 pro.
Oplaadtijd is wel echt dramatisch langzaam(zeker in vergelijking met mijn OPPO die ik hiervoor had).
Heb een maand geleden de betaalpassen verwijderd en opnieuw toegevoegd, sindsdien overal kunnen betalen. Nergens meer een probleem tegen gekomen. Lag dus niet aan de Pixel maar ergens aan de koppeling met de bank.
Veel minder dat bij andere telefoons. Ik weet niet of mijn ogen slecht zijn op dit vlak, maar ik kan betere fotos maken met tegenlicht dan dat ik met mijn blote ogen kan zien.Berpie74 schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 15:24:
Ik lees op Reddit en andere fora dat de P7(P) last heeft van lensflare. Vaak gebeurt dit in situaties met een fel licht of de zon. Voor mij is dat een "no go". Ervaren jullie dit ook? Ben wel benieuwd eigenlijk.
:strip_exif()/f/image/Ans9NI4JtlakEqNg51QUDVkR.jpg?f=fotoalbum_large)
Deze letters kon ik met mijn eigen ogen nauwelijks lezen. Met een willekeurige andere smartphone had je een behoorlijk overstraalde rand gehad. Maar de Pixel 7 Pro nailed dit gewoon.
:strip_exif()/f/image/KqKTeZB9hjZSf0pcZFdgKsRV.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht vind je dit tegenvallen. Maar ik zie op deze foto al 10x meer dan wat ik in het echt zag.
Bedankt voor je reactie!jules schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 11:59:
[...]
Veel minder dat bij andere telefoons. Ik weet niet of mijn ogen slecht zijn op dit vlak, maar ik kan betere fotos maken met tegenlicht dan dat ik met mijn blote ogen kan zien.
[Afbeelding]
Deze letters kon ik met mijn eigen ogen nauwelijks lezen. Met een willekeurige andere smartphone had je een behoorlijk overstraalde rand gehad. Maar de Pixel 7 Pro nailed dit gewoon.
[Afbeelding]
Wellicht vind je dit tegenvallen. Maar ik zie op deze foto al 10x meer dan wat ik in het echt zag.
Op de fora zie je vaak situaties als de 2e foto voorbijkomen. Of van straatlantaarns in de nacht met een soort ghost-effect.
De eerste foto ook van een situatie die ik wel vaker voorbij zie komen, superscherp in de avond en precies wat jij zegt; je ziet meer op de foto dan met het blote oog.
Al met al lijkt het wel positief in elk geval.
Maar het toestel heeft flink wat gebreken en de afhandeling bij gebreken door Google valt mij erg tegen.
Mijn Pixel is van 26 december en begon op 15 januari problemen te vertonen met de selfiecamera. Google heeft aangegeven dat de hardware kapot is en dat er een uitzondering gemaakt werd op het vervangen van het toestel. Er zou een replacement toestel worden opgestuurd, zodat ik niet zonder telefoon kom te staan. Nu is net het nieuwe toestel binnen en wat blijkt? Dit toestel heeft last van dode pixels en het blijkt nog een refurbished toestel te zijn.
Het is wel flink frustrerend en ik vroeg mij af of meerdere mensen al problemen hebben met de garantie van Pixel Pro 7 bij google?
Ps. Mijn pixel zit netjes in een case van Peak Design voor dagelijks gebruik en tijdens het sporten/reizen in een Caseology Athlex hoesje voor extra bescherming.
Als ik dit via de Google wallet app deed, zelfde handeling dan ging het niet.. raar maar waar.
Nu nog de visa card, maar die is nog niet vrijgegeven door ICS. Alleen via je wearable nog..
Euhm....Frank1973 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:19:
Eindelijk mijn betaalpas (Rabo) aan Google Wallet kunnen toevoegen. Bleek dat ik ergens ver weg in de Rabo app de kaart moest koppelen..
Als ik dit via de Google wallet app deed, zelfde handeling dan ging het niet.. raar maar waar.
Nu nog de visa card, maar die is nog niet vrijgegeven door ICS. Alleen via je wearable nog..

https://www.rabobank.nl/p...an-de-slag-met-google-pay
Voorzover de community er zicht op heeft: Zeker in december en begin januari las je nog veel over kapotte lenzen in de Pixel 7. Is dat nog een actueel probleem of komt het maar sporadisch voor?
Ik heb er hier in het forum niks over gelezen. Het lijkt mij een kortstondig dingetje geweest te zijn in de VS toen het daar zo enorm koud was?.NCK schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 20:12:
Ik lees er hier niet veel over, dat is vermoedelijk een goed teken.
Voorzover de community er zicht op heeft: Zeker in december en begin januari las je nog veel over kapotte lenzen in de Pixel 7. Is dat nog een actueel probleem of komt het maar sporadisch voor?
Voor de reguliere 7 bezitters, wat is jullie gemiddelde SOT tijd? Ik ben in de markt voor een nieuw toestel en loop wat te twijfelen :-)
hier maakt het nog steeds niets uit.Frank1973 schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 19:19:
Eindelijk mijn betaalpas (Rabo) aan Google Wallet kunnen toevoegen. Bleek dat ik ergens ver weg in de Rabo app de kaart moest koppelen..
niet via de raboapp, de wallet met handmatig, de wallet met nfc.of via de al aan de smartwatch gekoppelde kaart proberen aan de pixel te koppelen.
De bank zegt dat je 10 werkdagen moet wachten, nadat je de telefoon gekoppeld hebt, om een kaart te kunnen koppelen. Dit is al ruim verstreken.
::. PVOutput: Zuid 4875Wp :: Noord 5406Wp :: Totaal 10281Wp .::
De cache van de ING app legen was bij mij de oplossing.crunchytail schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 22:02:
Meer mensen de laatste tijd problemen met het openen van de ING app? Ik kan vaak niet inloggen. Als ik mijn 7 Pro herstart dan doet de app het pas weer, erg irritant.
Berpie74 schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 12:54:
[...]
Bedankt voor je reactie!
Op de fora zie je vaak situaties als de 2e foto voorbijkomen. Of van straatlantaarns in de nacht met een soort ghost-effect.
De eerste foto ook van een situatie die ik wel vaker voorbij zie komen, superscherp in de avond en precies wat jij zegt; je ziet meer op de foto dan met het blote oog.
Al met al lijkt het wel positief in elk geval.
:strip_exif()/f/image/Zf6fQFFaG6FbuAP6HJORoWJc.jpg?f=fotoalbum_large)
Wordt denk ik een garantie dingetje, hebben mensen al ervaring met garantie claimen voor een telefoon die bij Google Duitsland is besteld? Gaat de nieuwe weer naar het doorstuur adres of kan ik dan naar NL wijzigingen?
Heb je al gecontroleerd of Adaptive Charging aanstaat?menzo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:59:
Ik merk dat mijn pixel 7 pro vaak even stopt met laden. De usb poort lijkt schoon en ik al.meerdete kabels en opladers geprobeerd.
Wordt denk ik een garantie dingetje, hebben mensen al ervaring met garantie claimen voor een telefoon die bij Google Duitsland is besteld? Gaat de nieuwe weer naar het doorstuur adres of kan ik dan naar NL wijzigingen?
To help preserve long-term battery life, you can charge your phone steadily overnight. Adaptive charging uses your alarm’s settings to completely charge your phone right before you wake up.
Het laden wordt steeds een seconde onderbroken en als ik de stekker beweeg vaker. Klinkt mij als een los soldeer puntje in de usb poort. Maar zal adaptive charging eens uitzetten.Stjin schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 12:02:
[...]
Heb je al gecontroleerd of Adaptive Charging aanstaat?
[...]
Robbie T schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 10:33:
Ik heb in het topic eens even gezocht naar de SOT en zie hier het een en ander over bij komen. Wat de meesten er echter niet bij vermelden is of het hier om de gewone pixel gaat of om de Pro, toch wel belangrijk lijkt mij.
Voor de reguliere 7 bezitters, wat is jullie gemiddelde SOT tijd? Ik ben in de markt voor een nieuw toestel en loop wat te twijfelen :-)
/f/image/cSM3IP0bIm4cF60L2VVXoz44.png?f=fotoalbum_large)
Dit is mijn record op 1 dag toen ik een dag ziek was en amper m'n bed uit ben gekomen. 8,5 uur screen on time (ik lag wel veel te slapen terwijl ie aan stond hoor). In de best mogelijke omstandigheden natuurlijk, binnenshuis, op wifi, met geluid over Bluetooth naar een speaker etc. Maar ook in de praktijk heb ik me gewoon nog nooit zorgen hoeven maken over de batterij, zelfs op lange dagen zie ik zelden de "batterij 20%" melding voorbij komen voordat ik em in de nacht weer aan de oplader hang. Maargoed, zo veel mensen, zo veel omstandigheden en variatie in gebruik natuurlijk maar ik denk dat alleen de grootste power users of mensen die graag willen dat een telefoon twee dagen mee gaat de batterij te krap zullen vinden. Op de gewone pixel 7 ja
Na lang wikken en wegen neig ik toch een Pixel 7 pro aan te schaffen. Ik vroeg me enkel nog af, is het mogelijk om via een externe app wel foto's te scheten in de volle 50mp resolutie?
Mvg

Nu ben ik nog op zoek naar een hoesje maar nog niet kunnen slagen. Zijn er aanraders qua hoesjes voor de Pixel 7?
27 pagina's aan aanraders zelfs: [Google Pixel 7 (Pro)] AccessoiresGummiebeer schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:34:
Vanmiddag een Pixel 7 opgehaald ter vervanging van mijn akelige IphoneOok gelijk de aanvraag gedaan voor de draadloze oplader en voor the time being een Belkin oplader.
Nu ben ik nog op zoek naar een hoesje maar nog niet kunnen slagen. Zijn er aanraders qua hoesjes voor de Pixel 7?
Kan me herinneren dat ze daar wel op letten bij support.menzo schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 11:59:
Ik merk dat mijn pixel 7 pro vaak even stopt met laden. De usb poort lijkt schoon en ik al.meerdete kabels en opladers geprobeerd.
ramon-s- schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 13:51:
Beste mensen,
Na lang wikken en wegen neig ik toch een Pixel 7 pro aan te schaffen. Ik vroeg me enkel nog af, is het mogelijk om via een externe app wel foto's te scheten in de volle 50mp resolutie?
Mvg
/f/image/uHZUGRxPzkOhKEihhWz3Wnx7.png?f=fotoalbum_large)
De eerste de beste app die ik op mijn telefoon heb staan zegt dat het 12,5MP blijft. Lijkt erop van niet dus.
Ik heb een doorzichtig Case Mate hoesje besteld via de Google Store zelf. Het is geen full cover hoesje, het scherm blijft vrij. Op de hoeken is het iets dikker en de aluminium camerabalk wordt beschermd door een iets uitstekend stukje rondom.Gummiebeer schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 14:34:
Vanmiddag een Pixel 7 opgehaald ter vervanging van mijn akelige IphoneOok gelijk de aanvraag gedaan voor de draadloze oplader en voor the time being een Belkin oplader.
Ik ben er zelf tevreden over. Heeft al diverse valpartijen overleefd.
Ik heb de 7 pro nu een paar uur maar kan ook de gum niet vinden. Moet ik iets aanzetten qua instellingen?ilfamo schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 08:25:
[...]
[Afbeelding]
Ik heb daar vier opties, waaronder de magisch gum
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Als alles is geupdated en je hebt hem nog niet.MetalManic schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:36:
[...]
Ik heb de 7 pro nu een paar uur maar kan ook de gum niet vinden. Moet ik iets aanzetten qua instellingen?
Naar de apps gaan en de foto app stoppen en update verwijderen.
Dan deze weer updaten en dan zou die er moeten zijn.
Ik moest het 3 x doen voor die er eindelijk er was.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Aha, ik had wel de firmwareupdate gedaan maar nog niet gekeken in de playstore of daar nog updates stonden. Normaal gesproken update mn toestel zelf alles automatisch.chucky666 schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:43:
[...]
Als alles is geupdated en je hebt hem nog niet.
Naar de apps gaan en de foto app stoppen en update verwijderen.
Dan deze weer updaten en dan zou die er moeten zijn.
Ik moest het 3 x doen voor die er eindelijk er was.
Er staan inderdaad een hoop pixel-apps/zaken in de updatelijst. Eerst dat maar eens regelen. (update, dat heeft gewerkt. Thnks!)
Voor de rest ook knap irritant dat, na het overzetten van al mn gegevens van de oude foon, hij ook alle (voor de pixel nieuwe foto's) door ging pompen naar mn google drive. Die zat ineens bomvol. Optie om dubbele fotoś te verwijderen zie ik echter nergens.
Ik denk dat ik nog wel een weekje zoet ben om alle voordelen van de 7 pro te achterhalen/te gaan gebruiken. Vooralsnog voelt het voor mij het zelfde als mn oppo x2 find pro. Ik denk dat het doorlezen van het forum hier me aardig op weg zal helpen ;-)
Geen 'stock Android', die wil je niet want daar valt niet mee te werken als daily carry. De Pixels komen met Google Android en de (officiele benaming) 'Pixel UI' launcher.bazzemans schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:47:
Zojuist de Pixel 7 Pro besteld. Nadat ik bij meerdere personen op vakantie (in Argentinië) de telefoon en de goede foto's heb gezien. Ik kom van een Galaxy Note 8, die inmiddels wel aan vervanging toe is. Na een aantal jaar ervaringen met de Samsung-schil weer terug naar Stock Android. Een ervaring waar ik na de Galaxy Nexus en OnePlus 3 (bijna stock Android), naar uitkijk.
Ah oke. Naja. In ieder geval een hele cleane ervaring, van wat ik er van heb gezien.nst6ldr schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 21:19:
[...]
Geen 'stock Android', die wil je niet want daar valt niet mee te werken als daily carry. De Pixels komen met Google Android en de (officiele benaming) 'Pixel UI' launcher.
De voordelen zitten 'm in de Google integratie, als je dat mooi vindt dan is een Pixel toestel mooi omdat ze daar wat extra aandacht besteden aan de launcher enzo. Verder is het een middenmoot voor wat betreft het toestel zelf.MetalManic schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:50:
[...]
Aha, ik had wel de firmwareupdate gedaan maar nog niet gekeken in de playstore of daar nog updates stonden. Normaal gesproken update mn toestel zelf alles automatisch.
Er staan inderdaad een hoop pixel-apps/zaken in de updatelijst. Eerst dat maar eens regelen. (update, dat heeft gewerkt. Thnks!)
Voor de rest ook knap irritant dat, na het overzetten van al mn gegevens van de oude foon, hij ook alle (voor de pixel nieuwe foto's) door ging pompen naar mn google drive. Die zat ineens bomvol. Optie om dubbele fotoś te verwijderen zie ik echter nergens.
Ik denk dat ik nog wel een weekje zoet ben om alle voordelen van de 7 pro te achterhalen/te gaan gebruiken. Vooralsnog voelt het voor mij het zelfde als mn oppo x2 find pro. Ik denk dat het doorlezen van het forum hier me aardig op weg zal helpen ;-)
Je kan duplicate foto's verwijderen op de website, volgens mij heeft de Photos app ook nog ergens een cleanup functie die 'remove duplicates' als vlaggetje heeft.
Het is een server side update. Kan zijn dat je een dag moet wachten totdat je specifieke Pixel 7 functies kunt gebruiken in Google PhotosMetalManic schreef op zaterdag 28 januari 2023 @ 20:36:
[...]
Ik heb de 7 pro nu een paar uur maar kan ook de gum niet vinden. Moet ik iets aanzetten qua instellingen?
Momenteel heb ik de oneplus 9pro en het opladen hiervan is echt rete snel. Telefoon is binnen een half uur opgeladen
In de Tweakers Best Buy Guide staan ook de laadtijden van alle geteste modellen: review: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2023Djuul schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:41:
Ik ben geneigd om de pixel7 pro te bestellen, het enige waarom ik twijfel is de batterij en het opladen. Ik lees veel dat het opladen lang duurt, maar wat is lang? Van 0 tot 100% zijn we dan uren onderweg?
Momenteel heb ik de oneplus 9pro en het opladen hiervan is echt rete snel. Telefoon is binnen een half uur opgeladen
Google Pixel 7 Pro 5.000mAh 2u5m
Google Pixel 7 4355mAh 1u56m
De Pro gaat minder lang mee dan de gewone Pixel 7 en kan vooral in de zomer als het scherm op maximale helderheid staat erg snel leeglopen.
[ Voor 8% gewijzigd door RepareerDroid op 29-01-2023 14:04 ]
Tenzij je de hele dag films zit te kijken, is tot 100% opladen ook helemaal niet nodig en niet goed voor de levensduur van de accu. Als je 'm elke ochtend een half uurtje aan de beademing legt, komt ie op 80%. Dat gaat ook het snelste. Boven de 80% neemt de laadsnelheid af om de accu te beschermen, dus die laatste 20% kost je nóg zomaar 15-20min. Bij mij komt ie eigenlijk nooit onder de 20% aan het einde van de dag. Is voor iedereen anders, maar probeer het voor de gein eens. Het is ook nog beter voor de accu.RepareerDroid schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:02:
[...]
In de Tweakers Best Buy Guide staan ook de laadtijden van alle geteste modellen: review: Smartphone Best Buy Guide - Januari 2023
Google Pixel 7 Pro 5.000mAh 2u5m
Google Pixel 7 4355mAh 1u56m
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
De Pro heeft mijn voorkeur. Een vraag over een issue wat speelde bij de launch van dit toestel: Is het probleem van extreem energieverbruik van het scherm bij hoge helderheid inmiddels opgelost? Of is het inderdaad een hardwarematige probleem?
De batterij en opladen zijn gewoon een enorme zwakte van alle Pixels. De Exynos Tensor SOC is net als bij de Samsung S22 gewoon slecht geoptimaliseerd met vooral veel standby drain. Je koopt een pixel voor de schone android en camera's, absoluut niet voor batterij prestaties.Djuul schreef op zondag 29 januari 2023 @ 13:41:
Ik ben geneigd om de pixel7 pro te bestellen, het enige waarom ik twijfel is de batterij en het opladen. Ik lees veel dat het opladen lang duurt, maar wat is lang? Van 0 tot 100% zijn we dan uren onderweg?
Edit: dit was voor mij in ieder geval de hoofdreden om de Pixel 7 Pro te verkopen. Zal uiteraard per persoon verschillen of het een dealbreaker is
[ Voor 9% gewijzigd door stin00 op 29-01-2023 16:51 ]
Ik vind dit nogal "stevig" aangezetstin00 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:19:
[...]
De batterij en opladen zijn gewoon een enorme zwakte van alle Pixels.
Feit is wel dat de Pixels het slechter doen dan menig andere smartphone maar met "enorme zwakte" ben ik het niet eens.
/f/image/oVvmu2g4nDpPhLUr9opgv4JF.png?f=fotoalbum_large)
Ik denk dat je hier een bericht van zag.MetalManic schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:26:
Ik had net een melding in mn bovenste balk staan dat ik met mn pixel recht gaf op gratis opslag bij Google One. Na het klikken kwam ik wel op de site van Google One maar niets te vinden van gratis opslag naast de reguliere 15 gb. Kan je met je pixel gratis opslag claimen? (Of heb ik de melding verkeerd geïnterpreteerd? 🙃)
https://www.droidapp.nl/n...%20Belgische%20gebruikers.
Niet de opslag maar de Google One vpn.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Dat scheelt al weer een betaalde vpn ( net een maandje geleden weer voor een jaar betaald voor andere vpn maar ja hahaha). Maar of het dit was ben ik nog niet zeker van. Ik moest het ook claimen stond er volgens mij.chucky666 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 21:41:
[...]
Ik denk dat je hier een bericht van zag.
https://www.droidapp.nl/n...%20Belgische%20gebruikers.
Niet de opslag maar de Google One vpn.
Update: maar ik vrees dat je gelijk hebt.... https://www.androidplanet...elimiteerde-google-fotos/
[ Voor 10% gewijzigd door MetalManic op 29-01-2023 22:04 ]
Voorlopig doet ie het stukken beter dan de Galaxy Note 20 Utlra die ik hiervoor had. Normaal gesproken kon ik daar de dag wel mee doorkomen (ik laadde 'm toen wel elke dag naar 100% op) maar op vakantie had ik regelmatig dagen dat ik het nét niet redde. Dat door overmatig Google Maps en cameragebruik. Maar met de P7P heb ik daar helemaal geen last meer van én ik laadt maar tot 80% op.stin00 schreef op zondag 29 januari 2023 @ 14:19:
[...]
De batterij en opladen zijn gewoon een enorme zwakte van alle Pixels. De Exynos Tensor SOC is net als bij de Samsung S22 gewoon slecht geoptimaliseerd met vooral veel standby drain. Je koopt een pixel voor de schone android en camera's, absoluut niet voor batterij prestaties.
Dus ja, het zal wel van persoon tot persoon verschillen, maar ik merk een behoorlijke verbetering tov mijn vorige smartphone. Die was dan wel 3 jaar oud, maar toch. Zo dramatisch slecht kan die Pixel niet zijn denk ik dan. Ik heb wel de indruk dat het na verloop van tijd beter wordt. Het lijkt soms wel of ik meer over hou aan het einde van de dag dan in het begin.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Kun je ergens instellen dat ie niet verder dan 80 procent laadt?mphilipp schreef op zondag 29 januari 2023 @ 23:22:
[...]
Voorlopig doet ie het stukken beter dan de Galaxy Note 20 Utlra die ik hiervoor had. Normaal gesproken kon ik daar de dag wel mee doorkomen (ik laadde 'm toen wel elke dag naar 100% op) maar op vakantie had ik regelmatig dagen dat ik het nét niet redde. Dat door overmatig Google Maps en cameragebruik. Maar met de P7P heb ik daar helemaal geen last meer van én ik laadt maar tot 80% op.
Dus ja, het zal wel van persoon tot persoon verschillen, maar ik merk een behoorlijke verbetering tov mijn vorige smartphone. Die was dan wel 3 jaar oud, maar toch. Zo dramatisch slecht kan die Pixel niet zijn denk ik dan. Ik heb wel de indruk dat het na verloop van tijd beter wordt. Het lijkt soms wel of ik meer over hou aan het einde van de dag dan in het begin.
Idem. Las wel ergens dat er nu een "werkende" update aan zou komen.Upbeat schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:27:
Op welke versie van de Google Play systeem update zit men hier? Mijn P7P blijft maar op november 2022 steken.
Heb met een S22 Ultra hetzelfde. Ik heb handmatig de Main Components APK geinstalleerd zodat ik op de januari update zit. Werkt mogelijk ook wel voor Pixel toestellen: https://www.apkmirror.com...nts-2023-01-01-s-release/Upbeat schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:27:
Op welke versie van de Google Play systeem update zit men hier? Mijn P7P blijft maar op november 2022 steken.
Vorige week heb ik de januari 2023 update ontvangen op mijn P7 met T-Mobile (NL) eSIM.Upbeat schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:27:
Je kan proberen om via:
Instellingen - Beveiliging en privacy - updates - Google Play-systemupdate
kijken of de update dan bij je binnenkomst.
De december update is terug getrokken door Google wegens problemen met Google Fi in de VS.
Nee, maar ik gebruik zo'n app (accubattery) en die piept als ie op 80% is dat je moet loskoppelen.zunrob schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:27:
[...]
Kun je ergens instellen dat ie niet verder dan 80 procent laadt?
V.a. bepaalde versie van samsung kan dat wel. Had S21 en kon instellen (niet dat ik het deed).mphilipp schreef op maandag 30 januari 2023 @ 11:53:
[...]
Nee, maar ik gebruik zo'n app (accubattery) en die piept als ie op 80% is dat je moet loskoppelen.
Met pixel kun je aangepast voorkeuren aanzetten. Denk dat het ook ten goede komt.
Maar heeft Google hier al wat aan gedaan? Met andere woorden, gaan we straks met mooi weer en heldere dagen veel vaker onze telefoon moeten opladen?
Dit werkte perfect. Update stond wel klaar maar toestel was nog niet herstart om het te verwerken, mogelijk heb ik een melding gemist, maar is nu ook op 1-1-23BGLAdmin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:38:
[...]
Vorige week heb ik de januari 2023 update ontvangen op mijn P7 met T-Mobile (NL) eSIM.
Je kan proberen om via:
De december update is terug getrokken door Google wegens problemen met Google Fi in de VS.
Dat kwam voor op de Pixel 7 Pro, niet de normale Pixel 7. Het paneel van de 7 pro verbruikt meer, het paneel van de 7 wil nog wel eens een groene waas hebben. Voor dat laatste kan je volgens mij een beroep op de garantie doen. Voor wat betreft accuverbruik en warmte zit er niet veel anders op dan een powerbank meenemen ben ik bang, maar dat was sowieso een ding sinds Tensor (dus ook Pixel 6). Dus als je van een P6 af komt en jouw telefoongebruik is sindsdien niet veranderd dan zou je er niks van moeten merken.Binnetie schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:42:
In het begin van het uitkomen van de Pixel 7-serie waren er berichten dat de telefoon heel snel leegliep doordat in een zonnige omgeving het scherm voluit ging en een behoorlijk verbruik had. Ik weet niet of dit nu alleen over de 7, de 7 Pro of voor beide ging.
Maar heeft Google hier al wat aan gedaan? Met andere woorden, gaan we straks met mooi weer en heldere dagen veel vaker onze telefoon moeten opladen?
Dat probeer ik regelmatig maar er komt niks binnen...BGLAdmin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 10:38:
[...]
Vorige week heb ik de januari 2023 update ontvangen op mijn P7 met T-Mobile (NL) eSIM.
Je kan proberen om via:
Hoe groot was de update? Hier zie ik nog niets.Neles7 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 14:45:
[...]
Dit werkte perfect. Update stond wel klaar maar toestel was nog niet herstart om het te verwerken, mogelijk heb ik een melding gemist, maar is nu ook op 1-1-23
Deze update wordt in fase uitgerold, misschien ben je nog niet aan de beurt.Upbeat schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:37:
[...]
Dat probeer ik regelmatig maar er komt niks binnen...
Wat houd deze update in?Exocet schreef op maandag 30 januari 2023 @ 21:35:
De Play Services update is nu beschikbaar , 63 mb groot
Mijn vrouw heeft er met haar Pixel 6a ook last van en we krijgen allebei niet ontdekt wat dit nou veroorzaakt.
Ergens las ik al iets over dat LED lampen in de buurt een rol kunnen spelen maar ook in ruimtes zonder LED lampen heb ik dit probleem.
Wat voor strepen? Heb je een voorbeeld?Aomi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:48:
Zijn er meer mensen die last hebben van strepen door de beelden van de camera?
Mijn vrouw heeft er met haar Pixel 6a ook last van en we krijgen allebei niet ontdekt wat dit nou veroorzaakt.
Ergens las ik al iets over dat LED lampen in de buurt een rol kunnen spelen maar ook in ruimtes zonder LED lampen heb ik dit probleem.
Lens flare zal het niet zijn denk ik, dat is een algemeen bekend ding.
nst6ldr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:53:
[...]
Wat voor strepen? Heb je een voorbeeld?
Lens flare zal het niet zijn denk ik, dat is een algemeen bekend ding.
:strip_exif()/f/image/3R8w2BPJE4b61cD16UXEsFc1.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier even een voorbeeld, al is dit wel bij een LED lamp.
Met andere telefoons in het verleden nooit last van gehad...
Ik neig te denken dat dit 'banding' is en het dus wel met de verlichting te maken heeft. De refresh rate van de camera heeft zich (nog) niet aanpast naar de lichtbron.Aomi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:57:
[...]
[Afbeelding]
Kan je eens de camera op je onderwerp richten, scherpstellen, 5 seconden wachten en daarna pas een foto maken?
Dan wordt ie idd scherp, maar als ik de camera dan een beetje beweeg begint het weer opnieuw.nst6ldr schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:03:
[...]
Ik neig te denken dat dit 'banding' is en het dus wel met de verlichting te maken heeft. De refresh rate van de camera heeft zich (nog) niet aanpast naar de lichtbron.
Kan je eens de camera op je onderwerp richten, scherpstellen, 5 seconden wachten en daarna pas een foto maken?
Dat is toch geen doen?
Dat is inderdaad erg hinderlijk. Ik probeer het niet al te negatief te brengen zijn aangezien er wel meer mis is met het toestel en dat niet al te best wordt ontvangen door Pixel eigenaren, maar dit is wel een van de dingen die voor kunnen komen ja. Google heeft ingezet op AI processing - vandaar de eigen processor (die prima machine learning berekeningen doet maar tekort schieten op de basis zoals modem, CPU en GPU) - en lost daarmee softwarematig dit soort beperkingen op.Aomi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 16:14:
[...]
Dan wordt ie idd scherp, maar als ik de camera dan een beetje beweeg begint het weer opnieuw.
Dat is toch geen doen?
Als de postprocessing van de camera niet snel genoeg gaat dan kan je hopen tot een update het gaat verbeteren of het toestel terugsturen. Meer zit er niet in ben ik bang.
Merkwaardig fenomeen. Geen idee of dit te maken heeft met het knipperen van de lamp. Volgens mij ziet dat er anders uit. Is het consistent bij verlichting of alleen bij bepaalde lampen?Aomi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 15:57:
[...]
De lampen waarbij je de foto's gemaakt hebt zijn toevallig geen smart lampen, of lampen met een dimmer?
Heb het even geprobeerd met mijn Pixel 7 bij een aantal lichtbronnen - smart en met dimmer. Wel allen LED.
Ik krijg dit niet gereproduceerd. Dus telkens echt een point en shoot. Niets laten scherpstellen.
In mijn ervaring duurt post processing iets langer onder slechte lichtomstandigheden. Maar nooit meer dan een seconde.
Nou...ik kreeg 'm 5 januari. Lijkt mij niet zo logisch dat ze wachten tot je bijna de februari update krijgt, toch?BGLAdmin schreef op maandag 30 januari 2023 @ 18:30:
[...]
Deze update wordt in fase uitgerold, misschien ben je nog niet aan de beurt.
Volgens mij hoor je 'm in de eerste week te krijgen. Wel een beetje vreemd als je niets krijgt.
Philips Hue in het geval van de foto hierboven.SonnyBBQ schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:40:
Dat ziet er wel heel slecht uit ja.
De lampen waarbij je de foto's gemaakt hebt zijn toevallig geen smart lampen, of lampen met een dimmer?
Heb het even geprobeerd met mijn Pixel 7 bij een aantal lichtbronnen - smart en met dimmer. Wel allen LED.
Ik krijg dit niet gereproduceerd. Dus telkens echt een point en shoot. Niets laten scherpstellen.
In mijn ervaring duurt post processing iets langer onder slechte lichtomstandigheden. Maar nooit meer dan een seconde.
Maar heb t ook al bij gewone ouderwetse halogeenspots gehad...
Net even een foto gemaakt van een lifx lamp, maar ik kan het ook niet nabootsen.Aomi schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:11:
[...]
Philips Hue in het geval van de foto hierboven.
Maar heb t ook al bij gewone ouderwetse halogeenspots gehad...
:strip_exif()/f/image/sKZMjRZOOCrGVHhaywUnYU4x.jpg?f=fotoalbum_large)
Bijzonder, zeker omdat mijn vrouw precies hetzelfde probleem ook heeft met de 6a. Telefoons komen allebei van dezelfde winkel en zijn tegelijk aangeschaft. Slechte batch misschien?Supertroeper schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 21:54:
[...]
Net even een foto gemaakt van een lifx lamp, maar ik kan het ook niet nabootsen.
[Afbeelding]
Ik ga er vanuit dat je de Android security update bedoelt, die heeft namelijk altijd als build datum de 5e van de maand, de Google play system update heeft altijd als build datum de 1ste van de maand, ook al zou Google pas beginnen met de uitrol op 20ste van de maand.mphilipp schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:50:
[...]
Nou...ik kreeg 'm 5 januari. Lijkt mij niet zo logisch dat ze wachten tot je bijna de februari update krijgt, toch?
Volgens mij hoor je 'm in de eerste week te krijgen. Wel een beetje vreemd als je niets krijgt.
De volgende Android security update kun je verwachten op 6 februari om 19:30 's avonds, althans dan word die op https://developers.google.com/android/images online gezet, een paar uur later is die ook OTA beschikbaar, als je op update klikt in ¨beveiliging en privacy¨ op update klikt.
De Google Play System update voor februari is altijd maar de vraag wanneer die OTA beschikbaar komt, dat heeft te maken dat die eigenlijk altijd via verschillende waves uitgerold wordt.
De Android security is vrij constant met wanneer die voor je beschikbaar komt.
De Play system update is wat grilliger wanneer die komt.
Maar ze beginnen toch niet pas op de 20ste? Ik heb het nooit bijgehouden, maar ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat een update bij mij niet aankomt. Ook niet toen ik nog Samsungs had. Soms moest ik 1 of 2 dagen wachten, maar ze komen toch altijd vrij vlot. Dus als iemand tegen het eind van een maand de update nog niet heeft gehad, terwijl volgende week zo'n beetje de volgende op de rol staat, is dat raar. toch? Daar reageerde ik op.BGLAdmin schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 22:55:
Ik ga er vanuit dat je de Android security update bedoelt, die heeft namelijk altijd als build datum de 5e van de maand, de Google play system update heeft altijd als build datum de 1ste van de maand, ook al zou Google pas beginnen met de uitrol op 20ste van de maand.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen