Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:12

Mimiix

Professioneel Prutser

DukeN schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 07:40:
[...]

Ja, nu ook gezichtsherkenning en fingerprint uitgezet. Alleen authenticatie via pincode. Geen succes. Maar ik ben blij te horen dat @Convoy de Rabo pas ook werkend heeft op een Pixel 7 Pro.

Bedankt voor de suggestie d:)b
Als je een beetje zoekt in het topic, vind je er wel meer ;)

Ik heb hem ook sinds release al werkend. Sterker nog, 2 zelfs.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-09 13:55
#DTV
Is de pixel 7 af fabriek ook voorzien van een screenprotector op moet je meteen zelf met een plasticje aan het klooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
emil_406 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:08:
#DTV
Is de pixel 7 af fabriek ook voorzien van een screenprotector op moet je meteen zelf met een plasticje aan het klooien?
Nee, komt zonder screenprotector.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
emil_406 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 09:08:
#DTV
Jaz zit gorilla glas op. Goede bescherming wat mij betreft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Megupe schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:29:
[...]

Mijn huidige POCO F3 heeft ook rondom gorilla glass, maar heeft toch ook krassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

emil_406 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:57:
[...]

Mijn huidige POCO F3 heeft ook rondom gorilla glass, maar heeft toch ook krassen.
Er zijn minimaal 6 verschillende soorten gorilla glas. Ze worden steeds harder.
Krassen heb ik nog nooit gehad.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
Megupe schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:29:
[...]
maar niet voldoende gok ik. heb m'n andere telefoon een flinke val op het asvalt laten maken en er zaten flinke barsten in de screenprotector. toen ik die eraf haalde bleek het scherm nog ok gelukkig, vrees dat dat zonder protector een ander verhaal was geweest. is nog geen tientje en je merkt het eigenlijk niet, zeker niet i.c.m. een case

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07:38
Vanochtend de Pixel 7 ontvangen en na instellen en goed uur spelen de eerste indrukken opgedaan komende van de Samsung S20 FE.

De look en feel van het toestel went snel. Vooral de tips, hints en uitleg door de eerste menu's, profielen, camera e.d. maken het zeer gebruiksvriendelijk.

De indeling van menu's voelt logischer en toegankelijker.

De afwerking van het toestel is premium te noemen. Je voelt dat je kwaliteit in handen hebt.

Bij de helderheid valt op dat het scherm veel donkerder kan worden wat vooral 's avonds bijvoorbeeld in bed zeer prettig kan zijn. De 100% helderheid is iets feller. Bij regulier gebruik binnenshuis moet het percentage hoger ingesteld staan de 2 jaar oude Samsung.

De camera ben ik nog niet direct enthousiast over. Qua kleuren betrouwbaarder dan de S20FE, maar niet per definitie mooier. Het is nu vooral bewolkt en grauw dus ben benieuwd hoe dit op een zonnige dag uitpakt.

Wat betreft scherpte in de verte (zonder tele van de S20FE te gebruiken) wint de Pixel 7 maar bij weerspiegelingen doet ie het minder goed.

Ik heb voor de Pixel 7 gekozen i.v.m. de lyrische verhalen en review omtrent de camera maar wanneer ik nu een stuk of 20 foto's vergelijk met elkaar dan is het eerder 50/50 en vraag ik mij af of die positiviteit niet wat ruim overtrokken is.

Sowieso nog even een paar dagen uitproberen in diverse omstandigheden om mijn oordeel bij te kunnen stellen.

[ Voor 10% gewijzigd door Jorco op 05-01-2023 14:06 ]

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 23:12
Ik maakte vandaag een filmpje bij het licht van een goedkope led lamp. Knipperde best wel in de opname, ook horizontale strepen erin.
Kan ik daar een instelling voor aanpassen? Niet voor het gemaakte filmpje maar voor volgende keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Jorco schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 14:02:
Vanochtend de Pixel 7 ontvangen en na instellen en goed uur spelen de eerste indrukken opgedaan komende van de Samsung S20 FE.

De look en feel van het toestel went snel. Vooral de tips, hints en uitleg door de eerste menu's, profielen, camera e.d. maken het zeer gebruiksvriendelijk.

De indeling van menu's voelt logischer en toegankelijker.

De afwerking van het toestel is premium te noemen. Je voelt dat je kwaliteit in handen hebt.

Bij de helderheid valt op dat het scherm veel donkerder kan worden wat vooral 's avonds bijvoorbeeld in bed zeer prettig kan zijn. De 100% helderheid is iets feller. Bij regulier gebruik binnenshuis moet het percentage hoger ingesteld staan de 2 jaar oude Samsung.

De camera ben ik nog niet direct enthousiast over. Qua kleuren betrouwbaarder dan de S20FE, maar niet per definitie mooier. Het is nu vooral bewolkt en grauw dus ben benieuwd hoe dit op een zonnige dag uitpakt.

Wat betreft scherpte in de verte (zonder tele van de S20FE te gebruiken) wint de Pixel 7 maar bij weerspiegelingen doet ie het minder goed.

Ik heb voor de Pixel 7 gekozen i.v.m. de lyrische verhalen en review omtrent de camera maar wanneer ik nu een stuk of 20 foto's vergelijk met elkaar dan is het eerder 50/50 en vraag ik mij af of die positiviteit niet wat ruim overtrokken is.

Sowieso nog even een paar dagen uitproberen in diverse omstandigheden om mijn oordeel bij te kunnen stellen.
Het moet net je smaak zijn. Wellicht hou je van de meer contrastrijke en fellere kleuren van de Samsung.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ramon 73 schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 18:05:
Ik maakte vandaag een filmpje bij het licht van een goedkope led lamp. Knipperde best wel in de opname, ook horizontale strepen erin.
Kan ik daar een instelling voor aanpassen? Niet voor het gemaakte filmpje maar voor volgende keer.
Even 2sec wachten met start opname, dan heeft hij de 50hz frequentie van het licht te pakken en houd hij hier rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 18:37
Ik heb een pixel 6 en ik begreep dat de netwerk issues die de pixel 6 heeft zijn opgelost in de pixel 7? Andere modem?

Kan iemand dit bevestigen die een Pixel 6 had, kon het zo goed vinden hier in dit topic. Ik heb zelf kpn eSIM.

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Cruzer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:32:
Ik heb een pixel 6 en ik begreep dat de netwerk issues die de pixel 6 heeft zijn opgelost in de pixel 7? Andere modem?

Kan iemand dit bevestigen die een Pixel 6 had, kon het zo goed vinden hier in dit topic. Ik heb zelf kpn eSIM.
Ik had geen 6 maar idd de 7 heeft een andere (snellere) modem die geen problemen meer veroorzaakt. Op youtube ergens zie je een vergelijking met snelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Whiskey48 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 09:03:
[...]

Ik had geen 6 maar idd de 7 heeft een andere (snellere) modem die geen problemen meer veroorzaakt. Op youtube ergens zie je een vergelijking met snelheden.
Thanks dus geen uitroeptekens meer bij netwerk cell info. En 5g werkt ook overal goed? Viel mij op in Duitsland had ik niet overal goed bereik met mijn Pixel 6 en vaak uitroeptekens bij netwerk cell info.
Maar dat is volgens jou dus opgelost nu in de Pixel 7? Toch lees ik niet bij iedereen..

https://support.google.co...y-issue-pixel-7-pro?hl=en.

En hoe bevalt de Pixel 7 tov je Pixel 6 verder, qua camera, prestatie, design, in je hand en gewicht?
Formaat bevalt mij meer van de 7 tov de 6 maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Cruzer schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:26:
[...]

Thanks dus geen uitroeptekens meer bij netwerk cell info. En 5g werkt ook overal goed? Viel mij op in Duitsland had ik niet overal goed bereik met mijn Pixel 6 en vaak uitroeptekens bij netwerk cell info.
Duitsland is een 3e wereld land met internet. Er zijn hele stukken waar je geen ontvangst hebt.

En daar komt dan nog bij dat bv alle providers die via het KPN netwerk gaan automatisch verbinden met O2. Duitslands slechtste provider. Ik zet altijd met de hand mijn telefoon op Deutsche Telecom of Vodafone als ik er ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
Ortep schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 10:33:
[...]

Duitsland is een 3e wereld land met internet. Er zijn hele stukken waar je geen ontvangst hebt.

En daar komt dan nog bij dat bv alle providers die via het KPN netwerk gaan automatisch verbinden met O2. Duitslands slechtste provider. Ik zet altijd met de hand mijn telefoon op Deutsche Telecom of Vodafone als ik er ben.
Haha ja dat klopt en in België werkt 5G ook niet altijd even goed.
Dus dit is dan ook meer een provider issue dan een Pixel 6/7 issue? Sommige geven toch aan met hun vorige niet Pixel telefoon hadden ze hier geen last van
https://support.google.co...y-issue-pixel-7-pro?hl=en

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

@Cruzer
Er zal ongetwijfeld verschil zijn tussen telefoons. Maar mijn eerste reactie in Duitsland is altijd: Kies een andere provider of ga eens 100 meter verderop staan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-09 11:04

Ace

Happy Happy Joy Joy

Cruzer schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 23:32:

Ik ben van de 6 Pro overgestapt naar de 7 Pro en het verschil is heel erg groot, de 6 Pro was echt een drama om mee te bellen.

Het enige wat ik sinds een paar weken merk is op mn 7 Pro dat ik gemiste oproep melding krijg 5-10 minuten nadat iemand mij gebeld heeft maar nooit het gemiste gesprek zelf heb gezien/gehoord (staat ook niet in call list).

Dat was vanaf dag 1 geen probleem begin November en sinds laatste week December opeens wel vreemd genoeg.

Dit betreft alleen bellen, met 4G nooit een probleem op de 7 Pro.

[ Voor 4% gewijzigd door Ace op 06-01-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdinand1968
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-02 08:00
Ik had voorheen een Huawei p30 pro en als ik daar een screenshot maakte, had ik mogelijkheden om kaders en rechte lijnen te plaatsen. Weet iemand hoe dat moet op de Pixel 7 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:05
Ferdinand1968 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 16:50:
Ik had voorheen een Huawei p30 pro en als ik daar een screenshot maakte, had ik mogelijkheden om kaders en rechte lijnen te plaatsen. Weet iemand hoe dat moet op de Pixel 7 Pro?
Een andere app gebruiken om je screenshot te bewerken ben ik bang. Zo te zien heeft Google die opties niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TccT
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-01-2024
Een vraagje; wat vinden jullie van de speakers en het geluid dat uit de Pixel 7 komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Sinds vanmiddag ook een P7 als opvolger van mijn Poco F3.

Inmiddels ben ik er achter dat ik navigatie met knoppen fijner vind als met gebaren. Het is me inmiddels gelukt om navigatie toetsen in te schakelen. Alleen werken ze net andersom als ik gewend ben. De terug-knop zit nu links, die heb ik liever rechts. Iemand een idee of en waar ik dat in kan stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:19
emil_406 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:17:

Inmiddels ben ik er achter dat ik navigatie met knoppen fijner vind als met gebaren. Het is me inmiddels gelukt om navigatie toetsen in te schakelen. Alleen werken ze net andersom als ik gewend ben. De terug-knop zit nu links, die heb ik liever rechts. Iemand een idee of en waar ik dat in kan stellen?
Je kunt onder "Navigatiebalk" in Instellingen toch de knop volgorde aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Berpie74 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:26:
[...]

Je kunt onder "Navigatiebalk" in Instellingen toch de knop volgorde aanpassen?
Ik dacht dat dat niet kon bij Pixel telefoons. De terug knop rechts is de Samsung manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Navigeren met gebaren is even wennen. Het kost een paar dagen. Dat had ik ook. Maar nu word ik gek op een telefoon die dat niet heeft.
Het blijkt dat ik heel veel gebaren als vanzelf maak.
Ik heb het gevoel dat een telefoon met knoppen kapot is en niet reageert.
Mijn vrouw vond het eerst ook niets maar was na een paar dagen ook om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
emil_406 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:17:

Haha hier exact dezelfde overstap en exact dezelfde frustratie. Rechts terug is echt veel prettiger. Naja, misschien is het maar even wennen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Dat kan niet nee en gewoon even aan gebaren wennen is mijn advies ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berpie74
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07:19
RepareerDroid schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 18:53:
[...]
Ik dacht dat dat niet kon bij Pixel telefoons. De terug knop rechts is de Samsung manier.
Even gekeken en je hebt inderdaad gelijk. Ik heb een Samsung en daar kun je wisselen. Dacht daarom dat dit in Android zat, maar is enkel bij Samsung mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Berpie74 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 21:24:
[...]

Even gekeken en je hebt inderdaad gelijk. Ik heb een Samsung en daar kun je wisselen. Dacht daarom dat dit in Android zat, maar is enkel bij Samsung mogelijk.
Op fe Poco F3 icm PixelOS (port van de pixel 6), hebben de makers deze optie zelf toegevoegd denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
Jarenlang Xiaomi, Redmi, Poco gehad. Dus gewend aan de terugknop rechts. Mijn zoon heeft een realme, daar vond ik het al vreemd dat ie ineens links zat.

Maar Android standaard is dus links. Vreemd...,

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• barrymossel
emil_406 schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 23:59:
Jarenlang Xiaomi, Redmi, Poco gehad. Dus gewend aan de terugknop rechts. Mijn zoon heeft een realme, daar vond ik het al vreemd dat ie ineens links zat.

Maar Android standaard is dus links. Vreemd...,
Op zich is links voor terug toch niet vreemd? We lezen van links naar rechts in het westen. Dus terug associeer ik dan ook met links. Net zoals de terugknop in een browser.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:00
barrymossel schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:15:
[...]

Op zich is links voor terug toch niet vreemd? We lezen van links naar rechts in het westen. Dus terug associeer ik dan ook me links. Net zoals de terugknop in een browser.
Gaat erom dat heel veel mensen die rechtshandig zijn en je het toestel soms met 1 hand bedient of op een bepaalde manier vast houdt, dan is een rechtsonder terug knop heel fijn.
Linksonder is heel onhandig voor veel mensen.
Jammer dat juist de Pixel die optie niet geeft.
Geen einde van de wereld, maar wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Daejji schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Gaat erom dat heel veel mensen die rechtshandig zijn en je het toestel soms met 1 hand bedient of op een bepaalde manier vast houdt, dan is een rechtsonder terug knop heel fijn.
Idd, dat ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick13
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:25
jules schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 23:06:
[...]

Even in het Download venster van je browser kijken, of in het Download mapje van je opslag met een file browser. Was mij ook al opgevallen. Zal wel Chrome specifiek zijn?
Bedankt. Ik heb dit probleem niet alleen in Chrome.
Ook mijn florius (app hypotheek) heb ik dit probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
[...]

Je hebt gelijk, alleen zijn gebaren dan weer veel handiger voor bediening met een hand.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:34
Rick13 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 10:20:
[...]

Bedankt. Ik heb dit probleem niet alleen in Chrome.
Ook mijn florius (app hypotheek) heb ik dit probleem.
Vooral vaag dat de Florius app ook aangeeft dat het bestand in het notificatiecentrum gedownload wordt.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Ik zal wel raar zijn. Ben rechts en houd m'n telefoon met links vast. Maar ja, ik gebruik ook de gebaren. Zou weer helemaal aan die knoppen moeten wennen.

Ach, bij Apple is het nog erger. Daar zit vaak de terugknop linksboven. Kan ik niet eens bij met 1 hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
CLB schreef op vrijdag 6 januari 2023 @ 20:37:
Dat kan niet nee en gewoon even aan gebaren wennen is mijn advies ;)
Kan wel.
Rooten en navbarswap magisk module installeren. Eitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Nu kom ik van een simpele A52 van 2 jaar oud. Deze gebruikte ik met 2 simkaarten ( werk en prive ).

Hier kon ik op beide sims een andere ringtone zetten, en whatsapp gebruiken zowel prive / werk..

Nou vind ik hier deze beide mogelijkheden niet op de 7 pro.
Dat vind ik toch wel schokkend, of zie ik iets over het hoofd? Is mijn eerste Google telefoon. Zo niet dan breng ik hem terug voor een S22.

**Edit** Inmiddels Whatsapp business geïnstalleerd wat ruim voldoet.

[ Voor 8% gewijzigd door Frank1973 op 07-01-2023 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Frank1973 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:45:
Nu kom ik van een simpele A52 van 2 jaar oud. Deze gebruikte ik met 2 simkaarten ( werk en prive ).

Hier kon ik op beide sims een andere ringtone zetten, en whatsapp gebruiken zowel prive / werk..

Dat vind ik toch wel schokkend, of zie ik iets over het hoofd? Is mijn eerste Google telefoon. Zo niet dan breng ik hem terug voor een S22.
https://forum.xda-develop...al-sim-ringtones.4523385/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
WCA schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:53:
[...]

Ik heb nog nooit een telefoon gehad waar geen horrorverhalen over spontaan springend glas, gekke bugs die een vocal minority nogal hard over roept, of ander gezeik over in het nieuws komt.

Glas springt niet spontaan zonder externe druk of serieuze fouten bij de fabricage. Dan kan het best zijn dat de manier waarop glas gemonteerd wordt het gevoeliger maakt voor druk dan bij andere telefoons, maar ik geloof niet dat die lenzen zo zonder enige aanleiding zomaar springen.
Vandaag weer een bericht hierover..

https://www.xgn.nl/nieuws...-7-camera-breekt-spontaan je moet het zelf betalen lijkt het.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Cruzer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:59:
[...]

https://www.xgn.nl/nieuws...-7-camera-breekt-spontaan je moet het zelf betalen lijkt het.
Als dit echt regelmatig voor komt of voor gaat komen, gaat Google dit echt wel gratis fixen. Fijn dat we in de westerse wereld leven enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:22
Ik zie in dit topic nog niemand met het volgende probleem: sinds de January update (downgrade) kan ik geen bluetooth verbinding meer maken met mijn auto. Schijnen meer mensen last van te hebben, zie Reddit.

Dus bij deze een heads-up! In mijn geval gaat het trouwens om een after market BT ontvanger voor muziek. Ingebouwde hands free werkt nog wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Harmani op 07-01-2023 20:06 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Frank1973 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 14:45:

**Edit** Inmiddels Whatsapp business geïnstalleerd wat ruim voldoet.
Installeer Island eens, van Oasis Feng. Krijg je prive en werk profiel, waarbij je in je werk profiel een tweede WhatsApp kan installeren.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Harmani schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:06:
Ik zie in dit topic nog niemand met het volgende probleem: sinds de January update (downgrade) kan ik geen bluetooth verbinding meer maken met mijn auto. Schijnen meer mensen last van te hebben, zie Reddit.

Dus bij deze een heads-up! In mijn geval gaat het trouwens om een after market BT ontvanger voor muziek. Ingebouwde hands free werkt nog wel.
Rij nu tijdelijk een andere auto, maar merk dat de BT verbinding om de haverklap weg valt. Ik dacht dat het aan de auto ligt, maar het zou ook de update kunnen zijn. Ik kan via Android Auto wel een oproep opstarten, maar het gesprek wordt vervolgens gevoerd via mijn smartwatch. :? Heb nog een andere auto, zal het de komende dagen ook daar in proberen te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:17
k ben sinds eind vorige week in bezit van een pixel 7 pro. ik heb deze gekocht mede vanwege de mogelijkheid van de Dual Sim.
In mijn oude telefoon Samsung A71 kon ik 2 fysieke sim kaarten plaatsen ( 1 werk en 1 prive nummer )
Via de aanbieder van mijn werk nummer heb ik een E sim laten aanmaken. echter blijkt deze het niet te doen op de 7 Pro:

'Er zit een bug in de Pixel telefoons waardoor eSIMs van ons niet goed downloaden. Ik heb dit reeds lange tijd geleden bij Google aangekaart maar het is helaas nog steeds in onderzoek. Conclusie is dat Pixel momenteel niet geschikt is om met eSIM te gebruiken, ik verwacht geen snelle oplossing hier.
Google heeft wel bevestigd dat ze het probleem samen met hun chip leverancier in onderzoek hebben.'

via mijn werk wordt alle telefonie lokaal ondergebracht dus op welk netwerkt dit gaat weet ik niet.

Privé heb ik een Ben abonnement. en Ben biedt geen E sim aan. Ook bijzonder natuurlijk in 2022.
Nu wilde ik als oplossing vroegtijdig overstappen naar T Mobile met mijn privé abonnement ( dus dubbele kosten maar dat is niet anders ).
Nu durft ook T Mobile ook niet aan mij te garanderen dat de E sim van hun gaat werken op de Pixel. Dus wanneer ik dit ga doen heb ik risico op 2 privé abonnementen wat nog geen gegarandeerde oplossing biedt.

Heb nu dus wel een mooi toestel, echter werkt de dual sim nog niet. Zijn er al mensen welke wel de E sim van T Mobile gebruiken?
Iemand die weet of dit probleem nog aanwezig is bij de Pixel 7 Pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
jules schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 20:52:
[...]

Rij nu tijdelijk een andere auto, maar merk dat de BT verbinding om de haverklap weg valt. Ik dacht dat het aan de auto ligt, maar het zou ook de update kunnen zijn. Ik kan via Android Auto wel een oproep opstarten, maar het gesprek wordt vervolgens gevoerd via mijn smartwatch. :? Heb nog een andere auto, zal het de komende dagen ook daar in proberen te testen.
P7P icm Toyota Auris entertainment systeem. Touch 2 with Go.
Nu heb ik de Pixel pas kort en dankzij kerstvakantie niet veel in de auto gebeld.
Net ongeveer 20 minuten durend gesprek gevoerd dat in WhatsApp gestart werd.
Ik was op de bestemming voordat het gesprek afgelopen was, verbinding met bt verbroken en op luidspreker verder.
Geen enkel probleem gehad, op de sporadische hikjes na die je vaker hebt in de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Werkt dual sim op de Pixel 7 Pro? Hoe gebruiken jullie dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

MaStar schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:48:
Mijn pixel 7 pro, werkt prive T mobile met een eSIM zonder problemen. De telefoon komt ook uit de T-Mobile shop.
Fysieke sim is van KPN van mijn werk. Werkt ook goed behalve bellen over wifi niet..

Nadeel is dat je niet per sim een ringtone kunt kiezen..

[ Voor 6% gewijzigd door Frank1973 op 08-01-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Frank1973 schreef op zondag 8 januari 2023 @ 19:11:
[...]

Mijn pixel 7 pro, werkt prive T mobile met een eSIM zonder problemen. De telefoon komt ook uit de T-Mobile shop.
Fysieke sim is van KPN van mijn werk. Werkt ook goed behalve bellen over wifi niet..

Nadeel is dat je niet per sim een ringtone kunt kiezen..
Dank. Mijn werk is T mobile fysieke sim. En ik ga over naar Simyo voor Esim.

Hoe bevalt je Pixel 7 Pro tot nu toe?

Ik stap over van de Huawei 30Pro en deze pixel 7 Pro lijkt een een mooie opvolger met goede camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
MaStar schreef op zondag 8 januari 2023 @ 16:21:
[...]

Iemand die weet of dit probleem nog aanwezig is bij de Pixel 7 Pro?
Hier werkt de eSim van T-Mobile feilloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
T-Mobile is partner van Google bij de launch van de Pixel 7 serie. Lijkt mij wel dat dit goed samenwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43
Cruzer schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:59:
[...]

Nog geen problemen gehad met het spontaan breken van het camera glas.
Misschien is het gewoon pech hebben,

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
MaStar schreef op zondag 8 januari 2023 @ 18:48:
Vodafone fysiek van werk. T-Mobile e-sim privé. Werkt prima. Alleen heb ik vooral qua privé matig bereik thuis en op kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:05
Sinds de januari update werkt de vingerafdruk scanner niet zo goed meer, eigenlijk vooral bij de rechterduim, die ik dus het meeste gebruik. De eerste weken werkte het prima, en behoorlijk snake. Alle andere vingers worden nog steeds prima herkend. De duim al meerdere malen opnieuw toegevoegd ondertussen, maar dat mocht niet baten.

[ Voor 10% gewijzigd door zunrob op 09-01-2023 10:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Xfile schreef op zondag 8 januari 2023 @ 23:31:
[...]

Nog geen problemen gehad met het spontaan breken van het camera glas.
Misschien is het gewoon pech hebben,
wat ik vooral lees komt het door de temperatuurverschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:43
Cruzer schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:41:
[...]
wat ik vooral lees komt het door de temperatuurverschillen.
Hoogstwaarschijnlijk door de temperatuurverschillen.
Het zou getest moeten worden.
Men vermoedt dat het te maken heeft met lage temperaturen, of snelle overgangen van temperatuur, met name van warm naar koud. Een Reddit gebruiker vertelt dat de telefoon ineens stuk was toen hij of zij een foto wilde maken tijdens het uitlaten van de hond in koud weer. De gebruiker vond glas in de broekzak waar de telefoon in zat.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
Xfile schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:54:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk door de temperatuurverschillen.
Het zou getest moeten worden.

[...]
Wel slecht als dit echt de oorzaak is. Afwachten maar als Google het gaat onderzoeken. Tot nu toe moeten sommigen zelf de reparatie betalen lees ik terug en sommige weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:22
zunrob schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:26:
Sinds de januari update werkt de vingerafdruk scanner niet zo goed meer, eigenlijk vooral bij de rechterduim, die ik dus het meeste gebruik. De eerste weken werkte het prima, en behoorlijk snake. Alle andere vingers worden nog steeds prima herkend. De duim al meerdere malen opnieuw toegevoegd ondertussen, maar dat mocht niet baten.
Heb hier hetzelfde, stoor mij ontzettend eraan dat de scan niets meer herkend en ik elke keer pincodes moet invoeren. Hopelijk verbeteren ze het snel, vond het überhaupt al minder werken als mijn oude p30 pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruzer
AMARONE schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:31:
[...]

Heb hier hetzelfde, stoor mij ontzettend eraan dat de scan niets meer herkend en ik elke keer pincodes moet invoeren. Hopelijk verbeteren ze het snel, vond het überhaupt al minder werken als mijn oude p30 pro.
Wel vreemd omdat ze het juist benoemen dat ze dit hebben verbeterd in de January update

Biometrics (Pixel 6a, 7, 7 Pro):

Additional improvements for fingerprint recognition and response in certain conditions.

Wellicht helpt het om alles te verwijderen aan opgeslagen vingerafdrukken en opnieuw in te voeren?
Maar misschien heb je dit al gedaan. Ik heb zelf een Pixel 6 en verwacht vandaag mijn Pixel 7, ik zou met de vingerscanner en hopelijk op vooruitgaan, op de 6 vind ik deze niet altijd goedwerken. De 6a van mijn vrouw werkt wel beter dan mijn 6.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:08
Mijn vingerscanner werkte in het begin behoorlijk matig, maar de laatste tijd juist behoorlijk goed en sinds de januari update zelfs echt zo goed als foutloos. Gek dat jullie een andere ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Sebastiaannn schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:55:
Mijn vingerscanner werkte in het begin behoorlijk matig, maar de laatste tijd juist behoorlijk goed en sinds de januari update zelfs echt zo goed als foutloos. Gek dat jullie een andere ervaring hebben.
Met of zonder protector? ik heb zelf gisteren de Pixel 7 binnen en krijg morgen de https://www.gsmpunt.nl/sc...fingerprint-case-friendly binnen. Daarna alle rotzooi overhevelen van m'n OP6 :P

En dan eens kijken hoe het bij mij werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Fingerprint sensor werkt bij mij als een speer. Gek genoeg krijg ik 'm alleen niet aan de praat voor mijn rechterduim. Wijsvinger werkt goed, maar met mijn duim wil ie niet. Al een keer opnieuw gescand, maar hij lust 'm niet Nou doe ik het 99 van de 100 keer met de wijsvinger, maar soms is een duim makkelijker, maar dat krijg ik dus niet aan de praat.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:19

mucuracat

YES

Hoi, new here :)
Net een dagje 7 pro in bezit en al blij mee :9

Had ooooiittt gelezen. (kan nu niet snel terug halen)

Je zou min mogelijk vingerafdruk moeten toevoegen, omdat deze allemaal nagelopen moeten worden om je vinger te herkennen en te unlocken.

Heb bij het begin mijn rechterduim gescand en tussendoor ook 2x mijn wijsvinger gescand.
Nu werkt mijn duim en vinger met 1 vingerscan ronde.

[ Voor 9% gewijzigd door mucuracat op 09-01-2023 17:21 ]

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Ik twijfel nog heel erg tussen de Iphone 13/14 Pro en de Google Pixel 7 Pro. Met name de camera en snelheid. Die vind ik normaliter bij IPhone lekker smooth en mooi contrast. Merk dat dat bij andere telefoons vaak achteruit gaat.

Iemand die beide heeft getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

MaStar schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:32:
Ik twijfel nog heel erg tussen de Iphone 13/14 Pro en de Google Pixel 7 Pro. Met name de camera en snelheid. Die vind ik normaliter bij IPhone lekker smooth en mooi contrast. Merk dat dat bij andere telefoons vaak achteruit gaat.

Iemand die beide heeft getest?
Welke snelheid bedoel je? Het openen van de app, of burst shoots, tijd tussen afdrukken en wegschrijven?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
nst6ldr schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:50:
[...]

Welke snelheid bedoel je? Het openen van de app, of burst shoots, tijd tussen afdrukken en wegschrijven?
Tijd tussen afdrukken en wegschrijven
En ook openen van de camera.

Verder ook warme kleuren met de Iphone, maargoed dat moet ik in de praktijk zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mphilipp schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:12:
Fingerprint sensor werkt bij mij als een speer. Gek genoeg krijg ik 'm alleen niet aan de praat voor mijn rechterduim. Wijsvinger werkt goed, maar met mijn duim wil ie niet. Al een keer opnieuw gescand, maar hij lust 'm niet Nou doe ik het 99 van de 100 keer met de wijsvinger, maar soms is een duim makkelijker, maar dat krijg ik dus niet aan de praat.
Bijzonder is dat. Bij mij is het ook de rechterduim die het nu minder doet. Ging eerst gewoon goed, na de update minder. De andere vingers worden nog steeds prima gescand, evenals de linkderduim.
Het is jammer dat je maar 4 afdrukken kunt toevoegen, ik had gelezen dat het helpt om je duim een paar keer in te voeren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ramon 73
MaStar schreef op maandag 9 januari 2023 @ 17:32:
Ik twijfel nog heel erg tussen de Iphone 13/14 Pro en de Google Pixel 7 Pro.
Denk ook aan de + €500 prijsverschil.....

YouTube: Google Pixel 7 Pro vs. Apple iPhone 14 Pro Max (Deutsch) | SwagTab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaStar
Thanks. Goede vergelijking.

Als ik de video bekijk vind ik de Iphone 14 pro wel mooiere foto's opleveren. Warmer..... Tov de Google Pixel 7 Pro . Ga er nog even over nadenken ;)

Hebben jullie dat niet?

[ Voor 10% gewijzigd door MaStar op 09-01-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

MaStar schreef op maandag 9 januari 2023 @ 21:22:
[...]
Als ik de video bekijk vind ik de Iphone 14 pro wel mooiere foto's opleveren. Warmer..... Tov de Google Pixel 7 Pro . Ga er nog even over nadenken ;)
Ik vind de kleuren van een IPhone onnatuurlijk. Een beetje uitgewassen
Hebben jullie dat niet?
Nee dus...zelfs al waren ze even duur dan zou ik voor de Pixel 7 Pro gaan. Laat staan dat ik er 500 euro meer voor moest betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
zunrob schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:26:
Ik kijk het nog even aan totdat de winterperiode/droge lucht periode is afgelopen. Momenteel houd ik de minder functionerende vingerafdrukscanner daar op. Daarvoor vond ik hem echt boven verwachting werken, zelfs met natte vingers. Bij mij begon het al ergens in december.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
[...]

Hebben jullie dat niet?
Als dat het enige is. Dat kun je vrij makkelijk veranderen als je een foto maakt. Maar eigenlijk is het ook een kwestie van gewenning van je ogen. Ik durf te wedden dat je dat na een tijdje niet meer opvalt als je alleen maar naar je eigen fotos kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
[...]

Hebben jullie dat niet?
Hehe, apple gooit op de foto's standaard een kleurenversterkings filter. Dat ziet er wat warmer uit idd, niet realistischer maar wel wat warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
jules schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:01:
[...]

Ik kijk het nog even aan totdat de winterperiode/droge lucht periode is afgelopen. Momenteel houd ik de minder functionerende vingerafdrukscanner daar op. Daarvoor vond ik hem echt boven verwachting werken, zelfs met natte vingers. Bij mij begon het al ergens in december.
Ja, dat vermoeden had ik ook al een beetje. Desalniettemin zou het dan imo ook gewoon moeten werken, net zoals bij mijn voorgaande OnePlus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Mijn vriendin heeft een 14 Pro en ik vind dat ie binnen vaak de witbalans mis gokt. De foto's worden veel te geel. Mijn Pixeltje geeft een veel natuurlijkere kleur.

Het is overigens ook gebleken uit een blindtest van Marques Brownlee waarbij hij dik 20mln stemmen heeft verzameld, dat de iPhone niet (meer) de winnaar is op fotografiegebied. De 14 wordt consistent verslagen door bv Oppo en de Pixel. Grote winnaar uit de test was de Pixel 6A (go figure). Maar met een hele kleine marge op de 7 Pro.

Blijkbaar moet Apple nog een beetje tweaken aan de software om goed gebruik te maken van de nieuwe sensor. Bedenk dat in smartphones het grootste gedeelte van de fotokwaliteit zit in softwarebewerking. Apple had dat de afgelopen jaren heel goed voor elkaar, maar nu hebben ze een nieuwe sensor en moet alles weer even 'wennen' zeg maar.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:07

Sandyman538

SandstorM [148839]

Heb sinds kort elke ochtend vanuit Android systeem een melding over de nova launcher mbt privacy en veiligheid. Dat nova launcher volledige apparaat toegang heeft. Dan staat er bij dat toegankelijkheid apps dit nodig hebben maar dat ik het moet controleren. Maar dan heb ik 2 opties, toegang intrekken of apps met die toegang bekijken. Maar ik kan niet ergens zeggen, Joe alles is onder controle ik hoef die melding niet meer. Anderen hier ook last van?

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Sandyman538 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 08:54:
Heb sinds kort elke ochtend vanuit Android systeem een melding over de nova launcher mbt privacy en veiligheid. Dat nova launcher volledige apparaat toegang heeft. Dan staat er bij dat toegankelijkheid apps dit nodig hebben maar dat ik het moet controleren. Maar dan heb ik 2 opties, toegang intrekken of apps met die toegang bekijken. Maar ik kan niet ergens zeggen, Joe alles is onder controle ik hoef die melding niet meer. Anderen hier ook last van?
Even lang erop blijven met je vinger en dan kun je via het tandwieltje naar instellingen. Daar kun je dan alle meldingen van rechtenbeheer onderdrukken. Maar het is gedaan ivm security, zodat er niet ongemerkt een app allerlei rechten heeft die het niet zou moeten hebben. Ik zou het aan laten staan. Bij mij staat er '3 messages per week' dus ik laat 'm er lekker bij staan. Ik merk sowieso dat ik meer meldingen krijg dan met mijn oude Samsung, maar dat kan ook een Android 13 feature zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Ik gebruik beta van Nova (versie 8 ) , weet niet of het daar aan ligt (had met samsung in ieder geval geen last van), maar kan in toegankelijkheid nova niet op ja zetten. Blijft grijs.
Hierdoor kan ik dubbelklik scherm uitzetten niet gebruiken. :'(

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-07 20:02
Wou even melden dat ik wat vreemds zag. Misschien zelfs interessant. Toen ik mijn Airpods Pro (2nd gen) koppelde met mijn Pixel 7 Pro kreeg ik een schakelaar voor Spatial Audio te zien. Toen ik hem probeerde te gebruiken verdween hij weer.

Is dit een bug? Willen ze third party Spatial audio toestaan? Geen idee.
Wellicht heeft iemand anders dit gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayerrp
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-04 23:11
Acezeck schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:27:
Wou even melden dat ik wat vreemds zag. Misschien zelfs interessant. Toen ik mijn Airpods Pro (2nd gen) koppelde met mijn Pixel 7 Pro kreeg ik een schakelaar voor Spatial Audio te zien. Toen ik hem probeerde te gebruiken verdween hij weer.

Is dit een bug? Willen ze third party Spatial audio toestaan? Geen idee.
Wellicht heeft iemand anders dit gezien.
https://www.engadget.com/...-7-pixel-6-123543544.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:44
Nu een maandje de 7 Pro in bezit. Prima toestel, wat af en toe wat kleine bugs, maar niet storen en kan gebeuren bij een nieuw toestel. Meeste doen zich na wat updates niet meer voor.
Qua scherm en fotokwaliteit een goede upgrade vanaf een Huawei P30 Pro. ;

Wat mij wel stoort en waar ik maar niet uit kom en misschien herkennen jullie het. Als ik foto’s maak, zie ik ze niet terug in de galerij (Google Photo’s), soms zie ik ze daar pas de volgende dag. Ik zie ze vaak ook niet als ik via de camera-app op de galerij klik. Daardoor twijfel ik erg vaak of ik een foto wel gemaakt heb.
Wil ik de foto via Whatsapp versturen, zie ik ze wel direct in het systeem.

Wat doe ik verkeerd, ik kan ook geen instelling vinden om dit te wijzigen? Of moet ik gewoon een andere app voor galerij nemen?
(En hoe los ik dat dan op in de camera-app).

Googelen heeft me weinig wijzer gemaakt, daar wordt steeds gewezen op de upload naar de cloud, maar het gaat om het direct kunnen zien van de foto’s op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acezeck
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-07 20:02
Ja had ik gezien maar dat heeft niets te maken met Airpods. Maar toch herkend Pixel dat Airpods Spatial Audio hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Acezeck schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:53:
[...]

Ja had ik gezien maar dat heeft niets te maken met Airpods. Maar toch herkend Pixel dat Airpods Spatial Audio hebben.
Spatial audio kun je bijna op alle bluetooth met audio aanzetten. Mijn oude oneplus buds. Zelf op bluetooth van mijn auto van 2013 kan ik in pixel spatial aanzetten. Of het effect heeft, nog niet getest.

Bij iphone is het vaak zo, dat het alleen kan als iphone het wilt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cruzer
slayerrp schreef op maandag 9 januari 2023 @ 15:03:
[...]

Met of zonder protector? ik heb zelf gisteren de Pixel 7 binnen en krijg morgen de https://www.gsmpunt.nl/sc...fingerprint-case-friendly binnen. Daarna alle rotzooi overhevelen van m'n OP6 :P

En dan eens kijken hoe het bij mij werkt
In de Pixel kun je instellen dat je een screenprotector gebruikt voor de gevoeligheid van de finterprint sensor. Wellicht helpt dit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Nu online
Cruzer schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:52:
[...]

In de Pixel kun je instellen dat je een screenprotector gebruikt voor de gevoeligheid van de finterprint sensor. Wellicht helpt dit.
En na plaatsing altijd even opnieuw vingers toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramon 73
Probleem met Waze....geen geluid zodra de telefoon verbinding heeft met het multimedia systeem van de auto. Schakel ik bluetooth uit, praat de stem gewoon zoals het hoort.
Gekoppeld geen geluid.

Audio optie staat op "afspelen via telefoon luidspreker" en volume begeleiding staat op maximaal.

Waze al cache en data gewist, geen succes. Nogmaals gedaan, Waze verwijderd, nieuw geïnstalleerd, ook geen geluid.

Wat nu nog te doen?

Edit: Magic! Nogmaals de instellingen doorlopen en een beetje gespeeld met afspelen via telefoonluidspreker aan en uit zetten. En toen ik vanavond een stuk reed werkte de stem wel via de luidspreker van de telefoon. Ook met spotify aan via BT blijft de stem uit de telefoon komen, precies zoals ik het wil hebben.
Geen idee wat ik gedaan heb, volgens mij niks gewijzigd. Misschien was het togglen van settings al genoeg?

[ Voor 32% gewijzigd door Ramon 73 op 11-01-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 14:40

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

acid_rain schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 20:28:
[...]

Ik heb de telefoon pas sinds gisteren :) Heb wel gezichtsherkenning aan staan. Dat is de volgende optie die ik nog wil proberen om die uit te zetten. Die januari update is ie nu half uurtje mee bezig, ondanks 35 MB grootte.
Toevallig nog succes gehad met het toevoegen van de Rabobank betaalpas? Hier werkt het helaas nog steeds niet.

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:54
DukeN schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:05:
[...]

Toevallig nog succes gehad met het toevoegen van de Rabobank betaalpas? Hier werkt het helaas nog steeds niet.
Wat lukt er niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-08 09:38
Ik krijg ook geen betaalpassen in Google Pay/Wallet. Niet van ING noch van ING Mastercard. Jammer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:15
dedominee schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 10:34:
Ik krijg ook geen betaalpassen in Google Pay/Wallet. Niet van ING noch van ING Mastercard. Jammer.
ING werkt niet met Google Wallet, je kunt wel contactloos betalen via de Bankieren app.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:47:
[...]

Ja, dat vermoeden had ik ook al een beetje. Desalniettemin zou het dan imo ook gewoon moeten werken, net zoals bij mijn voorgaande OnePlus.
Al mijn voorgaande Samsungs hebben daar ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Toevallig is het bij mij sindskort ook begonnen. Wellicht is het omdat Nova launcher vorig jaar is overgenomen door een niet privacy vriendelijk bedrijf? Ze zeggen dat ze het netjes blijven doen, maar inmiddels wijst Android wel op wat Nova voor rechten heeft.
Aangezien ik inmiddels de kale Android wel gewend ben, zit ik steeds meer te denken om Nova eraf te knikkeren.
Overigens is mijn ervaring op een Samsung met vergelijkbare meldingen, dat de meldingen na verloop van tijd verdwijnen. Al kan dat wel een paar weken duren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jules
  • Niet online
Prosac schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 10:50:
Nu een maandje de 7 Pro in bezit. Prima toestel, wat af en toe wat kleine bugs, maar niet storen en kan gebeuren bij een nieuw toestel. Meeste doen zich na wat updates niet meer voor.
Qua scherm en fotokwaliteit een goede upgrade vanaf een Huawei P30 Pro. ;

Wat mij wel stoort en waar ik maar niet uit kom en misschien herkennen jullie het. Als ik foto’s maak, zie ik ze niet terug in de galerij (Google Photo’s), soms zie ik ze daar pas de volgende dag. Ik zie ze vaak ook niet als ik via de camera-app op de galerij klik. Daardoor twijfel ik erg vaak of ik een foto wel gemaakt heb.
Wil ik de foto via Whatsapp versturen, zie ik ze wel direct in het systeem.

Wat doe ik verkeerd, ik kan ook geen instelling vinden om dit te wijzigen? Of moet ik gewoon een andere app voor galerij nemen?
(En hoe los ik dat dan op in de camera-app).

Googelen heeft me weinig wijzer gemaakt, daar wordt steeds gewezen op de upload naar de cloud, maar het gaat om het direct kunnen zien van de foto’s op de telefoon.
Cache en bestanden verwijderen van Google Photos, Google Photos verwijderen, toestel opnieuw opstarten, Google Photos opnieuw installeren.

Deze werkwijze helpt bij de meeste apps als er een issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 16:32
Is er een manier om de beveiligingsupdate installatie te versnellen?

De januari update (34,72 MB !??!) is hier nu 1,5 uur bezig.
Heb hem al onderbroken en opnieuw opgestart maar dat helpt niet (we zijn nu ruim 4 uur verder).

Of onvermijdelijk seamless update ellende?

Hoe lang duurt het bij jullie?

mountainbiker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:15
mountainbiker schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:46:
Is er een manier om de beveiligingsupdate installatie te versnellen?

De januari update (34,72 MB !??!) is hier nu 1,5 uur bezig.
Heb hem al onderbroken en opnieuw opgestart maar dat helpt niet (we zijn nu ruim 4 uur verder).

Of onvermijdelijk seamless update ellende?

Hoe lang duurt het bij jullie?
Onvermijdelijke seamless update ellende

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:28
Ik begrijp toch het probleem niet met die updates. Ja, het duurt echt bizar lang, al helemaal in verhouding tot de pakket grootte. Maar je hebt er toch geen last van? Je zet hem aan en kan verder met alles en je krijgt vanzelf een keer een melding dat je opnieuw moet opstarten.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Gisteren de update handmatig gedaan, heeft ongeveer 40 min geduurt. Voor 35 mb is het een lange zit..,,😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

mountainbiker schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:46:

Dat helpt zeker niet. Met een beetje pech begin je opnieuw en ben je dus langer bezig.
Maar wat voor last heb je er van? Je kan je telefoon gewoon blijven gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mountainbiker
  • Laatst online: 16:32
Dat het niet fatsoenlijk doorgaat en nu zelfs er mee stopt omdat de batterij 39% is?! WTF

Gewoon veel te lang duurt, terwijl de telefoon werkeloos erbij ligt. Waar is die verwerkingspower?
Ga ik het controleren en dan is het nog niet voorbij/klaar. Meerdere keren met meerdere uren ertussen.
Dat vind ik geen normaal updateproces.
We zijn inmiddels weer een uur verder, progressie staat nog steeds op de helft.

mountainbiker

Pagina: 1 ... 36 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen