Vandaag tijdens een video oproep via Whatsapp leek het net of de selfie camera niet goed scherpstelde. Beeld leek wat wazig volgens “andere kant” ?? Camera gepoetst maar geen verschil. Ander heeft Samsung en heeft camera icoontje in beeld voor instellingen tijdens video oproep, zie dat niet staan bij mij?? Daarna via Telegram leek het beter, iemand meer last van? Je ziet het ook zelf als je beeld omdraait, in camera app is het beeld wel goed
Inmiddels iets meer te vertellen over de accu op GrapheneOS. De eerste indrukken zijn dat deze wat zuiniger is dan regulier stock Android met alle services aan. Backups maak ik lokaal via wifi wanneer deze 's nachts aan het laden is dus dat tel ik ook niet mee.Knamix schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:19:
[...]
Merk je trouwens verschil in batterijverbruik?
De afgelopen twee dagen had ik zo'n 50 en 60% over na mijn werkdag. Hierop had ik ongeveer 3-4u scherm aan tijd (inclusief Internet en social media). Op beide dagen heb ik ongeveer 30 min gebeld en 1u podcasts (vooraf gedownload) gestreamd via Bluetooth naar mijn autoradio. Ter vergelijking, mijn iPhone 11 Pro (93% accu health) haalde eenzelfde soort werkdag met ongeveer 45% accu over (en deze werd bijgeladen via de auto tijdens CarPlay).
Over autogebruik gesproken, helaas mis ik wel Android Auto dankzij GrapheneOS. Hiervoor zoek ik nog een goed alternatief, Mirrorlink krijg ik ook niet zo snel aan de praat... To be continued
De vingerafdruk scanner is iets nuttiger geworden en levert minder foutieve scans op na enkele dagen gebruik. (mijn rechterduim is nog steeds slecht bruikbaar helaas).
Ik heb ondertussen de Pixel 7 binnen.
Mijn one plus 3 via de kabel verboden aan de Pixel 7 en alle apps/instellingen, foto's e.t.c. overgezet.
Alleen Whattsap wordt niet goed overgezet (mis veel chats)
Bekend probleem?
Mijn one plus 3 via de kabel verboden aan de Pixel 7 en alle apps/instellingen, foto's e.t.c. overgezet.
Bekend probleem?
Complete chats of alleen de laatste berichten van vandaag?Rick13 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:40:
Bekend probleem?
complete chatsTheFes schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:43:
[...]
Complete chats of alleen de laatste berichten van vandaag?
Blinde camera test van MKBHD is geweest. Heel interessante resultaten:
TLDR; 2e plaats algemeen. (2e plaats daglicht HDR, 4e plaats nachtfoto, 1e plaats portretfoto)
Je kan zelf de test ook doen: https://vote.mkbhd.com
Het verbaasd me helemaal niets dat de Pixel het zo goed doet. De ''pixel-look'' is onverslaanbaar.
Gisteren gepind bij exact dezelfde hardware maar in een ander restaurant. Daar kon ik wil gewoon contactloos betalen. Wat mij betreft voed dit mijn vermoeden dat het om updates gaat van de pin terminal die achterloopt.jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:39:
[...]
Ik had gisteren toevallig 3 pinautomaten achter elkaar waar mijn "pas" (lees telefoon) niet geaccepteerd werd. Ik ben er maar fotos van gaan maken.
Bank: ABN via Google Wallet
In een restaurant
WhatsApp moet je altijd bij nieuwe telefoon eerst chat backup doen op je oude telefoon en daarna backup inladen op je nieuwe. Via instellingen - chats.Rick13 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 13:40:
Bekend probleem?
Ja, bedankt 👍.jurjen_g schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:38:
[...]
WhatsApp moet je altijd bij nieuwe telefoon eerst chat backup doen op je oude telefoon en daarna backup inladen op je nieuwe. Via instellingen - chats.
Het overzetten komt wel goed.
Was meer benieuwd, waarom whatsapp niet volledig wordt overgezet.
Ik weet ook niet waarom, wellicht vanwege combinatie encryptie plus niet opgeslagen in de cloud, maar het is in elk geval niet iets speciaals van de Pixel, alle Android toestellen in ons gezin hebben dat (3 kinderen dus veel ervaring met doorschuiven en opnieuw installeren van telefoons van diverse merken).Rick13 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 22:40:
[...]
Ja, bedankt 👍.
Het overzetten komt wel goed.
Was meer benieuwd, waarom whatsapp niet volledig wordt overgezet.
Ik heb inmiddels meer dan 500 transacties, zowel zakelijk als prive, gedaan met de Pixel 7 Pro dan wel met mijn Pixel watch en alle 500+ gingen goed. Bank: ABN AMRO via Google Wallet.jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:39:
[...]
Ik had gisteren toevallig 3 pinautomaten achter elkaar waar mijn "pas" (lees telefoon) niet geaccepteerd werd. Ik ben er maar fotos van gaan maken.
In een restaurant
[Afbeelding]
In een parkeergarage
[Afbeelding]
Bij een oliebollenkraam
[Afbeelding]
[...]
Of je nu een cameraatje hebt van €50, of een professionele set van €10k, hier zul je altijd last van blijven houden. De zon is enorm fel. De lensflair is niets anders dan de weerkaatsing van licht tussen de verschillende lens elementen. Heb je een minder felle lichtbron, dan zal dit ook veel minder zijn.
Overigens vind ik de lenzen van de Pixel 7 Pro heel goed. Overstraling van licht wordt echt tot het minimum beperkt. De foto's laten mij meer detail zien dan dat ik in het echt met mijn blote ogen kan zien.
Ik zag in deze situatie letterlijk geen hand voor ogen.
[Afbeelding]
Onderstaande foto is ook gebruikt in het filmpje van Tweakers Partners, maar deze letters kon ik maar met moeite lezen omdat het licht behoorlijk overstraalde. Ik weet ook zeker dat ik met geen andere telefoon die ik in het verleden heb gebruikt zo'n foto kon maken, met de tekst zo duidelijk in beeld.
[Afbeelding]
Ik schrijf vaak reviews op Google, en deze foto staat sindsdien als eerste voor deze locatie
[ Voor 71% gewijzigd door outlandos op 23-12-2022 00:49 ]
Ik had er vandaag weer twee die weigerden, in een parkeergarage (het werkt nooit in een parkeergarage) en onderstaandeoutlandos schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 00:47:
[...]
Ik heb inmiddels meer dan 500 transacties, zowel zakelijk als prive, gedaan met de Pixel 7 Pro dan wel met mijn Pixel watch en alle 500+ gingen goed. Bank: ABN AMRO via Google Wallet.
:strip_exif()/f/image/NnFrl1pLG1rp9bHIwrBomiCk.jpg?f=fotoalbum_large)
Als jij zegt dat je met verschillende passen 0 problemen hebt bij ABN, dan zou het wellicht liggen aan mijn passen in de Wallet?
[ Voor 7% gewijzigd door jules op 23-12-2022 15:25 ]
In een parkeergarage werkt mijn normale pinpas ook nooit contactloosjules schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:23:
[...]
Ik had er vandaag weer twee die weigerden, in een parkeergarage (het werkt nooit in een parkeergarage) en onderstaande
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik heb er ook maar een foto van gemaakt. Het is namelijk altijd bij de zelfde winkel. (Zuivelhoeve)jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:39:
[...]
In een restaurant
[Afbeelding]
In een parkeergarage
[Afbeelding]
Bij een oliebollenkraam
[Afbeelding]
[...]
Ik krijg dan een rood kruis in beeld met de tekst "Ongeldige pas".
(Rabobank via Google Wallet)
:strip_exif()/f/image/2MlAXJxq88SoYMmnQmgbBt8A.jpg?f=fotoalbum_large)
Wellicht is het handiger om te publiceren waar deze niet werkende apparaten in gebruik zijn, dan kunnen we die zaken gaan negeren.Joshua... schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:53:
[...]
Ik heb er ook maar ene foto van gemaakt. Het is namelijk altijd bij de zelfde winkel.
[Afbeelding]
Het lijkt er op dat het of end of life terminals zijn of dat de gebruiker de firmware van hun terminal niet bijgewerkt heeft.
Ik had het gister bij eenzelfde apparaat qua uiterlijk. Bij een Intertoys. Pas geweigerd, rood kruis.BGLAdmin schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 17:10:
[...]
Wellicht is het handiger om te publiceren waar deze niet werkende apparaten in gebruik zijn, dan kunnen we die zaken gaan negeren.
Het lijkt er op dat het of end of life terminals zijn of dat de gebruiker de firmware van hun terminal niet bijgewerkt heeft.
Een eerdere pinterminal waar ik eerder consistent eenzelfde foutmelding kreeg (bij een onbemand benzinestation) doet ie het daar inmiddels consistent wèl gewoon.
Pixel 7 Pro met ING app
Het lijkt mijns inziens idd te wijzen op een firmware probleem aan de kant van de terminal.
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Je kunt het natuurlijk ook op deze manier doen als betalen niet lukt.
Sinds 24 uur de Pixel 7 Pro in bezit, opvolger van Huawei mate 20 pro. Toestel weer wat sneller, paar nieuwe dingen maar niet zoveel. Er is weinig vooruitgang meer te zien in extra/nieuwe mogelijkheden. Now Playing is wel leuk, maar of ik daar nou behoefte aan had?
Camera is wel grote vooruitgang! Hieronder een foto van de oude HM20Pro en onder de P7P. Nagenoeg dezelfde scène maar groot verschil in eindresultaat, sta ik wel van te kijken.
:strip_exif()/f/image/8Tm6inazgrdYXtpQ2QjU6f8y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FLPCTUjp5xiZM4f1DhMsihrN.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraag over de launcher? Ik gebruik nu weer Nova Launcher zoals op de Huawei, emui heeft geen app drawer, alleen via 3rd party launcher. Eigenlijk zonde, de eigen launcher voelt toch iets logischer. Echter zit mij op het hoofdscherm het dynamische veld met datum en tijd in de weg, ik heb daar liever snelkoppelingen staan.
Kan echter niet vinden hoe ik dat veld kan weghalen of verplaatsen. Enige oplossing die ik zie is een ander screen gebruiken als homescreen. Hou me aan bevolen voor tips.
Verder vernaggelde de P7P, althans Google fotos, de volgorde van fotos. Fotos op 1 dag genomen verdeeld over 3-4 dagen, fotos ineens een jaar ouder geplaatst, en alles terwijl de exif data klopt en niet gewijzigd is.
Paar keer cache en gegevens wissen en opnieuw syncen loste het uiteindelijk op.
Camera is wel grote vooruitgang! Hieronder een foto van de oude HM20Pro en onder de P7P. Nagenoeg dezelfde scène maar groot verschil in eindresultaat, sta ik wel van te kijken.
:strip_exif()/f/image/8Tm6inazgrdYXtpQ2QjU6f8y.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FLPCTUjp5xiZM4f1DhMsihrN.jpg?f=fotoalbum_large)
Vraag over de launcher? Ik gebruik nu weer Nova Launcher zoals op de Huawei, emui heeft geen app drawer, alleen via 3rd party launcher. Eigenlijk zonde, de eigen launcher voelt toch iets logischer. Echter zit mij op het hoofdscherm het dynamische veld met datum en tijd in de weg, ik heb daar liever snelkoppelingen staan.
Kan echter niet vinden hoe ik dat veld kan weghalen of verplaatsen. Enige oplossing die ik zie is een ander screen gebruiken als homescreen. Hou me aan bevolen voor tips.
Verder vernaggelde de P7P, althans Google fotos, de volgorde van fotos. Fotos op 1 dag genomen verdeeld over 3-4 dagen, fotos ineens een jaar ouder geplaatst, en alles terwijl de exif data klopt en niet gewijzigd is.
Buiten de camera heeft de upgrade naar de P7P dus niet zoveel meerwaarde?Ramon 73 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:34:
Sinds 24 uur de Pixel 7 Pro in bezit, opvolger van Huawei mate 20 pro. Toestel weer wat sneller, paar nieuwe dingen maar niet zoveel. Er is weinig vooruitgang meer te zien in extra/nieuwe mogelijkheden. Now Playing is wel leuk, maar of ik daar nou behoefte aan had?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Die foto van de Mate 20 Pro lijkt ook wel heel erg slecht. Zo herken ik het niet van de mijne. Lijkt wel of de foto ver ingezoomd is en onder weinig licht? In dat geval gebruikt de Mate niet de zoomlens, maar een crop van de hoofdcamera. Dan zou ik het verschil wel begrijpen, gezien de zoomlens van de P7P natuurlijk wel een heel stuk beter is.
Op mijn Mate 20 Pro heb ik gewoon een app drawer. In het begin was dit inderdaad niet aanwezig, maar dit was vrij snel met een update toegevoegd. Ik heb in ieder geval altijd de stock launcher gebruikt en heb al jaren de app drawer.
En zover ik weet kan je op de Pixel inderdaad de tijd en zoekbalk op je homescreen niet weghalen.
Hoe vind je de accuduur van de P7P vergeleken met de Mate 20 Pro? Ik heb pasgeleden een nieuwe batterij in m'n Mate laten zetten en kan er weer 2 dagen mee doen. Ben bang dat dat met de P7P niet gaat lukken?
Ik zeg net tegen m'n vrouw dat het zo fijn is dat ik m'n nieuwe Rabo pas lekker in een kastje kan laten liggen. Zijn er schijnbaar nog steeds problemen met betalen via de Pixel 7. Dit vind ik echt te kut voor woorden.Joshua... schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 15:53:
[...]
Ik heb er ook maar ene foto van gemaakt. Het is namelijk altijd bij de zelfde winkel.
[Afbeelding]
Foto van de HM20Pro is maximale optische zoom, geen digitale zoom. Accuduur kan ik nog niets over zeggen na 24 uur. Vanochtend aan gezet, wordt opgeladen met een lader die na 4 uur uitschakelt, ongeacht vol of niet. Toen nog verder geladen tot 100%, nu zit ik op 35% en dat lijkt voldoende. Met een nieuwe telefoon ben je toch iets meer bezig dan met een die je al langer hebt. Ik haal de dag makkelijk, verder heb ik geen eisen. En voor het geval dat ik meer power nodig heb, ligt er een fijn klein powerbankje van 10.000mAh met PD via USB-C. Powerbank is maat bankpasje, 3cm dik.cordonbleu schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:53:
[...]
Buiten de camera heeft de upgrade naar de P7P dus niet zoveel meerwaarde?
Die foto van de Mate 20 Pro lijkt ook wel heel erg slecht. Zo herken ik het niet van de mijne. Lijkt wel of de foto ver ingezoomd is en onder weinig licht? In dat geval gebruikt de Mate niet de zoomlens, maar een crop van de hoofdcamera. Dan zou ik het verschil wel begrijpen, gezien de zoomlens van de P7P natuurlijk wel een heel stuk beter is.
Op mijn Mate 20 Pro heb ik gewoon een app drawer. In het begin was dit inderdaad niet aanwezig, maar dit was vrij snel met een update toegevoegd. Ik heb in ieder geval altijd de stock launcher gebruikt en heb al jaren de app drawer.
En zover ik weet kan je op de Pixel inderdaad de tijd en zoekbalk op je homescreen niet weghalen.
Hoe vind je de accuduur van de P7P vergeleken met de Mate 20 Pro? Ik heb pasgeleden een nieuwe batterij in m'n Mate laten zetten en kan er weer 2 dagen mee doen. Ben bang dat dat met de P7P niet gaat lukken?
Vandaag bij Aldi betaald met p7p, contactloos, met exact dezelfde terminal. Bij deze Aldi vestiging heb ik eerder wel problemen gehad met betalen via mijn HM20Pro. Soms wel 5-6x opnieuw transactie moeten laten starten. Leuk op zaterdagmiddag om 16:00.....maak je vrienden mee. Daarom ben ik voor de eerste test juist daarheen gegaan. En het betalen ging nog nooit zo soepel.jules schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:54:
Zojuist voor het eerst dit type terminal die het niet deed. Bij de Kwalitaria. Lijkt mij geen kleine keten?
[Afbeelding]
Zonder te Googlen, maar Kwalitaria zegt me echt helemaal niets.jules schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:54:
Zojuist voor het eerst dit type terminal die het niet deed. Bij de Kwalitaria. Lijkt mij geen kleine keten?
[Afbeelding]
Edit: Ah snackbar dus.
To dare is to do
Nogmaals een tegen geluid: since release nog nooit een enkel probleem gehad. P7P met Rabo .barrymossel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 19:16:
[...]
Ik zeg net tegen m'n vrouw dat het zo fijn is dat ik m'n nieuwe Rabo pas lekker in een kastje kan laten liggen. Zijn er schijnbaar nog steeds problemen met betalen via de Pixel 7. Dit vind ik echt te kut voor woorden.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Hier ook geen problemen met het betalen (Rabobank).Mimiix schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:26:
[...]
Nogmaals een tegen geluid: since release nog nooit een enkel probleem gehad. P7P met Rabo .
Parkeergarage, mediamarkt, snackbar, Albert Heijn, Jumbo noem het maar op.
Met m'n eerste Pixel 7 helemaal in het begin constant problemen. Nu met m'n tweede helemaal niks nog. Maar feit blijft dat je gewoon blind moet kunnen gaan op de werking. Ik wil geen portemonnee of zelfs pinpas mee moeten nemen. Dat hoef ik al jaren niet. En nu lijkt het erop dat je niet kunt vertrouwen op deze specifieke telefoon... Vind ik echt een slechte zaak.Mimiix schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:26:
[...]
Nogmaals een tegen geluid: since release nog nooit een enkel probleem gehad. P7P met Rabo .
Ik heb nog nergens issues gehad met rabo pas in de wallet,ook niet afgelopen week in duitsland
steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1
Ik zie twee mensen met problemen, gebruiken beide Google Wallet. Dat zou ook het probleem kunnen zijn.Mimiix schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:26:
[...]
Zie hierboven.mrsar schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:27:
Ik heb nog nergens issues gehad met rabo pas in de wallet,ook niet afgelopen week in duitsland
[ Voor 26% gewijzigd door Ramon 73 op 23-12-2022 22:57 ]
Net rondje Rotterdam gereden en dit geschoten (2x zoom oftewel digitale zoom).
Vind het knap wat Google kan doen met de software 🥰
P.S. gemaakt met RAW formaat en bewerkt met Lightroom. Ruisreductie heb ik op 0 gezet omdat het dan minder "gesmeerd" er uit ziet.
Vind het knap wat Google kan doen met de software 🥰
P.S. gemaakt met RAW formaat en bewerkt met Lightroom. Ruisreductie heb ik op 0 gezet omdat het dan minder "gesmeerd" er uit ziet.
:strip_exif()/f/image/XujSdCjZ6LWFw80393WEohLp.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 11% gewijzigd door Knamix op 24-12-2022 00:42 ]
Bij mij gaat betalen icm Rabobank en Google Pay 99 vd 100 keren goed, maar vd week weer een keer niet bij een parkeergarage. Daarna kon ik wel met mijn horloge met Google Pay betalen. Dus mogelijk van mij een user error dat ik misschien telefoon wat bewoog oid waardoor betaling niet goed gaat.Ramon 73 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 22:56:
[...]
Ik zie twee mensen met problemen, gebruiken beide Google Wallet. Dat zou ook het probleem kunnen zijn.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik heb de standaard launcher meer kans gegeven. Je moet jezelf de kans geven om eraan te wennen. Ik ben ook al jaren een Nova (Pro) gebruiker en vind het heel erg fijn om bv meer ruimte te krijgen op mijn scherm door een fijner raster. Maar ik heb mijzelf gedwongen om het een maand ofzo aan te kijken. En wat blijkt: ik mis niets aan Nova... Het is allemaal een kwestie van wennen. Idem als je bv zou overstappen op een iPhone. De eerste week ben je nog af en toe een beetje onthand, maar daarna weet je eigenlijk niet beter meer.Ramon 73 schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 18:34:
Sinds 24 uur de Pixel 7 Pro in bezit[knip]
Vraag over de launcher? Ik gebruik nu weer Nova Launcher zoals op de Huawei
En als jarenlange Samsung gebruiker merk ik wel veel meer verschillen. Misschien heb je nog niet alles gezien of geprobeerd, maar 'alleen de camera is anders' is wel een heel mager oordeel. Sowieso is het Android 13, wat misschien niet revolutionair anders is dan 12, maar toch zijn er wat verschilletjes. En ik merk nu ook meer van het Samsung sausje dat over mijn voorgaande telefoons zat. Als je nooit plain Android hebt gebruikt, merk je niet wat er specifiek door Samsung is toegevoegd. Nu merk ik bepaalde dingen die ik niet meer zie waarvan ik dacht dat het een Android feature was, maar wat dus nu een Samsung One UI dingetje blijkt te zijn.
Eentje die ik afgelopen week merkte omdat ik op vakantie in Athene was, is dat Samsung dus meteen twee klokken in beeld brengt zodra je in het buitenland bent met de lokale tijd en de tijd thuis. Hij is daar dan wel weer heel dom is, want zelfs als er geen tijdverschil is, zie je twee klokken. Beetje dom, maar goed...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Parkeergarages willen bij mij altijd twee keer de (digitale)pas lezen, of dat je de pas extreem lang tegen de lezer houdt.Sandyman538 schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:43:
[...]
Bij mij gaat betalen icm Rabobank en Google Pay 99 vd 100 keren goed, maar vd week weer een keer niet bij een parkeergarage. Daarna kon ik wel met mijn horloge met Google Pay betalen. Dus mogelijk van mij een user error dat ik misschien telefoon wat bewoog oid waardoor betaling niet goed gaat.
Ook met de fysieke pas kreeg ik vaak de melding van te vroeg weggehaald of bewogen.
Gisteren zelfde geval met een rabo pas op mijn p7p.
Nu je het zegt bij andere parkeergarage kon ik contactloos betalen en moest daarna nog fysiek op 'ok' drukken op de terminal. Goed punt in ieder geval, ga ik in de gaten houden/proberen.Fly-guy schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:35:
[...]
Parkeergarages willen bij mij altijd twee keer de (digitale)pas lezen, of dat je de pas extreem lang tegen de lezer houdt.
Ook met de fysieke pas kreeg ik vaak de melding van te vroeg weggehaald of bewogen.
Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman
Ik heb mijn raster aangepast via Nova instellingen, ik weet niet of dit bij de gratis versie mogelijk is, maar bij betaald kun je het gewoon aanpassen.mphilipp schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:27:
[...]
Ik heb de standaard launcher meer kans gegeven. Je moet jezelf de kans geven om eraan te wennen. Ik ben ook al jaren een Nova (Pro) gebruiker en vind het heel erg fijn om bv meer ruimte te krijgen op mijn scherm door een fijner raster.
Zoals gezegd, ik kan dat wel. Allicht de regio waar je woont ? Al heb ik altijd mn portomonee mee voor legitimatie en autopapieren.barrymossel schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 20:50:
[...]
Met m'n eerste Pixel 7 helemaal in het begin constant problemen. Nu met m'n tweede helemaal niks nog. Maar feit blijft dat je gewoon blind moet kunnen gaan op de werking. Ik wil geen portemonnee of zelfs pinpas mee moeten nemen. Dat hoef ik al jaren niet. En nu lijkt het erop dat je niet kunt vertrouwen op deze specifieke telefoon... Vind ik echt een slechte zaak.
Wat vinden jullie van de oplaadsnelheid? Ik erger me er toch soms aan aangezien ik van een "120 W" fast charger af kom
[ Voor 78% gewijzigd door Knamix op 24-12-2022 17:14 ]
Ik ben er dik tevreden over.Knamix schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:42:
Wat vinden jullie van de oplaadsnelheid? Ik erger me er toch soms aan aangezien ik van een "120 W" fast charger af kom
Eigenlijk nog niet in de problemen gekomen.
Kom van Samsung s9+ af.
...
[ Voor 99% gewijzigd door jules op 24-12-2022 20:28 ]
Gewoon niet helemaal leeg trekken en ook niet persé helemaal tot 100% laden. Net als bij een electrische auto. Hij heeft anderhalf tot 2 uur nodig om van 0 naar 100 te gaan. Maar slechts 30 minuten om van 25 naar 75 te gaan.Knamix schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:42:
Dat lukt me prima tijdens ontbijt en tandenpoetsen
[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 24-12-2022 20:31 ]
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Exact hoe ik er over denk. Daarnaast las ik vanmorgen een berichtje dat een of ander AD bedrijf Nova heeft overgenomen van de zomer.mphilipp schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:27:
[...]
Ik heb de standaard launcher meer kans gegeven. Je moet jezelf de kans geven om eraan te wennen. Ik ben ook al jaren een Nova (Pro) gebruiker en vind het heel erg fijn om bv meer ruimte te krijgen op mijn scherm door een fijner raster. Maar ik heb mijzelf gedwongen om het een maand ofzo aan te kijken. En wat blijkt: ik mis niets aan Nova... Het is allemaal een kwestie van wennen. Idem als je bv zou overstappen op een iPhone. De eerste week ben je nog af en toe een beetje onthand, maar daarna weet je eigenlijk niet beter meer.
In het dagelijks leven mis ik Nova niet meer. Als ik mijn oude telefoon nog eens gebruik, dan ben ik inmiddels langer bezig om na te denken in welk mapje ook alweer de app zat, en waar dat mapje zich dan vervolgens bevind. Enige wanneer ik het mis is als ik niet meer op de app naam kom.
De betaalde was vanmorgen gratis te installeren via de playstore.codex schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:18:
[...]
Ik heb mijn raster aangepast via Nova instellingen, ik weet niet of dit bij de gratis versie mogelijk is, maar bij betaald kun je het gewoon aanpassen.
Nee hoor, die was 9 centjules schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 20:42:
[...]
De betaalde was vanmorgen gratis te installeren via de playstore.
Tomorrow is not today!
Nog steeds!
Net gecheckt en voor de zekerheid maar even gekocht...
Ik vind het tricky. Heb geen problemen recentelijk gehad maar eerder dus wel. Als ik dan lees dat andere mensen dan nog steeds issues hebben - wat ik bij andere telefoons nog niet ben tegen gekomen - dan vind ik dat stront irritant. Ik neem geen portemonnee mee. Onnodig mijn inziens als betalen met een telefoon kan. En legitimeren hoef ik in de praktijk alleen als ik ga vliegen.Mimiix schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:22:
[...]
Zoals gezegd, ik kan dat wel. Allicht de regio waar je woont ? Al heb ik altijd mn portomonee mee voor legitimatie en autopapieren.
Offtopic: je moet je altijd kunnen legitimeren.barrymossel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:12:
[...]
Ik vind het tricky. Heb geen problemen recentelijk gehad maar eerder dus wel. Als ik dan lees dat andere mensen dan nog steeds issues hebben - wat ik bij andere telefoons nog niet ben tegen gekomen - dan vind ik dat stront irritant. Ik neem geen portemonnee mee. Onnodig mijn inziens als betalen met een telefoon kan. En legitimeren hoef ik in de praktijk alleen als ik ga vliegen.
Nu zal je die nog wel in een hoesje kunnen stoppen, maar toch.
Die is prima imho. Ik laad 'm steeds tot 80% op, dat gaat het snelst. Vanaf 80% begint ie te vertragen om de accu te beschermen. In de praktijk kom ik prima rond met 80%. Zelfs afgelopen week op vakantie, waar ik veelvuldig Google Maps gebruik om te kijken waar ik heen moet, foto's maak en eea opzoek. Ik heb maar op één dag een keer een kwartiertje de powerbank eraan gehad. Die neem ik op vakantie altijd mee omdat ik dan toch met een rugzakje rondloop en die powerbank is net zo groot als een kleine smartphone, maar dan wat dikker. Geen moeite om mee te nemen, maar met de Pixel eigenlijk niet nodig. De Note 20 Ultra die ik hiervoor had, kwam de dag niet (meer) door op 1 lading. En die laadde ik nog altijd tot 100% op, dus reken maar uit.Knamix schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:42:
Ik hoor veel klachten over de Pixel, over het 'traag' laden en de korte accuduur, maar ik heb persoonlijk geen enkel probleem. Maar het hangt er helemaal vanaf wat je zoal de hele dag met je telefoon doet. Ik pak 'm best vaak, maar dat ik om even iets te checken, op te zoeken e.d. Ik speel geen games, en kijk geen series op mijn foon. Hooguit iets van Youtube als ik met de metro naar mijn werk ga. Maar als ik thuis ben, kijk ik zelden YT op de foon. Daarvoor heb ik een veel te mooi OLED scherm aan de muur hangen. Of ik kijk op mijn PC.
Ik kom denk ik niet aan de 3 uur SOT per dag als dat iets zegt. En dat opladen tot 80% lukt makkelijk als ik uit bed kom en 'm aan de lader hang en ga douchen e.d. In een half uurtje is ie dan weer afgetopt. Snel zat.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Onnodig is het pas als het 100% werkt. Met mijn Samsung had ik ook af en toe (vaak bij dezelfde apparaten) dat ie het niet deed. Maar soms ook random een weigering. Waarom...god knows. Gelukkig heb ik dat inmiddels met de Pixel nog niet gehad. De eerste paar dagen had ik wat probleempjes, maar dat had een andere oorzaak. Nu doet ie het volgens mij overal wel.barrymossel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:12:
[...]
Ik vind het tricky. Heb geen problemen recentelijk gehad maar eerder dus wel. Als ik dan lees dat andere mensen dan nog steeds issues hebben - wat ik bij andere telefoons nog niet ben tegen gekomen - dan vind ik dat stront irritant. Ik neem geen portemonnee mee. Onnodig mijn inziens als betalen met een telefoon kan. En legitimeren hoef ik in de praktijk alleen als ik ga vliegen.
Maar...het blijft techniek, en ik weet gewoon dat ik er niet altijd op kan rekenen. Daarom heb ik altijd mijn pasjeskluisje bij mij met id kaart, rijbewijs e.d. Ook al ga ik een blokje om, neem ik dat ding mee. Kleine moeite, weegt geen drol en ik sta in ieder geval nooit voor joker als die foon het weer eens op zijn heupen heeft. Of het apparaat een off-day.
Misschien maken wij ons teveel zorgen over wel/niet contactloos kunnen betalen. In de basis werkt het, ik had zelfs bij een problematische pinterminal (Aldi om de hoek) geen enkel probleem. Als ik daar boodschappen ging doen, dan nam ik standaard de pinpas mee omdat mijn vorige telefoon daar 5-6 pogingen nodig had....barrymossel schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 23:12:
[...]
Met de P7P ging het direct goed, zonder gezeur.
Andere vraag:
Gisteren ging mijn Xtorm powerbank stuk, deed helemaal niks meer. Garantie lang verlopen dus, rook verbrand, kreeg hem niet zonder structurele schade open, dus weg ermee.
Vandaag doet de autolader het niet meer. Die is ook al ruim 4 jaar oud, originele Huawei lader. Andere 12v->USB adapter erin, geen succes, kabel vervangen, alles werkt weer.
Later blijkt de lader met een andere USB-A naar C kabel de P7P gewoon op te laden. Het zit dus in de kabel, met een powerbank eraan doet de kabel de P7P niet laden. Vreemd genoeg doet de kapotte kabel het wél met de oud Huawei mate 20 pro.....
Volgens mij laadt de P7P gewoon met PD protocol, zou gewoon moeten kunnen op de Huawei laders. Dus waarom ineens kort achter elkaar 2 laders/kabels stuk gaan is mij een raadsel. De Xtorm powerbank was aangesloten met de originele Google kabel en dat is allebei PD protocol. Dat iets van Huawei stuk gaat met laden van de P7P is niet logisch, kan ik nog wel iets van begrijpen maar ook een PD lader stuk? Of toch echt toeval?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
[ Voor 37% gewijzigd door Ramon 73 op 25-12-2022 21:46 ]
Herkenbaar met normale pas ja. De eerste jaren lukte het me nooit, totdat ik er eens moeite voor ging doen.Fly-guy schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:35:
[...]
Parkeergarages willen bij mij altijd twee keer de (digitale)pas lezen, of dat je de pas extreem lang tegen de lezer houdt.
Overigens heb ik wellicht een doorbraak met betalen via de Wallet als je issues hebt. Ik ga het de komende dagen testen.
Bij mij toch echt gratis
Op Pepper.com stond hij inderdaad voor 9 cent, maar ik heb hem nu ook op een ander profiel gratis geïnstalleerd.
Ik weet dat mijn ouders echt trouw de autopapieren overal mee naar toe sleurden. Maar in al die jaren dat ik auto rijd, ben ik niet gecontroleerd. Je moet je kunnen legitimeren, maar ik vind het geschoten. Een vriend van mij is allochtoon (licht getint) en gaf aan dat hij echt vaak gecontroleerd wordt. Het zou eigenlijk niet mogen maar gebeurt toch. Ben ik toch echt die brave huisvader?Mimiix schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 13:22:
[...]
Zoals gezegd, ik kan dat wel. Allicht de regio waar je woont ? Al heb ik altijd mn portomonee mee voor legitimatie en autopapieren.
Bizar he! Is mij ook al opgevallen. Ook in tegenlicht situaties.Ramon 73 schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:19:
[Afbeelding]
Fotos met nachtzicht zijn beter dan wat ik zelf kan zien 😄onder die verlichtingsomstandigheden. Indrukwekkend.
Voor mij is het vanzelfsprekend, maar allicht ook omdat de auto niet op mijn naam staat(zakelijk lease, naam van de leasemaatschappij staat op de pas).jules schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:39:
[...]
Ik weet dat mijn ouders echt trouw de autopapieren overal mee naar toe sleurden. Maar in al die jaren dat ik auto rijd, ben ik niet gecontroleerd. Je moet je kunnen legitimeren, maar ik vind het geschoten. Een vriend van mij is allochtoon (licht getint) en gaf aan dat hij echt vaak gecontroleerd wordt. Het zou eigenlijk niet mogen maar gebeurt toch. Ben ik toch echt die brave huisvader?
Maargoed, on topic: ik heb altijd mn portomonee mee en ik ben nog geen situatie tegen gekomen waarin mn telefoon niet volstond.
@barrymossel heb je de pas toegevoegd aan je telefoon via de Rabo app of via de wallet app en dan het pasnummer ?
Oh, ik heb sinds ik Rabo heb en een tweede pixel geen problemen meer gehad. Ik ben alleen huiverig door eerdere ervaringen én recente ervaringen van anderen. Maar sowieso is hij via de Rabo app toegevoegd.Mimiix schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:05:
[...]
@barrymossel heb je de pas toegevoegd aan je telefoon via de Rabo app of via de wallet app en dan het pasnummer ?
De Pixel 6 Pro kon ik in ieder geval niet opladen met de 40 watt lader van de Huawei Mate 20 Pro. Gebeurde gewoon helemaal niks als ik de kabel erin stak.Ramon 73 schreef op zondag 25 december 2022 @ 18:58:
[...]
Misschien maken wij ons teveel zorgen over wel/niet contactloos kunnen betalen. In de basis werkt het, ik had zelfs bij een problematische pinterminal (Aldi om de hoek) geen enkel probleem. Als ik daar boodschappen ging doen, dan nam ik standaard de pinpas mee omdat mijn vorige telefoon daar 5-6 pogingen nodig had....
Met de P7P ging het direct goed, zonder gezeur.
Andere vraag:
Gisteren ging mijn Xtorm powerbank stuk, deed helemaal niks meer. Garantie lang verlopen dus, rook verbrand, kreeg hem niet zonder structurele schade open, dus weg ermee.
Vandaag doet de autolader het niet meer. Die is ook al ruim 4 jaar oud, originele Huawei lader. Andere 12v->USB adapter erin, geen succes, kabel vervangen, alles werkt weer.
Later blijkt de lader met een andere USB-A naar C kabel de P7P gewoon op te laden. Het zit dus in de kabel, met een powerbank eraan doet de kabel de P7P niet laden. Vreemd genoeg doet de kapotte kabel het wél met de oud Huawei mate 20 pro.....
Volgens mij laadt de P7P gewoon met PD protocol, zou gewoon moeten kunnen op de Huawei laders. Dus waarom ineens kort achter elkaar 2 laders/kabels stuk gaan is mij een raadsel. De Xtorm powerbank was aangesloten met de originele Google kabel en dat is allebei PD protocol. Dat iets van Huawei stuk gaat met laden van de P7P is niet logisch, kan ik nog wel iets van begrijpen maar ook een PD lader stuk? Of toch echt toeval?
Iemand die hier ervaring mee heeft?
Waarom krijg ik met de "aan en uit" knop geen power menu meer? Is dat nog in te stellen?
En werkt de vingerscan bij meerdere mensen niet in de ING app?
In Systeem/Gebaren is de optie "aan uit knop lang ingedrukt houden". Daar kiezen voor aan/uit menu en dan krijg je weer het power menu.dimmak schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 08:53:
Waarom krijg ik met de "aan en uit" knop geen power menu meer? Is dat nog in te stellen?
Ik heb ook de ing app, vingerafdruk werkt gewoon. Wel 1. Vingerafdruk inleren 2. Optie vingerafdruk in de ing app aanzetten.
Doe je achteraf iets wijzigen aan de vingerafdrukken die opgeslagen zijn, wordt toegang met vingerafdruk overal uitgeschakeld en moet jij het opnieuw inschakelen.
Thanks voor deze... ik had namelijk een issue met Bitvavo:Ramon 73 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:05:
Doe je achteraf iets wijzigen aan de vingerafdrukken die opgeslagen zijn,
wordt toegang met vingerafdruk overal uitgeschakeld en moet jij het opnieuw inschakelen.
* CLB had helemaal geen vingerafdruk ingesteld op z'n Pixel 7 ProCLB schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:11:
Iemand een idee waarom ik in de Bitvavo-app geen vingerafdrukscanner kan gebruiken? In de instellingen kan ik niks instellen, via Google vind ik ook nergens iets nuttigs... Gekke is dat dezelfde versie op de Pixel 6 Pro in de instellingen wel een vingerafdrukoptie biedt... Annoying.
De combinatie van gezichtsherkenning en Smart Lock is al maanden voldoende blijkbaar
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Smart lock gebruik ik alleen met locatie en carkit. Maar als ik de telefoon 's ochtends aan zet dan duurt het wel eventjes voordat smart lock begrijpt dat thuis geen vergrendeling erop hoeft.CLB schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:12:
[...]
* CLB had helemaal geen vingerafdruk ingesteld op z'n Pixel 7 Pro
De combinatie van gezichtsherkenning en Smart Lock is al maanden voldoende blijkbaar
Dit inderdaad, soms ook de melding dat je hem te snel hebt weggehaald. Gewoon 15 seconden tegen de lezer houden zonder weg te halen en t gaat bij mij altijd goed met pinpas en P6 / P7P. De 1e check is vaak om te kijken wat je moet betalen en de 2e keer om de daadwerkelijke transactie uit te voeren.Fly-guy schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 10:35:
[...]
[ Voor 9% gewijzigd door WoBBeL op 27-12-2022 09:53 ]
Hopelijk kunnen jullie me een beetje gerust stellen. Ik zag gister dat er een klein beetje rotzooi in de linker opening naast de USB C poort zat. Ik wist dat rechts de speaker zat, maar dacht dat links eigenlijk niks zat en voor de sier was. Heb een paar keer de stofzuig mond (gewoon de ronde opening) hier op gezet (met het zuig vermogen op de bijna laagste stand), en geprobeerd de rotzooi eruit te krijgen. Lukte niet echt, dus uiteindelijk met een stukje plakband de rotzooi gepakt.
Nu ontdekte ik later pas dat achter deze opening een van de 3 microfoons zit. Als ik nu een opname maak met de ingebouwde recorder app klinkt dat gelukkig nog steeds goed. Speel ik af of het hardste volume hoor ik een heel zachte static noise, als ik in een stille ruimte luister. Is dat normaal?
Overigens vind ik op internet wel meer mensen die het met een stofzuiger schoonmaken, dus vraag me af of het echt kwaad kan, ik sloot namelijk niet de hele microfoon opening af.
Nu ontdekte ik later pas dat achter deze opening een van de 3 microfoons zit. Als ik nu een opname maak met de ingebouwde recorder app klinkt dat gelukkig nog steeds goed. Speel ik af of het hardste volume hoor ik een heel zachte static noise, als ik in een stille ruimte luister. Is dat normaal?
Overigens vind ik op internet wel meer mensen die het met een stofzuiger schoonmaken, dus vraag me af of het echt kwaad kan, ik sloot namelijk niet de hele microfoon opening af.
[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 27-12-2022 11:43 ]
Thanks voor die eerste!Ramon 73 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 09:05:
[...]
In Systeem/Gebaren is de optie "aan uit knop lang ingedrukt houden". Daar kiezen voor aan/uit menu en dan krijg je weer het power menu.
Ik heb ook de ing app, vingerafdruk werkt gewoon. Wel 1. Vingerafdruk inleren 2. Optie vingerafdruk in de ing app aanzetten.
Doe je achteraf iets wijzigen aan de vingerafdrukken die opgeslagen zijn, wordt toegang met vingerafdruk overal uitgeschakeld en moet jij het opnieuw inschakelen.
Maar ik heb nu al een paar keer de instelling opnieuw aan moeten zetten in de app. Die workflow verliep niet iets anders, dus ik denk dat het een tijdelijke bug was in de ING app.
Als het niet vacuüm wordt getrokken (dus dat er geen extra opening is behalve de microfoon poort), dan denk ik niet dat je bang hoef te zijn. De Pixel is waterdicht tot (uit mijn hoofd 1.50 meter voor 30 minuten) dus er zit een soort beschermende mesh in.zunrob schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 11:33:
Hopelijk kunnen jullie me een beetje gerust stellen. Ik zag gister dat er een klein beetje rotzooi in de linker opening naast de USB C poort zat. Ik wist dat rechts de speaker zat, maar dacht dat links eigenlijk niks zat en voor de sier was. Heb een paar keer de stofzuig mond (gewoon de ronde opening) hier op gezet (met het zuig vermogen op de bijna laagste stand), en geprobeerd de rotzooi eruit te krijgen. Lukte niet echt, dus uiteindelijk met een stukje plakband de rotzooi gepakt.
Ik meende bij ontvangst mijn telefoon goed gecontroleerd te hebben, maar ik zie net een stof/vuiligheidje tussen de hoofdcamera en het beschermglas zitten op mijn Pixel 7 Pro. :strip_exif()/f/image/tIgvSVgLHR1TniSSpyUFfip8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb weinig zin om de telefoon weer te ruilen aangezien de screenprotector erop zit en hij het verder prima doet... Benieuwd naar jullie mening.
:strip_exif()/f/image/tIgvSVgLHR1TniSSpyUFfip8.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb weinig zin om de telefoon weer te ruilen aangezien de screenprotector erop zit en hij het verder prima doet... Benieuwd naar jullie mening.
Zie je het terug op de foto's? Dat lijkt me het enige dat echt van belang iszunrob schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 20:01:
Ik meende bij ontvangst mijn telefoon goed gecontroleerd te hebben, maar ik zie net een stof/vuiligheidje tussen de hoofdcamera en het beschermglas zitten op mijn Pixel 7 Pro. [Afbeelding]
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Dat is lastig te zeggen. Ik heb zojuist een papiertje (geknipt in een scherpe punt) van de zijkant precies op die plek geplakt, en dan zie je duidelijk verschil met en zonder. Het stofdeeltje kan ik niet weghalen natuurlijk om verschil te zien. Heb niet de indruk dat het echt zichtbaar is.alexbl69 schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 21:07:
[...]
Zie je het terug op de foto's? Dat lijkt me het enige dat echt van belang is.
[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 28-12-2022 08:28 ]
Normaal gesproken gebruik ik een kabel om fotos over te zetten van mn telefoon naar mn pc. Click and play. Bij de pixel 7 lukt dit niet. Ik heb meerdere kabels geprobeerd.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
[ Voor 9% gewijzigd door Jmtpes op 28-12-2022 10:04 ]
Heb dat ook regelmatig, spelen met kabels, usb c-adapters en instellingen op je smartphone.
Wat betreft dat laatste: je zet de modus wel op bestandsoverdracht tussen computer en Pixel 7?
Wat betreft dat laatste: je zet de modus wel op bestandsoverdracht tussen computer en Pixel 7?
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Iemand hier op Tweakers ook bekend met 'black screen of death' bij de pixel? Een zoekslag in dit topic leverde me niets op.
Mijn vriendin net voor de derde keer in 2 weken.
Nieuw met de Pixel reeks trouwens, ze heeft nu een Pixel 7 ivm prijs/specs/kwaliteit/updatebeleid omdat die bij Sony nog schever ging (na >10 jaar Sony). Samsung wil ze niet en de meer chinese merken blijven we bij weg.
Als ik er op google, vind ik meerdere issues met de pixel en zo'n BSOD.
Telefoon blijft gewoon draaien. Krijgt notificaties binnen, je kan toestel bellen enzo, maar het scherm reageert compleet niet. Via 30 sec volume up + power in de reset, hij start weer op en gaan, maar ik kan geen rootcause vinden nog om dit te voorkomen. Begint toch wel wat vervelend te worden.
Zowieso gevraagd om wat meer op te letten bij wanneer het voorkomt (uit standby j/n, welke apps etc), maar ook alvast meer info / ervaringen aan het verzamelen
Nieuw met de Pixel reeks trouwens, ze heeft nu een Pixel 7 ivm prijs/specs/kwaliteit/updatebeleid omdat die bij Sony nog schever ging (na >10 jaar Sony). Samsung wil ze niet en de meer chinese merken blijven we bij weg.
Telefoon blijft gewoon draaien. Krijgt notificaties binnen, je kan toestel bellen enzo, maar het scherm reageert compleet niet. Via 30 sec volume up + power in de reset, hij start weer op en gaan, maar ik kan geen rootcause vinden nog om dit te voorkomen. Begint toch wel wat vervelend te worden.
Zowieso gevraagd om wat meer op te letten bij wanneer het voorkomt (uit standby j/n, welke apps etc), maar ook alvast meer info / ervaringen aan het verzamelen
"Mekker, blaat"
Ik herken het niet op de Pixel. De OnePlus 6T deed dat soms wel, maar kwam na een tijdje vanzelf weer terug.djidee schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:27:
Iemand hier op Tweakers ook bekend met 'black screen of death' bij de pixel? Een zoekslag in dit topic leverde me niets op.
Heb je bij het instellen van de telefoon gegevens en apps van de oude telefoon overgenomen of was het een schone installatie? Ik lees wel vaker dat het soms fout kan gaan bij het overnemen van gegevens.
Nooit last van gehad. Op geen enkele telefoon trouwens. Als een gewone reset niet helpt, zou ik misschien een keer een complete factory reset proberen, en anders de telefoon terug brengen. Dit is niet normaal.djidee schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:27:
Hoe zet ik bestandsoverdracht tussen computer en pixel 7? Er komt geen pop up scherm of iets vergelijksbaar.CLB schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:10:
Heb dat ook regelmatig, spelen met kabels, usb c-adapters en instellingen op je smartphone.
Jmtpes schreef op woensdag 28 december 2022 @ 11:50:
[...]
Hoe activeer ik bestandsoverdracht tussen computer en pixel 7? Er komt geen pop up scherm of iets vergelijksbaar.
Notificatiebalk omlaag vegen als je toestel is aangesloten en dan juiste keuze maken!
Had er vorige week eentje. Heb er sinds half oktober nu 3 gehad denk ik. De laatste was wel de meest heftige. Kreeg hem niet herstart, want dat lijkt de enige oplossing. En opeens zat in in het boot menudjidee schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:27:
Wanneer de telefoon unresponsive wordt is echt een totale willekeur. Ik heb mede dankzij jouw berichtje het idee dat het een bug is in de video driver, omdat er wel notificaties nog binnenkomen. Ik heb dat bij mij niet getest.
Maar irritant is het absoluut! Je kunt niks meer met het toestel, totdat het opnieuw is opgestart. Dit geeft mij wel het gevoel dat het een bèta toestel is. De Pixel werkt niet zo foutloos als de Samsungs die in gehad heb. Maar als gecommitteerd testpanel lid blijf ik het toestel wel trouw testen. De 1x per maand uitval vind ik nog niet erg genoeg om het toestel aan de kant te leggen. Met 3x in 2 dagen zou dat wel een ander verhaal zijn ja.
Nog nooit gezien op alle telefoons die ik ooit gehad heb.djidee schreef op woensdag 28 december 2022 @ 10:27:
Vraag (een search wijst gelukkig niet zoiets uit in dit topic, maar voor de zekerheid):
Ik heb een Pixel 6 en ben er erg tevreden mee en het is de meest frustrerende telefoon ooit.
Alles is geweldig aan de telefoon behalve de connectivity. Verbindingen vallen steeds weg en zijn erg onbetrouwbaar tenzij je op wifi zit.
Heeft iemand zulke problemen gesignaleerd bij de 7?
Ik heb een Pixel 6 en ben er erg tevreden mee en het is de meest frustrerende telefoon ooit.
Alles is geweldig aan de telefoon behalve de connectivity. Verbindingen vallen steeds weg en zijn erg onbetrouwbaar tenzij je op wifi zit.
Ik heb bij mij bij de liftschacht geen verbinding, ik heb 2 keer gehad dat de verbinding ook pas bij een reboot terug kwam. Dat laatste is bij mij echter nu opgelost.-Splash- schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:59:
Vraag (een search wijst gelukkig niet zoiets uit in dit topic, maar voor de zekerheid):
Ik weet echter niet of het voor jou een verbetering zal zijn.
Die problemen zijn er: https://issuetracker.google.com/issues/256012808-Splash- schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:59:
Ik heb er zelf ook last van en wacht nog 1 update af alvorens ik de telefoon retourneer. Ik heb overigens de 7 Pro. Ik zie gewoon dat ik bereik heb maar binnenkomende oproepen komen at random niet binnen.
Nee, sorry ik was wellicht niet duidelijk (maar zie de persoon onder je), ik heb het over continue de verbinding verliezen. Dus je bent aan het netflixen en er komt een uitroepteken naast 4g. airplane mode aan en uit en het werkt weer... je kijkt verder, 3 minuten later gebeurt hetzelfde... rinse and repeat... en dat steeds.MoonRaven schreef op donderdag 29 december 2022 @ 13:30:
[...]
Ik heb bij mij bij de liftschacht geen verbinding, ik heb 2 keer gehad dat de verbinding ook pas bij een reboot terug kwam. Dat laatste is bij mij echter nu opgelost.
Ik weet echter niet of het voor jou een verbetering zal zijn.
Ah dank... jammer zeg.... ik dacht als ik het probleem kan verhelpen door te updaten. Als ik heel eerlijk ben, ik heb de 'volgende update afwachten' nu al een jaar geprobeerd. Het wordt gewoon niet verholpen. Sommige mensen vermoeden dat het de Samsung Exynos modem is die gewoon niet lekker werkt. De ene pixel 6 heeft er geen last van en de andere enorm veel. Ik noem het de Pixel loterij en daar ben ik wel klaar mee. Probeer via support iets te regelen, hoop dat het werkt. (had gehoopt voor bijbetaling een update te regelen, want ik kan deze pixel 6 ook niet met een goed hart op marktplaats zetten)Binnetie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:04:
[...]
Die problemen zijn er: https://issuetracker.google.com/issues/256012808
Ik heb er zelf ook last van en wacht nog 1 update af alvorens ik de telefoon retourneer. Ik heb overigens de 7 Pro. Ik zie gewoon dat ik bereik heb maar binnenkomende oproepen komen at random niet binnen.
Hoelang heb je je telefoon al?
Sinds hij uitkwam, zeg maar laatste week oktober. Uitbellen gaat altijd goed. Met bereikbaarheidsdienst is dat niet handig. En ja ik kan een andere telefoon van het werk meenemen maar in mijn ogen moet de basis gewoon goed werken. Verder super tevreden met de telefoon. Maar die random onbereikbaar zijn is wel een flinke minpunt.-Splash- schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:20:
[...]
Ah dank... jammer zeg.... ik dacht als ik het probleem kan verhelpen door te updaten. Als ik heel eerlijk ben, ik heb de 'volgende update afwachten' nu al een jaar geprobeerd. Het wordt gewoon niet verholpen. Sommige mensen vermoeden dat het de Samsung Exynos modem is die gewoon niet lekker werkt. De ene pixel 6 heeft er geen last van en de andere enorm veel. Ik noem het de Pixel loterij en daar ben ik wel klaar mee. Probeer via support iets te regelen, hoop dat het werkt. (had gehoopt voor bijbetaling een update te regelen, want ik kan deze pixel 6 ook niet met een goed hart op marktplaats zetten)
Hoelang heb je je telefoon al?
Wat is een handige ingang om contact op te nemen met Google support zonder de standaard: i'mmmmm so sorry to hear that, we're gonna help you to solve the problem... Nee gewoon geld terug 🙂
[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 29-12-2022 14:27 ]
Waar heb je hem gekocht? Via Google? Dan is dat je ingang. Ik heb mijne via mediamarkt gekocht in Duitsland, maar zelfs dan willen ze mij gewoon helpen. Maar hoe weet ik nog niet. Ik zou zelf al blij zijn met een exemplaar die dit probleem niet heeft. De telefoon verder is perfect.Binnetie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:25:
[...]
Sinds hij uitkwam, zeg maar laatste week oktober. Uitbellen gaat altijd goed. Met bereikbaarheidsdienst is dat niet handig. En ja ik kan een andere telefoon van het werk meenemen maar in mijn ogen moet de basis gewoon goed werken. Verder super tevreden met de telefoon. Maar die random onbereikbaar zijn is wel een flinke minpunt.
Wat is een handige ingang om contact op te nemen met Google support zonder de standaard: i'mmmmm so sorry to hear that, we're gonna help you to solve the problem... Nee gewoon geld terug 🙂
Bij Google rechtstreeks. Ik ga heb al eens gezocht naar een goede support pagina, maar kon niet echt wat vinden. Nu opnieuw gekeken en heb een chat mogelijkheid gevonden.-Splash- schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:37:
[...]
Waar heb je hem gekocht? Via Google? Dan is dat je ingang. Ik heb mijne via mediamarkt gekocht in Duitsland, maar zelfs dan willen ze mij gewoon helpen. Maar hoe weet ik nog niet. Ik zou zelf al blij zijn met een exemplaar die dit probleem niet heeft. De telefoon verder is perfect.
Bij mij begon het ook met de chat, maar oh ironie... ik deed het vanaf mijn telefoon en je raad het al... connectiviteit problemen, daarna via mail.Binnetie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 15:41:
[...]
Bij Google rechtstreeks. Ik ga heb al eens gezocht naar een goede support pagina, maar kon niet echt wat vinden. Nu opnieuw gekeken en heb een chat mogelijkheid gevonden.
Je kan in contact met support komen via de volgende methode op je telefoon:
Settings -> onderin Tips & Support -> onderaan contact us.
Daar kan je een ticket aanmaken.
Sinds een weekje heb ik een nieuwe Pixel 7 Pro. Nu woon ik in een appartementencomplex en ben speciaal vanwege deze vraag in het souterrain (3/4 ondergronds) gaan testen. Spotify streamen op 5G werkt in alle lastige hoekjes, ook daar waar mijn oude Huawei Mate 20 Pro ging stotteren liep de muziek gewoon door op de P7P. Wifi uitgeschakeld (ik heb daar een AP hangen, serieus) en muziek gestreamd die ik normaal nooit luister (om lokale opslag te voorkomen). Accu 35% dus niks met "volle accu = betere ontvangst".-Splash- schreef op donderdag 29 december 2022 @ 12:59:
Werkt prima en na 3 nummers "geluisterd" te hebben was de test voor mij rond.
al wat meer bekend hierover?blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:20:
[...]
Nope helaas (nog) niet, ik zet de "nog" erbij, want soms duurt het een aantal jaar voordat Google functies aankondigt die dan eindelijk in NL werken
Gaat het om call recording? Nee dat werkt (nog) niet in Nederland. Verwacht ook niet dat dat snel gaat komen.
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Volgens mij heb ik ongeveer hetzelfde probleem als jij; mijn prive nr (eSIM KPN) werkt altijd maar mijn werk nr (fysieke SIM, T-Mobile) geeft aan verbonden te zijn, ik kan ook altijd prima uitbellen maar 9 van de 10 inkomende gesprekken mis ik. De telefoon gaat nooit over en na een paar minuten krijg je een sms van de provider met "Je hebt een oproep gemist".Binnetie schreef op donderdag 29 december 2022 @ 14:25:
[...]
Sinds hij uitkwam, zeg maar laatste week oktober. Uitbellen gaat altijd goed. Met bereikbaarheidsdienst is dat niet handig. En ja ik kan een andere telefoon van het werk meenemen maar in mijn ogen moet de basis gewoon goed werken. Verder super tevreden met de telefoon. Maar die random onbereikbaar zijn is wel een flinke minpunt.
De mensen die zowel zakelijk als prive nr kennen proberen het eerst zakelijk en als ik die mis gaan ze prive bellen en dat werkt dan wel
Ik heb ook een eSIM van KPN (zakelijk) daar gaat het mis mee. Ik bel via 4G en gebruik de 4G van mijn eSIM om te internetten.oZy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:22:
[...]
Volgens mij heb ik ongeveer hetzelfde probleem als jij; mijn prive nr (eSIM KPN) werkt altijd maar mijn werk nr (fysieke SIM, T-Mobile) geeft aan verbonden te zijn, ik kan ook altijd prima uitbellen maar 9 van de 10 inkomende gesprekken mis ik. De telefoon gaat nooit over en na een paar minuten krijg je een sms van de provider met "Je hebt een oproep gemist".
De mensen die zowel zakelijk als prive nr kennen proberen het eerst zakelijk en als ik die mis gaan ze prive bellen en dat werkt dan welis dit issue alleen met fysieke SIM misschien? Herken jij dit @Binnetie ?
Maar ook heb ik problemen met mijn fysieke sim van Simpel. Alleen wordt ik daar niet heel veel op gebeld, maar wel al regelmatig gehad dat ik een smsje kreeg en de telefoon niet overging.
KPN heeft al onderzoek gedaan. Eerst was het onderhoud, maar bij doorvragen (omdat al m'n collega's met KPN wel gewoon gebeld konden worden) gingen ze verder zoeken en bleek er op mijn nummer een timeout op te treden al er gebeld werd. Ik had veel voorbeelden van gemiste gesprekken met tijdstippen doorgegeven.
Ik vermoed dat het modem in de Pixel in een soort van slaap valt en niet wakker wordt. Bij herstarten of vliegtuigmodus aan en weer uit zetten ben ik weer bereikbaar.
Kan wel eens testen als ik eerst naar m'n zakelijke nummer bel en niets hoor dat ik dan naar m'n prive nummer bel. En weer andersom. Moet dan wel even een andere telefoon erbij hebben voor de test.
Feit blijft dat het niet goed werkt, je er niet op kunt vertrouwen.
Tnx! Erg vervelend idd. Herken je ergens aan dat hij de verbinding kwijt is? Want ik zie rechtsboven wel altijd >2 balkjes bereik voor beide SIMs.Binnetie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:31:
[...]
Ik heb ook een eSIM van KPN (zakelijk) daar gaat het mis mee. Ik bel via 4G en gebruik de 4G van mijn eSIM om te internetten.
Maar ook heb ik problemen met mijn fysieke sim van Simpel. Alleen wordt ik daar niet heel veel op gebeld, maar wel al regelmatig gehad dat ik een smsje kreeg en de telefoon niet overging.
KPN heeft al onderzoek gedaan. Eerst was het onderhoud, maar bij doorvragen (omdat al m'n collega's met KPN wel gewoon gebeld konden worden) gingen ze verder zoeken en bleek er op mijn nummer een timeout op te treden al er gebeld werd. Ik had veel voorbeelden van gemiste gesprekken met tijdstippen doorgegeven.
Ik vermoed dat het modem in de Pixel in een soort van slaap valt en niet wakker wordt. Bij herstarten of vliegtuigmodus aan en weer uit zetten ben ik weer bereikbaar.
Kan wel eens testen als ik eerst naar m'n zakelijke nummer bel en niets hoor dat ik dan naar m'n prive nummer bel. En weer andersom. Moet dan wel even een andere telefoon erbij hebben voor de test.
Ik zie ook dat ik bereik heb. Op de plekken waar ik zit heb ik ook goed bereik. Ik zit dan ook met wifi verbonden. Heb wel een paar keer gehad dat ik een uitroepteken zag staan. Maar dat was rijdend in de auto. Als ik op kantoor zit of thuis ben dan is me dat niet overvallen.oZy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:44:
[...]
Tnx! Erg vervelend idd. Herken je ergens aan dat hij de verbinding kwijt is? Want ik zie rechtsboven wel altijd >2 balkjes bereik voor beide SIMs.
Verwijderd
Lees velen problemen en nu komt dit er nog bij.
https://www.androidplanet...pixel-7-cameraglas-barst/
https://www.androidplanet...pixel-7-cameraglas-barst/
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2022 10:18 ]
Ik begin me persoonlijk af te vragen of het niet aan Android icm specifieke hardware ligt.Binnetie schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:31:
[...]
Ik heb ook een eSIM van KPN (zakelijk) daar gaat het mis mee. Ik bel via 4G en gebruik de 4G van mijn eSIM om te internetten.
Voor context:
ik kwam terecht bij dit topic omdat ik zelf een vervanger voor mijn Poco F3 zoek vanwege vergelijkbare problemen. Deze telefoon zit nog niet op android 13 maar de problemen zijn vrijwel hetzelfde. Ik gebruik twee sims en periodiek kan ik simpelweg niet bellen of gebeld worden terwijl de verbinding zou prima moeten zijn. Als ik gebeld wordt krijg ik echter wel netjes de sms dat iemand bij m'n voicemail terecht is gekomen, de persoon die belt hoort blijkbaar niets tot de voicimail start na een aantal seconden.
Verder stopt mijn verbinding er in parkeergarages en liften mee en dat krijg ik vervolgens alleen hersteld door de telefoon te herstart of een halve minuut in airplane-mode te zetten. Doe ik dit niet dan heb ik een halfuur later nog steeds verbinding. Als ik 4g gebruik ipv 5g gaat het beter, maar kost het herstellen van de verbinding nog steeds gemakkelijk een paar minuten.
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd (verschillende versies van mijn rom, herstel naar fabrieksinstellingen, wisselen van simkaarten etc) maar dat levert niets op. Als ik zoek naar anderen met hetzelfde probleem dan vind ik voornamelijk discussies rond de pixel 6 en 7, hoewel dat waarschijnlijk ook te maken heeft met de hoeveelheid verkochte toestellen. Voor mij is het vertrouwen in mijn Poco F3 wel redelijk weg (jammer, want best mooie hardware verder) en begin ik toch ook te twijfel of ik de pixel 7 wel een kans moet geven als vervanger..
Wellicht geen interessante rant voor de lezers hier, maar ik leef in ieder geval mee met de mensen die dezelfde problemen tegenkomen, het is frustrerend.
Ik heb van de week na 3 dagen gebruik mijn Pixel 7 ook geretourneerd.
Toestel was me iets te zwaar aan de bovenzijde waardoor deze te snel uit mn hand viel in vergelijking met de 5 die ik bezit. De hoofdreden was echter dat ik na de laatste update om de haverklap geen bereik had. Network unavailable. Als ik wel bereik had, was dit met bar slecht internet (H+ ipv 5G).
Maar doe ik net ook een update op de Pixel 5, heb ik exact hetzelfde probleem. AARGH! Continue geen bereik en enkel H+. Heb al een beetje terug zitten scrollen.. iemand met hetzelfde probleem op zijn 7 (of lager)?
Toestel was me iets te zwaar aan de bovenzijde waardoor deze te snel uit mn hand viel in vergelijking met de 5 die ik bezit. De hoofdreden was echter dat ik na de laatste update om de haverklap geen bereik had. Network unavailable. Als ik wel bereik had, was dit met bar slecht internet (H+ ipv 5G).
Maar doe ik net ook een update op de Pixel 5, heb ik exact hetzelfde probleem. AARGH! Continue geen bereik en enkel H+. Heb al een beetje terug zitten scrollen.. iemand met hetzelfde probleem op zijn 7 (of lager)?
Signature
Ik denk dat mensen het moeten melden via de issue tracker waar ik gisteren naar linkte. Daar staan ook andere problemen. Alleen op die manier komt het denk ik op de goede plek terecht bij Google.
Ik geef het nog 1 update een kans.
Ik kom van een Xiaomi en die had op een gegeven moment problemen met roamen op een wifi netwerk. Dan bleef de wifi hangen en zat ik op 4G. Was in elk geval wel bereikbaar. Collega met een Poco had dit euvel op een gegeven moment ook. Dan denk je inderdaad aan een Android issie. Alleen zat hij op 12 en ik op 11 (verder ging die van mij niet).
Het kost ook veel tijd om te pinpointen waar het probleem zit. Al diverse malen een log ingestuurd via de instructies op de issue tracker.
De rest maakt dat ik het dus nog heel even aanzie.
Ik geef het nog 1 update een kans.
Ik kom van een Xiaomi en die had op een gegeven moment problemen met roamen op een wifi netwerk. Dan bleef de wifi hangen en zat ik op 4G. Was in elk geval wel bereikbaar. Collega met een Poco had dit euvel op een gegeven moment ook. Dan denk je inderdaad aan een Android issie. Alleen zat hij op 12 en ik op 11 (verder ging die van mij niet).
Het kost ook veel tijd om te pinpointen waar het probleem zit. Al diverse malen een log ingestuurd via de instructies op de issue tracker.
De rest maakt dat ik het dus nog heel even aanzie.
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen