Volgens mij werd het gemeld tijdens de Google Keynote in Amsterdam.WoBBeL schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 12:23:
[...]
Mag ik zo brutaal zijn om te vragen hoe je dit weet? Zowel met de Vodafone SIM als de KPN SIM van Enreach/Voiceworks heb ik geen VoLTE. Moet Google hun profielen nog toevoegen via een update of heb jij meer inside informationVodafone gebruikt de Vodafone IMSI dus in theorie zou ik daar wel VoLTE mee moeten hebben
Met KPN gebruikt Enreach zijn eigen IMSI dus dat is sowieso een dingetje en bijna nergens door ondersteund.
Het is best irritant dat je tijdens het bellen geen internet hebtik gebruik mijn telefoon vaak als hotspot op klant locatie en als je dan moet bellen met leveranciers werkt dat dus niet meer
Bij mij werkt het nooit als ik 'te snel' tik. Dus geen tiktik maar tik tik, dan werkt het altijd.zunrob schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 01:38:
[...]
Nee, deze heeft hetzelfde. Zal wel een producteigenschap zijn.
Ik vind overigens de functie 2x tikken op de achterkant niet zo goed werken. Wordt bijna nooit geregistreerd. Komt dat door het hoesje (Mous)?
Dat lijkt bij mij niet zoveel uit te maken, maar ik vind wel dat er veel kracht voor nodig is. Je moet best hard kloppen. Hoe is dat bij jou?Kheos schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:48:
[...]
Bij mij werkt het nooit als ik 'te snel' tik. Dus geen tiktik maar tik tik, dan werkt het altijd.
Mja, redelijk ja. Geen idee hoe ik dit moet weergeven maar ik hoor mezelf wel tikken. Dus als ik heel zachtjes tik hoor ik mezelf niet tikken en werkt het ook niet, maar steeds harder en harder tot ik hoorbaar tik dan werkt het wel. Heb ook een hoesje btw.zunrob schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:57:
[...]
Dat lijkt bij mij niet zoveel uit te maken, maar ik vind wel dat er veel kracht voor nodig is. Je moet best hard kloppen. Hoe is dat bij jou?
Je zou het topic kunnen filteren op betaal problemen/pin betalingen/contactloze betalingen etc en de gebruikers die problemen hebben gehad aanschrijven.Ramon 73 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:59:
[...]
Dat was ik inderdaad. En daarna bedacht ik dat ik dan slechts van 1 persoon hoor over dit fenomeen, daarom ook hier de vraag gesteld om meer ervaringen te horen.
CCV is zeker niet de enige provider in Benelux, maar ze voeren de Verifone POS terminals die sommige andere providers ook hanteren. Zoveel verschil kan het niet zijn, denk ik dan.
Ik zag vanmorgen weer een update klaar staan om de playstore van de camera app. Zal wel om kleine bugs op te lossen zijn in nieuwe features.
[ Voor 7% gewijzigd door jules op 14-12-2022 08:10 ]
jules schreef op woensdag 14 december 2022 @ 07:36:
[...]
Volgens mij werd het gemeld tijdens de Google Keynote in Amsterdam.
/f/image/aUGzfN8eYH40zsEf10OindF8.png?f=fotoalbum_large)
Laatste beta
Apple iPhone 16 Pro MAX | Tesla Model 3 LR with Acceleration Boost (MY'21)
Ik merk dat de powerbutton van de 7 Pro wat losser zit dan ik gewend ben van de oude OnePlus telefoons. Hij doet het wel gewoon en is ook "clicky", maar er zit simpelweg wat meer speling op. Hij is omhoog/omlaag en voor/achter te bewegen. In een uiterst stille omgeving merk je ook dat ie een klein beetje kan wiebelen/ratelt. Je hoort soms een extra klikje, alsof het knopje op de schakelaar wordt geduwd. Hoe is dit bij jullie?
[ Voor 19% gewijzigd door zunrob op 14-12-2022 10:00 ]
Begrijp ik het dan goed dat als je beta draait je vanaf nu met KPN ook via wifi kunt bellen en dat dat per januari dus ook met de reguliere android versies zal zijn?
Daar lijkt het wel opMegupe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:57:
[...]
Begrijp ik het dan goed dat als je beta draait je vanaf nu met KPN ook via wifi kunt bellen en dat dat per januari dus ook met de reguliere android versies zal zijn?
KPN gaat eindelijk meedoen met de grote jongens, goede ontwikkeling.Megupe schreef op woensdag 14 december 2022 @ 09:57:
[...]
Ik heb een bug, die ik ook had op mijn Pixel 5, waarvan ik hoopte met de P7P er vanaf te zijn.
Soms (dus zeker niet altijd) als ik mijn toestel op stil heb gezet en daarna weer alles aanzet, dan blijven alle meldingen stil. Geen geluid, maar ook niet trillen, het beeldscherm licht wel op en je ziet de whatsapp of mail binnenkomen.
Opnieuw opstarten en alles werkt weer.
Vervelend, want ik zet voor werk weleens de boel op stil en daarna weer aan en dan werkt het niet. Lastige is vooral, het gebeurt niet altijd.
Iemand ervaring mee?
Soms (dus zeker niet altijd) als ik mijn toestel op stil heb gezet en daarna weer alles aanzet, dan blijven alle meldingen stil. Geen geluid, maar ook niet trillen, het beeldscherm licht wel op en je ziet de whatsapp of mail binnenkomen.
Vervelend, want ik zet voor werk weleens de boel op stil en daarna weer aan en dan werkt het niet. Lastige is vooral, het gebeurt niet altijd.
Iemand ervaring mee?
Waiting on the world to change
Volgens mij moet je ook via de klantenservice aanvragen dat je wilt bellen via 4G. Dat moest ik 2 maand geleden omdat ze er nog mee testen: https://community.simpel....omtrent-testen-volte-3514zunrob schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 15:16:
Ik merk iets interessants. In de telefoon zit een simkaart van Simpel. Als ik de optie bellen via 4G aanzet zie ik fysiek geen aanduiding dat ik bel over VoLTE ("HD"), maar internet blijft op 4G dus lijkt wel te werken. Echte, er is een flinke ruis hoorbaar op de lijn. Zet ik de optie uit, dus gewoon klassiek bellen, klinkt het gesprek zelfs beter, veel minder ruis. Op mijn oude telefoon was ik juist gewend dat VoLTE beter was, zoals je ook zou verwachten. Iemand anders dezelfde ervaring?
Voor mensen die gebruik maken van Voiceworks/Enreach icm een Pixel 7 Pro:
- Op KPN gaat het sowieso niet werken (eigen IMSI)
- Op Vodafone werkt het sowieso de komende tijd nog niet. De VoLTE implementatie die Google hanteert is schijnbaar heel strict volgens de RFC en daarvoor moet aan de kant van de leverancier eerst nog een aanpassing gedaan worden omdat de implementatie daar minder strict is.
Met andere woorden: helaas pindakaas nog
- Op KPN gaat het sowieso niet werken (eigen IMSI)
- Op Vodafone werkt het sowieso de komende tijd nog niet. De VoLTE implementatie die Google hanteert is schijnbaar heel strict volgens de RFC en daarvoor moet aan de kant van de leverancier eerst nog een aanpassing gedaan worden omdat de implementatie daar minder strict is.
Met andere woorden: helaas pindakaas nog
[ Voor 7% gewijzigd door WoBBeL op 14-12-2022 13:33 ]
Heb je toevallig al je instellingen over gezet/geïmporteerd naar de P7P? Wellicht dat je er daarom nog steeds last van hebt.pinda powerrr schreef op woensdag 14 december 2022 @ 12:17:
Ik heb een bug, die ik ook had op mijn Pixel 5, waarvan ik hoopte met de P7P er vanaf te zijn.
Iemand ervaring mee?
Factory Reset en alles zelf opnieuw instellen kan mogelijk een oplossing bieden.
Ja, alles overgezet en zelf alles opnieuw instellen is het laatste waar ik aan denkjules schreef op woensdag 14 december 2022 @ 14:19:
[...]
Heb je toevallig al je instellingen over gezet/geïmporteerd naar de P7P? Wellicht dat je er daarom nog steeds last van hebt.
Factory Reset en alles zelf opnieuw instellen kan mogelijk een oplossing bieden.

Waiting on the world to change
Pixel 7 camera update is uit. Ik heb wat foto`s gemaakt tegen de zon in en de lensflare is weg
Klopt dat er een update uit is.maurits187 schreef op woensdag 14 december 2022 @ 16:25:
Pixel 7 camera update is uit. Ik heb wat foto`s gemaakt tegen de zon in en de lensflare is weg
Twijfel of gebruik van Google one vpn op de Pixel 7 nu ineens meer batterij gebruikt dan zonder vpn.
Iemand anders ook deze indruk?
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar elders las ik dat iemand anders ook het idee had dat met VPN aan de batterij sneller leeg was.lordloeder schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:33:
Twijfel of gebruik van Google one vpn op de Pixel 7 nu ineens meer batterij gebruikt dan zonder vpn.
Zo gek is dat ook niet. Ik benader het vanuit de theorie althans; je versleuteld alles. Hoe meer data je verstuurd, hoe harder hij zal moeten werken.lordloeder schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:33:
Dat is een te verwachten bijeffect, er moet een extra stap gedaan worden om dat data te ontvangen, het ontsleutelen, dat kost processortijd dus vermogen, ook al is de processor er op toegerust dit efficiënt te doenlordloeder schreef op woensdag 14 december 2022 @ 18:33:
Elke stap die op je telefoon extra uitgevoerd wordt zal ten koste gaan van CPU tijd en dus de duur dat je met een opgeladen telefoon kan werken.
Tot heden tevreden over mijn toestel maar ik loop tegen een paar dingetjes aan bij de P7P.
Aller eerst als je toestel vergrendeld staat en ik trek de balk van boven naar beneden kan ik wifi/Bluetooth en sim data uitschakelen zonder het scherm te hoeven ontgrendelen, heb ik ergens wat verkeerd ingesteld of want dat lijkt mij totaal niet handig toch?
Tweede dingetje waar ik tegen aan loop is de snelheid notificatie binnen komende emails.
Misschien is het een beetje vloeken maar ik gebruik de Gmail app niet voor overige email van providers en werk.
Ik ben aan het testen met zowel outlook app als Bluemail maar of ik ontvang soms geen notificatie of na 10 minuten of pas bij het ontgrendelen. Beide apps staan als onbeperkt (batterijgebruik voor app) en in app als direct push.
Hebben hier meer last van?
Aller eerst als je toestel vergrendeld staat en ik trek de balk van boven naar beneden kan ik wifi/Bluetooth en sim data uitschakelen zonder het scherm te hoeven ontgrendelen, heb ik ergens wat verkeerd ingesteld of want dat lijkt mij totaal niet handig toch?
Tweede dingetje waar ik tegen aan loop is de snelheid notificatie binnen komende emails.
Misschien is het een beetje vloeken maar ik gebruik de Gmail app niet voor overige email van providers en werk.
Ik ben aan het testen met zowel outlook app als Bluemail maar of ik ontvang soms geen notificatie of na 10 minuten of pas bij het ontgrendelen. Beide apps staan als onbeperkt (batterijgebruik voor app) en in app als direct push.
Ik heb de P7 en gebruik naast gmail ook de outlook app, en deze geeft bij mij vaak sneller meldingen dan de outlook applicatie op m'n pc. Ik heb op de outlook app wel microsoft accounts gekoppeld zoals m'n office365 werk account en m'n hotmailmike20 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:20:
Goedendag,
Op dit moment ben ik nog in het bezit van een Samsung Galaxy A53 5G, maar twijfel of ik over zal stappen naar een Google Pixel 7 Pro. Even nog gedacht aan een iPhone 14 Pro, maar dat is en duur en ik twijfel hoe handig dat is in een verder Google-huis.
Anyway... op mijn A53 heb ik nu met Android 13 het probleem dat koppelen met bluetooth (bijv. t.b.v. Android Auto) pas lukt na een herstart van de telefoon.
Ik had eerst mijn Watch 5 gekoppeld en daarna geprobeerd Android Auto te koppelen. Dat lukt niet, pas na herstart.
Vervolgens in de andere auto weer hetzelfde issue. Weer herstarten.
Rete irritant wat mij betreft en in ieder geval niet hoe het bedoelt is en ook niet hoe het voor Android 13 werkte.
Herkent iemand dit probleem ook bij de Pixel 7 Pro?
Daarnaast ben ik er benieuwd naar jullie mening qua overstap. Onzin? Doen!
Wachten op de Pixel 8 Pro? (mijn huidige heb ik nog niet zo lang).
Wat valt jullie tegen? En mee?
Hoop op jullie reacties zodat ik een serieuze keuze kan maken.
Op dit moment ben ik nog in het bezit van een Samsung Galaxy A53 5G, maar twijfel of ik over zal stappen naar een Google Pixel 7 Pro. Even nog gedacht aan een iPhone 14 Pro, maar dat is en duur en ik twijfel hoe handig dat is in een verder Google-huis.
Anyway... op mijn A53 heb ik nu met Android 13 het probleem dat koppelen met bluetooth (bijv. t.b.v. Android Auto) pas lukt na een herstart van de telefoon.
Ik had eerst mijn Watch 5 gekoppeld en daarna geprobeerd Android Auto te koppelen. Dat lukt niet, pas na herstart.
Rete irritant wat mij betreft en in ieder geval niet hoe het bedoelt is en ook niet hoe het voor Android 13 werkte.
Al reviews op youtube gekeken? Het enige wat ik kan bedenken is misschien de accuduur, maar ik weet niet hoe dat op de A53 is die je nu heb (verwacht tussen de 6-7 uur schermtijd).VanderSterre75 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 17:46:
Goedendag,
Voor de rest is het gewoon een fijn toestel. Zelf heb ik Android Auto en daarmee heb ik geen problemen met het verbinden.
Overgestapt van een mate 20 pro naar een pixel 7. Bevalt op zich goed. Loop nog tegen 2 zaken aan:
-soms battery drain in de nacht. Afgelopen nacht alle apps afgesloten, toch 30% kwijt. Zag ook niets geks in het batterij verbruik.
- hij gooit me steeds uit govroam. Moet ik twee keer toestemming geven om er weer in te komen. Ict geeft aan dat het aan de router ligt icm sommige Android toestellen.
Verder een maand in gebruik, geen bugs tegengekomen. Goede camera, mooi scherm, nog net met 1 hand te gebruiken.
-soms battery drain in de nacht. Afgelopen nacht alle apps afgesloten, toch 30% kwijt. Zag ook niets geks in het batterij verbruik.
- hij gooit me steeds uit govroam. Moet ik twee keer toestemming geven om er weer in te komen. Ict geeft aan dat het aan de router ligt icm sommige Android toestellen.
Verder een maand in gebruik, geen bugs tegengekomen. Goede camera, mooi scherm, nog net met 1 hand te gebruiken.
Zijn er hier Tweakers die hun Pixel hebben geroot en een andere kernel o.i.d. hebben geïnstalleerd?
Op XDA lees ik dat een boel gebruikers een veel betere accuduur hebben door een andere kernel te gebruiken (standby drain is ook veel beter).
Ik durf het zelf niet aan omdat ik een telefoon nooit heb geroot.. Beetje tricky als je je toestel bricked
Op XDA lees ik dat een boel gebruikers een veel betere accuduur hebben door een andere kernel te gebruiken (standby drain is ook veel beter).
Ik durf het zelf niet aan omdat ik een telefoon nooit heb geroot.. Beetje tricky als je je toestel bricked
@Knamix gewoon PixelFlasher gebruiken.
Kan niet simpeler. Maak wel een backup!
Kan niet simpeler. Maak wel een backup!
Ik heb nog steeds problemen dat ik met mijn Pixel 7 niet kan pinnen in sommige winkels.
Weet iemand waar dit probleem ligt en of dit ooit opgelost gaat worden?
Voor de rest ben ik super tevreden met mijn Pixel 7.
[ Voor 14% gewijzigd door Joshua... op 16-12-2022 10:44 ]
Geen idee. Vast wel? Ik denk dat het vooral te maken heeft met de bank.Joshua... schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:44:
Ik heb nog steeds problemen dat ik met mijn Pixel 7 niet kan pinnen in sommige winkels.
Ik heb al heel vaak betaald en nog geen enkele keer een probleem ondervonden. Ik zit bij Rabobank.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Je kunt prachtige fotos maken met de pixel 7 pro. Hieronder een paar mooie voorbeelden. Fotos die ik gisterochtend gemaakt heb. Maar het valt mij op dat de pixel 7 een klein probleempje heeft met fotos die in direct zonlicht gemaakt zijn. De pixel 7 kan niet helemaal volledig overweg met de lens flare en als eindresultaat een heel klein maar fel licht groen stipje in de foto verschijnt. Dit is niet het einde van de wereld. Maar toch iets voor google om in een volgende software update hopelijk kan verhelpen.
:strip_exif()/f/image/YIBvIFg8sjtjOQTGJnLJw61m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KrPlizeOeSWFvAp0orSWJ6jc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/YIBvIFg8sjtjOQTGJnLJw61m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KrPlizeOeSWFvAp0orSWJ6jc.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1UP6j6PoPqF4Twaoi9BOypQ6.jpg?f=fotoalbum_large)
Denk dat dit moeilijk te verhelpen is met een software update omdat het licht "weerkaatst" op het glas voor de lens.victor1701 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:38:
Je kunt prachtige fotos maken met de pixel 7 pro. Hieronder een paar mooie voorbeelden. Fotos die ik gisterochtend gemaakt heb. Maar het valt mij op dat de pixel 7 een klein probleempje heeft met fotos die in direct zonlicht gemaakt zijn. De pixel 7 kan niet helemaal volledig overweg met de lens flare en als eindresultaat een heel klein maar fel licht groen stipje in de foto verschijnt. Dit is niet het einde van de wereld. Maar toch iets voor google om in een volgende software update hopelijk kan verhelpen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Anders zou je magic eraser kunnen gebruiken
In het begin waren er een aantal problemen met de NFC software op de P7(P), die zijn vrij snel opgelost, door Google. Maar het kan ook zijn dat de terminal waar je betaald niet up to date is, dat zou ook voor problemen kunnen zorgen.Joshua... schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:44:
Daarnaast kan het ook nog zijn dat je bank de app niet op orde heeft waardoor het niet goed werkt, maar alle grotere banken hebben dat probleem inmiddels wel opgelost, in dit laatste geval zou je nergens met je telefoon kunnen betalen.
Je kan in ieder geval ook eens bij je bank navraag doen of ze bekend zijn met problemen.
Ik heb het al geprobeerd maar magic eraser moet je op je telefoon op een relatief klein schermpje met je vinger omcirkelen en als er een complexe achtergrond is in de foto dan wordt het eind resultaat niet echt mooi. magic eraser kan niet dat gebiedt mooi invullen.Knamix schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:10:
[...]
Denk dat dit moeilijk te verhelpen is met een software update omdat het licht "weerkaatst" op het glas voor de lens.
Je kan inzoomen en dan een lijntje trekken. Dat de resultaten in het algemeen niet geweldig zijn klopt wel maar dit stipje mag geen probleem zijn om weg te toveren.victor1701 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 14:29:
[...]
Ik heb het al geprobeerd maar magic eraser moet je op je telefoon op een relatief klein schermpje met je vinger omcirkelen en als er een complexe achtergrond is in de foto dan wordt het eind resultaat niet echt mooi. magic eraser kan niet dat gebiedt mooi invullen.
Wel matig dat magic erasers niet te gebruiken is in de google photo's app (ios) zonder One abbo.
Zojuist na vele jaren iPhones (4, 5s, 7, 11 Pro) te hebben gebruik mijn eerste Pixel besteld. een Pixel 7 128gb. Ondanks een "beperkte" ervaring met een dicht getimmerde Samsung werktelefoon besloten de stap naar de Pixel te maken.
Met name de vele privacy opties die ik mis op de iPhones (o.a. het meewerken aan continu tracken van Airtags, het ongevraagd toch gebruiken van diagnostische data, e.d.) hebben wij over de streep getrokken. Wellicht een Custom rom erop zoals ik een tijdje heb gedraaid op een geleende 3a), ondanks de leeftijd van dat toestel draait dat nog vrij vlot moet ik zeggen, en een accuduur die veel langer is dan stock.
Via een simpele winkel (om geen reclame te maken
) een mooie aanbieding gevonden via T-Mobile. De totale toestelkosten waren ongeveer gelijk aan die van de 6a los zonder abonnementsvoordeel. Wel heb ik ervoor gekozen om gelijk vrijwel alles neer te leggen zodat de maandlasten lager blijven.
Ik ben benieuwd! Binnenkort kom ik terug op mijn ervaringen
.
Met name de vele privacy opties die ik mis op de iPhones (o.a. het meewerken aan continu tracken van Airtags, het ongevraagd toch gebruiken van diagnostische data, e.d.) hebben wij over de streep getrokken. Wellicht een Custom rom erop zoals ik een tijdje heb gedraaid op een geleende 3a), ondanks de leeftijd van dat toestel draait dat nog vrij vlot moet ik zeggen, en een accuduur die veel langer is dan stock.
Via een simpele winkel (om geen reclame te maken
Ik ben benieuwd! Binnenkort kom ik terug op mijn ervaringen
Dat is wel een hele mooie aanbieding nu, voor mij zou het 375 met 2 jaar verlengen zijnPat-Juh schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:38:
Via een simpele winkel (om geen reclame te maken) een mooie aanbieding gevonden via T-Mobile. De totale toestelkosten waren ongeveer gelijk aan die van de 6a los zonder abonnementsvoordeel. Wel heb ik ervoor gekozen om gelijk vrijwel alles neer te leggen zodat de maandlasten lager blijven.
Ik ben benieuwd! Binnenkort kom ik terug op mijn ervaringen.
Dit hoort thuis in Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en PrijzenExocet schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:58:
[...]
Dat is wel een hele mooie aanbieding nu, voor mij zou het 375 met 2 jaar verlengen zijn
Een vraagje.
Wil ook de pixel 7 kopen.
Vanwege de clean Android, goeie camera en Prijs/kwaliteit verhouding.
Nu speel ik niet zoveel games. Maar call of duty mobile wel. Kan iemand mij vertellen of dit vloeiend loopt op dit toestel?
Nu speel ik niet zoveel games. Maar call of duty mobile wel. Kan iemand mij vertellen of dit vloeiend loopt op dit toestel?
Ik kan mij daar ook iets van herinneren. Maar Gmail heeft hier zelf ook last van. Heb een account dat ik minder gebruik waar ik op de een of andere manier nauwelijks meldingen meer krijg van binnenkomende emails. Niet dat het nog vaak voorkomt dat ik mails krijg. Wellicht daarom ook. Google past op veel dagen ai toe.mike20 schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:20:
Tot heden tevreden over mijn toestel maar ik loop tegen een paar dingetjes aan bij de P7P.
Maar mocht je prive en zakelijke email echt in verschillende apps willen draaien om geen verwarring te krijgen; Installeer de Island app van Oasis Feng. Hiermee creëer je een werkprofiel op je telefoon waarmee je een tweede versie van diverse apps kunt installeren. In sommige gevallen kan je werkmail dusdanig ingesteld staan dat zo'n profiel door je werkgever vereist wordt. Ik vind het wel eens handig in sommige situaties.
Ik had gisteren toevallig 3 pinautomaten achter elkaar waar mijn "pas" (lees telefoon) niet geaccepteerd werd. Ik ben er maar fotos van gaan maken.Joshua... schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:44:
Bank: ABN via Google Wallet
In een restaurant
:strip_exif()/f/image/ut9UwnD0RlilhomQNjaZO7yP.jpg?f=fotoalbum_large)
In een parkeergarage
:strip_exif()/f/image/BrDnRW2SIZVG3itkTiFkWmRM.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij een oliebollenkraam
:strip_exif()/f/image/lmJ1ETGWi5WQUP2fmiRYGwfA.jpg?f=fotoalbum_large)
Of je nu een cameraatje hebt van €50, of een professionele set van €10k, hier zul je altijd last van blijven houden. De zon is enorm fel. De lensflair is niets anders dan de weerkaatsing van licht tussen de verschillende lens elementen. Heb je een minder felle lichtbron, dan zal dit ook veel minder zijn.victor1701 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:38:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Overigens vind ik de lenzen van de Pixel 7 Pro heel goed. Overstraling van licht wordt echt tot het minimum beperkt. De foto's laten mij meer detail zien dan dat ik in het echt met mijn blote ogen kan zien.
Ik zag in deze situatie letterlijk geen hand voor ogen.
:strip_exif()/f/image/KqKTeZB9hjZSf0pcZFdgKsRV.jpg?f=fotoalbum_large)
Onderstaande foto is ook gebruikt in het filmpje van Tweakers Partners, maar deze letters kon ik maar met moeite lezen omdat het licht behoorlijk overstraalde. Ik weet ook zeker dat ik met geen andere telefoon die ik in het verleden heb gebruikt zo'n foto kon maken, met de tekst zo duidelijk in beeld.
:strip_exif()/f/image/Ans9NI4JtlakEqNg51QUDVkR.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik schrijf vaak reviews op Google, en deze foto staat sindsdien als eerste voor deze locatie
Bij welke bank zit je, vraag die eens of ze bekend met het probleem zijn?jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:39:
[...]
Ik had gisteren toevallig 3 pinautomaten achter elkaar waar mijn "pas" (lees telefoon) niet geaccepteerd werd. Ik ben er maar fotos van gaan maken.
In een restaurant
[Afbeelding]
In een parkeergarage
[Afbeelding]
Bij een oliebollenkraam
[Afbeelding]
Bij mijn ASN Bank pas zie ik regelmatig dat ik mezelf moet verifiëren in de app op de telefoon, die open zich dan en vraagt om vingerafdruk of pincode, als ik daar dan te lang mee wacht meld het betaal automaat dat de pas niet geaccepteerd is.
Op de eerste en de laatste staat staan verouderde apparaten die door de fabrikanten end off life zijn verklaart en daarom vervangen zouden moeten worden.
De middelste is een Sumup 3g en daar is minder informatie van te vinden, lijkt mij redelijk nieuw en zou goed moeten werken mits die van de laatste firmware is voorzien.
Daar kom je niet zo veel verder mee en zit er niets anders op dan je ouderwetse bankpas langs de apparaten te halen.
Bekende plek die laatste foto!jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:23:
[...]
Ik kan mij daar ook iets van herinneren. Maar Gmail heeft hier zelf ook last van. Heb een account dat ik minder gebruik waar ik op de een of andere manier nauwelijks meldingen meer krijg van binnenkomende emails. Niet dat het nog vaak voorkomt dat ik mails krijg. Wellicht daarom ook. Google past op veel dagen ai toe.
Maar mocht je prive en zakelijke email echt in verschillende apps willen draaien om geen verwarring te krijgen; Installeer de Island app van Oasis Feng. Hiermee creëer je een werkprofiel op je telefoon waarmee je een tweede versie van diverse apps kunt installeren. In sommige gevallen kan je werkmail dusdanig ingesteld staan dat zo'n profiel door je werkgever vereist wordt. Ik vind het wel eens handig in sommige situaties.
Heb een paar straten verderop deze geschoten met de 5x zoom. Binnenkort maar eens weer naar Rotterdam om wat fotos te maken
:strip_exif()/f/image/wgndgXM3xfQi3AXEYWJ6SVmH.jpg?f=fotoalbum_large)
Geen speciale foto, maar vond het tof om te zien hoe de Pixel met felle neon kleuren om ging
Ik heb er niet naar gegoogled, maar mijn vermoeden is steeds meer dat het om niet geüpdate terminals gaat.BGLAdmin schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 00:25:
[...]
Bij welke bank zit je, vraag die eens of ze bekend met het probleem zijn?
Bij mijn ASN Bank pas zie ik regelmatig dat ik mezelf moet verifiëren in de app op de telefoon, die open zich dan en vraagt om vingerafdruk of pincode, als ik daar dan te lang mee wacht meld het betaal automaat dat de pas niet geaccepteerd is.
Op de eerste en de laatste staat staan verouderde apparaten die door de fabrikanten end off life zijn verklaart en daarom vervangen zouden moeten worden.
De middelste is een Sumup 3g en daar is minder informatie van te vinden, lijkt mij redelijk nieuw en zou goed moeten werken mits die van de laatste firmware is voorzien.
Daar kom je niet zo veel verder mee en zit er niets anders op dan je ouderwetse bankpas langs de apparaten te halen.
Ik was ook heel benieuwd naar hoe de Pixel in met licht gekleurde omgevingen omgaat. Mijn ervaring met professionele camera's (Nikon/Canon) is dat de kleuren heel snel gaan clippen (er zit geen tot weinig detail meer in die vlakken omdat bijvoorbeeld de rode pixels in dat gebied allemaal 100% doorgeven). De Pixel heeft hier nog steeds last van.Knamix schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:18:
[...]
Bekende plek die laatste foto!
Heb een paar straten verderop deze geschoten met de 5x zoom. Binnenkort maar eens weer naar Rotterdam om wat fotos te maken![]()
[Afbeelding]
Geen speciale foto, maar vond het tof om te zien hoe de Pixel met felle neon kleuren om ging
Leuke toepasselijke winter foto's met de macro functie
:strip_exif()/f/image/zcnwjsfJVfhhAnu79mueIqMP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1T8GqE6HpbgMDMBapQhR6XCr.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 17% gewijzigd door jules op 17-12-2022 11:31 ]
Zijn er hier mensen die hun pixel "besturen" via Google Assistant commando's?
Ik heb ook een soundbar met Google Assistant en die luistert ook als ik zeg hey google... Hoe zorg je ervoor dat dan alleen je telefoon reageert?
Ik heb ook een soundbar met Google Assistant en die luistert ook als ik zeg hey google... Hoe zorg je ervoor dat dan alleen je telefoon reageert?
Heb je de nieuwste camera update al geïnstalleerd? Die is dacht ik afgelopen dinsdag uitgekomenKnamix schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 12:10:
[...]
Denk dat dit moeilijk te verhelpen is met een software update omdat het licht "weerkaatst" op het glas voor de lens.
Bedoel je dit wellicht:wari42 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:03:
Zijn er hier mensen die hun pixel "besturen" via Google Assistant commando's?
YouTube: Google Pixel 7 & 7 Pro Tips & Hidden Tricks | YOU HAVE TO KNOW !!! (vanaf 6:55)
Zoiets was ik ook kwijt ja.Exocet schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 21:58:
[...]
Dat is wel een hele mooie aanbieding nu, voor mij zou het 375 met 2 jaar verlengen zijn
Iemand?Rick13 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:59:
Een vraagje.
Ligt eraan hoe oud je huidige telefoon is. Is die 1 jaar of ouder en draait het daar goed op, dan zou het ook op de Pixel 7 goed draaien.
Haha, draait nu op oeroude one plus 3.Binnetie schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:24:
[...]
Ligt eraan hoe oud je huidige telefoon is. Is die 1 jaar of ouder en draait het daar goed op, dan zou het ook op de Pixel 7 goed draaien.
Na 15 minuten onspeelbaar, tel wordt gloeiend heet.
Rick13 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:31:
[...]
Haha, draait nu op oeroude one plus 3.
Maar voor de rest prima te spelen qua fps
Dan gaat dit ook wel goed.Rick13 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 15:31:
[...]
Haha, draait nu op oeroude one plus 3.
Daarvoor zou ik even mijn tovenaars pak aan moeten trekken en m'n glazen bol moeten pakken... Ik speel geen games op m'n telefoon.Rick13 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:32:
[...]
Thanks.
Hoeveel fps zou ik moeten halen met medium settings
Misschien is het mogelijk om het in een winkel te testen?
[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 17-12-2022 20:35 ]
Misschien heb je hier iets aan?Rick13 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:59:
Een vraagje.
Op 11 minuten meet hij de temperatuur na 10 minuten gamen.
YouTube: Google should feel ashamed! Pixel 7 Pro Genshin Impact Gaming FPS Test
[ Voor 4% gewijzigd door N0EL op 17-12-2022 23:11 ]
Sinds vabmiddag aan het spelen met de Pixel 7. Echt een pracht apparaat maar wat een verschrikkelijke vingerafdruk scanner! Mijn beide duimen met elk twee scans (na veel pijn en moeite) worden amper gelezen...
Gisteren wellicht een doorbraak meegemaakt bij een pinautomaat;jules schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:39:
[...]
Ik had gisteren toevallig 3 pinautomaten achter elkaar waar mijn "pas" (lees telefoon) niet geaccepteerd werd. Ik ben er maar fotos van gaan maken.
Bank: ABN via Google Wallet
In een restaurant
[Afbeelding]
In een parkeergarage
[Afbeelding]
Bij een oliebollenkraam
[Afbeelding]
[...]
Of je nu een cameraatje hebt van €50, of een professionele set van €10k, hier zul je altijd last van blijven houden. De zon is enorm fel. De lensflair is niets anders dan de weerkaatsing van licht tussen de verschillende lens elementen. Heb je een minder felle lichtbron, dan zal dit ook veel minder zijn.
Overigens vind ik de lenzen van de Pixel 7 Pro heel goed. Overstraling van licht wordt echt tot het minimum beperkt. De foto's laten mij meer detail zien dan dat ik in het echt met mijn blote ogen kan zien.
Ik zag in deze situatie letterlijk geen hand voor ogen.
[Afbeelding]
Onderstaande foto is ook gebruikt in het filmpje van Tweakers Partners, maar deze letters kon ik maar met moeite lezen omdat het licht behoorlijk overstraalde. Ik weet ook zeker dat ik met geen andere telefoon die ik in het verleden heb gebruikt zo'n foto kon maken, met de tekst zo duidelijk in beeld.
[Afbeelding]
Ik schrijf vaak reviews op Google, en deze foto staat sindsdien als eerste voor deze locatie
Ik kreeg de melding ongeldige pas. Toen ik een foto wilde maken van de terminal, op enige afstand dus, werd de pas alsnog herkend en was de betaling wel gedaan. Dus probeer het eens op een redelijke afstand, wellicht zit er een hele krachtige zender/antenne in die het signaal overstuurd?
Ja, ik speel het ook, loopt prima. Het enige wat ik had is dat het toestel soms leek te throttelen bij 10 vs 10 op Crossfire, maar dat lijkt sinds de laatste update verdwenen. Het toestel wordt wel warm.Rick13 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 22:59:
Een vraagje.
Dat zou na verloop van tijd beter moeten worden. Althans, dat was bij mij wel het geval.Pat-Juh schreef op zondag 18 december 2022 @ 00:04:
Sinds vabmiddag aan het spelen met de Pixel 7. Echt een pracht apparaat maar wat een verschrikkelijke vingerafdruk scanner! Mijn beide duimen met elk twee scans (na veel pijn en moeite) worden amper gelezen...
Al moet ik toegeven dat hij de laatste 3 weken ook echt belabberd is. En volgens mij is het droge weer de oorzaak. Met droge ontvette vingers heeft hij beduidend meer moeite.
Bedankt. Onaangenaam warm of te doen?codex schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:35:
[...]
Ja, ik speel het ook, loopt prima. Het enige wat ik had is dat het toestel soms leek te throttelen bij 10 vs 10 op Crossfire, maar dat lijkt sinds de laatste update verdwenen. Het toestel wordt wel warm.
Dat is inmiddels ook mijn ervaring. Nadat ik mn kleine had ingesmeerd met Zwitsal ging het een kwartier perfect.jules schreef op zondag 18 december 2022 @ 09:35:
[...]
Dat zou na verloop van tijd beter moeten worden. Althans, dat was bij mij wel het geval.
Al moet ik toegeven dat hij de laatste 3 weken ook echt belabberd is. En volgens mij is het droge weer de oorzaak. Met droge ontvette vingers heeft hij beduidend meer moeite.
Als mijn duim te droog is voor de scanner bevochtig ik soms even gauw m'n duim met m'n lip alsof ik een blaadje van een boek om probeer te slaan.
valt net een beetje tegen die scanner soms.

Best warm, maar met een case merk ik er niks van (Spigen Ultra Hybrid).
Bedankt, dus meer dan goed genoeg dus.codex schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:36:
[...]
Best warm, maar met een case merk ik er niks van (Spigen Ultra Hybrid).
Je hebt deze zeker:
https://www.amazon.nl/Spi...-1838551432511&psc=1&th=1
Paar dagen Londen geweest, letterlijk OVERAL kunnen betalen met de Pixel.jules schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 11:23:
[...]
Ik heb er niet naar gegoogled, maar mijn vermoeden is steeds meer dat het om niet geüpdate terminals gaat.
Underground poortjes (staat heel groot Google Pay logo op, maar ook Maestro), supermarkt, meest kleine winkeltjes in de straat, kroeg, souvenirkraampje bij de Big Ben, alles werkte gewoon.
En in NL ook overal, supermarkt, onbemande tankstations, etc.
(SNS bank app)
Dus ik denk echt dat het niet aan de Pixel zelf ligt en Nederlandse winkeliers achterlopen met hun apparatuur, of het ligt aan de app van de bank.
Klopt.Rick13 schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:51:
[...]
Bedankt, dus meer dan goed genoeg dus.
Je hebt deze zeker:
https://www.amazon.nl/Spi...-1838551432511&psc=1&th=1
De SNS bank app gebruikt alleen geen Google Pay, dus dat logo zegt niet veel hier.CRXed schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:11:
[...]
Paar dagen Londen geweest, letterlijk OVERAL kunnen betalen met de Pixel.
Underground poortjes (staat heel groot Google Pay logo op, maar ook Maestro), supermarkt, meest kleine winkeltjes in de straat, kroeg, souvenirkraampje bij de Big Ben, alles werkte gewoon.
(SNS bank app)
Dus ik denk echt dat het niet aan de Pixel zelf ligt en Nederlandse winkeliers achterlopen met hun apparatuur, of het ligt aan de app van de bank.
Zeker, ik kom van een P30 Pro en dat was gewoon een heel goed toestel. Ik was bang dat ik met name teleurgesteld zou zijn door de batterij. Nu, 6 weken verder, mis ik de P30 Pro totaal niet meer. Batterijduur is gewoon goed, ik red een hele dag makkelijk. Ik had met de Samsung toestellen die ik ervoor had wel moeite de dag door te komen. Camera van de P7P is erg goed, zelfs als ik die vergelijk met de iPhones van mijn vriendenkring. Eigenlijk heb ik er niks op aan te merken, alleen dat het laden niet echt heel snel gaat.Rick13 schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:25:
[...]
Bedankt. Nog 1 vraagje.
Zou je de pixel 7 aanbevelen?
Top, ga bestellen.codex schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:29:
[...]
Zeker, ik kom van een P30 Pro en dat was gewoon een heel goed toestel. Ik was bang dat ik met name teleurgesteld zou zijn door de batterij. Nu, 6 weken verder, mis ik de P30 Pro totaal niet meer. Batterijduur is gewoon goed, ik red een hele dag makkelijk. Ik had met de Samsung toestellen die ik ervoor had wel moeite de dag door te komen. Camera van de P7P is erg goed, zelfs als ik die vergelijk met de iPhones van mijn vriendenkring. Eigenlijk heb ik er niks op aan te merken, alleen dat het laden niet echt heel snel gaat.
Ben benieuwd 😄
Klopt, was meer om aan de geven dat ze in Londen al een stap verder zijn dan in NL (en daarom vermeldde ik ook het Maestro logo erbij).TheFes schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:25:
[...]
De SNS bank app gebruikt alleen geen Google Pay, dus dat logo zegt niet veel hier.
Dat werkt ook goed jaSebastiaannn schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:19:
Als mijn duim te droog is voor de scanner bevochtig ik soms even gauw m'n duim met m'n lip alsof ik een blaadje van een boek om probeer te slaan.valt net een beetje tegen die scanner soms.
Ik draai sinds vandaag wel weer GrapheneOS (had ik ook op die geleende 3a). Net wat meer controle over bepaalde zaken.
Merk je trouwens verschil in batterijverbruik?Pat-Juh schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:17:
[...]
Dat werkt ook goed ja. Voor de rest een rap en fijn toestel.
Ik draai sinds vandaag wel weer GrapheneOS (had ik ook op die geleende 3a). Net wat meer controle over bepaalde zaken.
Op de 3a haalde ik soms 2,5 dag... Echter was dat zonder de sandboxed play services. Die gebruik ik nu voor bijv WhatsApp (anders duren notifications te lang vind ik).Knamix schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:19:
[...]
Merk je trouwens verschil in batterijverbruik?
Ik wou mijn werk email toevoegen, maar deze keer niet als losse account omdat je dan rechten moet geven dat je telefoon op afstand gewiped kan worden. Daarom de Outlook app geïnstalleerd. Echter, zodra ik deze heb geïnstalleerd kreeg je in het long-press menu (als je bijvoorbeeld een woordje selecteert om te kopiëren/plakken) onder de drie puntjes de optie Bing Search te zien. (https://www.reddit.com/r/...bing_into_the_contextual/) Dit vind ik wel een erg vieze manier van Microsoft om zijn eigen zoekmachine te promoten. Overigens gebeurde dit niet toen ik de app installeerde op mijn oude OnePlus 6T. Iemand een idee hoe je het beste je werkemail op je telefoon krijgt, zonder rechten te geven om de hele telefoon te wipen?
[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 19-12-2022 08:57 ]
Ik krijg 'web search' en dan zoekt hij in Google. Geen verwijzing naar Bing bij mijzunrob schreef op maandag 19 december 2022 @ 08:43:
Ik wou mijn werk email toevoegen, maar deze keer niet als losse account omdat je dan rechten moet geven dat je telefoon op afstand gewiped kan worden. Daarom de Outlook app geïnstalleerd. Echter, zodra ik deze heb geïnstalleerd kreeg je in het long-press menu (als je bijvoorbeeld een woordje selecteert om te kopiëren/plakken) onder de drie puntjes de optie Bing Search te zien. (https://www.reddit.com/r/...bing_into_the_contextual/) Dit vind ik wel een erg vieze manier van Microsoft om zijn eigen zoekmachine te promoten. Overigens gebeurde dit niet toen ik de app installeerde op mijn oude OnePlus 6T. Iemand een idee hoe je het beste je werkemail op je telefoon krijgt, zonder rechten te geven om de hele telefoon te wipen?
Misschien je standaard zoekmachine ergens aanpassen?
En jij hebt ook gewoon de Outlook app geïnstalleerd? Ben benieuwd hoe het dan bij jou uitziet als je op de drie puntjes klikt.spacecrap schreef op maandag 19 december 2022 @ 11:35:
[...]
Ik krijg 'web search' en dan zoekt hij in Google. Geen verwijzing naar Bing bij mij![]()
Misschien je standaard zoekmachine ergens aanpassen?
Hebben jullie ook last van batterijverbruik?
Mijn vrouw is echt niet tevreden betreft het batterijverbruik. Zelfs mijn Poco F3 gaat langer mee op een lading dan de Pixel7Pro/
Buiten dat vindt ze de telefoon echt goed, camera al helemaal, en de rest ook wel snel, goede haptic feedback op de knoppen etc.
Heb haar verteld of ze op een dagelijke basis de achtergrond applicaties kan sluiten om te kijken. Maar als ze bijvoorbeeld de hele nacht oplaad. En dan vanaf morgen 08:00 tot 15:00 is de telefoon dus leeg. Dit zou niet echt mogen of wel?
Mijn vrouw is echt niet tevreden betreft het batterijverbruik. Zelfs mijn Poco F3 gaat langer mee op een lading dan de Pixel7Pro/
Buiten dat vindt ze de telefoon echt goed, camera al helemaal, en de rest ook wel snel, goede haptic feedback op de knoppen etc.
Heb haar verteld of ze op een dagelijke basis de achtergrond applicaties kan sluiten om te kijken. Maar als ze bijvoorbeeld de hele nacht oplaad. En dan vanaf morgen 08:00 tot 15:00 is de telefoon dus leeg. Dit zou niet echt mogen of wel?
[ Voor 28% gewijzigd door theduke1989 op 19-12-2022 13:23 ]
Nee, dat lijkt me niet normaal. Zoals hier eerder al genoemd; is de telefoon "vers" geïnstalleerd of zijn alle apps en instellingen automatisch overgenomen?theduke1989 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:22:
Met normaal gebruik dus beetje bellen, appen, foto maken en surfen kan ik wel 20-24h uur mee. Ik kom ook van een poco F3 en je merkt dat de accu van de F3 echt beter is.theduke1989 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:22:
Helaas heb ik wel last van battery drain. In de nacht als als ik slaap dan verlies ik zo 20-30% battery. Alle apps en instellingen zijn wel automatisch overgenomen van mn poco F3. Binnenkort maar alle fotos op mn laptop opslaan en gaan voor een 'clean' install. Hopelijk heb ik geen drain meer.
Yep, de outlook appzunrob schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:06:
[...]
En jij hebt ook gewoon de Outlook app geïnstalleerd? Ben benieuwd hoe het dan bij jou uitziet als je op de drie puntjes klikt.
Heb even screenshot gemaakt.
/f/image/f37DWZZdappyISaFtmxcGhJd.png?f=fotoalbum_large)
Dit bedoel je toch?
Ik maak gebruik van Google Wallet waar ik mijn ABN passen in heb staan.CRXed schreef op zondag 18 december 2022 @ 13:11:
[...]
Paar dagen Londen geweest, letterlijk OVERAL kunnen betalen met de Pixel.
(SNS bank app)
Yes, precies dit! Bij mij staat bovenaan overigens "Google Zoeken", maar onderaan dus Bing Search. Raar dat het bij sommige mensen wel verschijnt en anderen niet, ben benieuwd waarom!spacecrap schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:11:
[...]
Yep, de outlook app![]()
Heb even screenshot gemaakt.[Afbeelding]
Dit bedoel je toch?
Edit: Ik zie nu dat je in de Outlook app zit. Ik zie het ook als ik bijvoorbeeld in Chrome zit.
[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 19-12-2022 14:27 ]
Hier is echter wel een app behoorlijk aan het drainen, of ze zit heel veel op haar telefoon. Je kunt het snel genoeg achterhalen welke app veel energie verbruikt in de instellingen van de batterij.theduke1989 schreef op maandag 19 december 2022 @ 13:22:
Als het Chrome is, dan moet je kijken welke site veel energie verbruikt door de sites stuk voor stuk af te sluiten. Uit eigen ervaring weet ik dat Facebook een grootverbruiker is.
ik zal haar gebruik van de telefoons eens goed nakijken, het kan zijn omdat ze in verlof is, dat ze wat meer op haar telefoon thuis zit, maar alsnog.jules schreef op maandag 19 december 2022 @ 14:31:
[...]
Hier is echter wel een app behoorlijk aan het drainen, of ze zit heel veel op haar telefoon. Je kunt het snel genoeg achterhalen welke app veel energie verbruikt in de instellingen van de batterij.
Als het Chrome is, dan moet je kijken welke site veel energie verbruikt door de sites stuk voor stuk af te sluiten. Uit eigen ervaring weet ik dat Facebook een grootverbruiker is.
Zal vandaag eens kijken, welke apps er veel batterij verbruiken. Mochten het apps zijn kan ik daar wat aan doen dan alleen de app verwijderen? Cache legen etc kan ik altijd doen, maar dan vult het zich weer op.
[ Voor 9% gewijzigd door theduke1989 op 19-12-2022 14:47 ]
Welke zoekmachine staat er als je in Chrome kijkt? (Drie puntjes, settings)N0EL schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:44:
Inderdaad ook Bing hier na nogmaals op het 3 puntjes menu te klikken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik heb hetzelfde, in Chrome 'zoeken met Google' en ook 'zoeken met Bing', en in-app alleen 'zoeken met Bing'. Vreemde keus van Google? Ik heb wel een Microsoft account voor Office 365 en Microsoft OneDrive, misschien dat die ervoor zorgt ofzo... Overigens staat in Chrome gewoon Google als enige zoekmachine aan.N0EL schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:44:
Inderdaad ook Bing hier na nogmaals op het 3 puntjes menu te klikken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ik ben er al achter; de Outlook App is de boosdoener. Als je die deinstalleerd is de Bing search weg. Wel raar dat Google dan zelf geen search context menu heeft als je in een app iets selecteert?
[ Voor 13% gewijzigd door jurjen_g op 19-12-2022 19:15 ]
Heb ik ook, maar zie enkel google.jurjen_g schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:01:
[...]
Ik heb hetzelfde, in Chrome 'zoeken met Google' en ook 'zoeken met Bing', en in-app alleen 'zoeken met Bing'. Vreemde keus van Google? Ik heb wel een Microsoft account voor Office 365 en Microsoft One, misschien dat die ervoor zorgt ofzo...
Vermoedelijk dat de standaard zoekmachine op Bing staat?
Ik lees wel berichten dat sommige mensen deze optie niet meer hebben als ze de app een keer verwijderen en opnieuw installeren. Standaard zoekmachine heb ik niet aangepast. Het verbaast me vooral dat Microsoft met een app "zomaar" iets in een menu kan aanpassen.spacecrap schreef op maandag 19 december 2022 @ 19:08:
[...]
Heb ik ook, maar zie enkel google.
Vermoedelijk dat de standaard zoekmachine op Bing staat?
Ik heb inmiddels ook met een originele Google 30W lader kunnen testen; deze presteert exact gelijk aan de Anker 511: maximaal 17W (Pixel 7).zunrob schreef op maandag 28 november 2022 @ 15:53:
[...]
Ik snap dat je baalt, en ik vraag je ook niet om nog een oplader te kopen. Aangezien de Anker 511 en originele Google oplader in principe dezelfde specs hebben zouden ze allebei dus even snel moeten laden. Het is raar dat je het opgegeven laadvermogen niet haalt (had even niet in de gaten dat je de 7 hebt en dus 21W), de vergelijking was dus interessant geweest.
Dit komt door de Outlook appN0EL schreef op maandag 19 december 2022 @ 16:44:
Hier zelfs Bing in Chrome na nogmaals op het 3 puntjes menu te klikken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat leuk dat je terugkoppelt, maar wat balen en raar vooral dat je niet het maximale wattage haalt, zoals Google zelf aangeeft. Ik heb zelf geen 7 dus kan niet voor je testen, maar ben wel benieuwd of anderen hier hetzelfde ervaren!Wouter schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:45:
[...]
Ik heb inmiddels ook met een originele Google 30W lader kunnen testen; deze presteert exact gelijk aan de Anker 511: maximaal 17W (Pixel 7).
Bedankt, dat scheelt weer €14.Wouter schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:45:
[...]
Ik heb inmiddels ook met een originele Google 30W lader kunnen testen; deze presteert exact gelijk aan de Anker 511: maximaal 17W (Pixel 7).
Sinds gister ook in het bezit van een Pixel 7. Ik kom van een Pixel 5 dus ik baal een beetje van de grootte en het gewicht, maar hopelijk is dat een kwestie van wennen. Ik stoor mij ook een beetje aan het oplichtende randje rondom de camera bij het ontgrendelen. Is dat uit te zetten?
Verder zou je denken dat de software hetzelfde is als bij de Pixel 5 maar toch loop ik tegen een paar dingen aan:
- Bij lang niet alle inlogformulieren kan ik gebruik maken van de autofill van Bitwarden, ook niet op de manier voor oudere apps. Hier heb ik met de Pixel 5 nooit last van gehad. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Vrij irritant om steeds te moeten switchen naar de Bitwarden app.
- Google Drive kan ik niet gebruiken bij bijv. backuppen van sommige apps. Met Aegis kon ik op de Pixel 5 bijv. een backup maken naar Google Drive, op de Pixel 7 kan ik alleen kiezen uit systeemmappen. In Antennapod die op dezelfde manier backups maakt kan ik wel weer kiezen uit systeemmappen of Google Drive.
Verder zou je denken dat de software hetzelfde is als bij de Pixel 5 maar toch loop ik tegen een paar dingen aan:
- Bij lang niet alle inlogformulieren kan ik gebruik maken van de autofill van Bitwarden, ook niet op de manier voor oudere apps. Hier heb ik met de Pixel 5 nooit last van gehad. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Vrij irritant om steeds te moeten switchen naar de Bitwarden app.
- Google Drive kan ik niet gebruiken bij bijv. backuppen van sommige apps. Met Aegis kon ik op de Pixel 5 bijv. een backup maken naar Google Drive, op de Pixel 7 kan ik alleen kiezen uit systeemmappen. In Antennapod die op dezelfde manier backups maakt kan ik wel weer kiezen uit systeemmappen of Google Drive.
In een youtube filmpje is het wel iets sneller maar verwaarloosbaar, iets van 6 minuten verschil op een volledige charge. Ik gebruik een 20 watt 'snellader' van de action, 4,99. Tevreden mee, gebruik op eigen risico natuurlijk maar voelt niet aan als rommel.Wouter schreef op maandag 19 december 2022 @ 22:45:
[...]
[ Voor 19% gewijzigd door Sunrise op 20-12-2022 11:24 ]
Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen