Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Zojuist ook de Pixel 7 Pro in het zwart besteld! Na wikken en wegen twijfelde ik tussen de Edge 30 Ultra en de Pixel 7 Pro.

Ben heel erg benieuwd naar de accuduur met normaal gebruik. Zal het gaan vergelijken met de iPhone 13 Pro Max :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Knamix schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:00:
Ben heel erg benieuwd naar de accuduur met normaal gebruik. Zal het gaan vergelijken met de iPhone 13 Pro Max :)
Het zal sowieso minder zijn dan de iPhone 13, maar in hoeverre ligt er van af wat je 'normaal' gebruik vind. Wat verwacht je zoal te doen?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Waarom niet voor de Edge gekozen? Gewoon interesse
Knamix schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:00:
Zojuist ook de Pixel 7 Pro in het zwart besteld! Na wikken en wegen twijfelde ik tussen de Edge 30 Ultra en de Pixel 7 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Pietje7 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:10:
Waarom niet voor de Edge gekozen? Gewoon interesse

[...]
Er waren 3 dingen die me waarschijnlijk ging irriteren aan de Edge

- 200 megapixel camera die onder doet op de flagships (de vraag is dus ook of de camera met updates beter wordt, maar omdat Motorola niet echt bekend staat om hun updates deed me twijfelen)
- edge scherm zijn meer afgerond (beetje zoals de s6) en bij verschillende reviewers hadden ze onbedoelde aanrakingen.
- community/support is veel en veel minder dan bij Pixels. Ik vind het juist fijn als er mensen hun ervaringen delen over wat beter kan etc. Het toestel van Motorola is in Europa nog vrij onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
nst6ldr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:04:
[...]

Het zal sowieso minder zijn dan de iPhone 13, maar in hoeverre ligt er van af wat je 'normaal' gebruik vind. Wat verwacht je zoal te doen?
Verwacht ik ook niet want ik heb doorgaans 70% over einde dag op mijn toestel.

Het is voor mij nog giswerk hoe goed de accu is omdat iemand een sot van 7 uur kan halen en iemand anders weer 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
(jarig!)
Dat is wel even wennen hoor geen thuis of terug toetsen meer onderaan het scherm. Nu moet ik omhoog swipen om een app af te sluiten. En de terug toets zit in de app links boven. Maar voor het openen van de appdrawer moet je nu ook omhoog swipen maar dan over het gehele scherm.

De pixel 7 pro voelt wel premium aan en een stuk zwaarder in vergelijking met mijn oude pixel 3 XL.

Maar wat een ongelofelijk mooi en zeer helder scherm....de telefoon werkt lekker vlot en soepel heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Knamix schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:20:
[...]

Verwacht ik ook niet want ik heb doorgaans 70% over einde dag op mijn toestel.

Het is voor mij nog giswerk hoe goed de accu is omdat iemand een sot van 7 uur kan halen en iemand anders weer 4.
Daarom vraag ik wat je zoal met je telefoon verwacht te doen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33
victor1701 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:20:
Dat is wel even wennen hoor geen thuis of terug toetsen meer onderaan het scherm. Nu moet ik omhoog swipen om een app af te sluiten. En de terug toets zit in de app links boven. Maar voor het openen van de appdrawer moet je nu ook omhoog swipen maar dan over het gehele scherm.
Even volhouden :P Moest ook erg wennen, maar eenmaal gewend wil je niet anders meer, ik tenminste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
nst6ldr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:21:
[...]

Daarom vraag ik wat je zoal met je telefoon verwacht te doen :)
YouTube, WhatsApp, en licht browsen/camera gebruiken.

Gamen doe ik niet tot heel weinig.

Wat ik wel vaak doe (maar misschien komt dat door het gemis van een AOD) is dat ik het toestel vaak en snel aan en uit doe om te kijken naar notificaties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Knamix schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:23:
[...]

YouTube, WhatsApp, en licht browsen/camera gebruiken.

Gamen doe ik niet tot heel weinig.

Wat ik wel vaak doe (maar misschien komt dat door het gemis van een AOD) is dat ik het toestel vaak en snel aan en uit doe om te kijken naar notificaties.
YouTube en WhatsApp gaat afhangen van je backlight, webbrowsen hetzelfde maar in combinatie met de Tensor zal het toch wel meer van je accu vragen. Van de camera hoor ik dat er nog onvolkomenheden zitten in de app zelf waardoor het verbruik wat hoger ligt, maar dat zal Google toch echt wel serieuzer oppakken denk ik.

Alles bij elkaar denk ik dat je niet veel te vrezen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04

De pixel 7 pro voelt wel premium aan en een stuk zwaarder in vergelijking met mijn oude pixel 3 XL.

Maar wat een ongelofelijk mooi en zeer helder scherm....de telefoon werkt lekker vlot en soepel heerlijk.
Je weet wel dat je de toetsen kan instellen toch? En je hoeft niet links boven klikken voor toets terug. Swipen van de rand links of recht naar het midden is terug. Voor de app drawer is een kleine swipe omhoog vanuit het homescreen genoeg.

Nog meer:
* veeg over over de streep onderaan in elke app naar recht of links voor de vorige app.
* omhoog en vast houden voor carousel met meest recente.

Misschien een YT tutorial handig? ;) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:25

De knoppen onderaan kun je instellen

Toegankelijkheid > systeemopties > systeemnavigatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 17:46
(jarig!)
DurQ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 15:54:
[...]

De knoppen onderaan kun je instellen

Toegankelijkheid > systeemopties > systeemnavigatie
Wat een hele goeie tip van jouw. Ik heb het meteen aangepast. Ik houdt er ook niet van dat ik maar een thuisscherm venster heb. Dus heb ik nova launcher meteen er op geinstalleerd. Alleen jammer dat de themed icons dan niet meer werken maar dat neem ik maar voor lief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:05
Over de cashback, ik heb contact gehad met Belsimpel via Twitter en ik kreeg net bericht dat met cashback goed is doorgekomen en dat dit op 28 november op mijn rekening staat. Nog steeds geen bevestiging per email btw.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:18
Slaapje schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 16:40:
Over de cashback, ik heb contact gehad met Belsimpel via Twitter en ik kreeg net bericht dat met cashback goed is doorgekomen en dat dit op 28 november op mijn rekening staat. Nog steeds geen bevestiging per email btw.
Via DM op twitter met belsimpel contact gezocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Megupe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 17:14:
[...]

Via DM op twitter met belsimpel contact gezocht?
Yes

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Heeft er hier iemand een clearplex protector bij de mediamarkt laten plakken? Mijn glazen screen protector komt 12 november pas binnen en ik kan geen winkel vinden die morgen nog kan bezorgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:54
SonnyBBQ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:01:
Bedankt om het te controleren. Als ik die code invoer staat er bij mij ook dat Spraaknetwerk LTE aanstaat. Ik kan echter niet bellen en internet tegelijk gebruiken als ik op een 4g verbinding zit.
Ik heb een zakelijke e-sim, zou daar een verschil in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Wanneer had je je aanvraag ingediend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
SonnyBBQ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 14:01:
Bedankt om het te controleren. Als ik die code invoer staat er bij mij ook dat Spraaknetwerk LTE aanstaat. Ik kan echter niet bellen en internet tegelijk gebruiken als ik op een 4g verbinding zit.
Wist je dat niet op voorhand? Want dat was toch een logisch gevolg van het feit dat hij in België niet uit kwam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Op Reddit is ondertussen al een paar keer langsgekomen dat de (volume)knop uit de zijkant van de telefoon valt. Hier nog niemand mee gemaakt?

M.b.t. VoLTE: is er iemand die kan bevestigen dat dit ook werkt met Simpel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 01:48
Knamix schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:00:
Heeft er hier iemand een clearplex protector bij de mediamarkt laten plakken? Mijn glazen screen protector komt 12 november pas binnen en ik kan geen winkel vinden die morgen nog kan bezorgen :(
Niet bij de Mediamarkt maar bij de plaatselijke gsmboer.... Zit er nu ruim een week op en ik ben dik tevreden.. Geen reden om iets anders erop te laten zetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Accessoires mogen in het accessoires-topic, zie de topicwaarschuwing :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Jmtpes schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 19:50:
[...]

Wanneer had je je aanvraag ingediend?
De eerste dag dat ik m binnen had, 14e volgens mij?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:44
Cloclo100 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:06:
[...]

Wist je dat niet op voorhand? Want dat was toch een logisch gevolg van het feit dat hij in België niet uit kwam?
Jawel hoor. Maar omdat het bij de eSIM blijkbaar wel werkt, dacht ik dat het misschien toch te forceren was. Nu is dit een reden voor mij om naar eSIM te switchen.
Ik was het eerst niet van plan omdat je daarvoor als bestaande klant naar een Proximus winkel moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
SonnyBBQ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Jawel hoor. Maar omdat het bij de eSIM blijkbaar wel werkt, dacht ik dat het misschien toch te forceren was. Nu is dit een reden voor mij om naar eSIM te switchen.
Ik was het eerst niet van plan omdat je daarvoor als bestaande klant naar een Proximus winkel moet.
Kan je me op de hoogte houden of het al dan niet wel werkt ? Of was die andere persoon waar je hier mee communiceerde ook een Belg met Proximus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dez1983
  • Laatst online: 15-09 18:54
Ik heb nu mijn pixel even in gebruik en loop twee twee punten aan:

i) ondanks ik met de app gallery dates veel datums van foto's heb kunnen corrigeren, blijft de pixel verkeerde datums van via de usb kabel overgezetten fotos weergeven.
ii) via de Samsung afbeeldingen app zag ik altijd ineens al mijn (ontvangen) afbeeldingen. Bij Google foto's moet ik telkens omslachtig naar de desbetreffende biep/app map (bv whatsapp fotos of screenshots), zonder dat ik een overzicht krijgen van (alle of desnoods meest recente) afbeeldingen en foto's.

Iemand een oplossing of betere apps hiervoor?

[ Voor 9% gewijzigd door dez1983 op 26-10-2022 21:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Een hele flauwe. Maar probeer niet je Samsung ervaring te kopiëren naar je Pixel. Iedere opzet heeft een idee en ondanks dat je gewend bent het op een bepaalde manier te doen (en ik zeg niet dat de Pixel/Google manier de enige en beste is), maar geef het een tijdje de kans om te ervaren. Je kan altijd alternatieven bedenken of terug naar Samsung (weer flauw ;))
dez1983 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:44:
Ik heb nu mijn pixel even in gebruik en loop twee twee punten aan:

i) ondanks ik met de app gallery dates veel datums van foto's heb kunnen corrigeren, blijft de pixel verkeerde datums van via de usb kabel overgezetten fotos weergeven.
ii) via de Samsung afbeeldingen app zag ik altijd ineens al mijn (ontvangen) afbeeldingen. Bij Google foto's moet ik telkens omslachtig naar de desbetreffende biep/app map (bv whatsapp fotos of screenshots), zonder dat ik een overzicht krijgen van (alle of desnoods meest recente) afbeeldingen en foto's.

Iemand een oplossing of betere apps hiervoor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:01

pinda powerrr

Slow down...

Vanmiddag mijn P7pro ontvangen, besteld via Belsimpel.

Even wennen vanaf een P5 naar dit hele grote scherm, maar met mijn ouder wordende ogen is dat niet erg :+

Verder natuurlijk alles bijna hetzelfde, dat is gewoon zo als je binnen het ecosysteem blijft, weinig nieuws onder de zon. De echte nieuwe dingen ga ik deze week wel ontdekken met foto's maken etc.
Hoesje van Spigen er omheen tijdelijk tot de officiële case weer beschikbaar is.

Ik heb vanuit Belsimpel niks gelezen over de cashback...hoe wat waar?

Waiting on the world to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
pinda powerrr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:11:
Vanmiddag mijn P7pro ontvangen, besteld via Belsimpel.

Even wennen vanaf een P5 naar dit hele grote scherm, maar met mijn ouder wordende ogen is dat niet erg :+

Verder natuurlijk alles bijna hetzelfde, dat is gewoon zo als je binnen het ecosysteem blijft, weinig nieuws onder de zon. De echte nieuwe dingen ga ik deze week wel ontdekken met foto's maken etc.
Hoesje van Spigen er omheen tijdelijk tot de officiële case weer beschikbaar is.

Ik heb vanuit Belsimpel niks gelezen over de cashback...hoe wat waar?
https://claimpromo.com/google-pixel-cashback-actie-nl/

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:58
Zojuist twee Google Play systemupdates binnen gekregen, een kleine voor een paar honderd kb en daarna een van enkele mb's.
Na beide geïnstalleerd te hebben was de Google play systemupdate bijgewerkt naar de oktober versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Ik kreeg vanavond van Belsimpel het volgende antwoord via Twitter:
Hi Eef, deze actie loopt niet via ons direct, maar via claimpromo. Heb je je spamfolder al gecontroleerd? Het is goed mogelijk dat de emails worden tegengehouden door gmail of outlook.^MVR
Heb nog om aanvullende info gevraagd aangezien jij dus wel de info hebt gekregen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Megupe schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:48:
[...]

Ik kreeg vanavond van Belsimpel het volgende antwoord via Twitter:

[...]

Heb nog om aanvullende info gevraagd aangezien jij dus wel de info hebt gekregen.
Lijkt niet zo'n goed ingelichte medewerker :+
Belsimpel en Claimpromo zijn beiden hetzelfde bedrijf, namelijk Mobielwerkt B.V.

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
BGLAdmin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:48:
Zojuist twee Google Play systemupdates binnen gekregen, een kleine voor een paar honderd kb en daarna een van enkele mb's.
Na beide geïnstalleerd te hebben was de Google play systemupdate bijgewerkt naar de oktober versie.
Net ook ff update gedaan :)

Welke Camera app versie zitten jullie?

Ik heb deze versie 8.7.165.479933554.19 maar heb het idee dat dat niet de laatste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
Cloclo100 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 21:11:
[...]

Kan je me op de hoogte houden of het al dan niet wel werkt ? Of was die andere persoon waar je hier mee communiceerde ook een Belg met Proximus ?
Dat ben ik idd, Belg en een nano Sim van Telenet en een e-Sim van Proximus er in.
SonnyBBQ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Vraag het voor de zekerheid toch maar even na bij Proximus zelf. Ik heb beide Sims actief en op beide mobiele data, dus weet niet of dat invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Moet toch wel ff wennen aan dat curved sceen, had van mij niet gehoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
B-Art schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:42:
[...]

Net ook ff update gedaan :)

Ik heb deze versie 8.7.165.479933554.19 maar heb het idee dat dat niet de laatste is.
Deze versie heb ik ook, geen idee of het de e laatste versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
B-Art schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:42:
[...]

Is er iets specifieks waardoor je denkt dat dat niet de laatste versie is? Het is in ieder geval ook de meest recente versie die op bijv. APKMirror beschikbaar is. Dus ik denk dat je gewoon up to date bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
Yellowneck schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:10:
[...]

Lijkt niet zo'n goed ingelichte medewerker :+
Belsimpel en Claimpromo zijn beiden hetzelfde bedrijf, namelijk Mobielwerkt B.V.
Kreeg gisteravond laat de volgende reactie, komt alsnog niet helemaal overeen met die van jou, maar biedt wel enig perspectief op het geld terug:
Hi, het is een bekend probleem, helaas gaat er iets niet helemaal goed met het verzenden van de bevestiging e-mails. Aangezien je aangeeft het te hebben geclaimd, kun je er dus vanuit gaan dat het goed is binnengekomen. Je ontvangt de cashback uiterlijk rond 11 december. Mocht je het daarna nog niet gehad hebben, laat het dan vooral nog even weten. Dan gaan we het alsnog voor je regelen. ^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ekfad schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:48:
[...]

Dat ben ik idd, Belg en een nano Sim van Telenet en een e-Sim van Proximus er in.

[...]

Vraag het voor de zekerheid toch maar even na bij Proximus zelf. Ik heb beide Sims actief en op beide mobiele data, dus weet niet of dat invloed heeft.
Dus jij hebt 2 Sims van hetzelfde abonnement tegelijk actief? Mss een domme vraag, maar merk je daar iets van in het gebruik? Moet je soms switchen om “VoLTE” te kunnen bellen of verbruik je dubbel data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Cloclo100 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:15:
[...]

Dus jij hebt 2 Sims van hetzelfde abonnement tegelijk actief? Mss een domme vraag, maar merk je daar iets van in het gebruik? Moet je soms switchen om “VoLTE” te kunnen bellen of verbruik je dubbel data ?
Nee, ik heb een fysieke Telenet Sim met mobiele data en een e-Sim van Proximus met mobiele data.
Het zou zomaar kunnen dat de mobiele data van Telenet het overneemt als ik bel met Proximus (geen idee of het kan maar vandaar best even vragen aan Proximus of VoLTE kan of niet. Volgens de website van Proximus kan het op alle nieuwe toestellen maar dan zou je de Toggle moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Megupe schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:52:
[...]

Kreeg gisteravond laat de volgende reactie, komt alsnog niet helemaal overeen met die van jou, maar biedt wel enig perspectief op het geld terug:

[...]
De antwoorden blijven bij jou heel algemeen, terwijl ze bij mij echt aan de hand van mijn ordernummer hebben gekeken en zagen dat alles goed was aangevraagd en verwerkt. Ik krijg het geld dan ook in de eerste batch van eind november.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
pinda powerrr schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 23:48:
Moet toch wel ff wennen aan dat curved sceen, had van mij niet gehoeven.
Inderdaad.

Mijn ervaring na een paar dagen gebruik: batterij valt me mee, ik kan met mijn gebruik zeker een dag halen - geen details over SoT so far. Telefoon is snel en schakelt snel tussen schermen/apps. Camera is top en maakt in low-light/avondsituaties prachtige foto's. De 5x zoom is af en toe wat traag en lijkt ook niet te werken als je daarvoor met de shutter time hebt gespeeld. De kleur-, licht- en saturatiesettings aanpassen voordat je een foto maakt is een erg handige feature. Curved edges maken de telefoon nog onhandiger dan dat hij al is en had dus echt niet gehoeven.

Caseology Athlex case onderweg, zal de telefoon nog chunkier maken maar wat mij betreft wel een must om te hebben.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Propane schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 01:45:
[...]

Is er iets specifieks waardoor je denkt dat dat niet de laatste versie is? Het is in ieder geval ook de meest recente versie die op bijv. APKMirror beschikbaar is. Dus ik denk dat je gewoon up to date bent.
Ik heb nog steeds problemen met de zoom slider. Die werkt bij mij niet.
Kan alleen met 2 vingers op het scherm zoomen.

Daarnaast crasht de app nog wel eens, vandaar ik me afvroeg welke versie jullie hebben.

Wacht november update nog even af en anders toch maar is een clean install doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
Ekfad schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:34:
[...]

Nee, ik heb een fysieke Telenet Sim met mobiele data en een e-Sim van Proximus met mobiele data.
Het zou zomaar kunnen dat de mobiele data van Telenet het overneemt als ik bel met Proximus (geen idee of het kan maar vandaar best even vragen aan Proximus of VoLTE kan of niet. Volgens de website van Proximus kan het op alle nieuwe toestellen maar dan zou je de Toggle moeten krijgen.
Bij mij zou het omgekeerd zijn. Ik heb via mijn werk een fysieke Sim van Proximus en ik heb een one-up abo van Telenet waardoor ik recht heb op een e-Sim. Maar ik zou ook gewoon aan Proximus een e-Sim kunnen vragen als ik het goed begrijp. Ik ga dus ook niet bellen met dat Telenet abo want daar heb ik dus geen gewoon nummer van. Is bij jou die toggle dan actief ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Megupe schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 06:52:
[...]

[...]
Ik heb overigens meteen een bevestiging gekregen van mijn 'promo-inzending'.

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!
B-Art schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:19:
Zie je niks van onderstaande interface?
Google Pixel 7 Pro - zoomslider
(tevens wil je imo helemaal niet 2,2, 4,3 of 8,8 maal zoomen vanwege de kwaliteit, maar ieder voor zich)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
B-Art schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Kan alleen met 2 vingers op het scherm zoomen.

Daarnaast crasht de app nog wel eens, vandaar ik me afvroeg welke versie jullie hebben.

Wacht november update nog even af en anders toch maar is een clean install doen...
Had je gecheckt of "toegang via schakelaar" uit staat?
In toegankelijkheidsopties.

Dit loste bij mij het probleem op een is alles weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Iemand dit al eens gehad?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/vmTx9xsw/internet.png

Ik heb een fysieke sim van Simpel en een esim van KPN (internet loopt via de KPN sim). Dit heb ik geregeld.
Alleen vanochtend leek het erop dat ik het op dezelfde plek had waar ik was.

Het gebeurd met name als ik in de adresbalk van de Chrome browser iets intik om te zoeken, dan krijg ik naar verloop van tijd te zien dat er geen internet is.

Moet er wel bijzeggen dat ik een DNS van Adquard DNS in de Private DNS instelling heb ingevoerd. Dit heb ik ook op de router thuis en daar had ik niet dat er geen verbinding is. Dus het lijkt zich voor te doen op 4G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Binnetie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:46:
Moet er wel bijzeggen dat ik een DNS van Adquard DNS in de Private DNS instelling heb ingevoerd.
Dit heb ik ook op de router thuis en daar had ik niet dat er geen verbinding is.
offtopic:
Is daar een simpele how-to voor beschikbaar, klinkt interessant

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
CLB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 09:22:
[...]

Zie je niks van onderstaande interface?
[Afbeelding: Google Pixel 7 Pro - zoomslider]
(tevens wil je imo helemaal niet 2,2, 4,3 of 8,8 maal zoomen vanwege de kwaliteit, maar ieder voor zich)
Nee, helemaal niks hiervan 8)7

Dit zie ik Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkRVAR1QTtDiApPsGzE_blFz6uA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X7B320k3yJVwbMiX9eLERbUm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
CLB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

offtopic:
Is daar een simpele how-to voor beschikbaar, klinkt interessant
Ik stuur je een PB om niet teveel af te dwalen.

Op de plek waar ik nu zit heb ik geen last van de uitroeptekens, misschien dat er toch wat onderhoud in de buurt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg gek ja, misschien alle cache / data van de camera-app nog eens wipen, maar vast al gedaan...
Binnetie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:04:
Ik stuur je een PB om niet teveel af te dwalen.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
CLB schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Erg gek ja, misschien alle cache / data van de camera-app nog eens wipen, maar vast al gedaan..
Yep, wordt het helaas niet anders van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

2 updates gehad van de play store

Een van 7xx kb en daarna een van 62 MB met geforceerde herstart van toestel. Zit nu op patch van 1 okt. Gaat om een Pixel 7 Pro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pVwv84YtUBlHmM5xb8HahT1IA-0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Cl7jNV5hoYrzvpUvIW51YNqM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 52% gewijzigd door FongWan op 27-10-2022 12:34 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Camiel schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 10:31:
[...]

Had je gecheckt of "toegang via schakelaar" uit staat?
In toegankelijkheidsopties.

Dit loste bij mij het probleem op een is alles weer zoals het hoort
Zojuist deze uitgezet, Camera app opnieuw geïnstalleerd, telefoon opnieuw opgestart en het werkt _/-\o_
Mijn dank is groot 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
Ik had de laatste WhatsApp versie op mijn Google Pixel 7. Echter ontstonden geen 'vibrations' wanneer iemand mij een bericht stuurde. Dit heb ik wel aanstaan in de instellingen. Nieuwste beta (2.22.22.16) nu geinstalleerd maar probleem blijft. Iemand zelfde issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
EvertonPride schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:51:
Ik had de laatste WhatsApp versie op mijn Google Pixel 7. Echter ontstonden geen 'vibrations' wanneer iemand mij een bericht stuurde. Dit heb ik wel aanstaan in de instellingen. Nieuwste beta (2.22.22.16) nu geinstalleerd maar probleem blijft. Iemand zelfde issues?
Dit is een bekende bug op die versie. De enige manier om dit te fixen is een volledige de-installatie en herinstallatie van de stable versie. Ik had het zelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 16:01
scandalous schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:58:
[...]

Dit is een bekende bug op die versie. De enige manier om dit te fixen is een volledige de-installatie en herinstallatie van de stable versie. Ik had het zelfde probleem.
Misschien een domme vraag maar waar kan ik deze stable versie vinden?

Welke versie is een stable-versie?
https://whatsapp-messenger.en.uptodown.com/android/versions

[ Voor 11% gewijzigd door EvertonPride op 27-10-2022 13:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:57

Steeffoon

Smartphone-nerd

Meeste gebruikers hebben het toestel inmiddels wel een week of tweemaal of langer misschien. Wat zijn jullie bevindingen wat betreft de accuduur. Is hij nou echt wezenlijk beter geworden, of dat niet?

Heb mijn Pixel 7 Pro vorige week teruggestuurd vanwege de waardeloze accu, die kwam niet in de buurt van wat anderen behaalden. Volgens T-Mobile kon het best zijn dat ik een DOA had. Ik heb geen idee. Ik heb vorige week een nieuwe Pixel 7 Pro besteld bij Belsimpel. Levertijd blijft onbekend. Echter maak ik er niet echt uit op dat het accuverbruik wezenlijk veranderd is, waardoor ik twijfel of ik de order van de Pixel 7 Pro niet zou annuleren.

Graag jullie bevindingen. (Als het kan met name ook buiten/buitenshuis) ;)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:08
Naar wat voor antwoord ben je op zoek? @Steeffoon veel mensen hebben hun bevindingen al gedeeld. Wil je zeker weten 24uur niet hoeven op te laden met 6uur screen on time? Dan zal dit niet de telefoon voor je zijn. Hoeft dat niet, dan kom je met gemak je dag door. Althans met de p7p die ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 12:43
FongWan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 12:32:

Een van 7xx kb en daarna een van 62 MB met geforceerde herstart van toestel. Zit nu op patch van 1 okt. Gaat om een Pixel 7 Pro

[Afbeelding]
Op Pixel 7 ook update beschikbaar. Zojuist geïnstalleerd en nu op versie 1 oktober.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
AccuBattery geeft voor mijn P7 nu aan dat de telefoon een schermtijd van 8:21 kan hebben of een standby tijd van 34:35 of een combinatie daar ergens tussenin.

Dit na ongeveer een week van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:13:
Meeste gebruikers hebben het toestel inmiddels wel een week of tweemaal of langer misschien. Wat zijn jullie bevindingen wat betreft de accuduur. Is hij nou echt wezenlijk beter geworden, of dat niet?

Heb mijn Pixel 7 Pro vorige week teruggestuurd vanwege de waardeloze accu, die kwam niet in de buurt van wat anderen behaalden. Volgens T-Mobile kon het best zijn dat ik een DOA had. Ik heb geen idee. Ik heb vorige week een nieuwe Pixel 7 Pro besteld bij Belsimpel. Levertijd blijft onbekend. Echter maak ik er niet echt uit op dat het accuverbruik wezenlijk veranderd is, waardoor ik twijfel of ik de order van de Pixel 7 Pro niet zou annuleren.

Graag jullie bevindingen. (Als het kan met name ook buiten/buitenshuis) ;)
Ik verwacht mijn toestel morgen binnen te krijgen (P7P 128gb in het zwart).

Komend van een 13 Pro Max dus ik zal het dit weekend goed testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

[Afbeelding]
Ik zie bij jou ook een uitroepteken in je scherm bij het bereik van je mobiele netwerk. Dat had ik dus ook. Weet je wat het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic

[Afbeelding]
Gisteren de telefoon ontvangen en meteen geupdate, maar ik zit al op een update van 5 oktober?

Edit: nvm, betreft beveiligingsupdate...

[ Voor 3% gewijzigd door xtreme_lunatic op 27-10-2022 14:33 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 12:43
xtreme_lunatic schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Gisteren de telefoon ontvangen en meteen geupdate, maar ik zit al op een update van 5 oktober?

Google play-systeemupdate vs android-beveiligingsupdate
(zag je edit te laat..)

[ Voor 3% gewijzigd door AMDminer op 27-10-2022 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
xtreme_lunatic schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Let op!
Er zijn twee verschillende firmware update, je vond de release die je hebt in
instellingen -> Beveiliging
1: Beveiligingsupdate, doorgaans met release datum de 5e van de maand.
2: Google Play-systemupdate, doorgaans met de release datum op de 1e van de maand.

Gisteren is de Google Playsystemupdate bijgewerkt van juli naar oktober.
Je kan de verschillend onderdelen bijwerken door deze te selecteren en dan te controleren op updates, de Beveiligingsupdate en de Google Play-systemupdate worden onafhankelijk van elkaar bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinda powerrr

pinda powerrr

Slow down...

Het modem is wel flink geupgrade (komend vanaf P5) zeg. Binnenshuis haal ik een stabiele 220Mbps
down en 70Mbps up over 5G T-Mobile.
Ik had altijd dat zodra ik binnen was de snelheid en responsiveness drastisch verminderde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:16

WCA

Net die play update binnengehaald, lijkt erop dat die dat rare scrolgedrag ook fixt. Bij mij is het nu weg in ieder geval.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
BGLAdmin schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:43:
[...]

Let op!
Er zijn twee verschillende firmware update, je vond de release die je hebt in
instellingen -> Beveiliging
1: Beveiligingsupdate, doorgaans met release datum de 5e van de maand.
2: Google Play-systemupdate, doorgaans met de release datum op de 1e van de maand.

Gisteren is de Google Playsystemupdate bijgewerkt van juli naar oktober.
Je kan de verschillend onderdelen bijwerken door deze te selecteren en dan te controleren op updates, de Beveiligingsupdate en de Google Play-systemupdate worden onafhankelijk van elkaar bijgewerkt.
Dank voor uitleg. Net overigens erachter gekomen dat ik de Play-systemupdate ook al had. De oudere versies op mijn Pixel dus niet hoeven mee te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Binnetie schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:14:
[...]

Ik zie bij jou ook een uitroepteken in je scherm bij het bereik van je mobiele netwerk. Dat had ik dus ook. Weet je wat het is?
Ja, mobiele data staat uit, alleen wifi aan aangezien ik thuis ben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/urQDHAI-evqrqZTHMqchQgs-gy4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UTFoR7l0AjuMos4j9T2w2I0p.png?f=fotoalbum_large

Kan zijn dat je het ook krijgt als je mobiele dataverbinding niet lukt maar dat weet ik niet.

[ Voor 29% gewijzigd door FongWan op 27-10-2022 15:00 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

vinpower schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:20:
Naar wat voor antwoord ben je op zoek? @Steeffoon veel mensen hebben hun bevindingen al gedeeld. Wil je zeker weten 24uur niet hoeven op te laden met 6uur screen on time? Dan zal dit niet de telefoon voor je zijn. Hoeft dat niet, dan kom je met gemak je dag door. Althans met de p7p die ik heb.
Zeker, ben ik me van bewust. Maar was vooral benieuwd of Adaptive Battery bij mensen nog echt verbeteringen heeft gebracht wat betreft de accuduur (en dan met name buitenshuis). Als dat niet tot nauwelijks het geval is, dan krab ik nog eens achter m’n oren wat betreft de 7 Pro bestelling.
Knamix schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:51:
[...]

Ik verwacht mijn toestel morgen binnen te krijgen (P7P 128gb in het zwart).

Komend van een 13 Pro Max dus ik zal het dit weekend goed testen.
Ben benieuwd, de 13 Pro Max heeft dan ook wel echt een topaccu, weet ik van een vriend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:51
FongWan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 14:57:
[...]

Ja, mobiele data staat uit, alleen wifi aan aangezien ik thuis ben.

[Afbeelding]

Kan zijn dat je het ook krijgt als je mobiele dataverbinding niet lukt maar dat weet ik niet.
Wordt jij nooit gebeld? Vooral ook gezien VoWifi nog niet werkt bij KPN

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
Cloclo100 schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 08:28:
[...]

Bij mij zou het omgekeerd zijn. Ik heb via mijn werk een fysieke Sim van Proximus en ik heb een one-up abo van Telenet waardoor ik recht heb op een e-Sim. Maar ik zou ook gewoon aan Proximus een e-Sim kunnen vragen als ik het goed begrijp. Ik ga dus ook niet bellen met dat Telenet abo want daar heb ik dus geen gewoon nummer van. Is bij jou die toggle dan actief ?
De toggle is er gewoon niet en via de andere methode staat hij ook niet actief maar als ik bel via de e-Sim dan blijf ik mijn dataconnectie behouden, bel ik via Telenet dan valt alles weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scandalous
EvertonPride schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 13:09:
[...]

Misschien een domme vraag maar waar kan ik deze stable versie vinden?

Welke versie is een stable-versie?
https://whatsapp-messenger.en.uptodown.com/android/versions
De versie die je ontvangt vanuit de playstore wanneer je niet bent ingeschreven in het beta programma van WhatsApp.

Hier kan je eventueel handmatig de gewenste versie downloaden (nadat je bent afgemeld).

https://www.apkmirror.com/apk/whatsapp-inc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
@Steeffoon welk toestel heb je nu? Zal zelf ook te kijken naar een Edge 30 Ultra, maar toch gekozen voor een Pixel ivm support (natuurlijk wel aankijken met de accu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

TheFes schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:35:
[...]

Wordt jij nooit gebeld? Vooral ook gezien VoWifi nog niet werkt bij KPN
Ja wordt wel gebeld en bel zelf ook als ik thuis ben.

Ik zie niet wat het niet aan hebben staan van mobiele data te maken heeft met gewoon kunnen bellen?

Ik kan gewoon telefoontjes ontvangen en zelf ook bellen thuis zonder problemen.

Zie ik iets over get hoofd?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dez1983
  • Laatst online: 15-09 18:54
Daar heb je gelijk in, en daarom dat ik vooralsnog de Google app gebruik. Maar je oude foto's op een andere datum en niet in een overzicht, is niet echt handig.
Pietje7 schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 22:05:
Een hele flauwe. Maar probeer niet je Samsung ervaring te kopiëren naar je Pixel. Iedere opzet heeft een idee en ondanks dat je gewend bent het op een bepaalde manier te doen (en ik zeg niet dat de Pixel/Google manier de enige en beste is), maar geef het een tijdje de kans om te ervaren. Je kan altijd alternatieven bedenken of terug naar Samsung (weer flauw ;))

[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scandalous
FongWan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:54:
[...]

Ja wordt wel gebeld en bel zelf ook als ik thuis ben.

Ik zie niet wat het niet aan hebben staan van mobiele data te maken heeft met gewoon kunnen bellen?

Ik kan gewoon telefoontjes ontvangen en zelf ook bellen thuis zonder problemen.

Zie ik iets over get hoofd?
Mobiele data uit hebben staan is niet het zelfde als de simkaart niet aan hebben staan. Je kan nu niet internetten of bellen over 4G maar "normaal" bellen kan wel. Dit gaat dan over 2G als ik me niet vergis. @TheFes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
scandalous schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Mobiele data uit hebben staan is niet het zelfde als de simkaart niet aan hebben staan. Je kan nu niet internetten of bellen over 4G maar "normaal" bellen kan wel. Dit gaat dan over 2G als ik me niet vergis. @TheFes
Oh stom, natuurlijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

scandalous schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Precies wat ik dus dacht heb alleen mij data uit en niet mijn verbinding (voor bellen dus). Maar ik zou verwachten dat ik gewoon kan bellen over 4g of 5g oglngeacht of ik mobiele data aan of uit heb staan.

Lijkt me sterkt dat je dan meteen terug gezet wordt naat 2g als je je mobiele data uit hebt staan.

Maar goed, als ik het mis heb hoor ik het graag. Dan heb ik weer wat nieuws geleerd. Ik was altijd in de veronderstelling dat je ongeacht mobiele data aan of uit je gesprekken ook gewoon over de 4g of 5g verbinding gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
FongWan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:13:
[...]

Precies wat ik dus dacht heb alleen mij data uit en niet mijn verbinding (voor bellen dus). Maar ik zou verwachten dat ik gewoon kan bellen over 4g of 5g oglngeacht of ik mobiele data aan of uit heb staan.

Lijkt me sterkt dat je dan meteen terug gezet wordt naat 2g als je je mobiele data uit hebt staan.

Maar goed, als ik het mis heb hoor ik het graag. Dan heb ik weer wat nieuws geleerd. Ik was altijd in de veronderstelling dat je ongeacht mobiele data aan of uit je gesprekken ook gewoon over de 4g of 5g verbinding gaat
Nee, zonder mobiele data kan je niet bellen via....data. VoLTE (het zit em in de naam) werkt via het 4G netwerk. Als je 4G uit hebt staan dan kan je er uiteraard niet overheen bellen. Daarnaast is VoWiFi nog niet beschikbaar via KPN dus bellen over WiFi gaat ook niet. Je belt dus over 2G.

Daarnaast heeft het volgens mij ook geen zin om je mobiele data uit te zetten als je thuis op WiFi zit. Het bespaart je geen batterij bijvoorbeeld. Ook gaat er geen data van je eventuele bundel af.

[ Voor 9% gewijzigd door scandalous op 27-10-2022 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

scandalous schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:17:
[...]

Nee, zonder mobiele data kan je niet bellen via....data. VoLTE (het zit em in de naam) werkt via het 4G netwerk. Als je 4G uit hebt staan dan kan je er uiteraard niet overheen bellen. Daarnaast is VoWiFi nog niet beschikbaar via KPN dus bellen over WiFi gaat ook niet. Je belt dus over 2G.
Ik wil je best geloven maar dat vind ik toch echt erg raar klinken. Omdat ik geen data aan heb staan wordt ik terug gegooid naar 2g voor bellen?

Dacht dat je dan alleen het spraak deel van de 4/5g verbinding gebruikt. Even los van VoLTE ondersteuning of niet.

Bij VoLTE was mijn gedachte dus dat het gesprek dan over de data verbinding zou gaan.

Ofwel, men zou nooit 2g kunnen uitfaseren volgens jouw informatie. Of is het een keuze/instelling van de operator om je dan terug te gooien naar 2g?

Ga even Googlen hiernaar want ben wel nieuwsgierig geworden naar het hoe en wat.

[ Voor 4% gewijzigd door FongWan op 27-10-2022 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
FongWan schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 16:26:
[...]

Ik wil je best geloven maar dat vind ik toch echt erg raar klinken. Omdat ik geen data aan heb staan wordt ik terug gegooid naar 2g voor bellen?

Dacht dat je dan alleen het spraak deel van de 4/5g verbinding gebruikt. Even los van VoLTE ondersteuning of niet.

Bij VoLTE was mijn gedachte dus dat het gesprek dan over de data verbinding zou gaan.

Ofwel, men zou nooit 2g kunnen uitfaseren volgens jouw informatie. Of is het een keuze/instelling van de operator om je dan terug te gooien naar 2g?

Ga even Googlen hiernaar want ben wel nieuwsgierig geworden naar het hoe en wat.
Lijkt mij logisch. Als je 4G uitzet dan bel je via 2G.

https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/3g-naar-4g.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik vermoed toch dat er iets mis is met mijn KPN esim of tenminste met de radio hardware.
Ik heb storingsdienst en kreeg te horen dat ik niet bereikbaar was. Terwijl ik vol bereik heb. Na een herstart was het ineens weer goed, maar toch vertrouw ik het niet.

Ik heb sinds ik de Pixel 7 Pro heb een esim bij KPN met bellen via 4G. Maar zoals je hierboven ook leest gaat het niet werken als je geen 4G verbinding hebt. Dan moet je bellen via 4G uitzetten. Maar ik was ook niet bereikbaar op mijn prive simkaart van Simpel.
Dit zijn lastige zaken is mijn ervaring.

Zijn er mensen die zich hierin herkennen? Dus ineens na een herstart weer bereikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
De verwarring ontstaat doordat mobiele data uitgezet wordt, de instelling is niet "zet 4G en 5G" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Knamix schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:54:
@Steeffoon welk toestel heb je nu? Zal zelf ook te kijken naar een Edge 30 Ultra, maar toch gekozen voor een Pixel ivm support (natuurlijk wel aankijken met de accu)
Ben weer terug naar mijn Galaxy S22+. De Edge had ik wekenlang gebruikt als testtoestel. Heb de Pixel 7 Pro gehad, maar de accu is dermate slecht, daar schiet ik helaas niets mee op. Verder geweldig toestel...dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:29:
[...]

Ben weer terug naar mijn Galaxy S22+. De Edge had ik wekenlang gebruikt als testtoestel. Heb de Pixel 7 Pro gehad, maar de accu is dermate slecht, daar schiet ik helaas niets mee op. Verder geweldig toestel...dat wel.
Hoe lang heb jij hem gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
B-Art schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:00:
Vandaag weer stukje beter.
Vanaf 6.30u van de lader, nu 3u SOT met nog 50% over :-) wel hele dag binnen. 7 Pro
Weekje verder, wederom 6.30u van de lader, nu 3,5 SOT met nog 50% over.

Dus wordt de batterij beter, ja bij mij wel 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

codex schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:07:
[...]

Hoe lang heb jij hem gebruikt?
Een dikke week
B-Art schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:20:
[...]

Weekje verder, wederom 6.30u van de lader, nu 3,5 SOT met nog 50% over.

Dus wordt de batterij beter, ja bij mij wel 🙂
Is dat voornamelijk WiFi of mobiel netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ekfad schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 07:34:
[...]

Je hebt de optie om de SIM die niet je standaard is voor mobiele data wel te gebruiken voor data zodra je belt met de SIM die standaard ingesteld is voor data.

Dit is een toggle onder SIM settings (data during calls).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:30:

Is dat voornamelijk WiFi of mobiel netwerk?
Voornamelijk WiFi.
Dagen zijn voor 99% vergelijkbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan

FongWan

The Stormrider ...

Laatste off topic post van mijn kant

Helder, maar ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren na December 2025 want dan gooien ze 2g uit de lucht. Ach ga het wel merken maar heb in ieder geval weer iets geleerd.

https://www.overons.kpn/n...dere-generaties-vervangt/

Het 2G-netwerk van KPN blijft de komende jaren beschikbaar en in dienst tot december 2025.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
TheFes schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:26:
[...]

De verwarring ontstaat doordat mobiele data uitgezet wordt, de instelling is niet "zet 4G en 5G" uit.
Ik snap wat je bedoeld. Voor mij is 4G en mobiele data hetzelfde omdat toen 4G net uitkwam, het alleen voor data gebruikt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-09 15:11
B-Art schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 18:40:
[...]

Voornamelijk WiFi.
Dagen zijn voor 99% vergelijkbaar :P
Dan betekent dat waarschijnlijk ook dat je er niet veel mee onderweg bent en daarmee dus waarschijnlijk ook relatief lagere helderheden van het scherm, want niet buiten? Onder die omstandigheden gaat de 6 Pro ook wel lang mee, dus dat is niet zo bijzonder lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

cordonbleu schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:15:
[...]

Dan betekent dat waarschijnlijk ook dat je er niet veel mee onderweg bent en daarmee dus waarschijnlijk ook relatief lagere helderheden van het scherm, want niet buiten? Onder die omstandigheden gaat de 6 Pro ook wel lang mee, dus dat is niet zo bijzonder lijkt mij.
Wat cordonbleu zegt inderdaad; het is dag en nacht verschil of je 'm binnen of buiten gebruikt. Dat was mijn hele punt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Steeffoon schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 17:29:
[...]

Is de edge 30 slechter dan je huidige s22+ dat je die als daily heb?

—————————————-

Ik zie bij veel reviewers dat de 5x lens net op een waterverf schilderij lijkt. Mensen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMARONE
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:01
Mijn P30pro begint na 3,5 wel op te raken qua hoorbaarheid tijdens gesprekken.

Nu zat ik echt te azen om eindelijk weer een Sony te nemen maar nu de Pixel 7 er is kan ik daar niet omheen. Veel betere real voor het geld en met 128gb kom ik nu ook nog uit dus ik zou de pro zo kunnen bestellen.

Is de accu echt zo slecht of valt het wel mee? (helemaal komende van een oude telefoon hoewel die accu echt top was en je Ana het begin makkelijk nog 40% had)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

AMARONE schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 19:53:
Is de accu echt zo slecht of valt het wel mee? (helemaal komende van een oude telefoon hoewel die accu echt top was en je Ana het begin makkelijk nog 40% had)
Ik heb geen klachten over de accu. Ik heb mijn oude pixel 5 laten overzetten naar de P7P. Via de kabel. Dat werkt snel. Ik was niet echt onder de indruk van de accu, maar het kon er mee door. Gisteren bedacht ik laat ik eens een verse start maken.
Dus een wipe gedaan en alles opnieuw met de hand er op gezet. En tot mijn verbazing deed de accu het beter.
En zeker de eerste dag ben je er echt lang mee bezig, installeren, testen enz

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1 ... 22 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen