Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:58
stokkom schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Hoe heb je je telefoon ingesteld? Ik heb bij in de ING-app aangegeven dat ik contactloos wil betalen. Als ik mijn telefoon gebruik om te pinnen, krijg ik een foutmelding. In de telefoon opent de Google Pay app, maar die wil ik niet gebruiken. Moet ik dan toch een kaart toevoegen in de Pay app?
Deze zit in
Instellingen -> Verbonden apparaten -> Verbindingsvoorkeuren -> NFC -> Contactloze betalingen
Je kan ook zoeken in de instellingen op
contactloze betaling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Golf2vr6 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:35:
[...]

Nee maar ik denk wel dat je nu gpay als standaard betaal app op je telefoon hebt ingesteld. Je moet de ING app als standaard instellen.

Als je bij het zoekveld in de telefoon instellingen betaalapp invoerde dan zie je vanzelf de optie om dit in te stellen.

[Afbeelding]
Bedankt voor je antwoord. Ik heb gekeken in mijn instellingen en zag inderdaad gpay als standaard betaal app ingesteld staan. Heb ik nu omgezet naar Bankieren (ING). _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik had gisteren een update op de P7P, deze was 72MB. Duurde heel lang voor deze geïnstalleerd was. Kon allen niets vinden van een changelog. Ook de verwijzing naar een Pixel 'forum' leverde niks op.
Mensen deze ook gehad?

Overigens vond ik hier een lijstje van bugs in de 7 en 7 Pro: https://piunikaweb.com/20...ues-tracker-cont-updated/

[ Voor 27% gewijzigd door Binnetie op 24-10-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Binnetie schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:56:
Ik had gisteren een update op de P7P, deze was 72MB. Duurde heel lang voor deze geïnstalleerd was. Kon allen niets vinden van een changelog. Ook de verwijzing naar een Pixel 'forum' leverde niks op.
Mensen deze ook gehad?

Overigens vond ik hier een lijstje van bugs in de 7 en 7 Pro: https://piunikaweb.com/20...ues-tracker-cont-updated/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gDoKaeiWNzCp4BCLTx3eoPI5dnA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/51M5eI8AAELbdyF4r08MQfOe.png?f=fotoalbum_large
Ben deze toevallig net aan het installeren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Binnetie schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:56:
Mensen deze ook gehad?

Waarschijnlijk ontvang je TD1A.220804.031, deze is begin oktober al beschikbaar gekomen op https://developers.google.com/android/ota, deze build is gebaseerd op de patch releases van augustus dit jaar, er zullen waarschijnlijk een paar kritieke lekken in opgelost zijn.
Het instaleren van patch release duurt altijd lang op Pixel toestellen, als die via OTA binnen komt.
Ik ga er vooralsnog vanuit dat in november de release voor de Pixel 7 gelijk getrokken wordt met de andere Pixel toestellen.
Dan zal ook de play services bijgewerkt worden naar een recente release, die ligt meestal een maand achter Android patch release, op dit moment is dat juli.
De november kun je een grote patch pakket verwachten als die OTA binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie van de 6 naar de 7 is gegaan, is het de meerprijs waard in ervaring en dagelijks gebruik?

Als Belg ben ik even aan het kijken om via belsimpel te bestellen en ik kom van het Apple kamp :)
Spijtig genoeg heb ik geen recht op de lopende cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
Verwijderd schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 15:55:
Voor wie van de 6 naar de 7 is gegaan, is het de meerprijs waard in ervaring en dagelijks gebruik?

Als Belg ben ik even aan het kijken om via belsimpel te bestellen en ik kom van het Apple kamp :)
Spijtig genoeg heb ik geen recht op de lopende cashback.
Toms hardware heeft een vergelijking online staan van de Pixel 6 en 7
https://www.tomsguide.com/news/google-pixel-7-vs-pixel-6

Zijn er aanpassingen in de Pixel 7 voor jouw die het verschil maken dan is het vervangen van de Pixel 6 een optie, anders ben je vooral euro's aan het verbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BGLAdmin schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 16:02:
[...]

Toms hardware heeft een vergelijking online staan van de Pixel 6 en 7
https://www.tomsguide.com/news/google-pixel-7-vs-pixel-6

Zijn er aanpassingen in de Pixel 7 voor jouw die het verschil maken dan is het vervangen van de Pixel 6 een optie, anders ben je vooral euro's aan het verbranden.
Thanks.
Ik zou de switch doen van een iPhone Xr voor de camera en een 90hz scherm is leuk. Verder geen eisen voor de komende 4 jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Homeland schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:03:
[Afbeelding]

Mijn vriendin heeft een vreemd probleem met haar P7, vrij geregeld als ze uit een app wil door vanaf midden onderaan het scherm naar boven te swipen verdwijnt de app niet, maar blijft hij in een kleine versie midden op het scherm staan en loopt de app/telefoon min of meer even vast.

Dacht eerst dat dit iets te maken zou kunnen hebben met one-handed mode maar dat staat uit.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en hoe dit is te voorkomen?
Probleem is opgelost, ze gebruikte een app (Cartogram) die telkens als het homescreen werd geladen een andere willekeurige kaart liet zien als achtergrond. Sinds dat uit staat zijn die problemen opgelost.

Overigens heb ik die app zelf ook gebruikt waarbij altijd een kaart met mijn huidige locatie de schermachtergrond was, dat gaf geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwr_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 18-09 21:03
Arstechnica heeft in hun review aangegeven waarom veel mensen problemen ervaren met betalingen. Blijkbaar werkt de combinatie tussen face unlock en fingerprintscanner niet goed. Ik weet niet of de meeste problemen ontstaan bij mensen die beide hebben geactiveerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
Ja het is niet veilig, maar ik vind face unlock samen met dat hij meteen naar je laatste scherm gaat wel echt top.

Op pakken > scherm gaat aan > face unlock en gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
rwr_ schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:10:
Arstechnica heeft in hun review aangegeven waarom veel mensen problemen ervaren met betalingen. Blijkbaar werkt de combinatie tussen face unlock en fingerprintscanner niet goed. Ik weet niet of de meeste problemen ontstaan bij mensen die beide hebben geactiveerd?
Dat las ik ook. Maar ook met face unlock uit registreerde de mobiele pas niet in ING. Maar weer aangezet. Later nog eens geprobeerd zonder FU eerst uit te zetten en toen pakte hij de mobiele pas opeens wel. Betalingen gaan ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Ik weet dat het heel veel verschillende invloeden kan hebben, maar ben toch nieuwsgierig hoe je dit voor elkaar krijgt: Gisteren 4 uur SoT en nog 60% batterij over en dat is zonder allerlei 'besparingen' aan te zetten Is dat met Always on Displays? 4G/5G? Helderheid %? Wil je hier wat screenshots van app gebruik of batterijverloop van delen?

Ik red net 3, 4 uur SOT naar bijna 0% batterij. Wel veel van de batterijvretende dingen zoals Chrome, Maps en foto/video(bewerking) maar toch..
Ace schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:14:
Tot nu toe zeer tevreden met de upgrade naar de 7 Pro vanaf een 6 Pro (waar ik echt niet tevreden mee was, connectiviteit was verschrikkelijk slecht, batterij ook niet om over naar huis te schrijven).

Gisteren 4 uur SoT en nog 60% batterij over en dat is zonder allerlei 'besparingen' aan te zetten.

Aangezien ik veel problemen lees over Face Unlock in combinatie met bank betalingen die dan niet werken, enige wat ik zou moeten moeten doen om te betalen met mn Pixel Watch is het kroontje 2 keer indrukken.

Is dat dan wel voldoende om als veilig genoeg gezien te worden voor een betaling?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Google is wel bliksemsnel met terugbetalen. M'n toestel vorige week dinsdag terug gestuurd (naar Polen), 3 dagen later (vrijdag) had ik m'n geld terug.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:24
alexbl69 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:33:
Google is wel bliksemsnel met terugbetalen. M'n toestel vorige week dinsdag terug gestuurd (naar Polen), 3 dagen later (vrijdag) had ik m'n geld terug.
Dat is zeer netjes. Ik heb wel eens meegemaakt dat Nederlandse webshops na 2 weken nog niet hebben gecrediteerd.

Ik had meerdere toestellen besteld (ivm keuze kleur) en wou ook 1 terugsturen maar heb er iemand anders op tweakers blij mee gemaakt. (uiteraard voor dezelfde prijs)

[ Voor 3% gewijzigd door qwasd op 24-10-2022 19:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:41
Pietje7 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:10:
Ik weet dat het heel veel verschillende invloeden kan hebben, maar ben toch nieuwsgierig hoe je dit voor elkaar krijgt: Gisteren 4 uur SoT en nog 60% batterij over en dat is zonder allerlei 'besparingen' aan te zetten Is dat met Always on Displays? 4G/5G? Helderheid %? Wil je hier wat screenshots van app gebruik of batterijverloop van delen?

Ik red net 3, 4 uur SOT naar bijna 0% batterij. Wel veel van de batterijvretende dingen zoals Chrome, Maps en foto/video(bewerking) maar toch..

[...]
Toch blijft dat gek dat het zo scheelt per toestel. Ik zit nu op 40% met 5u20 screen on. Alles aan, alleen 4g geforceerd.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-09 22:58
Slaapje schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:59:
[...]

Toch blijft dat gek dat het zo scheelt per toestel. Ik zit nu op 40% met 5u20 screen on. Alles aan, alleen 4g geforceerd.
Weet je zeker dat je niet naar 'laatste 24 uur' kijkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
chevchelios schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Daar staat 7u21 :+

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

Pietje7 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:10:

[...]
Zondag was het alleen aan de WiFi want niet buiten geweest. AoD staat aan, helderheid laat ik op automatisch staan. Verder staan Adaptive Connectivity & Battery ook gewoon aan. Pixel Watch hangt er ook aan via Bluetooth.

Vandaag is het verbruik hoger want ongeveer anderhalf uur 4G gebruikt met het heen en weer rijden naar werk (geen navigatie gebruikt).

Om 9u van de lader afgehaald en express in de auto niet opgeladen om te zien hoe het batterij verbruik is de eerste paar dagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zMJjrAVLp6e9usco-X5fOBm5jU0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/UdWIjzSQPPqe8OsFMngKwIQf.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
Hmmm ik vind het verschil toch wel bizar groot. Eens een clean fresh start doen ipv alle apps van mijn vorige of toch een toestelvergelijk doen.. ben om half 7 gestart met 90.procent nadat deze om 23.30 met 100% van de lader af ging.. zit nu op 5%..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XbGxpM7YUNfW-AC8rHKIRuPgxOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8J9RA8QHyPE182YGXkVGHgNa.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LcMiswOm-qiSL9JgZKB6_d3TJ3Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EtjPntpT4spAEqDYuLr4X8Bf.png?f=fotoalbum_large Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aSEa5NwdqEsxEtsGx3Y80bnk6Tg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6l0qSOb1zv8hFzJvWyuqFI3x.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
alexbl69 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 19:33:
Zelfde idee als Belsimpel (soort probeer periode)?

Anders ga ik de mijn ook bij Google bestellen ipv Belsimpel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Pietje7 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:53:
Hmmm ik vind het verschil toch wel bizar groot. Eens een clean fresh start doen ipv alle apps van mijn vorige of toch een toestelvergelijk doen.. ben om half 7 gestart met 90.procent nadat deze om 23.30 met 100% van de lader af ging.. zit nu op 5%..
[Afbeelding]
Deze screenshot laat nou net niet het interessantste stuk zien, namelijk wat onder deze grafiek volgt: een overzicht van hoeveel % batterij je apps en systeem verbruiken. Wellicht geeft dat een betere hint van water aan de hand is dan slechts schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
chevchelios schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:20:
[...]

Zitten er ook telefoon gesprekken bij? Want die tellen helaas mee bij het dashboard, terwijl feitelijk je scherm dan niet aan staat... Ik kwam daar net achter omdat ik verbaasd was dat ik nu op 4,5 SOT zou zitten met nog 34%. Blijkt dat ik 3 kwartier bellen er tussen zie staan die hij meetelt.

Edit; deze reactie was bedoeld voor slaapje

[ Voor 4% gewijzigd door Florine op 24-10-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Florine schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:50:
[...]

Zitten er ook telefoon gesprekken bij? Want die tellen helaas mee bij het dashboard, terwijl feitelijk je scherm dan niet aan staat... Ik kwam daar net achter omdat ik verbaasd was dat ik nu op 4,5 SOT zou zitten met nog 34%. Blijkt dat ik 3 kwartier bellen er tussen zie staan die hij meetelt.

Edit; deze reactie was bedoeld voor slaapje
Nee, geen telefoontje gepleegd vandaag.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Slaapje schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:57:
[...]

Nee, geen telefoontje gepleegd vandaag.
Welke resolutie heb je je scherm staan? Misschien nog 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
spacecrap schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:02:
[...]

Welke resolutie heb je je scherm staan? Misschien nog 1080p?
Ja zeker, aangezien ik een non pro heb ;)

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:34
Knamix schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:27:
[...]

Zelfde idee als Belsimpel (soort probeer periode)?

Anders ga ik de mijn ook bij Google bestellen ipv Belsimpel
In de bevestigingsmail staat een link naar je bestelling. Daar staat vrij prominent een knop 'telefoon terug sturen' (oid) in beeld, met daarbij een counter hoe lang het nog kan. Zo uit m'n hoofd was die termijn een week of 3 na ontvangst.

Als je op die knop drukt wordt je gevraagd waarom je hem terug wilt doen (hoef je niet in te vullen). Daarna krijg je direct een pdf met een adressticker en een begeleidende brief op je scherm. Inleveren bij een UPS punt en klaar.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:44
Ik vind het batterij verbruik goed meevallen. 7u van de lader af op 100%, nu om 22.15 op 40% met 3u 46 min SOT.
Pixel 7 hier met 5g aan en batterij optimalisatie uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:13
Goede sot haal je ook door scherm langer achter elkaar te gebruiken. Ik bedoel een uur lang Youtube is efficiënter dan steeds telefoon ontgrendelen, even kijken en scherm weer uit.

Ik zie ook in de screenshot hierboven dat de één veel ontgrendelingen heeft en veel meldingen en de ander niet.

Vandaar dat ze in die batterij testen van die lange accuduur resultaten halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
Ook dat weet ik niet zo goed. Ik zit op 111 ontgrendelingen en 230 meldingen. Ruim 6u screen on en nu nog 25% over.

Hoe dan ook, ik ben echt meer dan tevreden. Hopelijk trekt de accu bij de meeste nog bij.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silchas
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
MoonRaven schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:49:
Ik heb het nu 2 keer gehad dat mijn mobiele internet niet wil opstarten op mijn P7P als ik bij mij uit de lift stap. Ik vermoed dat de verbinding dan kort eruit knalt en niet volledig op komt. Het uit en aan zetten van mobiel internet helpt dan niet, ik start dan mijn mobiel opnieuw op. Zijn er meer mensen die dit meemaken?
Hier precies hetzelfde met de Pro icm esim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Pietje7 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 20:53:
[Afbeelding]

[Afbeelding] [Afbeelding]
Welke sites heb je open staan in Chrome?

Ben er jaren geleden achter gekomen dat de Facebook app een enorme energie verbruiker is. Niet alleen als je er in browst, maar ook in de achtergrond. Ik heb hem vervangen door de website. Geeft wat meer beperkingen maar mijn doel was er ook mee te behalen. Na een tijdje kwam ik er ook achter dat de pagina zelf een enorme energieverbruiker is. De pagina moet je dus ook echt afsluiten.
En zo zullen er meerdere sites zijn die meer energie verbruiken op de achtergrond dan je lief is. Het maakt niet uit of het een actieve tab is of niet.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
MoonRaven schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:49:
Ik heb het nu 2 keer gehad dat mijn mobiele internet niet wil opstarten op mijn P7P als ik bij mij uit de lift stap. Ik vermoed dat de verbinding dan kort eruit knalt en niet volledig op komt. Het uit en aan zetten van mobiel internet helpt dan niet, ik start dan mijn mobiel opnieuw op. Zijn er meer mensen die dit meemaken?
Silchas schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:34:
[...]

Ik had dit op het vliegveld van Alicante, toen we uit de ondergrondse parkeergarage kwamen. Rebooten was het enige dat hielp. Hier ook eSIM.

[ Voor 15% gewijzigd door outlandos op 24-10-2022 23:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
Hmmm hier heb je wellicht wel een punt.. Facebook heb ik niet en dus ook niet openstaan, maar ik ben wel een tabblad fanaat. Ik heb eigenlijk altijd minimaal 4, 5 groepen van 5+ tabbladen openstaan. Kan het zijn dat Chrome deze 'constant' ververst (op de achtergrond)? En ook als Chrome niet openstaat? Weet iemand dit?
jules schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:44:
[...]

Welke sites heb je open staan in Chrome?

Ben er jaren geleden achter gekomen dat de Facebook app een enorme energie verbruiker is. Niet alleen als je er in browst, maar ook in de achtergrond. Ik heb hem vervangen door de website. Geeft wat meer beperkingen maar mijn doel was er ook mee te behalen. Na een tijdje kwam ik er ook achter dat de pagina zelf een enorme energieverbruiker is. De pagina moet je dus ook echt afsluiten.
En zo zullen er meerdere sites zijn die meer energie verbruiken op de achtergrond dan je lief is. Het maakt niet uit of het een actieve tab is of niet.
Overigens net de volledige reset en nagenoeg clean install gedaan. Dus @rachidfinge dank voor je tip om die percentages te bekijken achter het batterijoverzicht te checken. Ik ga het in de gaten houden.
rachidfinge schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Deze screenshot laat nou net niet het interessantste stuk zien, namelijk wat onder deze grafiek volgt: een overzicht van hoeveel % batterij je apps en systeem verbruiken. Wellicht geeft dat een betere hint van water aan de hand is dan slechts schermtijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Ben hier ook wel tevreden. 7pro. Precies 24 uur cyclus. Gisteren 23:45 op de lader, 7uur eraf op 100%. Vooral wifi. Weinig bellen. Vooral browsen, YT en Twitter

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MsyscsgTSffQ04FrK0MZLAStJI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mLjcHDWzvrB7XZkOlkkludlX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CKgsfUaIK4W46BE_zYGWZ4Tt23A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Yzk3i9DgS6cojh7NcyvlpjKh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nlQtSsFBB_g1EBi4MtTIxZZb_G8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iyMFAAjtc0gZzIblEFWSy4D9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UvpM7uXQSKYM2stxifkHzI_f81Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eld2IeIsMf6mYAwsvkKORGPq.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Silchas schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 22:34:
[...]

Hier ook een esim, dat was ik vergeten. Hopelijk zullen ze dit in een software update oplossen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:20

Steeffoon

Smartphone-nerd

Misschien is het handig, als er in het vervolg weer accuresultaten worden gedeeld, om er bij te vermelden of het merendeel buitenshuis of binnenshuis was. Want binnenshuis ligt het verbruik sowieso veel lager in principe (denk bijvoorbeeld aan de helderheid van het scherm). Anders zegt het nog vrij weinig.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Laatst online: 00:46

Ves

A gadget addicted Bounty

Pietje7 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:17:
Hmmm hier heb je wellicht wel een punt.. Facebook heb ik niet en dus ook niet openstaan, maar ik ben wel een tabblad fanaat. Ik heb eigenlijk altijd minimaal 4, 5 groepen van 5+ tabbladen openstaan. Kan het zijn dat Chrome deze 'constant' ververst (op de achtergrond)? En ook als Chrome niet openstaat? Weet iemand dit?

[...]
De tabs worden in een soort van slaap modus gezet als je ze een tijd niet als actief zijn geweest. Daarmee bedoel ik dat je Chrome als app open in je scherm hebt.
De slaap/freeze modus moet als het goed is al standaard aan staan.

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 01:48
Goedemorgen SOT hunters,
Helpt het ook as je de recente apps afsluit. Is een tik van vroeger van me 8)7 i. Als ik tijdje op m'n foon bezig ben geweest met eea dan ga ik altijd naar recente apps en sluit die geforceerd af. Helpt dat mee in zuiniger batterijverbruik?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
wari42 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:51:
Goedemorgen SOT hunters,
Helpt het ook as je de recente apps afsluit. Is een tik van vroeger van me 8)7 i. Als ik tijdje op m'n foon bezig ben geweest met eea dan ga ik altijd naar recente apps en sluit die geforceerd af. Helpt dat mee in zuiniger batterijverbruik?
Ik zou je tijd nuttiger besteden. Je hebt geen voordeel van deze handeling en soms kan het batterijverbruik negatief worden beïnvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-09 18:34
Zijn er hier Belgen die de pro hebben aangeschaft? Want als ik het goed begrijp is er geen ondersteuning voor 5G/VoLTE… dat is in deze tijden wel een streep door de rekening, ik neem aan dat die clear calling ook VoLTE nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Merkte net als ik vanuit vergrendelscherm zeg hey google "maak foto" dan gaat dit prima alleen opent de foto niet in m'n galerij app. Komt dit omdat telefoon dan niet "echt" ontgrendeld is?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jvang
wari42 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 06:51:
Goedemorgen SOT hunters,
Jaren geleden wel. Maar tegenwoordig zijn ze zo slim dat android dit beter kan regelen voor je dan jijzelf. zie ook dit uitgebreide stuk op slashgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Cloclo100 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:42:
Zijn er hier Belgen die de pro hebben aangeschaft? Want als ik het goed begrijp is er geen ondersteuning voor 5G/VoLTE… dat is in deze tijden wel een streep door de rekening, ik neem aan dat die clear calling ook VoLTE nodig heeft.
Klopt, hetzelfde als met de 6.

Geen 5G, VoLTE of Wifi bellen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Zojuist krijg ik de melding dat "detectie van auto ongelukken" is uitgeschakeld en dat ik een simkaart moet plaatsen uit een ondersteund land. Nu staat Nederland hiertussen en heb ik twee sims uit Nederland actief.

Iemand anders deze zelfde melding gekregen?

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Slaapje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:15:
Zojuist krijg ik de melding dat "detectie van auto ongelukken" is uitgeschakeld en dat ik een simkaart moet plaatsen uit een ondersteund land. Nu staat Nederland hiertussen en heb ik twee sims uit Nederland actief.

Hier werkt het gewoon, was laatst in Spanje en daar werd het automatisch uitgeschakeld, het ging ook weer automatisch aan in Nederland.

Ik heb een KPN esim

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
Ik dacht dat KPN nog geen esim ondersteunde voor de Pixel 7 pro? Net T-mobile gebeld en die zeggen het ook niet te ondersteunen. Dacht dat een esim universeel was en niet dat het ondersteund moet worden vanuit de provider voor een bepaalde telefoon ... 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
TheFes schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Hier werkt het gewoon, was laatst in Spanje en daar werd het automatisch uitgeschakeld, het ging ook weer automatisch aan in Nederland.

Ik heb een KPN esim
Gek, hier zowel een normale als eSIM van Vodafone. Werkte eerst wel en nu deze melding.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
hollandje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:22:
[...]

Ik dacht dat KPN nog geen esim ondersteunde voor de Pixel 7 pro? Net T-mobile gebeld en die zeggen het ook niet te ondersteunen. Dacht dat een esim universeel was en niet dat het ondersteund moet worden vanuit de provider voor een bepaalde telefoon ... 8)7
Hier ook een KPN eSIM. Kan je gewoon in de mijnKPN app aanvragen en aanmaken

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BGLAdmin
[...]

T-Mobile ondersteunt de eSIM in de Pixel 7, wat de hel(p)desk zegt klopt niet, die van KPN gaat vast ook werken, de eSIM is een standaard en een toestel wordt niet toegelaten als die niet aan de standaarden voldoen van de toegepaste technieken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:01

pinda powerrr

Slow down...

Zie net dat de Pro weer op voorraad is bij Belsimpel, dus maar gelijk besteld. Met een historie van Google telefoons vanaf de Nexus tijd ben ik benieuwd hoe de ontwikkeling nu is. Huidige telefoon is een P5.

In de discussie SOT maak ik me totaal niet druk. Uit ervaring weet ik wel dat het eerst dramatisch is en daarna vanzelf verbeterd. Heeft met inleren te maken, maar ook met veel spelen in de instellingen de eerste periode.

Jammer genoeg de officiele hoesjes niet op voorraad in de Google Store, voor nu maar even een gewoon plastic hoesje besteld. Morgen ophalen bij het PostNL pakketpunt! Spannend :P

Waiting on the world to change

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
Slaapje schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 11:15:

Bij mij werkt het gewoon, met eSIM van T-Mobile.
Als ik Duitsland in reis schakelt de detectie uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
[...]

Ik gebruikte esim van KPN al een jaar op de pixel 6 en nu ook zonder problemen op de Pro 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
[...]

Ik heb al 2 jaar en KPM esim in gebruik gehad in mijn Pixel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 09:46
Nou duidelijk dan, thanks guys! Klantenservice heeft het weer eens verkeerd :)

Ga dan hoogstwaarschijnlijk mijn abonnement vervroegd stopzetten bij hollandsnieuwe en overstappen naar een Esim van t-mobile (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
Enige wat ik kan vinden zijn deze 2 functies:
Bij app instellingen via systeeminstellingen, deze stond al zo:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eY202v-V034OJTB2PQVslOQ0pIE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3SwZdbYhRBwd7dr4ErlpU5eB.png?f=fotoalbum_large

Bij de instellingen in de Chrome app, deze heb ik aangepast naar Niet vooraf laden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hUKFOhRwFBr_RMET4CLNWi4I_-o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WZYRLkVGQCzDTxcjpRMPRujM.png?f=fotoalbum_large

Of kan jij nog iets anders bedenken?
Ves schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 00:57:
[...]

De tabs worden in een soort van slaap modus gezet als je ze een tijd niet als actief zijn geweest. Daarmee bedoel ik dat je Chrome als app open in je scherm hebt.
De slaap/freeze modus moet als het goed is al standaard aan staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skitso
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:22
Goedemiddag mensen,

Even een vraag. Ik ben van plan om na jaren iPhone te hebben gehad de overstap te maken naar een Pixel 7 Pro.
Nu is mijn vraag zijn hier meer gebruikers die de overstap hebben gemaakt en hoe bevalt dat? Zijn er dingen waar je echt tegenaan loopt.
Is het makkelijk om alles van iCloud naar google over te zetten?

8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
BGLAdmin schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 13:38:
[...]

T-Mobile ondersteunt de eSIM in de Pixel 7, wat de hel(p)desk zegt klopt niet, die van KPN gaat vast ook werken, de eSIM is een standaard en een toestel wordt niet toegelaten als die niet aan de standaarden voldoen van de toegepaste technieken.
Die van KPN werkt al gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

Golf2vr6 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:24:
[...]

Die van KPN werkt al gewoon.
Vodafone was ook geen enkel probleem, gewoom e-sim aangevraagd..
No questions asked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
Zijn er voordelen van e-sim behalve het overhouden van simkaart tray? Het nadeel lijkt me wel als je bijvoorbeeld een kapotte telefoon hebt die moet worden opgestuurd dan kun je dus niet snel even een andere telefoon gebruiken of mis ik iets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
[...]

Ik dacht dat KPN nog geen esim ondersteunde voor de Pixel 7 pro? Net T-mobile gebeld en die zeggen het ook niet te ondersteunen.
Misschien ondersteunen ze het niet officieel, maar in mijn Pixel 7 Pro zit een T-Mobile e-sim en die doet het prima :P
wari42 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:49:
Zijn er voordelen van e-sim behalve het overhouden van simkaart tray?
De primaire reden dat ik het heb, is omdat er dan een fysieke KPN simkaart in de simtray kan voor duosim :)
Het nadeel lijkt me wel als je bijvoorbeeld een kapotte telefoon hebt die moet worden opgestuurd dan kun je dus niet snel even een andere telefoon gebruiken of mis ik iets?
Als je 'backup toestel' esim heeft, kan je (in ieder geval bij T-Mobile) kostenloos een nieuwe 'sim' / qr code opvragen en zo van toestel wisselen.

[ Voor 46% gewijzigd door Richh op 25-10-2022 14:52 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Richh schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:50:
[...]

Misschien ondersteunen ze het niet officieel, maar in mijn Pixel 7 Pro zit een T-Mobile e-sim en die doet het prima :P

[...]

De primaire reden dat ik het heb, is omdat er dan een fysieke KPN simkaart in de simtray kan voor duosim :)

[...]

Als je 'backup toestel' esim heeft, kan je (in ieder geval bij T-Mobile) kostenloos een nieuwe 'sim' / qr code opvragen en zo van toestel wisselen.
Bij KPN kun je ook makkelijk de sim wisselen via de de app, zo ben ik ook van de 5 naar de 7 Pro gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-09 22:13
wari42 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:49:
Zijn er voordelen van e-sim behalve het overhouden van simkaart tray? Het nadeel lijkt me wel als je bijvoorbeeld een kapotte telefoon hebt die moet worden opgestuurd dan kun je dus niet snel even een andere telefoon gebruiken of mis ik iets?
Ik heb bij de overstap naar esim (vodafone) een kaartje met QR code gekregen, deze scan je in en na het invullen van de beveiligingscode ben je klaar.

Bij de overstap naar de Pixel 7 pro heb ik eerst de esim op mijn pixel 6 verwijderd en daarna heb ik weer die qr code gescand en klaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Bij terug moeten naar een fysieke simkaart ben je paar dagen onbereikbaar. Die moet weer toekomen, hoor zelfs dat mensen dan voor een sim moeten betalen. Hier dus nog geen eSIM , eerst maar bredere ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heel toevallig ben ik hier net mee bezig.
Ik heb mijn KPN simkaart omgezet naar een esim. Omdat ik 2 simkaarten gebruikt en er dus 1 een esim moet worden.

Nu werkt dit prima, maar kan ik bellen via 4G niet aanzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
Binnetie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:45:
Heel toevallig ben ik hier net mee bezig.
Ik heb mijn KPN simkaart omgezet naar een esim. Omdat ik 2 simkaarten gebruikt en er dus 1 een esim moet worden.

Nu werkt dit prima, maar kan ik bellen via 4G niet aanzetten.
Weet je dat zeker? Ik heb ook een KPN e-sim, en die optie is grijs bij mij, maar hij staat standaard aan, niet uit.
Ofwel ik kan bellen via 4G niet uitzetten.

Ik heb het ook getest, en tijdens een telefoontje behield ik gewoon mijn dataverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TheFes schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:50:
[...]

Weet je dat zeker? Ik heb ook een KPN e-sim, en die optie is grijs bij mij, maar hij staat standaard aan, niet uit.
Ofwel ik kan bellen via 4G niet uitzetten.

Ik heb het ook getest, en tijdens een telefoontje behield ik gewoon mijn dataverbinding.
Zelfde hier. Volgens KPN staat het standaard aan. Ik kan internetten en bellen tegelijk.

Hier vind ik meer info: https://forum.kpn.com/mob...et-volledig-actief-575388

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

rolfie23 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 15:29:
Bij terug moeten naar een fysieke simkaart ben je paar dagen onbereikbaar. Die moet weer toekomen, hoor zelfs dat mensen dan voor een sim moeten betalen. Hier dus nog geen eSIM , eerst maar bredere ondersteuning.
Je scant de QR code opnieuw of maakt een nieuwe aan via je app, hooguit 5 minuten onbereikbaar.

Moet je dan echt perse terug naar een fysieke sim omdat je een Nokia 3300 hebt gekocht gevonden ofzo dan ga je langs bij een winkel van provider waar je zelfde dag nog SIM krijgt die binnen een uur geactiveerd is.

Om het on-topic te houden, mijn eerste gesprek is alweer weg gevallen tijdens het bellen in de auto (op precies dezelfde manier als m'n 6 Pro, opeen stilte en paar seconden later verbinding verbroken).

Ik hoop een one-off maar ik vrees er toch weer een beetje voor dat die Samsung 5300 modem niet zo'n grote verbetering is als gedacht.

[ Voor 22% gewijzigd door Ace op 25-10-2022 16:34 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Finnie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-12-2024
Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:45:
Zijn er hier nog waarbij de selfiecam echt belabberd is? Zeer grainy en onscherp.. zeer teleurstellend, is echt pakken slechter dan de selfiecam op mijn Mi Note 10 van enkele jaren oud
Vervangtoestel is binnen. Selfies kwaliteit on point. Het was dus weldegelijk een defect toestel. Mooie service van Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ace schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 16:32:
[...]

Je scant de QR code opnieuw of maakt een nieuwe aan via je app, hooguit 5 minuten onbereikbaar.

Moet je dan echt perse terug naar een fysieke sim omdat je een Nokia 3300 hebt gekocht gevonden ofzo dan ga je langs bij een winkel van provider waar je zelfde dag nog SIM krijgt die binnen een uur geactiveerd is.

Om het on-topic te houden, mijn eerste gesprek is alweer weg gevallen tijdens het bellen in de auto (op precies dezelfde manier als m'n 6 Pro, opeen stilte en paar seconden later verbinding verbroken).

Ik hoop een one-off maar ik vrees er toch weer een beetje voor dat die Samsung 5300 modem niet zo'n grote verbetering is als gedacht.
Niet iedereen heeft blijkbaar zoveel geld als jij dat ze al een reserve telefoon met eSIM hebben. Mn huidige telefoon ook niet, wat de reserve word. Winkel hier in de buurt is weg bezuinigd, 3 kwartier heen en 3 kwartier terug voor een simkaart is mij teveel. Zijn gewoon teveel nadelen nog aan, en zie nog geen enkele voordeel om het wel te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Laatst online: 00:46

Ves

A gadget addicted Bounty

Pietje7 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 14:03:

Bij de instellingen in de Chrome app, deze heb ik aangepast naar Niet vooraf laden:
[Afbeelding]

Of kan jij nog iets anders bedenken?

[...]
Het is sinds Chrome 79 onderdeel van de normale Chrome.

https://www.tenforums.com...eezing-google-chrome.html

Het artikel verwijst naar de desktop, maar het gedrag is hetzelfde voor op Android

[ Voor 9% gewijzigd door Ves op 25-10-2022 16:55 ]

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skip donahue
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 19-05 10:30
Wie weet er iets over dat de Galerij app ontbreekt en foto's via Google foto's op Google Drive komen ( in the cloud dacht ik ) , je kunt 15 Gb gratis kunt opslaan en daarboven moet je een Google One abonnement nemen ( vanaf €1,99 pmnd). Ik zit daar persoonlijk niet op te wachten en heb graag de keus wel of niet
Komen de foto's niet op het toestel en is de galerij app niet gewoon te installeren, weet iemand dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

skip donahue schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:54:
Wie weet er iets over dat de Galerij app ontbreekt en foto's via Google foto's op Google Drive komen ( in the cloud dacht ik ) , je kunt 15 Gb gratis kunt opslaan en daarboven moet je een Google One abonnement nemen ( vanaf €1,99 pmnd). Ik zit daar persoonlijk niet op te wachten en heb graag de keus wel of niet
Komen de foto's niet op het toestel en is de galerij app niet gewoon te installeren, weet iemand dat?
Zit er niet op, maar je kunt natuurlijk gewoon een andere gallery installeren of dit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
skip donahue schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 17:54:
De foto’s komen gewoon op de telefoon en zijn te zien via de Google Foto’s app. Synchronisatie kun je uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Zijn de cameras echt zo geweldig als je van bv een Redmi Note 10 Pro komt?
En heeft de zoom functie veel meerwaarde volgens jullie? :?

Ik fotografeer vooral mijn zoontje, vriendin en hond en twijfel of de P7P veel meerwaarde biedt tegenover de Note 10 Pro...

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
codex schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:00:
[...]

Zit er niet op, maar je kunt natuurlijk gewoon een andere gallery installeren of dit
Dank, ik kende die Gallerij app niet.

Ik had een andere gallerij app maar ik kwam er dit weekend achter dat de fotos die ik daar verwijderd had niet waren verwijderd van Google Foto's, terwijl ik die gallerij app al een jaar gebruik (sinds de 6 Pro). Ik neem meestal meerdere fotos tegelijkertijd en houd dan de beste. Nu blijkt dat deze selectie niet op Google Foto's heeft plaatsgevonden heb ik dus een gigantisch aantal fotos ongewenst. Erg vervelend maar niks meer aan te doen (of een paar uur reserveren om ze handmatig te verwijderen, maar dan moet ik dus steeds nagaan welke ik wilde houden).

[ Voor 11% gewijzigd door outlandos op 25-10-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:34:
Zijn de cameras echt zo geweldig als je van bv een Redmi Note 10 Pro komt?
En heeft de zoom functie veel meerwaarde volgens jullie? :?

Ik fotografeer vooral mijn zoontje, vriendin en hond en twijfel of de P7P veel meerwaarde biedt tegenover de Note 10 Pro...
Die meerwaarde kunnen wij niet voor jouw beoordelen. Voor mij is de meerwaarde al heel snel als een camera ietsje beter doet bij weinig licht en met name met filmen.
Het verschil met een een Note 10 Pro zou voor mij dag en nacht zijn terwijl voor jouw het verschil misschien klein is.

Zo ook met zoom. Ik koop geen telefoon zonder zoom.

Maar je hoort al dat ik niet de juiste persoon ben om antwoord op jouw vraag te geven. Ik heb trouwens thuis wel een Note 9 Pro en de Mi 11 dus weet ongeveer wat de kwaliteit is. Bij veel licht wel redelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xtreme_lunatic
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:16
Garret1410 schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Die meerwaarde kunnen wij niet voor jouw beoordelen. Voor mij is de meerwaarde al heel snel als een camera ietsje beter doet bij weinig licht en met name met filmen.
Het verschil met een een Note 10 Pro zou voor mij dag en nacht zijn terwijl voor jouw het verschil misschien klein is.

Zo ook met zoom. Ik koop geen telefoon zonder zoom.

Maar je hoort al dat ik niet de juiste persoon ben om antwoord op jouw vraag te geven. Ik heb trouwens thuis wel een Note 9 Pro en de Mi 11 dus weet ongeveer wat de kwaliteit is. Bij veel licht wel redelijk.
Toch help je me zeker met je antwoord. Want wat je beschrijft "bij veel licht redelijk" is iets wat ik zeker herken. Binnen zijn de foto's vaak onscherp en blurry. Als dat met de P7P stukken beter is, dan heeft dat voor mij veel meerwaarde. :)

Bedankt!

Press any button... "Where is the 'any button'?!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
xtreme_lunatic schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:58:
[...]

Toch help je me zeker met je antwoord. Want wat je beschrijft "bij veel licht redelijk" is iets wat ik zeker herken. Binnen zijn de foto's vaak onscherp en blurry. Als dat met de P7P stukken beter is, dan heeft dat voor mij veel meerwaarde. :)

Bedankt!
Binnen kun je met de P7 zeker goede foto's maken.

De Pro heeft zoom maar dat heb je niet direct nodig maar ik vind het wel handig tijdens het filmen. Met fotografie gebruik ik het veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14:54
Ace schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Klopt, hetzelfde als met de 6.

Geen 5G, VoLTE of Wifi bellen.

:/
Ik heb een e-Sim van Proximus en volgens mij heb ik wel VoLTE. Hoe kan ik dat testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
De marktplaats app heeft een update gehad en nu werkt foto's selecteren weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Ekfad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Ik heb een e-Sim van Proximus en volgens mij heb ik wel VoLTE. Hoe kan ik dat testen?
Met een 4G of 5G verbinding actief gaan bellen, en dan kijken of de verbinding actief en snel blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
TheFes schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:33:
[...]

Met een 4G of 5G verbinding actief gaan bellen, en dan kijken of de verbinding actief en snel blijft
De verbinding blijft in ieder geval actief als ik bel, ik kan hem op luidspreker zetten en verder browsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Ekfad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

De verbinding blijft in ieder geval actief als ik bel, ik kan hem op luidspreker zetten en verder browsen
Dan staat het aan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
outlandos schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:43:
[...]

Dank, ik kende die Gallerij app niet.

Ik had een andere gallerij app maar ik kwam er dit weekend achter dat de fotos die ik daar verwijderd had niet waren verwijderd van Google Foto's, terwijl ik die gallerij app al een jaar gebruik (sinds de 6 Pro). Ik neem meestal meerdere fotos tegelijkertijd en houd dan de beste. Nu blijkt dat deze selectie niet op Google Foto's heeft plaatsgevonden heb ik dus een gigantisch aantal fotos ongewenst. Erg vervelend maar niks meer aan te doen (of een paar uur reserveren om ze handmatig te verwijderen, maar dan moet ik dus steeds nagaan welke ik wilde houden).
Dan staan die foto's die je dacht dat je had verwijderd nu in de cloud.
In Google Foto's kan je naar de 'Bieb' tab en daar zie je pas de foto's die echt op je device lokaal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ekfad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:36:
[...]

Hier hetzelfde. Bellen en internetten kan tegelijkertijd. Volgens KPN is het geactiveerd maar in het menu kun je de slider niet aanpassen.

[ Voor 12% gewijzigd door Binnetie op 25-10-2022 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Binnetie schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:41:
[...]

Hier hetzelfde. Bellen en internetten kan tegelijkertijd. Volgens KPN is het geactiveerd maar in het menu kun je de slider niet aanpassen.
Ja, maar dit slider staat op aan, dus dat klopt dat toch gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Ekfad schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:26:
[...]

Kan jij de VoLTE slider zien in de instellingen?

Ik heb een gewone sim van Proximus en bij mij werkt VoLTE niet.

[ Voor 11% gewijzigd door SonnyBBQ op 25-10-2022 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
CRXed schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:40:
[...]

Dan staan die foto's die je dacht dat je had verwijderd nu in de cloud.
In Google Foto's kan je naar de 'Bieb' tab en daar zie je pas de foto's die echt op je device lokaal staan.
Ohja je hebt gelijk. Wel vervelend dat alles direct in de cloud komt en dat niet synced met de fotos die ik verwijder. Is hier nog een handigheidje voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TheFes schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:44:
[...]

Ja, maar dit slider staat op aan, dus dat klopt dat toch gewoon?
Dat klopt. Ik meende dat hij op uit stond en grayed out, maar hij staat dus wel aan en grayed out.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
outlandos schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

Ohja je hebt gelijk. Wel vervelend dat alles direct in de cloud komt en dat niet synced met de fotos die ik verwijder. Is hier nog een handigheidje voor?
In de Google Foto’s app?? Gewoon backup en synchronisatie uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08:34

Kheos

FP ProMod
outlandos schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:47:
[...]

outlandos schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 20:43:
[...]
Ik had een andere gallerij app maar ik kwam er dit weekend achter dat de fotos die ik daar verwijderd had niet waren verwijderd van Google Foto's
Is dat niet het probleem? Je hebt ze uit een of andere gallerij gesmeten, maar dus niet verwijderd uit google photos dus ze staan nog in google photos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robotjoek
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:33

robotjoek

Samsung S25U + Ultrawatch

Ik heb sinds dat ik m'n P7P heb last van t feit dat ik geen meldingen krijg van Google Wallet, zegt dat ik t zelf heb uitgezet, denk t niet😀, maar hoe zet ik ze dan weer aan.......?

XPeng G6SR(24) + Ratio Solar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, maar GSMArena heeft eindelijk de Google Pixel 7 Pro review gepubliceerd. Een 4.4/5 sterren. Batterij scoort matig (vergelijkbaar met Pixel 6 Pro).

Afbeeldingslocatie: https://fdn.gsmarena.com/imgroot/reviews/22/google-pixel-7-pro/battery/-1200/gsmarena_197.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2_fdBFkZWDPA97KufZWUqRLHyYk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lbVuRLtsMPBRwSbB515Pzl9p.png?f=user_large

[ Voor 12% gewijzigd door Yellowneck op 26-10-2022 00:03 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Kheos schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 22:04:
[...]

[...]

Is dat niet het probleem? Je hebt ze uit een of andere gallerij gesmeten, maar dus niet verwijderd uit google photos dus ze staan nog in google photos?
Ja precies, ze staan nog in de cloud. Veel "dubbele" fotos in de cloud dus...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BGLAdmin
SonnyBBQ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:46:
[...]

Als je in de telefoon app het volgende invoert
*#*#4636#*#*
Dan krijg je een menu Testen, selecteer daarin telefoon informatie.
Bij telefoonindex selecteren Selecteer je phone0 voor de fysieke sim en phone1 voor de eSIM.
Nu zie je wat je provider doorgeeft aan mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
BGLAdmin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:45:
[...]

*#*#4636#*#*
Bij telefoonindex selecteren Selecteer je phone0 voor de fysieke sim en phone1 voor de eSIM.
Bedankt... Bij mij staat de VoLTE dus uit. @Ekfad zou jij kunnen kijken als bij jou de VoLTE aan staat?
Dan is het misschien wel de moeite voor mij om naar een eSIM te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Pietje7 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 23:17:
Kan het zijn dat Chrome deze 'constant' ververst (op de achtergrond)? En ook als Chrome niet openstaat? Weet iemand dit?
Ik heb er ook vaak meerdere open staan, die geen problemen geven. Facebook gaf bij mij wel veel problemen. Je merkt het vanzelf als Chrome een grootverbruiker is, de pagina kun je proefondervindelijk uitvissen door ze om en om af te sluiten.

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
SonnyBBQ schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 21:46:
[...]

BGLAdmin schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 07:45:
[...]

*#*#4636#*#*
SonnyBBQ schreef op woensdag 26 oktober 2022 @ 08:53:
[...]

Bedankt... Bij mij staat de VoLTE dus uit. @Ekfad zou jij kunnen kijken als bij jou de VoLTE aan staat?
Dan is het misschien wel de moeite voor mij om naar een eSIM te wisselen.
Net gecontroleerd, staat hier inderdaad ook niet aan. Maar heeft wel als spraaknetwerk LTE aan.
Ik heb net nog eens gebeld en als ik bel met de e-sim en mijn dataverkeer loopt via de e-sim dan blijf ik tijdens het bellen dataverkeer houden. Bij Telenet (mijn fysieke sim) is dat niet het geval als ik dat op die manier gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
Bedankt om het te controleren. Als ik die code invoer staat er bij mij ook dat Spraaknetwerk LTE aanstaat. Ik kan echter niet bellen en internet tegelijk gebruiken als ik op een 4g verbinding zit.
Pagina: 1 ... 21 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen