Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Wat WiFi ontvangst betreft merk ik geen verschil met mijn vorige toestellen en ik kijk niet naar de streepjes maar doe een Speedtest op plekken waar signaal minder is zoals achter in de tuin of zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
Gister ging de discussie over browsen wat veel stroom zou kosten. Toch vind ik dit raar als je erover nadenkt? Ik zou denken dat browsen nauwelijks capaciteit vraagt van de processor, en dat het vooral het scherm is dat op dat moment stroom verbruikt. Of is het binnenhalen van de informatie (via wifi of mobiele verbinding) zo een grootverbruiker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

zunrob schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 08:39:
Gister ging de discussie over browsen wat veel stroom zou kosten. Toch vind ik dit raar als je erover nadenkt? Ik zou denken dat browsen nauwelijks capaciteit vraagt van de processor, en dat het vooral het scherm is dat op dat moment stroom verbruikt. Of is het binnenhalen van de informatie (via wifi of mobiele verbinding) zo een grootverbruiker?
Ten opzichte van andere doorsnee smartphone taken is het een grootverbruiker. Het renderen van een website gebeurd op je CPU en met alle javascriptjes tegenwoordig komt daar meer bij kijken dan je denkt, een Angular project (front-end) gaat zomaar richting de paar honderd MB.

Voor het decoden van audio en video streams heeft Tensor (net als nagenoeg alle andere chips) gewoon een embedded stukje die dat heel efficiënt kan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Dalive schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:59:
https://www.ifixit.com/An...+on+Facebook+app+inverted

Meer mensen die hier last van hebben (P7P)? Oplossingen die hier worden aangekaart helpen niet, kan er verder weinig over vinden. Gaat om dit geval om TikTok, mijn oplossing is om de app eraf te gooien, maar daar was mijn vrouw het niet mee eens…
Geen last van.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Het updaten en installeren van de apps gaat erg langzaam. Hij is de hele nacht bezig geweest en lijkt vast te lopen.
Ik ga de telefoon resetten en dan opnieuw met kabel proberen. Hoe doen jullie dit?
Ik had de kabels tussen de telefoons maar de overdracht vond via wifi plaats.

Ik heb een Xiaomi Mi 9T Pro en stap over naar de Pixel 7 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lekker beginnen met een clean install?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald38
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 11:08
Ik hoop dat jullie me hier ook mee kunnen helpen,
Ik zou graag de datum links boven weg willen hebben.
De klok en weer was me al gelukt maar deze krijg ik niet weg...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mHJ0sAt7TWbbw4_Xm7BDa3xk8do=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2v3gmsbjXTuDMdEyJLn6LyuO.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
CLB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:10:
Lekker beginnen met een clean install?
Is ook nog een optie ja. En dan alleen de fotos overzetten. Whatsapp data komt uit de Google Drive. Wat meer werk maar wel een frisse start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Binnetie schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:04:
Het updaten en installeren van de apps gaat erg langzaam. Hij is de hele nacht bezig geweest en lijkt vast te lopen.
Ik ga de telefoon resetten en dan opnieuw met kabel proberen. Hoe doen jullie dit?

Mij bij lukte het ook niet, bleef ook hangen op installeren van de apps. Ik heb dat automatisch installeren van de apps uitgezet en toen alle apps die ik wilde zelf geïnstalleerd. Dat lukte wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ronald38 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:16:
Ik hoop dat jullie me hier ook mee kunnen helpen,
Ik zou graag de datum links boven weg willen hebben.
De klok en weer was me al gelukt maar deze krijg ik niet weg...
Dat kan niet standaard, alleen met een andere launcher.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald38
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 16-09 11:08
Wat jammer want hij is ook niet te verplaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
CLB schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Dat kan niet standaard, alleen met een andere launcher.
Of je homescreen op de tweede pagina maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ronald38 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:27:
Wat jammer want hij is ook niet te verplaatsen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VxOdc_ZCbmaX2DEtf2jhHXar0T8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mA4Ge4TQlV7YcoYbNH8eJrEV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 00:06

pdavie2311

Live life to the fullest..

Ineens een goede batterij? Bijna 2 uur van de lader, 30min SOT en 95%..Of is dat juist normaal, haha..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:43:
Ineens een goede batterij? Bijna 2 uur van de lader, 30min SOT en 95%..Of is dat juist normaal, haha..
Nee de eerste 10% moet je een beetje met een korreltje zout nemen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

outlandos schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Nee de eerste 10% moet je een beetje met een korreltje zout nemen is mijn ervaring.
Ow.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Een iphone blijft ook het eerste half uur op 100% hangen en gaat daarna met een normaal tempo omlaag.

Misschien dat dat bij de Pixel ook is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Slaapje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Waar ben je dan je wel tevreden mee? :)

Edit: niet dat ik je punten niet snap hoor, alleen lees ik niets positiefs.
Terechte opmerking.
Ik ben tevreden met het scherm en de camera's. En de snelheid bij het browsen. Ik had hiervoor een Huawei p20 pro, eveneens met een goede camera.
Maar opladen, batterij en betalen met NFC zijn voor mij essentiële functies van een mobieltje... Hopelijk komt er een update die het betalen met ING mogelijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Clean install gedaan, alleen Google account en fotos overgezet.
Daarna moet hij alsnog 50 apps updaten/installeren. We zijn al ruim een uur verder en hij moet nog 43 apps. Hij is al een half uur aan het downloaden op de Google Camera update van 329MB, snap er niks van want genoeg bandbreedte.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
stokkom schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Hopelijk komt er een update die het betalen met ING mogelijk maakt.
Bij mij doet de ING app het gewoon met NFC betalingen op de pixel 7 pro. De telefoon moet alleen ontgrendeld zijn en dan doet die het elke keer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Binnetie schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:11:
Daarna moet hij alsnog 50 apps updaten/installeren. We zijn al ruim een uur verder en hij moet nog 43 apps. Hij is al een half uur aan het downloaden op de Google Camera update van 329MB, snap er niks van want genoeg bandbreedte.
Hij is gewoon 100 dingen tegelijk aan het doen. Dat zit elkaar in de weg. Het komt vanzelf goed

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

De accu is puur de capaciteit, het probleem van de Pixel draait om verbruik.

Nu doet Android in de eerste 24 à 48 uur kijken welke apps je het meest gebruikt en geeft de zaken die je niet vaak gebruikt een profiel waarbij ze in standby worden gedwongen als ze niet open staan. Dat heeft in het begin ook invloed op de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ortep schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Hij is gewoon 100 dingen tegelijk aan het doen. Dat zit elkaar in de weg. Het komt vanzelf goed
Ik vraag me af waarmee dan. Hij hoeft alleen de updates te installeren en een aantal Google apps.

Edit: bij een vriend was het zo gepiept. Bleef niet hangen bij installeren van de apps.

Edit 2: toen ik de P7P via hotspot instelde (data van m'n andere telefoon) en de apps even handmatig forceerde te installeren, toen ging het ineens heel snel.
Het lijkt stuk te lopen op de Google Camera update. Toen ik deze annuleerde ging de rest ineens heel vlot installeren.
Nu eerst opladen want door dit 'gedoe' is de accu al bijna leeg.

[ Voor 42% gewijzigd door Binnetie op 23-10-2022 13:19 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• BGLAdmin
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:58
Ik heb ruim anderhalve week mijn Pixel 7 in gebruik. Ik heb er een eSIM van T-Mobile in zitten.
Ik ben eigenlijk best tevreden tot nu toe.
In het begin had ik gerichtsherkenning aan staan, maar dat geeft toch wel een aantal problemen, dat komt vooral dat deze niet voldoet aan de Class 3 van Android en daardoor de keystore niet unlocked, dat is ook het probleem van veel bank applicaties, waardoor digitale bankpassen niet goed functioneren, dit zal opgelost moeten worden door de banken en dat zij gaan controleren in hun app of de keystore unlcoked is en als dat niet het geval is de juiste identificatie vragen om de keystore te unlocken. Zelf heb ik een rekening bij de ASN Bank (Volksbank) en als de keystore locked is zal de betaal app, een losse app naast de bankieren app, blijven hangen en niets doe, is de keystore unlocked dan werkt deze prima.

Inmiddels ook met het toestel de EU door geweest en het toestel werkt in de EU landen prima, waar 5G beschikbaar is doet die get prima, waar deze niet beschikbaar is schakelt deze keurig terug naar 3G of 4G (er zijn nog best veel gebieden waar geen 4G en/of 5G beschikbaar is in de EU)

Na een dag gebruik heb ik nog ongeveer 50% van de accu beschikbaar met een SOT van ongeveer 5 uur, ik ben geen gamer en of socialmedia gebruiker.

Over een paar weken staat er een trip noordelijk Afrika op de planning, ben benieuwd hoe de ervaring daar zal zijn, zal daar een lokale sim gebruiken, naast de eSIM, om de kosten binnen de perken te houden van mobiel gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:47

Ace

Happy Happy Joy Joy

Ortep schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Onzin, meer dan een half uur over een update van 329mb doen heeft niets te maken met multitasken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Ook met meerdere passen? En ook als je de extra beveiliging op 'onder 50 euro' erop hebt staan?
Bij mij gaat deze combi vaak mis, want dan schiet die van de ene pas naar de bevestiging (vingerafdruk) en terug etc. Niet te doen. Toen ik maar 1 pas óf niet 'bevestiging onder 50 euro' erop had staan ging het wel vlekkeloos.

Denk overigens dat dit meer een app dingetje is dan een Pixel ding ondanks dat die 'ongeldige pas' aangeeft.
hollandje schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:23:
[...]

Bij mij doet de ING app het gewoon met NFC betalingen op de pixel 7 pro. De telefoon moet alleen ontgrendeld zijn en dan doet die het elke keer goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Dit had ik ook. Toen nav een artikel van AndroidPlanet mijn vingerafdrukken in een donkere kamer ingesteld. Ik had al weinig te klagen hierover, maar hierna ging het nog een fractie beter.
Barryvdh schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 07:20:
Mijn accu is redelijk, maar voor mijn gevoel niet veel beter als de accu van mijn 2 jaar oude Pixel 5. Gisteren wel bijna 6 uur SOT met 15% over.

Wat me wel opvalt is dat de vingerafdrukscanner mij vaak niet herkent, vooral als ik hem op de tafel/bank heb liggen ipv in mijn handen.

En de wifi ontvangst lijkt ook minder, hij wisselt sneller naar 5G met zwak signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

nst6ldr schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 12:51:
[...]

De accu is puur de capaciteit, het probleem van de Pixel draait om verbruik.

Nu doet Android in de eerste 24 à 48 uur kijken welke apps je het meest gebruikt en geeft de zaken die je niet vaak gebruikt een profiel waarbij ze in standby worden gedwongen als ze niet open staan. Dat heeft in het begin ook invloed op de accuduur.
Ik vraag mij toch af of dit niet met een software update te fixen is. Qua hardware zullen alleen de SoC en het scherm een noemenswaardige drain kunnen veroorzaken, maar ook daar kunnen softwarematige aanpassingen een verbetering in bewerkstelligen.

Daarbij, ik vraag mij af of er niet juridische consequenties kunnen zitten aan de claims die Google zelf doet. Als blijkt dat die 24 uur geen haalbare kaart is bij normaal gebruik dan is dat misleiding. Wat er op hun site staat:
Voor '24 uur' geldt dat de geschatte batterijduur gebaseerd is op tests met het batterijgebruiksprofiel van een gemiddelde Pixel-gebruiker bij een combinatie van gesprekken, data, stand-by en gebruik van andere functies. De gemiddelde batterijduur tijdens de tests was ongeveer 31 uur.
Ergens vermoed ik wel dat er ruimte is voor verbetering, zeker als je kijkt naar de Tweakers review houdt de S22 ultra met ook een 5000 mAh batterij, een Exynos SoC (wel lagere snelheid) en een iets meer helder en groter scherm. Die houdt het toch 3 uur langer vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
Pietje7 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:09:
Ook met meerdere passen? En ook als je de extra beveiliging op 'onder 50 euro' erop hebt staan?
Bij mij gaat deze combi vaak mis, want dan schiet die van de ene pas naar de bevestiging (vingerafdruk) en terug etc. Niet te doen. Toen ik maar 1 pas óf niet 'bevestiging onder 50 euro' erop had staan ging het wel vlekkeloos.

Denk overigens dat dit meer een app dingetje is dan een Pixel ding ondanks dat die 'ongeldige pas' aangeeft.

[...]
Enkele pas, werkt met zowel beveiliging onder 50 aan als uit :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
Loop toevallig in de westfield mall en ze hebben daar een stand van Google staan met een Pixel 7 Pro :)

Zo toch maar even koekeloeren :D

Heb ik in ieder geval een feel voor het toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

outlandos schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Nu nog maar op 77% en met bijna 2 uur SOT. Lijkt echt beter te worden..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:38
Zijn er meer tweakers die via ING geen mobiele pas kunnen aanmaken? Ik heb de app al 2 keer opnieuw ingesteld maar het lukt niet. We konden je rekeningen niet vinden is de foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
pdavie2311 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:00:
[...]

Nu nog maar op 77% en met bijna 2 uur SOT. Lijkt echt beter te worden..
Hier op 71% met 3u12m SOT 3u51m van de lader
Heb wel vandaag op 1080p gezet en 60 Hz
Tevens mijn Chrome browser op donker gezet. Is geen standaard instelling. Heb nu overal zwarte achtergrond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGLAdmin
wjnieuw schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:07:
Zijn er meer tweakers die via ING geen mobiele pas kunnen aanmaken? Ik heb de app al 2 keer opnieuw ingesteld maar het lukt niet. We konden je rekeningen niet vinden is de foutmelding.
Heb je gezichtsherkenning aan staan, zo ja zet die eens uit en probeer het opnieuw.
Het lijkt er op dat de bank applicaties niet goed omgaan met de biometrische classes van Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

codex schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 13:14:
[...]

Ik vraag mij toch af of dit niet met een software update te fixen is. Qua hardware zullen alleen de SoC en het scherm een noemenswaardige drain kunnen veroorzaken, maar ook daar kunnen softwarematige aanpassingen een verbetering in bewerkstelligen.
Hangt er maar net van af. Je kan Android zelf weliswaar verbeteren, maar hoe de markt z'n apps ontwikkeld kunnen ze niet zoveel invloed op uitoefenen. Beter nog: al zouden ze dat wel kunnen en de Tensor/Exynos telefoons redden ineens een hele dag, dan zou de concurrentie ineens met terugwerkende kracht 2+ dagen redden. Dus daar helpt Google zichzelf ook niet mee.

Het enige wat Google hier zou kunnen doen is eens goed nadenken of Tensor wel een goed idee was, en zo ja, eens behoorlijk wat aan R&D gaan doen.
[...]

Daarbij, ik vraag mij af of er niet juridische consequenties kunnen zitten aan de claims die Google zelf doet. Als blijkt dat die 24 uur geen haalbare kaart is bij normaal gebruik dan is dat misleiding. Wat er op hun site staat:
Dat zou dan echt een consumenten organisatie moeten doen, en dan nog is een heel leger aan advocaten niet iets waar iedereen evenveel zin in heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
[...]

[...]

Ergens vermoed ik wel dat er ruimte is voor verbetering, zeker als je kijkt naar de Tweakers review houdt de S22 ultra met ook een 5000 mAh batterij, een Exynos SoC (wel lagere snelheid) en een iets meer helder en groter scherm. Die houdt het toch 3 uur langer vol.
Kennelijk is 24uur gebruik volgens Googles testmethode wel haalbaar dus denk niet dat er iets valt te claimen vooral niet omdat velen wel een dag doorkomen. Google heeft deze informatie allemaal dus je zult wel hele goede bewijzen moeten hebben om Google van misleiding te kunnen betichten.

De S22U doet het volgens Tweakers beter maar volgens PhoneArena doet de Pixel het beter dan S22U.
Ik heb nog een iPhone 13 Pro die bij mij best een goede accuduur heeft maar ga je naar GSMArena dan is de accuduur middelmatig.

Er is nog geen 'Standaard' om accuduur te meten en elke reviewer test weer anders en ieders gebruik is ook weer anders. Ik zit nu op 4:30uur met 53% maar zit ook de hele dag binnen.

[ Voor 4% gewijzigd door Garret1410 op 23-10-2022 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Abn Amro werkt hier vlekkeloos via Google Pay. Creditcard ook. Nog 0 errors in 20+ transacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:36
Is er iemand die problemen ervaart met het opladen van de Pro in de auto? Ik heb al jaren een PD charger die in de 12V aansluiting zit. Gisteravond kon ik mijn 7 niet opladen met dezelfde usb-c kabel als die ik voor de 5 gebruikte. Zodra ik de kabel inplugde, kreeg ik het oplaad geluid te horen, met het batterij icoon wat elke seconde wisselde van opladen naar niet opladen. Ik heb net gecheckt met een andere kabel, maar ook die werkte niet. Toen ik de 5 weer aansloot op de 12v charger, werkte het zonder problemen???

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
outlandos schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:27:
Abn Amro werkt hier vlekkeloos via Google Pay. Creditcard ook. Nog 0 errors in 20+ transacties.
Heb je dat via de wallet geïnstalleerd?

Ook met Face unlock?

Met mijn Samsung A72 kon ik het zonder problemen gebruiken. Ook met de A71, A50 en een oude UMI telefoon

Mijn Visa kaart krijg ik niet gekoppeld aan de Wallet.

Heb in duitsland 1x contactloos kunnen betalen bij een wc in een wegrestaurant.
In wegrestaurant lukte het niet. Ook niet bij de Lidl en Europapark.
In Nederland lukte het helemaal niet tot nu toe. AH, Action en Lidl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Garret1410 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:00:
[...]

Er is nog geen 'Standaard' om accuduur te meten en elke reviewer test weer anders en ieders gebruik is ook weer anders. Ik zit nu op 4:30uur met 53% maar zit ook de hele dag binnen.
Tweakers zit anders behoorlijk in de buurt:
[...]

Het zijn dezelfde snapshots van websites die we lokaal hosten, met altijd het scherm op dezelfde helderheid van 250 candela per vierkante meter, altijd via hetzelfde wifi-netwerk of, bij 4g, met dezelfde simkaarten bij dezelfde provider. In ons gebouw zit intern een antennesysteem, waardoor we variabelen zoals drukte op het mobiele netwerk in de omgeving uitsluiten.

We vinden het stiekem wel jammer dat we niet met goed fatsoen dezelfde browser op de telefoons kunnen krijgen, want ook die verschilt natuurlijk en dat is niet wat we willen meten. Op iPhones is het altijd Safari iig, en op Android de standaardbrowser, vaak Chrome :)
Dus je kan er vanuit gaan dat de omstandigheden van de geteste toestellen overal gelijk zijn.

Ik heb naast GeekerWan en Tweakers nog geen reviewers gezien die dit nauwkeurig proberen te vergelijken, het meeste komt neer op "mwoah, als ik 'm oplaad en gebruik dan red ik ongeveer X uur".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hardtarget schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

Heb je dat via de wallet geïnstalleerd?

Ook met Face unlock?

Met mijn Samsung A72 kon ik het zonder problemen gebruiken. Ook met de A71, A50 en een oude UMI telefoon

Mijn Visa kaart krijg ik niet gekoppeld aan de Wallet.

Heb in duitsland 1x contactloos kunnen betalen bij een wc in een wegrestaurant.
In wegrestaurant lukte het niet. Ook niet bij de Lidl en Europapark.
In Nederland lukte het helemaal niet tot nu toe. AH, Action en Lidl
Pro tip: https://www.curve.com/

1 kaart die je aan al je bestaande creditcard en prepaid cards kunt koppelen. Enorm handig en werkt perfect in combinatie met Google Pay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 21:35
Ik heb het nu 2 keer gehad dat mijn mobiele internet niet wil opstarten op mijn P7P als ik bij mij uit de lift stap. Ik vermoed dat de verbinding dan kort eruit knalt en niet volledig op komt. Het uit en aan zetten van mobiel internet helpt dan niet, ik start dan mijn mobiel opnieuw op. Zijn er meer mensen die dit meemaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
MoonRaven schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:49:
Ik heb het nu 2 keer gehad dat mijn mobiele internet niet wil opstarten op mijn P7P als ik bij mij uit de lift stap. Ik vermoed dat de verbinding dan kort eruit knalt en niet volledig op komt. Het uit en aan zetten van mobiel internet helpt dan niet, ik start dan mijn mobiel opnieuw op. Zijn er meer mensen die dit meemaken?
Ik heb al wel paar keer in de auto gehad dat mijn muziek uit ging onderweg.
Ik zet altijd hotspot aan als ik in de auto zit.
Weet niet wat de oorzaak is van het wegvallen, maar met oude telefoons nooit last van gehad.
Zou dus goed kunnen zijn dat mobiele data uitvalt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardtarget
outlandos schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

1 kaart die je aan al je bestaande creditcard en prepaid cards kunt koppelen. Enorm handig en werkt perfect in combinatie met Google Pay.
Bedankt voor de tip, ga het zo eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xyklJVbEzxkR3dnMZoLcjE6YFMg=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/gR6wS2DBoxCOOpUtow48XGUZ.webp?f=fotoalbum_large

Mijn vriendin heeft een vreemd probleem met haar P7, vrij geregeld als ze uit een app wil door vanaf midden onderaan het scherm naar boven te swipen verdwijnt de app niet, maar blijft hij in een kleine versie midden op het scherm staan en loopt de app/telefoon min of meer even vast.

Dacht eerst dat dit iets te maken zou kunnen hebben met one-handed mode maar dat staat uit.

Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen en hoe dit is te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10
Homeland schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:03:
[Afbeelding]

Mijn vriendin heeft een vreemd probleem met haar P7, vrij geregeld als ze uit een app wil door vanaf midden onderaan het scherm naar boven te swipen verdwijnt de app niet, maar blijft hij in een kleine versie midden op het scherm staan en loopt de app/telefoon min of meer even vast.

Dacht eerst dat dit iets te maken zou kunnen hebben met one-handed mode maar dat staat uit.

Als je vanaf beneden swypt en je stopt in het midden van het scherm dan kan je snel wisselen tussen apps. Dat lijkt hier te gebeuren. Kan zij vervolgens ook naar links en recht door alle openstaande apps scrollen?

[ Voor 4% gewijzigd door Slaapje op 23-10-2022 19:08 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Homeland schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:03:
[Afbeelding]

Dat ligt niet aan het toestel van je vriendin. Die bug had ik al op mijn 6P en nu weer op mijn 7P..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Slaapje schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

Als je vanaf beneden swypt en je stopt in het midden van het scherm dan kan je snel wisselen tussen apps. Dat lijkt hier te gebeuren. Kan zij vervolgens ook naar links en recht door alle openstaande apps scrollen?
Helaas is dat het niet, andere apps tonen niet, de app die ineens klein is kan ook niet makkelijk weer volledig worden geopend of volledig worden gesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

Zijn er eigenlijk ook Tweakers die geen bugs ervaren? Het lijkt wel alsof iedereen wel iets heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 08:29
Diw van mij doet het perfect:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
blueman85 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:47:
Is er iemand die problemen ervaart met het opladen van de Pro in de auto? Ik heb al jaren een PD charger die in de 12V aansluiting zit. Gisteravond kon ik mijn 7 niet opladen met dezelfde usb-c kabel als die ik voor de 5 gebruikte. Zodra ik de kabel inplugde, kreeg ik het oplaad geluid te horen, met het batterij icoon wat elke seconde wisselde van opladen naar niet opladen. Ik heb net gecheckt met een andere kabel, maar ook die werkte niet. Toen ik de 5 weer aansloot op de 12v charger, werkte het zonder problemen???
Ik heb vandaag mijn nieuwe autolader getest. Op mijn vorige telefoon werkte het goed, hij laadde sneller op dan de thuislader. De Pixel 7 Pro gaat ook vlot (voor mijn doen), deze komt zo rond de 19,5W (hij was toen 48% toen ik ging laden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
Ook geen bugs op de ing mobiele pas na. Die krijg ik niet geactiveerd. Ook met face unlock uit lukt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
wjnieuw schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 15:07:
Bij mij lukte het ook niet, 3,4* geprobeerd, met face unlock uit. Maar zojuist deed hij het opeens wel. Denk dus blijven proberen... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
Binnetie schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:25:
[...]

Ik heb vandaag mijn nieuwe autolader getest. Op mijn vorige telefoon werkte het goed, hij laadde sneller op dan de thuislader. De Pixel 7 Pro gaat ook vlot (voor mijn doen), deze komt zo rond de 19,5W (hij was toen 48% toen ik ging laden).
Kan je me vertellen welke lader jij gebruikt en eventueel een link naar waar ik die kan aanschaffen? Misschien moet ik toch eens gaan kijken naar een andere lader wellicht,maar blijf het vreemd vinden dat het ineens niet werkt...

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
blueman85 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:36:
[...]

Kan je me vertellen welke lader jij gebruikt en eventueel een link naar waar ik die kan aanschaffen? Misschien moet ik toch eens gaan kijken naar een andere lader wellicht,maar blijf het vreemd vinden dat het ineens niet werkt...
Deze: https://www.amazon.nl/gp/...tle_o01_s01?ie=UTF8&psc=1
Ik heb hem de 17e gekocht voor 12,50 euro. Nu is hij 8 euro :D
Tot nu toe bevalt het goed. Ik rij elke dag 40 min heen en 40 min terug naar mijn werk. Daarin kan ik hem prima opladen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Mensen zonder problemen komen dat niet zo vaak melden.
Mensen mensen met problemen soms 3 keer per dag.
Maar goed, ik kon daarnet ook niet contactloos met mijn p7p betalen bij de parkeergarage.
Mijn vrouw met haar p5 ook niet. Onze pinpassen deden het ook niet contactloos. Zal vast aan mijn p7p liggen, die zal de automaat wel gesloopt hebben. >:)
Bij de bioscoop en het restaurant deed hij het gewoon wel.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 23:38
jvang schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:32:
[...]

Bij mij lukte het ook niet, 3,4* geprobeerd, met face unlock uit. Maar zojuist deed hij het opeens wel. Denk dus blijven proberen... |:(
Hier hetzelfde. Na ongeveer 10 keer werkte het. AdGuard eraf via 4g werkte het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
Jeetje.. op marktplaats worden de 128GB P7P aangeboden voor rond de 750 nieuw in doos. Dat is wel erg snel 🤔

[ Voor 5% gewijzigd door Knamix op 23-10-2022 20:12 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vinpower
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:16
codex schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:20:
Zijn er eigenlijk ook Tweakers die geen bugs ervaren? Het lijkt wel alsof iedereen wel iets heeft.
Ik ervaar niks van wat in dit topic allemaal voor bij komt, godzijdank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-09 12:28
blueman85 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 19:36:
[...]

Klinkt een beetje als een lader/kabel met onvoldoende laadcapaciteit.

https://www.instagram.com/cncdepartment/ Diverse projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Laatst online: 00:08
Knamix schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:12:
Jeetje.. op marktplaats worden de 128GB P7P aangeboden voor rond de 750 nieuw in doos. Dat is wel erg snel 🤔
Waarschijnlijk verkopen ze de Pixel Watch ook nog los en hebben ze een paar euro winst.
Ik zie zelfs grappenmakers die de Pixel 7 Pro 128Gb + Watch verkopen voor 1099 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door qwasd op 23-10-2022 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
outlandos schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 17:42:
[...]

Vandaag aangevraagd en ingesteld als standaard betaalkaart.
Zojuist naar de AH geweest en het werkte niet.
Toen nog maar een keer mijn ABN kaart geprobeerd en die werkte ineens wel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In ben één van de testpanel gebruikers die sinds bijna 2 weken het toestel al aan het uitproberen is. Inmiddels staat mijn uitgebreide review online.

Waar ik momenteel met name tegenaan loop zijn de contactloze betalingen. Waar dit voorheen op mijn S10 en daarna de S21 vrijwel probleemloos ging, heb ik bij bepaalde betaal terminals steevast een probleem dat de "pas" niet geaccepteerd wordt. Bij de AH heb ik geen problemen, maar betaal terminals in een parkeergarage, diverse toiletpoortjes en in een kinderspeelparadijs wel problemen. Gelukkig had ik dit keer wel mijn fysieke betaalpas mee, maar meestal heb ik hem niet mee.

Face unlock heb ik nog nooit gebruikt. Ik heb er wel meerdere passen in staan van ABN.
Binnetie schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 09:04:

Ik kwam van een Samsung S21 5G. Overzetten ging vrij soepel en snel. Meeste apps werden wel via de playstore gedownload leek het. Al heeft hij niet alle apps meegenomen. Maar dat is bij iedere overstap een issue geweest. Al gaat het de laatste jaren beter dan in de begin jaren van Android.

[ Voor 34% gewijzigd door jules op 23-10-2022 21:55 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
FSSF schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:49:
[...]

Klinkt een beetje als een lader/kabel met onvoldoende laadcapaciteit.
Hmm je zou toch zeggen dat de Pixel 5 met dezelfde snelheid laad als de 7 Pro?

De combinatie lader kabel werkte prima op de 5 maar ging niet laden bij de 7 Pro?

Aan de kabel ligt het sowieso niet, want i.c.m powerbank werkt het als een malle

Hoop niet dat ik teveel off topic ga 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Zit nu op 4u SOT op de P7, met nog 28 procent over (vanochtend 8:15 van de lader) Zou met gemak de 5u-6u dus moeten halen nu, maar dat ga ik niet redden meer vandaag haha.
Heb wel vandaag gelet op scherm helderheid. Wat lager gezet. Opvallend veel batterij gebruik door Spotify laatste 24u, namelijk 14% terwijl ik dat niet heb gebruikt, dus vreemd, anders was verbruik misschien nog beter geweest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BGLAdmin
Ja hoor, Ik ben eigenlijk best tevreden over mijn P7
Alleen jammer dat de app bouwers vaak nog gebruik maken van de oude API´s van Android. waardoor digitale betaalpassen en password managers nu problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

blueman85 schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 16:47:
Ik kwam er achter dat mijn auto op zowel head unit als 12v snel laad. Werkt verder prima.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 01:48
Vanmorgen half 8 van de lader...3u5m SOT en nu nog 57% batterij #happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Florine schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 22:08:
Heb wel vandaag gelet op scherm helderheid. Wat lager gezet. Opvallend veel batterij gebruik door Spotify laatste 24u, namelijk 14% terwijl ik dat niet heb gebruikt, dus vreemd, anders was verbruik misschien nog beter geweest.
Een van de redenen waarom ik YouTube Music gebruik, het lijkt beter samen te werken met Android.

Ik zit bijna iedere dag wel 1-1,5 uur in de auto. Misschien niet iedere weekenddag. Ik navigeer met behulp van Android Auto en heb mijn telefoon dan altijd aan de lader hangen. Heb afgelopen week ook gebruik gemaakt van de draadloze lader. Ik had de eerste week het gevoel dat ik hem nauwelijks bij hoefde te laden. Maar sinds ik een hoesje gebruik, moet ik hem 's avonds toch nog wat bij laden. 's Nachts hing hij dan niet aan de lader. Echt een unicum voor mij. Met de brick toestellen was dat voor het laatst dat ze meer dan een dag mee gingen.

[ Voor 38% gewijzigd door jules op 23-10-2022 23:25 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
hardtarget schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Curve werkt alleen met creditcards en prepaid creditcards. AH accepteert geen creditcard, daar werkt Curve dus niet. Bij de meeste Jumbo's kun je wel met creditcard betalen en werkt Curve dus wel. Zelfde voor Lidl en Dirk.

Overal waar ze geen creditcard accepteren betaal ik met mn abn Amro kaart in Google Pay (dus niet via Curve).

[ Voor 20% gewijzigd door outlandos op 24-10-2022 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoonRaven
hardtarget schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 21:13:
[...]

Bij mij werkt Curve inderdaad bij de AH niet, bij elk andere supermarkt wel. Ik denk dat het ligt aan de betaal terminal die ze gebruiken.Lidl en Jumbo werken perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

MoonRaven schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 00:26:
[...]

Bij mij werkt Curve inderdaad bij de AH niet, bij elk andere supermarkt wel. Ik denk dat het ligt aan de betaal terminal die ze gebruiken.Lidl en Jumbo werken perfect.
Of je kijkt op de website van AH en je ziet dat AH geen debet cards als betaalmiddel accepteert....
Betalen met creditcard
In sommige winkels kan je met je creditcard of buitenlandse pre-paid debetkaart betalen: de winkels op Schiphol, veel stationswinkels, de winkel achter het paleis op de Dam in Amsterdam en de winkel aan de Weteringschans in Amsterdam. Bij alle andere winkels kan dit niet.
https://www.ah.nl/klanten...ls/zelfscannen-en-betalen

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nielsfields
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 13:03
Gebruik de P7 nu een paar dagen. Alles lijkt vrij goed te werken, alleen die (niet te verwijderen) google search bar op het homescreen had van mij niet gehoeven.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:10
nielsfields schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Gebruik de P7 nu een paar dagen. Alles lijkt vrij goed te werken, alleen die (niet te verwijderen) google search bar op het homescreen had van mij niet gehoeven.
Als je je er echt aan stoort is Nova launcher een mooi alternatief.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
wjnieuw schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 20:11:
[...]

Hier hetzelfde. Na ongeveer 10 keer werkte het. AdGuard eraf via 4g werkte het.
Mobiel betalen werkte ook bij de Appie. Met ING mobiele pas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
Ook mijn testpanel-review van de Pixel 7 Pro staat inmiddels online :)

Ben erg positief over het toestel. De laatste 'Google' toestellen die ik heb gebruikt waren de Nexus 5 en 5X. Daaraan merkte je direct dat je qua bouwkwaliteit (en bij de 5X ook qua specs) niet écht een flagship in je handen had. Dat vind ik bij de 7 Pro wel degelijk het geval.

Inmiddels ook weer wat bijgelezen in dit topic en de andere reviews gelezen (dat heb ik gepoogd niet te doen om unbiased te blijven). De genoemde minpunten herken ik zelf ook: de accuduur is eigenlijk net wat te weinig, en ook ik heb niet altijd succes met contactloos betalen. Dit ligt niet aan debit/creditcards (ik heb problemen bij terminals waar mijn vorige telefoon met dezelfde (Rabo/Knab) pas het prima deed) en/of face unlock (dat gebruik ik bijna niet). Hopelijk komt daar een update voor, zodat ik in ieder geval weet waarom de pinterminal zegt dat de pas onjuist is...

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 16:39
Waarom is iedereen eigenlijk zo enthousiast over Face Unlock?

Ik heb al jaren die optie op mijn Xiaomi Mi 9T Pro, maar heb het bewust uitgezet. Je telefoon kon dan makkelijk ontgrendeld worden met een foto van je. Vond het niet echt een veilige blokkade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
ivo001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:59:

Ik heb al jaren die optie op mijn Xiaomi Mi 9T Pro, maar heb het bewust uitgezet. Je telefoon kon dan makkelijk ontgrendeld worden met een foto van je. Vond het niet echt een veilige blokkade.
Ik heb het zojuist met verschillende foto's en zelfs filmpjes van mezelf geprobeerd en ik kan dan niet met face unlock inloggen.

Ikzelf gebruik het niet omdat ik de vingerafdruk sensor fijner vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Simpelweg: gemak. Veilig is het niet, iets dat zelfs Google zelf zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Tot nu toe zeer tevreden met de upgrade naar de 7 Pro vanaf een 6 Pro (waar ik echt niet tevreden mee was, connectiviteit was verschrikkelijk slecht, batterij ook niet om over naar huis te schrijven).

Gisteren 4 uur SoT en nog 60% batterij over en dat is zonder allerlei 'besparingen' aan te zetten.

Aangezien ik veel problemen lees over Face Unlock in combinatie met bank betalingen die dan niet werken, enige wat ik zou moeten moeten doen om te betalen met mn Pixel Watch is het kroontje 2 keer indrukken.

Is dat dan wel voldoende om als veilig genoeg gezien te worden voor een betaling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Ace schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:14:
Tot nu toe zeer tevreden met de upgrade naar de 7 Pro vanaf een 6 Pro (waar ik echt niet tevreden mee was, connectiviteit was verschrikkelijk slecht, batterij ook niet om over naar huis te schrijven).

Gisteren 4 uur SoT en nog 60% batterij over en dat is zonder allerlei 'besparingen' aan te zetten.

Aangezien ik veel problemen lees over Face Unlock in combinatie met bank betalingen die dan niet werken, enige wat ik zou moeten moeten doen om te betalen met mn Pixel Watch is het kroontje 2 keer indrukken.

Is dat dan wel voldoende om als veilig genoeg gezien te worden voor een betaling?
Volgens mij is het ontgrendelen van je Wear OS horloge verplicht bij gebruik van Google Wallet. Dus zodra je je horloge omdoet moet je hem van de vergrendeling afhalen totdat je het horloge weer af doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
Ace schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:14:
enige wat ik zou moeten moeten doen om te betalen met mn Pixel Watch is het kroontje 2 keer indrukken.

Als het hetzelfde werkt als de Galaxy Watch 4 moet je als je hem omdoet een pin/pattern invoeren. Deze zal je opnieuw in moeten voeren als je hem af doet en weer om doet. In mijn ogen is dat veilig ja, of dat veilig genoeg is voor jou is een eigen overweging. Ik denk niet dat dit makkelijk te misbruiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Laatst online: 16:39
MoonRaven schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:09:
[...]

Ik heb het zojuist met verschillende foto's en zelfs filmpjes van mezelf geprobeerd en ik kan dan niet met face unlock inloggen.

Ikzelf gebruik het niet omdat ik de vingerafdruk sensor fijner vind.
Ok, dan hebben ze de herkenning via camera misschien al wat verbeterd. Maar voor zo ver ik weet heb je voor een beetje veilige face unlock wel een infrarood sensor nodig.
https://www.androidauthor...lock-smartphones-3043993/

Toen ik het een paar jaar geleden probeerden, kon iemand in ieder geval gewoon een foto van mij maken, en vervolgens met die foto mijn telefoon unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
barrymossel schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:15:
[...]

Volgens mij is het ontgrendelen van je Wear OS horloge verplicht bij gebruik van Google Wallet. Dus zodra je je horloge omdoet moet je hem van de vergrendeling afhalen totdat je het horloge weer af doet.
Op wearos 2 moet ik ook echt fysiek de wallet app openen voor ik een betaling kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Ik heb het aan staan omdat je met natte vingers nog wel eens gedoe hebt.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

rolfie23 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:35:
[...]

Op wearos 2 moet ik ook echt fysiek de wallet app openen voor ik een betaling kan doen.
Dat is op Pixel Watch ook zo, 2 keer kroontje klikken en dan opent Wallet.

En in combinatie met verplicht unlocken zodra je Watch om doet zoals andere hier zeiden zal het idd als veilig genoeg gezien worden voor een betaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024

Volgens mij is dit inmiddels niet meer van toepassing. Daarnaast vind ik het niet heel boeiend dat iemand met een foto van mij de telefoon kan unlocken. Enige kans dat iemand erin kan komen is een familielid, kleine kans dat iemand die m'n telefoon vindt als ik hem verlies een foto van mij heeft. Hetzelfde als iemand hem steelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Ace schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Dat is op Pixel Watch ook zo, 2 keer kroontje klikken en dan opent Wallet.

En in combinatie met verplicht unlocken zodra je Watch om doet zoals andere hier zeiden zal het idd als veilig genoeg gezien worden voor een betaling.
Aha, ja ik heb 2 fysieke knoppen om apps te openen. Maar daar heb ik wallet niet aanhangen.

Op telefoon en smartwatch nog nooit problemen gehad qua veiligheid. Heb nu ook de normale camera face unlock. Bij verdachte dingen vraagt hij vanzelf om de vinger print.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 10:34
ivo001 schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 11:34:
[...]

Ok, dan hebben ze de herkenning via camera misschien al wat verbeterd. Maar voor zo ver ik weet heb je voor een beetje veilige face unlock wel een infrarood sensor nodig.
https://www.androidauthor...lock-smartphones-3043993/

Toen ik het een paar jaar geleden probeerden, kon iemand in ieder geval gewoon een foto van mij maken, en vervolgens met die foto mijn telefoon unlocken.
En dat is de reden waarom de Pixel 6 geen face unlock doet en de 7 wel; de camerasensor is geavanceerder. Met een foto is een Pixel 7 niet te foppen.

Het klopt echter wel dat de IR techniek veiliger is en bovendien ook goed in het donker werkt. Dat vereist echter ook een grotere 'hap' uit je scherm dan enkel een camerasensor.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie

Haha dit doet pijn om te lezen, ik wist niet dat de 9T Pro dit had :F net nu ik bijna over ben naar de P7P :)

Ik merk overigens wel dat het scherm erg veel stof aantrekt. Met een hoesje heb ik telkens stof onderin mijn scherm liggen. Dat heb ik nog niet eerder gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
nielsfields schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Ben ik het wel mee eens. Zeker nu je via je app drawer meteen zoekopdrachten kunt uitvoeren wordt de search bar steeds meer overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
injectx schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Ben ik het wel mee eens. Zeker nu je via je app drawer meteen zoekopdrachten kunt uitvoeren wordt de search bar steeds meer overbodig.
Via app drawer zoeken? Naar wat?

Ik gebruik de search bar echt meerdere malen per dag, googlen mensen die de search bar irritant vinden niet ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

CRXed schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:51:
[...]

googlen mensen die de search bar irritant vinden niet ofzo?
Present! :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
[...]

Ik gebruik de search bar echt meerdere malen per dag, googlen mensen die de search bar irritant vinden niet ofzo?
Als je in de Pixel Launcher instellingen: "Toetsenbord altijd tonen" aan zet dan werkt het eigenlijk zoals op iOS:
  1. Swipe omhoog om de app drawer te openen
  2. Vul je zoekterm in en druk op het zoek icoontje
  3. Je zoekterm wordt in de browser ingevuld

[ Voor 4% gewijzigd door injectx op 24-10-2022 13:55 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• codex

codex

[...]

Ik ga altijd naar Chrome als ik wat wil zoeken, probeer eigenlijk mijn startscherm altijd zo leeg mogelijk te houden. Als ik mijn toestel binnen heb, zaterdag, zal ik ook meteen Nova erop zetten. Hopelijk draint dat niet mijn batterij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-08 12:55
injectx schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 13:54:
[...]

Als je in de Pixel Launcher instellingen: "Toetsenbord altijd tonen" aan zet dan werkt het eigenlijk zoals op iOS:
  1. Swipe omhoog om de app drawer te openen
  2. Vul je zoekterm in en druk op het zoek icoontje
  3. Je zoekterm wordt in de browser ingevuld
Dat is dus een stap extra dan gewoon in de searchbar typen 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
CRXed schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:05:
[...]

Dat is dus een stap extra dan gewoon in de searchbar typen 8)7
Nee dat is precies hetzelfde. In de app drawer open je de search bar met een swipe en via de searchbar druk je op de searchbar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Golf2vr6 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Met mobiel betalen bedoel je Google Pay neem ik aan. Ik heb ING en dat werkt tot nu toe overal op verschillende apparaten gewoon elke keer. Van kubus tot voorinsteek, openbaar toilet machine, koffie machine etc. (Geen idee hoe ik ze allemaal precies moet omschrijven).
Hoe heb je je telefoon ingesteld? Ik heb bij in de ING-app aangegeven dat ik contactloos wil betalen. Als ik mijn telefoon gebruik om te pinnen, krijg ik een foutmelding. In de telefoon opent de Google Pay app, maar die wil ik niet gebruiken. Moet ik dan toch een kaart toevoegen in de Pay app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
stokkom schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:30:
[...]

Hoe heb je je telefoon ingesteld? Ik heb bij in de ING-app aangegeven dat ik contactloos wil betalen. Als ik mijn telefoon gebruik om te pinnen, krijg ik een foutmelding. In de telefoon opent de Google Pay app, maar die wil ik niet gebruiken. Moet ik dan toch een kaart toevoegen in de Pay app?
Nee maar ik denk wel dat je nu gpay als standaard betaal app op je telefoon hebt ingesteld. Je moet de ING app als standaard instellen.

Als je bij het zoekveld in de telefoon instellingen betaalapp invoerde dan zie je vanzelf de optie om dit in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yhtctlTPn6uXfHMe730mAqQdNO0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WgojoUVRY0Om6xHlCeGCBMKl.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
stokkom schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:30:
[...]
Je kunt bij NFC > Contactloze betalingen de standaard-app instellen. Als je hier de Bankieren App neerzet ipv Google Pay dan wordt Google Pay niet meer geopend. Daarnaast ondersteund ING in Nederland geen Google Pay (in België dan weer wel).
Pagina: 1 ... 20 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen