Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33
Camiel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:52:
[...]

Ik kon eerst tikken op verschillende zoom instellingen. Nu inderdaad werkt de zoom slider niet meer. Ook al een keer opslag gewist
Vreemd want het werkte dus eerder wel gewoon..
Bij mij werkt de zoom slider vanaf het begin al niet. Wacht met smart op een update van de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Ik dacht eerst ook dat hij niet werkt, maar je moet de lijn met puntjes verslepen, en niet het bolletje

Home Assistant configuratie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

Ronald38 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:23:
Goedemorgen dit word direct mijn eerste vraag op dit forum. Ik heb sinds een week de Pixel 7 en zou graag willen weten of ik ook de apps in mappen kan zetten wanneer ik deze omhoog veeg vanuit de onderkant waar alle apps staan. Alvast bedankt
Ik zou inderdaad Nova kiezen, daarmee kan dit wel. Je moet dan naar instellingen -> app drawer of applicatielade en daar kan je een groep aanmaken die dan in een mapje komt.

Overigens gebruik ik Nova op elk toestel omdat ik het gewoon fijner vindt dan elke stock drawer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40
Homeland schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:33:
[...]

Bij Belsimpel heb je 30 dagen de tijd om hem retour te sturen. En daar hoef je in principe geen reden bij op te geven.
Blijf het wel bijzonder vinden dat ze voor een gebruikt product de volle prijs teruggeven. Bij de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen kan je het product terugsturen maar dan mag dan verpakking niet geopend zijn geweest. Sowieso kan je een product wat gebruikt is niet meer als nieuw verkopen. Lijkt mij dus een forse kostenpost voor de (web) winkelier....

Gelieve op deze post niet meer te reageren.

[ Voor 4% gewijzigd door Soundwork op 22-10-2022 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
barrymossel schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:01:
[...]

Ik dacht ook dat het de mobiele verbinding was, aangezien ik de Pixel dual sim gebruikte, overigens zonder 4g. Maar gisteren tijdens twee uur wandelen met route bijhouden en Spotify was er misschien 10% af. Daarna browsen met scherm dus aan en ik zag de procenten eraf vliegen.

Ben bang dat het het scherm is. En ik had niet eens een pro.
Volgens mij is het voornamelijk browsen wat erg hard gaat. Vanmorgen 6u30 van de lader, schermtijd van 1u20 en continu op 4g, YouTube en een beetje Instagram. Nu nog 90% over. Lijkt mij echt meer dan prima.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:34
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:09:
[...]

Blijf het wel bijzonder vinden dat ze voor een gebruikt product de volle prijs teruggeven. Bij de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen kan je het product terugsturen maar dan mag dan verpakking niet geopend zijn geweest. Sowieso kan je een product wat gebruikt is niet meer als nieuw verkopen. Lijkt mij dus een forse kostenpost voor de (web) winkelier....
Verpakking mag gewoon geopend zijn. Je moet het product gewoon kunnen beoordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Slaapje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Volgens mij is het voornamelijk browsen wat erg hard gaat. Vanmorgen 6u30 van de lader, schermtijd van 1u20 en continu op 4g, YouTube en een beetje Instagram. Nu nog 90% over. Lijkt mij echt meer dan prima.
Misschien dat ik toch een slechte batch had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
[...]

Verpakking mag je openen, telefoon mag je gewoon instellen en gebruiken om te kijken of hij bevalt. Ze morgen wel minder geld teruggeven als de telefoon fysieke gebruikssporen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
[...]

Hoe denk je dat ze het met kleding doen? Al snap ik dat electronica anders is zijn jouw rechten hetzelfde. De kosten van retour en verlies daarop is gewoon berekend in de marge. Altijd nog goedkoper dan in elke stad een winkel openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soundwork
@jvang @barrymossel en @Homeland dank voor jullie reacties. Ik weet voldoende zo...
Om het niet teveel offtopic te laten gaan, weer terug naar de ervaringen met de Pixel 7 (Pro) ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 17:09
TheFes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:04:
Ik dacht eerst ook dat hij niet werkt, maar je moet de lijn met puntjes verslepen, en niet het bolletje
Mijn slider is ook gewoon echt veranderd. Ik zie alleen maar 1x staan en een lijn, geen bolletjes verder.
Vreemde is dus dat ik die bolletjes eerst wel had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• michaelvo
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:05
Even kort mijn ervaring na een week de Pixel 7 in gebruik te hebben:

Accuduur: Voor mij echt meer dan genoeg, na een gemiddelde dag met 3 uur SOT zit ik op zo'n 50% resterend. Kanttekening is dat ik geen 5G heb en grotendeels op wifi zit. Wireless Android Auto navigeren lijkt zo'n 10% a 15% per uur te gebruiken, en als ik hem op de draadloze lader gooi in de auto laadt hij langzaam gewoon vol (wordt hij wel enigszins warm).

Camera: Uitstekend. Point and shoot heeft alleen nog maar goede foto's opgeleverd, zelfs bewegende kinderen in een slecht verlichte kamer zijn scherp en de automatische nachtmodus werkt echt onvoorstelbaar goed. En ik kom van een Huawei P30 die ook zeker geen slechte camera had (en ook een uitstekende accuduur overigens).

Betalen: 1x een probleem gehad dat de ABN pas niet geaccepteerd werd, maar bij een 2e poging wel. Ook betalen >50 euro met face unlock bij de AH werkte, hij vroeg daarbij wel nog om een fingerprint ter bevestiging.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
michaelvo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:41:
Betalen: 1x een probleem gehad dat de ABN pas niet geaccepteerd werd, maar bij een 2e poging wel. Ook betalen >50 euro met face unlock bij de AH werkte, hij vroeg daarbij wel nog om een fingerprint ter bevestiging.
Neem aan dat je bij de ABN-AMRO Google Wallet betaling ook de melding "ongeldige pas" terugkreeg op de betaalautomaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
TheFes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:04:
Die puntjes heb ik ook niet :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• michaelvo
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:46:
[...]

Neem aan dat je bij de ABN-AMRO Google Wallet betaling ook de melding "ongeldige pas" terugkreeg op de betaalautomaat?
Klopt. Maar bij een tweede poging deed hij het dus wel gewoon.

WP: ME PUHZ-SW100YAA + EHSC-VM2D + HTWBOI-300 || AC: MHI SRK/C 50 ZS-W + MHI SRK/C 35 ZS-W || PV: 10.4 kWp ZO/ZW + Enphase IQ8+ || MV: Itho Daalderop CVE-S Optima Inside CO2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

In een fysieke winkel had je het product ook in handen kunnen hebben/kunnen uitproberen.

Medelijden met de grote webshops hoef je echt niet te hebben. Al die retouren worden gewoon in de prijs verwerkt.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
B-Art schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:52:
[...]

Die puntjes heb ik ook niet :?
Die krijg je al je het bolletje met bijvoorbeeld 2x een beetje naar boven sleept

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6P2QJVu1i-yXZgicUtAe-YfZsxI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/WyPKKubvWYQ4JcO9dErWpYjm.png?f=fotoalbum_large

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finnie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-12-2024
Mijn Pixel 7 Pro moeten terugsturen voor een omruiling. Twee dagen geleden daar al aangekomen, maar pas vandaag is de status ook daarnaar aangepast. Blijkt nu dat de Hazel niet op voorraad is in DE (afgelopen dagen wel).. Dat is kut :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Heb gisteren voor het eerst contactloos betaald zonder problemen. Zit bij de Rabobank.
Zal het vanmiddag bij andere winkels ook even proberen. Ben trouwens wel gewend om eerst het scherm aan te zetten.
Vind het alleen jammer dat de Rabo creditcard nog niet ondersteund wordt maar dat ligt aan de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
Jullie betalingdissues, worden die niet veroorzaakt doordat je unlocked hebt met face id? Dat resulteert namelijk in een decline tijdens betalen met je telefoon. Je moet unlocken met FPS anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

Jeroenneman schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:56:
[...]

In een fysieke winkel had je het product ook in handen kunnen hebben/kunnen uitproberen.
Dat is inderdaad waar de wet koop op afstand voor bedoeld is. Niet om een product 30 dagen uit te proberen. Goede service hoor van Belsimpel, maar als ik de reacties hier wat lees lijkt het voor sommige mensen doodnormaal om een product 30 dagen te proberen en dan te retourneren. Prima service van een winkel, maar heeft niks met wet koop op afstand te maken.

Dan nog een vraag over de zaklamp, gaat die bij jullie ook na een x aantal seconden weer automatisch uit? Ik bepaal graag zelf wanneer ik hem weer uit zet, maar kan er bij instellingen ook niks over vinden.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
TheFes schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:03:
[...]

Die krijg je al je het bolletje met bijvoorbeeld 2x een beetje naar boven sleept

[Afbeelding]
Dat lukt dus al niet, ik heb 1 bolletje met een lijntje. Daar kan ik niks mee. Kan alleen zoomen met 2 vingers op het scherm.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkRVAR1QTtDiApPsGzE_blFz6uA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/X7B320k3yJVwbMiX9eLERbUm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
outlandos schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:18:
Jullie betalingdissues, worden die niet veroorzaakt doordat je unlocked hebt met face id? Dat resulteert namelijk in een decline tijdens betalen met je telefoon. Je moet unlocken met FPS anders werkt het niet.
Misschien even teruglezen, maakte geen verschil.

Zou voor de pay app ook niet moeten uitmaken, als ik met face id op mn moto g pro (ook geen ir facedetectie) betaalde ging alles goed tot 50 euro. Daarboven vroeg hij automatisch om vingerafdruk of code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 08:29
Ik kan nu prima betalen met de aan betalen app, werkt zonder problemen. (Ook retourpinnen werkte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Wil hem toch gaan halen, ik ben echt een noob waar het gaat om laden enzo, maar werkt mijn P30 Pro lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
nieuws: Google geeft Clear Calling vrij in bèta op Pixel 7 en 7 Pro

Al mensen met de beta op de Pixels?
En is er verschil merkbaar met bellen via de native dialer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
codex schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:39:
Wil hem toch gaan halen, ik ben echt een noob waar het gaat om laden enzo, maar werkt mijn P30 Pro lader?
Ja maar mogelijk niet zo snel als dat je zou verwachten. Heb hier een oudere OnePlus lader die genoeg watt leveren kan maar niet de juiste snellaad protocollen ondersteunt dus werkt hij een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Homeland schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:41:
[...]

Ja maar mogelijk niet zo snel als dat je zou verwachten. Heb hier een oudere OnePlus lader die genoeg watt leveren kan maar niet de juiste snellaad protocollen ondersteunt dus werkt hij een stuk langzamer.
Dus specifiek een lader voor Google halen?

Nog 1 ding waar ik over twijfel, ik heb geen 5G dekking dus schakel dat sowieso uit, maar draint 4G de batterij sneller dan WiFi? Ik zit namelijk thuis altijd op 4G omdat ik toch onbeperkt data heb en de WiFi traag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
OnePlus had volgens mij altijd zijn eigen protocollen waarbij de meeste fabrikanten wel de standaard gebruikten. Ach, het is even proberen en gaat het niet snel genoeg is een andere lader zo aangeschaft, toch?

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
codex schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:43:
[...]

Nog 1 ding waar ik over twijfel, ik heb geen 5G dekking dus schakel dat sowieso uit, maar draint 4G de batterij sneller dan WiFi? Ik zit namelijk thuis altijd op 4G omdat ik toch onbeperkt data heb en de WiFi traag is.
Voor zover ik in dit topic gelezen heb, draint WiFi sneller dan mobiel internet via 4G.

Edit: het blijkt dus andersom te zijn: WiFi snoept minder accuverbruik dan LTE.

[ Voor 8% gewijzigd door Soundwork op 22-10-2022 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelvo
codex schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:39:
Mijn P30 lader deed het niet op de Pixel, dat had ik niet verwacht. Elke andere lader hier in huis wél.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
michaelvo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Mijn P30 lader deed het niet op de Pixel, dat had ik niet verwacht. Elke andere lader hier in huis wél.
Tsja, de Pixel 7 max 20 W en de 7 Pro max 23 W. Dan is de SuperQuickcharge van de P30 een slagje te groot.....

Edit: heeft te maken met laadprotocol en gebruikte chipset.

[ Voor 9% gewijzigd door Soundwork op 22-10-2022 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:11
barrymossel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:56:
[...]

Welke vraag stelde je dan? Je gaf vooral een mening. En dat is prima hoor.

Maar je zegt voornamelijk dat mensen beter hadden moeten weten toen ze een pre order deden. Hoe dan?!
Mijn vraag was hoe je regelt dat een gebruitke telefoon terug kan. Die is ondertussen wel beantwoord.
Ik zei iets over de telefoons in het algemeen, niet specifiek pre-orders.
Mijn mening was en is dat ik zeer tevreden ben, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
En ik ben van mening dat het bijzonder (en dus goede service) is dat een product gebruikt kan worden en dan alsnog retour gestuurd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
michaelvo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:49:
[...]

Daar is al heel veel over gesproken bij de pixel 6 en nu weer over de 7. Check even het accesoires topic of google welke charge brick wel en welke niet. Heeft met de laad techniek vd adapter te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:44
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Tsja, de Pixel 7 max 20 W en de 7 Pro max 23 W. Dan is de SuperQuickcharge van de P30 een slagje te groot.....
Een slagje te groot maakt niets uit, je telefoon pakt maar wat hij hebben kan. Lader 80watt, telefoon 20watt is max 20 watt.
Het gaat om het laadprotocol, quickcharge is van qualcomm, waarvan in deze telefoon geen chip zit en het dus niet ondersteund. Deze telefoon ondersteund PD charge, de afgesproken standaard voor usb C laad protocol.

Pd charge moet al een tijdje verplicht door Google aanwezig zijn. Het begint nu met de tensor processoren en grotere omslag te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

.
Nee, iedere PD (power delevery) lader doet het. De lader van mijn Lenovo laptop doet het er prima mee

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:36
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:39:
nieuws: Google geeft Clear Calling vrij in bèta op Pixel 7 en 7 Pro

Al mensen met de beta op de Pixels?
En is er verschil merkbaar met bellen via de native dialer?
Heb wel de bèta maar nog geen update gehad/gezien op de telefoon. Vraag me af hoe ik het herken, alzijnde pictogram bij het bellen , zou het hetzelfde HD icoon zijn wat ik al zie zodra ik iemand bel? Dat had ik zelfs al op m'n Pixel 5

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
rolfie23 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:10:
[...]

Een slagje te groot maakt niets uit, je telefoon pakt maar wat hij hebben kan. Lader 80watt, telefoon 20watt is max 20 watt.
Het gaat om het laadprotocol, quickcharge is van qualcomm, waarvan in deze telefoon geen chip zit en het dus niet ondersteund. Deze telefoon ondersteund PD charge, de afgesproken standaard voor usb C laad protocol.

Pd charge moet al een tijdje verplicht door Google aanwezig zijn. Het begint nu met de tensor processoren en grotere omslag te krijgen.
Je hebt gelijk, het laadprotocol en CPU is inderdaad waardoor het wel of niet werkt. Max vermogen en genomen vermogen maakt hier inderdaad niets uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
blueman85 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Heb wel de bèta maar nog geen update gehad/gezien op de telefoon. Vraag me af hoe ik het herken, alzijnde pictogram bij het bellen , zou het hetzelfde HD icoon zijn wat ik al zie zodra ik iemand bel? Dat had ik zelfs al op m'n Pixel 5
Nee, HD icoon geeft aan dat je met HD-voice codec belt. Bij VoLTE heb je dat bijvoorbeeld. De beta zou een ClearCall feature moeten hebben waarbij de achtergrond ruis meer wordt gefilterd....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

outlandos schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:18:
Nee ik heb gisteren bij een winkel ook weer ongeldige pas gekregen, en dat is nadat ik face unlock dus had uitgezet ivm die level 3 biometrische identificatie eis. Dus dat lost het niet op, dit is wel heel vervelend. Het is nu hit and miss voor mij, hij doet het ongeveer 80% van de tijd, maar dat is niet goed genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
[...]

Dat heb ik nu wel gedaan, vandaag wordt de Anker 711 bezorgd en die zou op de maximale snelheid moeten kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex

codex

Besteld, ga het eens een maand aankijken. Als het toch niet is wat ik ervan verwacht had stuur ik hem binnen 31 dagen terug (belsimpel) en laat ik for the time being mijn P30 Pro repareren. Cashback van 100 euro is een leuke extra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:09

13art

Moderator Mobile
[...]
Het één en ander hangt samen met bereik, maar over het algemeen (toestel en merk onafhankelijk) kan je wel stellen dat 4G data een hoger verbruik geeft dan wifi.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Slaapje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 09:14:
[...]

Als ik @barrymossel zijn verhaal lees dan zou dat nog wel eens goed kunnen. Ik zie dat Tensor hardware
accelerated decoding ondersteunt, dus dat zou betekenen dat je in ieder geval niet de efficiëntie met video en geluid kan testen (Netflix, YouTube, spotify, etc).

Browsen is iets wat 'gewoon' met de normale cores gebeurd, en dat zijn grootverbruikers ten opzichte van de concurrentie. In het geval van de Pro lijkt het scherm dan ook een grootverbruiker, over de normale 7 heb ik dat nog niet kunnen ontdekken.

Mysterie wat mij betreft dan opgelost: als je use cases veel leunen op de CPU of GPU, dan ga je hard door je accu heen. Dus bijvoorbeeld navigatie, gamen, browsen en foto/video bewerken. Streamen (audio/video decoden) gebruikt hardware acceleration en is daarom zuiniger - al heb je misschien dan nog het modem wat bij 5G minder zuinig is.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

Vandaag wel de eerste keer gehad dat combi Google Pay/Rabobank/P7 pro werkte bij contactloos betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex

codex

13art schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 12:03:
[...]

Het één en ander hangt samen met bereik, maar over het algemeen (toestel en merk onafhankelijk) kan je wel stellen dat 4G data een hoger verbruik geeft dan wifi.
Even zitten zoeken, vind ik mijn antwoord op Tweakers 8)7
review: Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-09 18:11
B-Art schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:24:
[...]

Dat lukt dus al niet, ik heb 1 bolletje met een lijntje. Daar kan ik niks mee. Kan alleen zoomen met 2 vingers op het scherm.
[Afbeelding]
Heb je in de toegankelijkheidopties toevallig 'toegang via schakelaar gebruiken' aanstaan? Dit veroorzaakt namelijk hetzelfde probleem in de camera app op mijn Pixel 6 Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
Webo schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Heb je in de toegankelijkheidopties toevallig 'toegang via schakelaar gebruiken' aanstaan? Dit veroorzaakt namelijk hetzelfde probleem in de camera app op mijn Pixel 6 Pro.
Yes! Dat was het.. Geen idee waarom ik dat aan heb gezet. Vreemde bug wel denk ik.
Thnx!
(p7p trouwens)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AMDminer
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-09 12:43
Sandyman538 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 10:23:
[...]

Dan nog een vraag over de zaklamp, gaat die bij jullie ook na een x aantal seconden weer automatisch uit? Ik bepaal graag zelf wanneer ik hem weer uit zet, maar kan er bij instellingen ook niks over vinden.
Op mijn P7 gaat de zaklamp niet automatisch uit. Alleen werkt de dubbeltik op de achterkant niet i.c.m. de zaklamp. Heb hier meerdere voorbij zien komen die dat ook ervaren.

Over opladers: heb zowel de originele Google als de Anker nano 3 lader gekocht. Maakt geen verschil in oplaadtijd, allebei even snel. Voordeel van de anker is dat die een stuk compacter is, beter voor mee op reis bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

AMDminer schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Op mijn P7 gaat de zaklamp niet automatisch uit. Alleen werkt de dubbeltik op de achterkant niet i.c.m. de zaklamp. Heb hier meerdere voorbij zien komen die dat ook ervaren.
Het werkt hier prima met de dubbeltik. Maar ik heb het direct weer uitgezet omdat het veel te gevoelig is. Die lamp gaat te pas en te onpas aan als je met je telefoon bezig bent of hem bv in je zak stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
De hele vakantie met creditcard betaald via Google Pay, geen enkele keer fout. Zojuist in Nederland 2 maal geprobeerd met Google Pay via mijn abn amro rekening en ook dat ging goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjvdven
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18-09 10:52
Zojuist bij de Belsimpel de 7 pro even vastgehad en vergeleken met mijn OnePlus 8Pro. Ik kan echt geen enkele reden bedenken om te upgraden. Ik vond de kleuren flets (mag dan wel realistisch zijn maar toch). Hij is mooi maar voelt een stuk goedkoper aan. De camera is goed maar niet 800 euro beter dan de OnePlus in mijn usecase. Kon in de winkel nauwelijks verschillen opmerken (bijna een compliment voor de OnePlus). En ervan uitgaande dat G Pay nu perfect werkt vind ik het totaal geen meerwaarde hebben. Ieder zijn of haar mening natuurlijk maar ik vind dat de smartphone ontwikkeling wel erg heeft stilgestaan de afgelopen jaren. Ik wacht nog even een half jaar af wat de concurrentie te bieden heeft.

RX 7900XTX, 9800X3D, B650 TUF GAMING, 32Gb 6000c30 buildzoid timings , Arctic Freezer II 280mm ||| Galaxy S23 Ultra 512GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
bjvdven schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 14:19:
Ieder zijn of haar mening natuurlijk maar ik vind dat de smartphone ontwikkeling wel erg heeft stilgestaan de afgelopen jaren. Ik wacht nog even een half jaar af wat de concurrentie te bieden heeft.
Denk dat dit wel een beetje de rode draad is. Wat valt er nog significant te verbeteren aan de hedendaagse smartphones? Vingerprintscanners gaan van de achterkant naar de voorkant en misschien weer terug. Elke verandering wordt al verbetering gepresenteerd.

Notches kwamen, werden kleiner en nu weer groter. Elke verandering wordt al verbetering gepresenteerd.

Maar juist met de zaken waar veel vraag naar is, een langere gebruiksduur (accu) en verbeterde repareerbaarheid wordt bijster weinig gedaan. Heeft natuurlijk alles te maken met planned obsolescence.

Het enige waar wel verbetering in is gekomen is de verplichte duur van softwareondersteuning, maar daar was wel wetgeving voor nodig. Hoog tijd dus dat de wetgever ook eens naar bovenstaande zaken kijkt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Zojuist bij de Belsimpel de 7 pro even vastgehad en vergeleken met mijn OnePlus 8Pro. Ik kan echt geen enkele reden bedenken om te upgraden. Ik vond de kleuren flets (mag dan wel realistisch zijn maar toch). Hij is mooi maar voelt een stuk goedkoper aan. De camera is goed maar niet 800 euro beter dan de OnePlus in mijn usecase. Kon in de winkel nauwelijks verschillen opmerken (bijna een compliment voor de OnePlus). En ervan uitgaande dat G Pay nu perfect werkt vind ik het totaal geen meerwaarde hebben. Ieder zijn of haar mening natuurlijk maar ik vind dat de smartphone ontwikkeling wel erg heeft stilgestaan de afgelopen jaren. Ik wacht nog even een half jaar af wat de concurrentie te bieden heeft.
Ik kom van de OP9p en ben juist blij met de Pixel. Wat een bug fest is dat sinds Android 12. Zelfs beveiligings updates kwamen niet meer om de 2 maanden.

FM die niet goed automatisch opstart. Google Pay niet werkend te krijgen op mijn fossil samen met de 9p. Oxygen OS war een voor van Color OS aan het worden is en totaal niet constituent in design. Etc.

Deze dingen werken nu out of de box gewoon goed.

Hier in huis zijn de 7p/8p en 9p nog in gebruik. En het zijn allemaal top telefoons daar niet van. Maar OnePlus is gewoon een Oppo copy aan het worden.

Misschien denk ik na een jaar Pixel er wel anders over en stap ik weer over naar OnePlus of totaal weer iets anders.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 19-09 09:46
Over het algemeen zeer tevree over de pixel 7 pro. Een ding wat mij wel opvalt is het bereik. Meermaals in winkels of gebouwen 0 bereik met Hollandsnieuwe terwijl mijn vriendin haar Oneplus 6t gewoon volledig ontvangst heeft. Ben ook heel benieuwd wat mijn ervaringen in het buitenland zullen zijn waar over het algemeen het bereik een stuk minder goed is :/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 01:48
Ik kom ook van de OnePlus maar vind deze camera stukken beter dan die van de OP... Zelfs met Gcam geïnstalleerd kon die camera imo niet tippen aan die van m'n P7P, zeker in donkere omstandigheden. 2 dingen die ik "mis" zijn het snelle laden en de alert slider

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
Het is volgens mij echt het browsen wat de accu pijn doet. Ik heb vandaag al 4 uur screen on, van alles gedaan maar expres wat minder op tweakers geweest en heb nog 50 procent over. Scherm 100% helderheid vanwege de zon en vanaf 6u30 van de lader af.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:44:
Over het algemeen zeer tevree over de pixel 7 pro. Een ding wat mij wel opvalt is het bereik. Meermaals in winkels of gebouwen 0 bereik met Hollandsnieuwe terwijl mijn vriendin haar Oneplus 6t gewoon volledig ontvangst heeft. Ben ook heel benieuwd wat mijn ervaringen in het buitenland zullen zijn waar over het algemeen het bereik een stuk minder goed is :/
Ook de wifi ontvangst vind ik nog niet geweldig.
Kom van de op9p maar eigenlijk valt me dat het meeste tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Camiel schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:09:
[...]

Ook de wifi ontvangst vind ik nog niet geweldig.
Kom van de op9p maar eigenlijk valt me dat het meeste tegen.
Precies, als blijkt dat het ontvangst zo slecht blijft ga ik toch echt overwegen te switchen naar een andere telefoon. Zal heel jammer zijn want de camera is echt geweldig |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33
Na iets meer dan een week gebruik gaat de batterij van mijn P7 een stuk langer mee dan in het begin. Ik heb 5G wel uitgeschakeld.

Laden gaat redelijk vlot met de snellader van mijn Redmi Note 10. De Pixel geeft daarbij snelladen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aid
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:14:
[...]

Precies, als blijkt dat het ontvangst zo slecht blijft ga ik toch echt overwegen te switchen naar een andere telefoon. Zal heel jammer zijn want de camera is echt geweldig |:(
Hier hetzelfde, ik heb eigenlijk nooit vol wifi bereik (uitstekend) het is altijd 3 van 4 streepjes (goed). Of ik moet 3/4 meter van de router gaan zitten. Ik kom van een op8 pro en daarmee had ik overal in het huis uitstekend wifi bereik. De snelheidstests zijn wel gewoon in orde op de pixel. Wellicht dat de Pixel een andere definitie heeft van een uitstekend wifi signaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvang
Aid schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:21:
[...]

Hier hetzelfde, ik heb eigenlijk nooit vol wifi bereik (uitstekend) het is altijd 3 van 4 streepjes (goed). Of ik moet 3/4 meter van de router gaan zitten. Ik kom van een op8 pro en daarmee had ik overal in het huis uitstekend wifi bereik. De snelheidstests zijn wel gewoon in orde op de pixel. Wellicht dat de Pixel een andere definitie heeft van een uitstekend wifi signaal?
Het aantal streepjes geeft alleen de ontvangst aan, niet de snelheid die je haalt. 1 streep kan sneller zijn dan 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayfano
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-12-2024
Slaapje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:08:
Het is volgens mij echt het browsen wat de accu pijn doet. Ik heb vandaag al 4 uur screen on, van alles gedaan maar expres wat minder op tweakers geweest en heb nog 50 procent over. Scherm 100% helderheid vanwege de zon en vanaf 6u30 van de lader af.
Prima score zo te zien! Heb je ook locatie/bluetooth enzovoort de hele tijd aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Al een andere browser geprobeerd om het te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 16-09 18:44
[quote]Knamix schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Sinds ik vanochtend Vowifi heb uitgezet lijkt de accu opeens ook nog een stukje beter voor zover ik dat kan zeggen na 1 dag.
Lijkt ook een vretertje te zijn en heb het ook niet nodig eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik heb toentertijd een van de eerste OnePlus ones gehad. Daar deed ik met 4-6 uur sot 1,5e dag mee. Ik wil gewoon de zekerheid dat ik een volle dag haal met flink gebruik. Bijladen is gewoon geen optie. Zeker niet bij een nieuwe telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
rayfano schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:35:
[...]

Prima score zo te zien! Heb je ook locatie/bluetooth enzovoort de hele tijd aan?
Alles aan, alleen 5g uit omdat ik daar qua snelheid niets van merk.
Knamix schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:40:
[...]

Al een andere browser geprobeerd om het te testen?
Nee nog niet, komt binnenkort wel.
barrymossel schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Ik heb toentertijd een van de eerste OnePlus ones gehad. Daar deed ik met 4-6 uur sot 1,5e dag mee. Ik wil gewoon de zekerheid dat ik een volle dag haal met flink gebruik. Bijladen is gewoon geen optie. Zeker niet bij een nieuwe telefoon.
Snap ik, als ik jouw resulaten zou halen zou ik hem ook retourneren.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:43
StecaGrid schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 08:22:
Hier is laatst een link geplaatst naar alle instellingen die je kan veranderen om battery life te optimaliseren. Volgens mij was het een link naar xda developers maar mijn Google fu laat me in de steek. Kan iemand mij aan die link helpen?
Ben ook op zoek, effe voor me vrouw tweaken..maar kan die linkt niet vinden.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 15:44:
Dan vraag ik mij af wat klanten die bij Vodafone zelf zitten ervaren met bereik in winkels/gebouwen. Ik heb zelf op mijn Pixel 3a ook een abonnement bij Hollandsnieuwe en dat werkt prima indoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:00:
[...]

Dan vraag ik mij af wat klanten die bij Vodafone zelf zitten ervaren met bereik in winkels/gebouwen. Ik heb zelf op mijn Pixel 3a ook een abonnement bij Hollandsnieuwe en dat werkt prima indoor.
Ja daar zat ik dus ook aan te denken, maar men zou zeggen dat als een derde partij het netwerk van Vodafone gebruikt je in ieder geval dezelfde connectivity hebt. In ieder geval de 2 locaties waar het mij echt op viel was in Amsterdam in de Primark op de 1e etage, en in de promenade in Scheveningen.

Ben zelf persoonlijk erg bang dat in India het bereik heel erg zal zijn aangezien de OnePlus het daar soms moeilijk had. Heb ook wat video's gezien van daar dat op hetzelfde netwerk bij bijvoorbeeld Jio de 4g snelheden en bereik aanzienlijk slechter zijn op de Pixel in vergelijking met Xiaomi en Oppo. Ben ook benieuwd naar de snelheid in bijvoorbeeld China aangezien het een Google toestel is :/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• outlandos
Al 24u van de lader af met 6u SoT en nog 15% over. Voor mij ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Ja daar zat ik dus ook aan te denken, maar men zou zeggen dat als een derde partij het netwerk van Vodafone gebruikt je in ieder geval dezelfde connectivity hebt. In ieder geval de 2 locaties waar het mij echt op viel was in Amsterdam in de Primark op de 1e etage, en in de promenade in Scheveningen.

Ben zelf persoonlijk erg bang dat in India het bereik heel erg zal zijn aangezien de OnePlus het daar soms moeilijk had. Heb ook wat video's gezien van daar dat op hetzelfde netwerk bij bijvoorbeeld Jio de 4g snelheden en bereik aanzienlijk slechter zijn op de Pixel i.v.m. Xiaomi en Oppo. Ben ook benieuwd naar de snelheid in bijvoorbeeld China aangezien het een Google toestel is :/
Je zit technisch gezien op hetzelfde netwerk maar de connectivity verschilt al om Hollandsnieuwe geen 5G toelaat, dus dat is al een autorisatieverschil. Ook zullen Vodafone klanten als eerste toegang houden tot netwerk bij drukte / vol / bezet verwacht ik zo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Je zit technisch gezien op hetzelfde netwerk maar de connectivity verschilt al om Hollandsnieuwe geen 5G toelaat, dus dat is al een autorisatieverschil. Ook zullen Vodafone klanten als eerste toegang houden tot netwerk bij drukte / vol / bezet verwacht ik zo....
Hmm I see. Jammer genoeg net een 1-jaar contract bij hollandsnieuwe aangegaan dus kan nog niet switchen |:( Wil namelijk graag mijn eigen SIM overzetten naar een Esim omdat de pixel maar 1 fysieke simkaart slot heeft en ik die wil gebruiken voor buitenlandse simkaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Hmm I see. Jammer genoeg net een 1-jaar contract bij hollandsnieuwe aangegaan dus kan nog niet switchen |:( Wil namelijk graag mijn eigen SIM overzetten naar een Esim omdat de pixel maar 1 fysieke simkaart slot heeft en ik die wil gebruiken voor buitenlandse simkaarten
Aha, voor E-SIM moet je dan overstappen naar een andere (simonly) aanbieder omdat HN dat namelijk niet ondersteund....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Aha, voor E-SIM moet je dan overstappen naar een andere (simonly) aanbieder omdat HN dat namelijk niet ondersteund....
Handig voor wanneer de volgende generatie telefoons eSIM only wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:30:
[...]

Er zijn goede apps die voor data in het buitenland juist de eSIM gebruiken. Airalo werkt hier erg goed voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dalive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:12
https://www.ifixit.com/An...+on+Facebook+app+inverted

Meer mensen die hier last van hebben (P7P)? Oplossingen die hier worden aangekaart helpen niet, kan er verder weinig over vinden. Gaat om dit geval om TikTok, mijn oplossing is om de app eraf te gooien, maar daar was mijn vrouw het niet mee eens…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
Homeland schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:55:
[...]

Er zijn goede apps die voor data in het buitenland juist de eSIM gebruiken. Airalo werkt hier erg goed voor.
Ja maar bij die services zitten enorm hoge kosten. In India gebruik ik meestal Jio's 15gb prepaid plan voor ₹296 wat nog geen 4€ is. Bij Airalo is hun 15gb voor 6 dagen 44$. Gewoon 1000% duurder :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-09 22:43
Ik ben verdeeld (on)gelukkig met de Pixel 7. Laden is een drama. Bijna geen enkele lader/kabel werkt. Batterij is heel snel leeg. Betalen met ING werkt niet. Geen aanrader.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
stokkom schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:12:
Ik ben verdeeld (on)gelukkig met de Pixel 7. Laden is een drama. Bijna geen enkele lader/kabel werkt. Batterij is heel snel leeg. Betalen met ING werkt niet. Geen aanrader.
Waar ben je dan je wel tevreden mee? :)

Edit: niet dat ik je punten niet snap hoor, alleen lees ik niets positiefs.

[ Voor 10% gewijzigd door Slaapje op 22-10-2022 18:29 ]

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Dat is wel heel vreemd. Elke lader werkt hier van Xiaomi en Samsung. Gelukkig werkt de Rabobank wel bij mij. Misschien dat de ING app nog een update krijgt. Pixel 7 icm Android 13 is nog nieuw.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
Garret1410 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:39:
[...]

Dat is wel heel vreemd. Elke lader werkt hier van Xiaomi en Samsung. Gelukkig werkt de Rabobank wel bij mij. Misschien dat de ING app nog een update krijgt. Pixel 7 icm Android 13 is nog nieuw.
ING werkt wel, alleen niet overal. Laders geen probleem en ik zit ondertussen op 5 en half uur screen on met nog 29% over.

To dare is to do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Laden is een drama. Bijna geen enkele lader/kabel werkt.
Huh? Ongeveer iedere lader werkt hier. Huawei, redmi, lenovo laptop lader, ikea lader, baseus en een one plus lader.
Het enige dat niet werkt is als ik de speciale rode oneplus kabel gebruik.
Natuurlijk niet allemaal snel laden. Daarvoor moet je de nieuwe standaard PD lader hebben.
Mijn laptop kan dat, maar ook de Baseus lader.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:33
hollandje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 17:08:
[...]

Ben zelf persoonlijk erg bang dat in India het bereik heel erg zal zijn aangezien de OnePlus het daar soms moeilijk had. Heb ook wat video's gezien van daar dat op hetzelfde netwerk bij bijvoorbeeld Jio de 4g snelheden en bereik aanzienlijk slechter zijn op de Pixel in vergelijking met Xiaomi en Oppo. Ben ook benieuwd naar de snelheid in bijvoorbeeld China aangezien het een Google toestel is :/
Virtuele providers hebben vaak de beschikken over slechts een gedeelte van het netwerk waar ze op zitten. Waar je als klant van Vodafone of KPN wel 4 of 5 frequenties tot je beschikking hebt binnen het 4G (of 5G) spectrum heb je bij een virtuele provider slechts beschikking over 1 of 2 frequenties.

Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je niet altijd een even goed bereik hebt bij een virtuele provider.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
Slaapje schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:42:
[...]

ING werkt wel, alleen niet overal. Laders geen probleem en ik zit ondertussen op 5 en half uur screen on met nog 29% over.
Tijd om je telefoon eens weg te leggen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Nu online
outlandos schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 19:40:
[...]

Tijd om je telefoon eens weg te leggen ;)
Touche :o

Eerste week he, altijd wat meer spelen. Dus vanaf volgende week kom ik helemaal makkelijk de dag door :+

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hollandje
DurQ schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 18:48:
[...]

Virtuele providers hebben vaak de beschikken over slechts een gedeelte van het netwerk waar ze op zitten. Waar je als klant van Vodafone of KPN wel 4 of 5 frequenties tot je beschikking hebt binnen het 4G (of 5G) spectrum heb je bij een virtuele provider slechts beschikking over 1 of 2 frequenties.

Uiteindelijk zorgt dit ervoor dat je niet altijd een even goed bereik hebt bij een virtuele provider.
Wow, dank voor het inzicht. Wat nieuws geleerd vandaag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Moet zeggen dat ik het idee heb dat het uitzetten van 5g (op jullie advies) inderdaad erg bevorderend lijkt voor de accuduur. En ik merk het connectiviteit/snelheidsverschil niet.
Maar 5 uur sot red ik nooit op 1 lading of zo positief als ze hier (YouTube: Why I’m Sticking with the Pixel 7) zijn over accuduur is voor mij ongelofelijk. Misschien eens opnieuw en clean beginnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
B-Art schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:07:
[...]

Digitaal welzijn in de settings
En toch is dit ook geen goede tool voor SOT, want als jij 'm na middernacht aan de lader hebt en dan nog gebruikt (bijv YouTube filmpje kijken, ik noem maar iets) dan telt dat gewoon op bij de SOT. van de komende dag.
Zo kan je dus al met een uur SOT beginnen als je 's ochtends wakker wordt en 'm van de lader haalt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Pietje7 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 20:17:
Moet zeggen dat ik het idee heb dat het uitzetten van 5g (op jullie advies) inderdaad erg bevorderend lijkt voor de accuduur. En ik merk het connectiviteit/snelheidsverschil niet.
Maar 5 uur sot red ik nooit op 1 lading of zo positief als ze hier (YouTube: Why I’m Sticking with the Pixel 7) zijn over accuduur is voor mij ongelofelijk. Misschien eens opnieuw en clean beginnen.
Waar gebruik je 'm allemaal voor? Want volgens mij heb ik 'm hier wel redelijk door: nst6ldr in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"

Komt ook overeen met wat Wout hier stelt: WoutF in 'Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk'

De Tweakers die er vooral media mee bekijken/luisteren zullen grotendeels een beroep op hardware decoding doen, wat gewoon efficiënt (embedded) wordt afgehandeld. Als je echt de CPU of GPU gaat belasten loop je tegen de beruchte Tensor/Exynos grenzen aan.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Ah ja het klopt wel precies met jouw theorie _/-\o_ Bij mij; veel browsen, foto's (bewerken) en navigatie (niet tegelijk uiteraard ;)) Maar goed..het is meer het subjectieve gevoel van; een telefoon zou dit moeten kunnen zonder bijladen. Maar hé, ik ben helemaal van 'dit wist je van tevoren'.
nst6ldr schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 21:02:
[...]

Waar gebruik je 'm allemaal voor? Want volgens mij heb ik 'm hier wel redelijk door: nst6ldr in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"

Komt ook overeen met wat Wout hier stelt: WoutF in 'Google Pixel 7 en Pixel 7 Pro - Indrukwekkend en teleurstellend tegelijk'

De Tweakers die er vooral media mee bekijken/luisteren zullen grotendeels een beroep op hardware decoding doen, wat gewoon efficiënt (embedded) wordt afgehandeld. Als je echt de CPU of GPU gaat belasten loop je tegen de beruchte Tensor/Exynos grenzen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538

Sandyman538

SandstorM [148839]

AMDminer schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:40:
[...]

Vanmiddag even getest door gewoon de zaklamp met de quick toggle aan te zetten ipv met dubbel tikken op de achterkant en toen bleef de zaklamp wel aan. Toen de telefoon opnieuw opgestart en nu werkt de dubbel tik niet meer om de zaklamp aan te zetten :+ . Mijn 'probleem' gebeurde nadat ik de zaklamp steeds aanzette met het dubbel tikken, maar nu dat niet meer werkt is ook mijn probleem verholpen haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
Dit moet haast wel een refurbished toestel zijn geweest..... je bent namelijk de enige met een screenprotector!

Al die telefoons die nu worden teruggestuurd, komen uiteindelijk vast wel in een nieuw doosje terecht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:16
CRXed schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 22:01:
[...]

Dit moet haast wel een refurbished toestel zijn geweest..... je bent namelijk de enige met een screenprotector!

Al die telefoons die nu worden teruggestuurd, komen uiteindelijk vast wel in een nieuw doosje terecht...
Maar hij heeft het toestel al vanaf de 13e volgens mij. Dag 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Vandaag aantal fotos genomen met de Pixel 7, ben erg tevreden!! Ook leuk dat hij soms als je een foto van iets bewegends maakt, automatisch een filmpje/veel fotos maakt om uit te kiezen. Handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17:36
Soundwork schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 11:15:
[...]

Nee, HD icoon geeft aan dat je met HD-voice codec belt. Bij VoLTE heb je dat bijvoorbeeld. De beta zou een ClearCall feature moeten hebben waarbij de achtergrond ruis meer wordt gefilterd....
Zeker, maar vraag me af of er voor de ClearCall feature ook een bepaald icoon in beeld is als je belt....

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ortep schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 13:55:
[...]

Het werkt hier prima met de dubbeltik. Maar ik heb het direct weer uitgezet omdat het veel te gevoelig is. Die lamp gaat te pas en te onpas aan als je met je telefoon bezig bent of hem bv in je zak stopt
Als je nog iets verder naar beneden scrollt bij de Quick Tap settings staat er een optie "Require stronger taps". Die ook al geprobeerd? Ik moest dan in ieder geval behoorlijk stevig tikken, leek me vrij lastig om per ongeluk nog te doen.

Edit:

Ik heb afgelopen avond de Night Sight nog wel even goed kunnen testen O-) .

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52447174125_70cbde71ae_w.jpg

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52447008144_bb9d68d1fa_w.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Propane op 23-10-2022 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Laatst online: 21:09
Mijn accu is redelijk, maar voor mijn gevoel niet veel beter als de accu van mijn 2 jaar oude Pixel 5. Gisteren wel bijna 6 uur SOT met 15% over.

Wat me wel opvalt is dat de vingerafdrukscanner mij vaak niet herkent, vooral als ik hem op de tafel/bank heb liggen ipv in mijn handen.

En de wifi ontvangst lijkt ook minder, hij wisselt sneller naar 5G met zwak signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb ook eindelijk eens kunnen starten met de P7 Pro. Leuk toestel, even wennen aan het formaat.
Gisteren op een verjaardag lagen er wat telefoons bij elkaar en zag ik dat mijn oude telefoon gewoon de kleinste was (Mi 9T Pro). De grotere toestellen vielen best mee eerlijk gezegt.

Het instellen duurde lang. Op de een of andere manier wilde het niet via de kabel en moest het door de lucht. Ben maar gaan slapen. Nu de melding dat min Google Foto's backup vol zit (heb de standaard 15GB) en hij is nog bezig met apps installeren. Dus nog maar even rustig laten liggen.

Gebruiken jullie voor het fotobeheer de Google Fotos app of iets anders? Ik zit te denken om Synology Photos te gaan gebruiken. Ik zoek iets wat mijn foto's upload in originele kwaliteit (backup maakt) en dan eventueel verwijderd van mijn telefoon. Maar dat ik ze wel makkelijk kan terugkijken en eventueel doorsturen via Whatsapp.
Ik heb hiervoor een Synology Nas, meende ook ergens gelezen te hebben dat er onbeperkte Google Storage hiervoor was, maar dat dit inmiddels is afgelopen.

Hopelijk over een uurtje verder de telefoon verkennen. Navigeren met gestures is wel wennen :)
Edit: ik zie dat het installeren van de apps echt heel langzaam gaat. Het downloaden duurt een eeuwigheid, maar dat heeft niets met de Play Store bug te maken toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 23-10-2022 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Barryvdh schreef op zondag 23 oktober 2022 @ 07:20:
Mijn accu is redelijk, maar voor mijn gevoel niet veel beter als de accu van mijn 2 jaar oude Pixel 5. Gisteren wel bijna 6 uur SOT met 15% over.

Wat me wel opvalt is dat de vingerafdrukscanner mij vaak niet herkent, vooral als ik hem op de tafel/bank heb liggen ipv in mijn handen.

En de wifi ontvangst lijkt ook minder, hij wisselt sneller naar 5G met zwak signaal.
De wifi ontvangst merk ik ook. Mijn oude telefoon heeft vol wifi bereik en bij de Pixel mist '1 streepje'.
Voor de vingerafdruk heeft Android Planet goede tips: https://www.androidplanet.nl/tips/vingerafdruk-sneller/

Mij valt ook het 'tonk geluid' als je op het scherm tikt. Geeft een beetje hol geluid zeg maar.
Pagina: 1 ... 19 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen