Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finnie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-12-2024
red bull schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:28:
[...]

Ik heb in mijn BMW Chinese aftermarket AA wireless, gaat helemaal goed... vanmiddag eens proberen in de Mazda van mijn vrouw...
Even off topic, maar welke Chinese aftermarket AA heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-02 16:34

pdavie2311

Live life to the fullest..

Waarom toch die altijd twijfel. Ga ik de Pro 7 houden of toch weer een iPhone 14 Pro gebruiken. Sinds 8.15 van lader en 36min schermtijd en nu al op 89%..

Dat doet Apple toch echt beter, weliswaar niet met iOS 16 nog maar dat komt wel.

Enige nadeel is dat mijn Galaxy Watch 5 Pro weer niet werkt met een iPhone. Nu kan deze nog retour binnen de 30 dagen maar toch...

Twijfel alom. Combi Pixel met Watch of combi iPhone met Watch scheelt wel snel een 800,- euro als het niet meer is..
Dat is serieus geld en dan mag de batterij wel iets minder zijn haha!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 19:11
injectx schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:36:
[...]

....volgens mij niet. Maar als je nog even kunt wachten dan denk ik dat je relatief goedkoop een Chromecast op Black Friday kunt scoren.
Heb nog een 1e model liggen, maar als ze op bezoek gaat bij haar ouders en familie die ook een LG tv hebben moet je de chromecast mee slepen.
Tv van €1300 en een mob van €899 en niet eens op een knopje kunnen drukken om de foto's te streamen is wel een gemiste kans. 8)7 |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

Steeffoon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:35:
[...]

Vooral binnen/op wifi gebruikt, of juist veel buiten op 4g/5g?
Buiten ik werk buiten heb 5G uitstaan
Foto's wat browsen bellen etc.
Ben tevreden :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Heb nog een 1e model liggen, maar als ze op bezoek gaat bij haar ouders en familie die ook een LG tv hebben moet je de chromecast mee slepen.
Tv van €1300 en een mob van €899 en niet eens op een knopje kunnen drukken om de foto's te streamen is wel een gemiste kans. 8)7 |:(
Dat ligt dus aan de TV en niet aan de telefoon. Als de TV weigert te luisteren kan het gewoon niet

[ Voor 5% gewijzigd door Ortep op 21-10-2022 10:58 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-02 02:38
Ik heb nu een paar dagen de Pixel 7 Pro. Komende van een Xiaomi Mi 11 zijn er een aantal dingen waar ik mij aan erger:

-Apps blijven regelmatig een fractie van een seconde in een klein venster staan wanneer je ze verlaat.
-In de software zit geen functie om de touch gevoeligheid van de schermranden te wijzigen?
-Er is geen mogelijkheid om de kleurweergave van het scherm te wijzigen of te kalibreren? Of de witbalans?
-De functie Dubbele Apps / Parallele Apps ontbreekt?
-De helderheid slider zit heel hoog in het swipe down menu, is niet met één hand te bedienen.
-Er is geen standaard gallerij app die niet werkt met Cloud-synchronisatie.
-Er is geen mogelijkheid om de zoekbalk onderaan je home screen te verwijderen?
-Er is geen mogelijkheid om meer dan 5 apps naast elkaar te zetten op de onderste rij apps in je home screen.

Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of ik er ergens naast zit en sommige dingen wel opgelost kunnen worden of op een andere manier kunnen worden omzeild?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
BasRB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:41:
Ik heb nu een paar dagen de Pixel 7 Pro. Komende van een Xiaomi Mi 11 zijn er een aantal dingen waar ik mij aan erger:
-Apps blijven regelmatig een fractie van een seconde in een klein venster staan wanneer je ze verlaat.
Ik denk dat dit gewoon de animaties zijn?
-In de software zit geen functie om de touch gevoeligheid van de schermranden te wijzigen?
Die functie zou er wel in moeten zitten. Zie: https://imgur.com/a/8gqeD64
-Er is geen mogelijkheid om de kleurweergave van het scherm te wijzigen of te kalibreren? Of de witbalans?
Voor zover ik weet kun je uit 2 opties kiezen; aanpasbaar of natuurlijk.
Klopt.
-De helderheid slider zit heel hoog in het swipe down menu, is niet met één hand te bedienen.
Je kunt one handed mode aanzetten waarmee dit iets gemakkelijekr gaat.
Niet standaard maar wel genoeg in de Play Store.
Niet op de standaard Pixel Launcher. Wel bijvoorbeeld met Lawnchair of Nova.
-Er is geen mogelijkheid om meer dan 5 apps naast elkaar te zetten op de onderste rij apps in je home screen.
Zijn er mensen die mij kunnen vertellen of ik er ergens naast zit en sommige dingen wel opgelost kunnen worden of op een andere manier kunnen worden omzeild?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 1358524

Ik maak hieruit op dat je het graag bij het oude vertrouwde houdt.
Dan is dit niks voor jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05 19:20
DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:45:
[...]

Daar zal LG best een app voor hebben in de Play store.

Deze bijvoorbeeld:
https://play.google.com/s...smartview.screenmirroring

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online

Je moet geen Pixel kiezen als je graag veel settings wilt hebben helaas. Een kale Android is echt heel erg kaal, je moet ervan houden. Ik heb kort een gerootte Pixel 6 Pro gehad met allerlei mods totdat ik besloot dat kale Android gewoon niks voor mij is :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 08:33
Had je heel veel anders verwacht wanneer je van een device met MIUI Android overstapt naar Vanilla Android?

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:22

13art

Moderator Mobile

Dit is waar de pixel telefoons om bekend staan, minimale aanpassingen. Android in zijn meest pure vorm. Miui is precies het tegenovergestelde. Dat is tot de nok aan toe aangepast. Dus dat dit even wennen/schakelen is kan ik me wel voorstellen.Je gaat van het ene uiterste naar het andere.

Wat de gallerij betreft en synchroniseren, dit is bij veel merken het geval. Google leunt hierbij op Google foto's wat zowel als gallerij te gebruiken is als cloud storage voor de foto's.

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 21-10-2022 12:10 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:29

Steeffoon

Smartphone-nerd

13art schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Dit is waar de pixel telefoons om bekend staan, minimale aanpassingen. Android in zijn meest pure vorm. Miui is precies het tegenovergestelde. Dat is tot de nok aan toe aangepast. Dus dat dit even wennen/schakelen is kan ik me wel voorstellen.Je gaat van het ene uiterste naar het andere.

Wat de gallerij betreft en synchroniseren, dit is bij veel merken het geval. Google leunt hierbij op Google foto's wat zowel als gallerij te gebruiken is als cloud storage voor de foto's.
Wat 13art zegt inderdaad. Mijn eerste indruk was; hier ga ik niet aan wennen. Ik verlang terug naar een toestel met een skin (One UI, OxygenOS, you name it...), maar na een week begon ik het meer en meer te waarderen, en ben nu echt heel enthousiast over de kale skin, die toch nog her en der wat handige functies biedt, zoals tappen aan de achterkant om snel een app te openen.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
injectx schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Ik denk dat dit gewoon de animaties zijn?
Die functie zou er wel in moeten zitten. Zie: https://imgur.com/a/8gqeD64
Voor zover ik weet kun je uit 2 opties kiezen; aanpasbaar of natuurlijk.
Klopt.
Je kunt one handed mode aanzetten waarmee dit iets gemakkelijekr gaat.
Niet standaard maar wel genoeg in de Play Store.
Bedankt. Hier heb ik wat aan. Ik heb de genoemde launcher geinstalleerd en deze biedt inderdaad meer mogelijkheden.
Anoniem: 1358524 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:01:
[...]

Ik maak hieruit op dat je het graag bij het oude vertrouwde houdt.
Dan is dit niks voor jou.
Bedankt. Hier heb ik niks aan.
Harmani schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:07:
[...]

Had je heel veel anders verwacht wanneer je van een device met MIUI Android overstapt naar Vanilla Android?
Nou ja, in ieder geval dacht ik dat de software af zou zijn. Doorgaans is men zowel hier op tweakers als op YT enorm lovend over de software van Pixel telefoons. Wanneer ik dan een 3rd party app moet installeren die ik toestemming moet geven om alle content van het scherm te kunnen lezen om de gevoeligheid van de randen te wijzigen valt mij dat inderdaad tegen. Ook wanneer daadwerkelijk handige functies die totaal niet veel systeemgeheugen innemen ineens verdwenen zijn. Mijn twee jaar oude Mi 11 draait op Android 12. De P7P draait op Android 13. Maar toch voelt de Xiaomi voor mij persoonlijk drie Android versies verder. Ik dacht ook dat het standaard in Android zat dat je de schermtemperatuur en dat soort zaken kan wijzigen. Blijkbaar dus niet.

Het zal wel even wennen worden, gelukkig heeft het toestel ook sterke punten. Mocht iemand anders nog tips hebben hoe de genoemde punten te omzeilen, is welkom :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Heb zojuist de Pixel 7 Pro meegegeven aan de koerier, hij gaat terug naar zijn nest. In het begin al hopen en bidden dat de telefoon het einde van de dag haalt, belooft wat voor over een tijdje. Echt alleen de accu was het probleem; de rest was echt geweldig. Ik weet wel één ding; er moet een Pixel komen.

Hoor van een aantal mensen dat bij hun de accuduur inmiddels wel beter is, na kalibratie, maar bij mij ging het juist de andere kant op. En merk ik na een ruime week nog geen enkele verbetering.

Twijfel nu een beetje. Bestel ik de 7 Pro opnieuw elders, omdat het misschien wel een slechte batch was en sommigen wel verbetering merken..., of ga ik de 7 proberen en kan ik die morgen al binnen hebben.

Op de Pro zit een levertijd van 4 weken, maar heeft wel een grotere accu (ook groter scherm, voilà) en een telelens met 5x zoom, dat heeft de 7 niet, en ik krijg niet helder of de accu van de 7 echt beter is...

Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-05 23:19
Steeffoon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:30:
Heb zojuist de Pixel 7 Pro meegegeven aan de koerier, hij gaat terug naar zijn nest. In het begin al hopen en bidden dat de telefoon het einde van de dag haalt, belooft wat voor over een tijdje. Echt alleen de accu was het probleem; de rest was echt geweldig. Ik weet wel één ding; er moet een Pixel komen.

Hoor van een aantal mensen dat bij hun de accuduur inmiddels wel beter is, na kalibratie, maar bij mij ging het juist de andere kant op. En merk ik na een ruime week nog geen enkele verbetering.

Twijfel nu een beetje. Bestel ik de 7 Pro opnieuw elders, omdat het misschien wel een slechte batch was en sommigen wel verbetering merken..., of ga ik de 7 proberen en kan ik die morgen al binnen hebben.

Op de Pro zit een levertijd van 4 weken, maar heeft wel een grotere accu (ook groter scherm, voilà) en een telelens met 5x zoom, dat heeft de 7 niet, en ik krijg niet helder of de accu van de 7 echt beter is...

Wat zouden jullie doen?
Hoe lang had je de 7 Pro? Anders snel achter de koerier aan en terughalen. Mensen weten na een paar dagen al dat de batterij slecht is terwijl dit enorm kan verbeteren...

Ik heb de Pixel 7 Pro nu bijna een week en ik had een Pixel 6 Pro. De batterij van de Pixel 7 Pro is beter met 9-10 uur SOT en 40-60% over aan het einde van de dag. Van de lader af om 7:00 en rond 00:00 gaat ie weer aan de lader. Ik ben enorm tevreden.

Ik moet toegeven dat het enorm kan wisselen. Een bekende van me had bijvoorbeeld na 3 uur gebruik al 10-15% eraf terwijl dat bij mij net 2-3% was met soortgelijk gebruik. Hij ziet echter na een paar dagen ook al verbeteringen door Adaptive battery.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasRB
Steeffoon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:30:

Wat zouden jullie doen?
Als je de telefoon al teruggestuurd hebt, dan zou ik de maatschappij niet langer op kosten jagen en telefoons blijven proberen en terugsturen. Ik zou dan even kijken in een batterij-test grafiek als deze of deze. Vervolgens zou ik een van de telefoons kopen die vaak het beste presteert. Hier doet de P7P het trouwens helemaal niet zo heel slecht. Misschien GPS/Bluetooth/achtergrondprocessen eens uitzetten en/of de schermhelderheid omlaag doen? Of, een telefoon kopen die binnen 20 minuten weer volledig oplaad. Die tijd kun je vast wel ergens vinden gedurende je dag.

Ik zou in ieder geval niet dezelfde telefoon terugsturen en opnieuw kopen. Ik denk dat er maximaal enkele procenten verschil kan zitten in de batterijcapacitieit van verschillende exemplaren. Waarom? Omdat verschillende review kanalen ieder een andere smartphone van hetzelfde type gebruiken en meestal op ongeveer hetzelfde resultaat komen relatief ten aanzien van andere smartphones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:22
[quote]injectx schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Klopt.

Dit is wel ene dingetje bij mij. Ik dacht dat dubbele apps een Android functie was. Ik moet wel dubbele apps hebben anders kan ik net zo goed gelijk het toestel terugsturen.
Heeft iemand een tip hoe ik dubbele apps op een pixel kan zetten. Ik ontvang het toestel morgen volgens Belsimpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-04 09:52
Jmtpes schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:56:
[...]

Klopt.

Dit is wel ene dingetje bij mij. Ik dacht dat dubbele apps een Android functie was. Ik moet wel dubbele apps hebben anders kan ik net zo goed gelijk het toestel terugsturen.
Heeft iemand een tip hoe ik dubbele apps op een pixel kan zetten. Ik ontvang het toestel morgen volgens Belsimpel.
Ik vrees dat je dan echt over moet naar een Samsung, OnePlus of Xiaomi etc. Dit zit er simpelweg niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 09:16
Het verhaal over de accuduur bij het begin leek mij al wel redelijk bekend maar weer veel zorgen hierover. Was er ook bij de P6 maar werd later beter.

Kom van de P6 en die was vooral in de eerste 3/4 dagen erg slecht. Net eind vd dag halen met 3.5/4uur SOT. Dit werd wel beter maar het Mobiele netwerk bleef na aantal maanden veel accu slurpen tot een update pas na 6 maanden.

Bij de P7pro lijken de eerste dagen naar optimalisatie ook belangrijk en is de drain van MN wel weg out the box. 7 uur van de lader op 100% 4 uur SOT en zit op 80%. Heb de P7pro nog geen 24 uur. Vind dit ehct een prima score.

Maar of je het einde vd dag nou haalt met 20 of 40% maakt toch ook niet heel veel uit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmCcx2yo6M1Vq5NZWfq919jdVhY=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/yd54QdSK9MgtN8ueGBPaNCN3.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kTXzWiTCfblhNcYsefknBJMjho8=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/P2ImUQaOZCI6u49N7W0d9lxM.png?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CF-ROB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07-04 22:03
[...]

Klopt.

Zit er standaard niet in maar wel op te lossen met apps. Dual space/parallel app. Zie play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

BasRB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Als je de telefoon al teruggestuurd hebt, dan zou ik de maatschappij niet langer op kosten jagen en telefoons blijven proberen en terugsturen. Ik zou dan even kijken in een batterij-test grafiek als deze of deze. Vervolgens zou ik een van de telefoons kopen die vaak het beste presteert. Hier doet de P7P het trouwens helemaal niet zo heel slecht. Misschien GPS/Bluetooth/achtergrondprocessen eens uitzetten en/of de schermhelderheid omlaag doen? Of, een telefoon kopen die binnen 20 minuten weer volledig oplaad. Die tijd kun je vast wel ergens vinden gedurende je dag.

Ik zou in ieder geval niet dezelfde telefoon terugsturen en opnieuw kopen. Ik denk dat er maximaal enkele procenten verschil kan zitten in de batterijcapacitieit van verschillende exemplaren. Waarom? Omdat verschillende review kanalen ieder een andere smartphone van hetzelfde type gebruiken en meestal op ongeveer hetzelfde resultaat komen relatief ten aanzien van andere smartphones.
Daar heb je zeker een punt. Er werd in een ander topic gemeld dat deze batch mogelijk een productiefout heeft. Ik weet niet of dat accu-gerelateerd is, maar mijn Pixel behaalde waardes die niemand zo slecht kreeg, zo begreep ik van meerderen met een Pro. Dus misschien dat dit écht een maandagochtend model was.

In de sites die je stuurt, zie ik inderdaad prima waardes voor de Pro, maar daar kwam ik verre van in de buurt. Moet wel zeggen dat ik die doorgaans met een korreltje zout neem, omdat deze niet (altijd) representatief zijn voor een dagelijks gebruik. Ik heb inderdaad met zaken gespeeld zoals helderheid, resolutie, netwerk en dergelijke; maar zonder verschil. In de accugrafiek ook verder geen gekke dingen en doe er niet meer mee dan mijn S22+. Dat is ook geen uitblinker, maar zoals de Pixel had ik het nog niet eerder meegemaakt.
qwasd schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:43:
[...]

Hoe lang had je de 7 Pro? Anders snel achter de koerier aan en terughalen. Mensen weten na een paar dagen al dat de batterij slecht is terwijl dit enorm kan verbeteren...

Ik heb de Pixel 7 Pro nu bijna een week en ik had een Pixel 6 Pro. De batterij van de Pixel 7 Pro is beter met 9-10 uur SOT en 40-60% over aan het einde van de dag. Van de lader af om 7:00 en rond 00:00 gaat ie weer aan de lader. Ik ben enorm tevreden.

Ik moet toegeven dat het enorm kan wisselen. Een bekende van me had bijvoorbeeld na 3 uur gebruik al 10-15% eraf terwijl dat bij mij net 2-3% was met soortgelijk gebruik. Hij ziet echter na een paar dagen ook al verbeteringen door Adaptive battery.
Ik heb hem de Pro 8 dagen gehad. Verschillende dingen uitgesloten, getest en gedaan, maar zonder resultaat. Adaptive Battery kan zeker zaken verbeteren, maar dan had ik dat wel langzamerhand moeten merken, en dat is helaas niet gebeurd.
Jouw waardes zijn heel netjes, is dat op voornamelijk WiFi-netwerk, want ik zit doorgaans het vaakst op mobiel netwerk, omdat ik veel onderweg ben. Ben benieuwd wat mensen dan behalen. Daardoor is het voor mij belangrijk dat ik aan het eind van de dag nog wat sap overhou, zodat ik weet dat ik over een jaar nog steeds blij ben met de Pixel ;-)_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
Steeffoon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:17:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Er werd in een ander topic gemeld dat deze batch mogelijk een productiefout heeft. Ik weet niet of dat accu-gerelateerd is, maar mijn Pixel behaalde waardes die niemand zo slecht kreeg, zo begreep ik van meerderen met een Pro. Dus misschien dat dit écht een maandagochtend model was.

In de sites die je stuurt, zie ik inderdaad prima waardes voor de Pro, maar daar kwam ik verre van in de buurt. Moet wel zeggen dat ik die doorgaans met een korreltje zout neem, omdat deze niet (altijd) representatief zijn voor een dagelijks gebruik. Ik heb inderdaad met zaken gespeeld zoals helderheid, resolutie, netwerk en dergelijke; maar zonder verschil. In de accugrafiek ook verder geen gekke dingen en doe er niet meer mee dan mijn S22+. Dat is ook geen uitblinker, maar zoals de Pixel had ik het nog niet eerder meegemaakt.

[...]

Ik heb hem de Pro 8 dagen gehad. Verschillende dingen uitgesloten, getest en gedaan, maar zonder resultaat. Adaptive Battery kan zeker zaken verbeteren, maar dan had ik dat wel langzamerhand moeten merken, en dat is helaas niet gebeurd.
Jouw waardes zijn heel netjes, is dat op voornamelijk WiFi-netwerk, want ik zit doorgaans het vaakst op mobiel netwerk, omdat ik veel onderweg ben. Ben benieuwd wat mensen dan behalen. Daardoor is het voor mij belangrijk dat ik aan het eind van de dag nog wat sap overhou, zodat ik weet dat ik over een jaar nog steeds blij ben met de Pixel ;-)_
Voornamelijk wifi inderdaad maar toch ook wel 4 uurtjes per dag op 5G. Ik heb geen instellingen veranderd zoals 4G forceren etc. (vind ik ook niet nodig voor nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Golf2vr6 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:05:
[...]

Daar zal LG best een app voor hebben in de Play store.

Deze bijvoorbeeld:
https://play.google.com/s...smartview.screenmirroring
Had een andere geprobeerd, deed het helaas niet.
Misschien die van jouw even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Blijkbaar toch wel een hele dunne. 👍🏻

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Bij mij niet hoor..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

Dit heb ik ook nog niet gehoord! Foto?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
@pdavie2311 @zunrob
Bij deze.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oebtbxMmA85JnGpmtWlaCpxLErg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SYlNC4KdUFm5esBiKbZqF9Jv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PANkaWXaTuN2tloiRLfe4hUARgc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9S9rxaVM75d1pyBdC9F1gUD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Nu online
Dat valt niet te ontkennen inderdaad! Wat bijzonder, dat heb ik nog niet eerder gehoord of gezien! Je telefoon was helemaal nieuw, dus in gesloten verpakking?

Welk model en uitvoering? Zou erg mooi zijn als ze deze nu standaard plakken.

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 21-10-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
Ik krijg toch het idee dat het een beetje een roulette spel aan het worden is met de Pixel 7 (pro) kwa accuduur.

De een haalt nog geen 4 uur en de ander bijna het dubbele? Dan is het nog de vraag of dit binnen of buitenshuis is, maar als ik ook naar diverse reviewers kijk op Youtube, dan vraag ik mij toch wel af of er niet een "slechte" eerste batch is.

MKBHD heeft goede accuduur (1 uur lang op volle helderheid met Waze, Bluetooth, Spotify allemaal aan) en heeft bij aankomst 84% wat toch een prima score is? En dan te bedenken dat XDA heeft gezegd dat het scherm een hele grote stroomverbruiker is op hoge helderheid.

Misschien maak ik mezelf wel gek en wil ik gewoon dat de Pixel 7 Pro het goed doet (raak mijn iPhone een beetje zat en wil weer iets nieuws :p ), maar wellicht ga ik einde maand toch een P7P aanschaffen via Belsimpel om het uit te testen.

[ Voor 6% gewijzigd door Knamix op 21-10-2022 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
zunrob schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

Dat valt niet te ontkennen inderdaad! Wat bijzonder, dat heb ik nog niet eerder gehoord of gezien! Je telefoon was helemaal nieuw, dus in gesloten verpakking?

Welk model en uitvoering? Zou erg mooi zijn als ze deze nu standaard plakken.
Was ind gewoon nieuw, 13 Oktober ontvangen en het is de 7 pro uitvoering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Nu online
DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:02:
[...]

Was ind gewoon nieuw, 13 Oktober ontvangen en het is de 7 pro uitvoering.
Welke kleur en hoeveel geheugen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
zunrob schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:15:
[...]

Welke kleur en hoeveel geheugen?
Het gaat om de Hazel/groen 128Gb model. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 15:39:
[...]

Het gaat om de Hazel/groen 128Gb model. 👍🏻
En je doos zat met 2 zeg ls dicht toen je hem kreeg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WXGl3xTuAd4X5yCGK6PO_AXRHIM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rBv1EgqINvrSgIM5ZodeYWGC.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qfCUXxkBZoo-1JKnxxx-DX3SnZw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IqqNBfXeyYQABmoUW0lffUJR.jpg?f=fotoalbum_large

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:28
Knamix schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 14:56:
Ik krijg toch het idee dat het een beetje een roulette spel aan het worden is met de Pixel 7 (pro) kwa accuduur.

De een haalt nog geen 4 uur en de ander bijna het dubbele? Dan is het nog de vraag of dit binnen of buitenshuis is, maar als ik ook naar diverse reviewers kijk op Youtube, dan vraag ik mij toch wel af of er niet een "slechte" eerste batch is.

MKBHD heeft goede accuduur (1 uur lang op volle helderheid met Waze, Bluetooth, Spotify allemaal aan) en heeft bij aankomst 84% wat toch een prima score is? En dan te bedenken dat XDA heeft gezegd dat het scherm een hele grote stroomverbruiker is op hoge helderheid.

Misschien maak ik mezelf wel gek en wil ik gewoon dat de Pixel 7 Pro het goed doet (raak mijn iPhone een beetje zat en wil weer iets nieuws :p ), maar wellicht ga ik einde maand toch een P7P aanschaffen via Belsimpel om het uit te testen.
Ik denk dat je het zo moet zien. Het is heel erg afhankelijk van welke apps er bv gebruikt worden etc. Mijn dochter en ik hebben een tijdje dezelfde telefoon gehad. Zij moest hem veel vaker opladen als ik. En die van haar was sneller versleten. Toen de telefoon nieuw was moest zij hem elke dag opladen en ik deed dat eens in de 2-3 dagen soms 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
Heel apart. Mijn 7pro 128GB pro heeft geen sp. Heb ook geen review of unboxing gezien waar een screenprotector op zat. Bij de 6pro iig ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orfu
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:47
[...]

Klopt.

In geval van WhatsApp: op een van je telefoonnummers whatsapp for business gebruiken ipv standaard. Dat zijn twee verschillende apps nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Lijkt wel alsof je stiekem een refurbished model hebt gekregen. Welke winkel?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Golf2vr6 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:02:
[...]

En je doos zat met 2 zeg ls dicht toen je hem kreeg?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja die had ze eraf getrokken. 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:39:
[...]

Ja die had ze eraf getrokken. 👍🏻
Ze?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleDutch
Cadeau voor mijn vriendin. ☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
nst6ldr schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:27:
[...]

Lijkt wel alsof je stiekem een refurbished model hebt gekregen. Welke winkel?
Gewoon online bij belsimpel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 16:19

Mimiix

Professioneel Prutser

DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:45:
[...]

Gewoon online bij belsimpel.
Heb ik de mijne ook vandaan maar geen screen protector. Mazzelaar

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Orfu schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 16:25:
[...]

In geval van WhatsApp: op een van je telefoonnummers whatsapp for business gebruiken ipv standaard. Dat zijn twee verschillende apps nl.
Bedankt voor het meedenken, maar het gaat om de ING en Xiaomi home apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Jmtpes schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:09:
[...]

Bedankt voor het meedenken, maar het gaat om de ING en Xiaomi home apps.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kkmah7
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-05 10:35
Ik lees wel vaker dat mensen zeggen dat dit niet kan op een Pixel maar het kan wel, iig met de Island app uit de Play Store: https://play.google.com/s...s?id=com.oasisfeng.island

Er wordt dan een native "werk" profiel aangemaakt waar je dan apps in kan installeren.
Voordeel van deze app is dat het een volledige integratie heeft met het Android systeem. Je krijgt dan een tweede tab in je app bibliotheek waar je naartoe kunt swipen. En in je instellingen komen er nieuwe opties bij; je kunt dan bijvoorbeeld andere notificatie geluiden instellen voor apps uit de werk profiel etc...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:05
Kogel is door de kerk. De mijne gaat retour. Batterij staat nu alweer op 34% met matig gebruik en vanochtend van 90 naar 100% opgeladen en twee keer in de auto aan de lader gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:57
[...]

Klopt.

Ik gebruik de app island en dat werkt als een tiet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

barrymossel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:56:
Kogel is door de kerk. De mijne gaat retour. Batterij staat nu alweer op 34% met matig gebruik en vanochtend van 90 naar 100% opgeladen en twee keer in de auto aan de lader gehad.
Helaas hier ook! 35% en vanaf 8.15 van de lader. 3.43 SOT.
Alles gaat retour Belsimpel, ook de Pixel Stand 2. Al een iPhone 14 Pro 256GB gereserveerd om af te halen maandag. We blijven toch maar bij iOs. Alleen niet meer de Watch Ultra, die is mij echt te duur. Komt een Garmin voor in de plaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasRB
kkmah7 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Ik lees wel vaker dat mensen zeggen dat dit niet kan op een Pixel maar het kan wel, iig met de Island app uit de Play Store: https://play.google.com/s...s?id=com.oasisfeng.island

Er wordt dan een native "werk" profiel aangemaakt waar je dan apps in kan installeren.
Voordeel van deze app is dat het een volledige integratie heeft met het Android systeem. Je krijgt dan een tweede tab in je app bibliotheek waar je naartoe kunt swipen. En in je instellingen komen er nieuwe opties bij; je kunt dan bijvoorbeeld andere notificatie geluiden instellen voor apps uit de werk profiel etc...
Ik heb dit net even geprobeerd en het werkt inderdaad als een tiet. Daar is dit forum ook voor, bedankt en wat fijn dat jullie er zijn.

Mijn ervaring met de P7P is nu goede hardware, maar onvolledige software. Die is dusdanig kaal dat ik nu al een heleboel vage apps heb moeten installeren die ik allerlei rechten moet verlenen omdat Google de boel verzaakt. :( Ik snap echt werkelijk niet waarom ze dit soort simpele dingen er niet op zetten. Geen enkele consument die het niet gaat gebruiken heeft er last van. Wil je het wel gaan gebruiken, dan dwingt Google je dus om je eigen privacy te schenden met vage apps. (niet specifiek island app, bedoel ook gevoeligheid randen, launcher, gallerij, 3rd party geluid en screen recorder, en er komt vast nog wel wat bij).

En dat terwijl dit allemaal standaard op mijn oude MI zat. Meestal zijn reviewers software van chinese telefoons aan het afzeiken. Voel me een beetje misleid door de "biased-heid" rondom de hype van een Google software. Mag wel een keer wat meer aandacht aan geschonken worden wat mij betreft.

Het moet ook gezegd worden: De integratie van de camera in 3rd party apps is dan weer een stuk beter. Tja, de perfecte telefoon zal wel niet bestaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 22:01
Hier gaat de Pixel 7 pro ook retour. Eergisteren binnen gekregen en haal maximaal 4 uur SOT.

Weer trrug naar iPhone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

BasRB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:13:
[...]

Ik heb dit net even geprobeerd en het werkt inderdaad als een tiet. Daar is dit forum ook voor, bedankt en wat fijn dat jullie er zijn.

Mijn ervaring met de P7P is nu goede hardware, maar onvolledige software. Die is dusdanig kaal dat ik nu al een heleboel vage apps heb moeten installeren die ik allerlei rechten moet verlenen omdat Google de boel verzaakt. :( Ik snap echt werkelijk niet waarom ze dit soort simpele dingen er niet op zetten. Geen enkele consument die het niet gaat gebruiken heeft er last van. Wil je het wel gaan gebruiken, dan dwingt Google je dus om je eigen privacy te schenden met vage apps. (niet specifiek island app, bedoel ook gevoeligheid randen, launcher, gallerij, 3rd party geluid en screen recorder, en er komt vast nog wel wat bij).

En dat terwijl dit allemaal standaard op mijn oude MI zat. Meestal zijn reviewers software van chinese telefoons aan het afzeiken. Voel me een beetje misleid door de "biased-heid" rondom de hype van een Google software. Mag wel een keer wat meer aandacht aan geschonken worden wat mij betreft.

Het moet ook gezegd worden: De integratie van de camera in 3rd party apps is dan weer een stuk beter. Tja, de perfecte telefoon zal wel niet bestaan..
Normaal heb je de apps geïnstalleerd vanuit fabrikant en kan je ze niet verwijderen.

Tja, keuzes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
Mimiix schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Normaal heb je de apps geïnstalleerd vanuit fabrikant en kan je ze niet verwijderen.

Tja, keuzes.
Nee, want dan zit het gewoon ingebakken in het instellingen menu of quick settings menu. Dus geen apps in je app drawer die je rechten moet verlenen en contant slecht geoptimaliseerde achtergrondprocessen uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
BasRB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:36:
[...]

Nee, want dan zit het gewoon ingebakken in het instellingen menu of quick settings menu. Dus geen apps in je app drawer die je rechten moet verlenen en contant slecht geoptimaliseerde achtergrondprocessen uitvoeren.
Je snapt niet wat hij bedoelt.

En ja hoor ik hoor eindelijk ook bij de club. Net bij de apotheek... Ongeldige pas met ING.

[ Voor 11% gewijzigd door Golf2vr6 op 21-10-2022 18:54 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 9 Pro XL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

barrymossel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 17:56:
Bizar. Heb vandaag dezelfde keuze gemaakt.
Otto Jans schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:13:
Hier gaat de Pixel 7 pro ook retour. Eergisteren binnen gekregen en haal maximaal 4 uur SOT.

Weer trrug naar iPhone
Batterij moet altijd nog wel ingewerkt worden hé, na twee dagen is niet representatief voor de batterijduur. Hoewel het bij mij ook niet heel veel beter werd, maar sommigen halen ineens veel betere scores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16:05
Vandaag weer stukje beter.
Vanaf 6.30u van de lader, nu 3u SOT met nog 50% over :-) wel hele dag binnen. 7 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Welke app/setting gebruiken jullie voor de sot? Ik krijg alleen gebruik afgelopen 24 h

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Art
StecaGrid schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:05:
Welke app/setting gebruiken jullie voor de sot? Ik krijg alleen gebruik afgelopen 24 h
Digitaal welzijn in de settings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

B-Art schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:00:
Vanaf 6.30u van de lader, nu 3u SOT met nog 50% over :-) wel hele dag binnen. 7 Pro
Dat is al een stuk netter.
Buitenshuis lijkt het echt een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Steeffoon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:08:
[...]

Dat is al een stuk netter.
Buitenshuis lijkt het echt een ramp.
Dat gaan we dit weekend maar is proberen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

B-Art schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:11:
[...]

Dat gaan we dit weekend maar is proberen :)
Hou ons op de hoogte!
Ben vooral benieuwd of de Pixel 7 ook zo rampzalig is, lees het vooral over de Pro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
B-Art schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:00:
Hier vandaag nagenoeg hetzelfde vandaag maar dan met de Pixel 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

08.15 van lader met 4 uur 20 SOT. 27% nog..Als ik vanavond nog weg was gegaan had ik het dus niet gered. Pro 7..Daarom toch retour..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-05 21:58
Steeffoon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:53:

Batterij moet altijd nog wel ingewerkt worden hé, na twee dagen is niet representatief voor de batterijduur. Hoewel het bij mij ook niet heel veel beter werd, maar sommigen halen ineens veel betere scores.
Klopt maar zelfs als de accu beter wordt, als iemand nu al zo slechte tijden haalt zal dat niet magisch enorm veel beter worden.

Met al mijn telefoons heb ik dit in het verleden gemekt, in het begin is het minder, later wordt het iets beter en na paar maanden tot 1 jaar ga je weer langzaam achteruit (want accu wordt ook ouder)

Als de voorraden beter worden overweeg ik alsnog de Pixel 7 voor erbij, maar anders had ik dit nooit gedaan omdat de accu duur gewoon regelmatig de helft slechter blijkt te zijn, dan van mijn huidige toestel.

En na mijn Nexus 4 heb ik powerbanks afgezworen.

In ieder geval, zelfs als de accu duur op ten duur lichtjes beter wordt, het hangt ook van veel andere factoren af hoeveel SOT iemand haalt met z'n Pixel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Mizgala28 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:36:
[...]

Klopt maar zelfs als de accu beter wordt, als iemand nu al zo slechte tijden haalt zal dat niet magisch enorm veel beter worden.

Met al mijn telefoons heb ik dit in het verleden gemekt, in het begin is het minder, later wordt het iets beter en na paar maanden tot 1 jaar ga je weer langzaam achteruit (want accu wordt ook ouder)

Als de voorraden beter worden overweeg ik alsnog de Pixel 7 voor erbij, maar anders had ik dit nooit gedaan omdat de accu duur gewoon regelmatig de helft slechter blijkt te zijn, dan van mijn huidige toestel.

En na mijn Nexus 4 heb ik power banks afgezworen.

In ieder geval, zelfs als de accu duur op ten duur lichtjes beter wordt, het hangt ook van veel andere factoren af hoeveel SOT iemand haalt met z'n Pixel.
Klopt helemaal. Niks aan toe te voegen!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FankdeRouw
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-05 21:33
[...]

Wil je het wel gaan gebruiken, dan dwingt Google je dus om je eigen privacy te schenden met vage apps. (niet specifiek island app, bedoel ook gevoeligheid randen, launcher, gallerij, 3rd party geluid en screen recorder, en er komt vast nog wel wat bij).

En dat terwijl dit allemaal standaard op mijn oude MI zat.
Xiaomi, is gelukkig een partij die helemaal niet allerlei rechten en privacy schendt. Als je je daar zorgen om maakt zou ik juist kiezen voor een kale android versie. Zoek maar eens op internet welke gegevens xiaomi allemaal oogst als je hun telefoon gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-04 09:08
BasRB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 12:21:
[...]

Nou ja, in ieder geval dacht ik dat de software af zou zijn. Doorgaans is men zowel hier op tweakers als op YT enorm lovend over de software van Pixel telefoons. Wanneer ik dan een 3rd party app moet installeren die ik toestemming moet geven om alle content van het scherm te kunnen lezen om de gevoeligheid van de randen te wijzigen valt mij dat inderdaad tegen. Ook wanneer daadwerkelijk handige functies die totaal niet veel systeemgeheugen innemen ineens verdwenen zijn. Mijn twee jaar oude Mi 11 draait op Android 12. De P7P draait op Android 13. Maar toch voelt de Xiaomi voor mij persoonlijk drie Android versies verder. Ik dacht ook dat het standaard in Android zat dat je de schermtemperatuur en dat soort zaken kan wijzigen. Blijkbaar dus niet.
Ik moest een beetje lachen toen ik dit las. Ik snap helemaal wat je bedoeld wat ik kom van Samsung af, mijn dochter heeft een Xiaomi en gebruik ook een iPhone in het dagelijks leven.

Ik moest ook wel even wennen maar toch bevalt het goed want de Pixel doet ook wel weer dingen slimmer dan andere toestellen. En uiteindelijk kan ik al die features ook wel missen.
En je moet al helemaal niet aan een iPhone beginnen want dat is helemaal een kale kip. What you see is what you get maar die doet dat dan ook weer erg goed.

On topic: Ik merk dat de accuduur heel verschillend is of je op wifi zit of 5G. Vandaag expres op 5G gezet en zit nu op 1:50uur sot met 48% terwijl ik op wifi 3uur haal met nog 50%. Ik gebruik wel dual sim trouwens wat ook niet gunstig voor het verbruik is.
Ik moet eerlijk toegeven dat de accuduur mij ook wel een beetje tegenvalt. Ik kom nu nog makkelijk de dag door maar ik weet dat er dagen komen waarbij ik waarschijnlijk net aan de dag door kom of net niet.

De camera vind ik trouwens wel erg goed en daarom twijfel ik nog.

[ Voor 16% gewijzigd door Garret1410 op 21-10-2022 20:14 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:57
Door alle verhalen hier was ik even bang voor mijn eigen batterijduur... Nu kwam ik van een 4 jaar oude OnePlus 6T, daarvan was de batterij wel echt slecht, dus kon alleen maar beter.

Ik heb een Pixel 7 Pro en ben nu op vakantie in Berlijn, vanmorgen rond 8:30 van de lader, stad doorgewandeld, deels weer terug in hotel op wifi. Nu 20:20 uur 31% batterij over met 5 uur en 33 minuten SOT. Heb wel mijn verbinding op 4G geforceerd, morgen even 5G proberen.

Ik ben dus opgelucht :)

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:20
pdavie2311 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:45:
Waarom toch die altijd twijfel. Ga ik de Pro 7 houden of toch weer een iPhone 14 Pro gebruiken. Sinds 8.15 van lader en 36min schermtijd en nu al op 89%..

Dat doet Apple toch echt beter, weliswaar niet met iOS 16 nog maar dat komt wel.

Enige nadeel is dat mijn Galaxy Watch 5 Pro weer niet werkt met een iPhone. Nu kan deze nog retour binnen de 30 dagen maar toch...

Twijfel alom. Combi Pixel met Watch of combi iPhone met Watch scheelt wel snel een 800,- euro als het niet meer is..
Dat is serieus geld en dan mag de batterij wel iets minder zijn haha!
Je geeft zelf je antwoord al. Pixel Combi houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
Xerox schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:21:
Door alle verhalen hier was ik even bang voor mijn eigen batterijduur... Nu kwam ik van een 4 jaar oude OnePlus 6T, daarvan was de batterij wel echt slecht, dus kon alleen maar beter.

Ik heb een Pixel 7 Pro en ben nu op vakantie in Berlijn, vanmorgen rond 8:30 van de lader, stad doorgewandeld, deels weer terug in hotel op wifi. Nu 20:20 uur 31% batterij over met 5 uur en 33 minuten SOT. Heb wel mijn verbinding op 4G geforceerd, morgen even 5G proberen.

Ik ben dus opgelucht :)
Dikke prima 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRB
FankdeRouw schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Xiaomi, is gelukkig een partij die helemaal niet allerlei rechten en privacy schendt. Als je je daar zorgen om maakt zou ik juist kiezen voor een kale android versie. Zoek maar eens op internet welke gegevens xiaomi allemaal oogst als je hun telefoon gebruikt
Als ik dan toch mijn gegevens bloot moet geven, dan doe ik dat liever aan één en dezelfde partij dan aan zes verschillende. Namelijk de fabrikant van de telefoon. Die doen dat overigens allemaal. Of het nou Google of een Chinese telefoon is.

Inmiddels zijn er miljoenen Europeanen die deze producten gewoon gebruiken. Mochten mijn bankgegevens gestolen worden door Xiaomi of een andere Chinese telefoon (alu hoedje op), dan acht ik die kans kleiner dan door een of andere vage app met enkele duizenden downloads in de Play store die al mijn schermactiviteit kan lezen.

Overigens zijn de Chinese smartphones met Android licenties gewoon goedgekeurd voor verkoop in de VS en de EU. En dit gebeurt niet zomaar, zie Huawei. Maar wij consumenten weten het natuurlijk nog beter dan de FBI en Europese commissie. (alu hoedje weer af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

[...]

Wil je het wel gaan gebruiken, dan dwingt Google je dus om je eigen privacy te schenden met vage apps. (niet specifiek island app, bedoel ook gevoeligheid randen, launcher, gallerij, 3rd party geluid en screen recorder, en er komt vast nog wel wat bij).
Laat GrapheneOS nou deze week de beta voor de Pixel 7 (+ Pro) uitgebracht hebben. Van wat ik zo hoor is die na de eerste update behoorlijk stabiel. GrapheneOS is voor de Pixel gemaakt, dus mocht je die nog willen proberen dan zit je daar wel aan vast. Voordeel is dan weer dat je zo'n beetje de meest veilige en privacy vriendelijke telefoon hebt die je kan wensen. De functionaliteit die je mist moet je dan wel van F-Droid of Aurora af halen, maar je hebt dan wel complete controle over wat die apps wel of niet mogen.

Google Play is overigens ook sandboxed mogelijk, je hebt daar dan ook échte controle over - dit in tegenstelling tot de waardeloze permission control van Google zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
Steeffoon schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 13:17:
Er werd in een ander topic gemeld dat deze batch mogelijk een productiefout heeft.
Heb je toevallig een linkje naar dat topic? Ben wel benieuwd welke batch dat is :)

Edit: zie dat je zelf ook al die vraag hebt gesteld in het Levertijden en Prijzen topic. Zoals ik het lees ging dat vooral over de kleurstelling en niet zozeer over de batterij?

[ Voor 33% gewijzigd door tvanlaarhoven op 21-10-2022 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix

Mimiix

Professioneel Prutser

BasRB schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:36:
[...]

Hmm okay , naja, in dat geval kan je dan inderdaad beter terug naar miui.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jmtpes
Mimiix schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 18:26:
[...]

Tja, keuzes.
Bij Xiaomi kan je alle apps verwijderen. Dat was echt chill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-05 16:51
StecaGrid schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 07:46:

Ik heb een eufy deurbel, nu geeft de app geen geluid meer als iemand aanbelt.

Herkent iemand deze problemen en hoe heb je dit opgelost?
Hier ook een Eufy deurbel met volop bewegingsmel dingen, naar aanleiding hiervan even de bel zelf getest tussen de middag en daarvan kreeg ik ook geen melding. Vanavond was ik van huis en ging de bel wel af, dus weet even niet of er een update is geweest of dat het toeval is, maar het werkte mee u opeens wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
pdavie2311 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 19:29:
08.15 van lader met 4 uur 20 SOT. 27% nog..Als ik vanavond nog weg was gegaan had ik het dus niet gered. Pro 7..Daarom toch retour..
4,3uur/73*100= 5,65. Als je dus tot 0% zou doorgaan kom je op 5,40uur SOT? Ik ben geen google verkoper maar dat is toch ook weer niet zo slecht.

Ik maak mij niet al te zorgen om de accu duur. Vond de 6 ook prima. Zeker als je 5G uitzet. Maar misschien ben ik niet de heavy users. Wat ik wel echt mis is fast charge. Zeker op vakantie als je ff terug in het hotel ben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-05 08:24
B-Art schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:49:
- Camera nog niet super van onder de indruk t.o.v. de Pixel 6. Maar heb volgens mij een bug in de camera app. Kan alleen zoomen met beide vingers. Heb ook niet de interface van 0,5 - 2 - 5x zoom, heel vaag. Kan dus ook niet zoomen met de slider.
Ik kon eerst tikken op verschillende zoom instellingen. Nu inderdaad werkt de zoom slider niet meer. Ook al een keer opslag gewist
Vreemd want het werkte dus eerder wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-02 15:40
Komend van de GP3 heb ik nu voor het eerst 5G. Ik lees dat men 5G soms uitzet om de accuduur te verlengen. Bizar dat het overmorgen moet worden om deze reden; de beste specs uitzetten voor 'normaal gebruik'. Of.. is voor jullie 5G een must? Merken jullie veel verschil met 4G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02:05
Zit er veel verschil in batterijverbruik tussen 4G en 5G in jullie ervaringen? Lees op internet veel verschillen tussen de artikelen. Beter mss vanuit de praktijk (jullie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
XDA heeft inmiddels ook een review van de 7 pro online en is erg positief :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Pietje7 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:55:
Bizar dat het overmorgen moet worden om deze reden; de beste specs uitzetten voor 'normaal gebruik'. Of.. is voor jullie 5G een must? Merken jullie veel verschil met 4G?
5 G is geen must. Het is voor de normale gebruiker nauwelijks sneller dan 4G. In de toekomst wordt het mogelijk sneller en ook wat minder latency . Op dit moment heb ik niet eens de moeite genomen een 5G abbo af te sluiten

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
wari42 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:55:
Zit er veel verschil in batterijverbruik tussen 4G en 5G in jullie ervaringen? Lees op internet veel verschillen tussen de artikelen. Beter mss vanuit de praktijk (jullie dus)
5g vreet batterij en is volstrekt onnodig. Had het op mijn vorige telefoon uit staan en nu op de P7 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33
Ik vind het wel bijzonder dat de diverse retailers zomaar producten (in dit geval p7 en p7p) retour nemen obv accuduur. Diverse reviews hadden al aangegeven dat die niet bijzonder hoog is.
Hoe regelt iedereen het dat ze hun volledige bedrag terug krijgen ondanks dat het product volgens specificaties is, maar wel gebruikt is?

Ik ben overigens zeer tevreden over mijn p7p groen 128gb. Nu nog wachten op de 100eu cashback als die al komt

[ Voor 0% gewijzigd door Megupe op 21-10-2022 23:08 . Reden: Vraagteken vergeten ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Megupe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:07:
Ik vind het wel bijzonder dat de diverse retailers zomaar producten (in dit geval p7 en p7p) retour nemen obv accuduur. Diverse reviews hadden al aangegeven dat die niet bijzonder hoog is.
Hoe regelt iedereen het dat ze hun volledige bedrag terug krijgen ondanks dat het product volgens specificaties is, maar wel gebruikt is?

Ik ben overigens zeer tevreden over mijn p7p groen 128gb. Nu nog wachten op de 100eu cashback als die al komt
Wat is dit nou voor nonsens? Dit gaat over pre orders. De reviews zijn pas beschikbaar vanaf 13 okt. Als reviews vooraf hadden gezegd dat de accuduur bagger was had ik de hele telefoon niet besteld. En al betaalt belsimpel 100 euro minder, dan ben ik nog blij. Met een telefoon die nog geen dag mee gaat nieuw, kan ik niet leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online

Bij Belsimpel heb je 30 dagen de tijd om hem retour te sturen. En daar hoef je in principe geen reden bij op te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:33
barrymossel schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:28:
[...]

Wat is dit nou voor nonsens? Dit gaat over pre orders. De reviews zijn pas beschikbaar vanaf 13 okt. Als reviews vooraf hadden gezegd dat de accuduur bagger was had ik de hele telefoon niet besteld. En al betaalt belsimpel 100 euro minder, dan ben ik nog blij. Met een telefoon die nog geen dag mee gaat nieuw, kan ik niet leven.
Ik stel een vraag, als je daar niet op wilt antwoorden die dat dan lekker niet.
Homeland schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:33:
[...]

Bij Belsimpel heb je 30 dagen de tijd om hem retour te sturen. En daar hoef je in principe geen reden bij op te geven.
Ah dat wist ik niet. Fijn dat Belsimpel zo coulant is. Gaan wel eens wat dingen mis, maar deze service is wel top. Geld dit ook voor de Google Store?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jvang
In principe toch gewoon Europese Thuiswinkel wetgeving. 14 dagen iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Megupe schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 23:46:
[...]

Ik stel een vraag, als je daar niet op wilt antwoorden die dat dan lekker niet.

[...]
Welke vraag stelde je dan? Je gaf vooral een mening. En dat is prima hoor.

Maar je zegt voornamelijk dat mensen beter hadden moeten weten toen ze een pre order deden. Hoe dan?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd

Heel normaal tegenwoordig en deze mensen gaan echt niet de batterij opgeven als reden retour ook al zou dat nog niks uitmaken. Zie hier. Als je wilt kun je zelfs ruilen als je de kleur niet mooi vind. En dit geldt ook gewoon bij de Google Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

tvanlaarhoven schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 20:55:
[...]

Heb je toevallig een linkje naar dat topic? Ben wel benieuwd welke batch dat is :)

Edit: zie dat je zelf ook al die vraag hebt gesteld in het Levertijden en Prijzen topic. Zoals ik het lees ging dat vooral over de kleurstelling en niet zozeer over de batterij?
Dat inderdaad. :)
Ik heb geen idee of het inderdaad een foute batch is, en wat dan de reden is, dat kreeg ik niet helder helaas. Gaf wel aan dat er ooit problemen waren met de Galaxy S3 in de blauwe kleur. Maar of nu datzelfde geldt voor de Pixel, dat weet ik niet. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 22:03
qwasd schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:05:
[...]

Heel normaal tegenwoordig en deze mensen gaan echt niet de batterij opgeven als reden retour ook al zou dat nog niks uitmaken. Zie hier. Als je wilt kun je zelfs ruilen als je de kleur niet mooi vind. En dit geldt ook gewoon bij de Google Store.
Zelf al eens een telefoon retour gestuurd bij Belsimpel en ik meen me te herinneren dat je geen reden hoef te geven voor het terugsturen van een telefoon.

Of je zet als reden: voldoet niet aan verwachting.

Vind het persoonlijk wel een fijne optie omdat je een toestel koop op basis van een presentatie, YouTube video en/of reviewers. Dan de keus hebben om het retour te sturen is wel top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfie23
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-05 19:48
Steeffoon schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:11:
[...]

Dat inderdaad. :)
Ik heb geen idee of het inderdaad een foute batch is, en wat dan de reden is, dat kreeg ik niet helder helaas. Gaf wel aan dat er ooit problemen waren met de Galaxy S3 in de blauwe kleur. Maar of nu datzelfde geldt voor de Pixel, dat weet ik niet. Helaas.
Nogmaals, dat is dus niet bekend. Het is een gerucht, kan ook uiteindelijk een chip probleem zijn. We weten het niet, maar er is in ieder geval iets mee aan de hand. Kleur word de 128GB versie gewoon uitgeleverd, en de Pro is ook gewoon uitgeleverd. Lijkt dus dat de telefoon variabelen goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
HubD1 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 22:28:
[...]

Hier ook een Eufy deurbel met volop bewegingsmel dingen, naar aanleiding hiervan even de bel zelf getest tussen de middag en daarvan kreeg ik ook geen melding. Vanavond was ik van huis en ging de bel wel af, dus weet even niet of er een update is geweest of dat het toeval is, maar het werkte mee u opeens wel.
Ik heb gisteravond in de melding instellingen van de eufy app lopen spelen en het weer kunnen fixen. Dus dat zou je ook nog kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

rolfie23 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 00:23:
[...]

Nogmaals, dat is dus niet bekend. Het is een gerucht, kan ook uiteindelijk een chip probleem zijn. We weten het niet, maar er is in ieder geval iets mee aan de hand. Kleur word de 128GB versie gewoon uitgeleverd, en de Pro is ook gewoon uitgeleverd. Lijkt dus dat de telefoon variabelen goed zijn.
Er is al meermaals een video voorbij gekomen die de Tensor afzet tegen andere chips, en ja, de verhouding prestaties:verbruik is niet best (zeg maar 'matig' zelfs in 2018). Dat is gewoon bekend. De vraag is eerder wát een beroep doet op die chip waardoor hij voor sommige gebruikers zo snel leeg trekt. Mijn gevoel zegt 5G modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald38
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 05-05 07:10
Goedemorgen dit word direct mijn eerste vraag op dit forum. Ik heb sinds een week de Pixel 7 en zou graag willen weten of ik ook de apps in mappen kan zetten wanneer ik deze omhoog veeg vanuit de onderkant waar alle apps staan. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xerox
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:57
Ronald38 schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:23:
Goedemorgen dit word direct mijn eerste vraag op dit forum. Ik heb sinds een week de Pixel 7 en zou graag willen weten of ik ook de apps in mappen kan zetten wanneer ik deze omhoog veeg vanuit de onderkant waar alle apps staan. Alvast bedankt
Nee, in de 'App-Drawer' staan alle apps op alfabetische volgorde. Op je Homescreen kan je ze in mappen zetten.

Misschien met een andere launcher, zoals Nova, dat er meer mogelijk is.

PSN: Redrafted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
Hier is laatst een link geplaatst naar alle instellingen die je kan veranderen om battery life te optimaliseren. Volgens mij was het een link naar xda developers maar mijn Google fu laat me in de steek. Kan iemand mij aan die link helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Als je hem retour stuurt wordt je (tenminste direct via Google) de vraag gesteld waarom je dat doet. Als het aantal retouren in dit draadje tekenend is voor alle P7 kopers krijgt Google er heel veel terug met de opmerking dat de accu te klein is.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
nst6ldr schreef op zaterdag 22 oktober 2022 @ 07:17:
[...]

Er is al meermaals een video voorbij gekomen die de Tensor afzet tegen andere chips, en ja, de verhouding prestaties:verbruik is niet best (zeg maar 'matig' zelfs in 2018). Dat is gewoon bekend. De vraag is eerder wát een beroep doet op die chip waardoor hij voor sommige gebruikers zo snel leeg trekt. Mijn gevoel zegt 5G modem.
Ik dacht ook dat het de mobiele verbinding was, aangezien ik de Pixel dual sim gebruikte, overigens zonder 4g. Maar gisteren tijdens twee uur wandelen met route bijhouden en Spotify was er misschien 10% af. Daarna browsen met scherm dus aan en ik zag de procenten eraf vliegen.

Ben bang dat het het scherm is. En ik had niet eens een pro.
Pagina: 1 ... 18 ... 68 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen