Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
pdavie2311 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:53:
[...]

Juist vooraf 200GB genomen, dus dat zit goed...
Dan zou ik alles downloaden naar een PC/laptop vanuit Apple Cloud en uploaden naar Google Foto's. Maar het lijkt niet iets van je Pixel te zijn, dus we gaan net iets teveel offtopic.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
Voor mensen die veel browsen een tip.

Probeer iets anders dan Chrome, een online kennis van mij die zijn witte 7 Pro binnen kreeg vorige week, had ook slechtere accu duur (ongeveer 4 uur SOT van 100% naar 15% op wifi) en hij zag dat Chrome veel verbruikte.

Ik had hem het advies gegeven om een andere browser te proberen, dit omdat ik uit eigen ervaring met andere Android telefoons, weet dat Chrome meer accu verbruikt dan bijvoorbeeld zo'n FireFox.

Het verschil zal niet dramatisch zijn, en hangt af van type gebruik, maar hij haalt nu vaker de 4,5 uur met hetzelfde gebruik, dan met Chrome.

Het is misschien niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.

Hij koos Brave

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 19-10-2022 19:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:22
Mizgala28 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:33:
Voor mensen die veel browsen een tip.

Probeer iets anders dan Chrome, een online kennis van mij die zijn witte 7 Pro binnen kreeg vorige week, had ook slechtere accu duur (ongeveer 4 uur SOT van 100% naar 15% op wifi) en hij zag dat Chrome veel verbruikte.

Ik had hem het advies gegeven om een andere browser te proberen, dit omdat ik uit eigen ervaring met andere Android telefoons, weet dat Chrome meer accu verbruikt dan bijvoorbeeld zo'n FireFox.

Het verschil zal niet dramatisch zijn, en hangt af van type gebruik, maar hij haalt nu vaker de 4,5 uur met hetzelfde gebruik, dan met Chrome.

Het is misschien niet veel, maar alle kleine beetjes helpen.

Hij koos Brave
Dappere keuze :+

Zelf gebruik ik Vivaldi op mobiel. Werkt heel fijn. Ingebouwde advertentie en tracker blocker. Sync en met desktop. Adresbalk is naar onder te verplaatsen. Topbrowser d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeppeMan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:15
Heb sinds gisteren Pixel 7. Mijn 1ste indruk.. Voelt meer premium aan dan de Pixel 6. Iets betere afwerking? Heb ook de indruk dat die minder lomp en zwaar aanvoelt. Anders voelt alles heel vertrouwd aan. Kan niet zeggen dat het sneller of smoother is, want Pixel 6 was daar al heel goed in. Wat ik wel opmerk is dat de fingerprint net een tikkeltje sneller is, kan ook placebo zijn. Batterij lijkt minder snel leeg te lopen, maar daar kan ik nog niet veel over zeggen. Over de camera had ik geen klachten met de Pixel 6, en dat zal nu niet anders te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

JanW schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 19:44:
[...]

Dappere keuze :+

Zelf gebruik ik Vivaldi op mobiel. Werkt heel fijn. Ingebouwde advertentie en tracker blocker. Sync en met desktop. Adresbalk is naar onder te verplaatsen. Topbrowser d:)b
Merk je verschil in verbruik? Zal lastig zijn om er een cijfer aan te hangen, maar ik ben benieuwd of het accu verbuik aandeel van Vivaldi kleiner uitvalt dan dat van Chrome.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Otto Jans
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 19-09 13:18
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:51:
[Afbeelding]
Mijn 7 Pro vandaag, op wifi gezeten 5G staat uit spaarstand ingeschakeld.
Nog 36% over nu. Buiten geweest foto's gemaakt.
Gister 4 uur SOT gehaald toen was de koek op.
Ben wel teleurgesteld want dit is echt ondermaats.
Mijn S10+ gaat langer mee met een oude accu.
Dus gaat denk ik retour.
Dit is echt heel teleurstellend. kom op google, dit kan en moet beter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 00:06

pdavie2311

Live life to the fullest..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFrGDs8YFcsbV9WmvXPSkLT0F-o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/2WpDbDMe3YKabWt3Zkja0SQU.png?f=fotoalbum_large

Denk dat jullie dan teveel op de tel zitten? Sinds 7.30 van de lader en nog boven de 50%..7Pro met klein beetje buiten...

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:04
pdavie2311 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:08:
[Afbeelding]

Denk dat jullie dan teveel op de tel zitten? Sinds 7.30 van de lader en nog boven de 50%..7Pro met klein beetje buiten...
Als ik wil gaan "afkicken" van mijn telefoon (of een powerbank mee wil nemen) dan is dat een prima accuduur, vergeleken met mijn huidige telefoon.

ik wacht gewoon af tot de Pixels beters op voorraad zijn bij Belsimpel, tenzij een andere toko deze ook gaat verkopen met een Vodafone abonnement

Afkicken hoef ik overigens niet, dat is slechts een grapje (als ik niet bezig ben dan gebruik ik mijn telefoon veel minder)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRXed
  • Laatst online: 30-08 12:55
pdavie2311 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:39:
Weet iemand waarom in foto's alleen de videos in het overzicht staan die met de iPhone zijn genomen in het verleden? Kan heel ver terug gaan naar de fotos zie ik niet, alleen de videos? Is dat een instelling? We zijn vorige week bijv wezen wandelen in het bos. Zowel fotos als videos gemaakt maar ik zie dus alleen de fotos die zijn genomen met de iPhone destijds..
Ga naar Google Foto's, Instellingen, Back-up en synchronisatie.
Daar kan je verschillende dingen instellen wat/wanneer er geupload moet worden.

Ook als je naar de Bieb gaat in foto's, dan Camera, staat daar daar ook een vinkje.

Verder moet de app rechten hebben om je bestanden te mogen lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:54
pdavie2311 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:08:
[Afbeelding]

Idem hier. Van een P6 overgestapt naar een P7 en zeer positief verrast door de accuduur. Waar ik bij de P6 regelmatig <30% had aan het einde van een dag eindig ik de dag nu structureel met 50%+.

Wel ingesteld op 4G, maar verder geen bijzonderheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

CRXed schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:12:
[...]

Ga naar Google Foto's, Instellingen, Back-up en synchronisatie.
Daar kan je verschillende dingen instellen wat/wanneer er geupload moet worden.

Ook als je naar de Bieb gaat in foto's, dan Camera, staat daar daar ook een vinkje.

Verder moet de app rechten hebben om je bestanden te mogen lezen.
Dat staat allemaal wel goed volgens mij. Ging mij erom dat ik de 8000 fotos van mijn iPhone ook in Google fotos heb upgeload. Ik zag hem dat nog allemaal importeren dacht ik. Maar niet dus. Zie wel wat videos maar toch heel raar..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 21:37
outlandos schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 22:34:
Accu valt niet tegen hier maar kan ook niet zeggen dat het fantastisch is. Gewoon goed.

Komende week zit ik in Valencia met 28 graden. Heel benieuwd naar de accu en de warmte van het toestel. Want zeker dat laatste was afgelopen zomer om te janken bij de 6 Pro.
Ik zit hier nu een paar dagen en moet helaas zeggen dat de 7 Pro - net zoals de P6P - behoorlijk warm wordt. Gister heb ik veel foto's en filmpjes geschoten en toen werd het toestel zo warm dat ik hem maar even in de tas van mijn vriendin heb gelegd. Het is hier overdag zo'n 28 graden met hele dag zon. Ik denk wel dat hij minder warm wordt dan de 6 want ik heb geen melding gekregen dat het toestel te warm was, maar volgens mij zat ik daar niet ver van daan.

Moet wel zeggen dat ik positief verrast ben met de batterijduur in de buitenlucht met volle bak zon haalde ik makkelijk het einde van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
outlandos schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:06:
[...]

Ik zit hier nu een paar dagen en moet helaas zeggen dat de 7 Pro - net zoals de P6P - behoorlijk warm wordt. Gister heb ik veel foto's en filmpjes geschoten en toen werd het toestel zo warm dat ik hem maar even in de tas van mijn vriendin heb gelegd. Het is hier overdag zo'n 28 graden met hele dag zon. Ik denk wel dat hij minder warm wordt dan de 6 want ik heb geen melding gekregen dat het toestel te warm was, maar volgens mij zat ik daar niet ver van daan.

Moet wel zeggen dat ik positief verrast ben met de batterijduur in de buitenlucht met volle bak zon haalde ik makkelijk het einde van de dag.
Hoeveel schermtijd had je als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02:52
Ik heb toch het idee dat de batterij steeds wat beter wordt. Vandaag veel buiten geweest, nu 5 uur screen on en nog 30 procent over. Voor mij echt meer dan prima te doen.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40
Slaapje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:18:
Ik heb toch het idee dat de batterij steeds wat beter wordt. Vandaag veel buiten geweest, nu 5 uur screen on en nog 30 procent over. Voor mij echt meer dan prima te doen.
Heb je 7 of 7 Pro?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slaapje

To dare is to do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37

Sandyman538

SandstorM [148839]

Zoals hierboven ook al gesteld gaat het vaak over de zaken die niet helemaal goed zijn, maar ook van mijn kant een verder heel positief verhaal. Kom van een OnePlus 7 Pro en gebruik nu de Pixel 7 pro 256.

Accu kan ik met mijn gebruik ruimschoots de dag mee door.
Telefoon is razendsnel in eigenlijk alles wat ik doe. Vorige telefoon heb ik nooit langzaam gevonden, maar ik merk aan alles dat deze telefoon veel sneller is in dagelijks gebruik.
Telefoon ligt prettig op tafel door de camera die over de gehele breedte uitsteekt.
Foto's zijn prachtig, binnen, buiten, avond allemaal boven verwachting.
Vingerafdrukscanner gaat prima (zit op dezelfde positie als op mijn oude telefoon) en geen noemenswaardige problemen dat hij niet unlocked.
Geen idee hoe precies, maar het geluid wat ik via spotify afspeel over mijn BT headset is mooier dan dat het was, meer detail in de muziek (die mij eerder nooit opgevallen was).
Formaat is prima, maar dat komt misschien ook omdat de vorige telefoon even groot was op een millimeter links of rechts na.
Kwaliteit van telefoongesprekken vind ik beter terwijl ik niet van provider ben veranderd.
Oude telefoon (eigenlijk enige grotere minpunt daar) had nog wel eens dat ik tijdens het bellen met mijn oor knoppen bediende omdat de telefoon ineens niet meer dacht dat mijn hoofd daar zat, vrij vervelend, maar heeft de pixel geen last van.

Enige 2 minpunten die ik tot nu toe heb:
- scrollen moet ik erg aan wennen (hier ook al gelezen) en stopt soms naar mijn smaak te abrupt, dat zou ik graag iets vloeiender zien.
- contactloos betalen werkt (nog) niet in combinatie met de rabobank. Zal wel binnenkort opgelost worden, maar dat werkte op de oude telefoon feilloos.

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• outlandos
Knamix schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:16:
[...]

Hoeveel schermtijd had je als ik vragen mag?
Dat heb ik niet bijgehouden, maar weinig was het zeker niet. Batterij is echt wel voldoende tot goed te noemen, zelfs buiten met zon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik zit nu op 4,5 schermtijd. Waarvan deel van de dag buiten in de zon. P7. Ik zit nog maar op 10 procent dus kan er hooguit 5u SOT uit persen denk ik (7u vanochtend van de lader gehaald)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Slaapje schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:18:
Adaptive Battery kan hierin een rol spelen. Dat zagen we vorig jaar ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rachidfinge
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 22-08 21:46
Microburst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:12:
Misschien niet zo leuk nieuws:
Ik heb de face unlock verwijderd en helaas is het probleem niet opgelost. nog steeds de zelfde melding:
Ongeldige pas.

Afgelopen zaterdag 1 uur en 45 minuten contact gehad met Google klantenservice chat, maar ik heb het idee dat ze het totaal niet begrijpen. :/ Misschien kan @rachidfinge iets voor ons beteken?
"Ongeldige pas" zie ik wel eens voorbij komen als je bepaalde debit cards gebruikt in Google Wallet, bijvoorbeeld van Revolut. Niet alle winkels accepteren zo'n kaart (de AH op het station bijvoorbeeld wel, maar de kapper hier niet).

Ik heb het niet helemaal kunnen terugvinden, maar als iemand een melding zoals "Ongeldige pas" krijgt met een Pixel 7 of Pixel 7 Pro i.c.m. een Nederlandse bankpas in Google Wallet (bijv. ABN of Rabo) of met de ING-app, waarbij de app is ingesteld als de standaard NFC-app, dan houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 10:01
rachidfinge schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:20:
[...]

"Ongeldige pas" zie ik wel eens voorbij komen als je bepaalde debit cards gebruikt in Google Wallet, bijvoorbeeld van Revolut. Niet alle winkels accepteren zo'n kaart (de AH op het station bijvoorbeeld wel, maar de kapper hier niet).

Ik heb het niet helemaal kunnen terugvinden, maar als iemand een melding zoals "Ongeldige pas" krijgt met een Pixel 7 of Pixel 7 Pro i.c.m. een Nederlandse bankpas in Google Wallet (bijv. ABN of Rabo) of met de ING-app, waarbij de app is ingesteld als de standaard NFC-app, dan houd ik me aanbevolen.
Dankjewel dat je even de tijd hebt genomen om te reageren :)
Ik heb zelf Rabobank waarbij ik deze melding krijg, hier hebben ook mensen met ING aangegeven dat sommige problemen ervaren met Ongeldige pas

maurits187 in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie" (ING)
Klovan in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie" (ABN)

Paar voorbeelden: van Ongeldige pas
  • Belsimpel
  • Coop
  • Starbucks
  • Bakker
Bij deze waren er geen problemen:
  • Ah
  • mediamarkt
  • Jumbo
  • Kruitvat

[ Voor 20% gewijzigd door Microburst op 19-10-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Google pay in combinatie met een creditcard werkt overigens super. Gebruik hem hier in Spanje overal en nog 0 weigeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daejji
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09 16:49
Misschien dat betalingen van Google Pay bij sommigen ook niet werkt omdat ze face unlock hebben gebruikt om hun toestel te openen?! Dan accepteert hij de betaling niet.

Probeer het dan nog eens met de vingerafdruk om je toestel te openen.
Kan zijn dat het dan wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 10:01
Daejji schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:03:
Misschien dat betalingen van Google Pay bij sommigen ook niet werkt omdat ze face unlock hebben gebruikt om hun toestel te openen?! Dan accepteert hij de betaling niet.

Face unlock heb ik uitgezet omdat ik dit ook had gelezen, maar helaas was dit niet de fix.
Je tweede idee is ook geprobeerd en dat heeft helaas ook niet geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Hier krijg ik ook de melding van ongeldige pas bij zowel de Rabo als de ABN.
LIJKT SOFTWARE PROBLEEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

FLA NL schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:23:
Vandaag de Pixel 7 binnen, jammer genoeg ondersteunt deze telefoon niet Aptx HD als audio codec zoals in de specificaties op tweakers vermeld staat. Alleen standaard aptx is beschikbaar. Getest met Sennheiser Momentum TW3. In de settings kan je wel HD audio selecteren waar achter als codec aptx staat. De tekst is zodanig getoond dat het aptx HD lijkt, maar dat is het dus niet.
Kan iemand dit bevestigen trouwens? Aptx HD is toch vrij doorsnee lijkt me? Zelfs mijn BlackBerry Key2 heeft dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slaapje
rachidfinge schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 23:20:
[...]

Hier :w ING app en gisteren wederom de melding ongeldige pas. Tweemaal geprobeerd, maar beide keren de foutmelding.

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
Daejji schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 00:03:

Maakt geen verschil.

To dare is to do

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Later vandaag de P7P ophalen met vraag aan de winkel of ik mag ruilen voor een 7 indien de batterij ondermaats is. Ik houd jullie op de hoogte :)

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58

Steeffoon

Smartphone-nerd

outlandos schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 22:39:
[...]

Dat heb ik niet bijgehouden, maar weinig was het zeker niet. Batterij is echt wel voldoende tot goed te noemen, zelfs buiten met zon.
Dan heb je heel veel mazzel. Heb hem gisteren en eergisteren veel buiten gebruikt.... Waardeloos. 3u17 SoT en niet eens achterlijk veel gebruikt.
Jedi_Pimp schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 08:25:
Later vandaag de P7P ophalen met vraag aan de winkel of ik mag ruilen voor een 7 indien de batterij ondermaats is. Ik houd jullie op de hoogte :)
Ben benieuwd. Zit te denken om hetzelfde te doen. Vind de telefoon ongelofelijk fijn, maar de batterij is zo ruk, daarmee ga ik er niet op vooruit.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jXp1BtT57NPicImlN0mI-k1BdBw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/uM7pbdX4JgrH62zLhOYfGh6E.png?f=fotoalbum_large
Pixel 7 pro en problemen met Spotify iemand?

Als ik op een album klik of op mijn favorieten dan speelt die maar heel kort af en door scrollen naar bijvoorbeeld 1.34 kan ook niet meer.

App gewist en opnieuw geïnstalleerd biedt helaas geen oplossing.
Vreemdste is nog dat als je op een playlist drukt hij dat nummer niet afspeelt welke je aanklikt l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Laatst online: 20:22
nst6ldr schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 20:03:
[...]

Merk je verschil in verbruik? Zal lastig zijn om er een cijfer aan te hangen, maar ik ben benieuwd of het accu verbuik aandeel van Vivaldi kleiner uitvalt dan dat van Chrome.
Ik heb zelf (nog) geen Pixel 7. Ik lurk hier mee om de bevindingen te volgen. Chrome heb ik nooit gebruikt op m'n mobiel, vanwege het feit dat ads blokkeren niet mogelijk is. Ik kan je ook niet vertellen of er verschil zit in verbruik tussen die twee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

FLA NL schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:23:
Vandaag de Pixel 7 binnen, jammer genoeg ondersteunt deze telefoon niet Aptx HD als audio codec zoals in de specificaties op tweakers vermeld staat. Alleen standaard aptx is beschikbaar. Getest met Sennheiser Momentum TW3. In de settings kan je wel HD audio selecteren waar achter als codec aptx staat. De tekst is zodanig getoond dat het aptx HD lijkt, maar dat is het dus niet.
Lang verhaal kort.. de inears hebben geen support voor APTX HD... wel voor adaptive..
Bluetooth Audio Codec - SBC, AAC, aptX™, aptX adaptive™
Bron: https://www.sennheiser-he...momentum-true-wireless-3/

Ik kan wel via Developer options in de Pixel 7 gewoon APTX HD als codec selecteren, mits natuurlijk beschikbaar voor het apparaat dat gekoppeld is met de telefoon.

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 13:19
JanW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Ik heb zelf (nog) geen Pixel 7. Ik lurk hier mee om de bevindingen te volgen. Chrome heb ik nooit gebruikt op m'n mobiel, vanwege het feit dat ads blokkeren niet mogelijk is. Ik kan je ook niet vertellen of er verschil zit in verbruik tussen die twee.
Ik gebruik momenteel Samsung Internet, hier zit adblock in en als je device in dark theme gaat, worden websites ook dark weergegeven. En als je persé Chrome wilt gebruiken kun je nog altijd dns.adguard.com instellen, heb je meteen system-wide adblock.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
JanW schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:28:
[...]

Een private DNS (NextDNS of Adguard DNS) instellen werkt perfect, dan blokkeer je ads in Chrome maar ook meteen in alle andere apps/games, het is een van de eerste dingen die ik weer in stel wanneer ik een nieuwe telefoon heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mimiix
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:54

Mimiix

Professioneel Prutser

Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Ik zit al jaren op Tweakers en ben voornamelijk een Samsung gebruiker geweest en accuduur is bij elk nieuw toestel een hot topic. Vanaf de S7 tot en met de S22 wordt geklaagd over de accuduur.

Daarnaast gaat het vaak over de inferieure Exynos soc, het scherm, slecht 4G of WiFi signaal of de camera. Als je een forum leest dan begin je te denken dat geen enkel toestel goed is en problemen heeft.

Sommige problemen kunnen een bug zijn die door een update opgelost kunnen worden. Deze problemen zijn ook vaak reproduceerbaar. Andere problemen kunnen individueel zijn en ondanks dat het niet leuk is, kunnen deze moeilijk opgelost worden omdat het niet per se aan het toestel ligt maar bijvoorbeeld aan de verwachting, persoonlijke voorkeur of hoe het gebruikt wordt of dat het gewoon een defect toestel is.

Wat ik dan merk is dat er dan alleen nog maar over die specifieke problemen wordt gepraat en er een beeld ontstaat dat het toestel niet goed is terwijl het in werkelijkheid anders is. Op een forum wordt namelijk sneller een probleem gemeld dan gezegd dat iets goed gaat.

Bij de Pixel ontstaat dan het beeld dat de accuduur slecht is maar die conclusie kun je niet trekken uit ervaringen van mensen omdat er dan teveel variabelen meespelen maar slechts door een vergelijking te maken met andere toestellen die onder dezelfde omstandigheden getest worden. Ik kijk liever naar diverse reviews (die trouwens ook erg verschillend kunnen zijn) en trek dan de conclusie.

Mijn persoonlijke ervaring met de accuduur is dat deze normaal is vergeleken met mijn vorige toestellen zoals de S21 Ultra en iPhone 13 Pro (iOS16 is niet best voor de accuduur)
Ik sta om 6:30 op en ga 23:00 slapen en heb dan 3uur schermtijd en 50% accu.
Ik ga hier in mee. Ik kom van een s20 plus en deze vertoonde eigenlijk hetzelfde gedrag in het begin. Veel batterij verbruik door het instellen en vervolgens werd het beter waarbij ik prima een dag kon halen.

Wat betreft het verbruiks verschil denk dat het ook te maken heeft met waar je woont. Als je matig bereik hebt met de zendmasten, gaat het verbruik omhoog bijvoorbeeld.

Toen ik las dat de pixel traag zou laden, dacht ik dat dat vervelend zou zijn. Traag laden betekende 2 uur naar 100%. Dat deed de s20 ook. Ik denk dat we de laatste jaren ook best verwend zijn geraakt met bepaalde functies.

Na een paar dagen bevalt de pixel pro me in iedergeval net zo goed als de Samsung telefoons.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

GetaGrip schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:36:
[...]

Lang verhaal kort.. de inears hebben geen support voor APTX HD... wel voor adaptive..

[...]

Bron: https://www.sennheiser-he...momentum-true-wireless-3/

Ik kan wel via Developer options in de Pixel 7 gewoon APTX HD als codec selecteren, mits natuurlijk beschikbaar voor het apparaat dat gekoppeld is met de telefoon.
Gelukkig, dat is voor mij weer een zorg minder dan. Ik heb een Bowers & Wilkins PX7 (...grappig, die naam) en dan wil ik niet nóg meer inleveren dan ik al doe door bluetooth te gebruiken. Gelukkig is dat dus niet het geval.

Laatste vraag: is hier iemand met Deezer? Ik ben benieuwd wat het aandeel in accuverbruik daarvan is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-09 08:57
De wat negatieve ondertoon hier over met name de batterij doet me toch twijfelen om tot bestelling over te gaan. Maar anderzijds zie ik deze review van Tech Spurt: YouTube: Google Pixel 7 Pro One Week Later | Camera, Gaming, Battery Life & B...

Hij heeft het over een verbetering na updates waarbij nu SOT van 6-7 uur met alle features ingeschakeld (vanaf 6:00 minuten). Wat moet ik nu geloven? :D

Science is stranger than fiction

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Mimiix schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:42:
[...]

Ik ga hier in mee. Ik kom van een s20 plus en deze vertoonde eigenlijk hetzelfde gedrag in het begin. Veel batterij verbruik door het instellen en vervolgens werd het beter waarbij ik prima een dag kon halen.

Wat betreft het verbruiks verschil denk dat het ook te maken heeft met waar je woont. Als je matig bereik hebt met de zendmasten, gaat het verbruik omhoog bijvoorbeeld.

Toen ik las dat de pixel traag zou laden, dacht ik dat dat vervelend zou zijn. Traag laden betekende 2 uur naar 100%. Dat deed de s20 ook. Ik denk dat we de laatste jaren ook best verwend zijn geraakt met bepaalde functies.

Na een paar dagen bevalt de pixel pro me in iedergeval net zo goed als de Samsung telefoons.
Het gaat niet zozeer om het verbruik van een individueel toestel, maar om het verbruik in vergelijking met andere toestellen. Dat is zeer slecht in verband met het feit dat Google de chips door Samsung laat bakken. Daar gaan omgevingsvariabelen niks aan veranderen. Het helpt wél om mensen een keuze te laten maken: als je inderdaad afgelegen woont en je haalt met een zuinig toestel net aan een normale dag, dan weet je dat je met de Pixel 7(pro) niet een dag gaat halen. Als je in een tropisch gebied woont dan weet je dat het scherm van de 7 pro een probleem voor je gaat worden.

Het delen van ervaringen helpt anderen om de keuze te maken. Dan kan je het kut vinden dat het toestel waar je zelf heel blij mee bent mogelijk niet geschikt is voor een ander, maar dan ben je behoorlijk de fanboy aan het uithangen als je het afdoet als onterecht of irrelevant.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Harmani schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:42:
De wat negatieve ondertoon hier over met name de batterij doet me toch twijfelen om tot bestelling over te gaan. Maar anderzijds zie ik deze review van Tech Spurt: YouTube: Google Pixel 7 Pro One Week Later | Camera, Gaming, Battery Life & B...

Hij heeft het over een verbetering na updates waarbij nu SOT van 6-7 uur met alle features ingeschakeld (vanaf 6:00 minuten). Wat moet ik nu geloven? :D
Je moet eerst begrijpen waar je naar zoekt. 99% van de reviewers zijn waardeloos omdat ze een arbitrair gegeven pakken (hun eigen verbruik) en dat als feit verkondigen. De review van Tweakers is daarentegen een stuk beter: ze testen ieder toestel onder dezelfde omstandigheden. Natuurlijk zijn die omstandigheden niet representatief voor jouw verbruik, maar dat is bij de andere reviewers ook niet het geval. Maar omdat de methode van Tweakers zo consistent is kan je het wel afzetten tegen andere telefoons. Op basis daarvan kan je bijvoorbeeld dus kijken wat jouw huidige toestel scoort, en daarmee een schatting maken of de Pixel in jouw scenario past.

Deze video legt goed uit waarom de Pixels zo matig scoren: YouTube: The Smartphone CPU Review You NEED to Watch!

tl;dr:

- niemand kan je vertellen of de Pixel 7 wat voor jou is
- je kan het wel voorspellen met goede reviews
- "bij mij gaat telefoon X een dag mee" is geen goede review

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33

Dat red ik nu ook :)
Heb hem morgen een week, batterij wordt elke dag beter tot nu toe 8) Adaptive battery doet z'n werk >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

B-Art schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Heb hem morgen een week, batterij wordt elke dag beter tot nu toe 8) Adaptive battery doet z'n werk >:)
Ik merk geen dag verbetering helaas, maar eerder achteruitgang 8)7

Heb inmiddels besloten de Pixel 7 Pro terug te sturen en elders opnieuw te bestellen. Misschien heb ik echt net pech, ook al lees ik aardig wat gelijke verhalen. De levertijd is flink, maar hopelijk wordt het wachten beloond. Voor de rest kan ik, ondanks wat bugs en her en der, niet anders zeggen dat het echt een heerlijk toestel is, waar ik hem in het begin misschien wat saai vond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Welke update? Versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:33
Steeffoon schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:51:
[...]

Ik merk geen dag verbetering helaas, maar eerder achteruitgang 8)7

Heb inmiddels besloten de Pixel 7 Pro terug te sturen en elders opnieuw te bestellen. Misschien heb ik echt net pech, ook al lees ik aardig wat gelijke verhalen. De levertijd is flink, maar hopelijk wordt het wachten beloond. Voor de rest kan ik, ondanks wat bugs en her en der, niet anders zeggen dat het echt een heerlijk toestel is, waar ik hem in het begin misschien wat saai vond.
Clean install ook niet geholpen? Wel bijzonder idd.
Ik vind het ook een heerlijk toestel. Design is helemaal top, ligt super in de hand. Als ik die accu filmpjes bekijk, waar alle toestellen naast elkaar liggen dan zie je pas hoe lelijk die iPhones zijn :X

Overall tevreden. (Maar ben dan ook een light user)

[ Voor 7% gewijzigd door B-Art op 20-10-2022 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

B-Art schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Clean install ook niet geholpen? Wel bijzonder idd.
Ik vind het ook een heerlijk toestel. Design is helemaal top, ligt super in de hand. Als ik die accu filmpjes bekijk, waar alle toestellen naast elkaar liggen dan zie je pas hoe lelijk die iPhones zijn :X

Overall tevreden. (Maar ben dan ook een light user)
Ben begonnen met een clean install, dus helemaal vanaf 0, maar helaas niet geholpen inderdaad.

Haha, ja, ik vind de Pixel ook echt een topding verder. Hoop is gevestigd op de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remco8264
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:54
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 09:17:
[Afbeelding]
Pixel 7 pro en problemen met Spotify iemand?

Als ik op een album klik of op mijn favorieten dan speelt die maar heel kort af en door scrollen naar bijvoorbeeld 1.34 kan ook niet meer.

App gewist en opnieuw geïnstalleerd biedt helaas geen oplossing.
Vreemdste is nog dat als je op een playlist drukt hij dat nummer niet afspeelt welke je aanklikt l.
Heb je Spotify Premium? Alles wat je noemt zijn premiumfuncties en zo te zien draai je nu de gratis versie (zie premiumknop rechtsonder).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
nst6ldr schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 10:47:
[...]

Het gaat niet zozeer om het verbruik van een individueel toestel, maar om het verbruik in vergelijking met andere toestellen. Dat is zeer slecht in verband met het feit dat Google de chips door Samsung laat bakken. Daar gaan omgevingsvariabelen niks aan veranderen. Het helpt wél om mensen een keuze te laten maken: als je inderdaad afgelegen woont en je haalt met een zuinig toestel net aan een normale dag, dan weet je dat je met de Pixel 7(pro) niet een dag gaat halen. Als je in een tropisch gebied woont dan weet je dat het scherm van de 7 pro een probleem voor je gaat worden.
Het gaat om de vergelijking met andere toestellen die op dezelfde manier worden getest.

Feit is dat de reviews niet een eenduidig beeld laten zien. PhoneArena laat bijvoorbeeld zien dat de Pixel 7 het vaak beter doet dan de Pixel 6 en S22 Ultra. Dus niet zeer slecht. Dit is ook terug te zien in de vele YouTube filmpjes waarbij de uitkomsten tegenstrijdig lijken te zijn. Maar feit is ook dat het geen hoogvlieger is wat betreft accuduur.
Het probleem zit hem in de gebruikte testmethode. Elke reviewer heeft een andere manier van testen en je zult daarom ook moeten kijken wat relevant voor jouw is.

Omgevingsvariabelen zijn juist erg van invloed op de accuduur vandaar dat de accuduur bij iedereen verschillend is. Binnen op wifi YouTube kijken is heel wat anders dan op 5G buiten gamen. Of mensen die af en toe hun telefoon gebruiken en waarbij een goede standby tijd nodig is. Allemaal variabelen.

Wat betreft het scherm in tropische gebieden zal bij bijna elk toestel een probleem zijn. Meeste kunnen hooguit 10min op hoogste stand en gaan dan dimmen. Beste is om een midrange telefoon te kopen want die doen het dan gewoon het beste qua scherm en accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 20:04
Ben de pixel 7 pro aan het instellen. Overnemen via de kabel van pixel 6 ging vlekkeloos. Homescreen, achtergrond, apps, wekker, ringtone alles netjes op zijn plek.

Maar toen veranderde ik de resolutie van 1080p naar 1440p en toen was opeens mijn homescreen leeg! Terug naar fabrieksinstellingen. Ook alles in drop down menu als wekker, ringtone etc. Heel apart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 01-09 18:48
Paar vraagjes (P7)
- Ik ben gewend van mijn Pixel 3 dat ik het snelle menu met instellingen (dat je vanaf boven naar beneden swiped) ook tevoorschijn kan toveren bij een vergrendelde telefoon. Erg handig als je de helderheid wil aanpassen of muziek wil bedienen etc. Kan het nergens vinden in de instellingen. Iets van Nova specifiek wellicht? Maar daar kan ik het ook niet vinden. Iemand?

Dan over mogelijke batterijslurpers.
- Ik gebruik de app Cometin. Met name om de Helderheid te verlagen. Ik zie wel dat de P7 die optie nu standaard heeft in het snel menu (Extra dimmen), maar dit scheelt nauwelijks. Cometin verlaagd deze drastisch en is nog te finetunen. Deze slurpt echter wel batterij. Niet echt een vraag, maar meer een leuke tip voor anderen die de helderheid nog meer willen verlagen.

- Wel kwam ik bij Ontwikkelaars opties onderstaande tegen. Het gebruik van geheugen/Ram. Kunnen we hier nog iets uit afleiden en op handelen mbt batterijverbruik of is dit gewoon wat het is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfUdge0Ul5EeCoVwFwoyiokdfQc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QUPB2mTaFb5ALv1iMzvBZMrp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b5EuA1er29rMv1zEBiaNCp2JaQ4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qk3afZSKHhE6kua4yYa6Shga.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19-09 15:48
B-Art schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 11:13:
[...]

Hier nu een week de P7 in bezit. Vanochtend rond 5u van de lader en nu 68% over. (Schermtijd 2u). Begin van de week had ik nog moeite om de dag door te komen, dus gaat echt stuk beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
Ik had mijn alarm op 08:45 uur en adaptive charging aan. Stond dat hij vol zou zijn om 08:45 uur toen ik naar bed ging (rond middernacht).

Ik werd rond 7 uur wakker om te plassen en tot mijn verbazing was mijn mobiel al 100% opgeladen :?

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

HubD1 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 15:54:
[...]

Hier nu een week de P7 in bezit. Vanochtend rond 5u van de lader en nu 68% over. (Schermtijd 2u). Begin van de week had ik nog moeite om de dag door te komen, dus gaat echt stuk beter nu.
Poeh, dan is mijn 7 Pro wel ineens minder. 8.15 van lader en nu op 65% met 1.30 schermtijd...

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Mike P
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-09 14:13
Enorm blij met de nachtfoto's van de Pixel 7 Pro. De meeste smartphones zouden deze veel te licht hebben gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f-8ClCGzaToUgeUfYizuzCx7UWw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3W4TnjSUCtGvq2cSUajo1Mgs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 01:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:24
Mijn beveiliging update staat op 5 oktober. Niks mis mee lijkt me.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
2 dingen die ik niet voor elkaar kan krijgen op de pro7.

Hoe krijg je de ouderwetse bedienings knoppen onder aan de telefoon, vriendin kan niet wennen aan al dst geswipe.

Hoe kun je de foto's en video's streamen naar de tv (LG C1 tv) of je scherm delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Golf2vr6 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 17:33:
[...]

Mijn beveiliging update staat op 5 oktober. Niks mis mee lijkt me.
Daar is ook niets mis mee.
Maar het artikel gaat over de google play system update

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• itsoutthere
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-09 18:17

itsoutthere

The Truth

Hier ook nog even een compleet subjectieve bijdrage: ik kom van een Huawei P30 Pro en heb nu een Pixel 7 Pro. De P30 Pro stond bekend om de goede accuduur. Ik haal met de Pixel 7 Pro (met mijn gebruik) met gemak de accuduur van de P30 Pro en zelfs iets meer; dit met o.a. 5g aan, AOD aan. Als ik zou extrapoleren (want hij gaat 's avonds vaak met zo'n 35-45% weer aan de lader) zou ik uitkomen op een screen on time van minstens 5u wat voor mij meer dan prima is.

Nogmaals, subjectief. Maar ik vind de nadruk hier erg gelegd worden op de zogenaamde 'hele matige accuduur' wat totaal niet aansluit bij mijn ervaring. Misschien heeft iemand er wat aan die van een P30 Pro een overstap overweegt. Ik twijfelde ook omdat ik niet aan accuduur in wou leveren en dat is bij mij dus niet het geval geweest

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

DoubleDutch schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:37:
2 dingen die ik niet voor elkaar kan krijgen op de pro7.

Hoe krijg je de ouderwetse bedienings knoppen onder aan de telefoon, vriendin kan niet wennen aan al dst geswipe.

Hoe kun je de foto's en video's streamen naar de tv (LG C1 tv) of je scherm delen?
Instellingen, Systeem, Gebaren, Systeem navigatie

Gewoon met casten. Als een app dat kan is er een icon zichtbaa

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
Ortep schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:38:
[...]

Daar is ook niets mis mee.
Maar het artikel gaat over de google play system update
Zal wel aan mij liggen, maar ik lees beveiligings update en ik lees nergens play system update

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:33
itsoutthere schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:41:
Hier ook nog even een compleet subjectieve bijdrage: ik kom van een Huawei P30 Pro en heb nu een Pixel 7 Pro. De P30 Pro stond bekend om de goede accuduur. Ik haal met de Pixel 7 Pro (met mijn gebruik) met gemak de accuduur van de P30 Pro en zelfs iets meer; dit met o.a. 5g aan, AOD aan. Als ik zou extrapoleren (want hij gaat 's avonds vaak met zo'n 35-45% weer aan de lader) zou ik uitkomen op een screen on time van minstens 5u wat voor mij meer dan prima is.

Nogmaals, subjectief. Maar ik vind de nadruk hier erg gelegd worden op de zogenaamde 'hele matige accuduur' wat totaal niet aansluit bij mijn ervaring. Misschien heeft iemand er wat aan die van een P30 Pro een overstap overweegt. Ik twijfelde ook omdat ik niet aan accuduur in wou leveren en dat is bij mij dus niet het geval geweest
En dan vergelijk je met hoe de accu van je P30 Pro nu is of toen hij nieuw was? Dat maakt nogal een verschil, want waarschijnlijk gebruik je de P30 Pro al 3 jaar?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:02
Golf2vr6 schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:01:
[...]

Zal wel aan mij liggen, maar ik lees beveiligings update en ik lees nergens play system update
Het is dan ook een slecht geschreven artikel waar geen seconde onderzoek in gestoken is

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
TheFes schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

Het is dan ook een slecht geschreven artikel waar geen seconde onderzoek in gestoken is
Net zoals die artikelen over nfc en gezichtsherkenning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

cordonbleu schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

En dan vergelijk je met hoe de accu van je P30 Pro nu is of toen hij nieuw was? Dat maakt nogal een verschil, want waarschijnlijk gebruik je de P30 Pro al 3 jaar?
2 jaar gebruikt (nieuw gekocht) en ik vergelijk met nu inderdaad, waarmee ik dus bedoel te zeggen dat de Pixel 7 Pro voor mij duidelijk bovengemiddeld presteert en zeker niet matig of slecht. Waarschijnlijk is de batterijduur voor mij ongeveer vergelijkbaar met toen mijn P30 Pro nieuw was.

Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 16:51

codex

Geen OpenAI agent :)

cordonbleu schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 19:04:
[...]

Mijn P30 pro heb ik sinds april 2020. Ik merk nu dat mijn batterij wel behoorlijk aan het afnemen is, als ik een nieuw toestel koop met de batterijduur die ik nu heb zou ik daar niet echt blij mee zijn. Ben ook wel verwend, ik kon met intensief gebruik in het begin nog met 30 procent naar bed gaan, waar ik met mijn voorgaande telefoon (Samsung) in de middag al aan de lader moest.

@itsoutthere hoe verhoudt de snelheid van laden zich? Is dat vergelijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:46
Pietje7 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:38:
Ja ik heb dit ook. Alsof er een constante waas overheen zit. Heel irritant..

[...]
Het is mij nu niet duidelijk of het hoort of een productie fout is? De kleuren op mijn Pixel 3a zijn beter dan de 7 die ik net heb geïnstalleerd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18-09 01:48
Volgens mij zijn er weinig topics over telefoons te vinden waar mensen tevreden zijn over batterijverbruik. 2x een Oneplus gehad en daarvoor verschillende Samsung telefoons. En in alle forums klagen mensen over batterijverbruik.Nog nooit een forum gezien waar niet wordt geklaagd daarover. Er waren vroeger toen je batterijen kon vervangen zelfs grotere batterypacks voor je Samsung, en zelfs dan waren mensen met een dubbel zo grote batterij niet tevreden.
Mss is het ook net wat je verwacht (en mag verwachten).

Ik ben goed tevreden over de batterij van m'n P7P voor mijn gebruik meer dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itsoutthere

itsoutthere

The Truth

codex schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Mijn P30 pro heb ik sinds april 2020. Ik merk nu dat mijn batterij wel behoorlijk aan het afnemen is, als ik een nieuw toestel koop met de batterijduur die ik nu heb zou ik daar niet echt blij mee zijn. Ben ook wel verwend, ik kon met intensief gebruik in het begin nog met 30 procent naar bed gaan, waar ik met mijn voorgaande telefoon (Samsung) in de middag al aan de lader moest.

Helaas nog geen ervaring mee opgedaan. Bij mij laadt ie tot nu toe alleen nog maar op een 5v 1a QI charger in de nacht. Er is wel nog een Ugreen 20w PD QC4.0 oplader onderweg, maar nog niet met een bedrade oplader uitgeprobeerd dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
Ortep schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 18:41:
[...]

Instellingen, Systeem, Gebaren, Systeem navigatie

Gewoon met casten. Als een app dat kan is er een icon zichtbaa
Thx, knoppen zijn weer terug.

Casten lukt gewoon niet, de telefoon ziet geen beschikbare apparaten.
Kan ook nergens iets vinden over het scherm delen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
DoubleDutch schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:42:
[...]

Thx, knoppen zijn weer terug.

Even gekeken. Werkt hier perfect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VDi2VWN3_g9e145RtU7yhl_LtYQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/847ajrfHlmqpKw78qVjpK9sS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lefeby2FmSTIjvIjfGY78_PA7LE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/QQTKuExSNueSS6K23JulpmCA.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vzQ83eC0VBge8ZDNA8HJbmvzrC0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CbQGugVpDeRinUNa2ybObNFL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PaOgogLeOFKaBEb4H9BjSp7lXgo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dVtgsNQUcyEzYXqfqW9d3zXO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Yellowneck op 20-10-2022 22:07 ]

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
DoubleDutch schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:42:
Casten van fotos via Google photos of scherm werkt met LG webOS alleen met een Chromecast. Sony, Philips, TCL Hisense draaien op Android/Google TV dus deze TVs hebben wel een ingebouwde cast functie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aid
  • Laatst online: 18-09 09:51

Aid

Tip:

Ik vond het scherm best helder onder donkere omstandigheden met auto-helderheid. Maar je hebt onder toegankelijkheid een optie om de helderheid verder te verlagen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/whvFnUlndqPnUxJT1E3hf97qaxc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ImZftzoZnjTWizwkZeITFCcw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 18-09 13:37
Nou eergister pixel 7 pro samen met een tele2 abbonement aangeschaft. Wat denk je, dag twee valt ie op zn achterkant op de betonnen vloer.. barst erin..

Iemand die weet of dat onder een garantie valt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
xlvg schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 00:06:
Nou eergister pixel 7 pro samen met een tele2 abbonement aangeschaft. Wat denk je, dag twee valt ie op zn achterkant op de betonnen vloer.. barst erin..

Iemand die weet of dat onder een garantie valt?
Nope, gebruikersschade. Kan alleen vallen onder een all-risk inboedelverzekering. Anders helaas pech..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Gister de P7P opgehaald. Gaaf ding, voelt wel wat chunky aan. Athlex case besteld, helaas pas volgende week binnen.

Eerste observaties:
  • Toestel voelt een beetje 'breekbaar' aan door de randen, doet me denken aan mijn oude S7 Edge
  • De Android UI voelt wat basic en hier en daar wat lomp aan, kom van MIUI (Xiaomi)
  • Snel en soepel
  • Camera is top
  • Kan nog weinig zeggen over de batterij

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

In het kader van de batterij discussie en voor wat het waard is.... :9

Pixel 7 Wit - 128Gb sinds 14/10 als daily driver.... externe apps voor bediening : Tap, Tap, Gesture Control en Nova Prime als launcher.

SOT 6 uur met adaptive brightness aan, 13% over en 6.30 van de kader, 23:00 weer aan de lader

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EfB7GboYGWKthv6_jq7dq-LMUts=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ner6kr726SJcPhPKAtEZiJyW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ok94TcA2uG3h-_jmmZYRfv_lC9g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UCrbj1vnH4MqCZxRmPleS2b1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ddLSuGDim1CM3pIRkB2i_flNjFY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vy3dJfHkbQkhVRHoDEvJYRn2.jpg?f=fotoalbum_large

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Wow, als ik ooit de 6 uur haal ben ik blij..(ook pixel 7 wit 128gb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StecaGrid
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18-09 11:51
Ik heb sinds gister de pixel 7 en loop tegen twee irritaties aan.

WhatsApp blijft pingen als hij de back-up gaan syncen. Dit krijg ik niet uit tenzij ik de hele telefoon op stil zet. Lekker om 2 uur 's nachts dus, haha

Ik heb een eufy deurbel, nu geeft de app geen geluid meer als iemand aanbelt.

Herkent iemand deze problemen en hoe heb je dit opgelost?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gravy
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:48
https://www.dxomark.com/smartphones/

Pixel 7 Pro bovenaan de ranking lijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecrap
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Gisteren ook mijn p7p opgehaald.
Erg tevreden tot dusver, maar merk dat ik nog wel moet wennen aan de 'kale' OS.

Kwam dit overigens tegen:
https://www.autoevolution...e-doesnt-work-201584.html

Meer mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
spacecrap schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 08:27:

Niet gelezen, maar Android Auto werkte de eerste keer niet meteen. Daarna pas weer geprobeerd toen ik de auto ophaalde na een beurt (misschien dus update van de console) en hij werkte direct.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

codex schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:00:
[...]

Ik kom ook van een P30 Pro af. Na 3,5 jaar gebruik zat de batterij op 86% capaciteit, wat nog meer dan voldoende was om de dag door te komen. Eigenlijk wel een heel goed toestel.

Maar wilde wat nieuws. Ik heb een 30W lader gekocht. Laden gaat dus minder snel dan met de P30 Pro want die ging op 40W en was de batterij capaciteit kleiner. En de 40W lader werkt niet met de P7 pro, dus daarmee kan je helaas niet snel laden.

Anyway laden zou wat mij betreft wat sneller mogen maar geen dealbreaker want ik kom makkelijk de dag door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-09 20:05

alwinus

Tweaked

Ik heb de pro. AA werkt prima. Behalve dat mijn kabel niet helemaal goed meer is. Dus af en toe verliest die de verbinding maar dat was ook met mijn vorige phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
J_star schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 21:06:
[...]

Het is mij nu niet duidelijk of het hoort of een productie fout is? De kleuren op mijn Pixel 3a zijn beter dan de 7 die ik net heb geïnstalleerd.
Had ik ook. Vond de foto's van m'n 5 beter dan die van de 7.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PheraX
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-09 08:29
Ondertussen de aan mobiel betalen pas succesvol kunnen koppelen. Vanmiddag maar is proberen of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

alexbl69 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:19:
[...]

Had ik ook. Vond de foto's van m'n 5 beter dan die van de 7.
Heb geen vergelijk met eerdere pixels maar wat bedoelen jullie? Ik werk met Nova Launcher Prime en de kleuren van bijvoorbeeld mijn wallpaper zijn echt wel goed te noemen. Ik zie geen fletse kleuren en ook de fotos zijn subliem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
ik kom ook van een Pixel 5, en vind de de foto's ook erg goed. Is mij niets opgevalleen aan fletse kleuren ten opzichte van de Pixel 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:40
Merkwaardige lijst.... Pixel 7 op plaats 7, vraag me af dat echt klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:41
pdavie2311 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Heb geen vergelijk met eerdere pixels maar wat bedoelen jullie? Ik werk met Nova Launcher Prime en de kleuren van bijvoorbeeld mijn wallpaper zijn echt wel goed te noemen. Ik zie geen fletse kleuren en ook de fotos zijn subliem.
Heb m'n Pro inmiddels terug gestuurd, dus kan het helaas niet meer reproduceren. Heb vorige week (toen ik hem nog had) twee vrijwel identieke foto's gemaakt met de 5 en de 7. Vond de foto van de 5 mooier, en nu de opmerking over de kleuren en de waas komt heb ik die foto's nog eens bekeken en zie nu dat dat inderdaad het verschil maakt.

Zijn foto's die ik - gezien bedrijfsinformatie die er op staat - helaas hier niet kan delen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Soundwork schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:33:
[...]

Merkwaardige lijst.... Pixel 7 op plaats 7, vraag me af dat echt klopt.
Dat klopt want dxomark neemt ook dingen als zoom-mogelijkheden mee en omdat de 7 simpelweg geen telelens heeft zakt ie daardoor wel wat plekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Florine

Nee, herken ik niet. Ik gebruik Android auto en het werkt prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Omnivore
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 11:20
injectx schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:08:
[...]

Dat klopt want dxomark neemt ook dingen als zoom-mogelijkheden mee en omdat de 7 simpelweg geen telelens heeft zakt ie daardoor wel wat plekken.
De Pixel 7 is daar toch alleen getest op display en heeft de 5e plaats. Camera is kennelijk nog niet getest voor de non-pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Florine schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:13:
[...]

Nee, herken ik niet. Ik gebruik Android auto en het werkt prima.
Hier idem, gebruik het via AAWireless, maar ook zonder werkt het gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red bull
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09 16:42

red bull

Keeps me awake !

TheFes schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:27:
[...]

Hier idem, gebruik het via AAWireless, maar ook zonder werkt het gewoon
Ik heb in mijn BMW Chinese aftermarket AA wireless, gaat helemaal goed... vanmiddag eens proberen in de Mazda van mijn vrouw...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoubleDutch
tvanlaarhoven schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 22:05:
[...]

Casten van fotos via Google photos of scherm werkt met LG webOS alleen met een Chromecast. Sony, Philips, TCL Hisense draaien op Android/Google TV dus deze TVs hebben wel een ingebouwde cast functie.
Lekker dan, hoe kan mijn vriendin dan de genomen foto's en video's op een LG tv laten zien zonder chromecast? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alexbl69 schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 09:39:
[...]

Heb m'n Pro inmiddels terug gestuurd, dus kan het helaas niet meer reproduceren. Heb vorige week (toen ik hem nog had) twee vrijwel identieke foto's gemaakt met de 5 en de 7. Vond de foto van de 5 mooier, en nu de opmerking over de kleuren en de waas komt heb ik die foto's nog eens bekeken en zie nu dat dat inderdaad het verschil maakt.

Zijn foto's die ik - gezien bedrijfsinformatie die er op staat - helaas hier niet kan delen.
Mijn scherm is prachtig en de foto's ook vergeleken mijn S10+ ik klaag niet.
De batterij kan wellicht iets langer mee maarja ik heb hem pas 6 dagen dus.
Haal nu 5 tot 6uur SOT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:34:
[...]

Mijn scherm is prachtig en de foto's ook vergeleken mijn S10+ ik klaag niet.
De batterij kan wellicht iets langer mee maarja ik heb hem pas 6 dagen dus.
Haal nu 5 tot 6uur SOT.
Vooral binnen/op wifi gebruikt, of juist veel buiten op 4g/5g?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
DoubleDutch schreef op vrijdag 21 oktober 2022 @ 10:29:
[...]

Lekker dan, hoe kan mijn vriendin dan de genomen foto's en video's op een LG tv laten zien zonder chromecast? :?
....volgens mij niet. Maar als je nog even kunt wachten dan denk ik dat je relatief goedkoop een Chromecast op Black Friday kunt scoren.
Pagina: 1 ... 17 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen