Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ik zou voortaan even vermelden dat je kijkt naar de US site.. klein detail..Sakete schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:59:
[...]
Tja, jij begon erover dat de 512gb niet te koop was. Totaal niet relevant voor mijn oorspronkelijk vraag.
Ik heb dit soms. Meestal bij draadloos AA en kwam meestal met hitte. Had ik bij mijn S20 plus ook al.nightcrow schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:42:
Zijn er tweakers met een VW Golf VII (variant) die kunnen testen of bij gebruik van Spotify de info over titel en artiest goed wordt weergegeven op het scherm in de auto?
Bij mij loopt ie (ik heb de gewone 7) altijd 1 track achter, echt te irritant. Bij mijn Pixel 3A had ik dit ook en toen kon ik het omzeilen door een oude versie van Spotify te gebruiken, maar die kan ik nu niet meer installeren. Ik vermoed dat het aan Spotify ligt, maar misschien ligt het ook aan de firmware in de auto. Vandaar de check hier.
Gebruik je AA met of zonder draad?
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Hier net ook met ING getest bij de Coop voor een bedrag van net geen 10 euro.Microburst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:13:
[...]
Dat klopt, ook heb ik vervolgens zelf Google Pay geopend en dan werkte het ook niet. (Jumbo AH werken wel maar dat werkte al)
Ik twijfel ook of dit wel een probleem van Google Wallet (pay) is. Aangezien ING ook dit probleem ondervindt.
Lijkt toch iets meer met de NFC te maken hebben, of de terminals zijn niet geüpdatet en kennen de Pixel 7 niet? (te weinig verstand van deze terminals om dat te kunnen onderbouwen)
Telefoon uit zak. Unlocken met face unlock. Telefoon bij terminal....en betaald. Bij werkt het gewoon altijd via ING.
Toch vreemd dat anderen er problemen mee hebben. Ik zit eigenlijk te wachten totdat het bij mij ook een keer niet werkt.
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Zou ik m kunnen omruilen voor de "juiste" kleur stelling denken jullie ?
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Dank voor je reactie. Ik gebruik geen AA, maar speel Spotify via bluetooth direct af op het audio systeem. Wellicht dat het via AA beter gaat.Mimiix schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:29:
[...]
Ik heb dit soms. Meestal bij draadloos AA en kwam meestal met hitte. Had ik bij mijn S20 plus ook al.
Gebruik je AA met of zonder draad?
Oh daar heb ik eigenlijk nooit issues mee gehad. Kan het allicht de battery saver zijn?nightcrow schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 14:00:
[...]
Dank voor je reactie. Ik gebruik geen AA, maar speel Spotify via bluetooth direct af op het audio systeem. Wellicht dat het via AA beter gaat.
deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB
Gisteren meer dan een uur met de klantendienst van Google liggen chatten. Zonder enig "bewijs" te moeten aanvoeren gingen we meteen over in een omruiling. Netjes.Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:45:
Zijn er hier nog waarbij de selfiecam echt belabberd is? Zeer grainy en onscherp.. zeer teleurstellend, is echt pakken slechter dan de selfiecam op mijn Mi Note 10 van enkele jaren oud
Echter, advanced replacement (eerst vervanging krijgen, daarna oude retouren) ging niet want ik woon in België en de Pixel komt uit Duitsland.
Eerst opsturen en na ontvangt een omruiling toegestuurd krijgen in België gaat wel. Begrijpen wie begrijpen kan?
Echter heb ik ergens bang dat ze dan met excuses afkomen als "is niet defect" of "eigen schuld" en me alsnog laten betalen voor inspectie+shipping ofzo. Reeds meegemaakt met ander fabrikant.
Iemand ervaringen met Google op dit vlak?
Ik kon daar niet echt aan wennen dus de knoppen onder in het scherm maar weer aangezet😅EvertonPride schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:09:
- Ik ben inmiddels gewend aan de Google Pixel 7 launcher. Alleen nog wennen met het navigeren naar een vorig scherm. In WhatsApp selecteer je dan vaker een bericht i.p.v. dat je terug kunt gaan. Ik heb de Nova Launcher ook geinstalleerd en even kort gebruikt. Qua indelen iconen op hoofscherm bevalt mij dat meer. Ik merkte wel dat Google Assistent en nog paar zaken het daar nog niet deden. Dit moet je waarscijnlijk koppelen ergens?
Chill! Dat werkt inderdaad beter.PL3X4N schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 16:35:
[...]
Ik kon daar niet echt aan wennen dus de knoppen onder in het scherm maar weer aangezet😅
blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:57:
Vannochtend geprobeerd een nieuwe Play Systeem update te doen, kreeg het alleen niet voor elkaar...
Vind 7,6 KB nogal weinig voor een update....
Krijgt iemand van jullie ook deze foutmelding?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Gecombineerd verbruik is 7,7% per uur, met scherm aan verbruikt hij 15,6% per uur, scherm uit (gedurende de dag) verbruikt 3,7% per uur.
Dan kom je dus op ongeveer 6,5 uur aan schermtijd of 27uur standby tijd, of dus ergens tussen die twee afhankelijk van hoeveel de telefoon echt word gebruikt.
Verwacht dat deze cijfers alleen maar beter worden, nu zijn er veel apps die bij de eerste keer openen meteen een lading data binnen gaan halen bijvoorbeeld, iets wat ze daarna niet of minder hoeven te doen. Daarnaast zal de telefoon mijn gebruik beter leren en daardoor ook spaarzamer met de batterij om kunnen gaan als het goed is.
Ben er nog niet over uit, wat het mooist is, brons of zilver..
Maar dat het gebeurd is wel raar natuurlijk.
:strip_exif()/f/image/tngOZozo1dW62Nr5z5ljqNrV.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 48% gewijzigd door Mars trigger op 18-10-2022 18:22 ]
Google Pixel 7 Pro - PSP PSVita PS2 PS3 PS4 PS5 - Retropie - Ikea Trådfri - Intel NUC
Mars trigger schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 18:20:
Ik heb een groene Hazel binnen gekregen met een zilver kleur, IPV de goud of brons kleur..
Ben er nog niet over uit, wat het mooist is, brons of zilver..
Maar dat het gebeurd is wel raar natuurlijk.[Afbeelding]
XPeng G6SR(24) + Ratio Solar
Dat het laagje over het chrome er af en toe niet, of minder is dan de bedoeling is?
Dat zou de verschillende kleuren misschien verklaren.
Nog steeds hetzelfde. Kwestie van afwachten dus denk ik.....Pietje7 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 17:34:
Same here.. oplossing inmiddels of afwachten?
[...]
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Dit is het verbruik tot nu toe. Even wat uitleg: om 7u van de lader. Even Duolingo en daarna een kwartier, Qmusic kijk-livestream, daarna met de fiets eropuit met tussendoor een paar tussenstops van steeds een minuut of 20 in de felle zon. Daar gaat het hard met de batterijduur. Aardig wat foto's en een filmpje gemaakt, wat Instagram en browsen. Meer niet. Heb de Pixel 7 Pro op Full-HD resolutie staan. Tussen 9 en 15u 5G gebruikt, waarvan tussen 12u en 15u op één locatie. Daarvoor en daarna WiFi.
Dan is 3u SoT met 18 procent over toch waardeloos als je het mij vraagt. Twijfel nog voor de Pixel 7 te proberen, maar twijfel of daar echt veel verschil in gaat zitten... Wat denken jullie?
/f/image/doVywXpJfhgLmmtIiVwk5Tmu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door Steeffoon op 18-10-2022 19:35 ]
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Op mijn iPhone 14 Pro ging het rapper met de batterij dan nu op mijn 7 Pro. Moet wel zeggen dat de laatste iOS niet de beste was, dat lost Apple nog wel op. Maar dit is vandaag bij mij. 7.30 van de lader en nog boven de 50%...Voor mij is dit meer dan goed. Nog niet veel buiten geweest, dat dan weer niet.Steeffoon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:24:
Ben nu wel serieus op een punt aangekomen dat ik twijfel of ik de 7 Pro ga houden. Vind het echt een heerlijk toestel, maar die batterijduur wordt na een kleine week absoluut niet beter. Kom van een S22+ en die accu is net zo bagger... 🤔
Dit is het verbruik tot nu toe. Even wat uitleg: om 7u van de lader. Even Duolingo en daarna een kwartier, Qmusic kijk-livestream, daarna met de fiets eropuit met tussendoor een paar tussenstops van steeds een minuut of 20 in de felle zon. Daar gaat het hard met de batterijduur. Aardig wat foto's en een filmpje gemaakt, wat Instagram en browsen. Meer niet. Heb de Pixel 7 Pro op Full-HD resolutie staan.
Dan is 3u SoT met 18 procent over toch waardeloos als je het mij vraagt. Twijfel nog voor de Pixel 7 te proberen, maar twijfel of daar echt veel verschil in gaat zitten...
[Afbeelding]
/f/image/1ebSPQ9omGO3FuiB7CXXLaJB.png?f=fotoalbum_large)
“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”
Verwijderd
Samsung S20 FE: Qualcomm Snapdragon 865Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:41:
Is het echt zo matig? Mijn twee jaar oude S20 FE (120Hz) op 5G en wifi heeft nu nog 60% met een SOT van 3u53 min. Kijk met een schuin oog naar de pixels, maar dit gaat hem met deze matige accuduur niet worden.
Ja, dat verschil ga je behoorlijk merken.
Dit is echt heel matig qua batterijduur. Ongelofelijk hoe ver Google achter loopt op de concurrentie op dit vlak. Afwachten op de 8 serie dan maar. En dan nog geruchten dat in de zomer zon straks het scherm nog meer energie vreet. Bizar.Steeffoon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:24:
Ben nu wel serieus op een punt aangekomen dat ik twijfel of ik de 7 Pro ga houden. Vind het echt een heerlijk toestel, maar die batterijduur wordt na een kleine week absoluut niet beter. Kom van een S22+ en die accu is net zo bagger... 🤔
Dit is het verbruik tot nu toe. Even wat uitleg: om 7u van de lader. Even Duolingo en daarna een kwartier, Qmusic kijk-livestream, daarna met de fiets eropuit met tussendoor een paar tussenstops van steeds een minuut of 20 in de felle zon. Daar gaat het hard met de batterijduur. Aardig wat foto's en een filmpje gemaakt, wat Instagram en browsen. Meer niet. Heb de Pixel 7 Pro op Full-HD resolutie staan. Tussen 9 en 15u 5G gebruikt, waarvan tussen 12u en 15u op één locatie. Daarvoor en daarna WiFi.
Dan is 3u SoT met 18 procent over toch waardeloos als je het mij vraagt. Twijfel nog voor de Pixel 7 te proberen, maar twijfel of daar echt veel verschil in gaat zitten... Wat denken jullie?
[Afbeelding]
Ik hoef mijn telefoon helemaal niet te unlocken voor Gpay, en het werkt eigenlijk altijd bij mij. Scherm aan is voldoendealexbl69 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 03:34:
[...]
Dat is wel heel onhandig, bijna een design-flaw.
Doordat de vingerprintscanner aan de voorkant zit heb je de telefoon vaker op je gezicht gericht als je hem unlocked dan als de scanner aan de achterkant had gezeten. Daardoor zul je dus ook vaker 'per ongeluk' via face unlock het lockscreen passeren. Dat is best lastig als je bij de kassa dus wel met de vingerprintscanner MOET unlocken om te kunnen betalen.
Mijn Pixel 5 unlock ik met m'n vinger (achterop) als ik hem uit m'n broekzak haal. Dat is absoluut veel handiger.
Share and Enjoy!
Ik vind mijn bevindingen niet matig hoor. Vanaf 7.30 en bijna 3 uur SOT en dan 50%? Meer dan prima.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:41:
Is het echt zo matig? Mijn twee jaar oude S20 FE (120Hz) op 5G en wifi heeft nu nog 60% met een SOT van 3u53 min. Kijk met een schuin oog naar de pixels, maar dit gaat hem met deze matige accuduur niet worden.
Dat lijkt me toch niet waarschijnlijk. Je telefoon moet wel geunlocked zijn, anders kan iedereen die je telefoon heeft contactloos betalen.WCA schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:26:
[...]
Ik hoef mijn telefoon helemaal niet te unlocken voor Gpay, en het werkt eigenlijk altijd bij mij. Scherm aan is voldoende
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik heb nog nooit anders gehad. Zo heeft het altijd gewerkt.alexbl69 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Dat lijkt me toch niet waarschijnlijk. Je telefoon moet wel geunlocked zijn, anders kan iedereen die je telefoon heeft contactloos betalen.
Share and Enjoy!
Gpay je moet je scherm aan doen en je kunt betalenalexbl69 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Dat lijkt me toch niet waarschijnlijk. Je telefoon moet wel geunlocked zijn, anders kan iedereen die je telefoon heeft contactloos betalen.
https://support.google.co...limits-on-a-locked-deviceMicroburst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Gpay je moet je scherm aan doen en je kunt betalenen volgens mij bij bedragen boven 50 euro moet je unlocken.
Yep, boven de 50 euro inderdaad
Share and Enjoy!
Dat wist ik niet. Weet toch bijna zeker dat de keren dat de betaling niet lukte dit kwam omdat de telefoon nog gelocked was.Microburst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:29:
[...]
Gpay je moet je scherm aan doen en je kunt betalenen volgens mij bij bedragen boven 50 euro moet je unlocken.
Morgen toch maar eens proberen. Maar dan wel met de 5, want de 7 Pro is vandaag terug gegaan.
Vandaag bij de AH geweest daar werkte het perfectalexbl69 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:32:
[...]
Dat wist ik niet. Weet toch bijna zeker dat de keren dat de betaling niet lukte dit kwam omdat de telefoon nog gelocked was.
Morgen toch maar eens proberen. Maar dan wel met de 5, want de 7 Pro is vandaag terug gegaan.
(Jumbo en AH geen problemen)
Net nog even bij de Coop geweest en daar was de error weer: Ongeldige pas.

Dan is het qua automaat heel random:Microburst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:34:
[...]
Vandaag bij de AH geweest daar werkte het perfect
(Jumbo en AH geen problemen)
Net nog even bij de Coop geweest en daar was de error weer: Ongeldige pas.
Ik heb appraatontgrendeling vereisen voor NFC aan staan. Ik moet dus wel mijn scherm unlocken wil kunnen betalen.Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:46:
[...]
Hier net ook met ING getest bij de Coop voor een bedrag van net geen 10 euro.
Telefoon uit zak. Unlocken met face unlock. Telefoon bij terminal....en betaald. Bij werkt het gewoon altijd via ING.
Toch vreemd dat anderen er problemen mee hebben. Ik zit eigenlijk te wachten totdat het bij mij ook een keer niet werkt.
[ Voor 6% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-10-2022 20:40 ]
Verwijderd
Ja ok, maar zou liever een betere batterijduur of desnoods vergelijkbaar, maar niet een klap minder.pdavie2311 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
Ik vind mijn bevindingen niet matig hoor. Vanaf 7.30 en bijna 3 uur SOT en dan 50%? Meer dan prima.
Echter de tekst is vrij donker hiervan.
Kan je dit lichter instellen, en zo ja, waar?
Dat ga je absoluut merken. Dat was een toestel met een hele fijne batterij.Verwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:41:
Amen. Snap er echt niets van.Otto Jans schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:07:
[...]
Dit is echt heel matig qua batterijduur. Ongelofelijk hoe ver Google achter loopt op de concurrentie op dit vlak. Afwachten op de 8 serie dan maar. En dan nog geruchten dat in de zomer zon straks het scherm nog meer energie vreet. Bizar.
Welk toestel, en ook buiten geweest? Met alleen WiFi en niet veel gebruik kwam ik ook maar op 4-5 uur.pdavie2311 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:28:
[...]
Ik vind mijn bevindingen niet matig hoor. Vanaf 7.30 en bijna 3 uur SOT en dan 50%? Meer dan prima.
Hier de Pixel 7, wel met dual sim en AOD aan. Nu 25%.Steeffoon schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 19:24:
[Afbeelding]
/f/image/Kf2vT4MDSKIinf9TfpdqE8nc.png?f=fotoalbum_large)
Dat is toch wel een groot verschil, hier die van mij. Ook 25% over, aod aan en redelijk wat buiten geweest. Pixel 7.barrymossel schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:01:
[...]
Hier de Pixel 7, wel met dual sim en AOD aan. Nu 25%.
[Afbeelding]
/f/image/bTsGkfqJs4MZWd5F1WLBZfrG.png?f=fotoalbum_large)
To dare is to do
Verwijderd
Thnx, heb face unlock voorlopig even uitgezet. Hopelijk lost dat het voorlopig op.TurboTon1973 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:02:
Misschien heb ik over deze reactie gelezen. Het niet kunnen betalen zou komen door face unlock functie. Omdat dit veilig genoeg is voor betaling zoals Google het nu toepast. https://www.androidpolice...7-because-of-face-unlock/
https://9to5google.com/20...oogle-play-system-update/
Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest
Lees ff terug, maakt niks uitVerwijderd schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:23:
[...]
Thnx, heb face unlock voorlopig even uitgezet. Hopelijk lost dat het voorlopig op.
Welke versie draaien jullie? Bij mij is de update wel gelukt, maar nog steeds een uitroepteken ervoor.blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 21:57:
In navolging op mijn eerdere post, we zijn niet de enige die de Play Systeem update krijgen naar niet kunnen installeren:
https://9to5google.com/20...oogle-play-system-update/
/Edit play store versie is iets anders dan play store system versie.
[ Voor 48% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-10-2022 22:29 ]
Hier zelfde versienummer als die van jou.Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:13:
[...]
Welke versie draaien jullie? Bij mij is de update wel gelukt, maar nog steeds een uitroepteken ervoor.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Of is play store system iets anders?
Waarom de 7 pro terug gestuurd?alexbl69 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 20:32:
[...]
Dat wist ik niet. Weet toch bijna zeker dat de keren dat de betaling niet lukte dit kwam omdat de telefoon nog gelocked was.
Ik las dat het al meerdere malen voorbij is gekomen dat SOT erg afhankelijk is van allerlei omstandigheden, apps etc. We kunnen net als vroeger in de kleedkamer bij de voetbal onze piemols naast elkaar houden wie de langste heeft of vragen of je lengte voldoende is, maar dat is toch veel leuker als er een apart topic voor is?
Primaire reden: (veel) te groot.
Secundair: vingerprintscanner op een onprettige plek. En te langzaam.
Aan de snelweg voor de wc's wel
Tevens gaan zwemmen. Telefoon in kluisje, 4.5 uur later accu van 51% naar 19% gegaan en telefoon voelde behoorlijk warm aan ondanks niet gebruikt
Verwijderd
Had je geunlocked met fingerprint want soms als je unlocked via face dan werkt google pay niet had begrepen.hardtarget schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:22:
Vandaag in Duitsland geweest. Bij de Lidl en Europapark niet contactloos kunnen betalen.
Tevens gaan zwemmen. Telefoon in kluisje, 4.5 uur later accu van 51% naar 19% gegaan en telefoon voelde behoorlijk warm aan ondanks niet gebruikt
Dat zal waarschijnlijk komen omdat ie in een "kooi" zat, nauwelijks bereik, en daardoor een actieve radio.hardtarget schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 23:22:
Vandaag in Duitsland geweest. Bij de Lidl en Europapark niet contactloos kunnen betalen.
Accuduur is toch een fundamenteel onderdeel van een telefoon? Stel je hebt net een P7P gekocht, je ondervindt batterijproblemen en je gaat op Tweakers zoeken. Moet je zowaar naar een ander topic, lijkt me erg apart.Binnetie schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 22:53:
Is het misschien een idee om een [Google Pixel 7 (Pro)] accuduur en contactloos betalen topic te maken?
Ik las dat het al meerdere malen voorbij is gekomen dat SOT erg afhankelijk is van allerlei omstandigheden, apps etc. We kunnen net als vroeger in de kleedkamer bij de voetbal onze piemols naast elkaar houden wie de langste heeft of vragen of je lengte voldoende is, maar dat is toch veel leuker als er een apart topic voor is?
"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990
Ik heb zelf de 7 en ervaar geen verschil t.o.v. iPhone 12. Ik doe er 1,5 tot 2 dagen mee. Gamen doe ik er niet mee en gebruik het voornamelijk om te bellen, internet, YouTube en Microsoft Teams. Misschien ben ik als gebruiker niet helemaal representatief als gemiddeld.StecaGrid schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:28:
Ik lees veel commentaar over de accuduur. Gaat dit vooral over de 7 pro of heeft de 7 daar ook last van?
Gister een werkdag met vrij minimaal gebruik, wat navigatie via Maps, klein beetje sociale media en browsen, Always On Display aan, grotendeels verbonden via 4G en totaal ongeveer 2,5 schermtijd.
/f/image/qqpWLtxpvnQhsQRU66BPTPC4.png?f=fotoalbum_large)
Ligt er misschien aan wat je gewend bent. Ik kom van een OnePlus 9 pro en dan is de Pixel 7 pro een verademing.StecaGrid schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 06:28:
Ik lees veel commentaar over de accuduur. Gaat dit vooral over de 7 pro of heeft de 7 daar ook last van?
Bij de OP was snelladen een voordeel, maar ook gewoon nodig. Het toestel haalde nog geen dag met 4 uur sot.
Met mijn Pixel 7 pro haal ik nu makkelijk de dag met meer dan 6 uur sot. Ik heb alles aan staan en op de hoogste standen. Scherm vast op zo'n 70%.
Voor mij voldoende , voor een ander te weinig
Je gebruik is vergelijkbaar met dat van mij (ik had 20 minuten meer SOT). Geen navigatie en verder ook alleen Chrome en dat soort apps. Dan vind ik jouw batterijduur echt zeer acceptabel. Ik kan nog proberen de dualsim uit te zetten, maar dan nog. Ik loop liever niet met twee telefoons op zak. Nou, sterker nog, dat doe ik gewoon niet.Minimum92 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:24:
Mijn ervaring met de batterij van de Pixel 7 is tot nu toe dat ik tevreden ben, omdat het vergelijkbaar is met mijn OnePlus 6T van hiervoor. Maar denderend is het zeker niet.
Gister een werkdag met vrij minimaal gebruik, wat navigatie via Maps, klein beetje sociale media en browsen, Always On Display aan, grotendeels verbonden via 4G en totaal ongeveer 2,5 schermtijd.
[Afbeelding]
Ik merk hier iedere ochtend dat ik het opnieuw moet aanvinken.
Als hij hier aan staat zou het moeten werken. Misschien een schema aan staan?Ekfad schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:04:
Iemand een idee hoe je de donkere modus kan 'vastzetten'?
/f/image/KTylDNvWNz7rZHpyTydTM8Q3.png?f=fotoalbum_large)
In de instellingen voor donkere thema heb je waarschijnlijk aan staan dat die het schema volgt van zonsondergang tot zonsopkomst.Ekfad schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:04:
Iemand een idee hoe je de donkere modus kan 'vastzetten'?
Die kun je uitzetten en dan blijft die in het donkere thema staan
Wat is je SOT op een dag?barbarian schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 07:04:
[...]
Ik heb zelf de 7 en ervaar geen verschil t.o.v. iPhone 12. Ik doe er 1,5 tot 2 dagen mee. Gamen doe ik er niet mee en gebruik het voornamelijk om te bellen, internet, YouTube en Microsoft Teams. Misschien ben ik als gebruiker niet helemaal representatief als gemiddeld.
De gewone 7 kan alleen 60 of 90 Hz weergeven!
Bron
En de accu is veel kleiner. Dit speelt ook een grote rol.Tweakriez schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:25:
Ik heb wellicht ook nog een idee over waarom de 7 sneller door zijn accu heen lijkt te gaan als de Pro. De 7 pro heeft een variabele refresh rate (VRR) en kan zich aanpassen naar wat er op dat moment nodig is. Dus van 10 naar 120hz bijvoorbeeld.
De gewone 7 kan alleen 60 of 90 Hz weergeven!
Bron
UiteraardJmtpes schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:28:
[...]
En de accu is
veel kleiner. Dit speelt ook een grote rol.
Daarnaast gaat het vaak over de inferieure Exynos soc, het scherm, slecht 4G of WiFi signaal of de camera. Als je een forum leest dan begin je te denken dat geen enkel toestel goed is en problemen heeft.
Sommige problemen kunnen een bug zijn die door een update opgelost kunnen worden. Deze problemen zijn ook vaak reproduceerbaar. Andere problemen kunnen individueel zijn en ondanks dat het niet leuk is, kunnen deze moeilijk opgelost worden omdat het niet per se aan het toestel ligt maar bijvoorbeeld aan de verwachting, persoonlijke voorkeur of hoe het gebruikt wordt of dat het gewoon een defect toestel is.
Wat ik dan merk is dat er dan alleen nog maar over die specifieke problemen wordt gepraat en er een beeld ontstaat dat het toestel niet goed is terwijl het in werkelijkheid anders is. Op een forum wordt namelijk sneller een probleem gemeld dan gezegd dat iets goed gaat.
Bij de Pixel ontstaat dan het beeld dat de accuduur slecht is maar die conclusie kun je niet trekken uit ervaringen van mensen omdat er dan teveel variabelen meespelen maar slechts door een vergelijking te maken met andere toestellen die onder dezelfde omstandigheden getest worden. Ik kijk liever naar diverse reviews (die trouwens ook erg verschillend kunnen zijn) en trek dan de conclusie.
Mijn persoonlijke ervaring met de accuduur is dat deze normaal is vergeleken met mijn vorige toestellen zoals de S21 Ultra en iPhone 13 Pro (iOS16 is niet best voor de accuduur)
Ik sta om 6:30 op en ga 23:00 slapen en heb dan 3uur schermtijd en 50% accu.
Wat een fijn stuk om te lezen, en het beantwoord mijn vraag nog voordat ik hem hoef te stellen. Heb je een 7 of een 7 pro?Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Ik zit al jaren op Tweakers en ben voornamelijk een Samsung gebruiker geweest en accuduur is bij elk nieuw toestel een hot topic. Vanaf de S7 tot en met de S22 wordt geklaagd over de accuduur.
Daarnaast gaat het vaak over de inferieure Exynos soc, het scherm, slecht 4G of WiFi signaal of de camera. Als je een forum leest dan begin je te denken dat geen enkel toestel goed is en problemen heeft.
Sommige problemen kunnen een bug zijn die door een update opgelost kunnen worden. Deze problemen zijn ook vaak reproduceerbaar. Andere problemen kunnen individueel zijn en ondanks dat het niet leuk is, kunnen deze moeilijk opgelost worden omdat het niet per se aan het toestel ligt maar bijvoorbeeld aan de verwachting, persoonlijke voorkeur of hoe het gebruikt wordt of dat het gewoon een defect toestel is.
Wat ik dan merk is dat er dan alleen nog maar over die specifieke problemen wordt gepraat en er een beeld ontstaat dat het toestel niet goed is terwijl het in werkelijkheid anders is. Op een forum wordt namelijk sneller een probleem gemeld dan gezegd dat iets goed gaat.
Bij de Pixel ontstaat dan het beeld dat de accuduur slecht is maar die conclusie kun je niet trekken uit ervaringen van mensen omdat er dan teveel variabelen meespelen maar slechts door een vergelijking te maken met andere toestellen die onder dezelfde omstandigheden getest worden. Ik kijk liever naar diverse reviews (die trouwens ook erg verschillend kunnen zijn) en trek dan de conclusie.
Mijn persoonlijke ervaring met de accuduur is dat deze normaal is vergeleken met mijn vorige toestellen zoals de S21 Ultra en iPhone 13 Pro (iOS16 is niet best voor de accuduur)
Verwijderd

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2022 10:48 ]
Die van mij geeft bij Google Play-systeemupdate nog 1 juli 2022 aan.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:47:
Iemand anders waarbij de update blijft hangen ?
[Afbeelding]
Dat terwijl ik via play store instellingen wel up-to-date ben, of dat geeft het toestel aan in ieder geval (versie: 32.7.13.21[0][PR] 47962038).
Doe ik iets verkeerd?

Verwijderd
Ik had hem gedownload via apkmirror, maar krijg je deze error ook ?b00ster schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:50:
[...]
Die van mij geeft bij Google Play-systeemupdate nog 1 juli 2022 aan.
Dat terwijl ik via play store instellingen wel up-to-date ben, of dat geeft het toestel aan in ieder geval (versie: 32.7.13.21[0][PR] 47962038).
Doe ik iets verkeerd?
Ja je vergeet om eerst de draad door te lezen :-)Doe ik iets verkeerd?
Nee die melding die jij krijgt krijg ik niet. Ik krijg daar gewoon te zien, je apparaat is up-to-date.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:51:
[...]
Ik had hem gedownload via apkmirror, maar krijg je deze error ook ?

Perfecte uitleg. Heb m'n 7 pro afgelopen dagen ingesteld en ga 'm vandaag in gebruik nemen als mn cover binnen is. Dit topic maakte mij al bijna depressief.Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Ik zit al jaren op Tweakers en ben voornamelijk een Samsung gebruiker geweest en accuduur is bij elk nieuw toestel een hot topic. Vanaf de S7 tot en met de S22 wordt geklaagd over de accuduur.
BGLAdmin schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:08:
[...]
In de instellingen voor donkere thema heb je waarschijnlijk aan staan dat die het schema volgt van zonsondergang tot zonsopkomst.
Die kun je uitzetten en dan blijft die in het donkere thema staan
Er was inderdaad standaard een thema ingesteld. Bedank!Golf2vr6 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 09:06:
[...]
Als hij hier aan staat zou het moeten werken. Misschien een schema aan staan?
[Afbeelding]
Voorheen lukte dit wel met A13 wellicht door een update van Marktplaats dat dit nu niet meer werkt..Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:19:
[...]
Klopt geen rechten tot galerij. Echter wel rechten tot Camara maar op plus teken tikken werkt ook niet. Even het Camara logo dat oplicht, dat was het
When the pink is snookered, Go for the brown
AmenGarret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Ik heb exact hetzelfde, ook nog geen oplossing gevonden...045Crew schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:15:
Ik heb een vreemd probleem met mijn verse pixel 7.
Ik kan geen foto's uploaden in de Marktplaats app. Simpeler gezegd : ik wil een advertentie aanmaken en klik op het plusje om een foto toe te voegen. Je ziet heel kort het logo van de camera en kom daarna meteen terug in het scherm om een afbeelding toe te voegen.
-Ik heb de app all eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
-bij installatie rechten toe gekend om gebruik te maken van foto's en mijn camera
-reboot en daarna herinstallatie.
't helpt niks. Als ik vanuit de galerij foto's selecteer, dan kies om te delen met een Marktplaats advertentie komen ze wel erin te staan. Maar kan dan alsnog niks extra's toe voegen.
Op mijn OnePlus Nord 2 werkt alles nog vlekkeloos.
Ligt aan A13 geeft de ontwikkelaar aan.
[ Voor 21% gewijzigd door Cruzer op 19-10-2022 12:13 ]
When the pink is snookered, Go for the brown
Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Ik las het verder in het topic... Gelukkig werkt delen vanuit Google Foto's wel dus, niet handig maar goed.Cruzer schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:12:
Wordt opgelost door Marktplaats lees ik in de Playstore. Even geduld nog :-)
Ligt aan A13 geeft de ontwikkelaar aan.
Ik kom van een S20 af, moet zeggen dat de pixel me goed bevalt. Gestures moet ik nog erg aan wennen en ervaar in Whatsapp ook vaak dat ik iemand quote terwijl ik terug wil gaan dat is wel irritant.
Hoewel ik jouw mening deel. Is mijn ervaring met Samsung toestellen. Dat deze inderdaad snel leeg zijn. En warm worden zonder scherm gebruik dus in zak valt het mee. Mijn ervaring is vanaf S3 neo. Vrienden van mij hebben toestellen alle 's modellen gehad tot S10. Ik vermoed dat dit komt door gekozen scherm. Mijn vrouw heeft een xcover het vorige model en daar zit een ander scherm in. Maar ze moet deze elke dag opladen. Hiervoor had ze een dergelijke telefoon van een ander merk. Die gebruikte ze meer. Maar kon ze om de dag opladen soms langer.Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Ik denk dat ik de gok wel neem en een pixel 7 koop. Vooral om de camera. Mijn huidige nokia 7+ heb ik ruim 4.5 jaar.
Zelf denk ik dat apps ook veel uitmaken. Mijn nokia liep tot 2 weken geleden steeds sneller leeg. En sinds vorige week gaat het weer ineens beter.
Het artikel op XDA wat betreft het zeer hoge energieverbruik van het scherm van de 7 Pro bij hogere helderheden lijkt mij anders toch wel behoorlijk betrouwbaar te zijn en dus ook zeer ontmoedigend om tot aanschaf over te gaan. Het is natuurlijk nog niet zeker, maar het is zeer reëel dat dit een hardwarematig probleem is wat Google met software updates dus niet kan oplossen.Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Gebruik je de telefoon regelmatig buiten dan zal hij dus vele malen sneller leeg raken dan vergelijkbare telefoons die niet zo'n ontzettend onzuinig scherm hebben. Evenals in het voorjaar en zomer wanneer het vaker en langer licht is. Dan kan je er bijvoorbeeld nu mee uit de voeten komen, maar tegen die tijd misschien niet meer.
Doen alsof het probleem niet bestaat helpt ook niet. Er zit gewoon een groot verschil in verbruik tussen de SOCs en dat maakt dat de toestellen sneller leeg gaan dan de concurrent met meer volwassen chips.Garret1410 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 10:15:
Ik vind het persoonlijk behulpzaam om de schermtijden en gebruikers scenario's te lezen, dat geeft mij een goed idee van wat ik kan verwachten en wat ik zelf kan ondernemen om wél een dag door te komen. Met powerbanks sjouwen vind ik sowieso geen optie.
Vandaag is het lekker weer, de zon schijnt, dus hup hup iedereen met een 7 pro naar buiten en straks de resultaten posten!cordonbleu schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:47:
[...]
Het artikel op XDA wat betreft het zeer hoge energieverbruik van het scherm van de 7 Pro bij hogere helderheden lijkt mij anders toch wel behoorlijk betrouwbaar te zijn en dus ook zeer ontmoedigend om tot aanschaf over te gaan. Het is natuurlijk nog niet zeker, maar het is zeer reëel dat dit een hardwarematig probleem is wat Google met software updates dus niet kan oplossen.
Gebruik je de telefoon regelmatig buiten dan zal hij dus vele malen sneller leeg raken dan vergelijkbare telefoons die niet zo'n ontzettend onzuinig scherm hebben. Evenals in het voorjaar en zomer wanneer het vaker en langer licht is. Dan kan je er bijvoorbeeld nu mee uit de voeten komen, maar tegen die tijd misschien niet meer.
In het Noorden is er nog bewolkingzunrob schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:23:
[...]
Vandaag is het lekker weer, de zon schijnt, dus hup hup iedereen met een 7 pro naar buiten en straks de resultaten posten!
Ja dat vind ik ook. Toevallig net een review hier op tweakers gelezen welke bij mij gebruik aansluit. Dit was voor het zetje wat ik nodig heb. Als ik tot aanschaf over ga dan heb ik nog nooit zo dure telefoon gekocht. Ivm lichamelijke beperkingen is voor een argument tot aanschaf over te gaan. Ondersteuning voor geluid bij bellen. En de camera functies.nst6ldr schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 13:14:
[...]
Doen alsof het probleem niet bestaat helpt ook niet. Er zit gewoon een groot verschil in verbruik tussen de SOCs en dat maakt dat de toestellen sneller leeg gaan dan de concurrent met meer volwassen chips.
Ik vind het persoonlijk behulpzaam om de schermtijden en gebruikers scenario's te lezen, dat geeft mij een goed idee van wat ik kan verwachten en wat ik zelf kan ondernemen om wél een dag door te komen. Met powerbanks sjouwen vind ik sowieso geen optie.
Dit probleem ervaar ik ookCruzer schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 12:11:
[...]
Voorheen lukte dit wel met A13 wellicht door een update van Marktplaats dat dit nu niet meer werkt..
/f/image/qt9swJHvLFpqtEUph035sx7q.png?f=fotoalbum_large)
Beste wat je kan doen om deze functie te gebruiken is door te swipen op de onderste witte balk die je onderaan je scherm ziet. Als je vanaf daar een swipe beweging naar beneden maakt, werk de one- handed modePietje7 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:02:
Toptoestel heur, al blijf ik vanwege de grootte en het gewicht (en kleurstelling display) toch terug verlangen naar de GP3, maar goed, move on. Over de grootte.. Iemand enig idee hoe je de Bediening met één hand dmv sliden activeert? Zoals ze demonstreren in de settings? Mij lukt het niet terwijl toch alles goed staat volgens mij..dus gebruik nu de snelkoppeling maar heb dat liever niet.
[Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door blueman85 op 19-10-2022 14:30 . Reden: typo ]
blueman85 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 14:30:
[...]
Beste wat je kan doen om deze functie te gebruiken is door te swipen op de onderste witte balk die je onderaan je scherm ziet. Als je vanaf daar een swipe beweging naar beneden maakt, werk de one- handed mode
/f/image/nqSwzchwmUaFVSo4lNrVARef.png?f=fotoalbum_large)
Als ik dat simpelweg ga omrekenen naar 1 uur:
YouTube: 4.5%, vind ik dit erg weinig.
Camera: 24%, in vergelijking met YT weer hoog
Chrome: 6-7%
Condities: Pixel 7, binnenshuis, WiFi. Standaard staat het batterij gebruik van de camera op "onbeperkt" (aanpassen niet mogelijk), bij andere apps staat hij standaard op "geoptimaliseerd".
FullHD, 120Hz en 5G dus. Om 5u van de lader, nu nog maar 20 procent over. Echt verdrietig dit.
Iemand al is het ervaring mee of het uitzetten van 5G en/of kiezen van 60Hz verversingssnelheid veel uitmaakt?
/f/image/ltuCun0WZT5BzOjQ4cLgrkZY.png?f=fotoalbum_large)
Niemand die dit weet? Ik had op mijn iPhone alle fotos in Google Drive/Fotos gezet, backup gemaakt en toen de pixel 7 pro in gebruik genomen. Dan moeten toch ook de fotos zichtbaar zijn en niet alleen de videos?pdavie2311 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 08:39:
Weet iemand waarom in foto's alleen de videos in het overzicht staan die met de iPhone zijn genomen in het verleden? Kan heel ver terug gaan naar de fotos zie ik niet, alleen de videos? Is dat een instelling? We zijn vorige week bijv wezen wandelen in het bos. Zowel fotos als videos gemaakt maar ik zie dus alleen de fotos die zijn genomen met de iPhone destijds..
Log eens via een browser in bij Google Foto's om te kijken of je ze daar ziet. En sowieso is Drive wat anders dan Foto's...pdavie2311 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:19:
[...]
Niemand die dit weet? Ik had op mijn iPhone alle fotos in Google Drive/Fotos gezet, backup gemaakt en toen de pixel 7 pro in gebruik genomen. Dan moeten toch ook de fotos zichtbaar zijn en niet alleen de videos?
Ik bedoel Google Fotos. Via browser zie ik ze ook niet. Ik weet nog dat hij heel lang bezig was om alle fotos up te loaden. een kleine 60GB. Ik kan wel via iCloud bij de iPhone fotos maar vind het toch raar.barrymossel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:27:
[...]
Log eens via een browser in bij Google Foto's om te kijken of je ze daar ziet. En sowieso is Drive wat anders dan Foto's...
Heb je wel 60GB ruimte bij Google? Meeste mensen hebben maar 15GB (gratis).pdavie2311 schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:04:
[...]
Ik bedoel Google Fotos. Via browser zie ik ze ook niet. Ik weet nog dat hij heel lang bezig was om alle fotos up te loaden. een kleine 60GB. Ik kan wel via iCloud bij de iPhone fotos maar vind het toch raar.
Het is getest met gelijke brightness als de rest van de telefoons. Nu is het bekend dat het scherm van de 7 pro een energieslurper is met hoge helderheid. Dat zal denk ik niet van toepassing zijn met de video omdat het binnenshuis is (hij zegt ook niet hoeveel nits het is).Ekfad schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 17:05:
Voor iedereen met batterij vragen onderstaand filmpje
https://youtu.be/7XxUI44D9x0
Al met al is het voor nu wel een van de beter video’s waarmee je het kan vergelijken met andere toestellen
Juist vooraf 200GB genomen, dus dat zit goed...barrymossel schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:39:
[...]
Heb je wel 60GB ruimte bij Google? Meeste mensen hebben maar 15GB (gratis).
In het batterij menu zie je hoeveel de apps verbruiken, dat geeft een stuk meer inzicht. Ik heb bijvoorbeeld Chrome iets meer dan een uur gebruikt en dat was 5%, maar 24 minuten gamen was ook 5%.Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:51:
[Afbeelding]
Mijn 7 Pro vandaag, op wifi gezeten 5G staat uit spaarstand ingeschakeld.
Nog 36% over nu. Buiten geweest foto's gemaakt.
Gister 4 uur SOT gehaald toen was de koek op.
Ben wel teleurgesteld want dit is echt ondermaats.
Mijn S10+ gaat langer mee met een oude accu.
Dus gaat denk ik retour.
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen