Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-10 15:43
Tweakriez schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:58:
[...]

Bij mij gaat hij gemiddeld een dag mee. Ik heb hem sinds vorige week maandag.[Afbeelding]

[Afbeelding]

Dit is vandaag
Wat zegt jouw digitaal welzijn dashboard aan eind van zo'n dag over de schermtijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saltajose
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-09 21:37
Florine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Wat zegt jouw digitaal welzijn dashboard aan eind van zo'n dag over de schermtijd?
This. Ik gebruik Digital Wellbeing alleen om over SOT te weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 01:23
Florine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:09:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n4ZdC6zUPX8tE-RiDY4wEZ5nb_0=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/pnCobKXoL1Wqm5jIxeffx889.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JD5zhz4CF9RuNCuhSLkmVuFti5Q=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/s5E0iKyEAj36MZEffi1il0O8.png?f=fotoalbum_tile

Gisteren is hij dus ook bijvoorbeeld nog op ruim 50% over op de lader gegaan.

Effectief is mijn SOT op dit moment tussen de 6 en 7 uur per lading. Dan is de batterij niet leeg maar rond de 20 procent.

[ Voor 5% gewijzigd door Tweakriez op 17-10-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-10 22:21
Florine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

ik heb mijn telefoon rond 7:15 van de lader gehaald. Ik vind de batterij nog niet om over naar huis te schrijven ook. Ik zit nu op 44%. Ik moet wel zeggen dat ik ook half uur via Teams heb gebeld (met camera aan). Mijn SOT is nu 2 uur en 38 minuten.

Helaas kan 'batterij verbruik' alleen de laatste 24 u tonen, waardoor dit niet representatief is voor vandaag (sinds ik van de lader heb gehaald). .

Wat is 'normaal'? Hoeveel SOT zou je moeten halen? ik denk dat als ik mijn telefoon helemaal leeg maak, dus op de 4 u SOT kom als ik hem tot de avond wil redden.
Het lijkt me zo vervelend om - als je bijv 1 dag van huis gaat - te weten dat je heel zuinig moet doen met je batterij...
Echter, ik ken ook geen goede alternatieven. S22 is ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb de telefoon sinds donderdagavond; en ik weet dat batterij nog beter kan worden. Wat kan ik hierin verwachten? Hoe lang duurt het totdat de batterij 'optimaal' functioneert?
Waarom is een powerbank geen optie? Hoe vaak komt het voor dat je een hele dag van huis af bent?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:36
Tweakriez schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

Effectief is mijn SOT op dit moment tussen de 6 en 7 uur per lading. Dan is de batterij niet leeg maar rond de 20 procent.
Niks mis mee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakriez
Precies ik heb echt wel erger meegemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18:52
ik heb mezelf helemaal suf gegoogeld, maar een aantal dingen waar ik nog niet helemaal uit kom bij de pixel 7;

-kan ik alleen de fingerprint sensor aan laten staan? dus zonder dat hele scherm de klok enzo toont. ik gebruik nu van ellende maar de dubbeltap om het scherm aan te laten gaan.
-kan ik ergens het aantal pogingen verhogen voordat er om een code wordt gevraagd? ik kan nu wel op de terug knop drukken, maar dat is weer een extra stap.
-kan ik links direct laten openen in chrome? op mijn pixel 5 werden links uit apps altijd direct in chrome geopend met linkbar bovenin etc. maar nu wordt er een soort overlay geopend op de app met een soort verkapte chrome browser.

verder bevalt de pixel 7 me nog niet helemaal fantastisch, hij is een stukje groter als de pixel 5 en de vingerafdruk achter het glas is tot nu toe echt dramatisch. geen wijzigingen waar ik perse blij van wordt, hopelijk ben ik er na een paar weekjes extra wel aan gewend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-10 17:45

WCA

Denniz0229 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:51:
ik heb mezelf helemaal suf gegoogeld, maar een aantal dingen waar ik nog niet helemaal uit kom bij de pixel 7;

-kan ik alleen de fingerprint sensor aan laten staan? dus zonder dat hele scherm de klok enzo toont. ik gebruik nu van ellende maar de dubbeltap om het scherm aan te laten gaan.
-kan ik ergens het aantal pogingen verhogen voordat er om een code wordt gevraagd? ik kan nu wel op de terug knop drukken, maar dat is weer een extra stap.
-kan ik links direct laten openen in chrome? op mijn pixel 5 werden links uit apps altijd direct in chrome geopend met linkbar bovenin etc. maar nu wordt er een soort overlay geopend op de app met een soort verkapte chrome browser.

verder bevalt de pixel 7 me nog niet helemaal fantastisch, hij is een stukje groter als de pixel 5 en de vingerafdruk achter het glas is tot nu toe echt dramatisch. geen wijzigingen waar ik perse blij van wordt, hopelijk ben ik er na een paar weekjes extra wel aan gewend.
1. Nee, helaas
2. Nope, ook niet
3. Ja, dat verschilt per app though, is app specifiek

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Tweakriez schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:16:
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

Gisteren is hij dus ook bijvoorbeeld nog op ruim 50% over op de lader gegaan.

Jij hebt de PRO zeker?

Als je de gewone P7 hebt is t wel vreemd dat ik met 4u screen on een vrijwel lege batterij heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bWmqEl0eOEf45mbkd1W81YrsKlA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gHs7G2W7mzdQkPPzwftf76F5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door Florine op 17-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:36

vingerafdruk achter het glas is tot nu toe echt dramatisch.
Snap ik echt niks van, hier werkt ie uitmuntend....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Deano0532 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:56:
[...]

Geborsteld aluminium zit op de normale Pixel 7, glanzend op de Pro.

Die laatste grote update heeft inderdaad wel wat bugs gecreëerd.
Ah ik dacht dat de 7 glanzend was en de Pro geborsteld aluminium, maar de 7 is idd mat. Dit gecombineerd met dat ik lees dat de Pro nogal wat issues heeft zoals hoge energy consumption vanwege het scherm (ik heb even door een boel RSS feeds gelezen want ik ben pas terug van vakantie) denk ik dat mijn voorkeur toch lichtelijk naar de 7 gaat. Dit in combinatie met €75 cashback via Belsimpel maakt het netto €574 wat minder is dan ik voor mijn OP8T heb betaald, en op dat prijspunt wil ik best 90 vs 120 Hz inleveren en iets langzamer laden neem ik dan ook wel voor lief denk ik.
Ik ben vooral benieuwd naar de Pixel exclusive features en de schone Android-ervaring, al sinds de Pixels bestaan. Ik heb sinds de Nexus 6P geen Google-telefoon meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
Florine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Jij hebt de PRO zeker?

Als je de gewone P7 hebt is t wel vreemd dat ik met 4u screen on een vrijwel lege batterij heb
Klopt ik ik heb de pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay enmo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 20-10 19:24
Krijg je bij de p7p nog gratis tijdelijke abonnementen zoals YouTube Premium of iets dergelijks. Heb zelf de P7P maar kan er eigenlijk nergens iets over terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
WCA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:55:
[...]

1. Nee, helaas
2. Nope, ook niet
3. Ja, dat verschilt per app though, is app specifiek
dat is jammer
dat ook
dat iets minder

bedankt voor de info in elk geval.
B-Art schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:01:
[...]

Snap ik echt niks van, hier werkt ie uitmuntend....
ik krijg helaas vieze handen op werk en dan werkt de sensor echt bedroevend, op de pixel 5 aan de achterzijde deed deze het altijd prima met vieze vinger.
met schone handen gebeurt het trouwens ook regelmatig dat ik meer als de blijkbaar maximale 2 pogingen nodig heb. inmiddels heb ik de betreffende vinger al 3x apart gescand, maar dit helpt ook niet.
(en ik gebruik ook geen screen protector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilome243
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-10 13:47
Druk je hard genoeg op het scherm? Ik merk dat ik met hard drukken vaker een succesvolle scan heb de m'n vingerafdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Laatst online: 21-10 17:45

WCA

Wat de vingerafdrukscanner betreft:

Bij het inleren, de vingerafdrukscanner aanraken zoals je m ook zou aanraken bij het unlocken, maakt dat ie uitstekend werkt bij mij. Op het laatst de randjes nog even, maar verder niet extra je best doen om die vinger zo goed mogelijk in te leren ofzo. Dan hoef je ook niet hard te drukken of rare houdingen aan te nemen bij het unlocken.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-10 11:16
GetaGrip schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:

Maar waar ik nu niemand over hoor is het scherm en de 'washed out' kleuren pallet in het scherm van de P7, ook het ontbreken van de instelling van de kleurtemperatuur van het scherm begint mij eigenlijk te irriteren, zeker als ik de 8T nog moet gebruiken om instellingen over te nemen.....

Ben ik de enige hier met deze ervaring? En ja... ik begrijp dat de software iets met wallpapers doet en dat staat uit of de instelling is basic color. Ben benieuwd of iemand dat nu ook opgevallen is....
Heeft te maken met wat je gewend bent. Ik heb een Samsung en daar zijn de kleuren veel feller en ik hou daar wel van. Ik heb ook een iPhone en die lijkt echt washed out naast de Samsung maar de iPhone is het meest kleurecht en een tijdje wen je daar vanzelf aan.

De Pixel 7 Pro zit er tussen in dus ik vind het wel prima zo. Geen idee hoe een 8T afgesteld is.
Ik heb de camera nu in verschillende situaties kunnen vergelijken met m’n iPhone 13 Pro. Qua foto’s valt het enigzins in het voordeel van de Pixel. Er zit niet zoveel tussen, maar Pixel leek vaak net wat meer op wat ik zelf zag qua witbalans en schaduw detail etc. Iets agressiever met HDR behandeling wel. Night Sight is ook duidelijk beter dan Night Mode.

Video is een ander verhaal, en daar heeft de iPhone toch nog een redelijke voorsprong IMHO. Alleen al het feit dat 4K60 geen features hoeft weg te laten op de iPhone bijvoorbeeld.
Welke features mis je dan met 4k60. Ik vind ook dat de iPhone het beter doet met filmen maar het verschil vind ik niet zo groot gelukkig, dus voor mij een reden om de iPhone weg te kunnen doen.
verder bevalt de pixel 7 me nog niet helemaal fantastisch, hij is een stukje groter als de pixel 5 en de vingerafdruk achter het glas is tot nu toe echt dramatisch.
Vreemd want bij mij werkt de vingerafdruk het echt 100%. Ben het ook gewend bij mn S21 dus misschien ligt het daaraan maar kan ook aan je vingerafdruk zelf liggen. Ik heb een zwager waarbij het voor de meter niet werkt.

Ik zie net dat je al antwoord had gegeven op dezelfde vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denniz0229
Pilome243 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:32:
Druk je hard genoeg op het scherm? Ik merk dat ik met hard drukken vaker een succesvolle scan heb de m'n vingerafdruk.
ja ik ben er inmiddels achter dat harder drukken beter resultaat geeft, maar nog niet perfect.
WCA schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:34:
Wat de vingerafdrukscanner betreft:

Bij het inleren, de vingerafdrukscanner aanraken zoals je m ook zou aanraken bij het unlocken, maakt dat ie uitstekend werkt bij mij. Op het laatst de randjes nog even, maar verder niet extra je best doen om die vinger zo goed mogelijk in te leren ofzo. Dan hoef je ook niet hard te drukken of rare houdingen aan te nemen bij het unlocken.
harder drukken helpt denk ik tot op zekere hoogte omdat je het oppervlak van je vinger vergroot wat te scannen is door de telefoon en daardoor eerder een match heeft.
maar dat is een gokje.

ik heb er inmiddels 3 ingevoerd, allemaal van dezelfde vinger, ook netjes alle kanten gebruikt en natuurlijk in de positie hoe ik de telefoon normaal vast heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:15

13art

Moderator Mobile
Garret1410 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:37:
[...]

Heeft te maken met wat je gewend bent. Ik heb een Samsung en daar zijn de kleuren veel feller en ik hou daar wel van. Ik heb ook een iPhone en die lijkt echt washed out naast de Samsung maar de iPhone is het meest kleurecht en een tijdje wen je daar vanzelf aan.

De Pixel 7 Pro zit er tussen in dus ik vind het wel prima zo. Geen idee hoe een 8T afgesteld is.
Ja dit zijn zaken wat echt wennen is. Heb sinds mijn OP7T Pro, de saturatie er uit gehaald en ben voor meer natuurlijke kleuren gegaan. Dat is even wennen omdat het inderdaad wat washed out er uit ziet. Maar eenmaal gewend wil je eigenlijk niet meer terug naar de overgesatureerde kleuren omdat deze dan te 'schreeuwerig' zijn. Ik ervaar die nu als onrustig. Scheelt ook dat ik de tv thuis dusdanig heb gecalibreerd dat de kleuren meer natuurlijk zijn dan gesatureerd.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 11:41
Hier echt 0 problemen met de vingerafdrukscanner. De batterij vind ik toch wel een dingetje hoor. Ik heb 'm sinds donderdag maar ik vraag me af of de batterij echt nog moet inleren of dat dat weer zo'n urban myth is. Ik heb de non-pro. Ik hou 'm wel, vind het verder een fijn telefoontje, ook al werkt mobiel van de ASN (nog) niet. Display bevalt me ook prima, evenals de kwaliteit van de foto's. Ik gebruik nog geen hoesje omdat ik, net zoals hierboven werd genoemd, ook best zuinig ben op mijn spulletjes. En komt het eerste krasje erop, dan is dat natuurlijk vreselijk maar dat is altijd zo met eerste krasjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua vingerafdrukken, zijn er nog wat handige truc'jes die je allicht kunt proberen met issues:
- Scan je vinger in een donkere ruimte
- Zelfde vinger meerdere keren scannen
- Gevoeligheid scherm hoger zetten
- Inkopper: geen screenprotector gebruiken

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18:03
Florine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 15:57:
[...]

Jij hebt de PRO zeker?

Nu twijfel ik echt of ik wel de pixel 7 moet gaan halen. Een goede accuduur is heel belangrijk bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finnie
  • Laatst online: 13-12-2024
Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:45:
Zijn er hier nog waarbij de selfiecam echt belabberd is? Zeer grainy en onscherp.. zeer teleurstellend, is echt pakken slechter dan de selfiecam op mijn Mi Note 10 van enkele jaren oud
Vraag 1: Kan iemand eens wat selfies (binnenshuis) posten om te vergelijken? Ik ga straks hetzelfde doen..

Vraag 2: Wanneer ik een foto open vlak na het maken dan zie ik binnen de seconde een zware post-processing gebeuren. Vooral opvallend bij de selfies. Ik vind het een achteruitgang die bewerking. Kan je dat ergens instellen of uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-08 16:56
Weet iemand hoe ik snurk en hoest detectie uit moet zetten.
Ik had het aangezet, maar echt nutteloos.

Om accu te besparen zou ik het graag weer uitzetten, maar kan het niet vinden waar dat moet

Bij bedtijdstand aangezet.
Als ik daar nu kijk kan ik wel info zien, maar geen optie om het uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
hardtarget schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:43:
Weet iemand hoe ik snurk en hoest detectie uit moet zetten.
Ik had het aangezet, maar echt nutteloos.

Om accu te besparen zou ik het graag weer uitzetten, maar kan het niet vinden waar dat moet

Bij bedtijdstand aangezet.
Als ik daar nu kijk kan ik wel info zien, maar geen optie om het uit te zetten
Druk op de drie puntjes rechts boven en ga naar Gegevens beheren. Daar kun je het uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardtarget
Garret1410 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 18:24:
[...]

Druk op de drie puntjes rechts boven en ga naar Gegevens beheren. Daar kun je het uitzetten.
Okay dankjewel, heb het gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Garret1410 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 16:37:
Welke features mis je dan met 4k60. Ik vind ook dat de iPhone het beter doet met filmen maar het verschil vind ik niet zo groot gelukkig, dus voor mij een reden om de iPhone weg te kunnen doen.
Bij 4K60 video recording heb je bijvoorbeeld geen HDR meer. Volgens mij vallen ook bepaalde audio verbeteringen weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:56
Jmtpes schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Nu twijfel ik echt of ik wel de pixel 7 moet gaan halen. Een goede accuduur is heel belangrijk bij mij.
Dan moet je een iPhone kopen 😅

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jmtpes
Erik1805 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:54:
[...]

Dan moet je een iPhone kopen 😅
Ik ben geen Apple persoon 🙂 en vind persoonlijk Android veel gebruiksvriendelijker. Momenteel heb ik een poco f3 en die heeft best een goede accu. Ochtend om 7uur van de oplader, hier en daar filmpjes kijken en fotos maken met een Sot van 5uur. Einde van de dag heb ik nog 30-40% over.

Liefst wil ik hier in de buurt zitten qua accu verbruik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:32

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jmtpes schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:01:
[...]

Ik ben geen Apple persoon 🙂 en vind persoonlijk Android veel gebruiksvriendelijker. Momenteel heb ik een poco f3 en die heeft best een goede accu. Ochtend om 7uur van de oplader, hier en daar filmpjes kijken en fotos maken met een Sot van 5uur. Einde van de dag heb ik nog 30-40% over.

Liefst wil ik hier in de buurt zitten qua accu verbruik
Dan kan je denk ik beter kijken naar de Motorola Edge 30 Ultra. Een high-end met een écht goede batterij en snel opladen.

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 01-10 14:32
Steeffoon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:03:
[...]

Dan kan je denk ik beter kijken naar de Motorola Edge 30 Ultra. Een high-end met een écht goede batterij en snel opladen.
Edit: schermtijd is denk ik het beste van alle Android toestellen. Best indrukwekkend!

Wel bang voor het updatebeleid aangezien Motorola tot Lenovo behoort is het nog maar de vraag of die twee jaar updates krijgt.

[ Voor 14% gewijzigd door Knamix op 17-10-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Knamix schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:05:
[...]

Edit: schermtijd is denk ik het beste van alle Android toestellen. Best indrukwekkend!

Wel bang voor het updatebeleid aangezien Motorola tot Lenovo behoort is het nog maar de vraag of die twee jaar updates krijgt.
Ik heb een week ervaring met de Edge 30 ultra gehad maar deze geretourneerd vanwege de tegenvallende camera.

Ik kan je iig vertellen dat de accuduur van de Edge 30 ultra vele malen beter is dan die van de Pixel. Een verschil van dag en nacht durf ik gerust te zeggen.

Daarnaast voelt de Edge 30 ultra ook een stuk vloeiender aan, zeker als het gaat om scrollen en laden van content in apps. Wellicht dat het 144hz scherm en de SD 8 gen 1 + daar vooral het verschil in maakt.

De schil van Motorola is zeer minimaal en is zo goed als stock android met een aantal subtiele toevoegingen die echt handig zijn in dagelijks gebruik. Dingen die ik toch wel mis nu bij de pixel. Tevens is het snelladen met 125w ook wel prettig.

Wat het update beleid betreft beloofd motorola 3 jaar aan systeemupdates en 4 jaar security updates. Niet bijster goed, maar ook niet heel slecht.

Nog een leuk pluspunt : Bellen via wifi (met KPN iig) , en uiteraard ook VoLTE

[ Voor 3% gewijzigd door Ruffzz op 17-10-2022 20:41 . Reden: VoWiFi ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Ruffzz schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Ik heb een week ervaring met de Edge 30 ultra gehad maar deze geretourneerd vanwege de tegenvallende camera.

Ik kan je iig vertellen dat de accuduur van de Edge 30 ultra vele malen beter is dan die van de Pixel. Een verschil van dag en nacht durf ik gerust te zeggen.

Daarnaast voelt de Edge 30 ultra ook een stuk vloeiender aan, zeker als het gaat om scrollen en laden van content in apps. Wellicht dat het 144hz scherm en de SD 8 gen 1 + daar vooral het verschil in maakt.

De schil van Motorola is zeer minimaal en is zo goed als stock android met een aantal subtiele toevoegingen die echt handig zijn in dagelijks gebruik. Dingen die ik toch wel mis nu bij de pixel. Tevens is het snelladen met 125w ook wel prettig.

Wat het update beleid betreft beloofd motorola 3 jaar aan systeemupdates en 4 jaar security updates. Niet bijster goed, maar ook niet heel slecht.
Hmm, die Motorola Edge 30 Ultra was kort ook even op mijn radar, maar de Pixel 7 Pro heeft toch een allure die moeilijk is te weerstaan. Ik wacht nog met smart op de GSMArena review van de Pixel 7 (Pro) zodat de accuduur goed te vergelijken is in hun testopstelling. Als we t vergelijken met de Pixel 6 serie:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YXmFw41yRzh7-Eywza0xch-Zm8I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qHfBEfvySU90F1urZX8onA0o.png?f=user_large

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 17:35:
[...]

Vraag 2: Wanneer ik een foto open vlak na het maken dan zie ik binnen de seconde een zware post-processing gebeuren. Vooral opvallend bij de selfies. Ik vind het een achteruitgang die bewerking. Kan je dat ergens instellen of uitzetten?
Post-processing is (deels) aan te aanpassen met HDR+ settings van de camera app. In raw formaat schieten is eventueel ook nog een optie voor handmatige nabewerking in Lightroom/Photoshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Yellowneck schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:33:
[...]

Hmm, die Motorola Edge 30 Ultra was kort ook even op mijn radar, maar de Pixel 7 Pro heeft toch een allure die moeilijk is te weerstaan. Ik wacht nog met smart op de GSMArena review van de Pixel 7 (Pro) zodat de accuduur goed te vergelijken is in hun testopstelling. Als we t vergelijken met de Pixel 6 serie:

[Afbeelding]
Snap zeker dat de Pixel 7 Pro moeilijk te weerstaan is.
Die test van GSM Arena is leuk, maar zou er niet teveel waarde aan hechten en met een korreltje zout nemen. Die zijn namelijk niet (altijd) representatief voor gebruik in de praktijk. Zo zou de accu van de OnePlus 10 Pro veel beter zijn dan die van de Edge 30 Ultra, maar kan je verzekeren dat dit verre van juist is 🙂

DroidApp.nl - KIA EV3 GT-PlusLine / Pixel 10 Pro XL & meer Android / MacBook Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-10 21:40
Ik zit te dubben tussen de Xperia 5 IV en de Pixel 7 Pro (heb 512GB opslag nodig, dus dan moet ik de Pro hebben. De Xperia 5 accepteerd nog sd kaartjes).

Batterijleven volgens GSM Arena is 116u. Pixel 6 Pro was 84u. Zou Pixel 7 Pro vergelijkbaar zijn met de Pixel 6 Pro wat dat betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-10 10:10
Sakete schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:48:
Ik zit te dubben tussen de Xperia 5 IV en de Pixel 7 Pro (heb 512GB opslag nodig, dus dan moet ik de Pro hebben. De Xperia 5 accepteerd nog sd kaartjes).

Batterijleven volgens GSM Arena is 116u. Pixel 6 Pro was 84u. Zou Pixel 7 Pro vergelijkbaar zijn met de Pixel 6 Pro wat dat betreft?
Waar is de 512gb te koop?

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 21-10 02:37
Sakete schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:48:

De Pixel 7 Pro heb je niet in 512GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finnie
tvanlaarhoven schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:42:
[...]

Post-processing is (deels) aan te aanpassen met HDR+ settings van de camera app. In raw formaat schieten is eventueel ook nog een optie voor handmatige nabewerking in Lightroom/Photoshop.
Die HDR setting heb ik precies niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
Steeffoon schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:03:
[...]

Eigenlijk zoek ik een betaalbaar, compact toestel met een zeer goede accu en camera. Volgens mij kost de Motorola 839 en pixel 7 kost 750. Hier gaat nog 75 vanaf via Belsimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Volkan1984 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:52:
[...]

De Pixel 7 Pro heb je niet in 512GB.
Wel hier in Amerika.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Jmtpes schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Eigenlijk zoek ik een betaalbaar, compact toestel met een zeer goede accu en camera. Volgens mij kost de Motorola 839 en pixel 7 kost 750. Hier gaat nog 75 vanaf via Belsimpel.
Dan misschien de Edge 30 Fusion, al zit daar wel een minder updatebeleid aan gekoppeld. Een echt goede batterij is tegenwoordig wel een dingetje, is mijn ervaring. Zeker als je dat gecombineerd wilt hebben met een goede camera. Vond de Galaxy A52 ook prima scoren hierop, maar die is al even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
Propane schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 19:33:
[...]
Bij 4K60 video recording heb je bijvoorbeeld geen HDR meer. Volgens mij vallen ook bepaalde audio verbeteringen weg.
Als je 10bit HDR bedoeld dan heb je gelijk. Gebruik dit eerlijk gezegd nooit omdat ik ook geen HDR tv heb en het is ook niet compatibel met diverse apparaten. Heb het wel eens geprobeerd maar het zag er dus niet uit vanwege bovenstaande.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruffzz
  • Niet online
Jmtpes schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 21:01:
[...]

Tip indien je de Moto overweegt : Als je jezelf inschrijft voor de nieuwsbrief van Motorola krijg je 10% korting indien je via hun webshop besteld. Geld voor alle toestellen. Dan betaal je voor de Edge 30 ultra ineens pak en beet 800 euro, verzending is gratis.

[ Voor 23% gewijzigd door Ruffzz op 17-10-2022 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 01-10 14:32
Ruffzz schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:18:
[...]

Nog een leuk pluspunt : Bellen via wifi (met KPN iig) , en uiteraard ook VoLTE
Geen Gcam geprobeerd? (als dat bestaat voor de Motorola)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CRXed
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10 16:25

In de settings van de Google app kan je 'Pagina's openen in de app' uit zetten, dat scheelt al vaak dat pagina's in alleen een Webview worden geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 21-10 02:37
Maar dit is een Nederlands forum. Ik weet toch niet wat er in andere landen te koop is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
Ik heb een vreemd probleem met mijn verse pixel 7.

Ik kan geen foto's uploaden in de Marktplaats app. Simpeler gezegd : ik wil een advertentie aanmaken en klik op het plusje om een foto toe te voegen. Je ziet heel kort het logo van de camera en kom daarna meteen terug in het scherm om een afbeelding toe te voegen.

-Ik heb de app all eraf gegooid en opnieuw geïnstalleerd.
-bij installatie rechten toe gekend om gebruik te maken van foto's en mijn camera
-reboot en daarna herinstallatie.

't helpt niks. Als ik vanuit de galerij foto's selecteer, dan kies om te delen met een Marktplaats advertentie komen ze wel erin te staan. Maar kan dan alsnog niks extra's toe voegen.

Op mijn OnePlus Nord 2 werkt alles nog vlekkeloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 20:53:
[...]

Die HDR setting heb ik precies niet ?
Screenshots zijn van Pixel 2 die op Android 11 draait (pixel 7 pro zit nog ingepakt :+), maar neem aan dat dit ook in de camera app van Android 13 zit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ycp7IJ6J0PFHaGnb10vtuy2zyCA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cPjrnT7h7KxHWsMAOyc7mnvX.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5UzalZ8l9SOXxBOPyPy2M5gSYh8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hEAwBvqaOxA2cdcuibsUqTvg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finnie
tvanlaarhoven schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:23:
[...]

Screenshots zijn van Pixel 2 die op Android 11 draait (pixel 7 pro zit nog ingepakt :+), maar neem aan dat dit ook in de camera app van Android 13 zit?
Die setting ontbreekt dus bij mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07

pdavie2311

Live life to the fullest..

045Crew schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:15:

Ik kan geen foto's uploaden in de Marktplaats app. Simpeler gezegd : ik wil een advertentie aanmaken en klik op het plusje om een foto toe te voegen. Je ziet heel kort het logo van de camera en kom daarna meteen terug in het scherm om een afbeelding toe te voegen.

-bij installatie rechten toe gekend om gebruik te maken van foto's en mijn camera

't helpt niks. Als ik vanuit de galerij foto's selecteer, dan kies om te delen met een Marktplaats advertentie komen ze wel erin te staan. Maar kan dan alsnog niks extra's toe voegen.

Had ik gisteren ook. Toen naar marktplaats website gegaan ipv app en daar lukt het wel..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-10 12:44
Ja ik heb dit ook. Alsof er een constante waas overheen zit. Heel irritant..
GetaGrip schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:
Ik zelf heb nu sinds 3 dagen een P7 128Gb Wit in mijn bezit en hij bevalt redelijk vergeleken met een Oneplus 8T die ik als daily driver gebruikte.... reden om een P7 te nemen was draadloos laden in de auto en het formaat van de telefoon.... veel zaken los ik op met externe software, dus alles oké zover.

Maar waar ik nu niemand over hoor is het scherm en de 'washed out' kleuren pallet in het scherm van de P7, ook het ontbreken van de instelling van de kleurtemperatuur van het scherm begint mij eigenlijk te irriteren, zeker als ik de 8T nog moet gebruiken om instellingen over te nemen.....

Ben ik de enige hier met deze ervaring? En ja... ik begrijp dat de software iets met wallpapers doet en dat staat uit of de instelling is basic color. Ben benieuwd of iemand dat nu ook opgevallen is....

Hier op reddit is sinds 4 dagen een groep gebruikers die zich daar ook behoorlijk aan storen.

https://www.reddit.com/r/...en_colors_are_washed_out/

En voor alle duidelijkheid, dit betreft een Pixel 7... dus geen Pro!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:01
Ik kom net dit artikel tegen. Het zou kunnen dat contactloze betalingen geweigerd worden als je je telefoon daarvoor unlocked hebt via face unlock:
https://9to5google.com/2022/10/17/pixel-7-google-pay/

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:33:
[...]

Die setting ontbreekt dus bij mij
Net even snelle google search gedaan en optie om HDR settings aan te passen lijkt sinds Pixel 4 serie niet meer standaard in de camera app te zitten? 7(8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:17

Ik heb hetzelfde. Op mijn Pixel 6 Pro nergens last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietje7
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18-10 12:44
Dennis? :X ;)
https://www.androidplanet...google-pixel-7-pro-hazel/
tjaptoebn schreef op donderdag 13 oktober 2022 @ 22:39:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wellicht lastig te zien, maar de volume knop en aan/uit zijn wel heel licht bronze/goud, maar de rest is zilver

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6

Hier ff gekeken, en precies hetzelfde probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardtarget
Golf2vr6 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:47:
[...]

Hier ff gekeken, en precies hetzelfde probleem.
Ik heb dit probleem ook. en voorlopig is de oplossing via internet naar marktplaats gaan denk ik.

Misschien kan de marktplaats app niet met Android 13 overweg

ik heb ook een app van Eastern Plaza, deze werkt ook niet goed sinds ik de pixel heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 01:17
hardtarget schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:52:
[...]

Ik heb dit probleem ook. en voorlopig is de oplossing via internet naar marktplaats gaan denk ik.

Misschien kan de marktplaats app niet met Android 13 overweg

ik heb ook een app van Eastern Plaza, deze werkt ook niet goed sinds ik de pixel heb
Op mijn Pixel 6 Pro met Android 13 werkte het gewoon. Mijn Pixel 7 Pro dus niet. Toch op een andere manier foto's moeten uploaden om de 6 Pro op Marktplaats te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
Volkan1984 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:15:
[...]

Maar dit is een Nederlands forum. Ik weet toch niet wat er in andere landen te koop is.
Tja, jij begon erover dat de 512gb niet te koop was. Totaal niet relevant voor mijn oorspronkelijk vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:57
TheFes schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 22:41:
Ik kom net dit artikel tegen. Het zou kunnen dat contactloze betalingen geweigerd worden als je je telefoon daarvoor unlocked hebt via face unlock:
Dat is wel heel onhandig, bijna een design-flaw.

Doordat de vingerprintscanner aan de voorkant zit heb je de telefoon vaker op je gezicht gericht als je hem unlocked dan als de scanner aan de achterkant had gezeten. Daardoor zul je dus ook vaker 'per ongeluk' via face unlock het lockscreen passeren. Dat is best lastig als je bij de kassa dus wel met de vingerprintscanner MOET unlocken om te kunnen betalen.

Mijn Pixel 5 unlock ik met m'n vinger (achterop) als ik hem uit m'n broekzak haal. Dat is absoluut veel handiger.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-06 08:29
Hebben hier mensen de P7P geretourneerd vanwege batterij of overwegen dit te doen?

P7 lijkt hem voor mij niet te gaan worden i.v.m. cameraverschil met P7P echter woon ik in een subtropisch land en heb ik geen zin om elke dag met een powerbank op stap te gaan :P

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno58
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 25-03 15:30
Mijn P7 P Geeft sinds zaterdag aan dat de kaart geweigerd is bij contactloos betalen.
Zowel bij de ABN als de Rabo! Software probleem lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DurQ
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:21

Bij mij heeft de marktplaats app geen rechten voor de galerij. Deze rechten zijn ook niet toe te kennen...

Fotos in de app maken lukt wel met het plus teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
DurQ schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:06:
[...]

Bij mij heeft de marktplaats app geen rechten voor de galerij. Deze rechten zijn ook niet toe te kennen...

Fotos in de app maken lukt wel met het plus teken.
Klopt geen rechten tot galerij. Echter wel rechten tot Camara maar op plus teken tikken werkt ook niet. Even het Camara logo dat oplicht, dat was het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 045Crew
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-07 18:52
Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:19:
[...]

Klopt geen rechten tot galerij. Echter wel rechten tot Camara maar op plus teken tikken werkt ook niet. Even het Camara logo dat oplicht, dat was het
Exact dat probleem heb ik inderdaad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blueman85
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:34
Vannochtend geprobeerd een nieuwe Play Systeem update te doen, kreeg het alleen niet voor elkaar...

Vind 7,6 KB nogal weinig voor een update....
Krijgt iemand van jullie ook deze foutmelding?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zvcMtyKTMv3WrRfgGg6j7vVFTes=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LRQHleRvIIwpLr1hTAxYZEXf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QM3r4xMk9eMNYx_OJwvOpLiuhc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ei10u6mSx4f81XxuPpe7CAko.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door blueman85 op 18-10-2022 08:32 . Reden: typo ]

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:07

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dit zou het wel verklaren idd..Gelukkig sinds gisteren een Watch 5 Pro waarmee ik kan betalen ;-) :o

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 07:57:
Vanochtend geprobeerd een nieuwe Play Systeem update te doen, kreeg het alleen niet voor elkaar...

Vind 7,6 KB nogal weinig voor een update....
Krijgt iemand van jullie ook deze foutmelding?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hier nog vreemder. Hij download en installeert de update...maar er is niks veranderd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QCdfQI6aNUeOdVz71noIhimcp60=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DlaOna26nxL6HM97QVFaU2sz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tCeD5FZTC4KKWAvHgkc8rakDCgE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oFF7bFTwsBIUdXWG9KBM2Rhy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zTW4f3Nm1yvZWKv6E7fqR6q-_ss=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4yTyYX3f006GkIXqjrWpN7go.png?f=fotoalbum_large

Wat mij ook opvalt is als ik een screenshot maak er geen tijd en accu % etc op staan. Bij andere zie ik dit wel. Hoe maken jullie een screenshot. Ik door omhoog te vegen en dan screenshot kiezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-10-2022 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:33
Zou wel toevallig zijn dat ik juist bij de Jumbo en AH hem dan niet heb unlockt met m'n gezicht, maar ik ga het in de gaten houden. De face unlock vind ik sowieso niet echt interessant in deze vorm. Op die week met een iPhone was het daarentegen een verademing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:52
Voor wat het waard is, Pixel 7, sinds afgelopen donderdag in bezit. Laatste batterij "sessie":
  • 100% > 9%
  • 25 uur en 54 minuten
  • 2 uur en 14 minuten screen on time
  • +/- 1,5 uur flitsmeister aan
  • +/- 1,5 uur muziek streamen
  • +/-12 uur geen gebruik gemaakt van WiFi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
Battery drain test van PhoneArena: https://youtu.be/7XxUI44D9x0

Pixel 7 en 7 pro zouden beter moeten presteren dan 6 Pro en S22ultra, maar iphone 14 Pro en Pro Max zijn duidelijk beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blueman85
Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:01:
[...]

Hier nog vreemder. Hij download en installeert de update...maar er is niks veranderd!

Wat mij ook opvalt is als ik een screenshot maak er geen tijd en accu % etc op staan. Bij andere zie ik dit wel. Hoe maken jullie een screenshot. Ik door omhoog te vegen en dan screenshot kiezen.
Heel apart inderdaad. Ben benieuwd hoe lang dit nog gaat duren ;)

Ik weet welke methode jij bedoelt, maar ik gebruik nog de "oude"methode door zowel de powerknop als de volume omlaag knop tegelijkertijd in te drukken _O-

Just an ordinary guy with interest in smarthome products, phones, cars, people, and living life to the fullest

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Golf2vr6
Met betrekking tot MP bug.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHNzW5vKyGWjs2e-FaRHDiUqgFY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8BvUlbadBGmqtJnr33EvaIZB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:30:
[...]

Ik weet welke methode jij bedoelt, maar ik gebruik nog de "oude"methode door zowel de powerknop als de volume omlaag knop tegelijkertijd in te drukken _O-
@Golf2vr6
Dat zal het inderdaad zijn, als je power + volume gebruikt staan ze er bij, als je het vanuit de openstaande apps doet niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
blueman85 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:30:
[...]

Oh die knoppen zitten zo lastig voor die handeling dat ik dat niet meer gebruik. Maar nu snap ik wel waarom. Thanx

Playstore is wel geupdate btw. Was versie 32.5 en nu 32.7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FJMLIuuJaFlCsZc2m0rmjnQ7xiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/7JYjdMZLryFooAcWlRec0byC.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Garret1410
Jedi_Pimp schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 03:36:
Hebben hier mensen de P7P geretourneerd vanwege batterij of overwegen dit te doen?

P7 lijkt hem voor mij niet te gaan worden i.v.m. cameraverschil met P7P echter woon ik in een subtropisch land en heb ik geen zin om elke dag met een powerbank op stap te gaan :P
Accuduur is heel persoonlijk. Enerzijds speelt je gebruik mee maar ook waar je het mee vergelijkt. Kom je van een iPhone Pro Max af of een midrange phone zoals een Galaxy A serie, dan valt de accuduur altijd tegen.

Schermtijd met elkaar vergelijken heeft ook weinig zin omdat de omstandigheden voor iedereen anders is. Je kunt batterij testen bekijken en naast elkaar leggen en dan je eigen conclusie trekken. Wel moet je opletten of de test relevant is voor jouw gebruik. Ik game nooit dus dat soort testen is totaal niet relevant voor mij.

Ben je veel buiten dan zal je accuduur daar flink op achteruit gaan maar dat is bij elk toestel wel het geval of je moet handmatig de helderheid lager zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-10 13:16
Garret1410 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:36:
[...]

Accuduur is heel persoonlijk. Enerzijds speelt je gebruik mee maar ook waar je het mee vergelijkt. Kom je van een iPhone Pro Max af of een midrange phone zoals een Galaxy A serie, dan valt de accuduur altijd tegen.

Schermtijd met elkaar vergelijken heeft ook weinig zin omdat de omstandigheden voor iedereen anders is. Je kunt batterij testen bekijken en naast elkaar leggen en dan je eigen conclusie trekken. Wel moet je opletten of de test relevant is voor jouw gebruik. Ik game nooit dus dat soort testen is totaal niet relevant voor mij.

Ben je veel buiten dan zal je accuduur daar flink op achteruit gaan maar dat is bij elk toestel wel het geval of je moet handmatig de helderheid lager zetten.
Dit dus, ik snap de commotie en zorgen rond de accuduur niet zo goed. Zeker niet de vragen naar schermtijd enz... Je kan volgens mij enkel met je zelf vergelijken, maw met je vorig of je ander toestel.

In mijn geval, na 2 dagen gebruik ben ik aangenaam verrast wat de accuduur betreft. Mijn P7P is pas nu aan de lader en dat wil zeggen dat hij het ongeveer 17u langer doet dan mijn OP7P.

Er zijn echter wel (relatief veel) andere zaken waar ik mij aan stoor. Zo is mijn P7P beduidend slechter als hij games draait. Geen idee waarom maar een groot deel stottert terwijl mijn P7P daar nog nooit last van gehad heeft. Ook was ik jammer genoeg vergeten wat een bugfeest die google producten meestal zijn (heb lang geleden nog een Nexus gehad en had het eigenlijk moeten weten), ook de watch kan er wat van trouwens. Zal wel beteren maar staat toch wel het (euforisch) gevoel van een nieuw toestel in de weg.

Dat is echt nog een punt waarop Google extra moet inzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-10 18:22
Stevie_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:26:
Ik heb sinds donderdagavond de Pixel 7. De batterij wordt echt leeggezogen. Amper schermtijd, rond 0730 uit lader gehaald: nu nog maar 21% accu over. Echt genant.
Inmiddels wat dingen onderzocht: live vertalen stond blijkbaar aan, wellicht zuigt dat veel stroom. Ook een reboot lijkt goed te zijn geweest.

Inmiddels ruim 2 uur uit de lader, 30 minuten schermtijd; nu nog 92% over. Met dit tempo / gemiddelde zou ik ruim de dag door kunnen komen. Hopelijk lukt dat, want het is dan heerlijk telefoontje die zeer ingenieus en snel werkt. Erg goede foto's komen eruit. En vooral niet vergeten: het formaat is briljant, ik zou voor geen goud meer groter willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jmtpes
new_guy schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:15:
Voor wat het waard is, Pixel 7, sinds afgelopen donderdag in bezit. Laatste batterij "sessie":
  • 100% > 9%
  • 25 uur en 54 minuten
  • 2 uur en 14 minuten screen on time
  • +/- 1,5 uur flitsmeister aan
  • +/- 1,5 uur muziek streamen
  • +/-12 uur geen gebruik gemaakt van WiFi
12 uur geen gebruik gemaakt van WIFI? Wel gebruik gemaakt van 5g?
Toch best tegenvallende resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Laatst online: 21:52
Jmtpes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 09:16:
[...]

12 uur geen gebruik gemaakt van WIFI? Wel gebruik gemaakt van 5g?
Toch best tegenvallende resultaten.
5G inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-10 12:30
ik zal wel weer de domste vraag van dit jaar hebben (kom van iphone) maar wat is het afwijkende vlakje op de bovenkant van de telefoon. Er zit zelfs een uitsparing in mijn hoesje maar het is geen knop ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cariba
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-10 21:31

cariba

while(alive) {breathe();}

Kan een Pixel 7 (Pro) bezitter mij vertellen of Call Recording werkt in Nederland?

Zoals ik het lees niet: https://support.google.co...ording-availability?hl=en

Voor mij eigenlijk een essentiele feature voordat ik 'm zou kopen.

life would be much easier if we had the source code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueman85
cariba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:18:
Kan een Pixel 7 (Pro) bezitter mij vertellen of Call Recording werkt in Nederland?

Nope helaas (nog) niet, ik zet de "nog" erbij, want soms duurt het een aantal jaar voordat Google functies aankondigt die dan eindelijk in NL werken |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:50
Ekfad schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 08:56:
[...]

Dit dus, ik snap de commotie en zorgen rond de accuduur niet zo goed. Zeker niet de vragen naar schermtijd enz... Je kan volgens mij enkel met je zelf vergelijken, maw met je vorig of je ander toestel.

In mijn geval, na 2 dagen gebruik ben ik aangenaam verrast wat de accuduur betreft. Mijn P7P is pas nu aan de lader en dat wil zeggen dat hij het ongeveer 17u langer doet dan mijn OP7P.

Er zijn echter wel (relatief veel) andere zaken waar ik mij aan stoor. Zo is mijn P7P beduidend slechter als hij games draait. Geen idee waarom maar een groot deel stottert terwijl mijn P7P daar nog nooit last van gehad heeft. Ook was ik jammer genoeg vergeten wat een bugfeest die google producten meestal zijn (heb lang geleden nog een Nexus gehad en had het eigenlijk moeten weten), ook de watch kan er wat van trouwens. Zal wel beteren maar staat toch wel het (euforisch) gevoel van een nieuw toestel in de weg.

Dat is echt nog een punt waarop Google extra moet inzetten.
Welke bugs ervaar je allemaal?

Zou er eigenlijk een verschil in energieverbruik zijn tussen de 128 en 256 GB variant, gezien het verschil in werkgeheugen?

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 18-10-2022 10:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

zxr king schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:18:
ik zal wel weer de domste vraag van dit jaar hebben (kom van iphone) maar wat is het afwijkende vlakje op de bovenkant van de telefoon. Er zit zelfs een uitsparing in mijn hoesje maar het is geen knop ofzo
Geen domme vraag!
Kwam het toevallig ergens tegen, daarin stond dat het voor de frequentie van mmWave is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21-10 13:16
zunrob schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

Zou er eigenlijk een verschil in energieverbruik zijn tussen de 128 en 256 GB variant, gezien het verschil in werkgeheugen?
Mijn beginscherm dat opeens leeg is. Sync die wegvalt. Wederkerende meldingen, ook al staan die uit. Programma's die opeens opnieuw opstarten, En zo kan ik er nog wat opnoemen.

Het is vooral dat ik het niet meer gewoon ben. Nu ik met de P7P bezig ben komen de nostalgische nexus herinneringen terug boven :)

Ik heb trouwens een 256 versie, geen idee of een 128 variant zuiniger is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
cariba schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:18:

Telefoongesprekken opnemen op je Android binnenkort niet meer mogelijk
https://www.google.com/am...men-android-11-mei/%3famp

In dat lijstje van jou staat ook niet een Europees land. Zal dus een eu regeltje zijn ben ik bang

[ Voor 14% gewijzigd door Golf2vr6 op 18-10-2022 10:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boratnl
  • Laatst online: 10-10 12:29
zunrob schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:22:
[...]

De opslag is het enige verschil. Werkgeheugen is voor beide gelijk (12GB).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
Golf2vr6 schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:48:
[...]

Telefoongesprekken opnemen op je Android binnenkort niet meer mogelijk
https://www.google.com/am...men-android-11-mei/%3famp
Dit is iets anders.
In dit bericht gaat het er om dat de API uit Android gesloopt is, en dat third parties dus geen call recording apps kunnen maken.
De eigen Google Phone app heeft ook een call recording functie, die blijft gewoon werken, maar dan moet je wel in een land zitten waarin het ondersteund wordt, en de carrier moet het schijnbaar ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
TheFes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 10:52:
[...]

Dit is iets anders.
In dit bericht gaat het er om dat de API uit Android gesloopt is, en dat third parties dus geen call recording apps kunnen maken.
De eigen Google Phone app heeft ook een call recording functie, die blijft gewoon werken, maar dan moet je wel in een land zitten waarin het ondersteund wordt, en de carrier moet het schijnbaar ook ondersteunen.
Volgens dat lijstje niet een EU land. Ik bedoelde met mijn link dat ik bang ben dat het lastig wordt om het werkend te krijgen op de Pixel 7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferio
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-10 15:22

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CF-ROB
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:54
Grrrmbll... Net m'n 7p ingesteld. Ik wilde nou eindelijk eens 2 jaar met een toestel gaan doen. Aaaaahhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertonPride
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:37
Enorm blij met mijn GP7. Accuduur is prima en opladen gaat sneller dan ik dacht. Ik kom van een One Plus 5T die qua opladen en batterij nog heel degelijk was. Qua opladen was de 5T wel sneller. Camera is top en formaat/gewicht ook.

Slimmigheden van Android/Google Assistent bevallen mij steeds meer. Toch heb ik nog een paar vragen die hier misschien beantwoord kunnen worden:

- Kun je met Google Assistent (hey Google) een Whatsapp (video)gesprek starten? Mij is het nog niet gelukt, alleen gewone calls.
- Soms springt de telefoon van standby (donkerscherm) naar screensaver? (tijd + bv. afspelende spotify muziek).Kost dit accu op ten duur en wat gebeurt er dan? Merkt hij iets op qua omgevingsgeluid ofzo?
- Ik ben inmiddels gewend aan de Google Pixel 7 launcher. Alleen nog wennen met het navigeren naar een vorig scherm. In WhatsApp selecteer je dan vaker een bericht i.p.v. dat je terug kunt gaan. Ik heb de Nova Launcher ook geinstalleerd en even kort gebruikt. Qua indelen iconen op hoofscherm bevalt mij dat meer. Ik merkte wel dat Google Assistent en nog paar zaken het daar nog niet deden. Dit moet je waarscijnlijk koppelen ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-10 12:09
-

[ Voor 99% gewijzigd door Microburst op 18-10-2022 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microburst
Misschien niet zo leuk nieuws:
Ik heb de face unlock verwijderd en helaas is het probleem niet opgelost. nog steeds de zelfde melding:
Ongeldige pas.

Afgelopen zaterdag 1 uur en 45 minuten contact gehad met Google klantenservice chat, maar ik heb het idee dat ze het totaal niet begrijpen. :/ Misschien kan @rachidfinge iets voor ons beteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
Microburst schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:10:
[...]

Misschien niet zo leuk nieuws:
Ik heb de face unlock verwijderd en helaas is het probleem niet opgelost. nog steeds de zelfde melding:
Ongeldige pas.

Afgelopen zaterdag 1 uur en 45 minuten contact gehad met Google klantenservice chat, maar ik heb het idee dat ze het totaal niet begrijpen. :/
Geen andere vormen van smart lock aan staan misschien?
Ofwel, je moest je telefoon echt met je vingerafdruk unlocken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microburst
TheFes schreef op dinsdag 18 oktober 2022 @ 13:12:
[...]

Geen andere vormen van smart lock aan staan misschien?
Ofwel, je moest je telefoon echt met je vingerafdruk unlocken?
Dat klopt, ook heb ik vervolgens zelf Google Pay geopend en dan werkte het ook niet. (Jumbo AH werken wel maar dat werkte al)

Ik twijfel ook of dit wel een probleem van Google Wallet (pay) is. Aangezien ING ook dit probleem ondervindt.
Lijkt toch iets meer met de NFC te maken hebben, of de terminals zijn niet geüpdatet en kennen de Pixel 7 niet? (te weinig verstand van deze terminals om dat te kunnen onderbouwen)

[ Voor 15% gewijzigd door Microburst op 18-10-2022 13:16 ]

Pagina: 1 ... 15 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen