Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-09 13:34
Ortep schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:01:
[...]

Dan is dat niet bij iedereen zo. Er zijn meerdere mensen die melden dat ze geen problemen hebben.

Het kan natuurlijk een ING probleem zijn aangezien de kaart die jij in je Wallet hebt een ING kaart is
Nee, je mist m'n punt. Er zijn mensen met problemen met ING (eigen app) en Rabo/ABN (Google Wallet). Dan ligt het dus niet aan de apps waarschijnlijk, maar aan iets gemeenschappelijks. Dan lijkt de NFC chip het meest voor de hand liggends. Of de software die deze aanstuurt. Schijnbaar wordt soms niet het juiste signaal uitgestuurd op bepaalde momenten. Of een signaal dat bepaalde terminals niet snappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:49
Ortep schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:20:
[...]

Bij de Knab begin ik ook in de eigen app met aanmelden. Maar de kaart is uiteindelijk gewoon in de wallet zichtbaar. En dat is wat Barrymossel ook zegt. Via de Wallet werkt zijn kaart ook niet. Mocht dat een apart toegevoegde CC zijn dan is die hoogstwaarschijnlijk via de ING aangevraagd.

Nogmaals, er zijn meerdere mensen die geen enkel probleem hebben. Dus de basis zal in orde zijn.

Ik hoef trouwens de app of de Wallet niet te openen. Gewoon de telefoon bij de sensor houden is voldoende
ING gaat helemaal buiten wallet om. Alleen via eigen app.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:39
Iemand dit ook?
Pixel 7: Google Play system update stuck on July 2022
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:19

Steeffoon

Smartphone-nerd

grotegok schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:24:
Iemand dit ook?
Het halve topic staat er vol mee ;-) you're not alone ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

barrymossel schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:22:
[...]

Nee, je mist m'n punt. Er zijn mensen met problemen met ING (eigen app) en Rabo/ABN (Google Wallet).
Hoe verklaar je dan dat het bij mij geen probleem is? En dat er ook anderen melden dat ze geen probleem hebben?
Als het de nfc chip zou zijn zou het bij niemand werken.
Als de banken de zaak niet op orde hebben en verkeerde virtuele kaarten genereren dan kan het soms wel werken en soms niet

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Steeffoon schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Het halve topic staat er vol mee ;-) you're not alone ;-)
Sorry!! Ik ga even inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 19:04
Ortep schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Hoe verklaar je dan dat het bij mij geen probleem is? En dat er ook anderen melden dat ze geen probleem hebben?
Als het de nfc chip zou zijn zou het bij niemand werken.
Als de banken de zaak niet op orde hebben en verkeerde virtuele kaarten genereren dan kan het soms wel werken en soms niet
Of de combinatie met de Pixel 7 (Pro) met sommige betaalautomaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Golf2vr6 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:23:
[...]

ING gaat helemaal buiten wallet om. Alleen via eigen app.
Barrymossel zegt dat hij zijn kaart in de wallet heeft. Ik neem aan dat hij hem daar dus ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Soundwork schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Of de combinatie met de Pixel 7 (Pro) met sommige betaalautomaten....
En sommige mensen hebben daar geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
Ortep schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:29:
[...]

En sommige mensen hebben daar geen last van?
Ja, of er zijn verschillende revisies van hardware in omloop van zowel de betaalautomaat of de Pixels.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31
Ortep schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:20:
[...]

Bij de Knab begin ik ook in de eigen app met aanmelden. Maar de kaart is uiteindelijk gewoon in de wallet zichtbaar. En dat is wat Barrymossel ook zegt. Via de Wallet werkt zijn kaart ook niet. Mocht dat een apart toegevoegde CC zijn dan is die hoogstwaarschijnlijk via de ING aangevraagd.

Nogmaals, er zijn meerdere mensen die geen enkel probleem hebben. Dus de basis zal in orde zijn.

Ik hoef trouwens de app of de Wallet niet te openen. Gewoon de telefoon bij de sensor houden is voldoende
ING werkt niet met Google Pay, dus de kaart komt ook niet in de wallet. Zelfde geldt voor SNS.

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundwork
grotegok schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:27:
[...]

Sorry!! Ik ga even inlezen
Als ik Reddit artikel erop nasla, is dit niet specifiek een Pixel 7 serie probleem?
Ik zie hier ook gebruikers met een 6 Pro en 6a die hetzelfde melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grotegok
Soundwork schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:36:
[...]

Als ik Reddit artikel erop nasla, is dit niet specifiek een Pixel 7 serie probleem?
Ik zie hier ook gebruikers met een 6 Pro en 6a die hetzelfde melden?
Mijn Pixel 5 heeft het probleem in ieder geval niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
CRXed schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:23:
Ik snap de opmerkingen over Google Pay niet helemaal.

De meeste banken in Nederland ondersteunen nog helemaal geen Google Pay, dus hoe kan je daar dan mee proberen te betalen?
ABN Amro is de enige van de 'normale' grote banken die GPay ondersteunt: https://www.finder.com/nl/google-pay-banken.

Verder hebben de banken natuurlijk wel hun eigen mobiel bankieren app, maar dat is geen Google Pay.

Ook zal de terminal waar je betaald dit logo moeten hebben

[Afbeelding]
De complete lijst van banken die Google Wallet ondersteunen

Google Wallet, want Google heeft de naam Google Pay in de meeste plekken weer aangepast.

Betreffende dat plaatje, uit eigen ervaring werkt betalen met je smartphone met elke terminal die contactloos betalen met een normale bankpas ondersteund.

Ik verwacht dan ook dat mensen die een issue hebben het of aan de app ligt of aan de Pixel, al verwacht ik eerder dat laatste (puur op basis van ervaringen van anderen met de Pixel 6, ik verwacht niet anders met de Pixel 7)

[ Voor 7% gewijzigd door Mizgala28 op 16-10-2022 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 20:19
CRXed schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:23:
Ik snap de opmerkingen over Google Pay niet helemaal.

De meeste banken in Nederland ondersteunen nog helemaal geen Google Pay, dus hoe kan je daar dan mee proberen te betalen?
ABN Amro is de enige van de 'normale' grote banken die GPay ondersteunt: https://www.finder.com/nl/google-pay-banken.

Verder hebben de banken natuurlijk wel hun eigen mobiel bankieren app, maar dat is geen Google Pay.

Ook zal de terminal waar je betaald dit logo moeten hebben

[Afbeelding]
Gebruikte het anders al lange tijd op m’n Oneplus zonder problemen…Rabobank heeft het zelf gebracht omdat ze met eigen Wallet app stopte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ortep schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:28:
[...]

Barrymossel zegt dat hij zijn kaart in de wallet heeft. Ik neem aan dat hij hem daar dus ziet.
Dat zeg ik helemaal nergens?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

barrymossel schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 18:04:
[...]

Dat zeg ik helemaal nergens?!
Dat haalde ik hier uit
barrymossel schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:54:
[...]

Aangezien het bij zowel Google Wallet als de ING app gebeurt, gok ik de NFC chip.
Ik begreep daar uit dat het je eigen ervaring was

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Bij jumbo gaat het elke keer goed met google pay, maar bij de "mobiele" terminal 2x niet.

Hieronder een sample van de meebeweegmodus.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nrwBVmnoKBab5n2VR0wRV6erWKA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsWjpRxiIIOobcPDWppiAmve.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 141% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ves
  • Laatst online: 13-09 18:10

Ves

A gadget addicted Bounty

chevchelios schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 16:38:
Android/Pixel 7 zegt alleen wat over SOT van de laatste 24 uur.
Is er ergens de SOT sinds laatste lading te zien?
Verwachting is dat deze met de volgende feature drop quarter komt

https://9to5google.com/2022/10/11/android-13-battery-stats/

Game PC 2024 | Star Citizen Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmartinuz
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10:42
Heeft iemand van jullie toevallig een Samsung S22 (gehad) en die de vergelijking kan maken met de camera van de Pixel 7?

Voor mijn vrouw is de camera kwaliteit en de grootte van het toestel van belang. En ze twijfelt nu tussen de Pixel 7 of de Samsung S22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:18
mrmartinuz schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:59:
Heeft iemand van jullie toevallig een Samsung S22 (gehad) en die de vergelijking kan maken met de camera van de Pixel 7?

Voor mijn vrouw is de camera kwaliteit en de grootte van het toestel van belang. En ze twijfelt nu tussen de Pixel 7 of de Samsung S22.
Mijn voorkeur gaat uit naar de S22.
Heb beide toestellen, maar de Pixel maakt minder detailrijke foto's dan de Samsung. De Pixel is ook een beetje lomp in vergelijking met de S22.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

mrmartinuz schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 19:59:

Ik heb de Galaxy S22+ en de Pixel 7 Pro; ik vind de Pixel tot nu toe wat trouwer aan de werkelijkheid, maar de verschillen zijn niet enorm.

Zie ook mijn vergelijking;
Steeffoon in "[Google Pixel 7 (Pro)] Ervaringen & discussie"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B-Art
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09:23
Leuke review van een serieuze fotograaf, die de 7 Pro vergelijkt met een DSLR camera:

https://www.cnet.com/tech...can-just-get-pixel-7-pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:42

WCA

barbarian schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Heb beide toestellen, maar de Pixel maakt minder detailrijke foto's dan de Samsung. De Pixel is ook een beetje lomp in vergelijking met de S22.
Ik vind de Pixel vooral consistenter. De beste foto's uit de twee toestellen zijn ongeveer gelijk, maar de gemiddelde foto uit de Pixel vind ik beter. Goede foto maken gaat makkelijker

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrétje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-06 17:03
TiesB schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:37:
[...]

Hier heb ik ook last van (non-pro). Zelfs al een factory reset gedaan (was bang voor een virus oid), maar dat verhielp niets. Hij scrollt keurig mee, maar lijkt vrij regelmatig een mini hapering te hebben.

Hebben meer mensen hier last van?
Mijn ervaring met de non pro is dat het scrollen minder scherp/soepel is dan mijn S9, misschien is het wennen. Het stutteren merk ik alleen in Chrome, de overige apps gaan wel soepel. Hebben andere het ook in apps?

Daarnaast vind ik het toestel groot, met één hand bedienen is voor mij onmogelijk met een redelijk gemiddelde hand. Voor de rest tot nu toe ok, nog niet vol in gebruik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:21
Vanmiddag deze foto geschoten met mijn P7 pro. Enige bewerking is een lichte crop, aan de compositie heb ik weinig tijd besteed. Ik was nogal positief verrast met dit resultaat!

De P7 pro lijkt veel betere macro foto's te kunnen schieten vergeleken met mijn non-pro Pixel 6.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7NUL5-e1krD22RY8dVGXEhJB7vI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t8wkhccC4joYmMzQ8xSGLZ6q.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZepStyle
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-06-2024
barbarian schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:09:
[...]

Vandaag na een paar dagen proberen toch maar besloten de Pixel 7 terug te sturen, precies om dit. Hij voelt voor mij te zwaar en lomp aan.

Ga ruilen voor de S22. Daar krijg ik voor 30 euro bijbetalen Buds 2 Pro erbij dus best een goede deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
chielmi schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:40:
De P7 pro lijkt veel betere macro foto's te kunnen schieten vergeleken met mijn non-pro Pixel 6.
Yes klopt, de 7 Pro heeft een dedicated macrostand, de 6 (Pro) niet :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FLA NL
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:38
Vandaag de Pixel 7 binnen, jammer genoeg ondersteunt deze telefoon niet Aptx HD als audio codec zoals in de specificaties op tweakers vermeld staat. Alleen standaard aptx is beschikbaar. Getest met Sennheiser Momentum TW3. In de settings kan je wel HD audio selecteren waar achter als codec aptx staat. De tekst is zodanig getoond dat het aptx HD lijkt, maar dat is het dus niet.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

ZepStyle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:48:
[...]

Vandaag na een paar dagen proberen toch maar besloten de Pixel 7 terug te sturen, precies om dit. Hij voelt voor mij te zwaar en lomp aan.

Ga ruilen voor de S22. Daar krijg ik voor 30 euro bijbetalen Buds 2 Pro erbij dus best een goede deal.
Veel plezier met de Samsung skin..

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grotegok schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 17:24:
Iemand dit ook?
Deed heel lang over update maar kwam uiteindelijk op 5 oktober update uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Don't feed the troll

Mijn Pixel 7 bestelling komt ook pas wanneer de GrapheneOS beta uit is, moet er toch niet aan denken dat je de hele dag Google in je zak hebt meekijken :r

[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 17-10-2022 08:04 ]

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 11:43

pdavie2311

Live life to the fullest..

Dit heeft niets met de Pixel te maken, dus weg

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 17-10-2022 08:00 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MoonRaven
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-09 12:02
pdavie2311 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:59:
[...]

Heb het alleen nog maar bij de supermarkt getest en werkte gelijk. Ligt het aan de terminal dan? Gebruik dit dagelijks en moet wel werken natuurlijk.
Sowieso werken de terminals anders. Ik gebruik zelf Curve icm mijn creditcard. Ik ben het gaan gebruiken omdat Google Pay met de rabobank nog niet mogelijk was en ik het op mijn horloge wilde gebruiken. De Curve kaart werkt overal, behalve bij de AH. Vroeger wilde het ook bij de Dirck III niet werken, maar dat is opgelost.

De rabobank kaart werkt daarentegen wel bij de terminals die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-10-2024
Vandaag vanaf vanochtend 9u, 100% batterij, naar nu 7%. Met 4u SOT, deels buiten in de zon. Hopelijk wordt het nog iets beter. (Pixel 7)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:24
Andrétje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

Mijn ervaring met de non pro is dat het scrollen minder scherp/soepel is dan mijn S9, misschien is het wennen. Het stutteren merk ik alleen in Chrome, de overige apps gaan wel soepel. Hebben andere het ook in apps?

Daarnaast vind ik het toestel groot, met één hand bedienen is voor mij onmogelijk met een redelijk gemiddelde hand. Voor de rest tot nu toe ok, nog niet vol in gebruik.
Ik heb de Pro maar scrollen is wel even wennen. Het is moeilijk uit te leggen maar als ik een klein beetje swipe/scroll dan gebeurt er weinig en het beeld staat meteen stil. Geef ik een goeie swipe dan scrolled het weer veel te snel. Het lijkt allemaal wat minder soepel.
Ook als je vinger op het scherm laat en langzaam beweegt dan lijkt het ook niet zo soepel te gaan.

Misschien is het even wennen want ik ben gewend dat een kleine swipe het beeld doet bewegen en dat het dan heel geleidelijk stopt.

Accu update. Vanochtend met 100% van de lader. Nu 45% met 4:30uur sot. Niet heel verkeerd want heb ook nog buiten gefilmd in de zon.

[ Voor 6% gewijzigd door Garret1410 op 16-10-2022 23:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35
Andrétje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 20:22:
[...]

Dat scrollen niet helemaal soepel verloopt herken ik toch ook wel op mijn 7 Pro. Ik denk wel dat dit iets is dat Google kan en zal fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scandalous
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 11:36
Verwijderd schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 21:58:
[...]

Deed heel lang over update maar kwam uiteindelijk op 5 oktober update uit.
Ik vermoed dat jij het over de OS/system update hebt. De Play system update staat voor velen (waaronder ik) vast op de juli versie. Je kan dit zien in settings > security > Google Play systems update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Florine schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:02:
Vandaag vanaf vanochtend 9u, 100% batterij, naar nu 7%. Met 4u SOT, deels buiten in de zon. Hopelijk wordt het nog iets beter. (Pixel 7)
Dat is niet best. Wat deed je in die 4 uur? Welke connectiviteit had je bijstaan?

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

scandalous schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:35:
[...]

Ik vermoed dat jij het over de OS/system update hebt. De Play system update staat voor velen (waaronder ik) vast op de juli versie. Je kan dit zien in settings > security > Google Play systems update.
Systeem update is 1 juli 2022
Beveiliging update 5 oktober
Zo te zien hoort er ook een oktober update te zijn voor systeem update mijn update deed er heel erg lang over maar vind nu geen update.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AES3MDj.png

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2022 11:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raphire
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 10-09 21:32
Garret1410 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 23:08:
[...]

Ik heb de Pro maar scrollen is wel even wennen. Het is moeilijk uit te leggen maar als ik een klein beetje swipe/scroll dan gebeurt er weinig en het beeld staat meteen stil. Geef ik een goeie swipe dan scrolled het weer veel te snel. Het lijkt allemaal wat minder soepel.
Ook als je vinger op het scherm laat en langzaam beweegt dan lijkt het ook niet zo soepel te gaan.

Misschien is het even wennen want ik ben gewend dat een kleine swipe het beeld doet bewegen en dat het dan heel geleidelijk stopt.

Accu update. Vanochtend met 100% van de lader. Nu 45% met 4:30uur sot. Niet heel verkeerd want heb ook nog buiten gefilmd in de zon.
Deze issue is wel door meer mensen gerapporteerd, en ik merkte dit zelf ook al vrij snel (ik kwam van Pixel 6). Kijk bijv deze threads in de google pixel subreddit:
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y3v3sl/_/
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y31cpb/_/
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y3mbad/_/

En hier een die een mogelijke oorzaak laat zien:
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y462d1/_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• outlandos
  • Registratie: November 2001
Raphire schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 01:31:
[...]

Deze issue is wel door meer mensen gerapporteerd, en ik merkte dit zelf ook al vrij snel (ik kwam van Pixel 6). Kijk bijv deze threads in de google pixel subreddit:
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y3v3sl/_/
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y31cpb/_/
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y3mbad/_/

En hier een die een mogelijke oorzaak laat zien:
https://www.reddit.com/r/GooglePixel/comments/y462d1/_/
Soms vraag ik me af of Google mensen hun producten zelf wel gebruiken/testen. Dit zou dan toch echt wel opvallen zou je denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
Ik ben blij dat ik het vreemde scroll gedrag hier meldde en niet de enige ben. Wat ik ook terug lees op Reddit, dat het soms ook wisselt wat iemand gewend is. Hierdoor valt het voor de 1 meer op dan de ander. Bij direct switchen van Huawei mate 20 pro (meer dan 3 jaar oud) naar de Pixel, viel het heel erg op. Inmiddels ben ik het denk ik gewend..
Die Huawei was zo slecht niet.. 😆 maar goed, kreeg helaas geen updates meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Heb afgelopen zaterdag besloten m'n Pro terug te sturen en heb er sinds die dag ook niets meer mee gedaan.

Nu had ik hem op de verpakking gelegd (dus niet er in). Viel me gisteren op dat hij er naast lag. Dacht toen nog dat ik hem er niet goed op zou hebben gelegd en hen hem er weer op gelegd, maar vanochtend was dat weer het geval.

Had hem volledig uitgeschakeld, maar blijkbaar beweegt hij af en toe uit zichzelf :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ding is simpelweg spiegelglad, dus ja dat beweegt weleens ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Aan alle niet pro (Pixel 7) gebruikers, hoe is jullie accu ervaring? Ik ben zelf nog niet heel erg onder de indruk. Jammer :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:17
Ik heb toch besloten mijn iPhone (13 Pro) te verkopen en de Pixel 7 Pro te houden. Vrijdag had ik nog issues met de accu, zaterdag en gisteren was de nieuwigheid eraf en hou ik vrij gemakkelijk 40% over aan het einde van de dag.

De voornaamste redenen om te wisselen zijn:

1: Kon m'n iPhone voor meer geld verkopen dan waarvoor ik de Pixel gekocht heb.
2: Camera: erg goed, nachtfoto's zijn mooi en eindelijk geen lens flare meer bij lichtbronnen.
3: De voornaamste: Google Assistent versus Siri. Mijn huis hangt vol met slimme lampen, stopcontacten en Google Home's. Google Assistent is zoveel beter in het herkennen en uitvoeren van opdrachten dan Siri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ferrywijn
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 28-03 00:36
b00ster schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 08:35:
Aan alle niet pro (Pixel 7) gebruikers, hoe is jullie accu ervaring? Ik ben zelf nog niet heel erg onder de indruk. Jammer :(
Ik heb gisteren m'n 7 best veel gebruikt. Navigeren met Maps, foto's en video's maken, beetje gamen, beetje internetten. Op het einde van de dag had ik nog meer dan 30% batterij over. Voor mij dus ruim voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Nou, zojuist bij twee winkels ook geweigerde "kaart". Twee verschillende soort terminals. Ik hoop dat ze dit snel oplossen hoor, want ik heb echt nooit mijn portemonnee bij me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nightcrow
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-08 08:01
Zijn er tweakers met een VW Golf VII (variant) die kunnen testen of bij gebruik van Spotify de info over titel en artiest goed wordt weergegeven op het scherm in de auto?

Bij mij loopt ie (ik heb de gewone 7) altijd 1 track achter, echt te irritant. Bij mijn Pixel 3A had ik dit ook en toen kon ik het omzeilen door een oude versie van Spotify te gebruiken, maar die kan ik nu niet meer installeren. Ik vermoed dat het aan Spotify ligt, maar misschien ligt het ook aan de firmware in de auto. Vandaar de check hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 14:11
Iemand in de Android Police comments heeft dit als workaround voor het scrolling issue:
This bugged me so much and I found a solution!

1. Disable "Smooth Display" and "Force Peak Refresh Rate"
2. Enter the following ADB commands (you can also modify these values using the app SetEdit in the Play Store, no root required):

adb shell settings put system peak_refresh_rate 24.0
adb shell settings put system min_refresh_rate 24.0

The reason this works is because by assigning it a random and unsupported value, we are [kind of] breaking the refresh rate. As a result of which, the OS won’t be able to adjust this rate, and hence stick with the maximum available rate.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Ik zelf heb nu sinds 3 dagen een P7 128Gb Wit in mijn bezit en hij bevalt redelijk vergeleken met een Oneplus 8T die ik als daily driver gebruikte.... reden om een P7 te nemen was draadloos laden in de auto en het formaat van de telefoon.... veel zaken los ik op met externe software, dus alles oké zover.

Maar waar ik nu niemand over hoor is het scherm en de 'washed out' kleuren pallet in het scherm van de P7, ook het ontbreken van de instelling van de kleurtemperatuur van het scherm begint mij eigenlijk te irriteren, zeker als ik de 8T nog moet gebruiken om instellingen over te nemen.....

Ben ik de enige hier met deze ervaring? En ja... ik begrijp dat de software iets met wallpapers doet en dat staat uit of de instelling is basic color. Ben benieuwd of iemand dat nu ook opgevallen is....

Hier op reddit is sinds 4 dagen een groep gebruikers die zich daar ook behoorlijk aan storen.

https://www.reddit.com/r/...en_colors_are_washed_out/

En voor alle duidelijkheid, dit betreft een Pixel 7... dus geen Pro!

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14-08 07:45
GetaGrip schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:
Ik zelf heb nu sinds 3 dagen een P7 128Gb Wit in mijn bezit en hij bevalt redelijk vergeleken met een Oneplus 8T die ik als daily driver gebruikte.... reden om een P7 te nemen was draadloos laden in de auto en het formaat van de telefoon.... veel zaken los ik op met externe software, dus alles oké zover.

Maar waar ik nu niemand over hoor is het scherm en de 'washed out' kleuren pallet in het scherm van de P7, ook het ontbreken van de instelling van de kleurtemperatuur van het scherm begint mij eigenlijk te irriteren, zeker als ik de 8T nog moet gebruiken om instellingen over te nemen.....

Ben ik de enige hier met deze ervaring? En ja... ik begrijp dat de software iets met wallpapers doet en dat staat uit of de instelling is basic color. Ben benieuwd of iemand dat nu ook opgevallen is....

Hier op reddit is sinds 4 dagen een groep gebruikers die zich daar ook behoorlijk aan storen.

Zelf heb ik momenteel ook een OnePlus 8T en overweeg ook de overstap naar de Pixel 7 (Niet de Pro, die vind ik te groot). Je geeft aan dat de Pixel 7 je redelijk bevalt. Zou je mij eens kunnen aangeven of er nog meer vlakken zijn waarop de Pixel 7 je tegenvalt of juist meevalt tov de OP8T? Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe de batterijduur en het opladen zich verhoudt tot de OnePlus 8T?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wari42
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 24-08 20:19
GetaGrip schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 10:23:

Vind zelf de kleuren van de pro ook niet top komende van een Oneplus8. Wit heeft een wat gelige gloed en de rest is ook beetje vaag zo lijkt... Weinig in te stellen in settings..Mss is Samsung en beetje te allemaal maar dit is de andere kant... hopelijk snel een update die dit oplost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
wari42 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:18:
[...]

Vind zelf de kleuren van de pro ook niet top komende van een Oneplus8. Wit heeft een wat gelige gloed en de rest is ook beetje vaag zo lijkt... Weinig in te stellen in settings..Mss is Samsung en beetje te allemaal maar dit is de andere kant... hopelijk snel een update die dit oplost
Misschien moet je hem even naast een iPhone houden. Die zijn qua kleur altijd behoorlijk natuurlijk afgesteld maar kan voor Samsung users vaak uitzien als duf of vaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
Ook ik ben aan het twijfelen om van mijn OP8T over te stappen (ik ben een beetje klaar met de gerushte en niet aandachtvolle updates die OP doorbrengt), echter heb ik nog een aantal bedenkelijke punten:
  • Pixel 7 heeft "slechts" 90 Hz scherm terwijl ik nu 120 heb --> downgrade
  • Beiden hebben geen snelladen als ik het goed heb --> downgrade
  • Pixel 7 heeft kleiner scherm dan mijn 8T, de Pro groter
Als ik dus echt voor een upgrade zou willen gaan zou ik voor de Pro moeten kiezen, echter vind ik de prijs van de 7 zeer aantrekkelijk. Ik vind de price jump van 7 naar 7 Pro iets te veel eigenlijk. Voor mijn 8T heb ik €599 betaald wat ik zeer schappelijk vond voor de hardware. €899 vind ik dan best prijzig, zelfs als er €100 cashback vanaf gaat via BelSimpel.
De software van de 7/Pro moet dus wel érg goed zijn om deze prijs te rechtvaardigen vind ik. Of als ik voor de 7 zou gaan moet de software de downgrade in hardware komend van de 8T kunnen rechtvaardigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
striner schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:33:
Ook ik ben aan het twijfelen om van mijn OP8T over te stappen (ik ben een beetje klaar met de gerushte en niet aandachtvolle updates die OP doorbrengt), echter heb ik nog een aantal bedenkelijke punten:
Als ik dus echt voor een upgrade zou willen gaan zou ik voor de Pro moeten kiezen, echter vind ik de prijs van de 7 zeer aantrekkelijk. Ik vind de price jump van 7 naar 7 Pro iets te veel eigenlijk. Voor mijn 8T heb ik €599 betaald wat ik zeer schappelijk vond voor de hardware. €899 vind ik dan best prijzig, zelfs als er €100 cashback vanaf gaat via BelSimpel.
De software van de 7/Pro moet dus wel érg goed zijn om deze prijs te rechtvaardigen vind ik. Of als ik voor de 7 zou gaan moet de software de downgrade in hardware komend van de 8T kunnen rechtvaardigen.
Ik heb zowel de 7 als de 7 pro een aantal dagen getest. Uiteindleijk op de 7 Pro uitgekomen omdat deze meer camera functionaliteiten heeft. Als de 7 ook een zoom lens had gehad was ik voor de 7 gegaan. De form factor is beter dan de Pro en 90Hz vs 120Hz merk je nauwelijks of je moet ze al naast elkaar houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
Als ik de berichten ook zo lees ben ik nog niet volledig overtuigd van de Pixel 7.

Het snelladen en de accuduur van de 8T vind ik echt een verademing. Ik vrees dat de Pixel 7 daar een flinke stap ik terug gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Zit eigenlijk in hetzelfde bootje, ook een OP8T 12/256GB en wil dan eigenlijk op elk punt vooruit dus een 7pro 16/256. En snelladen had ik nog niet eens bekeken.

Als ik echt ongeduldig ga worden twijfel ik tussen de p7pro en OP10Pro. Of de prijzen moeten nog zakken van de pixels voor januari of februari als de OP11 uitkomt... Andere opties zie ik niet.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• striner
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 29-08 19:06
@prutser001 ik twijfel of ik toch niet gewoon die €100 cashback moet pakken (geldig t/m 31 oktober) en dan netto €799 betaal voor de 7 Pro. Ik vind dat geborsteld aluminium ook wel mooier dan bij de 7 eigenlijk.
Oneplus heeft het voor mij echt verprutst door me een Android 12 update aan te bieden waarbij bepaalde dingen gewoonweg niet functioneerden zoals contactloos betalen, alles lijkt gehaast en niet goed doordacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

striner schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:45:
@prutser001 ik twijfel of ik toch niet gewoon die €100 cashback moet pakken (geldig t/m 31 oktober) en dan netto €799 betaal voor de 7 Pro. Ik vind dat geborsteld aluminium ook wel mooier dan bij de 7 eigenlijk.
Oneplus heeft het voor mij echt verprutst door me een Android 12 update aan te bieden waarbij bepaalde dingen gewoonweg niet functioneerden zoals contactloos betalen, alles lijkt gehaast en niet goed doordacht.
Ik wil dus de 16/256GB en die is 999, 100 cashback is dan nog 899.. ook het ontbreken van snelladen is een dealbreaker voor me. De OP8T heeft 65watt snelladen en dat is echt ideaal.

de problemen die jij noemt herken ik niet, nfc betalen werkt gewoon voor mij, al sinds het uitkwam geen pinpas meer bij me gehad.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deano0532
striner schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:45:
Geborsteld aluminium zit op de normale Pixel 7, glanzend op de Pro.

Die laatste grote update heeft inderdaad wel wat bugs gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoes
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:54

Snoes

marcel

Misschien een stomme vraag, maar heeft het nut om je aan te melden voor de beta Android 13 QPR1? (kan het met een pixel 7?)

Android 13 wordt nog altijd doorontwikkeld, bv mbt Google Pay.

[ Voor 7% gewijzigd door Snoes op 17-10-2022 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 09:20:
Nou, zojuist bij twee winkels ook geweigerde "kaart". Twee verschillende soort terminals. Ik hoop dat ze dit snel oplossen hoor, want ik heb echt nooit mijn portemonnee bij me.
Ik zou even feedback sturen naar google, via de wallet app. Hoe meer mensen dit rapporteren des te eerder zullen ze het oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
prutser001 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:51:
Ik wil dus de 16/256GB en die is 999, 100 cashback is dan nog 899..
Die bestaat niet, Pixel 7 Pro bevat 12GB RAM, just a note :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minimum92
  • Laatst online: 19-12-2023
Over dat betalen met Google Wallet.

Ik pikte ergens dit weekend op dat er mogelijk een verschil zit tussen betaalpoging vanaf je lockscreen of terwijl je in de Wallet app zit.

Kan dus mogelijk een soort beveiligings-instelling zijn die soms betalen met een gelockte telefoon niet toestaat. Probeer deze week even uit of dat het geval is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheFes
CLB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wG7PPoP3kvOQB7RTbl-CNX03VIc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6iOVxp3WNtdQJO8df5Kbg6Wi.png?f=fotoalbum_large

Hij is momenteel niet op voorraad in de NL Google Store, maar er is zeker wel een 256GB model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

CLB schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:25:
[...]

Oh, zal wel in de war zijn geweest met de 10T of 10pro.

Maar dan valt hij helaas af, die soc lijkt ook een stuk minder vergeleken met de Qualcomm top modellen

Ik zeg niet dat ik 16GB nodig zal hebben maar ook het gemis van 65watt fast charging of meer en dan de soc (hoeveel heb je echt nodig). Als je zo gaat wegstrepen wat de voordelen zijn worden deze wel steeds minder.

Blijf het wel in de gaten houden, of de prijs moet zakken of er moet iets heel leuks bij komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:20:
[...]

Ik zou even feedback sturen naar google, via de wallet app. Hoe meer mensen dit rapporteren des te eerder zullen ze het oppakken.
Het gaat bij mij om de ING app. Het lijkt dus echt iets van de Pixel 7 zelf te zijn en niet specifiek van 1 app (Wallet of ING).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Deano0532 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 11:05:
[...]

Zelf heb ik momenteel ook een OnePlus 8T en overweeg ook de overstap naar de Pixel 7 (Niet de Pro, die vind ik te groot). Je geeft aan dat de Pixel 7 je redelijk bevalt. Zou je mij eens kunnen aangeven of er nog meer vlakken zijn waarop de Pixel 7 je tegenvalt of juist meevalt tov de OP8T? Daarnaast ben ik erg benieuwd hoe de batterijduur en het opladen zich verhoudt tot de OnePlus 8T?

Thanks!
Ik merk heel erg dat de bouwkwaliteit anders is, bv... de 7P zou zwaarder moet zijn dan de 8T... maar het voelt precies het tegenovergestelde.... ook de touch gevoeligheid van het scherm is anders, heel vaak moet ik twee maal tikken voor een reactie... Als ik 'tik' dan voelt het 'hol' , ik weet niet goed of dit de juiste omschrijving is, de 8T heeft gewoon meer 'body'

Batterij van de P7 is oké, dat moet nog even kalibreren - gisteren een SOT 5.23 uur met beginnen om 7.30 en einde dag 23.45 en 18% over. Ik twijfel nog... mijn vrouw loopt al te roepen 'dat ik meer verdien qua telefoons' hahahaha - :+

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Minimum92 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:29:
Over dat betalen met Google Wallet.

Ik pikte ergens dit weekend op dat er mogelijk een verschil zit tussen betaalpoging vanaf je lockscreen of terwijl je in de Wallet app zit.

Kan dus mogelijk een soort beveiligings-instelling zijn die soms betalen met een gelockte telefoon niet toestaat. Probeer deze week even uit of dat het geval is.
Hier direct vanuit de ING app geprobeerd. Er werd om vingerafdruk gevraagd en daarna kreeg ik toch die geweigerde kaart. Overigens werkte het net wel gewoon bij de AH, maar vanochtend niet bij de BP en een ander winkeltje (met zo'n mobiele pin terminal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

barrymossel schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

Het gaat bij mij om de ING app. Het lijkt dus echt iets van de Pixel 7 zelf te zijn en niet specifiek van 1 app (Wallet of ING).
Dat kun je er dan in de feedback bijschrijven dat het een pixel 7 specifiek probleem is, en evt een system report meesturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 13:30
Ik ben hier op de P7P net mijn eerste bug tegengekomen (en het is een vervelende).
Had gisteren na veel gesleep en verplaatsen eindelijk mijn schermen terug op orde. Enkel het lettertype vond ik iets te klein. Lettertype deze ochtend aangepast (1 stapje hoger) en mijn screens waren weer helemaal leeg. Kon ik opnieuw beginnen..... was al vergeten hoe het was om met een toestel te werken dat helemaal ingelopen was :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 00:04
TheFes schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:31:
[...]

[Afbeelding]

Hij is momenteel niet op voorraad in de NL Google Store, maar er is zeker wel een 256GB model.
Dat is opslag en niet RAM.

RAM is 12GB voor alle Pixel 7 Pro modellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:29
[...]

[Afbeelding]

Er staat dan ook niet dat de 256GB niet bestaat, alleen dat er geen 16GB aan ram in zit.

Edit: Ah what ^^ said :)

To dare is to do

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheFes
@Mizgala28 @Slaapje @CLB Sorry, ik heb koffie nodig, ik las echt 128GB en geen 12GB
Te snel gelezen, excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victor1701
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-09 09:19
[...]

[Afbeelding]

Belsimpel verkoopt ook de 256GB model van beide modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
barrymossel schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 12:34:
[...]

En niet specifiek alle P7. Ik heb nergens last van! (P7p /ING)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Ik heb sinds donderdagavond de Pixel 7. De batterij wordt echt leeggezogen. Amper schermtijd, rond 0730 uit lader gehaald: nu nog maar 21% accu over. Echt genant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Golf2vr6 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:13:
[...]

En niet specifiek alle P7. Ik heb nergens last van! (P7p /ING)
En je hebt in verschillende winkels betaald? Bij Albert Heijn en Jumbo had ik geen problemen (behalve dat de vingerafdruk pop up niet zichtbaar was). Bij BP en bij een soort mobiele pinterminal werkte het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Stevie_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:26:
Ik heb sinds donderdagavond de Pixel 7. De batterij wordt echt leeggezogen. Amper schermtijd, rond 0730 uit lader gehaald: nu nog maar 21% accu over. Echt genant.
Wat verbruikt dan vooral zoveel batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-02 20:40
Homeland schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:41:
[...]

Wat verbruikt dan vooral zoveel batterij?
Geen idee. Toevallig tips of ik dat ergens mee kan checken? Ik ga vanavond in ieder geval even onderzoek uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
Stevie_ schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:43:
[...]

Geen idee. Toevallig tips of ik dat ergens mee kan checken? Ik ga vanavond in ieder geval even onderzoek uit.
Settings > Battery, ergens in die regio moet te zien zijn welke app het meest verbruikt, wat je schermtijd is etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Finnie
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 13-12-2024
Zijn er hier nog waarbij de selfiecam echt belabberd is? Zeer grainy en onscherp.. zeer teleurstellend, is echt pakken slechter dan de selfiecam op mijn Mi Note 10 van enkele jaren oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnldhfmmm
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:48
Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:45:
Zijn er hier nog waarbij de selfiecam echt belabberd is? Zeer grainy en onscherp.. zeer teleurstellend, is echt pakken slechter dan de selfiecam op mijn Mi Note 10 van enkele jaren oud
Ik heb in whattsapp beeldbellen dat mijn cam wazig is voor de andere partij, maak ik mijn kleine beeldje van mijn cam even groot en weer klein is hij wel scherp.
Maar dat kan ook een whattsapp iets zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 16:06
Ik ben in de markt voor een 7 Pro, maar wat me echt nog doet twijfelen: Het "edge"-scherm...

Ik heb altijd de topmodellen van Samsung etc geweerd omdat ze die gebogen schermranden hebben. Wat mij betreft echt een gimmick dat meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt. Wat me vooral niet praktisch lijkt, is het gebruik van een case (silicon cover). Ofwel de cover laat de gebogen schermrand onbeschermd en je hebt nog steeds een zwakke plek, of de cover valt er overheen en het ziet er niet uit...

Wat is jullie ervaringen hierin?

Omdat ik het toestel toch best graag wil, overweeg ik nu al haast om gewoon helemaal geen cover te gaan gebruiken. Hoe zit dat tegenwoordig met Gorilla Victus Glass en de bouwkwaliteit van premium telefoons? Kunnen ze een onverhoopte val goed handelen? Bijvoorbeeld tijdens het fietsen van 1,5 meter face-down op het asfalt? :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Harmani op 17-10-2022 13:56 ]

Science is stranger than fiction

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
Finnie schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:45:
Dat lijkt me niet goed. Zie ook alle reviews en camera vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HubD1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-09 20:50
Ik had een update geinstalleerd zondagochtend en toen leek de accu ook heel snel te gaan. Zondagavond bij 80% vd lader gehaald en zonder internet aan in de nacht 20% eraf. Normaal is dat max.3%. Lijkt nu weer gestabiliseerd. Zoals ik het inschat kom ik normaal er toch wel makkelijk de dag mee door, maar het lijkt of de update iets heeft getriggerd waardoor hij leeg zoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• injectx
Harmani schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:55:
Ik ben in de markt voor een 7 Pro, maar wat me echt nog doet twijfelen: Het "edge"-scherm...

Ik heb altijd de topmodellen van Samsung etc geweerd omdat ze die gebogen schermranden hebben. Wat mij betreft echt een gimmick dat meer nadelen dan voordelen met zich meebrengt. Wat me vooral niet praktisch lijkt, is het gebruik van een case (silicon cover). Ofwel de cover laat de gebogen schermrand onbeschermd en je hebt nog steeds een zwakke plek, of de cover valt er overheen en het ziet er niet uit...

Wat is jullie ervaringen hierin?

Omdat ik het toestel toch best graag wil, overweeg ik nu al haast om gewoon helemaal geen cover te gaan gebruiken. Hoe zit dat tegenwoordig met Gorilla Victus Glass en de bouwkwaliteit van premium telefoons? Kunnen ze een onverhoopte val goed handelen? Bijvoorbeeld tijdens het fietsen van 1,5 meter face-down op het asfalt? :*)
Wat betrefd het afgeronde scherm; het helpt wel bij het gesture navigeren, dat gaat vlotter dan een niet-afgerond scherm.

Ik ga vooralsnog ook zonder case want;
  • ik ga altijd heel voorzichtig om met al mijn spullen
  • ik heb niet voor niks deze telefoon gekocht om er vervolgens een hoesje omheen te stoppen
  • de telefoon is nu al groot genoeg en een hoesje gaat het niet gemakkelijker maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmani
injectx schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:13:
[...]

Wat betrefd het afgeronde scherm; het helpt wel bij het gesture navigeren, dat gaat vlotter dan een niet-afgerond scherm.

Ik ga vooralsnog ook zonder case want;
  • ik ga altijd heel voorzichtig om met al mijn spullen
  • ik heb niet voor niks deze telefoon gekocht om er vervolgens een hoesje omheen te stoppen
  • de telefoon is nu al groot genoeg en een hoesje gaat het niet gemakkelijker maken
Ja precies. Zo sta ik er nu ook in. Maar het wordt wel spannend, dat heb ik nog nooit gedaan in het smartphone-tijdperk. Het aantal keren dat mijn telefoon in die jaren is gevallen waarbij ik echt blij was dat er een cover omheen zat, is op 2 handen te tellen. Maar je zal net zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectx
Harmani schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:19:
[...]

Ja precies. Zo sta ik er nu ook in. Maar het wordt wel spannend, dat heb ik nog nooit gedaan in het smartphone-tijdperk. Het aantal keren dat mijn telefoon in die jaren is gevallen waarbij ik echt blij was dat er een cover omheen zat, is op 2 handen te tellen. Maar je zal net zien...
Klopt, idem. Ik heb wel een hoesje voor als ik buiten ga klussen of naar een festival ga bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
barrymossel schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 13:27:
[...]

En je hebt in verschillende winkels betaald? Bij Albert Heijn en Jumbo had ik geen problemen (behalve dat de vingerafdruk pop up niet zichtbaar was). Bij BP en bij een soort mobiele pinterminal werkte het niet.
Ja diverse soorten terminals. Wel allemaal lage bedragen. App heeft nog niet naar vingerafdruk gevraagd tijdens betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Golf2vr6 schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:21:
[...]

Ja diverse soorten terminals. Wel allemaal lage bedragen. App heeft nog niet naar vingerafdruk gevraagd tijdens betaling.
Heel bijzonder. Bedragen bij mij waren ook allemaal onder de 50 euro. En ik moet toch wel iedere keer de vingerafdruk gebruiken.
Nou ja, ik hoop dat het snel is opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-09 11:19
injectx schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:20:
[...]

Klopt, idem. Ik heb wel een hoesje voor als ik buiten ga klussen of naar een festival ga bijvoorbeeld.
Geen ervaring met de P7Pro, maar een voorgaand toestel had ook een afgerond scherm. Ik had er een hoesje bij, waarbij de randen aan de zijkant vrij bleven, maar die boven- en onderop en op de hoeken wel beschermd was.
Naar mijn ervaring is dit voldoende. Je kan natuurlijk pech hebben dat je smartphone net op de rand van het scherm valt, maar meestal valt hij toch op de hoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Wat mij betreft voegen de afgeronde edges niet echt iets toe. Het is een beetje dead space en in zeldzame gevallen afleidend (lichtval). De P7 Pro is niet zo erg, maar ik ben er persoonlijk ook hier geen fan van. De lichte buiging doet de zijkant wat meer als een scherpe, dunne rand aanvoelen.

Ik heb de camera nu in verschillende situaties kunnen vergelijken met m’n iPhone 13 Pro. Qua foto’s valt het enigzins in het voordeel van de Pixel. Er zit niet zoveel tussen, maar Pixel leek vaak net wat meer op wat ik zelf zag qua witbalans en schaduw detail etc. Iets agressiever met HDR behandeling wel. Night Sight is ook duidelijk beter dan Night Mode.

Video is een ander verhaal, en daar heeft de iPhone toch nog een redelijke voorsprong IMHO. Alleen al het feit dat 4K60 geen features hoeft weg te laten op de iPhone bijvoorbeeld.

Mijn P7 Pro gaat weer de deur uit, want het formaat is toch ook net wat te groot voor mijn gebruik. En de normale P7 mist dan weer de telelens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik dacht de dans te ontspringen met problemen met contactloos betalen, maar ook nu problemen hier.
Met de Pixel 7 Pro, met ING.
Ging tot nu toe overal wel zonder problemen, maar bij de dierenwinkel zojuist de melding Ongeldige Pas.

Handig... 🤔
Gelukkig sinds dit topic toch voor de zekerheid de pinpas mee, dat kwam nu goed uit :)

[ Voor 14% gewijzigd door Steeffoon op 17-10-2022 14:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Golf2vr6
barrymossel schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:23:
[...]

Heel bijzonder. Bedragen bij mij waren ook allemaal onder de 50 euro. En ik moet toch wel iedere keer de vingerafdruk gebruiken.
Nou ja, ik hoop dat het snel is opgelost.
Ik heb bevestigen met biometrie uit staan bij de instellingen mobiel betalen in de ING app

Ik unlock mijn toestel via de vingerafdrukscanner en houd hem dan bij de terminal. Dan springt het ING scherm naar voren en heb ik betaald. Boven de vijftig moet ik wel met biometrie bevestigen, maar ik heb nog betalingen boven de 50 gedaan

Mijn NFC instellingen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BwUXQmfAC40wetyI2bJ4roA3Vzw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dbW7qwRpgayPCPf341S88PqN.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-10-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florine
ik heb mijn telefoon rond 7:15 van de lader gehaald. Ik vind de batterij nog niet om over naar huis te schrijven ook. Ik zit nu op 44%. Ik moet wel zeggen dat ik ook half uur via Teams heb gebeld (met camera aan). Mijn SOT is nu 2 uur en 38 minuten.

Helaas kan 'batterij verbruik' alleen de laatste 24 u tonen, waardoor dit niet representatief is voor vandaag (sinds ik van de lader heb gehaald). .

Wat is 'normaal'? Hoeveel SOT zou je moeten halen? ik denk dat als ik mijn telefoon helemaal leeg maak, dus op de 4 u SOT kom als ik hem tot de avond wil redden.
Het lijkt me zo vervelend om - als je bijv 1 dag van huis gaat - te weten dat je heel zuinig moet doen met je batterij...
Echter, ik ken ook geen goede alternatieven. S22 is ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb de telefoon sinds donderdagavond; en ik weet dat batterij nog beter kan worden. Wat kan ik hierin verwachten? Hoe lang duurt het totdat de batterij 'optimaal' functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
Sorry foutje, mag weg

[ Voor 96% gewijzigd door Golf2vr6 op 17-10-2022 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakriez
  • Registratie: April 2013
Florine schreef op maandag 17 oktober 2022 @ 14:51:
[...]

ik heb mijn telefoon rond 7:15 van de lader gehaald. Ik vind de batterij nog niet om over naar huis te schrijven ook. Ik zit nu op 44%. Ik moet wel zeggen dat ik ook half uur via Teams heb gebeld (met camera aan). Mijn SOT is nu 2 uur en 38 minuten.

Helaas kan 'batterij verbruik' alleen de laatste 24 u tonen, waardoor dit niet representatief is voor vandaag (sinds ik van de lader heb gehaald). .

Wat is 'normaal'? Hoeveel SOT zou je moeten halen? ik denk dat als ik mijn telefoon helemaal leeg maak, dus op de 4 u SOT kom als ik hem tot de avond wil redden.
Het lijkt me zo vervelend om - als je bijv 1 dag van huis gaat - te weten dat je heel zuinig moet doen met je batterij...
Echter, ik ken ook geen goede alternatieven. S22 is ook niet om over naar huis te schrijven.

Ik heb de telefoon sinds donderdagavond; en ik weet dat batterij nog beter kan worden. Wat kan ik hierin verwachten? Hoe lang duurt het totdat de batterij 'optimaal' functioneert?
Bij mij gaat hij gemiddeld een dag mee. Ik heb hem sinds vorige week maandag.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z25xG9TV1959qq9Cp3az1zBWatg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hoyg7R9tYjEUSo6qpYNMVfg8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TZ3qqBAc_Qli23DipMF-VBmAH0s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6vabCH2gJHbtGUOndrk7F34P.png?f=fotoalbum_large

Dit is vandaag

[ Voor 10% gewijzigd door Tweakriez op 17-10-2022 14:59 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 69 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken ervaringen met de Pixel 7 reeks, andere onderwerpen horen thuis in:
Accessoires: [Google Pixel 7 (Pro)] Accessoires
Levertijden & Prijzen: [Google Pixel 7 (Pro)] Levertijden en Prijzen