Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-07 20:38
bkleef schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:43:
Ook net een Lovens Explorer S85 plus automatic ABS besteld. Begreep van de dealer dat de AUTO ondersteuningsmodus mogelijk niet beschikbaar is op de S85 in het display (ze hadden al even contact gezocht met Bosch en Lovens).

Iemand met een S85 die de AUTO trapondersteuning modus heeft?
Het is gewoon een standaard Bosch Kiox. Die heeft sinds een paar maanden wel ondersteuning voor de Enviolo Automatiq in het scherm. Moet je wel alle updates voor de Kiox en Automatiq eerst doen natuurlijk :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkleef
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18-07 09:22
Kodess schreef op donderdag 18 april 2024 @ 13:15:
[...]

Het is gewoon een standaard Bosch Kiox. Die heeft sinds een paar maanden wel ondersteuning voor de Enviolo Automatiq in het scherm. Moet je wel alle updates voor de Kiox en Automatiq eerst doen natuurlijk :)
Werd net gebeld dat dit inderdaad op de S85 ook mogelijk is. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 19:03
bkleef schreef op donderdag 18 april 2024 @ 12:43:
Ook net een Lovens Explorer S85 plus automatic ABS besteld. Begreep van de dealer dat de AUTO ondersteuningsmodus mogelijk niet beschikbaar is op de S85 in het display (ze hadden al even contact gezocht met Bosch en Lovens).

Iemand met een S85 die de AUTO trapondersteuning modus heeft?
Mooi man, nog getwijfeld om de s75 te nemen of bewust de s85 ?

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkleef
Cooki schreef op donderdag 18 april 2024 @ 16:41:
Mooi man, nog getwijfeld om de s75 te nemen of bewust de s85 ?
Goede vraag, zeker getwijfeld mede omdat de S75 echt stiller is. Eigenlijk hoor je die gewoon niet in vergelijking met de S85. Ik wou vooral achteraf niet denken van had ik maar net die iets krachtigere motor gehad. Ook vond ik op het totaalbedrag het prijsverschil niet zo enorm. Ik ben wel van mening dat de 75 Nm echt voldoende is wanneer je fit bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:39
bkleef schreef op donderdag 18 april 2024 @ 20:52:
[...]

Goede vraag, zeker getwijfeld mede omdat de S75 echt stiller is. Eigenlijk hoor je die gewoon niet in vergelijking met de S85. Ik wou vooral achteraf niet denken van had ik maar net die iets krachtigere motor gehad. Ook vond ik op het totaalbedrag het prijsverschil niet zo enorm. Ik ben wel van mening dat de 75 Nm echt voldoende is wanneer je fit bent.
Ik ben heel benieuwd naar hoe het gaat bevallen. Ook al hebben we uiteindelijk een UA besteld, wij vonden deze keuze ook lastig. Precies om wat jij zegt, het prijsverschil is relatief gezien klein, en je wilt niet denken 'had ik maar'. Uiteindelijke toch voor de 75 Nm gekozen omdat ik toen ik eenmaal het geluid van de 85 Nm gehoord had, het niet meer niet kon horen. Waarschijnlijk zou ik me daar aan gaan irriteren. Plus, de verkoper gaf aan dat 75 Nm genoeg zou zijn, zelfs in de Limburgse heuvels. Bij de winkel in de buurt lag een helling een dijk van een rivier op, en ondanks dat ik idd best wat moest terugschakelen, kwam ik wel omhoog. Wel hebben we voor een 725 Wh accu gekozen. Ik vond dat de accu tijdens de proefrit best snel leeg liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Die 85 staat er volgens mij bij voor het decoy effect.
Ik heb zelf een transporterfiets waar ik met 2 kinderen op fiets met een 40Nm motor. Gaat prima als je geen heuvels op moet.
Ik zou daardoor zelf nooit de 50Nm nemen, had liever gehad dat ze de 65Nm optie nog hadden, maar goed. Dan maar de 75Nm.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik vond net op Reddit een post die aangaf dat je in de Bosch app Custom Riding Modes hebt, waarmee je motor output in kunt stellen voor de versnellingen. Heeft iemand dit al eens geprobeerd?

https://www.bosch-ebike.com/us/products/riding-modes

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 18-04-2024 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kodess schreef op donderdag 18 april 2024 @ 22:04:
Die 85 staat er volgens mij bij voor het decoy effect.
Ik heb zelf een transporterfiets waar ik met 2 kinderen op fiets met een 40Nm motor. Gaat prima als je geen heuvels op moet.
Ik zou daardoor zelf nooit de 50Nm nemen, had liever gehad dat ze de 65Nm optie nog hadden, maar goed. Dan maar de 75Nm.
Ik heb de 65 hier, en ik kan je zeggen, zelfs met een lege bak heeft die het duidelijk moeilijk op een stevige helling. Zoveel marge heb je daar niet mee.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23-07 23:36

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

martijn_van_eck schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:59:
[...]

[Afbeelding]
De leasemaatschappij krijgt 10% korting op de adviesprijs
Welke leasemaatschappij heb jij dan? Klinkt als een mooi voordeel!

Ik ga morgen een proefrit op de Explorer S75+ AUTO ABS maken. Kan sinds kort ook een fiets leasen via mijn werkgever en aangezien we nu een Babboe City hebben, lijkt me dat een mooie noodzakelijke upgrade :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Heeft er iemand een CLiQ controller zelf geïnstalleerd? Ben benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19:28
Ik vroeg me af of volgende normaal is. Als ik het stuur volledig naar rechts draai, dan komt net voor het einde eerst de linkse remhendel tegen de regenhoes. Voor gewoon fietsen is dat geen probleem, als ik eens kort moet omdraaien kan je hier wel eens door verrast worden.

Ik weet dat ik het stuur terug wat rechter kan zetten enzo maar dan stuurt hij wat zenuwachtiger. Is dat bij jullie ook zo?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BLEVWDf0BmQHyqhum9DeySvEPr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7DT3ZJcP8Mzi31I3hhqRp0W8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Is ook zo bij de oude regenhoes. Ontwerpfout. Al heb ik het zelden bij gewoon bochtenwerk, ik heb er alleen echt last van als ik het voorwiel maximaal draai, en da's alleen met de fiets aan de hand.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-07 16:40
Ook wij hadden hier last van 2023 - S75 met Regenhuif 2.0..

We hebben het stuur anders gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-07 17:35
Tjebakka schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 12:58:
[...]

Welke leasemaatschappij heb jij dan? Klinkt als een mooi voordeel!

Ik ga morgen een proefrit op de Explorer S75+ AUTO ABS maken. Kan sinds kort ook een fiets leasen via mijn werkgever en aangezien we nu een Babboe City hebben, lijkt me dat een mooie noodzakelijke upgrade :)
Ik heb precies dezelfde historie. Babboe eruit en lovens er voor in de plaats. Via mijn werkgever lease ik de fiets voor 3 jaar bij hellorider (new mobility lease). Daarna kan je de fiets overnemen voor een aantrekkelijke prijs 👍🏽.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkleef
Ik krijg de indruk dat iedereen een verzekering afsluit? Wij zitten in Zeeland en vraag me af of een Lockride Defender accuslot + een Abus 6500 ART2 vouwslot niet voldoende is. Mede omdat ik gewoon ben enkel te verzekeren voor schade die niet zelf betaald kan worden.

Voor € 250 ben je dan klaar (ongeveer 1,5 jaar premie)? Wij gaan hem enkel gebruiken binnen het dorp en af en toe eens naar de stad voor een boodschap. Verder wordt hij binnen gestald.

Mogelijk zie ik wat over het hoofd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
bkleef schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:40:
Ik krijg de indruk dat iedereen een verzekering afsluit? Wij zitten in Zeeland en vraag me af of een Lockride Defender accuslot + een Abus 6500 ART2 vouwslot niet voldoende is. Mede omdat ik gewoon ben enkel te verzekeren voor schade die niet zelf betaald kan worden.

Voor € 250 ben je dan klaar (ongeveer 1,5 jaar premie)? Wij gaan hem enkel gebruiken binnen het dorp en af en toe eens naar de stad voor een boodschap. Verder wordt hij binnen gestald.

Stomme vraag mss, maar waarom wil je zo een accuslot? Ik begreep hier juist dat er al een slot op de accu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Deze accu's worden makkelijk gejat met een forceersleutel waardoor je slot van de accu direct ook kapot is...
Kosten plaatje van circa 1000 euro
Nieuw accu en nieuwe slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Cooki schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 09:51:
Deze accu's worden makkelijk gejat met een forceersleutel waardoor je slot van de accu direct ook kapot is...
Kosten plaatje van circa 1000 euro
Nieuw accu en nieuwe slot
O, goed dat je het zegt, daar moet ik me dan ook maar eens in verdiepen. Hoe makkelijk gaat het, oftewel zoals hierboven ook gevraagd, zouden ze die zomaar snel even in het openbaar bij de winkel jatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkleef
zunrob schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 10:03:
Hoe makkelijk gaat het, oftewel zoals hierboven ook gevraagd, zouden ze die zomaar snel even in het openbaar bij de winkel jatten?
Met een "Poolse sleutel" in 5 seconden. Bron: https://www.omroepwest.nl...-seconden-is-je-fiets-weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Vanmorgen testrit gemaakt en besteld via leaseplan van m'n werk! De kinderen waren ook enthousiast. De fiets gaat als een tierelier. Ik vond juist het handmatig schakelen vrij onprettig, vandaar dat ik ook voor de automaat heb gekozen.

Volgens mij full option zo.

Lovens Explorer S75+ silver
ABS
Automaat
Grip en bekleding Zwart
Bosch Accu BES3 545Wh
LED-unit dagrijverlichting
MIK HD Bagagedrager
Voorbank zwart + gordel (opklapbaar)

Regentent via Lovens 'bestellen' zodra hij binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Dentheman

Zie signature

stefaan1o schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:52:
Ik vroeg me af of volgende normaal is. Als ik het stuur volledig naar rechts draai, dan komt net voor het einde eerst de linkse remhendel tegen de regenhoes. Voor gewoon fietsen is dat geen probleem, als ik eens kort moet omdraaien kan je hier wel eens door verrast worden.

Ik weet dat ik het stuur terug wat rechter kan zetten enzo maar dan stuurt hij wat zenuwachtiger. Is dat bij jullie ook zo?

[Afbeelding]
Ik heb begrepen dat -indien de dealer de huif installeert- de maximale uitslag begrenst wordt waardoor je dit probleem niet meer hebt (maar dus ook zonder regenhuif minder scherp kan insturen)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Dentheman schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:32:
[...]

Ik heb begrepen dat -indien de dealer de huif installeert- de maximale uitslag begrenst wordt waardoor je dit probleem niet meer hebt (maar dus ook zonder regenhuif minder scherp kan insturen)
Interessant. Dan was Juizz het bij ons vergeten te begrenzen. Met wel een kleine aantekening dat wij de eerste waren met een regenhuif 2.0 in 2023 mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
bkleef schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 08:40:

250 euro voor 1.5 jaar voor alleen schade? Dat is toch aan de prijzige kant.
Ik zit op 288 euro voor schade en diefstal (25 euro eigen risico op schade, 0 op diefstal).
En ik neem aan dat Zeeland en Noord Brabant een vergelijkbare premie zal krijgen ivm risico.

Dat is in ieder geval waarom ik wel diefstal verzeker. Is de accu ook meteen verzekerd, hoeft er niet zo'n lelijke Lockride op.
Wij hebben nu 4 jaar 2 elektrische fietsen van 2000+ euro, waarbij de accu's (en fietsen) nog niet zijn gejat.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-07 18:10
stefaan1o schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 13:52:

[Afbeelding]
Ik heb een krommer stuur geïnstalleerd voor ergonomische redenen. Dat is wellicht voor dit ook wel een oplossing. https://www.bike-discount...stuttgarter-buegel-31-8mm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-07 15:04

Dentheman

Zie signature

martijn_van_eck schreef op vrijdag 19 april 2024 @ 23:21:
[...]

Ik heb precies dezelfde historie. Babboe eruit en lovens er voor in de plaats. Via mijn werkgever lease ik de fiets voor 3 jaar bij hellorider (new mobility lease). Daarna kan je de fiets overnemen voor een aantrekkelijke prijs 👍🏽.
Dat is inderdaad een heel schappelijk bedrag wat je maandelijks kwijt bent voor een mooie fiets. Let wel op dat als je binnen 1 jaar van werkgever besluit te wisselen (en het leasecontract niet mee kan naar je nieuwe werkgever) je verplicht bent om de fiets voor meer dan de nieuwprijs over te nemen. Ik kon de fiets gelukkig overdragen aan een collega en heb bij de dealer een nieuwe Lovens besteld :p

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Dentheman schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 07:16:
[...]

Dat is inderdaad een heel schappelijk bedrag wat je maandelijks kwijt bent voor een mooie fiets. Let wel op dat als je binnen 1 jaar van werkgever besluit te wisselen (en het leasecontract niet mee kan naar je nieuwe werkgever) je verplicht bent om de fiets voor meer dan de nieuwprijs over te nemen. Ik kon de fiets gelukkig overdragen aan een collega en heb bij de dealer een nieuwe Lovens besteld :p
Dat ligt wel ietsje genuanceerder natuurlijk, want de resterende looptijd is daarop van grote invloed, maar zeker het vermelden waard dat je inderdaad voor 36 maanden een contract aangaat!

Je kan de fiets overnemen voor de resterende termijnen (ex service- en verzekeringskosten) + 20% van de nieuwwaarde van de fiets, of de fiets inleveren en de resterende termijnen betalen (ex service- en verzekeringskosten).

Mijn Lovens is inmiddels besteld, hopelijk valt de levertijd mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Zijn er veel Lovens-leasers hier? Allemaal via de werkgever, neem ik aan?

Betalen jullie daar een eigen bijdrage voor, worden er budgetten ter beschikking gesteld? Kortom, hoe zien die afspraken eruit qua inhoud?
Hoe ervaren jullie de toegevoegde waarde van de leasemaatschappij, qua service, pechhulp?

Ik zit eraan te denken dit op te zetten voor mijn personeel, vandaar. Al zijn leaseregelingen an sich niet het topic van de bakfiets natuurlijk...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

JanHenk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:09:

Betalen jullie daar een eigen bijdrage voor, worden er budgetten ter beschikking gesteld? Kortom, hoe zien die afspraken eruit qua inhoud?
Hoe ervaren jullie de toegevoegde waarde van de leasemaatschappij, qua service, pechhulp?

Ik zit eraan te denken dit op te zetten voor mijn personeel, vandaar. Al zijn leaseregelingen an sich niet het topic van de bakfiets natuurlijk...
Wij hebben sinds vorige week een leaseplan op het werk. Alhoewel mijn werkgever geen bijdrage doet, is het faciliteren van zo'n plan voor werknemers financieel interessant (vanwege de inhouding op het bruto salaris).

Over de leasemaatschappij (Lease a bike) durf ik verder niks te zeggen. Het bestelproces is in ieder geval soepel verlopen via de dealer.

In mijn geval is het een 36-maanden contract waarna je de fiets voor 20% van de nieuwwaarde kan overnemen. Onderhoud en verzekeringen zitten bij het leasebedrag in.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 23-04-2024 12:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-07 10:34
In België kan je dankzij cafetaria-plan bij de werkgever (of FIP Flexible Income Plan) bij sommige werkgevers een fiets leasen van je brutoloon, wat het interessant maakt.

Of dat in NL ook kan? -edit- volgens Tjebakka wel hierboven.

[ Voor 9% gewijzigd door ringlord_oc op 23-04-2024 14:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
JanHenk schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 12:09:

Hier ook een leasebakfiets via werkgever met Lease-a-bike.

Ik zie dit als werknemer als een mooie secundaire arbeidsvoorwaarde. Na 3 jaar nemen we de fiets over en verkopen we het en doen we opnieuw leasen. Netto kosten zijn dan rond de 45 euro per/maand, mits we de beoogde prijs kunnen krijgen.

Lease-a-bike, daar heb ik tot nu toe goede ervaring mee. En Juizz vond het ook een goede partij om mee zaken te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
ringlord_oc schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 14:55:
In België kan je dankzij cafetaria-plan bij de werkgever (of FIP Flexible Income Plan) bij sommige werkgevers een fiets leasen van je brutoloon, wat het interessant maakt.

Of dat in NL ook kan? -edit- volgens Tjebakka wel hierboven.
In België is de standaard regeling dat je een deel van je brutoloon omzet en het deel patronale bijdragen dat dan niet betaald moet worden door de werkgever komt dan bij het leasebedragen. De werkgever rekent het leasebedrag in de regel gedeeld door 1,3 door op het brutoloon en vaak wordt dit afgehouden van de eindejaarspremie eerder dan van het gewone brutoloon omdat die iets zwaarder belast wordt dan het brutoloon en de netto afhouding dus minder is.

Soms is het ook deel van een mobiliteitsbudget waarvan de werknemer kan kiezen hoe zij het inzet en niet wordt afgehouden van het brutoloon.

Kijk ook zeker na per maatschappij hoe de leaseprijs bepaald wordt. Bij KBC heb je bijvoorbeeld een hele slechte ratio tussen de aankoopprijs en de maandelijkse leaseprijs.

Op een fiets betaal je in België geen voordeel alle aard. De aankoop van een fiets die ter beschikking gesteld wordt van de werknemer is 1000% (vroeger 120%) aftrekbaar.

Dit is voor België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Goedemorgen lovensbroeders en zusters.
Ik vroeg me af of degene met de automaat nog tevreden zijn. Ik zag soms ook issues ermee voorbij komen..

Hoe werkt de auto, als je even tegenwind hebt of heuveltje op moet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:08
Heb een s75 auto sinds begin dit jaar. Vooralsnog geen issues gehad. Enige geklier was de kadans instellen maar daarna is t set-and-forget.

In mijn beleving is t erg saai (op een goede manier). Je trapt en de fiets gaat vooruit. Wind of geen wind, berg of geen berg.

Laatst een aantal elektrische fietsen uitgeprobeerd zonder automaat en dan merk je pas hoe ontzettend verwend je bent met n automaat.

Vrouwlief is er ook erg blij mee (en die is echt mega beroerd in schakelen, ze vergeet constant terug te schakelen op dr eigen fiets en dat is wel erg enthousiast op n bakfiets).

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 17:37
Nu een maand de S75 automaat, mede door de goede verhalen op dit forum. Het werkt echt fantastisch en tot op heden geen problemen gehad met laat schakelen van het systeem oid. De stoplichtfunctie werkt ook perfect, waarbij een lagere cadans bij opstarten wordt gebruikt. Dit schakelt snel en op een natuurlijke manier door naar de ingestelde cadans.

Bij levering kon de verkoper (ook met hulp van Bosch helpdesk) de cadans instellingen niet vinden op het Kioxscherm. Dit kon alleen in de app. Ze hebben toen nog zo'n apparaat op mn stuur gemonteerd om de cadans aan te passen, maar eigenlijk na instelling in de app heb ik deze nooit meer gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Biowaste In het begin was de enviolo automaat niet geïntegreerd in het nieuwe Bosch Smart systeem (de S-fietsen), waardoor ze een losse afstandsbediening nodig hadden.

Maar daar is sinds een tijdje een oplossing voor. Na een update van je Kiox, is de enviolo weer te koppelen en kun je de cadans weer instellen met de Kiox. Geen losse afstandsbediening of app meer nodig dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 15:32
Hier de update nog niet gedaan, ben eigenlijk wel tevreden met de losse bediening, vooral omdat we de kiox maar zelden tot nooit erop zetten. Werkt prima zonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:08
Update ook nog niet gedaan trouwens, maar: is er toevallig iemand die nog iets sjieks heeft gedaan met de (dan overbodige) losse bediening? is volgens mij gewoon een bluetooth controller toch?

Verder ben ik wel benieuwd naar op welke cadans iedereen 'm heeft staan & in welke situaties ze hem wijzigen: in mijn geval hebben we 'm op 70 staan en dat bevalt erg goed. Die hele controller hangt er dus voor jan met de korte achternaam.

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Mijn vriendin en ik hebben totaal verschillende instelling, dus wij wisselen juist best veel. :)

Ik hou van een hoge cadans (75 à 80). M'n vriendin zet hem liefst op turbo en draait langzame rondjes, 50 of zo..

Ik heb geen Bosch Smart maar nog een "oudje", met de knop op het stuur kun je heel makkelijk wisselen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 19:43
Vandaag mijn S75+ mogen ophalen :)
Het sturen is nog wat onwennig en zenuwachtig links-rechts, maar dat betert hopelijk wel :P

Ter info, de actie voor de gratis regenhuif liep tot vandaag, maar ze is ondertussen met een maand verlengd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Biowaste schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:41:
Nu een maand de S75 automaat, mede door de goede verhalen op dit forum. Het werkt echt fantastisch en tot op heden geen problemen gehad met laat schakelen van het systeem oid. De stoplichtfunctie werkt ook perfect, waarbij een lagere cadans bij opstarten wordt gebruikt. Dit schakelt snel en op een natuurlijke manier door naar de ingestelde cadans.

Bij levering kon de verkoper (ook met hulp van Bosch helpdesk) de cadans instellingen niet vinden op het Kioxscherm. Dit kon alleen in de app. Ze hebben toen nog zo'n apparaat op mn stuur gemonteerd om de cadans aan te passen, maar eigenlijk na instelling in de app heb ik deze nooit meer gebruikt.
Dat zal waarschijnlijk de Cliq zijn? Heb je een foto ervan?
Of jij toevallig @Chriztiaan? Ik twijfel om er ook een toe te voegen.

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 30-04-2024 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Is inderdaad de Cliq.
Onze S75+ Auto is gisteren ook geleverd.
Sindsdien 45km op gefietst. Is geleverd zonder de Cliq omdat het nu dus inderdaad via het display loopt.

Ik merk wel dat ik weer last heb van wat ik ook heb/had op mijn eigen elektrische fiets: ik fiets boven de motor uit. Of te wel, de motor doet vrij weinig als ik eenmaal op snelheid ben (27km/u).
Is helemaal niet erg, maar wel jammer :P

En dat de actie verlengd is... ik heb daar zo'n hekel aan omdat het zo overduidelijk is dat het gaat gebeuren. Het is een dark pattern. Altijd een korte actie periode om mensen sneller te laten overgaan tot aankoop en dan wel een paar keer verlengen. Ook al gezien bij mobiele abonnementen en tv's.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kodess schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 09:36:
Is inderdaad de Cliq.
Onze S75+ Auto is gisteren ook geleverd.
Sindsdien 45km op gefietst. Is geleverd zonder de Cliq omdat het nu dus inderdaad via het display loopt.

Ik merk wel dat ik weer last heb van wat ik ook heb/had op mijn eigen elektrische fiets: ik fiets boven de motor uit. Of te wel, de motor doet vrij weinig als ik eenmaal op snelheid ben (27km/u).
Is helemaal niet erg, maar wel jammer :P

En dat de actie verlengd is... ik heb daar zo'n hekel aan omdat het zo overduidelijk is dat het gaat gebeuren. Het is een dark pattern. Altijd een korte actie periode om mensen sneller te laten overgaan tot aankoop en dan wel een paar keer verlengen. Ook al gezien bij mobiele abonnementen en tv's.
In de actievoorwaarden staat dit nog:

Deze aanschaf van een Lovens BES3 model inclusief gratis Regenhuif loopt in de periode van
4 maart tot en met 30 april 2024
(de “actieperiode”). De factuurdatum moet vallen binnen
deze datum. Registratie om de Regenhuif te ontvangen verloopt via de actiepagina.
Registratie kan tot en met 31 mei 2024.

Dus aanschaf wel vóór 1 mei. Registreren voor 30 mei.

@Kodess @MathieuT wanneer hebben jullie je Lovens besteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Tjebakka schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:33:
[...]

Deze aanschaf van een Lovens BES3 model inclusief gratis Regenhuif loopt in de periode van
deze datum. Registratie om de Regenhuif te ontvangen verloopt via de actiepagina.

2 weken geleden besteld, hij was afgelopen vrijdag bij de fietsenwinkel binnen, en hij wou wel zijn best doen om hem dan ook al rijklaar te hebben. Maar we gingen een weekend weg dus we hebben gezegd dat dinsdag prima was. Gistermiddag hem opgehaald en gisteravond de huif aangevraagd, ook al heb je tot eind mei daarvoor.
Dus besteld: 16 april, binnen bij fietsenmaker: 26 april.

Zeg, ik zie dit bij mijn fietsverzekering (CentraalBeheer):
Beveiligingseisen om diefstal van de fiets te voorkomen
Hoe moet uw fiets zijn beveiligd?
Uw fiets staat op slot met een goedgekeurd ART2 slot.
· Bij diefstal kunnen wij u vragen de originele fietssleutels van dat slot op te sturen. Het nummer van de sleutels is
gelijk aan het nummer dat op het polisblad staat.
Dat betekent volgens mij dat ik geen tweede slot hoef te gebruiken toch? Heb uiteraard wel ook een ART2 kettingslot die ik zeker ga gebruiken in situaties waar ik dat nodig acht.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kodess schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:49:
[...]

2 weken geleden besteld, hij was afgelopen vrijdag bij de fietsenwinkel binnen, en hij wou wel zijn best doen om hem dan ook al rijklaar te hebben. Maar we gingen een weekend weg dus we hebben gezegd dat dinsdag prima was. Gistermiddag hem opgehaald en gisteravond de huif aangevraagd, ook al heb je tot eind mei daarvoor.
Dus besteld: 16 april, binnen bij fietsenmaker: 26 april.
Ah dat zou mooi zijn. Mijn order was 23 april voltooid, dus ik hoop dat hij dan ook rond komend weekend geleverd wordt! Ideaal, nog in de meivakantie.

Zojuist een mail gekregen vanuit de dealer: week 21 :? Nou ja, ik zie het wel. Had even de hoop dat ik de bakfiets eerder kon gebruiken dan was vermeld.

[ Voor 10% gewijzigd door Tjebakka op 01-05-2024 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 17:37
JanHenk schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 16:44:
@Biowaste In het begin was de enviolo automaat niet geïntegreerd in het nieuwe Bosch Smart systeem (de S-fietsen), waardoor ze een losse afstandsbediening nodig hadden.

Maar daar is sinds een tijdje een oplossing voor. Na een update van je Kiox, is de enviolo weer te koppelen en kun je de cadans weer instellen met de Kiox. Geen losse afstandsbediening of app meer nodig dus.
Gek dat dit bij mij niet werkt, het is een S-fiets. Bij levering konden ze het niet vinden en mij niet uitleggen hoe ik het kon aanpassen. :+ Toen hebben ze m nog een dag gehouden en alles geupdate tot de nieuwste software toch nog die Cliq op mn stuur gekregen toen ik m de volgende dag kwam halen.

Zou je kunnen aangeven waar ik in de Kiox dit zou moeten kunnen vinden? En welke sofware versie jij hebt?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Biowaste "In den beginne" (bij introductie van die Smart systemen) was 'eShift' nog niet beschikbaar. Dus het zou goed kunnen dat het bij jou in eerste instantie niet heeft gewerkt. De enige oplossing destijds was de losse afstandsbediening.

Ik weet niet exact hoe het moet, ik heb geen Bosch Smart helaas. Onze Lovens is uit 2022.

Bosch is er niet heel duidelijk over, maar je moet in de Flow app een "onderdeel" of "component" toevoegen aan je fiets.

Mogelijk moet je eerst een update van zowel de Enviolo als de Kiox doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnergyExplorer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:12
Wellicht helpt deze link:
https://www.bosch-ebike.c...bw-eshift/asset-asf-01110

Huidige software waarmee het in iedere geval werkt:
Kiox: 11.10.0
Aandrijfunit: 11:13.0
Enviolo: v11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Biowaste schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 12:14:
[...]

Gek dat dit bij mij niet werkt, het is een S-fiets. Bij levering konden ze het niet vinden en mij niet uitleggen hoe ik het kon aanpassen. :+ Toen hebben ze m nog een dag gehouden en alles geupdate tot de nieuwste software toch nog die Cliq op mn stuur gekregen toen ik m de volgende dag kwam halen.

Zou je kunnen aangeven waar ik in de Kiox dit zou moeten kunnen vinden? En welke sofware versie jij hebt?

Alvast bedankt!
Je moet volledig up to date zijn. Dan moet je in de Bosch app op je telefoon inderdaad als component de Enviolo toevoegen, die moet dan ook via bluetooth aan je kiox worden verbonden.
Dan kan je het kleine knopje op je led controller lang ingedrukt houden om bij het cadans menu te komen.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
Tjebakka schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:33:
[...]

De actievoorwaarden had ik niet meer nagekeken, bij het deelnameformulier is het wel veranderd:
Lovens Explorer gekocht tussen 4 maart 2024 en 31 mei 2024? Upload na aankoop van jouw Lovens Explorer de factuur en vul je gegevens in op deze pagina. Je kunt tot 31 juni 2024 je factuur uploaden voor deelname.
Het is een leasefiets via mijn werk, de leasemaatschappij heeft de bestelling doorgegeven op 17 april, afgehaald op 30 april.
Maar eigenlijk was hij vorige week vrijdag al rijklaar. Maar ze moesten nog wachten op een bevestiging van de leasemaatschappij voor de aflevering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:58

nrg

Ik kan jullie berichten over de instellingen van de automaat niet helemaal plaatsen… Op mijn Lovens 65 Automatic uit 2022 stel ik de cadans in via de controller waarmee ik bijv ook de trapondersteuning instel. Heb daar dus niet iets los voor. In de Kiox zie ik een menuutje met de cadansopties. Is dat dan even anders geweest, en nu wederom zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
nrg schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:54:
Ik kan jullie berichten over de instellingen van de automaat niet helemaal plaatsen… Op mijn Lovens 65 Automatic uit 2022 stel ik de cadans in via de controller waarmee ik bijv ook de trapondersteuning instel. Heb daar dus niet iets los voor. In de Kiox zie ik een menuutje met de cadansopties. Is dat dan even anders geweest, en nu wederom zo?
correct :)
Dit zijn nieuwe kiox'en, met app ondersteuning. (vandaar de S van smart... S65)
Alleen hadden die op het begin nog geen support voor de enviolo automatiq, en sinds een paar maanden weer wel.
Dus eerst kreeg je bij Lovens Smart varianten een extra controller op je stuur om de cadans (blind...) aan te passen, en anders via de Enviolo app op je telefoon.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Aah helder, dank. Heb even op de Lovens website gekeken wat ik allemaal mis met m’n non-Smart, maar volgens mij valt dat wel mee toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
nrg schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 18:53:
Aah helder, dank. Heb even op de Lovens website gekeken wat ik allemaal mis met m’n non-Smart, maar volgens mij valt dat wel mee toch?
eh ja je mist niets.
Smart kan dus verbinden met je telefoon. Kan je een telefoonhouder kopen die op de plek van de boordcomputer gaat en je telefoon gebruiken als boordcomputer.
Ook wordt dan je fiets gedrag en je calorieen gesynct met Apple Health (en die calorieen zijn dan goed gecalculeerd, dus zonder de motor)
En je kan dus navigatie op de Kiox aanzetten

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Harrie

NederVlaming

MathieuT schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 13:22:
[...]

De actievoorwaarden had ik niet meer nagekeken, bij het deelnameformulier is het wel veranderd:

[...]

Het is een leasefiets via mijn werk, de leasemaatschappij heeft de bestelling doorgegeven op 17 april, afgehaald op 30 april.
Maar eigenlijk was hij vorige week vrijdag al rijklaar. Maar ze moesten nog wachten op een bevestiging van de leasemaatschappij voor de aflevering.
Als je hem least, dan krijg je toch geen factuur? Die gast naar de lease maatschappij. Of heb je een kopie gekregen? Want die heb je dan nodig om op te sturen om deel te nemen aan de actie.

Ik zou ook een bakfiets willen leasen, en die actie maakt de Lovens wel interessant tov de UA; maar zonder factuur kan je niet deelnemen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
Harrie schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 20:35:
[...]

Als je hem least, dan krijg je toch geen factuur? Die gast naar de lease maatschappij. Of heb je een kopie gekregen? Want die heb je dan nodig om op te sturen om deel te nemen aan de actie.

Ik zou ook een bakfiets willen leasen, en die actie maakt de Lovens wel interessant tov de UA; maar zonder factuur kan je niet deelnemen...
De dealer had tijdens mijn eerste bezoek uitgelegd dat de Lovens actie ook geldt op leasefietsen. Je krijgt inderdaad geen factuur, maar in plaats daarvan moet je het afleverdocument indienen bij Lovens, waardoor dus de afleverdatum geldt (al staat er op een factuur waarschijnlijk ook de afleverdatum).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
Ik ga morgen eens bij de dealer passeren. Zowel mijn vrouw als ikzelf vinden dat het stuur minder strak is dan op het demo model, er lijkt wat speling op te zitten bij het sturen waardoor we constant moeten corrigeren om recht te rijden.
Los daarvan lijkt het ook alsof het stuur lichtjes naar rechts moet staan om het wiel recht te zetten.
Iemand die dit herkent?
Ik had verwacht dat dit af fabriek wel in orde zou zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Goedeavond,

De fiets is inmiddels binnen, dat ging supersnel. Eerste rondje inmiddels ook gehad.

Ik moet hem nog verzekeren, ik zag King en nog 1 voorbij komen in op de Forum.

Heeft er iemand advies waar te verzekeren zonder GPS?
Verder ben ik op zoek naar een regenhoes voor in de tuin, welke is kwalitatief goed?

Groetjes

[ Voor 3% gewijzigd door Cooki op 03-05-2024 02:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

Ik gebruik een hoes van DS Covers. Erg tevreden mee. Gebruik ook al jaren een hoes van dat merk voor m’n motor.

Verzekeren zonder GPS heb ik gedaan bij de ANWB.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kodess
Cooki schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 22:36:
Goedeavond,

De fiets is inmiddels binnen, dat ging supersnel. Eerste rondje inmiddels ook gehad.

Ik moet hem nog verzekeren, ik zag King en nog 1 voorbij komen in op de Forum.

Heeft er iemand advies waar te verzekeren zonder GPS?
Verder ben ik op zoek naar een regenhoes voor in de tuin, welke is kwalitatief goed?

Groetjes
Ik heb dus bij Centraal Beheer. ANWB heeft geen fijne eigen risico naar mijn mening.
Ik was aan het kiezen tussen CB en King. King had ipv 3, 5 jaar nieuw waarde voor een paar euro meer per maand.
We wonen in een dorp en vind na een paar jaar wat afschrijving niet erg. Dan koop ik wel een 2e hands als die gejat wordt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BSwL0D4sKoTb_Ycy241KXazU1dI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/VNGCN6cRUnaTEu4nrnjFpt76.png?f=fotoalbum_large
prijzen zijn voor een dorp in Noord-Brabant :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stefaan1o
MathieuT schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 21:29:
Los daarvan lijkt het ook alsof het stuur lichtjes naar rechts moet staan om het wiel recht te zetten.
Iemand die dit herkent?
Ik had verwacht dat dit af fabriek wel in orde zou zijn :?
FYI. Dit hadden wij ook initieel. Kan bijgeregeld worden door deze 2 schroeven te lossen en daarna stuur te corrigeren. Was bij ons een process van corrigeren en testen. Na 3 iteraties was het goed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iLbcZrP_3K2NhvbVcFk7TTmYNYU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmBAJ6r4VzUyEuaTgYDA0Vrb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkleef
frenzal schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:24:
Ik wil ook even bevestigen dat de bosch bluetooth koppeling niet goed werkt. Ik ben misschien een van de weinige mensen dat ook de bosch connect module heeft besteld. Het was geen vereiste voor mijn verzekering maar de fiets alarm en tracker leek met wel een meerwaarde.

Helaas is de tracker enkel bruikbaar als de bike alarm optie ook aanstaat. Het is mij niet gelukt om betrouwbaar te pairen met 2 toestellen. Zelfs als ik zorg dat bluetooth op toestel 1 uistaat zijn er meerdere pogingen nodig op toestel 2 om te connecten.
Het aan- en uitzetten van de bike alarm lijkt ook bluetooth pairing te resetten. Dus onze bikealarm staat uit en de connect module was een verspilling. Hopelijk betert het na een update.
Is dit nog verbeterd met een update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Wij kregen zojuist mailtje over een terugroepactie voor onze Lovens Explorer:
Beste meneer/mevrouw,

Je krijgt deze email omdat je bij ons een Lovens Explorer bakfiets hebt gekocht. Lovens heeft ons gevraagd haar bakfietsen terug te roepen vanwege een ontwerpfout die in uitzonderlijke gevallen tot veiligheidsproblemen kan leiden.

Maak een afspraak voor het herstel
Onze fietsmonteurs kunnen het probleem snel verhelpen in een werkplaats bij jou in de buurt, bij je thuis of op je werk. Vul dit formulier in, dan bellen we je snel terug met een afspraakvoorstel.

Combineer het met een onderhoudsbeurt
Is je Lovens Explorer ook aan een onderhoudsbeurt toe? Combineer het herstel dan meteen met de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Wel zo makkelijk. Geef het aan in het formulier. Dan reserveren we meer tijd in onze werkplaats.

Fijne dag!

Het team van JUIZZ
De betreffende ontwerpfout: https://juizz.nl/lovens-terugroepactie-januari-2024
Wat is er aan de hand?

Er zou regenwater in de stuurbuis terecht kunnen komen waarbij een kleine kans bestaat dat het water niet wegloopt. Als de stuurbuis vol water zou staan en dit water zou bevriezen kan het uitzettende ijs mogelijk zorgen voor schade aan het stuursysteem. Dat willen we natuurlijk te allen tijde voorkomen.

Ondanks dat dit een zeer uitzonderlijke situatie betreft, onder specifieke omstandigheden, willen wij geen enkel risico nemen. Wij staan in voor de kwaliteit en optimale veiligheid van onze producten. Daarom roepen wij alle Lovens rijders op voor een inspectie en een service ingreep aan hun Lovens Explorer waarna de kans op dit probleem volledig weggenomen wordt.

Elke officiële Lovens winkel biedt deze service-ingreep aan. Deze is natuurlijk geheel kosteloos. Belangrijk: neem contact op met de dichtstbijzijnde Lovens winkel om een afspraak te maken voor deze service-ingreep.

Zoals je begrijpt is het van belang dat je deze service-ingreep op korte termijn uit laat voeren. Ook al laten de weerberichten zien dat de vorstperiode bijna achter ons ligt en daarmee dit mogelijke voorval ook verholpen is. Zolang het vriest adviseren we je om uiterst voorzichtig te zijn met jouw Lovens Explorer. Controleer of er geen speling merkbaar is in je stuursysteem door het stuur in zijn uiterste positie naar links te sturen en wat kracht uit te oefenen, vervolgens ook naar rechts. Er mag geen speling voelbaar zijn. Als je twijfelt raden wij je aan om niet te fietsen.

[ Voor 43% gewijzigd door JBS op 06-05-2024 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

JBS schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:55:
Wij kregen zojuist mailtje over een terugroepactie voor onze Lovens Explorer:

[...]

De betreffende ontwerpfout: https://juizz.nl/lovens-terugroepactie-januari-2024

[...]
Dan heb je die wel laat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Tjebakka schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Dan heb je die wel laat gekregen?
Oh, een zoekactie op 'terugroepactie' gaf geen resultaat in dit topic, maar ik begrijp uit jouw reactie dat dit al langer speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

JBS schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:11:
[...]
Oh, een zoekactie op 'terugroepactie' gaf geen resultaat in dit topic, maar ik begrijp uit jouw reactie dat dit al langer speelt?
Sinds januari al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
Misschien beetje domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe ik het voorwiel los krijg? Heb een lekke band, dus geprobeerd met inbussleutel 5 de bout los te draaien maar krijg die met veel kracht niet los. Mis ik iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Ik zie nu waar het 'fout' gegaan is. Mail is verzonden naar het zakelijke adres van mijn vriendin (op 30 januari al), maar die zag ze vandaag pas (en stuurde ze vanmorgen ook pas door) door haar afwezigheid in verband met zwangerschapsverlof.

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 06-05-2024 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

crispo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:13:
Misschien beetje domme vraag maar kan iemand mij vertellen hoe ik het voorwiel los krijg? Heb een lekke band, dus geprobeerd met inbussleutel 5 de bout los te draaien maar krijg die met veel kracht niet los. Mis ik iets?
Draai je hem zeker weten in de goede richting? Ik weet niet zeker of het bij de Lovens ook zo is, maar sommige steekassen hebben ook aan de andere kant nog een soort afdekplaatje dat ín de steekas wordt gedraaid. Wellicht dat je die eerst nog los moet draaien.

Inbus horizontaal op de steekas zetten en even druk zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wA6OOURJ1nnXlVFoyGtOkrYbKs8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f3tqC4fX6i4cJkamZknTmxxV.jpg?f=user_large

Anders voorzichtig wat wd-40 of kruipolie proberen (niet op de remschijf spuiten, dus dek die even af!)

[ Voor 16% gewijzigd door Tjebakka op 06-05-2024 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:00
Tjebakka schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:21:
[...]

Draai je hem zeker weten in de goede richting? Ik weet niet zeker of het bij de Lovens ook zo is, maar sommige steekassen hebben ook aan de andere kant nog een soort afdekplaatje dat ín de steekas wordt gedraaid. Wellicht dat je die eerst nog los moet draaien.

Inbus horizontaal op de steekas zetten en even druk zetten
[Afbeelding]

Anders voorzichtig wat wd-40 of kruipolie proberen (niet op de remschijf spuiten, dus dek die even af!)
Ga het straks nog een keer proberen, maar durfde niet nog meer kracht erop te zetten. De andere kant van de as is soort van open, geen idee wat ik daar mee moet, dacht dat het vrij simpel zou moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
Ik heb afgelopen vrijdag de volgende mail ontvangen van Lovens.
Blijkbaar is er een kans dat de bouten onder het zadel kunnen afbreken indien ze te los of te vast staan.
Beste Lovens rijder,

Bij Lovens staat veiligheid voorop. Als wij iets signaleren dat deze veiligheid mogelijk kan beperken, ondernemen we uit voorzorg actie en waarschuwen wij over de risico’s. In dit bericht stellen we je daarom op de hoogte van een mogelijk probleem dat kan ontstaan wanneer tijdens montage de bouten van de zadelpenklem veel te strak worden aangedraaid. Lees dit bericht goed door, zodat je op de hoogte bent van het probleem en de vervolgstappen.

Bij het monteren of afstellen van het zadel op de Lovens Explorer worden twee bouten aangedraaid om het zadel vast te zetten. Wanneer een bout te los zit, kan het zadel verschuiven in de rails. Wanneer een bout aanmerkelijk strakker wordt aangedraaid dan voorgeschreven, bestaat een kans op overbelasting. Bij langdurig zware overbelasting zou de bout tijdens het fietsen kunnen breken. Wanneer een bout breekt, kan het zadel in het ergste geval zelfs loskomen van de zadelpen. Dat willen we natuurlijk te allen tijde voorkomen. In technische termen gezegd: er geldt een aandraaimoment van 10 Nm zoals ook is aangegeven op de zadelpen.

Deze waarschuwing betreft Lovens Explorers uitgevoerd met de zadelpen zoals hierboven afgebeeld.
We benadrukken dat de zadelpen en bouten zelf veilig zijn en aan alle eisen voldoen. Het betreft slechts een uitzonderlijke situatie waarbij de bouten veel harder dan toegestaan worden aangedraaid. Dit blijkt ook uit vele testen waarbij we langdurig op breuk hebben getest. Alleen bij zware overbelasting van de bouten hebben we een breukgeval kunnen nabootsen, nooit wanneer de bouten op de juiste manier waren aangedraaid.

Wat kun je doen?
Zorg dat de bouten nooit los zitten waardoor het zadel kan schuiven en zeker ook niet strakker zijn aangedraaid dan toegestaan. Verstel de bouten alleen met een het juiste gereedschap (momentsleutel) volgens het juiste aandraaimoment. Als je zelf geen momentsleutel hebt en je merkt dat het nodig is om het zadel af te stellen; laat dan jouw Lovens verkooppunt deze bouten afstellen. Zolang er zekerheid is dat de bouten juist aangedraaid zijn, hoeft er niets gedaan te worden.

Om echt ieder risico uit te sluiten onderzoeken wij momenteel een technische oplossing waarbij het zadel niet van de zadelpen kan vallen, ook wanneer de bouten zouden breken na verkeerd gebruik. Zodra wij daarover meer duidelijkheid hebben zullen wij je informeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

crispo schreef op maandag 6 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Ga het straks nog een keer proberen, maar durfde niet nog meer kracht erop te zetten. De andere kant van de as is sorry van open, geen idee wat ik daar mee moet, dacht dat het vrij simpel zou moeten zijn.
In principe is het een kwestie van los- of vastdraaien. Inderdaad vrij simpel dus. Losdraaien, steekas eruit halen, wiel eruit, band verwisselen, wiel erin (pas op dat de schijf de remklauw niet beschadigt) en weer vastdraaien. Vast = 10 Nm in dit geval.

@MathieuT is niet heel gek lijkt me, wel goed dat ze het nog eens onder de aandacht brengen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 06-05-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bkleef
bkleef schreef op maandag 6 mei 2024 @ 11:00:
Is dit nog verbeterd met een update?
Van Bosch ontving ik het volgende antwoord vandaag wat betreft de Bosch ConnectModule i.c.m. 2 smartphones:
Er kan maar één fiets tegelijk gekoppeld worden met de Flow app. Voor het gebruik van Lock en alarm zal u als u een tweede smartphone gebruikt iedere keer opieuw moeten koppelen. Als er een Kiox 300 of 500 op uw eBike zit kan deze als sleutel geactiveerd worden in de Flow app waardoor de fiets met het plaatsen van de Kiox dus van het slot afgaat of als u hem er af haalt zal deze slot en alarm activeren.

Deze functie is alleen beschikbaar voor de Kiox 300 en 500.
Met nog een aanvulling hoe je de ConnectModule met z'n 2e kunt gebruiken:
Om de lock functie met 2 personen te kunnen gebruiken bestaat er de mogelijkheid om de Kiox 300 / 500 als sleutel te activeren in plaats van de smartphone. Het display vervangt in dat geval de smartphone als sleutel.

Als u de Smartphone ook geactiveerd laat als sleutel dan kan de 2e persoon de eBike niet gebruiken tenzij deze de telefoon meeneemt.

[ Voor 23% gewijzigd door bkleef op 08-05-2024 13:47 . Reden: Advies Bosch gebruik module met 2 personen ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
De LED strip heeft een aan/uit knop ben ik net achtergekomen bij het installeren van de regenhuif(/zonhuif).
Aan de linkerkant van de fiets aan het einde van de strip zit een knop.
Voor het voor licht is er op de lamp een keuze tussen AUTO en AAN.
Die staat op auto, zo staat overdag alleen de ledstrip aan en als het donker is ook de koplamp :)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 19:34
Wij willen zaterdag een Lovens s75 met 545wh accu gaan bestellen. Hier ervaring of er nog iets met de prijs/accessoires te doen is bij bepaalde winkels, buiten de regenhuif vanuit Lovens zelf?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
We hebben de fiets nu iets meer dan een week, 150+ km op gedaan. Fantastisch ding O+
jasperz89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 06:48:
Wij willen zaterdag een Lovens s75 met 545wh accu gaan bestellen. Hier ervaring of er nog iets met de prijs/accessoires te doen is bij bepaalde winkels, buiten de regenhuif vanuit Lovens zelf?
Eh ja, er zitten mega marges op de fiets zelf. Dus wat veel verkopers doen is heel veel 'korting' geven op de accessoires, soms zelfs 'gratis'.
Juizz gooit juist een korting op de fiets zelf (ook online) en in de winkel kan je volgens mij accesoires korting krijgen.
Online krijg je nooit de kortingen, dus je moet inderdaad echt naar een winkel. Bike Totaal, Juizz en fietsenwinkel.nl zijn de grote leveranciers. Ben geen fan van fietsenwinkel.nl die lokale fietsenmakers weg bezuinigd, dus liever niet die :9. Zij hadden laatst, weet niet of het nu nog is, online ook gratis accu upgrades. Alsnog was de BIketotaal (en Juizz ook) goedkoper voor ons.

Ik heb 2 weken geleden de S75 Auto met 545 besteld bij een Bike Totaal. 50% korting op de meeste accesoires, ook als ik later nog een accesoire bij wil bestellen (led strip 100% korting). 5 jaar garantie en trapsgewijze korting op de eerste 5 onderhoudsbeurten (korting: 100%, 75%, 60%, 50%, 30%).

Volgens mij is het weer net als bij OLED tv's, ze mogen niet reclame maken met hun lager dan adviesprijs prijzen (ook al zijn dit soort afspraken illegaal). Ik had een youtube short van een fietsenmaker gezien, waardoor ik bv wel wist dat een gazelle makki best met 1000 euro korting en wat gratis accesoires kan worden verkocht :9

[ Voor 12% gewijzigd door Kodess op 10-05-2024 09:47 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 21:02
jasperz89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 06:48:
Wij zitten in hetzelfde schuitje. Benieuwd of er nog iets te doen is qua prijs en accessoires. We komen nu op een totaal van grofweg 6000€ voor de S75 plus met led als extra optie en de “gratis” regenhuif. De Automatic variant is ongeveer 250€ duurder.

Overigens twijfelen wij nog erg of we moeten gaan voor de Automatic variant. Wat zijn de ervaringen hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Pollux89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:47:
[...]

Wij zitten in hetzelfde schuitje. Benieuwd of er nog iets te doen is qua prijs en accessoires. We komen nu op een totaal van grofweg 6000€ voor de S75 plus met led als extra optie en de “gratis” regenhuif. De Automatic variant is ongeveer 250€ duurder.

Overigens twijfelen wij nog erg of we moeten gaan voor de Automatic variant. Wat zijn de ervaringen hier?
Zonder accu upgrade? Wij hebben de 545Wh, en ik moet eerlijk zeggen dat het me wel tegen valt hoeveel verbruik dat ding heeft. Al 3x moeten opladen en we zijn pas 9 dagen onderweg.

Heb je proefgereden met de Automatiq en de normale envolio traploos? Ik kan niet omgaan met hoe ver je pols moet draaien om van de 'laagste' naar de 'hoogste' versnelling te gaan. De automaat doet wonderen. Heb wel eens dat de verbinding tussen de versnelling en de Bosch niet goed gaat. Maar dat is alleen nodig om de cadans te wijzigen, en dat heb ik 1x ingesteld en toen was het klaar. Ook wel een keer gevoeld dat hij een halve rotatie licht ging en dan opeens weer zwaar. Maar het weegt niet op tegen het gemak.
Bij mij is dit de voorkeur:
1. Envolio Automatiq
2. Nexus 8
3. Envolio Traploos
4. Alfine spul
5. Derailleurs

[ Voor 4% gewijzigd door Kodess op 10-05-2024 09:57 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Kodess schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:51:
[...]

Zonder accu upgrade? Wij hebben de 545Wh, en ik moet eerlijk zeggen dat het me wel tegen valt hoeveel verbruik dat ding heeft. Al 3x moeten opladen en we zijn pas 9 dagen onderweg.

Heb je proefgereden met de Automatiq en de normale envolio traploos? Ik kan niet omgaan met hoe ver je pols moet draaien om van de 'laagste' naar de 'hoogste' versnelling te gaan. De automaat doet wonderen. Heb wel eens dat de verbinding tussen de versnelling en de Bosch niet goed gaat. Maar dat is alleen nodig om de cadans te wijzigen, en dat heb ik 1x ingesteld en toen was het klaar. Ook wel een keer gevoeld dat hij een halve rotatie licht ging en dan opeens weer zwaar. Maar het weegt niet op tegen het gemak.
1. Envolio Automatiq
2. Nexus 8
3. Envolio Traploos
4. Alfine spul
Bedankt voor je uitgebreide reactie! De accu upgrade naar 545Wh vergeten te benoemen. Die zit bij die prijs inbegrepen. En we twijfelen, mede gevoed door nu ook jouw ervaring, om meteen door te pakken en die van 725Wh als optie toe te voegen. Is alleen weer 300€ extra ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Pollux89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:58:
[...]

Bedankt voor je uitgebreide reactie! De accu upgrade naar 545Wh vergeten te benoemen. Die zit bij die prijs inbegrepen. En we twijfelen, mede gevoed door nu ook jouw ervaring, om meteen door te pakken en die van 725Wh als optie toe te voegen. Is alleen weer 300€ extra ongeveer.
Aan de ene kant: Jullie hebben ergens een goeie deal gevonden dus dan is 300 euro niet zo heel veel extra.
Aan de andere kant: Als je niet giga tourtochten doet is het niet erg dat je vaak moet opladen als je dat makkelijk kan. Wij zetten de bakfiets in de schuur, aan de oplader hangen is 20 seconden werk. Dat dat vaker moet is dan geen probleem.Moet je heel de accu eruit halen, binnen opladen en er weer in stoppen zou ik dat wel afraden :+

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Kodess schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:08:
[...]

Aan de ene kant: Jullie hebben ergens een goeie deal gevonden dus dan is 300 euro niet zo heel veel extra.
Aan de andere kant: Als je niet giga tourtochten doet is het niet erg dat je vaak moet opladen als je dat makkelijk kan. Wij zetten de bakfiets in de schuur, aan de oplader hangen is 20 seconden werk. Dat dat vaker moet is dan geen probleem.Moet je heel de accu eruit halen, binnen opladen en er weer in stoppen zou ik dat wel afraden :+
Daar heb je een goed punt. Wij zullen vaker binnenshuis opladen dus wat dat betreft zou het een goede investering kunnen zijn vanuit comfort oogpunt. Zo te lezen valt het bereik bij jou tegen. Wat is nu je gemiddelde bereik op een lading?

Je zegt ook dat wij een goede deal te pakken hebben. We kregen de oude vanaf prijs op de offerte wat ongeveer 400 euro scheelde als "korting". Daarbovenop 20% korting op alle accessoires. Hebben andere vergelijkbare of betere deals gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Pollux89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Wij zullen vaker binnenshuis opladen dus wat dat betreft zou het een goede investering kunnen zijn vanuit comfort oogpunt.
Onze bakfiets staat in de tuin onder een hoes; wij halen ivm diefstalgevoeligheid (en in de winter ivm de kou) standaard de accu eruit en leggen hem dan op een vaste plek waar ik de oplader ook heb klaarliggen. Dus voor mij als binnenshuislader kost dat inpluggen ook nauwelijks tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Pollux89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 10:23:
[...]

Daar heb je een goed punt. Wij zullen vaker binnenshuis opladen dus wat dat betreft zou het een goede investering kunnen zijn vanuit comfort oogpunt. Zo te lezen valt het bereik bij jou tegen. Wat is nu je gemiddelde bereik op een lading?

Je zegt ook dat wij een goede deal te pakken hebben. We kregen de oude vanaf prijs op de offerte wat ongeveer 400 euro scheelde als "korting". Daarbovenop 20% korting op alle accessoires. Hebben andere vergelijkbare of betere deals gekregen?
Tussen de 50 en 60km, uiteindelijk dus wel ongeveer waar ze mee adverteren :9
Maar ik ben onze andere twee fietsen gewend, die boven de 100km uitkomen. Had niet verwacht dat een bak het echt zou halveren.

Ik heb 6800 betaald voor de S75+ Auto met 575Wh batterij en: ledstrip, voorbankje, maxicosi-houder, achterdrager, 5 jaar garantie en ~200 euro korting op de service beurten. (en een gratis lovens regenhuif uiteraard)
nrg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 11:28:
[...]

Onze bakfiets staat in de tuin onder een hoes; wij halen ivm diefstalgevoeligheid (en in de winter ivm de kou) standaard de accu eruit en leggen hem dan op een vaste plek waar ik de oplader ook heb klaarliggen. Dus voor mij als binnenshuislader kost dat inpluggen ook nauwelijks tijd :)
Gebeurt dat veel in de randstad? Ik woon in Brabant en heb nog nooit gehoord van een gestolen accu, bij kennisen of mijzelf. Wij rijden nu ongeveer 7 jaar dagelijks elektrisch. De accu gaat er nooit af.
En dekt je verzekering het niet? Mijn verzekering dekt accudiefstal, 100%.

[ Voor 24% gewijzigd door Kodess op 10-05-2024 13:11 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kodess schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Ik heb 6800 betaald voor de S75+ Auto met 575Wh batterij en: ledstrip, voorbankje, maxicosi-houder, achterdrager, 5 jaar garantie en ~200 euro korting op de service beurten. (en een gratis lovens regenhuif uiteraard)
Ik was €7.048 kwijt voor bijna alles dat jij hebt, minus Maxi Cosi, maar inclusief ABS en een extra kettingslot.

Daar komt nog wel verzekering bovenop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperz89
Pollux89 schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:47:
[...]

Wij gaan voor de non-automatic en dan wel de upgrade naar 545wh.
Die zie ik nu als beste prijs voor €5849 op fietskar.nl inclusief gratis regenhuif via Lovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nrg

nrg

Kodess schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 13:10:
[...]

Gebeurt dat veel in de randstad? Ik woon in Brabant en heb nog nooit gehoord van een gestolen accu, bij kennisen of mijzelf. Wij rijden nu ongeveer 7 jaar dagelijks elektrisch. De accu gaat er nooit af.
En dekt je verzekering het niet? Mijn verzekering dekt accudiefstal, 100%.
Heb het nog nooit om me heen gehoord en heb geen idee van de statistieken eigenlijk, maar de fietsenmaker probeerde me nog een Lockride te verkopen (niet gelukt) met het argument dat accu's gestolen worden. Heb er wel over gelezen (ook hier) maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. Ik weet wel dat de accu bij de Lovens wat beter opgesloten dan bijvoorbeeld bij een Urban Arrow, misschien helpt dat.

Mijn verzekering dekt het overigens ook, maar ik vind het een kleine moeite om de accu eruit te halen en ik bespaar mezelf ook liever het gedoe. Kan ik 'm dus ook direct makkelijk opladen ;)

Overigens woon ik in Amersfoort, beetje twijfelgeval of dat onder randstad valt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
Kodess schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 09:51:
[...]

1. Envolio Automatiq
2. Nexus 8
3. Envolio Traploos
4. Alfine spul
5. Derailleurs
Vandaag een proefrit gemaakt op de S75 Plus zonder Automatiq. De man van de fietsenwinkel raadde de Automatiq variant af omdat hij ze veel vaker stuk terugkreeg en onbetrouwbaarder waren. Dit heeft mij toch wel weer aan het twijfelen gebracht. Mocht iemand nog meer ervaringen willen delen graag!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

Zoals eerder gereageerd ben ik superblij met m'n automaat. Hij is wel een keer onder garantie vervangen of gerepareerd (weet niet wat er precies gebeurd is), maar daar heb ikzelf niet zoveel last van gehad. Misschien dat de fietsenmaker niet happy wordt van z'n garantie-uurloon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
nrg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 21:48:
Zoals eerder gereageerd ben ik superblij met m'n automaat. Hij is wel een keer onder garantie vervangen of gerepareerd (weet niet wat er precies gebeurd is), maar daar heb ikzelf niet zoveel last van gehad. Misschien dat de fietsenmaker niet happy wordt van z'n garantie-uurloon :)
Fijn dat het onder garantie gerepareerd kon worden. Het sluit verder ook wel aan bij het verhaal van de verkoper die sprak over dat het vaker stuk ging. Als het werkt is het wel top zei die. En je hebt natuurlijk geen eeuwige garantie. Mocht dit na 2 jaar gebeuren heb je wel een flinke kostenpost schat ik zo in. Bedankt voor het delen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Ze kunnen je accu binnen 10 sec meenemen. Een Lockride in grote steden is zeker aan te bevelen.
nrg schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 15:37:
[...]

Heb het nog nooit om me heen gehoord en heb geen idee van de statistieken eigenlijk, maar de fietsenmaker probeerde me nog een Lockride te verkopen (niet gelukt) met het argument dat accu's gestolen worden. Heb er wel over gelezen (ook hier) maar dat zegt niet zoveel natuurlijk. Ik weet wel dat de accu bij de Lovens wat beter opgesloten dan bijvoorbeeld bij een Urban Arrow, misschien helpt dat.

Mijn verzekering dekt het overigens ook, maar ik vind het een kleine moeite om de accu eruit te halen en ik bespaar mezelf ook liever het gedoe. Kan ik 'm dus ook direct makkelijk opladen ;)

Overigens woon ik in Amersfoort, beetje twijfelgeval of dat onder randstad valt :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jasperz89
Nou het is de Lovens s75 geworden met 545wh accu. Op zowel de UA, Carqon als deze gereden en vond hem toch het lekkerst rijden en daarnaast het mooist. Nog even tot donderdag wachten tot ie komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Ik vroeg mij af of meerdere zo'n klein kiertje hebben?
En is de zadelpen standaard beveiligd?? Mijn zadel is zo mee te nemen.

Voor de rest topfiets en de s85 zoemt maar heerlijke power..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6lETqNbSCdHjhoQYILReF0BiyQE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yXc4RUuY8ARvu0CztbtyRJTa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Cooki op 12-05-2024 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Tjebakka schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Ah dat zou mooi zijn. Mijn order was 23 april voltooid, dus ik hoop dat hij dan ook rond komend weekend geleverd wordt! Ideaal, nog in de meivakantie.

Zojuist een mail gekregen vanuit de dealer: week 21 :? Nou ja, ik zie het wel. Had even de hoop dat ik de bakfiets eerder kon gebruiken dan was vermeld.
Helaas nog steeds geen fiets geleverd. Wel vreemd dat bestellingen van een week eerder binnen 2 weken werden uitgeleverd en ik al bijna 3 weken wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Tjebakka schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Helaas nog steeds geen fiets geleverd. Wel vreemd dat bestellingen van een week eerder binnen 2 weken werden uitgeleverd en ik al bijna 3 weken wacht.
Welke versie heb je inderdaad?

Op die fiets van mij die 3 weken geleden binnen 1 week er was stond productie jaar: 2023 :P

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:36
Wij hebben ook de s75 ABS 545Wh besteld. Volgens de fietsenmaker waren ze snel leverbaar. Wel een upgrade ten opzichten van onze niet-elektrische babboe city (waarbij de recall nog steeds loopt zonder enige vorm van communicatie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kodess schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:49:
[...]

Welke versie heb je inderdaad?

Op die fiets van mij die 3 weken geleden binnen 1 week er was stond productie jaar: 2023 :P
Lovens Explorer S75+ AUTO ABS
Gillonde schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:44:
Wij hebben ook de s75 ABS 545Wh besteld. Volgens de fietsenmaker waren ze snel leverbaar. Wel een upgrade ten opzichten van onze niet-elektrische babboe city (waarbij de recall nog steeds loopt zonder enige vorm van communicatie).
Hier precies hetzelfde gedaan! Die Babboe staat nu werkloos in de achtertuin. Zou dat ding onwijs graag weg willen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefaan1o
Cooki schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:43:
Ziet.er bij ons iets minder uitgesproken uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WzOo2oipnx1sMPG_xuZgCnXjdyM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0aTv8blldSIpLGgpSsdmdgwv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Cooki schreef op zondag 12 mei 2024 @ 19:43:
En is de zadelpen standaard beveiligd?? Mijn zadel is zo mee te nemen.

Voor de rest topfiets en de s85 zoemt maar heerlijke power..

[Afbeelding]
De fiets die ik vorige maand heb ontvangen had ook geen beveiliging op het verwijderen van zadelbuis. Wel had die een groef en een pinnetje in de zadelklem, waardoor die niet kan draaien. Dit had UA al even, maar nu (sinds kort vermoed ik, de testfiets in de winkel had het iig nog niet) ook op Lovens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Teun_2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:13:
[...]

De fiets die ik vorige maand heb ontvangen had ook geen beveiliging op het verwijderen van zadelbuis. Wel had die een groef en een pinnetje in de zadelklem, waardoor die niet kan draaien. Dit had UA al even, maar nu (sinds kort vermoed ik, de testfiets in de winkel had het iig nog niet) ook op Lovens.
Dat van de groef wist ik nog niet! Zit er ook een hoogte indicatie op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Teun_2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:13:
[...]

Hee, dit heeft die van ons niet die ik 2 weken gelden heb ontvangen. Bij mij draait het zadel soms :(

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
Kodess schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:42:
[...]

Hee, dit heeft die van ons niet die ik 2 weken gelden heb ontvangen. Bij mij draait het zadel soms :(
't zal wellicht van de versie en assemblage datum afhangen vermoed ik. Ik heb de S75 ABS zonder automaat.
zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Dat van de groef wist ik nog niet! Zit er ook een hoogte indicatie op?
Nee, dat niet. 31.6 Satori SP-532 w/groove 430mm Zwart is de typenummer. 'k heb hem zelf vervangen door een verende zadelpen.

[ Voor 34% gewijzigd door Teun_2 op 15-05-2024 15:01 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste