Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 16:43
Drie praktische vragen voor de Lovens gebruiker:
  • Hoe gaan jullie om met tijdelijk parkeren van de bakfiets en regen icm de accu eruit halen om diefstal te voorkomen? De aansluiting mag niet nat worden?
  • Heeft iemand hier ervaring met een goede regenhoes? Ik dacht weg te komen met een 15 euro model van Ali, maar die is nu al aardig lek. Ik kan van het Cuhoc model (grijze) niet opmaken of de stof daarvan nou daadwerkelijk dikker / steviger is.
  • Hoe voorkom je dat de bak vol loopt met regen als de huif er niet op zit, maar de regenhoes wel? (overkapping staat hier op de planning dus heb nog geen ruimte voor binnen te stallen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:59
1. Schaf een lockride aan
2. Ik heb op advies van NRG. Ds covers aangeschaft topding, wel prijzig.
3. Check punt 2 :)
new_born89 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:52:
Drie praktische vragen voor de Lovens gebruiker:
  • Hoe gaan jullie om met tijdelijk parkeren van de bakfiets en regen icm de accu eruit halen om diefstal te voorkomen? De aansluiting mag niet nat worden?
  • Heeft iemand hier ervaring met een goede regenhoes? Ik dacht weg te komen met een 15 euro model van Ali, maar die is nu al aardig lek. Ik kan van het Cuhoc model (grijze) niet opmaken of de stof daarvan nou daadwerkelijk dikker / steviger is.
  • Hoe voorkom je dat de bak vol loopt met regen als de huif er niet op zit, maar de regenhoes wel? (overkapping staat hier op de planning dus heb nog geen ruimte voor binnen te stallen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22:38
Teun_2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:58:
[...]

't zal wellicht van de versie en assemblage datum afhangen vermoed ik. Ik heb de S75 ABS zonder automaat.

[...]

Nee, dat niet. 31.6 Satori SP-532 w/groove 430mm Zwart is de typenummer. 'k heb hem zelf vervangen door een verende zadelpen.
Welke verende zadelpen? Ben je tevreden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08-09 16:16
zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:20:
[...]

Welke verende zadelpen? Ben je tevreden?
https://www.srsuntour.com...tposts/SP12-NCX-5959.html
Zeker. Voor mijn vriendin met een slechte rug was het een must. Ik vind het ook wel aangenamer dan verwacht. Ik ben ook Belg, dus moet met een stuk mindere fietsinfrastructuur doen dan wat in Nederland de norm is. Zeker op slechte betonklinkerfietspaden is het een groot verschil.

[ Voor 19% gewijzigd door Teun_2 op 15-05-2024 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• annmans2508
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-09-2024
Hier een grote twijfel voor het aanschaffen van de Lovens S75 of de Gazelle Makki.
Hier iemand ook voor deze keuze gestaan? En dus gekozen voor de Lovens? Waarom daarvoor gekozen en uiteindelijk blij met de keus?

Het gaat vaak over de keus die wordt gemaakt tussen een Lovens en Urban Arrow terwijl ik over de Gazelle Makki veel positieve verhalen hoor.
Erg nieuwsgierig naar de afweging die andere hebben gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
annmans2508 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:39:
Hier een grote twijfel voor het aanschaffen van de Lovens S75 of de Gazelle Makki.
Hier iemand ook voor deze keuze gestaan? En dus gekozen voor de Lovens? Waarom daarvoor gekozen en uiteindelijk blij met de keus?

Het gaat vaak over de keus die wordt gemaakt tussen een Lovens en Urban Arrow terwijl ik over de Gazelle Makki veel positieve verhalen hoor.
Heb je al gefietst op de Gazelle? Deze heeft een gigantische draaicirkel. Tijdens mijn proefrit moest ik bij krappere bochten meerdere keren de voet op de grond zetten omdat ik met het stuur niet genoeg kon corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Teun_2 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:32:
[...]

https://www.srsuntour.com...tposts/SP12-NCX-5959.html
Zeker. Voor mijn vriendin met een slechte rug was het een must. Ik vind het ook wel aangenamer dan verwacht. Ik ben ook Belg, dus moet met een stuk mindere fietsinfrastructuur doen dan wat in Nederland de norm is. Zeker op slechte betonklinkerfietspaden is het een groot verschil.
Ziet goed uit! Is het zo simpel als oude pen eruit, nieuwe erin en zadel overzetten?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lizzy001
  • Laatst online: 01-06-2024
Yes! Ik heb mijn Lovens vandaag ook opgehaald!

Wilde net vol lof schrijven over de fijne service bij Juizz, komen we er achter dat we geen lader hebben meegekregen😅. Bij aankomst in de winkel stond er een tasje in de fiets, die hadden we denk ik nog moeten krijgen, haha lekker handig, morgen de winkel maar bellen.

12 april besteld en er werd goed meegedacht over de factuurdatum op uiterlijk 30 april ivm regenhuif actie. Na 2 weken al bericht gekregen dat de fiets opgehaald kon worden en ook meteen de factuur gekregen zodat we de actie niet mis zouden lopen (verlenging was nog niet bekend). Ivm onze vakantie kon ik de fiets pas half mei ophalen, was geen probleem om hem in de winkel te houden. Vond het top service.

Met het afhalen duurde het wat lang met het koppelen, maar wel echt alles goed uitgelegd.

Uit eindelijk naast 440 eur korting op de fiets, de gratis regenhuis, gratis service beurt en 5 jr garantie ook 50% korting gehad op de accessoires.

Totale aanschaf net geen 6300 voor S75 Plus Auto met 545 accu, regenhuif, lichtstrip en slot 170cm art3. Volgens mij prima deal.

Ben nu vooral erg zenuwachtig over diefstal, (woon randje Haarlem)en ze (vooral UA maar ik geloof ook Lovens) worden hier aan de lopende band gejat. Hoorde laatst bij iemand binnen 1 wk na aanschaf. Fiets kan nog niet in de achtertuin dus staat nu nog vast in voortuin aan het huis (aan houten overstek bij de voordeur, zouden ze dat doorzagen😅?). We gaan snel iets beters verzinnen, ik heb een muuranker aangeschaft, maar dan moet eerst de tuin op de schop om daar goed bij te kunnen.

Verder heb ik wel moeite met het in de regen staan. Iemand ervaring met zelfgemaakte afdakjes? Scheelt dat tov een hoes? En de mensen met een hoes, geeft dat geen vocht/condensprobemen op de regenhuif?

En over de display, halen jullie die er altijd af? Ook bij korte stops bijv bij brengen/halen op schoolplein/kdv?

Dankzij de tips hier voor Lovens gegaan ipv UA en super blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PscX0_tZiDj5z4nOBjd828EpbQM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CjdNsxCtUeY4KtCodoISMNWg.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2

Ik vind de Lovens prettiger rijden, beter uitzien en een minder grote prijshike voor het model met ABS. Ook het extra bankje klapt niet op bij de Makki. De Makki had wel een beter doordachte bak en gemakkelijkere standaard. Zeker geen slechte optie.
zunrob schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Ziet goed uit! Is het zo simpel als oude pen eruit, nieuwe erin en zadel overzetten?
Klopt. Wel even invetten en zeker juiste versie bestellen (31.6mm en 400mm en juiste veer voor het gewicht van de berijder). Als je de nieuwe zadelpen met groef hebt, loet je ook nog het vijsje dat in de zadelpenklem zit er uit vijzen. Je kan dan nog met een imbusje de preload goed zetten. Ook even opletten: het veermechanisme zorgt ervoor dat de fiets minder geschikt wordt voor kleinere berijders. Mijn vriendin is 1m67 en dat gaat wel, maar veel korter mag je dan niet meer zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Teun_2 op 16-05-2024 07:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasperz89
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:24

Denk voornamelijk persoonlijk. Wij hebben de afgelopen weken ook de keuze gemaakt tussen de lovens, ua, makki en Carqon.
Uiteindelijk vonden we allebei de kabelbesturing van de lovens en Carqon veel fijner dus bleef de keuze tussen deze 2.
Daarna won de lovens het op looks, afmeting bak en algeheel gevoel. Prima fiets die makki, maar ik vond hem wat log, langzaam en een flinke draaicirkel. Dit kan natuurlijk voor een ander juist weer prettig en stabiel voelen.
Mocht je in de buurt van krimpen wonen, biketotaal heeft ze alle 4 staan daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 16:43
Wij hebben een grondanker in de voortuin, werkt ook goed. De computer hebben wij er met korte afstanden (kdv, boodschappen) eigenlijk nooit op, obv de kleur zie je toch wel in welke modus je rijdt en ook batterij % is inzichtelijk. Regenhoes zorgt idd voor condens op de huif, maar ondervind daar nog geen last van, moet wel goed kunnen ademen zo nu en dan ;)

Btw zoiets (Ali) gebruik ik nog om de regenhuif vast te zetten:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuL5rl8GBxTDadVDQqRuaCTlVjM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/1JN4HmidLRXwsMxk76HbnrUf.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:04

De Makkie voelde minder veilig. Onze zoon van 16 maanden stond erin te wiebelen en de hele fiets ging heen en weer, iets verder en hij ging van de standaard af voelde het. In de Lovens wiebelt hij heen en weer en die staat gewoon stabiel.
De traploze versnelling geeft mij pols pijn bij het wisselen tussen '1' en 'max'. Dus of een standaard versnelling of een automaat. Beide nog geen optie bij de Makki.
De Makki bak voelde minder 'beschermd'
Draaicirkel voor de Makki te groot. Om onze schuur in te gaan moet er een bocht worden gemaakt in een gangetje met een breedte van 1,2m. Gaat stukken makkelijker met de Lovens.
In de Lovens heeft de voorbank 1 heup riem, waar 2 kinderen in kunnen. De Makkie heeft daar voor 1 kind een 3 punts.
Lizzy001 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:43:

Wilde net vol lof schrijven over de fijne service bij Juizz, komen we er achter dat we geen lader hebben meegekregen😅. Bij aankomst in de winkel stond er een tasje in de fiets, die hadden we denk ik nog moeten krijgen, haha lekker handig, morgen de winkel maar bellen.

12 april besteld en er werd goed meegedacht over de factuurdatum op uiterlijk 30 april ivm regenhuif actie. Na 2 weken al bericht gekregen dat de fiets opgehaald kon worden en ook meteen de factuur gekregen zodat we de actie niet mis zouden lopen (verlenging was nog niet bekend). Ivm onze vakantie kon ik de fiets pas half mei ophalen, was geen probleem om hem in de winkel te houden. Vond het top service.

Met het afhalen duurde het wat lang met het koppelen, maar wel echt alles goed uitgelegd.

Uit eindelijk naast 440 eur korting op de fiets, de gratis regenhuis, gratis service beurt en 5 jr garantie ook 50% korting gehad op de accessoires.

Totale aanschaf net geen 6300 voor S75 Plus Auto met 545 accu, regenhuif, lichtstrip en slot 170cm art3. Volgens mij prima deal.

Ben nu vooral erg zenuwachtig over diefstal, (woon randje Haarlem)en ze (vooral UA maar ik geloof ook Lovens) worden hier aan de lopende band gejat. Hoorde laatst bij iemand binnen 1 wk na aanschaf. Fiets kan nog niet in de achtertuin dus staat nu nog vast in voortuin aan het huis (aan houten overstek bij de voordeur, zouden ze dat doorzagen😅?). We gaan snel iets beters verzinnen, ik heb een muuranker aangeschaft, maar dan moet eerst de tuin op de schop om daar goed bij te kunnen.

Verder heb ik wel moeite met het in de regen staan. Iemand ervaring met zelfgemaakte afdakjes? Scheelt dat tov een hoes? En de mensen met een hoes, geeft dat geen vocht/condensprobemen op de regenhuif?

En over de display, halen jullie die er altijd af? Ook bij korte stops bijv bij brengen/halen op schoolplein/kdv?

[Afbeelding]
Goeie deal!

Apple Airtag van de action erin stoppen, eind dit jaar kan het ook met de Android tags.

Ik was van plan een smal afdakje te maken voor de fiets, maar toen we hem kregen bleek ik hem toch in de schuur te kunnen krijgen :)

De computer kan met een schroefje worden vastgemaakt tegen diefstal als je hem er nooit af wilt halen.
Ik haal hem er vaak af als ik ergens los parkeer.

[ Voor 51% gewijzigd door Kodess op 22-05-2024 13:32 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bramb6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-09 08:21

Wij hebben ook letterlijk dezelfde keuze gemaakt (ongeveer een jaar geleden). En gewoon een vergelijkend lijstje gemaakt.
Pro's voor de Makki waren: de veel gemakkelijkere standaard, makkelijkere instap voor (oudere) kindjes, materialen die (misschien) iets langer meegaan of minder aan slijtage onderhevig: (materiaal bankje en stuurstang) en een iets comfortabelere zit om te fietsen (zachter zadel, iets grotere afstand zadel → trapas).
Pro's voor de Lovens: kleinere draaicirkel, betere motor (destijds), zachter bankje, mooier uiterlijk, duidelijkere versnellingen. zonnescherm in regenhuif, hogere bak gemakkelijker voor veel boodschappen.

Daarnaast was de Lovens wel wat duurder, maar was er destijds ook de 'gratis regenhuif' actie, waardoor het verschil niet zo groot werd (zeker in combinatie met leasing).

Uiteindelijk voor de Lovens gekozen, met name door de kortere draaicirkel: hij staat vaak in een fietsenstalling waar we hem moeten uit manoeuvreren, maar ook het mooier uiterlijk, gevoelsmatig een iets lager zwaartepunt (dus iets gemakkelijker te controleren) en de korting die er toen was.

We zijn zeer blij met de keuze, maar waarschijnlijk waren we dat ook geweest met de Makki.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• PatP
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 15-07 11:13
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een goede oplossing om meer spullen mee te nemen in de bak van de Lovens. Qua volume past er een hoop in, maar alles schuift zo snel naar achter en daar zijn de passagiers dan weer niet zo blij mee. Ondertussen een mooie oplossing gevonden en die wilde ik graag delen.

De M6 boutjes voor de regenhuif klemmetjes vervangen en de het M6 schroefdraad in de bodem gebruikt voor oogmoeren. En in combinatie met een paar haakjes en een elastisch netje een soort bagageruimte gemaakt.
Nu passen er met gemak twee grote boodschappen tassen in.

Materialen van RVSPaleis en Bol

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HJnXhkSft_7VT9MLuSAU5beskXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcrJQLcgtxgSXmdT8jAqlMwU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lFmTa8AmEYoe4-iG6k6RF3VQjjs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EVJ04d0AotC5U4MC3GaTzv0u.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ySRAibqYFgt3SRIGJWf4quBQgg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wcinmHuFOnSBWwwz788P58U8.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZcCiUsXeDNtljxuZyQrEas5jeCQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rsfKvcKZIJuoWbAfs83FIe9v.jpg?f=fotoalbum_large

Verder zochten we een buggy die in de Lovens zou passen. De oudste kan prima lopen maar de jongste nog lang niet. Dan is het op bestemming wel echt heel fijn om een buggy mee te hebben. Icm het bagagenet past de Jools Aer er net in. Ook als de regenhuif er op zit, alleen niet als de maxi-cosi houders er in zitten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GhyX8F_ttx8LJrJ5cgDxT-JuSwc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mYYFrmkwCa83SosU6tw56zjz.jpg?f=fotoalbum_large

Wie weet hebben jullie er wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb hier al vaker gelezen over updates van zowel Bosch als de Enviolo, maar hoe doe je dat nu zelf precies? Kun je het zelf of is de dealer de enige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 10:26
Holy shit @PatP Dat ziet er strak uit. Welk netje van bol heb je precies gebruikt? (linkje!).

Wat betreft wagen mee: wij hebben een "steco buggy mee" drager op de fiets gemonteerd. Werkt niet voor alle buggy types (alleen "paraplu"- achtige buggies) en je fiets wordt er een stuk langer van. Maar werkt wel fenomenaal verder. Superhandig vooral als je de rest van de bak ruimte nodig hebt.

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatP
Het bagagenet zat eerst wat strakker, maar voor die prijs... Als iemand een beter alternatief heeft hou ik mij aanbevolen.
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp

M6 oogbout:
https://www.rvspaleis.nl/bouten/oogbouten/ws-580/ws-580-[-]-a4-[-]-per-stuk/580-4-6_1
6mm karabijnhaak:
https://www.rvspaleis.nl/.../karabijnhaak/m8249-4-6_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Kodess schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:49:
[...]

Welke versie heb je inderdaad?

Op die fiets van mij die 3 weken geleden binnen 1 week er was stond productie jaar: 2023 :P
Die van mij heeft dat ook, wel een PLUS, dus 2023 is niet zo gek. Ik heb de ruimere bak enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
PatP schreef op zondag 19 mei 2024 @ 17:20:
Ik ben een tijdje op zoek geweest naar een goede oplossing om meer spullen mee te nemen in de bak van de Lovens. Qua volume past er een hoop in, maar alles schuift zo snel naar achter en daar zijn de passagiers dan weer niet zo blij mee. Ondertussen een mooie oplossing gevonden en die wilde ik graag delen.

De M6 boutjes voor de regenhuif klemmetjes vervangen en de het M6 schroefdraad in de bodem gebruikt voor oogmoeren. En in combinatie met een paar haakjes en een elastisch netje een soort bagageruimte gemaakt.
Nu passen er met gemak twee grote boodschappen tassen in.

Materialen van RVSPaleis en Bol

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Verder zochten we een buggy die in de Lovens zou passen. De oudste kan prima lopen maar de jongste nog lang niet. Dan is het op bestemming wel echt heel fijn om een buggy mee te hebben. Icm het bagagenet past de Jools Aer er net in. Ook als de regenhuif er op zit, alleen niet als de maxi-cosi houders er in zitten.

[Afbeelding]

Wie weet hebben jullie er wat aan.
Heel erg mooie oplossing! Denk je dat netje zich goed houd na enige tijd?

Een andere vraag, waar heb je dat inzit stoeltje van en wat heb je daar precies voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Cooki schreef op zondag 19 mei 2024 @ 20:38:
[...]

Die van mij heeft dat ook, wel een PLUS, dus 2023 is niet zo gek. Ik heb de ruimere bak enz
Alle Explorers zijn toch even groot? Ook qua bak.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
Tjebakka schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 12:00:
[...]

Alle Explorers zijn toch even groot? Ook qua bak.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ktltc0-72SUwoi3f21pqktdBFEY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EIwlbblaM1ZNcKEbWBw3WWkk.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wuSrTzRg6X-XDmQM3w-yZt1HbFk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jtN5MPqIF2vgZVmwkJfHgTNJ.jpg?f=fotoalbum_tile

Er is een klein verschil zie foto's, let vooral op de boutdopjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatP
nemesls schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Heel erg mooie oplossing! Denk je dat netje zich goed houd na enige tijd?

Een andere vraag, waar heb je dat inzit stoeltje van en wat heb je daar precies voor nodig?
Netje gaat denk ik wel oprekken na verloop van tijd, zeker met die buggy er in. Maar werkt al een paar weken prima. Binnenkort eens kijken naar een alternatief als het te slap wordt.

Dat is een Melia peuterschaal. Dit is volgens mij de 4-seizoenen. Voor Lovens heb je een peuterschaal adapter nodig.
https://melia.nl/peuterst...ietskarren-en-bakfietsen/
https://lovensbikes.com/product/peuterschaal-adapter/

Via Marktplaats worden er vaak overbodige sets aangeboden (incl adapter). Zelf monteren is even pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 20-07 17:37
Ik zie dat het vorig jaar al eens voorbij was gekomen, maar zou er standaard een bel op de fiets moeten zitten?
Bij ons geleverd door Juizz begin april en er zit er geen op. Ik dacht op een gegeven moment ook nog dat het mogelijk een feature was van het digitale systeem, maar daar ook niet kunnen vinden. Hoe meer kilometers ik rijd, hoe meer ik het mis voor het passeren van andere weggebruikers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:36
@Biowaste Er zit bij mij een bel op de fiets. Zover ik kan zien is de bel te zien op alle promotie materiaal op de Lovens website, waar de bel te zien is aan de rechterzijde van het stuur.

Ik ben niet onder de indruk van de bel, hij zit te ver weg en is niet makkelijk in gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
BIj ons zit er ook een standaard bel op. Aan de rechterkant, kan er heel goed bij, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat we daar niets anders hebben, alleen het handvat en dan meteen de bel, omdat we een automaat hebben.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kingtim
Ook een bel rechts, maar doordat we een automaat hebben zit er ook nog de remote dus zit hij inderdaad heel rottig hoog geplaatst.

Gelukkig schaam ik mij niet om gewoon heel hard "tring tring" te roepen (of laat t mn kinderen doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
kingtim schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:51:
Ook een bel rechts, maar doordat we een automaat hebben zit er ook nog de remote dus zit hij inderdaad heel rottig hoog geplaatst.

Gelukkig schaam ik mij niet om gewoon heel hard "tring tring" te roepen (of laat t mn kinderen doen).
ehm, even de firmware updaten van de kiox display. Dan heb je de remote niet nodig want dan kan het via de kiox.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Kodess schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 21:21:
[...]

ehm, even de firmware updaten van de kiox display. Dan heb je de remote niet nodig want dan kan het via de kiox.
Hoe precies moet je de updates uitvoeren? (Van de motor, Kiox, en Enviolo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

PatP schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 20:33:
[...]

Dat is een Melia peuterschaal. Dit is volgens mij de 4-seizoenen. Voor Lovens heb je een peuterschaal adapter nodig.
https://melia.nl/peuterst...ietskarren-en-bakfietsen/
https://lovensbikes.com/product/peuterschaal-adapter/
Peuterschaal van Melia kan perfect zonder die adapter.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
zunrob schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:26:
[...]

YouTube: How To | Kiox update

Daarna kan je in de eBike flow app kiezen voor 'Onderdelen toevoegen'
Zet je de Enviolo in Bluetooth pairing mode met de fysieke knop en voeg je hem toe.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jobeslayer
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-05-2024
Iets voor de mensen die een Suntour SP12 verende zadel pen overwegen.
Bij mij is die nu na 1 maand krom. Gegeven mijn lengte van ruim 190 staat het zadel hoog (maar logischerwijs boven het minimum), mijn gewicht (95-100kg) en de hoek waarop de pen uit de fiets komt, komt er toch een te groot moment (kracht) op te staan. Door de kromming kan de pen niet meer op de laagste stand (voor de vrouw). Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4OLDShe4nvvFEjk1L8enqVrAXJQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d02TdBKs0wfHuq76gfN5YnAl.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hisdudeness91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 13:41
Allereerst bedankt voor deze thread mensen! Super informatief! _/-\o_
Lizzy001 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 00:43:

[Afbeelding]
Hallo Lizzy001!

Gefeliciteerd met jouw nieuwe bakfiets! Ik en mijn vriendin willen heeeeel graag precies dezelfde bakfiets aanschaffen en ook bij JUIZZ in Haarlem toevallig.

Wij willen je heel graag bedanken voor het bericht wat je gepost hebt in het forum over de Lovens bakfiets. Dat geeft ons een beetje inzicht in de prijs etc.

Wij zelf zaten te kijken op fietskar.nl want die had ook interessante prijzen, maar volgens mij heb jij een nog betere deal kunnen doen. Dus ik had met vol lof en enthousiasme JUIZZ in H' lem gebeld en voorgelegd dat ik had gelezen en gehoord dat sommige mensen een soortgelijke deal hadden gekregen. En toen stelde ze mij de vraag of ik een factuur kon laten zien. Dus wellicht raad je het al.. :-) zouden wij misschien de offerte/factuur van jou mogen zien en/of delen met JUIZZ zodat wij een soortgelijke deal kunnen krijgen? Dat zouden we echt heeeel erg op prijs stellen :-) We willen er eventueel voor betalen of op een andere manier voor bedanken!..

We horen heel graag!
Mocht je het niet volledig willen delen, ook helemaal begrijpelijk!
In iedergeval bedankt voor je bericht op het forum en de info!
Fijne dag en hopelijk lees je dit :-)
Met vriendelijkge groeten,
Zev & Sifra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
hisdudeness91 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:00:
Allereerst bedankt voor deze thread mensen! Super informatief! _/-\o_

[...]

Hallo Lizzy001!

Gefeliciteerd met jouw nieuwe bakfiets! Ik en mijn vriendin willen heeeeel graag precies dezelfde bakfiets aanschaffen en ook bij JUIZZ in Haarlem toevallig.

Wij willen je heel graag bedanken voor het bericht wat je gepost hebt in het forum over de Lovens bakfiets. Dat geeft ons een beetje inzicht in de prijs etc.

Wij zelf zaten te kijken op fietskar.nl want die had ook interessante prijzen, maar volgens mij heb jij een nog betere deal kunnen doen. Dus ik had met vol lof en enthousiasme JUIZZ in H' lem gebeld en voorgelegd dat ik had gelezen en gehoord dat sommige mensen een soortgelijke deal hadden gekregen. En toen stelde ze mij de vraag of ik een factuur kon laten zien. Dus wellicht raad je het al.. :-) zouden wij misschien de offerte/factuur van jou mogen zien en/of delen met JUIZZ zodat wij een soortgelijke deal kunnen krijgen? Dat zouden we echt heeeel erg op prijs stellen :-) We willen er eventueel voor betalen of op een andere manier voor bedanken!..

We horen heel graag!
Mocht je het niet volledig willen delen, ook helemaal begrijpelijk!
In iedergeval bedankt voor je bericht op het forum en de info!
Fijne dag en hopelijk lees je dit :-)
Met vriendelijkge groeten,
Zev & Sifra
Een vergelijkbare deal kreeg ik ook min of meer hier in Nijmegen. En ik hoefde daar niet eens mijn best voor te doen. Misschien nog eens een andere medewerker proberen in de winkel in Haarlem? En anders verder kijken. Weet niet hoe goed je bent in onderhandelen, maar geef aan dat je vandaag wilt kopen, wat je wilt en voor welke prijs en zie hoe ver je komt.

Zijn ook andere shops waar je aardig wat korting krijgt mocht het toch niet naar jullie tevredenheid zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hisdudeness91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 13:41
zunrob schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:21:
[...]

Een vergelijkbare deal kreeg ik ook min of meer hier in Nijmegen. En ik hoefde daar niet eens mijn best voor te doen. Misschien nog eens een andere medewerker proberen in de winkel in Haarlem? En anders verder kijken. Weet niet hoe goed je bent in onderhandelen, maar geef aan dat je vandaag wilt kopen, wat je wilt en voor welke prijs en zie hoe ver je komt.

Zijn ook andere shops waar je aardig wat korting krijgt mocht het toch niet naar jullie tevredenheid zijn.
Ah dank voor reactie en goed punt! Redelijk in onderhandelen haha

Maar goed punt fysiek in de winkel aanwezig zijn en urgentie aangeven, lijkt mij idd gunstig voor onderhandelingspositie.

Mocht je zo vrij willen zijn om ook je factuur te willen delen, middels een persoonlijk bericht oid. Zouden wij zeer dankbaar voor zijn, maar zou het ook snappen als je hier geen behoefte aan hebt. Zou je wel willen bedanken met een bol.com cadeaukaart ofzoiets mocht je willen! :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
hisdudeness91 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 17:32:
[...]

Ah dank voor reactie en goed punt! Redelijk in onderhandelen haha

Maar goed punt fysiek in de winkel aanwezig zijn en urgentie aangeven, lijkt mij idd gunstig voor onderhandelingspositie.

Mocht je zo vrij willen zijn om ook je factuur te willen delen, middels een persoonlijk bericht oid. Zouden wij zeer dankbaar voor zijn, maar zou het ook snappen als je hier geen behoefte aan hebt. Zou je wel willen bedanken met een bol.com cadeaukaart ofzoiets mocht je willen! :-)
Dit is een forum en iedereen helpt hier elkaar. Kosteloos. Dat hoef je niet aan te bieden.

Een offerte of factuur kan ik je niet doorsturen, ik kreeg het namelijk uit geschreven op een klein papiertje met de opmerking "geldig tot en met zaterdag". Uiteindelijk hebben we een UA gekocht bij een andere winkel.
Desalniettemin: ga gewoon fysiek naar de winkel toe, en vraag korting/geef aan wat jou een redelijke prijs lijkt. Als je de prijs noemt zoals in het eerste bericht waarop je reageert kun je dat ook prima onderbouwen. Als de winkel merkt dat je serieus bent zullen ze er op in gaan. Zo niet, dan ga je naar de volgende winkel. Er zijn er genoeg.

De meeste korting zul je krijgen bij een winkel die veel Lovens fietsen verkoopt. Die zit hoog in de staffel korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:36
Biowaste schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:59:
Ik zie dat het vorig jaar al eens voorbij was gekomen, maar zou er standaard een bel op de fiets moeten zitten?
Bij ons geleverd door Juizz begin april en er zit er geen op. Ik dacht op een gegeven moment ook nog dat het mogelijk een feature was van het digitale systeem, maar daar ook niet kunnen vinden. Hoe meer kilometers ik rijd, hoe meer ik het mis voor het passeren van andere weggebruikers.
Een fietsbel is verplicht in NL dus had er ook op moeten zitten. Anders hebben ze je een incomplete fiets verkocht waarmee je niet mag fietsen op de openbare weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
Jobeslayer schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 15:23:
Bij mij is die nu na 1 maand krom. Gegeven mijn lengte van ruim 190 staat het zadel hoog (maar logischerwijs boven het minimum), mijn gewicht (95-100kg) en de hoek waarop de pen uit de fiets komt, komt er toch een te groot moment (kracht) op te staan. Door de kromming kan de pen niet meer op de laagste stand (voor de vrouw). [Afbeelding]
Je zou eigenlijk net verwachten dat die veer het meeste van de impact opvangt en dus net minder gemakkelijk krom gaat staan. Ik heb in het verleden al eens de garantie nodig gehad op een Suntour vork en dat ging vrijwel probleemloos. Hier let 1m80 en 1m67 nog geen problemen ondervonden met dezelfde zadelpen. Wellicht helpt het niet dat die onder een behoorlijke hoek gemonteerd is. Meestal is een zadelpen een stuk rechter gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Bij mij is die nu na 1 maand krom. Gegeven mijn lengte van ruim 190 staat het zadel hoog (maar logischerwijs boven het minimum), mijn gewicht (95-100kg) en de hoek waarop de pen uit de fiets komt, komt er toch een te groot moment (kracht) op te staan. Door de kromming kan de pen niet meer op de laagste stand (voor de vrouw). [Afbeelding]
Onder het maximum bedoel je hopelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jobeslayer
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 31-05-2024
Tjebakka schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:46:
[...]

Onder het maximum bedoel je hopelijk?
Onder het maximum is toch het zelfde als boven het minimum ;).

Maar je snapt wel wat ik bedoel, de pen steekt nog diep genoeg in het frame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Jobeslayer schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 12:51:
[...]

Onder het maximum is toch het zelfde als boven het minimum ;).

Maar je snapt wel wat ik bedoel, de pen steekt nog diep genoeg in het frame
Ja flauw van me :+

Ondertussen is het week 21 geweest en mijn Lovens is nog niet geleverd. Wel een mail gehad dat het nu week 22 wordt.

Ben wel weer toe aan wat mobiliteit zonder overal de auto voor te moeten pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatmarked
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Hier gaan we ook een Lovens bestellen, de S75+ (met Maxicosi & extra slot en met 545Wh accu). Willen hem bij de lokale fietsenboer bestellen, maar vind de korting (€ 227) tegenvallen. €6300 in totaal, terwijl hij online al voor €6119 te bestellen is (zonder evt. onderhandeling).

Wat is jullie ervaring hierin? Zitten hier hoge marges op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
greatmarked schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:24:
Hier gaan we ook een Lovens bestellen, de S75+ (met Maxicosi & extra slot en met 545Wh accu). Willen hem bij de lokale fietsenboer bestellen, maar vind de korting (€ 227) tegenvallen. €6300 in totaal, terwijl hij online al voor €6119 te bestellen is (zonder evt. onderhandeling).

Online zal een groot bedrijf zijn die meer fietsen verkoopt, en dus een hogere staffel korting vanuit Lovens krijgt. Bij de lokale boer konden wij maar iets van 150 euro korting krijgen. Bij de grotere fietszaken met hoogste staffelkorting krijg je meer. Lees ook even een paar pagina's terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
greatmarked schreef op zondag 26 mei 2024 @ 08:24:

probeer dan te onderhandelen over onderhoudsbeurten. Dan steun je wel je lokale fietsenmaker en hij moet daar toch in onderhoud.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biowaste
Thanks voor de fietsbel reacties. Ben langs gegaan en heb er eentje kosteloos geplaatst gekregen.

Ter info voor de andere hierboven, hierbij onze prijzen bij aanschaf bij Juizz. Eerste onderhoudsbeurt gratis en 5 jaar garantie bij jaarlijks onderhoud.

5859 S75+ auto
300 Accu 545Wh
80 Bagagedrager
120 Maxi-cosi adapter
100 LEDstrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Even over onderhoud doet iemand dat zelf of gaat men altijd naar de dealer hiervoor? Je krijgt vaak de eerste beurt cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Mijn BikeTotaal kostenplaatje:

Lovens S75+ Auto6299
545 Wh accu
286
Bagagedrager
50
Maxi-cosi adapter
75
Ledstrip
'Gratis'
Voorbankje
90
Sub Totaal
6800
6 beurten onderhoud kortingen
-361,40
Totaal
6438,60

Onderhoud & Garantie:
5 jaar garantie
Kortingen op de eerste 6 onderhoudsbeurten (139,00) ter waarde van:
(100%) 139,00
(50%) 69,50
(50%) 69,50
(20%) 27,80
(20%) 27,80
(20%) 27,80

Dus totaal kosten + onderhoud kosten voor 6 beurten wordt het: 7272,60
Ze raden 2x per jaar onderhoud aan, dat vind ik wel wat overdreven.

Biowaste zou bij Juizz met mijn dingen uitkomen rond de 6519. Hierbij zit dus de kosten van de fiets en de korting van de beurten (dus voor Juizz 1x 90 euro, de eerste beurt gratis). Ik houd er dus geen rekening mee dat de beurten bij Juizz een stuk goedkoper zijn.
Ga je daar wel rekening mee houden en de beurten bij Juizz doen zodra dat goedkoper is dan bij BikeTotaal (vanaf beurt 4), dan kom je op Juizz voor 7059 en BikeTotaal voor 7209. Een verschil van 150 euro.
Niet slecht voor groothandel (Juizz) vs zelfstandige fietsenwinkel keten (BikeTotaal)

[ Voor 38% gewijzigd door Kodess op 27-05-2024 10:54 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Biowaste
Kodess schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:41:
[...]

Mijn BikeTotaal kostenplaatje:

Lovens S75+ Auto6299
545 Wh accu
286
Bagagedrager
50
Maxi-cosi adapter
75
Ledstrip
'Gratis'
Voorbankje
90
Sub Totaal
6800
6 beurten onderhoud kortingen
-361,40
Totaal
6438,60

Onderhoud & Garantie:
5 jaar garantie
Kortingen op de eerste 6 onderhoudsbeurten (139,00) ter waarde van:
(100%) 139,00
(50%) 69,50
(50%) 69,50
(20%) 27,80
(20%) 27,80
(20%) 27,80

Dus totaal kosten + onderhoud kosten voor 6 beurten wordt het: 7272,60
Ze raden 2x per jaar onderhoud aan, dat vind ik wel wat overdreven.

Biowaste zou bij Juizz met mijn dingen uitkomen rond de 6519. Hierbij zit dus de kosten van de fiets en de korting van de beurten (dus voor Juizz 1x 90 euro, de eerste beurt gratis). Ik houd er dus geen rekening mee dat de beurten bij Juizz een stuk goedkoper zijn.
Ga je daar wel rekening mee houden en de beurten bij Juizz doen zodra dat goedkoper is dan bij BikeTotaal (vanaf beurt 4), dan kom je op Juizz voor 7059 en BikeTotaal voor 7209. Een verschil van 150 euro.
Niet slecht voor groothandel (Juizz) vs zelfstandige fietsenwinkel keten (BikeTotaal)
Bij Juizz Haarlem zijn de kosten van de onderhoudsbeurten denk ik verhoogd. Voor mij staan ze op 129 euro per keer, dus maakt BikeTotaal zeker geen slechte optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiDiX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 14:12
zunrob schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:26:
[...]

Zie ook mijn eerdere post: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77102866

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiDiX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 14:12
XiDiX schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 12:01:
[...]

Hier is uiteindelijk de automaat/interface onder garantie bij de dealer vervangen. De nieuwe interface draait op V11.
Voor de volledigheid mbt dit issue van de automaat-interface. Onze nieuwe interface loste het niet helemaal op. Ik moet zeggen dat pas met de laatste versies van de software (Bosch 04/2024 [v1.21] én Enviolo V12 firmware) beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimo0O0o
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 21:13
Ik ben overigens ook al langer een verende zadelpen aan het overwegen. Gelukkig zijn ik en mijn vriendin niet zo lang en zwaar (dus ben niet zozeer bang voor kromtrekken), maar wat ik me wel afvraag is in welke mate zo'n zadelpen compatible is met het optillen van je achterkant via het handvat aan het zadel? Dit is iets wat ik namelijk constant doe, vaak ook met kinderen in de bak.

Heeft iemand hier ervaring mee? (en het liefst natuurlijk ook over een langere periode, bijvoorbeeld van een jaar ;) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 22:45
Eskimo0O0o schreef op maandag 27 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Ik ben overigens ook al langer een verende zadelpen aan het overwegen. Gelukkig zijn ik en mijn vriendin niet zo lang en zwaar (dus ben niet zozeer bang voor kromtrekken), maar wat ik me wel afvraag is in welke mate zo'n zadelpen compatible is met het optillen van je achterkant via het handvat aan het zadel? Dit is iets wat ik namelijk constant doe, vaak ook met kinderen in de bak.

Heeft iemand hier ervaring mee? (en het liefst natuurlijk ook over een langere periode, bijvoorbeeld van een jaar ;) )
Wij hebben de Suntour SP12-NCX nu ongeveer 3/4 jaar in gebruik.
Bevalt ons beiden erg goed. De verende zadelpen is voor mij nu echt onmisbaar als ik met 25 km/h over de drempels raas :*)

Het optillen wat jij noemt is iets wat ik ook constant doe, om de fiets bijvoorbeeld in & uit onze schuur te manoeuvreren etc.
Dit wordt totaal niet nadelig beïnvloed door de verende zadelpen. Het zadel, inclusief het handvat waar jij het over hebt, wordt gemonteerd op de zadelpen. De veerweg van het zadel wordt bereikt door de scharnierende gaffels/ vorken onder het montageblokje voor het zadel.
Dus optillen van het achterwiel d.m.v. het handvat is geen enkel probleem, en het is niet zo dat je dan eerst het zadel iets door de veerweg optilt o.i.d.

[ Voor 0% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 28-05-2024 08:19 . Reden: spelling ]

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCTK7S6bc4bNlBlfI_nEJ_jPuUQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gPt5KYj6hFXQm6gVAvf9x9Ct.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand verstand van foutmeldingen? Systeem blijft telkens opnieuw starten. Ik zou graag software opnieuw erop willen installeren. Kan dit enkel via de flowapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
Cooki schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 19:56:
[Afbeelding]

Iemand verstand van foutmeldingen? Systeem blijft telkens opnieuw starten. Ik zou graag software opnieuw erop willen installeren. Kan dit enkel via de flowapp?
Google zegt het volgende:
https://www.google.com/se...id=chrome-mobile&ie=UTF-8

https://www.bosch-ebike.com/nl/help-center/error/132000

De samenvatting is eigenlijk dat je naar je dealer moet gaan als je na een stuk fietsen of je fiets opladen deze fout blijft terug keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Tjebakka schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:39:
Ondertussen is het week 21 geweest en mijn Lovens is nog niet geleverd. Wel een mail gehad dat het nu week 22 wordt.

Ben wel weer toe aan wat mobiliteit zonder overal de auto voor te moeten pakken.
En er is wederom een week bij gekomen. Ik heb ze laten weten dat ik nog 1 week wacht en anders de order annuleer. Dan bestel ik wel ergens anders. Niet dat ze daar bij Fietsenwinkel.nl wakker van liggen, maar her en der is mijn gewenste model wél op voorraad en ik wil nu wel graag de bakfiets hebben.

Hoop ook dat ik dan nog gebruik kan maken van de regenhuifactie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:32
Tjebakka schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 09:57:
[...]

En er is wederom een week bij gekomen. Ik heb ze laten weten dat ik nog 1 week wacht en anders de order annuleer. Dan bestel ik wel ergens anders. Niet dat ze daar bij Fietsenwinkel.nl wakker van liggen, maar her en der is mijn gewenste model wél op voorraad en ik wil nu wel graag de bakfiets hebben.

Hoop ook dat ik dan nog gebruik kan maken van de regenhuifactie..
Wij hebben ook een bestelling uitstaan sinds begin deze week en maakte mij tevens zorgen over de geldigheid van de regenhuifactie. Ik heb daarom contact opgenomen met Lovens en zij gaven aan dat ik mij geen zorgde hoefde te maken en dan de actie verlengd zal gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Pollux89 schreef op vrijdag 31 mei 2024 @ 12:58:
[...]

Wij hebben ook een bestelling uitstaan sinds begin deze week en maakte mij tevens zorgen over de geldigheid van de regenhuifactie. Ik heb daarom contact opgenomen met Lovens en zij gaven aan dat ik mij geen zorgde hoefde te maken en dan de actie verlengd zal gaan worden.
De actie is inderdaad verlengd tot besteldatum 15 juli en claimdatum 15 augustus!

edit: mijn fiets staat inmiddels bij de dealer. Nadat hij rijklaar is gemaakt krijg ik bericht dus ik verwacht nu echt binnen enkele dagen te kunnen fietsen met de Lovens!

[ Voor 15% gewijzigd door Tjebakka op 06-06-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Iemand tips om de Lockride wat stiller te krijgen, het is nu zo dat je bij drempels enz enorm veel geluid hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollux89
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 22:32
Cooki schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 18:36:
Iemand tips om de Lockride wat stiller te krijgen, het is nu zo dat je bij drempels enz enorm veel geluid hoort.
Iemand tips voor een alternatief voor een lockride? Ik vind een bedrag van richting de 200€ vrij veel geld voor een stuk metaal. Versimpeld gesteld uiteraard maar heel veel techniek zit er verder niet achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Pollux89 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 23:28:
[...]
Iemand tips voor een alternatief voor een lockride?
Ik haal de batterij er gewoon uit tijdens overnachting en eventjes naar de stad gaat hij in de kinderwagen of in de buggy. bij zwemles kan hij in een kluisje etc etc.
Kortom, gewoon zelf eruit halen 9/10 keer. en af en toe neem ik 'het risico' om hem te laten zitten.

hij is overigens bij fietsaccuwinkel.nl 159,99..
maar goed, ik vind dat nog steeds te veel geld.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 13:07
Het geweldige idee van het bakje onder het bankje heb ik ook gebruikt om zelf een mooi bakje te maken.

Gemaakt van wat overig hardhout triplex, oude verf en een lederen bandje van een oude tas.

Super fijn en opgeruimd! Heel blij met het resultaat.

Volgende project is het netje voor in de bak!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fdKqYV-vA-COcIeFoG0z2p7K3hw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5btsUaQY1ET44u6AhS9VNSuB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EOPnuS2dENVrLSAxt3dy8lhTSbU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FsO4mC9ssHr6dzclZF14G7mL.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M8GMSxgi1tWUZ1lnbdjupm8xJdc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JgkU4MeTmmcOlBwWnkn24Dt9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24
Sinds een paar dagen/weken last van een heel irritant geluid. Klinkt als een aanlopende schijfrem. Zou ook iets anders kunnen zijn, maar geluid is weg als ik de achterrem licht in knijp. Zit ook wel wat roestvorming op de schijf, maar niet waar de remklauw zit. Iemand anders hier wellicht ook last van en een oplossing hoe van dit geluid af te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
De schijfrem/klauw opnieuw uitlijnen of naar de fietsenmaker.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14-08 15:49

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cooki
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xFEqJE4qi8y82-YgWe7Vh02xgwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/okgJlheSrQxDRCdgn7Q2PCzq.jpg?f=fotoalbum_large

Nieuwe kleur "sand" limited edtion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

john5951 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 11:24:
Sinds een paar dagen/weken last van een heel irritant geluid. Klinkt als een aanlopende schijfrem. Zou ook iets anders kunnen zijn, maar geluid is weg als ik de achterrem licht in knijp. Zit ook wel wat roestvorming op de schijf, maar niet waar de remklauw zit. Iemand anders hier wellicht ook last van en een oplossing hoe van dit geluid af te komen?
Even uitlijnen inderdaad. Wat zo simpel is als bouten van de remklauw slagje losdraaien, totdat de klauw kan bewegen. Rem stevig in knijpen en bouten weer vast (op juiste moment).
Anders kan ontluchten helpen, maar daar heb je de juiste spullen voor nodig. En soms helpt remblokjes er uit en even ontvetten/heel licht opschuren ook. Niet het remvlak of de schijf met je vingers aanraken en na ontvetten/schuren weer even opnieuw inremmen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Cooki schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 12:35:
Nieuwe kleur "sand" limited edtion
Ik vind het een hele mooie kleur.
Als ik er voor in de markt was had ik t gedaan, 'helaas' hebben we er al een.

Meer informatie over de sand-edition hier:
https://lovensbikes.com/lovenslimited/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Mooi, maar jammer dat je alleen voor het kleurtje 200-300 euro extra betaald (afhankelijk van ABS/Automatic). Voor zover ik kan zien zijn de specs verder gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:48

Dentheman

Zie signature

NepGangster schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:24:
[...]

Ik haal de batterij er gewoon uit tijdens overnachting en eventjes naar de stad gaat hij in de kinderwagen of in de buggy. bij zwemles kan hij in een kluisje etc etc.
Kortom, gewoon zelf eruit halen 9/10 keer. en af en toe neem ik 'het risico' om hem te laten zitten.

hij is overigens bij fietsaccuwinkel.nl 159,99..
maar goed, ik vind dat nog steeds te veel geld.
Woon je in een (grote) stad waar regelmatig accu's worden gestolen? Ik heb onze accu er nog nooit uitgehaald en moet er niet aan denken om dat elke keer te doen . . . Scheelt misschien wel dat onze bakfiets thuis binnen kan staan.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Dentheman schreef op maandag 10 juni 2024 @ 09:45:
[...]

Woon je in een (grote) stad waar regelmatig accu's worden gestolen? Ik heb onze accu er nog nooit uitgehaald en moet er niet aan denken om dat elke keer te doen . . . Scheelt misschien wel dat onze bakfiets thuis binnen kan staan.
Ik woon in Nijmegen, in een nieuwbouw/vinex-wijk net buiten de stad.
De fiets staat gestald in de voortuin, aan een kettingslot aan het huis, in het zicht van de deurbel camera.
ik vind het een kleine moeite om hem eruit te halen, bovendien brengt het het voordeel van batterij-behoud met zich mee om hem binnen te stallen tov 24/7 buiten.
Vlak voordat ik de Lovens heb gekocht is mijn Gazelle E-Bike gestolen bij de sportschool (niet aan kettingslot voor één keertje) dus de 'schrik' zit er wat meer in denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Aan de ene kant vind ik hem mooi, aan de andere kant vrij saai voor een limited edition. Ergens denk ik ook dat de fiets in de grondverf staat en nog niet is afgelakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Tjebakka schreef op maandag 10 juni 2024 @ 15:34:
[...]

Aan de ene kant vind ik hem mooi, aan de andere kant vrij saai voor een limited edition. Ergens denk ik ook dat de fiets in de grondverf staat en nog niet is afgelakt.
Het is misschien ook net welke product foto je pakt.
Hier zit bijv al veel meer glas eroverheen:

Afbeeldingslocatie: https://lovensbikes.com/wp-content/uploads/2024/05/Land-limited-v2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lovensbikes.com/wp-content/uploads/2024/05/Land-limited-v1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

NepGangster schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:52:
[...]

Ik woon in Nijmegen, in een nieuwbouw/vinex-wijk net buiten de stad.
De fiets staat gestald in de voortuin, aan een kettingslot aan het huis, in het zicht van de deurbel camera.
ik vind het een kleine moeite om hem eruit te halen, bovendien brengt het het voordeel van batterij-behoud met zich mee om hem binnen te stallen tov 24/7 buiten.
Vlak voordat ik de Lovens heb gekocht is mijn Gazelle E-Bike gestolen bij de sportschool (niet aan kettingslot voor één keertje) dus de 'schrik' zit er wat meer in denk ik.
Wij wonen vast vlak bij elkaar in de buurt - ondanks het rustige karakter van de wijk (Grote Boel), zijn hier in de het verleden fietsen en accu's gestolen. De wijk zegt niet zoveel - de mensen die de fietsen en accu's stelen weten wat ze zoeken en gaan naar de wijken waar het valt te halen. Aangezien hier in de wijk veel duurdere bakfietsen staan, komen ze dus ook hier.

Onze Lovens S75 staat altijd in de achtertuin, en de poort is altijd op slot. We wonen in een hoekhuis, maar dankzij de kattennetten die we hebben is het ook voor ongenode menselijke gasten lastig om ogemerkt de tuin in te komen gelukkig.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56
Beigebruin blijft beigebruin, het doet me denken aan het assortiment kinderspeelgoed in saaie kleuren van bijvoorbeeld Little Dutch.

Onze Lovens S75ABS is inmiddels geleverd, fijne fiets en een stuk steviger dan onze babboe city. Het wachten is nog op het regendak, de kinderen willen nog niet in een fiets zonder dak bij slecht weer, verwende nesten :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
Wat doe ik verkeerd dat de regenhuif boven niet op spanning staat?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qFXLNxeUPzA3yfV3xYVa_HCpnbY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xABzteLTGn6ozA5MZe4gwnPI.jpg?f=fotoalbum_large

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb91
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
LaZZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:02:
Wat doe ik verkeerd dat de regenhuif boven niet op spanning staat?[Afbeelding]
Er zit een tentstok bovenin de huif is deze misschien gebroken of afwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
Niet gezien voor zover ik weet, doos nagekeken want zoiets leek mij ook. Handleiding maakt er ook geen melding van verder

Canon EOS 5D Mark II | Canon 17-40 F4.0L | Canon 50mm F1.8 | Tamron 28-75 F2.8 | Canon 430 EXII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 21:53

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Voor de mensen die een LockRide en een S75 uit 2024 hebben:

Hebben jullie dat ding passend gekregen op een S75 uit 2024? Van wat ik in de instructies zie, moet je die twee "lipjes" onder de bakrand klemmen. Maar als ik dat doe, komt het accuslot ruim boven de LockRide uit (en niet achter het daarvoor bedoelde gat in de LockRide). De verkoper zegt dat je die lipjes ook op de bakrand kunt laten rusten, maar dan schuift de dief de LockRide gewoon omhoog om het accuslot uit te boren natuurlijk...

Ik vermoed dat de LockRide alleen passend is voor eerdere modeljaren?

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
LaZZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:48:
Niet gezien voor zover ik weet, doos nagekeken want zoiets leek mij ook. Handleiding maakt er ook geen melding van verder
Die tentstok zit voorgemonteerd en zou dus er al in moeten zitten. Ik denk dat die er niet in zit.. even in knijpen dan zou je deze moeten voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
Heroic_Nonsense schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 15:28:
Voor de mensen die een LockRide en een S75 uit 2024 hebben:

Hebben jullie dat ding passend gekregen op een S75 uit 2024? Van wat ik in de instructies zie, moet je die twee "lipjes" onder de bakrand klemmen. Maar als ik dat doe, komt het accuslot ruim boven de LockRide uit (en niet achter het daarvoor bedoelde gat in de LockRide). De verkoper zegt dat je die lipjes ook op de bakrand kunt laten rusten, maar dan schuift de dief de LockRide gewoon omhoog om het accuslot uit te boren natuurlijk...

Ik vermoed dat de LockRide alleen passend is voor eerdere modeljaren?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/komQRj0GdzGlRqVADFpERIFFAzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9h6er4KreQvhmuuZ6cnHRaiY.jpg?f=fotoalbum_large

Bedoel je zoiets?

Ik kreeg ondanks dat ik de "Defender" (nieuwe model) had aangeschaft toch de oude geleverd. Daarna bij een andere leverancier besteld, die leverde wel de juiste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb91
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
LaZZ schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:48:
Even langsgaan bij je fietsenmaker waar je je fiets gekocht hebt. Staat inderdaad niet in de handleiding maar hoort er wel in te zitten. Zit een gleuf achter een klittenband flapje waar hij ingeschoven zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
Volgende week ga ik op fietsvakantie met de 2 kinderen & partner.
We hebben al het e.e.a. aan fietstassen & opberg truukjes zodat we een enorme hoeveelheid spullen kwijt kunnen (zonder dat kinderen bedolven worden). Alleen zit ik nog een beetje in dubio met de buggy.

Wij hebben een Steco Buggy mee waar een paraplubuggy achterop je fiets kan, maar heel eerlijk: dat vind ik niet super solide aanvoelen (al hebben we er al eerder 500 km mee afgelegd... Noem het "ongefundeerde onderbuikgevoelens"). Maar ik vraag mij dus wel af: wat zijn jullie buggy-meeneem oplossingen?

Ik heb ooit iemand gespot met een buggy aan de zijkant/onderkant van de bak (aan de buitenkant dus, niet erin). Maar hoe dat werkte heb ik niet helemaal kunnen achterhalen. (iemand ideeen?).

Buggy ìn de bak kan ook natuurlijk. maar dat neemt wel veel ruimte in als je ook nog wat andere tassen mee wil nemen.

Iemand nog suggesties?

Zaterdag overigens proef-inpakken: Dan zal ik nog wel een foto/info delen van wat we allemaal hebben verzonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
kingtim schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:37:
We hebben al het e.e.a. aan fietstassen & opberg truukjes zodat we een enorme hoeveelheid spullen kwijt kunnen (zonder dat kinderen bedolven worden). Alleen zit ik nog een beetje in dubio met de buggy.

Wij hebben een Steco Buggy mee waar een paraplubuggy achterop je fiets kan, maar heel eerlijk: dat vind ik niet super solide aanvoelen (al hebben we er al eerder 500 km mee afgelegd... Noem het "ongefundeerde onderbuikgevoelens"). Maar ik vraag mij dus wel af: wat zijn jullie buggy-meeneem oplossingen?

Ik heb ooit iemand gespot met een buggy aan de zijkant/onderkant van de bak (aan de buitenkant dus, niet erin). Maar hoe dat werkte heb ik niet helemaal kunnen achterhalen. (iemand ideeen?).

Buggy ìn de bak kan ook natuurlijk. maar dat neemt wel veel ruimte in als je ook nog wat andere tassen mee wil nemen.

Iemand nog suggesties?

Zaterdag overigens proef-inpakken: Dan zal ik nog wel een foto/info delen van wat we allemaal hebben verzonnen.
Bakkie fiets tassen om dingen buiten je fiets te 'hangen'
Kan je ook een kinderfiets achter de bakfiets slepen :9
https://www.bakkiecycles.fr/nl/3-bakkies-fietstassen
YouTube: Op fiets reis met de lovens explorer bakfiets
Gaat vooral om de thumbnail, niet het filmpje zelf

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18:23
Onze bakfiets heeft manuele Enviolo (2023). Zelf schakel ik versnellingen steeds mee naar lager bij het vertragen. Mijn partner vergeet dat soms bij het thuiskomen. Als ik daarna met de fiets wil vertrekken wil ik tijdens stilstaan eerst de versnelling van de hoogste naar de laagste stand brengen. Halverwege blokkeert dat en kan ik niet meer verder. Na een paar meter te rijden kan ik wel terug verder zakken.
Ik had het idee dat ik dat vroeger de versnelling wel volledig van hoogste naar laagste stan kon schakelen bij stilstand. Is er iemand die dat eens kan testen of meer weet over wat zou moeten lukken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:20
stefaan1o schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:33:
Onze bakfiets heeft manuele Enviolo (2023). Zelf schakel ik versnellingen steeds mee naar lager bij het vertragen. Mijn partner vergeet dat soms bij het thuiskomen. Als ik daarna met de fiets wil vertrekken wil ik tijdens stilstaan eerst de versnelling van de hoogste naar de laagste stand brengen. Halverwege blokkeert dat en kan ik niet meer verder. Na een paar meter te rijden kan ik wel terug verder zakken.
Ik had het idee dat ik dat vroeger de versnelling wel volledig van hoogste naar laagste stan kon schakelen bij stilstand. Is er iemand die dat eens kan testen of meer weet over wat zou moeten lukken?
Onze dealer heeft bij afhaling uitgelegd dat je stilstaand inderdaad niet het volledige bereik hebt, dus het lijkt mij normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb inmiddels mijn Lovens opgehaald! Helaas kreeg ik na enkele minuten al 4 foutmeldingen:

- probleem met snelheidssensor
- probleem met ABS sensor
- zwakke verbinding snelheidssensor
En nog een ABS-gerelateerde.

De eerste 50m heb ik ondersteuning en daarna houdt de boel ermee op. Echt enorm klote dit.

Gelukkig ben ik fietstechnisch redelijk begaafd en heb ik de fout ontdekt. De sensor kwam inderdaad niet dichtbij genoeg doordat er tussen de houder van de sensor en de sensor zelf een vulring geplaatst was. Die heb ik tussen de kop van de bout en de houder geplaatst en daarna was het probleem opgelost.

Wat fietst dat ding lekker zeg :*) automaat is ook geniaal. Mijn vrouw moet er nog erg aan wennen en die had nu liever een manuele versnelling gehad.

Overigens fietst hij zonder ondersteuning ook erg licht. Dat heb ik de eerste 15km mogen ervaren.

[ Voor 52% gewijzigd door Tjebakka op 12-06-2024 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
toevallig al een keer genoemd in dit topic;
NepGangster schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 09:37:
Ook hier een buisje er in. Toen ik 'm er uithaalde voor de foto zakte alles ook in.. Ding kan niet zonder dus..

Heel raar dat ie niet genoemd staat op de manual.
[Afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Iemand enig idee? Ik heb de Cliq plus controller verbonden met de naaf, die ook verbonden is met de Kiox. Ik krijg nu echter geen verbinding meer met de app. Is er een mogelijkheid dat dat nog kan, of zijn twee verbindingen de max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Tjebakka schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:04:
Iemand enig idee? Ik heb de Cliq plus controller verbonden met de naaf, die ook verbonden is met de Kiox. Ik krijg nu echter geen verbinding meer met de app. Is er een mogelijkheid dat dat nog kan, of zijn twee verbindingen de max?
2 verbindingen max. Voor een app en een controller zoals de Cliq of Kiox.
En hoe kom je aan de Cliq controller bij je gloednieuwe Lovens :+
Ze worden zonder geleverd sinds de enviolo gewoon aan de kiox kan verbinden.

En waar zit die snelheidssensor bij jou? Ik zie op mijn Lovens de plek waar die geschroefd wordt op normale elektrische fietsen (op het frame bij het achterwiel zit een plek om iets vast te schroeven die dan een magneet in het wiel kan tellen) maar heb de sensor zelf nog niet gevonden.

[ Voor 20% gewijzigd door Kodess op 13-06-2024 13:57 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaZZ
NepGangster schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:55:
[...]

toevallig al een keer genoemd in dit topic;

[...]
Heb er een mail overgestuurd en als het goed is ontvang ik de betreffende tentstok vandaag met de post, ontbrak inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Kodess schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:56:
[...]

En waar zit die snelheidssensor bij jou? Ik zie op mijn Lovens de plek waar die geschroefd wordt op normale elektrische fietsen (op het frame bij het achterwiel zit een plek om iets vast te schroeven die dan een magneet in het wiel kan tellen) maar heb de sensor zelf nog niet gevonden.
Mijne heeft toch echt een Cliq Plus controller op het stuur. Verbaasde mij ook dat die erop zat. Ik heb echter ook zeker weten het nieuwste model met de plastic beschermkapjes op de bak om beschadigingen van nagels tegen te gaan.

De versie met ABS heeft de sensor bij de remschijf zitten. Er zit een tweede schijf met allemaal gaatjes op de remschijven die word gebruikt voor zowel ABS als de snelheid. Op de versie zonder ABS zit de sensor op de chainstay. Dat is de horizontale buis tussen achterwiel en trapas.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 13-06-2024 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Kodess schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryqEfyvPkDvnsytLzbsWC_ayhRA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/oeU1aCHWawN6sAA9QRjZWhb9.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4unI78kStE6wBaMPs3xi76cbQwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xoSyF4i29wAOFYDo2Ny25uqs.jpg?f=fotoalbum_large

De nieuwe zonder ABS hebben deze om hun ventiel zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:20
Cooki schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 23:46:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

De nieuwe zonder ABS hebben deze om hun ventiel zitten.
Die hebben wij ook.
Iemand een tip om de achterband op te blazen zonder elke keer de magneet te verwijderen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
kingtim schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:37:

Iemand nog suggesties?

Wij hebben de buggy speciaal uitgezocht op het feit dat deze dichtklapt en dan aan een kant vrij "recht" is, zodat deze tegen de bagagedrager kan hangen.

Werkt prima. Let wel; is een andere fiets.

https://www.cargobikeforu....3035/page-94#post-190808

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• kingtim
Inpakdag! Zoals beloofd even een write-up & foto's:

Het betreft een lovens S75 auto die we inmiddels een kleine 6 maanden in gebruik hebben voor dagelijks gebruik. 2 jaar terug zijn we met een urban arrow (geleend van buren) op fietsvakantie geweest met onze 1-jarige. Dat beviel toendertijd zodanig goed dat we dit keer weer de hort op gaan met onze eigen bakfiets.

Inmiddels is er een 2e bij (dus 2 kinderen: 3 jr en 5 mndn).

Het plan:

Fiets richting camping (~80 km) & zet daar een tent neer. Vanaf daar kijken we per dag waar we naartoe (willen) gaan (voorlopig tripjes van ~20 km of gewoon lekker dreutelen in een zandbak om de hoek). Maar we slapen wel dus weer telkens op dezelfde plek.

Wat zijn de uitdagende dingen die mee moeten?:

- Tent geschikt voor een gezin van 4 man (kleine lichte tentjes zijn leuk, maar iets te spartaans als je ook nog met een baby opgescheept zit).
- Slaapspullen (zijn niet per sé zwaar, maar nemen wel èrg veel ruimte in).
- Iets om kinderen mee te vervoeren/in te laten slapen in de middag. De oudste kan wel een hoop meewandelen, maar heeft wel zo af en toe instortmomentjes (zeker op een week vakantie). De jongste kan in draagzak. Maar we wilden dus in ieder geval een buggy o.i.d. mee.

Waarmee gaan we?
- Vrouwlief met de Lovens, Ik op m'n saaie (niet elektrische!) stadsfietsje.

en dan nu: de Lovens!:

De bak:
- Peuter zit op het bankje.
- We hebben een melia babyschaal voor de kleine: Heeft een klein beetje nabewerking nodig gehad zodat de riemen er netjes doorheen konden maar is vele malen kleiner en makkelijker dan een maxi cosi& de kleine kan er goed in slapen. Zeker een aanrader zodra je baby een beetje stevig is.
- We hebben een lange teckel knuffel (een "worst" kussen) in de bak vastgezet met tie-wraps: fijne hoofdsteun voor de peuter om in slaap te vallen.
- Heb een elastieken net met oogbouten vastgezet (1 op 1 de opstelling van @PatP ) wat fenomenaal werkt in dagelijks gebruik maar ook erg fijn als je de de bak tot de nok toe vol wil stampen.
- Kleding, slaapmatjes e.d. zitten hier in de bak (en onder het bankje).
- Regenhuif met snacks.

De baggagedrager:
- @Kodess had 'm al geraden: maar wij hebben 2 stuks Bakkie fietstassen: Je mag ze eigenlijk geen fietstassen noemen vind ik: het zijn gewoon een paar slim geplaatste spanbanden. Maar dat maakt ze niet minder geniaal! Je kan echt beroerd gevormde & grote dingen in kwijt. De tent (15 kilo...) kan met passen en meten er in & een sporttas. voor overig grut wat niet meer in de bak paste.

Het stuur:
- Bidonhouder (hoezo heeft de lovens niet zelf hier gewoon bouten voor?)
- Quad-lock-ripoff voor de telefoon
- walkie talkie (gewoon omdat het grappig is, niet echt nuttig overigens).

De buggy:
- Tja, dit was dus nog het dilemma, wij hebben een koelstra simba buggy + steco buggy mee die we voor de korte tripjes gebruiken. Maar eerlijk: de bakfiets zat al èrg vol gestouwd & dit steekt best wel wat uit aan de zijkant. Uiteindelijk kregen we via-via nog een Thule Chariot te leen (wat eigenlijk het hele idee van een bakfiets een beetje teniet doet...) maar ik gok dat we die achter mijn fiets hangen met een paar lichte dingen (al een rondje met kinderen erin gefietst, maar denk niet dat ik het heel leuk ga vinden om dat 80 km vol te houden zonder ondersteuning). Fijne wel van de chariot is dat er gelijk 2 kinderen in kunnen als we gaan wandelen.

last minute tips & tricks zijn natuurlijk nog welkom :).

De foto's!:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeLTvdfkEAm_K-UluyqdbqIvrac=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yGdiqE6xf2j7alLB4jwRnfHR.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1wCcMcvzPU_HJKGgURxcj1dLXAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kwmhV9GTDLlOfr27UbkAw8l9.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBsuVil-9w45zjhp-dCWwjM3v-U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uS7EVC3oywSHr09oAR1tanDG.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
kingtim schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 14:13:
Inpakdag! Zoals beloofd even een write-up & foto's:

Het betreft een lovens S75 auto die we inmiddels een kleine 6 maanden in gebruik hebben voor dagelijks gebruik. 2 jaar terug zijn we met een urban arrow (geleend van buren) op fietsvakantie geweest met onze 1-jarige. Dat beviel toendertijd zodanig goed dat we dit keer weer de hort op gaan met onze eigen bakfiets.

Inmiddels is er een 2e bij (dus 2 kinderen: 3 jr en 5 mndn).

Het plan:

Fiets richting camping (~80 km) & zet daar een tent neer. Vanaf daar kijken we per dag waar we naartoe (willen) gaan (voorlopig tripjes van ~20 km of gewoon lekker dreutelen in een zandbak om de hoek). Maar we slapen wel dus weer telkens op dezelfde plek.

Wat zijn de uitdagende dingen die mee moeten?:

- Tent geschikt voor een gezin van 4 man (kleine lichte tentjes zijn leuk, maar iets te spartaans als je ook nog met een baby opgescheept zit).
- Slaapspullen (zijn niet per sé zwaar, maar nemen wel èrg veel ruimte in).
- Iets om kinderen mee te vervoeren/in te laten slapen in de middag. De oudste kan wel een hoop meewandelen, maar heeft wel zo af en toe instortmomentjes (zeker op een week vakantie). De jongste kan in draagzak. Maar we wilden dus in ieder geval een buggy o.i.d. mee.

Waarmee gaan we?
- Vrouwlief met de Lovens, Ik op m'n saaie (niet elektrische!) stadsfietsje.

en dan nu: de Lovens!:

De bak:
- Peuter zit op het bankje.
- We hebben een melia babyschaal voor de kleine: Heeft een klein beetje nabewerking nodig gehad zodat de riemen er netjes doorheen konden maar is vele malen kleiner en makkelijker dan een maxi cosi& de kleine kan er goed in slapen. Zeker een aanrader zodra je baby een beetje stevig is.
- We hebben een lange teckel knuffel (een "worst" kussen) in de bak vastgezet met tie-wraps: fijne hoofdsteun voor de peuter om in slaap te vallen.
- Heb een elastieken net met oogbouten vastgezet (1 op 1 de opstelling van @PatP ) wat fenomenaal werkt in dagelijks gebruik maar ook erg fijn als je de de bak tot de nok toe vol wil stampen.
- Kleding, slaapmatjes e.d. zitten hier in de bak (en onder het bankje).
- Regenhuif met snacks.

De baggagedrager:
- @Kodess had 'm al geraden: maar wij hebben 2 stuks Bakkie fietstassen: Je mag ze eigenlijk geen fietstassen noemen vind ik: het zijn gewoon een paar slim geplaatste spanbanden. Maar dat maakt ze niet minder geniaal! Je kan echt beroerd gevormde & grote dingen in kwijt. De tent (15 kilo...) kan met passen en meten er in & een sporttas. voor overig grut wat niet meer in de bak paste.

Het stuur:
- Bidonhouder (hoezo heeft de lovens niet zelf hier gewoon bouten voor?)
- Quad-lock-ripoff voor de telefoon
- walkie talkie (gewoon omdat het grappig is, niet echt nuttig overigens).

De buggy:
- Tja, dit was dus nog het dilemma, wij hebben een koelstra simba buggy + steco buggy mee die we voor de korte tripjes gebruiken. Maar eerlijk: de bakfiets zat al èrg vol gestouwd & dit steekt best wel wat uit aan de zijkant. Uiteindelijk kregen we via-via nog een Thule Chariot te leen (wat eigenlijk het hele idee van een bakfiets een beetje teniet doet...) maar ik gok dat we die achter mijn fiets hangen met een paar lichte dingen (al een rondje met kinderen erin gefietst, maar denk niet dat ik het heel leuk ga vinden om dat 80 km vol te houden zonder ondersteuning). Fijne wel van de chariot is dat er gelijk 2 kinderen in kunnen als we gaan wandelen.

last minute tips & tricks zijn natuurlijk nog welkom :).

De foto's!:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Vet!

Heb je een 600Wh accu of 2 mee of laadstops etc?
Die bakkies zijn inderdaad echt handig. Je zou er dus zelfs nog 2 kunnen bevestigen op de zijkanten van de bak.
Dat zadel staat wel op standje lang zeg :9

Ik ben afgelopen vrijdag met de 2 kids (3,5 en 1,5) 33 km gegaan naar ons vakantiehuisje. Vrouw met de -2 maanden oude derde gingen met de auto :+
500Wh accu kon nog 7 km, kinderen hielden het gemakkelijk vol, 2 pitstopjes voor wat fruit.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
Kodess schreef op zondag 16 juni 2024 @ 19:35:
[...]

Vet!

Heb je een 600Wh accu of 2 mee of laadstops etc?
Dat zadel staat wel op standje lang zeg :9
725Wh accu, kan je ongeveer 80 km mee (sterk afhankelijk van de route/sportief heid/gewicht natuurlijk). Maar uiteindelijk 1 uur tussenstop gedaan en daar tussendoor geladen. Denk dat het anders net niet was gelukt.

Vind je dit lang? We zijn beide 1.80-ish en kunnen gemakkelijk nog een beetje bij de grond & een beetje normaal trappen. Al zal ik eerlijk toegeven dat ik geen idee heb wat de perfecte zadelhoogte is.

Bakkie aan zijkant heb ik overwogen, maar voel me soms al een beetje bezwaard met zo'n enorm ding. Nog breder voelt dan asociaal (al valt een tas aan de zijkant mee hoor, zeker als je m iets naar binnen toe trekt met een touwtje.

Laf dat je 3e ook niet gewoon in die bakfiets springt overig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Heb je geen last van dat gerammel van lockride?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LaZZ
Cooki schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:26:
[...]

Heb je geen last van dat gerammel van lockride?
Heb er verschillende taptjes met een soort dempende werking tussen geplakt, daarna was het goed. Daarvoor was het inderdaad heel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Beschermen jullie de Kiox 300, zo ja hoe/waarmee?
Pagina: 1 ... 10 ... 16 Laatste