Inpakdag! Zoals beloofd even een write-up & foto's:
Het betreft een lovens S75 auto die we inmiddels een kleine 6 maanden in gebruik hebben voor dagelijks gebruik. 2 jaar terug zijn we met een urban arrow (geleend van buren) op fietsvakantie geweest met onze 1-jarige. Dat beviel toendertijd zodanig goed dat we dit keer weer de hort op gaan met onze eigen bakfiets.
Inmiddels is er een 2e bij (dus 2 kinderen: 3 jr en 5 mndn).
Het plan:
Fiets richting camping (~80 km) & zet daar een tent neer. Vanaf daar kijken we per dag waar we naartoe (willen) gaan (voorlopig tripjes van ~20 km of gewoon lekker dreutelen in een zandbak om de hoek). Maar we slapen wel dus weer telkens op dezelfde plek.
Wat zijn de uitdagende dingen die mee moeten?:
- Tent geschikt voor een gezin van 4 man (kleine lichte tentjes zijn leuk, maar iets te spartaans als je ook nog met een baby opgescheept zit).
- Slaapspullen (zijn niet per sé zwaar, maar nemen wel èrg veel ruimte in).
- Iets om kinderen mee te vervoeren/in te laten slapen in de middag. De oudste kan wel een hoop meewandelen, maar heeft wel zo af en toe instortmomentjes (zeker op een week vakantie). De jongste kan in draagzak. Maar we wilden dus in ieder geval een buggy o.i.d. mee.
Waarmee gaan we?
- Vrouwlief met de Lovens, Ik op m'n saaie (niet elektrische!) stadsfietsje.
en dan nu: de Lovens!:
De bak:
- Peuter zit op het bankje.
- We hebben een melia babyschaal voor de kleine: Heeft een klein beetje nabewerking nodig gehad zodat de riemen er netjes doorheen konden maar is vele malen kleiner en makkelijker dan een maxi cosi& de kleine kan er goed in slapen. Zeker een aanrader zodra je baby een beetje stevig is.
- We hebben een lange teckel knuffel (een "worst" kussen) in de bak vastgezet met tie-wraps: fijne hoofdsteun voor de peuter om in slaap te vallen.
- Heb een elastieken net met oogbouten vastgezet (1 op 1 de opstelling van @
PatP ) wat fenomenaal werkt in dagelijks gebruik maar ook erg fijn als je de de bak tot de nok toe vol wil stampen.
- Kleding, slaapmatjes e.d. zitten hier in de bak (en onder het bankje).
- Regenhuif met snacks.
De baggagedrager:
- @
Kodess had 'm al geraden: maar wij hebben 2 stuks Bakkie fietstassen: Je mag ze eigenlijk geen fietstassen noemen vind ik: het zijn gewoon een paar slim geplaatste spanbanden. Maar dat maakt ze niet minder geniaal! Je kan echt beroerd gevormde & grote dingen in kwijt. De tent (15 kilo...) kan met passen en meten er in & een sporttas. voor overig grut wat niet meer in de bak paste.
Het stuur:
- Bidonhouder (hoezo heeft de lovens niet zelf hier gewoon bouten voor?)
- Quad-lock-ripoff voor de telefoon
- walkie talkie (gewoon omdat het grappig is, niet echt nuttig overigens).
De buggy:
- Tja, dit was dus nog het dilemma, wij hebben een koelstra simba buggy + steco buggy mee die we voor de korte tripjes gebruiken. Maar eerlijk: de bakfiets zat al èrg vol gestouwd & dit steekt best wel wat uit aan de zijkant. Uiteindelijk kregen we via-via nog een Thule Chariot te leen (wat eigenlijk het hele idee van een bakfiets een beetje teniet doet...) maar ik gok dat we die achter mijn fiets hangen met een paar lichte dingen (al een rondje met kinderen erin gefietst, maar denk niet dat ik het heel leuk ga vinden om dat 80 km vol te houden zonder ondersteuning). Fijne wel van de chariot is dat er gelijk 2 kinderen in kunnen als we gaan wandelen.
last minute tips & tricks zijn natuurlijk nog welkom

.
De foto's!: