Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-09 21:49
zunrob schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:49:
Beschermen jullie de Kiox 300, zo ja hoe/waarmee?
Ik heb dit hoesje aan mn sleutel hangen. dus afstappen > fiets op slot > scherm eraf > fiets gaat dan vanzelf uit > sleutel heb ik in de hand, dus tasje open ritsen Kiox erin.

Ik vind het fijn op deze manier.
Link naar benoemde hoesje.

Verder een simpele screen protector op t scherm zelf.
Link naar benoemde screen protector

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 00:26
Ik heb deze aan de sleutelbos: link naar amazon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Laatst online: 09-09 11:12
kingtim schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 19:37:
Volgende week ga ik op fietsvakantie met de 2 kinderen & partner.
We hebben al het e.e.a. aan fietstassen & opberg truukjes zodat we een enorme hoeveelheid spullen kwijt kunnen (zonder dat kinderen bedolven worden). Alleen zit ik nog een beetje in dubio met de buggy.

Wij hebben een Steco Buggy mee waar een paraplubuggy achterop je fiets kan, maar heel eerlijk: dat vind ik niet super solide aanvoelen (al hebben we er al eerder 500 km mee afgelegd... Noem het "ongefundeerde onderbuikgevoelens"). Maar ik vraag mij dus wel af: wat zijn jullie buggy-meeneem oplossingen?

Ik heb ooit iemand gespot met een buggy aan de zijkant/onderkant van de bak (aan de buitenkant dus, niet erin). Maar hoe dat werkte heb ik niet helemaal kunnen achterhalen. (iemand ideeen?).

Buggy ìn de bak kan ook natuurlijk. maar dat neemt wel veel ruimte in als je ook nog wat andere tassen mee wil nemen.

Iemand nog suggesties?

Zaterdag overigens proef-inpakken: Dan zal ik nog wel een foto/info delen van wat we allemaal hebben verzonnen.
Het is misschien een out-of-the-box idee, maar is het een optie om de buggy thuis te laten en een draagdoek/draagzak mee te nemen? Scheelt veel ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 10:26
DrSpixel schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 11:58:
[...]

Het is misschien een out-of-the-box idee, maar is het een optie om de buggy thuis te laten en een draagdoek/draagzak mee te nemen? Scheelt veel ruimte.
Ik ben super pro-draagdoek. Alleen is dat met 2 kinderen (waarvan 1 bijna 3) vrijwel niet te doen.

De korte tripjes doen we dit wel overigens. Baby in draagdoek en de peuter gewoon zelf laten lopen en veel tussenstops. Ook hebben we zo'n monkeysling wat erg goed doet bij peuters (mn vrouw draagt t kind gewoon op dr heupen, die heb ik niet...). Maar ook dat vind ik lastig combineren met baby.

Maar als je een tip hebt voor baby/peuter combi draag-idee: ik hou mij aanbevolen!

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-09 18:49
zunrob schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 23:49:
Beschermen jullie de Kiox 300, zo ja hoe/waarmee?
Kiox thuislaten :-) Bij ons kan je ook zonder deze fietsen. Voor de meeste korte ritjes hebben we dat niet nodig. Batterijlading en ondersteuningsstand is zichtbaar via de bedieningsknoppen.

( we hebben ook zo'n screenprotector maar die had ik gekocht voor ik wist dat we ook zonder het kioxdisplay konden fietsen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:19
Help. De Enviolo was door de fietsenmaker gekoppeld aan de Kiox. Nu wou ik de eigen telefoon koppelen, dus knopje ingedrukt voor drie seconden en verbonden. Ik kan in de app alles zien. Alleen nu zegt de Kiox dat ie geen verbinding op kan bouwen met de Enviolo? Ook zie ik op de Enviolo geen blauw lampje meer branden... Kan iemand helpen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FA1y0GDbKi4ERhXhtDhv3cTMj6s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8tb437KqRC8WTAgrPDeyvgE1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 33% gewijzigd door zunrob op 22-06-2024 19:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

zunrob schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 18:54:
Help. De Enviolo was door de fietsenmaker gekoppeld aan de Kiox. Nu wou ik de eigen telefoon koppelen, dus knopje ingedrukt voor drie seconden en verbonden. Ik kan in de app alles zien. Alleen nu zegt de Kiox dat ie geen verbinding op kan bouwen met de Enviolo? Ook zie ik op de Enviolo geen blauw lampje meer branden... Kan iemand helpen?

[Afbeelding]
Heb je toevallig ook zo'n Cliq Plus op je stuur? Je Enviolo kan maar 2 verbindingen aan. Eentje naar je telefoon + kiox of kiox + cliq module bijvoorbeeld. Je kan de naaf opnieuw koppelen in de flow app van Bosch onder instellingen > je e-bike instellingen beheren > eBike pas > eBike onderdelen en dan even de eShift verwijderen en opnieuw toevoegen.

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Tjebakka schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 19:54:
[...]

Heb je toevallig ook zo'n Cliq Plus op je stuur? Je Enviolo kan maar 2 verbindingen aan. Eentje naar je telefoon + kiox of kiox + cliq module bijvoorbeeld. Je kan de naaf opnieuw koppelen in de flow app van Bosch onder instellingen > je e-bike instellingen beheren > eBike pas > eBike onderdelen en dan even de eShift verwijderen en opnieuw toevoegen.
Nee, geen Cliq. Ik heb nu de koppeling verwijderd in de Enviolo app (en niet meer toegevoegd) en daarna opnieuw toegevoegd in de Bosch app en het werkt weer!

Het lijkt er dus op dat ie niet verbinding met de telefoon en de Kiox kan hebben. Wel jammer, had de app graag er naast gehad om af en toe te checken op software updates.

Overigens merk ik dat zodra de motor (Performance Line) ondersteund, er een geluid te horen is wat zich het best laat omschrijven als "schaven", alsof er plastic langs plastic gaat. Hoor je niet als de ondersteuning op Off staat, dus komt echt uit de motor. Is me bij de proefritjes niet zo opgevallen, toen hoorde ik eigenlijk alleen het zoemen van de elektromotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Laatst online: 09-09 11:12
kingtim schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 13:24:
[...]

Ik ben super pro-draagdoek. Alleen is dat met 2 kinderen (waarvan 1 bijna 3) vrijwel niet te doen.

De korte tripjes doen we dit wel overigens. Baby in draagdoek en de peuter gewoon zelf laten lopen en veel tussenstops. Ook hebben we zo'n monkeysling wat erg goed doet bij peuters (mn vrouw draagt t kind gewoon op dr heupen, die heb ik niet...). Maar ook dat vind ik lastig combineren met baby.

Maar als je een tip hebt voor baby/peuter combi draag-idee: ik hou mij aanbevolen!
Nice goed om te horen dat jullie daar al over nagedacht hebben. Ik weet niet waar jullie heengaan, maar is het een grotere stad met bewaakte fietsenstallingen dan kan je daar vaak een buggy lenen of huren voor een symbolisch bedrag. Of anders adviseer ik de Cybex Libelle Buggy. Deze hebben wij genomen omdat die in de bak van onze Dolly past. Maar evt kan hij ook onder een elastiek/spin op je fietstassen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Even een sanity check. We hadden gekozen voor een Performance Line motor, omdat die tijdens de proefrit wel echt stiller (in mijn herinnering nauwelijks hoorbaar) was dan de Cargo Line, maar om eerlijk te zijn vind ik onze eigen fiets best wel luid. Ik snap dat dit een heel subjectieve vraag is, maar horen jullie de Performance Line motor ook als jullie fietsen?

[ Voor 7% gewijzigd door zunrob op 23-06-2024 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

zunrob schreef op zondag 23 juni 2024 @ 16:12:
Even een sanity check. We hadden gekozen voor een Performance Line motor, omdat die tijdens de proefrit wel echt stiller (in mijn herinnering nauwelijks hoorbaar) was dan de Cargo Line, maar om eerlijk te zijn vind ik onze eigen fiets best wel luid. Ik snap dat dit een heel subjectieve vraag is, maar horen jullie de Performance Line motor ook als jullie fietsen?
Ja, maar ik hoor de active line motor van de fiets van m'n vrouw ook hoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cooki
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 12:59
Ik hoor dat zoemende geluid van de cargo line, maar dat went en ik kan ervan genieten.
Ik zou me niet druk maken, daarnaast heb je dikke garantie erop

[ Voor 27% gewijzigd door Cooki op 24-06-2024 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Cooki schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:36:
Ik hoor dat zoemende geluid van de cargo line, maar dat went en ik kan ervan genieten.
Ik zou me niet druk maken, daarnaast heb je dikke garantie erop
Dank voor je reactie. Dat de Cargo Line zoemt weten we inderdaad, vandaar ook onze keuze voor de Performance Line, die tijdens testritten vrij stil was. Blijkbaar is ons exemplaar wat luidruchtiger. Mocht iemand in de buurt van Nijmegen wonen en eens willen vergelijken houd ik me aanbevolen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
Hallo,

Ik heb een vraag over de Melia peuterschaal, op internet lees ik meerdere verhalen en ik heb geen idee waar we nou precies voor moeten kiezen.

We waren van plan om de Melia peuterschaal 4 seasons (comfort?) te halen. Wat hebben we nou precies nodig kwa bevestiging?

- Fietsmaken geeft aan gewoon via bestaande 3 riem bevestiging van de lovens
- via Lovens peuterschaal adapter? https://lovensbikes.com/product/peuterschaal-adapter/
- Op melia website zelf kan je ook een aansluiting kopen voor de lovens

Wat is jullie advies hier over? We willen niet bezuinigen op veiligheid. (en maak een 3 of 5 riems nog uit of heb je op de lovens altijd 3 riems?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:23

nrg

@nemesls Tja, zoveel mensen, zoveel meningen. Ik heb een (denk ik) vrij universele peuterschaal van een vriend (met bakfiets.nl bakfiets) geleend die gewoon op het bankje staat en waar de originele Lovens gordel doorheen gaat. Peuter zit dus met schaal en al vast aan het bankje. Heb niet het idee dat dat onveiliger is dan een andere oplossing. Enige nadeel is dat als de gordel niet vastzit, die peuterschaal wat los zit. Maar zó lang gebruik je dat ding toch niet dus dat accepteer ik voor die paar maanden even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

nemesls schreef op dinsdag 25 juni 2024 @ 11:02:
Hallo,

Ik heb een vraag over de Melia peuterschaal, op internet lees ik meerdere verhalen en ik heb geen idee waar we nou precies voor moeten kiezen.

We waren van plan om de Melia peuterschaal 4 seasons (comfort?) te halen. Wat hebben we nou precies nodig kwa bevestiging?

- Fietsmaken geeft aan gewoon via bestaande 3 riem bevestiging van de lovens
- via Lovens peuterschaal adapter? https://lovensbikes.com/product/peuterschaal-adapter/
- Op melia website zelf kan je ook een aansluiting kopen voor de lovens

Wat is jullie advies hier over? We willen niet bezuinigen op veiligheid. (en maak een 3 of 5 riems nog uit of heb je op de lovens altijd 3 riems?)
Je moet die peuter en babyschalen zien als een soort verkleiner. Niet als stoel an sich. Je kan de riempjes van de bakfiets gebruiken en door de schaal heen steken/halen. Als je kind er vervolgens in zit zou de peuterschaal ook prima strak moeten zitten. Dus in principe kun je voor het meest simpele universele model gaan zonder adapters en dergelijke.

Die adapter fixeert volgens mij die peuterschaal aan de bakfiets. Maar zoals hierboven vermeld zit je stoeltje met de normale gordels én je kind erin gewoon vast. Alleen niet zo super vast als er geen kind in zit.

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 26-06-2024 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:51
Vooruitlopend op de ontvangst van mijn Lovens S75 ben ik in de markt om de hier populaire Suntour SP12-NCX zadelpen aan te schaffen. Kan alleen niet zo 1,2,3 achterhalen welke diameter + lengte ik nodig heb. Iemand die opheldering kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabant
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
@snep Amai zeg, wat een complex ding! Als de pin te dun is, is een vulbus wellicht een oplossing.
Size matters tenslotte...

KPN is een drieletterwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:47
snep schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:30:
Vooruitlopend op de ontvangst van mijn Lovens S75 ben ik in de markt om de hier populaire Suntour SP12-NCX zadelpen aan te schaffen. Kan alleen niet zo 1,2,3 achterhalen welke diameter + lengte ik nodig heb. Iemand die opheldering kan geven?
Diameter is afhankelijk van het frame. Te klein is geen probleem, te groot wel. Lengte is afhankelijk van je eigen lengte en de lengte in het frame. Daarvoor kan je eventueel de langste kopen en zelf inkorten. Maar ik zou Lovens benaderen met deze vraag. Of wachten totdat je fiets er is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

snep schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 13:30:
31.6mm is de diameter. 350mm lengte is het meest gangbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemesls
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:43
Tjebakka schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 09:47:
[...]

Je moet die peuter en babyschalen zien als een soort verkleiner. Niet als stoel an sich. Je kan de riempjes van de bakfiets gebruiken en door de schaal heen steken/halen. Als je kind er vervolgens in zit zou de peuterschaal ook prima strak moeten zitten. Dus in principe kun je voor het meest simpele universele model gaan zonder adapters en dergelijke.

Die adapter fixeert volgens mij die peuterschaal aan de bakfiets. Maar zoals hierboven vermeld zit je stoeltje met de normale gordels én je kind erin gewoon vast. Alleen niet zo super vast als er geen kind in zit.
Bedankt @nrg en @Tjebakka! Nu weet ik genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snep
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:51
Tjebakka schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 14:34:
[...]

31.6mm is de diameter. 350mm lengte is het meest gangbaar.
Dank - is besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Voor diegenen met een los kettingslot: hoe nemen jullie deze mee? Hebben jullie een tasje waar je hem in stopt, zo ja welke?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

zunrob schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:59:
Voor diegenen met een los kettingslot: hoe nemen jullie deze mee? Hebben jullie een tasje waar je hem in stopt, zo ja welke?
Ik leg hem altijd onder het bankje, achter die 'balk'. Zo zit hij een beetje klem tijdens het rijden en hoor ik hem niet rammelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gillonde
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:56
zunrob schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 22:59:
Ik heb deze zak van ikea("Stickat") over de rand van de bak hangen, daar past het slot redelijk goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Gewoon door een gat in de zijkant en dan in de bak laten hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrunknown223
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 10:22
zunrob schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 20:04:
[...]

Nee, geen Cliq. Ik heb nu de koppeling verwijderd in de Enviolo app (en niet meer toegevoegd) en daarna opnieuw toegevoegd in de Bosch app en het werkt weer!

Het lijkt er dus op dat ie niet verbinding met de telefoon en de Kiox kan hebben. Wel jammer, had de app graag er naast gehad om af en toe te checken op software updates.

Overigens merk ik dat zodra de motor (Performance Line) ondersteund, er een geluid te horen is wat zich het best laat omschrijven als "schaven", alsof er plastic langs plastic gaat. Hoor je niet als de ondersteuning op Off staat, dus komt echt uit de motor. Is me bij de proefritjes niet zo opgevallen, toen hoorde ik eigenlijk alleen het zoemen van de elektromotor.
@zunrob Ik heb dus zojuist ook de Enviolo met de app gekoppeld. Vervolgens de Lovens aangezet: geen koppeling met eShift. Dus ik heb net als jou de verbinding in de Enviolo app verbroken en de Enviolo uit de Bluetooth lijst gehaald van mijn telefoon. Als ik vervolgens de Bosch app open dan staat de Enviolo niet tussen de componenten en als ik een apparaat probeer toe te voegen dan wordt hij ook niet gevonden terwijl hij wel in koppelmodus staat.

Heeft iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrunknown223 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 14:50:
[...]

@zunrob Ik heb dus zojuist ook de Enviolo met de app gekoppeld. Vervolgens de Lovens aangezet: geen koppeling met eShift. Dus ik heb net als jou de verbinding in de Enviolo app verbroken en de Enviolo uit de Bluetooth lijst gehaald van mijn telefoon. Als ik vervolgens de Bosch app open dan staat de Enviolo niet tussen de componenten en als ik een apparaat probeer toe te voegen dan wordt hij ook niet gevonden terwijl hij wel in koppelmodus staat.

Heeft iemand nog suggesties?
Probeer het nog eens? Ik heb eerst in de eFlow app de Enviolo verwijderd. Sowieso de fiets uit en aan gezet. Toen in de eFlow app componenten toevoegen, Enviolo ook in koppel modus en toen werkte het na een tijdje wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrunknown223
Gekke is dat de Enviolo helemaal niet zichtbaar is in de eFlow app, en ik hem dus ook niet kan verwijderen. Ik probeer hem toe te voegen maar er wordt geen apparaat gevonden. Ik zal contact opnemen met de dealer. Onhandig, maar hij houdt wel gewoon de ingestelde cadans vast. Dank je in ieder geval voor de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrunknown223 schreef op donderdag 27 juni 2024 @ 21:27:
Gekke is dat de Enviolo helemaal niet zichtbaar is in de eFlow app, en ik hem dus ook niet kan verwijderen. Ik probeer hem toe te voegen maar er wordt geen apparaat gevonden. Ik zal contact opnemen met de dealer. Onhandig, maar hij houdt wel gewoon de ingestelde cadans vast. Dank je in ieder geval voor de reactie.
Bij mij ging dat toevoegen ook niet lekker. Leek wel alsof ie tijdens het pairen geen stabiele verbinding kreeg. Na een paar pogingen lukte het.

Anders even de accu eruit, alle spanning uit het systeem en dan nog eens proberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrunknown223
Helaas. Hij kan niet worden gevonden. Ik zal het de dealer vragen komende week. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Laatst online: 17:11
Na een lang proces van overwegen en afwegen (en het met veel interesse doornemen van dit hele topic) gaan we hier ook een Lovens (s75) aanschaffen. In proefritten hebben we ook het automatisch schakelen ervaren en vonden we dat bij het fietsen een erg prettige ervaring.

Ook in dit topic lezen we positieve ervaringen met het automatisch schakelen op basis van cadans. Echter vragen we ons nog 1 ding af waarover we nergens informatie kunnen vinden:

Hoe wordt er geschakeld als de verbinding (bijvoorbeeld Kiox niet geplaatst) of voeding (bijvoorbeeld door lege accu) niet werkt? Blijft dan de ingestelde cadans staan en werkt het automatisch schakelen nog gewoon? Of functioneert die functionaliteit dan niet meer en zit je mogelijk met een hele lichte of zware versnelling?

Technologie kan heel prettig zijn als het werkt, maar ik ben ook altijd beducht op de kans op uitval en wat dan nog mogelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er wordt niet geschakeld zonder Kiox, hij lijkt terug te vallen op een lage versnelling dan zodat je toch nog vooruit raakt en niet omvalt omdat je te hard moet trappen.

Ook al een keer gehad dat de batterij volledig leegraakte op een paar meter van huis, toen leek de automaat wel gewoon vast te blijven zitten in de versnelling waarin hij zat toen er nog stroom was. Zolang je rijdt is dat wel prettig. Wat er bij het eerste rode licht gebeurde kan ik me niet meer herinneren :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
Hu?! Niet geschakeld zonder kiox? Bij mij is dat niet het geval. Ik kan gewoon zonder kastje lekker gaan trappen & hij doet het. (overigens heb ik niet die update waar ie verbonden is aan de enviolo).

Batterij volledig leeg is wel volgens mij gewoon stoppen met schakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
kingtim schreef op maandag 1 juli 2024 @ 19:58:
Hu?! Niet geschakeld zonder kiox? Bij mij is dat niet het geval. Ik kan gewoon zonder kastje lekker gaan trappen & hij doet het. (overigens heb ik niet die update waar ie verbonden is aan de enviolo).

Batterij volledig leeg is wel volgens mij gewoon stoppen met schakelen.
Bij ons werkt het zonder Kiox ook prima. Bij ons wel verbonden met de Kiox.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 01-07-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochem05
  • Laatst online: 17:11
Dank voor jullie ervaringen. Wat stroom in de batterij lijkt dus wel nodig (ergens ook wel logisch) om te kunnen schakelen.

Voelt toch wel als een nadeel dat je fiets gelijk niet meer goed functioneert zonder juice. Maar eens een nachtje over slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
jochem05 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:29:
Dank voor jullie ervaringen. Wat stroom in de batterij lijkt dus wel nodig (ergens ook wel logisch) om te kunnen schakelen.

Voelt toch wel als een nadeel dat je fiets gelijk niet meer goed functioneert zonder juice. Maar eens een nachtje over slapen.
Dat is 1 van de redenen dat ik een handmatige traploze versnelling heb (werkt altijd), en dat extra geld heb ik in 85nm gestoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Urban Arrow heeft een nieuw model: de FamilyNext met voorvorkvering. Balen. We hebben die van ons net een week.

Overigens, er is geen algemeen bakfiets topic, is het geen idee om die aan te maken/om deze daarvoor om te dopen?

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 02-07-2024 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

zunrob schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:04:
Urban Arrow heeft een nieuw model: de FamilyNext met voorvorkvering. Balen. We hebben die van ons net een week.

Overigens, er is geen algemeen bakfiets topic, is het geen idee om die aan te maken/om deze daarvoor om te dopen?
Lijkt me een goed idee op zich! Had wel verwacht dat de Next stuurkabels zou krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:27
jochem05 schreef op maandag 1 juli 2024 @ 22:29:

Ik kan me niet voorstellen dat hij niet schakelt als de batterij 'leeg' is.
De motor heeft veel W nodig om in beweging te komen, voor de motor is de batterij veel eerder 'op' dan voor de verlichting en enviolo.
Als je batterij op is doet je verlichting het gewoon nog, die naaf zal ook niet veel kosten W kosten om eerlijk te zijn. Ik verwacht dat die het dan gewoon nog een tijdje doet.
Hij doet het ook zonder Kiox of andere BT verbindingen gewoon. Ik heb wel eens (niet vaak hoor) dat de verbinding tussen de Enviolo en de Kiox niet goed tot stand komt, maar dat boeit niet want dat is alleen nodig om de RPM aan te passen, wat hoogstens 1x per maand voorkomt.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GloriX
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
zunrob schreef op dinsdag 2 juli 2024 @ 23:04:

Poh, net zondag een Urban Arrow Family besteld. Jammer dat de Next alleen in zo’n zware uitvoering beschikbaar is, dat heb ik helemaal niet nodig….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiBe
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 21-07-2024
Heel fijn dit forum! Wij hebben inmiddels ook onze Lovens besteld.

Nu ben ik wel benieuwd naar welke keuze jullie gemaakt hebben voor een verzekering? Bij Kingpolis zie ik dat je voor 5j kunt kiezen, en bij de ANWB is dit bijv. 3j.

Benieuwd naar jullie keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrunknown223
LiBe schreef op woensdag 10 juli 2024 @ 15:50:
Heel fijn dit forum! Wij hebben inmiddels ook onze Lovens besteld.

Nu ben ik wel benieuwd naar welke keuze jullie gemaakt hebben voor een verzekering? Bij Kingpolis zie ik dat je voor 5j kunt kiezen, en bij de ANWB is dit bijv. 3j.

Benieuwd naar jullie keuzes!
Heb via Enra voor 5 jaar gedaan. Garantie via dealer was namelijk ook 5 jaar. En daarmee dus ook 5 jaar De Tracefy afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:56
Heeft er iemand ervaring met een (Melia) peuterschaal voorin in de bakfiets? Of het inzicht of dit uberhaupt kan wanneer er een voorbankje in de bakfiets zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
argi schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 22:22:
Heeft er iemand ervaring met een (Melia) peuterschaal voorin in de bakfiets? Of het inzicht of dit uberhaupt kan wanneer er een voorbankje in de bakfiets zit?
Zeker, zie mijn verhaaltje over mn vakantie inpak kunsten van n tijdje terug voor fotos (https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/79284318).

Heb alleen geen voorbankje maar denk dat het goed te combineren is: zo ver steekt die schaal nl. niet uit. Vraag mij eerder altijd af hoe t past mèt voorbankje en 3 kinderen. Lijkt me altijd onvermijdelijk dat ze met voeten knus bij elkaar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argi
Dankjewel kingtim! Hoe heb je de peuterschaal erin gezet? Waar steunt die op? Neem aan dat die niet op de vloer van de bak steunt? Ben erg benieuwd!

Zat overigens zelf te denken om de peuterschaal andersom te monteren, dus tegen de rijrichting in. Was er niet opgekomen om het met de rijrichting mee neem te zetten. Was dat een bewuste keuze? En wat zijn je overwegingen geweest?

Zo’n bakkie fietstas heb ik van de week aangeschaft. Echt geniaal! Bedankt voor de tip destijds! Heb drie kinderen (0, 2 en 4). Nu kan ik voor de kleinste een buggy meenemen 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
@argi : ik heb de schaal gewoon op t bankje gezet: de gordels van de lovens zelf heb ik er doorheen getrokken (vandaar dat ie naar voren kijkt). Dus de schaal is echt puur als extra steuntje/opvulling. Wel hadden we nog een handdoek opgerold en eronder gelegd zodat deze iets verder naar achteren leunt.

Ook al naar maxi cosi adapter gekeken? Die monteer je wel naar achteren toe (voorbankje is dan nutteloos overigens). Maar eerlijk: ben heeel blij dat mn baby (4 mnd) stevig genoeg is om in de schaal te zitten, scheelt veel ruimte en gedoe.

[ Voor 3% gewijzigd door kingtim op 14-07-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argi
@kingtim Ik heb nu de maxi cosi, maar daar begint de kleinste wat te groot voor te worden…

Zat nog even naar je foto’s te kijken, maar ik had toch de indruk dat bij jou de peuterschaal achterin de bak staat ipv voorin? En dat het voorste in de bak toch een tas is of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
Ooooh! Bij mij klikt nu pas wat je bedoelt.

Ja, peuter schaal zit naast het "gewone" bankje (kijkend naar voren). Ik heb niet het bankje wat naar achteren kijkt (daar zit een shitload aan baggage ja).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Ik heb vanmorgen de binnenband van het voorwiel vervangen (voor een dikke heavy duty variant, dat terzijde). Remklauw liep daarna enorm aan en dat heb ik weten te fixen.

Dus hierbij mijn best practice!

- Verwijder het voorwiel. Let erop dat er een extra ringetje tussen de naaf en het frame kan zitten. Deze heb je nog nodig dus raak die niet kwijt!
- Haal met een kunststof bandenlichter 1 kant van de band van de velg
- Verwijder de binnenband
- Pomp de nieuwe binnenband een beetje op zodat deze vorm krijgt
- Zet de nieuwe binnenband in de velg en doe de buitenband weer netjes in de velg.
- Pomp de band op tot 4 bar

Plaats nu het voorwiel weer terug in de voorvork. Het eerder genoemde ringetje plaats je tussen de voorvork en de naaf aan de kant van de remschijf. Doe nu de steekas door de vork en het wiel. Dit is een beetje priegelwerk vanwege het ringetje. Draai nu de steekas aan op het juiste moment (10Nm).

Draait je wiel zonder aanlopen? Mooi! Dan hoef je niks te doen. Heb je nog wel last van een aanlopende schijfrem? Doe dan het volgende:

- Draai de boutjes van je remklauw een beetje los. 1,5 - 2 slagen zou genoeg moeten zijn. Je moet de remklauw een klein beetje kunnen bewegen.
- Vervolgens knijp je de voorrem in, of dit laat je door iemand doen. Tip: gebruik een elastiek om de remhendel vast te zetten aan je handvat.
- Draai nu de boutjes van de remschijf weer vast op ~ 6Nm
- Voila! Je remklauw is gecentreerd en loopt niet meer aan.

Let op: knijp nooit je rem in als je wiel niet in de vork zit. Dit zorgt ervoor dat de zuigers te ver naar binnen worden gedrukt.

Hopelijk hebben jullie er iets aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• OxyDrokz
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:17
Hee, een Lovens topic...
Had ik niet gezien. Meestal neus ik op de facebookgroep maar het is daar een hoog vereniging van huisvrouwen gehalte, no offense, maar ik zie hier een hoger niveau d:)b
We hebben de fiets een ruim jaar nu en hij bevalt heel goed. We hebben de oude regenhuif nog en ik zit te kijken om die te vervangen voor de nieuwe versie. Is die inmiddels al beter? In het begin veel verhalen over scheuren.

De ledstrip heb ik zelf gemaakt en ik ben bezig met een volledig adresseerbare RGB strip met richtingaanwijzers op basis van WLED. Als dat wat volwassener is laat ik hier zeker zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De stof van onze huif ‘versie 2’ is recent vervangen, de lijm had inderdaad losgelaten op één punt. Niet zo’n ramp op zich. We hadden één van de eerste van de nieuwe versie (speciaal op gewacht destijds).

Onder garantie gerepareerd uiteraard. Hopelijk houdt deze nieuwe het langer vol. Ik zie niet echt een verschil, dus is afwachten.

Verder erg tevreden met de fiets. Komt inmiddels een derde aan, dus voorlopig blijft ie zeker nog even! :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Bij ons is na een jaar 1 van de ritsen van 'Huif 2.0' gesneuveld. Vrijdag sowieso naar de fietsenmaker voor onderhoud, dus ben benieuwd of die er iets mee kunnen.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:22
Devil schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:50:
Bij ons is na een jaar 1 van de ritsen van 'Huif 2.0' gesneuveld. Vrijdag sowieso naar de fietsenmaker voor onderhoud, dus ben benieuwd of die er iets mee kunnen.
Ah dat hebben wij sinds vorige week ook. En eerder ook al gehad dat de lijm naad los liet, toen is ie al vervangen voor een nieuw exemplaar.
Hij was net 3 dagen terug van de fietsenmaker voor onderhoud |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:16

Oekol

waka waka hey hey

Top dat dit topic bestaat! Nooit gedacht dat ik ook aan zo'n 'dure bakfiets' zou moeten omdat we gewoon twee prima fietsen hebben met zitjes. Echter als die kinderen ouder worden is twee op 1 fiets toch wel lastiger..

Leuke sidenote is dat ik in het verleden jaar bij de 'fabriek' ben geweest van Urban Arrow en Lovens. Had al keer gehoord dat ze in dezelfde fabriek gemaakt werden van fietsenwinkel waar we onze elektrische fietsen gekocht hadden. Nu ook echt met eigen ogen gezien, zij hebben jarenlang de UA in licentie gemaakt en zijn op gegeven moment zelf ook begonnen met maken. Kleine voorkeur voor Lovens, maar zit hier niet voor niks vanaf nu mee te lezen omdat ik het altijd fijn vind als mijn mening wat meer kracht bij krijgt door andere :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:00:
Top dat dit topic bestaat! Nooit gedacht dat ik ook aan zo'n 'dure bakfiets' zou moeten omdat we gewoon twee prima fietsen hebben met zitjes. Echter als die kinderen ouder worden is twee op 1 fiets toch wel lastiger..
Over de zin en onzin van een bakfiets is hier nog niet veel over geschreven volgens mij, maar wij zijn er wel heel blij mee. Heb er niet zo goed over nagedacht of het 'nodig' was.

Grootste voordeel (vind ik) dat je gewoon de autostoel voor baby's kunt pakken en op de bak kunt klikken. En daarnaast nog één of zelfs twee kinderen kunnen vervoeren, is wel een luxe dat je niet gauw met andere fietsen hebt.
Leuke sidenote is dat ik in het verleden jaar bij de 'fabriek' ben geweest van Urban Arrow en Lovens. Had al keer gehoord dat ze in dezelfde fabriek gemaakt werden van fietsenwinkel waar we onze elektrische fietsen gekocht hadden. Nu ook echt met eigen ogen gezien, zij hebben jarenlang de UA in licentie gemaakt en zijn op gegeven moment zelf ook begonnen met maken. Kleine voorkeur voor Lovens, maar zit hier niet voor niks vanaf nu mee te lezen omdat ik het altijd fijn vind als mijn mening wat meer kracht bij krijgt door andere :+
Optima Cycles in Beverwijk inderdaad. Produceren eigen merk onder Dutch ID en Lovens, maar produceren ook fietsen voor andere merken inderdaad.

De Urban Arrows worden bij mijn weten niet meer in Nederland geproduceerd, maar ik weet niet precies waar. In ieder geval niet meer bij Optima Cycles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JanHenk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:19:
[...]

De Urban Arrows worden bij mijn weten niet meer in Nederland geproduceerd, maar ik weet niet precies waar. In ieder geval niet meer bij Optima Cycles.
Dat wordt nog steeds daar geproduceerd. Heb de productielijn j.l. nog gezien. Tenzij dit iets is van de afgelopen maanden.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Oekol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:52:
[...]

Dat wordt nog steeds daar geproduceerd. Heb de productielijn j.l. nog gezien. Tenzij dit iets is van de afgelopen maanden.
Oké, ik herinner mij dat ik (zeg een jaar geleden) een nieuwsbericht voorbij zag komen dat die samenwerking was opgezegd.

Je hebt het met eigen ogen gezien, dus dan zal het wel zo zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Oekol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 09:00:
Hangt van de leeftijd van de kids en de afstand die je wilt/moet fietsen af natuurlijk ;)

Wij hebben: 4 jarige, 2 jarige, 0 jarige.
De oudste gaat na de vakantie naar school, en helaas waren de scholen in de buurt vol, dus moeten we 7 minuten fietsen. Zo lang kan ze nog niet zelf.
Ook moeten die andere 2 dan naar de opvang. Vandaar dat wij daardoor redelijk snel op een bakfiets uitkwamen.
En omdat we maar 1 auto hebben is het wel handig als het een degelijke bakfiets is waar alle kinderen in kunnen, ook met wat boodschappen.

Nog steeds erg tevreden (hebben hem nu iets minder dan een half jaar.

Onze huif 2.0 is nog volkomen heel, heeft ook nog niet veel actie gezien, ik denk max 15 ritjes met huif.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Kodess schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:40:
[...]

Hangt van de leeftijd van de kids en de afstand die je wilt/moet fietsen af natuurlijk ;)

Wij hebben: 4 jarige, 2 jarige, 0 jarige.
De oudste gaat na de vakantie naar school, en helaas waren de scholen in de buurt vol, dus moeten we 7 minuten fietsen. Zo lang kan ze nog niet zelf.
Ook moeten die andere 2 dan naar de opvang. Vandaar dat wij daardoor redelijk snel op een bakfiets uitkwamen.
En omdat we maar 1 auto hebben is het wel handig als het een degelijke bakfiets is waar alle kinderen in kunnen, ook met wat boodschappen.

Nog steeds erg tevreden (hebben hem nu iets minder dan een half jaar.

Onze huif 2.0 is nog volkomen heel, heeft ook nog niet veel actie gezien, ik denk max 15 ritjes met huif.
Eens, hier zijn ze 1 en 3. De school + BSO volgend jaar gaat op loopafstand zijn, maar de opvang is wel verder weg. Nu nog tot zeker midden 2025 te maken met 2 kinderen op 1 fiets. Wellicht dat dat daarna al weer gaat meevallen bedenk ik me nu....

Even een algemene vraag: tot welke leeftijd gaan kinderen nog makkelijk mee in een bakfiets? Als in, wat zal de gebruiksduur zijn van een bakfiets? Ik snap dat de lengte op een gegeven moment een rol gaat spelen met een regenhuif bijv. Qua gewicht zal het wel loslopen.

Ik lees hier martijn_van_eck in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets" dat twee van 5 en 1 van 9 nog prima is. Dus dat lijkt wel mooi lang mee te kunnen.

[ Voor 17% gewijzigd door Oekol op 25-07-2024 11:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

JanHenk schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 10:07:
[...]

Oké, ik herinner mij dat ik (zeg een jaar geleden) een nieuwsbericht voorbij zag komen dat die samenwerking was opgezegd.

Je hebt het met eigen ogen gezien, dus dan zal het wel zo zijn. :)
Vroeg een collega even hoe het zat en er nog recenter dan ik geweest is. Ze (Urban Arrow) zijn inderdaad een aantal jaar geleden onder de PON groep komen te vallen. Het contract met de huidige fabrikant is (even in het midden houdend door wie) opgezegd en loopt nog beperkt door. Waarschijnlijk begin volgend jaar de laatste UA van de band in Beverwijk. Dit houdt in dat ze ook sneller kunnen gaan groeien met Lovens en andere merken wat ze voeren, want daar was wel ruimtegebrek. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Oekol schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 11:30:
[...]

Eens, hier zijn ze 1 en 3. De school + BSO volgend jaar gaat op loopafstand zijn, maar de opvang is wel verder weg. Nu nog tot zeker midden 2025 te maken met 2 kinderen op 1 fiets. Wellicht dat dat daarna al weer gaat meevallen bedenk ik me nu....

Even een algemene vraag: tot welke leeftijd gaan kinderen nog makkelijk mee in een bakfiets? Als in, wat zal de gebruiksduur zijn van een bakfiets? Ik snap dat de lengte op een gegeven moment een rol gaat spelen met een regenhuif bijv. Qua gewicht zal het wel loslopen.

Ik lees hier martijn_van_eck in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets" dat twee van 5 en 1 van 9 nog prima is. Dus dat lijkt wel mooi lang mee te kunnen.
Wij verwachten hem nog wel 5 jaar te kunnen gebruiken, dan is de jongste 5 en de oudste 9. Die zal dan wel gewoon zelf fietsen.
Zeker met het voorbankje van de Lovens kan een ouder kind er makkelijk nog in.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Wij hebben 2 kinderen van 5,5 en eentje van 3. We gebruiken de bakfiets volop maar ik denk dat de tweeling vanaf het nieuwe schooljaar vaker op eigen fiets wil gaan. We hebben hem zakelijk geleased voor 3 jaar en kopen hem daarna over voor 20% van de nieuwwaarde. Daarna verkopen we hem aangezien die dingen enorm waardevast zijn. En dan lease ik weer een nieuwe (bak)fiets.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Devil schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 22:50:
Servicebeurt gedaan en bakfiets stond met een gloednieuwe huif klaar. Fietsenmaker heeft er 1 uit eigen voorraad gemonteerd en die van ons opgestuurd voor garantie. Top service :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Vraagje voor de lovensbuddies
Om de hoeveel km nemen jullie een servicebeurt? En doet men ook eigen onderhoud?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Iemand hier spijt van de 400 Wh batterij? We zitten hier te plussen en te minnen wat er moeten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
Oekol schreef op zaterdag 27 juli 2024 @ 14:32:
Iemand hier spijt van de 400 Wh batterij? We zitten hier te plussen en te minnen wat er moeten doen.
Ik heb de 500Wh, en de range valt me tegen. Ik ben ermee op Auto 40km ver gekomen met 2 kinderen voorin.
Heb op mijn eigen ebike wel een 400Wh, daar valt de range niet tegen :9

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrunknown223
Heb onze nu een maand. Wij hebben de 725Wh accu. Range op Turbo 50km, op Eco 100km.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat wil je niet op een bakfiets van 60 kg droog aan de haak. Vergeet ook niet dat de batterij achteruitgaat tijdens zijn levensduur.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
400 wh nogo, in de winter zakt je bereik verder wellicht naar max 20 km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:34
Morgen de s75 & s85 testen met een proefrit.
Was sowieso van plan om de zwaardere accu te nemen. Zijn er hier mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan en bepaalde accessoires een must zijn?

Beide types lijken nagenoeg hetzelfde.
De s85 zou robuuster moeten zijn?

Ben erg benieuwd naar de ervaring. Tot dusver alleen een dagje op de Cargaroo (UA) gezeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OxyDrokz
Plint schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:41:
Was sowieso van plan om de zwaardere accu te nemen. Zijn er hier mensen die voor dezelfde keuze hebben gestaan en bepaalde accessoires een must zijn?

Ben erg benieuwd naar de ervaring. Tot dusver alleen een dagje op de Cargaroo (UA) gezeten.
Regenhuif lijkt me logisch.
Box cover is alleen in speciale gevallen nuttig denk ik.
Maxi cosi houders, afhankelijk van welke je hebt en hoe oud de kinders zijn
LED strip puur voor de pats, maar die is goedkoper op marktplaats te vinden 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Plint schreef op maandag 29 juli 2024 @ 08:41:

De automaat. Vooral omdat je anders je pols verminkt bij het aankomen/wegrijden bij een kruising/stoplicht.

S75 zou voldoende moeten zijn hoor, de S85 heeft alleen meer koppel. Maar daar ga je niks van merken in NL.

Ik zou zeggen shop goed rond. Wij kregen dus alle accesoires met 50% korting en de ledstrip gratis en veel korting op service.
Bij een andere winkel was de fiets zelf goedkoper maar was er minder korting op accesoires en de service was duurder. (maar dan kan je dus de accesoires via marktplaats juist kopen)

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

OxyDrokz schreef op maandag 29 juli 2024 @ 09:09:
[...]

Regenhuif lijkt me logisch.
Box cover is alleen in speciale gevallen nuttig denk ik.
Maxi cosi houders, afhankelijk van welke je hebt en hoe oud de kinders zijn
LED strip puur voor de pats, maar die is goedkoper op marktplaats te vinden 😉
Die LED-strip helpt anders wel om tegenliggers je breedte te laten inschatten. Zo'n klein wit koplampje, dat schept verkeerde verwachtingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxyDrokz
Borromini schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:38:
[...]

Die LED-strip helpt anders wel om tegenliggers je breedte te laten inschatten. Zo'n klein wit koplampje, dat schept verkeerde verwachtingen.
Eens, hij is wel nuttig. Zeker met nat en guur weer of als het maar kort licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:18
Kodess schreef op maandag 29 juli 2024 @ 14:41:
[...]

De automaat. Vooral omdat je anders je pols verminkt bij het aankomen/wegrijden bij een kruising/stoplicht.
Hier moest ik om lachen. Jij hebt je hele pre-automaat leven met een verminkte pols gefietst? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Iemand die een orginele ledstrip heeft voor een 50% van de prijs. Ik zoek nog 1.

Verder de s85 in combinatie met een sterke pols zorgt wel voor als eerste wegkomen bij de stoplicht.. ook met beladen bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
heuker schreef op maandag 29 juli 2024 @ 16:49:
[...]

Hier moest ik om lachen. Jij hebt je hele pre-automaat leven met een verminkte pols gefietst? :D
Nee heb een Nexus 8, maar zon Envolio moet je meerdere keren het handvat los laten en je pols weer terugdraaien en dan weer draaien om van 0 naar 100% te gaan zeg maar. Terwijl een Nexus of Alfine met een kleine draaing al van de eerste naar laatste versnelling gaan.
Dus ik heb liever niet traploos, of het moet automaat zijn.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 13:07
Cooki schreef op maandag 29 juli 2024 @ 18:17:
Iemand die een orginele ledstrip heeft voor een 50% van de prijs. Ik zoek nog 1.

Verder de s85 in combinatie met een sterke pols zorgt wel voor als eerste wegkomen bij de stoplicht.. ook met beladen bak
Als je op marktplaats zoekt op "Lovens Ledstrip" dan heb je iemand die ze zelf maakt. Prima prijs en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 18:18
Kodess schreef op maandag 29 juli 2024 @ 21:34:
[...]

Nee heb een Nexus 8, maar zon Envolio moet je meerdere keren het handvat los laten en je pols weer terugdraaien en dan weer draaien om van 0 naar 100% te gaan zeg maar. Terwijl een Nexus of Alfine met een kleine draaing al van de eerste naar laatste versnelling gaan.
Dus ik heb liever niet traploos, of het moet automaat zijn.
Ok, dat herken ik niet. Ja je moet een stuk draaien, maar dat is toch wel in één beweging te doen. Ik heb ook een fiets met Nexus 8, voor mijn gevoel moet ik net zo ver draaien, mogelijk dat je op de bakfiets vaker in de hoogste 'versnelling' staat en dus vaker helemaal terug schakelt. Alles went.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rcepeda
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 23-08-2024
Hoi!

Ik heb vorige week een Lovens besteld! Ik kijk er naar uit.

Om de voorpret te vergroten, wil ik graag beginnen met het maken van het kastje voor onder de bank. Ik heb een vraag aan @Redspeed en @Diesel-ind: wat zijn de afmetingen van de doos? Ik heb mijn fiets nog niet, dus ik kan mezelf niet meten.

Hartelijk dank!

Als de tekst er trouwens een beetje vreemd uitziet, komt dat alleen maar omdat ik Google Translate heb gebruikt. Helaas spreek ik geen Nederlands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Cooki schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 23:45:
Vraagje voor de lovensbuddies
Om de hoeveel km nemen jullie een servicebeurt? En doet men ook eigen onderhoud?

Groetjes
Als je de spullen hebt kun je prima zelf onderhoud doen. Enige handige is wel een takel, zodat je makkelijk bij de onderkant/aandrijving kunt.
Maar ondanks dat ik alles heb (inclusief takel) en kan breng ik hem naar de fietsenmaker, omdat ik er een onderhoudspakket inclusief extra garantie bij heb gekregen. Eerste beurt hebben we bij 500KM gedaan (alles even nastellen) 2e bij 2000KM.
Als de garantie verlopen is ga ik het zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
Hoe is jullie ervaring met de regenhuifactie? Ik heb begin juni een aanvraag/registratie gedaan maar er nooit meer iets over gehoord. Vorige week heb ik contact gehad met Lovens maar die geven aan geen registratie te hebben met mijn framenummer, na herregistratie en weer een mail weer niks gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Gillonde schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:43:
Hoe is jullie ervaring met de regenhuifactie? Ik heb begin juni een aanvraag/registratie gedaan maar er nooit meer iets over gehoord. Vorige week heb ik contact gehad met Lovens maar die geven aan geen registratie te hebben met mijn framenummer, na herregistratie en weer een mail weer niks gehoord.
Bij mij was die binnen een week binnen.
Een aanvraag voor de regenhuif staat los van het registreren van je Lovens fiets.
Ik zou zeggen laat het via de helpdesk van Lovens lopen, probeer het gewoon via de email voor mekaar te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kodess op 01-08-2024 14:12 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatmarked
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:10
Gillonde schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 13:43:
Ook binnen 1 of 2 wk hadden wij hem binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:59

d0s

sssst

Mail gehad op 8 juli na registratie op 28 juni. Daarin wordt vertraging gemeld van 2 weken maar tot op heden nog niks ontvangen. Toch maar eens een mail gestuurd nu ok navraag te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diesel-ind
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-08 13:07
Zijn er hier mensen die een mooie manier hebben gevonden om de regenhuif compleet met stokken op te slaan? Misschien een soort van montage aan het plafond? Hij ligt hier nu vaak in de weg namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
Diesel-ind schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 14:39:
Zijn er hier mensen die een mooie manier hebben gevonden om de regenhuif compleet met stokken op te slaan? Misschien een soort van montage aan het plafond? Hij ligt hier nu vaak in de weg namelijk.
Staat in de weg? Ik haal hem eraf en dan zet ik de stokken tegen elkaar en is het een plat pakket. Dan gaat ie in de schuur op een plank of rechtop tegen de muur.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gillonde
Kodess schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 14:12:
[...]

Bij mij was die binnen een week binnen.
Een aanvraag voor de regenhuif staat los van het registreren van je Lovens fiets.
Ik zou zeggen laat het via de helpdesk van Lovens lopen, probeer het gewoon via de email voor mekaar te krijgen.
Het is gelukt via de klantenservice, ik vermoed dat het formulier, zonder een foutmelding te geven, niet werkt met een te grote foto van de factuur of als er meer dan 1 foto meegestuurd wordt. Bedankt voor de reacties. De klantenservice reageert in ieder geval wel fijn snel op mails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
@Gillonde Dank voor de reminder. Ik ga ook maar even navraag doen. Ik heb op 20 juli het promoformulier ingediend, maar heb, afgezien van de bevestigingsmail, niets meer gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

d0s schreef op donderdag 1 augustus 2024 @ 22:42:
Mail gehad op 8 juli na registratie op 28 juni. Daarin wordt vertraging gemeld van 2 weken maar tot op heden nog niks ontvangen. Toch maar eens een mail gestuurd nu ok navraag te doen.
Had ook snel reactie op mijn mail. Als het goed is krijg ik hem volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Njegativ
  • Laatst online: 25-10-2024
Met veel interesse dit topic doorgelezen en wij neigen nu ook naar de S75 plus 725watt (6650 adv prijs).
We hebben met name de vergelijking gemaakt met UA Family performance plus smart 725 watt (6650 adv prijs).

Gezien het lease wordt scheelt het niets qua prijs en is dus het rijgedrag/bak/vering beslissend.

Nu kan je bij lovens natuurlijk nog wel upscalen naar Automatic & ABS, automatic is voor ons wellicht minder handig omdat er meerdere mensen op gaan fietsen (niet enkel mijn vrouw en ik) waardoor instellen iets uitdagender wordt. Ook lijkt het enigszins gevoelig te zijn voor errors/malfunctions volgens de fietsenboer.

ABS (a 250 euro) twijfelen we nog over, in principe lijk je het niet nodig te hebben, want (i) je rijdt al voorzichtig en (ii) we wonen niet in de stad en hebben wellicht minder situaties waar we maximaal moeten remmen in natte/gladde omstandigheden.
Mocht iemand hier anders over denken of andere ervaringen hebben hoor ik het graag!

DT: WhipIashh PSN: WhipIashh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Njegativ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:50:
Met veel interesse dit topic doorgelezen en wij neigen nu ook naar de S75 plus 725watt (6650 adv prijs).
We hebben met name de vergelijking gemaakt met UA Family performance plus smart 725 watt (6650 adv prijs).

Gezien het lease wordt scheelt het niets qua prijs en is dus het rijgedrag/bak/vering beslissend.

Nu kan je bij lovens natuurlijk nog wel upscalen naar Automatic & ABS, automatic is voor ons wellicht minder handig omdat er meerdere mensen op gaan fietsen (niet enkel mijn vrouw en ik) waardoor instellen iets uitdagender wordt. Ook lijkt het enigszins gevoelig te zijn voor errors/malfunctions volgens de fietsenboer.

ABS (a 250 euro) twijfelen we nog over, in principe lijk je het niet nodig te hebben, want (i) je rijdt al voorzichtig en (ii) we wonen niet in de stad en hebben wellicht minder situaties waar we maximaal moeten remmen in natte/gladde omstandigheden.
Mocht iemand hier anders over denken of andere ervaringen hebben hoor ik het graag!
De automaat hoeft niet vaak aangepast hoor, je stelt het cadans in en de meeste mensen willen dezelfde cadans die natuurlijk is. Of je moet een wielrenner zijn en graag een hoger cadans hebben.
Nog geen problemen met de automaat, wel soms geen verbinding, maar de cadans is nooit meer aangepast na de eerste week.

Het verschil is ook voornamelijk hoe het voorwiel aan het stuur zit. Met draden of via een buis. Ben erg fan van de draden van de Lovens, kan scherpere bochten maken en voelt lichter aan.

Dat was voor ons de voornaamste reden voor de Lovens. En voor ons een fijnere bak ivm 3 kinderen (meer breedte). En de looks.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:53

Snow_King

Konijn is stoer!

Njegativ schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 09:50:

Automaat is fantastisch! Wij hebben de S85 uit 2023 en ben er echt superblij mee. Ik zou nooit meer zonder automaat nemen.

ABS hebben we niet, was toen nog niet beschikbaar, maar ik mis het ook totaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s

d0s

sssst

Wij zijn ook super blij met de automaat op de Lovens, geen seconde spijt van. Cadans is heel gemakkelijk aan te passen maar in de praktijk niet vaak nodig. We hebben ook nog een mama fiets met handmatige enviolo en dat is nu echt een straf om op te rijden nu we de automaat gewend zijn.

Inmiddels ook de regenhuif ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poestoe
  • Registratie: Maart 2012
  • Nu online
Hier ook een S85 automaat met ABS. Ideaal met 12-jarige elektrische steppers en fietsers in de drukke stad. Laatst nog moest ik hard op de rem voor een meisje op een elektrische step met oortjes in, dat plotseling rechts afsloeg zonder te kijken. ABS niet voor het laatst gebruikt denk ik zo haha.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Njegativ
  • Laatst online: 25-10-2024
Dank voor de reacties. Jammer dat adv de ervaringen we nu weer duurder uit zijn ;-)
Het wordt dan naar alle waarschijnlijkheid de S75 met automaat en ABS incl alle toebehoren.

Ik had een jaar geleden nooit gedacht aan een bakfiets te gaan, laat staan eentje van 8k, maar here we are..!

DT: WhipIashh PSN: WhipIashh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16:34
Wij hebben eind Aug de test gedaan en zijn uiteindelijk voor de s85 icm 725Wh zonder auto en abs.

Het traploos schakelen stelt echt niks voor bij de s75 s85 en voelt meer als een beetje gas bij of minder geven dan heel bewust schakelen.
We konden ons ook niet vinden in dat je mogelijk je polsen kapotdraait zoals hier werd benoemd. De handeling is zo klein en licht. Wellicht is dat bij de oude zo?

Wel voor de s85 gegaan ivm de extra koppel, hier in Arnhem aardig wat hoogte verschil en met drie toch wel wat oudere kinderen (lees geen babies) toch wel fijn.

Uiteindelijk op 7k uitgekomen
Dit was incl regenhuif, 3 service beurten, bagagedrager, voorbankje, ledstrip, groot slot

Zoals hierboven genoemd hadden wij ook nooit gedacht een bakfiets te kopen..
Maar we zien in deze omgeving echt de meerwaarde en gaat onze auto voor veel activiteiten vervangen. Veel zin in om lkr op pad te gaan!

Hopelijk kan ik deze vandaag ophalen :D
Dank voor de tips iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hisdudeness91
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-06 13:41
Weet iemand of het mogelijk is om naast de Tracefy ook een Bosch Connectmodule te kunnen istalleren? En of heeft iemand al zon combinatie? Zo ja, is dit makkelijk zelf te doen? Had nog geen specifiek Lovens 500 DIY video gezien. Ik vind het met name interessant vanwege het alarm met de Flow+ app.

En wat zijn jullie ervaringen met de Bosch Connectmodule en de Flow+ app? Bvb dank

p.s.: had precies hetzelfde betreft vertraging regennhuif, ook twee keer opsturen. Gaan ook maar klantenservice berichten. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 10-09 18:49
Het ringslot van onze bakfiets krijgen we ineens niet meer open.

De sleutel past er perfect in maar wil niet meer rond draaien. Ik heb al behoorlijk wal slotolie ingespoten en ook eens met perslucht ingeblazen ( vuiltjes wegblazen ).

Is het normaal dat er geen regenkapje op dit slot zit? ( bij de batterij zit dat er wel op )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rI9jdRj6KwnVKp_2XGGgQDfP2K8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jF9YeCMn7nLazQW9FO0ViXBP.jpg?f=user_large

Ik vind dat het slot er ook behoorlijk los in zit. Wat denken jullie ?

[Video: https://imgur.com/a/fTtatZI]

Bakfiets is 8 maanden oud. Lijkt me in principe een gevalletje garantie. Onze fietsenmaker is echter nog twee weken met vakantie. Iemand ervaring met een vast zittend slot of een tip wat nog te proberen ?
Pagina: 1 ... 11 ... 16 Laatste