Hoi, het zal wel niet verstandig zijn om in het draadje van de Lovens dit te vragen, maar goed.
Ik twijfel tussen de Makki en de Lovens. Voordelen van de lovens:
- stabieler op de standaard, de makki wiebelt, hij valt niet om maar dat heen en weer is te entertainend voor de 1 jarige
- automaat doet wonderen, ik ben geen fan van traploos, ik ben me dan een ons aan het draaien, dus de automaat is wel erg fijn.
Persoonlijk vind ik de stuurstang van de makki fijner met het sturen, ik denk doordat het directer is, maar het scheelt niet veel voor mij. De ABS vind ik het geld niet waard en neem ik niet mee in de vergelijking.
De offertes die ik nu heb gekregen zijn:
- Gazelle makki Connect 500kWh + regenhuif + maxicosi houder + voorbankje voor 4635.
- Lovens S75+ Automaat 545Wh + GPS + regenhuif + maxicosi houder + voorbankje voor 6889
Bij de lovens zal ik ook de bagagedrager waarschijnlijk bijbestellen, die krijg ik dan voor 50 euro erbij, dus 6939
Is de Lovens echt zoveel meer waard? Ik weet niet of ik 2300 euro over heb voor de stabielere standaard en automaat en iets grotere bak.
We gaan een bakfiets kopen omdat nummer 3 op komst is, en de oudste dit jaar ook naar school moet. Moeders kan ook niet echt de kinderen meer op de fietsstoeltjes van de mama fiets tillen. Bij de Makki klimmen ze er beide makkelijk in. De Lovens lukt ze beide niet. (3.5 en 1.5 jaar oud)
Iemand nog een mening die me helpt de knoop door te hakken
edit: ik kijk ook naar rest waarde maar dat is wat lastig. Het lijkt erop dat een 2 jaar oude fiets verkopen ervoor zorgt dat je netto kwijt bent:
makki: 1600 euro netto kwijt over 2 jaar
lovens: 2200 euro netto kwijt over 2 jaar.
Ik verwacht dat wij er wel 4 a 5 jaar mee doen, maar goed. Werkelijk verschil is dan dus 600 euro, valt me mee. (ja inflatie etc moet eigenlijk meegenomen worden als je het zo vergleijkt....)
[
Voor 12% gewijzigd door
Kodess op 13-04-2024 00:18
]