Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bramb6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 08:03
new_born89 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:37:
De buisjes passen helaas niet in de houders / beugels (aan de rand vd bak) van de stokken, hierbij een foto:

[Afbeelding]

Niet terug te vinden in de lijst met onderdelen:

[Afbeelding]
Die buisjes zitten bij ons in de Maxi Cosi houders, waarin dan weer de regenhuif zit. Ik vermoed dat 'gaten' in
de Maxi Cosi Houders iets groter zijn (voor de oude huif?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:21
Teun_2 schreef op maandag 11 maart 2024 @ 13:15:
Dat stuur is op dezelfde manier aan te passen als een normalen fiets. Je kan de kabels laten voor wat het is (zolang ze goed gespannen zijn) en het stuur los zetten (!), verdraaien en weer vastzetten.
https://www.google.com/ur...Vaw1zulNZ-xWZg7krrhJczvPk
Thanks _/-\o_ het is gelukt, en daarna weer met 9-10 Nm weer aandraaien (RTFM)
bramb6 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:25:
[...]

Die buisjes zitten bij ons in de Maxi Cosi houders, waarin dan weer de regenhuif zit. Ik vermoed dat 'gaten' in
de Maxi Cosi Houders iets groter zijn (voor de oude huif?).
Dat zal het zijn, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heeft iemand zelf zijn schijfremmen al afgesteld? De winkel heeft het gedaan, maar de achterste sleept nog altijd en ik word er lastig van. Opnieuw nakijken kan pas twee weken later (...). Fiets is van bedrijf (lease) dus niet zo happig om het zelf te proberen regelen, ook niet alsof ik 'm kan ophangen ofzo...

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 11:37
Borromini schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 11:20:
Heeft iemand zelf zijn schijfremmen al afgesteld? De winkel heeft het gedaan, maar de achterste sleept nog altijd en ik word er lastig van. Opnieuw nakijken kan pas twee weken later (...). Fiets is van bedrijf (lease) dus niet zo happig om het zelf te proberen regelen, ook niet alsof ik 'm kan ophangen ofzo...
https://www.google.com/ur...Dc13oP2EJWr9&opi=89978449

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biowaste
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-06 19:32
Hi,
Hier wordt waarschijnlijk ook een S75+ aangeschaft, na de berichten hier leek de automaat mij ook wel wat. Een van de fietsenmakers kwam er alleen mee dat dit nog in de kinderschoenen stond en dat zeker bij snelle wisselingen (zoals stoplicht, remmen, bochten) de versnelling niet direct en snel genoeg omlaag wisseld. Heeft iemand hier last van of valt dit allemaal wel mee?

Daarnaast twijfelen we over de verzekering, King of Allianz (King net iets duurder). Beide zonder GPS, lijkt vergelijkbare voorwaarden te hebben (verschil in eigen risico 50 en 25 euro respectivelijk). Wel is het zo dat King via de dealer (Juizz) geregeld kan worden en daardoor zij alles regelen (maar wel in natura) en Allianz gewoon geld uitkeert en wij het zelf maar moeten regelen.
Jullie ervaring hiermee en mogelijke inzichten?

Oh en enig idee hoeveel onderhandelingsruimte er zit bij Juizz? Krijgen nu 20% op alle extras en de huif sowieso via Lovens.

[ Voor 7% gewijzigd door Biowaste op 13-03-2024 15:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:49
Biowaste schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 15:20:
Hi,
Hier wordt waarschijnlijk ook een S75+ aangeschaft, na de berichten hier leek de automaat mij ook wel wat. Een van de fietsenmakers kwam er alleen mee dat dit nog in de kinderschoenen stond en dat zeker bij snelle wisselingen (zoals stoplicht, remmen, bochten) de versnelling niet direct en snel genoeg omlaag wisseld. Heeft iemand hier last van of valt dit allemaal wel mee?
De enviolo-opmerkingen van jouw fietsenmaker herken ik totaal niet. Je handen vast aan het stuur zonder te hoeven draaien weegt m.i. echt zwaar op tegen een mis-schakel eens in de zoveel uren.

Daarnaast twijfelen we over de verzekering, King of Allianz (King net iets duurder). Beide zonder GPS, lijkt vergelijkbare voorwaarden te hebben (verschil in eigen risico 50 en 25 euro respectivelijk). Wel is het zo dat King via de dealer (Juizz) geregeld kan worden en daardoor zij alles regelen (maar wel in natura) en Allianz gewoon geld uitkeert en wij het zelf maar moeten regelen.
Jullie ervaring hiermee en mogelijke inzichten?
Ja, de onderliggende voorwaarden maken heel veel uit.
Denk aan wel of niet per se vast aan een fysiek object na 19:00 of 22:00 's avonds of overdag.
Denk aan de restwaarde uitkering na diefstal na x-jaar.

Mijn afdronk van deze inventarisatie vorig jaar is dat de specifieke fietsverzekeringen van fietsverzekeringsaanbieders (w.o. King) strikte voorwaarden hebben omdat ze beter weten hoe en wanneer er gestolen wordt. Uiteindelijk waren de voorwaarden op bovenstaande punten Allianz Direct fietsverzekering.

Wij passen wél de beste beveiliging toe (2 sloten, tracker, binnen zetten enzovoort), maar onze verzekering verplicht allemaal nét wat minder. Succes!

[ Voor 65% gewijzigd door Tomino op 13-03-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

JBS schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 13:31:
Ik merkte op dat het achterwiel van onze Lovens wat klapperde als je 'm optilde. Al snel zag ik dat aan één kant de beide bouten ontbraken.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heb destijds de ontbrekende bouten besteld en teruggeplaatst.

Zojuist zag ik dat wederom één van de bouten er alleen nog zonder moer in zat. Herkent iemand het meermaals losraken van deze bevestigen?

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 18-03-2024 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
JBS schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:15:
[...]
Heb destijds de ontbrekende bouten besteld en teruggeplaatst.

Zojuist zag ik dat wederom één van de bouten er alleen nog zonder moer in zat. Herkent iemand het meermaals losraken van deze bevestigen?
Bedankt voor je reactie. Zojuist 2 van de 4 bouten in het achterwiel aangedraaid. Zaten al behoorlijk los.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eskimo0O0o
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 15:25
Ik heb de oude Explorer 65 met een automaat (die vanuit de Kiox bediend wordt, dus zonder aparte knoppen of bedieningsunit op je stuur).
Ik herken dit ook totaal niet. Juist bij afremmen tot stilstand is dit het heerlijkste, je hoeft er zelf niet over na te denken om alvast terug te schakelen en bij groen staat hij direct al in het lichtste stand en kun je zo wegzoeven. Misschien dat dat anders is bij de nieuwere versies? Ik heb de bakfiets nu een jaar, maar de automatische versnellingsbak is niet een van de punten waar ik iets over op te merken heb en zou ik altijd blind aanraden aan nieuwe kopers.

In zeker opzicht is dit best vergelijkbaar met een automatische versnellingsbak in een auto:
Heb je het per se nodig? Nee.
Heb je minder plezier van de fiets of krijg je later spijt als je het niet neemt? Vast niet.
Zijn er situaties waarin je er profijt/plezier van hebt? Dagelijks (namelijk elke keer als je vanuit stilstand weer op moet trekken).

Misschien dat de versnellingsbak ontoereikend is als je op de lokale BMX baan een nieuw record probeert te halen en waarbij snelle respons van levensbelang is, maar gezien de aard van een bakfiets komt dat denk ik nauwelijks voor. En daarnaast moet je je bedenken: zou je in die situaties dan wél 5 keer per seconde je versnellingen aanpassen? Ik vermoed dat iedereen met een handgeschakelde bak ook een beperkt aantal keren per acceleratie/deceleratie de versnellingen aanpast en tussen de aanpassingsmomenten door maar gewoon leeft met een niet optimale ratio
(waar je, nogmaals, dus niet eens last van hebt bij de automatische bak omdat hij wel degelijk merkbaar heel vaak aanpast tijdens het optrekken).

edit TL;DR
Ik ben tevreden over de fiets en ik ga niet doen alsof er niets te verbeteren valt, maar de automatische versnellingsbak is echt probleemloos voor mij in het afgelopen jaar geweest en ik heb mij er geen moment aan gestoord of überhaupt over nagedacht.

[ Voor 5% gewijzigd door Eskimo0O0o op 18-03-2024 09:29 . Reden: toevoeging TL;DR ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nrg
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:32

nrg

Ik heb ook een Explorer 65 Automatic (2022) en ben er heel blij mee, maar had een maandje terug wel een kalibratiefout die niet weg te kalibreren was. Fiets naar fietsenmaker gebracht, die aangaven dat de automaat dan stuk is en dat ze dit nu al vaker hadden gezien. Is allemaal netjes onder garantie gefixt (+/- week weggeweest) maar kan zijn dat dat wel verhalen over de kwaliteit oplevert.

Ondanks deze ervaring zou ik wel wederom voor een automaat kiezen, want ik vind het wel echt heerlijk fietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

kabaaltje schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:58:
[...]

Bedankt voor je reactie. Zojuist 2 van de 4 bouten in het achterwiel aangedraaid. Zaten al behoorlijk los.
Toen ik zocht op los komende bouten in combinatie met fietsen, vond ik behoorlijk wat pagina's (forums, maar ook adviezen en informatieve pagina's) waarop dit euvel besproken wordt. Het periodiek controleren/vastdraaien wordt hier steevast benoemd. Tevens wordt het toepassen van Loctite 243 vaak benoemd als advies: https://www.bol.com/nl/nl...ium-5ml/9200000080034176/
Denk dat ik die maar eens ga bestellen.

[ Voor 3% gewijzigd door JBS op 18-03-2024 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
De actie loopt van 4 maart tot 30 april. Ik heb op 9 maart een Lovens besteld die bij Lovens op voorraad was. Ik heb gisteren de verwachte leverdatum van 7 mei gekregen waardoor de aankoop buiten de promoperiode valt. De dealer zegt hier geen controle over te hebben. Tenzij je een stockmodel zou kunnen kopen, is het dus best wel bedrog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_van_eck
  • Laatst online: 15:56
Teun_2 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:29:
[...]

De actie loopt van 4 maart tot 30 april. Ik heb op 9 maart een Lovens besteld die bij Lovens op voorraad was. Ik heb gisteren de verwachte leverdatum van 7 mei gekregen waardoor de aankoop buiten de promoperiode valt. De dealer zegt hier geen controle over te hebben. Tenzij je een stockmodel zou kunnen kopen, is het dus best wel bedrog.
Kan je niet vragen om de factuur datum aan te passen? In de actievoorwaarden staat namelijk
Deze aanschaf van een Lovens BES3 model inclusief gratis Regenhuif loopt in de periode van
4 maart tot en met 30 april 2024 (de “actieperiode”). De factuurdatum moet vallen binnen
deze datum. Registratie om de Regenhuif te ontvangen verloopt via de actiepagina.
Registratie kan tot en met 31 mei 2024.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
martijn_van_eck schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:49:
[...]

Kan je niet vragen om de factuur datum aan te passen? In de actievoorwaarden staat namelijk
[...]
Nee, helaas. De fiets is via een leasing contract bij mijn werkgever afgesloten. Ik hoop dat de fiets nog op tijd geleverd wordt, maar als dat niet is, hoop ik op enige coulance van de dealer/Lovens. Klantvriendelijk zou het niet zijn om de aanvraag te weigeren omdat de fabrikant en dealer er niet in slagen om een fiets die op voorraad is binnen de twee maanden te leveren. Mijn op maat gemaakte titanium kader was sneller gefabriceerd en vanuit China geleverd dan dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_van_eck
Teun_2 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:20:
[...]

Nee, helaas. De fiets is via een leasing contract bij mijn werkgever afgesloten. Ik hoop dat de fiets nog op tijd geleverd wordt, maar als dat niet is, hoop ik op enige coulance van de dealer/Lovens. Klantvriendelijk zou het niet zijn om de aanvraag te weigeren omdat de fabrikant en dealer er niet in slagen om een fiets die op voorraad is binnen de twee maanden te leveren. Mijn op maat gemaakte titanium kader was sneller gefabriceerd en vanuit China geleverd dan dit.
Ik heb zelf via werk een lovens s85 abs geleased. Deze werd binnen een week geleverd. Vorige week opgehaald. Regenhoes na 3 werkdagen ontvangen na aanmelden. Succes iig

[ Voor 3% gewijzigd door martijn_van_eck op 26-03-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 06:17
ApC_IcE schreef op zaterdag 25 juni 2022 @ 10:07:
..
Echter had ik laatst een lekke band, Na dat ik die gerepareerd had liep de schijf iets aan. dus daar moet ik nog wat mee. Maar 2x hard remmen en dat lijkt me ook wel weer weg.
Vervolgens hadden we in die week nog 2x een lekke band. We waren het zat en hebben de buitenband ook meteen laten vervangen (gaatje zat aan de buitenband). Nu al weken niets aan de hand. We konden niets vinden wat dit moet hebben veroorzaakt.
...
Onze voorband is lek en ik twijfel nu om het zelf te doen vanwege bovenstaande reden: aanlopen van schijf oid.

Maak ik me hier te veel zorgen om en is het eenvoudige klus, zoals bij een normale fiets? of is het toch beter om langs de fietsenwinkel te gaan (lease fiets)?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
goodfella schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 05:27:
[...]

Onze voorband is lek en ik twijfel nu om het zelf te doen vanwege bovenstaande reden: aanlopen van schijf oid.

Maak ik me hier te veel zorgen om en is het eenvoudige klus, zoals bij een normale fiets? of is het toch beter om langs de fietsenwinkel te gaan (lease fiets)?
Wat een aanlopende rem bij het vervangen van een voorband veroorzaakt is het remmen wanneer het wiel er niet in zit. Zolang je je voorrem dus niet indrukt, is er geen probleem. De reden er achter is dat als remblokjes slijten, de remmen automatisch het gat tussen de rotor en remblokjes gaan verkleinen. Als er echter geen rotor is bij het remmen, wordt het gat te klein en gaat de rotor niet meer passen of aanlopen. Je zou voor de veiligheid ook een stukje karton in de plek van de rotor kunnen steken om het te vermijden. Lovens bakfietsen hebben of Magura of Tektro remmen, afhankelijk van het model en productiedatum. De Maguras remmen beter, maar lopen iets sneller aan omdat het gat tussen pad en rotor wat kleiner is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@goodfella Als je hem kan plakken hoeft het wiel er niet uit. Als je hem niet kan plakken maar een nieuwe binnenband monteert, dan wel.

Schijfrem is geen probleem.. Gewoon niet in de rem knijpen met het wiel er tussenuit. Anders heb je iets nodig om de blokken los te maken, maar dat is wel een gepruts.

Edit: zie ook hierboven :+

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 28-03-2024 07:51 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Uit gemak en tijdgebrek, heeft de fietsenmaker de gehele binnenband vervangen. Kennelijk was het nodig. Kosten waren niet noemenswaardig en bovendien gedekt door een lease-onderhoudsbudget.

In ieder geval bedankt voor de inzichten @Teun_2 @JanHenk

[ Voor 4% gewijzigd door goodfella op 28-03-2024 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
goodfella schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:18:
Uit gemak en tijdgebrek, heeft de fietsenmaker de gehele binnenband vervangen. Kennelijk was het nodig. Kosten waren niet noemenswaardig en bovendien gedekt door een lease-onderhoudsbudget.

In ieder geval bedankt voor de inzichten @Teun_2 @JanHenk
Een binnenband plakken kost iets meer tijd, een binnenband vervangen gaat sneller.
Als je het door een fietsenmaker laat doen, gaat die in de regel altijd de band vervangen (tenzij een achterband met naafversnellingen en trommelremmen en kettingkast) gewoon omdat uren zwaarder doorwegen in de rekening dan de kost van een binnenbandje.
Bij een bakfiets toch wel fijn om het ook zelf te kunnen. Zo'n lomp ding naar de fietsenmaker krijgen is niet altijd eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy001
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 01-06-2024
Super fijn alle reviews en tips hier!

Vanmiddag bijna een UA besteld, maar ga morgen toch nog de Lovens testen.

Ik lees nog weinig over de ABS. Voor degene die een model hebben zonder, missen jullie deze?

En ik wil met de fiets af en toe de duinen in met wat oudere kinderen al (4 en 6), heb ik dN de 85 nodig of volstaat de 75 ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
Lizzy001 schreef op zaterdag 6 april 2024 @ 00:36:
En ik wil met de fiets af en toe de duinen in met wat oudere kinderen al (4 en 6), heb ik dN de 85 nodig of volstaat de 75 ook?
Wij hebben de S75 en daar doen we zowel stadsritten als lange ritten (met heuveltjes) mee. Komt niets te kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:23

Dentheman

Zie signature

Ik lees nog weinig over de ABS. Voor degene die een model hebben zonder, missen jullie deze?

Al zou ik m'n best doen, dan lukt het mij bijna niet om met een slippend voorwiel tot stilstand te komen, de ABS feature is mijninziens meer een extra'tje om zich te onderscheiden van de concurrentie dan dat het daadwerkelijk iets toevoegt.

Ik heb een 'slechts' 65NM en ervaar dat als voldoende om dijk & duinen op te rijden. Tenzij je dit hele dagen wilt doen (of in Limburg woont) volstaat de 75NM prima.

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
De 75 is zeker voldoende.

Ik zou alleen de (S)50 laten staan. Laatst een UA met Bosch 50Nm gehuurd op Ameland. En dat vond ik toch wel iets tekortschieten, al zijn we overal gekomen. Was blij thuis weer op de Lovens te kunnen zitten. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JanHenk op 06-04-2024 08:35 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2

De 75 is een stuk stiller dan de 85. (De 85 heeft meer metalen onderdelen die wat slijtvaster zijn, maar ook luider. Ik heb degene met ABS besteld. Niet enkel om de ABS, maar dan krijg je ook Magura remmen ipv Tektro. Die zijn (imho, de meningen zijn verdeeld) een stukje beter dan de Tektro op de niet ABS versie.
De 50 lijkt me eigenlijk ook wel zat krachtig, afhankelijk van hoe snel je een brug ophoog met tegenwind wil oprijden. Daar is ABS geen optie op. De s50 komt dan weer wel met de nexus 5 naaf, die wat duurzamer is dan de Enviolo en wellicht ook wat efficiënter is. Niet traploos, maar dat zou ik niet missen.
Je ziet her en der nog wat niet 'S'-versies van de 50. Let daar met op, want ze zijn uitgesloten van de gratis regenhuif actie.

[ Voor 5% gewijzigd door Teun_2 op 06-04-2024 14:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eskimo0O0o
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-06 15:25

Ik heb een 65 zonder ABS en ik gebruik vrijwel nooit de remmen voorbij de helft van de maximale remkracht. Ik heb ook in de winter nooit de situatie gehad waarbij het voorste wiel tractie verloor tijdens het remmen. Dat is gewoon een zeldzame situatie die heel goed te voorkomen is door 1) natuurlijk niet als een debiel te rijden als het wegdek nat is, 2) beide remmen tegelijk te gebruiken en 3) anticiperend te rijden als je kinderen in je bak hebt zitten.

Veel belangrijker dan het wel of niet blokkeren van je wielen (iets wat ik zelf nog nooit heb gehad) is het gegeven dat de maximale remkracht je kinderen echt naar voren doen vliegen! Het is heel verleidelijk dat je kinderen op een gegeven moment ophouden met de gordels te gebruiken (ouder dan 4 of 5 jaar, zeg maar) en dan is het wel of niet dragen van de veiligheidsgordels een veel belangrijker gegeven dan wel of geen ABS naar mijn mening...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-06 18:25
Eskimo0O0o schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:02:
[...]

Ik heb een 65 zonder ABS en ik gebruik vrijwel nooit de remmen voorbij de helft van de maximale remkracht. Ik heb ook in de winter nooit de situatie gehad waarbij het voorste wiel tractie verloor tijdens het remmen. Dat is gewoon een zeldzame situatie die heel goed te voorkomen is door 1) natuurlijk niet als een debiel te rijden als het wegdek nat is, 2) beide remmen tegelijk te gebruiken en 3) anticiperend te rijden als je kinderen in je bak hebt zitten.

Veel belangrijker dan het wel of niet blokkeren van je wielen (iets wat ik zelf nog nooit heb gehad) is het gegeven dat de maximale remkracht je kinderen echt naar voren doen vliegen! Het is heel verleidelijk dat je kinderen op een gegeven moment ophouden met de gordels te gebruiken (ouder dan 4 of 5 jaar, zeg maar) en dan is het wel of niet dragen van de veiligheidsgordels een veel belangrijker gegeven dan wel of geen ABS naar mijn mening...
Met ABS sta je nog sneller stil, dus gordels om is een No-brainer. Voor eur 200 heb ik de optie wel genomen. Met al die snelfietsroutes hier in Lent welke drukke wegen kruizen en zoiezo het drukke stadsverkeer merk ik dat je met ABS binnen 2,5 meter gewoon stilstaat vanaf 26 kmh. Als ik daarmee letsel en ook een dure schade kan voorkomen door eur 200,- extra uit te geven, dan is me dat het waard. Met name als je een aantal kinderen of lading meeneemt scheelt het wel een paar meter, en dat is nu net het verschil tussen wel of geen ongeluk. Bij gladde ondergronden heb je minder kans op wegglijden/omvallen. Heb ook een tijdje zonder ABS gereden en dan merk je wel dat de Magura remmen wel beter zijn dan de Tektro's. ABS staan eigenlijk altijd aan. Als ik rem merk je ook aan een geluidje voor dat hij bij wijze van spreken 10 keer knijpt en los laat per seconde, zonder perse een noodstop te maken. Hij probeert dus in alle rem situaties slippen te voorkomen. Kan ook zijn dat ik het mis heb, het is eigenlijk de ervaring op basis van gehoor.

[ Voor 11% gewijzigd door m.theloosen op 09-04-2024 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
m.theloosen schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:07:
[...]

Met ABS sta je nog sneller stil, dus gordels om is een No-brainer. Voor eur 200 heb ik de optie wel genomen. Met al die snelfietsroutes hier in Lent welke drukke wegen kruizen en zoiezo het drukke stadsverkeer merk ik dat je met ABS binnen 2,5 meter gewoon stilstaat vanaf 26 kmh. Als ik daarmee letsel en ook een dure schade kan voorkomen door eur 200,- extra uit te geven, dan is me dat het waard. Met name als je een aantal kinderen of lading meeneemt scheelt het wel een paar meter, en dat is nu net het verschil tussen wel of geen ongeluk. Bij gladde ondergronden heb je minder kans op wegglijden/omvallen. Heb ook een tijdje zonder ABS gereden en dan merk je wel dat de Magura remmen wel beter zijn dan de Tektro's. ABS staan eigenlijk altijd aan. Als ik rem merk je ook aan een geluidje voor dat hij bij wijze van spreken 10 keer knijpt en los laat per seconde, zonder perse een noodstop te maken. Hij probeert dus in alle rem situaties slippen te voorkomen. Kan ook zijn dat ik het mis heb, het is eigenlijk de ervaring op basis van gehoor.
Met ABS sta je niet altijd sneller stil. Dat hangt af van de omstandigheden. De ABS versie komt met de Magura remmen die beter remmen dan de Tektro remmen. De ABS helpt voornamelijk zonder kinderen in de bak, omdat er op dat moment minder gewicht op het voorwiel zit en er dus een grotere kans is op slippen. Ik heb de optie ook genomen, maar vooral omwille van de Magura remmen en omdat ik het op zhc wel een boeiend eerder dan nuttig snufje vind en omdat het me via fietslease via de werkgever netto slechts €80 meer kostte. ABS redt je wellicht zelden of nooit. De enige echt nuttige use case is wanneer je in een panieksituatie je beide remmen vol inknijpt. En dan moet je maar hopen dat de gordels goed vastgeklikt zitten, anders katapulteer je je kroost vol vooruit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-06 18:25
Teun_2 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 16:08:
[...]

Met ABS sta je niet altijd sneller stil. Dat hangt af van de omstandigheden. De ABS versie komt met de Magura remmen die beter remmen dan de Tektro remmen. De ABS helpt voornamelijk zonder kinderen in de bak, omdat er op dat moment minder gewicht op het voorwiel zit en er dus een grotere kans is op slippen. Ik heb de optie ook genomen, maar vooral omwille van de Magura remmen en omdat ik het op zhc wel een boeiend eerder dan nuttig snufje vind en omdat het me via fietslease via de werkgever netto slechts €80 meer kostte. ABS redt je wellicht zelden of nooit. De enige echt nuttige use case is wanneer je in een panieksituatie je beide remmen vol inknijpt. En dan moet je maar hopen dat de gordels goed vastgeklikt zitten, anders katapulteer je je kroost vol vooruit. :X
Je laatste zin doet lijken dat de riemen bagger kwaliteit zijn en dat ABS zoiezo daardoor al geen nut heeft of statistisch gezien daardoor minder nuttig zou zijn. Kinderen moet je vast zetten, no brainer. Je slipt zoiezo niet en daardoor heb je al minder omvallen gevaar en meer stabiliteit in noodsituaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 14:51
m.theloosen schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:07:
[...]
... en zoiezo het drukke stadsverkeer merk ik dat je met ABS binnen 2,5 meter gewoon stilstaat vanaf 26 kmh. ..
en dan 3 scholieren achterin je nek :?

Ik mis de ABS niet. Maar goed, ik mis Winterbanden op een auto ook niet. En ik mis een helm ook niet tijdens het fietsen. Je mist niets tot je het beter wel had kunnen hebben.

Ik ben het wel eens met:
Eskimo0O0o schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:02:
[...]

Ook ik heb nog nooit zo hard hoeven remmen. Je rijdt met een grote fiets, dus doe het gewoon wat rustiger aan, doe je ook met grote auto's/busjes etc.
Als ik schrik van een uitrijdende auto die niet oplet en ik klap de beide remmen erop dan is het maar goed dat die riempjes om zitten.

Waar ik me over verbaas is hoe veel mensen vergeten hoe lang dat de fiets is, en bij een oversteek punt met het voorwiel akelig dicht op de weg of soms zelfs OP de weg staan. Levensgevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:55
Geweldig topic met fijne ervaringen! Hopelijk kunnen jullie me van advies voorzien.

3 weken geleden is onze zoon geboren, hij heeft 2 zussen. 1 van 4,5 jaar en 1 van 2,5 jaar. We hebben niet eerder behoefte gehad voor iets anders dan een gewone fiets, want stoeltje voorop en achterop. We konden dus prima in ons eentje met beide kinderen weg.
Dat kan nu opeens niet meer. Zeker met dit lekkere weer kriebelt het.

Ik twijfel nu een beetje om een bakfiets aan te schaffen, het lijkt me handig maar voelt tegelijkertijd een beetje als mosterd na de maaltijd; we hadden er al 4,5 jaar geleden beter al 1 gekocht. Maar goed, toen wisten we natuurlijk ook nog niet dat we nu met zijn vijven zouden zijn. :)

Enkele vragen:
1) hoeveel kinderen passen tot welke leeftijd makkelijk in de bak?
2) waarom niet bijvoorbeeld een Thule fietskar? Die krijgen we waarschijnlijk wel mee op vakantie. Al is die wel kleiner.

Alle tips en gedachten zijn welkom!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_van_eck
zunrob schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 22:55:
Enkele vragen:
2) waarom niet bijvoorbeeld een Thule fietskar? Die krijgen we waarschijnlijk wel mee op vakantie. Al is die wel kleiner.

Wij hebben een tweeling van 5 en een oudere broer van 9. Die passen nog prima erin. Ik heb hem 3 weken geleden aangeschaft aangezien we de Baboe niet meer mogen gebruiken.

Wij hebben een aantal dagen per week een gastouder aan huis en die gebruikt hem eigenlijk altijd. Voor de rest doe ik er altijd de boodschappen mee. Ik zie de bakfiets meer als een tweede auto.

En als ik de stad in ga om een biertje te doen met vrienden dan pak ik hem ook graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:08
Hoi, het zal wel niet verstandig zijn om in het draadje van de Lovens dit te vragen, maar goed.

Ik twijfel tussen de Makki en de Lovens. Voordelen van de lovens:
- stabieler op de standaard, de makki wiebelt, hij valt niet om maar dat heen en weer is te entertainend voor de 1 jarige
- automaat doet wonderen, ik ben geen fan van traploos, ik ben me dan een ons aan het draaien, dus de automaat is wel erg fijn.

Persoonlijk vind ik de stuurstang van de makki fijner met het sturen, ik denk doordat het directer is, maar het scheelt niet veel voor mij. De ABS vind ik het geld niet waard en neem ik niet mee in de vergelijking.

De offertes die ik nu heb gekregen zijn:
- Gazelle makki Connect 500kWh + regenhuif + maxicosi houder + voorbankje voor 4635.
- Lovens S75+ Automaat 545Wh + GPS + regenhuif + maxicosi houder + voorbankje voor 6889
Bij de lovens zal ik ook de bagagedrager waarschijnlijk bijbestellen, die krijg ik dan voor 50 euro erbij, dus 6939

Is de Lovens echt zoveel meer waard? Ik weet niet of ik 2300 euro over heb voor de stabielere standaard en automaat en iets grotere bak.
We gaan een bakfiets kopen omdat nummer 3 op komst is, en de oudste dit jaar ook naar school moet. Moeders kan ook niet echt de kinderen meer op de fietsstoeltjes van de mama fiets tillen. Bij de Makki klimmen ze er beide makkelijk in. De Lovens lukt ze beide niet. (3.5 en 1.5 jaar oud)

Iemand nog een mening die me helpt de knoop door te hakken :+

edit: ik kijk ook naar rest waarde maar dat is wat lastig. Het lijkt erop dat een 2 jaar oude fiets verkopen ervoor zorgt dat je netto kwijt bent:
makki: 1600 euro netto kwijt over 2 jaar
lovens: 2200 euro netto kwijt over 2 jaar.

Ik verwacht dat wij er wel 4 a 5 jaar mee doen, maar goed. Werkelijk verschil is dan dus 600 euro, valt me mee. (ja inflatie etc moet eigenlijk meegenomen worden als je het zo vergleijkt....)

[ Voor 12% gewijzigd door Kodess op 13-04-2024 00:18 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:42
@Kodess Ik vond de Lovens net wat luxer. Mijn persoonlijke overwegingen.
  • Krachtigere motor (makki 65 vs lovens S75 75nm) wat met 3 kids de moeite kan zijn.
  • Lage instap makki zag ik als voor- een nadeel, praktisch maar ik had wat vragen qua veiligheid.
  • Heb ook niet voor ABS gekozen, zie het nut niet echt.
  • Heb niet voor de automaat gekozen, omdat ik zelf wil bepalen welke versnelling deze gaat.
  • Ledstrip!
  • Vond de boordcomputer en uitrusting meer naar mijn smaak
Is dat 2300 euro meer waard... Tja dat moet je zelf bepalen.

Ik heb vandaag hem mogen ophalen en morgen de eerste fietstocht. Zal dan wat foto's plaatsen.

[ Voor 8% gewijzigd door Cardinal op 13-04-2024 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
@Kodess

Wij hebben de Lovens S75.

Instappen
Onze oudste van 5 klimt er zelfstandig in. Die van 3 tillen wij altijd erin.
Ik vermoed dat jouw kids dit ook gaan doen, mits je dat toelaat. Wij vinden het okay enkel als we bij de fiets staan, om er zeker van te zijn dat de fiets op een effen harde ondergrond staat.
Overigens, denk ik dat het overzetten van kinderen een kwestie van gewenning is.

Financieel Economisch
Toevallig keek ik naar restwaarde nvan een Lovens S75 na een jaar met circa 1500-1800 euro op de teller. Deze gaan op Marktplaats voor 5200 weg. De restwaarde van Lovens is hoog.

Ruimte
Als je 3 kids hebt, dan weet ik niet of de Lovens S75 genoeg ruimte biedt als je een Maxi Cosi erin wilt hebben.
Wellicht dat anderen hier ervaring mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
martijn_van_eck schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 23:30:
[...]

Wij hebben een tweeling van 5 en een oudere broer van 9. Die passen nog prima erin. Ik heb hem 3 weken geleden aangeschaft aangezien we de Baboe niet meer mogen gebruiken.

Wij hebben een aantal dagen per week een gastouder aan huis en die gebruikt hem eigenlijk altijd. Voor de rest doe ik er altijd de boodschappen mee. Ik zie de bakfiets meer als een tweede auto.

En als ik de stad in ga om een biertje te doen met vrienden dan pak ik hem ook graag :)
Denk je dat een maxi cosi erin past als twee kindjes van 4,5 en 2,5 erin zitten? Ook @goodfella?

En is er toevallig iemand die eerst een fietskar gebruikt heeft en toch geswitcht is naar een bakfiets?

[ Voor 8% gewijzigd door zunrob op 13-04-2024 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16:05
Ik twijfel nu een beetje om een bakfiets aan te schaffen, het lijkt me handig maar voelt tegelijkertijd een beetje als mosterd na de maaltijd; we hadden er al 4,5 jaar geleden beter al 1 gekocht. Maar goed, toen wisten we natuurlijk ook nog niet dat we nu met zijn vijven zouden zijn. :)
Wij hebben ook een bakfiets gekocht toen onze kinderen 4 en 2 waren. De eerste jaren hebben we met een fietskar gedaan. Omdat ze te groot werden voor de fietskar en omdat het fijner is makkelijker te kunnen praten onderweg zijn we voor bakfiets gegaan. Is een goede verbetering.

We hadden dezelfde bedenking maar zijn blij dat we er nu voor gegaan zijn. Lovens bestond toen nog niet (denk ik).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn_van_eck
zunrob schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:13:
[...]

Denk je dat een maxi cosi erin past als twee kindjes van 4,5 en 2,5 erin zitten? Ook @goodfella?

En is er toevallig iemand die eerst een fietskar gebruikt heeft en toch geswitcht is naar een bakfiets?
Ja, als er een maxi cosi in staat kunnen er nog 2 kindjes op het bankje zitten. Zelf instappen zal niet heel makkelijk gaan, maar het is zeker te doen. Eventueel kan je een achterrek op de Lovens laten plaatsen en hier nog een fietstas of extra kinderzitje plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-Oqb-5oB3AgTlsN66uZvVYSv5gM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EtvNsX41Uo07IIUQU9nL0q2G.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_van_eck op 13-04-2024 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
  • Laatst online: 15:35
Goedemorgen,

Vraagje over de lovens, ik wil binnenkort 1 aanschaffen maar twijfel tussen de s85 of s75. Ik zal deze beladen met 3 jonge kids waarvan de oudste 7 is.

Verder vroeg ik mij af of de 400 accu genoeg is voor zo'n belading?

De accessoires zijn flink aan de prijs zag ik, een bagagedrager en een extra bankje zijn denk ik geen overbodige luxe. Ik zag dat hier soms korting op wordt gegeven door o.a juizz, klopt dat?

Groet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Cooki schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:58:
Goedemorgen,

Vraagje over de lovens, ik wil binnenkort 1 aanschaffen maar twijfel tussen de s85 of s75. Ik zal deze beladen met 3 jonge kids waarvan de oudste 7 is.

De accessoires zijn flink aan de prijs zag ik, een bagagedrager en een extra bankje zijn denk ik geen overbodige luxe. Ik zag dat hier soms korting op wordt gegeven door o.a juizz, klopt dat?

Groet
400 Wh accu hangt af van hoe ver je wil kunnen gaan zonder op te laden.

De accesoires worden vaak bij de fietsenwinkels inderdaad afgeprijst (ze hebben overal gigantisch veel marge op, hoe kan je anders een regenhuif van 300 euro opeens 'gratis' weggeven).

Het aanbod wat wij nu hebben geeft 50% korting op alle accessoires van Lovens die we willen, ook als we over een paar jaar bv het extra bankje willen kopen.

Wij zijn nu redelijk zover dat we besluiten om niet de Makki maar de Lovens te nemen. Voelt luxer, houdt zijn waarde beter vast en dus zijn de kosten stiekem niet veel hoger. Ik kan niet met een traploze versnelling omgaan, ik ga de hele tijd van helemaal de ene naar de andere kant, en dat is flink wat pols werk. Meer dan een normale versnelling. Dus we gaan sowieso voor de automaat.

[ Voor 16% gewijzigd door Kodess op 13-04-2024 12:48 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrunknown223
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:01
Cooki schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 11:58:
Goedemorgen,

Groet
Ik kan je van harte aanraden een proefrit te maken bij Lovens zelf (ze zitten in Beverwijk). Zelf liep ik namelijk ook te twijfelen tussen de S75 en S85. Die S85 heeft een Bosch Cargo Line (met dus 85Nm) en de S75 heeft de Bosch Performance Line motor (75Nm). Die laatste vond ik aanzienlijk stiller. Volgens de fietsenzaak hier in het dorp komt dat omdat de Cargo Line een metalen tandwiel heeft en dat maakt meer herrie.

Daarnaast hebben ze ook een Lovens Automatic staan en de ABS versie. Ze geven je daar even instructies hoe je die ABS goed kunt testen (spoiler alert: zo hard mogelijk de rem inknijpen) en het is best overtuigend.

Voor proefrit of afspraak: https://lovensbikes.com/proefrit/

Wij hebben gisteren de S75 Auto ABS besteld. Alles is op voorraad en ze kunnen binnen 1 tot 2 weken leveren als je dat wilt. Tot eind april krijg je de regenhuif er gratis bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-06 20:58

bonzz.netninja

Niente baffi

Geweldig topic met fijne ervaringen! Hopelijk kunnen jullie me van advies voorzien.

3 weken geleden is onze zoon geboren, hij heeft 2 zussen. 1 van 4,5 jaar en 1 van 2,5 jaar. We hebben niet eerder behoefte gehad voor iets anders dan een gewone fiets, want stoeltje voorop en achterop. We konden dus prima in ons eentje met beide kinderen weg.
Dat kan nu opeens niet meer. Zeker met dit lekkere weer kriebelt het.

Enkele vragen:

afhankelijk waar je woont maar de cargeroo urban arrow's zijn echt top om eens te testen

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Vandaag gefietst op de 75. Lekker hoor!

Onze kinderen (4,5 en 2,5) zaten op het bankje, maar het viel me op dat ik bij scherper sturen wel bijna met de remhendels tegen het hoofd van de oudste kwam. Ze is 1.09 m. Hoe is die bij jullie?

Overigens niet de automaat gefietst, maar met de gewone. Ging ook prima. Op basis van de reacties hier neig ik wel een beetje naar de automaat. Benieuwd naar ervaringen en hoe jullie de afweging hebben gemaakt. Ook benieuwd of dit verschil maakt qua verkoop over een paar jaar?

Ook vraag ik me af waarom ik niet de 85 zou pakken? 75 lijkt me voldoende, maar de meerprijs is relatief klein.

Welke accu hebben jullie?

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 13-04-2024 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
bonzz.netninja schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:49:
[...]

afhankelijk waar je woont maar de cargeroo urban arrow's zijn echt top om eens te testen
De Urban Arrow Cargo hebben we niet geprobeerd. De gewone UA ook niet. Behalve de punten hierboven best tevreden over de Lovens eigenlijk. Ben wel benieuwd hoeveel groter de bak van de Urban Arrow is. Ik vond hem rustig rijden, denk dat verende voorvork hier aan bijdraagt.
Zal me eens verdiepen in de Cargo.

[ Voor 5% gewijzigd door zunrob op 13-04-2024 18:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

zunrob schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:35:
[...]

De Urban Arrow hebben we niet geprobeerd. Behalve de punten hierboven best tevreden over de Lovens eigenlijk. Ben wel benieuwd hoeveel groter de bak van de Urban Arrow is. Ik vond hem rustig rijden, denk dat verende voorvork hier aan bijdraagt.
Ik weet niet, ik vind die bak vrij klein van een urban arrow eigenlijk, maar ben zelf verwent met een grote bak van een oude gazelle cabby die het nog prima doet

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Wat overigens interessant was. De 2 Lovens die er stonden waren nieuwe fietsen volgens mij, maar betrof niet de plus versie. Vraag me af of die exclusief is voor bepaalde dealers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
bonzz.netninja schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 18:37:
[...]

Ik weet niet, ik vind die bak vrij klein van een urban arrow eigenlijk, maar ben zelf verwent met een grote bak van een oude gazelle cabby die het nog prima doet
Heb de UA niet geprobeerd. Maar volgens UA zelf is er een laadvermogen van 300 liter. Bij Lovens 130 liter. Of UA overdrijft heel erg of die bak is wel degelijk heel veel groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrunknown223 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:46:
[...]

Ik kan je van harte aanraden een proefrit te maken bij Lovens zelf (ze zitten in Beverwijk). Zelf liep ik namelijk ook te twijfelen tussen de S75 en S85. Die S85 heeft een Bosch Cargo Line (met dus 85Nm) en de S75 heeft de Bosch Performance Line motor (75Nm). Die laatste vond ik aanzienlijk stiller. Volgens de fietsenzaak hier in het dorp komt dat omdat de Cargo Line een metalen tandwiel heeft en dat maakt meer herrie.

Daarnaast hebben ze ook een Lovens Automatic staan en de ABS versie. Ze geven je daar even instructies hoe je die ABS goed kunt testen (spoiler alert: zo hard mogelijk de rem inknijpen) en het is best overtuigend.

Voor proefrit of afspraak: https://lovensbikes.com/proefrit/

Wij hebben gisteren de S75 Auto ABS besteld. Alles is op voorraad en ze kunnen binnen 1 tot 2 weken leveren als je dat wilt. Tot eind april krijg je de regenhuif er gratis bij.
Krijg je automatisch de plus versie, dus de grote bak? En heb je toevallig ook automaat vs. manueel vergeleken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
En meteen nog een vraag. We wonen in Limburg, dus er zijn wel wat heuvels hier. Is een S75 voldoende?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrunknown223
zunrob schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 20:28:
[...]

Krijg je automatisch de plus versie, dus de grote bak? En heb je toevallig ook automaat vs. manueel vergeleken?
Ja alle nieuw geleverde fietsen hebben de grotere bak. Oude voorraad bij dealers kunnen soms de oude bak nog hebben.

Ik heb zowel de automaat als handgeschakeld geprobeerd. In alle eerlijkheid is handgeschakeld echt prima, maar het is een gadget voor een betrekkelijk kleine meerprijs. Wat overigens wel echt handig is, is het wegfietsen uit stilstand. Je hebt continu dezelfde trapfrequentie, en dat is prettig wegfietsen. Enige nadeel dat ik mij kan voorstellen is dat het wat meer techniek is (kan stuk) en dat je niet kunt schakelen als de batterij leeg is. Maar volgens mij heeft dat Enviolo zichzelf inmiddels wel bewezen als betrouwbare techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrunknown223 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:03:
[...]

Ja alle nieuw geleverde fietsen hebben de grotere bak. Oude voorraad bij dealers kunnen soms de oude bak nog hebben.

Ik heb zowel de automaat als handgeschakeld geprobeerd. In alle eerlijkheid is handgeschakeld echt prima, maar het is een gadget voor een betrekkelijk kleine meerprijs. Wat overigens wel echt handig is, is het wegfietsen uit stilstand. Je hebt continu dezelfde trapfrequentie, en dat is prettig wegfietsen. Enige nadeel dat ik mij kan voorstellen is dat het wat meer techniek is (kan stuk) en dat je niet kunt schakelen als de batterij leeg is. Maar volgens mij heeft dat Enviolo zichzelf inmiddels wel bewezen als betrouwbare techniek.
Dat betekent dat ik bij de fietsenmaker dus even goed na moet vragen of ie direct bij Lovens besteld of niet. En dat we dus wel de grote bak krijgen. De fietsenmaker gaf aan dat ie er niet zo veel verkoopt, en daardoor vrij laag in de staffels zit en geen korting kan geven. Vind zo een kleine dealer fijner dan een grotere als Juizz dus ik gun hem ook wel wat. Wat voor een kortingen hebben anderen kunnen bedingen?

M.b.t. de automaat, houdt ie zijn cadans goed vast? Wat als je de hoek om gaat en opeens tegenwind hebt, of bijvoorbeeld plots een heuvel?

Overigens kan proefrijden in Beverwijk pas eind april, dus dan zouden we de huif mislopen.

Ook gaf de fietsenmaker aan dat de LED-strip wettelijk gezien niet mag. Weet niet of dit zo is, maar vind het wel jammer.

M.b.t. accupakket: ik ben bekend met de calculator van Bosch, maar wat halen jullie in de praktijk met de 545 Wh accu?

[ Voor 11% gewijzigd door zunrob op 13-04-2024 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
zunrob schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:17:

Ook gaf de fietsenmaker aan dat de LED-strip wettelijk gezien niet mag. Weet niet of dit zo is, maar vind het wel jammer.
Interessant, ik heb er led verlichting op laten zetten, waarom zou dit niet mogen?

Als ik de informatie erop nasla dan zie ik niet meteen waarom het niet zou mogen
https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets

[ Voor 25% gewijzigd door Cardinal op 13-04-2024 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Cardinal schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:44:
[...]

Interessant, ik heb er led verlichting op laten zetten, waarom zou dit niet mogen?

Als ik de informatie erop nasla dan zie ik niet meteen waarom het niet zou mogen
https://www.rijksoverheid...en-reflectie-op-een-fiets
Goede vraag, dat antwoord heb ik niet (en ik heb niet doorgevraagd). Allicht omdat dagrijverlichting gescheiden moet zijn; dus een linker- en rechterkant? Maar dit is ook niet bij alle auto's het geval tegenwoordig. Zal eens doorvragen binnenkort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
zunrob schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 19:55:
[...]

Heb de UA niet geprobeerd. Maar volgens UA zelf is er een laadvermogen van 300 liter. Bij Lovens 130 liter. Of UA overdrijft heel erg of die bak is wel degelijk heel veel groter.
Denk dat Urban Arrow idd meer inhoud heeft. Hun bak is dieper en loopt taps. Bij ons staat een Cargoroo met maxi cosi adapter. Ik denk dat het vervoeren van 2 kids en een baby het makkelijker afgaat in een Urban Arrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
goodfella schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 22:58:
[...]

Denk dat Urban Arrow idd meer inhoud heeft. Hun bak is dieper en loopt taps. Bij ons staat een Cargoroo met maxi cosi adapter. Ik denk dat het vervoeren van 2 kids en een baby het makkelijker afgaat in een Urban Arrow.
Dank. Dan ga ik de Urban Arrow volgende week toch maar proberen. Al was ik, na de eerste bocht iig, die was wat onwennig, snel gewend aan de Lovens en vond ik hem goed fietsen. Was mijn eerste keer op een bakfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Mijn vriendin vond de Urban Arrow qua fietsgedrag wat 'natuurlijker' (als in wat ze gewend is), en ik vond. dat precies andersom. Al met al, ontlopen deze merken elkaar niet zo.

Let er wel op dat Urban Arrow geen voorvork demping heeft. Misschien wel fijn voor de kleinste...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
goodfella schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 23:10:
Mijn vriendin vond de Urban Arrow qua fietsgedrag wat 'natuurlijker' (als in wat ze gewend is), en ik vond. dat precies andersom. Al met al, ontlopen deze merken elkaar niet zo.

Let er wel op dat Urban Arrow geen voorvork demping heeft. Misschien wel fijn voor de kleinste...
Klopt, dat vind ik een goed argument voor de Lovens. Overigens vond mijn vriendin het erg onwennig fietsen. Ze heeft maar een paar meter gefietst, maar ze voelt zich nog niet heel vertrouwd. Hopelijk komt dat snel!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
@zunrob herkenbaar, mijn vrouw had de eerste keer ook veel moeite, rechtdoor ging wel maar bochten maken.. :$ Ik denk alleen dat het aan het feit ligt dat een bakfiets veel langer is en anders stuurt dan een normale fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Kodess schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:46:
[...]

400 Wh accu hangt af van hoe ver je wil kunnen gaan zonder op te laden.

De accesoires worden vaak bij de fietsenwinkels inderdaad afgeprijst (ze hebben overal gigantisch veel marge op, hoe kan je anders een regenhuif van 300 euro opeens 'gratis' weggeven).

Het aanbod wat wij nu hebben geeft 50% korting op alle accessoires van Lovens die we willen, ook als we over een paar jaar bv het extra bankje willen kopen.

Wij zijn nu redelijk zover dat we besluiten om niet de Makki maar de Lovens te nemen. Voelt luxer, houdt zijn waarde beter vast en dus zijn de kosten stiekem niet veel hoger. Ik kan niet met een traploze versnelling omgaan, ik ga de hele tijd van helemaal de ene naar de andere kant, en dat is flink wat pols werk. Meer dan een normale versnelling. Dus we gaan sowieso voor de automaat.
Bedankt voor jouw reactie en mooi zo'n korting op accessoires, ik ga deze week erachter aan en hoop snel op de plus 75 of 85 te fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Ik heb nog wat rond gelezen m.b.t de 75 vs de 85, en die laatste motor lijkt idd luider te zijn. Ik heb het nog niet met eigen oren gehoord, maar het is hier ook al eerder aangegeven. Voor mij waarschijnlijk een goede reden om voor de 75 te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 10:59
ik krijg sinds kort deze foutmeldingen (maar niet bij elke rit)
De fiets uitschakelen en terug opstarten helpt
Flow app 1.19.2(1048)
Enviolo automatiq v11
Kiox 300 v10.10.0
Led Remote bedieningseenheid 10.12.3
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3S7UTMs-biphH6Uy9SYrg5FZ5BQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NSLty41azeRhMlj1Z0xmWbF0.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9NMVuBgfqiTtJyo0jA-rSPk6xg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZuRb9TrIsn85CWvA2TDBoPf4.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cucLZKNkGUT7h0YGU-edy0Us0lQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eino29mKlnTEWlJ3FKJY5w3d.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nrg

nrg

ringlord_oc schreef op zondag 14 april 2024 @ 13:35:
ik krijg sinds kort deze foutmeldingen (maar niet bij elke rit)
De fiets uitschakelen en terug opstarten helpt
Flow app 1.19.2(1048)
Enviolo automatiq v11
Kiox 300 v10.10.0
Led Remote bedieningseenheid 10.12.3
[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Zou even langsgaan bij je fietsenmaker… ik had vergelijkbare storingen en toen bleek de automaat stuk te zijn. Schijnt vaker voor te komen. Is gerepareerd onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
nrg schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:32:
[...]

Zou even langsgaan bij je fietsenmaker… ik had vergelijkbare storingen en toen bleek de automaat stuk te zijn. Schijnt vaker voor te komen. Is gerepareerd onder garantie.
Hoe lang had je de Lovens in gebruik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrunknown223
zunrob schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 21:17:
[...]

Dat betekent dat ik bij de fietsenmaker dus even goed na moet vragen of ie direct bij Lovens besteld of niet. En dat we dus wel de grote bak krijgen. De fietsenmaker gaf aan dat ie er niet zo veel verkoopt, en daardoor vrij laag in de staffels zit en geen korting kan geven. Vind zo een kleine dealer fijner dan een grotere als Juizz dus ik gun hem ook wel wat. Wat voor een kortingen hebben anderen kunnen bedingen?

M.b.t. de automaat, houdt ie zijn cadans goed vast? Wat als je de hoek om gaat en opeens tegenwind hebt, of bijvoorbeeld plots een heuvel?

Overigens kan proefrijden in Beverwijk pas eind april, dus dan zouden we de huif mislopen.

M.b.t. accupakket: ik ben bekend met de calculator van Bosch, maar wat halen jullie in de praktijk met de 545 Wh accu?
De kortingen lopen een beetje uiteen. Ben zelf bij twee fietsenwinkels geweest. Wat ik wilde bestellen: S75 Auto ABS + dagrijverlichting met 545Wh accu. De eerste dealer gaf € 650 korting. De andere dealer gaf € 350 korting maar deed daar dan wel weer 5 jaar garantie bij. Kortom, er is best een beetje te onderhandelen. Met name op de accessoires. Ik heb hem niet bij de goedkoopste zaak besteld, maar wel waar ik het beste gevoel van kreeg.

Mijn ervaring tijdens de proefrit is dat de automaat snel reageert, maar dat is op een proefrit van 5 minuten geweest. Anderen die de fiets langer hebben zullen dat beter kunnen toelichten.

Proefrijden kan anders misschien ook bij Juizz of een andere grote zaak die meerdere soorten heeft staan? Van Lovens in Beverwijk weet ik in ieder geval zeker dat ze de verschillende soorten hebben.

En met betrekking tot die verlichting: officieel mag Lovens ze niet afleveren met dagrijverlichting. De reden is dat de wetgeving blijkbaar niet toestaat dat een fiets twee lichten aan de voorzijde heeft. De juristen hier zullen dat precies kunnen onderbouwen. Dus wat ze doen: ze sturen die LED strip mee zodat het je eigen verantwoordelijkheid is geworden. De fietsenmaker bouwt hem dan in voor de aflevering. Ik heb dat gecheckt bij Lovens tijdens de proefrit: verhaal klopt en ze hebben nog nooit te horen gekregen dat iemand er gedoe mee heeft gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martijn_van_eck
mrunknown223 schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:53:
[...]

De kortingen lopen een beetje uiteen. Ben zelf bij twee fietsenwinkels geweest. Wat ik wilde bestellen: S75 Auto ABS + dagrijverlichting met 545Wh accu. De eerste dealer gaf € 650 korting. De andere dealer gaf € 350 korting maar deed daar dan wel weer 5 jaar garantie bij. Kortom, er is best een beetje te onderhandelen. Met name op de accessoires. Ik heb hem niet bij de goedkoopste zaak besteld, maar wel waar ik het beste gevoel van kreeg.

Mijn ervaring tijdens de proefrit is dat de automaat snel reageert, maar dat is op een proefrit van 5 minuten geweest. Anderen die de fiets langer hebben zullen dat beter kunnen toelichten.

Proefrijden kan anders misschien ook bij Juizz of een andere grote zaak die meerdere soorten heeft staan? Van Lovens in Beverwijk weet ik in ieder geval zeker dat ze de verschillende soorten hebben.

En met betrekking tot die verlichting: officieel mag Lovens ze niet afleveren met dagrijverlichting. De reden is dat de wetgeving blijkbaar niet toestaat dat een fiets twee lichten aan de voorzijde heeft. De juristen hier zullen dat precies kunnen onderbouwen. Dus wat ze doen: ze sturen die LED strip mee zodat het je eigen verantwoordelijkheid is geworden. De fietsenmaker bouwt hem dan in voor de aflevering. Ik heb dat gecheckt bij Lovens tijdens de proefrit: verhaal klopt en ze hebben nog nooit te horen gekregen dat iemand er gedoe mee heeft gehad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MHwqb1EMGITSJXO-xxACDVcqrco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IarZAKnAZA2NbB8k4QEufuMg.jpg?f=fotoalbum_large
De leasemaatschappij krijgt 10% korting op de adviesprijs

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_van_eck op 14-04-2024 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
mrunknown223 schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:53:
[...]

Dat zijn aardige kortingen! De dealer waar ik gister was verkoopt er ook maar enkele per jaar denk ik. Hij gaf al aan daardoor laag in de staffels te zitten bij Lovens, en dus eigenlijk geen korting te kunnen geven.

Ik heb zojuist gereden op de UA met de 85 Nm motor. De motor is, zoals hier al eerder aangegeven, goed hoorbaar. De 75 is een stuk stiller, en bijna niet hoorbaar. Overigens merkte ik weinig verschil met de Lovens S75 waar ik gister op heb gereden; het verschil in koppel merkte ik op platte stukken niet.

Ik vind de UA minder mooi. Meer stangen etc. De Lovens is een mooier geheel. Wel reed de UA echt super goed. Hij is erg stabiel, stijf, en laat zich heel goed en makkelijk manoeuvreren. De bak van de UA is zeker langer dan de Lovens, maar ook smaller en loopt naar voren smaller toe. Onze oudste kindjes zaten bijna tegen elkaar aan, maar hadden wel meer beenruimte. Ook de standaard klapt bij de UA bijvoorbeeld niet omhoog, en het stuur is niet zo eenvoudig verstelbaar. Je merkt aan alles dat over de Lovens goed is nagedacht.

Heb daarna ook op een Trek gereden. Dat was echt niks. Deze fiets was erg instabiel. Je voelde duidelijk dat het kabelsturing was. Mss zat er speling op, maar ik was continu aan het corrigeren. Rechtdoor fietsen was daardoor minder relaxed. Ook kwam ik met de voeten tegen de standaard aan, en zat ik erg dicht op de bak.

Dinsdag maar eens naar de winkel waar ze de Lovens en UA hebben en dan naast elkaar vergelijken. De Lovens spreekt me meer aan qua uiterlijk en afwerking. Overigens merkte ik gister op de Lovens niets van de kabelsturing, itt de Trek vandaag. Zal daar ook nog eens goed opletten.

Wel viel me op de UA op (ook met Enviolo) dat je veel aan het draaien bent met optrekken en afremmen. Een automaat lijkt me relaxed dus hoop dat ook te proberen dinsdag.

Ik ben overigens bij Mantel geweest. Daar ook gevraagd hoe zij die grote kortingen kunnen geven op UA. Simpel antwoord: omdat ze zoveel afzetten en dus goedkoper inkopen. Dat zal ook voor de leasemaatschappij gelden hierboven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zunrob
goodfella schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:37:
[...]

Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe betrouwbaar is de automaat in het algemeen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

zunrob schreef op zondag 14 april 2024 @ 16:08:
[...]

Goede vraag, ben ik ook wel benieuwd naar. Hoe betrouwbaar is de automaat in het algemeen?
Nouja en misschien iets om mee te nemen, hoe duur is reparatie en hoe goed kun je het zelf fixen. Toch fijn als je gewoon een versnelling ff kan servicen of kabeltje zelf kan fixen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nrg

nrg

goodfella schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:37:
[...]

Kleine 2 jaar toen dit opspeelde. De fietsenmaker herkende de issue direct en zei dat ze dit vaker hebben gezien. De automaat moet dan terug naar Enviolo en wordt daar gerepareerd of geswapt. Duurde al met al een week en kostte mij niets (garantie). Overigens was mijn storing net anders, ik had een kalibratiefout die niet weg ging. Maar die fout had kennelijk ook te maken met de communicatie met de automaat.

Ik zou overigens nu zo weer voor een automaat kiezen. Het fietst supercomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Waar ik vandaag overigens niet goed opgelet heb: de Lovens laad je makkelijk op zonder de accu te verwijderen, hoe zit dat bij de UA? Zover ik kan vinden kon dat 3 jaar geleden iig wel, maar weet niet zeker of dat nog steeds zo is.

[ Voor 26% gewijzigd door zunrob op 14-04-2024 20:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
zunrob schreef op zondag 14 april 2024 @ 20:55:
Waar ik vandaag overigens niet goed opgelet heb: de Lovens laad je makkelijk op zonder de accu te verwijderen, hoe zit dat bij de UA? Zover ik kan vinden kon dat 3 jaar geleden iig wel, maar weet niet zeker of dat nog steeds zo is.
De accu plaatsing op een UA is gewoon open, dus die kan je gewoon opladen terwijl hij erin zit.

Even terug naar bak grootte. Het was algemeen bekend dat de UA de grootste bak heeft (smal maar lang). Maar de Lovens plus versies hebben dus de voorkant dieper uitgesneden voor 15% meer inhoud in de bak. Is het verschil daardoor niet ook vrijwel niets meer?

Als ik terug blader naar vorig jaar zie ik trouwens wel flink wat lagere prijzen, zelfs voor de Smart line....
S75 Auto met regenhuif, led, voorbank, maxi, bagagedrager: 6400 euro
goedkoopste bij mij in de buurt wat ik kan vinden is 6600

[ Voor 14% gewijzigd door Kodess op 15-04-2024 16:13 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Kodess schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:49:
[...]

De accu plaatsing op een UA is gewoon open, dus die kan je gewoon opladen terwijl hij erin zit.

Even terug naar bak grootte. Het was algemeen bekend dat de UA de grootste bak heeft (smal maar lang). Maar de Lovens plus versies hebben dus de voorkant dieper uitgesneden voor 15% meer inhoud in de bak. Is het verschil daardoor niet ook vrijwel niets meer?

Als ik terug blader naar vorig jaar zie ik trouwens wel flink wat lagere prijzen, zelfs voor de Smart line....
Ik ga morgen naar een winkel waar ik ze beide kan vergelijken. Zoals hier al eerder aangegeven, en vandaag door Lovens bevestigd is er onderin de bak aan de voorkant 5 cm bijgekomen. Denk dat het desalniettemin niet gelijk is aan de UA.
Ik zal kijken of ik ook nog ergens de Makki en Fier kan bekijken, zeker qua bak grootte. Over die fietsen kan ik minder vinden.

De specificatie die jij aangeeft is ook hoe wij een Lovens zouden willen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
zunrob schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:21:
[...]

Ik ga morgen naar een winkel waar ik ze beide kan vergelijken. Zoals hier al eerder aangegeven, en vandaag door Lovens bevestigd is er onderin de bak aan de voorkant 5 cm bijgekomen. Denk dat het desalniettemin niet gelijk is aan de UA.
Ik zal kijken of ik ook nog ergens de Makki en Fier kan bekijken, zeker qua bak grootte. Over die fietsen kan ik minder vinden.

De specificatie die jij aangeeft is ook hoe wij een Lovens zouden willen. :)
Fier valt voor ons af, omdat er geen bankje in kan. Het is max 2 kinderen.
De Makki bak is ondieper in diepte en lengte :9 , zeker door de uitsparingen. Fijn voor de kinderen, maar we hebben ze ook laten proberen in te stappen in de Lovens. Onze 1,5 jarige kan er bijna in klauteren, heeft een zetje nodig op zn bips en hij zit erin. En eruit lukt hem niet, wat positief is >:)

[ Voor 19% gewijzigd door Kodess op 15-04-2024 16:28 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Kodess schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:22:
[...]

Fier valt voor ons af, omdat er geen bankje in kan. Het is max 2 kinderen.
Dank, duidelijk, dan hoef ik die niet te bekijken. Blijft de Lovens, UA en Makki over. Ik zal hier laten horen wat mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Kodess schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:49:
[...]

Mag ik je vragen welke zaak je deze berekening hebt gevonden? En welke 50% op accessoires bied? Juizz bied nu ook korting aan, ik ga van de week langs als ze daar ook 50% op accessoires geven dan ben ik al snel verkocht namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Heeft iemand trouwens alle afmetingen van de bak van de Lovens? Dus zowel hoogte, breedte en lengte, bij voorkeur voor en achter in de bak?

Ben een overzichtje aan het maken: https://docs.google.com/s...wxB-k/edit?usp=drive_link

[ Voor 33% gewijzigd door zunrob op 15-04-2024 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
zunrob schreef op maandag 15 april 2024 @ 20:43:
Heeft iemand trouwens alle afmetingen van de bak van de Lovens? Dus zowel hoogte, breedte en lengte, bij voorkeur voor en achter in de bak?

Ben een overzichtje aan het maken: https://docs.google.com/s...wxB-k/edit?usp=drive_link
Binnenafmetingen van de bak (H x B x L) / volume
H: 451 – 503 mm, B: 322 – 616 mm, L: 544 – 932 mm / ca. 130 L
Onduidelijk of dit voor de Plus versie is of niet. (ik gok de niet plus versie)

Vloerlengte van de UA wil ik dan wel weten zonder bankje :9
Zelf even gerekent, tussen de 70 en 75 cm is de lengte op de vloer van de UA

[ Voor 12% gewijzigd door Kodess op 15-04-2024 23:01 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
Hoe zou ik dit moeten lezen:
Ontvang 10% korting op onze elektrische bakfietsen van Lovens en Urban Arrow
Laat uw gegevens achter en ontvang in je mailbox 10% korting bij aankoop van een elektrische bakfiets.
Met of zonder accu upgrade? :D
Deze winkel bied ook nog, volgens hun website, de regenhuif en de ledstrip gratis. Maar ja, de regenhuif is al gratis.
Desalniettemin is dit wel de beste deal die ik heb gevonden tot nu toe. Zal wel iets verouderd van zijn.

edit: Nog steeds de beste deal die ik kon vinden, maar ze zijn niet te combineren:
Let op: deze korting geldt niet bij afgeprijsde modellen en is niet te combineren met andere aanbiedingen!
Dit zal wel als een andere aanbieding gelden:
Ontvang een gratis accessoirepakket bij aankoop van een urban arrow of Lovens explorer

[ Voor 35% gewijzigd door Kodess op 15-04-2024 23:16 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Kodess schreef op maandag 15 april 2024 @ 22:55:
[...]

Binnenafmetingen van de bak (H x B x L) / volume
H: 451 – 503 mm, B: 322 – 616 mm, L: 544 – 932 mm / ca. 130 L
Onduidelijk of dit voor de Plus versie is of niet. (ik gok de niet plus versie)

Vloerlengte van de UA wil ik dan wel weten zonder bankje :9
Zelf even gerekent, tussen de 70 en 75 cm is de lengte op de vloer van de UA
Dank, deze had ik ook gevonden, maar ik hoop eigenlijk meer specifiek zoals UA ze op de website heeft staan. Ik zal morgen zelf even meten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
Het wordt er niet makkelijker op. Zojuist gefietst met de UA Performance Line Plus en de Lovens S75, zowel met als zonder automaat.

Lovens
+ Bredere bak waardoor meer schouderruimte. Bovenin heeft de Lovens 62 cm, de UA 56 cm. Achterin is de bank 54 vs 52 cm, voorste puntje van de bank 52 vs 51 cm.
+ Nu met gratis huif
- Bak is minder lang. Als er ook een voorbank gemonteerd is dan zit tussen de bankjes 24 cm (L) vs 31 cm (UA). De bak van de UA is ook onderin een stuk langer.
- Ik kom met de achterkant van de schoenen tegen de stang van het frame bij trappen, wanneer ik de tenen op de pedalen heb (zoals ik gewend ben). Deze stang komt vrij ver naar buiten.
- Rijdt nerveuzer. De UA vinden we allebei stabieler.

Ik had de automaat geprobeerd en die werkte goed op platte stukken. Echter bij een vrij steile heuvel ging ie opeens super zwaar trappen en zelfs met turbo kwam ik amper omhoog. Volgens de dealer was een update nodig om dit te verhelpen.

Oftewel we zijn er nog niet uit.

[ Voor 3% gewijzigd door zunrob op 16-04-2024 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
En hier is het wel makkelijker geworden. De Lovens is besteld, volgende week wordt ie geleverd!

Lovens S75 Automaat
545Wh Accu
Bagagedrager
Maxicosi adapterset
Voorbankje
Ledstrip
Regenhuif (via Lovens uiteraard)
5 jaar garantie
1e service gratis, daaropvolgende servicebeurten met korting
6800 euro

Erg tevreden, had 2 andere winkels gevonden die goedkoper waren als je de service niet mee telt. Met service was er nog maar 1 goedkoper. Maar niet in de regio, en bij die waar we hem nu hebben gekocht hebben we ook veel advies gekregen en uiteraard kunnen proefrijden.

Nu nog kijken waar we hems stallen... geen garage en maar een kleine schuur :+ en een verzekering kiezen

[ Voor 7% gewijzigd door Kodess op 16-04-2024 15:36 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NepGangster
  • Laatst online: 20-06 14:51
zunrob schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 12:18:
Het wordt er niet makkelijker op. Zojuist gefietst met de UA Performance Line Plus en de Lovens S75, zowel met als zonder automaat.

Lovens
+ Bredere bak waardoor meer schouderruimte. Bovenin heeft de Lovens 62 cm, de UA 56 cm. Achterin is de bank 54 vs 52 cm, voorste puntje van de bank 52 vs 51 cm.
+ Nu met gratis huif
- Bak is minder lang. Als er ook een voorbank gemonteerd is dan zit tussen de bankjes 24 cm (L) vs 31 cm (UA). De bak van de UA is ook onderin een stuk langer.
- Ik kom met de achterkant van de schoenen tegen de stang van het frame bij trappen, wanneer ik de tenen op de pedalen heb (zoals ik gewend ben). Deze stang komt vrij ver naar buiten.
- Rijdt nerveuzer. De UA vinden we allebei stabieler.

Ik had de automaat geprobeerd en die werkte goed op platte stukken. Echter bij een vrij steile heuvel ging ie opeens super zwaar trappen en zelfs met turbo kwam ik amper omhoog. Volgens de dealer was een update nodig om dit te verhelpen.

Oftewel we zijn er nog niet uit.
De gratis huif moet je met een korreltje zout nemen.
Wat heb je nou aan een gratis huif als je een andere fiets eigenlijk fijner vind fietsen?
"Fijne fiets meneer? Nee valt tegen, maar de huif was gratis."
Zie je het jezelf al zeggen?

Dat van je schoenen herken ik wel, dat was na de 2e dag bij mij verdwenen zonder dat ik het door had (zal mn voet anders gezet hebben of verder naar buiten geen idee.)

Het nerveuzer rijden vind ik juist in tegendeel, omdat het kabelsturing is is hij juist wat 'trager' met sturen. kwestie van wennen ook misschien?

Klinkt in ieder geval alsof je de UA fijner vind fietsen maar je zit met je maag bij de bak-grootte.
Als de bak van de UA groot genoeg is, dan ben je er toch uit?

ps. heb je wel de 'plus' bak gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MathieuT
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:19
Na lang twijfelen (longtail, bakfiets, UA, Lovens, Dolly, 2e hands, nieuw via lease...) heb ik vandaag de bestelling voor de lease van een Lovens S75+ doorgegeven.
  • Lovens Explorer S75+ (groen/bruin)
  • 545 Wh upgrade
  • Box cover
  • Bagagedrager
  • Peuterschaal en adapter
Hopelijk ook nog de gratis huif, geen idee hoe lang het duurt voor de leasemaatschapij de bestelling plaatst en hoe snel Lovens kan leveren.

De dealer had zowel Lovens als UA, beide test gereden, mijn vrouw en ik waren beide toch meer overtuigd van de Lovens (verkoper ook gaf hij achteraf toe).

We zijn dus in blijde verwachting :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
NepGangster schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 15:25:
[...]

De gratis huif moet je met een korreltje zout nemen.
Wat heb je nou aan een gratis huif als je een andere fiets eigenlijk fijner vind fietsen?
"Fijne fiets meneer? Nee valt tegen, maar de huif was gratis."
Zie je het jezelf al zeggen?

Dat van je schoenen herken ik wel, dat was na de 2e dag bij mij verdwenen zonder dat ik het door had (zal mn voet anders gezet hebben of verder naar buiten geen idee.)

Het nerveuzer rijden vind ik juist in tegendeel, omdat het kabelsturing is is hij juist wat 'trager' met sturen. kwestie van wennen ook misschien?

Klinkt in ieder geval alsof je de UA fijner vind fietsen maar je zit met je maag bij de bak-grootte.
Als de bak van de UA groot genoeg is, dan ben je er toch uit?

ps. heb je wel de 'plus' bak gehad?
Dank voor je reactie! Yes, het was de plus-bak. Deze is 5 cm langer dan de oude bak. Echter, hij is nog steeds 10 cm korter dan de bak van de UA.

Ik heb vanmiddag nog eens langer gefietst op de Lovens, en ik kan er wel aan wennen. Sterker nog, over klinkers rijdt ie fijner door de vering, en ook over hobbels gaat het beter. De UA springt er over. Bovendien, na een kwartier ofzo had ik het gevoel dat ik met de UA wendbaarder was, wat logisch is gezien de grotere stuuruitslag, maar ook dat ik hem makkelijker door de bochten kon 'gooien'.

Enige waar we eigenlijk nog over twijfelen is de lengte van de bak. Onze oudste komt in de Lovens met de benen tegen de onderkant van de Maxi Cosi, maar ze hebben op schouderhoogte genoeg ruimte. In de UA zitten ze nu al schouder tegen schouder, maar is er juist wel genoeg plek voor de benen.
Overigens kan ik de Lovens lokaal bij een heel leuke zaak kopen voor een strakke prijs. De UA kun je voor eenzelfde prijs krijgen, maar dan bij Juizz. Voelde toch wat minder persoonlijk en weet niet hoe de service daar is.

Ik heb mijn voeten idd aangepast (voet op het midden van de trapper, in plaats van tenen op de trapper) en dan merkte ik het ook niet meer.

Ik heb ook nog een kort stukje met de geupdate automaat mogen fietsen. Deze deed het nu een stuk beter. Ik moet wel wennen. Je hoort hem duidelijk schakelen (dacht eerst dat iets door slipte), maar vind het raar dat je het zelf niet in de hand hebt. Ben vooral wat huiverig voor het op fietsen van hellingen, en vraag me af hoe snel ie dan reageert. Ervaringen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nrg

nrg

Ik woon aan de voet van een heuvel (Utrechtse Heuvelrug) en fiets dus wel eens omhoog of omlaag. Gaat echt helemaal prima met de automaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
De Lovens kun je bestellen met verschillende accu's zie ik. Stel je besteld de 400, kun je altijd later nog los een 725 Wh accu kopen? En past deze dan direct erin? Zie namelijk dat deze accu qua afmetingen groter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 16:38
zunrob schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:36:
De Lovens kun je bestellen met verschillende accu's zie ik. Stel je besteld de 400, kun je altijd later nog los een 725 Wh accu kopen? En past deze dan direct erin? Zie namelijk dat deze accu qua afmetingen groter is.
Zeker kan dat. De lovens werkt met een Bosch accu die met een slot vast zit. Deze kan je er gewoon in/uit klikken.

Zo ver ik weet zijn ze allemaal dezelfde maat behalve de 725: deze is nèt ietsje dikker maar in de richting dat het niet uitmaakt voor je fiets. (Wel oppassen als je zo'n extra lockride slot gaat gebruiken o.i.d. want volgens mij gaat dat niet goed.)

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cardinal
@kingtim Je moet even de goede lockride bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 16:38
Ha! die was er nog niet toen ik m'n accu had gekocht.

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Cooki schreef op maandag 15 april 2024 @ 19:48:
[...]

Mag ik je vragen welke zaak je deze berekening hebt gevonden? En welke 50% op accessoires bied? Juizz bied nu ook korting aan, ik ga van de week langs als ze daar ook 50% op accessoires geven dan ben ik al snel verkocht namelijk.
Goedemiddag,
Iemand toevallig die mijn bovenste vraag kan antwoorden? Wil aanstaande vrijdag mijn order ergens plaatsen.

Alvast bedankt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zunrob
kingtim schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:40:
[...]

Zeker kan dat. De lovens werkt met een Bosch accu die met een slot vast zit. Deze kan je er gewoon in/uit klikken.

Zo ver ik weet zijn ze allemaal dezelfde maat behalve de 725: deze is nèt ietsje dikker maar in de richting dat het niet uitmaakt voor je fiets. (Wel oppassen als je zo'n extra lockride slot gaat gebruiken o.i.d. want volgens mij gaat dat niet goed.)
400: 336 x 91 x 62 mm
545: 338 x 93 x 81 mm
725: 344 x 95 x 100 mm
Bron:
https://www.bosch-ebike.c...2lyQSREAAYASAAEgJIZvD_BwE

Alle drie dus iets anders. Maar dat zal wel loslopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrunknown223
Vraag over die Box Cover van Lovens. Die is volgens mij niet veilig af te sluiten. Dus stel ik ga met de bakfiets bij meerdere winkels boodschappen doen, dan lijkt het mij niet slim om tussendoor de spullen in de bakfiets te laden en onbeheerd achter te laten. Met de auto is dat natuurlijk geen probleem want die kan veilig op slot. Hoe doen jullie dat? Ik kan namelijk geen 'Tweakers' box cover vinden die wel goed af te sluiten is met een slot of iets dergelijk.

P.s. ik woon in een stad. In een dorp zal dit vast wel kunnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kodess
Cooki schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:18:
[...]

Goedemiddag,
Iemand toevallig die mijn bovenste vraag kan antwoorden? Wil aanstaande vrijdag mijn order ergens plaatsen.

Alvast bedankt,
Die berekening van vorig jaar staat in dit topic, de poster had geen winkelnaam genoemd.

Mijne met 50% korting op accesoires is een Bike Totaal vestiging.
Bij aankoop is de ledstrip voor 0 euro op de factuur gekomen ;)

Het was het goedkoopst om te kopen via koopjebakfiets.nl als het klopt wat ze op hun website zeggen, dat je 10% korting kan krijgen en ook de huif via lovens kan krijgen (moet even checken of koopjebakfiets als erkend verkoper wordt gezien (is gewoon bike totaal krimpen).
Anders is Juizz het goedkoopst doordat de fiets zelf al afgeprijsd is. Helemaal als je korting op de accesoires regelt.

Dit is allemaal als je geen rekening houdt met bv gratis onderhoudsbeurten en korting daarop die wel wordt 'geleverd' bij de Bike Totaal vestiging met 50% korting op accesoires

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki
Kodess schreef op woensdag 17 april 2024 @ 14:10:
[...]

Die berekening van vorig jaar staat in dit topic, de poster had geen winkelnaam genoemd.

Mijne met 50% korting op accesoires is een Bike Totaal vestiging.
Bij aankoop is de ledstrip voor 0 euro op de factuur gekomen ;)

Het was het goedkoopst om te kopen via koopjebakfiets.nl als het klopt wat ze op hun website zeggen, dat je 10% korting kan krijgen en ook de huif via lovens kan krijgen (moet even checken of koopjebakfiets als erkend verkoper wordt gezien (is gewoon bike totaal krimpen).
Anders is Juizz het goedkoopst doordat de fiets zelf al afgeprijsd is. Helemaal als je korting op de accesoires regelt.

Dit is allemaal als je geen rekening houdt met bv gratis onderhoudsbeurten en korting daarop die wel wordt 'geleverd' bij de Bike Totaal vestiging met 50% korting op accesoires
Topper bedankt voor je heldere uitleg🙂🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
zunrob schreef op woensdag 17 april 2024 @ 12:36:
Houd er rekening mee dat de huidige reeks enkel compatibel is met de nieuwe smart-accu's van Bosch. Bosch rekent stevig door in de prijs van accu's. Mocht hij ooit versleten zijn, zijn er ook wel wat bedrijfjes die er nieuwe cellen insteken. Vaak kan je dan ook gaan voor grotere cellen dan origineel en zo je capaciteit vergroten. Er zijn ook doe het zelf oplossingen, maar dat zou ik niet snel doen. Je wil dat al je cellen exact hetzelfde zijn opgeladen en je hebt er een speciaal soldeerapparaat voor nodig. Gezien het brandrisico wil ik daar geen risico's nemen.

Voor een 725WH (19,5 Ah) betaal je bij Bosch €1000, een goede chinese betaal je €300.

[ Voor 20% gewijzigd door Teun_2 op 17-04-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zunrob
Na lang afwegen hebben we besloten de Urban Arrow te kiezen in plaats van een Lovens. Dit vooral vanwege de langere bak in de UA, en het feit dat dit simpelweg meer beenruimte geeft voor de 3 kids. Ook met de Maxi Cosi erin is er net wat meer ruimte.
De UA is er nu in een groene kleur (waar zouden ze dat af hebben gekeken?) en komt ook met automaat. Hij lijkt dus heel erg op de S75 auto.

UA levert hem alleen met 545 Wh accu, maar gezien de reacties hierboven heb ik er via de dealer de 725 Wh accu bijbesteld.

Heel erg bedankt voor alle reacties de afgelopen dagen! Ik zal hier mee blijven lezen. Jammer overigens dat er geen algemeen bakfiets topic is. Of kijk ik er over heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 10:59
nrg schreef op zondag 14 april 2024 @ 15:32:
[...]

Bedankt, dealer vertelde dat er een
Enviolo automatiq v12 is.
Die update kwam eerst niet binnen maar nu heb ik hem en ga ik even wat verder testen of de fout nog terugkomt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DrSpixel
  • Laatst online: 25-06 09:46
mrunknown223 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:58:
Vraag over die Box Cover van Lovens. Die is volgens mij niet veilig af te sluiten. Dus stel ik ga met de bakfiets bij meerdere winkels boodschappen doen, dan lijkt het mij niet slim om tussendoor de spullen in de bakfiets te laden en onbeheerd achter te laten. Met de auto is dat natuurlijk geen probleem want die kan veilig op slot. Hoe doen jullie dat? Ik kan namelijk geen 'Tweakers' box cover vinden die wel goed af te sluiten is met een slot of iets dergelijk.

P.s. ik woon in een stad. In een dorp zal dit vast wel kunnen.
Ik heb zelf een Dolly en woon en winkel in Rotterdam Zuid. Ik laat meestal het gewoon liggen in het zicht. Wel met regenhoes erop. (Dus je moet een extra handeling doen om mijn broccoli te stelen. ) Daarbij blijf ik niet lang weg max 10min. Ik begin meestal in de winkel waar ik het minst koop (kaasboer) en eindig bij de supermarkt.

Mocht iemand het dus nodig hebben en stelen, dan is de nood blijkbaar erg hoog..

[ Voor 4% gewijzigd door DrSpixel op 17-04-2024 19:57 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stefaan1o
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 16:05
mrunknown223 schreef op woensdag 17 april 2024 @ 13:58:
Vraag over die Box Cover van Lovens. Die is volgens mij niet veilig af te sluiten. Dus stel ik ga met de bakfiets bij meerdere winkels boodschappen doen, dan lijkt het mij niet slim om tussendoor de spullen in de bakfiets te laden en onbeheerd achter te laten
Ik laat in zo'g geval de boodschappen even achter in de fietstassen. Minder in het zicht en ligt daar vaster. Met kinderen in de bak wordt het ook al snel krap met boodschappen erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bkleef
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-06 22:34
Ook net een Lovens Explorer S85 plus automatic ABS besteld. Begreep van de dealer dat de AUTO ondersteuningsmodus mogelijk niet beschikbaar is op de S85 in het display (ze hadden al even contact gezocht met Bosch en Lovens).

Iemand met een S85 die de AUTO trapondersteuning modus heeft?
Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste