Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-06 10:21
m.theloosen schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:16:
[...]

Let wel op dat de deal met de 545 wh accu is. Deze is namelijk nog steeds 6500.
45-48km kan je daarmee halen bij normal gebruik.
Automaat is gewoon top.
Dank voor alle antwoorden hier. Aanbieding betreft 4899,- voor de S75 Auto bij een dozenschuiver in Oosterhout ;) geen officieel verkooppunt btw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiDiX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-06 13:41
m.theloosen schreef op zondag 12 november 2023 @ 20:27:
[...]

Zelf heb ik de Enviolo software maar ook de Bosch software geupdate. Lukte me anders niet om de Enviolo te vinden in de Bosch app via bovenstaande methode. Heb ook de ervaring dat na beide updates de fiets wat zenuwachtiger reageert op de kracht. Mij vriendin vind dat de fiets daardoor in de basis niet meer vooruit te branden is. Nu vanmiddag de kracht van van de auto modus op +2 gezet en nu gaat het weer beter zegt mn vriendin althans. Zelf nog niet getest wat het effect is. Nu kreeg ik vanmiddag nadat we terug waren weer een Bosch update door terwijl deze al geïnstalleerd was. Dus ik vraag me af of dit nu een Enviolo of bosch aanpassing is geweest. Of dat door de Enviolo update het basis schakel profiel is gereset?
Ook ik heb de Enviolo firmware geüpdatet naar V10. Ik heb dit in mijn 'stappenplan' toegevoegd. Enviolo meldt in de AUTOMATiQ firmware release notes voor V10 dan ook: "Support for Bosch BES3 eShift integration is added."

Toch via de Enviolo App in de informatie van mijn automaat gedoken. Veel informatie bleek niet te zijn ingevuld en het model enviolo naaf stond op 'CT' (=city) :? Dit terwijl de Lovens met een Heavy Duty (HD) naaf wordt geleverd.

Bij Enviolo kun je een QR-code aanvragen om settings/parameters te flashen via de Enviolo App naar je Enviolo automaat. Je krijgt dan een QR-code. Dit is een base64 gecodeerde JSON met verschillende parameters. Parameters die ik gebruikt heb voor het aanvragen van een QR-code voor mijn Explorer S75 AUTO:
  • Type AUTOMATiQ interface: Pro [dit staat onderop de sticker op de onderzijde van de AUTOMATiQ interface.
  • Enviolo naaf type: HD (Heavy Duty)
  • eBike motorsysteem: Bosch Performance Cruise (BES3)
  • CAN Protocol: enviolo [voor gebruik van de enviolo controller met de datakabel]
  • Achtertandwiel: 24 [aantal tanden; opgevraagd via de dealer]
  • Kettingblad: 50 [aantal tanden; opgevraagd via de dealer. Ook af te lezen op het kettingblad zelf.]
  • Wielomtrek: 2040 [standaard instelling vanuit Bosch. nauwkeuriger te bepalen met een uitroltest]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Ons kindje is nu 14 maanden en te groot voor de Maxi-Cosi. Ik lees hier dat dan de volgende stap een zogenaamde 'peuterstoel' is, dan een 'peuterzitje' en dat kinderen dan pas in de bakfiets kunnen.

Hoe moeten wij het bankje wat in de Explorer zit precies duiden? Is dat een 'peuterzitje'? En hebben jullie ook nog tips / suggesties voor de 'peuterstoel'?

Edit//
Ik zie dat Lovens een 'peuterschaal' (weer een nieuwe term) adapter verkoopt voor de Melia Peuterschaal (bijvoorbeeld deze). Alleen is zo'n schaal blijkbaar ook maar tot 18 maanden (in ons geval dus maar 4 maanden). Ik zie bij Lovens ook een fietstoel (is dat hetzelfde als een peuterstoel of is dit weer wat anders?) adapter die blijkbaar tot 3 jaar kan. Alleen ziet een kind dan weer niks (de stoel komt dan onderin de bak).

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie kan mij helpen?

[ Voor 44% gewijzigd door Rebunted op 15-11-2023 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:44
@Rebunted zo'n peuterschaal heb ik persoonlijk niet zo nuttig gevonden doordat je er niet heel lang wat aan hebt. Als je een beetje een stevig kind hebt wat goed zelf kan zitten kan je die (in mijn ogen) overslaan.

Die fietsstoel adapter is gewoon een stok die omhoog steekt. Dan kan je elke willekeurige stoel die je normaal aan je fietsstuur vast maakt monteren. Vandaar dat die zo lang meegaat.

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 15:07
XiDiX schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:53:
[...]

Ook ik heb de Enviolo firmware geüpdatet naar V10. Ik heb dit in mijn 'stappenplan' toegevoegd. Enviolo meldt in de AUTOMATiQ firmware release notes voor V10 dan ook: "Support for Bosch BES3 eShift integration is added."

Toch via de Enviolo App in de informatie van mijn automaat gedoken. Veel informatie bleek niet te zijn ingevuld en het model enviolo naaf stond op 'CT' (=city) :? Dit terwijl de Lovens met een Heavy Duty (HD) naaf wordt geleverd.

Bij Enviolo kun je een QR-code aanvragen om settings/parameters te flashen via de Enviolo App naar je Enviolo automaat. Je krijgt dan een QR-code. Dit is een base64 gecodeerde JSON met verschillende parameters. Parameters die ik gebruikt heb voor het aanvragen van een QR-code voor mijn Explorer S75 AUTO:
  • Type AUTOMATiQ interface: Pro [dit staat onderop de sticker op de onderzijde van de AUTOMATiQ interface.
  • CAN Protocol: enviolo [voor gebruik van de enviolo controller met de datakabel]
  • Kettingblad: 50 [aantal tanden; opgevraagd via de dealer. Ook af te lezen op het kettingblad zelf.]
  • Wielomtrek: 2040 [standaard instelling vanuit Bosch. nauwkeuriger te bepalen met een uitroltest]
Volgens de Enviolo app is het hub type in mijn Lovens Explorer S75 auto een CA - wat volgens mij Cargo betekent. Wat is het verschil tussen de Heavy Duty en Cargo hub? Merk je een verschil met het aangepast hub type?

Ik merk dat sinds de laatste firmware update (v10) dat de enviolo automatiq veel aggresiever schakelt en sneller wisselt tussen verzet.

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
kingtim schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:29:
@Rebunted zo'n peuterschaal heb ik persoonlijk niet zo nuttig gevonden doordat je er niet heel lang wat aan hebt. Als je een beetje een stevig kind hebt wat goed zelf kan zitten kan je die (in mijn ogen) overslaan.

Die fietsstoel adapter is gewoon een stok die omhoog steekt. Dan kan je elke willekeurige stoel die je normaal aan je fietsstuur vast maakt monteren. Vandaar dat die zo lang meegaat.
Thx, dat geeft al iets meer duidelijkheid. Wanneer mag een kind dan eigenlijk op het bankje zitten?

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:09
XiDiX schreef op woensdag 15 november 2023 @ 15:53:
[...]

En wat is je fiets ervaring met de ingeladen qr code? Heb je wellicht een linkje naar deze qr code of kun je deze plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sussie
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-02 20:20
Na mijn post over de 50, zijn we toch voor de s75+ gegaan. De plus versie wordt/is de opvolger van s75. Hierbij is de voorkant van de bak iets ruimer en hebben sommige delen van de bak (zoals de kanten waar de kinderen zitten) nog extra bescherming dmv plastic. Ik had ook nog een proefrit gedaan op de s75 auto, maar vond dat toch niet echt fijn fietsen, maar dat is misschien een kwestie van gewenning? We hebben de fiets redelijk compleet met accessoires voor een mooie prijs kunnen kopen. Als er trouwens nog geïnteresseerden zijn voor de 50, deze is ook enorm scherp geprijsd bij deze winkel. Dus all in all, zijn we er nu al erg blij mee en kijken we er naar uit om volgende week de fiets op te halen en te ervaren hoe deze in de praktijk presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-06 14:51
Sussie schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 12:03:
Na mijn post over de 50, zijn we toch voor de s75+ gegaan. De plus versie wordt/is de opvolger van s75. Hierbij is de voorkant van de bak iets ruimer en hebben sommige delen van de bak (zoals de kanten waar de kinderen zitten) nog extra bescherming dmv plastic. Ik had ook nog een proefrit gedaan op de s75 auto, maar vond dat toch niet echt fijn fietsen, maar dat is misschien een kwestie van gewenning? We hebben de fiets redelijk compleet met accessoires voor een mooie prijs kunnen kopen. Als er trouwens nog geïnteresseerden zijn voor de 50, deze is ook enorm scherp geprijsd bij deze winkel. Dus all in all, zijn we er nu al erg blij mee en kijken we er naar uit om volgende week de fiets op te halen en te ervaren hoe deze in de praktijk presteert.
Heb je een foto van deze plus versie? Ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-06 15:42
ik las ook ergens dat de Plus versie een gasveer op de standaard zou hebben, zodat dat makkelijker gaat. Blijft vreemd dat de website van Lovens zelf er niets over zegt, maar die liep ook een tijdje achter bij de nieuwe modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Chriztiaan schreef op zondag 19 november 2023 @ 10:05:
ik las ook ergens dat de Plus versie een gasveer op de standaard zou hebben, zodat dat makkelijker gaat. Blijft vreemd dat de website van Lovens zelf er niets over zegt, maar die liep ook een tijdje achter bij de nieuwe modellen...
Dat heeft mijn s75 ook.. Ik dacht alle lovens Explorers..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Rebunted schreef op donderdag 16 november 2023 @ 15:16:
[...]

Thx, dat geeft al iets meer duidelijkheid. Wanneer mag een kind dan eigenlijk op het bankje zitten?
Daar zijn geen regels voor voor zover ik weet. “Stevig rechtop kunnen zitten voor de duur van de rit” lijkt me een goed uitgangspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Onze peuterschaal is er dit weekend uitgegaan, peuter is bijna anderhalf. Zeker met een winterjas aan past ons dochtertje er eigenlijk nauwelijks meer in.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sussie
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-02 20:20
NepGangster schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:08:
[...]

Heb je een foto van deze plus versie? Ik kan me er nog steeds weinig bij voorstellen..
Ik zal wat foto’s maken zodra ik hem mag ophalen. Het verschil is in mijn ogen best minimaal. De bak blijkt iets langer en minder “bol” af te lopen. Vandaar iets meer ruimte. Qua features is deze, naar mijn weten, gelijk aan de huidige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
john5951 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:40:
[...]
Volgens de Enviolo app is het hub type in mijn Lovens Explorer S75 auto een CA - wat volgens mij Cargo betekent. Wat is het verschil tussen de Heavy Duty en Cargo hub? Merk je een verschil met het aangepast hub type?
Er zijn een aantal parameters die fietsproducenten zelf in kunnen vullen en die geen impact hebben op de functionaliteit. Of dat voor het naaftype ook geldt, durf ik niet te zeggen. Maar bijzonder dat Lovens de parameters niet af fabriek flasht.
john5951 schreef op donderdag 16 november 2023 @ 08:40:
[...]

Ik merk dat sinds de laatste firmware update (v10) dat de enviolo automatiq veel aggresiever schakelt en sneller wisselt tussen verzet.
m.theloosen schreef op donderdag 16 november 2023 @ 22:04:
[...]

En wat is je fiets ervaring met de ingeladen qr code? Heb je wellicht een linkje naar deze qr code of kun je deze plaatsen?
Zowel met als zonder flashen van de nieuwe parameters ervaar ik de volgende issues (in Engels, omdat ik ze zo naar Enviolo heb gecommuniceerd :) )
  • Heavy shifting -with quite some 'noise'- when starting to ride the bike, both with a'cold' start and when starting after a short stop e.g. for a traffic light. I would expect (part of) the shifting to be done while decreasing speed or during the stop. It now sounds as if all the shifting is done when starting.
  • During consistent cycling, the shifter sometimes to shifts to a lower gear for about one pedal cycle
  • Seems that for some lower speed a heavier gear is chosen and for higher speed a lighter gear is chosen
Blijkbaar zijn er meer mensen met problemen en wordt er binnenkort een V11 gereleased. Als dat het issue niet oplost, gaat Enviolo onder garantie helpen met een nieuwe naaf.

De QR-code die ik heb gebruikt, met parameters zoals in eerdere post beschreven:

Flashen uiteraard op eigen risico. Zoals beschreven loste dit mijn problemen niet op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T29iZRnzZY2ssGo94Ahf82Z-J6o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FhvelPHhJJNW7fJQldJljSlS.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door XiDiX op 20-11-2023 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
XiDiX schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:43:
[...]

Blijkbaar zijn er meer mensen met problemen en wordt er binnenkort een V11 gereleased. Als dat het issue niet oplost, gaat Enviolo onder garantie helpen met een nieuwe naaf.
Geplande release van V11 is de komende 2 weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatP
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-01 11:24
Ik ben sinds begin dit jaar een tevreden eigenaar van een Lovens bakfiets, maar heb slechts 1 puntje waar ik tegenaan loop. Wanneer je de kinderen zijn ingeladen en je hebt en een boodschappentas voorin wilt zetten komt deze altijd in de knoop met de voetjes. De tas past niet echt lekker in de neus en schuift (of valt) makkelijk naar achteren. Hebben jullie hier ook last van en hebben jullie hier ook een oplossing voor?

Ik heb zitten denken om het voorbankje te kopen en dan een netje te spannen tussen het bankje en waar de maxi-cosy houders zitten. Dan kunnen de voetjes onder het bankje en kan bagage nergens heen. Beetje omslachting, maar kapotgestrapte boodchsappen zijn ook niet alles.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B9ABHdThJ2bvy5dCjR06lWK6etI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wpcP2pwA8AOrVRxPeMYfi8Gs.png?f=user_large

En dan een dergelijk netje tussen de pootjes van het bankje en de twee maxi cosi houders.
https://www.amazon.nl/dp/...0TmFtZT1zcF9kZXRhaWw&th=1

Benieuwd naar jullie reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramb6
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 25-06 08:03
Sinds enkele maanden hebben wij ook een S75, heel blij mee, maar ik heb wel vaak moeite met de batterij er terug indoen. Bij het indoen schiet het aansluitplaatje soms naar onder (zie foto links). Ik moet die dan met de hand terug duwen (zie rechts) en opnieuw proberen, soms tot 4 a 5x opnieuw. Hebben meer mensen daar last van? Of doe ik gewoon iets verkeerd bij het terugsteken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EogzGcNjcYasEb-oUzVxHDNCadM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Dc9ifkQaC2fvxknNZCGOESyP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:53
bramb6 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:18:
Sinds enkele maanden hebben wij ook een S75, heel blij mee, maar ik heb wel vaak moeite met de batterij er terug indoen. Bij het indoen schiet het aansluitplaatje soms naar onder (zie foto links). Ik moet die dan met de hand terug duwen (zie rechts) en opnieuw proberen, soms tot 4 a 5x opnieuw. Hebben meer mensen daar last van? Of doe ik gewoon iets verkeerd bij het terugsteken?

[Afbeelding]
Hebben wij ook gehad en we hebben er geleerd mee om te gaan.

Wij zijn er toen mee terug gegaan naar Juizz. De fietsenmaker (monteur) was een beetje geagiteerd en liet zien dat de manier van in- en uitdoen van de accu het kan laten verspringen.
Hij drukte hard op de aansluiting en duwde het op de plek. Ik kan het, maar mijn vriendin heeft er meer moeite mee. Ik vond het een slap excuus en een ontwerpfout van Lovens.

Sinds we weten dat het daarmee te maken had, letten we er op en hebben we het niet meer gehad. Hope this helps.

Mocht het aan iets anders liggen, dan wil ik dat uiteraard ook graag weten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kingtim
@bramb6 Die heb ik ook gehad! Bloedirritant.

Waar ik vermoed dat 't bij ons aan lag:
- We hebben de 725kwh accu: die is net wat groter dus dat rubbertje onderaan sluit wat minder lekker aan dan dat het zou moeten: dus iets beter opletten.
- Het accuslot zat nèt een beetje kuttig gemonteerd zodat de accu niet soepel er in klikte = forceren = dit probleem. De oplossing daarvan was het plastic plaatje voor de accu weghalen (1 torx schroefje). Daar achter zat een imbus bout die je een slagje los kan schroeven & het slot iets naar boven kan schuiven. Imbus vast. plaatje terug & de accu valt vele malen soepeler in het slot.
- Goed opletten dat je 'm er schuin in doet/stukje gewenning. Vind ik ook niet het beste argument. Maar helaas is 't zo.

• NepGangster
bramb6 schreef op woensdag 22 november 2023 @ 16:18:

[Afbeelding]
Dit heb ik ook gehad op het begin.
Ik was gewend van andere ebikes om de accu echt IN het contact te moeten duwen.
Het blijkt dat je deze lovens de accu er gewoon in moet laten zakken tot hij goed zit en dan naar voren vast klikt. Sindsdien gaat t nooit meer fout.

De ontwerpfout waar @goodfella het overheeft ben ik wel mee eens. zou gewoon niet moeten gebeuren.
Van de andere kant, als je er zo'n kracht op zet en die connector kan geen kant op, breek je misschien weer dingen af.. dan maar liever weg springen en zelf terug duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
XiDiX schreef op maandag 20 november 2023 @ 17:43:
[...]

Er zijn een aantal parameters die fietsproducenten zelf in kunnen vullen en die geen impact hebben op de functionaliteit. Of dat voor het naaftype ook geldt, durf ik niet te zeggen. Maar bijzonder dat Lovens de parameters niet af fabriek flasht.

[...]

[...]

Zowel met als zonder flashen van de nieuwe parameters ervaar ik de volgende issues (in Engels, omdat ik ze zo naar Enviolo heb gecommuniceerd :) )
  • Heavy shifting -with quite some 'noise'- when starting to ride the bike, both with a'cold' start and when starting after a short stop e.g. for a traffic light. I would expect (part of) the shifting to be done while decreasing speed or during the stop. It now sounds as if all the shifting is done when starting.
  • During consistent cycling, the shifter sometimes to shifts to a lower gear for about one pedal cycle
  • Seems that for some lower speed a heavier gear is chosen and for higher speed a lighter gear is chosen

De QR-code die ik heb gebruikt, met parameters zoals in eerdere post beschreven:

Flashen uiteraard op eigen risico. Zoals beschreven loste dit mijn problemen niet op.

[Afbeelding]
Herken me in al je aangegeven problemen. Ervaar dit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grennor
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-12-2024
Is er iemand die weet hoe je die fietstandaard kunt afstellen? ;)
De mijne begint stilaan van zichzelf naar beneden te gaan wanneer ik over bultjes rijdt en putten.
Ik heb een afspraak bij de fietswinkel, maar dit is nog een maandje wachten :O
Ik heb verstaan dat een gasveer wordt gebruikt om dat ding naar omhoog te brengen.

Iemand hier verstand van? :D

Grtjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:25
Iemand nog interesse in een Lovens Fietsstoel Adapter (eventueel inclusief Thule Yepp Nexxt Mini met bijbehorende adapter)? DM mag altijd

edit:
En nee, het is hier inderdaad geen marktplaats.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Hoe gaan jullie om met de accu irt vrieskou? Onze bakfiets staat altijd buiten en om nou elke avond de accu er uit te halen (er zit een Lockride op), is wel heel erg veel gedoe..
Kan het kwaad deze er gewoon in te laten zitten? Elektrische auto's staan ook buiten (of gaat die vergelijking niet op?)

[ Voor 25% gewijzigd door Skv op 08-12-2023 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Elektrische auto's hebben volgens mij wel enigszins geïsoleerde accu's, en die zijn ook nog 'ns een heel stuk groter. Kleinere volumes koelen gewoon sneller af dan grotere (en verliezen dus ook veel sneller energie). Dus nee, die vergelijking gaat niet op.

[ Voor 11% gewijzigd door Borromini op 08-12-2023 13:25 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik merkte op dat het achterwiel van onze Lovens wat klapperde als je 'm optilde. Al snel zag ik dat aan één kant de beide bouten ontbraken. Eruit gedenderd, gedraaid.. Wie zal 't zeggen. Op z'n minst merkwaardig.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BMbfXSkK5VWdq5sHyeXvTMzaI9c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/y8TScIHHabipvka8a5rlXhL5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zlshmP5Y9eHHL0XJDyI1biQkDbo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sVIlyIyTOkOOrsC0CzQWDqho.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcheijink
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-06 22:13
Bij onze fiets heb al een aantal keer gehad dat bouten niet (meer) goed vast zaten. Waardoor onder andere de motor los genoeg onder de fiets hing dat hij bij veel kracht zichzelf scheef trok.
Ik heb het gevoel dat de fabrikant dit niet volledig onder de knie heeft. Geen van de bouten die ik los heb gehad bevatten een borg middel (loctite, voldoende lengte om ze op spanning te zetten, borg ringen).
Zelf houd ik de boel maar wat beter dan anders in de gaten, zal nog wel vaker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Skv schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:01:
Hoe gaan jullie om met de accu irt vrieskou? Onze bakfiets staat altijd buiten en om nou elke avond de accu er uit te halen (er zit een Lockride op), is wel heel erg veel gedoe..
Kan het kwaad deze er gewoon in te laten zitten? Elektrische auto's staan ook buiten (of gaat die vergelijking niet op?)
https://www.anwb.nl/fiets...ud-fietsaccu-in-de-winter

Wij halen hem er altijd uit als ik er niet op fiets.
Scheelt me een lockride aanschaf (en uiterlijk) en het is beter voor het behoud van de accu.
Ik zou hem er echt even uit halen als het gaat vriezen op zijn minst..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Skv schreef op vrijdag 8 december 2023 @ 11:01:
De vergelijking gaat zeker wel op, met de kanttekening die @Borromini maakt inzake isolatie.

In de Bosch Powerpacks zitten “gewoon” een x aantal cilindrische 18650 Lithium NCM-cellen. Die worden of werden ook zeker voor elektrische auto’s gebruikt, met name door Tesla.

Eigenschappen van die cellen die op auto’s van toepassing zijn, gelden dus ook voor je fiets.

Qua “opslag” en calendar aging (degradatie van capaciteit) maakt de kou niet uit, is het zelfs beter. Belangrijker is het om niet met 100% SoC op te slaan, maar liefst 20 a 30 procent.

Kou heeft wel impact op het vermogen en de capaciteit die je kunt onttrekken uit de batterij. Dus je range zal afnemen. Daarnaast ook het vermogen qua fietsondersteuning. Het vermogen wordt namelijk als het goed is wat beperkt door de BMS, want hoge stromen bij een heel koude batterij kan degradatie tot gevolg hebben. Hetzelfde geldt voor de batterij opladen in de vrieskou, ook dat vermogen wordt beperkt.

Oftewel, qua opslag is er mi geen probleem om buiten te laten staan. Als je wilt opladen, kun je hem wel beter even op kamertemperatuur leggen.

NCM (door de kobalt) maakt wel dat er alsnog een fatsoenlijk vermogen uit de batterij te halen is, ook bij stevige kou. Uiteindelijk zou ik me er niet al te veel zorgen over maken..

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
m.theloosen schreef op vrijdag 1 december 2023 @ 00:06:
[...]

Herken me in al je aangegeven problemen. Ervaar dit ook.
Jammer dat je deze problemen ook ervaart. Anderzijds is de kans dan groot dat het aan de software ligt en dat is makkelijker op te lossen dan het (laten) vervangen van de naaf.

Helaas moeten we nog even wachten op de Enviolo V11 firmware:
Unfortunately, I have no fixed date to share with you.

From our development team, I get the answer that it would be ready in the coming week.
But that was repeated twice, thus delaying it for a week each time.

That's still what I will forward now, It's supposed to come out in the coming week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.theloosen
Vandaag heb ik een Enviolo firmware update geïnstalleerd. Eens kijken wat dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
m.theloosen schreef op vrijdag 22 december 2023 @ 14:37:
Vandaag heb ik een Enviolo firmware update geïnstalleerd. Eens kijken wat dat gaat doen.
Thanks! Heb deze V11 zojuist ook geïnstalleerd.

Zie nog geen bijbehorende release notes. Deze zullen 2 januari wel volgen ;)

https://support.enviolo.c...iQ-firmware-release-notes

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-06 15:07
XiDiX schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:58:
[...]

Thanks! Heb deze V11 zojuist ook geïnstalleerd.

Zie nog geen bijbehorende release notes. Deze zullen 2 januari wel volgen ;)

https://support.enviolo.c...iQ-firmware-release-notes
Al een stukje er mee gefietst? Merk je een verschil met V10? Ik ervaar dezelfde issues die jij eerder ook aangaf: zwaardere start waarna er flink teruggeschakeld wordt, en af en toe een halve slag zonder verzet (volgens mij alleen als je tegen de max van de ondersteuning aanzit bij 25.9km/u)

Heeft iemand trouwens de Enviolo al gekoppeld aan het Bosch Smart systeem (bediening via Kiox unit)? Het is volgens mij sinds de laatste update mogelijk, maar ik krijg de koppeling niet voor elkaar (kan de Enviolo unit niet vinden met Bosch flow app). Ik weet eigenlijk ook niet of ik dit wil als dit niet direct via 1 knop toegangelijk is. Ik begrijp dat je nu door een paar menus heen moet bladeren om de cadans aan te passen, wat mij niet handig lijkt...

• XiDiX
john5951 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:21:
[...]

Al een stukje er mee gefietst? Merk je een verschil met V10? Ik ervaar dezelfde issues die jij eerder ook aangaf: zwaardere start waarna er flink teruggeschakeld wordt, en af en toe een halve slag zonder verzet (volgens mij alleen als je tegen de max van de ondersteuning aanzit bij 25.9km/u)
Ik zelf helaas nog niet. Ik zal even een update schrijven wanneer ik dat gedaan heb.
john5951 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 09:21:
Heeft iemand trouwens de Enviolo al gekoppeld aan het Bosch Smart systeem (bediening via Kiox unit)? Het is volgens mij sinds de laatste update mogelijk, maar ik krijg de koppeling niet voor elkaar (kan de Enviolo unit niet vinden met Bosch flow app). Ik weet eigenlijk ook niet of ik dit wil als dit niet direct via 1 knop toegangelijk is. Ik begrijp dat je nu door een paar menus heen moet bladeren om de cadans aan te passen, wat mij niet handig lijkt...
Ja, zie mijn eerdere beschrijving: https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/77102866
Cadans aanpassen via de Enviolo schakelaar werkt sneller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Bij mij lijken alle problemen opgelost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ringlord_oc
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 10:59
Ik heb de bak eens afgewassen, niet normaal hoeveel modder dat er onderaan hing.
Het verwondert me dan ook dat ik nog geen aanbevelingen gevonden heb van spatlappen vooraan en eventueel ook achteraan.
Als ik het juist gemeten heb is het voorste spatbord 65mm en het achterste 75mm breed?
Liefst een oplossing waarbij ik niet moet boren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiDiX
XiDiX schreef op donderdag 28 december 2023 @ 14:04:
[...]

Ik zelf helaas nog niet. Ik zal even een update schrijven wanneer ik dat gedaan heb.
Ik ervaar de meeste problemen helaas nog steeds met V11 van de Enviolo firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
m.theloosen schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 09:28:
Bij mij lijken alle problemen opgelost.
Dat is mooi :) ! Hier dus helaas niet. Heb je nog een aparte QR-code met specifieke parameters geflasht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.theloosen
Ik heb na de upgrade niet meer de qr code gescand. Wel even een calibratie gedaan op de standaard 20 seconden ongeveer.

Waar ik ook achterkwam is dat je via de Bosch scherm de cadence kunt aanpassen zonder 2 seconden op enter hoeft te bevestigen. De instelling is zonder bevestigen live nu met plus een min aan te passen. Dat is wel handig.

[ Voor 48% gewijzigd door m.theloosen op 01-01-2024 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
m.theloosen schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:04:
Ik heb na de upgrade niet meer de qr code gescand. Wel even een calibratie gedaan op de standaard 20 seconden ongeveer.
Ok. Calibratie heb ik ook gedaan op de standaard. Al zou dat volgens V10 firmware release notes niet meer nodig zijn.

Enviolo geeft aan dat het zou kunnen liggen aan de laag ingestelde cadans van 35 rpm:
The points you bring up could be just normal behavior of the bike, when the set cadence and the actually driven cadence are just a bit off.
Looking at your current settings, I see that you put the cadence to 35rpm, which is fairly low and asking for a lot of support from the motor.
This can lead to situations where the bike indeed just goes higher or lower in gears, opposite to what you would expect.
Toch vreemd. Bij firmware V07 heb ik hier geen last van gehad... Anders gaat Enviolo hem onder garantie vervangen. Dealer ook maar even op de hoogte gebracht.
m.theloosen schreef op maandag 1 januari 2024 @ 15:04:
Waar ik ook achterkwam is dat je via de Bosch scherm de cadence kunt aanpassen zonder 2 seconden op enter hoeft te bevestigen. De instelling is zonder bevestigen live nu met plus een min aan te passen. Dat is wel handig.
Dat klinkt al handiger. Al blijven het meer handelingen dan met de controller van Enviolo zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Momenteel is hier Enviolo firmware 11 geïnstalleerd. Wellicht krijg je bij een lagere cadence meer problemen omdat er veel meer motorkracht nodig is en het te weinig kracht van jouw krijgt en daarom wellicht weer een extra omwenteling geeft door een moment terug te schakelen? Met de oudere versie had ik met een cadence instelling van 30 rpm in werkelijkheid nog steeds 60 op het scherm staan. Maar voor mij gevoel is dat nu iets beter geworden. Meestal staat hij hier op 45 tot 60 rpm en dan heb ik geen vreemde terug schakeling of extra snelle omwenteling tussendoor. Bij 30 rpm merk ik het ook soms.

Heb je wellicht de ondersteuning nog extra verhoogd in de rijmodi binnen de flow app van de auto stand bijvoorbeeld?

Lees het volgende eens, wellicht is dit toch wel de reden dat je dit meer ervaart met lagere cadence.

https://www.bosch-ebike.c...dingmodes/asset-asf-00376

Ik heb de parameters veranderd; waarom voelt het rijden nu soms wat onnatuurlijk aan?

Bij het kiezen van de parameters kunt u terechtkomen in een combinatie die een vreemd rijgevoel veroorzaakt, afhankelijk van de onderliggende ondersteuningsmodus. Dit zou bijvoorbeeld kunnen gebeuren als u een hoge ondersteuning kiest maar een laag draaimoment. In dit geval kunt u door het beperkte draaimoment niet het gekozen maximale ondersteuningsniveau bereiken. Wijzig de parameters om een betere rijervaring te realiseren.

Tip: stel voor drukke gedeelten de tour plus bijvoorbeeld in op max ondersteuning tot 20 kmh. Dan loop je zelf ook niet te pushen in een druk fiets gedeelte en fiets je gewoon met iedereen mee zonder je pedalen stil te hoeven houden, geeft ook meer stabiliteit aan je rijden in de drukke omgeving.

[ Voor 13% gewijzigd door m.theloosen op 05-01-2024 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:54
Toevallig iemand een handige oplossing om de (natte) regenhoes in de hal te bewaren?
Ik zoek eigenlijk zoiets (ikea-link), maar weet van deze uit ervaring dat die 'uitvouwt' zodra er wat meer druk op komt te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
@Pepper92 Wij hebben een haakje in de schuur waar we 'm ophangen.

Ben wel benieuwd welke oplossingen iedereen heeft. Jouw ikea prullenbak idee lijkt me ook wel handig alleen vermoed ik dat dit ding veels te klein is voor de hoes. (of je moet netjes opvouwen, maar daar heb ik niet zo veel zin in...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcheijink
@Pepper92, @kingtim, hier hangt hij aan een kleerhanger met klemmetjes, die dan weer aan een haakje hangt.
Gelukkig kunnen wij de fiets binnen stallen, dus in de praktijk droogt de hoes gewoon op de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Hier droogt de hoes ook gewoon op fiets in de inkomhal, al zou ik 'm beter afdrogen 🙈.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
Vandaag was mijn versnelling helaas bevroren (automatic). Bleef op de lichtste versnelling hangen, dus dat werd erg veel en snel trappen. Vervelende is ook dat er weinig aan te doen is. Het stuur ging ook extreem zwaar trouwens, maar dat is in de loop van de dag opgelost. Versnelling zit nog steeds vast. Kinderen maar even met de auto opgehaald. Gelukkig gaat het warmer worden de aankomende dagen.

Meer mensen hier last van?

[ Voor 17% gewijzigd door funk-e op 10-01-2024 21:15 ]

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 27-06 00:19
funk-e schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:14:
Vandaag was mijn versnelling helaas bevroren (automatic). Bleef op de lichtste versnelling hangen, dus dat werd erg veel en snel trappen. Vervelende is ook dat er weinig aan te doen is. Het stuur ging ook extreem zwaar trouwens, maar dat is in de loop van de dag opgelost. Versnelling zit nog steeds vast. Kinderen maar even met de auto opgehaald. Gelukkig gaat het warmer worden de aankomende dagen.

Niet de versnelling, maar vond m wel wat stroperiger sturen, gok dat de smering wat stroperiger is geworden door de vorst...

Zal wel loslopen alls t weer wat warmer word toch? :)

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 27-06 12:33
Bij mij ook stroperig sturen. Ik vermoedde al dat dit de kou was, maar bij deze dus ook bevestigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-06 18:25

Dentheman

Zie signature

Op de Lovens facebook groep waren ook meerdere rijders die klaagden over stroef sturen en (niet) schakelen. Sommige pakken de fiets voor de nacht helemaal in plastic & dekens om dit te voorkomen...
Hier bleef het beperkt tot stroef sturen, blij dat de kou weer weg is, op de turbo stand word je zelf ook niet echt warm als je fietst :P

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat stroeve heb ik hier ook gemerkt, hij staat hier wel binnen, dus de automaat schakelde gelukkig nog wel :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Stroeve sturen heb ik inderdaad ook last van, maar leidt niet tot gevaarlijke situaties. Schakelen hier niet anders, maar gaat eigenlijk überhaupt erg stroef (ook bij warmer weer). Betreft niet de automaat, maar de gewone. Hebben anderen dat ook?

Edit:
Zojuist mail van Lovens ontvangen. Zal dit dan de oorzaak zijn van het zwaardere sturen?
Gelijk even gebeld. Fietsenmaker had ook pas net een mail gekregen en wist nog niet wat er moest gebeuren.
Beste Lovens rijder,

Jouw veiligheid en die van jouw meest kostbare bezit zijn onze hoogste prioriteit. Bij Lovens staat veiligheid voorop. Als wij iets signaleren dat deze veiligheid mogelijk kan beperken, ondernemen we uit voorzorg direct actie. In dit bericht stellen we je daarom op de hoogte van een mogelijk technisch mankement dat in uitzonderlijke gevallen zou kunnen optreden bij Lovens Explorers die lang in de hevige regen en vrieskou buiten hebben gestaan.

Wat is er aan de hand?
Er zou regenwater in de stuurbuis terecht kunnen komen waarbij een kleine kans bestaat dat het water niet wegloopt. Als de stuurbuis vol water zou staan en dit water zou bevriezen kan het uitzettende ijs mogelijk zorgen voor schade aan het stuursysteem. Dat willen we natuurlijk te allen tijde voorkomen. Dit is de stuurbuis:
image001.png

Ondanks dat dit een zeer uitzonderlijke situatie betreft, onder specifieke omstandigheden, willen wij geen enkel risico nemen. Wij staan in voor de kwaliteit en optimale veiligheid van onze producten. Daarom roepen wij alle Lovens rijders op voor een inspectie en een service-ingreep aan hun Lovens Explorer waarna de kans op dit probleem volledig weggenomen wordt. Elke officiële Lovens winkel biedt deze service-ingreep aan. Deze is natuurlijk geheel kosteloos.

Belangrijk: neem contact op met de dichtstbijzijnde Lovens winkel om een afspraak te maken voor deze service-ingreep.

Zoals je begrijpt is het van belang dat je deze service-ingreep op korte termijn uit laat voeren. Ook al laten de weerberichten zien dat de vorstperiode bijna achter ons ligt en daarmee dit mogelijke voorval ook verholpen is. Zolang het vriest adviseren we je om uiterst voorzichtig te zijn met jouw Lovens Explorer. Controleer of er geen speling merkbaar is in je stuursysteem door het stuur in zijn uiterste positie naar links te sturen en wat kracht uit te oefenen, vervolgens ook naar rechts. Er mag geen speling voelbaar zijn. Als je twijfelt raden wij je aan om niet te fietsen.

Na de inspectie en service-ingreep bij de winkel kun je weer veilig genieten van jouw Lovens Explorer.

Wij begrijpen uiteraard dat dit ontzettend vervelend is. Je zult begrijpen dat we geen risico’s willen nemen. We bieden dan ook onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat dit veroorzaakt. Desondanks hopen we op jouw begrip en je vertrouwen.

Heb je naar aanleiding van dit bericht vragen? Neem dan contact op met je Lovens winkel. Vind via deze link een winkel bij jou in de buurt.

Met vriendelijke groet,

Het Lovens Team

[ Voor 85% gewijzigd door Pepper92 op 12-01-2024 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squixx
  • Laatst online: 27-06 00:19
Pepper92 schreef op donderdag 11 januari 2024 @ 20:30:
Stroeve sturen heb ik inderdaad ook last van, maar leidt niet tot gevaarlijke situaties. Schakelen hier niet anders, maar gaat eigenlijk überhaupt erg stroef (ook bij warmer weer). Betreft niet de automaat, maar de gewone. Hebben anderen dat ook?

Edit:
Zojuist mail van Lovens ontvangen. Zal dit dan de oorzaak zijn van het zwaardere sturen?
Gelijk even gebeld. Fietsenmaker had ook pas net een mail gekregen en wist nog niet wat er moest gebeuren.

[...]
hmm zou kunnen, wel raar. Want die van ons staat eigenlijk 90% vd tijd binnen. Maar af en toe en buitje buiten ontkom je natuurlijk niet aan.

Ben wel 'blij' dat ik niet de enige ben trouwens die t merkt, zit t iig niet tussen de oren :+

Nu mag ie sowieso ff langs de winkel, want het plastic stukje is uit de laatpoort gebroken.. en nu blijft de laadstekker niet goed zitten. En moet je nogal opletten met insteken wil je de poort niet slopen.

Kan hopelijk beide in een keer. Zal t dan gelijk eens navragen.

android since G1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Laatst online: 25-06 12:17
funk-e schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 21:14:

Yes ook last van, maar vraag me serieus af of dit kwam door de vrieskou...
IK heb er in eerdere koude periodes in 2022 en 2023 niet eerder last van gehad. Het gaat hier om de eerste versie.

Naar de fietsenmaker geweest, die was niet op de hoogte van deze problemen i.c.m. de kou en heeft de firmware geüpdatet. Helaas hielp het niet genoeg. Als ik nu bv de cadans op 35 (het laagste) op de kiox instellen moet je nog steeds als een malloot trappen... Nu het warmer is geworden is het probleem iets minder persistent, maar om de paar minuten keert het probleem terug, vooral als je moet stoppen/afremmen en opnieuw wil optrekken. Lijkt op een defecte sensor oid

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
Over kou gesproken: Onderstaande mail gekregen van optima-cycles:
Beste Lovens rijder,

Jouw veiligheid en die van jouw meest kostbare bezit zijn onze hoogste prioriteit. Bij Lovens staat veiligheid voorop. Als wij iets signaleren dat deze veiligheid mogelijk kan beperken, ondernemen we uit voorzorg direct actie. In dit bericht stellen we je daarom op de hoogte van een mogelijk technisch mankement dat in uitzonderlijke gevallen zou kunnen optreden bij Lovens Explorers die lang in de hevige regen en vrieskou buiten hebben gestaan.

Wat is er aan de hand?

Er zou regenwater in de stuurbuis terecht kunnen komen waarbij een kleine kans bestaat dat het water niet wegloopt. Als de stuurbuis vol water zou staan en dit water zou bevriezen kan het uitzettende ijs mogelijk zorgen voor schade aan het stuursysteem. Dat willen we natuurlijk te allen tijde voorkomen. Dit is de stuurbuis:

Ondanks dat dit een zeer uitzonderlijke situatie betreft, onder specifieke omstandigheden, willen wij geen enkel risico nemen. Wij staan in voor de kwaliteit en optimale veiligheid van onze producten. Daarom roepen wij alle Lovens rijders op voor een inspectie en een service-ingreep aan hun Lovens Explorer waarna de kans op dit probleem volledig weggenomen wordt. Elke officiële Lovens winkel biedt deze service-ingreep aan. Deze is natuurlijk geheel kosteloos.

Belangrijk: neem contact op met de dichtstbijzijnde Lovens winkel om een afspraak te maken voor deze service-ingreep.

Zoals je begrijpt is het van belang dat je deze service-ingreep op korte termijn uit laat voeren. Ook al laten de weerberichten zien dat de vorstperiode bijna achter ons ligt en daarmee dit mogelijke voorval ook verholpen is. Zolang het vriest adviseren we je om uiterst voorzichtig te zijn met jouw Lovens Explorer. Controleer of er geen speling merkbaar is in je stuursysteem door het stuur in zijn uiterste positie naar links te sturen en wat kracht uit te oefenen, vervolgens ook naar rechts. Er mag geen speling voelbaar zijn. Als je twijfelt raden wij je aan om niet te fietsen.

Na de inspectie en service-ingreep bij de winkel kun je weer veilig genieten van jouw Lovens Explorer.

Wij begrijpen uiteraard dat dit ontzettend vervelend is. Je zult begrijpen dat we geen risico’s willen nemen. We bieden dan ook onze oprechte excuses aan voor het ongemak dat dit veroorzaakt. Desondanks hopen we op jouw begrip en je vertrouwen.

Heb je naar aanleiding van dit bericht vragen? Neem dan contact op met je Lovens winkel. Vind via deze link een winkel bij jou in de buurt.

Met vriendelijke groet,

Het Lovens Team
Mailtje gestuurd naar m'n fietsenmaker om een afspraak te maken. Waarschijnlijk is de oplossing ergens onderin een gaatje boren. (maar weinig zin om dat zelf te gaan doen).

[ Voor 3% gewijzigd door kingtim op 14-01-2024 11:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcheijink
kingtim schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:34:

[...]

Mailtje gestuurd naar m'n fietsenmaker om een afspraak te maken. Waarschijnlijk is de oplossing ergens onderin een gaatje boren. (maar weinig zin om dat zelf te gaan doen).
Gisteren naar de fietsenmaker geweest aan de hand van deze mail. De monteur heeft het stuur twee maal op en neer bewogen om vervolgens te concluderen dat er geen probleem is. Verder geen controle op water in de stuurstang.
Overigens verwacht ik dit ook niet, gezien de fiets binnen staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-05 22:45
gassiepaart schreef op vrijdag 12 januari 2024 @ 21:31:
[...]

Yes ook last van, maar vraag me serieus af of dit kwam door de vrieskou...
IK heb er in eerdere koude periodes in 2022 en 2023 niet eerder last van gehad. Het gaat hier om de eerste versie.

Naar de fietsenmaker geweest, die was niet op de hoogte van deze problemen i.c.m. de kou en heeft de firmware geüpdatet. Helaas hielp het niet genoeg. Als ik nu bv de cadans op 35 (het laagste) op de kiox instellen moet je nog steeds als een malloot trappen... Nu het warmer is geworden is het probleem iets minder persistent, maar om de paar minuten keert het probleem terug, vooral als je moet stoppen/afremmen en opnieuw wil optrekken. Lijkt op een defecte sensor oid
Ja dit ervaar ik nu ook. Vrieskou voorbij, maar helaas nog steeds problemen. Bleef net weer hangen in laagste versnelling (of bedoel ik hoogste: nou ja iig de lichtste). Even cadans aangepast en toen pakte hij hem wel weer op.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gassiepaart
  • Laatst online: 25-06 12:17
funk-e schreef op maandag 15 januari 2024 @ 09:55:
[...]

Ja dit ervaar ik nu ook. Vrieskou voorbij, maar helaas nog steeds problemen. Bleef net weer hangen in laagste versnelling (of bedoel ik hoogste: nou ja iig de lichtste). Even cadans aangepast en toen pakte hij hem wel weer op.
Zo begon het bij mij ook...
Toch maar weer terug bij de fietsenmaker en ze hebben een defect geconstateerd in de versnellling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiDiX
XiDiX schreef op donderdag 4 januari 2024 @ 20:12:
[...]

Ok. Calibratie heb ik ook gedaan op de standaard. Al zou dat volgens V10 firmware release notes niet meer nodig zijn.

Enviolo geeft aan dat het zou kunnen liggen aan de laag ingestelde cadans van 35 rpm:

[...]

Toch vreemd. Bij firmware V07 heb ik hier geen last van gehad... Anders gaat Enviolo hem onder garantie vervangen. Dealer ook maar even op de hoogte gebracht.
Hier is uiteindelijk de automaat/interface onder garantie bij de dealer vervangen. De nieuwe interface draait op V11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
kingtim schreef op zondag 14 januari 2024 @ 11:34:

[...]

Hier even nog een update over: Naar de fietsenmaker geweest. Inderdaad een gaatje geboord & dat was 't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-06 12:20
Weet iemand of er een mogelijkheid is om twee peuterschalen te bevestigen? De adapter lijkt enkel aan de rechterkant van het bankje te passen. Ik ben aan het twijfelen tussen een Lovens (stuurt fijn en voorzien van ABS), een Urban Arrow (toch nog steeds de referentie) en een Gazelle Makki (Relatief goedkoop, maar ben niet zo'n Gazelle fan en bak lijkt wel wat kleiner). Op alle fietsen behalve de Explorer lijken twee peuterschalen te passen? Dat zou de dealbreaker kunnen zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Teun_2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 07:43:
Weet iemand of er een mogelijkheid is om twee peuterschalen te bevestigen? De adapter lijkt enkel aan de rechterkant van het bankje te passen. Ik ben aan het twijfelen tussen een Lovens (stuurt fijn en voorzien van ABS), een Urban Arrow (toch nog steeds de referentie) en een Gazelle Makki (Relatief goedkoop, maar ben niet zo'n Gazelle fan en bak lijkt wel wat kleiner). Op alle fietsen behalve de Explorer lijken twee peuterschalen te passen? Dat zou de dealbreaker kunnen zijn.
Ik heb de peuterschaal zonder adapter gemonteerd, de gordels van de bakfiets heb ik door de peuterschaal heen gehaald en gebruikte ik om mijn dochter vast te zetten in de peuterschaal, op die manier passen 2 peuterschalen zeker weten :)

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Teun_2 Zoals hierboven benoemd doen wij het ook, een paar weken geleden op die manier gemonteerd. Geen adapter nodig. Ja, de schaal zit niet strak vast aan de fiets als er niemand in zit, maar als onze dochter er in zit even de gordels aantrekken en het gaat allemaal geen kant meer op.

Tip voor de Melia peuterschalen, bestel gewoon bij een webshop van een fietsenwinkel of iets dergelijks en niet rechtstreeks bij Melia zelf. Duurder in prijs en duurt een eeuwigheid voor je het opgestuurd krijgt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

De 503 melding op het Bosch display is een bekende in ebike land zo lees ik online, helaas krijgen wij 'm ook regelmatig op onze Lovens bakfiets.

https://www.fietsvoordeel...m-de-storing-te-verhelpen

Afstellen van de spaakmagneet van de snelheidssensor heeft helaas niet geholpen, en de melding blijft soms dagen weg waarna ie in een paar minuten ritje naar school 3x voorbij komt. Best vervelend

Herkent iemand dit bij je Lovens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
JBS schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 19:57:
De 503 melding op het Bosch display is een bekende in ebike land zo lees ik online, helaas krijgen wij 'm ook regelmatig op onze Lovens bakfiets.

https://www.fietsvoordeel...m-de-storing-te-verhelpen

Afstellen van de spaakmagneet van de snelheidssensor heeft helaas niet geholpen, en de melding blijft soms dagen weg waarna ie in een paar minuten ritje naar school 3x voorbij komt. Best vervelend

Herkent iemand dit bij je Lovens?
Niet specifiek Lovens, maar je kan die error ook krijgen als de magneet te dicht op de sensor zit. De sensor zit met een clipje vast. Je zou kunnen nakijken of die proper is en goed vast zit. Wat contactspray kan al eens helpen. Een nieuwe sensor kost een €30-€40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Teun_2 schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 21:37:
[...]

Niet specifiek Lovens, maar je kan die error ook krijgen als de magneet te dicht op de sensor zit. De sensor zit met een clipje vast. Je zou kunnen nakijken of die proper is en goed vast zit. Wat contactspray kan al eens helpen. Een nieuwe sensor kost een €30-€40.
Heb beide onderdelen eens schoon gemaakt. Daarna zijn er helaas nog steeds ritten waarbij de 503 error een aantal keer komt, maar soms ook weer een ritje helemaal niet.

Heb je nog suggesties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aQZHI3hwbHcpGiQVF3Ifl9aZfLM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Vco8f6YZABPEl5LBx9uFsGme.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
JBS schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:28:
[...]
Heb beide onderdelen eens schoon gemaakt. Daarna zijn er helaas nog steeds ritten waarbij de 503 error een aantal keer komt, maar soms ook weer een ritje helemaal niet.

Heb je nog suggesties?

[Afbeelding]
De sensor is dat stukje naast het vijsje; dat donkere stukje. Ik zou de magneet wat meer naar de velg opschuiven zodat die dichter het effectief voelende deel komt. Nu lijkt die er verder van af te staan dan waar ik ze gewoonlijk positioneer. Meestal komt die sensor ook iets dichter tegen de spaken, dat lijkt bij deze fiets net wat verder dan eigenlijk zou moeten. Als het mijn fiets was, dan probeerde ik eerst de magneet wat op te schuiven, indien niet ok, een sterkere magneet of eentje die wat verder van de velg komt en zou dan den sensor vervangen. Met proper maken bedoel ik de plug van de sensor die in de motor gaat. Succes

https://contents.mediadec...pg?format=auto&quality=80

[ Voor 8% gewijzigd door Teun_2 op 10-02-2024 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:58
JBS schreef op zaterdag 10 februari 2024 @ 14:28:
[...]

Heb je nog suggesties?

[Afbeelding]
Je magneet zit echt een aantal centimeter van de juiste plek af. Op de sensor zit een klein zwart streepje. Daar moet de magneet langs lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

@Teun_2 @cordonbleu Dank voor de tip, dan heb ik dat bij een vorige poging die 503 error op te lossen ook al verkeerd gedaan. Zojuist het magneetje een flink stuk opgeschoven zodat ie ter hoogte van het streepje zit. Hopelijk lost dit het 503 error probleem definitief op!

@Teun_2 Ah, ik was al benieuwd hoe wat viezigheid de werking van een magneet kon beïnvloeden, had je inderdaad verkeerd begrepen. Ik ga even aanzien hoe het juist positioneren van de magneet uitpakt, en anders ook nog op zoek naar de plug van de sensor bij de motor. Dank voor ook die suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaasmans
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 06-06 11:57
Even een kleine reactie. Als je de batavus fier met enviolo neemt heb je op bijna ieder vlak een betere fiets dan de lovens. Sterker, betere motor, zelfde versnelling. De dacia vergelijking is dan ook echt onzin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimo0O0o
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-06 21:49
Hier een vrij tevreden bezitter van een Explorer 65 Automatic. We hebben hem inmiddels alweer een jaar. Er zijn her en der minieme ergernissen of punten waar ik denk dat het beter had gekund: zo heb ik nog de oude regenhuif, heb ik de boxcover waarbij ik ook meen dat deze niet helemaal goed uitgedacht is en snap ik nog altijd niet waarom die boordcomputer niet gewoon met twee aparte telefoons kan pairen (maar dat is een manco van Bosch begrijp ik).

Nu heb ik zojuist een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt. Hierbij heb ik aangegeven dat het zadel ook een beetje wiebelt (roteert heen en weer). Ik heb de zadelpen er helemaal uitgehaald, maar kan intern geen schroef zien die ik aan zou kunnen draaien ofzo. Nu heeft de fietsenmaker mij verteld dat dit kennelijk een bekend probleem is, dat het bovenste deel namelijk verlijmd zit en hierdoor nog wel eens los wil komen. Tja, dat is niet zo handig aangezien ik de achterzijde altijd bij het handvat van het zadel optil om wendbaar te zijn in krappe ruimtes of snel om te keren met een minieme draaicirkel.

Ter info, mocht je ook merken dat het zadel wat begint te roteren, weet dan dat dat een bekend probleem is! Helaas is de enige oplossing de hele zadelpen te vervangen, zou dit onder garantie vallen denken jullie? De fiets is nu net een jaar oud.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

Klaasmans schreef op woensdag 14 februari 2024 @ 16:10:
Even een kleine reactie. Als je de batavus fier met enviolo neemt heb je op bijna ieder vlak een betere fiets dan de lovens. Sterker, betere motor, zelfde versnelling. De dacia vergelijking is dan ook echt onzin
Je bevindt je natuurlijk een beetje in het hol van de leeuw met een opmerking als de jouwe in dit topic :p

Het woord Dacia is (in relatie tot o.a. de fiers) in dit topic voor het laatst gebruikt in januari 2023, reageer je daar op? Ik ben -los van design- (maar over smaakt valt niet te twisten) erg benieuwd naar verdere onderbouwing wat volgens jou de Fier een betere fiets maakt dan de lovens. Los van het feit dat de Lovens ook met 85NM motor geleverd is, maakt een krachtigere motor, niet direct een betere fiets.

Het enige wat ik - Als ik aan de ontwerptafel had mogen zitten- anders had gedaan aan de Lovens, is de afmetingen van de bak aan de binnenzijde zo vormgeven, dat er een kratje pils knap in gezet kan worden :+

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kingtim
O ik heb nog meer aan te merken hoor!

- bak iets breder
- ander type slot waarvoor wèl gelijk sluitende sloten besteld kunnen worden.
- regenhuif redesign: moet beter kunnen. Met name robuustheid en in/uitstappen (helemaal met een autostoeltje!)
- de maxi cosi adapter: andere adapters toestaan
- gat onderaan de bak om een slot aan vast te maken
- automaat: regeling is prut (serieus? Een los afstandsbedieninkje?)

Bonus: wat extra bevestigingsgaten in de bodem/frame voor de echte tweaker (drinkbeker houder anyone?)

Verder topding overigens, maar niet perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

kingtim schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 08:01:
O ik heb nog meer aan te merken hoor!

- regenhuif redesign: moet beter kunnen. Met name robuustheid en in/uitstappen (helemaal met een autostoeltje!)
- gat onderaan de bak om een slot aan vast te maken

Verder topding overigens, maar niet perfect.
+1 De 'oude' regenhuif is weliswaar degelijker dan de nieuwe (die weer praktischer lijkt te zijn), maar vooral met een peuterschaal of maxi-cosi onwijs onpraktisch, mijn dochter zit sinds sinds 2 maanden zonder peuterschaal in de bak en dat is een flinke stap vooruit in gebruiksgemak!

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Volgens mij blijft zo’n regenhuif sowieso wel wat behelpen..

Wij hebben de huidige versie en op zich gaat het best prima! Maar met autostoel en nu de peuterschaal is het inderdaad wel effe een handigheid erin krijgen. Overkomelijk wat mij betreft. Ze zitten lekker droog en uit de wind.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

De oude regenhuif is vreselijk onbeholpen. Als fabrikant die eerst voor derden bakfietsen bouwde - dat is me toch verteld geweest in de winkel - weet je toch wel beter dat zo'n ding openklapbaar moet zijn. Binnenkort moet de Maxi-Cosi er hier ook weer in, da's echt geklooi.

• m.theloosen
Men verkoopt nu ook de Lovens met Plus bak.
Lovens Explorer S75 Plus 2023.
De bak van deze Lovens Explorer is 15% ruimer dan andere uitvoeringen van de bakfiets. Nog meer plek voor bagage dus! Daarnaast heeft dit model een extra rand van plastic op de bak, waarmee het materiaal van de bak beter beschermd is tegen beschadigingen.

Ps bij de regenhuiven worden geen opberg tassen meer meegeleverd. De tassen zijn er gewoon niet meer kwamen we via dealer achter. Kwestie van zoek zelf maar uit waar je het in opbergt onderweg bij mogelijk kans op regen. Regenhuif kwaliteit zoals hedendaags geleverd is ook belabberd. Nieuw uit de dealer doos zitten er allemaal deuken en vlekken op de transparante delen. En dat voor eur 350,-. Ik heb er meerdere nieuwe uit een doos gezien en ze zijn allemaal van slecht uitgevoerde kwaliteit. Dealer vond dat zelf ook. Leek wel op ze geprobeerd hebben om oude weer te repareren voor een nieuwe. Maar dat zal wel niet.

[ Voor 52% gewijzigd door m.theloosen op 15-02-2024 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
m.theloosen schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:22:
Men verkoopt nu ook de Lovens met Plus bak.
Lovens Explorer S75 Plus 2023.
De bak van deze Lovens Explorer is 15% ruimer dan andere uitvoeringen van de bakfiets. Nog meer plek voor bagage dus! Daarnaast heeft dit model een extra rand van plastic op de bak, waarmee het materiaal van de bak beter beschermd is tegen beschadigingen.
Ik heb deze plus nog steeds niet gezien. Lovens praat er zelf ook niet over. Mij klinkt het als aftermarket plastiv randje waardoor de inhoud over de gehele bak iets groter wordt maar je er In feite niets aan hebt..

Iemand een foto van de plus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Nee de bak is groter, maar het is denk ik 5 tot 7,5 cm langer. De bak loopt ook schuiner af. De plus + versie zal uiteindelijk de standaard worden denk ik. Je moet er in de winkel specifiek naar vragen er is geen meerprijs. Wellicht kan ik er eens een foto van maken. Ze adverteren er ook niet mee. Dat is wel opmerkelijk. De oude voorraad moet natuurlijk ook op. In sommige kleuren ook niet beschikbaar.

[ Voor 11% gewijzigd door m.theloosen op 16-02-2024 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-06 10:54
Dentheman schreef op dinsdag 6 februari 2024 @ 09:01:
[...]
Ik heb de peuterschaal zonder adapter gemonteerd, de gordels van de bakfiets heb ik door de peuterschaal heen gehaald en gebruikte ik om mijn dochter vast te zetten in de peuterschaal, op die manier passen 2 peuterschalen zeker weten :)
Ook van plan 2 peuterschalen naast elkaar te zetten voor de tweeling :*)
Even paar vragen;
Voor de duidelijkheid; Je hebt beide peuterschalen zonder adapter gemonteerd? Of alleen de rechter stoel met een adapter?
Heb je de 3-punts (of 5-punts gordel +€22) van de peuterschaal niet gebruikt?

Dankjewel alvast!

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman

Dentheman

Zie signature

_Slick_Rick_ schreef op maandag 19 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Ook van plan 2 peuterschalen naast elkaar te zetten voor de tweeling :*)
Even paar vragen;
Voor de duidelijkheid; Je hebt beide peuterschalen zonder adapter gemonteerd? Of alleen de rechter stoel met een adapter?
Heb je de 3-punts (of 5-punts gordel +€22) van de peuterschaal niet gebruikt?

Dankjewel alvast!
Ik heb 'slechts' 1 peuterschaal gebruikt, maar ik weet zeker dat er twee naast elkaar passen. Ik heb geen gebruik gemaakt van een adapter en heb de gordels die bij de peuterschaal zitten inderdaad niet gebruikt.

Zie ondertitel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pepper92
Ik heb hier de Melia Comfort peuterschaal sinds vorige week. Ik weet niet hoe het bij de gewone zit, maar ik moest de onderste sleuf van de bekleding iets inknippen om de Lovens gordel er doorheen te krijgen. Het werkt zo wel maar ben nog niet super tevreden. Met name de gordel onderin is heel kort en ligt eigenlijk direct op de bodem, waardoor je ook geen ruimte hebt voor enige groei. Nu past het nog wel maar over een half jaar…

Heb de neiging de adapterset te kopen en de bijgeleverde gordels te gaan gebruiken. Iemand ervaring met die combinatie dan?

Edit:
Zie foto:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7IduyySfYjS3qHJD2_0V7TTVaY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7m9afBvqQmEMTf7VbaMsy2s4.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Pepper92 op 19-02-2024 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vziw is die peuterschaal t.e.m. 18 maanden bedoeld, en onze eerste baby - die nochtans niet de grootste is - hebben we er al iets vroeger uitgehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
Eskimo0O0o schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 00:41:
Hier een vrij tevreden bezitter van een Explorer 65 Automatic. We hebben hem inmiddels alweer een jaar. Er zijn her en der minieme ergernissen of punten waar ik denk dat het beter had gekund: zo heb ik nog de oude regenhuif, heb ik de boxcover waarbij ik ook meen dat deze niet helemaal goed uitgedacht is en snap ik nog altijd niet waarom die boordcomputer niet gewoon met twee aparte telefoons kan pairen (maar dat is een manco van Bosch begrijp ik).

Nu heb ik zojuist een afspraak gemaakt voor een onderhoudsbeurt. Hierbij heb ik aangegeven dat het zadel ook een beetje wiebelt (roteert heen en weer). Ik heb de zadelpen er helemaal uitgehaald, maar kan intern geen schroef zien die ik aan zou kunnen draaien ofzo. Nu heeft de fietsenmaker mij verteld dat dit kennelijk een bekend probleem is, dat het bovenste deel namelijk verlijmd zit en hierdoor nog wel eens los wil komen. Tja, dat is niet zo handig aangezien ik de achterzijde altijd bij het handvat van het zadel optil om wendbaar te zijn in krappe ruimtes of snel om te keren met een minieme draaicirkel.

Ter info, mocht je ook merken dat het zadel wat begint te roteren, weet dan dat dat een bekend probleem is! Helaas is de enige oplossing de hele zadelpen te vervangen, zou dit onder garantie vallen denken jullie? De fiets is nu net een jaar oud.
Een zadelpen is snel vervangen door een beter exemplaar. Die hoeft niet meer dan een €25 te kosten voor een degelijk exemplaar. Als je met meer personen de bakfiets gebruikt, zou je ook kunnen kijken naar een 'dropper' die je bedient met een hendel aan het zadel. Die heb ik al eerder op bakfietsen geïnstalleerd en geeft de mogelijkheid om heel snel de zadelhoogte aan te passen. Dat lost je probleem op en geeft je wat extra gebruiksgemak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Pepper92 Ik ben het met je eens dat op die manier het verbindingsstuk van de driepuntsgordel meer tussen de beentjes komt in plaats van er boven.

Echter, onze baby van nu bijna 10 maand is behoorlijk groot voor haar leeftijd, maar de beentjes hebben meer dan voldoende ruimte naast het verbindingsstuk. Ik denk dat je het nog wel even volhoudt tot de tijd dat je denkt, hij/zij kan nu wel direct op het bankje. Dat moment komt waarschijnlijk eerder dan dat de beentjes daar geen ruimte meer hebben.

Voor ons werkt het voorlopig zo prima in ieder geval. Kan altijd nog een adapterset kopen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• _superboer_
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik las hier al meerdere keren wat over de plus-versie van de Lovens maar helaas nog zonder foto’s. Vandaag bij een keten langs geweest die de plus aanbiedt om het verschil te bekijken.

Hier een foto van de plastic rand die aan beide kanten is toegevoegd om te voorkomen dat kinderen de bak kapot maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dUSsQY2JYfBBVv7QpUAIvEFNYXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VPEdwSERnaT38CJsrwUATFA1.jpg?f=fotoalbum_large

Daarnaast is de bak aan de voorkant iets ruimer. Het verschil kun je op onderstaande foto’s zien door te kijken naar de afstand tussen de wand van de bak en de pinnetjes/het logo op de bodem.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFs-Ju4qP46SYdSb9shbreTQ8rk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8imASDYglUF7sM2wDE2FYleZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M17poDzY_8KB8D-V3dXlaNxm5aM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZkxpDwiVCv43EauAKm6ECjLk.jpg?f=fotoalbum_large

De verkoper gaf aan dat de plus-versie nu alleen nog in het groen beschikbaar is omdat Lovens de oude versie in het grijs nog zelf op voorraad heeft. Daarnaast zijn sinds kort de handvatten vervangen door handvatten met een vleugelvorm die de polsen meer ontlasten en een betere drukverdeling hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NepGangster
_superboer_ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:01:
Ik las hier al meerdere keren wat over de plus-versie van de Lovens maar helaas nog zonder foto’s. Vandaag bij een keten langs geweest die de plus aanbiedt om het verschil te bekijken.
Je bent een held.
Ik was zo benieuwd en nu staat het eindelijk eens duidelijk op een foto.
Nogmaals dank, mijn nieuwsgierigheid was groot genoeg om me er aan te irriteren, te klein om er voor naar een keten te gaan haha.
Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:20

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik reed gisteren met onze Lovens en bij het remmen voelde ik wat raars achter. Toen ik nog even keek achter terwijl ik remde zag ik de remklauw heen en weer gaan. Wat bleek? De imbusbouten zaten los.

Lovens S85 remklauw achter

Ik heb ze beide los gehaald, locktide er tussen gedaan en weer strak aan gedraaid.

Tip om even naar te kijken of je remklauw achter niet los zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

@_superboer_ Heeft de Plus een langere wielbasis of is die dezelfde gebleven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
Borromini schreef op zondag 25 februari 2024 @ 12:11:
@_superboer_ Heeft de Plus een langere wielbasis of is die dezelfde gebleven?
Die is gelijk gebleven, alleen de bak is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
Snow_King schreef op zondag 25 februari 2024 @ 11:16:
Ik reed gisteren met onze Lovens en bij het remmen voelde ik wat raars achter. Toen ik nog even keek achter terwijl ik remde zag ik de remklauw heen en weer gaan. Wat bleek? De imbusbouten zaten los.

[Afbeelding: Lovens S85 remklauw achter]

Ik heb ze beide los gehaald, locktide er tussen gedaan en weer strak aan gedraaid.

Tip om even naar te kijken of je remklauw achter niet los zit.
Helaas een gekend probleem. De bouten op zich zijn standaard, maar de moeren waar ze indraaien niet. Kost €10-15 om te vervangen. Toch een van de ontwerpfoutjes lijkt het.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Teun_2
De gratis regenhuif-actie is terug: https://lovensbikes.com/voorjaarspromo/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• new_born89
Dit weekend ook onze Lovens S75 in ontvangst mogen nemen, wat een top ding. Twee vraagjes waar hopelijk iemand hier een antwoord op heeft.
  • Ik merk dat het stuur iets scheef staat tov het voorwiel. Hoe is dit aan te passen ivm de kabelbesturing? Bij een normale fiets klem je het voorwiel tussen je benen en draai je het stuur de gewenste kant op, maar zal hier ongetwijfeld anders zijn?
  • Bij de regenhuif zaten twee zwarte plastic buisjes van een cm of 3 lang die ik niet terug kan vinden in de handleiding, de stokken passen hier precies in, maar geen idee of / hoe / waar te monteren. Komt iemand bekend dit bekend voor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teun_2
Dat stuur is op dezelfde manier aan te passen als een normalen fiets. Je kan de kabels laten voor wat het is (zolang ze goed gespannen zijn) en het stuur los zetten (!), verdraaien en weer vastzetten.
https://www.google.com/ur...Vaw1zulNZ-xWZg7krrhJczvPk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-06 10:18
Bij mijn regenhuif zijn de stokken aan het einde verjongd, waardoor de stokken gigantisch veel speling in de beugels aan de rand van de bak hebben. Het klinkt voor mij alsof die buisjes de oplossing zijn om de stokken wel juist te laten passen zonder speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die plastic buisjes zijn volgens mij ook bedoeld om de lak van de houders wat te sparen, naast het opvangen van de speling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
De buisjes passen helaas niet in de houders / beugels (aan de rand vd bak) van de stokken, hierbij een foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7S5bqNtwGL7zoGphUUdAZpzynA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/48zdfql4pldae1fSWrw2c4Rj.jpg?f=fotoalbum_large

Niet terug te vinden in de lijst met onderdelen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9uNn4pRzaok55WnGO6wpZK4DadI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lGg9w7Xl06zwNZ2L3yANxeyA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGrooten
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 11-03-2024
Geldt dan weer niet voor de plus… 😅 duidelijke push om alle andere modellen te verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _superboer_
  • Niet online
FrankGrooten schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:48:
[...]

Geldt dan weer niet voor de plus… 😅 duidelijke push om alle andere modellen te verkopen
Volgens mij is de plus geen officiële benaming van Lovens en noemen een paar winkels de nieuwe versie gewoon de plus. Bij bijvoorbeeld Juizz staat de actie ook genoemd bij wat zij het plus-model noemen: https://juizz.nl/lovens-explorer-s75-plus-2023.

Edit: we hebben zelf ook de regenhuif aangevraagd bij aanschaf van een plus-model en deze wordt vandaag bezorgd door DHL.

[ Voor 11% gewijzigd door _superboer_ op 12-03-2024 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
_superboer_ schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 06:32:
[...]

Volgens mij is de plus geen officiële benaming van Lovens en noemen een paar winkels de nieuwe versie gewoon de plus. Bij bijvoorbeeld Juizz staat de actie ook genoemd bij wat zij het plus-model noemen: https://juizz.nl/lovens-explorer-s75-plus-2023.
Op het dealerportaal van Lovens staat 'uni' en 'uni+'.
Uiteindelijk zaterdag toch ook zelf eentje besteld.
De dealer ziet welke versie met welke bak komt. De S85 kwam bijvoorbeeld met de niet plus versie in de grijze versie, maar met de plus versie in de groene versie. Alle ABS-modellen hadden al de '+'. Wellicht niet zo lang meer tot enkel de 'plus' versie nog beschikbaar is.
FrankGrooten schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:48:
[...]

Net wel. De oude (niet 'S'mart moldellen) zijn net uitgesloten. Zeker de 50 (en niet S50) zie je nog wel hier en daar in stock. De 'plus' is enkel de naam van de bak en niet van de 'officiële' modelnaam.

[ Voor 22% gewijzigd door Teun_2 op 12-03-2024 09:27 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste