Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 16:21
ernie2 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 01:44:
Is er iemand die weleens geprobeerd heeft de regenhuif icm een maxicosi te gebruiken? Bij mij lijkt de maxicosi te hoog te zijn om de huif er nog overheen te krijgen, of doe ik iets fout?
Dentheman schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:05:
[...]

Bij mij paste het precies ('oude' huif), het was wel een gefrommel om de maxicosi erop - of eraf te halen.
Met de nieuwe huif past het ook. Eerst maxi cosi erin, daarna huif er overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie2
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:10
Misschien dat het dan per model maxi cosi verschilt. Als ik de beugel omhoog heb staan is die zo'n 10 cm hoger dan het dak van de regenhuif.
Pepper92 schreef op zondag 3 september 2023 @ 08:27:
[...]

Hier exact hetzelfde. Handvat moet naar achteren om ‘m erin en eruit te halen. Eruit halen zelf gaat ook niet heel soepel, maar dat komt waarschijnlijk omdat de beugels zijn bevestigd zonder de maxi-cosi erin. Heb er nu permanent een in staan.
Je kunt de daadwerkelijke (plastic) adapters in de breedte stellen in de metalen beugels. Bij mij paste hij eerst ook enkel na een hoop gerommel, maar nadat ik de beugels iets naar binnen gesteld heb gaat hij er wel soepel in en uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:08

Christiano007

Ich bin der champion

Heeft iemand een handleiding voor het zelf installeren van de LOVENS DAGRIJVERLICHTING ?

Heb één filmpje gezien online, maar volgens mij moet het veel gemakkelijker kunnen.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:59
Ik zal alvast mijn voetjes dopen in dit topic.

We zijn al een tijdje op zoek naar een bakfiets maar recent is er een einde aan de zoektocht gekomen.
Ons derde kind is op komst, en dus was een bakfiets eigenlijk niet meer te houden.

We hebben een Cargaroo bakfiets gehuurd, die staat in de wijk hier (Urban Arrow Cargoline). Dit was een hele fijne fiets en de kids (4 & 2) vonden het ge-wel-dig. Op die manier konden we de Urban Arrow echt even goed uitproberen, meenemen naar de stad, brug op en af, parkeren noem het maar op..
Een bakfiets was wel wat voor ons, natuurlijk is het fietsen wennen.

Uiteindelijk door de geveerde voorvork ook bij Lovens terecht gekomen, daar ik best op tijd moet gaan fietsen met een maxicosi in de bak, wilde ik niet dat het al te hard stuiterde.. Ik zag dat UA tegenwoordig een geveerde maxicosi houder heeft, wat eigenlijk dan ook een goede oplossing is.
We zijn uiteindelijk bij Juizz in Nijmegen geweest, daar waren ze beide om een definitieve keus te maken.
Uiteindelijk verknocht aan de Lovens, zijn we gegaan voor de S75, silver+bruin. Volgende week mogen we hem verwachten, we kunnen nauwelijks wachten. elke rit op de stadsfiets (ook ebike) verlangen we al naar de Lovens, de kinderen vragen er ook vaak naar.

Ik lees hier een hoop mee en zal straks ook de aflevering + ervaringen delen.

Nu alvast wat vragen.
We hebben de S75 op voorraad kunnen kopen, maar dit was pas nadat wij er waren bekend geworden dat ze hem op voorraad hadden. daardoor heb ik hem niet met eigen ogen kunnen zien, maar ach.
Ik zie bij de Youtube Shorts van Lovens dat het aanpassen van je ondersteuning etc zo'n fancy display (Het Smart systeem). dat had onze s85 proefrit-fiets niet.. is dat iets wat op de S75 standaard zit?
Net als GPS? is dat standaard?
edit; Deze short: YouTube: Work smarter, not harder! 😇 Introducing the Lovens Explorer S75 and ...
deze dus;
Afbeeldingslocatie: https://lovensbikes.com/wp-content/uploads/2023/06/MicrosoftTeams-image-29-1024x576.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door NepGangster op 05-09-2023 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zbx
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 13-07 20:15

Zbx

Sinds een paar dagen geleden - na alle berichten in dit topic te hebben gelezen - zijn ook wij blije eigenaren van een Lovens S75 silver + bruin!

Net als enkele anderen hadden ook wij na een proefrit met een Urban Arrow en S75 twijfels over de Lovens, omdat we hem erg nerveus vonden fietsen. We slingerden de hele tijd en hadden het gevoel dat er vertraging zat tussen onze stuurbeweging en de reactie van de fiets. De verkoper waarmee we spraken beaamde dat de meeste mensen dat tijdens de proefrit hebben.

We hebben uiteindelijk toch voor de Lovens gekozen vanwege het design, en bovenal de geveerde voorvork, in de hoop dat het stuurgedrag zou wennen. En gelukkig: na ~35km fietsen op dag 1 hadden we daar al geen last meer van.

Nu dus ontzettend blij met onze eerste bakfiets! Het fietst fantastisch, en onze dochters vinden het super!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zbx

Zbx

NepGangster schreef op dinsdag 5 september 2023 @ 14:05:
Ik zal alvast mijn voetjes dopen in dit topic.

We zijn al een tijdje op zoek naar een bakfiets maar recent is er een einde aan de zoektocht gekomen.
Ons derde kind is op komst, en dus was een bakfiets eigenlijk niet meer te houden.

We hebben een Cargaroo bakfiets gehuurd, die staat in de wijk hier (Urban Arrow Cargoline). Dit was een hele fijne fiets en de kids (4 & 2) vonden het ge-wel-dig. Op die manier konden we de Urban Arrow echt even goed uitproberen, meenemen naar de stad, brug op en af, parkeren noem het maar op..
Een bakfiets was wel wat voor ons, natuurlijk is het fietsen wennen.

Uiteindelijk door de geveerde voorvork ook bij Lovens terecht gekomen, daar ik best op tijd moet gaan fietsen met een maxicosi in de bak, wilde ik niet dat het al te hard stuiterde.. Ik zag dat UA tegenwoordig een geveerde maxicosi houder heeft, wat eigenlijk dan ook een goede oplossing is.
We zijn uiteindelijk bij Juizz in Nijmegen geweest, daar waren ze beide om een definitieve keus te maken.
Uiteindelijk verknocht aan de Lovens, zijn we gegaan voor de S75, silver+bruin. Volgende week mogen we hem verwachten, we kunnen nauwelijks wachten. elke rit op de stadsfiets (ook ebike) verlangen we al naar de Lovens, de kinderen vragen er ook vaak naar.

Ik lees hier een hoop mee en zal straks ook de aflevering + ervaringen delen.

Nu alvast wat vragen.
We hebben de S75 op voorraad kunnen kopen, maar dit was pas nadat wij er waren bekend geworden dat ze hem op voorraad hadden. daardoor heb ik hem niet met eigen ogen kunnen zien, maar ach.
Ik zie bij de Youtube Shorts van Lovens dat het aanpassen van je ondersteuning etc zo'n fancy display (Het Smart systeem). dat had onze s85 proefrit-fiets niet.. is dat iets wat op de S75 standaard zit?
Net als GPS? is dat standaard?
edit; Deze short: YouTube: Work smarter, not harder! 😇 Introducing the Lovens Explorer S75 and ...
deze dus;
[Afbeelding]
Display is inderdaad standaard. Overigens naar mijn weten op een S85 ook. De fietscomputer heeft geen GPS, maar kan middels koppeling met telefoon wel navigatieinstructies tonen. Hij gebruikt dan de GPS van je telefoon. Let wel dat het dus batterij van je telefoon vreet. Daarnaast vind ik de werking van die navigatie tegenvallen, bovenal omdat er geen kompas in zit, en het dus erg onduidelijk is welke kant je op moet of wanneer je de verkeerde kant op fietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnergyExplorer
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22:35
Hi allemaal,

Hier nu sinds een week ook de blije bezitter van een s75 auto. Leuk om te lezen wat de mede tweaker te delen heeft op het forum. Nog niet heel veel gefietst, maar tot nu toe erg tevreden met de nieuwe aanwinst.

Ik ben nog aan het uitzoeken wat je precies allemaal kan instellen met de flow en enviolo app, maar leuk dat je tegenwoordig zoveel kan met een e-bike.

De fietsenmaker had het over de control unit van de enviolo die blijkbaar op termijn niet meer nodig zal zijn. Ik ben vergeten wat door te vragen, dus ik ben benieuwd wat jullie daarover weten. Nu moet ik bij het inschakelen van de fiets ook de enviolo aan zetten met de control unit op het stuur (zie plaatje). Zou mooi zijn als dat niet meer hoeft en die van het stuur kan. Weet iemand daar meer over?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Kb9kmy5qYS7rZ7LbUseQ1dFmEdY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oaPVOFPTHrgHihfwe2NFQZ9n.jpg?f=fotoalbum_large

Ook ben ik wel benieuwd of jullie ervaring hebben met het koppelen van 2 smartphones. Ik lees bij Bosch dat je dan eerst een moet ontkoppelen en daarna pas weer kan koppelen. Klinkt niet erg gebruiksvriendelijk. Zou leuk zijn om het Kiox scherm te vervangen met de telefoon, maar dan moet het voor beide makkelijk te gebruiken zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:24
EnergyExplorer schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:42:
Hi allemaal,

Hier nu sinds een week ook de blije bezitter van een s75 auto. Leuk om te lezen wat de mede tweaker te delen heeft op het forum. Nog niet heel veel gefietst, maar tot nu toe erg tevreden met de nieuwe aanwinst.

Ik ben nog aan het uitzoeken wat je precies allemaal kan instellen met de flow en enviolo app, maar leuk dat je tegenwoordig zoveel kan met een e-bike.

De fietsenmaker had het over de control unit van de enviolo die blijkbaar op termijn niet meer nodig zal zijn. Ik ben vergeten wat door te vragen, dus ik ben benieuwd wat jullie daarover weten. Nu moet ik bij het inschakelen van de fiets ook de enviolo aan zetten met de control unit op het stuur (zie plaatje). Zou mooi zijn als dat niet meer hoeft en die van het stuur kan. Weet iemand daar meer over?
[Afbeelding]

Ook ben ik wel benieuwd of jullie ervaring hebben met het koppelen van 2 smartphones. Ik lees bij Bosch dat je dan eerst een moet ontkoppelen en daarna pas weer kan koppelen. Klinkt niet erg gebruiksvriendelijk. Zou leuk zijn om het Kiox scherm te vervangen met de telefoon, maar dan moet het voor beide makkelijk te gebruiken zijn natuurlijk.
Beide zijn meerdere keren aan bod gekomen in dit forum; lees maar een paar paginas terug.

Als het goed is komt tegen het einde van dit jaar een update die eshift naar het smart system brengt. Dan is die losse enviolo bediening niet meer nodig, en kan het via het bosch systeem net zoals in het 'oude' syteem.

Het smartphone koppelen is inderdaad een crime. Je kunt maar 1 telefoon gelijktijdig koppelen. Ik hoop dat hier in een toekomstige update ook iets aan gedaan wordt. Je wordt er wel handiger in. In het begin vond ik het verschrikkelijk, en heb meerdere malen met bosch contact opgenomen dat dit toch niet kon kloppen. Nu wissel ik vrij snel tussen telefoons. Lastig blijft het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 10:26
Overigens gebruik ik die enviolo unit geheel niet. Eenmaal een kadans ingesteld die mij beviel ben ik er van af gebleven (en die van mn partner is hetzelfde, dus dat komt mooi uit).

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-08 23:19
EnergyExplorer schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:42:
Hi allemaal,

[Afbeelding]

Heb er al eens aandacht aan besteed, zoek maar eens op mijn user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloo0683
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:12
Weet iemand of het standaard Abus ringslot op de Lovens een ART slot met minimaal 2 sterren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
Nou, blijkbaar verschillen de sloten soms (of misschien is dat een wijziging geweest tussen versies). Maar mijn s75 is mndn geleden geleverd met een Abus Amparo slot. Die is inderdaad art 2.

Maar geen idee hoe het dus helemaal exact zit met de sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 16:30
sloo0683 schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:47:
Weet iemand of het standaard Abus ringslot op de Lovens een ART slot met minimaal 2 sterren is?
Die van ons is van begin augustus en heeft standaard een art2 slot. Onze verzekering (Unive) eist er nog een art2 slot bij. Dat is voor ons de Abus Iven Chain 8210 slot 140 cm geworden.
Las wat over het formaat enz, maar bij ons ligt deze gewoon onder het bankje. Nergens last van. Werkt perfect allemaal en zit er snel omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
BMWix3 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:30:
[...]
Onze verzekering (Unive) eist er nog een art2 slot bij.
Ja, hier ook bij ANWB. Hiervoor moet je wel tussen de regels door lezen..
ANWB vergoedt niet als deze zonder direct toezicht is achtergelaten en niet met een ART-goedgekeurd slot (minimaal 2 sterren) is vastgemaakt aan een vast voorwerp, zoals een boom, lantaarnpaal, fietsenrek of een vast voorwerp in een (afgesloten) ruimte.

Dik gedrukt is natuurlijk niet mogelijk met ringslot.
BMWix3 schreef op maandag 11 september 2023 @ 22:30:
[...]
Dat is voor ons de Abus Iven Chain 8210 slot 140 cm geworden.
Dat is toevallig dezelfde die ik 'er bij krijg' van de dealer. We zullen bij het zelfde bedrijf besteld hebben. Ik hoop dat deze lang genoeg is om t frame aan mn muuranker vast te maken.

Kleine update van mijn kant; morgen zou hij aan de beurt zijn voor de aanpassingen (showroom model), hopelijk ruim voor 14.00u klaar om zoonlief op te halen met de Lovens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zbx

Zbx

kingtim schreef op maandag 11 september 2023 @ 21:50:
Nou, blijkbaar verschillen de sloten soms (of misschien is dat een wijziging geweest tussen versies). Maar mijn s75 is mndn geleden geleverd met een Abus Amparo slot. Die is inderdaad art 2.

Maar geen idee hoe het dus helemaal exact zit met de sloten.
Hoe weet je dat het een Amparo slot is? Ik probeer me - net als blijkbaar meerdere anderen op dit forum - te verzekeren bij Kingpolis, maar dat gaat niet zonder slag of stoot. Ik kan het modelnummer van de fiets niet op het betreffende veld invullen, omdat ik dan een melding krijg dat ze geen fatbikes verzekeren. Daarnaast moet ik het merk en type ringslot invullen, maar ik kan nergens op het slot een type vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
Zbx schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:00:
[...]
maar ik kan nergens op het slot een type vinden.
Staat op de sleutel!

• XiDiX
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 14:12
NepGangster schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 13:29:
[...]
ANWB vergoedt niet als deze zonder direct toezicht is achtergelaten en niet met een ART-goedgekeurd slot (minimaal 2 sterren) is vastgemaakt aan een vast voorwerp, zoals een boom, lantaarnpaal, fietsenrek of een vast voorwerp in een (afgesloten) ruimte.
Het staat wat vreemd opgemaakt in de voorwaarden van de fietsverzekering van ANWB, maar dat lijkt alleen te gelden voor een racefiets of ATB (zie onderstaande). Een GPS-tracker/connectiviteitsoplossing is alleen voor Urban Arrow verplicht. Een ART2 ringslot zou dan bij de ANWB voldoende zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/---RGpoUN5NzB8UhurKMA69SmIY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kvAP1oMi6iuvfCX8mWNeIYDp.png?f=fotoalbum_large

• aenduriel
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 13-10-2023
Ik installeerde gisteren de update van de kiox en kreeg een paar foutmeldingen. Die waren vandaag weg. Echter, nu merk ik dat wanneer ik de fiets aan zet de verlichting niet meer werkt. Noch het gewone licht vooraan noch achteraan noch de dagrijverlichting. Zouden de twee iets met mekaar te maken hebben? Iemand al meegemaakt dat de verlichting opeens niet meer werkt?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NepGangster
Afgelopen Woensdag kwam eindelijk het langverwachtte telefoontje.
De fiets is geleverd.

Wij gingen voor de Lovens Explorer S75 Silver, met bruine styling.
Regenhuif, Regenhoes, LED-strip, en kettingslot.
We zijn er ontzettend blij mee, de kinderen vinden het geweldig.
Meteen de Maxicosi-houder via marktplaats gescoord om straks (medio okt) nummer 3 ook mee te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ikdtVUq4_AViVCYFL9GzRjtmOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhdeqQL8JgcLUWprG3sApmcd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChJa4a_0AjMgCk_nmoaC_xW9wwE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9Fovl6QVAMjLSg0fesSkb3FI.jpg?f=fotoalbum_large

Nu met Opa/schoonvader brainstormen om een mooi kastje te maken onder het bankje, zoals meerdere hier al lieten zien. Ik twijfel nog over de verende zadelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
XiDiX schreef op woensdag 13 september 2023 @ 17:12:
[...]
Een ART2 ringslot zou dan bij de ANWB voldoende zijn.

[Afbeelding]
Ik zal het ze eens vragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NepGangster
@XiDiX
ANWB bevestigd het zojuist via Whatsapp..
een ATB of Racefiets heeft geen ringslot, daardoor moeten die anders op slot gezet worden.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vYh3VhKsmOorE3NK8AB0dxgwWTo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JsGoUiu7pb2mfOhMGKhpt0zQ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XiDiX
Wij zijn sinds begin september eigenaren van een Lovens Explorer S75 Auto in de kleur groen met bruine accesoires. De nodige ervaringen en vragen/antwoorden in dit topic gelezen, dus leuk om dan ook wat terug te kunnen geven.

Overwegingen
Tweede auto de deur uit en twee kinderen. Met een baby ben je al snel aangewezen op de auto of voor korte afstanden te voet. Als je baby kan zitten zijn twee stoeltjes op een fiets/e-bike een alternatief, maar ga dan nog maar eens de spullen voor je kinderen of boodschappen meesjouwen. De eerste jaren dat je kinderen kunnen fietsen, kunnen ze nog niet zo ver. We zien het dan ook als alternatief voor een tweede auto. Omdat onze fiets buiten zou komen te staan en we voor kwaliteit wilden gaan, hebben we ons gericht op Lovens en Urban Arrow.
  • Lovens Explorer: Wij hebben een proefit gemaakt op een Urban Arrow en Lovens. De Lovens vonden wij fijner en soepeler fietsen. De fiets is erg wendbaar. Het sturen is bij deze fietsen echt anders (lees: Urban Arrow heeft een stuurstang, Lovens werkt met stuurkabels), dus probeer het uit. De vering van de voorvork zorgt voor meer comfort en vonden wij voor onze baby de oneffenheden beter opvangen dan de geveerde maxi cosi houder van Urban Arrow. Het is wat anders dan de Urban Arrow, waar er al de nodige exemplaren van rondrijden.
  • S75: Vonden het fijn om een iets sterkere motor te hebben dan de 50. Ook als je wat meer spullen meeneemt of je kinderen groter worden. Daarnaast verwachten we dat dit model iets waardevaster is, omdat hij wat nieuwer is, 'smart' is en de accu 45 Wh meer capacititeit heeft tov de 50. S85 vonden we niet nodig. Motoren kun je ook gewoon het beste uitproberen, bij voorkeur natuurlijk met belading in de bak.
  • Automaat: We hebben geen automaat proefgereden, maar kregen de automaat uit voorraad aangeboden voor dezelfde prijs als het model zonder automaat.
  • Accu: 545 Wh (=standaard). De 735 Wh (meerprijs € 350) hebben we niet overwogen.
  • ABS: Hebben we niet. Is pas recent verkrijgbaar.
  • Kleur: Moss Green met bruine accesoires. Kwestie van smaak :)
In de winkel zullen ze eerst oude modellen proberen te slijten, vervolgens voorraad en anders bestellen ze. Daar zit dan ook je onderhandelingsruimte. Natuurlijk kun je ook op platformen zoals Marktplaats terecht voor accessoires. Zoals beschreven hebben wij de S75 Auto -nieuw uit voorraad- kunnen kopen voor de prijs van de S75, nog wat korting gekregen op accessoires en de eerste servicebeurt is gratis. Momenteel loopt er vanuit Lovens een actie om gratis een regenhuis aan te vragen (https://lovensbikes.com/herfstpromo/). De verzekering hebben we in de winkel afgesloten, omdat dat voor de ENRA Connected verzekering alleen in de winkel kan.

Wij zijn geslaagd bij Juizz Breda en daar uitstekend geholpen.

Accessoires
Wij hebben voor de volgende accessoires gekozen:
  • Maxi Cosi Adapterset: Dit ivm de leeftijd van de jongste. We hebben een babyschaal overwogen, maar daarmee leek het voorbankje eigen niet meer gebruikt te kunnen worden voor een derde passagier. Daarbij zit een baby in een maxi cosi toch wat meer ingepakt/beschermd. Neem de moeite om na aflevering van de fiets de adapter wat te stellen (zie handleiding op de website van Lovens), daarmee gaat de maxi cosi makkelijker in/uit de adapters.
  • Regenhuif: Mooie huif die er makkelijk op te zetten en af te halen is. De hendel van de maxi cosi zit wel wat in de weg, dus dat is even zoeken met het erin en eruit halen.
  • Regenhoes: Onze fiets staat buiten. De meeste materialen zijn van RVS, maar zo stap je droog op en blijft de fiets schoner. We overwegen nog een kleine kist in de tuin te zetten, zodat we de hoes daar in kunnen doen.
  • Voorbankje: Leek ons praktisch om een derde passagier te voeren. Nog niet echt gebruikt.
  • LED dagrijverlichting: Vond ik er persoonlijk mooi uitzien en valt in de donkere maanden toch beter op. Als je het te duur vindt of liever tweakt, kun je ook overwegen dit zelf te bouwen. Op YouTube staan wat filmpjes.
  • Tracefy GPS tracker: Vereiste vanuit de verzekering.
Voor het Kiox 300 display hebben we een Besudo beschermhoes aangeschaft. Dan kun je het display wat makkelijker in je zak bij je sleutels bewaren of een tas, zonder dat het display krast.

De bagagedrager hadden we eerst wel op de lijst staan, maar daar hebben we vanaf gezien. Je bagage zet je in de bak. Tot nu toe hebben we hem niet gemist en anders is die natuurlijk nog aan te schaffen.

Verzekering
Heb aardig wat verzekeringen vergeleken. Met name gekeken naar eisen mbt sloten en trackers. Heb me verbaasd over de verscheidenheid aan anti-diefstal eisen voor een fiets met een dergelijke waarde: van twee sloten en een GPS-tracker tot een enkel ringslot.

Vanwege fiscaal voordeel bij de werkgever heb uiteindelijk gefocust op verzekeringen van 3 en 5 jaar. Daarmee kwam ik op ENRA Connected uit, omdat zij 5 jaar nieuwprijs vergoeden, goede dekking voor de accu hebben en een acceptabele premie (let op dat ze wel een GPS tracker met abonnement verplichten, dus dit zijn kosten die je bij je premie op kan tellen). Pechhulp leek ons ook handig; wat ga je doen als je in the middle of nowhere met een lege band oid staat? Zo'n bakfiets gooi je niet even achterin je auto.

Let op dat de premies nogal verschillen per regio. Dus de moeite om even te vergelijken. De dekkingsvoorwaarden van de ANWB-verzekering zijn vergelijkbaar met die van ENRA Connected.
  • Allianz Assistance: ART2 slot + tweede ART2 slot (niet aan vast object)
  • ANWB/Unigarant: Enkel ART2 (ring)slot. Duur.
  • Centraal beheer: Enkel ART2 (ring)slot. Duur.
  • ENRA: ART2-ringslot + tweede ART2-slot (niet aan vast object) én GPS tracker
  • Kingpolis: ART2-ringslot + tweede ART2-slot aan vast object zoals een boom (insteekketting telt niet als tweede slot)
  • Univé en ZLM: Lijken niet te verzekeren of alleen als ook al andere verzekeringen hebt lopen
Anti-diefstal/Sloten/GPS
Onze fiets was bij aflevering al uitgerust met een ABUS ringslot, waarvan de sleutel zowel te gebruiken is voor het ringslot als voor de accu. Daarnaast hebben we een ABUS Ivy 8210 (ART2) 140 cm kettingslot. Qua lengte zou ik zeker niet voor korter gaan als je de fiets ergens aan vast wil zetten. De Ivy9210 (ART3) vonden we wel erg zwaar en is voor de verzekering niet nodig.

Omdat onze verzekering een GPS tracker eiste, hebben we een tracker van Tracefy laten inbouwen en abonnement afgesloten. Volgens de verkoper zou de GPS tracker van Lovens nogal eens storen. In de Tracefy app kun je zien waar je fiets staat en melding maken in het geval van diefstal. Uiteraard zijn ook ritgegevens terug te vinden.

Ervaringen
We zijn erg tevreden over onze keuze en aankoop! We hebben de fiets wel pas een paar weken, dus wellicht moeten we de ervaringen nog een keer bijwerken ;)
  • Display: Voor ons voldoet het Kiox 300 display (https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/kiox). Het is een mooi systeem van Bosch, dat je kunt vervangen door een groter Kiox 500 display of je smartphone met de SmartphoneGrip. Met de SmartphoneGrip laadt je smartphone ook draadloos op. De fiets werkt ook zonder het display, al hebben we dat zelf nog niet getest.
  • LED Remote: Wij hebben geen ervaring met andere ebikes, maar dit systeem werkt bijzonder makkelijk.
  • Automaat: De automaat bevalt goed. Fijn om niet zelf te hoeven schakelen, met name bij het wegrijden. Zoals in dit topic aangegeven: Speel met de instelling in de Enviolo app voor het wegrijden. In deze app kun je ook de ingestelde cadans zien. Fijn als dit in het najaar wordt ondersteund via de LED Remote en het Kiox display met eShift (zie https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/kiox en https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/eshift); nu kun je namelijk de cadans alleen aflezen in de Enviolo app. De bediening van de cadans gebeurt nu met een aparte unit aan het stuur, welke niet werkt zoals je zou verwachten (lees: pijltje naar boven(-1)/rechts(-5) is cadans omlaag en pijltje naar beneden(+1)/links(+5) is cadans omhoog - Mogelijk is dit aan te passen door een andere configuratie via de Envi
    app in te laden met een QR-code?). Je moet de unit binnen een paar minuten na het inschakelen van de fiets aanzetten, anders kun je de cadans niet aanpassen. Je kunt via de app ook instellen om handmatig te schakelen, maargoed waarom heb je dan een automaat? ;)
  • Bosch Flow App:Je kunt allerlei zaken instellen via deze app, statistieken van je ritten verzamelen en updates voor je ebike downloaden en installeren. Wij hebben geen behoefte gehad om de standaard instellingen van de rijmodi aan te passen, maar dit ziet er goed uit (https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/rijmodi). In de app kun je ook navigeren, waarna de navigatie op je Kiox display verschijnt. Je telefoon (met GPS) kan dan in je broekzak blijven zitten. Wat je op je Kiox display ziet is geen complete kaart, maar voor mij was het vandaag voldoende om te kunnen navigeren. Anders kun je natuurlijk de SmartphoneGrip overwegen of een andere telefoonhouder. Je kunt in de app ook een 'eBike Lock' activeren; dan dient je telefoon en/of Kiox display als (extra) sleutel. Aangezien je maar één gebruiker/telefoon kunt koppelen aan je fiets, is het gebruik van je telefoon als sleutel geen handige optie als je de fiets deelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
XiDiX schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:26
. Momenteel loopt er vanuit Lovens een actie om gratis een regenhuis aan te vragen (https://lovensbikes.com/herfstpromo/)

....

ANWB/Unigarant: Enkel ART2 (ring)slot. Duur.
Een hele mooie samenvatting en review.
Volgende keer met flitsende foto :P

Thx voor het melden van de nieuwe promo.. Wij grepen net mis op die vorige en daardoor heeft Juizz bij ons gezegd "je mag ze van ons krijgen". Nu dan toch eentje aanvragen wordt ie naar Juizz gestuurd.. Nog even bedenken wat ik daarmee doe.

Over de anwb verzekering.. Wij zij. Voor 171 euro een jaar verzekerd bij ANWB. Dit is diefstal, schade en pechhulp.. Wat ben je kwijt bij ENRA?

Ik had het idee dat anwb juist enorm goedkoop was vergeleken met de rest (voor ons dan).

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-09 21:03
NepGangster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:23:
[...]

Over de anwb verzekering.. Wij zij. Voor 171 euro een jaar verzekerd bij ANWB. Dit is diefstal, schade en pechhulp.. Wat ben je kwijt bij ENRA?

Ik had het idee dat anwb juist enorm goedkoop was vergeleken met de rest (voor ons dan).
ANWB varieert van €12/maand tot €50/maand afhankelijk van je woonadres. In Groningen zou ik zo’n €45/maand kwijt zijn bijvoorbeeld.

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-09 22:29
XiDiX schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:26:
Wij zijn sinds begin september eigenaren van een Lovens Explorer S75 Auto in de kleur groen met bruine accesoires. De nodige ervaringen en vragen/antwoorden in dit topic gelezen, dus leuk om dan ook wat terug te kunnen geven.

Overwegingen
Tweede auto de deur uit en twee kinderen. Met een baby ben je al snel aangewezen op de auto of voor korte afstanden te voet. Als je baby kan zitten zijn twee stoeltjes op een fiets/e-bike een alternatief, maar ga dan nog maar eens de spullen voor je kinderen of boodschappen meesjouwen. De eerste jaren dat je kinderen kunnen fietsen, kunnen ze nog niet zo ver. We zien het dan ook als alternatief voor een tweede auto. Omdat onze fiets buiten zou komen te staan en we voor kwaliteit wilden gaan, hebben we ons gericht op Lovens en Urban Arrow.
  • Lovens Explorer: Wij hebben een proefit gemaakt op een Urban Arrow en Lovens. De Lovens vonden wij fijner en soepeler fietsen. De fiets is erg wendbaar. Het sturen is bij deze fietsen echt anders (lees: Urban Arrow heeft een stuurstang, Lovens werkt met stuurkabels), dus probeer het uit. De vering van de voorvork zorgt voor meer comfort en vonden wij voor onze baby de oneffenheden beter opvangen dan de geveerde maxi cosi houder van Urban Arrow. Het is wat anders dan de Urban Arrow, waar er al de nodige exemplaren van rondrijden.
  • S75: Vonden het fijn om een iets sterkere motor te hebben dan de 50. Ook als je wat meer spullen meeneemt of je kinderen groter worden. Daarnaast verwachten we dat dit model iets waardevaster is, omdat hij wat nieuwer is, 'smart' is en de accu 45 Wh meer capacititeit heeft tov de 50. S85 vonden we niet nodig. Motoren kun je ook gewoon het beste uitproberen, bij voorkeur natuurlijk met belading in de bak.
  • Automaat: We hebben geen automaat proefgereden, maar kregen de automaat uit voorraad aangeboden voor dezelfde prijs als het model zonder automaat.
  • Accu: 545 Wh (=standaard). De 735 Wh (meerprijs € 350) hebben we niet overwogen.
  • ABS: Hebben we niet. Is pas recent verkrijgbaar.
  • Kleur: Moss Green met bruine accesoires. Kwestie van smaak :)
In de winkel zullen ze eerst oude modellen proberen te slijten, vervolgens voorraad en anders bestellen ze. Daar zit dan ook je onderhandelingsruimte. Natuurlijk kun je ook op platformen zoals Marktplaats terecht voor accessoires. Zoals beschreven hebben wij de S75 Auto -nieuw uit voorraad- kunnen kopen voor de prijs van de S75, nog wat korting gekregen op accessoires en de eerste servicebeurt is gratis. Momenteel loopt er vanuit Lovens een actie om gratis een regenhuis aan te vragen (https://lovensbikes.com/herfstpromo/). De verzekering hebben we in de winkel afgesloten, omdat dat voor de ENRA Connected verzekering alleen in de winkel kan.

Wij zijn geslaagd bij Juizz Breda en daar uitstekend geholpen.

Accessoires
Wij hebben voor de volgende accessoires gekozen:
  • Maxi Cosi Adapterset: Dit ivm de leeftijd van de jongste. We hebben een babyschaal overwogen, maar daarmee leek het voorbankje eigen niet meer gebruikt te kunnen worden voor een derde passagier. Daarbij zit een baby in een maxi cosi toch wat meer ingepakt/beschermd. Neem de moeite om na aflevering van de fiets de adapter wat te stellen (zie handleiding op de website van Lovens), daarmee gaat de maxi cosi makkelijker in/uit de adapters.
  • Regenhuif: Mooie huif die er makkelijk op te zetten en af te halen is. De hendel van de maxi cosi zit wel wat in de weg, dus dat is even zoeken met het erin en eruit halen.
  • Regenhoes: Onze fiets staat buiten. De meeste materialen zijn van RVS, maar zo stap je droog op en blijft de fiets schoner. We overwegen nog een kleine kist in de tuin te zetten, zodat we de hoes daar in kunnen doen.
  • Voorbankje: Leek ons praktisch om een derde passagier te voeren. Nog niet echt gebruikt.
  • LED dagrijverlichting: Vond ik er persoonlijk mooi uitzien en valt in de donkere maanden toch beter op. Als je het te duur vindt of liever tweakt, kun je ook overwegen dit zelf te bouwen. Op YouTube staan wat filmpjes.
  • Tracefy GPS tracker: Vereiste vanuit de verzekering.
Voor het Kiox 300 display hebben we een Besudo beschermhoes aangeschaft. Dan kun je het display wat makkelijker in je zak bij je sleutels bewaren of een tas, zonder dat het display krast.

De bagagedrager hadden we eerst wel op de lijst staan, maar daar hebben we vanaf gezien. Je bagage zet je in de bak. Tot nu toe hebben we hem niet gemist en anders is die natuurlijk nog aan te schaffen.

Verzekering
Heb aardig wat verzekeringen vergeleken. Met name gekeken naar eisen mbt sloten en trackers. Heb me verbaasd over de verscheidenheid aan anti-diefstal eisen voor een fiets met een dergelijke waarde: van twee sloten en een GPS-tracker tot een enkel ringslot.

Vanwege fiscaal voordeel bij de werkgever heb uiteindelijk gefocust op verzekeringen van 3 en 5 jaar. Daarmee kwam ik op ENRA Connected uit, omdat zij 5 jaar nieuwprijs vergoeden, goede dekking voor de accu hebben en een acceptabele premie (let op dat ze wel een GPS tracker met abonnement verplichten, dus dit zijn kosten die je bij je premie op kan tellen). Pechhulp leek ons ook handig; wat ga je doen als je in the middle of nowhere met een lege band oid staat? Zo'n bakfiets gooi je niet even achterin je auto.
  • Allianz Assistance: ART2 slot + tweede ART2 slot (niet aan vast object)
  • ANWB/Unigarant: Enkel ART2 (ring)slot. Duur.
  • Centraal beheer: Enkel ART2 (ring)slot. Duur.
  • ENRA: ART2-ringslot + tweede ART2-slot (niet aan vast object) én GPS tracker
  • Kingpolis: ART2-ringslot + tweede ART2-slot aan vast object zoals een boom (insteekketting telt niet als tweede slot)
  • Univé en ZLM: Lijken niet te verzekeren of alleen als ook al andere verzekeringen hebt lopen
Anti-diefstal/Sloten/GPS
Onze fiets was bij aflevering al uitgerust met een ABUS ringslot, waarvan de sleutel zowel te gebruiken is voor het ringslot als voor de accu. Daarnaast hebben we een ABUS Ivy 8210 (ART2) 140 cm kettingslot. Qua lengte zou ik zeker niet voor korter gaan als je de fiets ergens aan vast wil zetten. De Ivy9210 (ART3) vonden we wel erg zwaar en is voor de verzekering niet nodig.

Omdat onze verzekering een GPS tracker eiste, hebben we een tracker van Tracefy laten inbouwen en abonnement afgesloten. Volgens de verkoper zou de GPS tracker van Lovens nogal eens storen. In de Tracefy app kun je zien waar je fiets staat en melding maken in het geval van diefstal. Uiteraard zijn ook ritgegevens terug te vinden.

Ervaringen
We zijn erg tevreden over onze keuze en aankoop! We hebben de fiets wel pas een paar weken, dus wellicht moeten we de ervaringen nog een keer bijwerken ;)
  • Display: Voor ons voldoet het Kiox 300 display (https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/kiox). Het is een mooi systeem van Bosch, dat je kunt vervangen door een groter Kiox 500 display of je smartphone met de SmartphoneGrip. Met de SmartphoneGrip laadt je smartphone ook draadloos op. De fiets werkt ook zonder het display, al hebben we dat zelf nog niet getest.
  • LED Remote: Wij hebben geen ervaring met andere ebikes, maar dit systeem werkt bijzonder makkelijk.
  • Automaat: De automaat bevalt goed. Fijn om niet zelf te hoeven schakelen, met name bij het wegrijden. Zoals in dit topic aangegeven: Speel met de instelling in de Enviolo app voor het wegrijden. In deze app kun je ook de ingestelde cadans zien. Fijn als dit in het najaar wordt ondersteund via de LED Remote en het Kiox display met eShift (zie https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/kiox en https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/eshift); nu kun je namelijk de cadans alleen aflezen in de Enviolo app. De bediening van de cadans gebeurt nu met een aparte unit aan het stuur, welke niet werkt zoals je zou verwachten (lees: pijltje naar boven(-1)/rechts(-5) is cadans omlaag en pijltje naar beneden(+1)/links(+5) is cadans omhoog - Mogelijk is dit aan te passen door een andere configuratie via de Envi
    app in te laden met een QR-code?). Je moet de unit binnen een paar minuten na het inschakelen van de fiets aanzetten, anders kun je de cadans niet aanpassen. Je kunt via de app ook instellen om handmatig te schakelen, maargoed waarom heb je dan een automaat? ;)
  • Bosch Flow App:Je kunt allerlei zaken instellen via deze app, statistieken van je ritten verzamelen en updates voor je ebike downloaden en installeren. Wij hebben geen behoefte gehad om de standaard instellingen van de rijmodi aan te passen, maar dit ziet er goed uit (https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/rijmodi). In de app kun je ook navigeren, waarna de navigatie op je Kiox display verschijnt. Je telefoon (met GPS) kan dan in je broekzak blijven zitten. Wat je op je Kiox display ziet is geen complete kaart, maar voor mij was het vandaag voldoende om te kunnen navigeren. Anders kun je natuurlijk de SmartphoneGrip overwegen of een andere telefoonhouder. Je kunt in de app ook een 'eBike Lock' activeren; dan dient je telefoon en/of Kiox display als (extra) sleutel. Aangezien je maar één gebruiker/telefoon kunt koppelen aan je fiets, is het gebruik van je telefoon als sleutel geen handige optie als je de fiets deelt.
Leuk om te lezen, bedankt voor deze uitgebreide review. +1 voor de opkomende eshift benoeming.
Naar aanleiding van je uitgebreide review ga ik binnenkort ook maar een 6 maanden-review plaatsen (zitten nu op maand 4.5).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdb91
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:42
ernie2 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 01:44:
Is er iemand die weleens geprobeerd heeft de regenhuif icm een maxicosi te gebruiken? Bij mij lijkt de maxicosi te hoog te zijn om de huif er nog overheen te krijgen, of doe ik iets fout?
Ik gebruik altijd de regenhuif icm maxi Cosi. Dit betreft wel de nieuwste versie (regenhuif premium, die is met openritsende ramen).
Belangrijk is dat je altijd het elastiek aan beide zijden loshaalt, dan komt de huif omhoog en kan je makkelijker de maxi Cosi plaatsen. Dit gaat niet via het openritsende raam.
Ik zat er ook mee te stoeien, maar zo staat het dus ook in de handleiding.

Ik heb 2 maxi cosi’s, een gloednieuwe en een oude, beide passen prima. De beugel ging eerst wel erg stroef, ook na 10x afstellen. Heb dit opgelost door een beetje PTFE spray op de beugel te spuiten, WD-40 zal denk ik ook wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sussie
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 25-02 20:20
Ik volg deze topic al even, en heb pas geleden een proefrit gedaan op de Lovens 65. Ik en mijn kinderen waren allebei enthousiast. Nu kwam ik een actie tegen voor de Lovens 50, met 1000 euro korting. Dat vind ik toch wel flink schelen om een overweging te maken. Iemand goede/minder goede ervaring met de 50?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
Sussie schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:59:
Ik volg deze topic al even, en heb pas geleden een proefrit gedaan op de Lovens 65. Ik en mijn kinderen waren allebei enthousiast. Nu kwam ik een actie tegen voor de Lovens 50, met 1000 euro korting. Dat vind ik toch wel flink schelen om een overweging te maken. Iemand goede/minder goede ervaring met de 50?
Geen ervaring maar probeer eens een proefritje te maken met de 50.

Aanvankelijk wilde wij voor de budget versie gaan van Lovens of Urban Arrow. Uiteindelijk werd het de S75 Automatisch, en daar hebben we een flinke meerprijs voor moeten neerleggen.

Achteraf gezien was wellicht een 50 ook prima geweest. Het is maar net wat je gewend bent en wat je eisen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door goodfella op 18-09-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
rdb91 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:38:
[...]

Ik gebruik altijd de regenhuif icm maxi Cosi. Dit betreft wel de nieuwste versie (regenhuif premium, die is met openritsende ramen).
Belangrijk is dat je altijd het elastiek aan beide zijden loshaalt, dan komt de huif omhoog en kan je makkelijker de maxi Cosi plaatsen. Dit gaat niet via het openritsende raam.
Ik zat er ook mee te stoeien, maar zo staat het dus ook in de handleiding.
Hier gaat het op zich prima via het open raam, mits er geen kind in zit. Enkel het handvat even naar achter klappen. Lijkt me een heel gedoe om steeds die elastieken los te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb91
Pepper92 schreef op maandag 18 september 2023 @ 21:16:
[...]

Hier gaat het op zich prima via het open raam, mits er geen kind in zit. Enkel het handvat even naar achter klappen. Lijkt me een heel gedoe om steeds die elastieken los te halen?
Stelt niks voor, gewoon de 2 elastieken bij de haakjes loshalen.
Op pagina 6 van de handleiding staat er een plaatje bij.
https://www.optima-cycles...um_after_1000pcs_rev2.pdf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rdb91
Vorige week is mijn regenhuif premium opengescheurd op de naad aan de voorzijde, dit schijnt een bekend probleem te zijn (stof niet goed aan elkaar gesmolten). Volledige huif wordt vervangen onder garantie bij de fietsenmaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinalBob
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 10:05
Wij zijn opeens zo'n pinnetje kwijt aan de voorkant van de bakfiets waar je de regenhuif op klikt. Er zitten er twee, een is er opeens verdwenen. Valt me op dat je ze ook wel erg makkelijk kan losdraaien.

Iemand een idee waar ik er eentje kan bestellen? Anders bel ik de fietsenzaak even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMWix3
rdb91 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 12:27:
Vorige week is mijn regenhuif premium opengescheurd op de naad aan de voorzijde, dit schijnt een bekend probleem te zijn (stof niet goed aan elkaar gesmolten). Volledige huif wordt vervangen onder garantie bij de fietsenmaker.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQBF1B2qrVGGOE-AOnQfC6Dcwx4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PPALz0wCB95lyKfLgG8G98tY.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ook beide kanten helemaal los op de naad… gemeld; fietsenmaker had er inderdaad meerdere met exact dezelfde problemen. Nog geen feedback over de oplossing.

Edit; nieuwe huif van Lovens ontvangen. Ben benieuwd of deze wel heel blijft. Onze fietsenmaker had er echt veel met dezelfde klachten… men zei ook; preventief vervangen voor nieuw doet Lovens niet. Eerst moet iets kapot gaan. 😉

[ Voor 11% gewijzigd door BMWix3 op 27-09-2023 18:42 ]

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:36
BMWix3 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 16:46:
[...]

[Afbeelding]

Hier ook beide kanten helemaal los op de naad… gemeld; fietsenmaker had er inderdaad meerdere met exact dezelfde problemen. Nog geen feedback over de oplossing.
Hier idem, aan 1 zijde. Hopelijk krijgen we snel een vervanging.

• Noud10
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-09-2024
Wij hebben nog de "oude" huif.
DIt omdat onze dealer zij dat de nieuwe huif inderdaad zeer vaak stuk gaat.
Ik wacht dus nog wel even op de update voordat ik mijn huif vervang.

Loop wel tegen het probleem aan dat ik een pinnetje (opvulstukje) kwijt ben waar je de stok van de huif in moet doen.
Lijkt mij dat dit makkelijker moet zijn.,

Als ik deze nieuw hebt lijm ik het wel vast aan de stokken.

• Pepper92
rdb91 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 09:30:
[...]

Stelt niks voor, gewoon de 2 elastieken bij de haakjes loshalen.
Op pagina 6 van de handleiding staat er een plaatje bij.
https://www.optima-cycles...um_after_1000pcs_rev2.pdf
Ah bedankt. Heb t inmiddels gevonden op de fiets. Stelt niets voor inderdaad!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Noud10 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 16:12:
Wij hebben nog de "oude" huif.
DIt omdat onze dealer zij dat de nieuwe huif inderdaad zeer vaak stuk gaat.
Ik wacht dus nog wel even op de update voordat ik mijn huif vervang.

Loop wel tegen het probleem aan dat ik een pinnetje (opvulstukje) kwijt ben waar je de stok van de huif in moet doen.
Lijkt mij dat dit makkelijker moet zijn.,

Als ik deze nieuw hebt lijm ik het wel vast aan de stokken.
Het plastic verloopstukje bedoel je waardoor de stokken niet wiebelen in de houders?

Ik zal m'n Lovens-zakje met prullen nog maar 'ns zelf nakijken 🙈.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiDiX
NepGangster schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:23:
[...]

Een hele mooie samenvatting en review.
Volgende keer met flitsende foto :P

Thx voor het melden van de nieuwe promo.. Wij grepen net mis op die vorige en daardoor heeft Juizz bij ons gezegd "je mag ze van ons krijgen". Nu dan toch eentje aanvragen wordt ie naar Juizz gestuurd.. Nog even bedenken wat ik daarmee doe.

Dankjewel en graag gedaan! Haha die foto hou ik nog voor mezelf ;)

Juizz wilde bij ons helaas niks met de promo doen, omdat dit een actie vanuit Lovens is. Ik zal 't eens proberen bij Lovens zelf. Maargoed, wat moet je met een tweede huif... Markplaats :?

Ik zal 't verzekeringstukje in mijn review aanpassen/bijwerken. Wij zouden voor de ANWB (Diefstal, Schade, Ongevallen, Pechhulp) op € 310 per jaar komen. Voor ENRA Connected (Diefstal, Schade, Ongevallen, Pechhulp) - 5 jaar, € 145 per jaar. Daar moet je dan eigenlijk wel de Tracefy GPS module (€ 250) en abonnement (€ 65 per jaar) bij optellen, dus dan kom je op € 260 per jaar. Mijn voordeel zat hem er met name ook in dat ik de fietsverzekering eenmalig fiscaal kon verrekenen; daarmee was afsluiten voor 3 of 5 jaar interessanter dan bv. 1 jaar ANWB. Dus voor het deel van ENRA betaal ik ca. de helft en is mijn netto premie dus € 187,50 per jaar. Nog steeds meer dan jij bij de ANWB betaalt :+
goodfella schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:10:
[...]

Leuk om te lezen, bedankt voor deze uitgebreide review. +1 voor de opkomende eshift benoeming.
Naar aanleiding van je uitgebreide review ga ik binnenkort ook maar een 6 maanden-review plaatsen (zitten nu op maand 4.5).
Graag gedaan! Naar die update kijk ik ook uit. Ben benieuwd naar jouw 6-maanden review!

[ Voor 11% gewijzigd door XiDiX op 22-09-2023 14:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freeeekk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
Richmaster2k12 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:32:
[...]

Ben nu inmiddels 4mnd en 600km verder sinds ik de Lovens Automatiq 85 in ontvangst mocht nemen. Ik merk 0 issues met het kabel stuurmechanisme.

Wel heb ik al het volgende ervaren;

1. Op top/cruisesnelheid valt soms ineens uit het niets je trapondersteuning weg? Dan gaat de versnelling ook ineens terugschakelen en gaat de trapas supersnel, alsof ik 'm op 120rpm heb gezet. Tot stilstand brengen en opnieuw wegfietsen lost het vaak op, niet altijd. Tot nu toe 4 keer gehad, gelukkig iedere keer als ik bijna op bestemming was want anders is het geen fietsen met zo'n lage versnelling 8)7

2. Al drie keer gehad dat ik de melding 770 in m'n scherm had staan. Iets met een snelheidssensor die niet reageert? Deed verder niks af aan de fiets en is niet in combinatie met punt 1 hierboven.

3. Bij flink optrekken vanuit stilstand (niet als een idioot op de pedalen staan) soms een keiharde knal onder m'n fiets, alsof de vertanding een aantal tandjes overslaat of ik door de motor heen trap ofzo? Klinkt echt voor geen meter als je dan wegfietst met zo'n dure fiets. Maar dit is ook maar drie keer gebeurd.

4. De achterrem loopt sinds kort heel vaak aan, vooral op topsnelheid maar ook in de bochten. Als ik expres een kant op ga hangen met de hele fiets wordt het erger. Ik kan het ook repliceren door de achterrem flink in te knijpen, dan loopt de schijf de eerste paar meter iedere omwenteling een beetje aan. Ik kan er prima mee fietsen, maar voor m'n gevoel moet de motor wel meer z'n best doen omdat hij steeds onnodig geremd wordt.

5. Niet noemenswaardig, maar het zadel kraakte (vóór het plaatsen van de Suntour geveerde zadelpen) enorm, vanaf het wegrijden bij de dealer al. Bij thuiskomst beetje vaseline tussen de grijpertjes onder het zadel gedaan: opgelost. Wel laat de toplaag van de verf op de twee buisjes onder het zadel enorm snel los, maar dat is volgens mij bij bijna alle zadels met staal op staal.

Tot zover dit boekwerk d:)b Misschien staan er herkenbare dingen in voor jullie!

A.s. vrijdag krijg ik trouwens de eerste (gratis!) onderhoudsbeurt en worden bovenstaande punten (1 t/m 4) bekeken.
Sinds een week hebben wij ook een s85 auto en heb nu een aantal keer ervaren dat bij flink kracht zetten bij optrekken vanuit stilstand er een soort knal klinkt.

Is dit bij jou opgelost? Zo ja, wat heeft de fietsenmaker gedaan om het op te lossen?

• Steffen Schet
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-08 17:28
Wij hebben vandaag de nieuwe huif geïnstalleerd. Alleen blijft de achterkant bij ons ingevallen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe op te lossen of wat wij verkeerd hebben gedaanAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1rvS4fddH3YTOFQuv2kJVO8eP-8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2zQopPQGyUzgBSkrZkL9kwho.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWix3
Steffen Schet schreef op donderdag 28 september 2023 @ 19:14:
Wij hebben vandaag de nieuwe huif geïnstalleerd. Alleen blijft de achterkant bij ons ingevallen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Hoe op te lossen of wat wij verkeerd hebben gedaan[Afbeelding]
Daar moet een klein (wit) stokje in de breedte in.
Aan de binnenkant zie je daar een uitsparing voor als het goed is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
  • Laatst online: 16-09-2024
freeeekk schreef op donderdag 28 september 2023 @ 18:55:
[...]

Sinds een week hebben wij ook een s85 auto en heb nu een aantal keer ervaren dat bij flink kracht zetten bij optrekken vanuit stilstand er een soort knal klinkt.

Is dit bij jou opgelost? Zo ja, wat heeft de fietsenmaker gedaan om het op te lossen?
Hoi!

De fietsenmaker heeft bij de eerste beurt de spanning op de belt wat strakker gezet, want naar zijn idee schoot hij "eroverheen". Maar wat hij daarmee precies bedoelde? Geen idee.

Wat ik nu wel doe:
Bij optrekken vanuit stilstand zet ik véél minder kracht op de pedalen. Ik rijd eigenlijk alleen maar in de Turbo stand en sinds het afstellen én door mogelijk mijn aangepaste manier van wegrijden ervaar ik helemaal geen issues meer met knallen. :)

Wat ik overigens wél enorm irritant begin te vinden is dat wanneer je flink geremd hebt (om bijv. op tijd stil te staan of bergafwaarts), dat de achterrem enorm aanloopt.
En dit blijft dan een paar kilometer het geval.

Het is misschien zeiken om het zeiken, maar bij zo'n premium fiets als deze wil ik geen rare squeeky/aanloop geluiden horen als ik rustig aan het cruisen ben.
M'n dochter hoort zelfs dat er iets aanloopt terwijl we fietsen.
Het lijkt erop dat de blokjes permanent contact maken met de schijf ofzo. :-(

Voorheen kon ik flink remmen en dan was het geluid weg. Of het aanloop geluid klonk alleen wanneer ik een schuine bocht in ging, alsof de schijf dan in een andere hoek staat en gaat aanlopen tegen de blokjes. :/

[ Voor 7% gewijzigd door Richmaster2k12 op 29-09-2023 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Mmm, het enige remprobleem dat ik hier heb is dat de eerste keer remmen steeds klinkt alsof er een vrachtwagen op de rem trapt. Lijkt nu na verloop van tijd wel wat af te zwakken. Er loopt verder niets aan oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffen Schet
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 28-08 17:28
BMWix3 schreef op donderdag 28 september 2023 @ 20:46:
[...]

Daar moet een klein (wit) stokje in de breedte in.
Aan de binnenkant zie je daar een uitsparing voor als het goed is…
Wat raar dat dat er dan niet bij zit. Staat ook niet in de handleiding als onderdeel.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qA8SGi5CaclWfy8dSMF3gORzcb8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5bidj7p0FnwpKf11iRcZeOIT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Steffen Schet schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:22:
[...]

Wat raar dat dat er dan niet bij zit. Staat ook niet in de handleiding als onderdeel.
Dat is inderdaad wel heel vreemd!
Ik ga er zo nog even mee weg en de huif zit er op. bij ons is hij gemonteerd (bij aflevering) door de dealer..
Beetje reversed engineering zal t dan moeten worden. Mijn idee is wel dat daar nog een versteviging in zit in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BMWix3
Steffen Schet schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 07:22:
[...]

Wat raar dat dat er dan niet bij zit. Staat ook niet in de handleiding als onderdeel.[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lk0PFTEwAO74mFW1NzRlEogIHHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N9TOVyYwbEHa72an1d2VNwlV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb er twee, Ivm de ruiling mocht ik deze extra meenemen. Dus kan het mooi laten zien; er zit er dus één in, op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:36
Dat stokje zat er bij ons al voorgemonteerd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Ook hier een buisje er in. Toen ik 'm er uithaalde voor de foto zakte alles ook in.. Ding kan niet zonder dus..

Heel raar dat ie niet genoemd staat op de manual.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9mkjplITfb34c--hovDkR4W4K8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/P1IcQzZTj53IcvqYyVmyFFgi.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zijn mensen tevreden over de fietsbel? Ik heb dat die 'klepel' van de onze al relatief snel moeten herpositioneren omdat de veer niet bestand was tegen mijn 'krachtige' duimspieren. Deze week is dat ding volledig weggesprongen op een druk kruispunt (niet de plek om erachter te gaan zoeken in de spits :F).

Het is een leasefiets, dus ik twijfel nog een beetje wat ik ermee doe... Maar we hebben 'm nog geen jaar en de bel gaf al snel problemen :P.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tishavt
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 29-09-2023
Vorige week hebben wij onze Lovens explorer s75 ontvangen. Met alles erop en eraan (regenhuif, bagagedrager, led verlichting). Trouwens met actie nu, waarbij de regenhuif gratis is!

Ik heb wel 2 opmerkingen/vragen en hoop dat iemand kan helpen:
We hebben er een extra (abus) hangslot bij gekocht welke bevestigd is met de pin in het slot, maar mijn been schuurt er langs als ik fiets.. nog iemand met dit probleem, of iemand die een ander slot heeft en dit probleem dus niet ervaart?
2e ding is dat ik de batterij er terug in krijgen wel eeeerg moeilijk vindt. Ligt dit aan mij? Is er een gouden handleiding voor?

Nog een dingetje is wel: onze tweeling van 9 maanden zitten in een peuterzitje. Hier hebben ze de bevestigingsbeugels voor moeten vermaken en iets van het zitje moeten af schuren omdat het anders niet paste. Niet goed over nagedacht denk ik dan.. even getwijfeld of ze niet zonder zitje konden, maar hier wil ik mee wachten tot ze zelfstandig van buiklig naar zithouding kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@Tishavt
wat betreft accu is het even oefenen. Zorg dat je m er onderin op het goede punt inhangt en dan naar voren klappen. Moet dan heel soepel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
Ik had ook problemen met de Accu.
Het plaatje voor het slot bleek brak gemonteerd (was zelfs afgebroken!). Maar daarachter zit een inbus boutje waarmee het slot vast zit. Als je die een beetje los maakt kan je de positie van het slot iets aanpassen (wat omhoog) waardoor de accu vele malen makkelijker in het slot valt.

Afgebroken plaatje is in bestelling, gaat wel trager dan ik had gehoopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freeeekk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-08-2024
Richmaster2k12 schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 00:59:
[...]

Hoi!

De fietsenmaker heeft bij de eerste beurt de spanning op de belt wat strakker gezet, want naar zijn idee schoot hij "eroverheen". Maar wat hij daarmee precies bedoelde? Geen idee.

Wat ik nu wel doe:
Bij optrekken vanuit stilstand zet ik véél minder kracht op de pedalen. Ik rijd eigenlijk alleen maar in de Turbo stand en sinds het afstellen én door mogelijk mijn aangepaste manier van wegrijden ervaar ik helemaal geen issues meer met knallen. :)

Wat ik overigens wél enorm irritant begin te vinden is dat wanneer je flink geremd hebt (om bijv. op tijd stil te staan of bergafwaarts), dat de achterrem enorm aanloopt.
En dit blijft dan een paar kilometer het geval.

Het is misschien zeiken om het zeiken, maar bij zo'n premium fiets als deze wil ik geen rare squeeky/aanloop geluiden horen als ik rustig aan het cruisen ben.
M'n dochter hoort zelfs dat er iets aanloopt terwijl we fietsen.
Het lijkt erop dat de blokjes permanent contact maken met de schijf ofzo. :-(

Voorheen kon ik flink remmen en dan was het geluid weg. Of het aanloop geluid klonk alleen wanneer ik een schuine bocht in ging, alsof de schijf dan in een andere hoek staat en gaat aanlopen tegen de blokjes. :/
Thx voor de snelle reactie! Als ik rustiger optrek gaat het wel goed, maar vind het raar dat een beetje meer kracht zetten eigenlijk niet kan. Bij mijn Gazelle van 30+ jaar oud kan dit wel gewoon (andere techniek, ik weet het, maar toch).
Ben benieuwd wat de fietsenmaker ervan zegt bij de eerste beurt. Iig fijn om te weten wat jouw fietsenmaker zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Borromini schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:25:
Zijn mensen tevreden over de fietsbel? Ik heb dat die 'klepel' van de onze al relatief snel moeten herpositioneren omdat de veer niet bestand was tegen mijn 'krachtige' duimspieren. Deze week is dat ding volledig weggesprongen op een druk kruispunt (niet de plek om erachter te gaan zoeken in de spits :F).

Het is een leasefiets, dus ik twijfel nog een beetje wat ik ermee doe... Maar we hebben 'm nog geen jaar en de bel gaf al snel problemen :P.
Waarschijnlijk span je de veer gewoon te ver aan, dit moet je gewoon met beleid doen. Ligt niet aan de bel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
Sussie schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:59:
Zelf vond ik het krachtverschil tussen de 50 en 75 te groot. We zijn voor de S75 gegaan, welke ook heuvel opwaards enkele procenten goed kracht bijgeeft. Bij de 50 vond ik een kleine heuvel al tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJV93
  • Laatst online: 10-09 21:26
Heeft iemand al ervaring met het vervangen van de twee elastieken aan de achterzijde? Eén maand geleden al een nieuwe regenhuif gehad aangezien deze was gescheurd bij de naad; en nu scheurt één van de elastieken bij de aanhechting van het klittenband.

Volgens de handleiding lijkt dit relatief simpel te vervangen. Echter zou ik niet weten hoe het deel wat een lus is losgehaald moet worden van de bevestiging zonder te knippen. Het gaat om het deel rechtsonder in de onderstaande afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0ZGkFMsQJOs8l2giaFpASd_uczA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/lEsqSOYkgmusUAlarN5hrRXQ.png?f=fotoalbum_large

Deze lus van het elastiek is bevestigd aan een vast genaaid touw/elastiek wat door de lus is heen gehaald.

[ Voor 6% gewijzigd door GJV93 op 01-10-2023 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 06-05 15:35
Goedemiddag,

Hierbij een tweetal vragen.

-Hebben jullie al een mooi plek gevonden om een AirTag te verstoppen? Een stukje terug in dit topic gaf iemand als tip onder het bakje (door deze eerst te verwijderen). Via een prive bericht mag natuurlijk ook!

-Als tweede een vraag aangaande de verzekering. Allianz heeft geen eis mbt een GPS tracker. Tevens lees ik in de voorwaarden niks terug over een eventueel tweede slot (of kijk ik hier nu overheen?) en lijkt de standaard gemonteerde ringslot Art2 al voldoende. Klopt dit?

Aflopend 3 jaar:
https://ap.allianz-assist...ShowPolicyTerms?prod=FTAR

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb91
kabaaltje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:20:
Goedemiddag,

Hierbij een tweetal vragen.

-Hebben jullie al een mooi plek gevonden om een AirTag te verstoppen? Een stukje terug in dit topic gaf iemand als tip onder het bakje (door deze eerst te verwijderen). Via een prive bericht mag natuurlijk ook!

-Als tweede een vraag aangaande de verzekering. Allianz heeft geen eis mbt een GPS tracker. Tevens lees ik in de voorwaarden niks terug over een eventueel tweede slot (of kijk ik hier nu overheen?) en lijkt de standaard gemonteerde ringslot Art2 al voldoende. Klopt dit?

Aflopend 3 jaar:
https://ap.allianz-assist...ShowPolicyTerms?prod=FTAR

Alvast bedankt!
Het lijkt mij het beste om dit zelf uit te zoeken, zo maken we het potentiële dieven wel erg gemakkelijk. Er zijn op internet overigens ook allerlei spullen te koop om je airtag in te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
Bedankt en dat snap ik. Eventueel een reactie via pb waardeer ik ten zeerste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxhill
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08-09 06:57
Borromini schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:25:

Even terug gaan naar de winkel? Je krijgt vast gratis een nieuwe bel. Zelf doen we er in de fietsenwinkel ook niet moeilijk over iedereen met een klacht een Widek Compact 2 te monteren. Die zijn steviger en luider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik dacht dat ze er lastiger over gingen doen omdat het een lease is, maar was inderdaad geen probleem d:)b.

Nu een bel zonder veren 8).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

De naden van mijn regenhuif 2.0 zijn gescheurd. Ik was net bij de fietsenzaak en die gaven aan dat ze dit regelmatig tegenkomen bij de nieuwe huif. Helaas was er nu geen vervangende op voorraad. Beetje matige QC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 12-10-2023 09:41 . Reden: Hier is V&A voor bedoeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
kabaaltje schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 14:20:

duct tape, achterkant van het bankje

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japollo
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 25-10-2023
Weet iemand of het mogelijk is om een melia peuterschaal zonder adapter set te monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Japollo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:39:
Weet iemand of het mogelijk is om een melia peuterschaal zonder adapter set te monteren?
Hoi! Jazéker! Dit heb ik zelf ruim 6 maanden gedaan en dit gaat prima.

Het piepschuim hoor je af en toe een beetje kraken op het nepleer van het bankje. Maar je kindje zit superstevig vast, omdat de gordel door het zitje heen gaat tussen de benen en boven de schouders.

Zie foto's!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ESyRVxadVt5xeJGoKbuef3eE10=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IkFcLQb7Yijo631f5ewMSSvK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldW9sIeDN7UkBvDISkcFxGJ6w4A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wiHyaSPhOIyZkCdnMfno8UVm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qt8LTPHBHPI95ZfbUoJjPcrxoH8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvVg3VTMQdNZulm8xemI3CVN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/deIVE1ZKR8CqIalh-8xkGQj91HU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8DAFAm8piaXMlcCTxuasK1yM.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door Richmaster2k12 op 13-10-2023 13:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Japollo schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:39:
Je lust er gewoon de driepuntsgordel door. Wel opletten als je je kind erin zet of uithaalt, want zwaartepunt schuift als ze naar voren bewegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Richmaster2k12 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:21:
[...]

Hoi! Jazéker! Dit heb ik zelf ruim 6 maanden gedaan en dit gaat prima.

Het piepschuim hoor je af en toe een beetje kraken op het nepleer van het bankje. Maar je kindje zit superstevig vast, omdat de gordel door het zitje heen gaat tussen de benen en boven de schouders.

Zie foto's!
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Bedankt hiervoor. Ik was volledig in de veronderstelling dat die adapter nodig was, maar die houd hem alleen maar vast als er geen kind in zit. Op zich praktisch, maar dat kan ik vast ook zelf wel creatief oplossen :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gelukkig heeft Melia ook een prima handleiding en bevestigingsset:
https://melia.nl/product/...wnload_file=wxxg9lanhiqi6

Volgens mij kan dat prima met een extra lange spanband. Een keertje kijken hoe dat zou werken :)

Zou je zelfs afkunnen met puur de schaal en eventueel een zelfgemaakte hoes.

[ Voor 12% gewijzigd door Hooglander1 op 13-10-2023 17:02 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kabaaltje
Is bij jullie onderstaande afdekkap ook aan weerszijden gebogen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnsPfIoXYCMYs6Urpd1b4hke6xA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUwAdmP6sU0mWymrLOk4f6Ql.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-08 14:07
kabaaltje schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 14:00:
Is bij jullie onderstaande afdekkap ook aan weerszijden gebogen?

[Afbeelding]
Net even voor je gecheckt, bij mijn 2 jaar oude model is die niet verbogen. Daarbij kleine aantekening, onze bakfiets staat grotendeels droog (en verwarmd) binnen dus misschien maakt dat nog wat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:45
WeeMau89 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:43:
Wij zijn ook in de markt voor een bakfiets, en nu is het kiezen tussen de Lovens of de CaGo FS200. Ik kan op Tweakers werkelijk niets vinden over de CaGo FS200.
Maar zijn er mensen die ook deze vergeleken hebben? Ondanks dat de CaGo aanzienlijk duurder is, neig ik toch echt die te kiezen.
Ik denk, ik zoek een keer op mijn fiets. Weinig hits en erg laat, maar wij zijn nu 12 maanden in bezit van deze fiets en kan vragen beantwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabaaltje
crispo schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:55:
[...]

Net even voor je gecheckt, bij mijn 2 jaar oude model is die niet verbogen. Daarbij kleine aantekening, onze bakfiets staat grotendeels droog (en verwarmd) binnen dus misschien maakt dat nog wat uit.
Bedankt! Heb het inmiddels gemeld bij de winkel, zo kreeg ik de fiets uit de winkel geleverd dus bij de eerste beurt gaan ze dit aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Wij hebben sinds een klein half jaar een Lovens Explorer S85 Auto; echt een fantastisch apparaat waar we veel genot van hebben.

Als ik een minpunt zou moeten noemen, dan is de regenhoes. Wij hebben de vernieuwde regenhoes erbij gekregen (was destijds een actie), maar deze is nu al stuk / gaan scheuren. Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdb91
Rebunted schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:52:
Wij hebben sinds een klein half jaar een Lovens Explorer S85 Auto; echt een fantastisch apparaat waar we veel genot van hebben.

Als ik een minpunt zou moeten noemen, dan is de regenhoes. Wij hebben de vernieuwde regenhoes erbij gekregen (was destijds een actie), maar deze is nu al stuk / geen scheuren. Hebben meer mensen hier last van?
Hoi Rebunted, er is een productiefout geweest met de nieuwe regenhuif, als je langs je fietsenmaker gaat waar je je fiets hebt gekocht krijg je een nieuwe huif.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
Mede lovenaars,

Ik ben nog steeds dik tevreden over de fiets.
Een ding even jullie ervaring en mening matchen..

De batterij laden vind ik echt ontzettend lang duren, nou is het een grote accu.. (545) Maar hoe lang duurt een volledige lading voor jullie?
Bij ons echt uren, een stuk of 6? Ik hang 'm net in de lader (1%), zal eens kijken hoe lang hij bezig is..

Nvm. Hij is nu met 3 en half uur klaar

[ Voor 5% gewijzigd door NepGangster op 30-10-2023 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcheijink
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 20:07
Onze lader trekt zo’n 200 Watt uit de muur, dus dan klinkt 3.5 uur voor 90% van 600 watt uur niet gek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Rebunted schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:52:

Als ik een minpunt zou moeten noemen, dan is de regenhoes. Wij hebben de vernieuwde regenhoes erbij gekregen (was destijds een actie), maar deze is nu al stuk / gaan scheuren. Hebben meer mensen hier last van?
De nieuwe regenhuif is bij mij binnen drie maanden kapot (gescheurde naad bij één van de stale balken).
En de regenhoes is ook binnen drie maanden kapot. Eén van de 'gordels' waarmee je de hoes strak trekt is losgescheurd van de hoes zelf. Al met al veel gedoe in weinig tijd. Ik wacht al meer dan 3 weken op een belletje van de fietsenzaak dat vervangende hoes/huif er zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Skv op 31-10-2023 17:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:53

Snow_King

Konijn is stoer!

NepGangster schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 11:28:
Mede lovenaars,

Ik ben nog steeds dik tevreden over de fiets.
Een ding even jullie ervaring en mening matchen..

De batterij laden vind ik echt ontzettend lang duren, nou is het een grote accu.. (545) Maar hoe lang duurt een volledige lading voor jullie?
Bij ons echt uren, een stuk of 6? Ik hang 'm net in de lader (1%), zal eens kijken hoe lang hij bezig is..

Nvm. Hij is nu met 3 en half uur klaar
Eens. Ik vind het laden ook erg langzaam gaan.

Mijn vrouw laad de fiets nooit op, dat is dus altijd aan mij. Ik vind het dan ook best vervelend als ze hem met 20% heeft weg gezet en ik een half uur van te voren daar achter kom. Iets sneller laden was wenselijk geweest.

Overigens vind ik de e-bike van mijn vrouw met Bosch systeem even langzaam laden. Is vast een bewuste keuze van Bosch ivm veiligheid danwel slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Skv schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:09:
[...]

De nieuwe regenhuif is bij mij binnen drie maanden kapot (gescheurde naad bij één van de stale balken).
Precies dit is bij ons ook het geval. Zal de fietsenmaker bellen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
  • Laatst online: 10:45
Snow_King schreef op dinsdag 31 oktober 2023 @ 17:19:
[...]

Mijn vrouw laad de fiets nooit op, dat is dus altijd aan mij. Ik vind het dan ook best vervelend als ze hem met 20% heeft weg gezet en ik een half uur van te voren daar achter kom. Iets sneller laden was wenselijk geweest.
Haha, dit heeft hier al meermaals voor echtelijke ruzies gezorgd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:33
Juizz biedt een Plus versie aan: https://juizz.nl/lovens-e...AkePBSpEhzsRoCrvkQAvD_BwE

Ik kan niet veel meer vinden dan ‘15% grotere bak’. Weet iemand meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
heuker schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 22:26:
Juizz biedt een Plus versie aan: https://juizz.nl/lovens-e...AkePBSpEhzsRoCrvkQAvD_BwE

Ik kan niet veel meer vinden dan ‘15% grotere bak’. Weet iemand meer?
Juizz is ook de enige die dit aanbied, ik hoor lovens er zelf niet over..
Hierdoor zie ik dat de S75 instap accu de 400wh is geworden. Dit was de 545 toen wij hem aanschafte.

Ik ben benieuwd en ga dit volgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EnergyExplorer
Tip voor de eigenaren van een automatiq Lovens. Vandaag heeft Bosch een update beschikbaar gemaakt waarmee de Enviolo direct verbonden kan met de Kiox. Daarmee hoeft de aparte remote niet meer gebruikt te worden en kan de cadans ingesteld worden via het Kiox display.
Zojuist geprobeerd en werkt erg goed 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
EnergyExplorer schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:31:
Tip voor de eigenaren van een automatiq Lovens. Vandaag heeft Bosch een update beschikbaar gemaakt waarmee de Enviolo direct verbonden kan met de Kiox. Daarmee hoeft de aparte remote niet meer gebruikt te worden en kan de cadans ingesteld worden via het Kiox display.
Hoe bevalt de automatic? Mijn fietsenmaker heeft hem niet staan voor een proefrit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
NepGangster schreef op zondag 5 november 2023 @ 07:03:
[...]

Hierdoor zie ik dat de S75 instap accu de 400wh is geworden. Dit was de 545 toen wij hem aanschafte.

Niet intrappen in deze kleinere accu.
https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/accus
Bosch heeft alleen 545 en 725 accus ism het nieuwe Bosch ebike systeem. Grotere bak lijkt me ook onzin verhaal. Daarnaast heeft men het over Magura remmerij terwijl de huidige standaard Tektro is. Magura werd in de vorige versies gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door m.theloosen op 06-11-2023 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
De 400 staat daar gewoon tussen? Juizz geeft 300 euro korting. Als je kiest voor de 545 dan is het dezelfde prijs als voorheen (6099).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

NepGangster schreef op zondag 5 november 2023 @ 07:03:
[...]

400W en 500W zijn de eerste generatie bij Lovens. Beetje vreemd dat een nieuwer model met oudere batterijsystemen geleverd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EnergyExplorer
heuker schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:11:
[...]

Hoe bevalt de automatic? Mijn fietsenmaker heeft hem niet staan voor een proefrit
Die bevalt inderdaad erg goed. Het schakelen gaat meestal zonder dat je het merkt. Heel soms als je vanuit stilstand vertrekt, staat die nog in een zware versnelling. Dat stelt die dan gelukkig snel bij als je begint te trappen.
Verder kun je redelijk makkelijk de trapfrequentie aanpassen als je een keer een ander verzet wil. Wat mij betreft dus wel een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NepGangster
m.theloosen schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:40:
[...]

Niet intrappen in deze kleinere accu.
https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/accus
Bosch heeft alleen 545 en 725 accus ism het nieuwe Bosch ebike systeem. Grotere bak lijkt me ook onzin verhaal. Daarnaast heeft men het over Magura remmerij terwijl de huidige standaard Tektro is. Magura werd in de vorige versies gebruikt.
Borromini schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:11:
[...]

400W en 500W zijn de eerste generatie bij Lovens. Beetje vreemd dat een nieuwer model met oudere batterijsystemen geleverd zou worden.
Eens, maar hier moeten we Lovens voor aankijken en niet Juizz.
Op de site van lovens is het ook bijgewerkt, de S75 wordt nu standaard uitgeleverd met 400Wh.

Ik denk gedaan om de ABS versie wat makkelijker te kunnen verantwoorden, die heeft toch een 400 euro prijs bump gekregen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f81_DSaWMA3E19SRpKD__1lIDI4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/O9AIxAKqZ6Q1xVrPtkKwizv9.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door NepGangster op 07-11-2023 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

heuker schreef op maandag 6 november 2023 @ 21:11:
[...]

Ik ben er erg tevreden over. Hij schakelt nauwelijks merkbaar en je cadans is altijd hetzelfde. Dus zeer comfortabel. Een vriend van me die zelf een 'schakelfiets' heeft vond het 'saai' fietsen omdat je niks meer hoeft te doen.

Minpunt is de kwetsbaarheid. De versnelling gaf bij mij ineens een error (ruim een jaar na aanschaf fiets), waardoor de hele fiets niet meer kon opstarten. Dit is onder garantie opgelost, maar anders waren de kosten rond de 700E geweest (inclusief arbeidsuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
NepGangster schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 11:59:
[...]

[...]

Eens, maar hier moeten we Lovens voor aankijken en niet Juizz.
Op de site van lovens is het ook bijgewerkt, de S75 wordt nu standaard uitgeleverd met 400Wh.

Ik denk gedaan om de ABS versie wat makkelijker te kunnen verantwoorden, die heeft toch een 400 euro prijs bump gekregen.

[Afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk, als je niet de 400 wh maar 545 wh accu kiest ben je voor de Auto Abs EUR 400 meer kwijt voor het ABS systeem. Met 545 accu haal ik max 48 tot 50 km op de auto stand. Dat vind ik zelf al wel minimaal. Had 60km gehoopt. Met 400 wh zal het toch nog een stukje lager liggen. Weet ook niet of Abs zoveel toevoegd. Met zware belading moet je eigenlijk zoiezo al geanticipeerd rijden en met een sensor voor en achter toch weer iets wat kapot kan en wie betaald dat dan?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• XiDiX
EnergyExplorer schreef op maandag 6 november 2023 @ 20:31:
Vond het wat zoeken om dit aan de praat te krijgen, dus hopelijk helpt een korte beschrijving.

Om eShift te gebruiken moet je het volgende doen:
  1. Update de Enviolo firmware naar V10 via de Enviolo App op je smartphone: https://support.enviolo.c...ew-enviolo-AUTOMATiQ-App-
  2. Update de Bosch Flow app op je smartphone
  3. Update je Ebike over the vanuit de Flow app: Instellingen > Ebike-instellingen > eBike-Update (https://www.bosch-ebike.com/nl/help-center/asset-asf-00640)
  4. In de Flow app, voeg je de Enviolo automaat toe als onderdeel/component: Instellingen > Ebike-instellingen > Onderdelen > Nieuw apparaat toevoegen. Zorg dat de Enviolo automaat in koppelmodus staat door de pairing button op de Enviolo automaat 3 seconden ingedrukt te houden totdat deze blauw knippert
  5. Herstart de fiets
  6. Je kunt nu via het snelmenu de cadans -voor wat ik zo snel kon zien in stappen van 5- verhogen of verlagen. Het snelmenu open je door langer dan een seconde op de selectietoets van de LED Remote te drukken. Vervolgens kies je de juiste pagina en kun je de cadans naar wens verhogen/verlagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AHXa8qW9QOLkDX-NVqeczOvcxsI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JCbXWjP9h79wkCQon4uucovV.jpg?f=user_large

Ik heb onlangs voor de Enviolo ook de laatste firmware (v10) gedownload. Heb het idee dat deze wat 'zenuwachtiger' is in het schakelen. Anderen die hier ervaring mee hebben?

Enviolio AUTOMATiQ Firmware release notes: https://support.enviolo.c...se-notes#current-versions
heuker schreef op maandag 6 november 2023 @ 22:06:
De 400 staat daar gewoon tussen? Juizz geeft 300 euro korting. Als je kiest voor de 545 dan is het dezelfde prijs als voorheen (6099).
Heb hier toevallig met Lovens contact over gehad. Zij geven het volgende aan: "wij hebben een kleinere accu (400Wh) aan het assortiment toegevoegd waardoor de instapprijs lager is geworden."

Dat lijkt voor de S75 en S85 inderdaad te kloppen. Verschil tussen de 50 (500 Wh) en S75 (400Wh) wordt daarmee met € 100 klein. Zou zelf niet voor minder dan de 545 Wh accu gaan.

[ Voor 23% gewijzigd door XiDiX op 27-05-2024 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m.theloosen
XiDiX schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 23:27:
[...]

Ik heb onlangs voor de Enviolo ook de laatste firmware (v10) gedownload. Heb het idee dat deze wat 'zenuwachtiger' is in het schakelen. Anderen die hier ervaring mee hebben?

[...]
Zelf heb ik de Enviolo software maar ook de Bosch software geupdate. Lukte me anders niet om de Enviolo te vinden in de Bosch app via bovenstaande methode. Heb ook de ervaring dat na beide updates de fiets wat zenuwachtiger reageert op de kracht. Mij vriendin vind dat de fiets daardoor in de basis niet meer vooruit te branden is. Nu vanmiddag de kracht van van de auto modus op +2 gezet en nu gaat het weer beter zegt mn vriendin althans. Zelf nog niet getest wat het effect is. Nu kreeg ik vanmiddag nadat we terug waren weer een Bosch update door terwijl deze al geïnstalleerd was. Dus ik vraag me af of dit nu een Enviolo of bosch aanpassing is geweest. Of dat door de Enviolo update het basis schakel profiel is gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_born89
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 16:43
Nu er wat mooie Black Friday aanbiedingen langskomen, wil ik toch ook maar de portemonnee gaan trekken. Kan iemand vertellen wat het verschil in bereik is tussen een S75 en S75 Auto met 545kwh accu?

Wij wonen in een duinachtig gebied, zonder veel verkeer/stoplichten, is de Auto dan aan te raden? Ik zit zelf veel op de racefiets en mountainbike, dus met schakelen of wat plots wat zwaarder / lichter trappen zie ik geen issues. De S75 Auto heeft echter een zeer mooie deal op dit moment.

[ Voor 3% gewijzigd door new_born89 op 13-11-2023 11:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
Hier een S75 auto bezitter sinds mei 2023. In het begin gebruikten wij niet de handmatige cadence schakelaar.
Later wel maar niet al te veel. Het fietsen met automatisch is wel een gemak en genot. Wij zijn stadsrijders.

De S75 Auto heeft onlangs een software update gehad om ook 'gemakkelijker' handmatig de cadence te bepalen. Dit heb ik nog niet gebruikt maar het lijkt me wel een verbetering, want het was altijd vrij omslachtig.

+1 voor auto.

[ Voor 3% gewijzigd door goodfella op 13-11-2023 14:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij hebben de 65 auto, heel tevreden mee. Met kinderen of kilo's aan inkopen in de bak is schakelen het laatste waar ik aan wil denken. Proefgereden met een handgeschakelde, dat vond ik maar niks, altijd zoeken.

Met de auto vind ik handgeschakeld dan weer wel best OK :p.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.theloosen
new_born89 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:57:
Nu er wat mooie Black Friday aanbiedingen langskomen, wil ik toch ook maar de portemonnee gaan trekken. Kan iemand vertellen wat het verschil in bereik is tussen een S75 en S75 Auto met 545kwh accu?

Wij wonen in een duinachtig gebied, zonder veel verkeer/stoplichten, is de Auto dan aan te raden? Ik zit zelf veel op de racefiets en mountainbike, dus met schakelen of wat plots wat zwaarder / lichter trappen zie ik geen issues. De S75 Auto heeft echter een zeer mooie deal op dit moment.
Let wel op dat de deal met de 545 wh accu is. Deze is namelijk nog steeds 6500.
45-48km kan je daarmee halen bij normal gebruik.
Automaat is gewoon top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.theloosen
goodfella schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:21:
Hier een S75 auto bezitter sinds mei 2023. In het begin gebruikten wij niet de handmatige cadence schakelaar.
Later wel maar niet al te veel. Het fietsen met automatisch is wel een gemak en genot. Wij zijn stadsrijders.

De S75 Auto heeft onlangs een software update gehad om ook 'gemakkelijker' handmatig de cadence te bepalen. Dit heb ik nog niet gebruikt maar het lijkt me wel een verbetering, want het was altijd vrij omslachtig.

+1 voor auto.
Cadance bepalen met de update vind ik momenteel nog niet top geregeld via de app. Je moet eerst een paar menus door en dan.de cadence te plussen of te minnen waarna 2 seconden de stand bevestigen. Dit terwijl je met de afstandsbediening kunt plussen en minnen en deze input direct actief wordt zonder eerst menus door te hoeven en 2 seconden deze stand te moeten bevestigen. Met de afstandsbediening kun je dus op een heuvel de input wijzigingen welke direct effect heeft wat met de Bosch app veel omslachtiger is.
De Bosch app is wellicht handig om een algemene setting te wijzigen voor mensen welke weinig waarde hechten aan tussentijdse wijzigingen. Voor mij is het niet per se een verbetering.
Zowel de Bosch app als Enviolo afstandsbediening tegelijkertijd verbinden is dan weer niet mogelijk (niet gelukt).

[ Voor 4% gewijzigd door m.theloosen op 13-11-2023 21:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiDiX
new_born89 schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:57:
Lovens zelf geeft geen bereik op (https://lovensbikes.com/lovens-explorer-s75/). Volgens Juizz voor beide modellen hetzelfde:
  • 400 Wh: 40-90 km
  • 545 Wh: 50-120 km
  • 725 Wh: 70-150 km
De actieradius hangt van nogal wat factoren af. Je kunt het beste een berekening maken met de Bosch eBike Actieradius-Calculator:
https://www.bosch-ebike.c...ce/actieradius-calculator

In deze calculator wordt (ook) geen onderscheid gemaakt tussen wel of geen automaat. Ik zou vooral kiezen wat voor jou het fijnste fietst; actieradius zal niet doorslaggevend zijn.
Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste