CorrectSonnaar schreef op maandag 3 juli 2023 @ 14:38:
[...]
Hi Noud,
Oke helder. Bedoel je met ketting de riem?
Wij hebben de Prenatal compact buggy groen. Mooie Lovens bijpassende bos kleur. Maar niet altijd te verkrijgen. Afmetingen frame 41,5cm breed. Hoogte kan je zelf bepalen door een bepaalde zit stang er af te halen waar je kind aan vast kan houden. Andere kleuren zijn wel regelmatig beschikbaar. Wij zijn blij met de kwaliteit en er zit ook wat vering in de wielen. Ideaal voor in de stad. Ik heb nog een Lovens maar wellicht past het, wielen kunnen er eventueel ook nog wel eenvoudig af met een platte schroevendraaier.goodfella schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:03:
Heeft iemand een goede compacte buggy gevonden die in de bakfiets past met twee kinderen op de achterbank (4 en 2 jaar oud)? En de buggy op het voorbankje.
Wij hebben de Babyzen - Yoyo2 , op het oog. Het heeft een afmeting van 52 x 44 x 18 cm. De breedte ter hoogte van het zitgedeelte van het voorbankje is circa 43.5 cm breed. Aangezien zo'n buggy niet geheel vierkantig is bestaat er een kans dat het past, maar dan steekt het nog wel 52 hoog, waardoor het zicht voor de kinderen wordt weggenomen...
Ik hoor jullie input/ervaringen graag. Alvast bedankt.
Frame breedte 41,5 cm
Lengte product:
78 cm
Breedte product:
49 cm
Hoogte product:
1,04
https://www.prenatal.nl/o...fv1=Pr%C3%A9natal&start=1
[ Voor 7% gewijzigd door m.theloosen op 03-07-2023 22:32 ]
m.theloosen schreef op maandag 3 juli 2023 @ 22:24:
[...]
Wij hebben de Prenatal compact buggy groen. Mooie Lovens bijpassende bos kleur. Maar niet altijd te verkrijgen. Afmetingen 41,5cm breed. Hoogte kan je zelf bepalen door een bepaalde zit stang er af te halen waar je kind aan vast kan houden. Andere kleuren zijn wel regelmatig beschikbaar. Wij zijn blij met de kwaliteit en er zit ook wat vering in de wielen. Ideaal voor in de stad.
https://www.prenatal.nl/o...fv1=Pr%C3%A9natal&start=1
Bestaat er eigenlijk een slot voor over het verstelsysteem van het zadel? Ik heb die geveerde zadelpen er nu in en dat is heel fijn. Maar de zadelpen inclusief zadel is in 5 seconden te jatten.
Ik kan hem ook vervangen door een met inbus. Dat maakt stelen iets moeilijker.
Ik kan hem ook vervangen door een met inbus. Dat maakt stelen iets moeilijker.
[ Voor 17% gewijzigd door Skv op 03-07-2023 23:40 ]
Wij kopen in Maart de Lovens 65 omdat we een tijdje daarvoor hoorde dat de levertijd 6 maanden kan zijn.
We hebben hem vanaf September elke dag nodig, want dan gaan de kinderen naar school. Dus we dachten.... dan kopen we hem nu alvast. Dan hebben we hem lekker voor de zomer.
KOMEN ZE MET EEN NIEUW SYSTEEM EN EEN NIEUWE MOTOR MET GROTERE ACCU!
En laten wij als Tweakers natuurlijk weg zijn van tech en computers....
We hebben hem vanaf September elke dag nodig, want dan gaan de kinderen naar school. Dus we dachten.... dan kopen we hem nu alvast. Dan hebben we hem lekker voor de zomer.
KOMEN ZE MET EEN NIEUW SYSTEEM EN EEN NIEUWE MOTOR MET GROTERE ACCU!
En laten wij als Tweakers natuurlijk weg zijn van tech en computers....
Slot voor de zadelpen bestaat wel de Abus Nutfix, maar om deze weer open te krijgen moet je de fiets plat leggen wat een beetje lastig is met en bakfiets. Het slotmechanisme werkt door middel van de zwaartekracht. ; https://www.bol.com/nl/nl...XxrOLnViqB3IaAllTEALw_wcB
Er zijn ook zadelpennen waar aan de onderkant een soort verdikking zit waardoor de zadelpen er niet uit getrokken kan worden. Deze zadelpen wordt vanaf de onderkant van de fiets gemonteerd, maar hiervoor moet je fiets voorbereid zijn en dat is de Lovens niet. Helaas geen optie.
Wij hebben de zadelpen zo gelaten omdat we erg veel waarde hechten aan de snelle hoogte verstelling.
Er zijn ook zadelpennen waar aan de onderkant een soort verdikking zit waardoor de zadelpen er niet uit getrokken kan worden. Deze zadelpen wordt vanaf de onderkant van de fiets gemonteerd, maar hiervoor moet je fiets voorbereid zijn en dat is de Lovens niet. Helaas geen optie.
Wij hebben de zadelpen zo gelaten omdat we erg veel waarde hechten aan de snelle hoogte verstelling.
[ Voor 6% gewijzigd door Redspeed op 04-07-2023 12:06 ]
Thanks! Ik ben even naar de fietsenwinkel gegaan. Zij hebben voor mij de standaard sluiting vervangen door eentje met inbussleutel. Het was nogal persen om de vervangende klem er op te krijgen, en vervolgens ook wat duwwerk om de zadelstang er weer in te krijgenRedspeed schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 12:01:
Slot voor de zadelpen bestaat wel de Abus Nutfix, maar om deze weer open te krijgen moet je de fiets plat leggen wat een beetje lastig is met en bakfiets. Het slotmechanisme werkt door middel van de zwaartekracht. ; https://www.bol.com/nl/nl...XxrOLnViqB3IaAllTEALw_wcB
Natuurlijk niet de meest robuuste oplossing tegen dieven die op zoek zijn naar een (geveerd) zadel. Maar het is wel een stuk lastiger dan even in het voorbijgaan in 2 seconden de zadelpen er uit trekken.
Mijn vrouw en ik zijn ongeveer even lang, dus kunnen dezelfde instelling gebruiken.
:strip_exif()/f/image/pB7v9jK0Qi8IYWO6lAINP3eq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Skv op 04-07-2023 13:29 ]
Hi all,
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een gps module? bij voorkeur wil ik dat deze constante voeding heeft. Ik zat zelf te denken aan het opsplitsen van de voeding voor de led strip.
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een gps module? bij voorkeur wil ik dat deze constante voeding heeft. Ik zat zelf te denken aan het opsplitsen van de voeding voor de led strip.
Ik kies zelf voor een luie oplossing: een Samsung Smart Tag verbergen op de fiets.Sonnaar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:45:
Hi all,
Nog iets anders waar ik tegenaan loop..
Ik heb de Lovens 65 Explorer Automatiq (dus niet de nieuwe S-versie). Daarop zit een Kiox 300 display. Mijn vrouw en ik delen de bakfiets. Ik heb een probleem bij het gebruik van de Kiox 300 met onze mobiele telefoons. Als ik mijn eigen telefoon heb gekoppeld, kan ik het softwareslot (Lock functie) aanzetten en de navigatie bedienen. Dat werkt allemaal prima.
Echter, als mijn vrouw vervolgens de fiets pakt, komt niet automatisch een bluetooth verbinding tot stand. Dit lukt pas nadat ze op de fiets navigeert naar het scherm instellingen van de Kiox , dan naar bluetooth, dan naar verbinden, dan mijn account verwijdert, dan de licht-knop 5 seconden ingedrukt houdt en vervolgens haar telefoon pairt. En zelfs dan gaat het vaak niet goed, en moet ze eerst de fiets verwijderen in haar eBike Connect app en daarna de fiets opnieuw toevoegen.
De fiets lijkt maar een geheugen te hebben voor één telefoon; bij het pairen van een andere telefoon moet eerst die 'oude' worden verwijderd. We zijn overigens op beide telefoons met dezelfde user account ingelogd op de eBike Connect app.
Dit is zo niet een werkbare situatie en ik vermoed dat we iets verkeerd doen. Mijn vraag is dan ook: hoe kunnen we beide telefoons toevoegen, zodat wanneer óf mijn vrouw óf ik op de fiets stap, automatisch wordt verbonden met de telefoon die dan aanwezig is?
Dit is zeker ook relevant vanwege de softwarematige Lock in de Kiox. Als mijn vrouw haar telefoon niet kan verbinden met de Kiox, dan heeft ze helemaal geen beschikking over de motor.
Ik heb de Lovens 65 Explorer Automatiq (dus niet de nieuwe S-versie). Daarop zit een Kiox 300 display. Mijn vrouw en ik delen de bakfiets. Ik heb een probleem bij het gebruik van de Kiox 300 met onze mobiele telefoons. Als ik mijn eigen telefoon heb gekoppeld, kan ik het softwareslot (Lock functie) aanzetten en de navigatie bedienen. Dat werkt allemaal prima.
Echter, als mijn vrouw vervolgens de fiets pakt, komt niet automatisch een bluetooth verbinding tot stand. Dit lukt pas nadat ze op de fiets navigeert naar het scherm instellingen van de Kiox , dan naar bluetooth, dan naar verbinden, dan mijn account verwijdert, dan de licht-knop 5 seconden ingedrukt houdt en vervolgens haar telefoon pairt. En zelfs dan gaat het vaak niet goed, en moet ze eerst de fiets verwijderen in haar eBike Connect app en daarna de fiets opnieuw toevoegen.
De fiets lijkt maar een geheugen te hebben voor één telefoon; bij het pairen van een andere telefoon moet eerst die 'oude' worden verwijderd. We zijn overigens op beide telefoons met dezelfde user account ingelogd op de eBike Connect app.
Dit is zo niet een werkbare situatie en ik vermoed dat we iets verkeerd doen. Mijn vraag is dan ook: hoe kunnen we beide telefoons toevoegen, zodat wanneer óf mijn vrouw óf ik op de fiets stap, automatisch wordt verbonden met de telefoon die dan aanwezig is?
Dit is zeker ook relevant vanwege de softwarematige Lock in de Kiox. Als mijn vrouw haar telefoon niet kan verbinden met de Kiox, dan heeft ze helemaal geen beschikking over de motor.
[ Voor 5% gewijzigd door Skv op 05-07-2023 13:50 ]
Ik heb er een Apple Airtag ingezet.Sonnaar schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 09:45:
Hi all,
Er is een mooie plaats als je de bank eruit haalt.
Daar kan je hem verstoppen zonder dat je hem ziet.
Hier hebben wij exact hetzelfde probleem, maar dan met de nieuwe S75 Auto icm een Kiox 300. Wij gebruiken thuis een Apple en een Samsung telefoon. Hebben jullie wel hetzelfde OS draaien?Skv schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:47:
Aanvulling: Wij willen namelijk gebruik maken van de Smartphone grip van Bosch en de telefoon als scherm gebruiken.
https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/smartphonegrip
[ Voor 4% gewijzigd door Genco.osman op 05-07-2023 22:15 . Reden: Aanvulling smartphonegrip ]
Wat zegt Bosch hierover?Skv schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 13:47:
Wij hebben beiden een Samsung met Android. Geen smartphonegrip; gewoon de Kiox300 als scherm.Genco.osman schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 22:06:
[...]
Hier hebben wij exact hetzelfde probleem, maar dan met de nieuwe S75 Auto icm een Kiox 300. Wij gebruiken thuis een Apple en een Samsung telefoon. Hebben jullie wel hetzelfde OS draaien?
Aanvulling: Wij willen namelijk gebruik maken van de Smartphone grip van Bosch en de telefoon als scherm gebruiken.
https://www.bosch-ebike.com/nl/producten/smartphonegrip
[ Voor 4% gewijzigd door Skv op 06-07-2023 11:26 ]
Hier ook hetzelfde probleem. Ik heb hierom enkele maanden geleden al een klein beetje rondgestruind op het internet: het gaat (helaas) echt om een softwarematige beperking van het Kiox systeem.Skv schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:26:
[...]
Ik benaderde in eerste instantie Lovens. Zij verwijzen door naar Bosch. Die hebben nog niet gereageerd op mijn vraag.
Enorm knullig, maar het is gewoon niet op multi-device gebouwd. Ook niet als je dezelfde account gebruikt.
Oplossingen zijn één device kiezen die permanent verbonden is, of elke keer die ellende van opnieuw pairen doorlopen.
Ik heb uiteindelijk besloten om de telefoon van mijn vriendin de verbinding te gunnen. Wij gebruiken die lockfunctie van Bosch niet en gelukkig is het ingebouwde OS van de Kiox prima voor dagelijkse gebruik wanneer je niet navigeert.
Ik heb mijn telefoon in zo'n siliconen houder op de momenten dat ik navigatie nodig heb voor verre en onbekende bestemmingen...
-
[ Voor 106% gewijzigd door Skv op 06-07-2023 14:44 ]
Reactie van Bosch.
Bedankt voor je mail en de toelichting. Op de Flow App. kan telkens een gebruiker met zijn of haar telefoon geregistreerd zijn. Het is niet mogelijk om twee of merdere telefoons tegelijkertijd te laten registreren in de Flow app. Als twee of meer personen willen hetzelfde Smart System eBike gebruiken, dan moet de process van de 1. fiets verwijderen van de app. 2. Smart System Bosch bestand verwijderen van de BT instellingen 3. registreren met nieuwe telefoon en de nieuwe gebruiker altijd opnieuw gedaan worden (totaal max. 5min. de tijd). Het kan omslachtig zijn, maar gezien dat de fiets gebruikt lock- en andere persoonlijke functies zoals individuele rijmodi`s het is noodzakelijk de registratie process steeds te herhalen tussen merdere gebruikers van dezelfde Smart System eBike.
Wat een onhandig systeem zeg. Ik heb gevraagd wanneer een update beschikbaar komt die dit oplost.
Bedankt voor je mail en de toelichting. Op de Flow App. kan telkens een gebruiker met zijn of haar telefoon geregistreerd zijn. Het is niet mogelijk om twee of merdere telefoons tegelijkertijd te laten registreren in de Flow app. Als twee of meer personen willen hetzelfde Smart System eBike gebruiken, dan moet de process van de 1. fiets verwijderen van de app. 2. Smart System Bosch bestand verwijderen van de BT instellingen 3. registreren met nieuwe telefoon en de nieuwe gebruiker altijd opnieuw gedaan worden (totaal max. 5min. de tijd). Het kan omslachtig zijn, maar gezien dat de fiets gebruikt lock- en andere persoonlijke functies zoals individuele rijmodi`s het is noodzakelijk de registratie process steeds te herhalen tussen merdere gebruikers van dezelfde Smart System eBike.
Wat een onhandig systeem zeg. Ik heb gevraagd wanneer een update beschikbaar komt die dit oplost.
[ Voor 12% gewijzigd door Skv op 06-07-2023 17:29 ]
Ik heb een Bosch robotmaaier gehad en daar van geleerd dat Bosch qua software de meest voorkomende feedback en klachten die normaal gebruik in de weg zitten gewoon negeert en wel steeds nieuwe 'features' introduceert waar niemand op zit te wachten
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Hetvolgende:
"Dit is de voorlopig de enige manier van handelen. In de toekomst zal het wel mogelijk zijn om op 1 eBikje verschillende gebruikers te hebben."

Ik zoek een opberglade of vakje om wat spullen uit het zicht in mee te nemen onder het bankje. Zoals een bandenplakset en USB kabel. Als ik zoek op opberglades kom ik er wel een tegen voor de Gazelle makkie, maar vooralsnog niet voor de Lovens. Hebben jullie een dergelijke oplossing gevonden?
Hier @Skv !Redspeed schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:57:
Het vakje zit vast met met de middelste 2 inbusbouten waar het bankje ook mee vast zit. Alleen zijn deze bouten vervangen voor iets langere vlakke cilinderkopschroef zeskant bouten (inbus). Het vakje zweeft daardoor iets boven de vloer waardoor water en vuil goed kan wegspoelen en het vakje van binnen droog blijft.
Hier een fototje van de binnenkant.[Afbeelding]
Hadden we het laatst toevallig over
Ik had teruggelezen en deze over het hoofd gezien, excuus! Ziet er precies uit als wat ik zoek, maar qua zelfbouw vermoed ik niet dat het resultaat er bij ook zo uit zou zien. Toch eens kijken naar hoe ver ik zelf zou kunnen komen.Richmaster2k12 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 21:03:
[...]
Hier @Skv !
Hadden we het laatst toevallig overHet is dus wel zelfbouw
Wat zijn bij jullie de reacties op het kabel stuur mechanisme? Zijn er al mensen die het al snel hebben moeten laten afstellen of blijft de stuur reactie lange tijd goed?
Vond zelf de stuur reactie bij de dealer op een proefmodel anders dan bij een stang gestuurde modellen. Begrijp niet goed of dat hoort en zo ja, waarom dat verschil dan ontstaat of dat het mechanisme binnen een maand weer afgesteld moet worden en dan wel goed blijft.
Vond zelf de stuur reactie bij de dealer op een proefmodel anders dan bij een stang gestuurde modellen. Begrijp niet goed of dat hoort en zo ja, waarom dat verschil dan ontstaat of dat het mechanisme binnen een maand weer afgesteld moet worden en dan wel goed blijft.
Ben nu inmiddels 4mnd en 600km verder sinds ik de Lovens Automatiq 85 in ontvangst mocht nemen. Ik merk 0 issues met het kabel stuurmechanisme.m.theloosen schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:49:
Wat zijn bij jullie de reacties op het kabel stuur mechanisme? Zijn er al mensen die het al snel hebben moeten laten afstellen of blijft de stuur reactie lange tijd goed?
Wel heb ik al het volgende ervaren;
1. Op top/cruisesnelheid valt soms ineens uit het niets je trapondersteuning weg? Dan gaat de versnelling ook ineens terugschakelen en gaat de trapas supersnel, alsof ik 'm op 120rpm heb gezet. Tot stilstand brengen en opnieuw wegfietsen lost het vaak op, niet altijd. Tot nu toe 4 keer gehad, gelukkig iedere keer als ik bijna op bestemming was want anders is het geen fietsen met zo'n lage versnelling

2. Al drie keer gehad dat ik de melding 770 in m'n scherm had staan. Iets met een snelheidssensor die niet reageert? Deed verder niks af aan de fiets en is niet in combinatie met punt 1 hierboven.
3. Bij flink optrekken vanuit stilstand (niet als een idioot op de pedalen staan) soms een keiharde knal onder m'n fiets, alsof de vertanding een aantal tandjes overslaat of ik door de motor heen trap ofzo? Klinkt echt voor geen meter als je dan wegfietst met zo'n dure fiets. Maar dit is ook maar drie keer gebeurd.
4. De achterrem loopt sinds kort heel vaak aan, vooral op topsnelheid maar ook in de bochten. Als ik expres een kant op ga hangen met de hele fiets wordt het erger. Ik kan het ook repliceren door de achterrem flink in te knijpen, dan loopt de schijf de eerste paar meter iedere omwenteling een beetje aan. Ik kan er prima mee fietsen, maar voor m'n gevoel moet de motor wel meer z'n best doen omdat hij steeds onnodig geremd wordt.
5. Niet noemenswaardig, maar het zadel kraakte (vóór het plaatsen van de Suntour geveerde zadelpen) enorm, vanaf het wegrijden bij de dealer al. Bij thuiskomst beetje vaseline tussen de grijpertjes onder het zadel gedaan: opgelost. Wel laat de toplaag van de verf op de twee buisjes onder het zadel enorm snel los, maar dat is volgens mij bij bijna alle zadels met staal op staal.
Tot zover dit boekwerk
A.s. vrijdag krijg ik trouwens de eerste (gratis!) onderhoudsbeurt en worden bovenstaande punten (1 t/m 4) bekeken.
Wij zijn ook in de markt voor een bakfiets, en nu is het kiezen tussen de Lovens of de CaGo FS200. Ik kan op Tweakers werkelijk niets vinden over de CaGo FS200.
Maar zijn er mensen die ook deze vergeleken hebben? Ondanks dat de CaGo aanzienlijk duurder is, neig ik toch echt die te kiezen.
Maar zijn er mensen die ook deze vergeleken hebben? Ondanks dat de CaGo aanzienlijk duurder is, neig ik toch echt die te kiezen.
Gaaf model, toen wij aan het oriënteren waren op een bakfiets was de CaGo er nog niet dus ik kan je geen concrete ervaring delen. Maar op het 1e oog delen de Lovens & CaGo veel onderdelen en principes (geveerde voorvork, kabelstuur-inrichting, motor/naaf, etc.) Ik verwacht dat ze daardoor in de basis kwalitatief vrijwel even goed zullen zijn, maar de bak lijkt wel iets praktischer te zijn ingedeeld met meer aandacht voor ergonomie van de inzittenden en wellicht meer handigheden aangezien het vrijwel de nieuwste bakfiets op de markt is en ze gezien de prijs waarschijnlijk veel aandacht hebben besteed aan research & development (en ik vond een Lovens al prijzig) . . .WeeMau89 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:43:
Wij zijn ook in de markt voor een bakfiets, en nu is het kiezen tussen de Lovens of de CaGo FS200. Ik kan op Tweakers werkelijk niets vinden over de CaGo FS200.
Maar zijn er mensen die ook deze vergeleken hebben? Ondanks dat de CaGo aanzienlijk duurder is, neig ik toch echt door die te kiezen.
Ik snap overigens niet dat ze bij Lovens niet hebben geprobeerd hebben om een kratje pils op de vloer te zetten in de ontwerpfase
Zie ondertitel
Vraag, gisteren hebben wij(mijn vrouw en ik) een testrit gedaan op lovens en UA. Nu hadden wij lovende reacties gehoord van de lovens maar al tijdens de start hadden wij hier geen goed gevoel bij.
Het sturen was telkens met een “vertraging/delay” wat heel vervelend was. Mijn vrouw was zelfs al 2 keer bijna in de gracht gevallen.
Nadien hebben we gereden met een UA en was dit compleet anders. Voelde veel vertrouwder aan.
Mijn vraag is nu was dit nu een slecht afgestelde testritfiets of is dit nu eenmaal fietsen zo met een vertraging? Is dit het verschil tussen stuurstang en kabelbesturing?
Mvg
Het sturen was telkens met een “vertraging/delay” wat heel vervelend was. Mijn vrouw was zelfs al 2 keer bijna in de gracht gevallen.
Nadien hebben we gereden met een UA en was dit compleet anders. Voelde veel vertrouwder aan.
Mijn vraag is nu was dit nu een slecht afgestelde testritfiets of is dit nu eenmaal fietsen zo met een vertraging? Is dit het verschil tussen stuurstang en kabelbesturing?
Mvg
Dat klinkt als een maandagochtendmodel. Ik vond de UA met die stangbesturing veel nerveuzer persoonlijk, en de Lovens wendbaarder en responsief genoeg. Maar er zijn evengoed mensen die de UA verkiezen qua stuurgedrag.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
De Cago kan 2 kratten achter elkaar hebben, in de breedte, en dan er nog 2 of 4 bovenop, afhankelijk van hoe dapper/dorstig je bent ;-)Dentheman schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:08:
[...]
Ik snap overigens niet dat ze bij Lovens niet hebben geprobeerd hebben om een kratje pils op de vloer te zetten in de ontwerpfaseDit past wel, maar hij staat voor een deel op de voorkant van de bak waardoor je kratje scheef staat (en je een afdruk in je bak krijgt), gemiste kans
Opzich lukt het dagelijks heel veel mensen om niet met hun Lovens de gracht in te fietsen, dus zal het niet aan de fiets liggenV_Andy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:46:
Vraag, gisteren hebben wij(mijn vrouw en ik) een testrit gedaan op lovens en UA. Nu hadden wij lovende reacties gehoord van de lovens maar al tijdens de start hadden wij hier geen goed gevoel bij.
Mvg
Het is heel erg een kwestie van voorkeur. Wij hebben twee maanden een arrow te leen gehad van familie die op vakantie was en dat fietst echt prima. Lovens proefgereden en wauw, die geveerde voorvork (UA maakt soms zulke klappen dat de accu even geen contact meer heeft) en de kabelbesturing waardoor het voorwiel bijna dwars kan zorgt dat je voor geen enkel bocht hoeft te remmen. En met in en uitparkeren is de UA wat lomper. Bij ons is het dus een Lovens geworden, maar niet omdat een UA slecht is, dat zijn top bakfietsen, maar de Lovens vonden wij persoonlijk fijner.
Kan de Lovens met een insteekketting gebruikt worden ook? Mochten er hier mensen zijn met eentje, welke hebben jullie?
Daarom dat onze eerste voorkeur ook de lovens was. Toch iets meer “luxe afwerking” dan bij de UA.Devil schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:42:
[...]
Opzich lukt het dagelijks heel veel mensen om niet met hun Lovens de gracht in te fietsen, dus zal het niet aan de fiets liggen![]()
Het is heel erg een kwestie van voorkeur. Wij hebben twee maanden een arrow te leen gehad van familie die op vakantie was en dat fietst echt prima. Lovens proefgereden en wauw, die geveerde voorvork (UA maakt soms zulke klappen dat de accu even geen contact meer heeft) en de kabelbesturing waardoor het voorwiel bijna dwars kan zorgt dat je voor geen enkel bocht hoeft te remmen. En met in en uitparkeren is de UA wat lomper. Bij ons is het dus een Lovens geworden, maar niet omdat een UA slecht is, dat zijn top bakfietsen, maar de Lovens vonden wij persoonlijk fijner.
Maar bij onze eerste testrit was dit toch anders uitgedraaid😂
We gaan binnenkort nog wel eens een lovens ergens anders testrijden, hopelijk bevalt deze ons wel👍
Enkel wel jammer dat ze maandagmodellen of slecht afgestelde fietsen gebruiken als testritfietsen mits dit toch potentiële klanten wel wegjaagd.
Mijn vrouw fietste bij de eerste 100 meter ook bijna de bosjes in. Mijn vader ook. Dat kwam omdat ze het voorwiel niet konden zien en het wiel veel scherper reageert op stuurbewegingen. Met kleinere bewegingen aan het stuur maak je al snel scherpe hoeken. Ik moest er zelf ook een paar ritjes aan wennen na aanschaf. Dus ik kan me je eerste reactie wel voorstellen (misschien heeft het ook te maken met maandagmorgenmodel, maar hij fietst ook wel echt anders dan een UA).V_Andy schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:56:
[...]
Daarom dat onze eerste voorkeur ook de lovens was. Toch iets meer “luxe afwerking” dan bij de UA.
Maar bij onze eerste testrit was dit toch anders uitgedraaid😂
We gaan binnenkort nog wel eens een lovens ergens anders testrijden, hopelijk bevalt deze ons wel👍
Enkel wel jammer dat ze maandagmodellen of slecht afgestelde fietsen gebruiken als testritfietsen mits dit toch potentiële klanten wel wegjaagd.
Weet iemand of het mogelijk is om zelf de achterband te repareren zonder verplichte service/reparatie beurt van de dealer? Is er ergens een manual beschikbaar om dit te doen?
Maak nog eens proefrit en vraag of ze de start cadens wat zwaarder instellen. Zowel mijn vriendin als ik, vinden dat fijner en stabieler en wegrijden. Vervolgens hebben we de algemene cadens ook op iets zwaarder gezet.Skv schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:48:
[...]
Mijn vrouw fietste bij de eerste 100 meter ook bijna de bosjes in. Mijn vader ook. Dat kwam omdat ze het voorwiel niet konden zien en het wiel veel scherper reageert op stuurbewegingen. Met kleinere bewegingen aan het stuur maak je al snel scherpe hoeken. Ik moest er zelf ook een paar ritjes aan wennen na aanschaf. Dus ik kan me je eerste reactie wel voorstellen (misschien heeft het ook te maken met maandagmorgenmodel, maar hij fietst ook wel echt anders dan een UA).
Betreft UA en Lovens ervaring. Ik vond de Lovens stabieler fietsen, Mijn vriendin de UA. Maar dat waren moment opnames. Het went snel, je past je (on)bewust snel aan.
Sinds enkele weken zijn wij ook de trotse eigenaar van een S75, een genot om mee te fietsen!
Er is alleen iets wat me opviel, er staat op 2 plaatsen een framenummer, namelijk in de bak en bij het achterwiel. Horen deze nummers hetzelfde te zijn? Bij mij zijn ze namelijk verschillend waardoor registratie eerst mis ging.
Er is alleen iets wat me opviel, er staat op 2 plaatsen een framenummer, namelijk in de bak en bij het achterwiel. Horen deze nummers hetzelfde te zijn? Bij mij zijn ze namelijk verschillend waardoor registratie eerst mis ging.
Wij zijn ook aan het orienteren om een Lovens aan te schaffen. De deal met regenhuif en LED verlichting klinkt interessant maar loopt helaas eind deze week al af. Dan moeten we gevoelsmatig iets te snel handelen.. Zijn er voorgaand deze actie ook vergelijkbare acties geweest of is dit eenmalig?
Hebben hier mensen ook ervaring met én een maxi-cosi en een kindje (van 3) in de Lovens bakfiets? Past dit? Zou voor ons namelijk een reden zijn er een aan te schaffen.
En wie heeft ervaring met een 50 versus 65 nw?
Ik had dit topic nog niet gevonden :-)
Wij hebben sinds maart 2023 een Lovens Explorer 85 Auto met de 500Wh accu. Wat een fijne fiets! Wij wonen in Limburg en moeten 28m naar boven toe vanaf het centrum stad naar ons huis toe. Dan is de Turbo stand wel erg fijn.
Twee kinderen van 3 en 1,5 en die vinden het echt fantastisch om te gaan fietsen, wonen ook in een mooi bosrijk gebied waar ze maar al te graag gaan fietsen.
Wij merken helemaal geen problemen met de fiets. Geen rare geluiden of afstellingen die niet lekker zijn, alles werkt probleemloos.
Wel is onze Kiox 300 1x gestolen... We wisten niet dat deze er af kon. Nu zit er een nieuwe op en heb ik met een M3 boutje deze vast gezet, dit kan standaard al, maar dat boutje zit er niet in.
Tevreden gebruikers hier. Ook zonder de kinderen gebruiken we hem veel voor bijna alle boodschappen die we moeten halen. Onze 2e auto rijdt nog maar heel erg weinig.
Wij hebben sinds maart 2023 een Lovens Explorer 85 Auto met de 500Wh accu. Wat een fijne fiets! Wij wonen in Limburg en moeten 28m naar boven toe vanaf het centrum stad naar ons huis toe. Dan is de Turbo stand wel erg fijn.
Twee kinderen van 3 en 1,5 en die vinden het echt fantastisch om te gaan fietsen, wonen ook in een mooi bosrijk gebied waar ze maar al te graag gaan fietsen.
Wij merken helemaal geen problemen met de fiets. Geen rare geluiden of afstellingen die niet lekker zijn, alles werkt probleemloos.
Wel is onze Kiox 300 1x gestolen... We wisten niet dat deze er af kon. Nu zit er een nieuwe op en heb ik met een M3 boutje deze vast gezet, dit kan standaard al, maar dat boutje zit er niet in.
Tevreden gebruikers hier. Ook zonder de kinderen gebruiken we hem veel voor bijna alle boodschappen die we moeten halen. Onze 2e auto rijdt nog maar heel erg weinig.
Ja dat past prima, zie ook Dentheman in "Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets" Ik heb zelf de 65NM en die voldoet prima voor dagelijks gebruik, met 3 kinderen een dijk op fietsen is ook geen probleem.LMJ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 04:16:
Hebben hier mensen ook ervaring met én een maxi-cosi en een kindje (van 3) in de Lovens bakfiets? Past dit? Zou voor ons namelijk een reden zijn er een aan te schaffen.
Het is voor het eerst dat ik dit soort combideals zie, ik volg Lovens nu ruim een jaar dus dit soort acties zijn er niet aan de lopende band.Thomas19903 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:20:
Wij zijn ook aan het orienteren om een Lovens aan te schaffen. De deal met regenhuif en LED verlichting klinkt interessant maar loopt helaas eind deze week al af. Dan moeten we gevoelsmatig iets te snel handelen.. Zijn er voorgaand deze actie ook vergelijkbare acties geweest of is dit eenmalig?
Zie ondertitel
Ik heb wel het idee dat het herhaaldelijke acties zijn. Namelijk, ik had de pech dat ik net tussen twee acties in zat. De Juice dealer deed ze alsnog erbij door het te verrekenen met andere accessoires die wij erbij kochten.Thomas19903 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:20:
Na de koop kwam de actie nog een keer vanuit Lovens zelf.
Ik snap echt hoegenaamd niets van de Kiox 300 en de Enviolo samen. Ik probeer met de Enviolo app wat instellingen te doen, maar ik kan de Enviolo niet vinden met bluetooth.
Ook niet als ik de fiets uit zet, en dan weer aan en dan direct begin met proberen. Of de middenknop een aantal seconden ingedrukt houdt. Lampje op de Enviolo Cliq Plus blijft ook uit, knippert blauw als je hem indrukt, en de cadansknoppen doen helemaal niets.
Wat is de truc om het ding aan de praat te krijgen?
Mensenkinderen, lange dag. De bewuste knop zit op de hub in je wiel. Niet op de bediening aan je stuur. Goedemorgen.
Ook niet als ik de fiets uit zet, en dan weer aan en dan direct begin met proberen. Of de middenknop een aantal seconden ingedrukt houdt. Lampje op de Enviolo Cliq Plus blijft ook uit, knippert blauw als je hem indrukt, en de cadansknoppen doen helemaal niets.
Wat is de truc om het ding aan de praat te krijgen?
Mensenkinderen, lange dag. De bewuste knop zit op de hub in je wiel. Niet op de bediening aan je stuur. Goedemorgen.
[ Voor 11% gewijzigd door FirePuma142 op 27-07-2023 20:41 ]
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Op de Enviolo site staat precies hoe je moet connecten.
https://support.enviolo.c...step-by-step-instructions
We hebben nu zelf een Lovens s75 automatic met CLiQ plus controller. Even wat uitleg daarover:
Als de connectie actief is en je drukt naar links,rechts,onder of boven, dan moet dat knopje wat je indrukt 1 second wit branden. Dat betekent dat je input wordt uitgevoerd cq is bevestigd door het systeem. Brand er geen lampje (links,rechts,onder,boven) dan is er geen connectie en zal je ook geen effect ondervinden in je cadans.
De eerste maal moet je inderdaad de knop bij de hub een aantal seconden indrukken tot deze blauw knippert, daarna de middelste knop op de controller een aantal seconden indrukken tot dat daar alle lampjes op de controller knipperen, na enkele seconden knippert kort de blauwe (connectie gemaakt) en daarna gaat alles uit.
Hierna kun je dus op een pijltjes toets drukken en zou je wit lampje moeten zien oplichten voor 1 seconde ten behoeve dat je input is bevestigd richting de Enviolo hub. Als je de fiets uitzet gaat een lampje in het midden van de controller blauw knipperen, dit betekent dat de verbinding is verbroken. Het lampje stopt vanzelf na 20 tot 30 seconden met knipperen nadat de connectie is verbroken.
Ik raad aan de Enviolo app te installeren en ook bluetooth te connecten, je kan daar live aanpassing van aantal gewenste rpm zien als je op de pijltjes van de controller drukt. Boven en onder bevestigd een wijziging van 1rpm meer of minder, links en rechts zijn 5rpm meer of minder op je cadans.
Manueel schakelen:
Ook kun je in de Enviolo app omschakelen van Automatic naar Manueel schakelen. De input om te fietsen op basis van x rpm is dan logischerwijs niet meer mogelijk. De knoppen worden dan gebruikt om net zoals bij een manuele shifter (draaiknop) te kunnen schakelen. Bij input op de controller hoor je gelijk de hub schakelen, naar mijn mening nog steeds beter dan de manuele draai shifter aangezien de input ontzettend snel wordt vertaald, Als je snel meerdere malen naar links klikt, gaat fiets direct naar een lichte versnelling op afhankelijk van hoeveel maal je klikt. Handig als je bijna bij een stoplicht stilt komt te staan.
Het manueel shiften blijft een mooie optie, ik zou de controller bij een upgrade van de bosch software daarom nog steeds laten zitten.
Dr vraag is echter waarom je natuurlijk met een automatic systeem deze optie veel zou willen gebruiken. Maar het werkt top, alleen in de app kun terug van manueel naar automatic shifting. Aangezien de app beperkt is in zijn functies en tevens snel connect, kun je onderweg wijzigen snel doorvoeren zonder gedoe. Al met al zeer tevreden.
We hebben nu zelf een Lovens s75 automatic met CLiQ plus controller. Even wat uitleg daarover:
Als de connectie actief is en je drukt naar links,rechts,onder of boven, dan moet dat knopje wat je indrukt 1 second wit branden. Dat betekent dat je input wordt uitgevoerd cq is bevestigd door het systeem. Brand er geen lampje (links,rechts,onder,boven) dan is er geen connectie en zal je ook geen effect ondervinden in je cadans.
De eerste maal moet je inderdaad de knop bij de hub een aantal seconden indrukken tot deze blauw knippert, daarna de middelste knop op de controller een aantal seconden indrukken tot dat daar alle lampjes op de controller knipperen, na enkele seconden knippert kort de blauwe (connectie gemaakt) en daarna gaat alles uit.
Hierna kun je dus op een pijltjes toets drukken en zou je wit lampje moeten zien oplichten voor 1 seconde ten behoeve dat je input is bevestigd richting de Enviolo hub. Als je de fiets uitzet gaat een lampje in het midden van de controller blauw knipperen, dit betekent dat de verbinding is verbroken. Het lampje stopt vanzelf na 20 tot 30 seconden met knipperen nadat de connectie is verbroken.
Ik raad aan de Enviolo app te installeren en ook bluetooth te connecten, je kan daar live aanpassing van aantal gewenste rpm zien als je op de pijltjes van de controller drukt. Boven en onder bevestigd een wijziging van 1rpm meer of minder, links en rechts zijn 5rpm meer of minder op je cadans.
Manueel schakelen:
Ook kun je in de Enviolo app omschakelen van Automatic naar Manueel schakelen. De input om te fietsen op basis van x rpm is dan logischerwijs niet meer mogelijk. De knoppen worden dan gebruikt om net zoals bij een manuele shifter (draaiknop) te kunnen schakelen. Bij input op de controller hoor je gelijk de hub schakelen, naar mijn mening nog steeds beter dan de manuele draai shifter aangezien de input ontzettend snel wordt vertaald, Als je snel meerdere malen naar links klikt, gaat fiets direct naar een lichte versnelling op afhankelijk van hoeveel maal je klikt. Handig als je bijna bij een stoplicht stilt komt te staan.
Het manueel shiften blijft een mooie optie, ik zou de controller bij een upgrade van de bosch software daarom nog steeds laten zitten.
Dr vraag is echter waarom je natuurlijk met een automatic systeem deze optie veel zou willen gebruiken. Maar het werkt top, alleen in de app kun terug van manueel naar automatic shifting. Aangezien de app beperkt is in zijn functies en tevens snel connect, kun je onderweg wijzigen snel doorvoeren zonder gedoe. Al met al zeer tevreden.
Bij het zien van volgend filmpje
YouTube: E-Bike Akkubrand - DEKRA
Wat is jullie mening, een live hammer onder de bank monteren om de strap van de kinderen los te snijden mocht het plotseling mis gaan?
Ben erg gevoelig voor een accubrand, kijk naar het schip op de Wadden wat afgelopen weken in brand stond, en nog heet is. Wellicht is het opladen van een accu in onderstaande tas ook geen onverstandige zet.
https://www.amazon.nl/Whe...d=pla-1685860801114&psc=1
Wat is jullie mening, een live hammer onder de bank monteren om de strap van de kinderen los te snijden mocht het plotseling mis gaan?
Ben erg gevoelig voor een accubrand, kijk naar het schip op de Wadden wat afgelopen weken in brand stond, en nog heet is. Wellicht is het opladen van een accu in onderstaande tas ook geen onverstandige zet.
[ Voor 50% gewijzigd door m.theloosen op 31-07-2023 11:16 ]
De accu zit buiten de bak en daar zit metaal tussen naar de kinderen toe.m.theloosen schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
Bij sommige bakfietsen zit de accu onder de bank, daar is het risico wel iets anders.
Bij de Lovens vind ik het gevaar minder groot als ik eerlijk ben.
Uiteraard moet iedereen dat voor zichzelf weten.
Beiden vragen lijken me bovenal een heel persoonlijke afweging. Mijn reactie is: “nee, doe niet zo overdreven.”
Maar als jij je hier zorgen om maakt gaan 10 reactie zoals die van mij je waarschijnlijk alsnog geen daadwerkelijke rust bieden.
Maar als jij je hier zorgen om maakt gaan 10 reactie zoals die van mij je waarschijnlijk alsnog geen daadwerkelijke rust bieden.
[ Voor 5% gewijzigd door MrAcid op 31-07-2023 12:48 ]
Ik wil ook even bevestigen dat de bosch bluetooth koppeling niet goed werkt. Ik ben misschien een van de weinige mensen dat ook de bosch connect module heeft besteld. Het was geen vereiste voor mijn verzekering maar de fiets alarm en tracker leek met wel een meerwaarde.
Helaas is de tracker enkel bruikbaar als de bike alarm optie ook aanstaat. Het is mij niet gelukt om betrouwbaar te pairen met 2 toestellen. Zelfs als ik zorg dat bluetooth op toestel 1 uistaat zijn er meerdere pogingen nodig op toestel 2 om te connecten.
Het aan- en uitzetten van de bike alarm lijkt ook bluetooth pairing te resetten. Dus onze bikealarm staat uit en de connect module was een verspilling. Hopelijk betert het na een update.
Voor de rest wel enorm tevreden van onze Lovens (s85)
Helaas is de tracker enkel bruikbaar als de bike alarm optie ook aanstaat. Het is mij niet gelukt om betrouwbaar te pairen met 2 toestellen. Zelfs als ik zorg dat bluetooth op toestel 1 uistaat zijn er meerdere pogingen nodig op toestel 2 om te connecten.
Het aan- en uitzetten van de bike alarm lijkt ook bluetooth pairing te resetten. Dus onze bikealarm staat uit en de connect module was een verspilling. Hopelijk betert het na een update.
Een accubrand wordt bijna altijd veroorzaakt door schade, met name na een ongeluk of waterschade. De accu in een Lovens zit op een dusdanige locatie dat schade bij een aanrijding nagenoeg onmogelijk is.m.theloosen schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:15:
Daarnaast zijn Bosch accu's van een hoge kwaliteit. Daarom blijf ik persoonlijk weg van de wat vage merken accu's. Mijn advies is dan ook om geen gereviseerde accu's te gebruiken en enkel de originele acculaders te gebruiken.
Zit zelf bij de brandweer en heb al een aantal accubranden bij fietsen meegemaakt, allen veroorzaakt door schade van buitenaf.
Hoe de brand bij het schip op de Wadden is veroorzaakt is nog niet bekend. Fabricagefouten zijn natuurlijk nooit uitgesloten.
Ja, ik ging er van uit dat de daar genoemde "button on the front side of the hub interface" de middelste knop op CliQ-Plus bedoeld werd. Die CliQ-Plus is tenslotte de interface met de hub voor de gebruiker. Maar ze bedoelen het knopje op de hub zelf. Wat eigenlijk niet aan de voorkant (front) zit, maar aan de rechterzijkant.m.theloosen schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:44:
Op de Enviolo site staat precies hoe je moet connecten.
Ik heb deze zadelpen gemonteerd, maar gek genoeg blijft het zadel niet goed vast zitten. De pen zelf wel, maar het zadel zelf krijgt als je hem waterpas monteert na een ritje vanzelf wat speling. De boutjes van de zadelstrop gaan los zitten. En dan draai ik ze op het juiste moment vast.lRedspeed schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:03:
Tip.
Ik kan iedereen de SR-Suntour verende zadelpen aanraden of andere van dit soort verende zadelpennen: https://www.srsuntour.com...tposts/SP12-NCX-5959.html
De Lovens is comfortabel voor de kids, maar wij vonden dat de hobbels op het zadel behoorlijk te voelen waren. Daarom hadden we eerst een rechte verende zadelpen van een andere fiets over gezet, maar dit werkte helemaal lekker omdat de zadelpen bij de Lovens onder een flinke hoek staat.
Na spuren op het internet kwam ik de SR Suntour verende zadelpen tegen en besloten de gok te wagen. Hij kost wel wat, maar wat een genot is het nu om op de Lovens rond te touren. Alle oneffenheden worden helemaal afgevlakt en bij flinke kuilen dein je heerlijk na. Het is in het begin even wennen en wat raar, maar we willen nu niet anders.
Dacht deel onze ervaring wellicht zijn er andere mensen die hier wat aan hebben.
Oww, en ik heb geen aandelen of belang wij deze zadelpennen
Iemand anders daar ook last van?
Hoi!FirePuma142 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:18:
[...]
Ik heb deze zadelpen gemonteerd, maar gek genoeg blijft het zadel niet goed vast zitten. De pen zelf wel, maar het zadel zelf krijgt als je hem waterpas monteert na een ritje vanzelf wat speling. De boutjes van de zadelstrop gaan los zitten. En dan draai ik ze op het juiste moment vast.l
Iemand anders daar ook last van?
Ja, ik heb hier ook last van. Althans, bedoel je dat het zadel steeds verder en verder naar achter schuift totdat het zadel bijna niet meer vast zit aan die grijpertjes?
Ik heb dit tot 2x toe gehad. Maar kwam ook mede omdat ik vaseline op die twee buisjes onder het zadel had gedaan, toen de originele zadelpen er nog op zat. Had dit gedaan omdat het enorm kraakte, en vond dat vet goedkoop klinken bij zo'n dure fiets.
Ik heb inmiddels alle vaseline weggehaald. Wat mij verder opviel is dat de bovenste laag zwarte verf op die twee buisjes onder het zadel (waarmee je het zadel monteert op de grijpertjes) er helemaal af lag. Daar zit een zilveren laag onder. Ik heb die helemaal vetvrij gemaakt én ervoor gezorgd dat die grijpertjes niet meer op een zwart stukje verf vastgrijpen.
Heb je hier iets aan? :-)
Ja, precies dat. Ik denk dat ik ze ook maar een klein beetje voorbij het aanbevolen moment ga aandraaien met wat loctite.Richmaster2k12 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:53:
[...]
Hoi!
Ja, ik heb hier ook last van. Althans, bedoel je dat het zadel steeds verder en verder naar achter schuift totdat het zadel bijna niet meer vast zit aan die grijpertjes?
Ik heb dit tot 2x toe gehad. Maar kwam ook mede omdat ik vaseline op die twee buisjes onder het zadel had gedaan, toen de originele zadelpen er nog op zat. Had dit gedaan omdat het enorm kraakte, en vond dat vet goedkoop klinken bij zo'n dure fiets.
Ik heb inmiddels alle vaseline weggehaald. Wat mij verder opviel is dat de bovenste laag zwarte verf op die twee buisjes onder het zadel (waarmee je het zadel monteert op de grijpertjes) er helemaal af lag. Daar zit een zilveren laag onder. Ik heb die helemaal vetvrij gemaakt én ervoor gezorgd dat die grijpertjes niet meer op een zwart stukje verf vastgrijpen.
Heb je hier iets aan? :-)
Ik ben erg blij dat mijn fietsenmaker die optie uit mijn hoofd gepraat heeft en een 3rd party GPS module heeft aangeraden. Die verdient zichzelf terug qua korting op de verzekering en een fijne piece of mind dat de fiets niet zomaar weg kan zijn.frenzal schreef op maandag 31 juli 2023 @ 11:24:
Ik wil ook even bevestigen dat de bosch bluetooth koppeling niet goed werkt. Ik ben misschien een van de weinige mensen dat ook de bosch connect module heeft besteld. Het was geen vereiste voor mijn verzekering maar de fiets alarm en tracker leek met wel een meerwaarde.
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
Heeft iemand ten behoeve van de bagagedrager als accessoire een tip welke bagage drager elastieken tot de mogelijkheden behoren? We zouden graag een tas achterop meenemen. Kan zelf geen bijpassende elastieken vinden. Iemand een goede tip?
Sinds kort ook trotse eigenaar van een Lovens S75 Auto met 700Wh accu (wat doe je daar lang mee!).
Paar dingen waar ik tegenaan loop waar hopelijk iemand mee kan helpen:
Ik zoek nog een kettingslot. Nu weet ik dat Abus gelijksluitende sloten kan leveren (logisch, is immers ook voor het ringslot & accuslot). Alleen: Fietsenmaker weet van niets, Abus geeft aan niet met particulieren te leveren (doe via je leverancier). En Lovens zelf geeft ook aan contact te nemen met m'n fietsenmaker.
Iemand hier ervaring mee? Een sleutel minder aan mijn (en m'n vrouw) sleutelbos is erg fijn namelijk. Maar voor de fietsenmaker is dit duidelijk de eerste keer dat iemand hier naar vraagt.
We hebben de maxi-cosi houder erbij gekocht (er komt een kleine aan!). Echter hebben wij een besafe izi go modular stoeltje (Wat mooi op onze stokke wagen past). Iemand een adapter die hij/zij kan aanraden? Ik zag trouwens dat de "klik" delen die in deze armen zitten gewoon vastgeschroefd zijn. Er is niet toevallig een plastic blokje ergens te scoren wat deze kan vervangen?
Verder is m'n 3d printer nu druk bezig met het printen van een wallmount voor de oplader & accu.
1e poging faalde omdat de 700wh accu iets groter is dan de andere accu's. Dus 20 uur printen down the drain.
Paar dingen waar ik tegenaan loop waar hopelijk iemand mee kan helpen:
Ik zoek nog een kettingslot. Nu weet ik dat Abus gelijksluitende sloten kan leveren (logisch, is immers ook voor het ringslot & accuslot). Alleen: Fietsenmaker weet van niets, Abus geeft aan niet met particulieren te leveren (doe via je leverancier). En Lovens zelf geeft ook aan contact te nemen met m'n fietsenmaker.
Iemand hier ervaring mee? Een sleutel minder aan mijn (en m'n vrouw) sleutelbos is erg fijn namelijk. Maar voor de fietsenmaker is dit duidelijk de eerste keer dat iemand hier naar vraagt.
We hebben de maxi-cosi houder erbij gekocht (er komt een kleine aan!). Echter hebben wij een besafe izi go modular stoeltje (Wat mooi op onze stokke wagen past). Iemand een adapter die hij/zij kan aanraden? Ik zag trouwens dat de "klik" delen die in deze armen zitten gewoon vastgeschroefd zijn. Er is niet toevallig een plastic blokje ergens te scoren wat deze kan vervangen?
Verder is m'n 3d printer nu druk bezig met het printen van een wallmount voor de oplader & accu.
1e poging faalde omdat de 700wh accu iets groter is dan de andere accu's. Dus 20 uur printen down the drain.
[ Voor 9% gewijzigd door kingtim op 12-08-2023 20:29 . Reden: aanvulling 3d printer. ]
8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort
Ik lees daar alleen geen vrolijke dingen over. Ja je weet waar je gejatte fiets staat, maar dan? Politie wil er niet achteraan en zelf 'terug stelen' is strafbaar. Het gaat zelf zo ver dat als iemand anders te goeder trouw jouw fiets gekocht heeft van de dief diegene de rechtmatige eigenaar is. Ook als jij kunt aantonen dat het jouw fiets was.Hooglander1 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:36:
[...]
Ik ben erg blij dat mijn fietsenmaker die optie uit mijn hoofd gepraat heeft en een 3rd party GPS module heeft aangeraden. Die verdient zichzelf terug qua korting op de verzekering en een fijne piece of mind dat de fiets niet zomaar weg kan zijn.
Dus ik heb gekozen voor een goed slot en een verzekering die geen tracker eist (Unive). Dan hoop ik dat hij niet gejat wordt en mocht dat wel gebeuren dan krijg ik iig de eerste x jaar de nieuwwaarde terug. In plaats van een juridisch probleem, of ruzie met een crimineel
Held, Ik had deze al wel gevonden. Maar overal staat "niet op voorraad" dus ik dacht met m'n domme kop "niet bestelbaar". Maar na heen-en-weer mailen (na jou comment) blijkt dat dat gewoon is omdat ze geen levertijden kunnen garanderen. Het kan wel nog gewoon.
Nu benieuwd of het gaat lukken: officieel heb ik geen sleutelkaartje gekregen bij m'n lovens (maar wel een sleutelcode...) We gaan het zien!
EDIT: Dikke complimenten voor de mensen van fietsslot.nl. Maar helaas: Het is niet mogelijk om een gelijksluitend kettingslot te krijgen voor het ringslot wat op de lovens zit. Enige optie zou dan zijn om ringslot & accuslot te vervangen. Maar dat wordt wel gelijk een duur grapje.
[ Voor 19% gewijzigd door kingtim op 13-08-2023 19:23 . Reden: Update adhv. fietsslot.nl ]
@kingtim
ja het is wat onduidelijk maar als je die lap text doorgaat staat er
Is insteekketting voor jou trouwens geen optie?
ja het is wat onduidelijk maar als je die lap text doorgaat staat er
Bij mijn fiets zat een abus oneKey slot voor de accu maar abus kan geen OneKey leveren in het formaat van de dikke fietsband…. Voor mij dus ook helaas dubbele sleutelHet product staat bij het bestellen standaard op ‘uitverkocht’, maar ook dat is logisch; het betreft immers letterlijk een uniek slot waarvan er nog niet een ander bestaat. Bestellen is echter geen probleem: de opdracht daartoe wordt meteen in werking gesteld.
Is insteekketting voor jou trouwens geen optie?
CISSP! Drop your encryption keys!
@laurens0619
Heb jij 2 sleutels voor 1 fiets? (Ringslot heeft een andere sleutel dan accu slot?). Want dat is voor mij wel goed geregeld.
Ik vraag me dan af hoe/wie er bepaalt welk slot er op zo'n fiets komt.
Insteekslot kan ook natuurlijk altijd, maar wil regenhuif en bak aan mn voorgevel vastzetten dus daar moet een los slot voor.
Dat en zo'n insteekslot interpreteer ik altijd als "minder veilig". Of dat nou echt klopt weet ik niet, maar is een onderbuikgevoel.
Heb jij 2 sleutels voor 1 fiets? (Ringslot heeft een andere sleutel dan accu slot?). Want dat is voor mij wel goed geregeld.
Ik vraag me dan af hoe/wie er bepaalt welk slot er op zo'n fiets komt.
Insteekslot kan ook natuurlijk altijd, maar wil regenhuif en bak aan mn voorgevel vastzetten dus daar moet een los slot voor.
Dat en zo'n insteekslot interpreteer ik altijd als "minder veilig". Of dat nou echt klopt weet ik niet, maar is een onderbuikgevoel.
@kingtim
Jup mijn fiets werd zonder ringslot geleverd. Die heb ik dus zelf gekocht met helaas een aparte sleutel.
Ik kreeg er wel de Onkey code bij om bij te bestellen, heb jij die niet?
Jup mijn fiets werd zonder ringslot geleverd. Die heb ik dus zelf gekocht met helaas een aparte sleutel.
Ik kreeg er wel de Onkey code bij om bij te bestellen, heb jij die niet?
[ Voor 24% gewijzigd door laurens0619 op 14-08-2023 07:42 ]
CISSP! Drop your encryption keys!
@laurens0619 Nope, fiets geleverd met matchend ringslot en accuslot. Maar niet onekey compatibel (Abus Amparo serie).
Wel een sleutelnummer erbij (beginnend met een T). Maar daar is het niet mogelijk om extra sloten voor te bestellen.
Wel een gemiste kans van Lovens/de leverancier overigens. Als ik toch al een fiets van bijna 8000 euro koop wil ik best wel een beetje meer betalen zodat ik niet met een giga-sleutelbos rond hoef te lopen.
Wel een sleutelnummer erbij (beginnend met een T). Maar daar is het niet mogelijk om extra sloten voor te bestellen.
Wel een gemiste kans van Lovens/de leverancier overigens. Als ik toch al een fiets van bijna 8000 euro koop wil ik best wel een beetje meer betalen zodat ik niet met een giga-sleutelbos rond hoef te lopen.
Heb jij hier een bron (of wetsartikel) bij? Voor zover is iemand die de fiets te goeder trouw kocht niet schuldig aan heling, maar absoluut geen rechtmatige eigenaar en zou je wel degelijk jouw eigendom terug krijgen.Devil schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 23:00:
[...]
Het gaat zelf zo ver dat als iemand anders te goeder trouw jouw fiets gekocht heeft van de dief diegene de rechtmatige eigenaar is. Ook als jij kunt aantonen dat het jouw fiets was.
Artikel 3:86 van het Burgerlijk Wetboek regelt de verkrijging van een goed van een niet-rechthebbende. In het geval van een eigenaar die zijn goed is verloren door diefstal, is dit artikel van toepassing op de situatie waarin een derde persoon, te goeder trouw, het gestolen goed heeft verkregen.ernie2 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 23:59:
[...]
Heb jij hier een bron (of wetsartikel) bij? Voor zover is iemand die de fiets te goeder trouw kocht niet schuldig aan heling, maar absoluut geen rechtmatige eigenaar en zou je wel degelijk jouw eigendom terug krijgen.
Artikel 3:86 BW stelt dat iemand die te goeder trouw een goed verkrijgt van iemand die niet bevoegd is om het over te dragen, onder bepaalde omstandigheden toch eigenaar kan worden. Dit kan dus van toepassing zijn op de situatie waarin de gestolen fiets door een derde persoon te goeder trouw wordt gekocht van de dief.
Helaas zijn dit soort gevallen nooit zwart-wit en zul je als de nieuwe eigenaar niet meewerkt moeten procederen. Tussendoor kan de politie wel de fiets in beslag nemen om bijvoorbeeld onderzoek te doen naar mogelijke heling ed. Heel veel gezeik en gedoe en dan moet je nog maar hopen dat je je fiets onbeschadigd terug krijgt.
Ik heb intussen een bos met drie sleutels en een hoesje voor de Kiox.kingtim schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 08:10:
@laurens0619 Nope, fiets geleverd met matchend ringslot en accuslot. Maar niet onekey compatibel (Abus Amparo serie).
Eén sleutel voor beugelsot+accuslot.
Eén sleutel voor ART 4 motorslot (voor de deur aan beugel)
Eén sleutel voor ART 2 lang kettingslot (voor in de stad)
Went vanzelf.
Had ook een hoesje voor de Kiox aan de sleutels hangen, maar heb gemerkt dat ik het schermpje van de Kiox eigenlijk maar zelden erop zet. Meestal fietsen we zonder en ligt ie thuis ergens in de la. De ledjes zeggen me genoeg qua accu en stand van de ondersteuning. Scheelt dus ook weer een hoesje aan de sleutelbos.
Dat het gaat wennen: vast. Maar voor mij voelt het als een auto kopen & vervolgens sleutels krijgen voor de deur links, deur rechts & de achterbak.Skv schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:49:
[...]
Ik heb intussen een bos met drie sleutels en een hoesje voor de Kiox.
Eén sleutel voor beugelsot+accuslot.
Eén sleutel voor ART 4 motorslot (voor de deur aan beugel)
Eén sleutel voor ART 2 lang kettingslot (voor in de stad)
Went vanzelf.
Zeker omdat dit gewoon een heel makkelijk oplosbaar "probleem" is voor vrij minimale meerprijs (zeker in het totaalplaatje gezien, mijn 1e auto was goedkoper dan deze lovens...).
Om eerlijk te zijn wist ik niet dat je überhaupt zonder Kiox de fiets kan gebruiken..Chriztiaan schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 13:52:
Had ook een hoesje voor de Kiox aan de sleutels hangen, maar heb gemerkt dat ik het schermpje van de Kiox eigenlijk maar zelden erop zet. Meestal fietsen we zonder en ligt ie thuis ergens in de la. De ledjes zeggen me genoeg qua accu en stand van de ondersteuning. Scheelt dus ook weer een hoesje aan de sleutelbos.
Ja ik heb dit vandaag ook voor de eerste keer ervaren.puinhoop71 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 19:30:
...
Mijn vraag is nu of er meer Lovens-bezitters zijn die deze klacht herkennen? Ik wil namelijk, voordat ik contact op neem met Lovens, helder hebben of dit exemplarisch is of niet. Bij voorbaat wil ik jullie alvast bedanken voor de reacties.
Maar ik heb het enkel als er een kind (16 kg) in de bak zit en als we rond de 25kmh rijden.
Zonder lading heb ik het nog niet kunnen reproduceren.
Als ik de Kiox niet opzet (automaat) dan trapt hij wel, maar duidelijk in een heel lage versnelling. Weinig weerstand, maar je raakt ook nauwelijks vooruitSkv schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 19:24:
[...]
Om eerlijk te zijn wist ik niet dat je überhaupt zonder Kiox de fiets kan gebruiken..
Misschien wel specifiek iets voor de automaat, geen idee hoe de handgeschakelde versie werkt.
Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje
Yes, dat is precies ook mijn ervaring. Ik heb ook een automaat (Explorer 65). Geen Kiox is geen motorondersteuning en geen wisseling in versnellingen..Borromini schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:02:
[...]
Als ik de Kiox niet opzet (automaat) dan trapt hij wel, maar duidelijk in een heel lage versnelling. Weinig weerstand, maar je raakt ook nauwelijks vooruit. En hij schakelt duidelijk ook niet op (of biedt trapondersteuning), de ondersteuning blijft afwezig, ook als je wat snelheid maakt.
Misschien wel specifiek iets voor de automaat, geen idee hoe de handgeschakelde versie werkt.
[ Voor 7% gewijzigd door Skv op 17-08-2023 10:12 ]
Wij hebben de S75 auto, daar werkt ook de automatische versnelling prima zonder het display. Denk ook niet dat dat iets uit zou moeten maken, want de Kiox maakt (nog) geen verbinding met de automatische versnelling.Borromini schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 22:02:
[...]
Als ik de Kiox niet opzet (automaat) dan trapt hij wel, maar duidelijk in een heel lage versnelling. Weinig weerstand, maar je raakt ook nauwelijks vooruit. En hij schakelt duidelijk ook niet op (of biedt trapondersteuning), de ondersteuning blijft afwezig, ook als je wat snelheid maakt.
Ah, gevonden. Het hoort bij upgrade van de nieuwere versies: "Met het Bosch Kiox display heeft u overzicht over uw rit en bereik. Deze elektrische bakfiets kan nu ook gebruikt worden zonder display"
[ Voor 12% gewijzigd door Chriztiaan op 17-08-2023 10:15 ]
Ik heb vorige week een software update binnengekregen voor onze S75 (dus met het smart system). Het viel me daarna op dat de melding als je de fiets uitzet niet meer tot ziens aangeeft, maar tot viens. Goede kwaliteitscontrole bij Bosch...
Ze hebben ook de functie van de select knop weggehaald (eerder kon je hiermee een alternatief info scherm oproepen). Deze is wellicht alvast vrijgemaakt om voor de eshift integratie van de Enviolo automaat ingezet te worden. Die upgrade komt hopelijk snel - ik vind die separate hendel voor de Enviolo maar onhandig...
Ze hebben ook de functie van de select knop weggehaald (eerder kon je hiermee een alternatief info scherm oproepen). Deze is wellicht alvast vrijgemaakt om voor de eshift integratie van de Enviolo automaat ingezet te worden. Die upgrade komt hopelijk snel - ik vind die separate hendel voor de Enviolo maar onhandig...
Ik heb de adapterplaat en de pannier tubes besteld, dan kan ik mijn Ortlieb panniers gewoon gebruiken. Op de plaat zelf kan dan nog een krat bijvoorbeeld.Karebare schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 16:12:
We hebben sinds een jaar de Lovens 65, heel tevreden van. Sinds kort ook bagagedrager op geïnstalleerd en ik merk pas na installatie dat dit een gewone bagegdrager is met een MIK HD adapter op gelast. Gevolg: geen enkele normale fietstas past hier op volgens mij. Iemand ervaring mee of ideeën?
Vandaag de steco buggy mee:https://www.steco.nl/producten/buggy-mee op onze s75 met bagagedrager geïnstalleerd: Past helaas niet helemaal. Het onderste deel kan niet met het standaard bijgeleverde montagemateriaal vastgezet worden. Heb het nu opgelost met tie-wraps (wat voor dit onderste deel wel goed moet gaan denk ik. Anders moet ik wat stevigere gaan regelen).
[ Voor 0% gewijzigd door kingtim op 23-08-2023 08:37 . Reden: Linkje gefixt ]
FYI, dit werkt voor geen meter. De adapterplaat waarop de pannier tubes gemonteerd kunnen worden, is alleen geschikt voor niet MIK-bagagedragers. Voor de wel MIK-bagagedragers zoals die op de Lovens gemonteerd is er geen enkele mogelijkheid die panniertubes te monteren, dan wel een beetje een normale (enkele) fietstas zonder MIK-systeem te monteren.FirePuma142 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 15:13:
[...]
Ik heb de adapterplaat en de pannier tubes besteld, dan kan ik mijn Ortlieb panniers gewoon gebruiken. Op de plaat zelf kan dan nog een krat bijvoorbeeld.
Dan komt er nog bij dat het MIK-systeem echt heel erg matig is gedocumenteerd, dus je kunt er via de website voor je bestelt niet heel veel wijzer van worden. Voor mij achteraf wel een minpunt, je wordt min of meer in de walled garden van MIK opgesloten voor bagagedrageraccessoires.
Het valt me op dat de trappers van de Lovens spekglad worden als het regent.
Hebben jullie die ervaring ook? En een oplossing om de grip te verhogen, danwel trappers te vervangen?
Hebben jullie die ervaring ook? En een oplossing om de grip te verhogen, danwel trappers te vervangen?
Wat voor een zool had je onder je schoen toen het regende? Rubber, plastic en wat was het profiel van die zool?
@Snow_King Heb voor je gekeken: de mijne zit inderdaad andersom.
Bedankt! Ik vermoedde al dat deze verkeerd zit. Dan draai ik hem eventjes om.kingtim schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:32:
Nee, daar heb ik geen last van. Ik draag veelal sneakers als ik met de kinderen fiets en ervaar dit dan niet.Skv schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 14:15:
Het valt me op dat de trappers van de Lovens spekglad worden als het regent.
Geen idee welke software versie ik heb, maar die van mij zegt: VAARWELjohn5951 schreef op donderdag 17 augustus 2023 @ 13:33:
Ik heb vorige week een software update binnengekregen voor onze S75 (dus met het smart system). Het viel me daarna op dat de melding als je de fiets uitzet niet meer tot ziens aangeeft, maar tot viens. Goede kwaliteitscontrole bij Bosch...

...less is more
Maar dan zit het logo ondersteboven, het lijkt zo bedoelt (en zit bij mij ook zo), is ook makkelijker in te pluggen op deze manier (anders ziet het klepje in je line of sight met de connector waar die in moet)kingtim schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 20:32:
Zie ondertitel
@Dentheman , Ik weet ook niet wat ik je moet vertellen. Bij mijn S75 auto zit hij zo gemonteerd: logo'tje lijkt rechtop te zitten. Wat me wel opvalt is dat het klepje nooit volledig open kan.
Heb deze poort verder nog niet echt gebruikt overigens. Dus over ease-of-use kan ik niks zeggen.
:strip_exif()/f/image/eTyL0tJD5REsjAFjpDxe86pa.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb deze poort verder nog niet echt gebruikt overigens. Dus over ease-of-use kan ik niks zeggen.
:strip_exif()/f/image/eTyL0tJD5REsjAFjpDxe86pa.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/1eRtAKRM6D8e1rONTXLjpyVs.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 0% gewijzigd door kingtim op 29-08-2023 19:45 . Reden: Even wat kleinere plaatjes... ]
Hoor niet zo, moet andersom gemonteerd, hier is het andersom. Is ook logischer bij regen.Snow_King schreef op maandag 28 augustus 2023 @ 13:46:
[Afbeelding]
Zit bij iedereen dit klepje "op zijn kop" bij de laadpoort?
Lijkt mij dat een dergelijke klepje niet zo hoort te zitten? Nu laden wij de fiets altijd in de garage waar het droog is, maar het is wel eens gebeurd dat deze per ongeluk open stond terwijl de fiets in de regen stond.
@Borromini Ja, batterij haal ik er vrijwel altijd uit.
Fiets staan niet in een schuurtje ofzo. En vrees dat de accu gejat gaat worden. (Want goedkoop is zon accu nou niet echt te noemen...)
Te paranoïde denk je?
Fiets staan niet in een schuurtje ofzo. En vrees dat de accu gejat gaat worden. (Want goedkoop is zon accu nou niet echt te noemen...)
Te paranoïde denk je?
Nee hoor, des te meer omdat veel verzekeringen de batterij ook niet lijken te dekken.
Met de discussie over dat klepje dacht ik dat je 'm eraf haalde om te laden elke keer, alleen daarvoor leek het mij wat omslachtig. Bij ons kan ie binnen staan dus ik plug 'm in via die klep.
Met de discussie over dat klepje dacht ik dat je 'm eraf haalde om te laden elke keer, alleen daarvoor leek het mij wat omslachtig. Bij ons kan ie binnen staan dus ik plug 'm in via die klep.
Hier in de buurt staan diverse Lovens en Urban Arrows. Die hebben een Lockride. Heb er zelf ook een gekocht en geïnstalleerd. Maakt de kans op diefstal van de accu allicht wat kleiner. Ik laat mijn accu er 's nachts gewoon in zitten (tenzij hij moet laden).kingtim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 06:33:
@Borromini Ja, batterij haal ik er vrijwel altijd uit.
Te paranoïde denk je?
https://www.lockride.nl/product-page/defender
[ Voor 7% gewijzigd door Skv op 30-08-2023 16:50 ]
Die zit er bij ons ook op. Voor de korte stallingsmomenten of overdag in de voortuin heb ik ook een ART4 remschijfslot gekocht. Voor langer stallen gebruiken we een ketting.Skv schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 16:48:
[...]
Hier in de buurt staan diverse Lovens en Urban Arrows. Die hebben een Lockride. Heb er zelf ook een gekocht en geïnstalleerd. Maakt de kans op diefstal van de accu allicht wat kleiner. Ik laat mijn accu er 's nachts gewoon in zitten (tenzij hij moet laden).
https://www.lockride.nl/product-page/defender
Ik verwacht dat de bakfietsdief een bakfiets met Lockride, regulier slot en schijfremslot een heel stuk eerder laat staan dan een met alleen een regulier slot, dat zie ik hier ook met regelmaat.
Lockride naar gekeken: die 180 euro mij niet helemaal waard: zo veel moeite is 't niet om een slot er uit te halen s'avonds.
Verder staat hij op 't moment nog telkens achter: maar zodra ik een anker in de voorgevel heb gezet komt ie daar te staan. (nog steeds zonder accu).
Denk verder overigens dat ik het sentiment van @FirePuma142 deel: zolang je fiets beter beveiligd is dan die van je buurman hoef je niet snel zorgen te maken. Jammer dat mijn buurt bestaat uit allemaal beveiligingsbewuste juppen
. Dikke ketting aan de voorgevel & accu er uit is vrijwel de standaard.
Verder staat hij op 't moment nog telkens achter: maar zodra ik een anker in de voorgevel heb gezet komt ie daar te staan. (nog steeds zonder accu).
Denk verder overigens dat ik het sentiment van @FirePuma142 deel: zolang je fiets beter beveiligd is dan die van je buurman hoef je niet snel zorgen te maken. Jammer dat mijn buurt bestaat uit allemaal beveiligingsbewuste juppen
Hier is de standaard: muurbeugel met ketting en lockride met de accu er in.kingtim schreef op woensdag 30 augustus 2023 @ 17:49:
Lockride naar gekeken: die 180 euro mij niet helemaal waard: zo veel moeite is 't niet om een slot er uit te halen s'avonds.
Denk verder overigens dat ik het sentiment van @FirePuma142 deel: zolang je fiets beter beveiligd is dan die van je buurman hoef je niet snel zorgen te maken. Jammer dat mijn buurt bestaat uit allemaal beveiligingsbewuste juppen. Dikke ketting aan de voorgevel & accu er uit is vrijwel de standaard.
Ik heb zelf een ART-4 ketting om me te onderscheiden. ;-) En doe 's avonds als enige de regenhoes er overheen. De UA van mijn buren is eerder dit jaar al gejat. Die stond enkel op het beugelslot.
Is er iemand die weleens geprobeerd heeft de regenhuif icm een maxicosi te gebruiken? Bij mij lijkt de maxicosi te hoog te zijn om de huif er nog overheen te krijgen, of doe ik iets fout?
Bij mij paste het precies ('oude' huif), het was wel een gefrommel om de maxicosi erop - of eraf te halen.ernie2 schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 01:44:
Is er iemand die weleens geprobeerd heeft de regenhuif icm een maxicosi te gebruiken? Bij mij lijkt de maxicosi te hoog te zijn om de huif er nog overheen te krijgen, of doe ik iets fout?
Zie ondertitel
Aanvulling op eerdere vraag over stuiterend voorwiel.... Bleek zoals ik zelf al vermoedde te gaan om de afstelling van de kabels die verantwoordelijk zijn voor het goed functioneren van het stuursysteem. Wel apart dat de ene fietsenmaker (ik zal niet shamen) mij als zeurende klant bestempeld, waar de ander letterlijk binnen een paar seconden weet te vertellen dat het aan de kabels ligt! Voor de mensen uit Leiden en omstreken... Het bedrijf TRAPPERS is van harte aan te raden. Wat een service, klantvriendelijkheid en kennis!!! Heren van Trappers, bedankt dat ik klant bij jullie mocht worden. Sindsdien is het rijden op mijn Lovens weer een feest!
En zit de beugel (handvat) van de maxicosi er dan nog steeds boven? Als ik met de nieuwe huif de beugel omhoog laat dan krijg ik hem met geen mogelijkheid onder de huid. Wellicht is de nieuwe huif iets lager danDentheman schreef op vrijdag 1 september 2023 @ 08:05:
[...]
Bij mij paste het precies ('oude' huif), het was wel een gefrommel om de maxicosi erop - of eraf te halen.
Hier exact hetzelfde. Handvat moet naar achteren om ‘m erin en eruit te halen. Eruit halen zelf gaat ook niet heel soepel, maar dat komt waarschijnlijk omdat de beugels zijn bevestigd zonder de maxi-cosi erin. Heb er nu permanent een in staan.ernie2 schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 21:27:
[...]
En zit de beugel (handvat) van de maxicosi er dan nog steeds boven? Als ik met de nieuwe huif de beugel omhoog laat dan krijg ik hem met geen mogelijkheid onder de huid. Wellicht is de nieuwe huif iets lager dan