Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-04 20:49
_Slick_Rick_ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:32:
[...]

Voor wat het waard is, ik hoop met je mee.
En goed dat je het zegt; ik had namelijk al het idee dat de satellietbediening aan het stuur geen verbinding had met de unit op de naaf. Zal ongetwijfeld komen omdat ik tijdens het fietsen dit aan het uitproberen was en geen merkbaar verschil kon waarnemen.

[...]

Nog niet echt problemen mee gehad eerlijk gezegd (S75 Auto).
Wel als ik de boordcomputer aanzet zonder dat ik de flow app op de telfoon heb opgestart > Dan blijven de leds van de boordcomputer wit knipperen/ verbinding zoeken.
Als ik vervolgens de boordcomputer uit en weer aan zet maakt die (tot nu toe altijd) direct verbinding.
Om dit te omzeilen > volgorde hanteren. Eerst de app opstarten en daarna de fiets aanzetten. Dan is het nog altijd goed gegaan.

Wat ik wel irritant vind, en dat is een beetje een vergelijkbaar werkwijze handeling;
Gebruik nu de tel i.p.v. de Kiox 300 computer.
In de flow app moet ik voordat ik ga fietsen het rijscherm aanzetten (met de weergave gegevens/ bediening met boordcomputer/ routebeschrijving). Als je eenmaal fietst kun je in de app niet naar rijscherm switchen. |:( Third world problems I know, maar softwarematig wel kneiter irritant.
Wellicht inderdaad de volgorde - meestal connect de telefoon wel zonder de app op te starten, maar soms doet het inderdaad niks. Wel irritant dat ik elke keer m'n telefoon en de app moet openen. Vreemde bug. Zal wellicht met een power saving feature op de telefoon te maken hebben dat die geen actieve bluetooth verbinding maakt als de app niet draait. Probleem nooit met andere bluetooth apparaten gehad (headset, auto, horloge, etc).

Wat voor mij ook lastig werkt, is het wisselen tussen telefoons (gebruik fiets samen met vriendin) - soms werkt dit pairen van de nieuwe telefoon direct, soms is het nodig om de hele app uit te loggen / fiets te verwijderen om een nieuwe telefoon gekoppeld te krijgen. Lastig als je dagelijks samen gebruik van fiets wilt maken. Zou toch mogelijk moeten zijn om meerdere bluetooth apparaten te kunnen pairen of om het wisselen meer dummy proof te maken...

Ach ja, fiets is verder wel een fijne fiets - soms alleen wat hoofdpijn met het Bosch systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-04 09:30
Nog even een vraag over de verzekering. Gisteren mijn Lovens mogen ontvangen en in de fietsenwinkel een polis bij fietszeker afgesloten. Vanochtend de polis ontvangen.

Zojuist een extra mail met de volgende aanvulling:
Beveiliging
Als de fiets in de tijdsperiode tussen 22:00 en 07:00 uur niet wordt gebruikt, dan is er alleen dekking voor diefstal als de fiets in een afgesloten ruimte staat. Voorbeelden van een afgesloten ruimte is een berging, schuur of kelder. Bij diefstal moeten er sporen van inbraak aan de ruimte overgelegd kunnen worden. Is stalling in een afgesloten ruimte niet mogelijk dan dient de fiets op slot te staan met een extra ART slot. En u dient dan ook altijd de accu in huis te bewaren!
Zijn er verzekeringen die deze eis niet hebben? De bakfiets past niet in mijn schuurtje namelijk. Ook bijzonder trouwens als ik hem snachts in de stad parkeer en in de kroeg zit is hij wel verzekerd, als ik hem thuis in een afgesloten tuin, vastgemaakt aan een muur.

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

funk-e schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 13:44:
Nog even een vraag over de verzekering. Gisteren mijn Lovens mogen ontvangen en in de fietsenwinkel een polis bij fietszeker afgesloten. Vanochtend de polis ontvangen.

Zojuist een extra mail met de volgende aanvulling:

[...]

Zijn er verzekeringen die deze eis niet hebben? De bakfiets past niet in mijn schuurtje namelijk. Ook bijzonder trouwens als ik hem snachts in de stad parkeer en in de kroeg zit is hij wel verzekerd, als ik hem thuis in een afgesloten tuin, vastgemaakt aan een muur.
Dit betekent toch dat hij gewoon buiten mag staan (je hebt immers geen schuurtje), mits je 'm maar gewoon op slot zet en een extra ART-kabelslot daarnaast gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Skv schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:40:
[...]

Dit betekent toch dat hij gewoon buiten mag staan (je hebt immers geen schuurtje), mits je 'm maar gewoon op slot zet en een extra ART-kabelslot daarnaast gebruikt.
Ik lees hier dat hij dus niet buiten mag staan:

Voorbeelden van een afgesloten ruimte is een berging, schuur of kelder.

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:08
@funk-e
Is stalling in een afgesloten ruimte niet mogelijk dan dient de fiets op slot te staan met een extra ART slot.
Ik interpreteer dit als: gewoon vastmaken met ART slot buiten en je bent gedekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 08:07
Zo lees ik het ook hoor. Binnen zetten. Lukt dat niet? Dan extra ART2 slot.

Waar ik alleen over twijfel is of je hm dan ook vast moet zetten aan een anker in de muur ofzo.

Ik ga trouwens voor verzekering bij Unive. Lees ik hier weinig over maar is volgens mij de goedkoopste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:51
Unive kan ik alleen afsluiten als ik daar al verzekeringen heb lopen. Als ik dat aanvink, dan is het inderdaad een voordelige verzekering.
Ik kies waarschijnlijk voor ANWB, die is 14€ per maand in ons geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbas-nl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-04 23:59
Vandaag onze S75 automaat mogen ontvangen! Een fietsenwinkel had er zowaar twee op voorraad. Wij hebben de verzekering bij ENRA en die is (in ons geval) een stuk goedkoper dan de ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-04 20:08
stokmeister schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 20:44:
Unive kan ik alleen afsluiten als ik daar al verzekeringen heb lopen. Als ik dat aanvink, dan is het inderdaad een voordelige verzekering.
Ik kies waarschijnlijk voor ANWB, die is 14€ per maand in ons geval.
Hoe kom je uit op €14? Ik kom bij anwb uit op €44… Heb zelf het idee dat Allianz het goedkoopste is, of Unigarant via pricewise (niet doorlopend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
goodfella schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 18:54:
@funk-e

[...]

Ik interpreteer dit als: gewoon vastmaken met ART slot buiten en je bent gedekt.
Haha blijkbaar heb ik 4 keer over deze regel heen gelezen. Terwijl ik dit nota bene zelf heb gecopy-paste. |:(

...less is more

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funk-e
Shifty47 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:10:
Zo lees ik het ook hoor. Binnen zetten. Lukt dat niet? Dan extra ART2 slot.

Waar ik alleen over twijfel is of je hm dan ook vast moet zetten aan een anker in de muur ofzo.

Ik ga trouwens voor verzekering bij Unive. Lees ik hier weinig over maar is volgens mij de goedkoopste.
Ik zit bij Allianz (fietszeker) voor 13/mnd (3jarig contract) Alleen diefstal.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Pepper92 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Hoe kom je uit op €14? Ik kom bij anwb uit op €44… Heb zelf het idee dat Allianz het goedkoopste is, of Unigarant via pricewise (niet doorlopend)
Schade is €2,94 en diefstal is €7,44, daarnaast is de pechhulp €1,30, maar denk eigenlijk niet dat pechhulp nodig is. Postcode gebied is 1566. Ik krijg nog €0,59 korting omdat ik er al een verzekering heb lopen.

Unigarant en Kingpolis kwam rond hetzelfde bedrag uit. Bij Kinkpolis zit er dan ook ongevallen bij.
Fietszeker omgerekend €16 pm
Enra ook rond de €15 maar daar komt dan nog de GPS met maandelijkse kosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
Ben voor de gein eens andere postcodes in gaan voeren. Wat een verschil tussen postcodes zeg.

Edit: quote verwijderd

[ Voor 76% gewijzigd door Pepper92 op 02-06-2023 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
Pepper92 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 08:40:
Ben voor de gein eens andere postcodes in gaan voeren. Wat een verschil tussen postcodes zeg.

Edit: quote verwijderd
ben benieuwd, hoe groot is het prijsverschil tussen amsterdam en een dorp?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
john5951 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:38:
[...]
Ook moet je die Enviolo aanzetten binnen x minuten na starten van de fiets, anders maakt de bediening geen verbinding met de naaf...
wat is dit trouwens voor halfbakken oplossing? Ik begreep al niet dat het ding bleef knipperen en dat ik geen verschil kon ontdekken hoe vaak ik ook op +5 en -5 drukte.

Dus als je dat ding niet vooraf aan een rit activeert, moet je eerst weer stoppen, alles uitzetten en dan de controller aanzetten om verbinding te krijgen
?

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Pfff ik ben wel blij dat ik dit gelezen heb. Wilde voor een S75 gaan, maar als ik wil fietsen dan wil ik hem gewoon aanzetten en gaan. Heb geen zin in een heel ritueel met apps koppelen, in de juiste volgorde aanzetten, los je versnellingen koppelen aan de controller, omdat het anders niet werkt. Of een fiets waar je niet mee weg kunt, omdat je telefoon geen verbinding heeft. Laat staan als je de fiets samen met je partner gebruikt. Doe normaal, hoe durf je zo'n halfbakken oplossing te verkopen :X :X 8)7 |:(

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Devil Dat is inherent aan de Bosch oplossing. Bij andere (bak)fietsen met het nieuwe Bosch systeem en een Enviolo AUTOMAAT heb je exact hetzelfde. Dat is helaas niet iets waar Lovens op het moment heel veel aan kan doen, lijkt me...

Je kan ook voor de 'reguliere' Enviolo gaan en de automaat dan maar laten zitten voor wat het is? Dan kun je lekker draaien aan het stuur.. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbas-nl
funk-e schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:35:
[...]

Wij wonen ook in de randstad buiten Rotterdam. Voor dezelfde verzekering in Rotterdam waren wij zeker 3x zoveel kwijt. Dit was ook zo voor de andere grote steden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

JanHenk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:34:
@Devil Dat is inherent aan de Bosch oplossing. Bij andere (bak)fietsen met het nieuwe Bosch systeem en een Enviolo AUTOMAAT heb je exact hetzelfde. Dat is helaas niet iets waar Lovens op het moment heel veel aan kan doen, lijkt me...

Je kan ook voor de 'reguliere' Enviolo gaan en de automaat dan maar laten zitten voor wat het is? Dan kun je lekker draaien aan het stuur.. :)
Wat ze zouden kunnen doen is niet overschakelen op een nieuw systeem dat eigenlijk niet werkt. Dus of geen nieuwe model, of alleen een S versie zonder automatic. Nu creëer je voor veel mensen toch een negatieve ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-04 20:49
funk-e schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:45:
[...]

wat is dit trouwens voor halfbakken oplossing? Ik begreep al niet dat het ding bleef knipperen en dat ik geen verschil kon ontdekken hoe vaak ik ook op +5 en -5 drukte.

Dus als je dat ding niet vooraf aan een rit activeert, moet je eerst weer stoppen, alles uitzetten en dan de controller aanzetten om verbinding te krijgen
?
Yup, dat is wel mijn ervaring. Ik was ook als een idioot op die knopjes aan het drukken zonder verschil te merken. Met trial en error er achter gekomen dat je dat ding vrij snel na aanzetten moet activeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
funk-e schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:35:
[...]

Wat ik noemde bij de ANWB (45 vs 15) was het verschil tussen genoemde postcodegebied (1566) en Groningen stad. Gelukkig doen niet alle verzekeringen aan zulke absurde verschillen.

Zojuist de knoop doorgehakt en ook een Lovens besteld. Was nog even aan het dubben omdat de bak van de Urban Arrow wel echt groter is qua binnenmaat, maar de vering id daar een gemist. We zijn voor de 65 gegaan, groene bankjes met zwarte zitting. Meerprijs voor de S75 was het me niet waard - hij kon me daar veel minder ‘korting’ op geven. Het hele smart-gedeelte hoeft van mij niet. Zag bij een Duitse YouTube video wel dat ook de gordels mogelijk veranderd zouden worden bij de nieuwere modellen (?), dus daar grijp ik misschien naast denk ik. Lees hier verder geen problemen met de ‘oude’ gordels.

Qua verzekering ga ik denk ik toch voor Unigarant aflopende verzekering van 5 jaar via Pricewise. Verkoper wees me erop dat de doorlopende verzekeringen nog wel eens in prijs kunnen stijgen gedurende de looptijd. Voordeel van Unigarant is dat een tweede slot niet noodzakelijk is (wel meebesteld & gaat thuis voor de deur zeker gebruikt worden) en dat ook accu gewoon is meeverzekerd bij losse diefstal, zonder extra accuslot. Tenminste als ik de voorwaarden goed lees. Fietsenmaker zelf biedt ook nog Kingpolis (2e slot noodzakelijk, ook nog eens aan nagelvast object of boom) en Fietszeker (accuslot vereist). Die laatste is ook nog een overweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Devil schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 14:59:
[...]

Wat ze zouden kunnen doen is niet overschakelen op een nieuw systeem dat eigenlijk niet werkt. Dus of geen nieuwe model, of alleen een S versie zonder automatic. Nu creëer je voor veel mensen toch een negatieve ervaring.
Ach in de IT komt men daar toch ook mee weg? :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:10
Devil schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 13:51:
Pfff ik ben wel blij dat ik dit gelezen heb. Wilde voor een S75 gaan, maar als ik wil fietsen dan wil ik hem gewoon aanzetten en gaan. Heb geen zin in een heel ritueel met apps koppelen, in de juiste volgorde aanzetten, los je versnellingen koppelen aan de controller, omdat het anders niet werkt. Of een fiets waar je niet mee weg kunt, omdat je telefoon geen verbinding heeft. Laat staan als je de fiets samen met je partner gebruikt. Doe normaal, hoe durf je zo'n halfbakken oplossing te verkopen :X :X 8)7 |:(
Ik snap dat je dit zegt na het lezen hier.
Maar wil het wel even een beetje in perspectief plaatsen; dat ik ondanks dat heel erg tevreden ben over de Lovens.
En ik zou ondanks de wat ‘wonky’ verstelling van Cadans, nog altijd voor de Auto variant kiezen.
Zoals ik in review al aangaf; ben echt positief verrast door het gemak van de Automatique. Niet handelen of corrigeren van de versnelling, heerlijk!

Zoals @JanHenk hierboven ook aangeeft; zijn de aangegeven problemen inherent aan het nieuwe kiox 300 systeem.
Zelf ondervind ik dusver niet zo veel problemen met de verbinding met de telefoon, puur een volgorde kwestie, en dat is meer een onhandigheid.
Schat in dat veel gebruikers het fijner vinden om enkel het bijgeleverde kiox 300 scherm te gebruiken, in dat geval heb je er sowieso geen last van.

Dus is het onhandig? Jazeker. Maar voor mij wegen de voordelen veel zwaarder dan de nadelen.
Daarbij; of je er überhaupt last van hebt is al afhankelijk van je specifieke gebruik.

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Een 65 met automaat kopen dus, als je die nog kan vinden 8). Die automaat is echt wel een gemak, en die oudere Kiox is gewoon inklikken en gaan.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stokmeister
Gisteren is onze grijze Lovens 65 auto geleverd. Mooie fiets, nu fietsen mijn vriendin en ik eindelijk hetzelfde tempo, zij op de bakfiets met de kleine in de maxi cosi en ik op mijn normale fiets 😄.
Nu nog even opzoek naar een goede telefoonhouder voor op het stuur. Ik had nog een sp connect houder liggen, maar de diameter van het stuur is te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDH1
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-01-2024
Hallo allemaal,

Wat leuk om al jullie reacties te lezen! Ik heb ook getwijfeld voor urban arrow of Lovens. Maar na een aantal test ritjes over onverharde wegen en flinke bulten in de weg toch gegaan voor een Lovens explorer S85. Geen automaat Omdat ik het fijn vind de regie in mijn eigen handen te hebben. Ik ben gewend op mijn race fiets flink te schakelen dus ik maak me geen zorgen dat we een slechte keuze hebben gemaakt.

Wel kan ik me goed voorstellen wat jullie allemaal vermelden. Ik denk voor langere stukken dat de urban wat fijner aanvoelt. Wat stabieler. Ipv de Lovens wat sommige van jullie als nerveus beschouwen. Maar voor de korte ritjes ben je op de Lovens meer wendbaar en de drempels in mijn woonplaats is echt super goed te behappen met de lovens!

Helaas nog even wachten tot ik hem mag ophalen. Een goede deal kunnen vinden bij Stoof tweewielers in Woerden! Top bedrijf trouwens!

Wel heb ik een vraag of iemand mij kan vertellen wat de hoogte is van de fiets op standaard met regenhuif Dit ivm het bouwen van een fietsenstalling. Waar de Lovens Snachts in kan overnachten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Borromini schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 08:56:
Een 65 met automaat kopen dus, als je die nog kan vinden 8). Die automaat is echt wel een gemak, en die oudere Kiox is gewoon inklikken en gaan.
Ik heb deze keuze gemaakt. Verwacht mijn 65 automaat over een paar weken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Devil schreef op zondag 28 mei 2023 @ 20:09:
Hallo Tweakers. Wij hebben een dilemma bij de aanschaf van een bakfiets. Onze shortlist bestaat nog uit de klassieke UA vs Lovens. Qua techniek en rijcomfort vind ik de Lovens de winnaar en hij is ook comfortabeler voor de kinderen (iets breder en dikker bankje), maar we vragen ons erg af of de bak qua lengte niet te klein is. We zijn wezen 'meten' met twee kinderen en het viel ons op dat er dan nog heel weinig ruimte op de bodem overblijft.

Daarom de vraag aan de Lovens bezitters met twee kinderen. Is het te doen om er twee in de bak te hebben en dan ook nog een paar boodschappen tassen? Ik zag eerder al dat een krat bier niet past, maar hoe zit het verder met boodschappen/sportspullen etc.
Mezelf maar even quoten voor anderen die zich hetzelfde afvragen. Op vakantie namelijk een bakfiets gehuurd en dat was eerst een Dolly in behoorlijk slechte staat. Die had na een paar dagen een lekke band en dat was mazzel, want ineens hadden ze een Lovens Explorer voor ons. Ik denk een 65 (performance line motor, kiox display), maar kon nergens een type of nummer ontdekken. In iedergeval konden we nu in de praktijk goed testen.

Virdict is kinderen zitten veel ruimer in de Lovens qua breedte tov UA (ook door de oriëntatie van het bankje), maar de bak is duidelijk korter. Maar wel groot genoeg voor twee kinderen en een flinke boodschappen tas.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Redspeed
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 21-04 16:59
Tip.

Ik kan iedereen de SR-Suntour verende zadelpen aanraden of andere van dit soort verende zadelpennen: https://www.srsuntour.com...tposts/SP12-NCX-5959.html

De Lovens is comfortabel voor de kids, maar wij vonden dat de hobbels op het zadel behoorlijk te voelen waren. Daarom hadden we eerst een rechte verende zadelpen van een andere fiets over gezet, maar dit werkte helemaal lekker omdat de zadelpen bij de Lovens onder een flinke hoek staat.

Na spuren op het internet kwam ik de SR Suntour verende zadelpen tegen en besloten de gok te wagen. Hij kost wel wat, maar wat een genot is het nu om op de Lovens rond te touren. Alle oneffenheden worden helemaal afgevlakt en bij flinke kuilen dein je heerlijk na. Het is in het begin even wennen en wat raar, maar we willen nu niet anders.

Dacht deel onze ervaring wellicht zijn er andere mensen die hier wat aan hebben.

Oww, en ik heb geen aandelen of belang wij deze zadelpennen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Redspeed schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 00:03:
Tip.

Ik kan iedereen de SR-Suntour verende zadelpen aanraden of andere van dit soort verende zadelpennen: https://www.srsuntour.com...tposts/SP12-NCX-5959.html

De Lovens is comfortabel voor de kids, maar wij vonden dat de hobbels op het zadel behoorlijk te voelen waren. Daarom hadden we eerst een rechte verende zadelpen van een andere fiets over gezet, maar dit werkte helemaal lekker omdat de zadelpen bij de Lovens onder een flinke hoek staat.

Na spuren op het internet kwam ik de SR Suntour verende zadelpen tegen en besloten de gok te wagen. Hij kost wel wat, maar wat een genot is het nu om op de Lovens rond te touren. Alle oneffenheden worden helemaal afgevlakt en bij flinke kuilen dein je heerlijk na. Het is in het begin even wennen en wat raar, maar we willen nu niet anders.

Dacht deel onze ervaring wellicht zijn er andere mensen die hier wat aan hebben.

Dat de Lovens geen verende zadelpen heeft vond mijn vrouw een groot nadeel.

Is het nog wel steeds makkelijk in hoogte verstelbaar als je deze gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
  • Laatst online: 16-09-2024
Tip.

Hoi!

Heb toevallig precies dit merk en model op m'n verlanglijstje staan bij Bol. Af en toe is hij 10eu goedkoper, nu zo rond de 100eu.

Welke diameter en lengte heb je gekozen? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@Redspeed kan die pen (+ zadel) gemakkelijk gestolen worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Pepper92 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:36:
@Redspeed kan die pen (+ zadel) gemakkelijk gestolen worden?
Ja wel als je zo'n makkelijk verstelbaar zadel hebt. Dan draai je de zadelpen zo los en neem je zadel + pen mee. En zelfs als je dat niet hebt is het met de juiste steek of inbus sleutel 20 seconden werk. Dus daar zul je altijd tegenaan lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
Richmaster2k12 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:17:
[...]

Hoi!

Heb toevallig precies dit merk en model op m'n verlanglijstje staan bij Bol. Af en toe is hij 10eu goedkoper, nu zo rond de 100eu.

Welke diameter en lengte heb je gekozen? :*)
Maar €62 op rosebikes.nl toch? Komt wel nog een tientje verzendkosten bij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Redspeed
- Hoogteverstelling blijft met de snelsluiting behouden.
- Ja, de zadelpen kan makkelijk gestolen worden met de snelsluiting (inbus minder snel).
- Ik heb hem bij Amazon gekocht, deze (specs staan er ook bij anders even nameten wat je nu hebt): https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Hierbij een fototje hoe hij bij mij gemonteerd zit en een foto van het typenummer
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b-K9nfDfyr9OeKEVUc9eOALSryw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cGGtzGzupgWJNhMy3X1uldD3.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eZWphSDv0TKlG6qcUnjw2lI2_E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FQRhAc2CcYrkkjJNT8pIJJgt.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m.theloosen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-04 07:51
Wie kan mij vertellen wat de praktijk afstand is wat je met de s75 545wh en 725wh haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebecie
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 12-04-2024
Shifty47 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:53:
[...]

Nee viel opzich wel mee. Dus als ik morgen akkoord ga geven probeer ik nog iets meer te krijgen :p

22-5;
Inmiddels akkoord gegeven. Komt op een uiteindelijke prijs van €6.400.
- s75 auto
- maxi cosi adapters
- extra bankje
- regenhuif
- ledstrip

Volgens mij een prima deal. Nu nog ff paar weken geduld hebben.
Wil je delen waar je de fiets hebt gekocht?:) Of zijn er anderen die ook een goede deal hebben bemachtigd? De fietsenwinkel waar ik ben geweest, kon namelijk heel weinig doen met de prijs/accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-04 11:22
Verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door technorabilia op 11-06-2023 17:24 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Redspeed schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:45:
- Ja, de zadelpen kan makkelijk gestolen worden met de snelsluiting (inbus minder snel).
- Ik heb hem bij Amazon gekocht, deze (specs staan er ook bij anders even nameten wat je nu hebt): https://www.amazon.nl/dp/...o2ov_dt_b_product_details

Hierbij een fototje hoe hij bij mij gemonteerd zit en een foto van het typenummer
[Afbeelding][Afbeelding]
Heb 'm besteld bij Amazon, thanks! :)
Ik zie 't wel of de diameter klopt, lengte denk ik sowieso wel.

Heb exact degene van jouw Amazon URL besteld, met diameter 31,6mm en lengte 350mm. Wordt a.s. zaterdag geleverd. Dan laat ik wel even weten of ik er net zo blij van wordt als jij! 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Richmaster2k12 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 08:03:
[...]

Heb 'm besteld bij Amazon, thanks! :)
Ik zie 't wel of de diameter klopt, lengte denk ik sowieso wel.

Heb exact degene van jouw Amazon URL besteld, met diameter 31,6mm en lengte 350mm. Wordt a.s. zaterdag geleverd. Dan laat ik wel even weten of ik er net zo blij van wordt als jij! 8)
Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen. Als deze past, overweeg ik om ook dezelfde aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Skv schreef op maandag 12 juni 2023 @ 18:17:
[...]

Ik ben nieuwsgierig naar je ervaringen. Als deze past, overweeg ik om ook dezelfde aan te schaffen.
Ik laat het z.s.m. weten wanneer 'ie op de fiets zit! ;) :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redspeed
@Richmaster2k12 Ik ben benieuwd! ;) In het begin is het even raar want je zadel veert ineens, maar het went snel.

P.s. wij hebben de pre-load (instellen voor lichaamsgewicht) zo gelaten en deze instelling werkt voor ons beide prima (70 en 90 kg).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ranja3000
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:43
Redspeed schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:45:

[Afbeelding][Afbeelding]
Bedankt voor deze tip!

Net erop gezet en even een rondje gemaakt. Ik woon in een wijk met alleen maar klinkers die er al jaren liggen (lees: hoop hobbels) en die worden keurig opgevangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aenduriel
  • Laatst online: 13-10-2023
Hee Tweakers! Wij zijn ook op zoek naar een bakfiets en sinds deze hele thread te lezen stak de Lovens er met kop en schouders bovenuit. We zijn vandaag even een UA Performance Plus en Lovens 65 gaan testen en ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok.

De Lovens vond ik heel gek sturen, er zat precies wat delay op bij bewegen aan het stuur en dan pas op de bak beweging voelen. Ik vond hem heel nerveus qua rijden en voelde me in het begin ook echt niet veilig. Eens ik wat langer fietste werd ik het iets meer gewend, ik vond dat ie wel beter over de klinkers ging dan de UA. Hebben nog mensen hier deze ervaring mee? Is dat een kwestie van gewoon worden? Of kan je hem iets minder nerveus instellen?

De UA vonden we heel makkelijk in besturing. Moet wel zeggen dat ik hem heel lomp vind, heel lang model en zo’n grote draaicirkel. Bak is lelijker maar wel groter.

Ik hoorde in de winkel ook dat wij niet zouden in aanmerking komen voor de accessoirepromo omdat de fiets blijkbaar afgeleverd moet zijn voor 24/06 in plaats van gewoon besteld. Klopt dit? Dit lijkt me heel klantonvriendelijk..

Alvast veel dank voor jullie inzichten, dit heeft me al veel bijgeleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdb91
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:25
aenduriel schreef op zaterdag 17 juni 2023 @ 13:31:
Hee Tweakers! Wij zijn ook op zoek naar een bakfiets en sinds deze hele thread te lezen stak de Lovens er met kop en schouders bovenuit. We zijn vandaag even een UA Performance Plus en Lovens 65 gaan testen en ik moet zeggen dat ik wel een beetje schrok.

De Lovens vond ik heel gek sturen, er zat precies wat delay op bij bewegen aan het stuur en dan pas op de bak beweging voelen. Ik vond hem heel nerveus qua rijden en voelde me in het begin ook echt niet veilig. Eens ik wat langer fietste werd ik het iets meer gewend, ik vond dat ie wel beter over de klinkers ging dan de UA. Hebben nog mensen hier deze ervaring mee? Is dat een kwestie van gewoon worden? Of kan je hem iets minder nerveus instellen?

De UA vonden we heel makkelijk in besturing. Moet wel zeggen dat ik hem heel lomp vind, heel lang model en zo’n grote draaicirkel. Bak is lelijker maar wel groter.

Ik hoorde in de winkel ook dat wij niet zouden in aanmerking komen voor de accessoirepromo omdat de fiets blijkbaar afgeleverd moet zijn voor 24/06 in plaats van gewoon besteld. Klopt dit? Dit lijkt me heel klantonvriendelijk..

Alvast veel dank voor jullie inzichten, dit heeft me al veel bijgeleerd!
Het sturen is inderdaad even wennen, mogelijk zat er bij jou speling in de kabelbesturing. Ik merkte zelf niet een groot verschil tussen de Urban arrow, Makki en Lovens. Draaicirkel is wel aanzienlijk beter bij de Lovens.

Wat betreft de promo, je moet inderdaad de fiets hebben voordat je een aanvraag kan doen. Actie is wat dat betreft erg matig en kennelijk zolang de voorraad strekt..
Sommige fietsenmakers hebben nog wel fietsen op voorraad staan, ik heb zelf sinds gisteren de S75, levertijd was 10 dagen. Dus de 24e ga je niet halen als de fiets van de fabrikant moet komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redspeed
@Ranja3000; Goed om te horen veel ontspannen fietsplezier . _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Redspeed schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:23:
@Richmaster2k12 Ik ben benieuwd! ;) In het begin is het even raar want je zadel veert ineens, maar het went snel.

P.s. wij hebben de pre-load (instellen voor lichaamsgewicht) zo gelaten en deze instelling werkt voor ons beide prima (70 en 90 kg).
Hey Redspeed,

Vanmiddag erop gezet: jeeeetje had ik véél eerder moeten doen!!! 8)7 De eerste drempel bij mij in de straat voelt nu prima i.p.v. een dreun. En wat betreft de pre-load: heb ik ook zo fabrieks-af gelaten. Weeg zelf 96kg en hij doet het prima! Was er zo aan gewend, lekker rondje gemaakt met de kids en had steeds een grote glimlach oOo

Thanks voor de tip!! En ik kan het iedereen aanraden ;) d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Richmaster2k12 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Hey Redspeed,

Vanmiddag erop gezet: jeeeetje had ik véél eerder moeten doen!!! 8)7 De eerste drempel bij mij in de straat voelt nu prima i.p.v. een dreun. En wat betreft de pre-load: heb ik ook zo fabrieks-af gelaten. Weeg zelf 96kg en hij doet het prima! Was er zo aan gewend, lekker rondje gemaakt met de kids en had steeds een grote glimlach oOo

Klinkt goed. Knoop doorgehakt en dezelfde op Amazon besteld.. ben benieuwd!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redspeed
@Richmaster2k12 ; Hey, wat gaaf om te horen!

Ik was de eerste keer ook erg positief verrast. Iedere keer als ik van mijn gewone fiets kom en de bakfiets pak heb ik ook een glimlach op mijn gezicht.

Ik ben blij dat ik mijn ervaring met jullie heb gedeeld en andere er ook blij mee zijn.

Veel bakfietsgenot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHP
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-10-2024
Bosch heeft een nieuwe video geupload met de nieuwe innovaties hier spreken ze wel over eShift:
YouTube: Bosch eBike Innovations 2024

Iemand een idee of dit ook voor de S65-75-85 van Lovens komt?

Ook benieuwd of de Kiox 300 naar 500 geupgrade kan worden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christiano007
  • Laatst online: 24-04 18:34

Christiano007

Ich bin der champion

Richmaster2k12 schreef op zondag 18 juni 2023 @ 16:13:
[...]

Hey Redspeed,

Hmmz zouden ze ook nog een zwaardere versie hebben? Weeg zelf 120 kg

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Christiano007 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 20:33:
[...]

Hmmz zouden ze ook nog een zwaardere versie hebben? Weeg zelf 120 kg
Hi Christiano007,

Ik had ergens gelezen dat je het veerelement kunt vervangen in de zadelpen, en deze bijv. kunt vervangen voor een hardere versie (100/120kg).

Link: Suntour 2522055000 veerelement, zwart, 2,7 x 2,7 x 2,7 cm https://amzn.eu/d/5eOWblm

Die heb je dan nog nodig náást de standaard zadelpen, óf (als je die ergens kunt vinden) gewoon het model Suntour SP12 NCX kopen, met harde vering al vooraf ingebouwd.

Hopelijk kom je er zo uit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHP
@_Slick_Rick_ Vraagje, geeft jou Kiox met automatiq ook aan dat je moet terugschakelen? Dit terwijl het natuurlijk een automaat is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
RickyHP schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:40:
@_Slick_Rick_ Vraagje, geeft jou Kiox met automatiq ook aan dat je moet terugschakelen? Dit terwijl het natuurlijk een automaat is
Hey Ricky, ehm, op de app bedoel je dan?
Nee, niet dat ik zo weet.
Al moet ik zeggen dat ik die eenmalig heb ingesteld op 66 omw/min en iets zwaardere opstart instelling.
Die instelling bevalt goed, verder niet meer gewijzigd.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RickyHP
Overigens voor iedereen met een S65-75-85 met Enviolo Automatiq vanaf herfst 2023 zal middels een update de cadans weer in te stellen zijn op de Kiox 300 dan kan de rechter schakelaar van je stuur af!

Reactie bosch:
yes Kiox 300 will be replaceable with the new Kiox 500. With a shift recommendation, you shift more efficiently and ride in the optimum gear: If you ride an eBike with eShift, the electric shifting solution, the displays show you the current and maximum gear. Via the Kiox 500 and Kiox 300, you can set your target cadence (only for enviolo gears), your eBike will then automatically shift to help you reach it. eShift and the corresponding displays and settings will be available for Kiox 500 and Kiox 300 from autumn 2023. More about the eShift you can find here : https://www.bosch-ebike.com/en/products/eshift . Your Bosch eBike Team.

[ Voor 62% gewijzigd door RickyHP op 21-06-2023 13:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickyHP
_Slick_Rick_ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:48:
[...]

Hey Ricky, ehm, op de app bedoel je dan?
Nee, niet dat ik zo weet.
Al moet ik zeggen dat ik die eenmalig heb ingesteld op 66 omw/min en iets zwaardere opstart instelling.
Die instelling bevalt goed, verder niet meer gewijzigd.
Hey Rick,

Bedankt voor je reactie, nee op de Kiox krijgen wij dat je moet terugschakelen! Maar dan weet ik even genoeg dankjewel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
RickyHP schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:53:
Overigens voor iedereen met een S65-76-85 met Enviolo Automatiq vanaf herfst 2023 zal middels een update de cadans weer in te stellen zijn op de Kiox 300 dan kan de rechter schakelaar van je stuur af!
Goed nieuws!! *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sabbas-nl
RickyHP schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:40:
Heb ik ook! Het is een ‘tip’ van de fiets om zo ‘efficiënt’ mogelijk te fietsen. Je krijgt het ‘advies’ om je cadans wat lager in te stellen. Je kan de melding ook uitzetten in de instellingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
Tip.

...

Besteld! Bedankt voor het delen @Redspeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickyHP
Sabbas-nl schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:25:
[...]

Heb ik ook! Het is een ‘tip’ van de fiets om zo ‘efficiënt’ mogelijk te fietsen. Je krijgt het ‘advies’ om je cadans wat lager in te stellen. Je kan de melding ook uitzetten in de instellingen.
Dankjewel! Nu nog even wachten op de update, kan de schakelaar eraf en kan de cadans weer ingesteld worden op de Kiosk :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

In de buurt hier worden regelmatig bakfietsen gestolen. Ik heb een wandanker in de voorgevel gemaakt en zoek nu een goed kettingslot. Welk formaat is bij dagelijk gebruik (dus ook ff snel naar de stad) prettig? 1, 1.5 of 2m?
Ik overweeg een ART4 gekeurd slot te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Wij hebben de Abus Ivy 9210 170cm art3.

Qua lengte is het precies wat we nodig hebben. Maar hij is zwaar en lomp. Als je voor een art4 gaat, koop hem dan niet te lang. Dat is onnodig ballast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
We hebben hier een AXA art 2 slot van 180 cm. Lengte is fijn, zeker als de fiets niet pal naast een fietsenrek kan maar je hem toch vast wil kunnen zetten. Is ook lang genoeg zijn voor een kleine boom bijvoorbeeld. Qua gewicht en hanteerbaarheid weet ik niet of ik voor zo’n lang ART4 slot zou gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-04 16:25
Wij hebben de VINZ Tronador Motorslot ART4 - 150cm
Zwaar slot, maar ook niet super duur. Wij zijn er wel blij mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aenduriel
Na enkele extra proefritten toch voor de Lovens S75 gegaan, we zouden hem binnen 3 weken mogen verwachten. Door de verlenging van de actie op accessoires (gratis dagrijverlichting en regenhuif) zouden we hier nog kunnen van gebruikmaken, hoera!

Ik heb wel enkele vragen rond accessoires, kunnen jullie me hierbij helpen?
* Hebben jullie een speciaal slot rond de batterij staan? Lijkt jullie dit nodig?
* Hoe hebben jullie jullie regenhuif beveiligd? Ik hoor van vrienden dat regenhuiven blijkbaar erg snel/makkelijk en daardoor erg vaak gestolen worden.
* Voor het gewone slot zouden we voor de ABUS 9210 170 cm gaan, die lijkt iedereen hier wel te bevallen :)
* Zijn er nog zaken die jullie onmisbaar vinden voor deze fiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rebunted
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Sinds vandaag trotse bezitter van een Explorer S85 Auto. Fietst top en maxicosi kan via beugels mooi vastgeklikt.

Ik vroeg mij alleen af; hoe doen jullie het met de zonwering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
aenduriel schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 09:38:

* Hebben jullie een speciaal slot rond de batterij staan? Lijkt jullie dit nodig?
* Hoe hebben jullie jullie regenhuif beveiligd? Ik hoor van vrienden dat regenhuiven blijkbaar erg snel/makkelijk en daardoor erg vaak gestolen worden.
1. Nee, maar wel een verzekering uitgekozen die diefstal van de accu dekt zonder extra slot.

2. Als je de fiets via de bak met kettingslot vastzet aan een object (dus de bovenrand van de bak links of rechts) dan zit de regenhuif automatisch ook vast omdat die er overheen valt en je het slot er doorheen moet lussen. Dat geldt overigens ook voor de regenhoes.
Rebunted schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 13:32:
Sinds vandaag trotse bezitter van een Explorer S85 Auto. Fietst top en maxicosi kan via beugels mooi vastgeklikt.

Ik vroeg mij alleen af; hoe doen jullie het met de zonwering?
Met de regenhuif. Kreeg van iemand anders de tip van een ‘dooky’ zonnescherm: bol, 2e plaatje

[ Voor 35% gewijzigd door Pepper92 op 24-06-2023 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aenduriel
Pepper92 schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:51:

1. Nee, maar wel een verzekering uitgekozen die diefstal van de accu dekt zonder extra slot.
Ah super, merci @Pepper92 ! Mag ik vragen welke verzekering dat is?
Wij kunnen Enra niet nemen omdat je fietsenmaker moet samenwerken met hen en dat doet de onze niet, plus heel dat gedoe mat die tracker in de GPS.
Wij hebben nu offertes van Ethias, Yuzzu en DVV en DVV lijkt daar het beste qua prijs-kwaliteit maar ben zeer benieuwd naar andere ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@aenduriel wij zijn uitgekomen bij Univé. Allianz was geloof ik ook wel goed. En Unigarant/ANWB maar die waren voor ons erg prijzig (afhankelijk van waar je woont). Via pricewise is kingpolis wel een stuk goedkoper te krijgen zo lijkt het, maar ik vertrouwde dat niet helemaal omdat Kingpolis geen kortlopende verzekeringen meer aanbiedt en pricewise dat dus wel deed (en we de verzekering snel wilden hebben).

Bij veel verzekeringen staat in de voorwaarden: is uw accu gestolen? En zat de accu ten tijde van diefstal NIET op uw fiets? Dan bent u verzekerd voor diefstal. Of dat het alleen verzekerd is bij gebruik van een extra accuslot, wat mij niet bijzonder praktisch leek. Tip ga de voorwaarden gewoon even na met zoektermen ‘accu’ en ‘slot’.

[ Voor 3% gewijzigd door Pepper92 op 25-06-2023 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Ik heb Kingpolis verkend. Maar omdat mijn bakfiets niet nieuw is (maar 1 jaar oud en overgenomen van iemand anders) vervalt de '5 jaar verzekerd tegen nieuwwaarde' en schrijven ze 12,5% per jaar af. Dat vind ik niet interessant.

Univé doet ook alleen dagwaarde. ANWB verzekert 5 jaar de aanschafwaarde, maar heeft een premie die bijna dubbel zo hoog is als Kingpolis.

-edit- na wat zoekwerk kom ik uit bij Allianz. Met een taxatierapport kan ik 3 jaar verzekeren tegen aanschafwaarde, inclusief de accessoires. Omdat ik in de randstad woon moet ik wel diefstal+schade+pechhulp afnemen. Kosten zijn iets hoger dan Kingpolis, maar scheelt ruimt t.o.v. ANWB.

[ Voor 59% gewijzigd door Skv op 27-06-2023 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aenduriel
Bedankt voor jullie input @Pepper92 en @Skv. Ik vermoed dat jullie in Nederland wonen :-) in België is de situatie op vlak van verzekering nog iets anders heb ik de indruk. Het is bijvoorbeeld erg moeilijk om een verzekering te vinden die de accu ook mee verzekert als die apart gestolen wordt van de fiets. Prijs-kwaliteit valt Callant het beste uit lijkt het wel, dus wij zullen daarvoor gaan denk ik. Ik dacht eerder DVV maar ook daar geen verzekering van de batterij. Die worden vaak apart gestolen in onze buurt dus beter het zekere voor het onzekere nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Een week geleden hebben wij onze fiets geleverd gekregen. Wat een top ding 👌
Ben ook heel blij dat we voor de automaat zijn gegaan. Voegt nog meer toe dan verwacht.
Gisteren ook de genoemde stuurpen gemonteerd en dat verbeterd het rijden nog meer.
Al met al ben ik heel blij met onze aankoop. En kids ook wat minstens zo belangrijk is 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

aenduriel schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 13:57:
Bedankt voor jullie input @Pepper92 en @Skv. Ik vermoed dat jullie in Nederland wonen :-) in België is de situatie op vlak van verzekering nog iets anders heb ik de indruk. Het is bijvoorbeeld erg moeilijk om een verzekering te vinden die de accu ook mee verzekert als die apart gestolen wordt van de fiets. Prijs-kwaliteit valt Callant het beste uit lijkt het wel, dus wij zullen daarvoor gaan denk ik. Ik dacht eerder DVV maar ook daar geen verzekering van de batterij. Die worden vaak apart gestolen in onze buurt dus beter het zekere voor het onzekere nemen..
Ik heb een Lockride Defender er bij gekocht en ben van plan de accu 's avonds uit de fiets te halen. Dan is de kans op diefstal van de accu al een stukje lager. Verder heb ik inderdaad geen zicht op verzekeringen in België ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorian.hoos
  • Laatst online: 27-06-2023
Hallo allen,

Wij gaan donderdag weer kijken bij een lovens bakfiets. We hebben een dochter van 4, een zoon van 2 en een dochter van 4 weken. Dit past allemaal goed met de maxicosi adapter, genoeg beenruimte voor de oudsten.

Alleen bedenken we ons nu. Als we ergens naartoe gaan zitten we wel met een probleem, want we hebben het onderstel dan niet mee van de maxicosi. We moeten dan de hele tijd de maxicosi in de hand meenemen. Hoe doen anderen dit? Onderstel hebben we van Joolz, maar past echt nooit om mee te nemen. Vanaf 6 maanden mag onze jongste in een buggy maar dat lukt dus deze zomer nog niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Draagzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

jorian.hoos schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:49:
Hallo allen,

Wij gaan donderdag weer kijken bij een lovens bakfiets. We hebben een dochter van 4, een zoon van 2 en een dochter van 4 weken. Dit past allemaal goed met de maxicosi adapter, genoeg beenruimte voor de oudsten.

Alleen bedenken we ons nu. Als we ergens naartoe gaan zitten we wel met een probleem, want we hebben het onderstel dan niet mee van de maxicosi. We moeten dan de hele tijd de maxicosi in de hand meenemen. Hoe doen anderen dit? Onderstel hebben we van Joolz, maar past echt nooit om mee te nemen. Vanaf 6 maanden mag onze jongste in een buggy maar dat lukt dus deze zomer nog niet.
Bagagedrager er achterop zetten en daar het onderstel op de één of andere manier aan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
@jorian.hoos dot is iets wat ik ook nog een beetje aan het uitzoeken ben. Je hebt buggy’s zoals de maxi Cosi leona waar je een maxi Cosi op kan klikken. Misschien is dat wat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funk-e
Wij gebruiken de s75 auto nu 3 weken. Ik ben erg tevreden! Ik merk dat ik hem echt vaak gebruik als vervanging van de auto.

De eerste dagen erg druk geweest met testen van cadans instellingen, turbo-auto-eco modus enz.

Alles staat nu op standaard en ik raak echt niets meer aan. Voor mij is alles perfect zo. Rijmodus staat op auto. Gewoon zitten en rijden. Gisteren zijn de regenhuif en led strip geïnstalleerd.

Led strip is wel echt een eye-catcher als hij aan is!

Regenhuif is mooi materiaal. Enige nadeel is dat bij het manoeuvreren met de fiets aan de hand in een krappe ruimte de handrem ingedrukt wordt door de regenhuif (als je het stuur uiterst rechts of links draait)

Verder begon ons zadel enorm te kraken na 1 week. Deze is inmiddels kosteloos vervangen.

Al met al een echte aanrader!

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
funk-e schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 09:45:
Wij gebruiken de s75 auto nu 3 weken. Ik ben erg tevreden! Ik merk dat ik hem echt vaak gebruik als vervanging van de auto.

Regenhuif is mooi materiaal. Enige nadeel is dat bij het manoeuvreren met de fiets aan de hand in een krappe ruimte de handrem ingedrukt wordt door de regenhuif (als je het stuur uiterst rechts of links draait)
Heb daar hier geen last van, handrem gaat er precies langs. Alleen het handvat komt net tegen de huid aan, (dus je hand ook). Je kan je stuur een beetje verstellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KriVaDesign
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-04 20:07
jorian.hoos schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:49:
Hallo allen,

Zoals eerder aangehaald, een draagzak/draagdoek/ringsling zijn geweldige oplossingen die weinig tot geen plek extra innemen. Een goede draagzak die goed afgesteld is, kan je ontzettend lang mee rondlopen zonder overdreven belasting voor kind of ouder. Hetzelfde geldt overigens zeker, en zelfs meer, voor een draagdoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Vraagje over de led strip, die ze aanprijzen als 'dagrijverlichting'. Hij is heel gaaf, maar gaat bij mij alleen aan in combinatie met de normale verlichting (en dan kun je hem los uitzetten). Bij dagrijverlichting zou ik verwachten dat hij aan gaat tegelijkertijd met het display (en dat je hem dan los uit kunt zetten is handig). Zoals het nu aangesloten is is het geen dagrijverlichting, maar gewoon verlichting en overdag rij ik niet met de verlichting aan. Is dit verkeerd aangesloten door de fietsenmaker?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Er is geen aparte knop voor tenzij op de strip zelf, en vziw zit er ook nergens een sensor op. Lijkt me hoe het ontworpen is, de koppeling is hier exact dezelfde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Hier ook hetzelfde. Het is licht inclusief LED strip aan, of alles uit. Wel zit er een knopje op mijn led strip (links) om de strip uit te schakelen. Dan heb je alleen nog de voorlamp. Ik zie daar niet zo het nut van in :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Ook nog wel een vraag over installatie van de maxicosi houders. Ik volg keurig de instructies uit het boekje. Dus eerst de schroeven half aandraaien, maxi cosi er in, met de hand wat verder aandraaien, maxi cosi er uit en dan vastdraaien.

Het probleem dat ik heb is dat bij de laatste stap, de houders niet in de stand van mijn maxi cosi blijven staan, maar helemaal de houders rechtop trekken. Gevolg is dat de maxicosi er heel stroef in gaat en heel stroef uit.

Hebben jullie dit ook? Of een oplossing die voor jullie goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Vziw werd die houder in de winkel zonder Maxi-Cosi voorgemonteerd bij ons. En hij klikte er vlot in en uit. Heb je het zo al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
Bij ons ook gemonteerd vanuit de fietsmaker. Wij hebben 2 maxi cosi's, 1 oude van het merk maxi cosi en een nieuwe van cybex. Die oude past er ook beter op dan die cybex. Het past wel, maar je moet hem er dan precies recht op schuiven. Die oude maxi cosi gebruiken we eigenlijk altijd alleen voor op de bakfiets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Redspeed
Even tussen de Maxi Cosi houders en het frame van de fiets bij iedere bout een carroseriering plaatsen. Hierdoor komen de Maxi Cosi houders iets naar binnen waardoor de Maxi Cosi net iets meer ruimte krijgt en makkelijker in de houders klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Heeft iemand een goede compacte buggy gevonden die in de bakfiets past met twee kinderen op de achterbank (4 en 2 jaar oud)? En de buggy op het voorbankje.

Wij hebben de Babyzen - Yoyo2 , op het oog. Het heeft een afmeting van 52 x 44 x 18 cm. De breedte ter hoogte van het zitgedeelte van het voorbankje is circa 43.5 cm breed. Aangezien zo'n buggy niet geheel vierkantig is bestaat er een kans dat het past, maar dan steekt het nog wel 52 hoog, waardoor het zicht voor de kinderen wordt weggenomen...

Ik hoor jullie input/ervaringen graag. Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
goodfella schreef op zondag 2 juli 2023 @ 22:03:
Heeft iemand een goede compacte buggy gevonden die in de bakfiets past met twee kinderen op de achterbank (4 en 2 jaar oud)? En de buggy op het voorbankje.

Wij hebben de Babyzen - Yoyo2 , op het oog. Het heeft een afmeting van 52 x 44 x 18 cm. De breedte ter hoogte van het zitgedeelte van het voorbankje is circa 43.5 cm breed. Aangezien zo'n buggy niet geheel vierkantig is bestaat er een kans dat het past, maar dan steekt het nog wel 52 hoog, waardoor het zicht voor de kinderen wordt weggenomen...

De meest compacte buggy is de: "gb pockit buggy".
Wij hebben deze en gebruikte hm vooral om mee te nemen in de camper.
Goeie kwaliteit, en is in opgevouwe stand echt heel klein (20 x 32 x 38 cm).
Het rijden vond ik niet heel fijn. Moet je echt met 2 handen doen en je moet niet heel erg lang zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnaar
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Hi all,

Ik heb een Lovens Explorer 50 met nog maar 700km op de teller overgenomen. Hij rijdt super maar je hoort wel geluid, zeker als je hard fiets. Het komt niet van de remmen. Het geluid is bijvoorbeeld vergelijkbaar bij wat je hoor als je bijvoorbeeld op een elektrische step rijdt (gezoem). Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noud10
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-09-2024
Hi Sonnaar,

Ik had een soort gelijk geluid ook, maar niet altijd.
De fietsenmaker heeft bij mij de band van de ketting afgesteld, nu is het bij mij weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-04 09:33
Wij gebruiken gewoon zo'n hele simpele (goedkope) buggy met van die kleine wieltjes. In onze bakfiets ligt altijd een plaid, die wikkelen we er dan omheen zodat de bak niet beschadigd. Kinderen; zelfde leeftijd. Zicht: tja, heel ff pech dan maar. Gemak is ook wat waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
Borromini schreef op zondag 2 juli 2023 @ 10:37:
Er is geen aparte knop voor tenzij op de strip zelf, en vziw zit er ook nergens een sensor op. Lijkt me hoe het ontworpen is, de koppeling is hier exact dezelfde.
Ik heb overwogen om de kabel van de lamp door te knippen, en hier ook een schakelaar tussen te zetten zodat je de LED strip aan kan hebben, zonder de koplamp.

Maar goed, overwogen... Ik heb dit nog niet gedaan, ik zoek nog een geschikte, compacte schakelaar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shifty47
Bij mij gaat de lamp uit als die op auto staat terwijl de ledstrip aanblijft staan..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwLKc6_3eQ1g-jvrCx80azaF5zk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NscXyWkvRCcAQJk6zuuAmPgy.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
Shifty47 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:22:
Bij mij gaat de lamp uit als die op auto staat terwijl de ledstrip aanblijft staan..
Hmmm lamp op 'auto'. Ik heb een Lovens Explorer 65 met Kiox 300 bediening van één jaar geleden, zou het kunnen dat die optie niet bestaat op die versie? Of waar zit dit in de bediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Hendrik85 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Hmmm lamp op 'auto'. Ik heb een Lovens Explorer 65 met Kiox 300 bediening van één jaar geleden, zou het kunnen dat die optie niet bestaat op die versie? Of waar zit dit in de bediening?
Er zit een schuifje op de koplamp zelf. On of auto.
Onze fiets is 2 weken oud dus wellicht een nieuwere versie lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

Redspeed schreef op zondag 2 juli 2023 @ 16:12:
Even tussen de Maxi Cosi houders en het frame van de fiets bij iedere bout een carroseriering plaatsen. Hierdoor komen de Maxi Cosi houders iets naar binnen waardoor de Maxi Cosi net iets meer ruimte krijgt en makkelijker in de houders klikt.
Super, dat ga ik proberen. dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonnaar
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21-05-2024
Noud10 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 08:17:
Hi Sonnaar,

Ik had een soort gelijk geluid ook, maar niet altijd.
De fietsenmaker heeft bij mij de band van de ketting afgesteld, nu is het bij mij weg
Hi Noud,

Oke helder. Bedoel je met ketting de riem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online

Vrienden van ons hebben een Cybex Libelle, die heeft ook de juiste formaten voor in de Lovens.

Zelf hebben we eigenlijk nooit de behoefte gehad om de buggy mee te nemen op de bakfiets. Onze Joolz Aer past er ook niet echt goed in (net te breed). Wij hebben net als hierboven iemand zei draagzak en -doeken, dat is top.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Shifty47 schreef op maandag 3 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Er zit een schuifje op de koplamp zelf. On of auto.
Onze fiets is 2 weken oud dus wellicht een nieuwere versie lamp.
Ah, ik heb eigenlijk nooit de koplamp geïnspecteerd, maar onze Lovens is ook van vorig jaar. Zal eens kijken of zo'n schuifje erop zit.

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste