Wellicht inderdaad de volgorde - meestal connect de telefoon wel zonder de app op te starten, maar soms doet het inderdaad niks. Wel irritant dat ik elke keer m'n telefoon en de app moet openen. Vreemde bug. Zal wellicht met een power saving feature op de telefoon te maken hebben dat die geen actieve bluetooth verbinding maakt als de app niet draait. Probleem nooit met andere bluetooth apparaten gehad (headset, auto, horloge, etc)._Slick_Rick_ schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:32:
[...]
Voor wat het waard is, ik hoop met je mee.
En goed dat je het zegt; ik had namelijk al het idee dat de satellietbediening aan het stuur geen verbinding had met de unit op de naaf. Zal ongetwijfeld komen omdat ik tijdens het fietsen dit aan het uitproberen was en geen merkbaar verschil kon waarnemen.
[...]
Nog niet echt problemen mee gehad eerlijk gezegd (S75 Auto).
Wel als ik de boordcomputer aanzet zonder dat ik de flow app op de telfoon heb opgestart > Dan blijven de leds van de boordcomputer wit knipperen/ verbinding zoeken.
Als ik vervolgens de boordcomputer uit en weer aan zet maakt die (tot nu toe altijd) direct verbinding.
Om dit te omzeilen > volgorde hanteren. Eerst de app opstarten en daarna de fiets aanzetten. Dan is het nog altijd goed gegaan.
Wat ik wel irritant vind, en dat is een beetje een vergelijkbaar werkwijze handeling;
Gebruik nu de tel i.p.v. de Kiox 300 computer.
In de flow app moet ik voordat ik ga fietsen het rijscherm aanzetten (met de weergave gegevens/ bediening met boordcomputer/ routebeschrijving). Als je eenmaal fietst kun je in de app niet naar rijscherm switchen.Third world problems I know, maar softwarematig wel kneiter irritant.
Wat voor mij ook lastig werkt, is het wisselen tussen telefoons (gebruik fiets samen met vriendin) - soms werkt dit pairen van de nieuwe telefoon direct, soms is het nodig om de hele app uit te loggen / fiets te verwijderen om een nieuwe telefoon gekoppeld te krijgen. Lastig als je dagelijks samen gebruik van fiets wilt maken. Zou toch mogelijk moeten zijn om meerdere bluetooth apparaten te kunnen pairen of om het wisselen meer dummy proof te maken...
Ach ja, fiets is verder wel een fijne fiets - soms alleen wat hoofdpijn met het Bosch systeem.