Ervaring met de Lovens Explorer - E-bike bakfiets

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06 12:28
Nieuwe regenhoes aangekondigd!

https://lovensbikes.com/product/regenhoes/

Gelukkig maar, want ik heb de oude ongeveer 4 weken en die waait van de fiets af en heeft al scheuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-06 06:17
Voor de Lovens Explorer S75 eigenaren of toekomstige eigenaren.

Juizz schat dat levertijden rond week 38/39 is voor de S75. Dit vind ik nogal lang duren.

Hoe lang waren de order- en wachttijden voor jullie (dus reeds eigenaren)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-06 12:42
goodfella schreef op woensdag 26 april 2023 @ 14:09:

Juizz schat dat levertijden rond week 38/39 is voor de S75. Dit vind ik nogal lang duren.

1 week. Wel met automaat. Volgens LBS worden nu alleen de nieuwe modellen met automaat geleverd.

Oude model was ook gewoon niet meer verkrijgbaar met automaat (ik had eigenlijk de 65 besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

Zou ook kunnen dat Juizz gewoon nog veel voorraad heeft van de huidige modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Vandaag voor het eerste een wat langere rit (2x10km) gemaakt met de kinderen erin. Dwars door de stad en daarna gewoon lekker cruisen, ging echt heel prima. Waar ik bij de proefrit nog vond dat het sturen soms wat instabiel was (om rechtdoor te gaan) merk ik daar nu echt niks meer van.

Qua Kiox ben ik echt positief verrast, ik had me daar totaal niet in verdiept maar je kunt gewoon live je eigen vermogen zien, ritten en gegevens opslaan en via je telefoon naar je favoriete sporttracking sites uploaden - zelfs incl. HR via een Apple Watch. :D Als duursporter die weinig meer aan duursport toekomt is dit wel echt een leuke verrassing! Kan ik toch nog zeggen/zien dat ik getraind heb. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Dat zei het systeem bij onze bestelling in eerste instantie ook, maar een dag later verschoof dat naar "binnen 2 weken". Dus volgende week halen we m op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Chriztiaan schreef op donderdag 27 april 2023 @ 09:11:
[...]

Dat zei het systeem bij onze bestelling in eerste instantie ook, maar een dag later verschoof dat naar "binnen 2 weken". Dus volgende week halen we m op.
Bedankt voor je update.

Dat is dan wel een flinke meevaller. Dan ga ik vragen of ze ook binnen ±2 weken kunnen leveren, o.b.v. deze levertijden kan ik wel committeren, maar week 39 (sept) en dus geen bakfiets in de zomervakantie niet.

Ook met de regenhuif 2.0? Die zal hoogstwaarschijnlijk worden nageleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Nu online
goodfella schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 09:32:
[...]

Bedankt voor je update.

Dat is dan wel een flinke meevaller. Dan ga ik vragen of ze ook binnen ±2 weken kunnen leveren, o.b.v. deze levertijden kan ik wel committeren, maar week 39 (sept) en dus geen bakfiets in de zomervakantie niet.

Ook met de regenhuif 2.0? Die zal hoogstwaarschijnlijk worden nageleverd.
Net bericht gekregen dat ie klaar staat, vorige week besteld.

De huif wordt idd nageleverd.

De s75 wordt kennelijk alleen nog in groen gemaakt, van het oude model grijs is nog voorraad, dus die willen ze eerst opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 06:59
Wat is jullie ervaring met de regenhoes? Ik heb een UA regenhoes meegekregen omdat die van Lovens vanwege slechte naden uit de productie was gehaald. Maar bij deze hoes ontstaan twee zakken water (heb geen regenhuif) waardoor ik er niet echt tevreden over ben, heb geen zin om in de herst dagelijks het water eruit te halen, is het bij de orginele Lovens regenhoes ook zo dat er zakken water in blijven staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-04-2024

Skv

Ik ben in de markt voor een Lovens 65 automaat. Heb in de bestelling ook de nieuwe regenhoes die vorige week volgens mij is gereleased. Op termijn moet ook de 2.0 regenhuif een keer komen. Ben benieuwd.

Vraag over de Kiox: is de navigatie hierop volwaardig werkbaar? Of alleen een heel beperkte functionaliteit? Daarbij las ik ook ergens dat je onderaan de Kiox je telefoon kan laden. Kan iemand dat bevestigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Skv schreef op zondag 30 april 2023 @ 01:03:
Vraag over de Kiox: is de navigatie hierop volwaardig werkbaar? Of alleen een heel beperkte functionaliteit? Daarbij las ik ook ergens dat je onderaan de Kiox je telefoon kan laden. Kan iemand dat bevestigen?
Het is een lijntje met een pijl. Geen onderliggende kaart en geen turn-by-turn. Er wordt wel herberekend als je een afslag mist, wanneer je de route gepland hebt vanuit de Bosch e-bike Connect app. Wat er gebeurt bij fout rijden/afwijken als je een GPX hebt ingeladen weet ik niet.

Edit: Over het opladen van je smartphone: volgens de handleiding kan dat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lBjfPTw5R9A2HDTOAGi69An3nrk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2u89KLfQ5gxugJ2mOQBRqzpR.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door MrAcid op 30-04-2023 09:39 . Reden: Opladen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Nu online
MrAcid schreef op zondag 30 april 2023 @ 08:03:
[...]

Het is een lijntje met een pijl. Geen onderliggende kaart en geen turn-by-turn. Er wordt wel herberekend als je een afslag mist, wanneer je de route gepland hebt vanuit de Bosch e-bike Connect app. Wat er gebeurt bij fout rijden/afwijken als je een GPX hebt ingeladen weet ik niet.
Op de nieuwe kiox (300) zit wel turn by turn en onderliggende kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Chriztiaan schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:34:
[...]

Op de nieuwe kiox (300) zit wel turn by turn en onderliggende kaart.
TBT kan ik (online) vinden inderdaad, maar kaart niet…?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• john5951
MrAcid schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:54:
[...]

TBT kan ik (online) vinden inderdaad, maar kaart niet…?
Geen volledige kaart, maar je ziet de lijn/weg die je moet fietsen, en de zijwegen die je tegenkomt (en dus niet moet nemen). Dit is sinds de maart update zo. Daarvoor was het enkel een lijn, wat het lastig maakte om de juiste afslag te kiezen op bijvoorbeeld een rotonde. Dat is nu veel beter. Op youtube staan meerdere filmpjes / reviews hoe het er na de update op de kiox 300 uitziet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PatP
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-01 11:24
Vandaag de Lovens 65 besteld en ik ben heel benieuwd. Ik zat nog even te pluizen in de verzekeringsvoorwaarden. Ik wilde graag een diefstal, schade en pechhulp pakket en kom op twee opties uit, namelijk Allianz en ENRA.

Als ik het goed lees kwamen de volgende verschillen (die voor mij interessant zijn) naar voren:

ENRA:

voordelen
• Aflopende verzekering is stop te zetten bij verkoop van de bakfiets incl teruggave teveel betaalde premie. In theorie kan je dus een 5 jaar looptijd vast zetten voor de laagste premie
• Accu diefstal verzekerd als deze los wordt gestolen.

nadelen
• T&T GPS module nodig incl abonnement
• Altijd 2e losse ART2 sloten nodig, ook als deze in de tuin of binnen wordt gestald.

Allianz:

voordelen:
• "Slechts" een slot (ART 2) nodig voor de verzekering,

nadelen:
• Aflopende verzekering niet tussendoor opzegbaar bij verkoop. Dus of kortere looptijd of doorlopende verzekering nodig.
• Accu mogelijk niet meeverzekerd bij diefstal wanneer de bakfiets zelf niet gestolen worst: "Diefstal van makkelijk afneembare onderdelen van de fiets, zoals accu’s, fietscomputers en navigatieapparatuur. Dit is wel verzekerd
als de hele fiets wordt gestolen en deze spullen standaard onderdeel zijn van de fiets of als accessoires zijn meeverzekerd."
• Pechhulp tot max 30km over de grens

-----
Het prijsverschil tussen een aflopende verzekering bij de ENRA en doorlopende verzekering bij Allianz verschilt niet heel veel.
Via de Allianz chat is mij verteld dat de accu wel is verzekerd zolang deze op slot zit. Dat conflicteerd met de quote hierboven. Naar mijn idee zit de accu nooit los in een ebike of bakfiets.
En het laatste punt is denk ik het belangrijkste voor mij. De eis om altijd een 2e slot te gebruiken vindt ik bijzonder onhandig. Even bij de opvang of supermarkt naar binnen en dat ding moet aan dat extra slot. Daarnaast staat er speciek bij dat bij stalling binnen of in de tuin dit slot ook nodig is. Naar mijn idee overdreven, zeker thuis waar de poortdeur van de tuin ook een slot heeft.

Ik ben benieuwd wat jullie visie hier op is en of ik nog grote punten mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:44
Zolang je de 2 sleutels van het extra slot maar hebt? Maar goed, in principe is het de insteek dat je het slot wel gebruikt natuurlijk. De verzekeraars eisen dat ook niet voor niks tegenwoordig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skv

Skv

john5951 schreef op zondag 30 april 2023 @ 13:38:
[...]

Geen volledige kaart, maar je ziet de lijn/weg die je moet fietsen, en de zijwegen die je tegenkomt (en dus niet moet nemen). Dit is sinds de maart update zo. Daarvoor was het enkel een lijn, wat het lastig maakte om de juiste afslag te kiezen op bijvoorbeeld een rotonde. Dat is nu veel beter. Op youtube staan meerdere filmpjes / reviews hoe het er na de update op de kiox 300 uitziet.
Thanks. Ik ben dan nog wel benieuwd hoe dit werkt op de vorige Kiox. Ik heb de 'oude' 65 in aantocht en niet de nieuwe met Kiox 300.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Skv schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 01:17:
[...]

Thanks. Ik ben dan nog wel benieuwd hoe dit werkt op de vorige Kiox. Ik heb de 'oude' 65 in aantocht en niet de nieuwe met Kiox 300.
Ik heb de oude Kiox dus mijn eerdere antwoord beschrijft dat. Lijntje, geen TBT, geen kaart/afslagen, wél herberekening als je verkeerd/anders rijdt.

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 02-05-2023 06:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hendrik85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 24-06 18:52
PatP schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:55:

Ik ben benieuwd wat jullie visie hier op is en of ik nog grote punten mis.
In aug 2022 heb ik ongeveer hetzelfde onderzoek gedaan en mijn resultaat staat een paar pagina's terug:
Hendrik85 schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:22:
Sinds half juli ben ik ook eigenaar van een Lovens 65 moss green / brown.

Verzekering
Ik heb de verschillende polissen vergeleken en als ik het goed begrijp, vereist Allianz op dit moment geen 2e slot voor het verzekeren van een nieuwe, elektrische bakfiets.

Vervolgens heb ik deze verzekering afgesloten via vergelijkdirect.com en via die website een stuk lagere premie gekregen.

Let op: dit is geen reclame of affiliate, ik heb dus ook geen enkele ervaring of belang bij een van de genoemde partijen ;-)
Wij hebben toen € 348,96 betaald voor 5 jaar incl pechhulp.

Allianz zegt overigens wel het volgende:
Als de fiets in de tijdsperiode tussen 22:00 en 07:00 uur niet wordt gebruikt, dan is er alleen dekking voor diefstal als de fiets in een afgesloten ruimte staat. Voorbeelden van een afgesloten ruimte is een berging, schuur of kelder. Bij diefstal moeten er sporen van inbraak aan de ruimte overgelegd kunnen worden. Is stalling in een afgesloten ruimte niet mogelijk dan dient de fiets op slot te staan met een extra ART slot.

[ Voor 19% gewijzigd door Hendrik85 op 02-05-2023 10:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Werd vanochtend gebeld door de dealer van onze Lovens. Ze kunnen de nieuwe regenhuif nu bestellen en hadden nog een notitie liggen dat wij daarop wilden wachten. Fijne service... :)

Levering zou rond week 24 zijn. Nog even wachten en tzt is ie ook minder nodig, maar heb hem wel alvast besteld.

Ik kreeg ook nog een foto toegestuurd. Maar zag zojuist op de Instagram van Lovens ook een filmpje. Voor de liefhebbers, hij is hier te zien.

Ter aanvulling nog even de belangrijkste verschillen:
- een reflecterende streep langs de zijkant;
- de voorkant van de huif is hoger om meer ruimte te bieden voor o.a. een autostoel;
- er zit een zonnewering in;
- de zijkant is te openen met twee ritsen;
- aan de achterkant een net om inregenen wat meer te voorkomen en;
- er zitten twee zakken aan de achterkant om wat spullen in op te bergen.

Lijkt me een mooie upgrade. :)

[ Voor 30% gewijzigd door JanHenk op 04-05-2023 14:18 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Zeker mooie upgrade, jammer dat onze 'oude' net 3 weken oud is. Maar goed, ik wist dat deze eraan zat te komen, eens kijken of/wanneer we 'm gaan vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-06 06:59
JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:15:
Werd vanochtend gebeld door de dealer van onze Lovens. Ze kunnen de nieuwe regenhuif nu bestellen en hadden nog een notitie liggen dat wij daarop wilden wachten. Fijne service... :)

Levering zou rond week 24 zijn. Nog even wachten en tzt is ie ook minder nodig, maar heb hem wel alvast besteld.

Ik kreeg ook nog een foto toegestuurd. Maar zag zojuist op de Instagram van Lovens ook een filmpje. Voor de liefhebbers, hij is hier te zien.

Ter aanvulling nog even de belangrijkste verschillen:
- een reflecterende streep langs de zijkant;
- de voorkant van de huif is hoger om meer ruimte te bieden voor o.a. een autostoel;
- er zit een zonnewering in;
- de zijkant is te openen met twee ritsen;
- aan de achterkant een net om inregenen wat meer te voorkomen en;
- er zitten twee zakken aan de achterkant om wat spullen in op te bergen.

Lijkt me een mooie upgrade. :)
toon volledige bericht
Dat is hem denk ik? https://lovensbikes.com/product/regenhuif-2/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Klopt, inmiddels ook op het www.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_92LHXjm2rtLCS0fAyHKV1W5fAQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/GdMzaaFriwTMnw1hOXGazT7k.png?f=user_large

Regenhuif 2.0 handleiding, bovenstaande screenshot is van pagina 12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Regenhuif ziet er goed uit.

Is deze denk een beetje makkelijk zelf te monteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Dubrillion schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:50:
Regenhuif ziet er goed uit.

Is deze denk een beetje makkelijk zelf te monteren?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Ik heb het idee dat de bevestiging punten hetzelfde zijn gebleven. Als dat zo is dan is het omzetten heel makkelijk.

Ik kreeg namelijk de fiets mee met bevestiging punten. Terwijl we geen huif hadden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Die punten zijn sowieso aanwezig. Alleen waren ze bij ons leeg (open) tot de huif werd geleverd, dan pas stak de fietsenwinkel er de bevestigingspinnen in. Ik vermoed dat je die pinnen niet hebt?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Borromini schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 05:07:
Die punten zijn sowieso aanwezig. Alleen waren ze bij ons leeg (open) tot de huif werd geleverd, dan pas stak de fietsenwinkel er de bevestigingspinnen in. Ik vermoed dat je die pinnen niet hebt?
Toen ik de fiets ging afhalen zei de verkoper: ik heb de huif er los in gelegd. Want het is nu droog, dus wellicht heb je hem nu niet nodig. Toen wel netjes aangegeven dat ik niets had besteld.

Later besefte ik me pas dat rondom de bak zwarte bevestiging punten zitten. En voorin de bak aan de binnenkant zitten twee zwarte huisjes waar de pinnen in kunnen.

Dus als deze hetzelfde zijn gebleven (wat er nu wel op lijkt) dan wordt bevestigen een makkie.

Edit: navraag gedaan bij Lovens op Instagram. Deze geven aan dat de bevestiging hetzelfde is gebleven

[ Voor 6% gewijzigd door Dubrillion op 05-05-2023 16:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Manolo008
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-04 07:51
Gisteren binnengekomen bij de dealer (Bike Company, A'dam) en meteen opgehaald.

Vandaag heb ik hem gemonteerd en ik moet zeggen, de regenhuif 2.0 ziet er goed uit. De nieuwe versie voldoet eigenlijk aan al onze wensen.

Als er behoefte is aan foto's dan kan ik die natuurlijk maken en hier plaatsen. Ik las eerder in dit draadje dat sommige moeten wachten tot wk 24.

[quote]JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:15:

Hopelijke bellen ze eerder want hij is dus al uitgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Kan een eigenaar met regenhoes (maar zonder adapter Maxi-Cosi) een foto van de bevestigingspunten delen? Wij zijn net op een peuterschaal overgestapt, maar de bevestigingspunten voor de Maxi-Cosi heb ik eruitgehaald (meer ruimte voor inkopen), en daar gingen de baleinen van de regenhuif in.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Borromini schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 22:02:
Kan een eigenaar met regenhoes (maar zonder adapter Maxi-Cosi) een foto van de bevestigingspunten delen? Wij zijn net op een peuterschaal overgestapt, maar de bevestigingspunten voor de Maxi-Cosi heb ik eruitgehaald (meer ruimte voor inkopen), en daar gingen de baleinen van de regenhuif in.
In de zak/hoes van je regenhuif zitten als het goed is die bevestigingspunten. https://www.optima-cycles...enhuif_rev28_20211206.pdf

Welke peuterschaal gebruiken jullie btw? En hoe zet je die vast? Ik heb er nu eentje van Marktplaats (wit, piepschuim) die ik met de gewone gordels gebruik. Opzich voldoet ‘ie maar het is eigenlijk geen gezicht en past ook niet super goed (erg hoog en zakt wat onderuit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Bedankt! Ik had niet het gevoel dat we die meegeleverd gekregen hebben. Ik ga 't nog 'ns nakijken en indien nodig de winkel aan hun mouw trekken. Want als die ontbreken is het wel leuk onderdelen stockeren voor hen zo :+.

Wij hebben net een schaal van Melia aangeschaft op advies van de fietsenwinkel, maar zonder montagestuk. We lussen de riemen van het zitbankje er gewoon door. Het is wel geklooi in die zin dat je kleine (of het stoeltje) niet stabiel staan zolang je de riempjes niet strak hebt. Dus zodra je de driepuntssluiting opent staat het stoeltje niet stabiel meer. Eén keer de baby erin zit (of de riemen van een lege schaal helemaal strakgetrokken zijn) is het dan weer wel OK.

Het advies van een schaal van Melia heb ik zelf ook al op meer plekken zien passeren, en veel mensen die 'm ook zonder montagestuk lijken te gebruiken. Ik vermoed dat dat montagestuk 'm wel stabiliseert, want dat lijkt 'm te verankeren in de kuip zelf.

Edit: net maar effe gekeken want de spullen lagen toch nog in de buurt (schaal vandaag gemonteerd) - die opzetstukken zitten er inderdaad niét bij.

[ Voor 22% gewijzigd door Borromini op 07-05-2023 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Manolo008 schreef op zaterdag 6 mei 2023 @ 20:41:
Gisteren binnengekomen bij de dealer (Bike Company, A'dam) en meteen opgehaald.

Vandaag heb ik hem gemonteerd en ik moet zeggen, de regenhuif 2.0 ziet er goed uit. De nieuwe versie voldoet eigenlijk aan al onze wensen.

Als er behoefte is aan foto's dan kan ik die natuurlijk maken en hier plaatsen. Ik las eerder in dit draadje dat sommige moeten wachten tot wk 24.

[quote]JanHenk schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:15:

Hopelijke bellen ze eerder want hij is dus al uitgeleverd.
Goed om te horen. Die van ons zou dinsdag of woensdag geleverd moeten worden.

Ik ben benieuwd of het past onder de oude versie van de regenhoes.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• PatP
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 16-01 11:24
Begin mei naar de fietsenmaker voor de Lovens Explorer 65. Bij aankomst werd mij medegedeeld dat deze niet geleverd worden en dat er een vervangend model komt. Ik had al zoiets gelezen en op de website als iets voorbij zien komen. De Lovens Explorer S75 met levertijd septermber...
Ik baalde dus al aangezien ik er deze zomer mee aan de slag wilde. Maar volgens de dealer zou hij eerder geleverd kunnen worden met een schatting van 3 weken. Toch maar voor gegaan en tot mijn verbazing kreeg ik gister bericht dat hij klaar staat inclusief de V2 regenhuif!

Geen idee of ik "reclame" mag maken, maar aangekocht via de enige "officiele" verkoper in Rotterdam volgens de Lovens website. Succes ;)
Superblij mee:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TCHabPd4cXkn2Zsgv6dj3rx-qBU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GI3U8U97Jydyfr3T1X4k6v7M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Dat ziet er een stuk beter uit, die regenhuif (y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28
Maar die achterkant is nog steeds open. Benieuwd of de bank nu droog blijft. Huif lijkt wel hoger te zijn dan de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Phoah ziet er netjes uit. Denk een stuk praktischer dan de vorige regenhuif.
Die van ons had afgelopen week geleverd moeten zijn. Maar nog geen belletje gehad.

Opzich niet mega veel haast, als hij er september maar op zit. Dan gaat de oudste naar de basis school en mede de reden dat we deze fiets hebben gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• william89
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-06 08:42
oeroe.b schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 23:05:
Maar die achterkant is nog steeds open. Benieuwd of de bank nu droog blijft. Huif lijkt wel hoger te zijn dan de oude.
Precies dit. Ik snap die hype niet zo rondom deze nieuwe huif. Mijn grootste probleem met de oude is de open achterkant waardoor bankje en eventuele peuterschaaltjes zeiknat worden.

Zo'n netje aan de achterkant lost dat probleem niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noud10
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 04-09-2024
Zojuist contact gehad met Lovens over de regenhuif.
Wij hadden versie 1 gekocht, domme fout van ons merk ik tijdens het gebruik.

De achterkant open is erg vervelend als de fiets buiten staat in de stad.
De flappen kan je niet op houden tijdens het fietsen.

Nu heeft onze dealer (Juizz) geprobeerd om een inruilactie op poten te zetten, maar Lovens wil hier niet aan meewerken. Een gemiste kans vanuit hen als zeg ik het zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
Noud10 schreef op dinsdag 16 mei 2023 @ 12:07:
Zojuist contact gehad met Lovens over de regenhuif.
Wij hadden versie 1 gekocht, domme fout van ons merk ik tijdens het gebruik.

De achterkant open is erg vervelend als de fiets buiten staat in de stad.
De flappen kan je niet op houden tijdens het fietsen.

Nu heeft onze dealer (Juizz) geprobeerd om een inruilactie op poten te zetten, maar Lovens wil hier niet aan meewerken. Een gemiste kans vanuit hen als zeg ik het zelf.
Het is jammer, maar je bent toch akkoord gegaan met versie 1 toen je die aanschafte. Als je een iPhone 14 koopt kan je die ook niet omruilen voor een 15 als die net uitgekomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noud10
Zeker, wel blind besteld, want tja, een regenhuif van een merk waar de Urban Arrow wordt gemaakt zou goed moeten zijn. Maar dus wel met volle verstand;)
Dealer gaf achteraf aan veel klachten te krijgen van berijders dat de huif niet lovens waardig was.

Dus ruilen is ook niet wat de dealer voorstelde, maar een inruilactie zoals je ook hebt bij nieuwe iPhones'.
Een korting als je de oude in gaat leveren.

Maarja, wij blijven nu toch maar met deze rijden en passen hem zelf wel aan dat de flappen open kunnen. €360 ter vervanging van een bijna nieuwe huif gaat mij te ver. Wacht wel even tot deze stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
Wij hebben specifiek gewacht op v2. Omdat op dit forum bekend was dat hij eraan kwam.
Hij ligt in ieder geval klaar. Dus vandaag of morgen ophalen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Sinds 2 dagen ook trotse eigenaar (nou ja, lease-gebruiker dan) van de Lovens S75 Automatic met Regenhuif 2.0, voorbankje, dagledverlichting, ABUS Alarmbox 2.0 en Abus Ivy 9210 kettingslot.

Verwachte leverdatum was 27 mei maar de winkelier (Juizz) wist het toch eerder binnen te krijgen.
Geheel onverwachts stond het gisteren klaar om opgehaald te worden.

Aantal dingen die mij opvallen.
- Ongevraagd Juizz stickers op de fiets. Viel mij pas op bij thuiskomst.
- Breed dagledverlichting maakt het zichtbaarder dan normaal voorlicht.
- Prima te fietsen zonder elektrische hulp.
- Abus Ivy kettingslot van 170cm is retezwaar maar wel benodigd omdat het aan verankerd fietsenrek vast moet.

[ Voor 11% gewijzigd door goodfella op 17-05-2023 21:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dubrillion
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yi8qtiypOmHn2HbwTc-4EOs9yPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8qfWc1eIlfQs6EmYQCA67isc.jpg?f=fotoalbum_large

De huif zit erop. Doordat de bevestiging punten erop zaten was het echt 10 minuten werk.

De fiets wordt er wel een stuk minder sportief van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-06 14:56
goodfella schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 21:49:
Sinds 2 dagen ook trotse eigenaar (nou ja, lease-gebruiker dan) van de Lovens S75 Automatic met Regenhuif 2.0, voorbankje, dagledverlichting, ABUS Alarmbox 2.0 en Abus Ivy 9210 kettingslot.

Verwachte leverdatum was 27 mei maar de winkelier (Juizz) wist het toch eerder binnen te krijgen.
Geheel onverwachts stond het gisteren klaar om opgehaald te worden.

Aantal dingen die mij opvallen.
- Ongevraagd Juizz stickers op de fiets. Viel mij pas op bij thuiskomst.
- Breed dagledverlichting maakt het zichtbaarder dan normaal voorlicht.
- Prima te fietsen zonder elektrische hulp.
- Abus Ivy kettingslot van 170cm is retezwaar maar wel benodigd omdat het aan verankerd fietsenrek vast moet.
Mag ik vragen hoe je weet dat het een S75 is?
Sowieso vind ik het apart dat ik daar niets over lees op de Lovens website. Onze fietsenzaak biedt ook gewoon de 65 aan.

Wat zijn de verschillen tussen de 65 en 75?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zoals de 75 aangeeft is dat een sterkere motor. Als je dat googlet vind je dat Bosch die voor cargo ontwikkeld heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
De 65 gaat eruit.
De line up is nu als volgt:
50 met active plus motor
75 met performance motor
85 met cargo motor.
De 65, 75 en 85 zijn ook beschikbaar met automatisch schakelsysteem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
Shifty47 schreef op vrijdag 19 mei 2023 @ 21:24:
[...]

Mag ik vragen hoe je weet dat het een S75 is?
Sowieso vind ik het apart dat ik daar niets over lees op de Lovens website. Onze fietsenzaak biedt ook gewoon de 65 aan.

Wat zijn de verschillen tussen de 65 en 75?
Grotere accu ook, 545Wh.
En zoals eerder aangegeven, een iets krachtigere Bosch motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
cordonbleu schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:06:
De 75 gaat eruit.
50 met active plus motor
65 met performance motor
85 met cargo motor.
De 65 en 85 zijn ook beschikbaar met automatisch schakelsysteem.
Volgens mij gaat juist de 65 eruit en komt de 75 er voor in de plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
cordonbleu schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 19:06:
De 75 gaat eruit.
50 met active plus motor
65 met performance motor
85 met cargo motor.
De 65 en 85 zijn ook beschikbaar met automatisch schakelsysteem.
Hoe kom jij erbij dat de 75 eruit gaat? Het lijkt me echt eerder andersom, dat de 65 eruit gaat...

Bij sommige winkeliers was de 65 al helemaal niet meer verkrijgbaar. Zie ik ook aantal posts van overige Tweakers in deze thread.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
MrAcid schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:29:
[...]

Volgens mij gaat juist de 65 eruit en komt de 75 er voor in de plaats.
goodfella schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:30:
[...]

Hoe kom jij erbij dat de 75 eruit gaat? Het lijkt me echt eerder andersom, dat de 65 eruit gaat...

Bij sommige winkeliers was de 65 al helemaal niet meer verkrijgbaar. Zie ik ook aantal posts van overige Tweakers in deze thread.
Slip of mind. Het is inderdaad precies andersom. Zal het even aanpassen. Valt samen met de introductie van het Bosch Smart systeem.

[ Voor 4% gewijzigd door cordonbleu op 21-05-2023 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifty47
Dank voor de antwoorden. De keuze is gemaakt. Wij gaan voor de 75 Auto.
Nu met de promo van Lovens (gratis regenhuif en ledstrip) en nog bijna €400 korting van de fietsenwinkel volgens mij een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 25-06 14:07
Shifty47 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 09:00:
Dank voor de antwoorden. De keuze is gemaakt. Wij gaan voor de 75 Auto.
Nu met de promo van Lovens (gratis regenhuif en ledstrip) en nog bijna €400 korting van de fietsenwinkel volgens mij een prima deal.
Klinkt inderdaad als een mooie deal! Hier net de lokale handelaar gevraagd of hij de S75 kan leveren. Was het lastig die €400 korting te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shifty47
Pepper92 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Klinkt inderdaad als een mooie deal! Hier net de lokale handelaar gevraagd of hij de S75 kan leveren. Was het lastig die €400 korting te krijgen?
Nee viel opzich wel mee. Dus als ik morgen akkoord ga geven probeer ik nog iets meer te krijgen :p

22-5;
Inmiddels akkoord gegeven. Komt op een uiteindelijke prijs van €6.400.
- s75 auto
- maxi cosi adapters
- extra bankje
- regenhuif
- ledstrip

Volgens mij een prima deal. Nu nog ff paar weken geduld hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door Shifty47 op 22-05-2023 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvdn
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
@Shifty47 goede deal! Waar heb je hem gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
@Shifty47 Zeker een goede deal. Mijn leaseprijs viel hoger uit: 6930 euro. Weliswaar had ik een Abus kettingslot van 170cm, Abus Alarmbox en bagagedrager ipv jouw maxi cosi adapters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noud10
Heeft iemand al ervaring met onderhoudsbeurten.
Wat zijn hier ongeveer de kosten van na 1000km?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Eergisteren ging de bakfiets niet aan.

Vandaag langs geweest bij de winkelier. Het euvel was meteen duidelijk: de aansluiting van de accu kan van zijn plaats raken. In ons geval was hij wat verzakt waardoor het plaatsen van de accu stroef ging en dua geen stroomvoorzieinig. De winkelier duwde de aansluiting met zijn duim omhoog en het euvel was verholpen. De accu ging daarna geleidelijker erin.

[ Voor 11% gewijzigd door goodfella op 24-05-2023 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06

Christiano007

Ich bin der champion

Noud10 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 11:02:
Heeft iemand al ervaring met onderhoudsbeurten.
Wat zijn hier ongeveer de kosten van na 1000km?
Wij waren de eerste beurt blijkbaar vergeten, de tweede beurt is normaal 100 euro we kregen korting en koste het maar 30 euro.

Aangegeven dat het stuur af en toe kraakte die hebben ze gesmeerd, voor de rest weinig boeiends.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

De remschijf van het achterwiel van onze Lovens maakt op een specifiek punt elk rondje dat ie draait een licht schurende geluid. Nu heb ik de remblokjes proberen af te stellen, en daarbij vielen me twee dingen op:
  1. Zonder de rem in te knijpen is er erg weinig ruimte tussen remblokjes en remschijf, ogenschijnlijk op bepaalde delen vrijwel niets. Ik heb te weinig ervaring om te beoordelen of dit is zoals het hoort te zijn. Iemand?
  2. De twee "haakjes" rechts zitten een stuk meer naar rechts dan de linkse twee naar links zitten. Ik twijfel dan ook of de remblokjes zonder te remmen voldoende terug bewegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_e3H9HQNfSw0sVM4Y4mcX5dqSR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KIvYaOab6FgYvEkQby4JkuMs.jpg?f=fotoalbum_large

Zou een mede Lovens eigenaar eens willen checken hoe dat bij jou is en waar mogelijk daarvan een foto posten? Thanks!

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 25-05-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
  • Laatst online: 16-09-2024
JBS schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 14:04:
De remschijf van het achterwiel van onze Lovens maakt op een specifiek punt elk rondje dat ie draait een licht schurende geluid. Nu heb ik de remblokjes proberen af te stellen, en daarbij vielen me twee dingen op:
  1. Zonder de rem in te knijpen is er erg weinig ruimte tussen remblokjes en remschijf, ogenschijnlijk op bepaalde delen vrijwel niets. Ik heb te weinig ervaring om te beoordelen of dit is zoals het hoort te zijn. Iemand?
  2. De twee "haakjes" rechts zitten een stuk meer naar rechts dan de linkse twee naar links zitten. Ik twijfel dan ook of de remblokjes zonder te remmen voldoende terug bewegen.
[Afbeelding]

Zou een mede Lovens eigenaar eens willen checken hoe dat bij jou is en waar mogelijk daarvan een foto posten? Thanks!
Hoi!

Heb je hier iets aan?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igiOZC6PLnV0BYMIW3vJ2JOmKF4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EBiNToHAFb5ql58puGtJBuQV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQscku1Nfm74wcBpHLoguIL-tWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zbsJVDDfaoIhxXTJYV194oXl.jpg?f=fotoalbum_large

Succes! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Voor de twijfelaars:
Er is een mooie Lovens actie nu!

Gratis regenhuif 2.0 en ledstrip! ;-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lQgo-3dXeT-dddPoZxBmjdaotl0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FFhlKQomvgi0peqxhe9urOhs.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Laatst online: 25-06 14:07
@Richmaster2k12 Hebben het gezien. Nu aanbod voor de Lovens 65 inclusief regenhoes, achterrek, maxi-Cosi houder, ART 2 slot en dus regenhuif en ledstrip voor €6000. Denk best een goede deal.

Ook nog naar de S75 gevraagd, maar dat wordt €6450 voor hetzelfde pakket.

Groen of grijs….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markvdn
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 07-09-2023
Richmaster2k12 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 12:53:
Voor de twijfelaars:
Er is een mooie Lovens actie nu!

Gratis regenhuif 2.0 en ledstrip! ;-)

[Afbeelding]
Er zijn nog mooiere aanvullende acties op dit moment. De gehele maand mei ontvangt u bij aanschaf van een Lovens bakfiets een gratis introductie pakket t.w.v. €920,-! Dit pakket bevat een regenhuif premium (t.w.v. €360,-), LED Dagrijverlichting (t.w.v. €130,-) een ART2 Kettingslot (t.w.v. €55,-), een Tracefy GPS Tracker (t.w.v. €225,-). en een servicepakket (t.w.v. €340,-).

Bij van Stoof fietsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Je kunt er bij de meeste winkels wel wat accessoires bij krijgen.

Wij hebben vandaag een grijze Lovens 65 auto besteld. Inclusief fietsstoel adapter, batterij upgrade van 400 naar 500wh, ART 2 slot, 5 jaar uitgebreide garantie en het bekende accessoire pakket voor 6100€.

Nu even de verzekeringen aan het vergelijken.

Ook een proefritje gemaakt op UA, maar dat is echt een groot verschil! Met name de verende voorvork is echt een stuk comfortabeler.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Hoi!

Wil nog wat dingen met jullie delen met betrekking tot de regenhoes waar ik mijn Explorer 85 Automatiq mee buiten stal.

Het betreft een regenhoes die ik in eerste instantie bij de website van Blokker had gespot. Toen ik verder ging kijken kwam ik bij de website van hoesjesweb.nl uit.

Link: https://www.hoesjesweb.nl...-explorer-65-automat.html
Artikelnummer: 20220587

Ik ben zeer tevreden over deze hoes. Hij is kwalitatief meer dan voldoende en heeft al wat regen en wind gezien in mijn achtertuin.
Er zit een spanbandje onder de hoes, die je onder de fiets door kunt spannen en aantrekken. Hierdoor komt de hoes niet van de fiets af wanneer het waait.

Regenhuif 2.0
Vandaag eindelijk de 2.0 versie op kunnen halen en gelijk gemonteerd. Ik vind het er supergaaf uit zien, benieuwd wat de kindjes er morgenochtend van vinden!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rwD_XyMb0USWB_niBkUkwwy20RI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/57Mld0JsEwmSCL1utj2IwGRJ.jpg?f=fotoalbum_large

De hierboven genoemde regenhoes van het merk Cuhoc past zonder problemen over de fiets mét gemonteerde regenhuif 2.0:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44biadssufm6vk-jXgp6SkAnL3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NxcPdMZFE96iZ7JVVGBm3t4n.jpg?f=fotoalbum_large

Dan nog twee vragen aan jullie:

1. Voor de gelukkigen die al een regenhuif 2.0 hebben: hebben jullie deze gezekerd met een extra slot? Want de regenhuif is zeer diefstalgevoelig. De handleiding geeft aan dat je een kettingslot er doorheen kunt doen aan de zijkant, wanneer je de fiets ergens parkeert. Maar ik zoek eigenlijk een permanente oplossing door middel van bijv. een slot of andere vorm van zekering/staalkabel. Hebben jullie ervaringen/ideeën?

2. Wat mij handig zou lijken is bijvoorbeeld een kleine opbergbak/box onder het bankje. Er is voldoende ruimte om er wat onder te fabriceren, heeft iemand daar ervaring mee?
Dit idee heb ik van de Gazelle Makki gepikt. Die heb ik vorig jaar proef gereden en de Makki heeft dus (als accessoire) een opbergbox met sleutel onder het bankje.

Deze plek bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VI08S6gK8ZOCKC-2z0kXlNQatOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcDME6tBHnybnnheXk3ao72p.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8sjfP-Amzzar-LojQWNDyvjlUSY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bzWGlKK6yEZ0kSTxOUmKUgzV.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hoor het wel! Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goodfella
Richmaster2k12 schreef op vrijdag 26 mei 2023 @ 23:02:
Dan nog twee vragen aan jullie:

1. Voor de gelukkigen die al een regenhuif 2.0 hebben: hebben jullie deze gezekerd met een extra slot? Want de regenhuif is zeer diefstalgevoelig. De handleiding geeft aan dat je een kettingslot er doorheen kunt doen aan de zijkant, wanneer je de fiets ergens parkeert. Maar ik zoek eigenlijk een permanente oplossing door middel van bijv. een slot of andere vorm van zekering/staalkabel. Hebben jullie ervaringen/ideeën?

...
+1 voor je vraag. De kettingslot oplossing is niet echt stadsvriendelijk. Het is ons opgevallen dat veel Urban Arrows een staalkabelslot aan de achterkant hebben. Voor ons geen oplossing. Wellicht iets doen met de bestaande openingen aan de zijkanten. Zal niet echt fraai zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redspeed
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 25-06 12:15
Wij hebben onder het bankje een vak gemaakt waar je wat spulletjes kwijt kan. Hier ligt o.a. ons kettingslot. Hierbij wat plaatjes.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZDjIXf363uHT--Bq3XUoNqXkylc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ioLGXUoBkFRk7fJex8X0VB8l.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LVqQ-urCMMaS11KiwGOb3CW9Lp8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zNwKWQAcBJm3V1sKtKJxEGGX.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwloeQ7lpBxdtvRJfWEIkHAXoNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MqBsGZ06tK8wYpMPMcDkSye7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Redspeed op 27-05-2023 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Redspeed schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:03:
Wij hebben onder het bankje een vak gemaakt waar je wat spulletjes kwijt kan. Hier ligt o.a. ons kettingslot. Hierbij wat plaatjes.[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Supergaaf joh! Mag ik vragen wat je voor materialen gebruikt hebt? Lijkt mij ook wel handig om te hebben! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Hallo Tweakers. Wij hebben een dilemma bij de aanschaf van een bakfiets. Onze shortlist bestaat nog uit de klassieke UA vs Lovens. Qua techniek en rijcomfort vind ik de Lovens de winnaar en hij is ook comfortabeler voor de kinderen (iets breder en dikker bankje), maar we vragen ons erg af of de bak qua lengte niet te klein is. We zijn wezen 'meten' met twee kinderen en het viel ons op dat er dan nog heel weinig ruimte op de bodem overblijft.

Daarom de vraag aan de Lovens bezitters met twee kinderen. Is het te doen om er twee in de bak te hebben en dan ook nog een paar boodschappen tassen? Ik zag eerder al dat een krat bier niet past, maar hoe zit het verder met boodschappen/sportspullen etc.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Heb je dezelfde test met de UA gedaan? Ben ik wel benieuwd naar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Borromini schreef op zondag 28 mei 2023 @ 22:46:
Heb je dezelfde test met de UA gedaan? Ben ik wel benieuwd naar.
Ja die is in de lengte veel ruimer. Meer dan 10cm en de wanden lopen minder steil op. Hebben er al een tijdje een te leen van familie die op vakantie is en daar past alles makkelijk in. Bankje is alleen ook smaller, dus kinderen zitten tegen elkaar aan (maar klagen niet).

[ Voor 11% gewijzigd door Devil op 28-05-2023 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Wij hebben er nu zo'n peuterschaal in van Melia, in onze Lovens, en daarmee is het lastig qua bv. bakken flessenwater. Maar zonder peuterschaal en met alleen dat bankje achteraan gaan er probleemloos twee bakken (elk 6x 1l) in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Borromini schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:08:
Wij hebben er nu zo'n peuterschaal in van Melia, in onze Lovens, en daarmee is het lastig qua bv. bakken flessenwater. Maar zonder peuterschaal en met alleen dat bankje achteraan gaan er probleemloos twee bakken (elk 6x 1l) in.
Thx, twee bakken en twee kinderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Nee, sorry. Zonder de peuter in de bakfiets gaan er moeiteloos twee bakken water op de laadbodem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Redspeed
@Richmaster2k12 ; Het vakje is van hout (multiplex) en daarna zwart afgelakt. Wij gebruiken het vakje erg veel o.a. dik kettingslot van 150 cm, handschoenen tasjes etc leggen we erin. Ik snap niet waarom Lovens niets met deze loze ruimte gedaan heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skv

Skv

Redspeed schreef op zondag 28 mei 2023 @ 23:59:
@Richmaster2k12 ; Het vakje is van hout (multiplex) en daarna zwart afgelakt. Wij gebruiken het vakje erg veel o.a. dik kettingslot van 150 cm, handschoenen tasjes etc leggen we erin. Ik snap niet waarom Lovens niets met deze loze ruimte gedaan heeft.
Briljant.
Hoe heb je dit vastgezet aan het frame als ik mag vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Skv schreef op maandag 29 mei 2023 @ 20:55:
[...]

Briljant.
Hoe heb je dit vastgezet aan het frame als ik mag vragen?
Dat wil ik ook wel weten! :-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Redspeed
Het vakje zit vast met met de middelste 2 inbusbouten waar het bankje ook mee vast zit. Alleen zijn deze bouten vervangen voor iets langere vlakke cilinderkopschroef zeskant bouten (inbus). Het vakje zweeft daardoor iets boven de vloer waardoor water en vuil goed kan wegspoelen en het vakje van binnen droog blijft.

Hier een fototje van de binnenkant.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dD6DkvRmyjLuCjCrGrJZPJaODkk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lwGiprET4nDjVHb47JTNXovY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Redspeed op 29-05-2023 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richmaster2k12
Redspeed schreef op maandag 29 mei 2023 @ 21:57:
Het vakje zit vast met met de middelste 2 inbusbouten waar het bankje ook mee vast zit. Alleen zijn deze bouten vervangen voor iets langere vlakke cilinderkopschroef zeskant bouten (inbus). Het vakje zweeft daardoor iets boven de vloer waardoor water en vuil goed kan wegspoelen en het vakje van binnen droog blijft.

Hier een fototje van de binnenkant.[Afbeelding]
Netjes joh! Heb je een aantal MDF plankjes aan elkaar gelijmd? Of op een andere manier aan elkaar verbonden? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23-06 22:19
Afgelopen week is onze Lovens S75 Auto (Moss Green) + Regenhuif v2.0 + Led strip en 2x adapters en 2x Melia babyschalen geleverd.
Helaas net besteld voor de lopende actie van Lovens.
Maar ondanks dat toch een mooie prijs weten af te spreken.
Verzekering hebben wij bij Univé afgesloten.

Wij verwachten binnenkort een tweeling :*)
Dus vandaar de dubbele babyschaal, kom daar hieronder nog even op terug.

We hebben additioneel nog de volgende accessoires bijbesteld;Even in willekeurige volgorde ervaring so far (~60km);

Regenhuif v2.0
Heb deze niet echt getest, aangezien het mooi weer was en ik voornamelijk zonder heb gefietst.
Ik begrijp de kritiek op de voorganger. Heb de v1.0 bij vrienden gezien. Zij missen met name een zonnescherm. Dat is goed verwerkt in de 2.0.
Ook de zijkanten die open kunnen is van toegevoegde waarde.
Ook de achterflappen (soort fijnmazig gaas) waar nog 2 opbergvakken inzitten zijn top.
Enige wat ik lastig vond; het 'opvouwen' en opbergen van de huif.
Montage en demontage is makkelijk genoeg, maar om de unit in de bijgeleverde zak te krijgen, vond ik niet makkelijk. Wellicht gewenning, maar kan me voorstellen dat dit onderweg i.c.m. enige haast vervelend kan zijn.

Automatique
Een welkome toevoeging.
Niet nadenken of handelen om te schakelen.
Verwerkt in de naaf van het achterwiel, bepaalt deze de trapondersteuning op basis van de kracht op de pedalen.
Met de 'Auto' variant komt een bedieningsunit aan de rechterzijde van het stuur.
Deze dient om de cadans (omw/min) in te stellen.
Vind de bediening een beetje 'wazig'. 4 knoppen (+5, +1, -1, -5).
Maar geen duidelijke indicator die de ingestelde waarde weergeeft.
Buiten dat 'werkt' dit wel en stel je het in principe in op een basisinstelling welke je zelf prettig vindt.

Kettingslot
Even kort over het gekozen kettingslot, aangezien we hier nog aardig wat reviews en ervaringen over hebben vergeleken > Goed. De sluit nok gaat makkelijk in de sokkel. Sleutel had van mij (nog) dikker gemogen, maar helaas is dat standaard bij deze sloten.
Wij hebben het kettingslot standaard door de opening van de bak hangen.
Om vast te zetten > om de koker heen, links dan wel rechts, en vervolgens het voorwerp waar je de fiets aan vast zet.

Bosch Smartphone grip
Dit vind ik echt een geweldige aanwinst.
We waren op zoek naar een houder voor de telefoon, welk minimalistisch aanwezig zou zijn.
We wilden hiervoor geen extra tegendeel op de telefoon, maar enkel een houder op de fiets.
Was zelf wel gecharmeerd van het design van de Loop mount twist, echter vrij prijzig.
Daarbij vind ik dat je met een aparte steun best een spektakel op je stuur hebt, zeker met een grotere smartphone;
De Kiosk300 boordcomputer, je smartphone, linkerzijde de Bosch bediening plus rechts ev. de automaat bediening.

De Bosch Smartphone grip is net uit, deze bevestig je op de steun i.p.v. de Kiosk 300 boordcomputer.
Er zit een asje bij die je erin kunt draaien zodat de smartphone houder er niet zomaar weer af te klikken is.
Vervolgens klik je je smarphone er in Landscape in.
Zodoende heb je dus 1 component minder mee onderweg.

Er zit een usb poort aan de houder voor het bekabeld opladen van je telefoon.
Maar gelukkig ook draadloos :*) Weet niet met hoeveel Watt maximaal, had idee dat het niet heel hard ging, maar handig is het wel. Even het goede punt/ positie opzoeken van je telefoon en dan wordt die in de houder geladen.

Wat ik top vind is de koppeling met de flow app.
(Disclaimer: krijg hier trouwens niet eens voor betaald ;) )
Als je deze in rij modus zet, heb je bediening (door de verschillende weergaven) met de knoppen op het stuur.

Babyschalen
Dit viel ons beide tegen.
De babyschalen worden naast elkaar gemonteerd op het bankje.
Dit wordt gedaan door middel van ~4cm brede banden die door de schalen van soort geperst piepschuim en door de adapter/ bankje gaan.
Ze zitten kort op elkaar, maar voor kleine kinderen is dit denk ik prima.

De schalen werden gemonteerd afgeleverd, maar zitten behoorlijk los.
Dit kan ik met wat tie wraps/ beunwerk wel vaster krijgen.
Echter bepaalt het bankje, waar de schalen op vast zitten, de 'oprechte' positie van de schalen.
En deze zitten behoorlijk recht op. Wij hadden gehoopt en verwacht dat dit een meer liggende stand was zodat we de baby's als ze nog jonger zijn al met de fiets kunnen vervoeren.

Nu jeukt het me al een beetje om het bankje zelf te demonteren en op het framewerk een houder te maken waar de schalen in een meer liggende positie te monteren zijn.
Echter zou dit i.m.o. niet nodig moeten zijn. En mis ik de tijd hier (waarschijnlijk) voor.
Ben benieuwd hoe andere gebruikers met 2 Baby- of peuterschalen van Melia dit hebben opgelost. En wat jullie ervaring hiermee is.

Algemeen
Ben nu niet thuis, maar kan op later moment zo foto's toevoegen als daar vraag naar is.

PC ASUS ROG Strix X570-E | Ryzen 5 5600X | ASUS ROG Strix RTX 3080 OC
Zonnepanelen 8910 Wp | 22x 405 Wp + S500B | SolarEdge SE8K
Warmtepomp Remeha Elga Ace hybride 6 kW
EV Volkswagen Passat GTE PHEV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:21:

Babyschalen
Dit viel ons beide tegen.
De babyschalen worden naast elkaar gemonteerd op het bankje.
Dit wordt gedaan door middel van ~4cm brede banden die door de schalen van soort geperst piepschuim en door de adapter/ bankje gaan.
Ze zitten kort op elkaar, maar voor kleine kinderen is dit denk ik prima.

De schalen werden gemonteerd afgeleverd, maar zitten behoorlijk los.
Dit kan ik met wat tie wraps/ beunwerk wel vaster krijgen.
Echter bepaalt het bankje, waar de schalen op vast zitten, de 'oprechte' positie van de schalen.
En deze zitten behoorlijk recht op. Wij hadden gehoopt en verwacht dat dit een meer liggende stand was zodat we de baby's als ze nog jonger zijn al met de fiets kunnen vervoeren.

Nu jeukt het me al een beetje om het bankje zelf te demonteren en op het framewerk een houder te maken waar de schalen in een meer liggende positie te monteren zijn.
Echter zou dit i.m.o. niet nodig moeten zijn. En mis ik de tijd hier (waarschijnlijk) voor.
Ben benieuwd hoe andere gebruikers met 2 Baby- of peuterschalen van Melia dit hebben opgelost. En wat jullie ervaring hiermee is.
toon volledige bericht
Dit is ook mijn ervaring en staat ook eerder in het topic van andere mensen. Als je de gordels vast hebt zitten de schalen steviger en kun je ook wat schuiven met de positie (meer liggend) waardoor je het denk ik goed genoeg krijgt in de praktijk zonder extra sleutelen. Mijn referentie is een 9 maanden oude 'baby' dus die zit wel al wat steviger van zichzelf. Ik zou het voor nu aankijken en tzt proberen.

Gefeliciteerd met de fiets (en de aanstaande tweeling)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Bosch Smartphone grip
Dit vind ik echt een geweldige aanwinst.
We waren op zoek naar een houder voor de telefoon, welk minimalistisch aanwezig zou zijn.
We wilden hiervoor geen extra tegendeel op de telefoon, maar enkel een houder op de fiets.
Was zelf wel gecharmeerd van het design van de Loop mount twist, echter vrij prijzig.
Daarbij vind ik dat je met een aparte steun best een spektakel op je stuur hebt, zeker met een grotere smartphone;
De Kiosk300 boordcomputer, je smartphone, linkerzijde de Bosch bediening plus rechts ev. de automaat bediening.

De Bosch Smartphone grip is net uit, deze bevestig je op de steun i.p.v. de Kiosk 300 boordcomputer.
Er zit een asje bij die je erin kunt draaien zodat de smartphone houder er niet zomaar weer af te klikken is.
Vervolgens klik je je smarphone er in Landscape in.
Zodoende heb je dus 1 component minder mee onderweg.

Er zit een usb poort aan de houder voor het bekabeld opladen van je telefoon.
Maar gelukkig ook draadloos :*) Weet niet met hoeveel Watt maximaal, had idee dat het niet heel hard ging, maar handig is het wel. Even het goede punt/ positie opzoeken van je telefoon en dan wordt die in de houder geladen.

Wat ik top vind is de koppeling met de flow app.
(Disclaimer: krijg hier trouwens niet eens voor betaald ;) )
Als je deze in rij modus zet, heb je bediening (door de verschillende weergaven) met de knoppen op het stuur.
toon volledige bericht
Wel tof dat nieuwe systeem van Bosch met de Smartphone Grip inderdaad. Werkt precies zoals je zou willen, als ik de YouTube-filmpjes erover bekijk.

Wat mij dan wel weer wat verbaasd, is de Enviolo automaat niet geïntegreerd in de Bosch computer maar met een losse bediening rechts op het stuur? Vreemd. Met de 'oude' Kiox, kun je gewoon de trapfrequentie instellen (op een bepaalde waarde) met de bediening links op het stuur. Rechts hebben wij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
MrAcid schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:12:
[...]
Dit is ook mijn ervaring en staat ook eerder in het topic van andere mensen. Als je de gordels vast hebt zitten de schalen steviger en kun je ook wat schuiven met de positie (meer liggend) waardoor je het denk ik goed genoeg krijgt in de praktijk zonder extra sleutelen. Mijn referentie is een 9 maanden oude 'baby' dus die zit wel al wat steviger van zichzelf. Ik zou het voor nu aankijken en tzt proberen.
Dat biedt hoop :)
Goed te horen. En inderdaad, we gaan het gewoon zien en proberen.
De tweeling zal waarschijnlijk wat kleiner zijn in het begin, dus misschien moeten we een maandje langer wachten. Maar zal de rol van feeder serieus nemen :*)
MrAcid schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:12:
[...]
Gefeliciteerd met de fiets (en de aanstaande tweeling)!
Thanks! :*)
JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:44:
[...]
...
Wat mij dan wel weer wat verbaasd, is de Enviolo automaat niet geïntegreerd in de Bosch computer maar met een losse bediening rechts op het stuur? Vreemd. Met de 'oude' Kiox, kun je gewoon de trapfrequentie instellen (op een bepaalde waarde) met de bediening links op het stuur. Rechts hebben wij niets.
Ooh dat lijkt me veel makkelijker inderdaad.
1 systeem, 1 bediening.
Zal vanavond nog even foto hiervan toevoegen, plus de bedieningspagina van de handleiding.

[ Voor 23% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 30-05-2023 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
_Slick_Rick_ schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:47:
[...]

Ooh dat lijkt me veel makkelijker inderdaad.
1 systeem, 1 bediening.
Zal vanavond nog even foto hiervan toevoegen, plus de bedieningspagina van de handleiding.
Ik zie nu dat Bosch hun "eShift" (dat altijd werkte in het 'oude' Kiox - Bosch eBike-system 2) niet heeft opgenomen in het nieuwe Kiox 300 Bosch Smart System. Dus naast Enviolo Automatic zijn ook Rohloff E-14 en Shimano Di2 (elektrisch schakelen) zijn niet meer geïntegreerd. Nu zie je die laatste niet op Lovens verder, maar goed.

Ben benieuwd of dat nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:00:
[...]
Ik zie nu dat Bosch hun "eShift" (dat altijd werkte in het 'oude' Kiox - Bosch eBike-system 2) niet heeft opgenomen in het nieuwe Kiox 300 Bosch Smart System. Dus naast Enviolo Automatic zijn ook Rohloff E-14 en Shimano Di2 (elektrisch schakelen) zijn niet meer geïntegreerd. Nu zie je die laatste niet op Lovens verder, maar goed.

Ben benieuwd of dat nog komt.
Vandaar! Goede info.
Helaas. Waarschijnlijk wishful thinking dat dit met een toekomstige software update geïntegreerd wordt, maar we zullen zien. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farmerwood
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Al een tijdje aan het twijfelen over een bakfiets. Ben zelf erg tevreden met met Thule fietskar die ik achter zowel de racefiets, stadsfiets als e-bike hang.
Maar vrouwlief was toch wel erg gecharmeerd van alle Urban Arrows die haar vriendinnen hebben.

Bij de lokale fietswinkel zag ik dat zowel UA als Lovens momenteel leuke acties hebben, dus we zijn vanmorgen wat proefritjes gaan maken.

Ik had al vaker op een UA gereden en ook op Babboe, Gazelle Cabby en Bakfiets.nl. Van die fietsen wint de UA het voor mij ruim.

Nu dus ook de Lovens eens geprobeerd. Had hier al gelezen dat men er erg enthousiast over is omdat hij meer als een echte fiets zou voelen omdat er geen stang gebruikt wordt, maar een kabel.
Hoewel hij idd meer als een fiets voelt vond ik de Lovens ook veel nerveuzer om het even zo uit te drukken. Moest hem constant corrigeren waar de UA (15 min eerder op dezelfde route) veel stabieler op de weg lag.
Dat kwam denk ik ook doordat de Lovens wat breder is.

Ben nog in dubio, maar neig momenteel toch naar de UA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oeroe.b
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:28
Tof, wist niet dat DI2 ook bestaat voor ebikes. Ik heb het op mijn racefiets, maar daar schakelt het niet 'automatisch op of af'. Dat lijkt het grote voordeel te zijn van eShift van Enviolo.. Eigenlijk apart dat Bosch niet zijn eigen naaf produceert wat hoort bij de belt drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:18
Jammer dat de Bosch smartphone grip niet compatibel is met het huidige systeem. Wel een mooie en handige toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goodfella
Automatique
Een welkome toevoeging.
Niet nadenken of handelen om te schakelen.
Verwerkt in de naaf van het achterwiel, bepaalt deze de trapondersteuning op basis van de kracht op de pedalen.
Met de 'Auto' variant komt een bedieningsunit aan de rechterzijde van het stuur.
Deze dient om de cadans (omw/min) in te stellen.
Vind de bediening een beetje 'wazig'. 4 knoppen (+5, +1, -1, -5).
Maar geen duidelijke indicator die de ingestelde waarde weergeeft.
Buiten dat 'werkt' dit wel en stel je het in principe in op een basisinstelling welke je zelf prettig vindt.
Tijdens het fietsen merk ik niets als ik met de knoppen speel. Hetzij +/- 5 stappen als stapjes van +/-1.
Moet ik het met de Enviolo app eerst op handmatig zetten om er iets van te merken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Farmerwood schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:51:
Al een tijdje aan het twijfelen over een bakfiets. Ben zelf erg tevreden met met Thule fietskar die ik achter zowel de racefiets, stadsfiets als e-bike hang.
Maar vrouwlief was toch wel erg gecharmeerd van alles Urban Arrows die haar vriendinnen hebben.
Ik heb ook zo’n Thule, wat mij betreft hadden we het daar ook wel bij kunnen laten. Maar mijn vrouw komt daar niet mee weg (te zwaar) en voor langere stukken (10km+) pakte ik ‘m met de stadsfiets ook niet.

Hét nadeel van de bakfiets vind ik alleen dat je “op locatie” geen vervoer hebt. Dat is ideaal aan die Thules: ter plaatse is het een 2p buggy. Iets om mee te nemen in de overweging.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
stokmeister schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:07:
Jammer dat de Bosch smartphone grip niet compatibel is met het huidige systeem. Wel een mooie en handige toevoeging.
De Bosch smartphone grip doet in principe wat die moet doen.
Het punt is dat Bosch met de Kiox 300 boordcomputers enviolo AUTOMATiQ niet meer heeft geïntegreerd in de bediening.
Zie ook de post van @JanHenk
goodfella schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:36:
[...]
Tijdens het fietsen merk ik niets als ik met de knoppen speel. Hetzij +/- 5 stappen als stapjes van +/-1.
Moet ik het met de Enviolo app eerst op handmatig zetten om er iets van te merken?
Heb nog niet met de Enviolo app geprobeerd. Enkel de knoppen aan het stuur als ik fiets.
Merk ook weinig verschil eerlijk gezegd.
En het is lastig te controleren omdat je niet kunt zien waar de instelling nu op staat.
Edit: Heb de vraag ook even neergelegd bij onze Lovens dealer.

[ Voor 40% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 30-05-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Farmerwood schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:51:
Ik vind het persoonlijk prettiger om de kleine voor me te hebben, eerder dan in een kar achter je fiets. Zeker oip smallere fietspaden (en zo hebben we er genoeg in België) rijdt dat toch stuk comfortabeler, los van de wegligging. Ieder zijn ding natuurlijk.
Hoewel hij idd meer als een fiets voelt vond ik de Lovens ook veel nerveuzer om het even zo uit te drukken. Moest hem constant corrigeren waar de UA (15 min eerder op dezelfde route) veel stabieler op de weg lag.
Dat kwam denk ik ook doordat de Lovens wat breder is.
Over welke snelheden praten we dan? Als ik met mijn vrouw - extreem trage fietser - op stap ga dan merk ik ook wel dat ik veel meer moet bijsturen rond de 16 km/u dan wanneer ik alleen met de bakfiets onderweg ben en vlot boven de 20 km/u rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• goodfella
Borromini schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:12:

Over welke snelheden praten we dan? Als ik met mijn vrouw - extreem trage fietser - op stap ga dan merk ik ook wel dat ik veel meer moet bijsturen rond de 16 km/u dan wanneer ik alleen met de bakfiets onderweg ben en vlot boven de 20 km/u rijd.
Wij hebben m.b.v. de Enviolo app onze S75 Automatique met twee instellingen naar smaak aangepast. Wellicht dat het jullie ook kan helpen.

1. De start wat zwaarder gezet.
2. De algemene cadence paar tandjes lager.

Hiermee start je weliswaar wat zwaarder weg, maar naar onze beleving heel wat stabieler. Wij hadden beide een beetje vreemd gevoel met de standaard aantal hoge omwentelingen. Dit heeft misschien te maken met de ervaring door de vorige bakfiets (Baboe Big, niet-elektrisch).

[ Voor 3% gewijzigd door goodfella op 30-05-2023 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
goodfella schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:22:
[...]
Wij hebben m.b.v. de Enviolo app onze S75 Automatique met twee instellingen naar smaak aangepast. Wellicht dat het jullie ook kan helpen.

1. De start wat zwaarder gezet.
2. De algemene cadence paar tandjes lager.

Hiermee start je weliswaar wat zwaarder weg, maar naar onze beleving heel wat stabieler. Wij hadden beide een beetje vreemd gevoel met de standaard aantal hoge omwentelingen. Dit heeft misschien te maken met de ervaring door de vorige bakfiets (Baboe Big, niet-elektrisch).
Mail terug van de Lovens dealer.
Ook hij verwijst naar de app.
Bedankt @goodfella voor de tips. Ik heb via de app de instellingen aangepast.
Ga dit weekend eens even testen :)

Dit maakt de bedieningsunit aan het stuur redelijk overbodig.
Dit is een draadloze unit, dus kans is groot dat deze in verloop van tijd verdwijnt.

Nog even wat foto's ter verduidelijking;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5WZuDngOUULUsirtk5jW1Z2SSk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xXGH9kNNlp1RHZ7y4E9rbbJ1.jpg?f=fotoalbum_large
Bedieningsunit Enviolo Automatique rechts op het stuur

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GlwUQADb7DKtzKKiPpOOsB8g9wA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0AcVjyGE5CdcGKOGthb2zyoQ.png?f=fotoalbum_large
Functies van de knoppen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yBoFV10yMA8Opo_r-2XRIJ233Cg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qovqPtORBV8Zs9gdpmsPjphY.jpg?f=fotoalbum_large
Enviolo app - Cadans instelling

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2PidkZn70MECcOtAuXruSf2qRPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IvKHDn3TOezZQJn2NlxRX8I7.jpg?f=fotoalbum_large
Enviolo app - Overige instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@_Slick_Rick_ Mijn vriendin en ik gebruiken de Lovens allebei en we hebben (behoorlijk) verschillende voorkeur qua cadans. Ik heb hem op 70 of 75 en mijn vriendin veel lager (45/50 zoiets). Dat kunnen we nu met een paar toetsen aanpassen in de bediening van de Bosch.

Als jij de stuurbediening van de Enviolo weghaalt, kun je het dus alleen nog maar met de app aanpassen? Dat lijkt me erg omslachtig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
@JanHenk Nou je slaat wel de spijker op de kop.
Mijn vriendin is nu hoogzwanger en fietst nog niet op de Lovens.

Ik heb nog steeds ijdele hoop dat de 'Cadans-instelling' een uitzondering op de regel zal zijn.
Maar geschiedenis leert dat onze voorkeuren voor dit soort zaken echt als 2 werelden verschillen :S

En dan is de wijziging met app inderdaad omslachtiger.
Moet dan allen nog wel even door krijgen hoe ik 'blind' en snel de instelling van de Enviolo wijzig met de stuurbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john5951
_Slick_Rick_ schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 22:40:
@JanHenk Nou je slaat wel de spijker op de kop.
Mijn vriendin is nu hoogzwanger en fietst nog niet op de Lovens.

Ik heb nog steeds ijdele hoop dat de 'Cadans-instelling' een uitzondering op de regel zal zijn.
Maar geschiedenis leert dat onze voorkeuren voor dit soort zaken echt als 2 werelden verschillen :S

En dan is de wijziging met app inderdaad omslachtiger.
Moet dan allen nog wel even door krijgen hoe ik 'blind' en snel de instelling van de Enviolo wijzig met de stuurbediening.
Ik heb de hoop dat ze e-shift nog gaan toevoegen aan het nieuwe bosch smart system. Dit werkte toch veel handiger in het oude systeem. Nu ben je blind op die knoppen aan het duwen in de hoop op de juiste afstelling te komen. Ook moet je die Enviolo aanzetten binnen x minuten na starten van de fiets, anders maakt de bediening geen verbinding met de naaf...

Ik heb nu trouwens al een paar keer gehad dat ik mijn telefoon (android) of die van mijn vriendien (iphone) met geen mogelijkheid verbonden krijg. Sta je ergens te kijken met die fiets (alarm en ebike lock erop, dus geen beweging in te krijgen). Heeft me steeds 30+ minuten gekost om verbinding te krijgen. Bluetooth pairing verwijderen, fiets uit app verwijderen, opnieuw opstarten fiets / telefoon - niets lijkt te helpen. En dan ineens na 10-15 keer hetzelfde te doen is er ineens verbinding... Iemand anders hier problemem mee gehad met het Bosch Smart System (S75)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Slick_Rick_
john5951 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:38:
[...]
Ik heb de hoop dat ze e-shift nog gaan toevoegen aan het nieuwe bosch smart system. Dit werkte toch veel handiger in het oude systeem. Nu ben je blind op die knoppen aan het duwen in de hoop op de juiste afstelling te komen. Ook moet je die Enviolo aanzetten binnen x minuten na starten van de fiets, anders maakt de bediening geen verbinding met de naaf...
Voor wat het waard is, ik hoop met je mee.
En goed dat je het zegt; ik had namelijk al het idee dat de satellietbediening aan het stuur geen verbinding had met de unit op de naaf. Zal ongetwijfeld komen omdat ik tijdens het fietsen dit aan het uitproberen was en geen merkbaar verschil kon waarnemen.
john5951 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:38:
[...]
Ik heb nu trouwens al een paar keer gehad dat ik mijn telefoon (android) of die van mijn vriendien (iphone) met geen mogelijkheid verbonden krijg. Sta je ergens te kijken met die fiets (alarm en ebike lock erop, dus geen beweging in te krijgen). Heeft me steeds 30+ minuten gekost om verbinding te krijgen. Bluetooth pairing verwijderen, fiets uit app verwijderen, opnieuw opstarten fiets / telefoon - niets lijkt te helpen. En dan ineens na 10-15 keer hetzelfde te doen is er ineens verbinding... Iemand anders hier problemem mee gehad met het Bosch Smart System (S75)
Nog niet echt problemen mee gehad eerlijk gezegd (S75 Auto).
Wel als ik de boordcomputer aanzet zonder dat ik de flow app op de telfoon heb opgestart > Dan blijven de leds van de boordcomputer wit knipperen/ verbinding zoeken.
Als ik vervolgens de boordcomputer uit en weer aan zet maakt die (tot nu toe altijd) direct verbinding.
Om dit te omzeilen > volgorde hanteren. Eerst de app opstarten en daarna de fiets aanzetten. Dan is het nog altijd goed gegaan.

Wat ik wel irritant vind, en dat is een beetje een vergelijkbaar werkwijze handeling;
Gebruik nu de tel i.p.v. de Kiox 300 computer.
In de flow app moet ik voordat ik ga fietsen het rijscherm aanzetten (met de weergave gegevens/ bediening met boordcomputer/ routebeschrijving). Als je eenmaal fietst kun je in de app niet naar rijscherm switchen. |:( Third world problems I know, maar softwarematig wel kneiter irritant.

[ Voor 0% gewijzigd door _Slick_Rick_ op 01-06-2023 10:43 . Reden: opmaak ]

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste