Afgelopen week is onze Lovens S75 Auto (Moss Green) + Regenhuif v2.0 + Led strip en 2x adapters en 2x Melia babyschalen geleverd.
Helaas net besteld voor de lopende actie van Lovens.
Maar ondanks dat toch een mooie prijs weten af te spreken.
Verzekering hebben wij bij Univé afgesloten.
Wij verwachten binnenkort een tweeling
Dus vandaar de dubbele babyschaal, kom daar hieronder nog even op terug.
We hebben additioneel nog de volgende accessoires bijbesteld;
Even in willekeurige volgorde ervaring so far (~60km);
Regenhuif v2.0
Heb deze niet echt getest, aangezien het mooi weer was en ik voornamelijk zonder heb gefietst.
Ik begrijp de kritiek op de voorganger. Heb de v1.0 bij vrienden gezien. Zij missen met name een zonnescherm. Dat is goed verwerkt in de 2.0.
Ook de zijkanten die open kunnen is van toegevoegde waarde.
Ook de achterflappen (soort fijnmazig gaas) waar nog 2 opbergvakken inzitten zijn top.
Enige wat ik lastig vond; het 'opvouwen' en opbergen van de huif.
Montage en demontage is makkelijk genoeg, maar om de unit in de bijgeleverde zak te krijgen, vond ik niet makkelijk. Wellicht gewenning, maar kan me voorstellen dat dit onderweg i.c.m. enige haast vervelend kan zijn.
Automatique
Een welkome toevoeging.
Niet nadenken of handelen om te schakelen.
Verwerkt in de naaf van het achterwiel, bepaalt deze de trapondersteuning op basis van de kracht op de pedalen.
Met de 'Auto' variant komt een bedieningsunit aan de rechterzijde van het stuur.
Deze dient om de cadans (omw/min) in te stellen.
Vind de bediening een beetje 'wazig'. 4 knoppen (+5, +1, -1, -5).
Maar geen duidelijke indicator die de ingestelde waarde weergeeft.
Buiten dat 'werkt' dit wel en stel je het in principe in op een basisinstelling welke je zelf prettig vindt.
Kettingslot
Even kort over het gekozen kettingslot, aangezien we hier nog aardig wat reviews en ervaringen over hebben vergeleken > Goed. De sluit nok gaat makkelijk in de sokkel. Sleutel had van mij (nog) dikker gemogen, maar helaas is dat standaard bij deze sloten.
Wij hebben het kettingslot standaard door de opening van de bak hangen.
Om vast te zetten > om de koker heen, links dan wel rechts, en vervolgens het voorwerp waar je de fiets aan vast zet.
Bosch Smartphone grip
Dit vind ik echt een geweldige aanwinst.
We waren op zoek naar een houder voor de telefoon, welk minimalistisch aanwezig zou zijn.
We wilden hiervoor geen extra tegendeel op de telefoon, maar enkel een houder op de fiets.
Was zelf wel gecharmeerd van het design van de
Loop mount twist, echter vrij prijzig.
Daarbij vind ik dat je met een aparte steun best een spektakel op je stuur hebt, zeker met een grotere smartphone;
De Kiosk300 boordcomputer, je smartphone, linkerzijde de Bosch bediening plus rechts ev. de automaat bediening.
De Bosch Smartphone grip is net uit, deze bevestig je op de steun i.p.v. de Kiosk 300 boordcomputer.
Er zit een asje bij die je erin kunt draaien zodat de smartphone houder er niet zomaar weer af te klikken is.
Vervolgens klik je je smarphone er in Landscape in.
Zodoende heb je dus 1 component minder mee onderweg.
Er zit een usb poort aan de houder voor het bekabeld opladen van je telefoon.
Maar gelukkig ook draadloos

Weet niet met hoeveel Watt maximaal, had idee dat het niet heel hard ging, maar handig is het wel. Even het goede punt/ positie opzoeken van je telefoon en dan wordt die in de houder geladen.
Wat ik top vind is de koppeling met de flow app.
(Disclaimer: krijg hier trouwens niet eens voor betaald

)
Als je deze in rij modus zet, heb je bediening (door de verschillende weergaven) met de knoppen op het stuur.
Babyschalen
Dit viel ons beide tegen.
De babyschalen worden naast elkaar gemonteerd op het bankje.
Dit wordt gedaan door middel van ~4cm brede banden die door de schalen van soort geperst piepschuim en door de adapter/ bankje gaan.
Ze zitten kort op elkaar, maar voor kleine kinderen is dit denk ik prima.
De schalen werden gemonteerd afgeleverd, maar zitten behoorlijk los.
Dit kan ik met wat tie wraps/ beunwerk wel vaster krijgen.
Echter bepaalt het bankje, waar de schalen op vast zitten, de 'oprechte' positie van de schalen.
En deze zitten behoorlijk recht op. Wij hadden gehoopt en verwacht dat dit een meer liggende stand was zodat we de baby's als ze nog jonger zijn al met de fiets kunnen vervoeren.
Nu jeukt het me al een beetje om het bankje zelf te demonteren en op het framewerk een houder te maken waar de schalen in een meer liggende positie te monteren zijn.
Echter zou dit i.m.o. niet nodig moeten zijn. En mis ik de tijd hier (waarschijnlijk) voor.
Ben benieuwd hoe andere gebruikers met 2 Baby- of peuterschalen van Melia dit hebben opgelost. En wat jullie ervaring hiermee is.
Algemeen
Ben nu niet thuis, maar kan op later moment zo foto's toevoegen als daar vraag naar is.